Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:40
Microsoft heeft de E3 niet verloren als je puur naar de games kijkt.
Het waren de randvoorwaarden, deze zijn nu rechtgetrokken en De Xbox staat er gewoon goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

boe2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Ik heb niet gesproken tegen kinect, waar het bij de prive voorstellingen inderdaad niet altijd even vlot ging. Wel heb ik verschillende kinect games uitgebreid kunnen proberen, en de hele skeleton capturing is heel responsief en accuraat.
Welke Kinect game is jou bij gebleven? ik heb helemaal niet veel gelezen en gehoord over de kinect games tot nu toe dan dus als er pareltjes tussen zitten zeg ik gooi ze er uit :) !
Sowieso denk ik ook dat men de zaken die nog niet helemaal goed functioneren nog wel recht getrokken krijgen, ze hebben nog paar maanden voordat de launch er is in bepaalde delen van de wereld.
PWM schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:58:
[...]
  • Voor NL Pre-orders voor 21-08-2013: 2 Games
  • Voor NL Pre-orders nu: 1 game (Welke hangt af van moment van bestellen)
[...]

Ook hier was de boodschap on stage duidelijk en direct, waarna de fora er allemaal weer een warboel van maakte :+
Duidelijk, kijk hier heb ik wat aan, op internet en ook fora's lees je alleen maar tegenstrijdige berichten en dan weet je het ook niet meer, maakt verder nog uit waar je hem pre-orderd kwa game die je krijgt of is het gewoon dat het helemaal niet uit maakt, overigens zie ik nog niet bij de websites waar ik hem kan pre-orderen dat je er een gratis downloadbare game bij krijgt, zal nog wel komen gok ik.
Zit namelijk toch te denken van zal ik hem niet gewoon nu alsnog pre-orderen, :+

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 13:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41
Iedereen doet nu wel erg lovend over de games op de Xbox One, maar er draait nog geen een van op een "echte" One zoals ik heb begrepen. Volgens mij draait alles nog op high end pc's. Ik moet het allemaal nog maar zien hoe de games er uiteindelijk op de echte hardware uitzien en hoe stabiel deze draaien. Als je er nu van uitgaat dat de PS4 de beste hardware performance heeft en leest dat een Battlefield op de PS4 op dit moment er tegenvallend uitziet ten aanzien van zijn grote PC broer, dan ben ik een beetje sceptisch.
Maar misschien gaat het allemaal meevallen. We zullen het beleven.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22
Moodkiller +1 :P

Zullen we dan het topic maar gewoon even sluiten totdat ze beiden gereleased zijn. Dan kunnen we pas gaan beoordelen. :)

[ Voor 79% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-08-2013 13:32 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:27:
Iedereen doet nu wel erg lovend over de games op de Xbox One, maar er draait nog geen een van op een "echte" One zoals ik heb begrepen. Volgens mij draait alles nog op high end pc's. Ik moet het allemaal nog maar zien hoe de games er uiteindelijk op de echte hardware uitzien en hoe stabiel deze draaien. Als je er nu van uitgaat dat de PS4 de beste hardware performance heeft en leest dat een Battlefield op de PS4 op dit moment er tegenvallend uitziet ten aanzien van zijn grote PC broer, dan ben ik een beetje sceptisch.
Een collega van mij heeft familie bij Playstation werken (handig, want hij krijgt korting en heeft 'm op dag 1) en die heeft vorige week Killzone gespeeld op iets wat in feite niets meer was dan een veredelde printplaat. Gaat voor beide op dat ze de final hardware nog niet showen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

zwembroek schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:27:
IEDER spel op gamescom draait op de "echte" one consoles.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
boe2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:55:
[...]

En dat weet jij 100% zeker?
Ik las er gisteren een artikel over dat er wel een Xbox One te zien was bij de demo's maar dat je niet kon controleren dat je daar ook werkelijk op speelde. Als je de kabels van de X1 controllers volgde verdwenen deze in een rond geborsteld gat. En dus niet rechtstreeks naar de console. Het was dan volgens de desbetreffende reporter ook een kwestie van tijd totdat er weer een Windows 7 scherm te zien was. Maar goed ik kan het vanaf hier niet controleren hè. Misschien heb jij wel gewoon gelijk en dat zou dan alleen maar positief zijn toch? Maar ik lees het wel wanneer de X1 uitgekomen is. Tot die tijd heb ik zoiets van "eerst zien, dan geloven". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

Ik las er gisteren een artikel over dat er wel een Xbox One te zien was bij de demo's maar dat je niet kon controleren dat je daar ook werkelijk op speelde. Als je de kabels van de X1 controllers volgde verdwenen deze in een rond geborsteld gat. En dus niet rechtstreeks naar de console. Het was dan volgens de desbetreffende reporter ook een kwestie van tijd totdat er weer een Windows 7 scherm te zien was. Maar goed ik kan het vanaf hier niet controleren hè. Misschien heb jij wel gewoon gelijk en dat zou dan alleen maar positief zijn toch? Maar ik lees het wel wanneer de X1 uitgekomen is. Tot die tijd heb ik zoiets van "eerst zien, dan geloven". :)
Zucht, das wel heel negatief. Maar ze hebben het op de presentatie gemeld waarbij al die demo-pods ook een Xbox One hadden en op de beursvloer volgens mij ook. Je kunt het natuurlijk proberen te ontkennen door te zeggen dat ook dit niet 100% waterdicht is, maar alle 1st party games waren gewoon op Xbox One hardware.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16

BM

Moderator Spielerij
[...]

Zelfs al zou het zo zijn, geloof dat op de E3 voor dat de 360 lanceerde ook alles nog op Mac devkit draaide, en die console is prima op tijd uitgekomen. Maar goed, zelfs al zie je fysiek een draadje een console binnen gaan, wie zegt dat het geen lege huls is en er onder het bureau geen devkit staat? ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Ja.
Hoe weet ik dit zo zeker? Toen ik LocoCycle aan het spelen was met de nieuwe controller drukte ik uit nieuwsgierigheid op de xbox guide button (het is een fysieke knop trouwens). Plots werd ik begroet door de Xbox interface, compleet met recente activiteiten en Xbox demo account. Een assistent keek me heel vies aan, dus heb maar snel teruggeswitched naar ingame.

*edit*
Dit scherm kreeg ik te zien:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopto.net/ShopToMedia/images/shoptonews/2013/08/43775-xboxOne_UI_CMYK_pins_jpg_jpgcopy.jpg
Dacht eerst dat het een windows 8 menu was, maar het had wel degelijk de 'Pins' header en het Xbox logo bovenaan, alsook de devkit vermelding en serienummer rechtsonder in beeld.

OK, daarmee weet ik niet of -alle- games op de xbox one draaiden, maar toch op zijn minst een deel van wat er getoond werd. Over 3 maanden komt de console uit, het zou vreemd zijn als games nog steeds niet konden draaien op de finale hardware, ook al is de software nog niet final ;)

[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 24-08-2013 14:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ging dat ook nog een beetje vlot verder? Want de huidige dash is echt traaaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Vergelijk het met op de windows toets drukken in windows 8: Instant met een subtiel overgangseffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hmm kan de link zo snel niet terugvinden maar het schijnt dat de devs die met een XO devkit werken nog steeds in het Alpha/beta stadium zijn en de PS4 devkits zijn al final?

Verder is zo'n gratis game wel leuk maar het is een zoethoudertje die maar een gedeelte van de potentiele kopers aanspreekt. FIFA... leuk maar ik zou er normaal gesproken geen euro voor betalen, tzt verkopen zal ook niet opschieten want marktplaats zal vol met XO FIFA download codes komen te staan.

En dat artikel van videogamers is gewoon super slecht en veel te veel een eigen mening om voor journalistiek door te gaan. Fora is juist meer van hetzelfde met opgepoetste graphics. en bij Killzone hebben ze juist verandering doorgevoerd naast de opgepoetste graphics. Het level design is veel kleurrijker en er zijn meer open levels waarbij je verschillende manieren van aanpak hebt, vorige killzone was meer donker en veel gangetje gangetje on rails. Daarnaast is de "Owl" een toevoeging die veel invloed heeft op de gameplay en dan zijn er nog een aantal kleinere nieuwigheden.

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 24-08-2013 14:36 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Killzone krijgt nooit de aandacht die het eigenlijk verdient. Gamers gaan blind voor BF4 en COD straks, als ik de pre order getallen van zelfs de PS4 games in de VS mag geloven: http://www.vgchartz.com/a...-august-2013-gtav-way-up/
Maar een heel klein verschil tussen BF4 en KZ:SF. En de nieuwe killzone als meer van hetzelfde bestempelen door die zgn. journalist getuigt van of MS-fanboyism, of simpelweg geen verstand hebben van zaken.

Killzone Shadow Fall is namelijk behoorlijk anders dan de voorgaande delen; kleurrijker, nieuwe gameplay met de Owl, online DIY warzones, enz. Eigenlijk net zoals dat Killzone 2 online ijzersterk was, maar helaas duurde het even voordat de COD generatie dat doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Fifa is een flinke zoethouder. Dat is een spel dat heel veel mensen aanspreekt. Natuurlijk niet iedereen, maar het had veel minder gekund.

Had Sony deze actie gedaan dan had je heel anders gereageerd.

