Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
430W power supply...Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:05:
Best wel ernstig eigenlijk, al een 400$ build en je bent in de buurt van een PS4 of ONE
YouTube: Build a Gaming PC for $400 - July 2013
Hadden ze niet gewoon voor de 500/600$ range moeten gaan kwa specificatie's want de levensduur lijkt me nu een stuk korter
Ik denk dat je met heel veel dingen moet rekening houden als je een console maakt: in dat filmpje hebben ze het bijvoorbeeld over een quad-core processor (die op zich wel meer krachtig is), maar schijnbaar hadden zowel de PlayStation als Xbox teams (bij Sony en Microsoft) dat een 8-core Jaguar CPU met de juiste optimalisaties vergelijkbaar presteert, terwijl het energievermogen een stuk lager lag.
Of in plaats van de 4 GB RAM die wordt genoemd, hadden zowel Sony als Microsoft iets van: "Deze generatie hadden ontwikkelaars het meeste last van het tekort aan RAM geheugen, dit moet dus zeker voldoende zijn."
Het gaat allemaal om de juiste balans: je kunt wel het beste van het beste pakken wat precies past in die prijs van €400/€500, maar zet je daarmee ook het beste product neer?
Of om het even met totaal iets anders te vergelijken: neem bijv. de iPhone 3GS (2009). Destijds was het niet de krachtigste telefoon, het had niet de beste camera, etc. etc. maar ik durf wel te stellen dat het (in ieder geval toen) de beste smartphone op de markt was - en de snelste.
En dat met de mindere specs.
Verwijderd
True het verbruik zal inderdaad een stuk lager liggen, alleen vraag ik me af of ze de boot op lange termijn gaan missen. Ook al is de hardware mooi in balans maar omdat je nu al een PC kan bouwen voor 400 dollar dat in de buurt komt kwa specificaties.Uniciteit schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:13:
[...]
430W power supply...
Ik denk dat je met heel veel dingen moet rekening houden als je een console maakt: in dat filmpje hebben ze het bijvoorbeeld over een quad-core processor (die op zich wel meer krachtig is), maar schijnbaar hadden zowel de PlayStation als Xbox teams (bij Sony en Microsoft) dat een 8-core Jaguar CPU met de juiste optimalisaties vergelijkbaar presteert, terwijl het energievermogen een stuk lager lag.
Of in plaats van de 4 GB RAM die wordt genoemd, hadden zowel Sony als Microsoft iets van: "Deze generatie hadden ontwikkelaars het meeste last van het tekort aan RAM geheugen, dit moet dus zeker voldoende zijn."
Het gaat allemaal om de juiste balans: je kunt wel het beste van het beste pakken wat precies past in die prijs van €400/€500, maar zet je daarmee ook het beste product neer?
Of om het even met totaal iets anders te vergelijken: neem bijv. de iPhone 3GS (2009). Destijds was het niet de krachtigste telefoon, het had niet de beste camera, etc. etc. maar ik durf wel te stellen dat het (in ieder geval toen) de beste smartphone op de markt was - en de snelste.
En dat met de mindere specs.
En ja ik weet dat er veel uit te halen valt kwa specificatie's maar stel we zijn 3 jaar verder bijvoorbeeld. dan zijn we 3 generaties verder kwa videokaarten en terwijl nu al achter lopen!
Dat was toch een stuk miinder met de X360 en PS3 kwa specs vs de laatste hardware
wat als ze nou 100 euro extra erbij hadden gedaan kwa performance dan was dat toch veel beter geweest op lange termijn.
Goed, Steam komt nu wel erg goed in de buurt met hun Launch ding, maar zo makkelijk en simpel als een console iets te laten werken, zal nog niet zo makkelijk zijn.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor die $400 heb je dus:Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:05:
Best wel ernstig eigenlijk, al een 400$ build en je bent in de buurt van een PS4 of ONE
YouTube: Build a Gaming PC for $400 - July 2013
- AMD Athlon X4 750K
- MSI FM2-A75MA-E35
- XFX Radeon HD 7770 GHz Edition
- 4GB Corsair Vengeance DDR3
- 500GB Western Digital Caviar Blue
- NZXT Source 210
- 430W Corsair CX430
Als je 'm up-to-spec wilt hebben met de PS4/XBox One wil hebben moet er ook nog een bluray-speler en een wifi-kaartje. Er zal ook nog wel een OS op moeten en invoer zal ook nog wel makkelijk zijn. Dus ik ben zelf eens even in de pricewatch gaan vissen.... Klik
Toegegeven, er zit een iets grotere hdd in, de 500GB had geen prijs. Ik ben er ook vanuit gegaan dat ie op de TV aangesloten gaat worden, anders zou er ook nog een monitor bij moeten. Ik heb er een tobo en muis uit de G-serie van Logitech gepakt, het is tenslotte een gamepc, maar ik ben aan de onderkant gebleven. Maar als je op de bank wil zitten gamen is draadloos ook wel lekker, maar dat zou de prijs alleen nog maar opdrijven.
Al met al kom ik op bijna €640 (goedkoopste winkels, excl. verzendkosten), omgerekend $845,48. En dan laat ik ook nog de kosten van PS Eye/Kinect-achtig spul achterwege.
The ramblings of an idiot
The ramblings of an idiot
Het klopt niet helemaal, want die AMD is "maar" een quadcore, waar de Jaguar chip een octacore ( 8 ) is. Qua Ghz kun je dat wel enigzins inhalen natuurlijk, maar alsnog heb je niet hetzelfde. Verder heb je niet maar 1 geheugending welke ook nog eens lager geklokt is (die DDR is bv op 2133mhz ipv 1600mhz geklokt). Nou kun je dat wel overklokken, maar dan ga je het hele punt van een relatief standaard systeem voorbij. Plus dat je veel meer vermogen nodig hebt, wat natuurlijk ook al een scheve vergelijking oplevert. En dan hebben we het nog niet over de overhead van Windows gehad of de manier waarop men direct de hardware kan aanspreken, eSram en andere technieken die men toepast.McBoom schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:10:
[...]
Voor die $400 heb je dus:
[specs]
Als je 'm up-to-spec wilt hebben met de PS4/XBox One wil hebben moet er ook nog een bluray-speler en een wifi-kaartje. Er zal ook nog wel een OS op moeten en invoer zal ook nog wel makkelijk zijn. Dus ik ben zelf eens even in de pricewatch gaan vissen.... Klik
Toegegeven, er zit een iets grotere hdd in, de 500GB had geen prijs. Ik ben er ook vanuit gegaan dat ie op de TV aangesloten gaat worden, anders zou er ook nog een monitor bij moeten. Ik heb er een tobo en muis uit de G-serie van Logitech gepakt, het is tenslotte een gamepc, maar ik ben aan de onderkant gebleven. Maar als je op de bank wil zitten gamen is draadloos ook wel lekker, maar dat zou de prijs alleen nog maar opdrijven.
Al met al kom ik op bijna €640 (goedkoopste winkels, excl. verzendkosten), omgerekend $845,48. En dan laat ik ook nog de kosten van PS Eye/Kinect-achtig spul achterwege.
