Ik hoop inderdaad wel dat iedereen de console koopt welke bij hem/haar past. Zolang jullie hem niet betalen koop ik de One ;p. Ik denk niet dat ik ze dit x beide ga kopen. Al weet je het nooit. Vorig jaar ook een gamepc gekocht eigenlijk alleen voor Battlefield met 64 man.
Haha, helemaal waar. In het begin is het nog wel interessant, als er langzaamaan bekend wordt welke specs en features ze hebben. Op een gegeven moment kies je zelf welke console het gaat worden, en zou wat de concurrent doet eigenlijk weinig meer uit moeten maken.uchiha tijntje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:52:
[...]
Helemaal mee eens, zolang dat ook van 2 kanten komt
Zoals PWM ook goed aangeeft is het compleet afhankelijk van smaak. Daarom is de hele discussie over console a of b ook eigenlijk redelijk nutteloos, maar het internet wil ook wat heMensen kopen de console waarvan ze vinden dat die het beste bij ze past.
Toch merk ik zelf dat het soms lastig is om je toch niet in de strijd te mengen
Helemaal mee eens.nioz schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Ik denk dat 99% van deze discussies binnen 1min voorbij was geweest in real life.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Gif plaatjes als reactie zijn op Tweakers.net niet toegestaan.
[ Voor 96% gewijzigd door Sn0wblind op 25-08-2013 22:05 ]
Een topic report is het handigste :-).
[ Voor 162% gewijzigd door Sn0wblind op 25-08-2013 22:52 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
knip
[ Voor 98% gewijzigd door Sn0wblind op 25-08-2013 22:53 ]
Het leuke is dat ik er dus weer als de kippen bij ben, ik heb die PS4 wel besteld, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik wil spelen bij launch. Het meeste spreekt call of duty ghosts me nog aan.... Hmmmm. En aangezien ik die net zo goed voor single player op de pc kan pakken... Over een hardware fetisj gesproken... 
Hoe zit het met jullie, welke titels kopen jullie samen met de console van keuze?
Hoe zit het met jullie, welke titels kopen jullie samen met de console van keuze?
Vergelijk de xbox met de playstation 2, dan begrijpen sommige fanboys wat men bedoelt met ondersteuning.
Heb de X1 gepreorderd in Duitsland, dus heb hem (als het goed is) ergens in november. Ik ga bij launch voor 2 games, namelijk BF4 en Dead Rising 3. Daarnaast krijg ik er FIFA 14 bij dus dat is wel leuk, aangezien dat een game is die ik wel graag even tussendoor speel, maar vaak niet koop voor de volle mep
. Daarnaast even kijken hoe Killer Instinct is.
2 twijfelgevallen zijn de games van Ubisoft, namelijk Watch Dogs en Assassins Creed 4. Beide games spreken me op zich wel aan en zien er grafisch erg mooi uit, maar ben nog er nog niet helemaal over uit of de gameplay me aantrekt. De gameplay van AC4 ken ik al wat beter natuurlijk aangezien ik ook AC2 heb gespeeld, maar van Watch Dogs is dit nog echt niet duidelijk genoeg. Daarvan wacht ik eerst even de reviews af.
Verder is Forza ook nog een twijfelgeval. Heb er eigenlijk wel zin in, maar ben niet zo'n racer meer, dus dat is even afwachten
Hetzelfde geldt voor Ryse. Ook even afwachten hoe de SP wordt ontvangen.
Maar al met al verwacht ik met Battlefield 4, Dead Rising 3 en FIFA voldoende te hebben voor de 1e golf van games en dan begin 2014 Titanfall
.
Voor wat betreft CoD Ghost, dat zal geen launchtitel zijn voor mij. Wellicht later in 2014 voor voornamelijk de rollercoaster SP.
2 twijfelgevallen zijn de games van Ubisoft, namelijk Watch Dogs en Assassins Creed 4. Beide games spreken me op zich wel aan en zien er grafisch erg mooi uit, maar ben nog er nog niet helemaal over uit of de gameplay me aantrekt. De gameplay van AC4 ken ik al wat beter natuurlijk aangezien ik ook AC2 heb gespeeld, maar van Watch Dogs is dit nog echt niet duidelijk genoeg. Daarvan wacht ik eerst even de reviews af.
Verder is Forza ook nog een twijfelgeval. Heb er eigenlijk wel zin in, maar ben niet zo'n racer meer, dus dat is even afwachten
Maar al met al verwacht ik met Battlefield 4, Dead Rising 3 en FIFA voldoende te hebben voor de 1e golf van games en dan begin 2014 Titanfall
Voor wat betreft CoD Ghost, dat zal geen launchtitel zijn voor mij. Wellicht later in 2014 voor voornamelijk de rollercoaster SP.
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-08-2013 15:08 ]
First buy word: Watch_dogs omdat de gameplay en de setting me echt enorm aanspreken.Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:53:
Het leuke is dat ik er dus weer als de kippen bij ben, ik heb die PS4 wel besteld, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik wil spelen bij launch. Het meeste spreekt call of duty ghosts me nog aan.... Hmmmm. En aangezien ik die net zo goed voor single player op de pc kan pakken... Over een hardware fetisj gesproken...
Dan zijn er veel games die me aanspreken om verschillende redenen.
* Destiny
* Dying light
* The Witcher 3: Wild Hunt
* BF4
* Infamous: Second Son
* Halo
* Oddworld: New n' Tasty
* Dead rising 3
* The Evil Within
* Fallout 4
* Half Life 3
* Quantum Break
* Star wars Battlefront
* The order 1866
* Wolfenstein: The New Order
* The last of us 2?
* Uncharted 4?
Zoals te zien zijn het games voor PS4 en Xbox One en PC, baal er wel van want ik heb geen geld om beiden consoles te halen dus dan zal het toch wikken en wegen worden, game pc heb ik al maar dan word de keuze moeilijker
Zijn ook bizar veel games als ik de lijst bekijk lol en ik vergeet er vast nog wel paar
[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 25-08-2013 15:21 ]
Liefhebber van Tweakers
He, ik heb niet eens gepreordered. Ik loop de plaatselijke winkels binnen en kijk of ze de PS4 hebben liggen. Als dat het geval is, koop ik m samen met KZ en Knack. Die laatste Gamescom trailer van Knack heeft me overtuigd. Met Killzone vermaak ik me wel totdat Destiny in 2014 uitkomt. En ow ja, Infamous heeft een launchdate in februari 2014 gekregen!
Als het me niet lukt dit jaar een PS4 te kopen, blijven er genoeg dingen over. Op de PS3: Beyond:two souls, GTA5, Ratchet:into the nexus en GT6 en op de PC Planetary annihilation.
Als het me niet lukt dit jaar een PS4 te kopen, blijven er genoeg dingen over. Op de PS3: Beyond:two souls, GTA5, Ratchet:into the nexus en GT6 en op de PC Planetary annihilation.
Forza Motorsport 5 natuurlijk. Ik ben niet zo van de shooters (nog nooit BF, CoD of Halo gespeeld), maar ik ben wel in voor een goede next-gen RPG (Fallout 4 please
)
The ramblings of an idiot
Verwijderd
Heeft er al iemand de xbox controller in zijn handen gehad ?
De ps4 controller krijgt hele goede reactie maar over de xbox hoor ik weinig.
http://www.level30.nl/2013/games/nieuws/gamescom-2013-dag-2/
Een na laatste alinea
. Verder leuk om te lezen hoe medetweakers de Gamescom hebben ervaren
Een na laatste alinea
Ik ben de Xbox controller gewend en vond deze wel wat groter maar super in de hand liggen. Ik vergat tijdens het spelen dat ik hem in mijn hand had. Had niet het gevoel van wow wat is er veel veranderd. Het was gewoon vertrouwd.Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:27:
Heeft er al iemand de xbox controller in zijn handen gehad ?
Ik ben vooral DS3 gewend en heb niet veel ervaring met 360 controller maar de nieuwe controller vond ik zeker wel een verbetering. Vooral d-pad is een stuk beter geworden (veel slechter kon niet) en de rumble in de triggers is geniaal. Bij Forza voelde je de ABS ingrijpen bij hard remmen bijvoorbeeld. Ik heb geloof ik geen hele kleine handen maar vond de controller wel wat groot. Ik moest mijn duim helemaal uitstrekken om goed op de uiterste toetsen van dpad te drukken.
