Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinand schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:01:
[...]

Jij wilt beweren dat je geen micro usb in je huis te vinden is?
Of dat er enigszins iemand te vinden is in Nederland die geen micro usb kabel in huis heeft? Dacht ik al...

Een beetje objectiviteit kan geen kwaad...
Maar dat is toch precies hetzelfde als het "je hebt toch wel batterijen in huis" argument? 8)7

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:02:
[...]

Jij hebt een 4.5 meter Micro USB kabel liggen standaard thuis?
Nogmaals: er zit een korte meegeleverd. Genoeg om in principe de rest van de console cycle zonder extra kosten de controller te gebruiken. En zo'n kabeltje is nog altijd een stuk goedkoper dan een accupack.

edit: 6 eu voor 5 meter USB male - female. Prima. :)

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 28-08-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:08:
[...]

Nogmaals: er zit een korte meegeleverd. Genoeg om in principe de rest van de console cycle zonder extra kosten de controller te gebruiken. En zo'n kabeltje is nog altijd een stuk goedkoper dan een accupack.
Zoals jij hem gebruikt. Niet zoals ik hem gebruik. De controller ligt naast de bank. Ik ga zitten en gamen. Ben ik klaar, flikker ik hem aan de kant.

Ik laad niet steevast op, jij blijkbaar wel. Zie je, verschillende opvattingen, verschillende eisen en wensen. Jij vind ingebouwde accu top, ik niet. Ik heb een mening en voorkeur voor 1, jij vind dat er maar 1 goede oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee: ik vind een oplossing out of the box top, niet een waarbij ik nog meer moet gaan lappen, ongeacht het gebruik. Is dat nu nog steeds niet duidelijk? Nogmaals: een losse accu meeleveren is ook prima en zelfs de beste oplossing, maar dat doen beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nog niet nee, maar dat is met de 360 ook vanzelf gekomen. Maar vind jij het raar dat ze bij launch wat meer willen cashen op accessoires? Dat doen ze elke generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor mij is 4 meter te weinig en nu moet ik een langere kabel kopen omdat ze er niet eentje van 6 meter bijleveren. Ooohhhwww wat een drama toch allemaal.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Een topic over de Next-gen consoles en de strijd tussen de X360 controller en de DS3 gaat nog steeds door :P

de nieuwe X1 controller word niet voor niets geleverd met een batterij, Microsoft heeft zelf wel in de gaten gehad dat die batterypacks een flop waren. met 2 duracell batterijen kon je net aan een week gamen en dan kon je er al weer nieuwen in drukken. Voor een third party battery kit betaalde je ook al snel 20 euro, fijn spul allemaal, maar het tikt wel aan met de centen. Natuurlijk is het handig dat als de ene batterij leeg is dat je er een volgeladen accu indrukt, maar ik lade mijn DS3 controllers gewoon altijd consequent op en ik heb daarom ook in die 5 à 6 jaar tijd dat ik een PS3 in mijn bezit heb misschien maar 5 keer dicht voor de tv moeten zitten omdat er een controller aan de kabel moest.

De volgende generatie controllers gaan naar mijn mening dan ook gelijk op, meer een kwestie van wat je gewend bent en wat je lekker in de hand vind liggen. Misschien heeft de X1 controller dan het pluspuntje dat het een verwisselbare accu heeft, maar een beetje discipline om na het gamen je controller aan de lader te leggen lost het probleem ook op dat je steeds je accu moet verwisselen.

Er zijn nog maar weinig mensen geweest die beide controllers in handen hebben gehad dus het is nog maar afwachten welke controller ik beter zal vinden. Maar ik laat de controller die bij de consoles geleverd worden niet mijn keuze bepalen. Ik weet dat de X360 controller ergonomisch beter was dan de DS3, maar ik heb toch liever een DS3 in mijn handen omdat ik dit al jarenlang gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:22:
Nee: ik vind een oplossing out of the box top, niet een waarbij ik nog meer moet gaan lappen, ongeacht het gebruik. Is dat nu nog steeds niet duidelijk?
Zeker wel, maar daar geldt dus ook dat veel mensen het al wel in huis hebben, zeker veel Xbox bezitters, en de extra investering dus 0 is. Het verschilt dus gewoon.

Bij elke console moet je wel iets kopen. Een langere HMDI kabel, aan batterij'tje, een oplaadkabel, whatever. De basis is meegeleverd, zodat iedereen kan beginnen. Daarna is er nog een paar euro nodig om de ervaring af te maken. Voor jou zou dat dus een accu zijn, voor mij een langere oplaadkabel en voor anderen weer een DVI kabel of een component kabel (ook allebei niet meegeleverd).

Voor mij persoonlijk was een meegeleverde accu ook onzin, omdat ik dus ver van mijn Xbox zit. Daarom wil ik nu batterijen, en straks als hij er is (komt zeker) weer een Quick Charge (yep, kost geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
ik snap het dilemma van een ingebouwde accu ook niet.. mn PS3 sixaxis controllers (nee, geen DS3) doen het nog prima na 6 jaar.. de accu's ook. gewoon even aan denken dat je er één oplaadt als die (bijna) leeg is.. de 2e ligt dus altijd klaar voor gebruik.. Hierdoor ook nooit met het kabeltje moeten spelen..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:34:
[...]

Zeker wel, maar daar geldt dus ook dat veel mensen het al wel in huis hebben, zeker veel Xbox bezitters, en de extra investering dus 0 is. Het verschilt dus gewoon.

Bij elke console moet je wel iets kopen. Een langere HMDI kabel, aan batterij'tje, een oplaadkabel, whatever. De basis is meegeleverd, zodat iedereen kan beginnen. Daarna is er nog een paar euro nodig om de ervaring af te maken. Voor jou zou dat dus een accu zijn, voor mij een langere oplaadkabel en voor anderen weer een DVI kabel of een component kabel (ook allebei niet meegeleverd).

Voor mij persoonlijk was een meegeleverde accu ook onzin, omdat ik dus ver van mijn Xbox zit. Daarom wil ik nu batterijen, en straks als hij er is (komt zeker) weer een Quick Charge (yep, kost geld).
Nope, ik pak straks mijn PS4 uit, sluit deze aan met de al aanwezige of meegeleverde HDMI kabel, steek mijn 7.1 headset dongle van mijn oude PS3 headset (waarvoor je van MS weer een losse adapter moet kopen) in de USB poort, en ik ga spelen. :)

Overigens heeft Sony hier ook een handje van hoor, bij de Vita. Daar zit geen geheugenkaart bij. Belachelijk vind ik ook dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
waar gaat dit in hemelschnaam over; ik vond altijd dat de beste afstand tot HD-scherm gelijk was aan lengte van DS*USB-oplaadkabel en dat USB-connected-oplaadduur perfect was om eens goed te eten; maak me wel wat zorgen over de komende winter moet ik zeggen ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mr_zippey schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:39:
ik snap het dilemma van een ingebouwde accu ook niet.. mn PS3 sixaxis controllers (nee, geen DS3) doen het nog prima na 6 jaar.. de accu's ook. gewoon even aan denken dat je er één oplaadt als die (bijna) leeg is.. de 2e ligt dus altijd klaar voor gebruik.. Hierdoor ook nooit met het kabeltje moeten spelen..
Klopt, dit doe ik dus ook en dan wel bij een DS3(Batterijen vind ik zo ouderwets, maar dat is mijn mening.), maar ik begrijp dat het nu eigenlijk ook meer een discussie is geworden van het gelijk hebben.

