Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Machtig topic.

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de Xbox One.

Ik game nu zelf nog weinig en mag blij zijn dat ik op jaarbasis een volledige game uitspeel.

Overige reden zijn voor mij.

- Netwerk
- Mediadiensten
- kinect
- paar exclusives

Mocht de ps4 dusdanig goed zijn kan ik deze altijd nog overwegen.

Nu eerst maar concreet wachten op reviews, mochten er onverwachte bugs zijn. Voorheen altijd impulsief aankopen, maar dankzij de gamecube weer een ervaring rijker om dit niet te doen |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Beetje offtopic:
Vond je de gamecube spellen niet leuk? Het was wel een beetje het zwarte schaap van de generatie, maar ik heb er toch goede herinneringen aan. Al was het maar vanwege Monkey Ball (mini games voor het uitgaan) :)

Ik ben trouwens wel benieuwd: wat speel je eigenlijk als je nu zo weinig meer aanraakt? Of speel je gewoon weinig spellen meer uit en begin je wel aan veel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Gaikai servers in Europa:

Afbeeldingslocatie: http://www.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/oldfiles/images/gaikai_map_europe.jpg

Geen zorgen dus dat het enkel voor NA wordt. Gaikai is natuurlijk ook een clouddienst, dus PS4 gaat misschien ook 'oneindige power van de cloud' krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Waar komt die afbeelding vandaan? Ik neem aan dat dit nog van voor de overname van Gaikai door Sony is?

In dat geval is het natuurlijk lastig te zeggen wat daarvan op dit moment nog in het beheer van Gaikai is. Ik heb het wel vaker genoemd, maar ik heb destijds wel eens een demo van Saints Row gespeeld via Gaikai en dat werkte best aardig. Wel wat (input)lag, maar toch speelbaar. Ik had daarom eigenlijk wel verwacht dat ze sneller en eerder met Gaikai voor Playstation zouden komen. Zouden ze nog zo hard bezig zijn met het verbeteren van de technologie?

Uit de oude doos (maart 2012):
Een vergelijking tussen onlive en Gaikai door Eurogamer Digital Foundry:
http://www.eurogamer.net/...face-off-gaikai-vs-onlive
Vooral interessant omdat ook redelijk wordt uitgelegd hoe Gaikai werkt (en verschilt tov Onlive, alhoewel dat niet zo heel relevant is nu). Ook nog aardig wat latency problemen/input lag: 150-220ms. Hierbij moet wel in acht genomen worden dat ook spellen die je direct op je console speelt vaak aardige input lag kunnen hebben die 100ms+ kan zijn (http://www.eurogamer.net/...lag-factor-article?page=2).

Dit was volgens mij het beste resultaat in de Gaikai test:
Sometimes we got some incredibly good results: playing Bulletstorm, we found controller response to be slightly slower than the 360 game, but sometimes it hit parity - a truly remarkable achievement. The quickest response time we measured was 133ms (identical to Bulletstorm 360) but it could drift to 150ms, in-line with The Darkness 2 on the 360 or Killzone 2 on PS3 - and we also recorded the odd 166ms measurement too. A matter of 17 or 33ms in additional lag might seem miniscule but you can definitely feel it in the inconsistency of the response.

[ Voor 34% gewijzigd door nioz op 31-08-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:33:
Beetje offtopic:
Vond je de gamecube spellen niet leuk? Het was wel een beetje het zwarte schaap van de generatie, maar ik heb er toch goede herinneringen aan. Al was het maar vanwege Monkey Ball (mini games voor het uitgaan) :)

Ik ben trouwens wel benieuwd: wat speel je eigenlijk als je nu zo weinig meer aanraakt? Of speel je gewoon weinig spellen meer uit en begin je wel aan veel? :)
Ik heb er niet veel mee gespeeld. In het begin waren er weinig goede games. Ik heb genoeg Nintendo consoles gehad, maar de gamecube viel mij het meest tegen.

Ja de laatste game dat was journey.Vroeger in mijn jeugd gelukkig volop genoten en tijdens mijn studies :P. Nu weinig tijd en dan is het kwestie van liefst originele games vaak van indie developers bv braid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
nioz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:33:
Beetje offtopic:

Nog zwaarder offtopic dan :)
De laatste goede console van Nintendo naar mijn mening. Deed niet veel onder aan de andere consoles van zijn tijd en had heerlijk eigenwijze spellen zoals inderdaad Monkeyball en Eternal Darkness. Verder voelden de bekende titels zoals Zelda, Mario Party etc nog lang niet zo uitgemolken als dat ze nu zijn. En omdat de hardware redelijk uptodate was had je ook niet het gevoel dat je spellen van 10 jaar geleden aan het spelen was. Heel veel goede herinneringen aan en bijna net zoveel op gespeeld als op de PS2/Xbox volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:57:
[...]

Nog zwaarder offtopic dan :)
De laatste goede console van Nintendo naar mijn mening. Deed niet veel onder aan de andere consoles van zijn tijd en had heerlijk eigenwijze spellen zoals inderdaad Monkeyball en Eternal Darkness. Verder voelden de bekende titels zoals Zelda, Mario Party etc nog lang niet zo uitgemolken als dat ze nu zijn. En omdat de hardware redelijk uptodate was had je ook niet het gevoel dat je spellen van 10 jaar geleden aan het spelen was. Heel veel goede herinneringen aan en bijna net zoveel op gespeeld als op de PS2/Xbox volgens mij.
Grappig zo denk ik over super Nintendo, maar net wanneer je met het gamen bent begonnen. Je eerste game, waardoor de passie is ontstaan en dit koppel je onbewust toch aan de console.

Zouden wel een keer een console poll kunnen houden ben toch benieuwd krijg je ook wel mooi generatie overzicht ivm de doelgroepen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@Grave

ik ben helaas wel iets te bejaard om het Gamecube tijdperk als 'begin' te beschouwen, dat is eerder de C64. De meest krachtige herinneringen komen van het Amiga tijdperk :'( .

[ Voor 20% gewijzigd door SeamusXanthus op 01-09-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 18:39
nioz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:12:
Waar komt die afbeelding vandaan? Ik neem aan dat dit nog van voor de overname van Gaikai door Sony is?

In dat geval is het natuurlijk lastig te zeggen wat daarvan op dit moment nog in het beheer van Gaikai is. Ik heb het wel vaker genoemd, maar ik heb destijds wel eens een demo van Saints Row gespeeld via Gaikai en dat werkte best aardig. Wel wat (input)lag, maar toch speelbaar. Ik had daarom eigenlijk wel verwacht dat ze sneller en eerder met Gaikai voor Playstation zouden komen. Zouden ze nog zo hard bezig zijn met het verbeteren van de technologie?

Uit de oude doos (maart 2012):
Een vergelijking tussen onlive en Gaikai door Eurogamer Digital Foundry:
http://www.eurogamer.net/...face-off-gaikai-vs-onlive
Vooral interessant omdat ook redelijk wordt uitgelegd hoe Gaikai werkt (en verschilt tov Onlive, alhoewel dat niet zo heel relevant is nu). Ook nog aardig wat latency problemen/input lag: 150-220ms. Hierbij moet wel in acht genomen worden dat ook spellen die je direct op je console speelt vaak aardige input lag kunnen hebben die 100ms+ kan zijn (http://www.eurogamer.net/...lag-factor-article?page=2).

Dit was volgens mij het beste resultaat in de Gaikai test:

[...]
Top post! Bedankt. Wat ik vooral interessant vind is dat ze de test doen met een 20mbit adsl lijntje die bij speedtest 18mbit aangeeft. Als ik dan de resultaten zie ben ik erg onder de indruk.

Nu met de steun van Sony heb ik er wel vertrouwen in dat ik eind volgend jaar gewoon red Dead redemption kan spelen op mijn ps4.

Ik hoop trouwens wel dat ze het nog voor elkaar krijgen om de service op 60fps te laten draaien. Dat ze al een lagere input lag hebben dan bij lokale gameplay is knap. Als het wat consistenter zou zijn zou nog beter zijn. Maar dat zou ook aan de gebruikte adsl lijn kunnen liggen lijkt me.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:22
Ryse is deels te spelen via de pc, een voorproefje:

http://sebastianwiberg.se/ryse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41
Zooo grappig joh! Zooo echt wel.. :/ niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

och kvin het wel een beetje grappig :P

Nieuw "de kwestie" van Gamekings.tv over Sony en Microsoft na Gamescom 2013
imho wel een redelijk geod verhaal.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
Boris heeft sowieso een aantal rare vergelijkingen, bijvoorbeeld de service van het live netwerk, rond 11 minuten is gewoon gelul.... Xbox live is zeker onder de huidige generaties consolles een beter netwerk gebleken. Het hele gratis vs. betaald online gamen gaat bijvoorbeeld ook niet meer op bij de PS4.

Mensen willen AAA of AA games, dat bepaalt de markt, niet de hoeveelheid Indi's

Erg vreemde vergelijkingen, hij oordeelt dat PSN beter zou zijn dan XBL, waarop baseert hij dat? Hij heeft het iig nog niet zelf mogen ervaren. Het succes van XBL heeft al bewezen dat MS daar zeker goed mee bezig is. Boris komt wederom niet verder dan dat Sony het beter doet op basis van bla bla, het meest idioote is dat hij eerst het hele idee van blockbusters ten gunste van indi's afkraakt om vervolgens te zeggen dat hij de AAA titels van MS weer heel sterk zijn, dus de games als Ryse, Titanfall e.d.