Leuke lijstjes, maar weinig zinvol imo al zie je wel snel dat je het qua budget gewoon ook al niet haalt.
Wat iedereen overigens lijkt te vergeten met de hele performance-battle, is dat er niet wordt gekeken naar wat er nu nog uit de 360 en PS3 wordt geperst. Dat zijn echt schitterende graphics waar ook nog eens physics, complexe animatie- en audiosystemen bij zijn gekomen. De 360 is gelanceerd met fucking Call of Duty 2. Vergelijk dat maar eens met wat er nu te krijgen is (en die COD2 zag er voor die tijd ook nog eens erg mooi uit). Dus engines zijn niet alleen veelzijdiger geworden maar ook nog eens gedetailleerder en gebruiksvriendelijker. Nou zijn systemen die op dit moment te verkrijgen zijn beter te vergelijken qua performance, maar dat is allemaal irrelevant aan het worden. Het gaat straks niet meer over hoeveel een dev-team uit een console kan persen, maar hoeveel ze in een game kunnen stoppen.
Om die gamepc krachtiger dan PS4/X1 niveau te krijgen, moet dus 4GB ram erbij, en een HD7870 als gpu ipv. de HD7770. En je moet natuurlijk rekening houden met de overhead op het PC platform dankzij de API's, waardoor je dus zeker minimaal een HD7870 als gpu nodig hebt, die toch weer 170 euro kost, ofwel 70 euro bovenop het totaal bedrag zet. Met 4GB ram erbij zit je zo over de 100 euro extra heen. En dan heb je dus nog geen OS
Dan nog een HDMI ingang, bluetooth/wifi dongle en degelijke controllerTrishul schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:42:
Om die gamepc krachtiger dan PS4/X1 niveau te krijgen, moet dus 4GB ram erbij, en een HD7870 als gpu ipv. de HD7770. En je moet natuurlijk rekening houden met de overhead op het PC platform dankzij de API's, waardoor je dus zeker minimaal een HD7870 als gpu nodig hebt, die toch weer 170 euro kost, ofwel 70 euro bovenop het totaal bedrag zet. Met 4GB ram erbij zit je zo over de 100 euro extra heen. En dan heb je dus nog geen OS
(OS moet je wel Windows gaan, anders heb je een spelaanbod van bijna niets - Steam zou wel werken als launcher).
Trouwens enig idee waarom MGS5 de erotiek kant op gaat?

Hint, de reden is best muf
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 05-09-2013 09:39 ]
Er is door duizenden mensen gewerkt aan het ontwerp, de balans, de software, de dev-kits, de marketing, etc. etc.
Letterlijk duizenden, per console. En die moeten ook allemaal eten en betaald worden. De losse component prijzen zijn altijd een stuk lager dan het geheel. Want voordat dat een geheel is, ben je lang bezig.
Verwijderd
De PS3 (Fat one) kende ook aardig wat issues en vooral stroomverbruik t.o.v de Slim PS3.
Staat gewoon in de subtitel meteen al:Martinspire schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:52:
Iemand trouwens enig idee waarom MGS5 de erotiek kant op gaat?http://www.ign.com/articl...-v-characters-more-erotic
"Designs meant to encourage fan cosplay and merchandise sales."
Ja, ik heb ook geen pre-order voor de PS4 staan... zal zeker een half jaar tot misschien wel een jaar of meer wachten met de aanschaf. Heb bovendien nog genoeg PS3 spellen in de wachtrij staan, dus ik vermaak me welVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 03:21:
De PS3 is trouwens wel in prijs verlaagd. Ideaale consoles voor als je goedkoop een blu ray speler zoekt en waarbij je wireless kunt streamen via PS3 media server. PS3 blijft voorlopig hier nog even staan totdat de beschikbaarheid van de PS4 aanzienlijk beter is dan nu, en dat eventueele kinderziektes eruit gewerkt zijn.
De PS3 (Fat one) kende ook aardig wat issues en vooral stroomverbruik t.o.v de Slim PS3.
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 05-09-2013 09:57 ]
Trishul schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:42:
Sterker nog, die game pc van 400 euro is helemaal niet krachtiger als een PS4 of zelfs X1. De HD7770 GHZ edition heeft namelijk 640 shaders @ 1Ghz, terwijl de X1 768 shaders @ 853Mhz heeft en de PS4 1152 shaders @ 800(?)Mhz. De GPU's in de X1 en de PS4 bieden dus meer rekenkracht. RAM heeft de X1 8GB DDR3 @ 2133MHz van icm met 32MB ESRAM chache (192GB/s max. bandwidth), en de PS4 8GB GDDR5 RAM @ 5.5GHz effectief. Daarnaast dus de Jaguar 8-core, die veel meer parallel kan verwerken.
Toch zijn de specs redelijk teleurstellend als je het vergelijkt met een xbox 360 bij launch, die was toen redelijk top-end. Ik snap ook wel dat je nu geen 600,- console in de markt wil zetten die 400W verstookt, maar wat meer rauwe kracht had wel gemogen van mij.PWM schreef op donderdag 05 september 2013 @ 00:09:
Consoles puur op retailprijzen van componenten vergelijken heeft sowieso geen zin. De Xbox/PS zijn veel meer dan componenten.
Er is door duizenden mensen gewerkt aan het ontwerp, de balans, de software, de dev-kits, de marketing, etc. etc.
Letterlijk duizenden, per console. En die moeten ook allemaal eten en betaald worden. De losse component prijzen zijn altijd een stuk lager dan het geheel. Want voordat dat een geheel is, ben je lang bezig.
De xbox one heeft idd 768 gpu cores op 853 MHz, maar een 7970 van 300,- heeft 2048 gpu cores op 1000 MHz, 3x de xbox one gpu dus, ok, hij zal ook wel 4x zo veel verbruiken, maar dan heb je ook wat.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Mijn controllers zijn alleen beetje aan het einde gekomen van hun levensduur, analoge pookjes deadzone is stuk groter geworden en de L2/R2 willen soms niet helemaal mee, 2 nieuwe controllers halen vind ik het niet meer waard. Fat 2de generatie (mrt 2007), werkt nog probleemloos, maar de tijd tot nieuwe console zal nu op de X360 gaan worden. GTA5 en FIFA komen op de 360, GT6 met stuurtje dan nog op de PS3.Bartjuh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:54:
Ja, ik heb ook geen pre-order voor de PS4 staan... zal zeker een half jaar tot misschien wel een jaar of meer wachten met de aanschaf. Heb bovendien nog genoeg PS3 spellen in de wachtrij staan, dus ik vermaak me welIk heb trouwens een FAT, laatste serie, maar 0 problemen.
