Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Bullet NL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:10:
[...]

Nou laat ik het dan anders bewoorden,
Aardig hoor, maar jij was niet degene die "STOM SPEL" riep en het daarbij liet, dus dat had jij niet hoeven doen :>
NFS is naar mijn mening veel te veel arcade racer. Speedboosts, onrealistisch crashen enz enz. Nee, niets voor mij..... Ik ben meer van de echte simulatie, Forza 4 bijvoorbeeld, uren kon ik door brengen om mijn eigen auto's te upgraden en naar wens te tunen.
Prima dat jij meer van de realistische racers bent, maar dat maakt NFS nog geen stom spel :)

Ik ben weer meer van de arcade, lekker raggen en niet constant bezig hoeven te zijn met of je niks raakt en of je wel goed schakelt op de ideale lijn :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Die NFS lijkt trouwens veel op BU:P, maar dan mooiere graphics.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Volgens mij is die DS4 (rechts, op een boek) en vermomde Xbox controller. Let maar eens op de pookjes, die staan uit elkaar, ik verwarde hem met de DS4 vanwege de handgrepen.

Excuses voor de verwarring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
SinergyX schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:05:
Zelfde developers he :)

Burnout paradise was zijn tijd trouwens ver vooruit, hoop dat deze game net zo tof wordt.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Hahn schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:49:
[...]
Aardig hoor, maar jij was niet degene die "STOM SPEL" riep en het daarbij liet, dus dat had jij niet hoeven doen :>
Stom spel is mijn ongezouten mening en dat zeg ik niet snel over een game. Als ik er op dat moment meer woorden voor over had, dan had ik er wel meer over gezegd.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:10:
Criterion mag van mij stoppen met NFS. De gameplay spreekt me totaal niet aan. Je crasht iedere keer hoe goed je ook rijdt. En ik wil gewoon weer ouderwets races doen met start en finish. Geef me maar weer NFS Underground.
Precies. Je knalt overal bij omhoog en iedere keer dat dat gebeurt is het net alsof er iemand tegen de TV aan slaat. Hahaha.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Robolokotobo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:51:
[...]

Stom spel is mijn ongezouten mening en dat zeg ik niet snel over een game. Als ik er op dat moment meer woorden voor over had, dan had ik er wel meer over gezegd.
Zeg dan gewoon niks, als je enkel 'stom spel' kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Daar ben ik het niet mee eens. Jij wil toch ook vaak graag je eigen mening kwijt hier op het forum? Nou dit was die van mij over deze game. Het slaat in mijn ogen de plank finaal mis, dus ik vind het een stom spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik deel vaak mijn mening, maar vrijwel nooit zo kort door de bocht dat er niks mee te doen valt. "Stom spel" zegt niks over wáárom. Prima dat jij het stom vindt, dat mag, maar vertel erbij waarom of sla over om het te delen. Niemand heeft wat aan "STOM SPEL, FORZA 5 IS BETER" zonder onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nou verdraai je mijn woorden. Ik zei, IK heb liever Forza 5. En je ziet aan de reactie's dat mensen zelf wel inzien waarom ik het een stom spel noem. Het had in mijn ogen geen verdere uitleg nodig, vandaar ook de joh aan het einde van de zin. En het voegde degelijk wel wat aan de discussie toe, want daarna waren er gelijk meer mensen die hun mening wilden delen over de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
:z Dat andere mensen wél hun mening onderbouwen, maakt jouw post niet goed of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik ben jouw goedkeuring ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik vind Watchdogs veel beter dan NFS

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

zwembroek schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:09:
[...]

.eurogamer.nl/articles/2013-08-28-gerucht-titanfall-mogelijk-toch-voor-sony?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Waarom post je een referral URL? (Tweede trouwens in dit topic)

[ Voor 4% gewijzigd door Armada op 27-08-2013 18:29 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Robolokotobo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:04:
Nou verdraai je mijn woorden. Ik zei, IK heb liever Forza 5. En je ziet aan de reactie's dat mensen zelf wel inzien waarom ik het een stom spel noem. Het had in mijn ogen geen verdere uitleg nodig, vandaar ook de joh aan het einde van de zin. En het voegde degelijk wel wat aan de discussie toe, want daarna waren er gelijk meer mensen die hun mening wilden delen over de game.
Respecteer elkaar hier op Tweakers. *O* Ik vind overigens de opmerking van Hahn volkomen terecht, het staat raar en valt direct hier op Tweakers op. Doe je voordeel ermee, het is echt geen verwijt enkel het verzoek om inhoud aan je posts te geven. Zoals je nu ook doet. That's it! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 27-08-2013 18:39 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik snap wel dat hij het niet leuk vond dat ik het zo bracht omdat hij het wel een leuke game vind. Verderop heb ik trouwens wel uitgelegd waarom ik het geen leuke game vind. In vervolg zal ik wat subtieler te werk gaan en uitleg geven waarom ik iets wel/niet leuk vind. Sorry Hahn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Armada schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:28:
[...]

Waarom post je een referral URL? (Tweede trouwens in dit topic)
Hij kwam op die website via headliner.nl. In dit geval is dit geen referral url waarmee je geld kunt verdienen (als je dat bedoelt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Robolokotobo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:52:
Ik snap wel dat hij het niet leuk vond dat ik het zo bracht omdat hij het wel een leuke game vind.
Het gaat mij er totaal niet om dat het een spel is dat ik mogelijk wel leuk vind. Ik vind Call of Duty bijvoorbeeld weinig aan, maar als je daar "wat een stom spel" bij had gezegd, had ik precies hetzelfde gereageerd.
Verderop heb ik trouwens wel uitgelegd waarom ik het geen leuke game vind. In vervolg zal ik wat subtieler te werk gaan en uitleg geven waarom ik iets wel/niet leuk vind. Sorry Hahn!
Dan was het niet voor niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
SinergyX schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:05:
Ik vind het meer een soort Destruction Derby, maar dan in een open wereld (ipv een arena). Not my cup of tea.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Martinspire schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:45:
Gaan we nu voor de 6e keer dezelfde bron uit Juni gebruiken voor het "nieuws" of Titanfall ook naar de PS4 komt? Kom op heren, beetje opletten :+
Thx Martin nu weten we dat titanfall iig al sinds juni in ontwikkeling is voor de ps4 :+

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Toen de creative director (die uit de walktroughs) zei dat, omdat de hele US (vergelijking) nogal intimiderend kan zijn, er een verhaal is dat je van ene stad naar de andere brengt, door heel de US, dacht ik opeens aan NFS The Run. Beiden hebben als opzet om je een tochtje door VS te laten beleven.

In The Run race je in 1 rechte lijn van links naar rechts, maar helaas is het niet 3.000+ km/mi, maar veel minder. In The Run is er ook geen free roam of open wereld. De film van The Run is wel leuk om naar te kijken: YouTube: Need for Speed - The Run [Game Movie] :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reactie uit het X1 topic.
SeamusXanthus schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:43:
[...]

Gaikai is toch voor het spelen van PS3 games, 2nd screen opties en Vita streaming?

Ps3 gaming: Niet echt interesse in. Als ik de game had willen spelen deed ik dat wel op mijn PS3
Vita streaming heb ik genoemd. 2nd screen opties tof, maar vergelijkbaar met smartglass denk ik.
O.a. Het kan ook fungeren voor cloud functies, zoals MS dit aangeeft.

