• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:00:
Creativiteit, grotere werelden die voorheen nooit mogelijk waren, hi-res textures, meer NPC's: dit alles resulteert in meer verkopen op beide consoles. Het schreeuwen tegen een camera niet per definitie, en dit zou technisch gezien ook al mogelijk moeten zijn op de current gens (ik noem het even zo, omdat ik nog geen concrete voorbeelden heb gezien).
Kán resulteren in betere verkopen, dit is op de PC al jaren zichtbaar, dat 'state of the art' niet direct gelijk staat aan grote verkopen, grootte van succes van een game heeft iets meer factoren.

Motion games hebben zich bewezen als een verkoopbaar platform, waarom zou je daar ook niet gewoon in mee gaan als het beschikbaar is? Als je dit verplicht meelevert, creëer je een grotere basis waarop dit platform dan kan door ontwikkelen.

(stel dat de PS4 de Rift standaard ging meeleveren, zou dan enkel positief resultaat geven voor de Rift-ontwikkeling - lang niet iedereen gaat dat ding gebruiken, maargoed).
vaagisdenaam schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:24:
Yep, sorry, dacht dat die afkorting redelijk ingeburgerd was...
Als MediaMarkt wel :P

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2013 12:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Yep, sorry, dacht dat die afkorting redelijk ingeburgerd was...
Oh die LBP gasten. Ik ben verder niet bekend met hun games, dus geen idee.
SinergyX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:16:
[...]

Kán resulteren in betere verkopen, dit is op de PC al jaren zichtbaar, dat 'state of the art' niet direct gelijk staat aan grote verkopen, grootte van succes van een game heeft iets meer factoren.

Motion games hebben zich bewezen als een verkoopbaar platform, waarom zou je daar ook niet gewoon in mee gaan als het beschikbaar is? Als je dit verplicht meelevert, creëer je een grotere basis waarop dit platform dan kan door ontwikkelen.

(stel dat de PS4 de Rift standaard ging meeleveren, zou dan enkel positief resultaat geven voor de Rift-ontwikkeling - lang niet iedereen gaat dat ding gebruiken, maargoed).
Maar we hebben het toch niet over motion gaming, maar de toegevoegde waarde in multiplatform games? Of dwaal ik ergens af?
Nog niet eens. Het gaat ook om de toegevoegde waarde buiten games of buiten de game (dus in het menu e.d.)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Okay, ik heb het echt over multiplatform games (vandaar de term "dev"). Al het andere kan me gestolen worden. :)

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:33
AMD: 'Verschil tussen PS4 en One is groter'

http://www.gamed.nl/view/...utm_campaign=Headliner.nl

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Eind 2013 lanceren Microsoft en Sony Computer Entertainment hun nieuwe consoles, waarbij beide bedrijven rekenen op AMD om hun processoren te ontwikkelen. Desondanks blijken beide consoles niet identiek als het op processoren aankomt.

Theoretisch is de PlayStation 4 krachtiger, maar volgens AMD's Senior Product Marketing Manager Marc Diana zou het verschil groter zijn dan tot nu toe werd aangenomen. De PlayStation 4 maakt namelijk gebruik van Heterogeneous Uniform Memory Access of hUMA waarover de Xbox One processoren niet beschikken. Beide consoles beschikken over een geïntegreerde GPU en CPU zoals vele processoren tegenwoordig, maar zonder hUMA is die integratie alleen theoretisch.

In praktijk werken ze nog altijd apart waarbij beide elk een deeltje van het RAM-geheugen aanspreken. Dankzij hUMA zit de integratie van GPU en CPU ook op software-niveau ingebouwd. Als de CPU bijvoorbeeld een taak aan de GPU wil geven, dan moet er een transfer van de ene RAM pool naar de andere gebeuren als er geen hUMA is ingebouwd. Met hUMA neemt de GPU simpelweg het stukje RAM over waar de CPU mee bezig was. Er moet geen transfer gebeuren wat sneller gaat en waarmee geen bandbreedte wordt verbruikt. Dat AMD zo de PlayStation 4 verkiest over de Xbox One lijkt opvallend, maar het bedrijf wil juist hun hUMA-techniek sterk promoten dus is die openlijke verdediging een logische keuze.
edit: Zal die IGN blogger dit al gelezen hebben, die beweert dat de X1 krachtiger is? :+

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:16

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

We gaan de verschillen vast en zeker in de multiplatform titels terug zien komen!
Al vind ik het wel een hoog "wij van wc-eend"-gehalte hebben

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:30

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:15:
Ach ja je leest nu vanalles en je weet niet meer wat waar is als je bijvoorbeeld weer dit ertegenover kan zetten.
That might sound suspiciously vague, but we spoke to AMD and it's actually true. The AMD chips inside the PlayStation 4 and Xbox One take advantage of something called Heterogeneous Unified Memory Access (HUMA), which allows both the CPU and GPU to share the same memory pool instead of having to copy data from one before the other can use it. Diana likened it to driving to the corner store to pick up some milk, instead of driving from San Francisco to Los Angeles. It's one of AMD's proposed Heterogeneous System Architecture (HSA) techniques to make the many discrete processors in a system work in tandem to more efficiently share loads.
http://www.theverge.com/2...or-next-gen-game-consoles

En dat is dus van juni. Rara wie heeft er nou gelijk?
Maar daar staat dat de X1 het ook heeft? Overigens lijkt hUMA iets software-matigs te zijn? Dan lijkt het me niet raar dat MS dat toch ook nog kan toevoegen? Nouja we zullen zien, ik maak me voorlopig niet druk om dat soort zaken. Het blijven nieuwe consoles waar we de komende jaar toch nog niet alles uit zien halen.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:30

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:23:
Maar daar staat dat de X1 het ook heeft? Overigens lijkt hUMA iets software-matigs te zijn? Dan lijkt het me niet raar dat MS dat toch ook nog kan toevoegen? Nouja we zullen zien, ik maak me voorlopig niet druk om dat soort zaken. Het blijven nieuwe consoles waar we de komende jaar toch nog niet alles uit zien halen.
Yep daar staat ook X1 inderdaad en het is een uitspraak van dezelfde Diana en dat een 2tal maanden eerder.

Dus jah het is allemaal niet meer te volgen wat wel of niet waar is.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Deze snap ik niet helemaal. De WC-eend (AMD) levert namelijk zowel aan Microsoft als aan Sony. Het is dus niet zo dat ze hun product aanbevelen over dat van hun concurrent.

Anyway, ik vind het wel weer leuk geweest met al die prestatie geruchten :) De PS4 heeft de betere specs en ik heb een PS4 besteld, dus het zou leuk zijn als deze beter presteert. Maarrrr, ik moet het allemaal nog maar zien. Als een spel gewoon voor beide consoles op 30fps gelocked wordt, dan blijft er weinig voordeel over. 1 of 2 effecten meer interesseert me eerlijk gezegd ook niet zoveel.
Ik bedoel meer van dat ze een nieuwe techniek hebben ontwikkeld en daar nu over doen alsof ze het wiel hebben uitgevonden

Waarom? AMD zit in zowel X1 als PS4. Hij wil gewoon de hUMA techniek promoten, en die is alleen in de PS4 aanwezig.
MaakmeGek schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:19:
[...]

Ach ja je leest nu vanalles en je weet niet meer wat waar is als je bijvoorbeeld weer dit ertegenover kan zetten.