Hij heeft zich zelf een keer of 3 in het filmpje tegen gesproken... Kortom, weinig consistent in je verhaal. De ontzettend vage meningen die Boris hier ventileert hebben ook nog geen eens een onderbouwing.
Eerst vertellen ze dat MS heel goed in het verkopen van een dienst is om vervolgens te concluderen dat Sony dit beter gaan doen met het PSN. Terwijl Sony nog maar moet bewijzen dat ze de gamers kunnen vinden die extra voor een live achtige server variant weten te strikken, iets wat MS al lang heeft bewezen bij hun Xbox Live dienst. Hoe meer ik Boris hoor praten hoe sterker ik hem verdenk hier geen objectieve mening te ventileren. Beetje jammer.

Conclusie van het gene wat ze vertellen, waarbij ze vooral van hak op de tak springen, MS heeft de grote titels beter voor elkaar en Sony moet het van de indi's hebben.

[ Voor 85% gewijzigd door Bullet NL op 01-09-2013 21:02 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat is niet de conclusie, de conclusie is dat Microsoft dezelfde strategie als bij de X360 voortzet en dat is met zakken geld schuiven voor timed exclusives etc. hiermee hoopt Microsoft zieltjes te winnen onder de consument. Sony heeft een totaal andere strategie door bij de de 3th party titels niet met zakken geld te gaan schuiven maar om veel goede indies naar hun platform te trekken waardoor ze kunnen zeggen "naast die 3th party titels die je op beide consoles kunt spelen heb je bij ons ook nog toffe indies".

XBL en PSN zijn diensten die nu al op de PS3 en X360 te gebruiken zijn dus daar kun je prima een vergelijk in maken en hij heeft gelijk dat PSN de laatste tijd kwa snelheid en stabiliteit prima is.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Droog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:12:
Dat is niet de conclusie, de conclusie is dat Microsoft dezelfde strategie als bij de X360 voortzet en dat is met zakken geld schuiven voor timed exclusives etc. hiermee hoopt Microsoft zieltjes te winnen onder de consument. Sony heeft een totaal andere strategie door bij de de 3th party titels niet met zakken geld te gaan schuiven maar om veel goede indies naar hun platform te trekken waardoor ze kunnen zeggen "naast die 3th party titels die je op beide consoles kunt spelen heb je bij ons ook nog toffe indies".

XBL en PSN zijn diensten die nu al op de PS3 en X360 te gebruiken zijn dus daar kun je prima een vergelijk in maken en hij heeft gelijk dat PSN de laatste tijd kwa snelheid en stabiliteit prima is.
Maar Microsoft koopt niet zoveel studio's op (of heeft dat niet gedaan) zoals Sony dat wel heeft (gedaan). Die richten zich op de games die de studio's uitbrengen en minder op de studio an sich.

Verder is het hele indie-verhaal natuurlijk erg interessant, maar de vraag blijft nog steeds of die games ook niet bekend waren geworden van zichzelf en of die studio's ook nu niet wat anders te werk zijn gegaan. Een indie is nou juist een studio die met noeste arbeid op een zolderkamer een prachtige game in elkaar heeft gezet. Dat is onderdeel van de hele aantrekkelijkheid. Daar hoort niet een uitgebreid kantoor met allerlei gratis dingen bij. Als je dat weghaalt is een indie-game gewoon een game met een kleiner budget maar met wat nieuwe ideeën. Nou is dat ook niet meteen slecht natuurlijk, maar de vraag is of je wel de kwaliteit krijgt die je ervan gaat verwachten. Van de games die ik heb gezien vind ik ze niet super (al is het natuurlijk een kwestie van smaak. Voor de prijs van 1 AAA game krijg je nu enkele indiegames en die moeten zich ook nog maar bewijzen. Maar laten we het niet groter maken dan het is.

Ik vind verder het goed punt wat JJ aanhaalt over dat Sony dit mogelijk doet omdat ze een kleiner budget hebben, daar waar MS naar EA en Activision met een grote zak geld is gegaan. En het stuk erna dat ze dit zijn gaan doen na de (tijdelijke) exclusiviteit van de GTA 4 DLC klinkt dan ook wel logisch. Ze moesten wat anders gaan doen en konden het qua budget niet bijbenen met Microsoft.

Zelf zie ik liever een vette blockbuster dan een handvol indiegames. Mij spreekt ook de Amerikaanse markt meer aan dan de Europese of Aziatische markt. De exclusiviteit die ze nu halen bij EA met BF4 en Titanfall, bij Activision met Call of Duty e.d. vind ik persoonlijk interessanter dan de hele indie-strategie.
Reken maar van yes dat de X1 prima gaat verkopen in de VS als je daar straks Madden bij krijgt.

Verder vind ik Boris wel heel erg Sony aan het ophemelen. Ook is het opvallend dat ie Kinect crap noemt, terwijl je daar juist veel vernieuwing bij kunt creëren, iets waar ie in het begin met de indies over begint. En Xbox zit helemaal niet in de paniek, maar er gebeuren meer dingen binnen het bedrijf wat wel effect heeft en wat voor retards je op het internet het hardst ziet schreeuwen, daar zijn ze vast wel van geschrokken. Plus het gezeur wat je ook weer van JJ hoort met zijn "ze zijn overal op teruggekomen" wat natuurlijk ook ongelofelijke bullshit is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:50:
Boris heeft sowieso een aantal rare vergelijkingen, bijvoorbeeld de service van het live netwerk, rond 11 minuten is gewoon gelul.... Xbox live is zeker onder de huidige generaties consolles een beter netwerk gebleken. Het hele gratis vs. betaald online gamen gaat bijvoorbeeld ook niet meer op bij de PS4.

Mensen willen AAA of AA games, dat bepaalt de markt, niet de hoeveelheid Indi's

Erg vreemde vergelijkingen, hij oordeelt dat PSN beter zou zijn dan XBL, waarop baseert hij dat? Hij heeft het iig nog niet zelf mogen ervaren. Het succes van XBL heeft al bewezen dat MS daar zeker goed mee bezig is. Boris komt wederom niet verder dan dat Sony het beter doet op basis van bla bla, het meest idioote is dat hij eerst het hele idee van blockbusters ten gunste van indi's afkraakt om vervolgens te zeggen dat hij de AAA titels van MS weer heel sterk zijn, dus de games als Ryse, Titanfall e.d.

Hij heeft zich zelf een keer of 3 in het filmpje tegen gesproken... Kortom, weinig consistent in je verhaal. De ontzettend vage meningen die Boris hier ventileert hebben ook nog geen eens een onderbouwing.
Eerst vertellen ze dat MS heel goed in het verkopen van een dienst is om vervolgens te concluderen dat Sony dit beter gaan doen met het PSN. Terwijl Sony nog maar moet bewijzen dat ze de gamers kunnen vinden die extra voor een live achtige server variant weten te strikken, iets wat MS al lang heeft bewezen bij hun Xbox Live dienst. Hoe meer ik Boris hoor praten hoe sterker ik hem verdenk hier geen objectieve mening te ventileren. Beetje jammer.

Conclusie van het gene wat ze vertellen, waarbij ze vooral van hak op de tak springen, MS heeft de grote titels beter voor elkaar en Sony moet het van de indi's hebben.
Op basis waarvan is Live beter? Updates, ja. Gratis content, absoluut niet. Bij online gaming merk je geen verschil. Het is maar net hoe je het bekijkt dus. Ik heb beide current gens thuis staan, en geen haar op mijn hoofd heeft ooit ook maar overwogen om MS geld te gaan geven voor iets dat ik op de PS3 gewoon volledig gratis kan doen. Ik denk dat Sony momenteel dagelijks nieuwe Plus abonnee's strikt door de Instant Game Collection en ik denk dat een groot percentage van de fanatieke online gamer inmiddels al Plus heeft. Het is gewoon een slimme move geweest, die gratis games. Hell, zoveel game ikzelf niet eens momenteel, maar Plus heb ik wel. Mijn Vita en PS3 staan vol met games, terwijl ik er dit jaar misschien 2 zelf gekocht heb. _/-\o_

@Martin; denk je werkelijk dat indie devs allemaal op een zolderkamertje zitten? :+

Dit zijn ook gewoon bedrijven hoor. Wellicht niet vergelijkbaar met een studio met 500 man in dienst, maar toch. Het hele indie idee is dat ze onafhankelijk zijn van de uitgever en dus een game kunnen maken die zijzelf willen, en niet een CoD met 80 nieuwe perks en killstreaks, omdat het moet van EA. Sony pakt het denk ik heel slim aan, als die indie studio's straks zo groot zijn, heb je een grote kans dat het gewoon first party studio's van Sony worden en hebben we er een nieuwe Naughty Dog bij (bij wijze van).

Je vindt de exclusiviteit die MS nu haalt bij EA met BF4 en Titanfall en bij Activision met Call of Duty interessanter?

Titanfall zeker, maar de rest? Meh. Dan vind ik de exclusiviteit van Sony met alle indies, Watch Dogs, Destiny, AC Black Flag, Mad Max, F2P games, en vermoedelijk GTA V een stuk interessanter dan een timed map packje voor een uitgerangeerde grafisch inferieure shooter. Wat MS doet is voornamelijk timed (zelfs over Titanfall gaat dat gerucht, Respawn ontkent althans niet). PS4 krijgt echte exclusieve zooi die gewoon niet voor andere platforms gepland staat. :)

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 01-09-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar PS+ is ook niet te vergelijken met Xbox Live Gold. PS+ is eigenlijk een Xbox Live Platinum. Een dienst bovenop je (bij PSN) gratis multiplayer. Veel PSN gamers hebben inderdaad PS+ maar je bent dan ook gek als je die gratis games links laat liggen.