Lekker belangrijk ook, zielige(kinderlijke) gedoe van sommige hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
Heel dit topic wordt gekenmerkt door kinderlijk gedoe. Al sinds ver voor de E3 dus das niets bijzonders...
Echter men besluit nog steeds niet om dit topic te sluiten :p

Als de reactie's op deze manier door gaan, dan is de kans groot dat het topic inderdaad dicht gaat, wat zonde zou zijn, omdat er naar mijn mening wel plek is voor een discussie zoals deze

[ Voor 60% gewijzigd door Gropah op 29-08-2013 17:15 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:16:
Heel dit topic wordt gekenmerkt door kinderlijk gedoe. Al sinds ver voor de E3 dus das niets bijzonders...
Echter men besluit nog steeds niet om dit topic te sluiten :p
dat komt omdat kinderlijk niet hetzelfde is als achterlijk; batterrijen moeten wisselen, dat is achterlijk ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wat een fantastische discussie over batterijen _O-.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zucht.. nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
ik was me nooit zo bewust van deze discussie, een oplaadkabeltje eens per week en dat is dat; de gedachte dat, in de huidige tijd, voor enig platform, mensen gedwongen zouden zijn batterijen te moeten wisselen, en weg te gooien, noopte mij tot het aangaan van deze discussie; interessant, want het toont aan dat veel mensen nog steeds genoegen nemen met dit soort inferieure techniek, maar dat is als tweaker gezegd, mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Iets wat wel boeiend is, in de hands-on van tweakers.net van (volgens mij) killzone waren ze lyrisch over de DS4 controller volgens mij hoorde ik zelfs "beste controller ooit". Goede zet van Sony geweest om kritisch naar de controller te kijken.. kan niet wachten tot ik die controller in mijn handen heb!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja maar hij zei ook al dat ie weinig met de 360 controller had, dus dat neem ik dan wel met een korrel zout (wat betreft mijn eigen keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:51:
Mja maar hij zei ook al dat ie weinig met de 360 controller had, dus dat neem ik dan wel met een korrel zout (wat betreft mijn eigen keuze).
gun die goser z'n pleasure-trip, denk ik dan, ik wacht de reviews wel af, of ja, een wandeling naar de mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CynicRelief schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:56:
[...]

gun die goser z'n pleasure-trip, denk ik dan, ik wacht de reviews wel af, of ja, een wandeling naar de mediamarkt
Nee ok, maar als iemand zegt dat ie de PS3 controller fijn vindt en vervolgens de PS4 controller geweldig, dan hecht ik daar persoonlijk weinig waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah is natuurlijk niet het eerste positieve nieuws over de DS4 controller, denk eigenlijk dat er qua ergonomie geen verschil meer zit tussen de DS4 en XO controller. De kleine verschillen die mem ervaart komen dan idd voort uit persoonlijke voorkeur.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:07:
Tjah is natuurlijk niet het eerste positieve nieuws over de DS4 controller, denk eigenlijk dat er qua ergonomie geen verschil meer zit tussen de DS4 en XO controller. De kleine verschillen die mem ervaart komen dan idd voort uit persoonlijke voorkeur.
Het is niet de eerste keer dat ze er positief over zijn hoor ;) Bij IGN, Gametrailers, PU en meer sites zijn ze ook tevreden over beide controllers. Heb overigens ook al xboxers gehoord die de PS4 controller ook prima vinden dus verwacht er zelf ook weinig problemen mee, maar wil ze toch eerst zelf vasthouden voor ik een oordeel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:00:
Nee ok, maar als iemand zegt dat ie de PS3 controller fijn vindt en vervolgens de PS4 controller geweldig, dan hecht ik daar persoonlijk weinig waarde aan.
Ik hecht meer waarde aan een betaalde reviewer dan aan een fan. Waar staat trouwens dat hij DS3 fijn vindt, of belangrijker, waar staat dat hij de Xbox 360-controller slecht(er) vindt?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
witeken schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:36:
[...]

Ik hecht meer waarde aan een betaalde reviewer dan aan een fan. Waar staat trouwens dat hij DS3 fijn vindt, of belangrijker, waar staat dat hij de Xbox 360-controller slecht(er) vindt?
betaalde reviewers zijn, ja, betaald: onbetrouwbaar dus qua objectiviteit; en fans, nou ja, open voor discussie: onbetrouwbaar that is

xbox controllers best voor hamburger hands en sony ps controllers best voor nimble hands

same goes for minds s/hands/mind/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:36:
[...]

Zucht, je gaat weer eens compleet voorbij aan wat ik bedoel. Hij ervaart een PS3 controller als fijn. Ik niet, ergo: de kans is groot dat ik zijn mening niet deel aangaande de PS4. Hij kan nog zo'n goede reviewer zijn, maar ik mag toch een andere voorkeur hebben zeker?

Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:47:
[...]

Zucht, je gaat weer eens compleet voorbij aan wat ik bedoel. Hij ervaart een PS3 controller als fijn. Ik niet, ergo: de kans is groot dat ik zijn mening niet deel aangaande de PS4. Hij kan nog zo'n goede reviewer zijn, maar ik mag toch een andere voorkeur hebben zeker?
Maar de DS4 is juist drastisch veranderd en een mening hierover zou dus juist kunnen afwijken, of je de DS3 nu wel of niet fijn vindt. De kans is in dit geval dus groot dat je zijn mening wel deelt.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
rjpurk schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 03:53:
[...]

Als dat zo is vind ik dat hilarisch, omdat je grammatica namelijk misselijkmakend is. Je hoeft niet perse na elk woord een komma te plaatsen.
voegt niets toe, dus plaats het dan aub ook niet

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 29-08-2013 17:14 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Ik snap eigenlijk niet zo goed waar de discussie over gaat, je kiest voor de één of de ander, of beiden uiteraard. Ik heb intensief met beide consoles gespeeld en kan zeggen dat het verschil tussen de controllers kleiner dan ooit is. De PS4 controller is wat dikker geworden, betere kwaliteit behuizing, en dit keer echte triggers waar je vingers invallen in plaats van eraf glijden.

Dan de Xbox One controller, deze lijkt juist wat kleiner geworden te zijn, met name door de battery pack bult die weg is gehaald. Hierdoor pakt ie net weer wat lekkerder vast. Materiaal en vorm zijn nog steeds dik in orde, de bumpers zijn beter bereikbaar, al was ik niet ontevreden over de oude config. De D-pad is flink verbeterd en geeft nu een duidelijke feedback zonder zompig aan te voelen.

Tot slot de unieke features:
PS4: De touchpad: ik heb nog geen enkele game gespeeld die hier echt gebruik van maakt, behalve dan als fysieke knop door er op de tappen/klikken. Zou iets kunnen toevoegen, maar naar mijn idee meer een gimmick of bij quicktime events te gebruiken.

Xbox One: Force feedback triggers: deze geven bruikbare feedback vooral bij Forza 5 merkbaar. Als je als een gek de triggers squeezed zul je het niet voelen, je moet wel met gevoel te werk gaan en dan merk je wanneer de auto begint te glijden in de triggers. Zeker een vooruitgang.

Er zijn dus wel verschillen maar naar mijn idee niet noemenswaardig. Zelf ben/was ik nooit zo'n fan van de symmetrische analoge sticks op de Dualshocks, maar ook dat valt met de nieuwe controller wel mee, nu de rest ook is aangepakt. Begrijp de heftige discussie niet zo? Hangt de keuze echt af van de controller? Bij mij gaat het vooral om exclusives, launch line-up en een gevoel. De Xbox One voelt voor mij persoonlijk beter, maar de PS4 komt er straks vast ook.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:54:
Hangt de keuze echt af van de controller?
Niet meer waarschijnlijk met de DS4 :) Maar ik heb de orginele Xbox gekocht om zijn controller. De keus voor de Xbox 360 is om dezelfde reden gemaakt.

De controller is voor mij het op 1 na belangrijkste onderdeel van een console. Betere graphics wegen niet op tegen een slechte controller ervaring. Het enige wat erger is, is online lag. Ik heb de PS3 pas gekocht toen ik een oplossing had gevonden om de 360 controller er op aan te sluiten.

Maar de DS4 is nu zo dicht tegen de 360/One controller aangekropen, dat ik verwacht dat dat ook een heel fijn ding is :)

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 29-08-2013 11:18 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
PWM schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Niet meer waarschijnlijk met de DS4 :) Maar ik heb de orginele Xbox gekocht om zijn controller. De keus voor de Xbox 360 is om dezelfde reden gemaakt.

De controller is voor mij het op 1 na belangrijkste onderdeel van een console. Betere graphics wegen niet op tegen een slechte controller ervaring. Het enige wat erger is, is online lag. Ik heb de PS3 pas gekocht toen ik een oplossing had gevonden om de 360 controller er op aan te sluiten.