[...]

http://www.theverge.com/2...or-next-gen-game-consoles

En dat is dus van juni. Rara wie heeft er nou gelijk?
Goede vraag. Dit hieronder is echter van gisteren en ook via Google maken talloze sites er melding van de PS4 het wel heeft en X1 niet.
Although both upcoming game consoles Xbox One and PlayStation 4 are based on AMD hardware, only PlayStation 4 incorporates hUMA [Heterogeneous Uniform Memory Access] for supporting a shared memory space.
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=xbox+one+hUMA
Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:23:
Het heeft volgens mij ook met de aanwezigheid van GDDR5 te maken. Iemand hier maakte daar gisteren een opmerking over.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Nou de geldigheid hiervan wordt steeds twijfelachtiger.
Als het echt heterogeen zou zijn, waarom moeten ontwikkelaars dan letten op welke bus ze gebruiken (Onion/Garlic) en nadenken over waar ze iets opslaan.
Op basis van het Xbox architecture Panel zou je kunnen opmaken dat Xbox One ook een vorm van hUMA heeft. (Let op hUMA is een AMD marketing term!)
we have to invest a lot in coherency throughout the chip, so there's been io coherency for a while but we really wanted to get the software out of the mode of managing caches and put in hardware coherency for the first time on the mass scale in the living room on the gpu.
Dus ook al zou het misschien geen hUMA zijn, ze doen wel iets om cache coherency af te dwingen.

edit:
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe MS dit doet. Vooral omdat er ook nog een hypervisor laag tussen zit voor de verschillende OSsen. Spreken de Virtuele OSsen rechtstreeks de GPU en memory aan? Of loopt dat via de HyperVisor?

EA heeft hier trouwens ook een leuke uitspraak over gedaan 2 maanden geleden:
EA Sports boss Andrew Wilson says that one reason none of its next-gen sports games are coming to PC is because Microsoft and Sony's new game consoles are actually more powerful than many PCs in a very specific, subtle way: "How the CPU, GPU, and RAM work together in concert," Wilson told Polygon.

[ Voor 24% gewijzigd door Meekoh op 22-08-2013 13:37 ]

Computer says no

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
RIP Ryse... Na de zeer matige teasers en gameplay beelden heeft MS nu echt zijn best gedaan om de gehele game de toilet in te proppen. De MP zal dus Mass Effect 3 stijl gaan worden met random guns die je kan unlocken door geluk te hebben. Daarnaast zullen betalende spelers dus duidelijk heel snel progressie kunnen maken als niet betalende spelers. Een beetje foute manier van mirotransacties. Dit had voor mij de MP van Mass Effect 3 ook helemaal verziekt (naast de belachelijke hoge aantallen van DLC's).
Ryse: Son of Rome will feature microtransactions to help players accelerate their progression within the game's multiplayer mode, it has been revealed.

"When we talk about the progression system for multiplayer, it's armour-based," said the producer.

"The way that you get armour is very similar to how you get it in like Mass Effect or FIFA. You only earn gold while playing multiplayer [and] you use that gold to buy booster packs. Those booster packs contain random sets of loot. Based on the different tiers of loot that you get - whether you buy Bronze, Silver or Gold Packs - guarantees whether you get rare or common items.

"One of the things that we did a little different is that you can buy them with in-game currency and real world currency. The difference is that if you're close we also have small microtransactions.

"Say for instance a gold pack costs 15,000 gold, [and] you've only got 12,500 you can actually buy the difference and only spend a little bit to make it go to a Gold Pack. So we offer some variety there."
Just to give you some ideas in terms of how much we have to offer, you can see here, the swords, there's a ton of different stats," he continued. "We were very good about designing stages as you play multiplayer, so the stats can change whether you're focusing on grinding for money, grinding for experience or whether you're playing with a new player or an old player. There's a lot of ways to change and customise your gear."
Jammer... Zeer jammer voor de Xbone gamers die verheugd waren op een eerlijke MP constructie en gecharmeerd waren van deze game.

Ik snap de essentie van MS bij deze echt niet... Ik bedoel, je betaald al voor Gold, je betaald ook nog eens voor de game, en daarnaast mag je ook nog eens betalen voor extra armor pakketen om sneller progressie te boeken. Dit is echt slecht bedacht van MS, ik hoop dat ze hiervan gaan afzien en gewoon een consument vriendelijke MP constructie verzinnen voor deze game.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinand op 22-08-2013 13:37 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Tja, triest. Maar echt een verrassing kan ik het moeilijk noemen.

• SinergyX
Ach, wat is daar nieuw aan? Gros van zulke games heeft het, mooie manier om voor de latere landen even snel in te halen en voor ontwikkelaar wat snel te cashen. BF3 kon je op bepaald moment zelfs alles unlocken voor eurotje of 20.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:18
EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Mwoah, Sony heeft "pas" 20 jaar ervaring, en alleen in de console & embedded markt.
Microsoft al wat langer ervaring met het ontwikkelen van consumer-IT software incl games & OS, en al heel veel langer ervaring met het x86 platform, ook voor games... En Sony heft met de PS3 al bewezen hoezeer het mis kan gaan als de hardware/software synergy niet goed zit: veruit superieure specs tov de Xbox 360, maar nauwelijks betere kwalieteit games.

Dus die synergy verschillen zullen er zeker zijn, maar het blijft natuurlijk de vraag of dat enoeg verschil zal maken...

Gelukkig is het verschil tussen beide veel groter op andere vlakken (Win8/Xbox store, Kinect 2 etc).

Hebben jullie ook meegekregen dat allerlei Amiga-games op Windows 8 uitgegeven gaan worden binnenkort? Die zullen vast ook naar de Xbox komen! :9
Sja, en Sony heeft al ruim 50 jaar ervaring in het maken van consumenten electronica, en is ook behoorlijk sterk in de professional electronics markt (bioscoop 4K projectors, 4K filmcamera's waarmee bioscoopfilms worden opgenomen..)

Dat Sony een electronica bedrijf van origine is, heeft ook geresulteerd in de visie die ze met de PS4 hebben. De PS2 en PS3 hadden redelijk revolutionaire multimedia mogelijkheden (DVD voor PS2 en blu-ray voor PS3) maar inmiddels is die strategie achterhaald. Sony heeft dat ingezien, en komt slechts met streaming entertainment apps (netflix, spotify etc.). MS aan de andere kant, zet juist stevig in op dat concept met hele systeem van de xbox als settop box. Ook heeft Sony met andere electronica gemerkt dat mensen nou niet echt zitten te wachten op spraakherkenning en gebarentaal besturing, omdat het toch altijd halfslachtig uitgewerkt wordt (of de techniek is nog niet zover..), zelfs door bedrijven nog groter als MS.

Wat betreft de fout die ze hadden gemaakt met de PS3, tsja, dat zijn meer fouten van de engineers. Je kan geen Power-cpu-on-steroids aka de cell koppelen met de RSX en een exotische ram setup om vervolgens te verwachten dat ontwikkelaar alles er makkelijk uit halen. Zoals zelfs aangegeven door Sony's eigen first party devs, de PS3 is een ongebalanceerd systeem. CPU extreem krachtig, kan zelfs post processing overnemen van de gpu, maar weinig ram en de RSX zorgen voor een serieuze bottleneck. In theorie zouden ze zelfs de cell nog een keer kunnen gebruiken voor de PS4, maar zeer waarschijnlijk zou dat duurder uitvallen omdat een jaguar octacore minder kost en minder warmte genereert. Ook zouden ze dan de memory controller moeten redesignen.

Al met al hebben ze, ondanks dat de samenstelling van zowel de X1 als de PS4 bestaat uit off-the-shelf onderdelen van AMD, toch een redelijk exotische setup. De een met een ESRAM chache en de ander met hUMA en 8GB gddr5
SinergyX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:55:
Ach, wat is daar nieuw aan? Gros van zulke games heeft het, mooie manier om voor de latere landen even snel in te halen en voor ontwikkelaar wat snel te cashen. BF3 kon je op bepaald moment zelfs alles unlocken voor eurotje of 20.
Hm, ik heb BF3 zelf niet, maar ik ben het in een AAA titel echt nog nooit tegengekomen.