En Killzone is geen Battlefield 4 of Titanfall.

[ Voor 30% gewijzigd door mobygo76 op 24-08-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Meteen journalisten en artikels gaan afzeiken omdat ze niet dezelfde mening als jullie over KZ hebben? Delfde groep die gratis Fifa gaat lopen afkraken omdat hun game niet is, ze bereiken in iedergeval een bizar grotere groep dan 1 of andere vage indie-game erbij te gooien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SinergyX schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:29:
Meteen journalisten en artikels gaan afzeiken omdat ze niet dezelfde mening als jullie over KZ hebben? Delfde groep die gratis Fifa gaat lopen afkraken omdat hun game niet is, ze bereiken in iedergeval een bizar grotere groep dan 1 of andere vage indie-game erbij te gooien.
:+ Het leuke aan dat artikeltje van IGN over killzone is... dat dat zo'n beetje de enige is die negatief is over de nieuwe KZ. Dus dan is het toch vreemd dat een van de tientallen er negatief over is. Zelfs tweakers.net is er vrij positief over, misschien omdat zij niet met een gekleurde bril ernaar kijken? Ik bedoel, tweakers.net is ook positief over Titanfall, maar zo'n journalist van videogamer gaat meteen de rest maar afkraken. Alhoewel, videogamer is nou niet echt een site van naam en faam, dus wat dat betreft is het sowieso niet vreemd om hun bevindingen in twijfel te trekken. Kijk liever naar eurogamer of theverge, die lijken mij wat objectiever.

En wat betreft dat Fifa verhaal: mij doet het niet zoveel omdat ik op m'n console alleen shooters, action en rpg's speel. Maar voor Europa is het wel een goede zet, en hiermee geeft MS ook aan dat ze de Europese gamers serieus nemen. Dus ieder z'n meug. Het wordt alleen wel een 'welles nietes' verhaal wanneer dezelfde mensen andere games bij voorbaat afschrijven.

[ Voor 27% gewijzigd door Trishul op 24-08-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Even over alle bovenstaande poets: het is niet voor niks een `consolewar` alle middelen zijn toegestaan. De pers omkopen, fora vervuilen met pro berichten etc. Er gaat gewoon teveel geld om in de buisseness om af te wachten wat je klanten gaan doen. Je moet ze een beetje sturen.

Toch vind ik het wel goed dat de xbone zichzelf heeft herpakt en niet gaat launchen als een faalconsole. Concurrentie ie voor beide grote partijen een goed ding en nog beter voor ons gamers.

Dat de xbone in Nederland is uitgesteld is voor de die hard fanboys (die verrassend veel op deze en frontpage posten) natuurlijk kut maar ik wilde zo eigenlijk beide gaan kopen en als de investering na de ps4 inmiddels weer is aangevuld kan ik een Xbox ons aanschaffen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Trishul schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:38:
[...]
maar zo'n journalist van videogamer gaat meteen de rest maar afkraken.
Hij kraakt toch niets af?
The games, however, still don't carry any weight of excitement with me. Killzone: Shadow Fall and Infamous are more of the same
Dit lijkt me toch duidelijk dat hij hier een persoonlijke mening geeft. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar afkraken is het in ieder geval niet.
swopdark schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:50:

Dat de xbone in Nederland is uitgesteld is voor de die hard fanboys (die verrassend veel op deze en frontpage posten)
Xbox aanhangers hebben inderdaad de eigenschap op de juiste plekken hun mening te geven :+

[ Voor 64% gewijzigd door PWM op 24-08-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
PWM schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Hij kraakt toch niets af?
KZ en Infamous wegzetten als 'more of the same' en tegelijkertijd Forza 5 ophemelen is misschien niet per definitie afkraken, maar getuigt toch van een subjectieve kijk op zaken. Natuurlijk zijn niet alle sites geheel objectief, maar wat serieuzer zoals eurogamer bv. mag ook wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Trishul op 24-08-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Klopt maar dan zit je weer in de discussie is een artikel of review of preview per definitie objectief? Neen dat is zeker niet zo in mijn ogen, de mening van een journalist word er gewoon in verwerkt al kan je natuurlijk wel opletten dat het niet TE word en goede journalisten kunnen die balans vinden, in dit geval vind ik ook dat de schrijver wel erg zijn eigen mening en voorkeuren voor bepaalde zaken laat door klinken. Daar kunnen we van alles van vinden maar ik lig er niet echt wakker van als ik eerlijk ben omdat er ook genoeg journalisten zijn die helemaal hyped/lyrisch zijn over deze 2 games.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 16:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
pino85 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:58:
Klopt maar dan zit je weer in de discussie is een artikel of review of preview per definitie objectief? Neen dat is zeker niet zo in mijn ogen, de mening van een journalist word er gewoon in verwerkt al kan je natuurlijk wel opletten dat het niet TE word, in dit geval vind ik ook dat de schrijver wel erg zijn eigen mening laat door klinken, maar ach er zijn tientallen of wellicht wel honderden journalisten ie er anders over denken, meningen verschillen en dat moet kunnen.
Daar heb je zeker gelijk in. Verschillende meningen moet kunnen. Maar ik vind het dan wel weer interessant, hoe men dan aan die mening gekomen is. M.a.w. waarom vind iemand iets geweldig (hier gaat het altijd prima, argumenten worden keurig gegeven) of niks (hier gaat het mis, men vind iets 'kut' en kan geen argumenten geven, of onnozele argumenten zoals 'more of the same').

Ik vind bv. Killzone geweldig (maar dat wisten jullie al :*) ) vanwege de setting (ISA vs Helghast), graphics (altijd de beste op de PS), gameplay (online verslavend) en wapens (VC32 en STA-3 ftw).
Crimson Dragon lijkt me ook vet, omdat ik Panzer Dragoon ook geweldig vond op de xbox destijds. Dit heeft meer een nostalgische reden dus. En ik zou het ook wel vet vinden als MS Too Human weer oppakt. Die serie heeft onbenutte potentie met haar sci-fi/mythology setting.

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 24-08-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
:z Die zijn toch al oud?
(edit: ja dus, lees je neogaf link maar. Dit zijn gewoon die e3 foto's)
En daarnaast, lekker boeiend. Als de consoles en spellen uit zijn heeft het pas echt zin om over de performance etc te praten. Het is natuurlijk fijn als ze spellen nu al in 1080p60 kunnen laten zien op final hardware. Maar als dat niet zo is, dan is dat echt niet direct reden voor paniek :)

[ Voor 10% gewijzigd door nioz op 24-08-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Is dat niet van de e3? Daarnaast lijkt het me sterk dat ms of Sony nu al hun console zelf neerzetten. Ik denk dat ze iedere console op de markt willen hebben en daarnaast zijn de devkits van de xbone nog niet final en zou een stand alone xbone dus geen volledige game omgeving kunnen hosten??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat was op de E3 |:(

Zo gaat dat dus :+ Op dat forum hebben ze het niet door, en is het dus inmiddels al weer de waarheid geworden.

Overigens ga ik er vanuit dat er heus nog wel ergens een PC stond te draaien, maar veel van de grote jongens draaiden gewoon op X1 hardware.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 24-08-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

swopdark schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

Is dat niet van de e3? Daarnaast lijkt het me sterk dat ms of Sony nu al hun console zelf neerzetten. Ik denk dat ze iedere console op de markt willen hebben en daarnaast zijn de devkits van de xbone nog niet final en zou een stand alone xbone dus geen volledige game omgeving kunnen hosten??
Jep Sony had bij zijn eigen titels wel echte PS4's en sommige third parties hadden Windows7 PC's. Boeiend. Zolang MS en Sony de boel maar met de launch voor elkaar hebben. Dit zien we toch elke generatie weer terug op beurzen. Snap niet dat mensen zich zo druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) dat was E3
2) dat was van die XBLA game Lococycle, een game die niet bepaald high-end is. Die draait ook op mn telefoon bij wijze van spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SinergyX schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:29:
Het is geen mening maar een feit dat KZ:SF qua looks en gameplay veel nieuwe dingen te bieden heeft ten opzichte van zijn voorganger. Forza5 en GT6 zijn gewoon dezelfde racegames in een nieuw jasje daar zijn juist de verschillen minder groot als je als "journalist" zulk soort feiten door een mening gaat vervangen ben je gewoon een prutser.

Voor de rest heb ik geen idee waarom je over een of ander vage indy game begint? tuurlijk is het leuk voor de FIFA fans dat zij een gratis game krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Topic opgeschoond.. .we kunnen weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Chaoss schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Het is geen mening maar een feit dat KZ:SF qua looks en gameplay veel nieuwe dingen te bieden heeft ten opzichte van zijn voorganger. Forza5 en GT6 zijn gewoon dezelfde racegames in een nieuw jasje daar zijn juist de verschillen minder groot als je als "journalist" zulk soort feiten door een mening gaat vervangen ben je gewoon een prutser.

Voor de rest heb ik geen idee waarom je over een of ander vage indy game begint? tuurlijk is het leuk voor de FIFA fans dat zij een gratis game krijgen.
De hele Killzone franchise heeft bij mij en omgeving nooit echt aangeslagen. Grafisch wel leuk maar dat was het dan ook wel voor mij. Online speel ik liever andere shooters. Dit gevoel heb ik dus ook met Shadow Fall en ben er dus ook totaal niet meer in geïnteresseerd.