Maar de DS4 is nu zo dicht tegen de 360/One controller aangekropen, dat ik verwacht dat dat ook een heel fijn ding is :)
Ja ik bedoelde dan ook te zeggen dat de keuze bij de huidige generatie eigenlijk niet meer van de controller af hangt, of in ieder geval minimaal.

Evengoed vind ik de Xbox One controller persoonlijk toch nog het fijnste.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:54:
Hangt de keuze echt af van de controller? Bij mij gaat het vooral om exclusives, launch line-up en een gevoel.
Bij mij ook. Zolang er 3rd party controllers zijn, is de controller wel het laatste waar ik me zorgen om maak, maar ik heb dan ook niet zo snel moeite met een controller. Het is mooi meegenomen als de controller out of the box oplaadbaar is, maar het gaat mij met name om prijs en exclusives.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Ja ik bedoelde dan ook te zeggen dat de keuze bij de huidige generatie eigenlijk niet meer van de controller af hangt, of in ieder geval minimaal.

Gelukkig is dat een kwestie van smaak. Ik zou die controller mogelijk ook het fijnst vinden.... zodra ze die verdomde pookjes symmetrisch plaatsen :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Phusebox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Cool, jij hebt ze dus beide vastgehouden, begrijp ik hieruit? Kun je er wat meer over vertellen? Hoe voelt de DS4 aan? Gewicht van beide?

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Hij heeft op level30 ( http://www.level30.nl/2013/games/nieuws/gamescom-2013-dag-1/ ) wat impressies opgeschreven in o.a. de comments en volgens mij staat er in het dag 2 verslag ook nog iets.
PWM schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Maar ik heb de orginele Xbox gekocht om zijn controller.
Toch niet vanwege de oorspronkelijke 'beer' controller he? :D Man wat was dat ding groot :o Ik ben gelijk voor de kleinere (s?) controllers gegaan toen die te koop waren. Ik zou die originele controller nog wel eens vast willen houden, kijken of hij echt zo groot is als in mijn herinnering.

[ Voor 55% gewijzigd door nioz op 29-08-2013 11:43 ]

• Origins
  • Niet online
VGChartz ligt het totale pre-orders PS4 nu op 600.000 en de Xbox One 350.000 in de US.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hoe "echt" zijn die cijfers?
Als ik hier op het forum al lees dat sommigen een console bij 3 verschillende winkels hebben gepre-ordered, ja dan gaat het wel hard.
Waarom zou je dat überhaupt doen vraag ik me af?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Origins
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:51:
Als ik hier op het forum al lees dat sommigen een console bij 3 verschillende winkels hebben gepre-ordered, ja dan gaat het wel hard.
Dat kun je op iedere console doen bij 3 verschillende winkels uiteraard.
Denk dat het daadwerkelijk beeld wel zou kunnen kloppen, PS was uiteraard onwijs populair zeker na afgelopen E3.
Maar goed de echte cijfers zijn uiteraard de verkopen, maar toch wel een behoorlijk groot verschil in een land waarin Xbox toch moet uitblinken.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
dvdkiwi schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:51:
Omdat winkels welke kunnen zeggen dat ze genoeg pre-orders krijgen, maar dat dit in werkelijkheid tegen kan vallen. Ik zie dit altijd bij iphone releases waarin een winkel er 10 verwacht te krijgen en er uiteindelijk maar 2 kreeg. Door meerdere winkels ben je toch risicospreidend bezig.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Na de berichten over BF4 is er een volgende game die moet inleveren t.o.v. de PC; NFS Rivals.

reviews: Need for Speed: Rivals - De racers tegen de politie
Daarnaast is er nog de vraag wat All-Drive in de praktijk oplevert, helemaal bezien in het licht van wat het kost. Ontwikkelstudio Ghost Games heeft al toegegeven dat Need for Speed: Rivals op 30 frames per seconde draait, omdat All-Drive veel rekenkracht opeist, terwijl in het verleden vaker is gebleken dat 60 frames per seconde in een racegame meer dan wenselijk is.
In dit geval lijkt het me wel dat het door de cpu komt, of niet?

Tweakblog van de maand

• nioz
Ik zou het sowieso eerder interpreteren als een dis naar Xbox'ers.
Xbox = hamburger hands (groot, vet,.. typisch amerikaans?)
PS = nimble (vlug, soepel, flexibel?)

Is ook niet netjes uiteraard en daar ben ik het ook niet mee eens. En het maakt de reactie van rjpurk helemaal misplaatst :o

@Witeken:
De PS4 en XOne leggen het nou eenmaal af ten opzichte van PC's als het op brute kracht aankomt. De (nieuwste) videokaarten voor PC's rennen rondjes om de consoles als je afgaat op terraflops en CPU's zijn ook een flink verschil. Ik kan er niet wakker van liggen. Ik heb de PC als spelplatform achtergelaten toen de PS3 en X360 uitkwamen (heb enkel WoW, Starcraft 2, Diablo 3 en Path of Exile nog gespeeld op de PC). Ik ben gewoon blij dat de nieuwe consoles weer een flinke sprong zijn ten opzichte van de vorige. Dat de PC meer kracht heeft is voor mij niet relevant, het platform en de spel-ervaring zijn gewoon anders.

Dat EA blijkbaar moeite heeft om de spellen met een goede framerate en resolutie op de consoles te krijgen heeft meer te maken met hun designkeuzes en/of ervaring met de nieuwe consoles. De CPU's zijn inderdaad niet fantastisch, en met zoveel cores is het waarschijnlijk meer moeite om ze efficient te gebruiken. Dus ja, eigenlijk zal het wel aan de CPU liggen. Maar ik verwacht betere resultaten zodra ze beter overweg kunnen met de cores en evt bepaalde zaken door de GPU kunnen laten doen. Ze kunnen het nu gewoon niet oplossen met brute kracht zoals op de PC.

Ik vraag me trouwens af hoe groot het verschil is tussen 720p en 1080p als er goede AA wordt gebruikt. Zit daar veel zichtbaar verschil in als je op je TV aan het spelen bent en er dus een paar meter vanaf zit? Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat 1080p standaard zou worden. Ik kan me ook redelijk ergeren aan jaggies. Op 60fps had ik niet gerekend, omdat alles deze generatie ook rond de 30fps hangt. Uiteindelijk zal alles wel weer < 1080p worden en 30fps :(

[ Voor 80% gewijzigd door nioz op 29-08-2013 14:06 ]

witeken schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:49:
Na de berichten over BF4 is er een volgende game die moet inleveren t.o.v. de PC; NFS Rivals.

reviews: Need for Speed: Rivals - De racers tegen de politie

[...]

In dit geval lijkt het me wel dat het door de cpu komt, of niet?
Wellicht lees ik eroverheen, maar waarop hebben ze getest? Ik zie nergens het woordje "console" staan verder.

Ben ik daarnaast de enige die me verbaast over het aantal berichten over 30 fps op gloednieuwe consoles die 8 jaar vóór liggen op de oude modellen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waar verbaas je je over dan? Oude consoles, oude engines, nieuwe consoles, nieuwe engines. Als de oude engine op de nieuwe console geen 30 fps zou kunnen halen, dan was het raar geweest, maar de nieuwe engines zijn natuurlijk veel zwaarder, omdat de nieuwe consoles veel krachtiger zijn.

The devil is in the details.

• nioz
@Bram:
Ik had er net ook al een stukje over getikt hierboven :)
De verklaring is natuurlijk gewoon wat Hahn zegt. 1080p en 60fps zijn designkeuzes in het spel. Op oudere consoles waren er ook gewoon spellen die 60fps hadden. Maar ik vind het wel jammer dat er vaak gekozen wordt voor meer polygonen en effecten et cetera, terwijl het spel dan <720p is en moeite heeft om 30fps te draaien. Dan is het leuk voor screenshots (of eigenlijk bullshots met een resolutie waarop je nooit zal spelen), maar komt het de spelervaring niet ten goede.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

60 fps is tegenwoordig zowat de standaard voor pc games waar iedereen op mikt, lager betekent kwaliteit verlagen.
Probleem is dat 30 fps "vreemd" aanvoelt als je 60 fps gewoon bent. Daarom heb ik liever dat ze inleveren op resolutie dan op framerate (liever 720p60 dan 1080p30) omdat die laatste veel meer invloed heeft op je spelervaring.