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:05:
Hm, ik heb BF3 zelf niet, maar ik ben het in een AAA titel echt nog nooit tegengekomen.
Stukje ergernis/uitleg erover.
http://www.containsmodera...eapons-and-gear-for-cash/

Dat is binnen betaalde 'mulitplayers' 1 van de bekenste, maar ook binnen F2P is dit vrij standaard (warframe, PS2, etc).

De basis blijft gelijk, geld = tijd, tijd = geld :)

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

De Xbox heeft ook een AMD-apu.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Vinand schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:35:
RIP Ryse... Na de zeer matige teasers en gameplay beelden heeft MS nu echt zijn best gedaan om de gehele game de toilet in te proppen. De MP zal dus Mass Effect 3 stijl gaan worden met random guns die je kan unlocken door geluk te hebben. Daarnaast zullen betalende spelers dus duidelijk heel snel progressie kunnen maken als niet betalende spelers. Een beetje foute manier van mirotransacties. Dit had voor mij de MP van Mass Effect 3 ook helemaal verziekt (naast de belachelijke hoge aantallen van DLC's).
Naar mijn mening heel slecht voorbeeld, want Mass Effect 3 had nu net een goede implementatie. Ik ben echt allergisch voor foute microtransacties en 'like us on facebook to unlock...' , maar daar kon je echt prima spelen met zelf verzamelde credits. Je kon vrij snel puur door spelen dezelfde dingen unlocken als betalende spelers. Eigenlijk was het bij ME3 zo dat je wel heel stom en/of rijk was als je echt geld betaalde voor die packs want nodig was het totaal niet.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:40
Dit doen we dus niet

[ Voor 88% gewijzigd door iisschots op 22-08-2013 20:38 ]

SinergyX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:34:
[...]

Stukje ergernis/uitleg erover.
http://www.containsmodera...eapons-and-gear-for-cash/

Dat is binnen betaalde 'mulitplayers' 1 van de bekenste, maar ook binnen F2P is dit vrij standaard (warframe, PS2, etc).

De basis blijft gelijk, geld = tijd, tijd = geld :)
Hmm wist ik niet. Laat ze dat lekker weghouden uit retail AAA titels zeg. :F

Warframe en PS2, ik heb de games nog nooit gespeeld, maar is dat ook pay2win dus?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

Warframe en PS2, ik heb de games nog nooit gespeeld, maar is dat ook pay2win dus?
Bij PS2 kan je spullen kopen voor geld, maar ik had niet het idee dat het echt noodzakelijk was. Ik heb niets gekocht en voelde me niet echt achtergesteld, maarja... Er zijn veel voertuigen, wapens en upgrades die je moet komen met ingame currency, die je door spelen kunt behalen, of met real world geld.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Publishers zullen toch zoeken naar manieren om zoveel mogelijk inkomsten uit een game te halen. Of het nu is om de (vaak veel te hoge) investeringskosten terug te winnen of om zoveel mogelijk winst te maken. Dit kun je natuurlijk zien aankomen en ik verwacht dat het bij next-gen zeker niet minder zal worden.

Nu het digital-only idee voorlopig afgeblazen is door de vele kritiek vanuit de gaming community en de 2e hands markt voorlopig intakt blijft kunnen publishers dus nog altijd veel geld mislopen bij uitleen door gamers onderling en doorverkoop door ketens als Gamestop. Dus gooien ze het op DLC en micro transacties. Het verbaasd mij allerminst.

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:40:

Dat is de standaard link die bij F2P games is, P2W. Maar diverse games hebben een imho erg gebalanceerd systeem van echt geld vs ingame geld en per saldo is de echte wereld niets anders. Heb jij de tijd om alles te halen, helemaal top. Heb je dat niet, dan koop je dat, ook helemaal best. Het gaat pas scheef lopen als je enkel met echt geld wapens kan kopen die veruit beter zijn dan ingame haalbare en deze ook via geen enkele methode door niet-betalende mensen haalbaar zijn (Wulin/Wushu heeft hier mooi systeem op bedacht - maar daar blijft het een tijd vs geld principe).

BF3 op de PS3 heb ik bijna alles helemaal zelf unlocked, de PC versie had ik er geen zin meer in en heb ik gewoon de DLC gekocht.

Het P2W probleem komt veelal bij competatieve games, PS2, BF3, meeste shooters, daar is snel al iets 'oneerlijk'. In co-op games (stel Payday, dungeon defenders of soortgelijke), boeit het eigelijk niemand hoeveel geld je spendeert, per saldo heeft iedereen er baat bij.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2013 20:27 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:04
Daar ligt bij mij de aversie tegen F2P games. Ik ben, zoals ook door de makers bedoeld :P, te snel geneigd om dan toch even wat te kopen. Dit voelt dan uiteindelijk echter gewoon niet goed, want ik wil gewoon iets verdienen door te spelen en niet even de portemonnee te trekken. Ik koop gewoon liever een Retail game waarbij ik weet wat ik krijg en waarbij in beginsel iedereen (niet alle games meer, maar de overgrote meerderheid wel) gelijk is qua basis en er geen snelle shortcut zijn om betere wapens of perks of wat dan ook te kopen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah hangt van de F2P game af, bij Works of tanks is het voordeel van echt geld investeren minimaal want het enige voordeel wat je er mee behaalt is dat je sneller levelt. In het gevecht zijn de Premium membres gelijk aan de "gewone" spelers.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Klopt het is maar net wat voor impact de makers willen dat microtransacties hebben op een game.
Er zijn games waar helaas de balans helemaal weg is geslagen door de micro transacties(pay2winn) maar er zijn ook games waar het toch gewoon goed in balans blijft en het ook weer geen extreme grote voordelen geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 22-08-2013 23:57 ]

Liefhebber van Tweakers

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

SinergyX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:55:
Ja en ze moeten alsnog alle scopes vrijspelen :')
Wie dat kocht was zo dom omdat de starter wapens ook de beste waren.
En ze kwamen pas met de shortcut bundels een jaar naar de release.
Maar als dat nu bij bijv. bf4 zo zou zijn dat het bij de release beschikbaar is zou ik dat wel een dikke vette min vinden.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
uchiha tijntje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:46:
Daar ligt bij mij de aversie tegen F2P games. Ik ben, zoals ook door de makers bedoeld :P, te snel geneigd om dan toch even wat te kopen. Dit voelt dan uiteindelijk echter gewoon niet goed, want ik wil gewoon iets verdienen door te spelen en niet even de portemonnee te trekken. Ik koop gewoon liever een Retail game waarbij ik weet wat ik krijg en waarbij in beginsel iedereen (niet alle games meer, maar de overgrote meerderheid wel) gelijk is qua basis en er geen snelle shortcut zijn om betere wapens of perks of wat dan ook te kopen.
Ja, dat heb ik ook wel.
Ook tijdwinst tegen betaling (dus sneller levelen, of bepaalde upgrades krijgen etc) vind ik jammer, ook al kan dit ook door gewoon spelen uiteindelijk bereikt of verkregen worden. Ik heb liever dat ze het beperken tot vanity items. Dus gewoon cosmetische veranderingen. Path of Exile doet dat goed vind ik. Je hebt gewoon absoluut geen voordeel van betaalde dingen, maar kan wel de developer supporten en visuele bonussen, animaties en pets krijgen die het spel leuker kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Gisteren wat MP footage gezien van Killzone. Weet iemand of deze game dedicated servers krijgt of dat het p2p is? Dat ben ik nog nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

uchiha tijntje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:21:
Gisteren wat MP footage gezien van Killzone. Weet iemand of deze game dedicated servers krijgt of dat het p2p is? Dat ben ik nog nergens tegengekomen.
Naar mijn weten had Killzone3 ook al dedicated servers. Dus dat zal nu waarschijnlijk niet anders zijn. Ik meen ergens gelezen te hebben dat sowieso alle Sony titels dedicated servers hebben. Kan het nu alleen zo gauw niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Shuhei Yoshida is duidelijk overwerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Asgaro schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:48:
Shuhei Yoshida is duidelijk overwerkt. :)