Ik ben wel iemand die mijn PS3 graag wil verkopen om weer wat centjes te besparen voor de PS4. Echter, een game als The Last Of Us (die ik inmiddels 2x heb uitgespeeld), zou ik graag volgend jaar nog eens willen spelen. Maar om daar nu mijn gehele PS3 voor te bewaren. En er komen natuurlijk een hoop instappers bij die nog nooit een bijvoorbeeld Uncharted serie hebben gespeeld. Maar goed, of je het nu wel niet boeiend vind, het is een toffe feature van de PS4. ;)
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:56:
:@Bram. Een investering van 380 miljoen is natuurlijk geen garantie op succes. :P.

Wat ik gewoon opvallend vind is dat men erg sceptisch is over 'the power of the Cloud' van MS :+ maar dat een service dat volledig gebaseerd is op de Cloud deze scepticisme niet kent.

Zelf heb ik er geen mening over omdat ik gewoon geen voorbeelden ken en er op dit moment ook geen voorbeelden zijn getoont. Echter kan ik me niet voorstellen dat ik zelf PS3 games ga spelen via Gaikai, aangezien alle games die ik heb willen spelen al gespeeld heb. Ben namelijk gewoon niet zo van de backwards compatible opties. Nadat ik mijn PS2 had heb ik niet meer gespeeld op de PSX, nadat ik mijn PS3 had heb ik niet meer gespeeld op de PS2 en nadat ik mijn 360 had heb ik niet meer gespeeld op de xbox. :) Ondanks dat ik ze nog steeds heb.
True, maar als het niet zou werken of als die twijfel ook maar zou bestaan, dan zou dat op z'n zachts gezegd een onhandige aanschaf zijn. En dat sceptisisme slaat meer een beetje op het feit dat MS zegt dat games er aanzienlijk realtime voordeel van hebben. :P
X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:01:
Ik geloof niet echt in die Gaikai, ik bedoel het zal wel "werken" maar het is een heel verlieslatende dienst, dat gecombineerd met Sony die sucken in online diensten zie ik dit eerder falen dan succesvol worden...

Maar dit is dan ook het Xbox One topic dus moeten we het daar helemaal niet over hebben :)
Waarom is het volgens jou een verlieslatende dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Waarom is het volgens jou een verlieslatende dienst?
OnLive.

Trouwens paar dingen over Gaikai, die jullie PS4 kopers mss niet wisten.
Gaikai maakt gebruik van gerichte reclame, je weet wel datgene waar jullie over klaagden bij Xbox Home Screen. Dit gaat blijven gebeuren aangezien Gaikai niet enkel voor de PS4 is, maar voor elke dienst van Sony. Dit gaat ook komen naar de tablets, TV's, smartphones. Als je zo een grote markt wil bereiken dan ga je niet beginnen met een betalende dienst, maar eerder een dienst waardoor er reclame op je scherm komt. Of beide natuurlijk, betalen zonder reclame, anders met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gaikai blijft een gevalletje 'eerst zien', OnLive is inderdaad het voorbeeld dat deze techniek verre van populair is, en als Sony vanuit de PS+ abbo dit ook allemaal moet bekostigen.. dat gaat krap worden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
vaagisdenaam schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:17:
Volgens mij is die DS4 (rechts, op een boek) en vermomde Xbox controller. Let maar eens op de pookjes, die staan uit elkaar, ik verwarde hem met de DS4 vanwege de handgrepen.

Excuses voor de verwarring 8)7
Vermomd? Er ligt gewoon een X360 en een PS3 controller, de foto is dan ook genomen voordat Titanfall in ontwikkeling ging. Heeft verder ook niks met Titanfall te maken behalve dat het toevallig in dat filmpje voor komt.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

OnLive.

Gaikai maakt gebruik van gerichte reclame, je weet wel datgene waar jullie over klaagden bij Xbox Home Screen. Dit gaat blijven gebeuren aangezien Gaikai niet enkel voor de PS4 is, maar voor elke dienst van Sony. Dit gaat ook komen naar de tablets, TV's, smartphones. Als je zo een grote markt wil bereiken dan ga je niet beginnen met een betalende dienst, maar eerder een dienst waardoor er reclame op je scherm komt. Of beide natuurlijk, betalen zonder reclame, anders met reclame.
Das niet echt een antwoord op mijn vraag. Draait OnLive verlies? En zo ja, waarom zou Gaikai het dan ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Das niet echt een antwoord op mijn vraag. Draait OnLive verlies? En zo ja, waarom zou Gaikai het dan ook doen?
Het is dan ook pure speculatie.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22
Origins schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:56:
[...]

Het is dan ook pure speculatie.
;)
Net zoals bijna alles in dit topic ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:57:
[...]

Net zoals bijna alles in dit topic ;)
Geweldig toch? de meningen van verschillende personen.
Heerlijk, maar kan er ook om lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

OnLive.

"waar jullie over klaagden" ? Ah ja, natuurlijk, de grote playstation hivemind :z
Ik wist trouwens niet dat er al zoveel over gaikai bekend was inmiddels, maar ik zou wel graag wat meer willen lezen. Dus een linkje zou ik wel waarderen. Ik sta zelf nog wat afwachtend tegenover gaikai. Op de pc werkte het eerst wel aardig, maar er was toch nog wel een beetje input lag. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar het kostenplaatje en hoe ze er geld aan willen verdienen. Enkel reclame lijkt mij ook niet helemaal haalbaar?

Overigens vind ik reclame niet per se problematisch, maar dat hangt van de implementatie af en wat je er voor terugkrijgt. Het is natuurlijk logisch dat dingen ergens van betaald moeten worden. Voor een dienst betalen en dan ook nog eens reclame krijgen vind ik wat minder netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht dat ze, afhankelijk van de game, wel een euro of 20-30 zullen vragen voor het streamen van een PS3 game. Ik ben dan wel benieuwd of dit timed is, of gewoon onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een kans dat ze op de TGS straks wat meer bekend maken over de diensten, waaronder Gaikai. Ik weet niet of ze al een presentatie geplanned hebben aldaar, maar dat zou 1 van de onderdelen van de presentatie kunnen zijn natuurlijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:54:
[...]
OnLive is failliet gegaan, om dan opnieuw op te starten, maar nog steeds slecht draaiend.

@nioz: Ja ik scheer jullie nu allemaal over dezelfde kam, dat krijg je met van die vervelende fanboys he :)
Dat wat ik zei over reclame leek me niet meer dan logisch omdat ze dit deden voor Sony, Gaikai kocht. Stel dat ze dit niet doen, dan zal je toch veel meer moeten betalen dan PS+, want voor die paar euro's krijg je dat niet getrokken.
Over het feit dat Gaikai naar alle services komt van Sony: http://kotaku.com/5923437...y-sony-wants-to-expand-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bronnen? Ik heb namelijk gelezen dat Gaikai gewoon betalend wordt. Ik weet hoe storend die reclame zou zijn, maar ik heb niet echt problemen met reclame als ik dan gratis zou kunnen gamen ;).

Edit: Dit is denk ik het gros van de info die bekend is: http://www.ign.com/wikis/playstation-4/Gaikai_Integration

[ Voor 6% gewijzigd door witeken op 28-08-2013 11:36 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:24:
Reactie uit het X1 topic.

