AllSeeyinEye schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:50:
Met de hoeveelheid games die Sony in een jaar weggeeft zit er altijd wel iets voor iedereen tussen. Ze geven immers vanuit alle genres weg, zoals Little Big Planet, racers, shooters, action, rpg, kiddie racing etc. En dat is gelijk het voordeel dat Sony heeft, ze hebben een grotere bron om vanuit weg te geven, want het zijn bijna altijd spellen die ze zelf hebben uitgegeven (SCEA, SCEE etc).
Maar dan nog zijn het games die ook al gewoon in de winkel gekocht konden worden. Of te wel, de mensen die de game graag wouden hebben zullen deze ook al vast gehad hebben. Daarbij zullen veel games van een bedenkelijke kwaliteit zijn of inmiddels zo oud dat dit eigenlijk geen meer waarde meer heeft. Daarbij is het voor MS echt geen probleem, mits ze vinden dat het gratis weg gegeven van games door Sony een succes is, om iets dergelijks voor de Xbox op te zetten.
Daarbij ben ik er van overtuigt dat Sony geen moneymakers weg gaat geven, BF4, Kilzone 4, Grand Turismo 6 e.d. ga je echt niet gratis krijgen van Sony.
Kortom, laten we dit hele gratis weg geven nu niet gaan overhypen, Eerst maar eens zien waar Sony mee gaat komen. En als ze de online ervaring op het zelfde niveau weten te krijgen als bij Xbox Live, denk aan chatpartys, Skype achtige mogelijkheden, hoeveelheid dedicated servers, enz enz.
Het is bekend dat MS een hele andere (gunstigere) financiële positie heeft dan Sony, ik vraag me wel eens af in welke mate dit nog effect gaat hebben in de toekomst. MS heeft al laten zien dat het bereid is om dingen aan te passen ten gunste van de wensen die her en der geventileerd worden. Met Sony als multinational gaat het op het moment duidelijk niet zo goed, ze hebben zelf een tijd rode cijfers geschreven. Ik ben dus heel benieuwd is of Sony ook bij machte is om hun product over een langere termijn (de nextgens zullen zeker 5 tot 7 jaar mee moeten) bij te sturen. Nu kan je natuurlijk zeggen dat dit niet zou hoeven bij een goed product, maar dit betwijfel ik. Zowel Sony als Microsoft hebben het bij de huidige generatie consoles nodig gevonden om met een tweede model te komen, naar hun aanvankelijke geïntroduceerde product. Op een of andere manier heb ik dus het idee dat het product wat Sony nu gaat aanbieden het moet zijn, bij MS verwacht ik meer veranderingen. Al dan niet gedreven vanuit financieel oogpunt.
Overigens, het maakt mij niet uit wat ik verkoop, als dit nu een PS4 met games is of een Xbox One met games, mijn marge pak ik er toch wel op
Ik ga zelf in eerste instantie voor een Xbox, vooral omdat mijn vrienden groep dit ook goed, aangezien ik geen singleplayer gamer ben moet ik het dus van het sociale aspect hebben
[
Voor 32% gewijzigd door
Bullet NL op 02-09-2013 17:14
]