[video]
Zonder teveel aan stereotypering te doen :p Ik kom op veel conferenties, en in de meeste gevallen liggen aziaten te slapen in de zaal :p Het is een combinatie van vermoeidheid en het feit dat ze de discussie vaak niet kunnen volgen ivm taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Hij post het zelf ook op z'n twitter inclusief gifjes :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V90Auxu.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Jep, de memes en GIFs komen er aan haha.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ORlyEUV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers een dev diary van Destiny:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:26:
[video]
Ziet er veelbelovend uit. De E3 demo zag er prachtig uit. Ook leuk dat de stem van Peter Dinklage erin zit :P En de OST is weer door Martin O'Donnell gedaan toch? Vind de theme song in de trailers erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Het past wellicht niet helemaal in dit topic, maar wellicht toch interessant om te kijken welke kant graphics op gaan.
Als je een beetje te veel tijd over hebt en wat meer wilt weten over de R&D van Activision/Blizzard en waar ze mee bezig zijn (wellicht al voor de next gen games) dan kan ik je aanraden deze presentatie (van afgelopen GDC2013) door te bladeren klik
Kleine teaser het gaat om op een zo realistisch mogelijke manier een gezicht te renderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.iryoku.com/wp-content/uploads/2013/06/Stare-Into-The-Future-640x360.jpg

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Nu alleen nog een beetje normale ogen en dan is het top. Haar is in de current gen ook moeilijk vloeiend te maken in games met de invloeden van wind en bewegen en ziet er daarom meestal maar kut uit. Hopelijk kunnen ze daar ook wat aan doen dan (maar op een render is daar niks over te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dat is nu echt Uncanny Valley voor mij :)

(wel knap natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:26:
[video]
Vind dat Destiny best wat meer aandacht van het publiek verdiend eigenlijk. Het lijkt een beetje overschaduwd te worden door BF4, Titanfall en COD:Ghosts. Terwijl het wel ff Bungie is die de game maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Vind dat Destiny best wat meer aandacht van het publiek verdiend eigenlijk. Het lijkt een beetje overschaduwd te worden door BF4, Titanfall en COD:Ghosts. Terwijl het wel ff Bungie is die de game maakt...
Mwah, game komt pas volgend jaar, die aandacht komt heus wel.

Maar dit is nou de 2e keer dat we die demo zien, waardoor het bij mij wat verslapt is. Het heeft echter weinig zin om nu dik te gaan promoten als het toch pas (volgens mij) Q2 2014 wordt eer ie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Trishul schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Geen exclusive, of gevestigde IP. Helaas is dat het enige waar de meeste gamers naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
MeltedForest schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:14:
Nu alleen nog een beetje normale ogen en dan is het top. Haar is in de current gen ook moeilijk vloeiend te maken in games met de invloeden van wind en bewegen en ziet er daarom meestal maar kut uit. Hopelijk kunnen ze daar ook wat aan doen dan (maar op een render is daar niks over te zeggen).
Inderdaad, het is ook niet voor niets een R&D afdeling he :p
Wat ik wel knap vond is dat die renders binnen een aangepaste versie van de BO2 engine draait op 180fps op een GTX680. Ze gaan ook onwijs ver qua belichting. Ze proberen de huid zo goed mogelijk te simuleren.
Een echte huid laat namelijk ook licht door, glanst een beetje etc.
Er zat ook een render bij waarbij je het licht door bepaalde delen van de neusvleugels zag "gloeien" bijna net zoals jou huid ook licht doorlaat.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Grappig dat dit van Activision komt, dat net bekendstaat om haar slechte graphics in CoD. Het feit dat ze R&D doen naar betere graphics is natuurlijk wel goed :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Erg interessant filmpje van Gamekings.tv over Sony en hun indy beleid nav een presentatie op de GC: http://www.gamekings.tv/v...ation-als-indie-platform/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
http://uk.ign.com/article...s-graphics-lacking-on-ps4

Ben toch benieuwd naar de verschillen tussen de consoles en de high end. Zoals het er nu naar uitziet zal dit verschil toch wel weer behoorlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

uchiha tijntje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:50:

Ben toch benieuwd naar de verschillen tussen de consoles en de high end. Zoals het er nu naar uitziet zal dit verschil toch wel weer behoorlijk zijn?
We kunnen pas oordelen als die game af is. Vind het ook wel erg makkelijk van IGN om nu al over dat soort dingen te klagen. Niemand weet hoe oud de build was op de gamescom en hoever ze nu inmiddels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
PBP schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:53:
We kunnen pas oordelen als die game af is. Vind het ook wel erg makkelijk van IGN om nu al over dat soort dingen te klagen. Niemand weet hoe oud de build was op de gamescom en hoever ze nu inmiddels zijn.
Andere kant lijken ze dus al ver te zijn met de PC versie en dat gaat de benchmark weer worden.

Zoals ze het nu neerzetten, grote gevecht rond graphics op de consoles, de PC gaat gewoon stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

SinergyX schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:00:
[...]

Andere kant lijken ze dus al ver te zijn met de PC versie en dat gaat de benchmark weer worden.

Zoals ze het nu neerzetten, grote gevecht rond graphics op de consoles, de PC gaat gewoon stapje verder.
Ja zoals verwacht dus. PC zal altijd blijven voorlopen. Xbox One en PS4 zijn geen systemen van 1000euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Maar zo gek is dat toch helemaal niet? gewoon logisch als je het mij vraagt..
Het kan aan mij liggen maar games als battlefield zijn in mijn ogen primair voor de pc ontwikkeld en komen ook voor consoles uit.( geen port of iets dergelijks) maar men kan gewoon meer uit een high enc pc halen.
Ook zie je de verschillen natuurlijk eerder bij games die zwaar op graphics hangen.
Met de nieuwe consoles is er toch een hele grote stap vooruit gezet maar high end pc hardware staat ook niet stil natuurlijk, console games moeten het meer hebben van optimalisaties waar je een high end pc keer op keer kunt upgraden en ook in de games optimalisaties kan door voeren om een nog beter beeld krijgen en een hogere fps en weet ik wat allemaal niet.

Uiteindelijk zal de pc weer vooruit gaan lopen zoals met vorige generaties het geval was, dat lijkt me niet vreemd bij games die primair voor de pc bedoeld zijn zeg ik erbij, console games die geport worden naar de pc daarvan kan het zoals het verleden laat zien wel eens anders liggen( maar ook niet altijd).
Dan hangt het er meer vanaf hoe veel tijd en moeite devs in de port steken.
Consoles vergelijken die bv net zo duur zijn als een high end videokaart tja.. ik houd daar nooit zo van.
Wat ik zelf denk is dat de gemiddelde persoon echt geen pc heeft staan waar videokaarten in zitten van 4 a 6 honderd euro en cpu's van paar honderd euro etc. Voor deze grote groep mensen zullen de consoles sowieso beter beeld weer geven grafisch gezien dan op hun pc's.

[ Voor 118% gewijzigd door pino85 op 23-08-2013 19:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik vind het ook niet zo heel raar, maar had, gezien we aan het begin staan van de console generatie, wellicht wat minder verschil verwacht dan uit het artikel blijkt (want kan zelf natuurlijk niet vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:50:

In de BF4 livestream was inderdaad bevestigd dat de Gamescom build draait op 720p (upscaled naar 1080p) met 60fps, maar dat de devkit bij het dev-team al verder is gevorderd en wel gewoon op 1080p draait. Het zal net als op de E3 gewoon een oude (stabiele) build zijn maar dan wel met nieuwe map.

