Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:47:
[...]

Verklaar je nader, en geef niet een ongefundeerde one-liner als je blijkbaar toch iets te zeggen hebt.

Ik denk dat je valt over mijn opmerking, die ook duidelijk tussen aanhalingstekens staat, dat DX makkelijker programmeert. Ik bedoel hiermee dat je twee platformen in een klap hebt namelijk de PC en de Xbox (en heb het over de multi-platform games op de nextgens en de pc).
single-platform dus, Windows, waar OpenGL Linux, SonyPS, MaxOSX, iOS, android, bestrijkt.
Ik heb het hier niet over het pure kloppen van code. Alhoewel DX een totaal pakket is wat niet alleen voor de graphics is maar ook geluid, input en networking bijvoorbeeld en OpenGL een pure graphics library is. Maargoed onder programmeurs is er de eeuwige strijd OpenGL vs. DirectX en de meningen zijn verdeeld, zelfde als Mac vs. Windows, iOS vs. Android en natuurlijk Xbox vs. Playstation ;)
Eensch, en DX is PITA wat dat betreft, voordat je door de brij van handles etc. heen bent heb ik een OpenGL (ok, osg en verwante media-libs) app in de store; time-to-market that is.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Gif plaatjes mag je achterwege laten.

[ Voor 78% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 12:58 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:31
knip

[ Voor 95% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 95% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:03:
[...]
Dus ze hebben een variant, wat geen hUMA heet, maar een variant is. Wie zeurt hier nu?
Jij? Een variant betekent niet dat het net zo werkt maar niet zo heet, het werkt niet zo als hUMA, end of story. Het punt is nl. dat cache coercency beide kanten op moet werken wil het nuttig zijn, immers anders krijg je nog steeds de situatie dat code op 1 van beide processoren iets uit de cache leest wat niet klopt met de cache in de andere processor en je dus niet er op kunt vertrouwen dat de code parallel kan lopen, het wordt een stuk lastiger: je moet t.a.t. rekening houden met het feit dat de caches niet kloppen met elkaar.

Je haalt dus het voordeel dat hUMA brengt niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Even de link van uchiha tijntje geleend(dank voor posting) die dit in het PS4 topic had gepost en ik dacht dat hoort ook hier thuis.
De hands on op PAX met Titanfall:

http://thriftynerd.com/20...-2013-titanfall-hands-on/

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 31-08-2013 10:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
pino85 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:45:
Even de link van uchiha tijntje geleend(dank voor posting) die dit in het PS4 topic had gepost en ik dacht dat hoort ook hier thuis.
De hands on op PAX met Titanfall:

http://thriftynerd.com/20...-2013-titanfall-hands-on/
Iets bekend over op welk platform het werd getoond? Xbox One of PC? Werd het getoond in een Xbox One booth?

Microsoft is namelijk terug aan het liegen. Ze tonen BF4 in de Xbox One booth, maar draaien het wel op een PC. :F Waar zijn ze in godsnaam mee bezig daar bij MS: de Xbox One komt al over enkele maanden uit en dan krijg je deze leugens!

Mijn haat voor MS blijft maar stijgen met de maanden. Wanneer komt hier verandering in?

edit: Want om de vergelijking te maken: op Gamescom draaide BF4 wel op een PS4 devkit behind closed doors. Reports zeggen dat de versie er duidelijk minder uitzag en op een lagere resolutie draaide. M.a.w: the real deal.
Post wel kloppende zaken, helemaal als het zaken betreft die provocerend overkomen.

http://i.imgur.com/3CA16pF.png

http://i.imgur.com/0In9S3Q.jpg

http://i.imgur.com/VNwt79B.jpg

Let op de foto size.

http://www.reddit.com/r/b...beta_build_at_pax/cbyit8n

[ Voor 21% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Tja, net als bij de launch van de 360 en ps3 worden we gewoon belazerd waar we bij staan.

één en al bullshots.

We zullen het in november wel zien.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
Gewoon afwachten, dat men 1 pc laat zien wil natuurlijk niet zeggen dat ze alleen maar pc's gebruiken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:11:
Gewoon afwachten, dat men 1 pc laat zien wil natuurlijk niet zeggen dat ze alleen maar pc's gebruiken.
:+ probeer het nou niet goed te praten.. Battlefield 4 is de een van de grootste launch games voor beide console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
Asgaro schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

Iets bekend over op welk platform het werd getoond? Xbox One of PC? Werd het getoond in een Xbox One booth?

Microsoft is namelijk terug aan het liegen. Ze tonen BF4 in de Xbox One booth, maar draaien het wel op een PC. :F Waar zijn ze in godsnaam mee bezig daar bij MS: de Xbox One komt al over enkele maanden uit en dan krijg je deze leugens!

Mijn haat voor MS blijft maar stijgen met de maanden. Wanneer komt hier verandering in?

edit: Want om de vergelijking te maken: op Gamescom draaide BF4 wel op een PS4 devkit behind closed doors. Reports zeggen dat de versie er duidelijk minder uitzag en op een lagere resolutie draaide. M.a.w: the real deal.
Sony doet tenminste geen cheap tricks zoals MS hier doet en laten wel toe het op een devkit te draaien ipv op PCs. 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.reddit.com/r/b...beta_build_at_pax/cbyit8n
Zullen we gewoon even wachten tot de launch en MS , indien er dan alsnog grote verschillen zijn, gewoon uitmaken voor leugenaars? In plaats van om nu voorbarig te reageren terwijl je je alleen baseert op wat foto's. Het valt me mee dat je de foto's van de E3 weer niet post. :z

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Mijn vraag is wel als ze BF nu nog op pc draaien ipv console is die console überhaupt wel klaar voor launch ... ik bedoel we zitten nu 3 maand weg van day one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik vraag me eerder af, dat als dat een PC is waar de controller op werkt, waarom werkt die dan nog niet vanaf dag 1 op pc's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij boeit het niet zo op welke hardware de games draaien, als het op launchday maar klopt. Ook Sony is nog niet klaar met de PS4. En als MS alles in een X1 omhulsel stopt is het wel goed, terwijl je net zo hard "belazerd" wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
In zoverre boeit het wel als MS nu nog niet met de productie begonnen is omdat de console niet klaar is heb je goed kans dat er te weinig units op launch zijn ... rara wat er dan gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
@x-fighter Xbox controllers zijn native compatible met windows ;-) Voor de draadloze heb je alleen nog zo'n ontvanger nodig. Bekabeld werkt het out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]y doet tenminste geen cheap tricks zoals MS hier doet en laten wel toe het op een devkit te draaien ipv op PCs. 8)7
:? Sony heeft het zo ongeveer uitgevonden met trailers die uiteindelijk niets op het eindresultaat leken. En inderdaad, Microsoft doet het ook.

