Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:46:
[...]
Wel weer een mooi voorbeeld waar een PS4 koper het Xbox platform veroordeeld zonder dat er überhaupt duidelijk is als of het wel/niet naar de Xbox One gaat komen...
Volgens mij is het al genoemd. Microsoft had zelf aangegeven dat de gratis games bij Live gold tot eind dit jaar zouden duren. Verder is er nog niets aangekondigd (voor zover ik weet, anders hoor ik het graag). Het is niet gezegd dat er geen gratis games zullen komen, maar om dat nu als een indicatie te zien dat ze het wel zullen doen gaat mij wel erg ver :D

Leuk punt trouwens aan het einde, maar wel een vraag: wat ben jij hier dan precies aan het doen? :S
Maar dan nog zijn het games die ook al gewoon in de winkel gekocht konden worden. Of te wel, de mensen die de game graag wouden hebben zullen deze ook al vast gehad hebben. Daarbij zullen veel games van een bedenkelijke kwaliteit zijn of inmiddels zo oud dat dit eigenlijk geen meer waarde meer heeft. Daarbij is het voor MS echt geen probleem, mits ze vinden dat het gratis weg gegeven van games door Sony een succes is, om iets dergelijks voor de Xbox op te zetten.

Daarbij ben ik er van overtuigt dat Sony geen moneymakers weg gaat geven, BF4, Kilzone 4, Grand Turismo 6 e.d. ga je echt niet gratis krijgen van Sony.

Kortom, laten we dit hele gratis weg geven nu niet gaan overhypen, Eerst maar eens zien waar Sony mee gaat komen. En als ze de online ervaring op het zelfde niveau weten te krijgen als bij Xbox Live, denk aan chatpartys, Skype achtige mogelijkheden, hoeveelheid dedicated servers, enz enz.
Leuk die aanames (bedenkelijke kwaliteit etc), maar die zijn dus ook totaal nergens op gebaseerd (in ieder geval niet op de historie van PS+ en de huidige aankondigingen). Neem dan je eigen advies aan, en oordeel niet voordat je weet wat er wel/niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:32:
[...]

Nee, als in in NL een preorder hebt geplaatst voor een day one krijg je fifa in februari als je de console krijgt, het is echt niet moeilijk en altijd zo gecommuniceerd :)
http://www.xgn.nl/xbox-on...-xbox-one-nog-niet-in-nl/

''Gedupeerden die langer moeten wachten op hun Xbox One-exemplaar krijgen ter compensatie van Microsoft FIFA 14 cadeau. De actie geldt nog niet voor de Benelux, zo werd bekend op de Gamescom-showcase in Keulen.''

Heb je een linkje waarin staat dat het voor Nederland wel geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:35:
[...]

http://www.xgn.nl/xbox-on...-xbox-one-nog-niet-in-nl/

''Gedupeerden die langer moeten wachten op hun Xbox One-exemplaar krijgen ter compensatie van Microsoft FIFA 14 cadeau. De actie geldt nog niet voor de Benelux, zo werd bekend op de Gamescom-showcase in Keulen.''

Heb je een linkje waarin staat dat het voor Nederland wel geldt?
die link niet gezien, wel deze :

http://www.videogamer.com..._xbox_one_pre-orders.html

http://uk.ign.com/article...e-orders-get-free-fifa-14

staat toch echt heel europa? (beide links overigens van vandaag) en zolang de voorraad strekt, ook wordt gezegd dat indien fifa op is er een andere "blockbuster" game bij komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een ander nieuwtje/gerucht van major nelson :

http://uk.ign.com/article...e-not-supported-at-launch

Das toch wel minder, 500GB is aardig wat en trap je niet zomaar vol maar dan moeten ze wel zorgen dat het voor de kerst is opgelost. Voorlopig kun je in de cloud alleen maar je save games en andere media kwijt, maar game installs moeten op de HDD, met 20 games is die denk ik wel vol en zowieso handig dat je spellen die je niet meer elke dag speelt op een externe HDD zou kunnen zetten en daar vanaf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
"this holiday" staat er in één van de tweets bij ign. Dus dat zijn de tier one landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:55:
[...]

die link niet gezien, wel deze :

http://www.videogamer.com..._xbox_one_pre-orders.html

http://uk.ign.com/article...e-orders-get-free-fifa-14

staat toch echt heel europa? (beide links overigens van vandaag) en zolang de voorraad strekt, ook wordt gezegd dat indien fifa op is er een andere "blockbuster" game bij komt.
Voor heel Europa, waar 'ie op dag 1 uitkomt. Maar dat komt 'ie niet in de Benelux, dus ik zou er maar niet op rekenen als ik jou was.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:04:
een ander nieuwtje/gerucht van major nelson :

http://uk.ign.com/article...e-not-supported-at-launch

Das toch wel minder, 500GB is aardig wat en trap je niet zomaar vol maar dan moeten ze wel zorgen dat het voor de kerst is opgelost. Voorlopig kun je in de cloud alleen maar je save games en andere media kwijt, maar game installs moeten op de HDD, met 20 games is die denk ik wel vol en zowieso handig dat je spellen die je niet meer elke dag speelt op een externe HDD zou kunnen zetten en daar vanaf spelen.
Mits je volledige install doet (als dat nog kan) of volledig digitaal speel, zou het wel vol kunnen raken, maar denk niet dat er veel mensen zijn die dit binnen paar maanden al kunnen halen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:25
SinergyX schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:16:
[...]

Mits je volledige install doet (als dat nog kan) of volledig digitaal speel, zou het wel vol kunnen raken, maar denk niet dat er veel mensen zijn die dit binnen paar maanden al kunnen halen :P
Ja idd. Knappe jongen als je met de 2013 line-up de 500GB weet vol te krijgen :P
Of je moet veel natuurfilms bekijken op je X1, met aansturing via Kinect uiteraard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ze ook weer verwijderen en later weer downloaden.
Zo deed ik het altijd op mijn oude consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:16:
[...]

disc based games worden ook volledig op de HDD geinstalleerd voor zover bekend? ik verwacht ook niet dat het een onoverkomelijk probleem is (voor mij zeker geen dealbreaker) maar als ze lang wachten met dit oplossen kan dit voor sommige gebruikers wel een issue zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:46:
[...]

Het is nog maar helemaal afwachten welke games dit gaan zijn bij de PS4, één ding kan je wel zeggen.... Dit gaan niet de blokbusters worden waar de uitgevers nog aan willen verdienen.
Ik ga toch maar weer proberen een reactie van je te krijgen (helaas geen gehad vandaag)

Maar heb je hier ook een bron voor? of zeg je gewoon maar wat?
Want dan weet ik of ik PS plus neem of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Origins op 02-09-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:37:
[...]