De PC versie wordt duidelijk voorgetrokken bij de ontwikkeling, maar dat gaat nog wel goedkomen. Verwacht ook wel dat de X1 dat prima aan moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Battlefield 4 komt natuurlijk ook op een redelijk aantal platformen uit, misschien hebben ze gewoon een prut-team op de PS4 versie gezet? De grote winst/verkoopaantallen liggen nog gewoon bij de PC/PS3/X360 deze generatie.

Ik kan me ook nog wel herinneren hoe dramatisch PES2008 op de PS3 was :'( Toen had ik ook wel wat meer verwacht, maar blijkbaar is de overstap naar een nieuwe generatie soms lastig, zeker als de prioriteit nog niet bij dat platform ligt.

Zoals anderen ook al gezegd hebben, uiteindelijk kunnen we pas echt oordelen over de spellen als ze ook daadwerkelijk uit zijn. Wie weet hoever ze ondertussen gevorderd zijn.

Killzone laat trouwens zien dat de nieuwe generatie toch wel wat mooie plaatjes kan neerzetten.
YouTube: Killzone: Shadow Fall 'Multiplayer Team Deathmatch Gameplay' \[1080p] TRUE-HD QUALITY
Het blijft youtube met gare compressie, maar ik zie toch wel wat mooie dingen tussen de blokjes door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
De graphics zien er inderdaad erg goed uit. Laat dat maar aan GG over :).

Alleen vind ik het qua gameplay nog steeds niet heel erg spannend. Het zijn nog steeds de wat smallere gangen met wat afgewisseld in wat open buitenruimtes. En zoals Martinspire aangeeft, de look en sound van de wapens matchen niet echt.

En laat ze aub wat aan dat gare piepje doen als je iemand killt. :P

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-08-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:07:
[...]
Het blijft youtube met gare compressie, maar ik zie toch wel wat mooie dingen tussen de blokjes door ;)
Mja dat valt me wel op deze E3 en GC, hele brakke compressie op de filmpjes die ervoor zorgen dat je bij filmpjes van Destiny of Titanfall echt geen mooie details meer kunt zien.

Trouwens, bij die Killzone valt het me op hoeveel kogels je wel niet nodig hebt per enemy en dat het geluid niet echt bij de gun lijkt te passen (klinkt als een minigun, maar is een assault rifle)

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 23-08-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Chaoss schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:55:
Erg interessant filmpje van Gamekings.tv over Sony en hun indy beleid nav een presentatie op de GC: http://www.gamekings.tv/v...ation-als-indie-platform/
Inderdaad erg interessant.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:32:
[...]

Inderdaad erg interessant.
Inderdaad een interessante manier om wat meer indiegames te verkrijgen, maar ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik die getoonde games op gamescom mij totaal niet aanspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
nioz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:07:
Battlefield 4 komt natuurlijk ook op een redelijk aantal platformen uit, misschien hebben ze gewoon een prut-team op de PS4 versie gezet? De grote winst/verkoopaantallen liggen nog gewoon bij de PC/PS3/X360 deze generatie.

Ik kan me ook nog wel herinneren hoe dramatisch PES2008 op de PS3 was :'( Toen had ik ook wel wat meer verwacht, maar blijkbaar is de overstap naar een nieuwe generatie soms lastig, zeker als de prioriteit nog niet bij dat platform ligt.

Zoals anderen ook al gezegd hebben, uiteindelijk kunnen we pas echt oordelen over de spellen als ze ook daadwerkelijk uit zijn. Wie weet hoever ze ondertussen gevorderd zijn.

Killzone laat trouwens zien dat de nieuwe generatie toch wel wat mooie plaatjes kan neerzetten.
YouTube: Killzone: Shadow Fall 'Multiplayer Team Deathmatch Gameplay' \[1080p] TRUE-HD QUALITY
Ziet er wel goed uit, maar ik ben geen fan van de motion blur :(
Voor mijn gevoel creëer je het effect van te weinig fps bewust.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinspire schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:33:
[...]

Inderdaad een interessante manier om wat meer indiegames te verkrijgen, maar ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik die getoonde games op gamescom mij totaal niet aanspraken.
Indiegames boeien 99% van de gamers uiteindelijk niet. Slechts een hele (hele hele) enkele breekt door. Er werd een punt van gemaakt doordat er een platform verschil was tussen de PS4 en X1. Nu dat eigenlijk weggepoetst is, moeten we het maar weer snel vergeten. Die games in de Sony press conference gingen met alle respect nergens over. De zaal dacht daar overigens ook zo over.

Indie games zijn overrated, en niet een beetje. Dat zeg ik niet alleen :p Dat laten verkoopcijfers ook duidelijk zien. Iedereen praat er over, niemand geeft er geld aan uit. Uitzonderingen natuurlijk, Fez, Limbo en Braid bijvoorbeeld, maar je kan je afvragen of die het als non-Indie niet hadden gered.

EDIT: Een game als Braid is overigens ook door minder dan 0,15% van de PS3/X360 bezitters gekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 23-08-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Ik heb er ook niks mee. Indie games, daar koop je geen next gen console voor. Dat speel je hooguit op je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik kijk net naar dat filmpje van Killzone TRUE-HD QUALITY en dan zie ik deze comment: YouTube: Killzone: Shadow Fall 'Multiplayer Team Deathmatch Gameplay' \[1080p] TRUE-HD QUALITY
Yes this will run in true 1080p @60fps... MP levels aren't as large as SP campaign levels so it'll have no problem pushing all those polys/fps. And yes it'll have dedicated servers no peer to peer COD garbage here. All of Sony's 1st party games run on dedicated servers. :)
Ik weet niet of dit al eerder bekend is gemaakt, maar dit is wel goed nieuws en een bevestiging dat Sony niet gaat achterblijven op Microsoft :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

witeken schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:59:
Ik kijk net naar dat filmpje van Killzone TRUE-HD QUALITY en dan zie ik deze comment:

Ik weet niet of dit al eerder bekend is gemaakt, maar dit is wel goed nieuws en een bevestiging dat Sony niet gaat achterblijven op Microsoft :).
Mag hopen dat het geen statement is van een Sony of Guerilla medewerker, aangezien ze P2P opeens als COD garbage bestempelen. De laatste Killzone was ook nog gewoon P2P (alleen de matchmaking zelf vond plaats op Guerilla servers, daarna ging een console dienst doen als server). Als je dan nu opeens in de comments roept dat het crap is, terwijl CoD zelf ook dedicated draait vanaf nu, dan ben je of gewoon een sukkel, of je weet niet waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mobygo76 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:59:
Ik heb er ook niks mee. Indie games, daar koop je geen next gen console voor. Dat speel je hooguit op je tablet.
Koop JIJ geen console voor en speel JIJ hooguit op je tablet, ik heb er op mijn PS3 en Vita een aantal gekocht en gespeeld en voor mij was het een van de redennen om voor de PS4 te kiezen.

Ik ben het er mee eens dat er binnen triple A titlels veel te weinig inovatie of überhaupt nieuwe IP's zijn, en ja de markt dwingt dat misschien af maar daardoor krijg ik bij indies wel echt het idee dat ik af en toe iets nieuws speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Indies zijn wel sterk gegroeid in populariteit de laatste jaren, vooral op Steam en de Summer of Indie weken op de 360. Als je kijkt naar de recent aangekondigde Indie games op de PS4 (The Witness, Shadow of the Beast, Rime) zijn dat ook best wel grote games. Zeg maar wat op de PS1 of PS2 full retail games waren.