Meest van al hoop ik gewoon dat voldoende games op 1080p en 60 fps gaan draaien :).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

nioz schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:50:
@Witeken:
De PS4 en XOne leggen het nou eenmaal af ten opzichte van PC's als het op brute kracht aankomt. De (nieuwste) videokaarten voor PC's rennen rondjes om de consoles als je afgaat op terraflops en CPU's zijn ook een flink verschil.
De Ps4 heeft de kracht van een HD7850, een midrange-kaart. Ik had verwacht dat, door de betere optimalisatie, het verschil niet zo groot zou zijn. Meer duidelijkheid over de grpahics zullen we pas krijgen als de consoles zijn uitgekomen. Misschien heb je wel een GPU nodig van 500 euro om een substantieel verschil bij BF4 te zien. Het valt ook af te wachten hoe mooier graphics komende jaren nog zullen worden op de consoles; hoeveel rek er inzit.
Hahn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:06:
Waar verbaas je je over dan? Oude consoles, oude engines, nieuwe consoles, nieuwe engines. Als de oude engine op de nieuwe console geen 30 fps zou kunnen halen, dan was het raar geweest, maar de nieuwe engines zijn natuurlijk veel zwaarder, omdat de nieuwe consoles veel krachtiger zijn.
Engines hebben hier niks of weinig mee te maken. Dit heeft .oisyn tegen me gezegd:
Dat slaat inderdaad nergens op, de ontwikkeling van een engine staat doorgaans niet stil. Na 5 jaar kan het beestje nog steeds dezelfde naam hebben maar kan hij intern al zo veranderd zijn dat er nog maar weinig van de karakteristieken van het origineel over zijn. Als je kijkt naar onze eigen engine, die is eigenlijk gevormd in 2003 met Tomb Raider: Legend en was een samenvoegsel van de sterke punten uit de verschillende engines van vorige games (Project: Snowblind en Legacy of Kain: Defiance). Met die codebase is onder andere dus TR: Legend, TR: Underworld, Lara Croft and the Guardian of Light, Deus Ex: Human Revolution en de laatste Tomb Raider gereleased. TR: Legend was nog het Xbox 1 / PS2 tijdperk en het verschil in kwaliteit met Tomb Raider op PC is natuurlijk substantieel. Er worden tegenwoordig echt compleet andere render en belichtingtechnieken gebruikt. Je kan eigenlijk amper spreken van dezelfde engine, maar voor de buitenwereld is het gewoon nog steeds "dezelfde" Crystal Dynamics engine.

Daarnaast, een engine maakt geen mooi plaatje, de content doet dat. Ook met een oudere engine zijn prachtige beelden te produceren, al zullen de artists wel enigszins gelimiteerd zijn in hun vrijheid en zullen dingen vooral statischer zijn.

Tweakblog van de maand

• Hahn
  • Nu online
Staar je vooral blind op het woordje 'engine' en negeer de rest.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:05:
Wellicht lees ik eroverheen, maar waarop hebben ze getest?
In de videopreview zei Jurian dat het er op de next-gen prima uitziet.
Ik zie nergens het woordje "console" staan verder.
Waarom moet dat er staan?
Ben ik daarnaast de enige die me verbaast over het aantal berichten over 30 fps op gloednieuwe consoles die 8 jaar vóór liggen op de oude modellen?
Nee.

@Hahn: Buiten dat je 4 keer 'engines' zegt, samen met woorden 'oud(e)', 'nieuw(e)', en 'console', zie ik verder weinig inhoud in jouw bericht. Volgens mij ligt het eerder aan de graphics, resolutie en optimalisatie dat games hogere hardware-eisen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door witeken op 29-08-2013 14:45 ]

Tweakblog van de maand

Hahn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:06:
De PS4 heeft geloof 32x zoveel geheugen dan de PS3. Dan mag je toch wel aannemen dat ook een nieuwe engine vlekkeloos op minstens 60 fps draait? NFS draait overigens gewoon op Frostbite, en volgens mij is het de bedoeling dat BF4 op 1080p en 60 fps gaat lopen. Vreemd dat een racer dit dus niet kan.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
Ik ben benieuwd waar Epic mee bezig is en voor welke platformen. Neem aan dat Gears nu wel genoeg uitgemolken is.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56

RMX

We hebben het hier over launchgames. En games die multi-gen uitkomen. Ze steken gewoon niet teveel moeite is alles. Over een jaar is alles 60 fps. Als het er nu al vet uitziet, het word nog veel vetter!

• Hahn
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

De PS4 heeft geloof 32x zoveel geheugen dan de PS3. Dan mag je toch wel aannemen dat ook een nieuwe engine vlekkeloos op minstens 60 fps draait?
Waarom zou je dat mogen aannemen? En wat heeft de PS3 te maken met de PS4? Blijkbaar is de nieuwe engine zoveel zwaarder (misschien wel veel meer dan 32x zo zwaar, wie zal het zeggen) dat het toch niet haalbaar is.

Je vergelijkt appels met peren, op de PS4 draaien geen PS3-engines, dus je kan helemaal niet aannemen dat alles maar 32x zo snel moet draaien, omdat de PS4 32x zoveel geheugen heeft.
NFS draait overigens gewoon op Frostbite, en volgens mij is het de bedoeling dat BF4 op 1080p en 60 fps gaat lopen. Vreemd dat een racer dit dus niet kan.
Misschien hebben ze wel zoveel dingen toegevoegd dat het veel zwaarder wordt.

En 'de bedoeling' is geen feit.

Hahn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:46:
[...]
Waarom zou je dat mogen aannemen? En wat heeft de PS3 te maken met de PS4? Blijkbaar is de nieuwe engine zoveel zwaarder (misschien wel veel meer dan 32x zo zwaar, wie zal het zeggen) dat het toch niet haalbaar is.

Je vergelijkt appels met peren, op de PS4 draaien geen PS3-engines, dus je kan helemaal niet aannemen dat alles maar 32x zo snel moet draaien, omdat de PS4 32x zoveel geheugen heeft.

[...]
Misschien hebben ze wel zoveel dingen toegevoegd dat het veel zwaarder wordt.

En 'de bedoeling' is geen feit.
Zie wat een Uncharted en een The Last Of Us op je scherm toveren. Daarom zou je dat aan mogen nemen. En je doet nu net alsof alle next gen games op volledig nieuwe engines draaien, haha. BF4 draait op zowel PS3/X360 als op de next gen consoles. Die engine is dus niet per definitie geliëerd aan de desbetreffende generatie consoles. En wat is nu weer een PS3 engine? Alsof Naughty Dog de engine waarop ze Uncharted gebouwd hebben, volledig wegkieperen en een nieuwe gaan ontwerpen en daar een PS4 stickertje op plakken. Geloof je het zelf?

De bedoeling is geen feit? Wat betekent dat nou weer? Feit is dat de dev heeft aangegeven dat BF4 op de next gens op 1080p en 60 fps moet gaan draaien. Hoezo geen feit? Een BF4 met destructie en 64 spelers lijken me meer resources vragen dan een racer waarbij je je alleen maar op de weg bevindt.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:53:
Feit is dat de dev heeft aangegeven dat BF4 op de next gens op 1080p en 60 fps moet gaan draaien. .
Nee hoor, feit is dat zij hebben aangegeven dat het iig hoger zal zijn dan 720p wat eerst als gerucht rond ging.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• nioz
Zo lastig is het toch om te begrijpen wat er bedoeld wordt door hahn met 'nieuw engine'? Hij bedoelt gewoon dat het niet exact hetzelfde is als de engine die ze op de ps3 gebruiken. Er worden zaken toegevoegd waardoor er meer verwerkingskracht nodig is.