[...]

O.a. Het kan ook fungeren voor cloud functies, zoals MS dit aangeeft.

Ik ben wel iemand die mijn PS3 graag wil verkopen om weer wat centjes te besparen voor de PS4. Echter, een game als The Last Of Us (die ik inmiddels 2x heb uitgespeeld), zou ik graag volgend jaar nog eens willen spelen. Maar om daar nu mijn gehele PS3 voor te bewaren. En er komen natuurlijk een hoop instappers bij die nog nooit een bijvoorbeeld Uncharted serie hebben gespeeld. Maar goed, of je het nu wel niet boeiend vind, het is een toffe feature van de PS4. ;)
('licht')
offtopic:
Ik snap dat je je PS3 wil verkopen om de PS4 te financiëren, maar waarom regel je het niet op een andere wijze, zoals het verkopen van de games die je toch niet meer speelt. Het is dan wel meer losse handel, maar dan behoud je je en de games die je nog wel zou willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:30:
[...]

[..]

Dat wat ik zei over reclame leek me niet meer dan logisch omdat ze dit deden voor Sony, Gaikai kocht. Stel dat ze dit niet doen, dan zal je toch veel meer moeten betalen dan PS+, want voor die paar euro's krijg je dat niet getrokken.
Over het feit dat Gaikai naar alle services komt van Sony: http://kotaku.com/5923437...y-sony-wants-to-expand-it
Hoewel we eigenlijk niets weten hoeveel het Sony kost om zo'n server in de lucht te houden, en ik ook wel vermoet dat het om redelijk wat pegels gaat, toch even dit:

Eerste jaars econome lager onderwijs: kostprijs heeft helemaals niets met verkoopprijs te maken! Voorbeeld specifiek voor xbone fanboy ;) : De kinect 2 camera is volgens vele hier net zo duur als de xbone zelf, toch wordt de xbone + camera verkocht voor een prijs de lager ligt als de kostprijs.

Ieder groot bedrijf heeft tegenwoordig wel een treasure chest om dit te financieren. Zeker met die nieuwe opkomende concurrentie waarvan je nog niet wist dat die zou komen. Hint: steambox. :) Toekomst is echt cloud, de drempel te hoog leggen voor ons consument is echt killing voor een Sony of Microsoft.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:45:
[...]

('licht')
offtopic:
Ik snap dat je je PS3 wil verkopen om de PS4 te financiëren, maar waarom regel je het niet op een andere wijze, zoals het verkopen van de games die je toch niet meer speelt. Het is dan wel meer losse handel, maar dan behoud je je en de games die je nog wel zou willen spelen.
Omdat ik niet echt onwijs veel games heb en de games die ik niet meer hoef te spelen heb ik in principe al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Arx schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:58:
Ieder groot bedrijf heeft tegenwoordig wel een treasure chest om dit te financieren. Zeker met die nieuwe opkomende concurrentie waarvan je nog niet wist dat die zou komen. Hint: steambox. :) Toekomst is echt cloud, de drempel te hoog leggen voor ons consument is echt killing voor een Sony of Microsoft.
Wist niet dat die nog bestonden, die cloudboys. Alles wat 'als alternatief' komt voor een bestaand platform, kan maar een klein deel van die markt bedienen, net als die Oya, net als die steambox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:33:
[...]

Alles wat 'als alternatief' komt voor een bestaand platform, kan maar een klein deel van die markt bedienen, net als die Oya, net als die steambox.
Dat is nogal wiedes, anders zou je het platform zelf moeten bedenken/maken 8)7

Alhoewel 'klein' helemaal niet het geval hoeft te zijn. Android kwam na iOS en die heeft het overgrote deel van de smartphone-OS-markt in handen. Maar als je niet de enige bent, dan kan je niet 100% van de markt bezitten nee...

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 28-08-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hahn schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:44:
Dat is nogal wiedes, anders zou je het platform zelf moeten bedenken/maken 8)7

Alhoewel 'klein' helemaal niet het geval hoeft te zijn. Android kwam na iOS en die heeft het overgrote deel van de smartphone-OS-markt in handen. Maar als je niet de enige bent, dan kan je niet 100% van de markt bezitten nee...
Ik praat ook over alternatief, niet over concurrent (zoals Xbox tegen Sega/Sony begon) die een gelijkwaardige product neerzet, zoals het geval van iOS en android.

Al die console 'dingen' kunnen maar een klein deel van het totale aanbod op dat platform (in zijn geheel) aanbieden, zolang jij niet de hele breedte kan bereiken, is het op z'n best een matig alternatief, maar geen concurrent of volwaardig alternatief en daarmee het gekoppeld succes, vrij laag :)

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 18:22
Ff een winterslaap houden iedereen die op de One wacht :P

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:06:
[...]

Omdat ik niet echt onwijs veel games heb en de games die ik niet meer hoef te spelen heb ik in principe al verkocht.
offtopic:
Ok, helder. Dan kun je hooguit nog afwegen of je de losse verkoop van de games opweegt tegen het al dan niet aanbieden van het hele pakket (levert veelal minder op), maar dat laat ik verder aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobygo76 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:16:
Ik kies voor de Xbox One omdat ik de controler heel fijn vind, de games mij meer aanspreken en Kinect me heel leuk lijkt PS4 was voor mij nooit een optie, ook al heb ik een ps3 gehad.
Echt, dat mensen de controller überhaupt nog steeds als argument kunnen noemen.

- Op de PS3 zijn er 3rd party controllers met hetzelfde design als de XBox controller.
- Vrijwel niemand die dit roept heeft de DS4 überhaupt vast gehad.

Ik heb met beide controllers geen moeite, maar mocht de DS3 mij echt tegenstaan, dan had ik gewoon bijvoorbeeld een van de dingen hieronder gehaald (Bol geeft liefst 107 resultaten op "PS3 controller" met alleen al op de eerste 6 pagina's tientallen verschillende modellen), net als dat ik een FragFX heb.

http://www.bol.com/nl/s/a...ex.html?_requestid=204128

Als je ook betaalt voor een accu, headset, abonnement etc. Dan moet een controller daar ook wel bij kunnen. ;)

Oftwel: controller = kulargument. :)

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 28-08-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

- Op de PS3 zijn er 3rd party controllers met hetzelfde design als de XBox controller.

Ik heb met beide controllers geen moeite, maar mocht de DS3 mij echt tegenstaan, dan had ik gewoon bijvoorbeeld een van de dingen hieronder gehaald (Bol geeft liefst 107 resultaten op "PS3 controller" met alleen al op de eerste 6 pagina's tientallen verschillende modellen), net als dat ik een FragFX heb.

Als je ook betaalt voor een accu, headset, abonnement etc. Dan moet een controller daar ook wel bij kunnen. ;)

Dan zijn andere argumenten... Trouwens controller is geen kulargument, dan moet je er nog steeds een nieuwe KOPEN. Als die 3th-party controllers gratis waren, ja dan had je gelijk, maar je moet een nieuwe gaan kopen. Dus controller is zeker een argument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Apart om dat uit jouw mond te horen na zoveel drama over een convertor van 10 euro om je headset op de Xbox One te doen werken :+

Overigens, meteen "kutargument" roepen omdat iemand in het xbox topic liet weten dat hij de xbox verkiest omdat hij de controller leuk vindt...waarom? Waarom heb je die absolute noodzaak om op alles te springen wat niet expliciet pro-ps4 is? Waarom kunnen mensen (in het xbox topic nota bene) niet meer verkondigen dat ze bepaalde aspecten goed vinden zonder dat jij het meteen moet afkraken?