Zie het probleem ook niet zo, aangezien uiteindelijk flink voor release wel de trailers en previews verschijnen die het daadwerkelijke eindresultaat tonen. Het is net als Concept cars. Het is waar ze naar toe willen, maar wat ze vaak gewoon niet halen.

Afbeeldingslocatie: http://mediastinger.com/wp-content/uploads/2011/11/Uncharted-3-Chloe-E3-Trailer-Comparison.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.lazygamer.net/2011/11/24mcaoy.jpg

Microsoft doet heel veel fout op dit moment :) Maar ik snap nog steeds niet zo goed dat ze zo enorm worden aangevallen op zaken die Sony ook heeft gedaan. De X1 release lijkt op de PS3 release. Slechte communicatie, beetje arrogante houding, spelen met trailers en een release uitstellen. Maar op 1 of andere manier levert dat haat (wtf 8)7 ) op bij jou richting MS, en blijkbaar niet andersom.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 31-08-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh noes dr staan pc's en devkits op de PAX stand van Microsoft. Oeh noes. Bel het nieuws, bel de magazines, mail de websites, twitter het de wereld in. THE WORLD MUST KNOW!!!!

Damn, overdrijven is ook een kunst. Ze hebben nergens gezegd dat BF4 op X1 hardware zou draaien en verder blijft dat nog altijd een 3rd party studio. Bovendien ziet het er gewoon naar uit dat het wel degelijk een Xbox Virtuele Machine is (anders krijg je geen beta build erop lijkt me), maar willen ze natuurlijk meer testen en eventueel de gameplay opnemen voor controle. We hebben nog een maand tot de beta begint op de 360, PS3 en PC en nog een maand voordat de game daadwerkelijk in de winkel komt te liggen. Dus ze hebben nog wel wat tijd. Maar gezien het feit dat de SDK nog pas net echt af is, lijkt het me niet onlogisch dat ze dus liever een pc neerzetten om mensen in ieder geval de game goed te kunnen laten spelen. Als men hier nu 720p met 30fps had laten zien (puur vanwege de crappy build), hadden ze weer andere shit over zich heen gekregen. Al vind ik het niet heel raar dat ze gewoon de Gamescom en E3 pc's heen en weer verplaatsen en verder weinig daar aan veranderen.

Er zijn zat andere games die wel hun zaakjes op orde hebben, dus om nu te stellen dat we compleet belazerd worden is echt overdreven.'

Edit: Total Biscuit zegt ook dat het inderdaad pcs waren die op de beurs stonden voor BF4, maar dat werd gewoon door de mensen aldaar verteld en daarop draaide hij ook niet echt heel stabiel (meeste was wel 60fps, maar toch aardig wat framedrops naar 30fps). En je had pc hints, terwijl je met een x1 controller speelde. Dus echt een X1 beta lijkt het me niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 31-08-2013 12:21 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01
Vershil is een trailer is altijd net mooier, is echt met alle games wel zo(uitzonderingen zijn er altijd).
Maar nu gaat het om gameplay, mensen denken dalijk echt dat bf4 er zo uit ziet op xbone, maar uiteindelijk is het waarschijnlijk een heel stuk onder de pc graphics.
Dat is gewoon keihard je fans en klanten naaien.
Ookal vind ik nep trailers ook niet netjes, het is toch anders dan mensen gewoon op een pc laten spelen en zeggen nee is xbox gameplay.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan tb schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:35:
In zoverre boeit het wel als MS nu nog niet met de productie begonnen is omdat de console niet klaar is heb je goed kans dat er te weinig units op launch zijn ... rara wat er dan gebeurt...
Gelukkig heeft Sony geen tekorten bij de launch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:52:
Vershil is een trailer is altijd net mooier, is echt met alle games wel zo(uitzonderingen zijn er altijd).
Maar nu gaat het om gameplay, mensen denken dalijk echt dat bf4 er zo uit ziet op xbone, maar uiteindelijk is het waarschijnlijk een heel stuk onder de pc graphics.
Dat is gewoon keihard je fans en klanten naaien.
Ookal vind ik nep trailers ook niet netjes, het is toch anders dan mensen gewoon op een pc laten spelen en zeggen nee is xbox gameplay.
Als ze hem op medium hebben staan, ziet het er niet op zijn mooist uit. Er zijn wel meer dingen die ze kunnen inperken om ervoor te zorgen dat ie er beter op lijkt. Die pc's kunnen alles wel aan volgens mij, maar dat wil niet zeggen dat ze ook maximaal staan ingesteld.

Verder vind ik het wel raar dat ze het hebben over een Beta-versie, want die komt er niet voor de X1 (en PS4)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:53:
[...]

Gelukkig heeft Sony geen tekorten bij de launch :)
En dat heb je zwart op wit? Ga er maar vanuit dat ie nergens meer te krijgen is op de dag na de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01
Plaatjes als reactie mag je achterwege laten.

[ Voor 151% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 12:59 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onnodige reactie.

[ Voor 105% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Jochem Boom schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:35:
@x-fighter Xbox controllers zijn native compatible met windows ;-) Voor de draadloze heb je alleen nog zo'n ontvanger nodig. Bekabeld werkt het out of the box.
Ik dacht dat Xbox One controllers nog niet gingen werken op Windows tot pas ergens in 2014?

nieuws: Microsoft: Xbox One-controller is vanaf 2014 compatibel met Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
X-Fighter schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Ik dacht dat Xbox One controllers nog niet gingen werken op Windows tot pas ergens in 2014?

nieuws: Microsoft: Xbox One-controller is vanaf 2014 compatibel met Windows
Dat zegt natuurlijk niks over het feit of MS geen beta drivers beschikbaar heeft. Op de X1 devkits zullen ze echt wel werken ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]
...
Haat, haat.... grote woorden. Ja, ik heb ook een (grote) voorkeur voor de PS4, maar dit gaat wel heel ver.