Ik ga toch maar weer proberen een reactie van je te krijgen (helaas geen gehad vandaag)

;) Betekend gewoon dat je gewonnen heb! laten we het daar op houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:42:
[...]

;) Betekend gewoon dat je gewonnen heb! laten we het daar op houden
Haha nee gaat me niet om het winnen;) maar was benieuwd om de reactie:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat minder haten op een groep mensen zien we hier graag:

Voor de discussie, waarom wordt er ineens weer minder argumenten gegeven?

[ Voor 78% gewijzigd door Gropah op 02-09-2013 21:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Origins schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:37:
[...]

Rustig maar....

De distributeurs en winkels zitten helemaal niet op deze concurrentie te wachten, een blockbuster die dus net uit is gaan ze echt niet gratis weg geven. Dat dit voor de PS3 wat aan console is welke al jaren op de markt is iets anders ligt hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen. Wanneer een blockbuster op PSN+ wordt uitgegeven is hij per definitie al op leeftijd.

Het gratis weg geven van games is behoorlijk tegen het zere been aanschoppen van de distributeurs en retailers. Het feit dat er tot nu toe nog maar twee titels bekend zijn die daadwerkelijk zijn aangekondigd als gratis voor PSN+ zegt natuurlijk al genoeg.

Loop maar een willekeurige gamewinkel binnen en vraag maar wat ze van de PSN+ gratis games vinden, behalve een persoonlijke mededing dat ze het zelf wel zien zitten, maar niet goed voor de omzet van het bedrijf is zullen ze niet komen.

Ik heb van de vertegenwoordigers van EA Nederland persoonlijk begrepen (ik ga hier geen namen noemen) dat men of speciale versies voor de PS4/PSN+ gaan uitbrengen of het spel moet al op leeftijd zijn. Overigens, het zelfde verhaal bij Take Two Interactieve (GTA 5)

[ Voor 58% gewijzigd door Bullet NL op 02-09-2013 19:20 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:04:
Wat minder haten op een groep mensen zien we hier graag:

Voor de discussie, waarom wordt er ineens weer minder argumenten gegeven?
Ik vind dat het vandaag juist een stuk beter gaat. Er worden argumenten gegeven, en vandaag wordt niet geaccepteerd dat men gewoon zomaar dingen als feit probeert te verkondigen. Ik wil daarbij nog toevoegen dat de users die altijd gekenmerkt en zwartgemaakt worden als PS fanboys, vandaag gewoon met argumenten komen. Jammer is wel dat bepaalde mensen wanhopig hun console proberen te verdedigen, en daarbij de tegenpartij maar gaan lopen zwartmaken, desinformatie geven en op de man gaan spelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Gropah op 02-09-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Trishul schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:18:
Ik vind dat het vandaag juist een stuk beter gaat. Er worden argumenten gegeven, en vandaag wordt niet geaccepteerd dat men gewoon zomaar dingen als feit probeert te verkondigen. Ik wil daarbij nog toevoegen dat de users die altijd gekenmerkt en zwartgemaakt worden als PS fanboys, vandaag gewoon met argumenten komen. Jammer is wel dat bepaalde mensen wanhopig hun console proberen te verdedigen, en daarbij de tegenpartij maar gaan lopen zwartmaken, desinformatie geven en op de man gaan spelen.
Hmm, voor de eerste keer in maanden dan de omgekeerde wereld, mag ook wel een keertje :)

(en argumenten.. twijfelachtig, laten we het daar op houden :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:07:
[...]

Rustig maar....

De distributeurs en winkels zitten helemaal niet op deze concurrentie te wachten, een blockbuster die dus net uit is gaan ze echt niet gratis weg geven. Dat dit voor de PS3 wat aan console is welke al jaren op de markt is iets anders ligt hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen. Wanneer een blockbuster op PSN+ wordt uitgegeven is hij per definitie al op leeftijd.

Het gratis weg geven van games is behoorlijk tegen het zere been aanschoppen van de distributeurs en retailers. Het feit dat er tot nu toe nog maar twee titels bekend zijn die daadwerkelijk zijn aangekondigd als gratis voor PSN+ zegt natuurlijk al genoeg.

Loop maar een willekeurige gamewinkel binnen en vraag maar wat ze van de PSN+ gratis games vinden, behalve een persoonlijke mededing dat ze het zelf wel zien zitten, maar niet goed voor de omzet van het bedrijf is zullen ze niet komen.

Ik heb van de vertegenwoordigers van EA Nederland persoonlijk begrepen (ik ga hier geen namen noemen) dat men of speciale versies voor de PS4/PSN+ gaan uitbrengen of het spel moet al op leeftijd zijn. Overigens, het zelfde verhaal bij Take Two Interactieve (GTA 5)
Maar het is toch logisch dat er maar twee titels voor de PS4 zijn aangekondigd, tot nu toe? De console is gloedje nieuw. Je verwacht toch niet meteen Shadow Fall en Watch Dogs gratis, mag ik hopen? De collection moet gewoon weer opgebouwd worden en wellicht dat ze volgend jaar of in 2015 met gratis PS3 blockbusters komen via Gaikai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Warframe is geen PS4 exclusive.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=667585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
Gelukkig niet. Warframe is echt zo'n spel dat veel baat heeft bij een zo groot mogelijke user base.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
warframe is al lang uit op de pc, enige reden dat ie eerst niet naar de xbox zou komen was microsofts publishingbeleid.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn vrijwel alle indies en F2P games timed exclusive. Zou althans niet slim zijn om alleen voor PS4 of X1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
MS moet nog wel even aankondigen dat de X1 een appstore krijgt :9~ En dan moet Sony ook over.
Het zou de next-gen consoles zoveel interessanter maken en meer waarde geven.
Maar goed, het is niet aangekondigd, en misschien gaat het ook gewoon nooit komen. Maar ik blijf het hopen... Een soort windows 8 appstore op de X1 en een soort Android/Chrome appstore op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Trishul schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:24:
MS moet nog wel even aankondigen dat de X1 een appstore krijgt :9~ En dan moet Sony ook over.
Het zou de next-gen consoles zoveel interessanter maken en meer waarde geven.
Maar goed, het is niet aangekondigd, en misschien gaat het ook gewoon nooit komen. Maar ik blijf het hopen... Een soort windows 8 appstore op de X1 en een soort Android/Chrome appstore op de PS4.
Dat zou zeker toegevoegde waarde brengen aan de X1, die ik nu moeilijk kan vinden.