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 28-08-2013 14:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de current gen wel ja, maar aan de andere kant spaar je weer kosten uit door online gaming. Op de next gens betaal je sowieso € 100,- minder voor een PS4, dus die controller kun je hier of daar wel recht lullen, lijkt me.

Ik vind het gewoon vreemd om een console te kopen op basis van een kenmerk welke gewoon valt te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

Dit topic blijft toch kansloos. We gaan op deze manier naar de zoveelste modbreak. Kunnen beter dit hele topic sluiten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Grappig hoe je de DS4 als argument pakt, maar gelijktijdig met X360 'lookalike' voorbeelden komt. Je zit dan wel erg kruislinks te vergelijken, terwijl het duidelijk om next-gen gaat, waar je natuurlijk volledig gebruik wil maken van alle features op de controller.

Er is afaik maar 1 'goede' clone en dat is de SC-1 (welke trouwens geen motion heeft), en het punt waar juist de XO controller beter is geworden, is bij die nog steeds een ramp.. D-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:48:
[...]

Grappig hoe je de DS4 als argument pakt, maar gelijktijdig met X360 'lookalike' voorbeelden komt. Je zit dan wel erg kruislinks te vergelijken, terwijl het duidelijk om next-gen gaat, waar je natuurlijk volledig gebruik wil maken van alle features op de controller.

Er is afaik maar 1 'goede' clone en dat is de SC-1 (welke trouwens geen motion heeft), en het punt waar juist de XO controller beter is geworden, is bij die nog steeds een ramp.. D-pad.
Dat doe ik omdat mensen hun keuze voor de next gens erop baseren, terwijl de kans klein is dat ze de DS4 in de handen hebben gehad. Ook in dat geval kun je voor een 3rd party gaan. Hell, misschien vind ik de DS4 wel helemaal kut. Ik weet het niet. In dat geval is dat makkelijk opgelost.

Waarom vind je de d-pad trouwens een ramp? Vier losse pressiepunten is toch juist prima? Bij de X360 controller wil je nog wel eens naar boven of beneden drukken, terwijl je naar rechts of links wilt. Dat schijnt nu gelukkig verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:52:
[...]
Dat doe ik omdat mensen hun keuze voor de next gens erop baseren, terwijl de kans klein is dat ze de DS4 in de handen hebben gehad. Ook in dat geval kun je voor een 3rd party gaan. Hell, misschien vind ik de DS4 wel helemaal kut. Ik weet het niet. In dat geval is dat makkelijk opgelost.
Iedereen baseert hun keuzes toch op de huidige ervaringen? Jij kiest toch mede voor de PS4 omdat daar zoveel geweldige exclusives op komen? Heb je die al gespeeld dan? ;)

En ja, dit topic kan wat mij betreft zoals ik vaker heb aangegeven gewoon op slot, aangezien het totaal niets toevoegt :)

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-08-2013 14:58 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:40
Bram, even voor de duidelijkheid, ik voel me niet verplicht om aan jou uit te leggen waarom ik een xbox aanschaf. Ik leg netjes uit aan iemand anders(ben naam ff kwijt) waarom ik een xbox aanschaf, dat het niet jouw waarheid is, kan ik niks aan doen....

[ Voor 7% gewijzigd door mobygo76 op 28-08-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens misschien is het handig om een [Xbox one] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen- topic aan te maken misschien krijgen we een wekamp voordeeltje waar de xbox wel word geleverd.. of ik kan een winterslaap gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:52:

Waarom vind je de d-pad trouwens een ramp? Vier losse pressiepunten is toch juist prima? Bij de X360 controller wil je nog wel eens naar boven of beneden drukken, terwijl je naar rechts of links wilt. Dat schijnt nu gelukkig verbeterd te zijn.
Dan hoe kan jij gelijktijdig stellen dat de Xbox controller 'ruk' is, als je meteen met PS3 alternatieven aankomt?

De D-pad op de X360 is gewoon compleet ruk, probeer daar maar eens Tekken mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Need of Speed Rivals ziet er netjes uit. Ik hoop wel dat er de mogelijkheid komt om volledig free te roamen. Ik heb geen zin om, als ik random aan het rijden ben, heel de tijd ongewild in een multiplayer spel gestopt te worden.

reviews: Need for Speed: Rivals - De racers tegen de politie
reviews: Need for Speed: Rivals - De racers tegen de politie

Ik mis wel nog previews van Driveclub, InFamous, en eventueel Knack.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Net bij MM R'dam Centrum geweest:

Pre-orders:

PS4: 86
XBO: 16

Ziet er niet goed uit voor de XBO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ding komt ook 4 maanden later op z'n best, vrij logisch is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:23:

Pre-orders:

Die 537% aan meer pre-orders valt nog best in te halen hoor :+
mobygo76 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:34:
[...]

16 is genoeg voor een potje titanfall toch 8)7
Battlefield 4 ondersteunt nu eindelijk 64 players voor de console :+ !

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:29:
Ding komt ook 4 maanden later op z'n best, vrij logisch is het niet?
Is toch ook pas een 2 weken ofzo bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Jobbie schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:23:

Pre-orders:

16 is genoeg voor een potje titanfall toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus dat we niet weten hoeveel van die 86 een dubbele of soms zelfs quadrupele pre-order hebben gedaan. Verder was de X1 ook met een november-release al niet vaak pre-ordered, maar volgens mij liggen Xbox consoles sowieso al minder vaak in de pre-order.

Maar dergelijke bronnen geven nooit een goed beeld. Het gaat straks om de hoeveelheid consoles die daadwerkelijk verkocht worden. Niet hoeveel er in de pre-order staan of hoeveel er verscheept zijn naar de winkels toe. Het is al langer bekend dat de PS4 meer pre-orders heeft. Maar dat wil niet meteen zeggen dat de X1 het brak gaat doen. Playstation doet het al jaren beter bij de fanatieke gamers. De gamers die ook hier vaak zeuren over hoeveel % de PS4 sneller gaat zijn e.d. Iets wat de doorsnee consument overigens geen jota uitmaakt (net als dat het op smartphones uiteindelijk weinig uitmaakt).

Verder maakt het me weinig uit of de X1 nou 1 of 100 pre-orders had. Als ik er plezier aan beleef, wat maakt mij de rest dan uit?

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 28-08-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:37:
Plus dat we niet weten hoeveel van die 86 een dubbele of soms zelfs quadrupele pre-order hebben gedaan. Verder was de X1 ook met een november-release al niet vaak pre-ordered, maar volgens mij liggen Xbox consoles sowieso al minder vaak in de pre-order.

Maar dergelijke bronnen geven nooit een goed beeld. Het gaat straks om de hoeveelheid consoles die daadwerkelijk verkocht worden. Niet hoeveel er in de pre-order staan of hoeveel er verscheept zijn naar de winkels toe. Het is al langer bekend dat de PS4 meer pre-orders heeft. Maar dat wil niet meteen zeggen dat de X1 het brak gaat doen. Playstation doet het al jaren beter bij de fanatieke gamers. De gamers die ook hier vaak zeuren over hoeveel % de PS4 sneller gaat zijn e.d. Iets wat de doorsnee consument overigens geen jota uitmaakt (net als dat het op smartphones uiteindelijk weinig uitmaakt).