Qua sales kan Killzone 3 (2.5M) zich niet meten met de grootte shooters als Black Ops II (24.5M waarvan 10.7M PS3) en Battlefield 3 (16M waarvan 6.6M PS3).

Verder scoren de boven genoemde games ook beter dan KZ3: Forza 4 (4.1M), Grand Tourismo 5 (10.5M) en FIFA 13 (13.2M waarvan 6.8M PS3).

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
treative schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:28:
[...]

De hele Killzone franchise heeft bij mij en omgeving nooit echt aangeslagen. Grafisch wel leuk maar dat was het dan ook wel voor mij. Online speel ik liever andere shooters. Dit gevoel heb ik dus ook met Shadow Fall en ben er dus ook totaal niet meer in geïnteresseerd.
Datzelfde geld ook voor mij. Daarnaast vond ik de besturing ook gewoon niet erg prettig aanvoelen en een paar mensen die ik ken die het spel ook geprobeerd hebben hadden dezelfde ervaring, maar dat is natuurlijk ook gewoon een persoonlijk gevoel. Echter ga ik het spel zeker wel weer proberen als ik een PS4 heb.

Wellicht dat dit deeltje het grote publiek ook echt aanspreekt, want zoals de verkoopcijfers hierboven weergeven is de gamereeks nooit echt een heel groot verkoopsucces geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik zelf heb ook nooit niets met deze franchise gehad, zelfs nu twijfel ik nog of het wel iets voor me is.
Ik heb meer met bv Battlefield en met Destiny, dat trekt me nu meer aan. Wil niet zeggen dat wat ze nu gaan neer zetten geen goede game gaat worden, de vorige games verkochten wel relatief goed maar zo ver ik weet waren het geen games die extreem goed verkochten ten opzichte van bepaalde block busters die ik denk toch een relatief grote groep mensen blindelings jaar in jaar uit aanschaffen om welke redenen dan ook.
Verkopen zeggen mij persoonlijk ook weinig tot niets over of een game kwalitatief goed is of slecht, vaak heeft het met andere zaken te maken dan dat een game niet goed in elkaar zou zitten al word dat wel vaker aangehaald door zelfs game magazine's/websites/ op forums( niet hier overigens!)
Er zijn pareltjes van games die gewoon weg niet veel verkocht zijn,zonde maar vaak komt het ook vanwege waar de devs zich op richten kwa publiek of groep gamers, is spijtig want je gunt het die games wel, wie weet dat deze shadow fall een groter publiek gaat aanspreken.

Wat ik mooi vind is wat ze willen doen met het multiplayer vlak, wat ook uit de video van Jurian blijkt, dat kan wel eens zeer interessant gaan worden en zorgt voor keer op keer een totaal andere gameplay in mijn ogen aangezien je op die manier steeds moet aanpassen aan de instellingen die gekozen zijn.
Of het een game is die ik zou halen? ik denk het eigenlijk niet, althans niet voor de volledige prijs, daarvoor is er toch te veel concurrentie door andere in mijn ogen veel belovende games die mijn voorkeur op dit moment hebben.
Wel gun ik dat deze game echt een succes word al is het alleen maar vanwege dat hij in ons landje word gemaakt.

[ Voor 52% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 23:19 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
treative schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:28:
[...]

Qua sales kan Killzone 3 (2.5M) zich niet meten met de grootte shooters als Black Ops II (24.5M waarvan 10.7M PS3) en Battlefield 3 (16M waarvan 6.6M PS3).

Verder scoren de boven genoemde games ook beter dan KZ3: Forza 4 (4.1M), Grand Tourismo 5 (10.5M) en FIFA 13 (13.2M waarvan 6.8M PS3).
Want verkoopaantallen = kwaliteit?
2,5 miljoen is echt niet dramatisch (cijfers heb je trouwens van vgchartz denk ik? Wel vreemd, staat daar dat er in europa maar 180k zijn verkocht :s lijkt me wel erg laag). Er zijn nou eenmaal maar weinig spellen die CoD, WoW of skylanders bedragen omzetten :)

Anyway, prima natuurlijk als het spel je niet aanspreekt vanwege de stijl, controls ofzo, maar verkoopcijfers zijn een loos argument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Treative geeft toch ook niet aan dat als een spel weinig verkoopt automatisch van mindere kwaliteit is? Dat lees ik er in ieder geval niet in. De cijfers geven echter wel aan dat de gamereeks gewoon een stuk minder mensen aanspreekt dan andere fps franchises op de PS3 (lees = Cod en BF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Klopt dat zegt hij niet maar over verkoopcijfers beginnen en vergelijkingen daarin maken voegt helemaal niets toe aan een discussie die daar helemaal niet over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:13

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Waar ik me trouwens ook ontzettend aan stoor bij MS is hun compleet verdwenen ondersteuning van de X360:

PS3 Exclusives in 2013
-The Last of Us
-GT6
-Beyond 2 Souls
-Disgaea D2
-Dragon's Crown
-God of War Ascension
-MLB 13 The Show
-Ni No Kuni
-Puppeteer
-Rain
-Tales of Xillia
-Until Dawn
-FFX and X2 HD
-Sly Cooper 4

Xbox 360 Exclusives in 2013
Gears of War: Judgement

Bron: Gamespot

Als X360 bezitter is dit gewoon om te huilen! Ook een reden waarom ik switch...

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 25-08-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zie niet precies de link tussen exclusives en ondersteuning.. En welke game daarvan is nu echt interessant om nog te willen hebben? Enige die ik nog wil hebben current gen zijn Fifa, GTA5 en FF-13-3. GT6 moet wel flink uit de hoek komen wil ik me daar nog maanden mee gaan vermaken, alle andere grote titels (Fifa etc) komen toch nog wel richting current-gen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Jobbie schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:45:
Waar ik me trouwens ook ontzettend aan stoor bij MS is hun compleet verdwenen ondersteuning van de X360:

PS3 Exclusives in 2013
-The Last of Us
-GT6
-Beyond 2 Souls
-Disgaea D2
-Dragon's Crown
-God of War Ascension
-MLB 13 The Show
-Ni No Kuni
-Puppeteer
-Rain
-Tales of Xillia
-Until Dawn
-FFX and X2 HD
-Sly Cooper 4

Je vergeet Ratchet & Clank: Nexus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
SinergyX schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:55:
Zie niet precies de link tussen exclusives en ondersteuning.. En welke game daarvan is nu echt interessant om nog te willen hebben? Enige die ik nog wil hebben current gen zijn Fifa, GTA5 en FF-13-3. GT6 moet wel flink uit de hoek komen wil ik me daar nog maanden mee gaan vermaken, alle andere grote titels (Fifa etc) komen toch nog wel richting current-gen.
Welke game je daarvan nog wil hebben is heel persoonlijk.. Maar bij PS3 is er een veel grotere mogelijkheid dat er nog iets interessants in zit.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Kom op zeg, 14 titels, waarvan er meerdere echt niet de minste zijn en dan kom jij met 'welke is nou echt interessant' :')

Elke titel extra is er eentje meer dan wat de Xbox 360 heeft, dus dat vind ik een heel sterk argument. Dat jij toevallig helemaal niks vindt aan die 14 titels (wat ook knap is) doet daar niks aan af.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hahn schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:08:
[...]

Kom op zeg, 14 titels, waarvan er meerdere echt niet de minste zijn en dan kom jij met 'welke is nou echt interessant' :')

Elke titel extra is er eentje meer dan wat de Xbox 360 heeft, dus dat vind ik een heel sterk argument. Dat jij toevallig helemaal niks vindt aan die 14 titels (wat ook knap is) doet daar niks aan af.
Maar waar zit de kern van de zin 'compleet verdwenen ondersteuning'? Wat is een exclusive in de zin van ondersteuning?

GT6 had niet eens op die lijst mogen staan, buiten dat ze nog iets extra kunnen persen uit de PS3, zit je nog steeds met compleet brakke PSN wat de afgelopen 2 delen steeds slechter werd.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Het feit dat MS in 2013 met 1 door hun ontwikkelde game komt vind jij dus geen slechte ondersteuning? Dit heeft verder niets met smaak te maken, maar met ondersteuning van een platform waar ik graag exclusives mee speel. Dat is tenslotte de reden waarvoor ik 5 jaar terug voor de X360 ging. MS laat me nu alleen flink in de kou staan.

Verder heb ik m'n catalogus is nagekeken en in 2012 heb ik slechts 1 exclusive gekocht: Forza Horizon. Waren er nog veel meer dan? Jazeker:

- Halo 4;
- Minecraft;
- 7 Kinect games.

(XLA games niet meegenomen)

Ofwel, MS brengt eigenlijk de laatste twee jaar geen ene mallemoer uit. Al die PS3 releases in 2013 vertellen mij iig dat Sony nog wel achter de PS3 staat en deze wil ondersteunen. Daarentegen laat MS de X360 keihard vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Cyrso schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:55:
Je vergeet Ratchet & Clank: Nexus! :P
Dat is niet zijn eigen lijstje ;). Stond ergens in de top comments, maar ben al vergeten waar precies :p.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

witeken schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:15:
[...]

Dat is niet zijn eigen lijstje ;). Stond ergens in de top comments, maar ben al vergeten waar precies :p.
Geen idee waar je t over hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 25-08-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Jobbie schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:14:
[...]