Nieuwe PS-controller lag heel goed in de hand, nieuwe triggers zijn heel fijn en materiaal van de achterkant (aparte structuur) voelt fijn en geeft veel grip. Nadeel vond ik bereikbaarheid R1 als je R2 al ingedrukt hebt. En de rumble was niet heel sterk, zo leek. Nadeel van de PS4 Controller is dat ik mijn DS3 ineens heel onhandig vind.
Nieuwe PS-controller lag heel goed in de hand, nieuwe triggers zijn heel fijn en materiaal van de achterkant (aparte structuur) voelt fijn en geeft veel grip. Nadeel vond ik bereikbaarheid R1 als je R2 al ingedrukt hebt. En de rumble was niet heel sterk, zo leek. Nadeel van de PS4 Controller is dat ik mijn DS3 ineens heel onhandig vind.
PSN: Shiver23
Precies waar het me om ging. Bij MS heeft de X360 al afgedaan nu de XBO eraan komt. Wat trouwens gelijk is aan de Xbox 1 die MS ook keihard liet vallen toen de X360 werd geïntroduceerd. Mooie voorbode voor de toekomst...Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:16:
[...]
Maar we kunnen het toch wel eens worden over het feit dat MS zijn boeltje opgepakt heeft en naar Winkel 2 verhuisd is en dat Sony nog eigengemaakt spul produceert voor Winkel 1 en 2?
Wat Kill Zone betreft: de graphics (en t geluid) vind ik absurd goed, zoals in dit potje TDM:
Wat dat betreft kan Titanfall daar echt niet aan tippen.
Wat gameplay betreft lijkt KZ niet echt vernieuwend: ik zie alleen wat schilden en verder is het allemaal al wel de revue gepasseerd. Lijkt daardoor wat tegen te vallen? Maar Ghosts en BF4 vind ik nou ook niet bepaald vernieuwend.
Titanfall laat wat dat betreft veel meer zien, al kan ik van deze game geen echte (niet in een trailer) gameplay vinden en al helemaal geen TDM.
Vergelijken wordt daardoor moeilijk, zeker ook omdat Titanfall pas in 2014 uitkomt...
Dus tot nog toe wint Kill Zone, al is het maar omdat ik m over een paar maanden kan kopen.
Hoe kan je dat beweren? MS had op gamescom een aparte sectie voor nieuwe upcoming 360 games. Heck, zelfs Project Spark krijgt een 360 versie, en World of Tanks komt er ook aan.Jobbie schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:43:
[...]
Precies waar het me om ging. Bij MS heeft de X360 al afgedaan nu de XBO eraan komt. Wat trouwens gelijk is aan de Xbox 1 die MS ook keihard liet vallen toen de X360 werd geïntroduceerd. Mooie voorbode voor de toekomst...
[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 25-08-2013 20:01 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Naast project spark, welke aankomende first party games kan je allemaal nog opnoemen voor de 360? Dat is hoe dat kan beweren.boe2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:01:
[...]
Hoe kan je dat beweren? MS had op gamescom een aparte sectie voor nieuwe upcoming 360 games. Heck, zelfs Project Spark krijgt een 360 versie, en World of Tanks komt er ook aan.
Max: The Curse of Brotherhood, World of Tanks, Fable Anniversary, Flashback, Brothers a Tale of 2 Sons, Charlie Murder. Dat los van het "2 gratis 360 spellen per maand voor gold bezitters" statement. Ja: Als je beweert dat MS het 360 platform heeft laten vallen heb je een HEEL grote sony bril op. Je beweert het xbox pavilioen zo uitgebreid bezocht te hebben, maar dat heb je allemaal gemist?Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:17:
[...]
Naast project spark, welke aankomende first party games kan je allemaal nog opnoemen voor de 360? Dat is hoe dat kan beweren.
Het valt wel op dat je echt staat te springen om ieder positief geluid over MS de grond in te boren. Zelf Project Spark was voor jou maar matig

[ Voor 66% gewijzigd door boe2 op 25-08-2013 20:41 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ziet er echt wel dik uit KZ. Zou die graag wel willen spelen.Jobbie schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:43:
[...]
Wat Kill Zone betreft: de graphics (en t geluid) vind ik absurd goed, zoals in dit potje TDM:
[video]
Wat dat betreft kan Titanfall daar echt niet aan tippen.
Titanfall laat wat dat betreft veel meer zien, al kan ik van deze game geen echte (niet in een trailer) gameplay vinden en al helemaal geen TDM.
Vergelijken wordt daardoor moeilijk, zeker ook omdat Titanfall pas in 2014 uitkomt...
Dus tot nog toe wint Kill Zone, al is het maar omdat ik m over een paar maanden kan kopen.
Je kan het niet vergelijken met Titanfall. Heb het gespeeld op GC en dat is een totaal andere game mijnziens. Titanfall is wat mij betreffend iets vernieuwend en na dat ene potje smacht ik naar meer.
en er komt ook nog een nieuwe uitvoering van de XBOX360, dus ik weet niet wat ze allemaal over zitten praten.PWM schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:43:
De 360 bezitters krijgen ook nog eens Titanfall als bonus
Het afdoen van de Xbox360 na de komst van de Xbox One is niets meer dan gekleurd nieuwsharrytasker schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:04:
[...]
en er komt ook nog een nieuwe uitvoering van de XBOX360, dus ik weet niet wat ze allemaal over zitten praten.
MS heeft namelijk expliciet aangegeven door de gaan met de ondersteuning van de Xbox360, zoals eerder werd geschreven blijven er ook nieuwe games voor uitkomen.
Cogitationis poenam nemo patitur
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:59
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Mag gekleurd nieuws zijn maar Microsoft heeft wat dat betreft gewoon een slecht imago gezien de ervaringen uit het verleden, toch logisch dat de gemiddelde consumenten er dan niet zoveel vertrouwen in heeft.
Prima insteek als Microsoft nu zegt dat ze de huidige console blijven ondersteunen, oordelen we over 4-5 jaar wel eens hoe goed ze het gedaan hebben
Prima insteek als Microsoft nu zegt dat ze de huidige console blijven ondersteunen, oordelen we over 4-5 jaar wel eens hoe goed ze het gedaan hebben
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ervaringen zelfs? Van al die console wisselingen bij MS?Chaoss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:20:
Mag gekleurd nieuws zijn maar Microsoft heeft wat dat betreft gewoon een slecht imago gezien de ervaringen uit het verleden
Spijker op de kop. Killzone en Titanfall kun je inderdaad niet echt met elkaar vergelijken. Titanfall is een pure online multiplayer shooter, terwijl Killzone ook een uitgebreide (let's say 10~15 uren) singleplayer erbij heeft. Titanfall is een multiplatform game, Killzone een PS4 exclusive waardoor die er beter uitziet, etc.joffrey19 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:59:
[...]
Ziet er echt wel dik uit KZ. Zou die graag wel willen spelen.
Je kan het niet vergelijken met Titanfall. Heb het gespeeld op GC en dat is een totaal andere game mijnziens. Titanfall is wat mij betreffend iets vernieuwend en na dat ene potje smacht ik naar meer.
Hoop trouwens wel dat Titanfall gewoon meteen op Steam komt, en geen Origin tijdelijke exclusive wordt

Man wat heb ik toch zin in de PS4+KZ4 als een "impuls aankoop". Ik heb deel 2+3 gespeeld op een PS3 die hier regelmatig "logeert" en ik heb KZ altijd een te zwaar onderschatte fps gevonden. Bovendien kon ik als ik het een aantal maanden niet had gespeeld zo weer meekomen.
De x1 koop ik sowieso maar wacht rustig tot ie hier regulier te krijgen is. Maar door KZ heb ik het momenteel serieus moeilijk. Zal ik het doen of niet.?! Ik heb helaas zo weinig tijd..