Verder maakt het me weinig uit of de X1 nou 1 of 100 pre-orders had. Als ik er plezier aan beleef, wat maakt mij de rest dan uit?
Zo te zien meer als denkt, door je defensieve houding met je wall of text en posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Origins schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:30:
Genoeg tijd om bergje te cancelen en richting import/tzt te gaan kijken.

Andere kant, 100 van de totaal miljoenen consoles, representatief is het zeker niet ;)
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:44:
Zo te zien meer als denkt, door je defensieve houding met je wall of text en posts
Hij maakt er tenminste nog een post van, one-liners van jou worden beetje saai.

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:46:
[...]

Hij maakt er tenminste nog een post van, one-liners van jou worden beetje saai.
Nee hij komt steeds met het zelfde verhaal met een andere omhulsel, de onderwerpen zoals Hardware vs Hardware, Cloud en de online policy van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
ik verwacht ook wel genoeg verkochte Xbox Ones voor leuke potjes BF4 ;). Op PAX zullen we volgens mij voor het eerst BF zien draaien op een Xbox One, ik ben benieuwd!

Bron : http://majornelson.com/20...on-august-30-september-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:50:
Nee hij komt steeds met het zelfde verhaal met een andere omhulsel, de onderwerpen zoals Hardware vs Hardware, Cloud en de online policy van MS.
En hetzelfde verhaal is opeens geen post meer? Al zie ik btw geen enkel stuk terug in zijn post van die genoemde onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:57:
[...]

Iedereen baseert hun keuzes toch op de huidige ervaringen? Jij kiest toch mede voor de PS4 omdat daar zoveel geweldige exclusives op komen? Heb je die al gespeeld dan? ;)

En ja, dit topic kan wat mij betreft zoals ik vaker heb aangegeven gewoon op slot, aangezien het totaal niets toevoegt :)
Correctie: vanwege het aantal first party studio's en de kwaliteit die zij afleveren. Ik verwacht niet dat die kwaliteit ineens afneemt. ;)
mobygo76 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:57:
Bram, even voor de duidelijkheid, ik voel me niet verplicht om aan jou uit te leggen waarom ik een xbox aanschaf. Ik leg netjes uit aan iemand anders(ben naam ff kwijt) waarom ik een xbox aanschaf, dat het niet jouw waarheid is, kan ik niks aan doen....
Vraag ik je ergens om uitleg? Maar heb je DS4 al in je handen gehad, in dat geval? Ik vind het persoonlijk gewoon een onnozel argument, de controller. Unieke features en exclusieve titels kan ik helemaal inkomen, maar een beter in de hand liggende controller is toch zo aangeschaft.
SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:05:
[...]

Dan hoe kan jij gelijktijdig stellen dat de Xbox controller 'ruk' is, als je meteen met PS3 alternatieven aankomt?

De D-pad op de X360 is gewoon compleet ruk, probeer daar maar eens Tekken mee te spelen.
Ho, waar zeg ik dat de X360 controller ruk is? Ik vind die controller niet ruk namelijk.

Excuses, je post leest zo dat het lijkt alsof je het over de DS3 d-pad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Origins schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:30:
[...]

Precies, ik wist dat dat "argument" zou komen, terwijl dit idd. vandaag precies 14 dagen geleden is aangekondigd.
Nou kunnen mensen hun pre-orders gecancelled hebben, maar aangezien je bij de MM niet hoeft aan te betalen, verwacht ik dat weinig mensen dat hebben gedaan.

Ik vind het nog altijd goed dat dit gebeurt en dat mensen stemmen met hun portemonnaie. MS heeft m.i. hele domme fouten gemaakt door te denken voor hun klanten i.p.v. met hun klanten. Alle aangekondigde "features" waren direct of indirect nadelig voor gebruikers.
Nadat zowat de "hele wereld" valt over de "features" kunnen ze niet anders dan alles terugdraaien, maar m.i. is dat te laat. Zelfs na de shit-storm over SimCity, durven ze nog te komen met deze "features" (The Cloud!!). Dan sta je m.i. niet echt op 1 lijn met je demografie en getuigd ook ontzettend van onkunnen en weinig toekomstvisie.

Als je zo'n apparaat ontwikkeld doe je dat met een visie, daar denk je over na, onderzoek je, test je en voer je vervolgens uit. Bijstellen hiervan kan natuurlijk altijd, maar niet na de introductie van je machine. Ten minstens een stapje te laat. En een komplete ommekeer laat m.i. echt niet zien dat MS weet waar het heen wilt, want wat het voor ogen had is niet meer.

En dat is nou precies de reden waarom ik overstap naar de PlayStation. Dan zijn de feiten dat hij € 100 goedkoper is, krachtiger is en dat er goed gezorgd wordt voor de fanbase (PS+ en first party support) de (dikke) krenten in de pap, want de pap wil ik toch wel.

Door de hele MS pr-fail staat MS (gaming) nu bekend als klantonvriendelijk. En getuigen de pre-orders heeft de klant gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

En hetzelfde verhaal is opeens geen post meer? Al zie ik btw geen enkel stuk terug in zijn post van die genoemde onderwerpen.
De andtech discussie over de sterkere hardware van de PS4 vs ONE..
Hij wist omgekeerde goed te praten, tegen over een van de grootste ICT site's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:55:

Vraag ik je ergens om uitleg? Maar heb je DS4 al in je handen gehad, in dat geval? Ik vind het persoonlijk gewoon een onnozel argument, de controller. Unieke features en exclusieve titels kan ik helemaal inkomen, maar een beter in de hand liggende controller is toch zo aangeschaft.
Als je reageert op mijn post neem ik aan dat je een discussie wilt beginnen, anders heeft het weinig zin om deze opmerking te maken. Maar waarom zou ik een controler los aanschaffen als ik tevreden ben over de xbox controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobygo76 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:04:
[...]

Als je reageert op mijn post neem ik aan dat je een discussie wilt beginnen, anders heeft het weinig zin om deze opmerking te maken. Maar waarom zou ik een controler los aanschaffen als ik tevreden ben over de xbox controler.
Je leest niet goed, maar dat geeft niet. Ik heb het over de keuze voor een bepaalde console vanwege een controller, terwijl je de controller van de andere nieuwe console waarschijnlijk nog niet eens hebt vastgehouden. En als je die dan toch al belabberd vindt, zijn er altijd nog 3rd party oplossingen. Of je het nu over de Xbox of de PlayStation hebt, is mij om het even.

Kijk ik heb geen moeite met de DS3. Ik ken de DS4 verder niet. Wellicht vind ik 'm waardeloos, te groot, of te zwaar. Ik weet het niet. Maar dit heeft echt geen enkele seconde meegewogen in mijn keuze, wánt ik kan altijd nog een controller kopen die me beter in de hand ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Dat de ps4 meer gepreordered is dat is toch allang bekend? Ik vind het interresanter om te zien waar we staan na een jaar. Dan zijn beide consoles allang uit. Zijn de verschillen en de overeenkomsten bekend. Belangrijker is hoe de support van de devs zal zijn voor de xbone en ps4. Als de ps4 dit momentum doorzet kiezen straks heel veel kleinere devs voor de grotere getallen en dat zal zoals het er nu uitziet de ps4 gaan worden.