Hopelijk komen ze nog met een slimpack voor een leuk prijsje
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2013 10:25 ]
Daar staat dat de Xbox geen bluetooth heeft. Lijkt me niet te kloppen?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Klopt wel, het heeft echter wel weer Wifi Direct, naast normale Wifi (of nouja, dat wordt gebruikt om snel apparaten te koppelen). Ik snap zelf ook niet precies waarom. Het is ook nog niet bekend of het met een Bluetooth Dongle wel kan werken, maar vooralsnog wordt het niet ondersteund.AtlAntA schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:26:
PS4 vs. Xbox One vs. Wii U Comparison Chart http://news.google.com/ne...s._Wii_U_Comparison_Chart
Daar staat dat de Xbox geen bluetooth heeft. Lijkt me niet te kloppen?
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 05-09-2013 12:37 ]
Verwijderd
4.0 toch welbram1984 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:37:
Klopt wel. Er zit geen bluetooth op.
Thnx. Wat ik ook verwarrend vind in dat overzicht is de cpu. Bij de Xbox staat custom ms cpu. Bij de ps4 het AMD riedeltje. Ik dacht dat Sony de jaguar ook heeft gecustomized? Of hebben die de complete AMD set zo 1 op 1 overgenomen?Martinspire schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:36:
[...]
Klopt wel, het heeft echter wel weer Wifi Direct, naast normale Wifi (of nouja, dat wordt gebruikt om snel apparaten te koppelen). Ik snap zelf ook niet precies waarom. Het is ook nog niet bekend of het met een Bluetooth Dongle wel kan werken, maar vooralsnog wordt het niet ondersteund.
Xbox 360 Top end?haarbal schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:22:
Toch zijn de specs redelijk teleurstellend als je het vergelijkt met een xbox 360 bij launch, die was toen redelijk top-end. Ik snap ook wel dat je nu geen 600,- console in de markt wil zetten die 400W verstookt, maar wat meer rauwe kracht had wel gemogen van mij.
De xbox one heeft idd 768 gpu cores op 853 MHz, maar een 7970 van 300,- heeft 2048 gpu cores op 1000 MHz, 3x de xbox one gpu dus, ok, hij zal ook wel 4x zo veel verbruiken, maar dan heb je ook wat.
Die heeft maar 3 cores en we zaten toen al zeker in het quad core tijdperk.
Met een simpele versie van de X1900 serie van ATI met wat features van de 2900 serie en veel minder (512MB) geheugen dan mijn PC toen had.
Nee, de 360 was zeker niet High End.
Maar dat is ook niet erg
Computer says no
Je hebt het over 2006. Core 2 Duo (van intel) kwam pas in dat jaar uit. Quadcores is pas later gekomen met de i5 en i7 serie in 2008/2009. Verder hebben we op dit moment ook nog geen Octacores voor de consument, dus is het best wel raar dat je zegt dat de X1 of 360 geen high-end zijn. Mogelijk kan de kloksnelheid hoger, maar ze zijn echt niet slecht hoor. High-end betekend niet meteen een pc van 1000+ euro.Meekoh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:40:
[...]
Xbox 360 Top end?
Met een simpele versie van de X1900 serie van ATI met wat features van de 2900 serie en veel minder (512MB) geheugen dan mijn PC toen had.
Maar dat is ook niet erg
Overigens vind ik de graphics nog best netjes. Sommige games maskeren het ook best goed dat ze toch niet zo heel veel detail hebben zoals Tomb Raider, maar zien er zo op het oog schitterend uit.
Wat dacht je van de Q serie.Martinspire schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:48:
[...]
Je hebt het over 2006. Core 2 Duo (van intel) kwam pas in dat jaar uit. Quadcores is pas later gekomen met de i5 en i7 serie in 2008/2009.
Q6600 enz.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 05-09-2013 16:00 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die kwam ook pas begin 2007 en werd voor 900 euro in de winkel gelegd. Dus zo breed was multicore ook weer niet beschikbaar. Sure, er zullen altijd wel producten zijn die vergelijkbaar zijn ten tijde van een console introductie, maar er zitten toch altijd wel wat dingen bij die toch weer anders of uniek zijn.Donstil schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:57:
[...]
Wat dacht je van de Q serie.
Q6600 enz.
Die waren maar heel even 8xx euro. Check de Pricewatch maar. Werden in Q2 al vrij snel betaalbaar.Martinspire schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:02:
[...]
Die kwam ook pas begin 2007 en werd voor 900 euro in de winkel gelegd. Dus zo breed was multicore ook weer niet beschikbaar. Sure, er zullen altijd wel producten zijn die vergelijkbaar zijn ten tijde van een console introductie, maar er zitten toch altijd wel wat dingen bij die toch weer anders of uniek zijn.
Het is erg offtopic maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe jij aan een Pc komt die zichzelf high-end mag noemen en onder de 1000,- blijft.
Een Intel LGA2011 systeem (consumenten > Highend serie) komt er erg snel boven hoor. Zeker met SSD, veel geheugen, fatsoenlijke videokaart, scherm, licentie enz enz.
Edit: Ooh en wat dacht je van de AMDFX-8350 als Octa-core voor consumenten.
pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition Is nog een goedkope CPU ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 05-09-2013 16:11 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
vet offtopic:Martinspire schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:02:
[...]
Die kwam ook pas begin 2007 en werd voor 900 euro in de winkel gelegd. Dus zo breed was multicore ook weer niet beschikbaar. Sure, er zullen altijd wel producten zijn die vergelijkbaar zijn ten tijde van een console introductie, maar er zitten toch altijd wel wat dingen bij die toch weer anders of uniek zijn.
IBM had in 2006 al quad core PowerPC processoren. Dus de triple core IBM CPU uit de 360 was niet high end.
Daarnaast maak je een verkeerde aanname Highend != betaalbaar consumenten spul.
zowel de CPU van de 360 als die van de PS3 waren afgeleid van Server CPU's van IBM.
Dus daar moet je sowieso niet de vergelijking trekken met consumenten CPU's. Voor het gebied waaruit deze CPU's zijn onstaan was het niet meer High end. Voor een consumenten CPU misschien, maar die kwamen ook niet veel later uit. In 2007 waren er echt wel betaalbare quad core CPU's van Intel.
Computer says no
Verwijderd
Neemt niet weg dat een PC voor hetzelfde geld (zeg € 500) niet dezelfde graphics op een scherm zal krijgen als de PS4 of de Xbox one.
Heb zelf een i2600 op 4.8Ghz met een 570 op 950Mhz (2 jaar oud, alles waterkoeling), en heb absoluut geen reden nog tot upgraden, alles draait 1920 x 1200 op minimaal medium settings, hoewel een nieuwe grafische kaart wel op het lijstje staat na de PS4 en XBox one
De X360 is eind 2005 gelanceerd, dus dat is dan voor die Quad-core apparaten waar jij het over hebt.Meekoh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:00:
[...]
vet offtopic:
IBM had in 2006 al quad core PowerPC processoren. Dus de triple core IBM CPU uit de 360 was niet high end.
Daarnaast maak je een verkeerde aanname Highend != betaalbaar consumenten spul.
zowel de CPU van de 360 als die van de PS3 waren afgeleid van Server CPU's van IBM.