Mogelijk functies om de X1 een beetje interessant te maken t.o.v. de PS4 zouden zijn:
- Windows store. X86 gecompileerde apps genoeg, net als op de surface PRO (X86) / RT (ARM). Bijna alle apps zijn voor zowel X86 als ARM te krijgen.
- Een juiste, niet dichtgetimmerde en 24uurs afhankelijke, implementatie van digitale games handel. Is prima technisch mogelijk, maar nog niet getoond.
- Kinectloze X1, waar je ook niet meer voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

Rustig maar....

Oh aha, gewoon een aanname dus.
Niets om mij druk om te maken, denk eerlijk gezegd dat Sony gewoon door blijft gaan met de geweldige PS Plus.
Ze promoten hier al heel erg lang mee, en ik zie niet in waarom ze hiermee moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, mij maakt het toch niet uit wat er deze maand op XBL komt. Nu nog wel even bezig met het wegwerken van mn backlog, naast SCB en halverwege september gewoon lekker met GTA5 aan de slag 8)

Overigens was het niet Warframe maar War Thunder die vanwege het beleid van MS niet op de Xbox One wilde uitbrengen. Ik haal ze ook altijd door elkaar, maar Warframe is een futuristische 1st person PvP titel en War Thunder is een WW2 concurrent voor World of Tanks/World of Warplanes

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
xminator schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:29:
Mijn lijstje van TOPgames (heb veel meer games ontvangen) die ik heb verkregen binnen één jaar tijd dankzij ps plus:

Uncharted 3 Drake’s Deception
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Hitman: Absolution Digital Edition
Lord of the Rings: War in the North
Mass Effect™ 3
Sleeping Dogs
Gotham City Impostors
Beschermers van Midden-aarde
Batman: Arkham City
Crysis 2
Bulletstorm™
Double Dragon Neon
Saints Row 2
inFAMOUS™ 2
Red Dead Redemption
Borderlands
LittleBigPlanet Karting
XCOM: Enemy Unknown
NBA 2K13
Assassins Creed 3
Jack & Daxter Trilogy
Maffia 2
Spec Ops the line
Battlefield 3
Need for Speed most wanted
Saints Row 3

Dit zijn allemaal toppers. Op de PS3 is gebleken dat PS Plus een hit is. waarom heeft microsoft dit niet gedaan met de xbox360 dan BulletNl? Waarom zou microsoft dit wel gaan doen met de xbox one? Ik kan maar één reden bedenken en dat is als de verkopen van de xbox one gaan tegenvallen.
De enige reden waarom Sony dit heeft gedaan is de achterstand die ze hadden. Ik ben daadwerkelijk benieuwd naar het financiele plaatje van PSN+ voor zowel Sony als voor de publishers/developers. Ik kan me echt niet goed voorstellen dat dit concept echt winstgevend is. Dus als iemand cijfers heeft over dit business model, ik zie ze graag.

Verder is dit topic weer net zo nutteloos als altijd. :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ze zijn pas in 2012 echt begonnen met AAA games, en toen stond de PS3 al op het punt de 360 in te halen. Toen dat later dat jaar gebeurde, kwamen er alleen maar meer en betere games bij. Dus om dit nu direct aan de achterstand te wijten, is wat kort door de bocht. Maar ook ik ben benieuwd naar dit business model, dat terzijde. :)

Verder vind ik het prima zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:38:
Tja ze zijn pas in 2012 echt begonnen met AAA games, en toen stond de PS3 al op het punt de 360 in te halen. Toen dat later dat jaar gebeurde, kwamen er alleen maar meer en betere games bij. Dus om dit nu direct aan de achterstand te wijten, is wat kort door de bocht. Maar ook ik ben benieuwd naar dit business model, dat terzijde. :)

Verder vind ik het prima zo. :+
Voor 2012 waren er ook al genoeg puike games hoor, daar hoeven ze zich bij Sony echt niet voor te schamen. Sterker nog, ik vind het eigenlijk wel een rare uitspraak, zeker als ik zo het lijstje games bekijk van exclusieve ps3 games met hun bijbehorende datum. Sure vanaf 2012 zijn er hele mooie games uitgekomen voor de PS3, maar die hebben ook weer sterkere concurrentie gekregen vanuit 3rd party (die kwaliteit is de afgelopen paar jaar ook wel enorm omhoog gegaan imo)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Martinspire schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:46:
[...]

Voor 2012 waren er ook al genoeg puike games hoor, daar hoeven ze zich bij Sony echt niet voor te schamen. Sterker nog, ik vind het eigenlijk wel een rare uitspraak, zeker als ik zo het lijstje games bekijk van exclusieve ps3 games met hun bijbehorende datum
Hij doelt op de games die op PS+ zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exclusives hebben niks met de instant game collection te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:59
Bartjuh schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:10:
[...]

Dat zou zeker toegevoegde waarde brengen aan de X1, die ik nu moeilijk kan vinden.

Mogelijk functies om de X1 een beetje interessant te maken t.o.v. de PS4 zouden zijn:
- Windows store. X86 gecompileerde apps genoeg, net als op de surface PRO (X86) / RT (ARM). Bijna alle apps zijn voor zowel X86 als ARM te krijgen.
- Een juiste, niet dichtgetimmerde en 24uurs afhankelijke, implementatie van digitale games handel. Is prima technisch mogelijk, maar nog niet getoond.
- Kinectloze X1, waar je ook niet meer voor betaald.
Of wellicht de mogelijkheid om de X1 gewoon als pc te gebruiken met windows 8. En als je een game opstart schakel het over naar de Xbox OS. Zo'n klein energiezuinig computer, dat redelijk goed instaat is een spel te spelen, lijkt mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

madass schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:08:
[...]Of wellicht de mogelijkheid om de X1 gewoon als pc te gebruiken met windows 8. En als je een game opstart schakel het over naar de Xbox OS. Zo'n klein energiezuinig computer, dat redelijk goed instaat is een spel te spelen, lijkt mij wel wat.
Qua hardware zie ik geen problemen om er Windows 8 op te draaien, of Linux. Het is gewoon X86, dus ja, als het gehacked wordt is het wellicht interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
@martinspire:
Die vgchartz kloppen volgens mij niet helemaal. Bullet had het ook al aangegeven zonder bron, en ook ik heb die even niet (zal morgen eens gaan googlen :) ), maar ze hebben niet zo'n goede reputatie. Dat zal wel ergens aan te danken zijn.

