single-platform dus, Windows, waar OpenGL Linux, SonyPS, MaxOSX, iOS, android, bestrijkt.Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:47:
[...]
Verklaar je nader, en geef niet een ongefundeerde one-liner als je blijkbaar toch iets te zeggen hebt.
Ik denk dat je valt over mijn opmerking, die ook duidelijk tussen aanhalingstekens staat, dat DX makkelijker programmeert. Ik bedoel hiermee dat je twee platformen in een klap hebt namelijk de PC en de Xbox (en heb het over de multi-platform games op de nextgens en de pc).
Eensch, en DX is PITA wat dat betreft, voordat je door de brij van handles etc. heen bent heb ik een OpenGL (ok, osg en verwante media-libs) app in de store; time-to-market that is.Ik heb het hier niet over het pure kloppen van code. Alhoewel DX een totaal pakket is wat niet alleen voor de graphics is maar ook geluid, input en networking bijvoorbeeld en OpenGL een pure graphics library is. Maargoed onder programmeurs is er de eeuwige strijd OpenGL vs. DirectX en de meningen zijn verdeeld, zelfde als Mac vs. Windows, iOS vs. Android en natuurlijk Xbox vs. Playstation
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.