Mogelijk komt mijn planning er als volgt uit te zien:
Vanaf volgende maand ben ik zoet met GTA5. Twee maanden flink doorspelen.
Halverwege/eind november PS4 + KZ4+BF4
Februari 2014 Xdoos1
En als ik eerlijk ben verdiend al dat moois ook een nieuwe 50" tv, onze "ouwe" is tenslotte al uit 2006.
De x1 koop ik sowieso maar wacht rustig tot ie hier regulier te krijgen is. Maar door KZ heb ik het momenteel serieus moeilijk. Zal ik het doen of niet.?! Ik heb helaas zo weinig tijd..
Mogelijk komt mijn planning er als volgt uit te zien:
Vanaf volgende maand ben ik zoet met GTA5. Twee maanden flink doorspelen.
Halverwege/eind november PS4 + KZ4+BF4
Februari 2014 Xdoos1
En als ik eerlijk ben verdiend al dat moois ook een nieuwe 50" tv, onze "ouwe" is tenslotte al uit 2006.
- Chaoss
Moderator Spielerij
1 fout is genoeg om een slecht imago op te lopen... je komt er vaak lastiger van af.PWM schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:23:
[...]
Ervaringen zelfs? Van al die console wisselingen bij MS?
Hij zei volgens mij duidelijk first party games.boe2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:28:
[...]
Max: The Curse of Brotherhood, World of Tanks, Fable Anniversary, Flashback, Brothers a Tale of 2 Sons, Charlie Murder. Dat los van het "2 gratis 360 spellen per maand voor gold bezitters" statement. Ja: Als je beweert dat MS het 360 platform heeft laten vallen heb je een HEEL grote sony bril op. Je beweert het xbox pavilioen zo uitgebreid bezocht te hebben, maar dat heb je allemaal gemist?
Het valt wel op dat je echt staat te springen om ieder positief geluid over MS de grond in te boren. Zelf Project Spark was voor jou maar matig
Natuurlijk heeft Microsoft het platform overigens niet laten vallen, elke opportuniteit om de 360 nog wat te rekken en naast de Xbox One te profileren als budgetconsole zal gegrepen worden om meer beetjes marktaandeel te verwerven.
Maar het is wel een feit dat de first-party ondersteuning voor de Xbox 360 een stuk minder is dan die van Sony voor de PS3.
Persoonlijk vind ik Project Spark er heel leuk uit zien trouwens.
[ Voor 27% gewijzigd door Cyrso op 25-08-2013 22:21 ]
WOW
Killzone Shadow Fall is echt zeer indrukwekkend op het gebied van graphics. De youtube video geeft echt een vertekend beeld ten opzichte van het pure opgenome data aan gameplay. Die kun je namelijk gewoon hier downloaden.
(LET OP: 950MB)
https://mega.co.nz/#!tZZQ...Rc5C2V4vUbjM43LYJCqyu5pHQ
Hier kun je enkele gifjes in 720P zien:
https://www.googledrive.c...2RnRWM2ZFdlk/kzsf720b.gif
https://www.googledrive.c...jUi1fN0MyQWc/kzsf720e.gif
https://www.googledrive.c...jUi1fN0MyQWc/kzsf720d.gif
https://www.googledrive.c...2RnRWM2ZFdlk/kzsf720c.gif
https://www.googledrive.c...2RnRWM2ZFdlk/kzsf720a.gif
De gameplay is zelf is gewoon 1080P met 60FPS. Over next gen maak ik me geen zorgen meer. Eerst vond ik Ryse indrukwekkend op graphics (niet gameplay), maar nu ik dit zie, vind ik Ryse echt niks meer in vergelijking met Killzone.
en dit:
Killzone Shadow Fall is echt zeer indrukwekkend op het gebied van graphics. De youtube video geeft echt een vertekend beeld ten opzichte van het pure opgenome data aan gameplay. Die kun je namelijk gewoon hier downloaden.
(LET OP: 950MB)
https://mega.co.nz/#!tZZQ...Rc5C2V4vUbjM43LYJCqyu5pHQ
Hier kun je enkele gifjes in 720P zien:
https://www.googledrive.c...2RnRWM2ZFdlk/kzsf720b.gif
https://www.googledrive.c...jUi1fN0MyQWc/kzsf720e.gif
https://www.googledrive.c...jUi1fN0MyQWc/kzsf720d.gif
https://www.googledrive.c...2RnRWM2ZFdlk/kzsf720c.gif
https://www.googledrive.c...2RnRWM2ZFdlk/kzsf720a.gif
De gameplay is zelf is gewoon 1080P met 60FPS. Over next gen maak ik me geen zorgen meer. Eerst vond ik Ryse indrukwekkend op graphics (niet gameplay), maar nu ik dit zie, vind ik Ryse echt niks meer in vergelijking met Killzone.
en dit:

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 25-08-2013 22:04 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Toch opvallend dat je in antwoord op mijn vraag welgeteld nog 1 first party extra produceert. En dat is dan nog eens een remake. Terwijl ik daar specifiek naar vraag. En ja, ik vind Project Spark inderdaad maar matig. Erg, hè? Maar dat vind ik ook van Killzone en Knack, dus met die Sony bril zit het wel goed denk ik.boe2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:28:
[...]
Max: The Curse of Brotherhood, World of Tanks, Fable Anniversary, Flashback, Brothers a Tale of 2 Sons, Charlie Murder. Dat los van het "2 gratis 360 spellen per maand voor gold bezitters" statement. Ja: Als je beweert dat MS het 360 platform heeft laten vallen heb je een HEEL grote sony bril op. Je beweert het xbox pavilioen zo uitgebreid bezocht te hebben, maar dat heb je allemaal gemist?
Is alleen nog niet helemaal zeker of die wel of niet op de PS4 komt. Sowieso haal ik 'm dan wel voor de PC, past wat beter bij een muis/keyboard combi. Maar 1 game trekt me niet over de streept om een console te halen.PWM schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:43:
De 360 bezitters krijgen ook nog eens Titanfall als bonus
Moet wel zeggen dat Titanfall een beetje de oldskool snelheid terug te brengen zoals je had in UT en Quake3 waar je heel behendig snel door een map kon voortbewegen.
Voorlopig alleen InFamous en Ghosts. Ik ben ook naar Knack aan het kijken en van Driveclub ga ik (eerst) de Ps+-editie spelen.Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:53:
Edit: Ik las net dat InFamous pas in feb 2014 uitkomt.
[ Voor 8% gewijzigd door witeken op 25-08-2013 23:23 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Dat blijkt wel ja, gezien al het geroep dat de Xbox 360 dood is zodra de Xbox One op de markt komtChaoss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:45:
[...]
1 fout is genoeg om een slecht imago op te lopen... je komt er vaak lastiger van af.

The devil is in the details.
Voor de Xbox One, de Xbox360 en de PC is hij aangekondigd, voor de PS4 is er nog helemaal niets bekend. Zelfs geen hint vanuit Respawn Entertainment of EA. Het zou maar zo kunnen wanneer Titanfall echt een succes gaat worden hij exclusief voor een Microsoft platform blijft.Sn0wblind schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:05:
[...]
Is alleen nog niet helemaal zeker of die wel of niet op de PS4 komt. Sowieso haal ik 'm dan wel voor de PC, past wat beter bij een muis/keyboard combi. Maar 1 game trekt me niet over de streept om een console te halen.
Moet wel zeggen dat Titanfall een beetje de oldskool snelheid terug te brengen zoals je had in UT en Quake3 waar je heel behendig snel door een map kon voortbewegen.
Persoonlijk zou ik me voorkunnen stellen dat MS daar wel wat centjes voor over heeft
Wat overigens wel direct duidelijk maakt dat Titanfall qua snelheid maar nog meer vanuit het oogpunt van beleving geen B4 of COD is.
[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 25-08-2013 23:58 ]
Er zijn zeker wel hints geweestBullet NL schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:51:
[...]
Voor de Xbox One, de Xbox360 en de PC is hij aangekondigd, voor de PS4 is er nog helemaal niets bekend. Zelfs geen hint vanuit Respawn Entertainment of EA. Het zou maar zo kunnen wanneer Titanfall echt een succes gaat worden hij exclusief voor een Microsoft platform blijft.