Als ik die verkoopaantallen van jou zo zie, dan heb ik het vermoeden dat hun verkoopcijfers uit de eu niet helemaal kloppen. Met name omdat ik ook vreemde verkoop aantallen voor de eu heb gezien bij ps exclusives. Maar dat is slechts een vermoeden, zal morgen even op onderzoek gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:16:
[...]

Het zal ongetwijfeld een mooi verhaal zijn hierboven, maar als gratis games bij een of andere inhaalstrategie zouden horen, hadden ze in 2013 niet zoveel blockbusters weggegeven, just sayin'.
Zou je denken? Wat denk je voor de aanloop van de PS4? Als ze in 2013 ineens zouden stoppen met het gratis beschikbaar maken van diverse blockbusters en alleen maar komen met middelmatigheid, dan is dat niet echt goede reclame voor de PS4 imho. Nu hebben ze dat echter doorgezet en zijn ze het redelijk aan hun stand en aan de gebruikers verplicht om zo door te gaan. En dan ben ik wel heel erg benieuwd naar het verdienmodel erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou heel goed kunnen, maar dat heeft dan ook niet zozeer te maken met het achterhalen van een achterstand. Meer met het uitbouwen van een voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]
Rustig maar....
Er wordt niets gratis weggegeven. Sony betaalt gewoon voor iedere copy die gedownload wordt via PS+. Uiteraard wordt een 3rd party game die net uit is dan niet via PS+ uitgegeven omdat dat in de papieren gaat lopen voor Sony. Echter, games op leeftijd betekent niet dat het slechte games zijn, plus een game is al vrij snel op leeftijd omdat een paar maanden na release de verkoop er uit is.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar distributors zijn overhead. Games verkopen via online webshops is veel goedkoper en meer en meer mensen slaan 'the middle man' over en kopen online. De volgende stap is direct in het menu van de console of via Steam en dan heb je helemaal geen online winkel meer nodig. De publisher boeit het niet, die houdt zelfs meer geld over op deze manier.

En no offense, maar retailers weten echt niet wat MS en Sony gaan doen met hun abonnementen. Dat er 'maar' 2 titels zijn aangekondigt is logisch: er is geen backlog: dus zijn het games die _nieuw_ zijn. Dat deze worden weggegeven (en Sony ze dus betaalt) is heel redelijk lijkt me. Dat 'retailers' en 'distributeurs' dat niet zien zitten, tja... iTunes heeft ook de cd retail kapot gemaakt, maar ik denk niet dat Apple daar ene fuk om geeft.
Tja, de kassa-sjaak van een gamestore begrijpt niet dat het uitbrengen van BF3 op PS+ goed is voor de hype rondom BF4? Dat de games die uitkomen op PS+ veelal DLC's hebben (en die bv nog steeds uitkomen) en zodoende dus meer geld opbrengen omdat de gebruikers van PS+ die de game nu downloaden wellicht die DLCs wel gaan kopen? Dat ziet die kassa dude van de gameshop allemaal niet in? Terwijl hij wel direct verbonden is middels emails van HQ en andere lijnen met wat MS en Sony bekokstoven in hun boardrooms wat ze gaan doen met PS+? Ach jee...
Ga jij nu echt beweren dat accountmanagers van EA Nederland _iets_ weten van welke deals Sony HQ sluit met EA HQ? Lijkt me heel sterk. En dan druk ik me nog zacht/politiek correct uit.

[ Voor 6% gewijzigd door EfBe op 03-09-2013 09:25 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
EfBe schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:21:
[...]

Ga jij nu echt beweren dat accountmanagers van EA Nederland _iets_ weten van welke deals Sony HQ sluit met EA HQ? Lijkt me heel sterk. En dan druk ik me nog zacht/politiek correct uit.
Die account managers lezen misschien gewoon het nieuws en hebben common sense want het is al duidelijk dat bijvoorbeeld Driveclub met een aangepaste versie komt (paar autos , paar tracks). Lijkt me een prima tussen oplossing.

Je hoeft ook geen glazen bol te hebben om te bedenken dat bij launch het geven van oude titels onmogelijk is, en het geven van nieuwe te duur (behalve goedkope games). Enige wat je kan doen dan is een Driveclub constructie: meer dan een demo, maar wel met missing content. Die je dan overigens kan bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:58:
[...]

Die account managers lezen misschien gewoon het nieuws en hebben common sense want het is al duidelijk dat bijvoorbeeld Driveclub met een aangepaste versie komt (paar autos , paar tracks). Lijkt me een prima tussen oplossing.

Je hoeft ook geen glazen bol te hebben om te bedenken dat bij launch het geven van oude titels onmogelijk is, en het geven van nieuwe te duur (behalve goedkope games). Enige wat je kan doen dan is een Driveclub constructie: meer dan een demo, maar wel met missing content. Die je dan overigens kan bijkopen.
En indies. Sowieso wordt de IGC vanaf release PS4 een mix tussen PS3, PS4 en PSVita games. Ik verwacht hooguit 1 PS4 titel per maand in het begin, waarbij de PS3 games langzaam uitgefaseerd wordt, zodat het bijvoorbeeld na 1 jaar alleen nog maar de PS4 en PSVita combinatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:46:
Geen verrassing? Ik kan me van de laatste tijd toch vaak diverse top 10 lijstjes herinneren waarin de X360 blij mocht zijn als het er 2 titels in had staan. Verder was het PS3, Wii, DS en overigen die de klok sloegen.

edit: Check inderdaad voor de grap de oudere lijstjes voor week 34 eens. Weinig X360 te bekennen. ;)
Hoe bedoel je 'selectief cijfertjes pakken'?

Random lijst 24 augustus, 5x 360, 3x PS3
Random lijst 6 april, 4x 360, 4x PS3

Als we dan nog wat extra randoms pakken:
V&A console aanbod:
Microsoft (36)
Nintendo (22)
Sony (42)

Cijfers zeggen zoveel, maar zeggen ook helemaal niets.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:35:
Dat van die externe HDD is echt stuitend trouwens. Mij bekruipt langzaam aan het idee dat MS nog lang niet klaar is voor een global launch en/of met grotere problemen kampt dan ze doen voor komen. Als dit soort simpele functionaliteit al niet werkt out of the box. Dit plus het feit dat ze nog steeds geen officiële releasedatum hebben geroepen. Dat belooft weinig goeds denk ik.
Had wel verwacht met PAX dat ze een datum zouden hebben inderdaad, November komt wel steeds dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:35:
Dat van die externe HDD is echt stuitend trouwens. Mij bekruipt langzaam aan het idee dat MS nog lang niet klaar is voor een global launch en/of met grotere problemen kampt dan ze doen voor komen. Als dit soort simpele functionaliteit al niet werkt out of the box. Dit plus het feit dat ze nog steeds geen officiële releasedatum hebben geroepen. Dat belooft weinig goeds denk ik.
Het zal te maken hebben met de DRM kwestie denk ik. Die had er rekening mee gehouden dat de Licentie over zou worden gezet op de account en niet de console. Dus dat zullen ze nu aan het veranderen zijn. Daarom krijg je ook een Day 1 patch om de DRM-policy eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
nioz schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:30:
[...]

