Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
AtlAntA schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:38:
De architectuur van beide consoles is hetzelfde (x86) evenals de basis hardware. Dus het zou best zo kunnen zijn dat de software deze generatie het grote verschil zou kunnen maken. Maar zolang de consoles nog niet uit zijn blijft het glazen bollen werk.
Martinspire schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:38:
Volgens mij had dat er meer mee te maken dat de SDK van Sony verder gevorderd was, dan dat de architectuur makkelijker was. Of dat men de eSram nog niet goed onder de knie had. Maar pin me er niet op vast.
Bingo! dat had ik inderdaad gelezen :) Nu ben ik geen expert op het gebied van software ontwikkelen of iets dergelijks, maar de X360 en PS3 hadden ook dezelfde architectuur als ik me niet vergis. Maar de X360 presteerde toch iets beter dan de PS3. Niet omdat het verschil in hardware zo groot was, maar omdat de meeste games op een X360 dev-kit gemaakt werden. Dus ik denk dat er meer om de hoek komt kijken dan alleen de architectuur van de processoren, zou misschien ook te maken kunnen hebben met wat voor type geheugen je te maken hebt.

Maar dat zijn inderdaad dingen die je pas kan onderzoeken als beide consoles inderdaad op de markt zijn verschenen. Dus ik ga in ieder geval niet mn handen in het vuur steken om de conclusie te trekken dat X1 qua prestaties (vergeleken met de PS4) een flop gaat worden :*) Gezien de strenge moderatie word je haast gedwongen om optimistisch te blijven over de X1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
Cyrso schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:13:
[...]

Ik ken zelf niets van software engineering e.d. Maar hoezo zou alleen de Xbox One dit magischerwijze kunnen doen? De PS4 kan die zogenaamde optimalisaties toch ook voeren, dus dit is gewoon een evenredigheid voor PS4 en Xbox One en dus behoudt de PS4 toch ook gewoon zijn voorsprong qua grafische power.

Meer zelfs, de PS4 was volgens Avanlanche software op vlak van drivers 'more mature' dan Xbox One in mei.
http://www.edge-online.co...p-says-avalanche-studios/

Nu zullen ze waarschijnlijk beiden wel vergelijkbaar zijn qua 'maturiteit' van drivers.
Andere kant heb je al vergelijkbare situaties met bv Linux en Windows, identieke hardware, toch zitten er nog steeds verschillen in performance tussen die 2. En mischien maken juist die kleine verschillen in hardware en in de software toch een gebalanceerd plaatje tussen die 2.

Einde van de rit, zullen wij uberhaubt iets gaan merken van het 'grote verschil'? Exclusives zijn al niet te vergelijken, crossplatforms zullen altijd focus hebben op 1 van de 2.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrso schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:13:
[...]

Ik ken zelf niets van software engineering e.d. Maar hoezo zou alleen de Xbox One dit magischerwijze kunnen doen? De PS4 kan die zogenaamde optimalisaties toch ook voeren, dus dit is gewoon een evenredigheid voor PS4 en Xbox One en dus behoudt de PS4 toch ook gewoon zijn voorsprong qua grafische power.
PS4 draait op FreeBSD variant + Open GL, Xbox op een Win 8 varient + DX11.2. Dezelfde optimalisaties gaat dus niet lukken wat dat betreft. Verder heeft de 360 ESRam wat hoewel lastig voor te programmeren wel een aardig voordeel kan opleveren tov alleen een unified RAM pool zoals bij de PS4, echter Unified RAMpool is weer makkelijker aan te spreken. Beide consoles dus voor en nadelen en zoals mensen hierboven we zullen moeten wachten tot ze uit zijn tot we kunnen zien wat (if any) het verschil is.

Verder hebben we aan zowel de 360 als de PS3 gezien dat over de looptijd van de consoles ze er steeds meer uit weten te persen. Het zal dan ook nog wel even duren vvordat de volle power van de consoles wordt benut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
SinergyX schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:21:
[...]

Andere kant heb je al vergelijkbare situaties met bv Linux en Windows, identieke hardware, toch zitten er nog steeds verschillen in performance tussen die 2. En mischien maken juist die kleine verschillen in hardware en in de software toch een gebalanceerd plaatje tussen die 2.