Persoonlijk zou ik me voorkunnen stellen dat MS daar wel wat centjes voor over heeft
Zie : http://gamingbolt.com/tit...come-to-the-ps4-after-all
Sorry, maar...Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:54:
[...]
Toch opvallend dat je in antwoord op mijn vraag welgeteld nog 1 first party extra produceert. En dat is dan nog eens een remake. Terwijl ik daar specifiek naar vraag. En ja, ik vind Project Spark inderdaad maar matig. Erg, hè? Maar dat vind ik ook van Killzone en Knack, dus met die Sony bril zit het wel goed denk ik.
- Wat versta jij dan onder "First Party"? Als we de definitie strikt gaan nemen maakt enkel Nintendo First Party titels. Zowel Sony als Microsoft hebben genoeg second party studios. Heck, als we dan toch gaan muggenziften heeft MS WEL een first-party titel (Project Spark) en Sony niet. Blij nu?
- Het ging over de stelling dat Microsoft de Xbox360 zou hebben laten vallen, en dat probeer ik te weerleggen. Waarom is het dan zo belangrijk voor jou of een titel van een first- of second-party studio is?
[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 25-08-2013 23:59 ]
Belangrijke dingen eerst: jij reageert op een post van Jobbie en die quote een post van mij:boe2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:56:
Het ging over de stelling dat Microsoft de Xbox360 zou hebben laten vallen, en dat probeer ik te weerleggen. Waarom is het dan zo belangrijk voor jou of een titel van een first- of second-party studio is?
Dus ik blijf gewoon netjes op dat stuk terugkomen, niets anders. Vervolgens krijg ik allerlei bijkomende poep van jou over me heen omdat ik Project Spark matig vindt en een DIKKE Sony bril op heb. Pffffff....Armada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:16:
[...]
Maar we kunnen het toch wel eens worden over het feit dat MS zijn boeltje opgepakt heeft en naar Winkel 2 verhuisd is en dat Sony nog eigengemaakt spul produceert voor Winkel 1 en 2?
Moeilijk is dit niet. First party is van een studio die eigendom is van Sony, zoals Suckerpunch, Naughty Dog, Media Molecule, Japan Studio, Evolution studios, etc etc. Second party is een titel die niet gemaakt wordt door Sony, maar wel gepublished wordt door Sony. Third party is zowel bij development als publishing geen bemoeienis.boe2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:56:
[...]
Wat versta jij dan onder "First Party"? Als we de definitie strikt gaan nemen maakt enkel Nintendo First Party titels. Zowel Sony als Microsoft hebben genoeg second party studios. Heck, als we dan toch gaan muggenziften heeft MS WEL een first-party titel (Project Spark) en Sony niet.
Ik begrijp jouw laatste zin totaal niet, maar dat zal volgens jouw eigen definitieset vast wel op een of andere manier kloppen.
Dat MS destijds de eerst Xbox heeft laten vallen is achteraf eigenlijk niet zo raar, de eerste Xbox was duidelijk niet ontworpen met het hele Xbox Live idee. Xbox Live op de eerst xbox was ook een soort van knullige gestuntel waar van ik vermoed dat MS dacht dat het op een dood spoor zat. Bij de 360 hebben ze gelukkig wel een keuze gemaakt om de veel eerste Xbox games speel baar te maken op de 360. Maar toch, de hardware voor de eerste Xbox was in de verste verte niet geschikt om verder te ontwikkelen.
De eerste (RROD) exemplaren van de 360 zijn duidelijk te vroeg op de markt gezet, het hitte probleem als deze hadden had er eigenlijk nooit in mogen zitten. Maar dat neemt niet weg dat MS de huidige 360 (slim) behoorlijk onder controle heeft qua uitval door bijvoorbeeld hitte problemen.
Gezien het feit dat ze expliciet hebben aangegeven dat ze blijven door gaan met het ontwikkelen voor de 360 verwacht ik ook geen problemen met de ondersteuning in de directe toekomst, steker ze geven wederom expliciet aan dat voor de 360 gewoon nieuwe games gaan uit komen en dat de het Xbox One platform naast hun Xbox 360 platform zien staan.
Iets wat ze feitelijk nooit hebben uitgesproken met de eerste Xbox en de Xbox 360.
Persoonlijk denk ik dan ook dat het niet reëel is om de keuze die ze destijds hebben gemaakt (einde eerste Xbox) te kopiëren op de Xbox 360/One situatie.
De eerste (RROD) exemplaren van de 360 zijn duidelijk te vroeg op de markt gezet, het hitte probleem als deze hadden had er eigenlijk nooit in mogen zitten. Maar dat neemt niet weg dat MS de huidige 360 (slim) behoorlijk onder controle heeft qua uitval door bijvoorbeeld hitte problemen.
Gezien het feit dat ze expliciet hebben aangegeven dat ze blijven door gaan met het ontwikkelen voor de 360 verwacht ik ook geen problemen met de ondersteuning in de directe toekomst, steker ze geven wederom expliciet aan dat voor de 360 gewoon nieuwe games gaan uit komen en dat de het Xbox One platform naast hun Xbox 360 platform zien staan.
Iets wat ze feitelijk nooit hebben uitgesproken met de eerste Xbox en de Xbox 360.
Persoonlijk denk ik dan ook dat het niet reëel is om de keuze die ze destijds hebben gemaakt (einde eerste Xbox) te kopiëren op de Xbox 360/One situatie.
De eerste Xbox was veel te duur om te maken, omdat ze het fabriceren van de hardware uit hadden besteed. Met de Xbox 360 is dat niet het geval, dus ze zullen de 360 veel langer ondersteunen dan ze destijds bij de eerste Xbox hebben gedaan.
Ghosts haal ik sowieso niet, en als ik 'm al haal, dan zal het op de PS3 zijn. Op een next gen console wil ik next gen games als Killzone en Watch Dogs spelen, geen gerecyclede rommel met low-end graphics. Vind ik dan.witeken schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:11:
[...]
Voorlopig alleen InFamous en Ghosts. Ik ben ook naar Knack aan het kijken en van Driveclub ga ik (eerst) de Ps+-editie spelen.
Edit: Ik las net dat InFamous pas in feb 2014 uitkomt.
Als we gaan oordelen aan de hand van het verleden wordt het PS4 OS bij launch zeer matig, wordt er langzamerhand allerlei functionaliteit weggehaald, krijgen we de eerste twee jaar uiterst teleurstellende exclusives en zal Sony de eerst komende jaren bezig zijn alle Xbox One features te kopieeren.Chaoss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:20:
Mag gekleurd nieuws zijn maar Microsoft heeft wat dat betreft gewoon een slecht imago gezien de ervaringen uit het verleden, toch logisch dat de gemiddelde consumenten er dan niet zoveel vertrouwen in heeft.
Of, we zijn slimmer dan dat, en weten dat resulaten behaald in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst (en dat is waarom pre-orderen zo gevaarlijk is)
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Dit vind ik een hele mooie uitspraakSeamusXanthus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:12:
[...]
Of, we zijn slimmer dan dat, en weten dat resulaten behaald in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst (en dat is waarom pre-orderen zo gevaarlijk is)
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Nu ik erover nadenk heb je inderdaad gelijk. Ik heb Mw3, dus er is geen reden om Ghosts te kopen.bram1984 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:25:
Ghosts haal ik sowieso niet, en als ik 'm al haal, dan zal het op de PS3 zijn. Op een next gen console wil ik next gen games als Killzone en Watch Dogs spelen, geen gerecyclede rommel met low-end graphics. Vind ik dan.
De Ps4 zal ik vooral gebruiken om exclusives te spelen.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Mijn god, wat een zielige fanboy reactie's hier zeg haha.
Het is toch gewoon een feit dat de ondersteuning voor de Xbox360 nu minder is, en dat de focus nu op de X1 ligt.