MS is weinig tactisch bezig, en zeker police-wise doen ze rare dingen op console gebied. Anders dan je een grote fan bent van Halo zie ik heel weinig redenen om een X1 te kopen over een PS4. Verschil tussen Sony en MS is nog nooit zo groot geweest, de keuze nog nooit zo makkelijk. Echter, op tablet en telefoon gebied is het weer compleet anders, daar zijn ze echt heel goed bezig. Zeer te spreken over de Surface RT tablets, en Windows Phone 8, beide pareltjes die (nog) niet genoeg credit krijgen van het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
BM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

Dat zegt natuurlijk niks over het feit of MS geen beta drivers beschikbaar heeft. Op de X1 devkits zullen ze echt wel werken ;)
Jaja sowieso, dat is duidelijk, maar vond het straf dat het dan nog zo lang kan duren om dat perfect te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bartjuh schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:24:
[...]
Verschil tussen Sony en MS is nog nooit zo groot geweest, de keuze nog nooit zo makkelijk.
Ik hoor mensen dit soort uitspraken wel vaker roepen, maar waar is dat exact op gebasseerd dan? Volgens mij zijn de verschillen namelijk helemaal niet zo groot als men graag wil doen overkomen.

Serieuze vraag overigens :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja de hardware lijkt meer op elkaar, de controllers lijken meer op elkaar, de online gaming lijkt meer op elkaar en de prijs zit dichter bij elkaar dan bij de vorige generatie (daar zat 200 euro tussen in het voordeel van de 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

BM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:28:
[...]Ik hoor mensen dit soort uitspraken wel vaker roepen, maar waar is dat exact op gebasseerd dan? Volgens mij zijn de verschillen namelijk helemaal niet zo groot als men graag wil doen overkomen.

Serieuze vraag overigens :)
Dat bedoel ik niet hardwarematig overigens, daar heeft het nog nooit zo dichtbij elkaar gezeten. Maar dat is niet zo boeiend, dat vind ik geen console-seller-argument.

Qua policies (geen 2dehands games), 24 uur inlog om single player games te kunnen spelen, raar en onduidelijk handel-systeem, Kinect verplichte zooi met continue NSA-cam in je woonkamer, Games, prijs, etc.

Nu zijn er een aantal zaken geschrapt van het bovenstaande lijstje, maar ook de USP's zijn weg. Wat je ervoor terugkrijgt is een iets langzamere console, met minder (vind ik) goede exclusives, een verplichte motion-sensor waarvan al jaren duidelijk is dat veel mensen zo'n ding niet willen (met name gamers), en voor een hogere prijs. Vroeger kon ik nog goede argumenten vinden voor een xbox, maar tegenwoordig echt niet meer.
Martinspire schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:33:
Mja de hardware lijkt meer op elkaar, de controllers lijken meer op elkaar, de online gaming lijkt meer op elkaar en de prijs zit dichter bij elkaar dan bij de vorige generatie (daar zat 200 euro tussen in het voordeel van de 360)
Punt is, dat waren redelijk verschillende apparaten (PS3 had ook blu-ray over 360, hence prijs), met elk hun eigen voordelen. Misschien is verschil een verkeerde uitdrukking, groot gat tussen prijs/kwaliteit van beide consoles is misschien beter. Dat is nooit zo groot geweest.

Nu is de X1 een langzamere PS4 met slechtere games, compleet dichtgetimmerd, rare policies, en dan ook nog duurder. Tsjah, dan is dat niet meer te verantwoorden, en de keuze makkelijk gemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Bartjuh op 31-08-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
BM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

Oeps, verkeerd gelezen. Ik had het over de 360 controller. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bartjuh schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Dat bedoel ik niet hardwarematig overigens, daar heeft het nog nooit zo dichtbij elkaar gezeten. Maar dat is niet zo boeiend, dat vind ik geen console-seller-argument.

Qua policies (geen 2dehands games), 24 uur inlog om single player games te kunnen spelen, raar en onduidelijk handel-systeem, Kinect verplichte zooi met continue NSA-cam in je woonkamer, Games, prijs, etc.

Nu zijn er een aantal zaken geschrapt van het bovenstaande lijstje, maar ook de USP's zijn weg. Wat je ervoor terugkrijgt is een iets langzamere console, met minder (vind ik) goede exclusives, een verplichte motion-sensor waarvan al jaren duidelijk is dat veel mensen zo'n ding niet willen (met name gamers), en voor een hogere prijs. Vroeger kon ik nog goede argumenten vinden voor een xbox, maar tegenwoordig echt niet meer.
Dat is een duidelijke lijst, maar ook een enorm persoonlijke. De dingen die jij daar namelijk als 'nadeel' noemt gelden in mijn geval eigenlijk als voordelen. Ik vind de X1 exclusives beter, en vind Kinect wel leuk
[...]

Punt is, dat waren redelijk verschillende apparaten (PS3 had ook blu-ray over 360, hence prijs), met elk hun eigen voordelen.

Nu is de X1 een langzamere PS4 met slechtere games, compleet dichtgetimmerd, rare policies, en dan ook nog duurder. Tsjah, dan is dat niet meer te verantwoorden, en de keuze makkelijk gemaakt.
Hier presenteer je wederom een mening als een feit. Je geeft zelf al aan dat een deel van de policies en beperkingen geschrapt zijn, en hier word het dan alsnog aangehaald als een reden waarom je geen X1 zou moeten nemen. Wat is qua 'dichttimmeren' en policies dan het grote verschil tussen Sony en MS? Volgens mij is dat nihil. En welke console de betere games heeft is nog steeds, net als altijd, een persoonlijke voorkeur.

Niks mis mee dat mensen een PS4 prefereren boven de X1 (of vice versa), maar waarom moeten meningen hier altijd als feiten worden verkondigd?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat de helft van je "feiten" zich louter in je fantastie afspelen spreekt boekdelen ;)

Psst, de ps4 console is geprogrammeerd om je aan te raken in je slaap. Dan is de keuze wel erg gemakkelijk voor mij :z

[ Voor 110% gewijzigd door boe2 op 31-08-2013 12:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9gag plaatjes mag je achterwege laten.