Dus daar moet je sowieso niet de vergelijking trekken met consumenten CPU's. Voor het gebied waaruit deze CPU's zijn onstaan was het niet meer High end. Voor een consumenten CPU misschien, maar die kwamen ook niet veel later uit. In 2007 waren er echt wel betaalbare quad core CPU's van Intel.
De releases van toen liepen mi meer vooruit op de zaken dan dat ze dat nu doen. Multicore gaming was nog minder ingeburgerd dan nu en juist door de releases van deze consoles heeft dat een grotere vaart gekregen. Die drijvende kracht zal deze generatie niet hebben helaas.
Ik blijf teleurgesteld in het gebrek aan innovatie in deze "NextGen" fase. Wie laat mij van mijn stoel vallen?
Burp
Vraag ik me ook af. Ze stoppen 32x zoveel geheugen in het ding en laten geweldige graphics van bijvoorbeeld Watch Dogs en Killzone zien. Precies wat ik verwacht van een next gen gameconsole.SinergyX schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:42:
Wat had je verwacht aan innovatie dan?
Ja, maar toen de PS3 en X360 gereleased werden konden ontwikkelaars nog niet goed om met multicore processoren. Nu kunnen ze dat wel.AtlAntA schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:03:
Vergelijk de tech demo's van de ps3 en de ps4 eens. Als je ziet wat er nu uit de ps3 wordt gehaald dan staat er voor de ps4 nog genoeg aan te komen wat jou van je stoel knikkert.
Natuurlijk zal over een jaar of 4 de graphics aanzienlijk verbeterd zijn, maar die verbetering zal niet net zo groot zijn als de PS3 dat deed 7 jaar geleden.
Buiten dat we deze discussie al zo vaak voorbij hebben zien komen, welke generatieconsoles was dan echt innovatief een geen upgrade qua power? (Wii is misschien een uitzondering op beide vlakken)supreme tweaker schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:56:
[...]
De X360 is eind 2005 gelanceerd, dus dat is dan voor die Quad-core apparaten waar jij het over hebt.
De releases van toen liepen mi meer vooruit op de zaken dan dat ze dat nu doen. Multicore gaming was nog minder ingeburgerd dan nu en juist door de releases van deze consoles heeft dat een grotere vaart gekregen. Die drijvende kracht zal deze generatie niet hebben helaas.
Ik blijf teleurgesteld in het gebrek aan innovatie in deze "NextGen" fase. Wie laat mij van mijn stoel vallen?
En als je de OP leest is er toch wel degelijk vernieuwing imo bij beide consoles.
Mwah, innovatie is er in de vorm van de unieke architectuur van zowel de X1 als de PS4. Mensen vinden het vaak niet innovatief genoeg, omdat er een x86 cpu gebruikt wordt. Terwijl het eigenlijk vrij uniek is dat:supreme tweaker schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:56:
[...]
De X360 is eind 2005 gelanceerd, dus dat is dan voor die Quad-core apparaten waar jij het over hebt.
-De X1 8GB DDR3 koppelt aan 32MB ESRAM, als shared resources pool voor zowel de cpu als gpu
-De PS4 8GB GDDR5 met next-gen AMD hUMA techniek heeft als shared resources pool voor zowel de cpu als gpu.
De opbouw van het geheugen is eigenlijk vrij uniek te noemen, omdat PC games bv. zo nooit ontwikkeld worden. En 8GB als single pool RAM voor alles is vrij groot, waardoor ik niet verwacht dat ontwikkelaars zoals Bethesda snel tegen geheugenlimieten aan zullen lopen. Natuurlijk neemt het OS ook iets in beslag van het RAM, maar nog steeds blijft er een flinke bak over. Ik denk dat we nog niet kunnen voorstellen wat Rockstar North zou kunnen doen met een GTA op X1 en PS4.... Hoe groot zou dat wel kunnen worden zeg, een speelwereld die in een aantal GB's past
Pas 14 feb? Ik had gehoopt op begin januari.iHave schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:30:
Nog eentje gevonden, wel enkel met de Fifa 14 doos dus niet echt iets nieuw.
[afbeelding]
Graphics en performance zit het altijd wel goed mee, als ik ergens innovatie zou willen zien, is het de cross-platform aspect. Alle cross-platform games zijn leuk om te hebben, maar missen imho nog steeds 1 element: crossplay.bram1984 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:46:
Vraag ik me ook af. Ze stoppen 32x zoveel geheugen in het ding en laten geweldige graphics van bijvoorbeeld Watch Dogs en Killzone zien. Precies wat ik verwacht van een next gen gameconsole.
Natuurlijk zit je met input verschillen of server-setups, maar zit daar niet juist de mogelijkheid om een game te ontwikkelen die juist die verschillen pakt en er 1 geheel van kan maken? Een RTS voor PC's waar consoles kunnen joinen en als FPS/racer deel te nemen in een co-op of dergelijke? Zoals Natural Selection deed met de commander en de units, in plaats ze continue tegen elkaar te laten concurreren, een keertje juist samen?
Hell, zelfs Payday 2 hadden ze op zo'n manier kunnen maken, gezien het co-op is en de game nu niet zo enorm rust op de inputmethode (controller of muis/keyboard).
Mischien toekomstmuziek, hopelijk komt het er alsnog.
Verwijderd
PC master race en nee dat is geen troll. muis en kb kan geen controller tegen op
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 22:50 ]
Verwijderd
Dat zou unbiased zijn, omdat met een PC meer voordeel is te behalen dan met een controller en een console op een TV. Ik speel games op PC veel directer en nauwkeuriger dan met een controller. Zeker als het om FPS gaat. Op de PC kan ik ook kiezen welke muis het beste bij mijn hand past. Een controller niet.
Voor echte Versus MP zie ik gewoon teveel geneuzel waardoor er teveel concessies gedaan moeten worden.
En dit is natuurlijk wel erg kort door de bochtVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:50:
[...]
PC master race en nee dat is geen troll. muis en kb kan geen controller tegen op
[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-09-2013 23:02 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
core2duo en x1900 zijn pas in 2006 gelanceerd, de xbox 360 in 2005, was zeker wel highend hardware bij launch.Meekoh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:40:
[...]
Xbox 360 Top end?
Maar dat is ook niet erg
[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 05-09-2013 23:24 ]
En juist graphics zijn hetgene wat mij nou echt totaal niet interesseert. Tenminste, niet zonder dat deze graphics mij nou echt meer in het spel zuigen. LA Noire was bijvoorbeeld een spel waarbij de gezichtsexpressies samen met de levendigheid van de stad, mij echt naar binnen zoog en een geweldige ervaring bood. Omdat zulke ervaringen al mogelijk zijn (goed, op 720p met framedrops) op de huidige generatie vraag ik me af in hoeverre meer rekenkracht, nu echt een betere ervaring oplevert. Resolutie, framerates en andere grafische aspecten vind ik daarbij juist ondergeschikt. Daarnaast bied de PC daar altijd een betere ervaring in. Al dan niet nu, dan wel over een paar jaar.bram1984 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:46:
[...]
Vraag ik me ook af. Ze stoppen 32x zoveel geheugen in het ding en laten geweldige graphics van bijvoorbeeld Watch Dogs en Killzone zien. Precies wat ik verwacht van een next gen gameconsole.