Einde van de rit, zullen wij uberhaubt iets gaan merken van het 'grote verschil'? Exclusives zijn al niet te vergelijken, crossplatforms zullen altijd focus hebben op 1 van de 2.
Precies, als voorbeeld wil ik de GSM telefoons geven, waarom werkt een Windows Phone met exact de zelfde SoC veel soepeler dan een Android telefoon? Zo zijn er voldoende voorbeelden te geven die uit maken dat pure CPU power niet altijd de beste oplossing is. Je moet het namelijk wel op een goede manier in weten te zetten.

Wanneer je dan ook nog leest dat heel veel grote ontwikkelaars eerst voor de Xbox One gaan en dan vervolgens een hun product gaan poorten naar de Playstation geloof ik er niets meer van dat al die extra kracht die een PS4 in zich zou hebben ook nog wordt aangesproken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
rjpurk schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:20:
[...]
maar de X360 en PS3 hadden ook dezelfde architectuur als ik me niet vergis. Maar de X360 presteerde toch iets beter dan de PS3.
De PS3 en X360 hebben een architectuur die niet meer kan verschillen dan dat ie nu doet :p De 360 heeft een triple core Power PC cpu, en de PS3 een Cell met 1 main core, en 6/7 ondersteunende cores (corrigeer me als dit fout is, ben niet 100% zeker). De X1 en PS4 is eigenlijk de 1e generatie waarbij de hardware zoveel op elkaar lijkt.

Denk dat het 'idee' dat MS qua optimalisaties voor zou lopen, of kunnen gaan lopen, voortkomt uit het feit dat MS van nature meer een softwarebedrijf is, waar Sony meer een hardware bedrijf is. Denk persoonlijk dat het verschil in volwassenheid van de SDK en development kits over de komende jaren heel nihil zijn. Beide bedrijven hebben verschrikkelijk slimme en goeie mensen in dienst, en Sony heeft echt wel geleerd van de 'moeilijk te ontwikkelen' Cell uit de PS3 :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:24:
[...]

Precies, als voorbeeld wil ik de GSM telefoons geven, waarom werkt een Windows Phone met exact de zelfde SoC veel soepeler dan een Android telefoon? Zo zijn er voldoende voorbeelden te geven die uit maken dat pure CPU power niet altijd de beste oplossing is. Je moet het namelijk wel op een goede manier in weten te zetten.

Wanneer je dan ook nog leest dat heel veel grote ontwikkelaars eerst voor de Xbox One gaan en dan vervolgens een hun product gaan poorten naar de Playstation geloof ik er niets meer van dat al die extra kracht die een PS4 in zich zou hebben ook nog wordt aangesproken.
Dat ben ik persoonlijk nog nergens tegengekomen. Heb je enkele voorbeelden/bronnen van die grote ontwikkelaars die eerst voor de Xbox One zouden ontwikkelen? Buiten Respawn van Titanfall natuurlijk, want dat is gewoon exclusiviteit die opgekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik denk dat je kan stellen dat het os van de one een pareltje gaat worden wat niet uitsluit dat het ps4 soepel gaat zijn en de mensen geeft wat ze willen. Uiteindelijk moet je bij het xbone os een abbo afsluiten om zelfs de "anno 2013" meest primaire functies te mogen gebruiken zoals een internetbrowser, Skype of f2p games spelen. Dit zijn beslissingen die voor mij erg veel glans van een os halen.
Ik heb ook nog geen bronnen gelezen dat xbone sdk is geprefereerd boven dat van de ps4. Als je er al iets over leest is het andersom, zeker gezien de vele games op e3 en gamescom die met ds4 controller speelbaar waren. Geeft aan dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden tov de vorige gen.

Als het verschil on hardware volgens jou niks uitmaakt waren koopt niet iedereen dan een radeon 77 serie ipv een 78 of zelfs 79??! Bij PC games halen ze toch ook meer uit een snellere videokaart? Beetje raar om te denken dat een ontwikkelteam voor de ps4 niet gebruik zou maken van de grotere gpu en video geheugen als de gemiddelde PC game ook een grote variëteit aan hardware ondersteund. Dit is gewoon wishfull thinking vanuit de xbox kant omdat het theoretische verschil deze gen zo groot is terwijl de architectuur vrijwel gelijk is.. Op de huidige gen was het verschil tussen sommige games ook soms erg groot. Dit resulteerde in stabiele framerates, hogere resoluties en of de toepassing van anti aliasing. Ik voorzie een herhaling in het voordeel van de ps4.