Het is toch niet zo vreemd dat spellen op nieuwe consoles niet automatisch op 1080p60 draaien als er meer veranderd wordt dan alleen de resolutie?
In dat geval staan er veel tegenstrijdige berichten op het net, maar het ging me even om de algehele strekking. Er zijn genoeg games die het wel doen (KZ multiplayer) en ik verbaas me er gewoon over dat je met 8 jaar nieuwere hardware nog steeds geen 60 fps haalt.

@ Hierboven; er is een duidelijk verschil tussen een nieuwe engine en een getweakte engine, dus ja. :)

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 29-08-2013 15:04 ]

• nioz
Ja, maar dat is dus gewoon een design keuze. Je hebt een bepaald 'budget' en dan worden er keuzes gemaakt tussen resolutie, grafische effecten, polygonen voor characters en levels, draw-distance et cetera en de framerate die daarmee behaald wordt.

Wipeout op de PS3 is volgens mij ook 1080p60 (alhoewel de resolutie volgens mij stiekem iets verlaagd wordt als er veel gebeurt en er anders geen 60fps gehaald worden). Dus ja, natuurlijk kan de PS4 1080p60, maar of dat ook gehaald wordt hangt van bepaalde keuzes af.
Dat komt voornamelijk omdat de hardware nog niet zo lang geleden pas af is. De launchgames voor de 360 deden ook niet allemaal 720p met 30fps.

Dan gaan we er maar vanuit dat het gewoon de standaard wordt. :)

• uchiha tijntje
http://www.gamespot.com/n...one-playstation-4-6413824

http://www.gamespot.com/n...4-launch-software-6413819

Wellicht bieden deze artikelen de mogelijkheid om samen met elkaar te lachen naar Nintendo in plaats van elkaar te bestoken :P

VERBROEDERING!

Leuke strip:

http://www.dorkly.com/com...station-plus-vs-xbox-live

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-08-2013 16:50 ]

• Hahn
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

Zie wat een Uncharted en een The Last Of Us op je scherm toveren. Daarom zou je dat aan mogen nemen.
Dus omdat PS3-spellen mooi zijn, kunnen PS4-spellen niet véél zwaarder zijn?
En je doet nu net alsof alle next gen games op volledig nieuwe engines draaien, haha.
Vast niet volledig nieuw, maar mogelijk wel een stuk zwaarder.
BF4 draait op zowel PS3/X360 als op de next gen consoles. Die engine is dus niet per definitie geliëerd aan de desbetreffende generatie consoles.
Maar de engine voor de PS3-versie zal niet 1 op 1 gebruikt worden op de PS4, of denk jij van wel? Ik gok dat ze er toch wel wat toeters en bellen aan toe hebben gevoegd.

Maakt het inderdaad geen volledig nieuwe engine, maar het is ook niet meer hetzelfde.
En wat is nu weer een PS3 engine? Alsof Naughty Dog de engine waarop ze Uncharted gebouwd hebben, volledig wegkieperen en een nieuwe gaan ontwerpen en daar een PS4 stickertje op plakken. Geloof je het zelf?
Een PS3-engine is een engine die werkt op de PS3. En die is anders dan de engine die op de PS4 werkt, zelfs al is het allebei de Unreal 3-engine of wat dan ook. Het is niet hetzelfde op beide platformen.
De bedoeling is geen feit? Wat betekent dat nou weer?
Dat zeggen dat iets 'de bedoeling' is het geen feit maakt. Er is zoveel 'de bedoeling', maar heel vaak is het niet zo.
Feit is dat de dev heeft aangegeven dat BF4 op de next gens op 1080p en 60 fps moet gaan draaien. Hoezo geen feit?
Je zegt net dat het 'de bedoeling' was. Dus wat nou feit?

"Het gaat op 1080p en 60fps draaien" = feit
"Het is de bedoeling dat het op 1080p en 60fps gaat draaien" = we werken eraan, maar helemaal zeker weten dat we het halen doen we niet

Groot verschil.
Een BF4 met destructie en 64 spelers lijken me meer resources vragen dan een racer waarbij je je alleen maar op de weg bevindt.
Dat lijkt jou, maar wat jou lijkt kan zomaar eens niet helemaal 100% de realiteit kunnen zijn. Misschien is de auto zo gedetailleerd dat het zwaarder is dan die 64 spelers bij elkaar uit BF4.

Wat ik probéér te zeggen is dat je het niet weet*. Je gokt maar wat in de wilde weg en alles lijkt je zo en zou zo moeten zijn, maar dat zijn geen feiten.

* Voor het geval je je aangevallen voelt: ik weet het ook niet *O*

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
uchiha tijntje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:48:
http://www.gamespot.com/n...one-playstation-4-6413824

http://www.gamespot.com/n...4-launch-software-6413819

Wellicht bieden deze artikelen de mogelijkheid om samen met elkaar te lachen naar Nintendo in plaats van elkaar te bestoken :P

VERBROEDERING!
Hahaha 1 maand na de release date hebben de PS4 en X1 bij elkaar meer verkocht als de wiiU heeft gepresteerd in een jaar tijd. Sterker nog, het zou me niet verbazen als de PS4 voor 2014 evenveel verkocht heeft als de wiiU tot nu toe. Misschien gaan ze er wel overheen. Immers, er zijn nu al ruim 1 miljoen van verkocht (>25% van de wiiU sales, en dat ding is nog niet eens uit). Zelfs de Vita doet het een stuk beter. 300 euro is ook gewoon erg veel geld voor iets dat je alleen als gameconsole kan gebruiken, waarbij het gamesaanbod ook nog eens erg schraal is.

Ik zie de wiiU eindigen als de gamecube. Het zal pas goed verkopen als de prijs ervan drastisch wordt verlaagd. En als nintendo eindelijk met kwaliteitsgames uitkomt, en niet teert op oude legendes. Sony en MS genereren iedere generatie weer nieuwe IP's die veeeeeel meer mensen willen spelen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Trishul schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:17:
Zelfs de Vita doet het een stuk beter. 300 euro is ook gewoon erg veel geld voor iets dat je alleen als gameconsole kan gebruiken, waarbij het gamesaanbod ook nog eens erg schraal is.
Maar zet de Vita en PSP tegen de handhelds van Nintendo, opeens zijn die cijfers volledig andersom :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Okay :)
Trishul schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

Hahaha 1 maand na de release date hebben de PS4 en X1 bij elkaar meer verkocht als de wiiU heeft gepresteerd in een jaar tijd. Sterker nog, het zou me niet verbazen als de PS4 voor 2014 evenveel verkocht heeft als de wiiU tot nu toe. Misschien gaan ze er wel overheen. Immers, er zijn nu al ruim 1 miljoen van verkocht (>25% van de wiiU sales, en dat ding is nog niet eens uit). Zelfs de Vita doet het een stuk beter. 300 euro is ook gewoon erg veel geld voor iets dat je alleen als gameconsole kan gebruiken, waarbij het gamesaanbod ook nog eens erg schraal is.

Ik zie de wiiU eindigen als de gamecube. Het zal pas goed verkopen als de prijs ervan drastisch wordt verlaagd. En als nintendo eindelijk met kwaliteitsgames uitkomt, en niet teert op oude legendes. Sony en MS genereren iedere generatie weer nieuwe IP's die veeeeeel meer mensen willen spelen.
Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens, maar ik vind € 300,- voor een gameconsole met een dergelijke controller niet duur, in beschouwing nemende dat hij sneller is dan de PS3/X360. Ik schat zo in dat het puur aan het game aanbod ligt dat deze niet verkoopt.

• Trishul
SinergyX schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:23:
[...]

Maar zet de Vita en PSP tegen de handhelds van Nintendo, opeens zijn die cijfers volledig andersom :P
Valt wel mee vind ik. De PSP is de eerste handheld die gedaan heeft wat de anderen niet konden: opboksen tegen nintendo. Met 80 miljoen verkochte exemplaren en goed gamesaanbod is dat toch een success te noemen, hoewel de DS een stuk meer verkocht. De Vita, tsja... Ik heb er een en alleen de zelfontwikkelde games van Sony (uncharted & killzone) laten zien wat voor potentie die handheld heeft. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ie met de eindejaarsperiode een stuk beter zal verkopen, mede omdat ie dan toch wel voor 160 euro ofzo in het schap zal liggen.
Vergeet Remote Play niet, dat moet zeker voor extra verkopen gaan zorgen.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Hahn: Kan het niet zijn dat je bijvoorbeeld een engine hebt die in theorie levensechte graphics, physics enz. kan leveren, maar je die extra features niet gebruikt omdat je dan 0.00001fps zou hebben :)? BF3 vs. MOH:W was daar een mooi voorbeeld van, denk ik (wel minder extreem natuurlijk).