[ Voor 95% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
BM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:44:
Niks mis mee dat mensen een PS4 prefereren boven de X1 (of vice versa), maar waarom moeten meningen hier altijd als feiten worden verkondigd?
Daar is een woord voor: Fanboy

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:32

PBP

En daarom heeft dit topic gewoon geen nut. Xbox fanboys die PS4 fanboys proberen te overtuigen en vice versa. Heeft gewoon geen zin. Het is wachten op de modbreak en schoonmaak elke week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:56
Zo af en toe kijk ik nog eens in dit topic en het blijft genieten. Fanboys van beide kampen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen omdat de een product a koopt en de ander product b. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
Klopt, het is voor een ieder zn eigen keuze lijkt me.. Maar gelukkig heeft elke console zijn/haar eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Bartjuh schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

[...]

Punt is, dat waren redelijk verschillende apparaten (PS3 had ook blu-ray over 360, hence prijs), met elk hun eigen voordelen. Misschien is verschil een verkeerde uitdrukking, groot gat tussen prijs/kwaliteit van beide consoles is misschien beter. Dat is nooit zo groot geweest.

Naast dat je mening compleet subjectief is. Slechtere games? Is dat niet geheel persoonlijk naast dat jij het niet te verantwoorden vindt haal je nu ook zaken aan die al meerdere malen zijn besproken. Het herhalen van een mening zorgt er niet voor dat het opeens meer geaccepteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

RevoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:55:
Klopt, het is voor een ieder zn eigen keuze lijkt me.. Maar gelukkig heeft elke console zijn/haar eigen topic.
Daarom, ieder lekker in zijn eigen topic en geen ge-emmer en elkaar proberen te overtuigen wat toch niet lukt. Het enige waar dit topic nog op draait is kijken wie (Sony of MS) als eerste weer een misstap begaat en daar vervolgens over blijven 'discussiëren' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
RevoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:55:
Dat zou je denken, maar d'r zijn momenten dat het X1 topic voller zit met PS4 fans dan met X1 fans :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
onnodige reactie.

[ Voor 98% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Vind het wel lachen om de strijd te lezen.

Maar deze strijd past prima in de consumentenwetenschap. Iedereen wil zijn toekomstige aankoop goed praten of zich zelf wijs maken dat hij het beste produkt heeft.

Ik denk dat er voor iedereen wel wat voor beide consoles is. De strijd is er alleen maar omdat het gross maar 1 console koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Modbreak:De discussie is nu van zeer laag niveau en er wordt teveel op de man gespeeld. Dit is totaal niet nodig. Behandel elkaar met respect en ga je mening niet doordrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
joffrey19 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:00:
Vind het wel lachen om de strijd te lezen.

Maar deze strijd past prima in de consumentenwetenschap. Iedereen wil zijn toekomstige aankoop goed praten of zich zelf wijs maken dat hij het beste produkt heeft.

Ik denk dat er voor iedereen wel wat voor beide consoles is. De strijd is er alleen maar omdat het gross maar 1 console koopt.
Weet je wat het is, ik noem het ook vaak bij bepaalde games (denk aan BF vs CoD, denk aan PES vs FIFA) iedere game heeft zn vaste aanhang. Die gaan toch vaak wel voor console x en niet voor console y (vul voor jezelf maar in wat console x en wat console y is voordat ik weer een discussie begin). Aangezien de "vaste aanhang" mensen hier veel zitten heeft het geen zin elkaar te overtuigen.

Persoonlijk heb ik van beide consoles genoten (x360 en ps3) maar ben ik blijven hangen bij de x360 omdat de meeste mensen in mijn omgeving een x360 hebben. Daarnaast kan ik me meer vinden met bijvoorbeeld een Forza dan een Gran Turismo (al vind ik die games in zekere zin niet echt te vergelijken) maar ga maar eens kijken naar de games die door al deze gebruikers het meest gespeeld worden. Dat zijn games die op beide consoles uit komen. Dus men kan wel schermen met het feit dat de exclusives van console x beter zijn dan console y, feit is dat ze niet gespeeld worden op beide consoles. Als jij de exclusives van console x beter vind dan de exclusives van console y, go for it. Dat je enthousiast bent over de exclusives, prima. is en blijft je eigen mening, geen feit.

Wat je wel kan vergelijken is de kwaliteit van de graphics etc etc van games die op beide consoles uit komen. Tot het moment dat de consoles zijn uitgekomen kan dat niet.. Dus wat al eerder gezegd is hier, stop eens met het presenteren van je eigen mening alsof het een feit is. Kom met argumenten waarom console x beter zou zijn dan console y (met valide bronnen).

[ Voor 4% gewijzigd door NLRev0lution op 31-08-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
Voor kritiek of feedback betreft de moderatie kan je in het feedback topic terecht of de mods een PM sturen.

[ Voor 76% gewijzigd door Sn0wblind op 31-08-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:57:
[...]

Dat zou je denken, maar d'r zijn momenten dat het X1 topic voller zit met PS4 fans dan met X1 fans :p
De grap is dat vorige generatie de rollen precies waren omgedraaid. De publieke opinie was toen erg negatief t.o.v. Sony. Kan me nog goed herinneren dat er toen werd geklaagd dat er teveel xbox aanhangers in het ps3 topic aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:12:
[...]

De grap is dat vorige generatie de rollen precies waren omgedraaid. De publieke opinie was toen erg negatief t.o.v. Sony. Kan me nog goed herinneren dat er toen werd geklaagd dat er teveel xbox aanhangers in het ps3 topic aanwezig waren.
Eigenlijk niet nee. Ik herinner me wel nog een groepje knettergekke/agressieve ps3 fanboys die in ieder consoletopic begonnen rellen. een ervan begon me zelfs in PM's te stalken.

[ Voor 24% gewijzigd door boe2 op 31-08-2013 13:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Volgens mij was dat vorige generatie niet anders hoor :) Maar goed, dat is 8 jaar geleden, dat kunnen we beter achter ons laten :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Ik heb genoeg games op Gamescom gespeeld die op de Xbox One hardware draaide, zelfs specifiek naar gevraagd bij bepaalde games. Deze zagen er allemaal goed uit, zeker gezien het beta builds zijn die vaak al een paar maanden oud zijn. Je weet hoeveel resources het kost om een demo te maken voor een beurs?