[ Voor 8% gewijzigd door swopdark op 07-09-2013 14:57 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat je kan stellen dat het os van de one een pareltje gaat worden wat niet uitsluit dat het ps4 soepel gaat zijn en de mensen geeft wat ze willen. Uiteindelijk moet je bij het xbone os een abbo afsluiten om zelfs de "anno 2013" meest primaire functies te mogen gebruiken zoals een internetbrowser, Skype of f2p games spelen. Dit zijn beslissingen die voor mij erg veel glans van een os halen.
Zijn alleen ook beslissingen die geen hout te maken hebben met het OS, maar alles met het business model. Het feit dat Skype XBL Gold vereist maat het X1 niet ineens beter of slechter. Het OS in de basis van het hele systeem, en daarbovenop komen features zoals jij die noemt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Ongeacht waar het mee te maken heeft, dingen die je op elk platform gratis kunt doen, zonder extra abonnementen, achter Xbox Live Gold zetten is natuurlijk niet iets waar je als Microsoft vriendjes mee maakt.

Vooral ook niet omdat ze echt nul komma nul reden geven wat het voor meerwaarde zou moeten hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 15:01

beuker19

Killerbeuker is so OP

BM schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:06:
[...]

Zijn alleen ook beslissingen die geen hout te maken hebben met het OS, maar alles met het business model. Het feit dat Skype XBL Gold vereist maat het X1 niet ineens beter of slechter. Het OS in de basis van het hele systeem, en daarbovenop komen features zoals jij die noemt.
Het gaat erom dat je een systeem neerzet waar 95% van de opties niet werkt zonder een abonnement.
Ik hou daar niet van maar ieder zijn ding.
Maar dat iedereen nu al weet dat het OS van Microsoft heel goed is verbaasd me wel want we weten helemaal nog niets.
Kijk maar is naar Win 8 en Vista waren ook niet Microsofts beste bestuurings systemen.
Maar zo heb ik wel; meer vraagtekens van alles wat MS doet.
Ze willen op Apple lijken maar doet echt alles verkeerd wat je ook maar verkeerd kan doen.
Ze hadden beter de hele marketing machine van Apple kunnen kopen ipv Nokia :+

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar iedere n00b zal ook wel doorhebben dat het nemen van Xbox Live waardevoller is als ze niet alleen online kunnen gamen. Verder vind ik het wel heel zwak om ook niet te vermelden dat Skype op de X1 dus wat meer features heeft dan de standaard Skype op je desktop. Het lijkt me verder erg sterk dat iemand wel een f2p game wil doen, maar geen andere game online.
[...]

Volgens mij staan Apps en de browser los van Xbox Live Gold hoor? Maar sommige apps kunnen wel Gold vereisen, zoals dat nu met de 360 ook is. In die zin veranderd er dus helemaal niets. Je kunt er tegen zijn, maar dan ben je dat nu ook al en is het dus eigenlijk geen nieuwe plus of min.
[...]

Ik heb ook nog geen bronnen gelezen dat xbone sdk is geprefereerd boven dat van de ps4. Als je er al iets over leest is het andersom, zeker gezien de vele games op e3 en gamescom die met ds4 controller speelbaar waren. Geeft aan dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden tov de vorige gen.
Er zijn wel degelijk wat games die de X1 prefereren, maar dat zijn doorgaans developers die ook al de 360 prefereren. In ieder geval maakt het ook qua controller weinig uit, maar het kan ermee te maken hebben dat de DS4 al eerder beschikbaar was, naast dat de SDK van de PS4 ook al eerder uit was. Zonder de feiten zegt het in ieder geval weinig.
Als het verschil on hardware volgens jou niks uitmaakt waren koopt niet iedereen dan een radeon 77 serie ipv een 78 of zelfs 79??! Bij PC games halen ze toch ook meer uit een snellere videokaart? Beetje raar om te denken dat een ontwikkelteam voor de ps4 niet gebruik zou maken van de grotere gpu en video geheugen als de gemiddelde PC game ook een grote variëteit aan hardware ondersteund. Dit is gewoon wishfull thinking vanuit de xbox kant omdat het theoretische verschil deze gen zo groot is terwijl de architectuur vrijwel gelijk is.. Op de huidige gen was het verschil tussen sommige games ook soms erg groot. Dit resulteerde in stabiele framerates, hogere resoluties en of de toepassing van anti aliasing. Ik voorzie een herhaling in het voordeel van de ps4.
PC gamers zijn anders dan de gamers die een console kopen. Die hoeven zich sowieso niet bezig te houden met typenummers en zal het doorgaans een zorg zijn of een game nou 30 of 35 FPS loopt.

