Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kinect heeft wel degelijk individuele stem herkenning, is op meerdere sites al bevestiogd maar zelfs in een preview op fok :

http://games.fok.nl/preview/615568/1/1/100/xbox-one.html

wordt het nogmaals bevestigd.

Wel is het zo dat stemgeluid moet worden gekoppeld aan een kinect login profiel, dus gaat wel in combinatie met gezichtsherkenning. Na een eenmalige setup per user echter zou een xbox ook stemgeluid herkennen zonder de speler te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Users will say “Xbox On” to turn on the system, which will not only turn on the Xbox but identify who’s talking.
In principe kan een user zonder profile, de Xbox niet uitzetten met zijn stem. Aan de andere kant, waar hebben we het over :?

EDIT: Boven was me iets voor.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 02-09-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:05:
Wel is het zo dat stemgeluid moet worden gekoppeld aan een kinect login profiel, dus gaat wel in combinatie met gezichtsherkenning. Na een eenmalige setup per user echter zou een xbox ook stemgeluid herkennen zonder de speler te zien.
Dat is het mooie: stemgeluid heeft er niets mee te maken :)
Kinect luistert vanwaar het geluid komt en weet met behulp van je skeleton en IR leds in de controller perfect te bepalen wie er gesproken heeft. Eurogamer heeft hier een uitgebreide demonstratie van gekregen en het blijkt erg goed te werken.
Daarom dat een grappenmaker hem wel aan kan zetten (low power state, herkent slechts 1 commando), maar om hem uit te zetten of ingame dingen te doen moet je herkend zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 02-09-2013 13:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
PWM schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:11:
[...]

In principe kan een user zonder profile, de Xbox niet uitzetten met zijn stem. Aan de andere kant, waar hebben we het over :?

EDIT: Boven was me iets voor.
Nou ik kan mij opzich wel grappige situaties voorstellen.
Speler staat 4-0 achter in Fifa 14 tegen vriend op de bank naast hem, kan niet tegen zijn verlies en schreeuwt XBOX OFF....party pooper -O-

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Meekoh schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:03:
[...]
Speler staat 4-0 achter in Fifa 14 tegen vriend op de bank naast hem, kan niet tegen zijn verlies en schreeuwt XBOX OFF....party pooper -O-
Nogmaals, dat gaat niet gewoon. Voor dingen als Xbox Off, of Xbox Dashboard tijdens het game, geeft het een melding in de rechter bovenhoek zodat je het nog op tijd kan cancelen.

Dus als iemand Xbox Off, op dat moment zegt, zegt gij gewoon met een Xbox Cancel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:05:
[...]

Nogmaals, dat gaat niet gewoon. Voor dingen als Xbox Off, of Xbox Dashboard tijdens het game, geeft het een melding in de rechter bovenhoek zodat je het nog op tijd kan cancelen.

Dus als iemand Xbox Off, op dat moment zegt, zegt gij gewoon met een Xbox Cancel
Dat snap ik ook wel, mijn opmerking was meer van humoristische aard. ;)
Het is iedereen vrij om naar die xbox te lopen en de stekker eruit te trekken als je er geen zin meer in hebt.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Meekoh schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:03:
Vriend kan ook gewoon de controller uit je hand rukken of de stekker eruit trekken, als hij echt zo'n party pooper zou willen zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 02:36:
[...]

En daar zijn de VGCchartz weer. De cijfers zonder enige fatsoenlijke onderbouwing en daarmee eigenlijk ook niet als serieus te nemen kunnen worden gekwalificeerd.
En wat is jouw onderbouwing dan voor de claim dat VGCharts geen fatsoenlijke bron is? Het is makkelijk om in het wilde weg te roepen dat iets ongeldig is, omdat het geen betrouwbare bron zou zijn als je zelf niet kunt onderbouwen waarom dat zo zou zijn.

Sorry hoor maar het is geen geheim dat de PS4 een aardige voorsprong heeft qua pre-orders en game pre-orders, het is ook keer op keer conform de bestsellers (wat betreft next-gen games/consoles) op Amazon e.d., dus ik zie niet in waarom men weer moet gaan roepen dat het VGChatz is en dat er dus niets van waar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Cyrso schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:20:
[...]

En wat is jouw onderbouwing dan voor de claim dat VGCharts geen fatsoenlijke bron is? Het is makkelijk om te roepen dat iets ongeldig is, omdat het geen betrouwbare bron zou zijn als je zelf niet kunt onderbouwen waarom dat niet zo is.

Sorry hoor maar het is geen geheim dat de PS4 een aardige voorsprong heeft qua pre-orders en game pre-orders, het is ook keer op keer conform de bestsellers (wat betreft next-gen games/consoles) op Amazon e.d., dus ik zie niet in waarom men weer moet gaan roepen dat het VGChatz is en dat er dus niets van waar zou zijn.
Ik doe een gokje, maar ik denk omdat het in het nadeel is van Xbox :) anders had het uiteraard waar geweest :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
En wat is jouw onderbouwing dan voor de claim dat VGCharts geen fatsoenlijke bron is? Het is makkelijk om in het wilde weg te roepen dat iets ongeldig is, omdat het geen betrouwbare bron zou zijn als je zelf niet kunt onderbouwen waarom dat zo zou zijn.
Denk dat iedereen wel weet dat de PS4 hoger staat in pre-orders, maar het gaat met name over de 'absolute' cijfers daarin. Ik heb in mijn eerdere post al aangegeven dat VGAchartz niet zuiver is en op aantal punten ook m'n twijfels heb waar deze cijfers precies vandaan komen.

Maar het is wel grappig dat iedereen die hier op in gaat, meteen dit ziet als een 'Xbox defensief', ipv algemene twijfel over cijfers van een website. Wie zit hier nu met fanboy gedrag?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zucht ik snap nu wel dat PS4 voor staat kwa pre orders.. :P maak nou niet van mug een olifant ;) elke console heeft zijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:35:
[...]

Zucht ik snap nu wel dat PS4 voor staat kwa pre orders.. :P maak nou niet van mug een olifant ;)
Maar dat de PS4 meer gepreorderd wordt is dan ook eigenlijk geen nieuws... het nieuws is dat het in de VS, het thuisfront van de Xbox, de PS4 is die de ranglijsten aanvoert!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:36:
[...]

Maar dat de PS4 meer gepreorderd wordt is dan ook eigenlijk geen nieuws... het nieuws is dat het in de VS, het thuisfront van de Xbox, de PS4 is die de ranglijsten aanvoert!
Dat is geen nieuws hoor, de mensen die nu console pre-orderen zijn de hardcore gamers, dat is een minderheid van de bevolking. Eenmaal de advertenties beginnen na de launch van de Xbox One met die Live TV functionaliteiten winnen die makkelijk in Amerika, daar zal wel geen twijfel over zijn. In Europa, dat is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
[...]

Had iemand iets anders gedacht dan? De PS4 heeft zich gepositioneerd als de krachtigste, goedkoopste console gericht op hardcore gamers. Tel daarbij op dat PS historisch al veel meer fanatieke fans heeft, lijkt het me vrij logisch. Overigens gok ik dat vorige generatie de pre-order verhouding nog veel meer in het voordeel van Sony was dus wat dat betreft.

Xbox One zal maar op één manier marktleider kunnen worden: het zal gewoon simpelweg de beloftes waar moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07
[...]

Wat zeggen pre-orders nu? Hoeveel mensen hebben bijvoorbeeld geen dubbele pre-order uit staan.... Nogmaals, een bedrijf heeft niets aan pre-orders, we zullen zien hoe de zaken er eind 2014 en 2015 voor staan....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:41:
[...]

Dat is geen nieuws hoor, de mensen die nu console pre-orderen zijn de hardcore gamers, dat is een minderheid van de bevolking. Eenmaal de advertenties beginnen na de launch van de Xbox One met die Live TV functionaliteiten winnen die makkelijk in Amerika, daar zal wel geen twijfel over zijn. In Europa, dat is iets anders.
Mja en als ze inderdaad zo'n grote deal hebben met EA dat er straks in de VS Madden gratis bij zit, dan zie je die pre-orders wel omhoog schieten. De laatste geruchten wijzen er in ieder geval wel op dat dit gaat gebeuren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:54:
[...]

Wat zeggen pre-orders nu? Hoeveel mensen hebben bijvoorbeeld geen dubbele pre-order uit staan.... Nogmaals, een bedrijf heeft niets aan pre-orders, we zullen zien hoe de zaken er eind 2014 en 2015 voor staan....
Wat is dit nou voor slappe poging om iets recht te lullen wat krom is?

Wat zeggen pre-orders? Die zeggen hoeveel interesse er is in een product. Ja er zullen vast ook een berg dubbele pre-orders zijn, maar die heb je in beide kampen, dus dat praat helemaal niks goed voor de één of het ander. Dus waarom erover beginnen?