Tweakblog van de maand

• Hahn
  • Nu online
witeken schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:42:
@Hahn: Kan het niet zijn dat je bijvoorbeeld een engine hebt die in theorie levensechte graphics, physics enz. kan leveren, maar je die extra features niet gebruikt omdat je dan 0.00001fps zou hebben :)? BF3 vs. MOH:W was daar een mooi voorbeeld van, denk ik (wel minder extreem natuurlijk).
In theorie zou dat vast kunnen ja, maar moest dat een punt maken? Want ik snap de vraag verder niet :P

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
zwembroek schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:43:
Ik ben benieuwd waar Epic mee bezig is en voor welke platformen. Neem aan dat Gears nu wel genoeg uitgemolken is.
Ik heb toevallig iemand Epic Games Europe gesproken, deze marketing man wist mij te vertellen dat ze met iets heel moois bezig zijn. Het zou een exclusive worden voor de "grootste" console. Op mijn vraag wat hij met "grootste" console bedoelde, maatvoering of verkoopaantallen gaf hij aan dat het niet het laatste was, maar wat wel precies wou hij niet aangeven. na wat heen en weer geneuzel wist hij te vertellen dat de multiplayer van het spel op dedicated servers zou draaien welke zowel in de VS als Europa zouden komen te staan.

Na wat heen en weer geworstel met opmerkingen en vragen kreeg ik het idee dat het om een opvolger van Unreal voor de Xbox One moet gaan. Zou helemaal een nieuwe titel worden, die niets met Unreal te maken heeft, maar wel een spel wat de potentie heeft om zo groot of nog groter te worden. Ze hadden vooral het idee om Halo van zijn troon af te stoten.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Ik heb helaas weer wat posts naar de TrashCan moeten verplaatsen. Alstublief mensen, reageer met een beetje verstand, fatsoen zonder meteen overhaaste conclusie's te trekken of andere mensen persoonlijk aan te vallen. Op die manier ontstaat er een goede discussie die voor iedereen leuk is om te volgen

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 29-08-2013 19:19 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bullet NL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:55:
[...]

Ik heb toevallig iemand Epic Games Europe gesproken, deze marketing man wist mij te vertellen dat ze met iets heel moois bezig zijn. Het zou een exclusive worden voor de "grootste" console. Op mijn vraag wat hij met "grootste" console bedoelde, maatvoering of verkoopaantallen gaf hij aan dat het niet het laatste was, maar wat wel precies wou hij niet aangeven. na wat heen en weer geneuzel wist hij te vertellen dat de multiplayer van het spel op dedicated servers zou draaien welke zowel in de VS als Europa zouden komen te staan.

Na wat heen en weer geworstel met opmerkingen en vragen kreeg ik het idee dat het om een opvolger van Unreal voor de Xbox One moet gaan. Zou helemaal een nieuwe titel worden, die niets met Unreal te maken heeft, maar wel een spel wat de potentie heeft om zo groot of nog groter te worden. Ze hadden vooral het idee om Halo van zijn troon af te stoten.
Ben benieuwd, vooral in het post Cliff Blezsinski en Mike Capps tijdperk. Die jongens van People Can Fly zitten daar ook nog en de enige game waarvan bekend is dat er aan gewerkt wordt is Fortnite.
Geen Gears dus en geen Unreal. Zal ongetwijfeld ook een showcase worden voor de UE4 engine op de nieuwe consoles.

• nioz
[...]

Het klinkt zo wel alsof hij naar de Xbox komt ja. Het zou wel jammer (voor mij dan :P ) zijn als het weer een exclusive voor Microsoft wordt. Gears of War is ook nooit naar de playstation gekomen, ondanks dat Epic wel zelf de rechten erop bezit (voor zover ik weet). Maar ik ben benieuwd...Als hij goed is en exclusief, dan kan er altijd nog een keer een XOne in huis komen ^_^

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik zal deze hier achterlaten :)

Afbeeldingslocatie: http://1.media.dorkly.cvcdn.com/75/93/cb9f107d2be8bd16d7997151c3f2acaa.jpg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Trishul
[...]

En Sweeney was niet zo overtuigd van hUMA, wat in de PS4 zit: http://vr-zone.com/articl...amd-dont-see-eye-eye-huma Dat rijmt dus mooi met elkaar. Misschien ontwikkelen ze een soort nieuwe Unreal Championship voor de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Dat heb je dan verkeerd begrepen :)
Uniform memory access to a cache coherent shared address space is a very welcome improvement to current CPU/GPU model.  On the PC platform, the challenge is how to expose it.  DirectX?  OpenGL?  Their pace of adopting new technology is mighty slow for this significant a change.
Hij vindt het dus een verbetering die zeer welkom is. Hij zegt alleen dat het nog de vraag is hoe deze verbetering zich gaat uitten op de pcomdat direct x en opengl blijkbaar niet zo snel op dit soort grote veranderingen inspelen.

Los daarvan schijnt de xbox one gewoon zijn eigen huma variant te hebben, die alleen niet zo genoemd wordt omdat de implementatie iets afwijkt door de toevoeging van het esram (edram... Wat was t ook alweer? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Xbox heeft ook een huma variant. Zie ook hier voor een uitgebreide uitleg van de xbox architectuur.

Wat ik hier opvallend vond is dat de xbox ook 8gb flash storage heeft. Zouden ze dat voor de os'en gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door Danfoss op 30-08-2013 00:28 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Danfoss schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:25:
Xbox heeft ook een huma variant. Zie ook hier voor een uitgebreide uitleg van de xbox architectuur.

Wat ik hier opvallend vond is dat de xbox ook 8gb flash storage heeft. Zouden ze dat voor de os'en gebruiken?
Ik denk van wel. Flash is niet geschikt op steeds te blijven uitlezen en schrijven maar firmware updates en evt user data kan je er goed op zetten. De ps3 heeft ook flash geheugen waar de firmware op staat. De 360 zal iets vergelijkbaars hebben. Dit is meer support hardware... Net als de custom chip in de ps4 die alle background zaken geregeld en video de en codeerd voor remote play en de vcr functie.

Ik las dat de xbone een vrij heftige audio chip aan boord heeft om oa kinect te kunnen gebruiken. Ben benieuwd of dit inname ook voordeel gaat opleveren. Deze gen had de ps3 steeds de meest uitgebreide geluidsopties met dts hd 7.1 support voor veel games. De 360 ging vaak 'maar' tot dolby digital. Dit zal deze gen verbeterd zijn neem ik aan.

[ Voor 16% gewijzigd door swopdark op 30-08-2013 10:51 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Danfoss schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:25:

Kan dit gezeur nu eens ophouden? OF je hebt hUMA, OF je hebt het niet. Je hebt niet een 'variant' op hUMA, dat is dan geen hUMA, punt. De XBox One hardware heeft wel cache coercency van CPU naar GPU maar niet andersom, ergo, geen hUMA.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/811x455/2013/08/DirectX_11.2__PS4-pcgh.jpg

Ik zag dit in een verder voor mij te technisch verhaal op neogaf. Dit omdat hier veel types lopen te roepen dat ms zoveel voordeel heeft dat ze direct x gebruiken. Blijkt dat de ps4 gpu een hogere direct x versie ondersteund dan de gpu van de xbone...

Wat het verder betekend... Geen idee maar ps4 gebruikt ook direct x

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
EfBe schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:54:
Kan dit gezeur nu eens ophouden? OF je hebt hUMA, OF je hebt het niet. Je hebt niet een 'variant' op hUMA, dat is dan geen hUMA, punt. De XBox One hardware heeft wel cache coercency van CPU naar GPU maar niet andersom, ergo, geen hUMA.
Dus ze hebben een variant, wat geen hUMA heet, maar een variant is. Wie zeurt hier nu?