Ik verwacht er persoonlijk erg veel van en juich het ook van harte toe, puur omdat ze vaak iets nieuws proberen en niet weer een 13-in-een dozijn shooter, racer of 3rd-person cover actiegame maken.
Daarnaast zijn de investeringskosten een stuk lager en hoeven ze ook niet zoveel te verkopen om winstgevend te kunnen zijn. Fez en Braid waren al winstgevend bij een verkoop van 10.000 stuks.

Super Meat Boy, Minecraft, Fez, Braid, Trials HD, Trine, Journey, State of Decay. Zomaar een handje vol Indie games die ontzettend succesvol waren de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Qua winstgevendheid voor de Indie zelf is het ook hartstikke leuk. Ook voor de kleine groep die er mee bezig is, is het heel leuk. Maar kijkend naar de absolute verkoopcijfers en gamers die daadwerkelijk Indie games kopen (op consoles!), is het een te verwaarlozen groep (met alle respect ;) ).

Er werd de tussen E3 en nu een veel te groot verhaal van gemaakt. Dat zal na de release van de consoles wel weer wegebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Ik begreep idd dat indie heel populair is op de Vita. Ik heb alleen nooit gehoord dat iemand een ps3 heeft gekocht speciaal voor een indie game.

Killzone mp valt me een beetje tegen. Ik vond juist dat donkere heel tof. Voor Killzone 2 heb ik speciaal de ps3 gekocht ;). Oh en Uncharted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
PWM schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:28:
Qua winstgevendheid voor de Indie zelf is het ook hartstikke leuk. Ook voor de kleine groep die er mee bezig is, is het heel leuk. Maar kijkend naar de absolute verkoopcijfers en gamers die daadwerkelijk Indie games kopen (op consoles!), is het een te verwaarlozen groep (met alle respect ;) ).

Er werd de tussen E3 en nu een veel te groot verhaal van gemaakt. Dat zal na de release van de consoles wel weer wegebben.
Ja, in de toekomst zal de nadruk ongetwijfeld ergens anders op komen te liggen, maar dat neemt niet weg dat er toch een aardige groep is die wel indies koopt. Zal me ook niets verbazen als die groep flink overlapt met de groep early adopters, wat dus weer de huidige nadruk op indies zou verklaren :)

Overigens vind ik veel indies ook overrated, thomas was alone vond ik bijvoorbeeld echt saai en ongeinspireerde gameplay hebben. Ik vind het echt apart dat het spel al 700,000 keer verkocht is, terwijl het daarnaast ook nog eens bij ps+ weggegeven is... Maar dat neemt niet weg dat er ook pareltjes tussen zitten die je zonder platform voor de indies gemist zou hebben. Ik neem de slechte indies dus maar voor lief, voor die paar euro per spel vind ik het ook nog wel leuk om af en toe gewoon iets uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koopt een console niet voor een indie game maar indie games zorgen wel voor een leuke aanvulling van het game aanbod al is er wel heel veel hetzelfde, want je wordt doodgegooid met retro sidescrollers of platformers.
Maar een game is Hotline Miami is erg leuk als afwisseling voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
uchiha tijntje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:28:
De graphics zien er inderdaad erg goed uit. Laat dat maar aan GG over :).

Alleen vind ik het qua gameplay nog steeds niet heel erg spannend. Het zijn nog steeds de wat smallere gangen met wat afgewisseld in wat open buitenruimtes. En zoals Martinspire aangeeft, de look en sound van de wapens matchen niet echt.

En laat ze aub wat aan dat gare piepje doen als je iemand killt. :P
Dat piepje is o.a. juist hetgeen de online multiplayer zo verslavend maakt, sinds Killzone 2. In Killzone 2 uit 2009 had je trouwens al een enorme 'openlucht' map, genaamd Pyrrhus Rise (Daar moest je ook erg goed uitkijken voor Marksmen aka snipers). Ga er dus vanuit dat er nog grotere mappen zullen zijn. De look en sound matchen niet echt.... .....omdat Killzone zich in de toekomst afspeelt met fictionele wapens :*) !

De SP zal wel weer ijzersterk zijn, ik kan me het gevecht met de MAWLR nog herinneren uit Killzone 3. Eigenlijk is KZ een underrated serie, die keer op keer overschaduwd wordt door COD.

Ik heb Killzone 2 en 3 allebei 300+ uren online gespeeld. Dan weet je dat soort dingen wel. Maar ja, als je het geen kans geeft, weet je ook niet hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:22:
Je koopt een console niet voor een indie game
Ik koop ook niet een console voor een tripple A titel :)

Ik kijk naar he totaalpakket. voor mij zijn de redennen om voor de PS4 te gaan:
-Een aantal First party titels die er voor uitkomen.
-Het PS+ abbo.
-De ondersteuning van en het aanbod van indies

Het is altijd een combinatie van die dingen geweest en nooit 1 tripple A of 1 indie titel, dat mensen voor 1 of 2 games een console kopen snap ik sowieso niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 24-08-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Wel beetje erg subjectief geschreven hoor :P

''Bundling FIFA 14 with every Xbox One in Europe was a stroke of genius'' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:42
keanu_ schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:46:
[...]

Wel beetje erg subjectief geschreven hoor :P

Mjah ik ben dus iemand voor wie Fifa juist de maingame op mijn console is, en tevens stond ik neutraal in de PS4 vs XB1. Ik had geen voorkeur, maar 100,- verschil doet het hem gewoon. Nu een bundel met gratis Fifa zou mij in principe naar Microsoft toe trekken, 4 tientjes voor het Kinect verhaal is wel te doen.

Maar goed, Microsoft released bewust later in Nederland, en Nederland krijgt niet die Fifa bundel. Weer een kans gemist denk ik dan. Nou zal ik misschien niet met duizenden zijn hoor die er zo over denken, maar gaat om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

keanu_ schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:46:
Is het ook niet zo dat je alleen deze gratis game kreeg als je al ge preordered had? Nieuwe klanten krijgen dus niks? Is er nou al een launch datum bekend voor de Xbone? Zowel voor Nederland als bijv de US?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:30:
[...]

Is het ook niet zo dat je alleen deze gratis game kreeg als je al ge preordered had? Nieuwe klanten krijgen dus niks?
Nee, als je nu bestelt zit hij er nog gewoon bij. Als de Fifa bundels op zijn, komt er een bundel met een andere titel.

De Nederlandse Day-Ones krijgen 2 titels, daar geldt dus wel dat je hem besteld moest hebben, anders krijg je 1 titel.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 24-08-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

[b]PWM schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:35:[/b
Nee, als je nu bestelt zit hij er nog gewoon bij. Als de Fifa bundels op zijn, komt er een bundel met een andere titel.
Op zijn?? Het gaat toch gewoon om een download code? Lijkt me dat die slecht `op gaan`
De Nederlandse Day-Ones krijgen 2 titels, daar geldt dus wel dat je hem besteld moest hebben, anders krijg je 1 titel.
Welke andere games? Waarom al die onduidelijkheid? Waarom geen data? Ms heeft vast zware productieproblemen zoals eerder al gehint werd. Als zaken duidelijk waren hadden ze die allang gegeven.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28

Superkiwi

Hoi doei

Inderdaad redelijk subjectief stukje van videogamer...
Eerst zegt ie dat Forza het kroonjuweel van Microsoft blijft en vervolgens zegt ie over Killzone:
"The games, however, still don't carry any weight of excitement with me. Killzone: Shadow Fall and Infamous are more of the same"
Killzone vindt hij meer van hetzelfde. Wat the hell is er zoveel anders aan Forza dan tov de vorige delen?
Een shooter blijft een shooter, een racegame blijft een racegame.
FIFA 14 gratis erbij geniaal? Dat is ook meer van hetzelfde :+

Het stukje had zomaar door een bepaald persoon van het forum hier geschreven kunnen zijn :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Chaoss schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:18:
Koop JIJ geen console voor en speel JIJ hooguit op je tablet, ik heb er op mijn PS3 en Vita een aantal gekocht en gespeeld en voor mij was het een van de redennen om voor de PS4 te kiezen.

