Dus omdat PS3-spellen mooi zijn, kunnen PS4-spellen niet véél zwaarder zijn?
En je doet nu net alsof alle next gen games op volledig nieuwe engines draaien, haha.
Vast niet volledig nieuw, maar mogelijk wel een stuk zwaarder.
BF4 draait op zowel PS3/X360 als op de next gen consoles. Die engine is dus niet per definitie geliëerd aan de desbetreffende generatie consoles.
Maar de engine voor de PS3-versie zal niet 1 op 1 gebruikt worden op de PS4, of denk jij van wel? Ik gok dat ze er toch wel wat toeters en bellen aan toe hebben gevoegd.
Maakt het inderdaad geen volledig nieuwe engine, maar het is ook niet meer hetzelfde.
En wat is nu weer een PS3 engine? Alsof Naughty Dog de engine waarop ze Uncharted gebouwd hebben, volledig wegkieperen en een nieuwe gaan ontwerpen en daar een PS4 stickertje op plakken. Geloof je het zelf?
Een PS3-engine is een engine die werkt op de PS3. En die is anders dan de engine die op de PS4 werkt, zelfs al is het allebei de Unreal 3-engine of wat dan ook. Het is
niet hetzelfde op beide platformen.
De bedoeling is geen feit? Wat betekent dat nou weer?
Dat zeggen dat iets 'de bedoeling' is het geen feit maakt. Er is zoveel 'de bedoeling', maar heel vaak is het niet zo.
Feit is dat de dev heeft aangegeven dat BF4 op de next gens op 1080p en 60 fps moet gaan draaien. Hoezo geen feit?
Je zegt net dat het 'de bedoeling' was. Dus wat nou feit?
"Het gaat op 1080p en 60fps draaien" = feit
"Het is de bedoeling dat het op 1080p en 60fps gaat draaien" = we werken eraan, maar helemaal zeker weten dat we het halen doen we niet
Groot verschil.
Een BF4 met destructie en 64 spelers lijken me meer resources vragen dan een racer waarbij je je alleen maar op de weg bevindt.
Dat lijkt jou, maar wat jou lijkt kan zomaar eens niet helemaal 100% de realiteit kunnen zijn. Misschien is de auto zo gedetailleerd dat het zwaarder is dan die 64 spelers bij elkaar uit BF4.
Wat ik probéér te zeggen is dat je het
niet weet*. Je gokt maar wat in de wilde weg en alles lijkt je zo en zou zo moeten zijn, maar dat zijn geen feiten.
* Voor het geval je je aangevallen voelt: ik weet het ook niet
The devil is in the details.