Wat ik me echter nog steeds afvraag is hoe ze dat straks op de PS4 gaan doen. Krijg je dan nog steeds gratis games naast online multiplayer? Of niet meer. En indien ze daar mee doorgaan, wat krijg je dan gratis? Want er zijn dan nog geen games uit die ze gratis kunnen geven. Een driveclub is ook maar een beperkte versie. Is dat dan waar die service naartoe gaat? Veredelde demo's?

Anyways, waar Xbox Live nog steeds in uitblinkt is de crossgame partychat, het partysysteem an sich en allerlei andere (gamegerelateerde) vernieuwing. Xbox Live was de eerste met achievements bijvoorbeeld. Straks krijg je daar nog de challenges bij die wekelijks worden toegevoegd of gewijzigd. Ook het patch-systeem van MS werkt nog steeds beter, de downloadsnelheid is doorgaans hoger (al trekt Sony ondertussen wel bij). Ook de servers zijn stabieler gebleken en de downtime vele malen lager (hoeveel uur ligt PSN er ook telkens uit voor onderhoud?)

Sony is vrij mager met het vernieuwen en toevoegen van nieuwe dingen. Daarin hebben ze vrijwel altijd MS gevolgd en dat is gewoon jammer. Nu gaat MS de cloud-kant op en waarempel, Sony kondigd ook ineens aan dat ze daar ook iets mee gaan doen. Hoe en wat is dan echter wel weer vaag, maar ze gaan er wel iets mee doen. Toch lijkt het me niet een rare conclusie als MS het straks in het begin beter voor elkaar heeft dan Sony waarna die het over een jaar of 2 pas weer in orde heeft.

Nouja, we zullen zien. Ik ben in ieder geval tevreden met Xbox Live. En als ik games wil spelen, dan koop ik ze gewoon. Iets wat ik nog wel zie gebeuren is dat je straks een hele groep krijgt op PSN+ die weinig games meer kopen en alles met hun PSN+ gaan zitten spelen, ofwel: de aantallen gaan dan gewoon omlaag (een publisher krijgt minder geld voor een game).

Zelf ben ik overigens niet echt te spreken over de Games met Gold actie van Microsoft (nu weer een stom kaartspel een een game van een paar jaar terug), maar ik vermaak me nog prima met de games die ik wel heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:36
LMAO _/-\o_

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Tis toch vrij simpel?

Xbox Live historisch gezien de stabielere service, meestal de eerste met nieuwe features, en meestal sneller download snelheden
PSN+ meeste waar voor je geld (sterker nog EXTREEM veel waar voor je geld).

Maar net wat je criteria zijn wat beter is.

Overigens ben ik benieuwd wat het effect op lange termijn is van PSN+. Gamers verwachten nu vele gratis titels, zelfs bij de PS4. Straks krijgen relatief veel meer mensen PSN+ omdat veel mensen toch wel willen multiplayeren. 3rd party publishers moeten tegen PSN+ vechten en de Sony exclusives. Het kan straks zo maar gebeuren dat de PS4 met overmacht meer verkocht gaat worden maar 'het geld' voor de uitgevers te halen is op de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:46
Martinspire schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:55:
Sony is vrij mager met het vernieuwen en toevoegen van nieuwe dingen. Daarin hebben ze vrijwel altijd MS gevolgd en dat is gewoon jammer. Nu gaat MS de cloud-kant op en waarempel, Sony kondigd ook ineens aan dat ze daar ook iets mee gaan doen. Hoe en wat is dan echter wel weer vaag, maar ze gaan er wel iets mee doen.
microsofts cloud verhalen zijn anders ook behoorlijk vaag. Verder dan dedicated servers komt het voorlopig niet, maar dedicated servers in een virtual machine is nou niet bepaald revolutionair.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haarbal schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:04:
[...]

microsofts cloud verhalen zijn anders ook behoorlijk vaag. Verder dan dedicated servers komt het voorlopig niet, maar dedicated servers in een virtual machine is nou niet bepaald revolutionair.
Er zijn al zat voorbeelden geweest van zowel MS als 3rd parties. Dat varieerde van ideeën tot tech-demo's tot game voorbeelden (zoals Forza). Waar Sony alleen nog over dedicated servers heeft gepraat en het vooral bij "we gaan er iets mee doen" statements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Chaoss schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:45:
och kvin het wel een beetje grappig :P

Nieuw "de kwestie" van Gamekings.tv over Sony en Microsoft na Gamescom 2013
imho wel een redelijk geod verhaal.
Altijd leuk om te zien dat ze zelfs bij gamekings strijden tussen de playstation en xbox.

Anyway goed verhaal en denk ook dat het meeste ervan waar is. De strijd begint pas als beide consoles uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41
Zoals gebruikers van PSN plus hier vaker aangeven kopen ze gewoon minder games omdat ze via PSN voldoende games krijgen. Lijkt me niet een heel gezond systeem voor een bedrijf waar men naar mijn mening juist winst haalt op games (en accessoires). PSN plus komt voort uit een achterstand situatie die ze met o.a. PSN plus goed hebben ingehaald. De noodzaak om nu deze service door te blijven zetten in de huidige zeer ruimhartige vorm zie ik niet zozeer? De vraag is dan of ze dat ook blijven doen.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-09-2013 22:13 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Martinspire schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:40
Zelf zie ik liever een vette blockbuster dan een handvol indiegames. Mij spreekt ook de Amerikaanse markt meer aan dan de Europese of Aziatische markt. De exclusiviteit die ze nu halen bij EA met BF4 en Titanfall, bij Activision met Call of Duty e.d. vind ik persoonlijk interessanter dan de hele indie-strategie.
Reken maar van yes dat de X1 prima gaat verkopen in de VS als je daar straks Madden bij krijgt.
Dat is dus persoonlijk maar uit verkoopcijfers is wel gebleken dat de meeste gamers vrij weinig om timed exclusives geven want dit is niet terug te zien in verkoopcijfers. Het is dus opmerkelijk dat Microsoft daar dus zoveel geld aan blijft uitgeven.

Tripple A titels komen toch wel naar beide consoles, die blockbuster ga je ook op de PS4 spelen en blijkbaar vinden weinig mensen het boeiend dat ze dan s'en bepaalde DLC een maand eerder kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:13:
Zoals gebruikers van PSN plus hier vaker aangeven kopen ze gewoon minder games omdat ze via PSN voldoende games krijgen. Lijkt me niet een heel gezond systeem voor een bedrijf waar men naar mijn mening juist winst haalt op games (en accessoires). PSN plus komt voort uit een achterstand situatie die ze met o.a. PSN plus goed hebben ingehaald. De noodzaak om nu deze service door te blijven zetten in de huidige zeer ruimhartige vorm zie ik niet zozeer? De vraag is dan of ze dat ook blijven doen.
De echt goeie games koop ik als PS+ abbonee bij of vlak na release want dat zijn toch games die je bij release wilt spelen. Daarnaast heb je games die je normaal gesproken uit de aanbieding bak haalt voor 10-20 euro en die je dus veel later speelt en die laatste groep is voornamelijk vervangen door PS+.

De verkoop cijfers van PS3 games is niet gedaald sinds PS+ dus dat geeft wel aan dat PS+ helemaal geen game inkomsten "opsnoept".

Verder zit er natuurlijk een commercieel idee achter de games die beschikbaar komen op PS+ het is echt geen toeval dat AC3 te spelen is X weken voordat AC4 uitkomt en zo is dat ook al tig keer met andere games gedaan. Ze proberen je enthousiast te maken voor een bepaalde serie zodat je het laatste deel ook bij de release gaat kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:20:
[...]

De echt goeie games koop ik als PS+ abbonee bij of vlak na release want dat zijn toch games die je bij release wilt spelen. Daarnaast heb je games die je normaal gesproken uit de aanbieding bak haalt voor 10-20 euro en die je dus veel later speelt en die laatste groep is voornamelijk vervangen door PS+.

De verkoop cijfers van PS3 games is niet gedaald sinds PS+ dus dat geeft wel aan dat PS+ helemaal geen game inkomsten "opsnoept".
Is dat wel zo? Ik bedoel, nu krijg je de laatste tijd echt AAA titels, dat was aan het begin ook wat minder. En er zijn toch aardig wat consoles verkocht.

Het zal me niet verbazen als het aantal gekochte games per console lager ligt sinds PSN+
Als iemand een bron voor me heeft, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:13:
Zie reactie hierboven.

En verder heeft Sony al aangegeven dat de Instant Game Collection gewoon blijft bestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Maar PS+ is ook niet te vergelijken met Xbox Live Gold. PS+ is eigenlijk een Xbox Live Platinum. Een dienst bovenop je (bij PSN) gratis multiplayer. Veel PSN gamers hebben inderdaad PS+ maar je bent dan ook gek als je die gratis games links laat liggen.

