Precies, ik wist dat dat "argument" zou komen, terwijl dit idd. vandaag precies 14 dagen geleden is aangekondigd.
Nou kunnen mensen hun pre-orders gecancelled hebben, maar aangezien je bij de MM niet hoeft aan te betalen, verwacht ik dat weinig mensen dat hebben gedaan.
Ik vind het nog altijd goed dat dit gebeurt en dat mensen stemmen met hun portemonnaie. MS heeft m.i. hele domme fouten gemaakt door te denken
voor hun klanten i.p.v.
met hun klanten. Alle aangekondigde "features" waren direct of indirect nadelig voor gebruikers.
Nadat zowat de "hele wereld" valt over de "features" kunnen ze niet anders dan alles terugdraaien, maar m.i. is dat te laat. Zelfs na de shit-storm over SimCity,
durven ze nog te komen met deze "features" (The Cloud!!). Dan sta je m.i. niet echt op 1 lijn met je demografie en getuigd ook ontzettend van onkunnen en weinig toekomstvisie.
Als je zo'n apparaat ontwikkeld doe je dat met een visie, daar denk je over na, onderzoek je, test je en voer je vervolgens uit. Bijstellen hiervan kan natuurlijk altijd, maar niet na de introductie van je machine. Ten minstens een stapje te laat. En een komplete ommekeer laat m.i. echt niet zien dat MS weet waar het heen wilt, want wat het voor ogen had is niet meer.
En dat is nou precies de reden waarom ik overstap naar de PlayStation. Dan zijn de feiten dat hij € 100 goedkoper is, krachtiger is en dat er goed gezorgd wordt voor de fanbase (PS+ en first party support) de (dikke) krenten in de pap, want de pap wil ik toch wel.
Door de hele MS pr-fail staat MS (gaming) nu bekend als klantonvriendelijk. En getuigen de pre-orders heeft de klant gesproken...