Het feit dat MS in 2013 met 1 door hun ontwikkelde game komt vind jij dus geen slechte ondersteuning?
Ik zie ondersteuning als een voortzetting van een dienst, XBL, Xbox Music, store en dashboard (waar blijft Sony met hun trage store-update?), exclusives vallen daar bij mij echt niet onder. Als ik de komende tijd een 'nieuwe exclusive' wil spelen, wil ik next-gen of ik ga gewoon PC.

Trouwens komt Titanfall ook nog naar de X360 :) Wel grappig dat mij het kwalijk wordt genomen dat ik weinig games interessant uit die lijst vind, maar gelijktijdig wordt XBLA compleet uit de lijst gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

SinergyX schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:18:
[...]

Ik zie ondersteuning als een voortzetting van een dienst, XBL, Xbox Music, store en dashboard (waar blijft Sony met hun trage store-update?), exclusives vallen daar bij mij echt niet onder. Als ik de komende tijd een 'nieuwe exclusive' wil spelen, wil ik next-gen of ik ga gewoon PC.

Trouwens komt Titanfall ook nog naar de X360 :)
Ten eerste heb ik een X360 voor de games en met name die games die ik alleen op de X360 kan spelen. Verder is de dienst waar jij t over hebt een betaalde dienst, ofwel ook niet gelieerd aan ondersteuning.

Maar laten we niet te ver off topic gaan... Het ging mij alleen om aan te tonen dat MS de X360 totaal geen ondersteuning biedt in de trend van exclusieve games, waar de concurrentie dat wel doet. Duidelijk geen plus punt voor MS en hopelijk geen voorbode voor next gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
http://www.gameinformer.c...-auto-v-assets-early.aspx

Omdat dit topic toch vrij actief is, even een waarschuwing. Er zijn schijnbaar wat zaken gelekt over GTA5, dus pas op voor eventuele spoilers de komende periode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jobbie schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:27:
[...]
Maar laten we niet te ver off topic gaan... Het ging mij alleen om aan te tonen dat MS de X360 totaal geen ondersteuning biedt in de trend van exclusieve games, waar de concurrentie dat wel doet. Duidelijk geen plus punt voor MS en hopelijk geen voorbode voor next gen.
Zeg jij, maar ondertussen laat je wel heel bewust de XBLA titels achterwege. Tijdens de periode dat de summer of arcade volop bezig is nota bene ;)

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 25-08-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

boe2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:41:
[...]

Heb niet de indruk dat de nieuwe Killzone bijzonder veel aandacht gekregen heeft van de pers: OK, het ziet er fantastisch uit, maar kan absoluut niet opboksen tegenover Titanfall, die echt iedereen op gamescom weggeblazen heeft.
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat als Killzone je al niet in het verleden aansprak, dan doet het dat nu ook niet. Dat is niet verandert tussen E3 en Gamescom. Hetzelfde geldt voor Forza. Toch worden deze twee spellen erbij gehaald om te onderbouwen waarom Microsoft Gamescom naar zich toe getrokken heeft en dat vind ik gek.
En Project Spark: Heb je de demo filmpjes bekeken? Het is ook een voorbeeld van hoe niet gewoon aan alle verwachtingen voldaan worden, maar ver overtroffen worden.
Demofilmpjes bekeken? Nee joh, ik heb daar gewoon op de beursvloer de presentaties bijgewoond. Ik vond het typisch een square peg in a round hole. Het komt ook op de PC uit, dat stond ernaast en werkte tien keer lekkerder qua interface.
Kinect 2 bleek op gamescom ook echt zo accuraat te zijn als ze beweerden.
Hier hebben wij een belangrijk meningsverschil, want ik heb de Kinect 2 herhaaldelijk op zijn bek zien gaan, waarbij de hele unit maar afgesloten werd. Was echt gênant. En de sports die uitgevoerd werden hadden niets met accuratesse te maken. Het is dat het gemiddelde wetwork (de hersenen) goed genoeg zijn om te anticiperen op die traagheid, maar bijv het waterskiën en rotsklimmen was nauwelijks real time.
Microsoft is gewoon ALLE sterke beloftes aan het waarmaken, en dat verdient best wel positieve aandacht imo, zeker als de competitie een hele persconferentie wijdt aan het natrappen op het vlak van indiegames ipv met nieuwe verrassingen te komen.
Ik vond de afwezigheid van het echte contact met de grote titels zeer opvallend. Ryse, Ki en Dead Rising mochten echt niet door het plebs bestuurd worden.
boe2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:55:
[...]

Sorry, maar dit is echt verbijsterend. Hoe kom je tot die bewering? Het is ronduit misleidend. Dit is niet het geval in de presentaties achter gesloten deuren geweest, en ieder van de speelbare units (FIFA en Kinect) had een mooie kast eronder staan, waar de snoeren van de joypads in verdwenen via borstelgaten. Vergelijkbaar met E3. En nee, dat hoeft niet erg te zijn, het zal vanzelf goed komen tegen launchtijd, maar staat in sterk contrast met de PS4 speelbare units, die in doorzichtige plastic castings zaten, waardoor het niet anders kon dan dat ze direct op die hardware draaiden.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

boe2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:43:
[...]

Zeg jij, maar ondertussen laat je wel heel bewust de XBLA titels achterwege. Tijdens de periode dat de summer of arcade volop bezig is nota bene ;)
Hij laat ook de PSN titels achterwege? Het contrast blijft dan hetzelfde hoor.

Maargoed dat is nu eenmaal de Microsoft strategie die laten de oude console zo snel mogelij vallen om zich volledig op de opvolger te richten, terwijl je weet dat je over 3 jaar nog steeds PS3 kunt kopen voor 99-149 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Afaik had Sony geen verdere PSN games meer op de lijst staan, Dust514 is al uitgekomen (en niet bepaald succesvol).

Ik kan me aardig goed vinden in de strategie, nieuwe tijden, nieuwe games, leuk wat er was, maar het is tijd voor wat nieuws. Gros van de AAA-developers komen toch nog wel met een current-gen versie uit en daar zitten nog altijd de grote verkoopcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SinergyX schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 01:16:
Afaik had Sony geen verdere PSN games meer op de lijst staan, Dust514 is al uitgekomen (en niet bepaald succesvol).

Ik kan me aardig goed vinden in de strategie, nieuwe tijden, nieuwe games, leuk wat er was, maar het is tijd voor wat nieuws. Gros van de AAA-developers komen toch nog wel met een current-gen versie uit en daar zitten nog altijd de grote verkoopcijfers.
Tsja, die multiplatform games zijn alleen niet de reden om voor een bepaalde console te kiezen. Immers, ze zijn toch hetzelfde op beide platformen. Men kiest eerder voor de exclusives en algehele functionaliteit en feeling van een bepaalde console. Eigenlijk is het apart dat de MS studios in staat zijn om maar 4 exclusives in 2013 uit te brengen (X360+X1), terwijl Sony er hoeveel dit jaar released? 10 ofzo? Als we PS3 en PS4 bij elkaar optellen. En Infamous second son heeft al februari 2014 als release datum gekregen.

Mijn gevoel zegt me dat de developers het niet makkelijk hebben op de X1 met het coden. Ook is het apart waarom mensen niet gewoon aan de slag mogen op beurzen met games zoals Ryse. Terwijl op de Gamescom de media gewoon aan de slag mocht met KZ multiplayer. Het zo verguisde KZ in deze thread, door bepaalde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:53:
[...]

[...]

Hier hebben wij een belangrijk meningsverschil, want ik heb de Kinect 2 herhaaldelijk op zijn bek zien gaan, waarbij de hele unit maar afgesloten werd. Was echt gênant. En de sports die uitgevoerd werden hadden niets met accuratesse te maken. Het is dat het gemiddelde wetwork (de hersenen) goed genoeg zijn om te anticiperen op die traagheid, maar bijv het waterskiën en rotsklimmen was nauwelijks real time.
Ik had het idee dat er toch wat lag inzat. Dat hij crasht zegt op zich niets, kinect rivals is namelijk geen launchgame en kan dus nog buggy zijn wat niet aan de console ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, net dat filmpje van de Killzone multiplayer bekeken. Dat ziet er echt heel goed uit. Een Titanfall mag dan leuke nieuwe gameplay introduceren, maar dit ziet er in mijn optiek pas echt next gen uit. Het geluid klinkt ook zeer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Titanfall gebruikt de Source engine en dat is grafisch niet de beste, maar zorgt er wel voor dat alles mooi op 60fps draait. Tevens zijn graphics niet het belangrijkste in een game, maar is dat de gameplay. Hier denk ik dat Titanfall toch wel een voorsprong heeft. Afwachten nog, maar wat ik er allemaal over lees en hoor is het een topper. De nieuwe Killzone lijkt wat tegen te gaan vallen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadow Fall MP zal gewoon op 1080p met 60 fps draaien en kijk hoe dat er uitziet (let ook even op de particles) dus ik begrijp je punt niet helemaal. :)

Hoewel de insteek leuk is, moet je ook maar net zien hoe dat wallrunnen echt gaat werken. Het is niet te hopen dat het level design rare glitches toestaat, of dat de extra mogelijkheden enorme skill verschillen laat zien. Dan kan het heel tof worden, vooral door de verhalende MP.