Ik ben het er mee eens dat er binnen triple A titlels veel te weinig inovatie of überhaupt nieuwe IP's zijn, en ja de markt dwingt dat misschien af maar daardoor krijg ik bij indies wel echt het idee dat ik af en toe iets nieuws speel.
Ik koop en speel ook het liefst AAA games zoals The Last of Us, maar af en toe vind ik het ook erg leuk om een goeie indie game tussendoor te spelen, zoals Braid of Limbo.
Ik vind persoonlijk wel dat Sony toch minimaal een extra AAA game had mogen laten zien tijdens de GC presentatie.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:45
Wacht Sony misschien op de TGS in september voor aankondigingen van nieuwe games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik hoop nog altijd op The Last Guardian, maar met elke beurs die voorbij komt zonder aankondiging vrees ik meer en meer dat dat spel nooit gaat komen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

Op zijn?? Het gaat toch gewoon om een download code? Lijkt me dat die slecht `op gaan`
Ze hebben gewoon afspraken voor een X aantal downloads. Zo gek is dat toch niet :? EA is geen Sinterklaas, MS betaald hier gewoon voor.
Welke andere games? Waarom al die onduidelijkheid? Waarom geen data? Ms heeft vast zware productieproblemen zoals eerder al gehint werd. Als zaken duidelijk waren hadden ze die allang gegeven.
We zijn nog minimaal een half jaar verwijderd van de Nederlandse launch. Waarom verwachten dat die 2 games nu al duidelijk zijn?

Nu kunnen ze kijken welke launchgames populair zijn, en welke niet, voordat men beslist welke 2 games met erbij voegt.

En wat de 2013 launchdate betreft, Gamescom is nog niet afgelopen. Mochten ze het hier niet melden, dan is dat inderdaad een zwaktebod.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 24-08-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

SToRM666 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:55:
[...]

Ik koop en speel ook het liefst AAA games zoals The Last of Us, maar af en toe vind ik het ook erg leuk om een goeie indie game tussendoor te spelen, zoals Braid of Limbo.
Ik vind persoonlijk wel dat Sony toch minimaal een extra AAA game had mogen laten zien tijdens de GC presentatie.
Sterker nog ik dacht dat Sony dit ook had aangekondigd, werd ook aan gegeven op pu live. VInd het ook jammer dat we toch buiten de indies niet veel nieuws hebben gezien.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over dat artikel van videogamer hierboven. Ik denk dat ik wel snap waarom ie voor MS kiest. Hij heeft allerlei games van MS gespeeld en die bevallen gewoon goed. Je hoort het ook bij andere sites zoals IGN dat ze gewoon erg sterk zijn. Forza valt op door zijn grafische pracht (hoewel Driveclub ook niet lelijk is, vond ik de omgevingen daar wat saai bij, beetje standaard en dat hebben ze bij Forza 5 dus wat opgeleukt) en indrukwekkende physics. Titanfall is voor velen ook een game die vooral veel indruk maakt als je hem speelt en hij zit ook gewoon goed in elkaar (Ze halen niet voor niets zoveel awards binnen).

Killzone liet diens MP zien en hoewel die niet verkeerd was, maakt hij niet gigantisch veel indruk volgens mij. Het ziet eruit als een redelijk standaard shooter met natuurlijk geweldige graphics, daar waar Titanfall ook nog op gameplay vlak wat zaken anders doet waardoor die wat nieuwer aanvoelt.
Ik denk dat Sony wat meer had gescoord als ze wat andere games hadden laten zien die volgend jaar gaan uitkomen. We hebben van sommigen toch eigenlijk alleen nog filmpjes gezien en dat is gewoon jammer. Ook de indie-games zijn vooral op papier indrukwekkend, maar als je ze ziet vind ik ze ook wel wat tegenvallen. Toch zal er (gezien de moeite die ze erin hebben gestoken bij Sony) nog wel wat bij komen en het zal me niet verbazen als dit nog maar het begin is. Knack lijkt me ook wel leuk, maar ziet er toch vooral uit als een kindergame. Het valt me echter op dat er niet wat meer animo is gegeven aan LittleBigPlanet Hub. Dat lijkt me toch wel de tegenhanger van Project Spark (nog zo'n leuke titel).

Verder helpt het natuurlijk als je in 1 van de releaselanden woont voor zowel de PS4 als de Xbox One.

Niet dat Sony geen sterke lineup heeft of geen goede games in de pijplijn heeft, maar we moeten daar toch nog wel wat meer van zien. Verder hoor je ook hier (vooral van PS4 aanhangers) dat men toch vooral benieuwd is naar de games die in 2014 moeten uitkomen, daar waar MS toch vooral met Q4 en een beetje Q1 bezig is. Niet erg, want de 3rd party studio's laten ook al hele mooie dingen zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 24-08-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ach ja aan andere kant, ze kunnen wel 20 exclusive games uitbrengen bij launch of in 2014(xbox one en PS4) maar dat is veel te veel van het goede althans voor mij.
Geen idee hoe het met jullie tijd zit om te kunnen gamen maar voor mij zou een dag dan echt 48 uur moeten hebben, en buiten dat de prijzen van de games, er komen nu al zo veel vette games uit exclusives en non exclusives dat ik daar niet genoeg geld voor ga hebben.
Als er nog meer exclusives zouden uitkomen in zo'n kort tijdsbestek zou dat voor mij een groot probleem kunnen worden. :)
Toch blijft er wel wat teleurstelling hangen, al had Sony nu gewoon 1 nieuwe vette AAA titel laten zien zoals ze hadden aangegeven en ook al kwam die bv pas in 2015 uit dat maakt me niet uit maar ik had echt meer verwacht op de Gamescom, nu was het eigenlijk voor mijn gevoel meer een indie presentatie te noemen, ik vind indies goed en een mooie aanvulling maar vond het toch echt wel wat TE deze keer.. maar buiten dit weet ik ook dat er nog echte goede studio's aan top titels werken alleen dat geduld hebben voordat er wat beelden en of trailers naar buiten komen blijft moeilijk ;)

Edit:
[b]Martinspire schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:20:

Killzone liet diens MP zien en hoewel die niet verkeerd was, maakt hij niet gigantisch veel indruk volgens mij. Het ziet eruit als een redelijk standaard shooter met natuurlijk geweldige graphics, daar waar Titanfall ook nog op gameplay vlak wat zaken anders doet waardoor die wat nieuwer aanvoelt.
Deze hands on van Jurian zegt eigenlijk waarom shadow fall op multiplayer vlak wel goed bezig is, de aanpasbaarheid(regels) je kan alles instellen, zelf warzones maken dus, dat zorgt voor een andere gamplay?
Ben wel benieuwd waarom jij vind dat ze niet veel indruk maakten met shadow fall, puur omdat je vind dat het een standaard shooter zou zijn?
Maar als we het doortrekken wat jij aangeeft geld dat ook voor veel andere games ,overigens lijkt Titanfall me ook wel een mooie game alleen voor mij wellicht iets te fast paced. Dat Titanfall met alles wat we hebben gezien wel op 1 punt vooral iets doet wat vernieuwend is dat denk ik wel, verder is het meer COD maar dan met jet packs en titans :p

Dat terzijde als we de media volgen zie ik toch nergens echt uit blijken dat de game pers niet onder de indruk zou zijn van shadowfall, dat bedoelde je toch? of bedoel je meer dat jij niet zo onder de indruk bent?
video: Killzone: Shadow Fall

[ Voor 98% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 13:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28