Toch vind ik de AAA launchlineup van ms weer erg sterk (forza, DR3). Ook vind ik het weer des Sony om deze gamescom gewoon bijna volledig voor indie te gaan. Als je iets kan leren van de afgelopen generatie en de huidige stand van zaken is dat je op het gebied van variatie in games aanbod 1 st party support en ondersteuning van het systeem bij de ps4 zeker geen buil zal vallen. Ze lieten gewoon even koud 15 nieuwe games zien voor de vita en ps4. Naast alle reeds aangekondigd grotere namen. Ms deed het juist andersom, focus op grote namen. Namen die veelal ook op de ps4 zullen verschijnen.

Ik denk dat er toch veel mensen zijn die de aanpak van ms dan weer kunnen waarderen.

Everybody's gone to the rapture
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CKyoVQKnD4U]

RIME

Helldivers

Resogun

Shadow of the beast

En dit zijn er maar een paar.

De volgende games bevestigd als F2P naar de PS4: (even ter verduidlijking naar de xbox fans: F2P betekend geen plus abbo benodigd om online te kunnen spelen. >:)

- Warframe

- planetside 2

War Thunder

[ Voor 31% gewijzigd door swopdark op 28-08-2013 16:31 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Bij een pre order weet je toch nooit wat voor controller erbij zit, tenzij je bij de gamescom bent gweest. Maar prima, ik stop met reageren op je posts, het is toch zinloos. Respecteer gewoon mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:02:
De andtech discussie over de sterkere hardware van de PS4 vs ONE..
Hij wist omgekeerde goed te praten, tegen over een van de grootste ICT site's
Hij trekt alles in twijfel, alles wat wordt geschreven over cijfers, prestaties en/of specs, zijn geen feiten, enkel aannames en logische conclusies. Gros neemt hier bijna alles blind aan als feit of verkondigt zijn mening als feit. En zeker als dat zo'n 'feit' niet in je straatje valt, krijg je zulke onzin.
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:55:
Ho, waar zeg ik dat de X360 controller ruk is? Ik vind die controller niet ruk namelijk.

Excuses, je post leest zo dat het lijkt alsof je het over de DS3 d-pad hebt.
Daarom stond ruk in haakjes, ik las het meer dat een x360 controller gemakkelijk vervangen kan worden door een 3rd party controller aan de PS3 kant, terwijl het verschil van kwaliteit tussen 1st en 3rd over het algemeen toch behoorlijk groot verschil geeft. De kwaliteit van de originele PS3/X360 controllers zie je bijna niet terug in 3rd party, is het niet een klein knopje, danwel Dpad of triggers.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
swopdark schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:15:

Toch vind ik de launchlineup van ms weer erg sterk. Ook vind ik het weer des Sony om deze gamescom gewoon bijna volledig voor indie te gaan. Als je iets kan leren van de afgelopen generatie en de huidige stand van zaken is dat je op het gebied van variatie in games aanbod 1 st party support en ondersteuning van het systeem bij de ps4 zeker geen buil zal vallen. Ze lieten gewoon even koud 15 nieuwe games zien voor de vita en ps4. Naast alle reeds aangekondigd grotere namen.
Dat! Het kan best niet je ding zijn, maar games als flower/journey, guacamelee, thomas was alone, the unfinished swan, Limbo, knytt, braid, earthworm jim en meer zou ik persoonlijk voor geen goud willen missen. Ik weet dat dit niet allemaal exclusives zijn, maar als sony zich zó inzet voor indies kan het haast niet anders of er komen meer van zulke pareltjes uit. Dat hoop ik althans. Ik ben benieuwd hoe dat op de Xone (en ook PS4 uiteindelijk hoor) gaat zijn. Zoals sony het nu doet lijken, en ook als ik diverse indies mag geloven, moet je bij de PS4 zijn voor mooie creatieve kleine games. Persoonlijk speel ik tienmaal liever unfinished swan en guacamelee dan een COD, Forza of GTA V. Ik begrijp dat dat iet voor iedereen geldt, maar ik weet wel dat ik in ieder geval een PS4 neem om o.a. die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobygo76 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:16:
Bij een pre order weet je toch nooit wat voor controller erbij zit, tenzij je bij de gamescom bent gweest. Maar prima, ik stop met reageren op je posts, het is toch zinloos. Respecteer gewoon mijn mening.
Haha precies mijn punt: de controller hoef je dus niet als motivatie te noemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
ja zo is niks een motivatie, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobygo76 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:50:
ja zo is niks een motivatie, maar goed.
Jawel, maar dat zeg ik net al: unieke (technische) features of exclusieve games als Halo of Killzone. Prima motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:56:
Jawel, maar dat zeg ik net al: unieke (technische) features of exclusieve games als Halo of Killzone. Prima motivatie.
Maar dan is toch een controller juist een motivatie? Het grote technische verschil tussen de controllers is de analoge stick positie, dus dit volledig los zien van de beschikbare alternatieven op current-gen (die zijn er immers nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:02:
[...]

Maar dan is toch een controller juist een motivatie? Het grote technische verschil tussen de controllers is de analoge stick positie, dus dit volledig los zien van de beschikbare alternatieven op current-gen (die zijn er immers nog niet).
Dat is inderdaad een goed punt, maar jij weet net zo goed als ik dat het formaat van de DS3 als grootste manco wordt gezien door de criticasters en niet de stick plaatsing. Ik heb werkelijk waar nog nooit gelezen dat iemand de DS3 minder prettig of de X360 controller prettiger vindt door de plaatsing van de sticks. Ze zullen er heus wel zijn hoor, maar het aantal dat over het formaat valt, is denk ik vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:05:
Dat is inderdaad een goed punt, maar jij weet net zo goed als ik dat het formaat van de DS3 als grootste manco wordt gezien door de criticasters en niet de stick plaatsing. Ik heb werkelijk waar nog nooit gelezen dat iemand de DS3 minder prettig of de X360 controller prettiger vindt door de plaatsing van de sticks. Ze zullen er heus wel zijn hoor, maar het aantal dat over het formaat valt, is denk ik vele malen groter.
Gros van het kritiek is inderdaad de grootte, andersom is het de d-pad/batterypack op de Xbox controller. Die laatste 2 zijn opgelost met de XO versie.

En daar zit dan ook meteen het kleine probleempje, fight games (tekken, DoA, etc) vind ik een DS3 controller 10x fijner spelen, racegames is het stukje voorkeur en redelijk gelijk, maar bij FIFA vind ik de Xbox versie weer veel fijner.

Dan kom je wel in het straatje van 'alternatieve' controllers, waar op dit moment PS3 beter ervoor staat en zetten ze die lijn verder met de PS4 (vrije 'markt' van accessoires), zou je in dat opzicht betere keuze hebben bij de PS4. Nu ken ik wel een paar Xbox controllers, maar allemaal nog steeds diezelfde layout/d-pad, enkeling die iets beter is is dan ook meteen 2x zo duur (Onza bv).