En waarom lijkt de nieuwe KZ precies tegen te gaan vallen? Overigens bedoel ik ook de gameplay en animaties met echt next gen.

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 25-08-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
bram1984 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:06:
Wow, net dat filmpje van de Killzone multiplayer bekeken. Dat ziet er echt heel goed uit. Een Titanfall mag dan leuke nieuwe gameplay introduceren, maar dit ziet er in mijn optiek pas echt next gen uit. Het geluid klinkt ook zeer lekker.
Haha, en anders lees ik hier altijd gameplay boven mooie graphics. Het kan ook echt alle kanten op hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals: daar bedoel ik ook de gameplay mee. Het ziet er in het geheel gewoon heel geavanceerd uit in mijn optiek. Deze gaat er wel komen samen met Watch Dogs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Als ik de eerste impressies lees dan komt het bij mij over zoals een dom blondje. Op het eerste gezicht lijkt het mooi, maar nadat je er even mee gespeeld (:p) hebt ben je het al snel weer zat. Uiteindelijk verwacht je gewoon meer inhoud. Dit had ik bij deel 1 en deel 2 al (deel 3 nooit gespeeld) en nu lees ik al dat het meer van hetzelfde is. Misschien ben ik verwend, wie weet :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En jij denkt dat wallrunnen voor een complete shooter revolutie gaat zorgen? Het zijn beide gewoon shooters die in de basis voortborduren op wat er al jaren is. De MP zal van beide verslavend gaan werken. Als je dat snel zat wordt, dan moet je denk ik geen shooters gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest vernieuwend van Killzone zijn volgens mij de warzones. Verder komt het mij op mij over als meer van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
bram1984 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:18:
En jij denkt dat wallrunnen voor een complete shooter revolutie gaat zorgen? Het zijn beide gewoon shooters die in de basis voortborduren op wat er al jaren is. De MP zal van beide verslavend gaan werken. Als je dat snel zat wordt, dan moet je denk ik geen shooters gaan spelen.
Titanfall doet toch echt wel iets nieuws. Lees de previews maar eens op diverse sites.

Ik heb de preview van KZ ook gelezen en waar ik het meest bang voor ben is juist de mogelijkheid om alle regels aan te passen. Ik merkte bij de vorige versies van KZ dat het lastig is een spel te starten een halfjaar na de release.
Ook lijkt dat schild wel erg uit te nodigen om lekker statisch te blijven. Het nadeel van de KZ franchise vond ik altijd dat de balans weg is zodra iedereen alles bijna heeft vrijgespeeld. Grafisch vond ik het altijd erg mooi, maar dan vooral de grauwe setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Ik speel al jaren shooters zonder dat ik ze zat ben geworden. Killzone speel je een paar uur en dan verlang je gewoon naar iets met meer diepte. Tuurlijk ziet Killzone er prachtig uit en zal dit een leuke update zijn, maar meer is het helaas niet. Veel van hetzelfde met mooiere graphics. Geen 60 a 70 euro waard als je het mij vraagt. En blijkbaar ben ik niet de enige als ik dit allemaal lees!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28

Superkiwi

Hoi doei

Cod en BF doen ook weer meer van hetzelfde. Maakt dat het minder leuk?
Mijns inziens niet, ik speel BF4 weer net zoveel als dat ik deel 3 heb gespeeld en nu nog speel.
Waarom een goede formule veel gaan wijzigen?

Iemand hierboven die met verkoopcijfers aankwam en daar de conclusie uit trok dat de KZ franchise niet zo populair is:
Kijk ook eens naar het budget van de ontwikkelaars en hoeveel er door de grote marktleiders in reclame wordt gestoken. Cod en BF reclame zie je veelvuldig op tv (en elders) verschijnen rond de launch, waar dat bij Killzone veel minder is.
De KZ serie bestaat ook nog niet zo heel erg lang natuurlijk, waar de Cod en BF serie al langere tijd bestonden en een grote schare fans hadden.
Maar dan nog, voor een game van Nederlandse makelij vind ik het een erg geslaagd spel.
De besturing voelt heel anders (wat trager) dan Cod/BF, en dat valt veel mensen erg tegen denk ik.
Qua gameplay en graphics is het een prima serie; KZ2 vond ik een topspel :)
Je moet het alleen niet op dezelfde hoogte als COD of BF willen leggen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
De reden dat ik geen killzone speel is juist door de trage besturing. Titanfall komt zeker in mijn collectie. Killzone probeer ik wel als het eenmaal in de budgetbak ligt. Het is gewoon kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

Ik zie ondersteuning als een voortzetting van een dienst, XBL, Xbox Music, store en dashboard (waar blijft Sony met hun trage store-update?), exclusives vallen daar bij mij echt niet onderd.
Haha dit is veruit de grootste bullshit wat ik hier gelezen heb. Je koopt een console in eerste instantie toch voor de games! Wat kan mij voortzetting van diensten boeien als er geen( top)games meer voor uitkomen. En dan noem je ook nog eens diensten zoals Xbox music en dashboard, nou daar koop je een console voor. Ik snap niet dat mensen niet kritisch kunnen zijn op "hun" console. De ondersteuning van Microsoft is gewoon een dikke fail in de laatste levensjaren van hun consoles. Dat is gewoon een feit en als je het dan nodig vindt om dat beleid te verdedigen met het aanhalen van diensten die wel voortgezet worden vind ik dat onbegrijpelijk. No offence trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Jobbie schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:45:

PS3 Exclusives in 2013
-The Last of Us
-GT6
-Beyond 2 Souls
-Disgaea D2
-Dragon's Crown
-God of War Ascension
-MLB 13 The Show
-Ni No Kuni
-Puppeteer
-Rain
-Tales of Xillia
-Until Dawn
-FFX and X2 HD
-Sly Cooper 4

Bron: Gamespot

Ik hoor dat van meer mensen dat ze de exclusives de laatste +- 1 a 2 jaar bij de xbox 360 wat magertjes vonden of dat ze zelfs teleurgesteld zijn waar Sony daar juist nog meer tegen over heeft gezet en ook kwalitatief goede games( al is smaak natuurlijk verschillend per persoon).
Ben wel benieuwd hoe Sony en MS deze generatie consoles dat gaan spreiden, oftewel zal Sony wederom als de volgende consoles op hun einde van de cyclus lopen nog wat meer goede exclusives blijven uitbrengen en zal MS dit wederom op een lager pitje zetten of gaat het deze keer toch anders zijn. Ach we zullen dat pas over 6/7 jaar weten :)
Hoe dan ook het is interessant om te zien dat MS in de eerste jaren altijd knalt met exclusives en Sony vaker door sommigen word verweten( zeker bij launch) dat de lineup wel wat minder is en dat dit de jaren erna weer bijtrekt waarna Sony nog knalt op het einde van een cyclus en MS dit dan weer een stuk minder doet.

Ook moeten we niet vergeten dat er nog steeds enorm veel mensen hun huidige console blijven houden en er op willen blijven spelen, soms heb ik het idee dat omdat er nieuwe consoles uit komen dat sommigen denken dat alle mensen vaarwel zeggen van hun console en direct overstappen, dit is dus echt niet zo in mijn opinie, als ik in mijn omgeving kijk zijn er mensen die dat natuurlijk wel gaan doen maar minstens zo veel mensen die dat niet doen omdat ze nog goede games willen spelen die uit zijn gekomen op de PS3, die mensen kijken in 2014 of in 2015 wel eens naar wat er op de next gen's is.

[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 25-08-2013 10:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Ik zie ondersteuning als een voortzetting van een dienst, XBL, Xbox Music, store en dashboard (waar blijft Sony met hun trage store-update?), exclusives vallen daar bij mij echt niet onder.
Blijkbaar vind jij games niet zo belangrijk, bij een gameconsole 8)7 Maar dan zal je waarschijnlijk toch echt een uitzondering zijn.

Ondersteuning is wat je doet om je console/platform in leven te houden. Als de Xbox One zou zijn geintroduceerd zonder ook maar één exclusive titel, dan zou jij dat prima ondersteuning vinden, zolang Xbox Live en Music (wtf trouwens :+) maar goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Microsoft heeft absoluut minder exclusives gehad de laatste jaren. Sony heeft dit ook zeker beter geregeld. Het is wel zo dat veel Xbox One titels nu ook op de 360 (of pc komen). Dat is dus een keuze. Ik denk dat het wel slim is, commercieel gezien in elk geval.
Titanfall, Project Sparks en ook Garden Warfare komen ook naar de 360. Verder zijn er nog sowieso een platformgame ben de naam ff kwijt en world of tanks aangekondigd. Het is dus niet alsof er niks komt. Ook de third party games komen gewoon naar de 360. Dat lijstje van Gamespot is niet compleet volgens mij.
Ze ondersteunen de 360 dus nog gewoon hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door mobygo76 op 25-08-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
pino85 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:12:
[...]