Ja, is dit de wijze waarop de discussie beëindigd wordt? Ik vind het een beetje kinderachtig om dan maar met dit soort verwijten te komen. Het ging mij helemaal niet om de verkoopaantallen, maar om de betrouwbaarheid van VGChartz. Aangezien dat eerder ook al aangekaart werd door Bullet NL.

Je kan altijd nog op zoek gaan naar bronnen die wel betrouwbaar zijn.
Die zijn er niet, simpel. Elke site werkt met selectief stukje cijfers en komt dan tot een bepaald totaalplaatje. Zelfs developers/publishers zelf zijn altijd erg rooskleurig met hun cijfers.

Cijfers gebruiken om een trend te bepalen is best, er conclusies of zelfs 'feiten' mee te bepalen.. tja, enkel om je gelijk te halen denk ik.
Origins schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:37:
Had wel verwacht met PAX dat ze een datum zouden hebben inderdaad, November komt wel steeds dichterbij.
Nog 2 maanden, kan nog alle kanten op. Ben wel benieuwd naar de chaos van distributie in de verschillende launch landen, duizenden en duizenden dozen die overal heen moeten. Zal me niets verbazen dat er ergens tijdens transport er hier en daar wel een doosje achterover wordt gedrukt :P

@hieronder, TGS is dé thuishaven van Sony, MS had de kans op PAX flink te stunten, maar deden ze niet, benieuwd of Sony nog even flinke uithaler gaat geven.

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Sony Will Show “More than Ten” PS4 Titles at Tokyo Game Show
Sony Computer Entertainment Japan and Asia announced today with a press release that during Tokyo Game Show it will have “more than ten” PS4 games available to visitors at its booth.

The titles publicly announced so far are Knack, Deep Down, Driveclub, Killzone: Shadow Fall,Wolfenstein: The New Order, PlayRoom and Assassin’s Creed 4: Black Flag, meaning that there should be at least four titles that haven’t been announced yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ja en ik word gek als ze weer aankomen met alleen maar Indies.. serieus ik ben er helemaal klaar mee aangezien ik die op de Gamescom al te veel heb zien langskomen en niet echt mooie AAA games buiten de al bekende die aangekondigd waren..
Indies zijn een leuke extra( voor mij) maar ik heb me echt geïrriteerd aan de massale indie aandacht ondanks dat er een enkele game tussen zit waar ik van denk ja die is wel leuk.
Maar goed hopelijk dat er deze keer wat AAA titels bij gaan zitten en wellicht ook enkele nieuwe IP's.

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 03-09-2013 13:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je gelijk in.. maar deze generatie console gaan denk ik zowiezo minder lang mee.
Als je na gaat dat de rekenkracht elk jaar word verdubbeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:43:
[...]

Daar heb je gelijk in.. maar deze generatie console gaan denk ik zowiezo minder lang mee.
Als je na gaat dat de rekenkracht elk jaar word verdubbeld!
Het aantal transistors (wet van moore) verdubbeld elk jaar, wil niet zeggen dat de rekenkracht dat ook doet.

(is een beetje hetzelfde als zeggen dat 50% meer shaders 50% meer fps is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:45:
[...]

Het aantal transistors (wet van moore) verdubbeld elk jaar, wil niet zeggen dat de rekenkracht dat ook doet.

(is een beetje hetzelfde als zeggen dat 50% meer shaders 50% meer fps is ;) )
Mijn fout, maar we kunnen er inderdaad daar vanuit gaan dat elk jaar minstens 50% erbij komt.
Maar elke keer 50% erbij is ieder geval niet een linear groei maar een exponentiële groei :P

Over een kleine 3 jaar hebben we laptops die makkelijk huidige console kunnen bij benen voor zeer acceptabele prijs.

Want zelfs mijn huidige setup van bijna 2 jaar oud heeft meer performance dan nieuwe generatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
@ ^ Dat is altijd al zo geweest , en het is nooit een reden geweest om sneller een nieuwe console uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Inderdaad, de grootste accelerator voor een nieuwe console is economisch. Als de 360 en PS3 niet allebei zo lang, zo goed bleven verkopen hadden we 2 jaar geleden al naar next gen gekeken.

Toen de Wii verkopen instortten kwam Nintendo ook met de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:En het topic is weer open... welkom, iedereen, laten we aardig blijven en gezellig doen - en oh ja, er zal strenger worden gemodereerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Sony to reveal PS4 Virtual Reality headset at TGS
Sony is preparing to reveal the final piece of its PS4 hardware strategy at TGS by showcasing a PlayStation-branded virtual reality head-mounted display, CVG has learned.

It originally intended to reveal the Sony headset at Gamescom but plans fell through at the eleventh hour. The company is currently weighing up whether the PS4 device should be pitched as a key differentiator for the console or a non-essential add-on.

The matter has been slightly complicated, but not derailed, by the growing industry support for Oculus Rift. Sony's device will be a categorical rival to Oculus, and for months there have been rumours suggesting the two companies are seeking a partnership.

A games developer familiar with Sony's plans, who wished to remain anonymous, told CVG that Evolution Studios is currently working with the device to simulate a cockpit view on its PS4 title Drive Club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
In tegenstelling tot eye/move/kinect vind ik dat dan wél een meerwaarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd wat zoiets moet gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
vaagisdenaam schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:35:
[...]

In tegenstelling tot eye/move/kinect vind ik dat dan wél een meerwaarde!
*knip* Wauw, gewoon wauw. Zo kort na een modbreak al zo reageren... *knip* - Uniciteit

[ Voor 32% gewijzigd door Uniciteit op 03-09-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zegt toch niet dat hij het fantastisch vindt. Het enige wat hij zegt is dat hij een product ala Occulus rift interessant vindt in tegenstelling tot een camera'tje als de ps eye en de kinect.