En 'een bedrijf heeft niets aan pre-orders' 8)7 :? Die mag je me uitleggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

Juist, dat is iets wat mij ook verbaasde.
Europa zal denk ik wel Sony worden, maar dat US al zoveel pre-orders had voor Sony, had ik serieus waar niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Echt niet? Hebben jullie de internet outrage gemist van de afgelopen maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Al dat geneuzel over preorders hier...de goedkopere console krijgt meer preorders, duh. Zeker na de lastercampagnes die de Xbox One te verduren heeft zijn er op het vlak van preorder-cijfers absoluut geen verrassingen.

Het is afwachten wie er het mainstream publiek gaat winnen in het jaar dat komt. De marketingcampagnes zijn nog niet eens begonnen, en die zullen van beide campen heel agressief gevoerd worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Haha, zegt niks joh. Alleen de PS4 is namelijk dubbel voorbesteld. De X1 is maar 1x per klant besteld, vandaar de kromme statistieken. |:(

Voor een moderator doe je soms aparte uitspraken hier, no offence verder. :)
boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:16:
Al dat geneuzel over preorders hier...de goedkopere console krijgt meer preorders, duh. Zeker na de lastercampagnes die de Xbox One te verduren heeft zijn er op het vlak van preorder-cijfers absoluut geen verrassingen.

Het is afwachten wie er het mainstream publiek gaat winnen in het jaar dat komt. De marketingcampagnes zijn nog niet eens begonnen, en die zullen van beide campen heel agressief gevoerd worden.
De cijfers waren wellicht lager uitgevallen, maar ook voor € 499,- vermoed ik sterk dat de PS4 in het voordeel geweest zou zijn (met de Eye inbegrepen uiteraard).

edit: Hier trouwens een leuke in depth vergelijking tussen de DS3 en DS4.

http://www.playstationgan...ller-in-depth-comparison/

[ Voor 50% gewijzigd door bram1984 op 02-09-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

MS heeft dan ook helemaal niks gedaan om die zogenaamde ''lastercampagnes'' de kop in te drukken :+. Je bent lekker aan het overdrijven zeg.

En alsof het zo vanzelfsprekend is dat de goedkopere de meeste bestellingen krijgt.. Als de One in de ogen van de consument die 500 écht waard is, dan had die echt wel de meeste bestellingen gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door CR1691 op 02-09-2013 15:23 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

de lastercampagnes die de Xbox One te verduren heeft
Er zijn heulemaal geen lastercampagnes gericht op de X1, hoor. Vziw hebben pers en publiek alleen hun gal gespuwd op de eerste show, toen Microsoft hun X1 TV addon box wilde verkopen. Hierna is in de media terechtgekomen dat ze een box hebben die potentieel permanent alles aan de NSA doorgeeft (wat imo pure onzin is. Alsof de NSA erop zit te wachten om 24/7 alle Xbox huishoudens in de gaten te houden. Ik ben er van overtuigd dat ze alleen bij een verdenking jouw Xbox met kinect remote zullen inschakelen om je te volgen >:) )

Verder zijn er alleen vergelijkingen, waaruit nu eenmaal blijkt dat de PS4 hardwaretechnisch beter in elkaar zit. Da's geen laster, dat zijn feiten!

De laatste keren dat Microsoft in het nieuws kwam, was met een uitstel van de box voor Nederland, gevolgd door de mededeling dat ook de stemfuncties van Kinect nog niet zullen werken. Geen laster, gewoon mededelingen van Microsoft.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

CR1691 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:21:
[...]

MS heeft dan ook helemaal niks gedaan om die zogenaamde ''lastercampagnes'' de kop in te drukken :+.
Jij hebt echt onder een steen geleefd de laatste 2 maanden 8)7. Microsoft heeft verschillende policies herzien en geruchten officieel ontkracht.
Kijk, dit bedoel ik dus met lastercampagnes, bedankt voor de post d:)b

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 02-09-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik denk dat xbox meer dubbele pre orders heeft staan omdat niemand zeker wist of ze bij de introductielanden zaten.

en pre orders zeggen genoeg. of wil je de kracht van de early adopters ontkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:29:
[...]

ik denk dat xbox meer dubbele pre orders heeft staan omdat niemand zeker wist of ze bij de introductielanden zaten.

en pre orders zeggen genoeg. of wil je de kracht van de early adopters ontkennen
Dan zou PS3 ook met overmacht hebben gewonnen, dus het zegt veel maar lang niet alles.

[ Voor 65% gewijzigd door SeamusXanthus op 02-09-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
of wil je de kracht van de early adopters ontkennen
Op totale verkoop in een levensduur? Absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Niet alle early adapters zetten een pre-order uit, bovendien pre-orders zijn geen verkoopcijfers!
de Xbox heeft in een groot deel van Europa nog niet eens een release date. Wacht nu eerst maar eens een jaar om te kijken wat de werkelijke verkoopcijfers zullen zijn. Het geneuzel om pre-order zegt helemaal niets. Het is bijvoorbeeld een feit dat Xbox eigenaren over het algemeen wat ouder zijn en meer games per console hebben. Het kan dus maar zo dat men gewoon wacht met aanschaffen tot het ding "echt" in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:35:
[...]

Niet alle early adapters zetten een pre-order uit, bovendien pre-orders zijn geen verkoopcijfers!
de Xbox heeft in een groot deel van Europa nog niet eens een release date. Wacht nu eerst maar eens een jaar om te kijken wat de werkelijke verkoopcijfers zullen zijn. Het geneuzel om pre-order zegt helemaal niets. Het is bijvoorbeeld een feit dat Xbox eigenaren over het algemeen wat ouder zijn en meer games per console hebben. Het kan dus maar zo dat men gewoon wacht met aanschaffen tot het ding "echt" in de winkel ligt.
Harde cijfers zeggen volgens jou niks, om vervolgens je post af te sluiten met twijfelachtige trivia en 'het kan zomaar zijn dat ze wachten tot 'ie in de winkel ligt'.

Goed verhaal, goed verhaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

wat ouder zijn en meer games per console hebben.
Oeh, dat waag ik te betwijfelen. Ik zie om mij heen namelijk juist dat de jonkies (onder de 30) veelal met een Xbox rondlopen en de 30+ers een Playstation hebben. Verder denk ik dat, zeker dankzij PS+, de Playstation gebruiker toch aanzienlijk meer spellen heeft dan de Xbox gebruiker. En tenzij Microsoft maandelijks ook meerdere spellen weg gaat geven, waarbij dan natuurlijk net als Sony de A, AA en AAA spellen ook gewoon worden vergeven, zie ik dat deze generatie niet veranderen nu nog meer mensen PS+ zullen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:01:
Echt niet? Hebben jullie de internet outrage gemist van de afgelopen maanden?
Uiteraard wel, maar van dom Amerika had ik niet verwacht dat ze Sony boven een Amerikaans product zouden kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
[...]

Bron?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2008/06/experionresearchdata.jpg

Volgens deze studie dus niet..

Edit: vanwaar trouwens de aanname dat enkel de jongere gamers hun console zouden pre-orderen?

Ik denk niet dat de leeftijd er veel mee te maken zal hebben. Ja, kinderen/tieners zullen eerder wachten totdat de console in de winkel ligt denk ik, maar dat stemt dan juist niet overeen met jouw bewering. In ieder geval, nogal een vergezochte redenering, ik zou zelfs zeggen een zinloze redenering.

Wat je bedoelt zou trouwens even goed gelden voor PS4 hoor, het is niet zo dat iedereen die een PS4 wil pre-ordert en mensen die een Xbox One willen wachten tot deze effectief in de winkel ligt. Beide groepen zullen er gewoon zijn voor beide consoles en vandaar dat de pre-orders toch op zijn minst een goede indicatie zijn voor de algemene interesse voor een console?

[ Voor 32% gewijzigd door Cyrso op 02-09-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:34:
[...]

Op totale verkoop in een levensduur? Absoluut.
Jep, dus ben benieuwd hoe robuust de PS4 is wanneer hij geintroduceert wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Grappig dat deze grafiek een ander resultaat toont dan de grafiek die hier niet zo lang geleden gepost is.
Lies, damn lies and statistics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Was het niet zo dat je bij Microsoft bij de games die je gratis krijgt je deze ook echt altijd houd en bij Sony als je bv niet verlengt met PS+ je deze games ook niet meer kan spelen?, al ontken ik niet dat tot op heden er wel een verschil is in de games zelf die je bij de 1 en de ander kan spelen.
Ook denk ik dat MS slim is om gewoon wellicht honderd miljoen of meer te pompen in een gratis game( of meerdere) ter compensatie, maar aan andere kant vind ik het jammer dat het nodig is, dat geld hadden ze ook kunnen besteden aan een nieuwe tripple A titel bovenop de titels die ze al aan hebben gekondigd.