Wat ik me echter nog steeds afvraag is hoe ze dat straks op de PS4 gaan doen. Krijg je dan nog steeds gratis games naast online multiplayer? Of niet meer. En indien ze daar mee doorgaan, wat krijg je dan gratis? Want er zijn dan nog geen games uit die ze gratis kunnen geven. Een driveclub is ook maar een beperkte versie. Is dat dan waar die service naartoe gaat? Veredelde demo's?
Hoezo zijn Live Gold en PS+ niet te vergelijken? Beide zijn betaalde diensten met een adviesprijs van 4,99 per maand.

Ook op de PS4 zal je nog gratis spellen krijgen bij playstation plus. Het eerste jaar zal het aantal grote titels inderdaad wel klein zijn. Bij de Vita kwamen er ook pas na een jaar grotere titels beschikbaar. Jammer, maar logisch natuurlijk.

Geweldig trouwens de reacties waarin wordt gesuggereerd dat Ps+ slecht voor de industrie is. Je krijgt als consument gewoon flink waar voor je geld, publishers gaan er zelf akkoord mee en krijgen er voor betaald.. ik zie het probleem niet? Als de publishers/devs echt minder geld binnen zien komen daardoor, dan stoppen ze er heus wel mee. Dit is echt zoeken naar een probleem dat zichzelf op zou lossen als het ooit een probleem wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:14

Die vraag wordt keer op keer gesteld, terwijl het antwoord allang bekend is en zelfs bevestigd is door Sony zelf :'( Bij release krijgen PS+ members Driveclub en Resogun. Driveclub is een iets uitgeklede versie vergeleken met de retail versie (iets minder cars en tracks) terwijl Resogun een volledige versie betreft. Alleen de maanden na de releasemaand is het nog niet bekend wat PS+ gaat doen. Het kan ook zijn dat ze in 2013 niks meer gaan toevoegen aan de instant game collection, maar dat het bv. twee maandelijks geupdate wordt. Vooralsnog is er in ieder geval geen reden tot zorgen. Ik vind het zelfs knap dat ze meteen bij release gereed staan. En anders hebben ze nog een hele rits aan indie games die ze kunnen weggeven :*)
Martinspire schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:40:
[...]
Maar Microsoft koopt niet zoveel studio's op (of heeft dat niet gedaan) zoals Sony dat wel heeft (gedaan). Die richten zich op de games die de studio's uitbrengen en minder op de studio an sich.
Daar ben ik het niet mee eens. Ja, Sony heeft studios gekocht. Ja, MS heeft ook studios gekocht (rare..). Ze richten zich echter allebei op games, alleen is hun visie en aanpak daarin anders.

MS koopt exclusives (Gears of War, Titanfall, Dead Rising 3, enz.). Sony investeert in studios. Mooi voorbeeld hierin is Ready at Dawn studios. Eerst begonnen uit het niets, kregen van Sony geld om God of War naar de PSP te brengen. Nu, tien jaar later en inmiddels hebben ze een volwaardige studio opgebouwd, willen ze een homeconsole AAA game maken. Ze kloppen als eerst bij Sony aan natuurlijk, en krijgen budget en know-how om de game te maken, zie daar: The Order:1886 is geboren. Sony laat de studios eigenlijk behoorlijk vrij in hun keuzes; dat is dan ook de reden dat Quantic Dream wederom met de PS4 exclusief blijft bij playstation. Ik vind, persoonlijk, (zonder hier hooligans te willen activeren :+ ) de vergelijking met Ajax en PSV wel toepasselijk. Ajax (Sony) is bekend om zijn opleidingen en het kweken van talent, en PSV (MS) om het binnen halen van titels door veel geld te spenderen (Als we kijken naar de geschiedenis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan koopt Sony toch ook gewoon zijn exclusives? Zij het via de studio zelf, maar het blijven exclusives.

Verder @ daarboven PS+ en XBL zijn niet te vergelijken aangezien ze een andere dienst leveren. De ene doet online multiplayer, matchmaking en parties, de ander doet het als gamedownloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
We hebben het hier toch gewoon over nextgen ook?

Ik vind ook je exclusives kopen argument een beetje krom trouwens.
Sony is eigenaar van de studio's en investeert daar dus zelf actief in en is ook verantwoordelijk/de pineut als spellen dus slecht verkopen.

Nog even een waar ik op wilde reageren en over het hoofd had gezien:
Martinspire schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:08:
[...]
Waar Sony alleen nog over dedicated servers heeft gepraat en het vooral bij "we gaan er iets mee doen" statements.
In welke mate we bij ps4 spellen dedicated servers mogen verwachten staat inderdaad nog niet vast. Het is echter niet zo dat ze tot nu toe enkel over dedicated servers hebben gepraat. Op de ps3 waren er ook spellen met dedicated servers, dus er is wat dat betreft wel ervaring/historie (o.a. Warhawk en killzone 2)

[ Voor 122% gewijzigd door nioz op 01-09-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Martinspire schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:37:
Maar dan koopt Sony toch ook gewoon zijn exclusives? Zij het via de studio zelf, maar het blijven exclusives.
Tuurlijk! Als je investeren in een onbekende studio wilt vergelijken met het kopen van een titel van EA...

Investeren <> kopen
Verder @ daarboven PS+ en XBL zijn niet te vergelijken aangezien ze een andere dienst leveren. De ene doet online multiplayer, matchmaking en parties, de ander doet het als gamedownloads.
Dit is het next gen topic, hè... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies op de PS4 is PS+ ook voor multiplayer en daarnaast voor gratis games, cloud back-ups en scheduled downloads/updates.

Maar PSN en Xlive kun je in hun huidige vorm qua online kwaliteit prima met elkaar vergelijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
nioz schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:28:
[...]

Geweldig trouwens de reacties waarin wordt gesuggereerd dat Ps+ slecht voor de industrie is.
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het slecht voor de industrie is, maar ben benieuwd of het vol te houden is, en wat het effect is voor de uitgevers.

Wat ik al een keer in het PSN+ topic schreef, ik had nooit verwacht dat het zo'n langdurig succes zou zijn. Ik had verwacht dat Sony in het begin een paar titels weg zou geven en dan vervolgens laten varen om zo een transitie naar een Xbox Live achtig betaal systeem te komen. Dat laatste is inmiddels gebeurd, straks moet je betalen om multiplayer te kunnen spelen, maar de games blijven maandelijks onverminderd toe worden gevoegd. Dit had ik totaal niet voorzien, met de kennis van nu had ik waarschijnlijk me ook wel aan PSN+ gewaagd, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jobbie schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:11:
[...]

Tuurlijk! Als je investeren in een onbekende studio wilt vergelijken met het kopen van een titel van EA...

Investeren <> kopen
Klopt, maar met het budget wat ze aan die studio's schenken kun je nou ook niet echt zeggen dat het kleine studio's. Gooi er genoeg budget tegenaan en je krijgt er vast wel een mooie titel van. Overigens heeft MS ook met de wat minder grote partners games gemaakt, maar ik vind het vanuit Microsoft helemaal niet raar dat men kijkt naar wat een studio gepresteerd heeft, voordat men overgaat tot het geven van een groot bedrag. Verder zijn de studio's vaak wel nieuw, maar hebben die ook personeel overal vandaan gehaald. Dus echt van een nieuw origineel team kun je niet spreken.

Anyways, bij Sony zijn het dus de 1st en 2nd party studio's, bij MS 1st en 3rd party studio's die de blits maken op Gamescom.
[...]

Dit is het next gen topic, hè... :X
Klopt, maar omdat beiden nog niet uit zijn kijk ik naar hoe het nu verloopt. Dan is het niet zo raar dat ze voor 5 euro per maand gratis games kunnen weggeven. Straks komt daar dus een online-netwerk bij die ze er van betalen, dus moeten we nog zien of ze deze gamedienst hetzelfde kunnen houden. Ik kan me voorstellen dat een Ubisoft of EA liever 1 miljoen full priced exemplaren verkoopt dan 10 miljoen voor 5 euro (of zelfs minder) (even als voorbeeld).

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 01-09-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Allebei hetzelfde doel: zorgen dat je goede spellen niet bij de concurrent komen. Het één is niet meer 'evil' dan de andere in mijn optiek, wat wel altijd gesuggereerd wordt.

Sterker, de neutrale consument is beter af met timed exclusives aangezien deze dan in elk geval later op de andere consoles komt. Zo heb ik het altijd jammer gevonden dat ik Super Mario Galaxy op mijn Wii moest spelen, terwijl die er op de PS3/Xbox fantastisch uit had gezien.

Niet dat ik tegen first party games ben, maar ik zie weinig verschil tussen het direct kopen van een spel of een hele studio. Ik ben het dus wel met Martinspire eens, het is allebei hetzelfde, alleen klinkt het ene veel nobeler dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:25:
[...]
Klopt, maar omdat beiden nog niet uit zijn kijk ik naar hoe het nu verloopt. Dan is het niet zo raar dat ze voor 5 euro per maand gratis games kunnen weggeven. Straks komt daar dus een online-netwerk bij die ze er van betalen, dus moeten we nog zien of ze deze gamedienst hetzelfde kunnen houden. Ik kan me voorstellen dat een Ubisoft of EA liever 1 miljoen full priced exemplaren verkoopt dan 10 miljoen voor 5 euro (of zelfs minder) (even als voorbeeld).
het lijkt er wel op alsof je er vanuit gaat dat die 5euro per maand van Microsoft volledig opgaat aan de kosten van het Live netwerk. Volgens mij valt dat best mee, aangezien de meeste zaken via peer to peer verlopen. Voordelen van Xbox Live, zoals cross game chat etc, zijn dan ook niet zozeer aan het xbox live netwerk te danken, maar aan de vooruitziende blik van Microsoft om dit vanaf dag één te integreren en genoeg resources ervoor te reserveren. Ook stel je dat er straks voor Sony ineens een online-netwerk bijkomt dat ze moeten betalen, maar op dit moment hebben ze ook gewoon een netwerk en hebben ze die kosten dus ook al.