En betreft DirectX, ze geven aan feature set, de API van Sony kan dus gewoon overweg ermee. Maar afaik is DirectX 11.2 exclusief Win8/XO.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 30-08-2013 11:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
swopdark schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:01:
[afbeelding]

Ik zag dit in een verder voor mij te technisch verhaal op neogaf. Dit omdat hier veel types lopen te roepen dat ms zoveel voordeel heeft dat ze direct x gebruiken. Blijkt dat de ps4 gpu een hogere direct x versie ondersteund dan de gpu van de xbone...

Wat ik begrepen heb van Sony is dat de SoC aangezien die zo goed als het zelfde is al die van de Xbox One, zeker met DirectX instructies overweg kan. Alleen qua software maakt Sony er geen gebruik van, vandaar de keuze voor OpenGL....

M.a.w. dat de SoC het ondersteund wil niet beteken dat Sony het ook toepast.
SinergyX schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:03:
[...]

Dus ze hebben een variant, wat geen hUMA heet, maar een variant is. Wie zeurt hier nu?
Het principe/werking is het zelfde, alleen het heeft een ander naampje.... Tja.....

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 30-08-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
swopdark schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:01:
[afbeelding]

Nope, er staat alleen dat het dezelfde "feature set" heeft, dus dezelfde functionaliteiten als DirectX 11.2+.
Maar dat zegt nog niets over de optimalisatie, performance en stabiliteit (lees: bruikbaarheid) van die DirectX 11.2+ features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

EgMaf schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

Nope, er staat alleen dat het dezelfde "feature set" heeft, dus dezelfde functionaliteiten als DirectX 11.2+.
Maar dat zegt nog niets over de optimalisatie, performance en stabiliteit (lees: bruikbaarheid) van die DirectX 11.2+ features!
Ohw oké, maar ik denk wel dat het helpt dat de sdk voor de ps4 reeds final is en volgens vele devs mijlenver voorlag op die van de xbone. Misschien dat ze de mooie dingetjes van direct x kunnen gebruiken zoals die tiled resources waar laatst over gesproken was. Uiteindelijk kan de gpu ermee overweg zo blijkt.

Sony heeft hard geleerd van de fouten van de launch van de ps3 dat is zeker. Daar hadden ze bijna geen dev kit en alles was in het Japans. Pas toen het ice team zich ermee ging bemoeien kwamen er betere tools. Nu zijn de tools er veel eerder en dat is al een zeer grote plus tegenover de launch van de ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo'n idee dat er op veel zaken van DirectX wel licenties zitten die ze dan moeten afnemen en ik kan me voorstellen dat Microsoft niet alles wil laten gebruiken. Toch zullen ze voor multi-platform titels wel wat zaken vrijgeven lijkt me, maar we zullen zien. Het lijkt me in ieder geval sterk dat die Tiled Resources al meteen ook in de PS4 komt te zitten. Denk dat ze bij MS wel zien dat die techniek aardig wat snelheid brengt en het gat in performance wat verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Vind ik een interessante gedacht, ook ik denk echt dat MS er veel aangelegen is om deze API's maar niet zo ter beschikking te stellen voor Sony. Wanneer de AMD SoC inderdaad slim gebruik van deze Direct X ÁPI's gebruik maakt kan zou daar inderdaad een stukje snelheidswinst in gemaakt kunnen worden.

Iets wat overigens direct te relateren is aan het feit dat MS er een ster in is om software goed op de hardware te laten aansluiten. Met Windows Phone kan je zien tot hoe deze softwareoptimalisatie tot grootse dingen in staat is. Ik bedoel, je mag alles van Windows Phone vinden, maar het is wel een heel soepel lopend OS.

Mag dan zo zijn dat het er op lijkt dat Sony via de hardware kant wat snelheid t.o.v. van MS heeft ingebouwd, maar wie zegt ook niet dat MS in de software heel veel winst weet te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Worden er niet een aantal zaken omgedraaid hier?
Ontwikkelt Microsoft al die direct x technieken in eigen huis en bouwen amd/nvidia er dan ondersteuning/hardware voor? Of is het andersom of wellicht een gezamelijk ontwikkeltraject, wat zou betekenen dat veel features mogelijk niet exclusief aan directx toebehoren.

Ik weet het niet hoor, dus het zijn oprechte vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels werken ze al wel samen met vele partijen voor de tot stand koming van Direct X, maar het is nog steeds een product van MS zelf waar AMD en Nvidia hun eigen ondersteuning voor aanbieden, net als dat gameontwikkelaars dat doen. In principe is DirectX een verzameling API's, waar ze natuurlijk een deel van vrij kunnen geven en een deel voor zichzelf bewaren. Het lijkt me sterk dat de DirectX op de PS4 een volledige library is, maar dat ze wel degelijk sommige zaken gelijk zullen hebben. Het lijkt me voor MS ook wel handiger om bepaalde zaken te delen als dit ervoor zorgt dat 3rd party studio's dan ook voor de X1 gaan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
De PS4 is compatibel met directX 11.2 omdat er ook een klein deel MS ontwikkeltools gebruikt worden in de PS4 devkits. Volgens mij is dat Microsoft visual studio. Ik kan me verder wel voorstellen dat MS dit wel open moet stellen, omdat het anders concurrentiebelemmerend zou kunnen werken.

Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat Sony en MS op andere gebieden long-time partners zijn... Het zijn alleen de Playstation en Xbox divisie die elkaars aartsvijanden zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 30-08-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat veel mensen zich blind staren op pure hardware specs van de PS4 is natuurlijk niet slim. Mensen vergeten als snel software optimalisatie. Waar MS dus DX direct vanuit hun OS kunnen aansturen zal de developer daar een aparte translation layer voor moeten inbouwen omdat het PS4 OS dit niet native ondersteund maar de AMD SoC wel. Dit kost natuurlijk meer processing power en geheugen gebruik die wel deels word opgevangen door de snellere SoC en dito geheugen.

Ik denk dat dit vooral effect heeft op de multi-platform games, ze worden ontwikkeld voor de PC, XBOX en Playstation waardoor er vaak met DX gewerkt word en er voor de PS4 dus een extra vertaal stap nodig is.
Bij exclusives is dit dus een ander verhaal waarbij Sony zijn games dus in native openGL zal renderen en de volle power van de AMD SoC kan benutten.

Zoals eerder aangehaald is MS er erg goed in om de software op de hardware aan te laten sluiten netzoals Apple overigens, je ziet dan ook dat Android vaak snellere hardware nodig heeft om een "vloeiende" ervaring te geven. Ik wil hiermee niet zeggen dat de PS4 beter is dan de Xbox One of vice versa alleen dat de aanpak van de beide bedrijven anders is en dat mindere hardware niet hoeft te resulteren in mindere eindprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:00:
Inmiddels werken ze al wel samen met vele partijen voor de tot stand koming van Direct X, maar het is nog steeds een product van MS zelf waar AMD en Nvidia hun eigen ondersteuning voor aanbieden, net als dat gameontwikkelaars dat doen. In principe is DirectX een verzameling API's, waar ze natuurlijk een deel van vrij kunnen geven en een deel voor zichzelf bewaren. Het lijkt me sterk dat de DirectX op de PS4 een volledige library is, maar dat ze wel degelijk sommige zaken gelijk zullen hebben. Het lijkt me voor MS ook wel handiger om bepaalde zaken te delen als dit ervoor zorgt dat 3rd party studio's dan ook voor de X1 gaan ontwikkelen.
Ik snap dat directx een Microsoft product is maar ik bedoel de features die in directx zitten. Ontwikkelen ze die vaak volledig zelf?
Wat google werk heeft mij net bijvoorbeeld al opgeleverd dat Tiled Resources een Microsoft directx implementatie is van Partially Resident Texture. Dat is dus blijkbaar een feature die dus niet exclusief aan Microsoft toebehoort. Enkel de Microsoft implementatie die zij Tiled Resources noemen is Directx exclusief. Voor zover even snel googlen mij inzicht gaf, heeft OpenGL ook ondersteuning voor PRT en heeft AMD een eigen implementatie die Sparse Texture heet.