Ook moeten we niet vergeten dat er nog steeds enorm veel mensen hun huidige console blijven houden en er op willen blijven spelen, soms heb ik het idee dat omdat er nieuwe consoles uit komen dat sommigen denken dat alle mensen vaarwel zeggen van hun console en direct overstappen, dit is dus echt niet zo in mijn opinie, als ik in mijn omgeving kijk zijn er mensen die dat natuurlijk wel gaan doen maar minstens zo veel mensen die dat niet doen omdat ze nog goede games willen spelen die uit zijn gekomen op de PS3, die mensen kijken in 2014 wellicht wel eens om naar de next gen en zullen dan ook denk ik voor SOny gaan kiezen omdat het voor hen belangrijk is dat een console zelfs als hij al ouder is nog steeds mooie games krijgt.
Daar denk ik compleet anders over :). Ik vind het persoonlijk erg jammer dat bijvoorbeeld Dark Souls 2 pas in maart 2014 verschijnt. Echt een gemiste kans. Had er wellicht een half jaar aan vast geplakt om het klaar te maken voor de next gen. Dark Souls is een spel waar ik ontzettend heb van genoten en heeft me een maand volledig in de greep gehouden, maar gezien al het next gen geweld dat eind dit jaar en begin volgend jaar los barst, vraag ik me af of ik hem wel ga aanschaffen. Dit heeft twee redenen, enerzijds dat het uitkomt op current gen (vandaar deze post) en anderzijds dat ik bang ben dat ie gaat tegenvallen.

Maar om even terug te komen op je verhaal :P. Vind het netjes dat ze zo laat in de looptijd van de console nog zoveel spellen uitbrengen op current gen, maar ik heb sinds de aankondigingen van de next gen consoles eigenlijk geen enkele behoefte meer om na de launch nog terug te gaan. Ik blijf de 360 en PS3 wel houden, maar zal er denk ik wellicht nooit meer op spelen.

Edit: GTA5 komt in september. 2 maanden voor de release van de nieuwe consoles. Prima toch? :) Heb het over games die na de launch nog uitkomen, bijvoorbeeld Dark Souls.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-08-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
GTA 5, anyone?

Ik ga toch echt eerst die game he-le-maal stuk spelen voordat er een ps4 in huis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobygo76 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:33:
Microsoft heeft absoluut minder exclusives gehad de laatste jaren. Sony heeft dit ook zeker beter geregeld. Het is wel zo dat veel Xbox One titels nu ook op de 360 (of pc komen). Dat is dus een keuze. Ik denk dat het wel slim is, commercieel gezien in elk geval.
Titanfall, Project Sparks en ook Garden Warfare komen ook naar de 360. Verder zijn er nog sowieso een platformgame ben de naam ff kwijt en world of tanks aangekondigd. Het is dus niet alsof er niks komt. Ook de third party games komen gewoon naar de 360. Dat lijstje van Gamespot is niet compleet volgens mij.
Ze ondersteunen de 360 dus nog gewoon hoor.
Tja nu je het zo zegt. Ik lees dat Titanfall grafisch niet bijzonder is, maar mocht die echt zo goed worden als nu lijkt, dan haal ik die wellicht gewoon voor de 360. Goeie. :)

edit: @ hierboven; ik ga juist een PS4 halen om volgend jaar GTA 5 met de beste graphics te kunnen spelen (ik weet het, hij is nog niet aangekondigd, maar ik ga er vanuit dat die gewoon komt).

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 25-08-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
bram1984 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

edit: @ hierboven; ik ga juist een PS4 halen om volgend jaar GTA 5 met de beste graphics te kunnen spelen (ik weet het, hij is nog niet aangekondigd, maar ik ga er vanuit dat die gewoon komt).
Verwacht ook wel dat hij nog komt. Ik verwacht alleen niet dat de graphics zoveel beter zullen zijn. Denk dat ze hem gewoon porten namelijk. Ik koop deze eerst op de 360 en dan zien we wel weer verder.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze dan eerder de PC versie porten. Hij zal in ieder geval mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:24:
[...]

Blijkbaar vind jij games niet zo belangrijk, bij een gameconsole 8)7 Maar dan zal je waarschijnlijk toch echt een uitzondering zijn.

Ondersteuning is wat je doet om je console/platform in leven te houden. Als de Xbox One zou zijn geintroduceerd zonder ook maar één exclusive titel, dan zou jij dat prima ondersteuning vinden, zolang Xbox Live en Music (wtf trouwens :+) maar goed werken?
Ik denk dat ie het ook minder op de 1st party games heeft. Uiteinderlijk zitten de meesten uit mn friendslist ook gewoon 3rd party titels te spelen en daarbij zitten we dit jaar (net als vorig jaar) gewoon prima. Als je een niet al te groot budget hebt, kom je op die manier ook wel aan je trekken. Begin dit jaar had je Tomb Raider en Bioshock, nu heb je Splinter Cell en zometeen GTA. Eind dit jaar heb je nog Watchdogs, AC4, BF4 en Batman. Dat noem ik nou niet een groot probleem.

Ik snap eigenlijk wel dat de pers de multiplayer van Killzone niet zo bijzonder vondt. Als je de beelden bekijkt ziet het eruit als een redelijk standaard shooter die zich afspeelt op mooi aangeklede kamers en relatief kleine ruimten of gangen. Dat is in groot contrast met wat we van de SP zagen. Grote kleurrijke werelden met enerzijds echt een schitterende skyline of anderzijds een groot bos met daarbij meerdere wegen en meerdere mogelijkheden. Dat zie je totaal niet terug in de MP (tenminste, niet wat ik gezien heb). Niet dat die MP niet interessant kan zijn, maar als je de 2 modussen even naast elkaar zet, kijk ik meer uit naar de SP dan de MP. Killzone had ook nooit een slechte MP maar die miste gewoon wat. Ik sta er dan ook niet van te kijken dat Titanfall nu zo goed scoort. Het is toch wel weer wat anders en doet gewoon vooral qua gameplay opvallen.

Hoezo heeft GTA 5 trouwens de betere graphics op de PS3? Die game is niet eens uit? Verschillen tussen Max Payne en Red Dead Redemption waren minimaal. Ook LA Noire zag er vrij gelijk uit.

Oja en dat lijstje van die exclusives. Ik zie daar aardig wat games staan waar ik nog nooit van gehoord heb. Bovendien heb ik het idee dat er wat PSN titels bij staan (of titels die mogelijk ook op schijf gedrukt worden maar op PSN toch net zo goed verkopen), maar als je kijkt naar de XBLA titels, dan heb je ook op dat vlak nog wel wat exclusives gezien dit jaar en vorig jaar. Al vind ik het jammer dat men hier zo hard hamert op exclusives, als je weet dat de 3rd party titels toch al vaak beter scoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 25-08-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hahn schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:24:
Waarom hamer jij zo ongelofelijk op exclusives?

Als ik kijk naar de exclusives die ik speelde op de PS3, kan ik enkel zeggen dat Sony er nog steeds niets van kan en het juist de reden is dat hele exclusive line-up van PS3 mij niet meer kan boeien (is het niet het singleplayer aspect, is het wel de dramatische online). Move was volledig exclusive, 3 games waren goed, rest was niets. MAG? Kapot gemaakt. Dust514, bizar slechte keuze. Zo kan ik nog wel handjevol opnoemen, waar ik de toegevoegde waarde niet zie van iets exclusive, buiten het exclusief mogen zijn op die console.

Moet ik mn 360 nu maar het raam uitgooien omdat ik geen exclusives krijg, maar wel een vrachtlading aan 'gewone' games? Zoals die FFX HD remakes, moet je daar nu blij om zijn? Ik zie liever 13-3. Maar FF14 is Sony Exclusive! Geweldig nieuws voor een flop MMO, zet maar in het rijtje bij Defiance.

En zou er nu echt een exclusive komen die ik echt echt wil hebben, zoals GT6? Ik heb een PS3, geen probleem. Maar de rest van de games komen gewoon op de Xbox. First party, third party, boeit mij niets, zie ik een game die ik wil spelen, koop ik die, danwel op PS3, danwel Xbox, danwel PC.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Spacey23 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:56:
[...]

Verwacht ook wel dat hij nog komt. Ik verwacht alleen niet dat de graphics zoveel beter zullen zijn. Denk dat ze hem gewoon porten namelijk. Ik koop deze eerst op de 360 en dan zien we wel weer verder.
Hier ook.

Mocht het op de ps4 dan echt nog toegevoegde waarde hebben om 'm nog een keer te halen dan is dat zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisLNFF schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Hier ook.

Mocht het op de ps4 dan echt nog toegevoegde waarde hebben om 'm nog een keer te halen dan is dat zeker een optie.
Dat vind ik voor mezelf dus doodzonde. Dat voelt voor mij hetzelfde als een film als Avatar als een matige DVD rip kijken en daarna pas de Imax 3D versie. De beleving zonder de eerste zal altijd de beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
bram1984 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:10:
[...]

Dat vind ik voor mezelf dus doodzonde. Dat voelt voor mij hetzelfde als een film als Avatar als een matige DVD rip kijken en daarna pas de Imax 3D versie. De beleving zonder de eerste zal altijd de beste zijn.
Kijk, als er de zekerheid is dat gta naar de next gen komt is het een ander verhaal. Voorlopig is daar nog geen sprake van en zie ik dus geen reden om het spel niet aan te schaffen op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SinergyX schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Als ik kijk naar de exclusives die ik speelde op de PS3, kan ik enkel zeggen dat Sony er nog steeds niets van kan en het juist de reden is dat hele exclusive line-up van PS3 mij niet meer kan boeien (is het niet het singleplayer aspect, is het wel de dramatische online). Move was volledig exclusive, 3 games waren goed, rest was niets. MAG? Kapot gemaakt. Dust514, bizar slechte keuze. Zo kan ik nog wel handjevol opnoemen, waar ik de toegevoegde waarde niet zie van iets exclusive, buiten het exclusief mogen zijn op die console.