Superkiwi

Hoi doei

TGS eind van het jaar in de gaten houden ;)
Thuiswedstrijd voor Sony.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dat is wel een beetje lullig voor al die japanners, aangezien Japan toch niet een van de 1e 32 landen is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje vieze smaak van in de mond. Naast dit rijtje artikelen:

Whisper it, but Xbox One is finding its stride
http://www.eurogamer.net/...one-is-finding-its-stride

Xbox One strikes back
http://www.computerandvid...og/xbox-one-strikes-back/

Heb ik een beetje het idee dat men Xbox niet helemaal de grond in wil drukken, omdat de consolewar clicks oplevert. De situatie is namelijk niet veel anders dan voor Gamescom en het lijkt nu alsof nu de kleinste scheet aangegrepen wordt om Microsoft weer wat op te hemelen. Forza was altijd wat het al was en Killzone ook. Nu hebben die ineens een ander gewicht gekregen? Ach ja, de 'journalistiek' van tegenwoordig.... ;)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

dvdkiwi schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:49:
TGS eind van het jaar in de gaten houden ;)
Thuiswedstrijd voor Sony.
kan wel zo zijn maar de Gamescom daar had men van te voren aangekondigd daar gaan we knallen nieuwe games zien, en ja feitelijk kan je stellen dat hebben ze gedaan met al die indies maar waar zijn de AAA titels die ze hadden aangekondigd?
Overigens Europa was en is erg belangrijk voor Sony dus ik snap de reden niet dat ze zo weinig hebben laten zien buiten die indies om men schept een verwachting en die viel uiteindelijk voor mij tegen, wellicht zoals je zegt dat ze gaan knallen op TGS maar dat veranderd op dit moment weinig voor mij dan. :)
Ben wel benieuwd wie nog meer het toch wel wat magertjes vond van Sony op de Gamescom.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 12:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Armada schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:25:

Heb ik een beetje het idee dat men Xbox niet helemaal de grond in wil drukken, omdat de consolewar clicks oplevert. De situatie is namelijk niet veel anders dan voor Gamescom en het lijkt nu alsof nu de kleinste scheet aangegrepen wordt om Microsoft weer wat op te hemelen.
Er is toch best wel wat veranderd, zowel in het echie als in de verwachting ;)

Er werd verwacht dat Sony nog een AAA verrassing had, deze bleef uit. Microsoft kondigde wel een nieuwe Exclusive aan. De Indie strategie van MS blijkt ook warm ontvangen te worden. Europese gamers krijgen een gratis game twv €69,- en de gamers die moeten wachten krijgen tot volgend jaar krijgen er 2.

Titanfall was voor het eerst goed speelbaar en blijkt alle verwachtingen die al hoog waren te overtreffen. Zo zijn er ook nog best wat kleine zaken die prima uitpakken voor MS.

Volgens mij is er redelijk wat veranderd :p Heus niet genoeg om mensen die een PS4 willen nu opeens een X1 te laten doen kopen, maar wel best wat om twijfelaars toch weer naar de X1 te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Armada schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:25:
[...]
Forza was altijd wat het al was en Killzone ook. Nu hebben die ineens een ander gewicht gekregen? Ach ja, de 'journalistiek' van tegenwoordig.... ;)
Heb niet de indruk dat de nieuwe Killzone bijzonder veel aandacht gekregen heeft van de pers: OK, het ziet er fantastisch uit, maar kan absoluut niet opboksen tegenover Titanfall, die echt iedereen op gamescom weggeblazen heeft.

En Project Spark: Heb je de demo filmpjes bekeken? Het is ook een voorbeeld van hoe niet gewoon aan alle verwachtingen voldaan worden, maar ver overtroffen worden. Kinect 2 bleek op gamescom ook echt zo accuraat te zijn als ze beweerden. Microsoft is gewoon ALLE sterke beloftes aan het waarmaken, en dat verdient best wel positieve aandacht imo, zeker als de competitie een hele persconferentie wijdt aan het natrappen op het vlak van indiegames ipv met nieuwe verrassingen te komen.

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 24-08-2013 12:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ PWM
Even over de gratis game bij pre-orders van de xbox one, ik dacht ook dat je die niet kreeg als je nog geen pre order had geplaatst maar ook voor ons Nederlanders krijgen we die game er dus bij als we bv vandaag of volgende week in NL een pre-order plaatsen? dat is erg netjes! ik dacht dat het beleid anders was, maar dat heb ik dan of verkeerd begrepen of niet goed mee gekregen, was ook wel wat onduidelijkheid over op internet.
boe2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:41:
[...]

Kinect 2 bleek op gamescom ook echt zo accuraat te zijn als ze beweerden. Microsoft is gewoon ALLE sterke beloftes aan het waarmaken, en dat verdient best wel positieve aandacht imo, zeker als de competitie een hele persconferentie wijdt aan het natrappen op het vlak van indiegames ipv met nieuwe verrassingen te komen.
Ik had juist vernomen uit de video's van oa gamekings dat Kinect 2.0 toch nog wel wat haperde en in gevallen nog niet goed functioneerde als je er tegen sprak, echter dat zou te maken hebben gehad met alle geluiden die van alle kanten kwamen, als jij er geweest bent en een andere ervaring had neem ik dat natuurlijk van je aan.
Sowieso als ik in mijn pc kamer ben dan zijn er niet zo bizar veel geluiden van alle kanten wat het kan verstoren dus dat hij op zo'n beurs waar alles van tientallen kanten komt niet altijd vlekkenloos werkt lijkt me wel logisch.
Kinect 2.0 gaat denk ik een goede toekomst tegemoet al had ik toch wat meer aandacht er voor willen zien vanuit de pers, wat meer demo's wellicht, meer voorbeelden waar ze mee bezig zijn om het bv bij games in te gaan gebruiken, hoop dat dit alsnog gaat komen.
Wie weet dat zelf ik als iemand die zeer kritisch over Kinect is dan overgehaald kan worden, kan me nog niet voorstellen dat ik ga roepen of praten tegen dat apparaat maar als het echt een mooie toevoeging aan de gameplay geeft zeg nooit nooit.

[ Voor 83% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 12:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hoe groot is eigenlijk PAX Prime? Seattle komt er ook op korte termijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

pino85 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:42:
Ik had juist vernomen uit de video's van oa gamekings dat Kinect 2.0 toch nog wel wat haperde en in gevallen nog niet goed functioneerde als je er tegen sprak, echter dat zou te maken hebben gehad met alle geluiden die van alle kanten kwamen, als jij er geweest bent en een andere ervaring had neem ik dat natuurlijk van je aan.
Ik heb niet gesproken tegen kinect, waar het bij de prive voorstellingen inderdaad niet altijd even vlot ging. Wel heb ik verschillende kinect games uitgebreid kunnen proberen, en de hele skeleton capturing is heel responsief en accuraat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

pino85 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:42:
@ PWM
Even over de gratis game bij pre-orders van de xbox one, ik dacht ook dat je die niet kreeg als je nog geen pre order had geplaatst maar ook voor ons Nederlanders krijgen we die game er dus bij als we bv vandaag of volgende week in NL een pre-order plaatsen? dat is erg netjes!
  • Voor NL Pre-orders voor 21-08-2013: 2 Games
  • Voor NL Pre-orders nu: 1 game (Welke hangt af van moment van bestellen)
ik dacht dat het beleid anders was, maar dat heb ik dan of verkeerd begrepen of niet goed mee gekregen, was ook wel wat onduidelijkheid over op internet.
Ook hier was de boodschap on stage duidelijk en direct, waarna de fora er allemaal weer een warboel van maakte :+
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:46:
Hoe groot is eigenlijk PAX Prime? Seattle komt er ook op korte termijn aan.
Is best een redelijke beurs, en Xbox is groot aanwezig (dacht volgende week al). Zullen ze daar dan hun releasedate geven (is wel thuisbasis).

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 24-08-2013 13:01 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!