Men zal heus wel wat extra performance uit de PS4 kunnen halen, maar de vraag is of dat merkbaar is of effect heeft op de functionaliteiten van de game. Als het alleen om extra FPS gaat, zullen weinig gamers daar wakker van liggen. De PS3 is ook sneller geweest dan de 360, maar toch werd de 360 vaker gebruikt als uitgangspunt. Dat kan zijn omdat de SDK fijner is, omdat de hardware makkelijker is of omdat men de performance van de 360 als uitgangspunt neemt en de PS3 versie daardoor alleen maar sneller maakt. Iets wat ook prima bij de volgende generatie van toepassing kan zijn.

En de hardware zit ook qua snelheid dichter bij elkaar dan ooit. De Xbox had een CPU van 733mhz, de ps2 deed 300mhz. De Xbox had 64mb ram, de ps2 had 32mb ram. De Xbox had 6.2 gflops, de PS2 had 3 gflops. Zat er verschil in de grafische performance van games? Zeker, maar dat heeft er niet voor alle games voor gezorgd dat de xbox versie er beter uit zag. En de PS2 heeft toch vele malen meer verkocht.

De Xbox 360 heeft 77 gflops, de ps3 heeft 230 gflops. En niet alleen het aantal CPU cores was hoger, ook de RAM van de PS3 was veel sneller (3.2ghz vs 700mhz, al heeft de 360 wel 512mb ram vs de 256 van de PS3). Ofwel het verschil is enorm. Groter dan nu en toch zat er bij veel games maar weinig verschil tussen. Dat we nu bij de PS3 exclusives betere performance zien is dan ook vrij logisch, maar het heeft weinig effect gehad op de verkoop van de consoles en ook weinig effect gehad op de technische verschillen.

Voor de komende generatie zit er ook wel een gat tussen de beide consoles, maar dit zal door de algemene toegenomen grafische performance ook minder belangrijk worden. Het is straks meer afhankelijk van hoeveel tijd een developer krijgt voor de ontwikkeling, hoe uitgebreid de game is en wat de plannen voor vernieuwing zijn.

Het is fijn dat er straks miljarden aan polygonen getoond kunnen worden, maar dat kost ook weer erg veel tijd. Als je voor een minuut aan cinematics een 100 manuren kwijt bent, dan is dat aardig kostbaar. Nou zullen sommige games het uitzonderlijk doen op de PS4, maar ook de X1 zal zo zijn pareltjes krijgen. Als we kijken naar wat de huidige generatie er nog uitperst aan graphics, dan zie ik daar echt geen problemen in. Een Tomb Raider, Bioshock, Splinter Cell en GTA zien er echt geweldig uit, bevatten enorm veel mogelijkheden, afwisseling en details. Zeker als je rekening houd met het feit dat de hardware toch al aardig wat verouderd is. Daarom vind ik het dan ook vrij debiel om het te hebben over specificaties van de beide consoles. Zeker het afschrijven van 1 van de consoles op diens hardware is gewoon erg raar. Dat is voor developers namelijk nooit een probleem geweest en de consument maakt het echt weinig uit. Sure, er zullen wat gamers zijn die dan liever een PS4 hebben, simpelweg omdat ze alleen uitgaan van de cijfers. Maar dat is meer een pc-dingetje dan dat het daadwerkelijk veel invloed gaat hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Martinspire schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:33:
Maar iedere n00b zal ook wel doorhebben dat het nemen van Xbox Live waardevoller is als ze niet alleen online kunnen gamen.
Dat praat helemaal niks goed, want dat is geen reden om zaken die normaal gratis te zijn opeens achter iets betaald te gooien.

Op die manier creëer je geen meerwaarde voor online, je maakt iets anders minder goed, zodat Live Gold er beter op wordt. Dat is niet de goede manier als je het mij vraagt.
Verder vind ik het wel heel zwak om ook niet te vermelden dat Skype op de X1 dus wat meer features heeft dan de standaard Skype op je desktop.
Zoals? Want ik was daar niet van op de hoogte.
Het lijkt me verder erg sterk dat iemand wel een f2p game wil doen, maar geen andere game online.
Waarom lijkt het je sterk? Ow wacht, laat me raden, omdat jij het niet zou doen zeker?

Een persoon kan natuurlijk ook prima een Xbox One willen voor singleplayergames en bijvoorbeeld een F2P-game willen proberen, zonder dat 'ie alleen daarvoor al XBL Gold moet halen (wat het Free To Play aardig teniet doet).