[ Voor 32% gewijzigd door Uniciteit op 03-09-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:55:
[...]

hij zegt toch niet dat hij het fantastisch vindt. Het enige wat hij zegt is dat hij een product ala Occulus rift interessant vindt.
*knip* Ik snap dat het óntzettend, óntzettend, óntzettend moeilijk is om aardig en beleefd richting elkaar te zijn. Ik snap dat dit nog moeilijker is als een paar posts boven je een modbreak staat waarin wordt gevraagd aardig te zijn en waarin wordt gemeld dat er strenger wordt gemodereerd (dat houdt dus ook in: eerder bans uitdelen).
Daarnaast wordt het al helemaal gecompliceerd als je vorige post ook al ge-edit werd, maaarrrrrrrrrrrr ik wil je vragen: wil je proberen de sfeer niet te verpesten en gewoon normaal (richting elkaar) te reageren?

Alvast bedankt!
- Uniciteit*knip*

[ Voor 53% gewijzigd door Uniciteit op 03-09-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* We gaan niet door op X-Fighter's reacties *knip* - Uniciteit

[ Voor 88% gewijzigd door Uniciteit op 03-09-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha jongens toch. :+

Op gaming vlak ben ik het wel met vaagisdenaam eens. Dit is wel een echte noviteit die een first person game een geheel andere dimensie zal geven. Wat ik me hierbij, en ook bij de Rift, alleen afvraag: hoe gaat je vriendin/vrouw je kenbaar maken dat ze iets aan je wilt vragen, zonder dat je je helemaal de tyfus schrikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VR brillen op console hebben denk ik ook zeker wel meerwaarde tov kinect/eye etc. Het is niet gek dat beide bezig zijn met een VR bril, al dan niet de rift.

Verkocht als peripheral denk ik dat het wel even duurt voordat zoiets echt oppakt, net als het 3d verhaal voor thuis zijn er nog steeds weinig mensen die een brilletje opzetten om een film te kijken of te gamen, maar persoonlijk vind ik dit ook machtig interessant, net als ilumiroom, erg jammer dat dat voorlopig geen doorgang vind vanwege kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:19:
VR brillen op console hebben denk ik ook zeker wel meerwaarde tov kinect/eye etc. Het is niet gek dat beide bezig zijn met een VR bril, al dan niet de rift.

Verkocht als peripheral denk ik dat het wel even duurt voordat zoiets echt oppakt, net als het 3d verhaal voor thuis zijn er nog steeds weinig mensen die een brilletje opzetten om een film te kijken of te gamen, maar persoonlijk vind ik dit ook machtig interessant, net als ilumiroom, erg jammer dat dat voorlopig geen doorgang vind vanwege kosten.
Maar worden 3rd party brillen wel toegestaan op de console?

@Uniciteit ik was net heel even weg van de computer dus ik zag je waarschuwing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sony heeft al een VR headset laten zien ergens 2 jaar geleden, grote kans dat dit hetzelfde model zal zijn. Als ze er 2 jaar op hebben kunnen doorwerken, kunnen ze al aardig wat behaald hebben.

Edit, deze dus:
http://www.dvice.com/archives/2011/01/sonys-oled-vr-g.php

Op z'n best een 'tegenhanger' van de illumiroom, nu MS deze niet gaat uitbrengen vanwege kosten, mooi moment om de VR versie weer eens te laten zien.

Dit staat dan ook niet tegenover de eye-cams en wii-motes, maar tegen de grote zaken als de illumiroom en de Rift. (met gelijke kostenplaatje).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af hoe heftig de belevenis zal zijn met zo'n VR bril. Voor je het weet loop je de salontafel omver om die kogels te kunnen ontwijken.
Lijkt me bij gametypes als Animal Crossing, Viva Piñata of Little Kings Story wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wow, VR, dat is inderdaad zeer zeker interessant! Dat 'Wii-zwaaien' met Eye/Kinect vind ik compleet oninteressant, maar VR brillen is dan weer echt iets waar ik heel benieuwd naar ben!

Zal wel in de papieren gaan lopen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik zie veel filmpjes met de rift waarbij mensen zeggen dat ze misselijk worden wat eigenlijk ook best logisch is. Daarom hoop ik dat er geen top spellen uitkomen die alleen met zo'n bril werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:22:
[...]

Maar worden 3rd party brillen wel toegestaan op de console?

@Uniciteit ik was net heel even weg van de computer dus ik zag je waarschuwing niet.
Sony heeft de Oculus Rift ook, kan best een samenwerking bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:23:
Vraag me af hoe heftig de belevenis zal zijn met zo'n VR bril. Voor je het weet loop je de salontafel omver om die kogels te kunnen ontwijken.
Lijkt me bij gametypes als Animal Crossing, Viva Piñata of Little Kings Story wel leuk.
Denk dat het de bedoeling is dat je nog steeds beweegt met je controller, en met de bril gewoon rondkijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bram1984 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:26:
[...]Denk dat het de bedoeling is dat je nog steeds beweegt met je controller, en met de bril gewoon rondkijkt. :P
Denk ik ook ja :o Lijkt mij voor first person shooters, en racespellen waar je in de auto zit, helemaal geweldig. Maar voor third person zaken e.d. is de toegevoegde waarde minder denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:26:
Denk dat het de bedoeling is dat je nog steeds beweegt met je controller, en met de bril gewoon rondkijkt. :P
Dat is juist het punt wat je zo misselijk maakt :P Future science (discovery) heeft hier een stuk over gedaan, racegames en statische games werken bijzonder goed, maar moment dat er ook (controller) 3D beweging in zit los van je hoofd, werden de meeste misselijk.

GT7 met VR.. daar teken ik voor :D

Edit, kijk nu even naar de details, het lijkt dus de HMZ-T3 te gaan worden.
http://www.engadget.com/2...display-wireless-hands-on

Mogelijk dat het nieuws dus in combinatie werd gebracht met de TGS, het is gewoon het nieuwe model tov de T1 en T2 (welke al tegen de 1000 euro was). Het is logisch dat hij dus in TGS komt, de T3 wordt initieel dus ook enkel verkocht in Japan:
Both wireless and wired options are set to go on sale in Japan this October and while a global roll-out isn't yet confirmed, Sony's told us that it's certainly "in discussions" about further availability.
Betwijfel dus nu wel of dit nu 'echt' een PS4 onderdeel gaat worden, of gewoon iets wat mooi uit komt in combinatie met de PS4. (en of die überhaupt naar US/EU gaat komen).