Sowieso durft iemand hier te beweren dat de First party games niks voorstellen van Sony. Mijn god, dan heb je echt oogkleppen op. Ik heb beide consoles maar pareltjes als Heavy Rain, Uncharted, The Last of Us zijn pure kwaliteit die ik niet op de Xbox360 heb gevonden. (Alan Wake kan ik ook aanraden trouwens)
Hoewel ik van oorsprong eerst een Xbox360 had en daarna een PS3, zijn de rollen nu omgedraaid. Ik gok wel dat MS er van geleerd heeft want mocht Titanfall een exclusive blijven hebben ze een groot pluspunt. Alhoewel die ook op Xbox360 uitkomt, maar gok dat dat meer een vereiste van EA was. Meteen op een nieuwe console mikken zal niet goed zijn voor de verkopen.
Het is toch gewoon een feit dat de ondersteuning voor de Xbox360 nu minder is, en dat de focus nu op de X1 ligt.
Sowieso durft iemand hier te beweren dat de First party games niks voorstellen van Sony. Mijn god, dan heb je echt oogkleppen op. Ik heb beide consoles maar pareltjes als Heavy Rain, Uncharted, The Last of Us zijn pure kwaliteit die ik niet op de Xbox360 heb gevonden. (Alan Wake kan ik ook aanraden trouwens)
Hoewel ik van oorsprong eerst een Xbox360 had en daarna een PS3, zijn de rollen nu omgedraaid. Ik gok wel dat MS er van geleerd heeft want mocht Titanfall een exclusive blijven hebben ze een groot pluspunt. Alhoewel die ook op Xbox360 uitkomt, maar gok dat dat meer een vereiste van EA was. Meteen op een nieuwe console mikken zal niet goed zijn voor de verkopen.
En niet vergeten ook op de pc voor 50€ ipv de 70€ voor de X1 versieRMX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:40:
Mijn god, wat een zielige fanboy reactie's hier zeg haha.
https://www.origin.com/nl...ase-game/standard-edition
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Prijzen zeggen helemaal niets, vaak doen ketens als Media-Markt een lauch drop, nacht openeing met een leuke korting zodat je het betreffende spel voor een euro of 44 kan aanschaffen.beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:00:
[...]
En niet vergeten ook op de pc voor 50€ ipv de 70€ voor de X1 versie
https://www.origin.com/nl...ase-game/standard-edition
Zolang er nog geen enkele info bekend is of ze er ook daadwerkelijk mee bezig zijn, zal het me niet verbazen als dat nog wel lang kan duren. Ze zullen waarschijnlijk een heleboel directx grappen gebruiken, waardoor het aardig wat tijd kan kosten om hem te porten naar de PS4. Mij lijkt het dan logischer dat Titanfall 2 ook naar de PS4 komt, maar tegen die tijd zal Call of Duty wel ingestort zijn, waardoor MS ook bij Titanfall 2 weer wat exclusieve dingen zal gaan eisen/betalen.
Zo mooi hoe je dat toch weer kan verwoorden als iets wat onomstotelijk is en precies zo zal gaanMij lijkt het dan logischer dat Titanfall 2 ook naar de PS4 komt, maar tegen die tijd zal Call of Duty wel ingestort zijn, waardoor MS ook bij Titanfall 2 weer wat exclusieve dingen zal gaan eisen/betalen.

Haha nee, ik doe een voorspelling (ik dacht dat dit wel te zien was), maar is dus ook een gok. Gezien de lage animo voor CoD op dit moment, lijkt het me wel erg sterk als die gigantisch gaat verkopen dit najaar. Enige wat ik kan bedenken is dat ie gebundeld wordt met een X1 en die versie net wat eerder beschikbaar is.Hahn schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:59:
[...]
Zo mooi hoe je dat toch weer kan verwoorden als iets wat onomstotelijk is en precies zo zal gaan
Activision moet echter wel wat gaan doen aan die franchise, want ik ben niet de enige die er nu eigenlijk wel klaar mee is. Ik vraag me af hoeveel mensen er na de MP reveal nou eigenlijk echt op zitten te wachten nu? (handen pls).
Ik heb namelijk even rondgevraagd wat iedereen in mn friendslist zoal gaat halen en daar staat CoD vrijwel nergens bij. Wel Watchdogs, BF4 en mogelijk nog een AC4 of andere game, maar geen COD.
Edit: Bij dat artikel moet je recent interview met wat zout nemen, het gaat om een interview dat is gedaan in Juni (of mogelijk daarvoor). Toen waren er ook al wat geruchten (volgens mij ook daar op gebaseerd), maar dat is ondertussen ook alweer in de vergetelheid geraakt. Geen nieuwe bron dus.
[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 26-08-2013 12:05 ]
ach, we hebben vaker gezien dat men maar wat roept, vergeet niet dat bedrijven veel belang hebben bij een positief beeld.... Een ontwikkelaar zou ook nooit zomaar iets uitsluiten. Zo lang er officieel niets bekend is kan je er vanuit gaan dat hij eerst exclusief voor de Microsoftplatformen blijft.
Dat vind ik wel een beetje een vreemde interpretatie. Als 100% zeker is dat het spel exclusief blijft voor de Xbox One, waarom zouden ze dat dan niet gewoon duidelijk bevestigen? Welk voordeel hebben ze door dat niet te doen?
Ik zou eerder een XOne kopen als ik zeker wist dat het spel niet naar concurrerende consoles zou komen. Halo was voor mij bijvoorbeeld een van de redenen om een X360 te kopen. Als ik mogelijk over een jaar ook Titanfall kan spelen op de PS4, dan wacht ik wel even.
(Of ik koop hem voor de X360 uiteraard
maar eerst even afwachten of die versie niet een stuk beperkter wordt. In het interview met eurogamer vond ik de woordkeuze mbt de X360 versie wel erg voorzichtig
)
Ik zou eerder een XOne kopen als ik zeker wist dat het spel niet naar concurrerende consoles zou komen. Halo was voor mij bijvoorbeeld een van de redenen om een X360 te kopen. Als ik mogelijk over een jaar ook Titanfall kan spelen op de PS4, dan wacht ik wel even.
(Of ik koop hem voor de X360 uiteraard

Was minecraft eerst ook niet een exclusive voor de 360 ? (en pc dan)
Mass effect was ook een mooi voorbeeld, als een game goed loopt wilt zn bedrijf het echt wel naar de andere console krijgen, alleen maar meer inkomsten voor hun. Momenteel word titanfall geprezen in de media dus zal sony er alles aan doen om deze ook op hun PS4 te krijgen, dan is er vrijwel helemaal geen reden meer een Xone te halen... of je moet van FUT legends houden
Mass effect was ook een mooi voorbeeld, als een game goed loopt wilt zn bedrijf het echt wel naar de andere console krijgen, alleen maar meer inkomsten voor hun. Momenteel word titanfall geprezen in de media dus zal sony er alles aan doen om deze ook op hun PS4 te krijgen, dan is er vrijwel helemaal geen reden meer een Xone te halen... of je moet van FUT legends houden
Je maakt een enorme fout, je schrijft namelijk "dan is er vrijwel helemaal geen reden meer" hier had je iets dergelijks als "dan is er voor mij geen reden meer" Ik geloof niet dat jij bij machte bent om de keuze voor anderen te maken... Niet?iaxe393 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:21:
Was minecraft eerst ook niet een exclusive voor de 360 ? (en pc dan)
Maar goed, er zijn voor mij nog steeds legio punten waarom ik in eerste instantie voor een Xbox One zou gaan i.p.v. een PS4.
Exclusive is het sowieso daardoor niet (ook niet omdat ie ook op de pc uitkomt). MS Only zou wel kloppen in mijn ogen.RMX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:40:
Het lijkt me sowieso wel een interessant spel, maar wel op de pc (kan geen shooters spelen op een console).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ik denk ook dat Activision aan de bak moet, want elke versie verkoopt minder dan de vorige ondanks de miljoenenverkopen. Natuurlijk wordt er nog winst gemaakt, maar als een commercieel bedrijf een behoorlijke winstverlaging constateert, dan kondigen ze daarop meteen een reorganisatie aan.Martinspire schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:03:
[...]
Haha nee, ik doe een voorspelling (ik dacht dat dit wel te zien was), maar is dus ook een gok. Gezien de lage animo voor CoD op dit moment, lijkt het me wel erg sterk als die gigantisch gaat verkopen dit najaar. Enige wat ik kan bedenken is dat ie gebundeld wordt met een X1 en die versie net wat eerder beschikbaar is.