En het hele leeftijd gebeuren, in mijn omgeving zijn de mensen met een xbox 360 vaak minimaal 3-5 jaar jonger en met een PS3 wat ouder maar is dit dan altijd zo? nee zeker niet,Helaas zijn er zijn studies en onderzoeken die elkaar toch allemaal tegenspreken en wat boeit het eigenlijk ook? wat maakt mij het in godsnaam uit hoe oud iemand is die een bepaalde console heeft, ik ben echt benieuwd wat jullie er zo fascinerend aan vinden.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 02-09-2013 15:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

Oe een feit! ik ben benieuwd, want dat betekent dat je alle mensen ondervraagt moet hebben om tot deze conclussie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
pino85 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:46:
En het hele leeftijd gebeuren, in mijn omgeving zijn de mensen met een xbox 360 vaak minimaal 3-5 jaar jonger en met een PS3 wat oudermaar is dit dan altijd zo? nee zeker niet,Helaas zijn er zijn studies en onderzoeken die elkaar toch allemaal tegenspreken en wat boeit het eigenlijk ook? wat maakt mij het in godsnaam uit hoe oud iemand is die een bepaalde console heeft, ik ben echt benieuwd wat jullie er zo fascinerend aan vinden.. :P
verklaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:14
Lastercampagne haha. Het zijn dit soort dingen dat MS schaadt: http://www.eurogamer.net/...e-edition-pre-orders-only Officiele Xbox twitter beweerde iets anders dan een manager nu zegt. Tweet blijft online staan...

MS heeft nu gewoon last van waar Sony in 2005 en 2006 last van had; hooggeplaatste medewerkers die kapitale fouten maken bij de onthulling en introductie van een nieuw product. Het mooie hiervan is wel dat MS hierdoor veeeuul krachtiger straks uit de bus komt; nu al wordt hier en daar personeel vervangen. Verwacht dus dikke veerkracht van MS in 2014 en 2015. Dat is natuurlijk perfect, want dit houdt de concurrentie scherp. Sony is nu gedwongen om niet op safe te spelen, zoals ze destijds dachten te doen bij de overgang PS2 naar PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een feit dat de retention rate bij de Xbox hoger is dan die van de playstation, en dat xbox eigenaren meer spellen in hun bezit hebben dan de PS equivalenten.

Qua leeftijden zal het elkaar niet veel ontlopen, heb wel ergens iets gelzen dat de xbox vooral populairder is onder de wat oudere met gezinnen, maar dat is denk ik maar net waar het onderzoek gedaan wordt. In mijn eigen omgeving is het inderdaad de wat ouderen met kinderen die een xbox hebben, heb weinig mensen in mijn vrienden kring die de PS als hoofdconsole gebruiken. (overigens heeft het gros ze wel allebei)

Verder snap ik nog steeds niet waarom het belangrijk is welke console er meer pre orders heeft en welke "wint". (tenzij hier mensen posten met aandelen in een van de twee bedrijven, dan snap ik het wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is in mijn optiek wel heel naïef om te denken dat de X1 deze achterstand binnen een jaar goed gaat maken. Er is nog altijd het verschil van € 100,- en de hardware zal ook niet ineens beter of sneller worden. Ook Live biedt op dit moment veel minder waar voor je geld dan Plus. Ik vraag me dus af waarom je dat denkt.

- PS3 is een jaar korter op de markt en kostte tijdens de launch veel duurder, inmiddels is Xbox ingehaald.
- De inhaalslag heeft mede te maken met de (volgens de meeste mensen) betere en vooral grotere hoeveelheid exclusives.
- PS4 is € 100,- goedkoper en gaat door met de Instant Game Collection.
- PS4 heeft betere hardware. Dat zegt nu inderdaad nog niks, maar de n00b is hier wel degelijk gevoelig voor.
- PS4 heeft alleen MP achter de paywall zitten, verder helemaal niks (zelfs F2P games niet).
- PS4 is zelfs in de VS vaker voorbesteld, de EU hebben ze al redelijk in de knip (zelfs CoD wordt hier meer op de PS3 gespeeld, ondanks de timed DLC op de 360) en over Japan en Azië gaan we het maar niet hebben.
- PS4 heeft een vernieuwde controller, iets waar veel kritiek op is en was betreffende de DS3.

Conclusie: niemand weet het, maar er moeten werkelijk waar echt knotsgekke dingen gebeuren als Sony deze voorsprong niet zal behouden en verder zal uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[/prpraat]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je kapt al weken/maanden op het 100 euro verschil, vervolgens haal je als eerste argument aan dat de ps3 uiteindelijk beter verkocht ondanks dat hij 100 euro duurder was en later uitkwam. Het is al goed jongen, je hebt de meest populaire console :+

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 02-09-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:01:
Conclusie: niemand weet het, maar er moeten werkelijk waar echt knotsgekke dingen gebeuren als Sony deze voorsprong niet zal behouden en verder zal uitbouwen.
Om die paar honderd duizend in te halen? Hoeft niet zoveel voor te gebeuren hoor. Zelfs einde aan de streep met de current-gen praten we nog amper over ~5% verschil in totale verkopen (voorbij de 70 miljoen), dat over 7 jaar genomen is enkel margewerk geweest.

Nu kan ik aantal punten in twijfel trekken (zoals IGC, F2P en de link met de DS4), maar meest onlogische is nog wel je 'PS3 was duurder, maar verkocht beter', om vervolgens argument 'PS4 is goedkoper, dus verkoop beter' te gebruiken.

Zolang zij beide ver in de miljoenen consoles gaan verkopen, is er weinig aan de hand. Zou het verhouding gaan worden zoals cijfers van de Wii-U, dan hebben we inderdaad een probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Wat is het voordeel om het grootste gaming platform te worden? En wat maakt het grootste gaming platform het grootste? De verkochte consolles, het aantal games, of toch de totaal omzet wat een bepaalt platform kan maken?

Is de Xbox bijvoorbeeld duurder omdat MS meer marge op het apparaat wil pakken dan Sony? Stel dat MS er aan het eind van de rit meer winst op weer te pakken dan Sony, maar Sony meer consoles met bijvoorbeeld minder games weet te verkopen? MS heeft heel veel exclusiefs, ook veel AAA uitgevers gaan in eerste instantie voor MS. Natuurlijk Sony heeft een goed indi-platform, maar MS is ook al behoorlijk bezig; nieuws: Microsoft laat free to play toe in het ID@Xbox-programma

Wanneer het op games aan komt praat je natuurlijk over smaak, maar toch...

Nogmaals, waarom zou mee pre-orders beter zijn dan minder????

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 02-09-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pre-orders zijn net polls rond verkiezingen. Het geeft een indicatie, maar toch ook weer niet. Sure, de PS4 lijkt op dit moment populairder te zijn, maar ergens is dat wel logisch. MS heeft de hardcore gamer op de tenen getrapt en die zijn daar nogal huilie huilie over gaan doen (waarbij ze het veel erger maaken dan het is). Maar kijk je verder dan dat, dan zie je dat de doorsnee consument daar weinig om geeft. Die heeft ook nog maar weinig besef van de hele console war, aangezien er op het journaal of in de krant maar weinig van te zien is. Er is nog geen enkele reclamecampagne gestart, dus we zullen vast wel een boost zien rond de releasedata van beide consoles. Voorlopig doet het er toch allemaal maar weinig toe.

Ik hekel vooral de drang om maar gelijk te krijgen of een bepaalde console te laten winnen. Dat boeit namelijk helemaal niets. Het is weinig boeiend of iemand voor een bepaalde console kiest, ik heb het dan liever over de nieuwtjes die er echt toe doen. Welke games komen er uit, wat voor vernieuwing zit erin, hoe zien de consoles er van binnen uit, welke diensten komen eraan, wat is er allemaal bij lancering beschikbaar en wat brengt de toekomst nog verder.

Helaas eindigt het hier toch telkens weer in een pis-wedstrijd en dat is gewoon erg jammer. Beide consoles gaan vooruit op vele vlakken. Van gebruiksvriendelijkheid tot performance en van ondersteuning tot speelervaring. Het zou fijn zijn als de moderators hier ook op aan gaan sturen. Minder negativiteit in het topic, maar meer positiviteit zal het hier goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:05:
Je kapt al weken/maanden op het 100 euro verschil, vervolgens haal je als eerste argument aan dat de ps3 uiteindelijk beter verkocht ondanks dat hij 100 euro duurder was en later uitkwam. Het is al goed jongen, je hebt de meest populaire console :+
Daarom zeg ik: tijdens de launch. M.a.w: zelfs met 1 jaar minder en een belachelijk hoge launchprijs is de 360 inmiddels ingehaald. De X1 heeft nu niet meer het voordeel dat het 1 jaar vrij spel heeft. De andere redenen geef ik ook op en daarin verwacht ik weinig veranderingen (als jullie dit wel doen, feel free to enlighten us). Dus met nogmaals andere woorden: nu de prijs niet meer in het nadeel van de PS is en de launch tegelijkertijd is (in sommige landen), kan ik me niet voorstellen dat de PS4 nog in te halen is, tenminste gedurende het eerste jaar.