@exclusives kopen:
Naar mijn mening zit daar echt wel een verschil. Titanfall was ook gewoon gemaakt zonder dat Microsoft exclusiviteit had gekocht. Daarnaast denk ik niet dat Microsoft de volledige kosten van de ontwikkeling et cetera van Titanfall voor zijn rekening neemt, aangezien het ook nog hewoon op de pc uitkomt. De financiele bijdrage van Microsoft draait daarom niet zo zeer om het mogelijk maken van de ontwikkeling van Titanfall, maar om het voorkomen van een release op het concurrerende platform.
Ik vind dat weldegelijk anders dan het investeren in, en daarmee mogelijk maken van de ontwikkeling van een spel voor een specifiek platform.

Overigens bestaat de kans dat bijvoorbeeld Deadrising 3 (of bijv. Wonderfull 101 op de Wii) zonder financiele steun/opdracht van Microsoft niet gemaakt zou worden. Met dit soort exclusives kopen heb ik dan ook geen moeite, in tegenstelling tot het uitgeven van geld om de concurrent te hinderen.

[ Voor 28% gewijzigd door nioz op 01-09-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:33:
[...]

het lijkt er wel op alsof je er vanuit gaat dat die 5euro per maand van Microsoft volledig opgaat aan de kosten van het Live netwerk. Volgens mij valt dat best mee, aangezien de meeste zaken via peer to peer verlopen. Voordelen van Xbox Live, zoals cross game chat etc, zijn dan ook niet zozeer aan het xbox live netwerk te danken, maar aan de vooruitziende blik van Microsoft om dit vanaf dag één te integreren en genoeg resources ervoor te reserveren. Ook stel je dat er straks voor Sony ineens een online-netwerk bijkomt dat ze moeten betalen, maar op dit moment hebben ze ook gewoon een netwerk en hebben ze die kosten dus ook al.
Maar het onderzoeken en opzetten is toch ook niet gratis?

Overigens laat Sony veel meer door 3rd party zelf doen, waardoor ze er ook geen kosten aan hebben. Dat is ook de reden waarom voicechat bij de ene game ook anders was dan bij de ander. Hoe het inmiddels zit weet ik niet, maar het zal vast gaan veranderen met de PS4. In ieder geval vind ik het vrij nutteloos om te blijven speculeren over wat ze gaan doen op next-gen. Ik wil het liever zien.

Niet dat PSN+ geen mooie dienst is hoor, ik zou het ook graag zien op de Xbox, maar zoals je weet, is de drang om winst te maken bij Microsoft wat groter dan bij Sony. Ik ben echter sceptisch over de gevolgen van het gratis blijven geven van games. Ook bij Steam zie je dat de verkopen tussen de sales door aardig aan het teruglopen zijn, puur omdat men wacht op de grote aanbiedingen. Nou weet ik niet hoe een Ubisoft of Activision er inmiddels tegen kijken, maar ik kan me voorstellen dat die liever wat meer games bij launch willen verkopen.

Ik denk dat we nu echter weer wat teveel aan het afdwalen zijn. Wat voor evenementen krijgen we nu nog? Tokio Games Show, PAX en First look schieten me te binnen, maar volgens mij lijkt me dat wel alles? Vraag me af wanneer er nog meer nieuws beschikbaar gemaakt gaat worden. Ik zie MS een dezer dagen op PAX wel de launchdatum bekend maken, maar weet niet hoe groot ze daar uitpakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 01-09-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Volgens mij ging Microsoft nog iets onthullen vandaag op Pax toch? 7pm... Maar weet even niet naar welke tijd dat hier vertaalt... We lezen het morgen ochtend wel denk ik :)

Edit: haal wat dingen door elkaar geloof ik. 7pm is er iets van het Halo toernooi @ pax. Aangezien Major Nelson een onthulling had geteased, en pax bijna voorbij is, wordt deze daar nu verwacht. Kan dus ook op een ander moment onthuld worden.

[ Voor 41% gewijzigd door nioz op 01-09-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Komt er nou nog eens een releasedatum voor de one? Zowel voor de vs als bij ons is er nog niks verteld?? hebben ze dan zulk slecht zicht op productie dat ze deze zaken niet kunnen melden??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Trishul schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:28:
Sony laat de studios eigenlijk behoorlijk vrij in hun keuzes; dat is dan ook de reden dat Quantic Dream wederom met de PS4 exclusief blijft bij playstation.
Ik vind dat Sony de devs soms wat té vrij houd. Kijk naar een The Last Guardian of de Gran Turismo serie.

Bij de één komt de maker gewoon niet over de boeg met een game en bij de GT serie mag Polyphony blijkbaar vrolijk 5 jaar doen over het maken van een GT spel op de PS3... onacceptabel bij MS dunkt me. Die "eisen" van Turn 10 gewoon om de twee jaar een forza.

Goed, GT5 heeft ondanks de negativiteit vanuit fora en reviews gewoon dik 10 milj stuks verkocht... dus het heeft zich wel terug verdiend. Ter vergelijk Forza 4 verkocht "slechts" 4 miljoen stuks. Deze twee spellen gingen toch wel head-to-head.

Het houd studio's aan de andere kant wel fris, als er iets is wat je niet kan ontkennen is dat er op de playstation 3 (en 2 for that matter) ENORM veel diversiteit is aan spellen en gedurfte concepten. daar waar MS zicht toch altijd vrij duidelijk richt op schiet/oorlog/racegames komt Sony met zoveel meer... Ik denk één van de redenen dan veel 360 consoles deze gen gaan switchen naar PS4.

Grappig is om te zien hoe de PS2 bijna 150 mijloen consoles heeft verkocht en de generatie erna deze games blijkbaar bijna 50-50 voor PS3 en 360 zijn gegaan. Sony heeft deze generatie keihard moet inleveren op installed base. het zou me niks verbazen als de komnde generatie heel veel gamers weer zullen overstappen naar Sony. Aan de Xbone kleeft zoveel negatieve pers en mojo.

Microsoft heeft heel hard die HALO en Gears of war titels nodig want de grote massa ziet geen voordeel in kinect 2. zelf in de vs is de PS4 250.000 keer meer gepreordered dan de xbone... die had ik niet zien aankomen. De VS is home base voor xbox.

Overige pre order cijfers:
PlayStation 4 - Top 10 Pre-orders

1. Battlefield 4 - 246,965
2. Call of Duty: Ghosts - 240,090
3. Killzone: Shadow Fall - 221,710
4. Assassin's Creed IV: Black Flag - 160,637
5. Watch Dogs - 118,315
6. Madden NFL 25 - 65,123
7. Destiny - 44,018
8. NBA 2K14 - 43,430
9. Knack - 40,982
10. FIFA Soccer 14 - 35,095

Xbox One - Top 10 Pre-orders

1. Call of Duty: Ghosts - 229,628
2. Battlefield 4 - 125,368
3. Assassin's Creed IV: Black Flag - 104,980
4. Watch Dogs - 69,152
5. Dead Rising 3 - 61,254
6. Ryse: Son of Rome - 57,962
7. Forza Motorsport 5 - 56,201
8. Madden NFL 25 - 43,167
9. Destiny - 35,627
10. Titanfall - 27,956

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

swopdark schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:11:
[...]

Ik vind dat Sony de devs soms wat té vrij houd. Kijk naar een The Last Guardian of de Gran Turismo serie.

Bij de één komt de maker gewoon niet over de boeg met een game en bij de GT serie mag Polyphony blijkbaar vrolijk 5 jaar doen over het maken van een GT spel op de PS3... onacceptabel bij MS dunkt me. Die "eisen" van Turn 10 gewoon om de twee jaar een forza.

[...]
En onder MS is Rare totaal naar de knoppen gegaan, juist vanwege een te vrije houding. Gekocht voor miljoenen en inmiddels gedoemd om een veredelde versie van Killer Instinct te maken en ontwerpen van Avatar kleding.

Zo spelen bij beide partijen wel dingen.

[ Voor 14% gewijzigd door CR1691 op 02-09-2013 00:19 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah, hoe je het ook wend of keert, maar Kinect Sports hebben miljoenen games verkocht. Ook de Viva Pinata titels zijn aardig verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
swopdark schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:11:
[...]

Overige pre order cijfers:

[...]
En daar zijn de VGCcharts weer. De cijfers zonder enige fatsoenlijke onderbouwing en daarmee eigenlijk ook niet als serieus te nemen kunnen worden gekwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:14
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 01:41:
Tjah, hoe je het ook wend of keert, maar Kinect Sports hebben miljoenen games verkocht. Ook de Viva Pinata titels zijn aardig verkocht.
Rare heeft gewoon al haar glans en glorie verloren. De breuk met Nintendo zorgde voor een exodus van goede mensen aldaar. Kinect Sports verkocht massaal omdat het gebundeld werd met de Kinect, die op zijn beurt weer gebundeld werd met de X360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 02:36:
[...]

En daar zijn de VGCcharts weer. De cijfers zonder enige fatsoenlijke onderbouwing en daarmee eigenlijk ook niet als serieus te nemen kunnen worden gekwalificeerd.
Aha, heb jij een betere bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Origins schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:57:
[...]