Activision moet echter wel wat gaan doen aan die franchise, want ik ben niet de enige die er nu eigenlijk wel klaar mee is. Ik vraag me af hoeveel mensen er na de MP reveal nou eigenlijk echt op zitten te wachten nu? (handen pls).
[..]
Ik zie de DLC trouwens wel weer tijdelijk exclusive gaan, of is dat al aangekondigd?
Dit soort posts en op de man spelen mag je achterwege laten op Tweakers.net
[ Voor 84% gewijzigd door Sn0wblind op 26-08-2013 16:16 ]
De DLC van COD? Mja die is 1 week eerder op Xbox. Ben zelf ook wel blij dat ze de Battlefield DLC nu ook 1 week eerder krijgen. Daar heb ik zelf meer last van gehad (als je dan ziet dat die PS gasten al lekker met de nieuwe maps bezig zijn enzo)Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:33:
[...]
Ik denk ook dat Activision aan de bak moet, want elke versie verkoopt minder dan de vorige ondanks de miljoenenverkopen. Natuurlijk wordt er nog winst gemaakt, maar als een commercieel bedrijf een behoorlijke winstverlaging constateert, dan kondigen ze daarop meteen een reorganisatie aan.
Ik zie de DLC trouwens wel weer tijdelijk exclusive gaan, of is dat al aangekondigd?

Hier nog een lijstje van de Gamescom Awards 2013:
Best Console Game Sony Playstation:
Destiny (Activision Blizzard)
Best Console Game Nintendo WII:
Mario Kart 8 (Nintendo)
Best Console Game Microsoft Xbox:
Titanfall (Electronic Arts)
Best Next Generation Console Game:
Titanfall (Electronic Arts)
Best Action Game:
Best Role Playing Game:
The Elder Scrolls Online (ZeniMax)
Best Racing Game:
Forza Motorsport 5 (Microsoft)
Best Sports Game:
FIFA 14 (Electronic Arts)
Best Simulation Game:
WarThunder (Gaijin Entertainment)
Best Family Game:
Mario Kart 8 (Nintendo Europe)
Best Hardware incl. Peripheral:
PlayStation4 (Sony Computer Entertainment)
Best Mobile Game:
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo)
Best Online Multiplayer Game:
Best PC Game:
Battlefield 4 (Electronic Arts)
Best Social/Casual/Online Game:
The Elder Scrolls Online (ZeniMax)
[ Voor 39% gewijzigd door Martinspire op 26-08-2013 12:41 ]
Gelukkig geen 8 awards voor Titanfall, zoals op de E3 het geval was volgens mij. Het wordt vast een hele coole game (en hij lijkt mij ook steeds cooler worden eigenlijk), maar het is volgens mij echt niet de holy grail van next gen.
knip
[ Voor 93% gewijzigd door Sn0wblind op 26-08-2013 16:17 ]
Verschil met de E3 was dat veel games daar niet speelbaar waren en dat was wel een verplichting om in aanmerking te komen. Nu kon je ook veel meer titels spelen waardoor nu bv Fifa ook meedeed.Hahn schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:43:
Gelukkig geen 8 awards voor Titanfall, zoals op de E3 het geval was volgens mij. Het wordt vast een hele coole game (en hij lijkt mij ook steeds cooler te worden eigenlijk), maar het is volgens mij echt niet de holy grail van next gen.
Vind het zelf wel raar dat Destiny toch een award krijgt. Dat was precies dezelfde demo als op de E3 en de presentatie van Sony daar. Mag toch hopen dat die game wel wat meer gaat laten zien de komende tijd. Had zelf eerder Infamous Second Son daar verwacht overigens.
Titanfall, ik snap dat mensen het leuk vinden, maar eerlijk gezegd boeit het mij echt helemaal niets.
Het doet mij niets als ik er naar kijk.
Als de game naar de PS4 komt.. tja die zal er ongetwijfeld komen, maar van mij hoeft het niet.
Als de game naar de PS4 komt.. tja die zal er ongetwijfeld komen, maar van mij hoeft het niet.
Tijdens één van de live streams van tijdens de E3 op gametrailers (voor beschouwing of nabeschouwing) werd beweert dat men al druk doende was met de PS4 versie van Titanfall. Echter, toen kwam MS met een zak geld en moest het team dat bezig was met de PS4 versie meteen alles laten vallen. MS heeft blijkbaar in een later stadium pas besloten dat Titanfall een 'exclusive' moest worden.Origins schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:47:
Titanfall, ik snap dat mensen het leuk vinden, maar eerlijk gezegd boeit het mij echt helemaal niets.
Als dit waar is, dan neem ik aan dat ze de code hebben bewaart en dat ze dit zo weer kunnen oppakken. Titanfall naar de PS4 brengen lijkt me dan ook niet zo'n probleem.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Zou wel leuk zijn als Titanfall volgend jaar of erna alsnog naar de PS4 komt, zal Sony wel even flink in de buidel moeten tasten neem ik aan maar he als het een game is die veel verkoopt dan why not he, een system seller erbij is nooit verkeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 26-08-2013 13:16 ]
Liefhebber van Tweakers
Wel een tikje ironie dat de Playstation award gaat naar een niet-exclusive, terwijl juist daar zo'n enorme focus op zou moeten liggenHahn schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:43:
Gelukkig geen 8 awards voor Titanfall, zoals op de E3 het geval was volgens mij. Het wordt vast een hele coole game (en hij lijkt mij ook steeds cooler worden eigenlijk), maar het is volgens mij echt niet de holy grail van next gen.
(sidenote, die Koreanen moeten veel sneller met hun games naar Europa komen, TESO zou ik persoonlijk niet als winnaar neerzetten als ik zie wat Korea nog in de maak heeft, B&S of MSO bv).
Ze gaven in een interview aan dat hun goal een 'uniforme serversoftware' te maken, waar dus een cluster kan worden ingezet voor welk platform er nodig is (PC, XO of X360), als dat in principe rond is, zou voor de PS4 het enkel clientside werk worden.pino85 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:14:
Zou wel leuk zijn als Titanfall volgend jaar of erna alsnog naar de PS4 komt, zal Sony wel even flink in de buidel moeten tasten neem ik aan maar he als het een game is die veel verkoopt dan why not he, een system seller erbij is nooit verkeerd.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zie niet in waarom dat niet aangepast zou kunnen worden zodat er ook PS4 ondersteuning is?SinergyX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Ze gaven in een interview aan dat hun goal een 'uniforme serversoftware' te maken, waar dus een cluster kan worden ingezet voor welk platform er nodig is (PC, XO of X360), als dat in principe rond is, zou voor de PS4 het enkel clientside werk worden.
Uiteindelijk worden er voor PC, XO ook gewoon aparte servers gedraaid.
http://www.eurogamer.net/...n-the-titanfall-interview
Of bedoel je iets anders?Digital Foundry: Exactly the same code for each version?
Drew McCoy: No - it's not done yet. Technically, if we worked really hard we could have the same server binary for all platforms. I don't think that's going to happen but it doesn't really matter. It'll just spin up 100,000 PC servers, 200,000 Xbox One servers...
edit: nvm, las het verkeerd
Ik hoor van van iedereen van de Tweakers PS4 community dat het maar een matige game is die je beter op de PC kan spelen als je daar interesse in hebt, dus waarom?pino85 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:14:
Even serieus, het is natuulijk MS die in de buidel moet tasten normaal gesproken om het exclusief te houden. Overigens kan het als developer/uitgever ook een strategische beslissing zijn om games exclusief te houden voor een platform als je daarmee de status en exposure krijgt die daar bij hoort (gears of war).
Er zijn nu eenmaal veel gamers heel gevoelig voor exclusiviteit (kijk maar op dit forum) en je kan met het exclusiviteits stempel best veel extra verkopen op een enkel platform.