Overigens heb ik een PS3 en een 360 (dat kan ik ook niet vaak genoeg zeggen, geloof ik. :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:15:
Pre-orders zijn net polls rond verkiezingen. Het geeft een indicatie, maar toch ook weer niet. Sure, de PS4 lijkt op dit moment populairder te zijn, maar ergens is dat wel logisch. MS heeft de hardcore gamer op de tenen getrapt en die zijn daar nogal huilie huilie over gaan doen (waarbij ze het veel erger maaken dan het is). Maar kijk je verder dan dat, dan zie je dat de doorsnee consument daar weinig om geeft. Die heeft ook nog maar weinig besef van de hele console war, aangezien er op het journaal of in de krant maar weinig van te zien is. Er is nog geen enkele reclamecampagne gestart, dus we zullen vast wel een boost zien rond de releasedata van beide consoles. Voorlopig doet het er toch allemaal maar weinig toe.

Ik hekel vooral de drang om maar gelijk te krijgen of een bepaalde console te laten winnen. Dat boeit namelijk helemaal niets. Het is weinig boeiend of iemand voor een bepaalde console kiest, ik heb het dan liever over de nieuwtjes die er echt toe doen. Welke games komen er uit, wat voor vernieuwing zit erin, hoe zien de consoles er van binnen uit, welke diensten komen eraan, wat is er allemaal bij lancering beschikbaar en wat brengt de toekomst nog verder.

Helaas eindigt het hier toch telkens weer in een pis-wedstrijd en dat is gewoon erg jammer. Beide consoles gaan vooruit op vele vlakken. Van gebruiksvriendelijkheid tot performance en van ondersteuning tot speelervaring. Het zou fijn zijn als de moderators hier ook op aan gaan sturen. Minder negativiteit in het topic, maar meer positiviteit zal het hier goed doen.
Wedstrijdjes ga je altijd houden, als je wilt dat er minder negativiteit is, dan zal het VS topic moeten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Besef je dan niet hoe hard je jezelf tegenspreekt :?
Je zegt: "De ps3 verkocht uiteindelijk beter ondanks zijn hoge prijs"
Vervolgens zeg je "Door zijn hoge prijs is het zeer onwaarschijnlijk dat de Xbox One goed gaat verkopen"

Welke consoles je bezit doet er niet toe, je statements staan recht tegenover elkaar. De boodschap is nochtans eenvoudig: De prijs heeft weinig invloed op verkopen op lange termijn.

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 02-09-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:09:
Wat is het voordeel om het grootste gaming platform te worden? En wat maakt het grootste gaming platform het grootste? De verkochte consolles, het aantal games, of toch de totaal omzet wat een bepaalt platform kan maken?

Is de Xbox bijvoorbeeld duurder omdat MS meer marge op het apparaat wil pakken dan Sony? Stel dat MS er aan het eind van de rit meer winst op weer te pakken dan Sony, maar Sony meer consoles met bijvoorbeeld minder games weet te verkopen?

Nogmaals, waarom zou mee pre-orders beter zijn dan minder????
Ik heb dan ook nooit beweerd dat het meeste aantal verkopen hebben, het platform ook automatisch het beste maakt (het zal sowieso altijd afhangen van je persoonlijke voorkeur qua games/features/design misschien), mijn punt ging slechts over het feit dat je zei dat de pre-orders niet relevant zijn en dat VGChartz niet betrouwbaar is.

Ik merk ook dat je weer van punt verandert, terwijl ik me (en de anderen hier denk ik ook niet) daar nooit over heb uitgelaten.

Verder is het volgens mij ook logisch dat de grote fanatici de console waarvoor ze gekozen hebben graag zien uitgroeien tot de meest succesvolle console om aan te tonen dat ze de goeie keuze hebben gemaakt, waarschijnlijk vindt het fanboyisme daar ergens zijn oorsprong in.

De meest succesvolle console zal waarschijnlijk ook de meeste support krijgen van 3de partijen en dergelijke krijgen (als het werkelijk een zeer significant verschil is, maar ik denk niet dat het verschil echt zo significant zal zijn bij PS4 - Xbox One), wat dus meer games betekent.

Nogmaals ik wil absoluut niet zeggen dat de PS4 meer 3rd party zal krijgen, volgens mij gaan beide consoles het ongeveer even goed doen qua verkopen, met waarschijnlijk een aardige voorsprong voor de PS4, maar alsnog een verwaasloosbare voorsprong voor 3rd party uitgevers e.d.

Kijk bvb. naar de Wii U en de PSVita, de Wii U verkoopt niet echt goed, maar toch hoor je gewoon dat de Nintendo liefhebbers er tevreden zijn (ok, niet iedereen misschien, maar met de komende Nintendo line-up komt dat weer goed). Hetzelfde geldt in mindere mate ook voor de PSVita.

Hetzelfde gold overigens ook voor de Gamecube bvb, geen groot succes, maar de consensus lijkt toch te zijn dat mensen er tevreden mee waren; met de games.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrso op 02-09-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:22
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:15:
Pre-orders zijn net polls rond verkiezingen. Het geeft een indicatie, maar toch ook weer niet. Sure, de PS4 lijkt op dit moment populairder te zijn, maar ergens is dat wel logisch. MS heeft de hardcore gamer op de tenen getrapt en die zijn daar nogal huilie huilie over gaan doen (waarbij ze het veel erger maaken dan het is). Maar kijk je verder dan dat, dan zie je dat de doorsnee consument daar weinig om geeft.
Klopt, de doorsnee consument kijkt naar de prijs van de consoles en ziet dat de PS4 goedkoper is en koopt vervolgens de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:18:
Vervolgens zeg je "Door zijn hoge prijs is het zeer onwaarschijnlijk dat de Xbox One goed gaat verkopen"

Welke consoles je bezit doet er niet toe, je statements staan recht tegenover elkaar.
Nee, wat hij bedoelt is dat de PS3 ondanks een hogere prijs en een latere release, uiteindelijk beter verkocht is dan de Xbox. En dat nu zelfs die twee minpunten er niet meer zijn, het dus erg aannemelijk is dat de PS4 vanaf dag 1 niet meer in te halen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:19:
[...]

Klopt, de doorsnee consument kijkt naar de prijs van de consoles en ziet dat de PS4 goedkoper is en koopt vervolgens de PS4.
Oja, daarom doet Apple het ook zo belabberd, net als Audi/BMW/Mercedes en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:21:
[...]

Oja, daarom doet Apple het ook zo belabberd, net als Audi/BMW/Mercedes en noem maar op.
Apple producten met de xbox one vergelijken is niet geheel terecht. De apple producten worden wel massaal gepre-orderd en de xbox one niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:23:
[...]

Apple producten met de xbox one vergelijken is niet geheel terecht. De apple producten worden wel massaal gepre-orderd en de xbox one niet.
Maar je gaat wel even compleet voorbij aan het feit dat goedkoper niet altijd wint.
Maar ok, ander voorbeeld: huismerk vs premium merk? Waarom doet Red Bull het nog steeds zo goed terwijl er legio andere energiedranken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:18:

Welke consoles je bezit doet er niet toe, je statements staan recht tegenover elkaar.
Lees je wel? De PS3 is toch geen € 600,- meer, of wel soms? Of denk je dat de X1 na 1 jaar op € 299,- gaat zitten?

Oftewel;

TOEN: X360 verovert groot deel van markt vanwege 1 jaar eerder en vervolgens vanwege de lagere prijs en de betere launch line-up. Desondanks ingehaald door PS3.

NU: X1 is niet meer 1 jaar eerder, € 100,- duurder, overige voordelen PS blijven voortbestaan (zoals het er nu naar uitziet), wat ook naar voren komt uit de pre-order aantallen.

Hopelijk is mijn theorie zo iets duidelijker. Is gewoon een simpele optelsom met wat logica. Of je nu een Xbox of PS fan bent, hier kun je moeilijk omheen toch?
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:21:
[...]

Nee, wat hij bedoelt is dat de PS3 ondanks een hogere prijs en een latere release, uiteindelijk beter verkocht is dan de Xbox. En dat nu zelfs die twee minpunten er niet meer zijn, het dus erg aannemelijk is dat de PS4 vanaf dag 1 niet meer in te halen zal zijn.
Helemaal correct. Dit dus. Zo moeilijk is het niet. O-)

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 02-09-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:21:
[...]