Aha, heb jij een betere bron?
Moet dat dan? Omdat ik aangeef dat deze bron enorm discutabel is moet ik met een andere bron komen? Wat een rare gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:03:
[...]

Moet dat dan? Omdat ik aangeef dat deze bron enorm discutabel is moet ik met een andere bron komen? Wat een rare gedachte.
Ik zeg niet dat dat moet, ik vroeg het alleen.
Blijkbaar heb je dat niet, dus ga ik van die lijst gewoon uit.

Ontopic: Goed om te zien dat de PS4 het zo goed doet(ookal had ik het bericht vorige week geplaatst), maar eigenlijk was het ook wel te verwachten dat het de meest populaire console was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]
VGCharts werkt met steekproeven en extrapoleert de cijfers dan. Nooit exact, maar wel een indicatie hoe de verhoudingen liggen: bv een game die op 1 staat bij de VGCharts is wel de game die door de bank genomen het meest is verkocht die week. Hoeveel precies... dat is niet na te gaan voor iemand buiten de publisher om.

Verder vind ik je reactie behoorlijk zeikerig overkomen. Dat de cijfers voor de door jou zo bejubelde xbox wat lager uitvallen daar maakt ze niet meteen ongeloofwaardig. ZEKER wanneer je zelf geen andere cijfers kunt overleggen en je dus geen argument hebt om ze te ontkrachten anders dan wat belerend te pruttelen dat VGCharts 'ongeloofwaardig' is. Tja... :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
[...]

Hoezo is dat een rare gedachte? Jij zegt dat iets niet klopt, dan mag jij met bewijs komen waaruit blijkt dat het inderdaad niet klopt.

Zou wat zijn als het in de rechtbank zo zou werken zoals jij het nu schetst. "Ik beschuldig jou van stelen en jij mag bewijzen dat het niet zo is, want ik beschuldig jou"...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zo werkt het toch in de US? :P

Maargoed, in iedergeval neemt VGAcharts de digitale verkopen niet mee, welke voor sommige games aardig aandeel heeft (diverse PC games haalden meer dan 50% uit digitale verkopen).

Daarvanuit, ik vraag me af of zij wel toegang hebben tot cijfers van de preorders bij de fabrikanten zelf, dus van MS en Sony zelf.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En jij denkt dat er op de X1 ineens veel meer digitale verkopen gaan plaatsvinden dan op de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:05:
En jij denkt dat er op de X1 ineens veel meer digitale verkopen gaan plaatsvinden dan op de PS4?
Oh de betrouwbaarheid kan je enkel in twijfel trekken als je 'je console' wil verdedigen? Ik ga in op de betrouwbaarheid van VGAchartz, of dit nu voor- of nadelig voor MS of Sony zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:05:
Er zijn wel veel mensen die zeggen dat ze geen schijfjes meer gaan kopen. 2 van mijn vrienden en ikzelf gaan alvast een Xbox One kopen, en enkel nog digitaal games kopen. Hier op het forum zijn er ook al enkele die dit hebben laten weten. Of dit de meerderheid is, dat betwijfel ik wel, maar ze zitten gewoon niet in de cijfers alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het uit welke console er gaat winnen of lijkt te gaan winnen.

Ik ga persoonlijk voor veel speelplezier , ik heb dan ook beide consoles besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:13:
[...]

Er zijn wel veel mensen die zeggen dat ze geen schijfjes meer gaan kopen. 2 van mijn vrienden en ikzelf gaan alvast een Xbox One kopen, en enkel nog digitaal games kopen. Hier op het forum zijn er ook al enkele die dit hebben laten weten. Of dit de meerderheid is, dat betwijfel ik wel, maar ze zitten gewoon niet in de cijfers alvast.
Oh nee daar twijfel ik ook niet aan hoor, ik vraag me alleen ten zeerste af of het deze cijfers nu enorm veel zal beïnvloeden, in welke richting dan ook. Ik persoonlijk denk niet dat een van beide platformen, met digitale versies erbij, ineens 100.000 extra verkopen van een bepaalde game laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:14:
Wat maakt het uit welke console er gaat winnen of lijkt te gaan winnen.

Ik ga persoonlijk voor veel speelplezier , ik heb dan ook beide consoles besteld.
Niet iedereen heeft het geld voor beide consoles. Ik alvast nog niet, want ik werk nog niet. Dus dan wil je liever dat je de beste console van deze generatie koopt als je er toch één gaat kopen. Met beste bedoel ik dan degene die gaat winnen, maar dat is eigenlijk niet perse de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Met beste bedoel ik juist degene die het beste past bij wat ik er mee wil doen, niet welke gaat 'winnen', dat boeit mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
vaagisdenaam schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:21:
Met beste bedoel ik juist degene die het beste past bij wat ik er mee wil doen, niet welke gaat 'winnen', dat boeit mij niet...
Voor veel mensen wel... Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar, altijd het beste willen, en als iemand anders iets beter heeft dan gaan ze daar gewoon mee om, of kinderachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:19:
Niet iedereen heeft het geld voor beide consoles. Ik alvast nog niet, want ik werk nog niet. Dus dan wil je liever dat je de beste console van deze generatie koopt als je er toch één gaat kopen. Met beste bedoel ik dan degene die gaat winnen, maar dat is eigenlijk niet perse de beste.
Winst bepaald wat je moet kopen? :? 'Winnaar' zijn is een momentopname vanaf november tot ergens maart 2014, wat de jaren erna gebeurd is stukje belangrijker (kijk maar 7 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:24:
[...]
Winst bepaald wat je moet kopen? :? 'Winnaar' zijn is een momentopname vanaf november tot ergens maart 2014, wat de jaren erna gebeurd is stukje belangrijker (kijk maar 7 jaar geleden).
Dat heeft er toch niets mee te maken dat mensen altijd hopen dat ze de juiste console hebben gekocht, omdat ze willen dat hun console de beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:19:
[...]

Als je maar het geld hebt voor 1 console zou ik voor de PS4 gaan.

Die is goedkoper , die komt eerder uit en er zit weinig echt verschil tussen de X1 en PS4.

Eigenlijk is het hetzelfde als vroeger , het verschil tussen de PS3 en Xbox 360 is ook te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:29:
[...]
Als je maar het geld hebt voor 1 console zou ik voor de PS4 gaan.

Die is goedkoper , die komt eerder uit en er zit weinig echt verschil tussen de X1 en PS4.

Eigenlijk is het hetzelfde als vroeger , het verschil tussen de PS3 en Xbox 360 is ook te verwaarlozen.
Ik heb geld voor 1 console, die 100€ extra maakt me niet uit, want of ik nu de Xbox One + FIFA + Kinect voor 500€ koop, of PS4 + Eye + Killzone voor 500€... Dan kies ik voor Xbox want Kinect > Eye, ik speel liever FIFA dan Killzone, en Xbox One geeft me naast games meer dan de PS. Je krijgt gewoon meer voor je geld, in mijn ogen. Want velen zijn het hier niet mee eens, dat is te merken aan de pre-orders in Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:31:
[...]

Ik heb geld voor 1 console, die 100€ extra maakt me niet uit, want of ik nu de Xbox One + FIFA + Kinect voor 500€ koop, of PS4 + Eye + Killzone voor 500€... Dan kies ik voor Xbox want Kinect > Eye, ik speel liever FIFA dan Killzone, en Xbox One geeft me naast games meer dan de PS. Je krijgt gewoon meer voor je geld, in mijn ogen. Want velen zijn het hier niet mee eens, dat is te merken aan de pre-orders in Europa :)
Je kan ook voor de PS4 en FIFA gaan , de PSEye heb je echt niet nodig bij FIFA.

Dan zit je op rond de 460 euro , maar kun je wel eerder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:27:
[...]

Dat heeft er toch niets mee te maken dat mensen altijd hopen dat ze de juiste console hebben gekocht, omdat ze willen dat hun console de beste is?
Natuurlijk wel, want 'beste' is een meerjarenplaatje, niet alleen de verkopen bij launch. Beide partijen hebben nog wat 'features' voor de toekomst, het kan nog alle kanten op.
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:35:

Ik denk dat zijn FIFA/KZ stukje los stond van de PSeye/Kinect vergelijking :P

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:35:
[...]

Dat is waar, maar 40€ voor een Kinect vind ik nu niet zo erg... Als het er voor zorgt dat ik sneller navigeer, makkelijker dingen kan oproepen. Kijk ik deel nooit video's of ik stream nooit mijn speel sessies, maar laten we even stellen dat ik het wel zou doen :D En ik wil aan een vriend tonen hoe je voorbij een of ander boss-lvl moet geraken, dan is het toch makkelijk om te zeggen Xbox Snap Twitch. Ipv het spel helemaal te gaan pauzeren en dan twitch oproepen, enzo... Ik heb het gevoel alsof Microsoft de Xbox One gebruiksvriendelijker gemaakt heeft dan Sony de PS4. Het is nu ook niet dat ik enkel FIFA ga spelen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:35:
[...]

Natuurlijk wel, want 'beste' is een meerjarenplaatje, niet alleen de verkopen bij launch. Beide partijen hebben nog wat 'features' voor de toekomst, het kan nog alle kanten op.
Dat is allemaal waar, de winnaar weten we zoals je zegt ook pas op het einde, maar nogmaals. Dat heeft toch niets te maken met het feit dat mensen altijd willen dat ze het beste hebben? Als jij kunt kiezen tussen 2 auto's die zo goed als hetzelfde zijn, maar na 5 jaar blijkt dat de andere beter was, dan denk je toch ook van: Hmm shit had ik die maar gekocht, dan had ik NOG MEER plezier.