Toevallig met een developer van Ubisoft over gesproken, de E3 demo van watchdogs kostte 250 mensen een volledige werkweek om klaar te maken en te testen, plus enkele andere personen die er 3 weken fulltime mee bezig zijn geweest.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dit topic heeft ook gewoon geen enkel nut, behalve om te constateren dat we ons zorgen moeten maken over de internetgeneratie van vandaag en de leiders van de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat is allemaal de schuld van de generatie van vroeger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

Eigenlijk niet nee. Ik herinner me wel nog een groepje knettergekke/agressieve ps3 fanboys die in ieder consoletopic begonnen rellen. een ervan begon me zelfs in PM's te stalken.
:? Wordt dat nu ook al ontkend ??? Er lopen hier veel mensen rond met een gekleurde bril merk ik al.
BM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

Volgens mij was dat vorige generatie niet anders hoor :) Maar goed, dat is 8 jaar geleden, dat kunnen we beter achter ons laten :)
Ik heb het toch ook over de vorige generatie :? En hoe bedoel je, achter ons laten ? En ik wou zaken alleen in perspectief plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
[...]

Ik kan me herinneren dat het toch echt precies andersom was, en dus hetzelfde als nu. Zo zie je maar dat blijkbaar iedereen een bril met wat kleur heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:55:
[...]

:? Wordt dat nu ook al ontkend ???
Het was toen ook precies zo :+ Vooral PS3 aanhangers in het 360 topic, niet andersom. Overigens geldt daar ook dat het een klein aantal was (zeg 5-10) die verantwoordelijk waren voor 99% van die posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Het was toen ook precies zo :+ Vooral PS3 aanhangers in het 360 topic, niet andersom. Overigens geldt daar ook dat het een klein aantal was (zeg 5-10) die verantwoordelijk waren voor 99% van die posts :)
Vreemd:

Verwijderd in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3"

Lees topic maar eens stukje door ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Je post uit die tijd geeft toch weer dat er destijds toch ook al een soort bewijsdrang was? Net zoals nu. Altijd de concurrent erbij halen ipv het gewoon hebben over je 'eigen' product. Zijn de Apple en Samsung topics ook zo?

Als je geen interesse hebt in een bepaald product hou je er dan gewoon verre van? Er zijn er hier een paar die echter koste wat het kost proberen om hun mening te verkondigen als feit en ze kunnen het niet hebben dat die niet altijd gedeeld wordt. Dat soort typen mensen komen soms ook aan de deur met een mooi boek in de hand...

Het is trouwens wel erg om te zien dat er 7 jaar later met de meeste zelfde personen dezelfde onzinnige discussies voeren :0

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-08-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

Hahaha, je bent behoorlijk van menig veranderd. oud topic:
boe2 in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3"

neeee toch? een ps fanboy in een ps3 topic? Zelf ben ik ook niet pro-ps3, maar ik volg deze topic wel dagelijks. Het valt me op hoe er iedere keer weer mensen over de 360 beginnen mekkeren. Kunnen de regels voor deze topic niet aangepast worden zodat we dit niet voorkrijgen? 360 talk volg ik wel in de 360 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De gast die daar beschuldigd word van 360 fanboyism heeft een PS3 gekocht :+
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Hahaha, je bent behoorlijk van menig veranderd. oud topic:
boe2 in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3"

neeee toch? een ps fanboy in een ps3 topic? Zelf ben ik ook niet pro-ps3, maar ik volg deze topic wel dagelijks. Het valt me op hoe er iedere keer weer mensen over de 360 beginnen mekkeren.
Het ging er daar om dat de 360 er juist weer steeds bij gehaald werd in de discussie. Niet dat mensen de 360 kwamen promoten.

Het herhaalt zich dus wel weer een beetje :) Overigens is het natuurlijk prima dat het hier steeds terugkomt, het hoort alleen niet in de console specifieke topics.

EDIT: Je zegt het zelf hier: Verwijderd in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3" :p

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 31-08-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:13:
Je post uit die tijd geeft toch weer dat er destijds toch ook al een soort bewijsdrang was? Net zoals nu. Altijd de concurrent erbij halen ipv het gewoon hebben over je 'eigen' product. Zijn de Apple en Samsung topics ook zo?

Als je geen interesse hebt in een bepaald product hou je er dan gewoon verre van? Er zijn er hier een paar die echter koste wat het kost proberen om hun mening te verkondigen als feit en ze kunnen het niet hebben dat die niet altijd gedeeld wordt. Dat soort typen mensen komen soms ook aan de deur met een mooi boek in de hand...
Wow, ik post iets, en er wordt geroepen dat het niet klopt. Logisch dat ik er dan op terug kom. En waar heb je het in godsnaam over. Concurrent erbij halen ?? Eigen product ??? Ik maak zelf geen consoles hoor. Ik ben geen aanhanger van beide consoles dus ga me niet in een hoekje plaatsen a.u.b. Het moet toch niet gekken worden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

De gast die daar beschuldigd word van 360 fanboyism heeft een PS3 gekocht :+
Idd, zoals ik daar ook al aangaf, maar mensen willen je maar al te graag in een hoek zetten. Ik hou gewoon van consoles. Merk kan mij geen ene reet schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:20:
[...]

Wow, ik post iets, en er wordt geroepen dat het niet klopt. Logisch dat ik er dan op terug kom. En waar heb je het in godsnaam over. Concurrent erbij halen ?? Eigen product ??? Ik maak zelf geen consoles hoor. Ik ben geen aanhanger van beide consoles dus ga me niet in een hoekje plaatsen a.u.b. Het moet toch niet gekken worden hier...
Denk dat we elkaar wellicht verkeerd hebben begrepen. :) Wellicht niet voldoende uitgelegd en verkeerde woorden gebruikt, want ik snap dat jij geen consoles produceert ;). Excuus daarvoor. Zal het even toelichten. :)

Wat ik nu in deze drie topics ervaar is het volgende:

-X1 topic: gaat over de X1 en tegelijkertijd een steeds terugkerende discussie over de 'negatieve' aspecten aan de X1 en hoe de PS4 superieur is. Deze discussie wordt iedere keer aangewakkerd door mensen die tientallen keren hebben aangegeven niets te maken willen hebben met de X1, maar blijkbaar kunnen ze zich niet beheersen om er iedere keer toch maar over te posten.