Maar ze staan momenteel op gelijke voet. De ps3 begon ook met een grote achterstand qua populariteit, vooral wat games betreft was het heel droevig gesteld met de ps3 in het eerste jaar.

Het is ronduit bizar dat je identiek dezelfde argumenten voor 2 consoles in identiek dezelfde situatie anders gaat interpreteren en het enkel voor jouw favo platform positief uitdraait.
Hopelijk is mijn theorie zo iets duidelijker. Is gewoon een simpele optelsom met wat logica. Of je nu een Xbox of PS fan bent, hier kun je moeilijk omheen toch?
Wat heb jij gerookt? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 02-09-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:21:
[...]

Hoe Appel het doet is inderdaad een wonder, want het zijn technisch geen hoogstandjes en qua software zijn ze al helemaal ruk als je het vergelijkt met Android toestellen.
Audi/BMW/Mercedes zijn grotendeels afhankelijk van de leasemarkt. Als iedereen een auto zelf moest kopen, zouden er fors minder van verkocht worden en zouden ze harder dalen dan goedkopere aanbieders. Daarmee kan je dus niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:01:
[...]

Het is in mijn optiek wel heel naïef om te denken dat de X1 deze achterstand binnen een jaar goed gaat maken. Er is nog altijd het verschil van € 100,- en de hardware zal ook niet ineens beter of sneller worden. Ook Live biedt op dit moment veel minder waar voor je geld dan Plus. Ik vraag me dus af waarom je dat denkt.

- PS3 is een jaar korter op de markt en kostte tijdens de launch veel duurder, inmiddels is Xbox ingehaald.
- De inhaalslag heeft mede te maken met de (volgens de meeste mensen) betere en vooral grotere hoeveelheid exclusives.
- PS4 is € 100,- goedkoper en gaat door met de Instant Game Collection.
- PS4 heeft betere hardware. Dat zegt nu inderdaad nog niks, maar de n00b is hier wel degelijk gevoelig voor.
- PS4 heeft alleen MP achter de paywall zitten, verder helemaal niks (zelfs F2P games niet).
- PS4 is zelfs in de VS vaker voorbesteld, de EU hebben ze al redelijk in de knip (zelfs CoD wordt hier meer op de PS3 gespeeld, ondanks de timed DLC op de 360) en over Japan en Azië gaan we het maar niet hebben.
- PS4 heeft een vernieuwde controller, iets waar veel kritiek op is en was betreffende de DS3.

Ik weet nog steeds niet waar jij vandaan haalt dat PS+ beter is dan live. De service (en ja heb ze allebei gehad en gebruikt) op live is beter, sneller en matchmaking is nog steeds superieur aan de PS. De gratis games van PS+ is een leuke bonus maar de service wordt er echt niet sneller door voorlopig. Nu MP spelen op de PS4 betaald gaat worden zal dat hopelijk verbeteren in de nabije toekomst, maar het is nu echt niet op het niveau van live. Begrijp me niet verkeerd dat is gewoon logisch aangezien MS geld vraagt voor hun service en er dus meer in kan investeren, dan moet het al beter zijn dan een gratis service anders zou niemand er gebruik van maken.

Verder ben ik met je eens dat Sony vooral het laatste jaar meer aandacht geeft aan exclusieves dan MS, dit draagt zeker bij aan de verkopen. Dit was bij de PS2 ook al zo, ondersteuning blijft constant waar MS zich meer richt op de nieuwere console.

Verder liggen de totale preorders (volgens VGChartz, dus zowieso niet betrouwbaar) nog onder de 1 miljoen voor allebei in de VS, terwijl de voorlopers (360 + PS3) allebei totaal dik 78 miljoen hebben verkocht. Om nu al te concluderen dat Sony mijlenver voorligt is mijns inziens naiever dan denken dat MS het niet in zou kunnen halen op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:24:
[...]
Maar je gaat wel even compleet voorbij aan het feit dat goedkoper niet altijd wint.
Maar ok, ander voorbeeld: huismerk vs premium merk? Waarom doet Red Bull het nog steeds zo goed terwijl er legio andere energiedranken zijn?
Jij doet alsof er geen keus is en de xbox one een premium heeft. Je vergeet dat de PS4 geheel gelijkwaardig is en goedkoper is dan de xbox one, althans voor de doorsnee consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:27:
[...]

Jij doet alsof er geen keus is en de xbox one een premium heeft. Je vergeet dat de PS4 geheel gelijkwaardig is en goedkoper is dan de xbox one, althans voor de doorsnee consument.
Maar er zijn toch ook energiedranken die met blinde tests beter worden gewaardeerd en goedkoper zijn? |:(

Maar goed, ik zal maar verder stoppen. Anders gaan we straks door tot het op molecuulniveau moet worden rechtgetrokken. Want zo fanatiek zijn de PS-fans hier wel. Plus dat dit weer helemaal aangeeft waarom dit topic gewoon niet werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:24:
[...]
Naamsbekendheid en promotie.

Qua functionaliteiten zijn Xbox One en PS4 vergelijkbaar, beide consoles als voornaamste functie games afspelen en ze spelen allebei grotendeels dezelfde games af, beide hebben multimedia functies e.d., beiden zijn grote merken, beiden worden massaa geadverteerd, dus inderdaad een premium merk vs. huismerk vergelijken gaat daarbij niet op.

Verder zijn beiden - Xbox en Playstation - natuurlijk gigantisch qua naamsbekendheid, ik zou zelfs zeggen dat Playstation hier in Europa zelfs een stuk meer naamsbekendheid heeft dan Xbox (veel mensen noemen een console automatisch een 'playstation' [en soms nog een 'Nintendo' :p)].

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrso op 02-09-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat is er dan beter aan Live dan aan het Playstation Network? Behalve één offline periode na een hack heb ik namelijk nog nooit geen gebruik kunnen maken van de online functionaliteiten van de Playstation. En als ik dan zie dat ik bij betaald PS+ gratis toptitels krijg en bij Live niet, dan is de keuze toch snel gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:28:
[...]
Maar er zijn toch ook energiedranken die met blinde tests beter worden gewaardeerd en goedkoper zijn? |:(

Maar goed, ik zal maar verder stoppen. Anders gaan we straks door tot het op molecuulniveau moet worden rechtgetrokken. Want zo fanatiek zijn de PS-fans hier wel
Sorry hoor, maar jij bent de grootste fanboy op dit forum. Komt Bram met een stel argumenten (bram1984 in "[PS4 / Xbox One] Volgende generatie consoles") waarop jij geen reactie kan verzinnen, kom je vervolgens met een nutteloze post: [/prpraat]. Lijkt net op een kind die zijn vingers in zijn oor steekt en vervolgens: tralalala zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:27:
[...]

Verder liggen de totale preorders (volgens VGChartz, dus zowieso niet betrouwbaar) nog onder de 1 miljoen voor allebei in de VS, terwijl de voorlopers (360 + PS3) allebei totaal dik 78 miljoen hebben verkocht. Om nu al te concluderen dat Sony mijlenver voorligt is mijns inziens naiever dan denken dat MS het niet in zou kunnen halen op korte termijn.
Maar de voorlopers zijn toch geen indicatie om te weten hoe de opvolgers het gaan doen qua verkopen? Ok misschien hoogstens een minimale indicatie, maar ik bedoel als je kijkt naar de vorige generaties, dan zie je dat je die lijn niet altijd door kan trekken naar een volgende generatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyrso op 02-09-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Cyrso schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:18:
[...]

Ik heb dan ook nooit beweerd dat het meeste aantal verkopen hebben, het platform ook automatisch het beste maakt (het zal sowieso altijd afhangen van je persoonlijke voorkeur qua games/features/design misschien), mijn punt ging slechts over het feit dat je zei dat de pre-orders niet relevant zijn en dat VGChartz niet betrouwbaar is.

Ik merk ook dat je weer van punt verandert, terwijl ik me (en de anderen hier denk ik ook niet) daar nooit over heb uitgelaten.
Ik verander helemaal niet van punt, Ik geef alleen een toevoeging op mijn eerdere mening, Waarom? Omdat ik de PS4 en de Xbox One rechtstreeks bij grote distributeurs in kan kopen, ze nemen voor de PS4 al wel pre-orders aan maar voor de Xbox One nog niet.

Er kan dus op wat cijfers van een paar winkels (die ook nooit het achterste van hun tong laten zien) nog helemaal niets gezegd worden over de verkoop van de Xbox in Nederland.... Helemaal niets.

Sterker, MS heeft het gratis games (Fifa14 bij Pre-orders voor 20 aug.) nog niet eens gecommuniceerd naar de groothandel. Winkels moeten zelf bij houden welke pre-order dus wel of geen recht heeft op dergelijke extra's.... Waarbij het ook nog eens de verwachting is dat er meer dan voldoende day-one edities zullen zijn om alles op te kunnen vangen.