Ik kan me herinneren hoeveel aandacht Assassins Creed kreeg. Totdat bleek dat het ook op de Xbox zou verschijnen, toen was de interesse bij de PS gamers ineens gehalveerd. Gelukkig is het nog goed gekomen met die serie trouwens
Verwijderd
Is dat ironie? Ik denk dat dat gewoon meer aangeeft dat de eerste batch door Sony ontwikkelde/uitgegeven titels niet zo heel bijzonder zijn, maar is dat eigenlijk niet altijd zo met launchtitels, omdat die vaak gerusht worden vanwege de beloofde releasedatum.SinergyX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Wel een tikje ironie dat de Playstation award gaat naar een niet-exclusive, terwijl juist daar zo'n enorme focus op zou moeten liggen
(sidenote, die Koreanen moeten veel sneller met hun games naar Europa komen, TESO zou ik persoonlijk niet als winnaar neerzetten als ik zie wat Korea nog in de maak heeft, B&S of MSO bv).
Overigens is Titanfall alleen maar console-exclusive hè.
Verwijderd
Ik kan mij niet voorstellen dat die eventuele status en exposure opweegt tegen de inkomsten die je mist vanwege het niet uitbrengen. De extra verkopen op het exclusieve platform zou dat moeten opvangen, en dat zie ik niet gebeuren. Iemand gaat echt niet een game kopen alleen omdat hij exclusief is. Dat exclusives zo gewild zijn heeft meer te maken met de vaak hoge kwaliteit van de titels.SeamusXanthus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:03:
[...]
Overigens kan het als developer/uitgever ook een strategische beslissing zijn om games exclusief te houden voor een platform als je daarmee de status en exposure krijgt die daar bij hoort (gears of war).
Er zijn nu eenmaal veel gamers heel gevoelig voor exclusiviteit (kijk maar op dit forum) en je kan met het exclusiviteits stempel best veel extra verkopen op een enkel platform.
Ik kan me herinneren hoeveel aandacht Assassins Creed kreeg. Totdat bleek dat het ook op de Xbox zou verschijnen, toen was de interesse bij de PS gamers ineens gehalveerd. Gelukkig is het nog goed gekomen met die serie trouwens
Die verminderde interesse m.b.t. AC zal ook wel meevallen. Het kon alleen op dat moment niet meer als argument worden gebruikt in de console war. dus dan hoor je ze er niet meer over
SCE moet ook gewoon wat meer titels laten zien. Ze hebben het volgende nog steeds niet laten zien:
-De nieuwe IP van Guerilla Games
-De nieuwe Naughty Dog game
-De nieuwe SCE San Diego game
-De nieuwe Santa Monica game (kunnen er ook twee zijn)
-De nieuwe SCE Bend studios game
Het blijft apart dat ze hier nog steeds niets over hebben laten zien. Ik las ook ergens dat de PS4 iets van 20 exclusives moet krijgen in 2014. Tijdens de E3 hebben ze niets van bovenstaande studios laten zien, en tijdens de Gamescom ook niet. Van Naughty Dog is wel bekend dat ze tijdens de Spike video games awards onthullingen doen (The last of us in 2011) dus wat dat betreft blijft het spannend.
Maar toch blijft het apart, ze hadden desnoods trailers kunnen laten zien van die games. Nu is het enige dat we weten dat Santa Monica werkt aan een sci-fi hack and slasher/rpg/action adventure. Het publiek weet nu niet wat voor Sony games er aan komen na Infamous in februari 2014.... Dat heeft MS dan wel een stuk beter gedaan; gewoon alles laten zien, dus ook Halo 5 en Sunset overdrive ook al komen die pas laat in 2014
-De nieuwe IP van Guerilla Games
-De nieuwe Naughty Dog game
-De nieuwe SCE San Diego game
-De nieuwe Santa Monica game (kunnen er ook twee zijn)
-De nieuwe SCE Bend studios game
Het blijft apart dat ze hier nog steeds niets over hebben laten zien. Ik las ook ergens dat de PS4 iets van 20 exclusives moet krijgen in 2014. Tijdens de E3 hebben ze niets van bovenstaande studios laten zien, en tijdens de Gamescom ook niet. Van Naughty Dog is wel bekend dat ze tijdens de Spike video games awards onthullingen doen (The last of us in 2011) dus wat dat betreft blijft het spannend.
Maar toch blijft het apart, ze hadden desnoods trailers kunnen laten zien van die games. Nu is het enige dat we weten dat Santa Monica werkt aan een sci-fi hack and slasher/rpg/action adventure. Het publiek weet nu niet wat voor Sony games er aan komen na Infamous in februari 2014.... Dat heeft MS dan wel een stuk beter gedaan; gewoon alles laten zien, dus ook Halo 5 en Sunset overdrive ook al komen die pas laat in 2014
Sony heeft ook nog een evenement genaamd de TGS(Tokyo game show)Misschien dat ze daar wat meer gaan laten zien kwa nieuwe game(s) trailers oid, ik hoop het wel en als ik de jaren er voor bekijk doen ze dat eigenlijk altijd wel maar ja dat was ook doorgaans zo bij de Gamescom, en ik bedoel dan niet alle duizenden indie titels die we hebben voorbij zien komen
[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 26-08-2013 15:54 ]
Liefhebber van Tweakers
Dat denk ik ook niet, maar je kan denk ik wel degelijk profiteren. De exposure is echt veel meer, en meer exposure = meer verkopen. Niet dat ik denk dat je de dit volledig goed kan maken maar het scheelt je wel development kosten, support e.d. Krijg je daarbij dan een zakje geld toegestopt kan het best lucratief zijn om exclusive te gaan (lijkt me)Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:32:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat die eventuele status en exposure opweegt tegen de inkomsten die je mist vanwege het niet uitbrengen. De extra verkopen op het exclusieve platform zou dat moeten opvangen, en dat zie ik niet gebeuren. Iemand gaat echt niet een game kopen alleen omdat hij exclusief is. Dat exclusives zo gewild zijn heeft meer te maken met de vaak hoge kwaliteit van de titels.
Die verminderde interesse m.b.t. AC zal ook wel meevallen. Het kon alleen op dat moment niet meer als argument worden gebruikt in de console war. dus dan hoor je ze er niet meer over
Als ik me ergens geen zorgen om maak, is het de exclusive line-up van Sony de komende jaren. Al die studio's die al die vette games naar de PS3 hebben gebracht, die bestaan nog gewoon allemaal hoor. Zij zijn de reden dat ik voor de reveal eigenlijk al wist dat ik voor de PS4 zou gaan.
Hebben ze dat vroeger ook gedaan dan? Kan me niet herinneren dat ze daar grote games hebben aangekondigd? Was altijd E3 en verder wat andere kleinere evenementen (zoals VGA)pino85 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:52:
Sony heeft ook nog een evenement genaamd de TGS(Tokyo game show)Misschien dat ze daar wat meer gaan laten zien kwa nieuwe game(s) trailers oid, ik hoop het wel en als ik de jaren er voor bekijk doen ze dat eigenlijk altijd wel maar ja dat was ook doorgaans zo bij de Gamescom, en ik bedoel dan niet alle duizenden indie titels die we hebben voorbij zien komen
Verwijderd
Yep, ze zullen er idd wel van profiteren. Ook omdat meestal MS of Sony zelf de exclusives aardig promoten in bv de store. Alleen weet je gewoon van bepaalde games dat ze sowieso enorm goed zullen verkopen. Daar hoort Titanfall ook bij. Dan moet daar dus erg veel tegenover staan. Maar goed, blijft speculeren..SeamusXanthus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:55:
[...]
Dat denk ik ook niet, maar je kan denk ik wel degelijk profiteren. De exposure is echt veel meer, en meer exposure = meer verkopen. Niet dat ik denk dat je de dit volledig goed kan maken maar het scheelt je wel development kosten, support e.d. Krijg je daarbij dan een zakje geld toegestopt kan het best lucratief zijn om exclusive te gaan (lijkt me)
Ze hebben wel duidelijk aangegeven de X360 versie niet te maken, die blijkt iemand anders te porten/bouwen. Vanuit developers-oogpunt zou je dan wel logisch de focus op Windows omgeving zetten (athans, DX11 in dat geval), de basis waarop de game uitkomt (PC en XO).
Quote over de ontwikkeling van X360.