Een game is voor mij een manier om een verhaal of gameplay te ervaren, iets wat eigenlijk op de huidige generatie al heel goed lukt.
Innovaties waar ik een grotere toegevoegde waarde in zie zijn verbeteringen in samenspel/multiplayer ervaring, smartglass achtige toevoegingen waarin andere spelers met andere middelen zich er in kunnen mengen, motion technieken zoals SixAxis of Kinect of wat dan ook, etc.
Change the game, not the look!
Burp
Daarom geef ik ook het voorbeeld om het beste van 2 kanten te pakken. Een racegame kan in principe beter met een controller dan met een muis/keyboard, maar beide hebben ook gewoon toegang tot racestuurtjes en PC kan natuurlijk altijd een console-controller gaan gebruiken (zoals in 2014 de XO controller ook bruikbaar gaat worden op de PC). Neem nu C&C Renegade (General?), die RTS -> FPS mogelijkheid, geef PC de RTS kant en consoles de FPS kant.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:51:
Dat zou unbiased zijn, omdat met een PC meer voordeel is te behalen dan met een controller en een console op een TV. Ik speel games op PC veel directer en nauwkeuriger dan met een controller. Zeker als het om FPS gaat. Op de PC kan ik ook kiezen welke muis het beste bij mijn hand past. Een controller niet.
Competatief is het ook geen complete oplossing, maar binnen de co-op elementen (laat het FPS, RTS of MMO zijn), op de PC zijn aantal games aanwezig waar spelers ipv muis/keyboard ook gewoon controllers gebruiken, FF14 had er zelfs een focus op.
En zelfs dan nog, laat het dan in iedergeval PS4 en XO worden, nu wordt dat enigzins wat moeilijker doordat beide consoles hun eigen cloud gaan gebruiken, maar games met eigen dedicated servers (buiten XBL of PSN dus) zouden toch gewoon beide consoles kunnen bedienen?
Alles is nu zo focused op 'versus', specs, games, exclusives, verkopen, waarom? vraag je je dan af.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2013 23:35 ]
Eerst was er Maart gezegt geweest, dus Feb valt dan nog mee.Silversin schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:09:
[...]
Pas 14 feb? Ik had gehoopt op begin januari.
Maar dat staat nog niet vast toch? Het kan net zo goed april zijn.iHave schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:49:
[...]
Eerst was er Maart gezegt geweest, dus Feb valt dan nog mee.
http://www.eurogamer.net/...kour-videos-leap-of-faith
Lijkt me een kwestie van afstemmen m.b.t. de verschillende besturingssystemen etc. Maar uiteindelijk moet dit wel kunnen.
Niet dat MS of Sony dit ooit gaan doen trouwens denk ik....maar dit terzijde.
Is er al iets concreets bekend wat betreft de One en de PS4 over het gebruik van beide consoles als mediacenter/player? Met XBMC bijvoorbeeld? Ben van plan om een HTPC te gaan bouwen maar een van beide consoles komt ook er ook dus wellicht is een HTPC een beetje zonde dan...
Of zullen het nooit volwaardige mediaplayers (die alles afspelen en ook Spotify ondersteunen bijvoorbeeld) worden zoals nu ook het geval is?
Verwijderd
ik zou er niet op rekenen.omnom schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:14:
Beetje luie vraag (zit op de zaak, vandaar) maar wellicht heeft iemand zin om 'm te beantwoorden ;-)
Is er al iets concreets bekend wat betreft de One en de PS4 over het gebruik van beide consoles als mediacenter/player? Met XBMC bijvoorbeeld? Ben van plan om een HTPC te gaan bouwen maar een van beide consoles komt ook er ook dus wellicht is een HTPC een beetje zonde dan...
Of zullen het nooit volwaardige mediaplayers (die alles afspelen en ook Spotify ondersteunen bijvoorbeeld) worden zoals nu ook het geval is?
PSN: Shiver23
Ik heb men raspberry pi waar XBMC (en een vette harde schijf) op draait. Die ga ik doorlussen naar de Xbox One: Aangezien beiden volledige CEC support hebben kan ik dan XBMC met men controller/kinect bedienen.
[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 06-09-2013 12:01 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
RTS/MMO? ik zie nog niemand marine split doen met een controller in spel als SC2uchiha tijntje schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:57:
Hij noemt ook een voorbeeld waarin het gaat om Coop, en niet zozeer versus MP. In Coop games zie ik dat inderdaad best voor me, zoals bijvoorbeeld L4D of bijvoorbeeld Payday2.
Voor echte Versus MP zie ik gewoon teveel geneuzel waardoor er teveel concessies gedaan moeten worden.
[...]
En dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Er zijn meer game genres dan FPS
Verkapte zie mij een l33t zijn in SC2? Kom op zegVerwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:04:
RTS/MMO? ik zie nog niemand marine split doen met een controller in spel als SC2

Zucht,Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:04:
[...]
RTS/MMO? ik zie nog niemand marine split doen met een controller in spel als SC2

Vanwege het strengere modereren zal ik mezelf ook maar even verlagen door een tweetal genres te noemen:
-3rd person action adventure
-2d en 3d platform
[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-09-2013 12:47 ]
Probleem met total war is dat die spellen enorm slecht schalen naar multicore en dat de jaguar vrij slechte singlecore performance heeft.
Verwijderd
Want marine splitten is zo l33t...SinergyX schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:07:
[...]
Verkapte zie mij een l33t zijn in SC2? Kom op zeg

het lijkt me gewoon wel handig dat je binnen 5 seconden je marines kan splitten als weet dat er 50 banelings komen..
Voor de rest is crossplay bijna geen moeite waard alleen voor bepaalde genre's that's all
Nee, SC2 is de bepalende factor van RTS? De moeite niet waard? Kijk eens terug hoe lang dit al een wens is van FIFA, BF, COD of welke crossconsole game dan ook?Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:21:
Want marine splitten is zo l33t...![]()
het lijkt me gewoon wel handig dat je binnen 5 seconden je marines kan splitten als weet dat er 50 banelings komen..
Voor de rest is crossplay bijna geen moeite waard alleen voor bepaalde genre's that's all
Verwijderd
SC2 is een van de grootste RTS games on the planet, zo lijkt me rechtvaardige vergelijking.SinergyX schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:30:
[...]
Nee, SC2 is de bepalende factor van RTS? De moeite niet waard? Kijk eens terug hoe lang dit al een wens is van FIFA, BF, COD of welke crossconsole game dan ook?
Noem een RTS wat wel leuk zijn om te spelen met PC spelers vs Console, die zijn echt niet beschikbaar!
Je zou alleen FIFA in rijtje kunnen passen voor crossplay.
De wens? de wens van PC spelers om die irritante console spelers hun mond te snoeren over wat nou de betere input is in FPS games. Wat een discussie op bepaalde forums zeg

Daar heb je wel een puntSinergyX schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:14:
[...]