-X1 vs PS4 topic: gaat eigenlijk helemaal nergens over en het is gewoon een groot flame en bash topic.

-PS4 topic: een rustig topic waar het over de PS4 gaat.

Ik heb een tijdje terug gepost dat ik ervaar dat er bij een aantal (we hebben het hier echt maar over een man of 5 op GOT) een soort bewijsdrang heerst om de PS4 als superieur te doen laten overkomen. Dit door o.a. ieder nieuwtje van de X1 een negatieve lading mee te geven en iedere keer de vergelijking tussen de twee consoles te trekken. Het is blijkbaar niet voldoende om gewoon zelf tevreden te zijn over hun eigen keuze die ze hebben gemaakt voor de PS4 en het gewoon daar over te hebben.

Dit ervoer ik ook tijdens de vorige discussies bij de launch van de 360 en de PS3. Jouw post in dat topic was als volgt:

Wat IK niet snap is waarom mensen die zo nodig over de xbox360 moeten blaten dat hier doen, of hebben deze personen tijd over ? (xbox360 games niet leuk ? ;))

Reactie Giropas:
Misschien omdat de 360 hier vaak door de "ps3 jongens" zelf wordt aangehaald in vergelijkingen ? Dan kan je natuurlijk reakties verwachten.

Dit was de post waar je naar verwees. Je geeft in deze post aan dat destijds er ook iedere keer de concurrent (dus de 360) betrokken werd door de "ps3 jongens". Hetzelfde wat ik destijds ervoer en ook nu weer.

Meer wilde ik er niet mee zeggen. Hoop dat je mijn post nu beter snapt. Het was alleminst op jouw gericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
uchiha tijntje schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:34:

-X1 topic: gaat over de X1 en tegelijkertijd een steeds terugkerende discussie over de 'negatieve' aspecten aan de X1 en hoe de PS4 superieur is. Deze discussie wordt iedere keer aangewakkerd door mensen die tientallen keren hebben aangegeven niets te maken willen hebben met de X1, maar blijkbaar kunnen ze zich niet beheersen om er iedere keer toch maar over te posten.

-X1 vs PS4 topic: gaat eigenlijk helemaal nergens over en het is gewoon een groot flame en bash topic.

Ik heb een tijdje terug gepost dat ik ervaar dat er bij een aantal (we hebben het hier echt maar over een man of 5 op GOT) een soort bewijsdrang heerst om de PS4 als superieur te doen laten overkomen. Dit door o.a. ieder nieuwtje van de X1 een negatieve lading mee te geven en iedere keer de vergelijking tussen de twee consoles te trekken. Het is blijkbaar niet voldoende om gewoon zelf tevreden te zijn over hun eigen keuze die ze hebben gemaakt voor de PS4 en het gewoon daar over te hebben.
Kan er dan niet wat gedaan worden aan dat kleine groepje mensen.. Want hoe jij het uitlegt is precies de vinger op de zere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Denk dat we elkaar wellicht verkeerd hebben begrepen. :) Wellicht niet voldoende uitgelegd en verkeerde woorden gebruikt, want ik snap dat jij geen consoles produceert ;). Excuus daarvoor. Zal het even toelichten. :)

Wat ik nu in deze drie topics ervaar is het volgende:

Dit ervoer ik ook tijdens de vorige discussies bij de launch van de 360 en de PS3. Jouw post in dat topic was als volgt:

Wat IK niet snap is waarom mensen die zo nodig over de xbox360 moeten blaten dat hier doen, of hebben deze personen tijd over ? (xbox360 games niet leuk ? ;))

Reactie Giropas:
Misschien omdat de 360 hier vaak door de "ps3 jongens" zelf wordt aangehaald in vergelijkingen ? Dan kan je natuurlijk reakties verwachten.

Dit was de post waar je naar verwees. Je geeft in deze post aan dat destijds er ook iedere keer de concurrent (dus de 360) betrokken werd door de "ps3 jongens". Hetzelfde wat ik destijds ervoer en ook nu weer.

Meer wilde ik er niet mee zeggen. Hoop dat je mijn post nu beter snapt. Het was alleminst op jouw gericht :)
Ok, duidelijk :)

Het punt wat ik alleen probeerde te maken dat het er vorige generatie zo uit zag:
x360 topic: een rustig topic waar het over de x360 gaat
ps3 topic:gaat over de ps3, maar werd continu vergeleken met de 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Dit valt mij ook op ja. Ik vind het zelfs zo opvallend dat ik soms wel eens denk: undercover marketing.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eerst alleen van plan een Xbox One te halen.
Maar omdat de X1 uitgesteld is naar 2014 ,
heb ik toch ook een Playstation 4 besteld.

Het leven is al zo kort en ik wil zsm next-gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony kan er ook wat van:

http://www.psx-sense.nl/1...ver-sonys-gaikai-service/

Wanneer Gaikai hier komt is dus nog niet duidelijk. wat een flauwe smoes zeg. Iemand met voldoende bandbreedte kan het nemen en haal je geen bepaalde minimumsnelheid dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:04:
Iemand met voldoende bandbreedte kan het nemen en haal je geen bepaalde minimumsnelheid dan maar niet.
Dat is toch logisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik wel maar Sony ziet daarin een reden om heel Europa voorlopig maar geen Gaikai te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:12:
[...]

Vind ik wel maar Sony ziet daarin een reden om heel Europa voorlopig maar geen Gaikai te geven.
Maar ze geven toch helemaal geen reden ? Of lees ik ergens overheen ?

Europe is of course on the roadmap for that service to be deployed at some point in the future, but for reasons outside of our control we don’t yet have a timeline for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
Sony kan er ook wat van:

Wanneer Gaikai hier komt is dus nog niet duidelijk. wat een flauwe smoes zeg. Iemand met voldoende bandbreedte kan het nemen en haal je geen bepaalde minimumsnelheid dan maar niet.
Men geeft dus wel een reden (waar of niet waar)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Maar ze geven toch helemaal geen reden ? Of lees ik ergens overheen ?