Overigens lees ik net in een dealermail dat de 2e lading PS4's pas in 2014 verwacht gaat worden. Kortom, het voordeel van de PS4 (eerdere verkrijgbaarheid in ons land) zal maar heel beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:25:
[...]

Maar ze staan momenteel op gelijke voet. De ps3 begon ook met een grote achterstand qua populariteit, vooral wat games betreft was het heel droevig gesteld met de ps3 in het eerste jaar.

Het is ronduit bizar dat je identiek dezelfde argumenten voor 2 consoles in identiek dezelfde situatie anders gaat interpreteren en het enkel voor jouw favo platform positief uitdraait.

[...]

Wat heb jij gerookt? 8)7
Ik kan de bron even niet meer vinden, maar de PS3 verkoopt wekelijks flink meer dan de X360. Het heeft een paar jaar geduurd, maar inmiddels is het zo.

Je zegt het zelf al: met games was het droevig, en ook de prijs hielp niet mee. Echter beleeft de PS3 een van z'n sterkste exclusive jaren ooit, en is er geen enkel argument om niet aan te nemen dat de sterke lijn met exclusives zich op de PS4 neit zal doorzetten, gezien het grote aantal first party studio's van Sony.
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:27:
[...]

Ik weet nog steeds niet waar jij vandaan haalt dat PS+ beter is dan live. De service (en ja heb ze allebei gehad en gebruikt) op live is beter, sneller en matchmaking is nog steeds superieur aan de PS. De gratis games van PS+ is een leuke bonus maar de service wordt er echt niet sneller door voorlopig. Nu MP spelen op de PS4 betaald gaat worden zal dat hopelijk verbeteren in de nabije toekomst, maar het is nu echt niet op het niveau van live. Begrijp me niet verkeerd dat is gewoon logisch aangezien MS geld vraagt voor hun service en er dus meer in kan investeren, dan moet het al beter zijn dan een gratis service anders zou niemand er gebruik van maken.

Verder ben ik met je eens dat Sony vooral het laatste jaar meer aandacht geeft aan exclusieves dan MS, dit draagt zeker bij aan de verkopen. Dit was bij de PS2 ook al zo, ondersteuning blijft constant waar MS zich meer richt op de nieuwere console.

Ik zeg niet dat Plus beter is, maar dat het meer biedt voor je geld. Leg 2 n00bs de verschillen uit en de kans is groot dat beide voor gratis games kiezen. Multiplayer kan op beide en crossgame chat krijgt de PS4 ook. Mijn opsomming doe ik even vanuit het oog van de mainstream consument, mocht dat niet duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:30:
[...]

Sorry hoor, maar jij bent de grootste fanboy op dit forum. Komt Bram met een stel argumenten (bram1984 in "[PS4 / Xbox One] Volgende generatie consoles") waarop jij geen reactie kan verzinnen, kom je vervolgens met een nutteloze post: [/prpraat]. Lijkt net op een kind die zijn vingers in zijn oor steekt en vervolgens: tralalala zegt.
Dan maar liever WEERAL Bram zijn argumenten weerleggen voor de elvendertigste keer? De argumenten van iemand die nog steeds denkt dat de Cell pure magie is en iedere ps3 exclusive automatisch het beste spel ooit vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:29:
Wat is er dan beter aan Live dan aan het Playstation Network? Behalve één offline periode na een hack heb ik namelijk nog nooit geen gebruik kunnen maken van de online functionaliteiten van de Playstation. En als ik dan zie dat ik bij betaald PS+ gratis toptitels krijg en bij Live niet, dan is de keuze toch snel gemaakt?
Enige wat ik handig vind aan xbox live is cross-gamechat/partychat, maar gezien de PS4 dat ook krijgt en je bij de PS4 zelfs nog gratis games krijgt biedt xbox live geen voordeel meer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:34:
[...]

Enige wat ik handig vind aan xbox live is cross-gamechat/partychat, maar gezien de PS4 dat ook krijgt en je bij de PS4 zelfs nog gratis games krijgt biedt xbox live geen voordeel meer imo.
Normaal voeg ik me niet in zulke discussies, maar bij Live Gold krijg je maandelijks 2 games.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:34:
[...]

Dan maar liever WEERAL Bram zijn argumenten weerleggen voor de elvendertigste keer? De argumenten van iemand die nog steeds denkt dat de Cell pure magie is en iedere ps3 exclusive automatisch het beste spel ooit vindt?
Tja, ik kom gewoon met een net lijstje met onderbouwde argumenten waarom ik het naïef vind te denken dat de X1 de PS4 zal inhalen. Jij gaat vervolgens vragen wat ik gerookt heb. Weerleg mijn argumenten als je het ergens niet mee eens bent of dingen anders ziet, of zeg dan gewoon helemaal niks. :)
macciez schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:36:
[...]

Normaal voeg ik me niet in zulke discussies, maar bij Live Gold krijg je maandelijks 2 games.
Kijk even naar welke games en hoe oud ze zijn. Is niet echt te vergelijken met de games op Plus, me dunkt.

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 02-09-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Allemaal leuk hoor die mensen die nu al zeker weten hoe het gaat. Maar als straks een feature blijkt te hebben die bij het grote publiek populair blijkt te zijn kan het HEEL SNEL omslaan.

Kijk maar naar de Wii (zag ik niet aankomen). Kijk maar naar Kinect (zag ik niet aankomen) , en Kinect werkte niet eens goed genoeg!

Als straks bijvoorbeeld die voice en gesture goed boven verwachting goed blijkt en Xbox One gebruikers kunnen een 'magische show' weggeven aan hun vrienden kunnen alle theorien de prullenbak in.
Omgekeerd, wanneer het allemaal totaal niet indrukwekkend is wat Kinect kan dan geloof ik heus dat de Xbox One een gigantische flop wordt.

Het enige FEIT is , dat het nog veel te vroeg is om accurate voorspellingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Persoonlijke aanvallen zijn nergens op tweakers gewenst

[ Voor 126% gewijzigd door Gropah op 02-09-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
[...]

Dat is volgens mij een tijdelijke 'campagne' die duurt tot aan de launch van de Xbox One.

Bij Xbox One Gold zul je geen gratis games games krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Cyrso schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:37:
[...]

Dat is volgens mij slechts een tijdelijke 'campagne' die duurt tot aan de launch van de Xbox One.

Ah, dat wist ik niet, ben pas sinds kort weer iets actiever :)

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:37:
[...]

Dude, echt? Ik heb je uitgelegd waarom het onzin is. :X
Dat ik mezelf tegenspreek omtrent de prijs (goed argument ook). Je hebt blijkbaar amper gelezen wat ik nu eigenlijk allemaal zeg, maar het is goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
boe2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:34:
[...]

Als je niet met argumenten kan komen, moet je gewoon stil zijn in plaats van met kinderachtige reacties zoals: prpraat te strooien.
[...]

Tijdelijk krijg je gedurende 5 maanden, 2 oude games 'gratis'. Via xbox krijg je bijvoorbeeld ass creed 2, via playstation krijg je ass creed 3. Ook krijg je met ps plus maandelijks 5 games gratis en eens om de 6 maanden krijg je 3 games er extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:33:
Ik zeg niet dat Plus beter is, maar dat het meer biedt voor je geld. Leg 2 n00bs de verschillen uit en de kans is groot dat beide voor gratis games kiezen. Multiplayer kan op beide en crossgame chat krijgt de PS4 ook. Mijn opsomming doe ik even vanuit het oog van de mainstream consument, mocht dat niet duidelijk zijn.
OK, nuance verschil :) Dat ligt denk ik ook aan wie je voor je hebt, het merendeel van hardcoregamers koopt een spel als het uit is als ze het willen spelen, en gaan niet wachten totdat het later op PS+ uitkomt. Als ik vanuit het persoonlijke kijk schaf ik de meeste games aan op release dag, sommige hou ik die ik wil bewaren, anderen ruil ik na een week of 2 weer in als ik ze heb uitgespeeld. Als het later beschikbaar komt gratis zal ik dit niet nog eens downloaden en spelen, aangezien als ik een spel echt goed vind het toch in de kast blijft staan.

Kan me wel voorstellen dat gratis games een goed verkoopargument is, MS is er tenslotte ook mee begonnen :) (nog geen een van binnengehaald overigens)

Misschien als mijn PS4 er ook is dat ik PS+ nog eens probeer in 2014 o te zien of het beter wordt, voorlopig blijf ik bij live (wederom puur omdat de mensen waar ik mee game ook op live zitten, voordat ik weer van fanboyism wordt beschuldigt en oogkleppen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:41:
[...]

Als je niet met argumenten kan komen, moet je gewoon stil zijn in plaats van met kinderachtige reacties zoals: prpraat te strooien.