Weer eens wat andersPS4 vs XO wordt beetje saai
[ Voor 53% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-09-2013 13:17 ]
Of je leest nog eens dat dit niet enkel over console vs PC ging, maar ook gewoon over console vs console..Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:50:
SC2 is een van de grootste RTS games on the planet, zo lijkt me rechtvaardige vergelijking.
Noem een RTS wat wel leuk zijn om te spelen met PC spelers vs Console, die zijn echt niet beschikbaar!
Je zou alleen FIFA in rijtje kunnen passen voor crossplay.
De wens? de wens van PC spelers om die irritante console spelers hun mond te snoeren over wat nou de betere input is in FPS games. Wat een discussie op bepaalde forums zegnu ook weer met planetside 2 PS4/PC..
Weer eens wat andersuchiha tijntje schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:52:
Laten we die zinloze discussie met die irritante pc gamers hier dan ook niet voeren...
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2013 13:14 ]
Verwijderd
SinergyX schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:14:
[...]
Of je leest nog eens dat dit niet enkel over console vs PC ging, maar ook gewoon over console vs console..
[...]
Weer eens wat andersPS4 vs XO wordt beetje saai
Street Fighter IV had fantastisch geweest cross-platform. Bij GTA4 was het ook best een groot gemis.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Gamen met een controller tegen tobo/muis in bv FPS of zelfs RTS gaat prima, zolang je geen clanmatches gaat doen want daar kom je al snel achter hoe ver pc-gamers gaan om te winnen. Ik kon overigens redelijk BF3 doen met mn controller, maar mistte de aim-assist net wat teveel (waardoor ik eigenlijk niet echt verder kwam dan een k/d van 2).
Maar goed, ik zie het niet gebeuren dus vraag me af waarom we deze discussie uberhaupt nog hebben. Want dat zorgt alleen maar voor meer irritatie als je in de hele console-war ook nog eens het pc platform mee gaat nemen.
Verwijderd
Het verbaasd me ook niet dat jij de kb+m vs controller goed kan praten.Martinspire schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:37:
Gamen met een controller tegen tobo/muis in bv FPS of zelfs RTS gaat prima, zolang je geen clanmatches gaat doen want daar kom je al snel achter hoe ver pc-gamers gaan om te winnen. Ik kon overigens redelijk BF3 doen met mn controller, maar mistte de aim-assist net wat teveel (waardoor ik eigenlijk niet echt verder kwam dan een k/d van 2).
Niet alleen in clanmatches hoor kijk maar naar het aantal cheaters in verschillende games.Martinspire schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:37:
Je kunt met de huidige platformen niet meer spreken van mogelijkheden om deze te koppelen. Verder houd je toch altijd dat pc-gamers zichzelf goddelijk vinden, waardoor je uiteindelijk ook niet meer aan lekker gamen toekomt.
Maar goed, ik zie het niet gebeuren dus vraag me af waarom we deze discussie uberhaupt nog hebben. Want dat zorgt alleen maar voor meer irritatie als je in de hele console-war ook nog eens het pc platform mee gaat nemen.
Of mensen die alles op low spelen omdat er dan een kistje op 200m niet word geladen waar iemand achter kan zitten
Maar zo zijn sommige console spelers natuurlijk ook.
Altijd zeiken dat een pc te duur is of dat een driver downloaden moeilijk is en dat soort onzin.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Tip: zet aim assist eens uit.Martinspire schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:37:
Ik kon overigens redelijk BF3 doen met mn controller, maar mistte de aim-assist net wat teveel (waardoor ik
Dan kan je schieten waar jij wil
De aim assist is leuk voor de singleplayer; in mp kan je 'm best missen.
Dat kan ik ookVerwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:50:
[...]Het verbaasd me ook niet dat jij de kb+m vs controller goed kan praten.
Geef mij een tobo+muis en ik raak geen pepernoot.
Geef me een controller en ik kan lekker knallen.
Shooters op de pc kan ik echt niet
[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 06-09-2013 14:29 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik ben overigens gewoon aan aim-assist gewend geraakt. Er zijn altijd wel wat issues mee (vooral bij meerdere targets), maar vind het zelf gewoon fijner werken. En omdat ik ook dat gewend ben, lukte dat verder ook niet om met een controller op PC te schieten.
Toch wel indrukwekkend:
[ Voor 46% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2013 14:42 ]
Verwijderd
Wat bedoel je met minder precies lopen? dat je 360 graden alle kanten op kunt gaan want zover ik weet is dat in elke game zowat beperkt maar jij bedoeld vast strafen?Martinspire schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:34:
Mja ik ben het ook helemaal verleerd hier. Met controller gaat hier prima, maar met een muis raak ik tegenwoordig ook geen fluit meer. Het werkt ook anders dan op de PC. Daar heb je dat je de precizie volledig met de muis doet, je voetenwerk heeft vrij weinig invloed. Bij de consoles heb je (tenminste, dat doe ik) dat ik de kleine wijzigingen maak met mijn loopwerk. Zit ik bv een paar millimeter naast de enemy te mikken, dan loop ik wat opzij ipv dat ik mijn aim bijstuur. Dat lukt je op de PC ook wat minder omdat je weer niet zo precies kunt lopen als met een stick. Maar goed, beiden hebben voor en nadelen, maar het grootste verschil zit toch in gewenning en hoe ervaren iemand is met controls.
Voor de rest light het inderdaad meer aan jou dan de input device
Wat ik bedoel is dat je op de PC maar met 1 snelheid naar links of naar rechts gaat en op de console de snelheid wat beter kunt bepalen. Dus de precizie die je mist met de muis, kun je enigzins opvangen met de loopacties. Maar dat hangt dus ook wel wat af van de game die je speelt bij COD en Halo heb je daar tegenwoordig maar weinig aan, maar bij een game als BF weer wel.Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:18:
[...]
Wat bedoel je met minder precies lopen? dat je 360 graden alle kanten op kunt gaan want zover ik weet is dat in elke game zowat beperkt maar jij bedoeld vast strafen?
Voor de rest light het inderdaad meer aan jou dan de input deviceen voetenwerk is nog steeds belangrijk hoor light alleen in welke situatie je zit.
Maar zo is het op de console ook weinig moeite om in games als GTA te lopen ipv te rennen. Als je de stick maar een klein beetje naar voren duwt, gaat je karakter lopen. Wat je bij de PC volgens mij alleen kunt doen in combinatie met een sneltoets (naast sprint). Of dat je bij racegames een stuk minder in kunt sturen, daar waar je met toetsenbord vaak het stuur volledig naar links of rechts doet.
Anyways, vind de discussie verder niet zo interessant, dus ik zal het hier verder bij laten.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2013 15:27 ]
Als je dan toch zo naar de rekenunits kijkt in de GPU van de nex gen en rauwe power dan heeft de PS4 toch duidelijk de overhand en is dat de beste keus voor je money als het op performance aankomt:haarbal schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:22:
Toch zijn de specs redelijk teleurstellend als je het vergelijkt met een xbox 360 bij launch, die was toen redelijk top-end. Ik snap ook wel dat je nu geen 600,- console in de markt wil zetten die 400W verstookt, maar wat meer rauwe kracht had wel gemogen van mij.