Quote over de ontwikkeling van X360.
Gezien ze gebruik maken (willen maken) van de cloud, geen idee hoe de X360 versie dus gaat worden. Maar ze praten over de x360 port alsof het een 'dirty job' is.Respawn’s Vince Zampella (note: Jason West is no longer with Respawn) revealed at E3 that Respawn would not be porting Titanfall to Xbox. Instead another studio would be handling that arguably thankless task.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Misschien moet je in de quote ook even aangeven dat het om de 360 versie gaat 
Anyways, het lijkt me inderdaad geen makkelijke taak, maar toch ziet de game er niet zo complex uit dat dat niet mogelijk gaat zijn. Heb zo'n idee dat je met een lagere resolutie en minder gedetailleerde objecten/textures al een aardig eind komt?
Anyways, het lijkt me inderdaad geen makkelijke taak, maar toch ziet de game er niet zo complex uit dat dat niet mogelijk gaat zijn. Heb zo'n idee dat je met een lagere resolutie en minder gedetailleerde objecten/textures al een aardig eind komt?
Hmm ik kan me toch herinneren dat ze zeker games hebben aangekondigd maar kan er naast zitten, heb zo 1 2 3 ook geen idee welke het bv de laatste jaren waren:S, dus wellicht heb je gewoon gelijk.Martinspire schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:10:
[...]
Hebben ze dat vroeger ook gedaan dan? Kan me niet herinneren dat ze daar grote games hebben aangekondigd? Was altijd E3 en verder wat andere kleinere evenementen (zoals VGA)
Ik dat moeten gaan uitpluizen, heb daar de tijd niet echt voor maar wie weet dat iemand anders het kan doen.
Maar aangezien ze op de gamescom vind ik weinig hebben laten zien verwacht ik dat ze op de thuisbasis nog wat gaan laten zien want ik wil ook wel weten wat er verder nog aan zit te komen na de launch, dus in 2014 naar 2015, al is het maar een trailertje of wat dan ook.
Maar wie weet komt er wel gewoon niet echt iets nieuws in 2014 zou ook zo maar nog kunnen of ze bewaren dat voor een ander evenement volgend jaar.
Liefhebber van Tweakers
Was het dezelfde architectuur was het denk ik wel simpeler, daar kan je qua geheugen en details best wat swappen om het draaibaar te maken. Maar het lijkt me niet dat je 'even' een XO-Win8 based omzet naar een X360 PowerPC based.Martinspire schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:57:
Klopt. Historisch gezien een meer belangrijker show voor Sony dan GC ivm Aziatisch markt en thuishaven. Het is strategisch niet interresant voor Sony om de line-up na de launch window te laten zien wat betreft 1st en 2nd party. Wat we afgelopen conferences nog niet hebben gezien zijn games van Japanse studio's. Daar mogen we best wel wat van verwachten straks.pino85 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:52:
In ieder geval geen Last Guardian onthulling.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
NFS Rivals Gamescom Gameplay:
YouTube: Need for Speed RIVALS - Gameplay Gamescom 2013
YouTube: Need for Speed RIVALS - Gameplay Gamescom 2013
[ Voor 43% gewijzigd door witeken op 27-08-2013 00:04 ]
Tweakblog van de maand
Wat een stom spel joh. Geef me dan denk ik toch maar Forza 5.
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Need for Speed heeft door de (vele) jaren heen flink wat glans verloren, maar "wat een stom spel" en meer niet is toch wel flink kort door de bocht.
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-08-2013 00:56 ]
Nou laat ik het dan anders bewoorden, NFS is naar mijn mening veel te veel arcade racer. Speedboosts, onrealistisch crashen enz enz. Nee, niets voor mij..... Ik ben meer van de echte simulatie, Forza 4 bijvoorbeeld, uren kon ik door brengen om mijn eigen auto's te upgraden en naar wens te tunen.Hahn schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:56:
Need for Speed heeft door de (vele) jaren heen flink wat glans verloren, maar "wat een stom spel" en meer niet is toch wel flink kort door de bocht.
En wat helemaal top is, Spa Fancorchamps is bevestigd voor Forza 5! Heerlijk vol gas door Eau Rouge knallen.
- Chaoss
Moderator Spielerij
Tja dat is nou eenmaal het verschil tussen een arcade en (semi) sim racer. NFS is nog nooit iets anders dan arcade geweeest en het probeerd ook niet iets anders te zijn. Beetje dom om NFS met forza of GT te gaan vergelijken.
Waarom zou het nou weer dom zijn? Ik beschrijf toch exact het gene waarom een arcade racegame niets voor mij is. Mijn hart ligt meer bij een simulatie racer. Dat is gewoon een mening, bovendien hoeft een persoonlijke vergelijking van twee racegames niet "dom" te zijn.Chaoss schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:06:
Tja dat is nou eenmaal het verschil tussen een arcade en (semi) sim racer. NFS is nog nooit iets anders dan arcade geweeest en het probeerd ook niet iets anders te zijn. Beetje dom om NFS met forza of GT te gaan vergelijken.
Kom op ze we zijn toch geen basisschoolkinderen meer die elkaar in bewoordingen voor alles uit gaan maken omdat ze andere mening hebben?
Verwijderd
Criterion mag van mij stoppen met NFS. De gameplay spreekt me totaal niet aan. Je crasht iedere keer hoe goed je ook rijdt. En ik wil gewoon weer ouderwets races doen met start en finish. Geef me maar weer NFS Underground.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 09:12 ]
Volgens Wikipedia:
At E3 2012, Criterion vice president Alex Ward announced that the days of random developers churning out yearly NFS updates are over. Ward wouldn't confirm that all Need for Speed titles for the future would developed wholly by Criterion, but he did say that the studio will have "strong involvement" in them. Ward was, however, clear that Criterion will have control over which Need for Speed titles will come out in the future.[2][334]
[...]
In the past few years, particularly after the 2005 release of Need for Speed: Most Wanted, the series has seen a sharp decline in sales as well as a heavy downgrade in critical reception. Many fans and critics have heavily criticized the developers for distancing the series from many features that players had grown fond of, which include: Street racing atmosphere, scenic drives, exotic cars, split screen, quick-race modes, and car customization.[339][340] In September 2010, EA admitted that the decline in both sales and quality of the Need for Speed franchise was its own fault - for overworking one of its studios, Black Box. EA's CEO John Riccitiello stated "In the '04 to '07 period, we had a single studio, Black Box, up in Vancouver, building our [NFS games]. And we literally had them on a 'death march' building for five years in a row. [They were] annual iterations, they had to put it out; no rest for the weary... It was definitely our fault. We're back in two studios and we've got them on bi-annual cycles."[341]
Tweakblog van de maand
Titanfall was echt de game van de show en gewoon een goede snelle shooters met elementen uit andere games mooi samengebracht. De IP is van EA net als mass effect dus deel twee of zelfs deel 1 zal netjes op de ps4 verschijnen. EA is ook niet gek. Geld stinkt niet
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
http://www.eurogamer.nl/a...l-mogelijk-toch-voor-sonyswopdark schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:04:
Titanfall was echt de game van de show en gewoon een goede snelle shooters met elementen uit andere games mooi samengebracht. De IP is van EA net als mass effect dus deel twee of zelfs deel 1 zal netjes op de ps4 verschijnen. EA is ook niet gek. Geld stinkt niet
referall urls, liever niet
[ Voor 11% gewijzigd door Gropah op 28-08-2013 14:30 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Er ligt iig wel een DS3 op zijn bureau. Misschien ook een PS3 release

Sig
Gezien het kleine rode lampje, lijkt me dat toch eerder een DS3. De DS4 heeft een breed licht aan de voorkant (meestal blauw, maar neem aan dat die verschillende kleurtjes kan).
Ligt toch duidelijk een DS3 en DS4 op de tafel...
Nee, we zijn plaatje aan het analyseren of het nu een DS3 of DS4 isMartinspire schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:45:
Gaan we nu voor de 6e keer dezelfde bron uit Juni gebruiken voor het "nieuws" of Titanfall ook naar de PS4 komt? Kom op heren, beetje opletten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!