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 22:44
Ik heb toch het liefst een grote tv en er dan lekker dicht op zitten ;).
Een vriend van mij had ooit zo'n soort bril waar je alleen films op kunt kijken. Ik vond het erg vermoeiend voor mijn ogen. Het idee is leuk, maar net als 3d brillen, vind ik 2d groot scherm voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobygo76 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:54:
Ik heb toch het liefst een grote tv en er dan lekker dicht op zitten ;).
Een vriend van mij had ooit zo'n soort bril waar je alleen films op kunt kijken. Ik vond het erg vermoeiend voor mijn ogen. Het idee is leuk, maar net als 3d brillen, vind ik 2d groot scherm voldoende.
Hoelang was ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Laatst online: 19-09 22:44
Paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 3d bril lijkt me wel gaaf. Zal alleen wel wat gaan kosten ben ik bang. Specs zijn niet onaardig (720p, 7.1 geluid, wireless). Ben benieuwd hoe lang die batterij dan mee gaat. Zal een leuke tegenhanger gaan worden van de Occulus Rift, al heeft die momenteel wat meer bekendheid binnen de gamewereld natuurlijk. Het lijkt er overigens op dat MS ook ondersteuning voor die Rift gaat bieden (al zal dit nieuws ook zeker helpen), dus dat gaat nog mooi worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 03-09-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft blijkbaar dev kits van de Oculus Rift, mogelijk dat die dan als goedkoper alternatief kunnen gaan dienen.

http://www.engadget.com/2...laystation-4-oculus-rift/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht niet geheel thuishorend in dit topic, maar aangezien beide console kampen zich hierin het meest bevinden, post ik het hier.

Heavy Rain kon aanvankelijk ook op de X360 uitkomen, maar MS zag er vanaf. Achteraf niet zo handig, blijkt nu.

QD maakt toch wel vrij unieke games die iedereen eigenlijk moet ervaren. Hopelijk voor het X1 kamp gaan ze na Beyond weer multiplatform.

http://www.pu.nl/artikele...lishen-maar-zag-ervan-af/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Zonde idd, Heavy Rain is een topgame :) Speciaal van een vriend de game en PS3 geleent om dat te ervaren :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'm helaas nooit uit kunnen spelen. Was al best ver en toen ik op een gegeven moment verder wilde, was ik al mijn savegames kwijt. Ik heb mezelf nooit zover kunnen krijgen om al die shit weer opnieuw te gaan doen. Heb 'm nog wel liggen thuis, dus ooit moet ik er wel een keer aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Idd, Heavy Rain en Last of Us zijn toch 2 games waar ik ooit nog wel eens een PS3 voor zou kunnen kopen (goedkoop tweedehandsje ofzo). Misschien nog een keer uncharted proberen...

Fahrenheit was ook een erg goede (en die was vreemd genoeg juist weer Xbox exclusive) van dezelfde makers als Heavy Rain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Fahrenheit kwam dacht ik ook voor PS2 uit, tenminste ik geloof dat ik hem daar op had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:55:
Idd, Heavy Rain en Last of Us zijn toch 2 games waar ik ooit nog wel eens een PS3 voor zou kunnen kopen (goedkoop tweedehandsje ofzo). Misschien nog een keer uncharted proberen...

Fahrenheit was ook een erg goede (en die was vreemd genoeg juist weer Xbox exclusive) van dezelfde makers als Heavy Rain.
Indien je een PS4 gaat halen, kun je eventueel ook wachten totdat Gaikai is uitgerold, hoewel ik bang ben dat dit nog even gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33

Vind Last Of Us persoonlijk een beetje overhyped. Komt traag op gang, en afgezien van de cutscenes zijn de graphics ook niet bijzonder.

Op gameplay gebied kan het ook behoorlijk eentonig en weinig vernieuwend zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:23:
[...]

Vind Last Of Us persoonlijk een beetje overhyped. Komt traag op gang, en afgezien van de cutscenes zijn de graphics ook niet bijzonder.

Haha okay, dat kan uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bram1984 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:41:
Ik heb 'm helaas nooit uit kunnen spelen. Was al best ver en toen ik op een gegeven moment verder wilde, was ik al mijn savegames kwijt. Ik heb mezelf nooit zover kunnen krijgen om al die shit weer opnieuw te gaan doen. Heb 'm nog wel liggen thuis, dus ooit moet ik er wel een keer aan. :)
En het einde is juist het coolst, waar je dus één van de 28 (geloof ik) verschillende eindes meemaakt, gebaseerd op je keuzes in het spel.

Ik heb alle eindes gezien B) (hoef je niet per se alles voor opnieuw te doen als je het slim doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:23:
[...]

Het lijkt net alsof je een compleet andere game hebt gespeeld. Grafisch is het een van de allermooiste (zo niet de mooiste) games van de huidige generatie, weinig bugs en barstensvol detail. De animaties zijn van een ongekend hoog niveau welke ik nog nooit in een game ben tegengekomen. Dit laatste maakt juist de gameplay zo smooth en lekker. Ik ben alweer aan de 3e playthrough bezig. Geen enkel gevecht is hetzelfde en je moet die shit echt goed voorbereiden. Wat ga je craften? Schiet je eerst die ene runner door zijn kop en storm je met je melee op de andere af, of lok je er eerst eentje weg en wurg je ze allebei, of doe je het gewoon tegelijk met een molotov of spijkerbom. De gameplay is gigantisch gevariëerd juist. :)

Nee, dit is met de eerste Half-Life (ja die vind ik beter dan de 2e) een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Fahrenheit is/was helemaal geen Xbox exclusive. Het is origineel uitgekomen voor PS2 en Xbox. Later is daar zelfs nog Windows PC en Mac OS bijgekomen.

Wikipedia: Fahrenheit (2005 video game)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Heb zowel Fahrenheit als Heavy Rain gespeeld. Fahrenheit was erg tof, maar werd gaanderweg steeds vager en vager, waardoor mijn interesse wel een deel verloren was. Heavy rain bleef meer down to earth, wat erg fijn was. Echter vond het einde een redelijke anti climax, aangezien
spoiler:
de kidnapper de politieman was die je zelf bestuurde...
.

Heb het ook niet meer dan 1 keer gespeeld, maar dat doe ik ook bijna nooit, of het moet te maken hebben met moeilijkheidsgraden en achievements :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:52:
Heb zowel Fahrenheit als Heavy Rain gespeeld. Fahrenheit was erg tof, maar werd gaanderweg steeds vager en vager, waardoor mijn interesse wel een deel verloren was. Heavy rain bleef meer down to earth, wat erg fijn was. Echter vond het einde een redelijke anti climax, aangezien
spoiler:
.