De stappen die MS heeft moeten nemen om het gat te verkleinen naar de PS4 qua hardware wijzen op flinke performance verschillen. Daarnaast zijn de Mhz-en van de PS4 nooit officieel bevestigd dus een eventuele reeds doorgevoerde upclock in de ps4 zou ook deze reactie van Microsoft hebben kunnen uitlokken. beide partijen houden elkaar immers goed in de gaten... MS heeft de 8gig Gddr 5 stunt echter nooit zien aankomen. De 399 price trouwens ook niet, de reactie op drm ook niet, de reactie op allways online ook niet, de reactie op "tv tv tv!!" ook niet....
[ Voor 12% gewijzigd door swopdark op 06-09-2013 22:24 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
En wat heeft die startbutton aan het einde ermee te maken?
(leuke grap is dat de reclame die je ziet gaat over de GT Xbox Live app
"This activity requires Xbox live gold membership" hahahaswopdark schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:26:
Ik weet niet of dit een ban/waarschuwing gaat opleveren aangezien prikken naar xbox en kinect op tweakers-fora not done is maar aangezien dit fimpje een hele hoop xbox kopers vertegenwoordigd die eigenlijk geen € 100,- willen betalen voor kinect 2.0 vond ik het een aardig filmpje.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
Het zou voor het eerst zijn volgens mij. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt op Tweakers.swopdark schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:26:
Ik weet niet of dit een ban/waarschuwing gaat opleveren aangezien prikken naar xbox en kinect op tweakers-fora not done is
En dit moet humor voorstellen? Begrijp me niet verkeerd, ik koop zowel de X1 niet als de PS4 niet, maar dit filmpje is wel van heel triest lage kwaliteit. Volgens mij zijn deze mensen nooit volwassen geworden en zijn blijven steken in hun kindertijd MegaDrive vs SNES syndroom alleen dan wel met de tijd mee.maar aangezien dit fimpje een hele hoop xbox kopers vertegenwoordigd die eigenlijk geen € 100,- willen betalen voor kinect 2.0 vond ik het een aardig filmpje.
Je reageert in je eerste reactie op een redelijk algemeen console verhaal met een Xbox rant, en gaat in de post daarna in de zieligmodus over een bepaalde Tweakers voorkeurswopdark schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:26:
Ik weet niet of dit een ban/waarschuwing gaat opleveren aangezien prikken naar xbox en kinect op tweakers-fora not done is
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 06-09-2013 23:06 ]
Een xbox rant? oja wacht ...PWM schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:55:
Je reageert in je eerste reactie op een redelijk algemeen console verhaal met een Xbox rant, en gaat in de post daarna in de zieligmodus over een bepaalde Tweakers voorkeurdie overigens nog nooit een ban heeft opgeleverd. Wat dat betreft ben je wel een mooi voorbeeld van de tendens in dit topic
Ik bedoelde natuurlijk ipv dit stukje tekst:
Dit stukje tekst:MS heeft de 8gig Gddr 5 stunt echter nooit zien aankomen. De 399 price trouwens ook niet, de reactie op drm ook niet, de reactie op allways online ook niet, de reactie op "tv tv tv!!" ook niet....
Misschien moet je gewoon even een beetje humor toelaten in dit overspannen topic.Die 399 euro voor een PS4 is natuurlijk exclusief camera en vergeet niet dat als je een day one xbone heb ge-preordered je fifa 14 gratis krijgt waardoor het prijsverschil natuurlijk veel lager is, de consumenten snapten de bedoelingen van het drm beleid niet en reageerden compleet overdreven op dit nieuws door naar de concurrente te gaan die niet vernieuwend en vooruitkijkend is door (ook) een verouderd model van gamebezit te ondersteunen, als je geen internetverbinding heb koop je toch gewoon een xbox 360? De tv beleving die de xbox je bied is welliswaar (voorlopig) voorbehouden aan de VS maar vergeet niet dat doordat de xbone een hdmi in heeft je een HDMI ingang op je tv splinternieuw houd. tv doorlussen via je console is geweldig en zeker superieur aan de beleving die een afstandsbediening voor je set top box kan bieden. "xbox aan" roepen naar je kinect waarna je xbox je tv en je decoder aanzet is zeker een geweldige optie.
Trouwens: timesplitters in ontwikkeling voor PS4!
http://www.thesixthaxis.c...d-in-development-for-ps4/
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Humor? Is dit niet meer een pissing-contest?swopdark schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:18:
[...]
Een xbox rant? oja wacht ...
Ik bedoelde natuurlijk ipv dit stukje tekst:
[...]
Dit stukje tekst:
[...]
Misschien moet je gewoon even een beetje humor toelaten in dit overspannen topic.
Anyways, out of those that will buy both consoles, perhaps 5%, and that's generous, might be here; so yeah, just a grapje, relax man.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Is overigens al wel wat ouder (begin juni, nog voor de DRM 180), maar de humor is in ieder geval acceptabel. En ja alle consoles krijgen de wind van voren
Overigens kan ik de filmpjes over de samenvattingen van de onthullingen en de E3 presentaties ook wel aanraden
[ Voor 48% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2013 23:43 ]
Hij is soms grof, maar hij kraakt alles perfect af
[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2013 23:45 ]
Sowieso zijn achievements/trophies nutteloos. Ik zou mijn PS4 wel aan mn facebook koppelen, niet om trophies/game filmpjes (misschien af en toe als ik vrienden dik afmaak in fifaPWM schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:02:
Ik mag toch hopen dat niemand daadwerkelijk zijn Xbox/PS4 aan Facebook oid hangt. Veel nuttelozer dan het sharen van game info/achievements buiten het PS/XB dash is er niet.
In de 'last of us' geeft de koppeling met Facebook je leuke extraatjes in de multiplayer. Je groep die je opbouwt (gemeenschap met overlevers) bestaat dan uit Facebook vriendjes.PWM schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:02:
Ik mag toch hopen dat niemand daadwerkelijk zijn Xbox/PS4 aan Facebook oid hangt. Veel nuttelozer dan het sharen van game info/achievements buiten het PS/XB dash is er niet.
En op gamescom is mij wel duidelijk geworden dat veel games een soort tweede-scherm functie op tablet/mobiel/vita waar je via het andere apparaat onderdeel bent van het spel. Bijv bij Watchdogs of Nfs. Via Facebook kunnen ook mensen meedoen die geen Xbox-live of PSN-account hebben.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Post je dat nu enkel om te huilen over de kinect? Stay classy.swopdark schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:26:
Ik weet niet of dit een ban/waarschuwing gaat opleveren aangezien prikken naar xbox en kinect op tweakers-fora not done is maar aangezien dit fimpje een hele hoop xbox kopers vertegenwoordigd die eigenlijk geen € 100,- willen betalen voor kinect 2.0 vond ik het een aardig filmpje.