Moet ik mn 360 nu maar het raam uitgooien omdat ik geen exclusives krijg, maar wel een vrachtlading aan 'gewone' games? Zoals die FFX HD remakes, moet je daar nu blij om zijn? Ik zie liever 13-3. Maar FF14 is Sony Exclusive! Geweldig nieuws voor een flop MMO, zet maar in het rijtje bij Defiance.

En zou er nu echt een exclusive komen die ik echt echt wil hebben, zoals GT6? Ik heb een PS3, geen probleem. Maar de rest van de games komen gewoon op de Xbox. First party, third party, boeit mij niets, zie ik een game die ik wil spelen, koop ik die, danwel op PS3, danwel Xbox, danwel PC.
Laten we niet vergeten dat jobbie zei dat hij het jammer vindt dat Microsoft de x360 niet meer ondersteunt met exclusives. Waarna jij met een vreemd verhaal komt over ondersteuning en xbox music etc. Natuurlijk hoef jij geen fan van exclusives te zijn, maar mogen jobbie en anderen dat dan wel zijn? Jij begint ten slotte deze discussie door daar kritiek op te leveren... :s

Overigens kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen zijn voor wie exclusives wel belangrijk zijn, ondanks dat er ook genoeg 3rd party spellen gespeeld worden. Naast exclusives is er namelijk vrij weinig wat de consoles van elkaar onderscheid deze generatie (ze worden niet voor niets de HD twins genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Martinspire schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:04:
[...]
Ik snap eigenlijk wel dat de pers de multiplayer van Killzone niet zo bijzonder vondt. Als je de beelden bekijkt ziet het eruit als een redelijk standaard shooter die zich afspeelt op mooi aangeklede kamers en relatief kleine ruimten of gangen. Dat is in groot contrast met wat we van de SP zagen. Grote kleurrijke werelden met enerzijds echt een schitterende skyline of anderzijds een groot bos met daarbij meerdere wegen en meerdere mogelijkheden. Dat zie je totaal niet terug in de MP (tenminste, niet wat ik gezien heb). Niet dat die MP niet interessant kan zijn, maar als je de 2 modussen even naast elkaar zet, kijk ik meer uit naar de SP dan de MP.
Hier kan ik me in vinden, maar dan vraag ik me het volgende af:
De SP van CoD staat bekend om zijn spectaculaire rollercoaster-avonturen.
De MP is totaal het tegenovergestelde: kleine maps en rennen-schieten-rennen-schieten. Meer niet.
Toch spelen vele miljoenen mensen CoD.
Als iedereen hetzelfde argument zou aanhalen als dat jij doet zou ook niemand die spelen.
Ik denk dat het vooral het "wat de boer niet kent" principe is.
Mensen willen niet iets compleet nieuws, ze willen meer van hetzelfde (lees: iets vertrouwds).

Voor mij kan de nieuwe generatie niet snel genoeg komen; GTA5 laat ik links liggen, dus kom maar op met BF4 op de next-gen :P
[...]
Als ik kijk naar de exclusives die ik speelde op de PS3, kan ik enkel zeggen dat Sony er nog steeds niets van kan
Dan liggen een hoop games jou gewoon niet denk ik.
Wat te denken van God of War, Wipeout, Little Big Planet, Modnation Racers, Uncharted, Heavy Rain, Killzone, The Last of Us, Super Rub 'a' Dub ( _/-\o_ ), om er enkele te noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 25-08-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja, CoD heeft natuurlijk wat meer naamsbekendheid. Verder denk ik dat velen dan denken van "dat ziet er wel uit als CoD, laat ik die dan maar halen" :P

Maar het klopt. COD doet ook niet echt veel nieuws, maar heeft gewoon zijn geschiedenis mee. Overigens zijn de maps en omgevingen in COD in de SP ook nooit weids of vol met mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:53:
[...]

Sorry, maar dit is echt verbijsterend. Hoe kom je tot die bewering? Het is ronduit misleidend. Dit is niet het geval in de presentaties achter gesloten deuren geweest, en ieder van de speelbare units (FIFA en Kinect) had een mooie kast eronder staan, waar de snoeren van de joypads in verdwenen via borstelgaten. Vergelijkbaar met E3. En nee, dat hoeft niet erg te zijn, het zal vanzelf goed komen tegen launchtijd, maar staat in sterk contrast met de PS4 speelbare units, die in doorzichtige plastic castings zaten, waardoor het niet anders kon dan dat ze direct op die hardware draaiden.
Sorry, zijn wij naar een verschillende beurs geweest? Bij kinect sports heb ik het niet in de gaten gehouden (de hele stand had een vrij aparte opstelling), maar de andere games die ik geprobeerd heb waren onmiskenbaar verbonden met een fysieke Xbox console, en bij een van de games kwam ik zelfs per ongeluk in het xbox menu terecht. Jouw ervaring met de nieuwe kinect lijkt ook enorm te verschillen van de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

dvdkiwi schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:23:
Wat te denken van God of War, Wipeout, Little Big Planet, Modnation Racers, Uncharted, Heavy Rain, Killzone, The Last of Us, Super Rub 'a' Dub ( _/-\o_ ), om er enkele te noemen.
Ik zou van die spellen er niet 1 meer willen spelen inderdaad :p Een God of War zou ik nog niet spelen als ik er voor betaald zou worden :+ Dit geldt trouwens bijvoorbeeld ook voor Zelda, kan je me ook echt niet gelukkig mee maken, wat natuurlijk niet zegt dat het geen goed spel is, enkel voor mij niet.

Dat is toch juist fantastisch aan de consoles. Voor elke type gamer is er wel wat :) Aantallen exclusives boeien niet, zolang games als Fable, Halo, Forza en Gears daar niet tussen staan maak je me toch niet gelukkig. Voor jou gelden weer totaal andere titels.

Ik blijf het ook ongelooflijk hoe mensen hier, (niet jij ;) ) een console kunnen aanprijzen, zonder de voorkeur van een persoon te kennen. Je ziet het bijvoorbeeld ook bij iOS/Android. Als ik nu in de kroeg aan 20 man vraag wat ik moet nemen, zeggen 10 Android, 9 iOS en eentje zal vragen wat ik eigenlijk met mijn telefoon wil doen :+

Dat hele lijstje met PS3 Exclusives laten me koud (GT6 uitgezonderd, maar daar heb ik Forza 4 nog voor). Dan kunnen mensen wel heel erg verbolgen doen over Microsoft die zich (wat mij betreft terecht) richt op de X1, maar met alleen die Gears maken ze mij al blijer dan met al die andere games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
dvdkiwi schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:23:
Hoop games? :? Daarnaast gaat het niet om exclusives an sich, maar exclusives voor een aflopende console, aantal die jij noemt zijn in de top dagen van de console uitgebracht. En ik kan ws voor elke exclusive wel 5 andere bedenken als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Precies wat PWM boven jou zegt ;)
Iedereen heeft een andere voorkeur voor en smaak qua games. Er is zoveel te krijgen, voor ieder wat wils.
Zo heb ik bv Gears of War en Halo gezien maar die deden mij dan weer weinig.
Maar dat is het mooie van zoveel keuze toch? Over smaak valt niet te twisten.

Mijn keuze voor de console laat ik daar dan ook niet compleet van afhangen, maar het speelt wel mee.
Plus het feit dat vrijwel iedereen waar ik nu (oa) BF3 mee speel, dat met BF4 op de next gen van hetzelfde systeem gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nee, er wordt eerst gesteld dat 'ondersteuning' gelijk is aan hoeveelheid exclusives die nog uitkomen voor een console. Dat heeft weinig met smaak te maken, maar gewoon 'kicken' op exclusives die in het totaal van de games maar een klein aandeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah als je niet toe bent aan verandering gewoon weer deel X van dezelfde games op de xbox wilt spelen dan is de XO wel de betere keus, gewoon een nieuwe doos voor een nieuw deel van Forza, GoW, Halo... waarschijnlijk speel je over 10 jaar nog steeds deeltje 10-15 van deze games :P waarom zou je overstappen als je altijd dezelfde games wilt blijven spelen.

Ik ben blij dat de PS gewoon meer exlcusive's heeft verdeeld over veel genres en aangevuld met indies. De enige Playstation IP die ik blindelingsw zou kopen is een nieuwe Uncharted. Ik ga nu voor het eerst Killzone halen omdat de game mij nu voor het eerst aanspreekt, idem voor AC. God of War koop ik als de titel me echt aanstaat. etc. etc. bij de PS heb ik gewoon heel veel IP's waarvan ik sommige games speel en sommige delen oversla. En af en toe worden er briljante nieuwe IP's geïntroduceerd zoals The Last of Us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:45
Next generation The Last of Us is al genoeg voor het kopen van de PS4, wat een briljante ervaring was The Last of Us zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:04:
Ik denk dat ie het ook minder op de 1st party games heeft. Uiteinderlijk zitten de meesten uit mn friendslist ook gewoon 3rd party titels te spelen en daarbij zitten we dit jaar (net als vorig jaar) gewoon prima.
Waarom wordt er dan altijd zo hard op gehamerd dat console X of Y de betere launch line up heeft, meer exclusives,...?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:01:
[...]