Europe is of course on the roadmap for that service to be deployed at some point in the future, but for reasons outside of our control we don’t yet have a timeline for it.
Men geeft aan dat er zogenaamd issues zijn met bandbreedte in europa, niet zozeer of iemand genoeg bandbreedte heeft.. Stukje uit het artikel:
There was no mention on Gaikai’s services in the conference, can you give us an update on when that will roll out?

Yeah sure and I’ll tell you why is wasn’t touched upon last night. So the plan is to begin with North America next year and the plan is to provide a streaming service that will allow for PS3 content initially to be streamed to firstly PS4 then PS Vita and then PS3.

And so that will happen in 2014 in North America initially. Now, and I touched upon these issues of broadband in Europe during the presentation – Europe is of course on the roadmap for that service to be deployed at some point in the future, but for reasons outside of our control we don’t yet have a timeline for it. So at a show which is now pretty global in its reach but primarily aimed at a European audience, we didn’t really want to start talking about the virtues of this great cloud-based service without knowing exactly when it’ll come to Europe.
Ik dacht dat Europa juist een betere dekking heeft dan bijvoorbeeld in dit geval de US?

[ Voor 11% gewijzigd door NLRev0lution op 31-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Denk eerder ook het feit dat ze veel servers in Europa nodig zullen hebben om een goede latency te bieden.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12
Gooi een berg neer in frankrijk en je hebt bijna heel west al te pakken, zou imho niet tactisch zijn elk land zijn eigen servers te gaan geven. (en die 20 naar 50ms ping, het blijft streaming).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu benieuwd of ze ons dan alvast wel een fatsoenlijke downloadsnelheid voor PS Plus aan gaan bieden. Moet er niet aan denken om nu een game van 20 Gb binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Dat was vooral bij mijn ps3 phat met wifi verschrikkelijk. Lijkt nu wat beter met de slim, maar ja dat moet echt beter.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik niet begrijp, waarom wordt er geen woord gerept over Azië? Het lijkt me dat Japan toch voorop staat voor Sony, maar ze lijken zich vooral te focussen op de USA. Dat vind ik wel wat raar. Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
Martinspire schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:21:
Wat ik niet begrijp, waarom wordt er geen woord gerept over Azië? Het lijkt me dat Japan toch voorop staat voor Sony, maar ze lijken zich vooral te focussen op de USA. Dat vind ik wel wat raar. Of heb ik wat gemist?
Ze willen de xbox (welke de focus heeft liggen op de USA) te slim af zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb War Thunder in een half uur gedownload via wifi, was ruim 5 GB.
Heb afgelopen week via wifi Little King's Story op de Vita binnengehaald en dat is 700 Mb. Duurde 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Xbone released niet in Japan. De Wii U is vooralsnog zo goed als dood in Japan, en de ps3 zit nog genoeg leven in. Ze hebben dus geen haast.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SinergyX schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:19:
Gooi een berg neer in frankrijk en je hebt bijna heel west al te pakken, zou imho niet tactisch zijn elk land zijn eigen servers te gaan geven. (en die 20 naar 50ms ping, het blijft streaming).
Waarom niet? XBL doet dat nu ook. Ik weet niet of PSN in elkaar zit, maar ik kan me voorstellen dat ze dat daar ook doen.

Juist anno 2013 is dit een mooie oplossing, aangezien er in elk land prachtige datacenters staan, waarin bedrijven hun spulleboel kunnen hangen. In sommige landen heeft MS zelf grote datacentra staan (zoals hier in NL), en in andere landen huren ze plek in. Net zo makkelijk, en ook nog eens goed voor redundancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat idd ook vreemd. Ook het feit dat de ps4 daar later wordt gereleased dan in de EU heeft mij verbaasd.
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:23:
Xbone released niet in Japan. De Wii U is vooralsnog zo goed als dood in Japan, en de ps3 zit nog genoeg leven in. Ze hebben dus geen haast.
Dat zou het idd wel eens kunnen zijn ja

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12
PWM schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Waarom niet? XBL doet dat nu ook. Ik weet niet of PSN in elkaar zit, maar ik kan me voorstellen dat ze dat daar ook doen.

Juist anno 2013 is dit een mooie oplossing, aangezien er in elk land prachtige datacenters staan, waarin bedrijven hun spulleboel kunnen hangen. In sommige landen heeft MS zelf grote datacentra staan (zoals hier in NL), en in andere landen huren ze plek in. Net zo makkelijk, en ook nog eens goed voor redundancy.
MS heeft meer producten waar datacenters gewenst zijn/ingezet kunnen worden, is het niet voor Azure of XBL, hebben ze nog wel andere oplossingen. Sony heeft alleen 'cloud' en PSN en het blijft maar de vraag of dat hele Gaikai wel gaat werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Ik vind dat idd ook vreemd. Ook het feit dat de ps4 daar later wordt gereleased dan in de EU heeft mij verbaasd.

[...]

Dat zou het idd wel eens kunnen zijn ja
Wat ik dus al zei: RevoNL in "[PS4 / Xbox One] Volgende generatie consoles"..
Ze willen de markt van de xbox te slim af te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RevoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:27:
[...]

Wat ik dus al zei: RevoNL in "[PS4 / Xbox One] Volgende generatie consoles"..
Ze willen de markt van de xbox te slim af te zijn..
Staan we eindelijk een keertje niet achter in de rij in Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Van mening veranderd? Fanstastisch gewoon. Je gaat ervan uit dat ik vroeger een ps3 fanboy was?

Dat, of ik was een 360 bezitter die het beu was dat sony volk steeds de 360 afbrak in dat topic, your guess ;)

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 31-08-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:31
De PS3 doet het daar nog steeds uitstekend, en ze weten dat ze de Japanse markt makkelijk kunnen overnemen met de PS4. Die zal daar namelijk niet echte concurrentie hebben; xbox'en hebben daar nooit aangeslagen, en de wiiU wordt nauwelijks verkocht (naja, toch net de miljoen gepasseerd daar). Op de TGS zullen ze wel weer de 'echte' Japanse games tonen, waarmee de PS4 dan in Q1 2014 aldaar gelanceerd moet worden.

De PS3 doet het voor nu nog erg goed in Japan; http://www.vgchartz.com/weekly/41511/Japan/ En de rits aan 'Japanse games' die nog voor de PS3 moeten uitkomen, zullen ervoor zorgen dat het nog wel een tijdje zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch zou ik me als Japanner aardig benadeeld voelen door zowel Microsoft als Sony om nog tot 2014 te moeten wachten. Zeker van Sony had ik wel wat meer verwacht.