Verwijderd
Post jij dan ook nog het filmpje waarin uitgelegd wordt wat de functie van het touchpad op de PS4 controller is?swopdark schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:26:
Verwijderd
http://uk.ign.com/article...re-powerful-than-xbox-one
op zich wel interessant dat MS ervan uitgaat dat hun programmering superieur zou zijn aan die van sony
"I’m not dismissing raw performance. I’m stating--as I have stated from the beginning--that the performance delta between the two platforms is not as great as the raw numbers lead the average consumer to believe," wrote Penello in a NeoGAF post. "There are things about our system architecture not fully understood, and there are things about theirs as well, that bring the two systems into balance."
Penello's comments were in response to concerns over the internal components of the Xbox One. The alleged performance advantage is mostly attributed to the advanced GPU and RAM found in the PS4. Penello cited the experience of Microsoft programmers in explaining how the Xbox One will succeed, despite the numbers.
Microsoft's Larry "Major Nelson" Hryb agreed with Penello's points in a later Reddit post. "We have some of [the] smartest programmers in the world working on Xbox One," said Hryb. "I am very much looking forward to the next few months (and beyond) as the truth comes out."
Als dit Sony gevraagd word dan zal er dezelfde reactie uitrollen verwacht ik zo
[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 07-09-2013 11:16 ]
Liefhebber van Tweakers
Hahaha, ik kreeg een reclame te zien over de GT app ofzo, met de Xbox met Kinectswopdark schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:26:
En waarom je daarom € 100 meer betaald! ... oh wacht, laat maar.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:39:
[...]Post jij dan ook nog het filmpje waarin uitgelegd wordt wat de functie van het touchpad op de PS4 controller is?
Dit vind ik dan weer een beetje raar. Las laatst nog dat veel ontwikkelaars hun games maken en testen op een PS4 dev-kit omdat die een makkelijkere architectuur hebben. Bij de PS3 en X360 had de xbox de makkelijkere architectuur, daarom draaiden games daar ook beter op met minder rekenkracht.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:48:
knuppel / hoenderhok enzo
http://uk.ign.com/article...re-powerful-than-xbox-one
op zich wel interessant dat MS ervan uitgaat dat hun programmering superieur zou zijn aan die van sony
[...]
Dus als Microsoft nu zegt dat door een betere architectuur van hun systeem de consoles qua prestaties gelijk moeten staan denk ik toch wel dat ze hier mis zitten. Het verschil in de cijfers die nu bekend zijn is te groot om dit door middel van betere architectuur recht te trekken.
Niet om de X1 af te kraken of iets dergelijks, maar de PS4 is volgens mij toch de console die bovenaan gaat staan deze generatie. Microsoft heeft wat mij betreft teveel foute beslissingen genomen en dat komt hun duur te staan.
Ik ben van mijn vriendengroep de enige die een PS3 heeft, de rest heeft allemaal een X360, dus ik viel altijd tussen de boot als ze samen een potje online gingen gamen. Was eerst van plan om dus deze generatie voor de nieuwe Xbox te gaan, omdat mijn vrienden dat ook zouden doen. Maar nadat er veel nieuws over de consoles los kwam hebben ze toch allemaal besloten om voor de PS4 te gaan
In ieder geval is het niet raar dat een MS man zegt dat de performanceverschillen meevallen. Sony zal het tegenovergestelde proberen te verkopen natuurlijk.
Ik maak me in ieder geval nergens druk om. Als ik zie hoe vet GTA 5 lijkt te worden, wat nog een current-gen titel is. Dan kan de toekomst met deze nieuwe consoles alleen maar beter worden
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 07-09-2013 12:42 ]
Verwijderd
Ik verwacht persoonlijk niet dat de grafische prestaties van beide consoles ver uit elkaar zullen liggen, de hardware is niet zo verschillend, potentie van beiden is gewoon veelbelovend. Ben wel met je eens dat MS fouten heeft gemaakt met de introductie, de nieuwe mogelijkheden werden heel knullig gebracht en het prijsverschil met de PS4 niet voldoende gerechtvaardigd, waardoor inderdaad een deel van de huidige 360 bezitters misschien wel zullen overstappen. Pas nu (twee maanden voor release) komen ze met nieuws en berichten waar ze tijdens de E3 mee hadden moeten komen of in ieder geval hadden moeten melden wat de visie was en de mogelijkheden (al dan niet op termijn) waar ze aan werkten.rjpurk schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:29:
[...]
Dus als Microsoft nu zegt dat door een betere architectuur van hun systeem de consoles qua prestaties gelijk moeten staan denk ik toch wel dat ze hier mis zitten. Het verschil in de cijfers die nu bekend zijn is te groot om dit door middel van betere architectuur recht te trekken.
Niet om de X1 af te kraken of iets dergelijks, maar de PS4 is volgens mij toch de console die bovenaan gaat staan deze generatie. Microsoft heeft wat mij betreft teveel foute beslissingen genomen en dat komt hun duur te staan.
Dit is dus precies het zelfde wat ik al weken loop te roepen, MS kan de Xbox One wel dusdanig via de software hebben geoptimaliseerd dat een eventueel snelheidsverschil in de hardware weer ten niet wordt gedaan.AtlAntA schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:38:
De architectuur van beide consoles is hetzelfde (x86) evenals de basis hardware. Dus het zou best zo kunnen zijn dat de software deze generatie het grote verschil zou kunnen maken. Maar zolang de consoles nog niet uit zijn blijft het glazen bollen werk.
Maar wat je schrijft, het heeft helemaal geen zin om over dit verschil te speculeren omdat niemand nog de consoles daadwerkelijk tegen over elkaar heeft kunnen zetten om tests te doen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik ken zelf niets van software engineering e.d. Maar hoezo zou alleen de Xbox One dit magischerwijze kunnen doen? De PS4 kan die zogenaamde optimalisaties toch ook voeren, dus dit is gewoon een evenredigheid voor PS4 en Xbox One en dus behoudt de PS4 toch ook gewoon zijn voorsprong qua grafische power.Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:41:
[...]
Dit is dus precies het zelfde wat ik al weken loop te roepen, MS kan de Xbox One wel dusdanig via de software hebben geoptimaliseerd dat een eventueel snelheidsverschil in de hardware weer ten niet wordt gedaan.
Maar wat je schrijft, het heeft helemaal geen zin om over dit verschil te speculeren omdat niemand nog de consoles daadwerkelijk tegen over elkaar heeft kunnen zetten om tests te doen.
Meer zelfs, de PS4 was volgens Avanlanche software op vlak van drivers 'more mature' dan Xbox One in mei.
http://www.edge-online.co...p-says-avalanche-studios/
Nu zullen ze waarschijnlijk beiden wel vergelijkbaar zijn qua 'maturiteit' van drivers.
De PR posts van Microsof lijkt me voornamelijk een beetje damage control die ik met een korreltje zout zou nemen. Een Xbox One ontwikkelaar had zelfs ook gewoon toegegeven dat de PS4 krachtiger was. (http://www.reddit.com/r/x...e_almost_anything/cb1ncm3)
[ Voor 11% gewijzigd door Cyrso op 07-09-2013 13:21 ]
Dit topic is gesloten.
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!