Dit geld trouwens voor alle soorten accessoires, racestuurtjes of arcade sticks. MS lijkt toch weer verder te gaan op XID, waar je juist zou verwachten dat hun zo 'uniform' mogelijk met de PC zouden gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Gros van het kritiek is inderdaad de grootte, andersom is het de d-pad/batterypack op de Xbox controller. Die laatste 2 zijn opgelost met de XO versie.
In alle eerlijkheid vind ik het moeten gebruiken van batterijen/moeten aanschaffen van een los batpack een groot nadeel. Niet dat ik de Xbox controller slecht vind, integendeel, maar waarom niet een batterij inbouwen zoals de DS3 en 4? Maak het ding desnoods dan meteen het geld van een batpack duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
vaagisdenaam schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:25:
[...]
In alle eerlijkheid vind ik het moeten gebruiken van batterijen/moeten aanschaffen van een los batpack een groot nadeel. Niet dat ik de Xbox controller slecht vind, integendeel, maar waarom niet een batterij inbouwen zoals de DS3 en 4? Maak het ding desnoods dan meteen het geld van een batpack duurder...
Microsoft geeft je de optie. Of je koopt een batterypack, als die kapot is vervang je hem. Of je gebruikt batterijen. Sony geeft je geen optie... Als uw batterij kapot is koop je een volledige nieuwe controller. Zeker nu die vervelende hubbel er niet meer is achteraan vind ik de keuze van Microsoft beter. Het kost dan wat extra voor die batterypack, maar ze laten je de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Achja die discussie is ook nog maar 97x voorbij gekomen...

Ten eerste: feit is dat die baterijen van de DS3 zelden tot nooit kapot gaan, mijn DS3 controllers zijn nu 5 jaar oud en ik merk niet eens dat ze minder lang meegaan.
Ten tweede: De batterij van de DS3 zijn WEL te vervangen, nieuwe accu kost 5 euro en je moet er 5 schroefjes voor losdraaien.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 28-08-2013 18:06 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:02:

Ten eerste: feit is dat die baterijen van de DS3 zelden tot nooit kapot gaan, mijn DS3 controllers zijn nu 5 jaar oud en ik merk niet eens dat ze minder lang meegaan.
Ten tweede: De batterij van de DS3 zijn WEL te vervangen, nieuwe accu kost 5 euro en je moet er 5 schroefjes voor losdraaien.
Zelden tot nooit? Ik heb het de afgelopen jaren al meerdere malen meegemaakt. Het ligt er natuurlijk aan wat je onder kapot opvat, maar dat een controller nog maar max 45 min volhoud is wat mij betreft kapot.

Batterij vervangen kost je je garantie. (niet dat je daar nog wat aan hebt, Sony dekt controller defecten niet)

[ Voor 4% gewijzigd door treative op 28-08-2013 18:27 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:38:
[...]

Microsoft geeft je de optie. Of je koopt een batterypack, als die kapot is vervang je hem. Of je gebruikt batterijen. Sony geeft je geen optie... Als uw batterij kapot is koop je een volledige nieuwe controller. Zeker nu die vervelende hubbel er niet meer is achteraan vind ik de keuze van Microsoft beter. Het kost dan wat extra voor die batterypack, maar ze laten je de keuze
Welke optie? Je wordt gewoon verplicht geld in het ding te stoppen, hoe je 'm ook wilt gebruiken. Ik heb verder nog nooit van een uitgeputte batterij in een DS3 gehoord, maar dat kan aan mij liggen. Als je X1 hdd kapot is kun je die ook niet vervangen, bij de PS4 wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:33:
[...]

Welke optie? Je wordt gewoon verplicht geld in het ding te stoppen, hoe je 'm ook wilt gebruiken. Ik heb verder nog nooit van een uitgeputte batterij in een DS3 gehoord, maar dat kan aan mij liggen. Als je X1 hdd kapot is kun je die ook niet vervangen, bij de PS4 wel. :+
De vervangt Microsoft dan voor je.

Je hebt nooit gehoord van een uitgeputte batterij van een ds3 maar wel over het vervangen van de batterij, wat denk je dat de reden is? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door treative op 28-08-2013 18:44 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter

1) Niets is perfect, je kan er niet vanuit gaan dat dit zo voor iedereen en altijd is.
2) Dat wist ik wel niet. Dat is wel positief nieuws, je moet natuurlijk wel je controller uit elkaar doen, maar dat zal de meeste nog wel lukken :)

@bram: heb mezelf voorgenomen niet meer op je in te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
treative schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

De vervangt Microsoft dan voor je.

Je hebt nooit gehoord van een uitgeputte batterij van een ds3 maar wel over het vervangen van de batterij, wat denk je dat de reden is? ;)
Ook buiten de garantie?

En waar zeg ik precies wel over vervangen gehoord te hebben? Ook nog nooit namelijk.
X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:48:
[...]

@bram: heb mezelf voorgenomen niet meer op je in te gaan
Is ook niet nodig. Zolang mensen echter dit soort vreemde klantonvriendelijke designkeuzes van MS goed blijven praten, mag en zal ik daar wel op reageren. :)

edit: In mijn nieuwsgierigheid toch even rondgeneusd op Google, ik vind geen enkele melding van DS3 controllers waarvan de accu überhaupt capaciteit verliest. Het is een lithium batterij en deze schijnt na 3 uur laden zo een 24 uur mee te gaan. Laten we een extreem voorbeeld nemen en uitgaan van een speeltijd van 48 uur per week. Is dus 2x opladen per week en 104x per jaar. Een lithium accu zou je bij normaal gebruik ongeveer 500x kunnen opladen, wat dus inhoudt dat je een DS3 controller bij 2 volle dagen (!) gebruik per week zo een 5 jaar lang kan opladen zonder dat de accu uitgeput raakt. Een vrij onwaarschijnlijk scenario. Bedenk daarbij dat je voor enkele euro's een USB verlengkabel van luttele meters kan aanschaffen, en je moet haast wel concluderen dat de keuze voor een ingebouwde accu by far de betere en consument vriendelijkst is. Defecten buiten beschouwing gelaten, want het kan uiteraard allemaal stuk.

edit2: Ja ik weet dat de accu in dit voorbeeld na een aantal jaren geen 24 uur meer meegaat, maar de stelling lijkt me duidelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door bram1984 op 28-08-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Blijft toch vreemd dat men als argument steeds probeert te gebruiken de DS3 battery. Je leest maar weinig verhalen op internet over dooie DS3 accu's. Ik gebruik m'n DS3 ook alweer vijf jaar zonder problemen. Accu gaat nog steeds ongeveer zes uur mee schat ik. Meerdere malen in een paar jaar meemaken lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk, of je moet echt ongeluk hebben. De kwaliteit van die accu's is prima. Heb op werk ook geen klanten terug zien komen met klachten over dat hun DS3 accu na twee a drie jaar gaar zijn. Alhoewel ik het wel kan voorstellen als je per dag 6 uur COD online speelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 28-08-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:03:
[...]

Ook buiten de garantie?

En waar zeg ik precies wel over vervangen gehoord te hebben? Ook nog nooit namelijk.