[...]

Tijdelijk krijg je gedurende 5 maanden, 2 oude games 'gratis'. Via xbox krijg je bijvoorbeeld ass creed 2, via playstation krijg je ass creed 3. Ook krijg je met ps plus maandelijks 5 games gratis en eens om de 6 maanden krijg je 3 games er extra bij.
Dus als ik erboven een reactie plaats waarbij ik meld dat ik niet meer meedoe met de lijstjes en wil dat we minder de consoles tegenover elkaar zetten maar naast elkaar. Moet ik vervolgens een lijstje gaan plaatsen? Ik wil het best doen hoor, maar de discussie gaat nu al nergens over, dus dat helpt weinig. Plus dat ik al zat lijstjes heb gemaakt of heb beargumenteerd.

Een belangrijk punt wat ik nog wel wil maken. Men vergeet het Halo-effect. Komt die game volgend jaar uit, dan stijgt het aantal verkopen gewoon enorm. En terecht overigens :9

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:15

Superkiwi

Hoi doei

SeamusXanthus schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:36:
Kijk maar naar de Wii (zag ik niet aankomen).
De Wii is van een ander caliber. Dat is echt een familieconsole. En dat doet ie uitstekend.

Ik ken geen enkele gamer (in mijn kring) die 's avonds eens lekker een paar uurtjes gaat Wii'en ;)
Een gamer koopt een Xbox of PS.
De Wii is voor het vrouwtje en de kids :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrso schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:37:
[...]

Dat is volgens mij een tijdelijke 'campagne' die duurt tot aan de launch van de Xbox One.

Dit is nog niet ontkent noch bevestigd door MS, dus dat weet nog niemand. geruchten gaan dat het doorgaat voor de 360 maar idd niet op de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Het is nog maar helemaal afwachten welke games dit gaan zijn bij de PS4, één ding kan je wel zeggen.... Dit gaan niet de blokbusters worden waar de uitgevers nog aan willen verdienen. Overigens heeft MS nog helemaal niet aangegeven als en of ze gratis games gaan weggeven bij de Xbox One. Op moment dat het op de PS4 een succes zal zijn (en daar twijfel ik echt aan) zal MS vast wel volgen ;)

Gratis games is leuk, maar de game moet maar net je smaak zijn, gratis games om het gratis weg geven van games is geen oplossing.....

Wel weer een mooi voorbeeld waar een PS4 koper het Xbox platform veroordeeld zonder dat er überhaupt duidelijk is als of het wel/niet naar de Xbox One gaat komen...

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 02-09-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met de hoeveelheid games die Sony in een jaar weggeeft zit er altijd wel iets voor iedereen tussen. Ze geven immers vanuit alle genres weg, zoals Little Big Planet, racers, shooters, action, rpg, kiddie racing etc. En dat is gelijk het voordeel dat Sony heeft, ze hebben een grotere bron om vanuit weg te geven, want het zijn bijna altijd spellen die ze zelf hebben uitgegeven (SCEA, SCEE etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:46:
[...]

Het is nog maar helemaal afwachten welke games dit gaan zijn bij de PS4, één ding kan je wel zeggen.... Dit gaan niet de blokbusters worden waar de uitgevers nog aan willen verdienen. Overigens heeft MS nog helemaal niet aangegeven als en of ze gratis games gaan weggeven bij de Xbox One. Op moment dat het op de PS4 een succes zal zijn (en daar twijfel ik echt aan) zal MS vast wel volgen ;)

Gratis games is leuk, maar de game moet maar net je smaak zijn, gratis games om het gratis weg geven van games is geen oplossing.....

Wel weer een mooi voorbeeld waar een PS4 koper het Xbox platform veroordeeld zonder dat er überhaupt duidelijk is als of het wel/niet naar de Xbox One gaat komen...
Aangezien er elke maand games bijkomen zal er vast soms wel wat bij zitten dat in de smaak valt. 1 game per jaar dan haal je de waarde er al uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Idd ps plus is op de ps3 verreweg de beste aanschaf die je kan doen ... nadeel sommigen hebben een enorme backlog en kopen bijna geen retail games meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:50:
Aangezien er elke maand games bijkomen zal er vast soms wel wat bij zitten dat in de smaak valt. 1 game per jaar dan haal je de waarde er al uit
De waarde mits je de game daadwerkelijk zou kopen. Ik ben vanaf dag 1 nu PS+ member, maar mijn breekpunt komt nu wel langzaam dichtbij, mede omdat ze met games komen die ik maanden geleden al heb gekocht (recent nog DOA5 dacht ik). Daarnaast even in gedachte nemen dat diezelfde spellen in de winkel inmiddels ook in prijs dalen. Maar zo had ik het ook al met SR3, Sleeping Dogs, Ratchet, WH 40k en waarschijnlijk nog een zwikkie van voorgaande maanden.

Blijft nog steeds leuke actie, dat zeker, mijn hoofdreden was het 'digitaal krijgen' van de game (ipv discs). Nu heb ik ze dan alsnog digitaal, maar blijken ze niet altijd met dezelfde savegame te willen werken of DLC (zoals sleeping dogs).

Maar blijft wel de vraag, kunnen ze dit op de PS4 nog wel blijven doen, kostentechnisch wordt het stuk minder voor hun. Vraag ik me af btw, of deze IGC games ook meetellen met totaal verkoopcijfers van een bepaalde game :P

(was btw wel grappig in de eerste maanden, dat gros van T.net er niets in zag. Hoe enorm dat is omgeslagen in de afgelopen maanden/jaren).

Hoor wie het zegt met z'n Ryse grap... :/

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:46:
[...]

Waarom twijfel je hier aan? Drive Club en Resogun zijn 2 erg toffe games. En gratis.

Veroordeeld? Voor zover ik lees spreekt hij de waarheid hoor, Microsoft heeft zelf bekend gemaakt dat Games with Gold tot december duurt. Feiten dus. Dat het onder een andere naam terugkomt voor Xbox One sluit ik zeker niet uit, maar hij zit geen verhalen te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
In ieder geval komen er 2 titels op ps+ voor de PS4 ik vermoed dat ze wel gaan doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:20
Hoe slechter de xbox het in het begin doet, hoe meer leukst er straks is. Ms laat zich echt niet zomaar uit de consolemarkt slaan. Het worden mooie tijden. En de Indies mogen voor mij op de ps4 blijven. Daar is de hardware ook echt voor nodig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
dvdkiwi schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:45:
[...]

De Wii is van een ander caliber. Dat is echt een familieconsole. En dat doet ie uitstekend.

Ik ken geen enkele gamer (in mijn kring) die 's avonds eens lekker een paar uurtjes gaat Wii'en ;)
Een gamer koopt een Xbox of PS.
De Wii is voor het vrouwtje en de kids :P
Dus? Misschien wordt de Xbox One wel een familie console, de Wii U gaat het niet worden denk ik....
En dan bedoel ik met familie ook letterlijk familie (voor ieder wat wils), en niet casual.

Ik zeg niet dat het zo zal gaan, maar weet wel dat de Xbox One meer kans maakt een familie console te worden dan de PS4 (in de huidige vorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:50:
Met de hoeveelheid games die Sony in een jaar weggeeft zit er altijd wel iets voor iedereen tussen. Ze geven immers vanuit alle genres weg, zoals Little Big Planet, racers, shooters, action, rpg, kiddie racing etc. En dat is gelijk het voordeel dat Sony heeft, ze hebben een grotere bron om vanuit weg te geven, want het zijn bijna altijd spellen die ze zelf hebben uitgegeven (SCEA, SCEE etc).
Maar dan nog zijn het games die ook al gewoon in de winkel gekocht konden worden. Of te wel, de mensen die de game graag wouden hebben zullen deze ook al vast gehad hebben. Daarbij zullen veel games van een bedenkelijke kwaliteit zijn of inmiddels zo oud dat dit eigenlijk geen meer waarde meer heeft. Daarbij is het voor MS echt geen probleem, mits ze vinden dat het gratis weg gegeven van games door Sony een succes is, om iets dergelijks voor de Xbox op te zetten.

Daarbij ben ik er van overtuigt dat Sony geen moneymakers weg gaat geven, BF4, Kilzone 4, Grand Turismo 6 e.d. ga je echt niet gratis krijgen van Sony.

Kortom, laten we dit hele gratis weg geven nu niet gaan overhypen, Eerst maar eens zien waar Sony mee gaat komen. En als ze de online ervaring op het zelfde niveau weten te krijgen als bij Xbox Live, denk aan chatpartys, Skype achtige mogelijkheden, hoeveelheid dedicated servers, enz enz.