Dit is dus even snel google werk geweest, dus misschien klopt het niet helemaal of zitten er verschillen in de implementaties. Maar mijn vraag is dus of de technologieen die Directx implementeert daadwerkelijk hun eigen 'in house' ontwikkeling zijn, of dat dit bestaande features zijn die zij met Directx ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Eigenlijk hoor je deze geluiden ook bij de verschillende multi-platforum ontwikkelaars, Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de ontwikkelaars die louter voor de PS4 ontwikkelen geen extra voordeel kunnen halen uit de OpenGL instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Bullet NL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:15:
Eigenlijk hoor je deze geluiden ook bij de verschillende multi-platforum ontwikkelaars, Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de ontwikkelaars die louter voor de PS4 ontwikkelen geen extra voordeel kunnen halen uit de OpenGL instructies.
PS4 gebruikt toch geen openGL? Volgens mij gebruiken ze Playstation Shader Language (pssl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
nioz schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:21:
[...]

PS4 gebruikt toch geen openGL? Volgens mij gebruiken ze Playstation Shader Language (pssl).
Dat is toch zo goed als het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Oh ik heb geen idee hoor :D
Voor zover ik weet vervullen OpenGL/DirectX/PSSL in principe dezelfde soort functie. Dus in dat opzicht is het dan wel hetzelfde. Maar in welke mate PSSL daadwerkelijk letterlijk overeenkomt met OpenGL heb ik geen idee. Sony zelf stelt in ieder geval dat PSSL in principe dezelfde features als DirectX11.2 en OpenGL(4?) ondersteunt, maar dat is wel een beetje "wij van WC eend..." natuurlijk :)

Ik wacht nog steeds op iemand die er echt verstand van heeft :) Ik vind het altijd wel interessant om te leren hoe dingen (grofweg) werken en in elkaar zitten (los van de discussie welke console nu beter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:07:
Dat veel mensen zich blind staren op pure hardware specs van de PS4 is natuurlijk niet slim. Mensen vergeten als snel software optimalisatie. Waar MS dus DX direct vanuit hun OS kunnen aansturen zal de developer daar een aparte translation layer voor moeten inbouwen omdat het PS4 OS dit niet native ondersteund maar de AMD SoC wel. Dit kost natuurlijk meer processing power en geheugen gebruik die wel deels word opgevangen door de snellere SoC en dito geheugen.

Ik denk dat dit vooral effect heeft op de multi-platform games, ze worden ontwikkeld voor de PC, XBOX en Playstation waardoor er vaak met DX gewerkt word en er voor de PS4 dus een extra vertaal stap nodig is.
Bij exclusives is dit dus een ander verhaal waarbij Sony zijn games dus in native openGL zal renderen en de volle power van de AMD SoC kan benutten.

Zoals eerder aangehaald is MS er erg goed in om de software op de hardware aan te laten sluiten netzoals Apple overigens, je ziet dan ook dat Android vaak snellere hardware nodig heeft om een "vloeiende" ervaring te geven. Ik wil hiermee niet zeggen dat de PS4 beter is dan de Xbox One of vice versa alleen dat de aanpak van de beide bedrijven anders is en dat mindere hardware niet hoeft te resulteren in mindere eindprestaties.
Sorry, maar dat is gewoon onzin. Developers hoeven helemaal geen translationlayer te gebruiken om games werkend te krijgen op de PS4. De PS4 ondersteunt prima openGL, dat kan wat directx ook kan en waar developers ook vertrouwd mee zijn, omdat openGL tevens gebruikt wordt op iOS, Android, bepaalde pcgames, de PS3, de PS vita, enz. Daarnaast zijn de veelgebruikte engines die gebruikt worden in multiplatform games compatibel met openGL, zoals Frostbite 2 & 3, ID tech5, Cryengine 3, Unreal engine 3 en 4 en de FOX engine. De X1 wordt ook niet per definitie gebruikt als lead development platform, omdat de PS4 devkits al veel eerder 'final' waren vergeleken met die van de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Bullet NL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:34:
[...]
Dat is toch zo goed als het zelfde?
Volgens mij niet, xbox en playstation hebben allebei een api die dichter bij de hardware staat. Waarschijnlijk lijken de ps4 en xbox1 api straks meer op elkaar dan opengl op pssl lijkt.

misschien kan je ook de higher level api's draaien, als je haast hebt met ontwikkelen, dunno.

[ Voor 12% gewijzigd door haarbal op 30-08-2013 16:51 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:46:
[...]

Sorry, maar dat is gewoon onzin. Developers hoeven helemaal geen translationlayer te gebruiken om games werkend te krijgen op de PS4. De PS4 ondersteunt prima openGL, dat kan wat directx ook kan en waar developers ook vertrouwd mee zijn, omdat openGL tevens gebruikt wordt op iOS, Android, bepaalde pcgames, de PS3, de PS vita, enz. Daarnaast zijn de veelgebruikte engines die gebruikt worden in multiplatform games compatibel met openGL, zoals Frostbite 2 & 3, ID tech5, Cryengine 3, Unreal engine 3 en 4 en de FOX engine. De X1 wordt ook niet per definitie gebruikt als lead development platform, omdat de PS4 devkits al veel eerder 'final' waren vergeleken met die van de X1.
Hmmm onzin zeg je? Dat een engine OpenGL en DX ondersteunt zegt niets over de werkwijze waarop vele developers werken. Ik heb het dan over multi-platform games die dus op de drie verschillende platformen moeten werken. Op de PC en de X1 word DX gebruikt. Denk je dan serieus dat ze diezelfde game nog eens in OpenGL gaan programmeren of dat ze een emulation/translation layer gaan gebruiken? Alles moet tegenwoordig zo kosten efficient mogelijk. Dat de door jouw genoemde engines compatible zijn met OpenGL wil nog niet zeggen dat een op DX geprogrammeerde game dus ook automatisch op OpenGL platformen werken, anders zouden alle Windows games ook makkelijker op Linux en OSX moeten werken (andere veranderingen daargelaten). De reden dat veel developers liever op DX programmeren is meer omdat het "makkelijker" programmeert, ik zeg niet dat DX beter presteert qua eindresultaat, een geoptimaliseerde OpenGL game zal er doorgaans beter presteren dan een DX game alleen is het de moeite die de developer erin wil stoppen en zo komen we weer bij de exclusives uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Devs maken toch ook hun eigen instructiesets? Daarnaast zag je bij de ps3 dat de ICE developers hun tools en ervaring gingen delen met andere devs. Dit zal nu ook weer gebeuren. Deze voordelen hebben zowel xbone als ps4 developers denk ik maar aangezien Sony zoveel 1st party devs heeft zal er ook veel kennis worden gedeeld in in librairys worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:42:
[...]

De reden dat veel developers liever op DX programmeren is meer omdat het "makkelijker" programmeert [dan OpenGL, ed.].
Als we toch met z'n allen niet meer weten waar we het over hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:33:
[...]

Als we toch met z'n allen niet meer weten waar we het over hebben ...
Verklaar je nader, en geef niet een ongefundeerde one-liner als je blijkbaar toch iets te zeggen hebt.

Ik denk dat je valt over mijn opmerking, die ook duidelijk tussen aanhalingstekens staat, dat DX makkelijker programmeert. Ik bedoel hiermee dat je twee platformen in een klap hebt namelijk de PC en de Xbox (en heb het over de multi-platform games op de nextgens en de pc). Ik heb het hier niet over het pure kloppen van code. Alhoewel DX een totaal pakket is wat niet alleen voor de graphics is maar ook geluid, input en networking bijvoorbeeld en OpenGL een pure graphics library is. Maargoed onder programmeurs is er de eeuwige strijd OpenGL vs. DirectX en de meningen zijn verdeeld, zelfde als Mac vs. Windows, iOS vs. Android en natuurlijk Xbox vs. Playstation ;)
Pagina: 1 ... 74 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!