Waarom wordt er dan altijd zo hard op gehamerd dat console X of Y de betere launch line up heeft, betere exclusives,...?
Omdat je bij een bestaande consoles al uit meer games kunt kiezen. Het gaat dus niet om het aantal per jaar of na verloop van tijd, maar om hoeveel games je er meteen bij kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Chaoss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:53:
Tjah als je niet toe bent aan verandering gewoon weer deel X van dezelfde games op de xbox wilt spelen dan is de XO wel de betere keus, gewoon een nieuwe doos voor een nieuw deel van Forza, GoW, Halo... waarschijnlijk speel je over 10 jaar nog steeds deeltje 10-15 van deze games :P waarom zou je overstappen als je altijd dezelfde games wilt blijven spelen.
Leuke aanname zonder mijn game-collectie te kennen. Ik heb 1 genre waar ik niets mee heb, single player RPG. Is het Skyrim, Uncharted, Tomb Raider, Mafia 2, scripted A->B principe ben ik al jaren geen fan meer van (uitzondering daargelaten). Als de PS4 daar met hun exclusives hun focus op legt, ja dan heb ik daar minder te zoeken als de andere games gewoon op beide uitkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

We vergeten wel dat waarschijnlijk 90% van de huidige console bezitters niet gelijk overstapt. Niet iedereen heeft het geld er meteen voor over. Dus voor hun is het wel netjes dat ze nog toptitels krijgen. GT5 heeft ruim 10miljoen keer verkocht. Hoe kan je dan zeg dat deze games maar een klein aandeel hebben. Tuurlijk zitten er exclusive games die niet iedereen tof vind, maar dat hou je altijd. Ik vind het wel mooi dat ik in ieder geval tot november nog toffe nieuwe titels kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:37:
[...]Ik blijf het ook ongelooflijk hoe mensen hier, (niet jij ;) ) een console kunnen aanprijzen, zonder de voorkeur van een persoon te kennen. Je ziet het bijvoorbeeld ook bij A en B. Als ik nu in de kroeg aan 20 man vraag wat ik moet nemen, zeggen 10 A, 9 B en eentje zal vragen wat ik eigenlijk met mijn telefoon wil doen :+
Zo herkenbaar _/-\o_ Helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SinergyX schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:48:
[...]

Hoop games? :? Daarnaast gaat het niet om exclusives an sich, maar exclusives voor een aflopende console, aantal die jij noemt zijn in de top dagen van de console uitgebracht. En ik kan ws voor elke exclusive wel 5 andere bedenken als alternatief.
Ga je gang dan maar, ben benieuwd :)

Overigens vind ik dat de discussie wel erg richting zwart-wit getrokken wordt. Natuurlijk zegt het aantal exclusives weinig als het allemaal prut games zijn, of het absoluut je smaak niet is. Maar dat is wel een makkelijke manier om het belang van exclusives af te schrijven. Exclusives van Sony of MS zijn ook een signaal naar de gamers en 3rd party devs dat zij de console serieus nemen. Daarnaast is het dè manier om de console van de concurrentie te onderscheiden. Als het dan je smaak niet is, dan kan je inderdaad beter naar de concurrentie gaan. Maar ik vind het wel erg raar om te doen alsof exclusives in het algemeen een onzinnig punt zijn om te bespreken in het licht van console keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ok, dus dan gaan jullie allemaal een PS4 kopen voor 399 euro straks? Immers, de games die je wil komen toch op beide consoles uit. Heck, het scheelt je gewoon 100 euro en je kan nog dit jaar aan de slag.

Natuurlijk kunnen exclusives leidend zijn voor de keuze van een console boven een ander. Voor de X1 is dat bv. Halo 5, voor de PS4 de Naughty Dog game. Het blijft toch grappig om te zien hoe keer op keer de playstation exclusives in dit topic eenvoudig worden weggezet om vervolgens het rijtje Halo, GOW en Forza op te dreunen.... Accepteer gewoon dat mensen op de PS3 plezier hebben gehad aan bepaalde exclusives, en dat ze daardoor vertrouwen hebben in Sony en de PS4. Exclusives afkraken heeft gewoon geen zin; dat laten de verkoopcijfers van GT5 en Halo 3 wel zien. Op de PS3 is er geen betere racer als GT5, en op de X360 is er geen betere singleplayer shooter als Halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
nioz schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:24:
Ga je gang dan maar, ben benieuwd :)

Overigens vind ik dat de discussie wel erg richting zwart-wit getrokken wordt. Natuurlijk zegt het aantal exclusives weinig als het allemaal prut games zijn, of het absoluut je smaak niet is. Maar dat is wel een makkelijke manier om het belang van exclusives af te schrijven. Exclusives van Sony of MS zijn ook een signaal naar de gamers en 3rd party devs dat zij de console serieus nemen. Daarnaast is het dè manier om de console van de concurrentie te onderscheiden. Als het dan je smaak niet is, dan kan je inderdaad beter naar de concurrentie gaan. Maar ik vind het wel erg raar om te doen alsof exclusives in het algemeen een onzinnig punt zijn om te bespreken in het licht van console keuzes.
Om daarna het lijstje af te zeiken dat het geen 'waardige' alternatieven zijn? Neuh dank je.

Nogmaals, ik zet exclusives niet direct in het hoekje 'boeit niet', zeker niet als het de next-gen console is. Initieel ging het mij enkel om de stelling ondersteuning en exclusives voor current-gen, niets meer, niets minder. Ik heb beide consoles, dus ik heb aan beide kanten gewoon best-of-the-best, ik ben geen of/of. Er heerst hier een enorme 'je bent A of B, niets anders', en ze doen er alles aan om ze maar bij A of B te krijgen.

En juist als ik toch moet kijken naar exclusives voor console-keuze, heb ik nog minder te zoeken bij de PS4. GT komt nog lang niet, FF en Tekken zijn cross en nogmaals, de rest weeg ik af naar beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Trishul schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:30:
Accepteer gewoon dat mensen op de PS3 plezier hebben gehad aan bepaalde exclusives, en dat ze daardoor vertrouwen hebben in Sony en de PS4.
Helemaal mee eens, zolang dat ook van 2 kanten komt d:)b

Zoals PWM ook goed aangeeft is het compleet afhankelijk van smaak. Daarom is de hele discussie over console a of b ook eigenlijk redelijk nutteloos, maar het internet wil ook wat he :P Mensen kopen de console waarvan ze vinden dat die het beste bij ze past.

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-08-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Omdat dat is wat een console uniek maakt, niet dienstjes zoals Xbox Music en weet ik het, wat ook beide partijen doen.
Waarom hamer jij er zo op dat PS-exclusives niet boeiend zijn, terwijl dat enkel en alleen jouw mening is?

Exclusives onderscheiden de ene console van de andere, heel fijn (of eigenlijk kut) voor jou dat je de exclusives van Sony niet leuk vindt, maar dat maakt het géén feit dat exclusives er niet toe doen. Dat is jóuw mening en niet veel mensen zullen die mening delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

SinergyX schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:42:
[...]

Nogmaals, ik zet exclusives niet direct in het hoekje 'boeit niet', zeker niet als het de next-gen console is. Initieel ging het mij enkel om de stelling ondersteuning en exclusives voor current-gen, niets meer, niets minder. Ik heb beide consoles, dus ik heb aan beide kanten gewoon best-of-the-best, ik ben geen of/of. Er heerst hier een enorme 'je bent A of B, niets anders', en ze doen er alles aan om ze maar bij A of B te krijgen.
Ik vind het een heel moeilijk volgbare discussie. :)
Persoon A zegt dat MS de ondersteuning van het platform 360 maar beperkt doet, want er komen zo weinig exclusives uit.
Persoon B zegt dat die de link niet begrijpt tussen ondersteuning en exclusives. Waarom hamert men toch zo op exclusives? En dat er voldoende 3rd parties uitkomen. En dat MS wel degelijk de services draaiende houdt, dus waar heeft A het over. Maar geeft wel aan dat hij de exclusives die bij de PS3 er zijn toch niks vindt. Maar mocht er toch wat leuks uitkomen, dan kan hij dat ook kopen, waarom wil iedereen hem in een hokje stoppen?

Naar mijn mening laat een onderneming zien of ze een platform ondersteunen als ze zelf ook nog resources erin stoppen. Dat doe je toch door ook zelf nog content te maken voor je gameplatform. Of is dit nou iets heel raars? Niemand zegt dat de lichten uit zijn bij de winkel, maar er wordt al een tijdje niets meer zelf aan nieuwe goederen gemaakt, alleen van derden ingekocht. De eigengemaakte produkten komen nu in winkel 2 aan bod.

Een deel van het forum was al klaar met het aanbod in winkel 1. Een deel van het forum was sowieso al niet tevreden met het zelfgemaakte vreten dat Sony in zijn Winkel 1 stopte.
Maar we kunnen het toch wel eens worden over het feit dat MS zijn boeltje opgepakt heeft en naar Winkel 2 verhuisd is en dat Sony nog eigengemaakt spul produceert voor Winkel 1 en 2? :+

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!