Het is bekend dat MS een hele andere (gunstigere) financiële positie heeft dan Sony, ik vraag me wel eens af in welke mate dit nog effect gaat hebben in de toekomst. MS heeft al laten zien dat het bereid is om dingen aan te passen ten gunste van de wensen die her en der geventileerd worden. Met Sony als multinational gaat het op het moment duidelijk niet zo goed, ze hebben zelf een tijd rode cijfers geschreven. Ik ben dus heel benieuwd is of Sony ook bij machte is om hun product over een langere termijn (de nextgens zullen zeker 5 tot 7 jaar mee moeten) bij te sturen. Nu kan je natuurlijk zeggen dat dit niet zou hoeven bij een goed product, maar dit betwijfel ik. Zowel Sony als Microsoft hebben het bij de huidige generatie consoles nodig gevonden om met een tweede model te komen, naar hun aanvankelijke geïntroduceerde product. Op een of andere manier heb ik dus het idee dat het product wat Sony nu gaat aanbieden het moet zijn, bij MS verwacht ik meer veranderingen. Al dan niet gedreven vanuit financieel oogpunt.

Overigens, het maakt mij niet uit wat ik verkoop, als dit nu een PS4 met games is of een Xbox One met games, mijn marge pak ik er toch wel op ;)

Ik ga zelf in eerste instantie voor een Xbox, vooral omdat mijn vrienden groep dit ook goed, aangezien ik geen singleplayer gamer ben moet ik het dus van het sociale aspect hebben ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 02-09-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
SeamusXanthus schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:01:
[...]

Dus? Misschien wordt de Xbox One wel een familie console, de Wii U gaat het niet worden denk ik....
En dan bedoel ik met familie ook letterlijk familie (voor ieder wat wils), en niet casual.

Ik zeg niet dat het zo zal gaan, maar weet wel dat de Xbox One meer kans maakt een familie console te worden dan de PS4 (in de huidige vorm).
Nou daar ben ik het niet mee eens.
De Wii U heeft/krijgt wel degelijk iets voor iedereen. Ik als "hardcore gamer" vermaak mij kostelijk met pikmin 3 en ook Asassins Creed 4 + Watch Dogs komen gewoon naar de Wii U. Dus voor ieder is er wel wat wils hoor ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:52

PBP

Tot nu toe heeft Sony echt geen misselijke titels weggegeven. Tuurlijk je krijgt ze niet meteen bij de launch maar vaak een paar maanden later. Ik heb veel titels waar ik mijn twijfels bij heb en niet koop omdat er genoeg andere titels zijn. Om er een paar te noemen:

- Red Dead Redemption
- Sleeping Dogs
- LBP2
- Uncharted 3
- Battlefield 3
- Saints Row 3
- Assassins Creed 3
- Bioshock 2
- Deus Ex

Dat zijn toch zeker geen baggertitels en ik bezit ze niet allemaal. Omdat ik simpelweg niet altijd de tijd heb en veel games tegelijk uitkomen en ik een keuze moet maken. Playstation Plus is de beste bang for buck sinds jaren voor mij. En het verbaast mij eerlijk gezegd wat ze allemaal weggeven voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:02:
[...]

Maar dan nog zijn het games die ook al gewoon in de winkel gekocht konden worden. Of te wel, de mensen die de game graag wouden hebben zullen deze ook al vast gehad hebben. Daarbij zullen veel games van een bedenkelijke kwaliteit zijn of inmiddels zo oud dat dit eigenlijk geen meer waarde meer heeft. Daarbij is het voor MS echt geen probleem, mits ze vinden dat het gratis weg gegeven van games door Sony een succes is, om iets dergelijks voor de Xbox op te zetten.

Daarbij ben ik er van overtuigt dat Sony geen moneymakers weg gaat geven, BF4, Kilzone 4, Grand Turismo 6 e.d. ga je echt niet gratis krijgen van Sony.

Kortom, laten we dit hele gratis weg geven nu niet gaan overhypen, Eerst maar eens zien waar Sony mee gaat komen. En als ze de online ervaring op het zelfde niveau weten te krijgen als bij Xbox Live, denk aan chatpartys, Skype achtige mogelijkheden, hoeveelheid dedicated servers, enz enz.

Het is bekend dat MS een hele andere (gunstigere) financiële positie heeft dan Sony, ik vraag me wel eens af in welke mate dit nog effect gaat hebben in de toekomst. MS heeft al laten zien dat het bereid is om dingen aan te passen ten gunste van de wensen die her en der geventileerd worden. Met Sony als multinational gaat het op het moment duidelijk niet zo goed, ze hebben zelf een tijd rode cijfers geschreven. Ik ben dus heel benieuwd is of Sony ook bij machte is om hun product over een langere termijn (de nextgens zullen zeker 5 tot 7 jaar mee moeten) bij te sturen. Nu kan je natuurlijk zeggen dat dit niet zou hoeven bij een goed product, maar dit betwijfel ik. Zowel Sony als Microsoft hebben het bij de huidige generatie consoles nodig gevonden om met een tweede model te komen, naar hun aanvankelijke geïntroduceerde product. Op een of andere manier heb ik dus het idee dat het product wat Sony nu gaat aanbieden het moet zijn, bij MS verwacht ik meer veranderingen. Al dan niet gedreven vanuit financieel oogpunt.

Overigens, het maakt mij niet uit wat ik verkoop, als dit nu een PS4 met games is of een Xbox One met games, mijn marge pak ik er toch wel op ;)

Ik ga zelf in eerste instantie voor een Xbox, vooral omdat mijn vrienden groep dit ook goed, aangezien ik geen singleplayer gamer ben moet ik het dus van het sociale aspect hebben ;)
Men heeft onlangs BF3 weggegeven. Bovenop games als Hitman, Mafia 2, Sleeping Dogs en Spec Ops.

Ik zou zo zeggen: check de ongelooflijke lijst op Wiki eens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_Game_Collection

En onderstaand filmpje is afgelopen week door Sony zelf uitgebracht, met PS4 in de titel ja, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratis Fifa komt overigens alleen bij de Day One editie van de X1.

Bron: http://www.pu.nl/artikele...xbox-one-day-one-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:24:
Gratis Fifa komt overigens alleen bij de Day One editie van de X1.

Bron: http://www.pu.nl/artikele...xbox-one-day-one-edition/
Nee, dat staat er niet;

Afbeeldingslocatie: http://pu.cdn.hub.nl/media/misc/tweet1.png

Alle pre-orders krijgen FIFA 14, Day One of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gevalletje alleen lezen wat je wilt lezen? Iets daaronder:

Afbeeldingslocatie: http://pu.cdn.hub.nl/media/misc/tweet2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Mijn lijstje van TOPgames (heb veel meer games ontvangen) die ik heb verkregen binnen één jaar tijd dankzij ps plus:

Uncharted 3 Drake’s Deception
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Hitman: Absolution Digital Edition
Lord of the Rings: War in the North
Mass Effect™ 3
Sleeping Dogs
Gotham City Impostors
Beschermers van Midden-aarde
Batman: Arkham City
Crysis 2
Bulletstorm™
Double Dragon Neon
Saints Row 2
inFAMOUS™ 2
Red Dead Redemption
Borderlands
LittleBigPlanet Karting
XCOM: Enemy Unknown
NBA 2K13
Assassins Creed 3
Jack & Daxter Trilogy
Maffia 2
Spec Ops the line
Battlefield 3
Need for Speed most wanted
Saints Row 3

Dit zijn allemaal toppers. Op de PS3 is gebleken dat PS Plus een hit is. waarom heeft microsoft dit niet gedaan met de xbox360 dan BulletNl? Waarom zou microsoft dit wel gaan doen met de xbox one? Ik kan maar één reden bedenken en dat is als de verkopen van de xbox one gaan tegenvallen.

Overigens krijg je in het begin Driveclub en Resogun gratis met PS Plus. Driveclub is een versie met minder voertuigen en tracks, maar je kunt wel de game volledig uitspelen zonder aankopen te doen. Ook zal Sony verder gaan met de instant game collection op de PS4, alleen zal het niet zo snel gaan als op de PS3 uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door xminator op 02-09-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was toch bekend, iedereen in europa die een day one had besteld op preorder krijgt er fifa bij vanwege de vertraging. Het is nooit zo geweest dat alle consoles een gratis game zouden krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:30:
Dit was toch bekend, iedereen in europa die een day one had besteld op preorder krijgt er fifa bij vanwege de vertraging. Het is nooit zo geweest dat alle consoles een gratis game zouden krijgen?
Iedereen behalve Nederland en de andere uitgestelde landen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:31:
[...]

Iedereen behalve Nederland en de andere uitgestelde landen :+.
Nee, als in in NL een preorder hebt geplaatst voor een day one krijg je fifa in februari als je de console krijgt, het is echt niet moeilijk en altijd zo gecommuniceerd :)
Pagina: 1 ... 77 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!