Want dat vind ik ook zo raar, mensen doen alsof de andere console slechter is, en alsof je daar minder plezier uit haalt. :s Ik weet niet hoeveel plezier jullie uit game halen, maar of ik nu op PC, Xbox, of PS game, ik heb altijd plezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:38:
[...]

Dat is waar, maar 40€ voor een Kinect vind ik nu niet zo erg... Als het er voor zorgt dat ik sneller navigeer, makkelijker dingen kan oproepen. Kijk ik deel nooit video's of ik stream nooit mijn speel sessies, maar laten we even stellen dat ik het wel zou doen :D En ik wil aan een vriend tonen hoe je voorbij een of ander boss-lvl moet geraken, dan is het toch makkelijk om te zeggen Xbox Snap Twitch. Ipv het spel helemaal te gaan pauzeren en dan twitch oproepen, enzo... Ik heb het gevoel alsof Microsoft de Xbox One gebruiksvriendelijker gemaakt heeft dan Sony de PS4. Het is nu ook niet dat ik enkel FIFA ga spelen natuurlijk :)
Op de PS4 komen ook voice commands waar je veel mee kan besturen :

http://www.gamer.nl/nieuw...-stembesturing-via-ps-eye

Check maar , ik zei eerder al dat ze bijna hetzelfde worden die ps4 en x1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:41:
[...]

Kijk het is niet zeker wat ik nu zeg, ik gis maar, maar die PS Eye gaat NOOIT van hetzelfde kaliber zijn als de Xbox Kinect. Microsoft heeft zich daar harder op gefocust, meer geld in gestopt, betere specs ook gewoon. 1080p, IR blaster, IR camera. Dus die vergelijking gaat niet echt op, de Kinect is gewoon superieur tegenover de Eye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier overigens nog niemand gehoord over de toename in audiokwaliteit voor de voicechat op de X1. Nou zal Sony ook iets vergelijkbaars hebben denk ik, maar ik ben blij dat we van de matige kwaliteit af zijn straks. Het voorbeeld klinkt in ieder geval goed: http://majornelson.com/20...s-and-skypes-audio-codec/

Nog een plusje voor de volgende generatie dus :)
En zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen waarbij de volgende generatie gewoon geweldig gaat worden. Snellere menu's (opstarten van games en beginnen met gamen zal nu echt veel sneller zijn _O_), betere auto-saves (hopelijk wordt het opslaan gewoon uitgevoerd ook al drukt iemand op de powerknop, zijn we meteen van die gare melding af), weer lekker vloeiend navigeren en binnen notime een game in. Ik kan nu al niet meer wachten :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Ach de Kinect zal heus wel krachtiger zijn dan de Eye maar de belangrijkste zaken kan de Eye dus ook gewoon.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CR1691 schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:48:
Ach de Kinect zal heus wel krachtiger zijn dan de Eye maar de belangrijkste zaken kan de Eye dus ook gewoon.
Gaat de Eye ergens in de toekomst ook een keertje doen, het kan het vooralsnog nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ben ik blij dat ik gewoon een "normale" gamer ben en niet die meuk van die Kinect/PS eye nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

LOL jij denkt werkelijk dat je € 40,- voor Kinect betaalt en € 60,- voor Fifa? :+ O-)

Slimme marketing is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Origins schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:52:
Ben ik blij dat ik gewoon een "normale" gamer ben en niet die meuk van die Kinect/PS eye nodig heb.
Ik zie het ook enkel als gimmick en vind zou ik met een cam spelen, merk ik dat het met extra accessories toch leuker is (Move). Mijn keuze is om de HDMI ingang en next-gen racer, dat laatste vind ik de grootste domper bij de PS4 (gok dat GT7 pas ergens 2015-6 uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:00:
[...]

LOL jij denkt werkelijk dat je € 40,- voor Kinect betaalt en € 60,- voor Fifa? :+ O-)

Slimme marketing is het zeker.
Ik ga verder op de redenering van de persoon waarop ik reageerde... De Kinect is veel meer dan 40€ waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:01:
[...]

Ik ga verder op de redenering van de persoon waarop ik reageerde... De Kinect is veel meer dan 40€ waard
Okay, my bad.
SinergyX schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:00:
[...]

Ik zie het ook enkel als gimmick en vind zou ik met een cam spelen, merk ik dat het met extra accessories toch leuker is (Move). Mijn keuze is om de HDMI ingang en next-gen racer, dat laatste vind ik de grootste domper bij de PS4 (gok dat GT7 pas ergens 2015-6 uitkomt).
Tja je hebt Drive Club (meer arcade), en daarnaast vraag ik me af wat je nu zo ontzettend next-gen kan maken aan een racer (Drivatar buiten beschouwing gelaten, waarvan ik me afvraag of je er nu veel van gaat merken). Het ziet er grafisch iets beter uit, maar verder? Je rijdt nog steeds op een baan tegen andere auto's, maar verder. Ik ben zelf verder niet zo'n racer hoor (na 1 rondje heb ik het wel gezien), dus wellicht mis ik dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:22:
Tja je hebt Drive Club (meer arcade), en daarnaast vraag ik me af wat je nu zo ontzettend next-gen kan maken aan een racer (Drivatar buiten beschouwing gelaten, waarvan ik me afvraag of je er nu veel van gaat merken). Het ziet er grafisch iets beter uit, maar verder? Je rijdt nog steeds op een baan tegen andere auto's, maar verder. Ik ben zelf verder niet zo'n racer hoor (na 1 rondje heb ik het wel gezien), dus wellicht mis ik dingen.
Drive club is ook niet echt vergelijkbaar met GT en Forza, daar kijk ik niet eens naar. Natuurlijk is grafisch de basisreden, maar ook omdat GT gewoon even 'stilvalt', GT6 lijkt nog steeds een GT5.5 te gaan worden, klinisch geluid en vlakke omgevingen, na zoveel jaar is het voor mij tijd voor next-gen racen, inclusief de nieuwe online features en mogelijkheden. Forza zou nu ook dedicated servers gaan gebruiken, imho een mega stap mbt online racen, en natuurlijk de nieuwe racetak van Indie-cars :) Toen ik FM4 ben gaan spelen op de X360, was ik verbaast over de extra features die ze hebben, lang niet zoveel auto's en erg veel DLC, maar je auto volledig customizen qua decals en kleur, geweldig.

Natuurlijk pijnlijk dat Xbox geen huidige stuurtjes ondersteund (net als de X360), maar het werd ook een keer tijd mijn G25 te gaan vervangen.

En nu GT6 nog PS3 blijft, ben ik al 1 reden kwijt om een PS4 te halen (GT is altijd mijn aankoopmoment geweest), die zal dan wel ergens in de toekomst er nog bijkomen wanneer GT6HD (of7) uitkomt, zolang ze Trial Mountain er maar indoen :P.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vergelijking ergens hierboven van de battle tussen Forza en GT is ook niet echt eerlijk. In de tijt dat GT5 werd ontwikkeld, zijn er meerdere Forza games uitgekomen. Dus is het nogal logisch dat een enkele titel van Forza minder verkoopt dan een GT.

Dat dedicated servers voor een online racer is inderdaad ook erg interessant. Dan zal het voor velen een stuk stabieler worden qua verbinding.

Verder blijf ik levendige tegenstanders (dus niet dat treintje uit GT5) nog altijd erg leuk vinden en kan er nog aardig wat gedaan worden met de algemene sfeer van een game. Er staat nu vaak nog weinig op het spel als je een wedstrijd gaat rijden, maar door de lijn van bv F1 2012 of Racedriver Grid waar je het hele team ziet en ook diverse dingen er omheen (geven van interviews, rondlopen door de pits e.d.) kunnen de beleven veel beter maken dan nu het geval is. Racegames zien er nu al niet verkeerd uit, maar zodra je stilstaat zie je dat er toch nog een heleboel detail mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
"Microsoft's Illumiroom Xbox projector is too expensive to bring to your living room

Last year, Microsoft introduced an early proof-of-concept for its Xbox augmented reality projector IllumiRoom, new tech that could feasibly expand content from your Xbox consoles onto your living room walls; Unfortunately, IllumiRoom is now being described as "just research" that is too expensive to release to the public, Xbox One head of product planning Albert Penello told AusGamers.

"I wouldn't expect you'll see that," said Penello. "It's really super-neat if you're in the lab and you've got Microsoft money and you could totally set up this awesome lab, but... we looked at it, but for an average customer it's, like, thousands of dollars [for the set up]."

IllumiRoom was revealed during Samsung CES keynote earlier in the year in a new video that shows off a prototype that uses a Kinect for Windows camera in addition to a projector in order to expand content on-screen across to the surrounding walls. There was no mention of IllumiRoom during the Xbox One event at this year's E3. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:48:
"Microsoft's Illumiroom Xbox projector is too expensive to bring to your living room

Last year, Microsoft introduced an early proof-of-concept for its Xbox augmented reality projector IllumiRoom, new tech that could feasibly expand content from your Xbox consoles onto your living room walls; Unfortunately, IllumiRoom is now being described as "just research" that is too expensive to release to the public, Xbox One head of product planning Albert Penello told AusGamers.