[...]
Hieruit kan ik wel opmaken dat je er wel van gehoord hebt:

Mij controller ging dood na 4 maanden ongeveer; contact met Sony; Sony adviseert me om bekabelt verder te spelen of een nieuwe controller te kopen. Google er maar eens even op, ik niet de enige met dit soort ervaringen.
Klantvriendelijk my ass

Dit is bij microsoft beter geregeld, meerdere malen nieuwe joystick toegestuurd gekregen en een keer een wireless headset. Op gebied van service en garantie kan sony echt niet tippen aan sony.

Ik snap ook niet echt waarom je het zo opneemt voor sony, wij zijn degene die genaaid worden :X

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Gaikai is voor mij een belangrijke aangekondigde feature. Ik heb geen ps3 gehad en ik hoop zo via gaikai 2 vliegen met 1 klap binnen te krijgen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@treative: Als dat echt klopt is dat zeker klantonvriendelijk en zelfs absurd te noemen. Ik werk zelf bij een electroretailer en controllers vallen bij ons gewoon onder 2 jaar omruilgarantie, dus indien DOA, krijg je gewoon een nieuwe. Ik verwacht dat het een grove fout van Sony geweest is.

Ik heb zelf onlangs € 2,- teveel betaald voor Far Cry Blood Dragon (PS+ discount werd niet goed verrekend) en ik kreeg ter compensatie de full version van de nieuwste Gran Turismo thuisgestuurd. In mijn geval niets anders dan lof voor de service van Sony dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:03:
[...]
en je moet haast wel concluderen dat de keuze voor een ingebouwde accu by far de betere en consument vriendelijkst is.
Nee, nog steeds niet. Het is nog steeds iets persoonlijks. Ik ben nog steeds groot fan van de oplossing met de keuze voor batterijen en/of play & charge kit. Heerlijk systeem. Ken ook niemand in mijn vriendengroep die het vervelend vind. Soms laad ik hem op tijdens gamen, soms (zeker als ik op de bank speel op 4.5 meter afstand), klik ik er een nieuwe accu in. De keuze hebben is heerlijk.

Jij vind het onzin allemaal, zodat het hartstikke fijn is dat Sony voor jou een andere keuze heeft gemaakt. Ik vind de andere oplossing fijner.

Geen reden om voor console X of Y te kiezen overigens.

Vooral dit ding is trouwens briljant:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamegear.be/images/X360_Quick_Charge_Kit_1.jpg

Zeer veel plezier van.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 28-08-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat me niet om de keuze, maar om het feit dat je er weer extra geld in moet steken in de vorm van AA's of accu's. Als MS een vervangbare lithium accu meeleverde, dan zou dat nóg beter geweest zijn dan de PS controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik snap ook niet wat het probleem is tussen een keuze voor een accu, batterijen en oplaadbare batterijen. Zo'n Li-ion accu is ook gewoon in een X360 controller te zetten, maar dat hoeft dus niet. En dat je lang met een lading kunt doen is helemaal niet aan de orde. Wanneer kom je erachter dat je batterijen leeg zijn? Als je aan het gamen bent. Niet ervoor, niet erna, nee tijdens. Dat je hem daarna met een kabel kunt opladen is handig (al is dat ook bij de 360 mogelijk), maar blijft toch een hindernis als je wilt gamen en je batterij is stuk. Hoe lang die ook mee gaat.

Bij vrijwel alles in dit topic wordt bij Sony de lofzang gehouden over hoeveel keuze je wel niet hebt. En nu heb je geen keuze, is het toch nog steeds allemaal dikke prima. Dat begrijp ik echt niet.

En dat men nog steeds mijn woorden weer aan het verdraaien is over mijn reactie op het Anandtech artikel is ook nog wel opvallend. Ik heb helemaal geen zaken omgepraat. Ik heb andere conclusies getrokken op de feiten en speculaties die in het betreffende artikel zijn gemeld. Als we elke nieuwsbron maar op hun blauwe ogen moeten geloven, komen we ook nergens en kunnen we alleen nog maar ja en amen zeggen.
Het is leuk om te zien dat men bij Anandtech ook wel eens buiten hun comfortzone artikelen aan het maken is, maar als je nergens kritiek op mag hebben, simpelweg omdat het van anandtech komt, is gewoon retarded. En dat het nu weer terug wordt gehaald, geeft alleen maar aan dat men hier weer door de argumenten heen is

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 28-08-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Martin: er zit een verschil tussen een keuze hebben en verplicht ergens geld voor neer moeten tellen. That's the whole point. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
treative schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:25:
[...]

Hieruit kan ik wel opmaken dat je er wel van gehoord hebt:

[...]

Mij controller ging dood na 4 maanden ongeveer; contact met Sony; Sony adviseert me om bekabelt verder te spelen of een nieuwe controller te kopen. Google er maar eens even op, ik niet de enige met dit soort ervaringen.
Klantvriendelijk my ass

Dit is bij microsoft beter geregeld, meerdere malen nieuwe joystick toegestuurd gekregen en een keer een wireless headset. Op gebied van service en garantie kan sony echt niet tippen aan sony.

Ik snap ook niet echt waarom je het zo opneemt voor sony, wij zijn degene die genaaid worden :X
De winkel waar je het gekocht heb is en blijft het aanspreekpunt. Die dienen zich te houden aan de twee jaar wettelijke garantie termijn. Als je rechtstreeks de fabrikant benaderd, geven ze vrijwel altijd zo'n antwoord. Dat Sony zelf 90 dagen garantie geeft op gebundelde controllers, doet er niet toe. Het is gewoon twee jaar. Winkel dient zich daar aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:43:
@ Martin: er zit een verschil tussen een keuze hebben en verplicht ergens geld voor neer moeten tellen. That's the whole point. :)
Niks moet. Oplaadbare batterijen hebben de meeste mensen gewoon in huis. En wil je wat extra gemak, dan betaal je inderdaad $14,- voor 2 accu's.

Bij de PS4 moet ik een kabeltje kopen van 4 meter voor wat euro's, of met mijn neus op het scherm gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oplaadbare batterijen hebben de meeste mensen in huis? Is dat ergens op gebaseerd, of gok je dat? Ik heb ze namelijk niet. Zou ook niet weten waarvoor. AB's hebben vrijwel allemaal AAA tegenwoordig.

Je hoeft geen kabeltje te kopen hoor, er zit al een korte meegeleverd. Als je gewoon consequent oplaadt, zul je nooit bekabeld hoeven gamen. Ik heb het misschien 3x gedaan in 5 jaar tijd, en dan gok ik ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
PWM schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

Niks moet. Oplaadbare batterijen hebben de meeste mensen gewoon in huis. En wil je wat extra gemak, dan betaal je inderdaad $14,- voor 2 accu's.

Bij de PS4 moet ik een kabeltje kopen van 4 meter voor wat euro's, of met mijn neus op het scherm gaan zitten.
Jij wilt beweren dat je geen micro usb in je huis te vinden is?
Of dat er enigszins iemand te vinden is in Nederland die geen micro usb kabel in huis heeft? Dacht ik al...

Een beetje objectiviteit kan geen kwaad...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vinand schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:01:
[...]

Jij wilt beweren dat je geen micro usb in je huis te vinden is?
Of dat er enigszins iemand te vinden is in Nederland die geen micro usb kabel in huis heeft? Dacht ik al...

Een beetje objectiviteit kan geen kwaad...
Jij hebt een 4.5 meter Micro USB kabel liggen standaard thuis?
Pagina: 1 ... 73 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!