Maar goed, ik ben geen Japanner en ook geen Amerikaan, dus voor mij maakt het weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

De PS3 doet het daar nog steeds uitstekend, en ze weten dat ze de Japanse markt makkelijk kunnen overnemen met de PS4. Die zal daar namelijk niet echte concurrentie hebben; xbox'en hebben daar nooit aangeslagen, en de wiiU wordt nauwelijks verkocht (naja, toch net de miljoen gepasseerd daar). Op de TGS zullen ze wel weer de 'echte' Japanse games tonen, waarmee de PS4 dan in Q1 2014 aldaar gelanceerd moet worden.

De PS3 doet het voor nu nog erg goed in Japan; http://www.vgchartz.com/weekly/41511/Japan/ En de rits aan 'Japanse games' die nog voor de PS3 moeten uitkomen, zullen ervoor zorgen dat het nog wel een tijdje zo blijft.
Hopelijk krijgen wij die Japanse games hier ook te zien. Laat maar komen die JRPG's op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:15
Sony kan er ook wat van:

Maar wat is voldoende bandbreedte? Heb ik aan een 25 mbit lijntje genoeg? Moet ik glas hebben? Iemand een idee?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RevoNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:52:
[...]Daar is een woord voor: Fanboy
Daarom heb ik ook een surface RT tablet en windows phone, oh wacht, dat zijn MS producten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:19:
Ben nu benieuwd of ze ons dan alvast wel een fatsoenlijke downloadsnelheid voor PS Plus aan gaan bieden. Moet er niet aan denken om nu een game van 20 Gb binnen te halen.
Ik vind het vooral zo vreemd dat het blijkbaar zo erg kan verschillen per spel/tijdstip.

Ik heb woensdagavond (rond 8uur) iets meer dan 3GB in 10-15min gedownload via PSN. Zo snel is het meestal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:55:
[...]

Maar wat is voldoende bandbreedte? Heb ik aan een 25 mbit lijntje genoeg? Moet ik glas hebben? Iemand een idee?
Zou het niet weten maar volgens Sony hebben wij niet voldoende bandbreedte hier. Jammer dat ze heel Europa op een grote hoop gooien, je zou bijna denken dat er een andere reden is om heel Europa voorlopig uit te sluiten van Gaikai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:21:
[...]

Zou het niet weten maar volgens Sony hebben wij niet voldoende bandbreedte hier. Jammer dat ze heel Europa op een grote hoop gooien, je zou bijna denken dat er een andere reden is om heel Europa voorlopig uit te sluiten van Gaikai.
Ik zou ook liever hebben dat ze het per land zouden bekijken. Ik denk dat in Nederland de gemiddelde verbinding snel genoeg is. Maar vooralsnog hangt er nog veel mist om het hele cloudgaming gebeuren. ;)

Je kan het ook positief bekijken en zeggen dat Sony Europa niet als proefkonijn wil gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met je eens maar de zinsnede "at some point in the future" geeft me niet echt een blij gevoel. Dat is enorm vrijblijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Martinspire schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:49:
Toch zou ik me als Japanner aardig benadeeld voelen door zowel Microsoft als Sony om nog tot 2014 te moeten wachten. Zeker van Sony had ik wel wat meer verwacht.

Maar goed, ik ben geen Japanner en ook geen Amerikaan, dus voor mij maakt het weinig uit.
Sowieso is er ook geen enkele op het Japanse publiek gerichte launch game klaar, de Japanse ontwikkelaars laten het weer sterkt afweten.

Beter om met goede games te releasen dan in een gat als met de wii U te vallen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is het niet de PS4 maar Gaikai die remoteplay met de Vita regelt. Net als het spelen terwijl de game nog niet volledig gedownload is. Ik heb altijd begrepen dat het een systeem zou zijn zoals bij de Wii U en de tabletcontroller. Dan hoop ik dat wij in 2014 toch ook aan de beurt komen, leek me juist zo fijn om bv Driveclub op de Vita te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ze gebruiken gewoon gaikai technologie op de ps4 voor remote play toch? Dus ik neem aan een of ander protocol dat wellicht voor minder input lag zorgt..

Dus volgens mij klopt je info niet en heb je aan de ps4+vita genoeg. Als het via gaikai, zonder ps4 werkt, waarom zouden ze het dan als ps4 feature promoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:13:
Blijkbaar is het niet de PS4 maar Gaikai die remoteplay met de Vita regelt. Net als het spelen terwijl de game nog niet volledig gedownload is. Ik heb altijd begrepen dat het een systeem zou zijn zoals bij de Wii U en de tabletcontroller. Dan hoop ik dat wij in 2014 toch ook aan de beurt komen, leek me juist zo fijn om bv Driveclub op de Vita te spelen.
Remote play zou day 1 moeten werken volgens Yoshida.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
nioz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:25:
Ze gebruiken gewoon gaikai technologie op de ps4 voor remote play toch? Dus ik neem aan een of ander protocol dat wellicht voor minder input lag zorgt..

Dus volgens mij klopt je info niet en heb je aan de ps4+vita genoeg. Als het via gaikai, zonder ps4 werkt, waarom zouden ze het dan als ps4 feature promoten?
Klopt, voor het doorspelen op de Vita en het beginnen met spelen voordat de Download binnen is gebruikt men gaikai techniek. Dus in principe is je ps4 een gaikai server. Het BC maken van de ps4 gaat ook via die gaikai techniek.
Sony zou er goed aan doen om bij laatstgenoemde het beestje een andere naam te geven om bovenstaande misverstanden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:30:
[...]

Klopt, voor het doorspelen op de Vita en het beginnen met spelen voordat de Download binnen is gebruikt men gaikai techniek. Dus in principe is je ps4 een gaikai server. Het BC maken van de ps4 gaat ook via die gaikai techniek.
Sony zou er goed aan doen om bij laatstgenoemde het beestje een andere naam te geven om bovenstaande misverstanden te voorkomen.
Bedankt. Nu is het mij een stuk duidelijker. Het is inderdaad bijzonder verwarrend op deze manier.
Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!