"I wouldn't expect you'll see that," said Penello. "It's really super-neat if you're in the lab and you've got Microsoft money and you could totally set up this awesome lab, but... we looked at it, but for an average customer it's, like, thousands of dollars [for the set up]."

IllumiRoom was revealed during Samsung CES keynote earlier in the year in a new video that shows off a prototype that uses a Kinect for Windows camera in addition to a projector in order to expand content on-screen across to the surrounding walls. There was no mention of IllumiRoom during the Xbox One event at this year's E3. "
Ik las het net al. Vind het een tof concept, maar waarom het laten zien vraag ik me dan af? Dit weten ze van tevoren toch al, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat het cool is? Niet alles hoeft altijd te koop of te realiseren te zijn om het de moeite waard te maken om te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Microsoft Labs geeft wel vaker demos van techniek(en) die uiteindelijk nooit in productie komen. Illumiroom werd echter wel vaker gepresenteerd dan dat men gewoon is van ze, vandaar dat de geruchten al snel op gang kwamen dat het (wellicht) in de volgende generatie Xbox zou komen.

Wellicht dat ze de techniek nu nog een paar jaar volwassen laten worden en voor de volgende Xbox (Two? :p) weer uit de kast halen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:59:
Omdat het cool is? Niet alles hoeft altijd te koop of te realiseren te zijn om het de moeite waard te maken om te laten zien.
Microsoft presenteerde de Illumiroom in mei 2013. Het systeem werd ontwikkeld voor gebruik met de Xbox One, de opvolger van de Xbox 360.
In een 30 seconden durende samenvatting stelt Microsoft dat de techniek bedoeld is voor een gameconsole van de volgende generatie, zonder daarbij te vermelden welke console het daarbij voor ogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:41:
[...]

[...]

Als het er voor zorgt dat ik sneller navigeer, makkelijker dingen kan oproepen. Kijk ik deel nooit video's of ik stream nooit mijn speel sessies, maar laten we even stellen dat ik het wel zou doen :D En ik wil aan een vriend tonen hoe je voorbij een of ander boss-lvl moet geraken, dan is het toch makkelijk om te zeggen Xbox Snap Twitch. Ipv het spel helemaal te gaan pauzeren en dan twitch oproepen, enzo... Ik heb het gevoel alsof Microsoft de Xbox One gebruiksvriendelijker gemaakt heeft dan Sony de PS4. Het is nu ook niet dat ik enkel FIFA ga spelen natuurlijk :)
Het navigeren met voice commands en dergelijke is naar mijn eigen bescheiden mening puur een gimmick.
Los van het feit dat het wel of niet goed werkt. (Als het niet naadloos werkt zit je maar wat te roepen en te schreeuwen tegen je X1 of PS4 en is de lol er sowieso snel af.) Ik heb het zelf mogen ervaren bij mijn Samsung UE55ES8000, die werkt ook met voice commands. En nog afgezien ik het raar vind om tegen mijn spullen te praten, vind ik het geen betere manier om te navigeren. Geef mij maar de good old remote controller. En mocht je net als ik kleine kinderen hebben, die vinden het prachtig om de hele tijd tv (of in dit geval X1, PS4) off of on te zeggen. Daar ben je ook snel klaar mee kan ik je beloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Er zijn toch onnoemelijk veel voorbeelden van producten die eerst veel te veel geld kosten dus moeten we wachten tot de prijzen dalen... 4K TV's is een recent voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat is je punt? Dat men hier meteen denkt dat het in de Xbox One komt te zitten, of omdat men een nieuwe techniek liet zien wat nog toekomstmuziek is?

Ze hebben wel vaker filmpjes bij MS gemaakt die vooral zijn bedoeld om een beeld van de toekomst te geven, dan daadwerkelijk met nieuwe, binnenkort beschikbare, techniek te komen.

Bijvoorbeeld: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bqrz4M2Ejew]

En laten we ook deze niet vergeten:

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
zwembroek schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:05:
[...]

Het navigeren met voice commands en dergelijke is naar mijn eigen bescheiden mening puur een gimmick.
Los van het feit dat het wel of niet goed werkt. (Als het niet naadloos werkt zit je maar wat te roepen en te schreeuwen tegen je X1 of PS4 en is de lol er sowieso snel af.) Ik heb het zelf mogen ervaren bij mijn Samsung UE55ES8000, die werkt ook met voice commands. En nog afgezien ik het raar vind om tegen mijn spullen te praten, vind ik het geen betere manier om te navigeren. Geef mij maar de good old remote controller. En mocht je net als ik kleine kinderen hebben, die vinden het prachtig om de hele tijd tv (of in dit geval X1, PS4) off of on te zeggen. Daar ben je ook snel klaar mee kan ik je beloven. :)
Dan begrijp je niet hoe het werkt. Ten eerste werkt het al veel beter dan Samsung TV's, want die werken zelfs héél slecht. Ten tweede voor belangrijke acties zoals Xbox Off springt er een melding op waardoor je nog gewoon Cancel kunt doen... Jij mag het dan wel raar vinden om tegen je apparatuur te praten, maar als dit de volgende logische stap is, dan is het niet meer dan normaal om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:06:
[...]
En wat is je punt? Dat men hier meteen denkt dat het in de Xbox One komt te zitten, of omdat men een nieuwe techniek liet zien wat nog toekomstmuziek is?

Ze hebben wel vaker filmpjes bij MS gemaakt die vooral zijn bedoeld om een beeld van de toekomst te geven, dan daadwerkelijk met nieuwe, binnenkort beschikbare, techniek te komen.

Bijvoorbeeld: [video]
Dat MS het niet alleen heeft laten zien omdat het "cool" is, maar het de bedoeling was te implementeren in een console. Ik denk dat niemand er vanuit gaat dat het om de next-next-gen consoles gaat, maar om de X1. En alsnog kun je dan beter roepen van "hey, kijk wat cool", maar voorlopig niet beschikbaar voor consumenten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:08:
[...]

Dan begrijp je niet hoe het werkt. Ten eerste werkt het al veel beter dan Samsung TV's, want die werken zelfs héél slecht. Ten tweede voor belangrijke acties zoals Xbox Off springt er een melding op waardoor je nog gewoon Cancel kunt doen... Jij mag het dan wel raar vinden om tegen je apparatuur te praten, maar als dit de volgende logische stap is, dan is het niet meer dan normaal om het te doen.
Het is natuurlijk ook logisch om te bedenken dat ze er heus wel parental controls in hebben zitten over wie wel of niet xbox off mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Heb echt wel het idee van leuk voor een maand of 2-3 en daarna toenemend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johan tb schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:10:
Heb echt wel het idee van leuk voor een maand of 2-3 en daarna toenemend irritant.
Het hangt er maar helemaal vanaf wat je ermee kunt doen. Ik denk dat je sommige dingen wel snel zult laten en liever met een controller doet, maar dat het vooral een kwestie van gewenning is. Je ziet dat ook bij Siri bv. Niet iedereen gebruikt het, maar tijdens het autorijden is het toch wel handig dat even je smsje voorgelezen kan worden of dat je er 1 terug kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:08:
[...]

Het is natuurlijk ook logisch om te bedenken dat ze er heus wel parental controls in hebben zitten over wie wel of niet xbox off mag zeggen.
Dus de X1 maakt onderscheid in stem geluid en weet op welke stem hij wel en geen acties mag ondernemen? Want jij mag het logisch vinden, bij Samsung hebben ze het niet voor elkaar gekregen. Daar maakt het niet uit wie Off of On zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
zwembroek schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:44:
[...]

Dus de X1 maakt onderscheid in stem geluid en weet op welke stem hij wel en geen acties mag ondernemen? Want jij mag het logisch vinden, bij Samsung hebben ze het niet voor elkaar gekregen. Daar maakt het niet uit wie Off of On zegt.
Moto X van Motorola reageert alleen op de stem van de eigenaar, dus het kan zeker wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:44:
[...]

Van iedereen die een profiel op de console heeft staan, kan zowel uiterlijk als stem worden onderscheiden ja. Dus dat is zeker mogelijk. Net als dat het de stem kan onderscheiden van het geluid van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:48:
[...]

Van iedereen die een profiel op de console heeft staan, kan zowel uiterlijk als stem worden onderscheiden ja. Dus dat is zeker mogelijk. Net als dat het de stem kan onderscheiden van het geluid van de TV.
Dat is dan in ieder geval een ergernis minder voor de mensen die er gebruik van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:48:
[...]

Als ik een artikel van een paar dagen terug goed begrijp word er géén onderscheid gemaakt op stemgeluid. Kinect kent het profiel (uiterlijk) van de diverse gebruikers én kan lokaliseren waar geluid vandaan komt. Op basis van die gegevens kan bepaald worden wie er aan het spreken is, en daar zullen dan de juiste acties op gebaseerd worden. Op puur stemgeluid kan Kinect het niet afaik :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:59:
[...]

Als ik een artikel van een paar dagen terug goed begrijp word er géén onderscheid gemaakt op stemgeluid. Kinect kent het profiel (uiterlijk) van de diverse gebruikers én kan lokaliseren waar geluid vandaan komt. Op basis van die gegevens kan bepaald worden wie er aan het spreken is, en daar zullen dan de juiste acties op gebaseerd worden. Op puur stemgeluid kan Kinect het niet afaik :)
M.a.w. voorkomen dat iemand anders dan de speler XBOX OFF roept, kan in dat geval niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Daar is plakband voor nodig.
Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!