Heb het ook niet meer dan 1 keer gespeeld, maar dat doe ik ook bijna nooit, of het moet te maken hebben met moeilijkheidsgraden en achievements :P
Holy shit ik las de spoiler net per ongeluk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Das niet handig he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
uchiha tijntje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:52:
spoiler:
.

Ik heb het een paar keer gedaan om de verschillende eindes te bekijken. Heb ook gekeken hoe mijn vriendin alles aanpakte. Briljant hoe ze op een totaal ander eind uit kwam _/-\o_
spoiler:
Maar aan de andere kant geeft dat je wel veel controle over de verdere verloop. Bij mij was die politieman namelijk al heel snel dood *oeps*

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Problemen voor Sony en Microsoft?
Hynix, tweede grootste maker van RAM chips, heeft 50% van z'n productiecapaciteit verloren in een brand.

Hynix maakt enorm veel RAM chips en produceert zo'n 30% van de wereldproductie. De verwachting is dat prijzen van o.a. DDR3 en GDDR5 zullen stijgen - vooral die laatste zou mogelijk enorm in prijs stijgen aangezien Hynix daarvan een ontzettend grote supplier is.
Given the profiling information we have seen on Hynix so far, it seems as though the slower cheaper memory in the world will ‘float up’ in price a little, while the performance product pricing will leap up like a leopard.
High performance GDDR5 from these FABs is crucial to the production of nVidia’s fastest GeForce GTX cards, so if you were thinking about buying one – then NOW might be the right time.
Our sources in the Far East have just told us that major memory brands have stopped shipping anything at all, until they know the full extent of the damage and how the markets will react.
Producten die mogelijk (flink) in prijs zullen stijgen zijn o.a. Solid State Drives, RAM (o.a. DDR3 en GDDR5) en grafische kaarten.

Afbeeldingslocatie: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2013/09/Smoke-KitGuru-Hynix-Fire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

http://www.oxm.co.uk/61721/xbox-one-release-date/

Wel jammer dat er nog geen duidelijkheid is over de landen die tot 2014 moeten wachten maar goed neem aan dat dit tegen het einde van het jaar wel duidelijker word gemaakt.

Uniciteit, dat kan inderdaad problemen gaan geven voor Sony(en MS) als ze al afnemer zijn van hynix, ben al benieuwd wanneer we daar meer over gaan horen.

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 04-09-2013 16:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik kan me zomaar voorstellen dat beide partijen in ieder geval voor een fixed number prijsafspraken gemaakt hebben.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
AllSeeyinEye schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:48:
[...]

Ik kan me zomaar voorstellen dat beide partijen in ieder geval voor een fixed number prijsafspraken gemaakt hebben.
Ja dat kan best, maar dit drukt toch wel aardig op de productie capaciteit. ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Meekoh schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:49:
[...]

Ja dat kan best, maar dit drukt toch wel aardig op de productie capaciteit. ;)
Laten we het niet hopen. Duurt mij nu al te lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DarthDavy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:49:
[...]Fahrenheit is/was helemaal geen Xbox exclusive. Het is origineel uitgekomen voor PS2 en Xbox. Later is daar zelfs nog Windows PC en Mac OS bijgekomen.
Ja, ik zie het... Sorry, ik had in mijn hoofd zitten dat het destijds een exclusive was, geen idee waarom :) Het is ook zo lang geleden.

Overigens vond ik het verhaal wel super van Fahrenheit, alleen de gameplay niet zo (eigenlijk was het vooral een serie quick time events), ik hoop dat Heavy Rain wat dat betreft wel wat uitdagender is.

offtopic:
Overigens realiseer ik me nu dat ik wel erg offtopic ben, sorry

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 04-09-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over next-gen gesproken:
http://www.kickstarter.co...ovr-get-your-ideas-moving

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/715/901/66d38702b3e38c666d9c11727476f619_large.png?1372784965
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/715/905/b2d23f991fbd48ec41548a62f8096ba9_large.png?1372785007
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/882/645/c56756934e1cdaa2767599e317ac4074_large.png?1378141312
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/871/894/831fab03fc80deddbde80c07303aa85d_large.png?1377787496

Een mooi kickstarter project waar sensoren worden gebruikt om de Oculus Rift ervaring nog mooier te maken. Lijkt erop dat ze goedkope sensoren willen gaan uitgeven waarbij je deze op je lichaam vastmaakt om zo ermee te kunnen spelen ingame. Ook mogelijk voorwerpen om daar iets mee te doen (zoals het zwaard). Zo te zien hebben ze de Unreal Editor gebruikt (character model is ervan en de 3d omgeving is de demo-map van UDK) om hun prototype in te testen en dat ziet er erg indrukwekkend uit.

Een ander punt waarom dit interessant is, is om indiedevs te helpen hun animaties in de game te krijgen. Momenteel is het nog erg kostbaar om animaties toe te voegen (met een greenscreen of handmatig) en dit zou het dus wel degelijk moeten helpen. Ik zie in ieder geval genoeg potentieel. Overigens krijg je pas vanaf 450 dollar meerdere sensors, dus dat is wel wat jammer en ik denk dat ook Kinect wel veel van de animaties over kan nemen waardoor dat niet nodig zou zijn, maar in ieder geval interessant.

Ik weet overigens niet of er inmiddels ook met Kinect (of straks Kinect 2) dergelijke motion-capture gedaan kan worden, maar ik juich dit soort techniek enorm toe :)

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 04-09-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kinect wordt toch gebruikt voor animaties in project Spark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:46:
Kinect wordt toch gebruikt voor animaties in project Spark?
Ja klopt, maar ik weet dus niet hoe gedetailleerd dat is. Bovendien was dat volgens mij met Kinect 2 en niet Kinect 1. En dit vertaald zich dus ook naar een combinatie met een VR bril, wat imo erg gaaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Het is mij een raadsel waarom er nog steeds niet zoiets is gedaan met de eye/kinect.
Lijkt mij ook heel gaaf en kost naast software implementaties niets extra voor de consument aan hardware.
Filmpje is voor de Wii, maar camera's moeten de Wii hardware kunnen vervangen lijkt me...

[ Voor 24% gewijzigd door vaagisdenaam op 04-09-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel ernstig eigenlijk, al een 400$ build en je bent in de buurt van een PS4 of ONE
YouTube: Build a Gaming PC for $400 - July 2013

Hadden ze niet gewoon voor de 500/600$ range moeten gaan kwa specificatie's want de levensduur lijkt me nu een stuk korter
Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!