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 07-09-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:36:
[...]
Dat praat helemaal niks goed, want dat is geen reden om zaken die normaal gratis te zijn opeens achter iets betaald te gooien.

Op die manier creëer je geen meerwaarde voor online, je maakt iets anders minder goed, zodat Live Gold er beter op wordt. Dat is niet de goede manier als je het mij vraagt.
Maar je vergelijkt het met hele andere platformen. Zo is men wel gewend om op een smartphone gratis allerlei dingen te openen, maar is het ineens normaal om een Office aan te schaffen. Of ga jij je er ook over verbazen dat je ineens wegenbelasting moet betalen als je nu een auto hebt waar je voorheen alles met de fiets deed. Er zijn duidelijk 2 strategiën. Sony probeert zoveel mogelijk gratis te maken om ervoor te zorgen dat mensen het gebruiken, waar Microsoft het aan diens Xbox Live gold koppeld om zoveel mogelijk mensen die dienst af te laten nemen. Zoals ik al zeg, je kunt er tegen zijn, maar dan ben je dat nu waarschijnlijk ook. Ik zie het eerder als een manier om mij naar Xbox Live Gold te laten gaan.
[...]
Zoals? Want ik was daar niet van op de hoogte.
Je kunt videochatten met meerdere personen. De gratis versie van Skype heeft alleen 1 op 1 videochat, maar op de X1 kan dat dus met meerderen tegelijk. Ik weet niet of er ook nog een Skype tegoed bij zat, maar zo zijn er meer dingen te verzinnen die het toch wel aantrekkelijk maken om Skype bij Xbox Live Gold te zetten. Als het verder verweven is als Xbox Party Chat, zou ik het ook niet erg raar vinden trouwens, maar we weten er nog te weinig van.
[...]
Waarom lijkt het je sterk? Ow wacht, laat me raden, omdat jij het niet zou doen zeker?

Een persoon kan natuurlijk ook prima een Xbox One willen voor singleplayergames en bijvoorbeeld een F2P-game willen proberen, zonder dat 'ie alleen daarvoor al XBL Gold moet halen (wat het Free To Play aardig teniet doet).
Je doet je ondertitel wel eer aan zo.
Feit blijft dat F2P titels nog altijd minder populair zijn dan AAA titels online. Je ziet het op Steam en Xbox Live bij de statistieken van meest gespeelde games. Verder is het aandeel van gamers wat nooit verbonden heeft met Xbox Live aardig klein en het merendeel van de actieve leden is ook nog eens lid van Xbox Live Gold. En verder is het een stukje logica ja. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen (dat ga ik niet ontkennen), maar de massa is op dat vlak wel voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022

Er zijn wel degelijk wat games die de X1 prefereren, maar dat zijn doorgaans developers die ook al de 360 prefereren. In ieder geval maakt het ook qua controller weinig uit, maar het kan ermee te maken hebben dat de DS4 al eerder beschikbaar was, naast dat de SDK van de PS4 ook al eerder uit was. Zonder de feiten zegt het in ieder geval weinig.
Zoals? Bronnen graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:50:
[...]
Maar je vergelijkt het met hele andere platformen. Zo is men wel gewend om op een smartphone gratis allerlei dingen te openen, maar is het ineens normaal om een Office aan te schaffen. Of ga jij je er ook over verbazen dat je ineens wegenbelasting moet betalen als je nu een auto hebt waar je voorheen alles met de fiets deed. Er zijn duidelijk 2 strategiën. Sony probeert zoveel mogelijk gratis te maken om ervoor te zorgen dat mensen het gebruiken, waar Microsoft het aan diens Xbox Live gold koppeld om zoveel mogelijk mensen die dienst af te laten nemen. Zoals ik al zeg, je kunt er tegen zijn, maar dan ben je dat nu waarschijnlijk ook. Ik zie het eerder als een manier om mij naar Xbox Live Gold te laten gaan.
Ik speel zelf vrijwel geen MP meer tegenwoordig (wellicht GTA V weer), en ik zou in geval van de X1 dan ook geen Live aan gaan schaffen (ik heb nu ook geen Live). Er zijn zat mensen die hetzelfde hebben en zoals vaker gezegd is het zodoende vreemd om bepaalde gratis zaken en zaken waar je een 3rd party al voor betaalt, achter een paywall te stoppen. Aan de andere kant is er iets voor te zeggen dat er waarschijnlijk weinig mensen een X1 puur voor singleplayer gaan halen, want dan zit je bij PS toch wel beter op dit moment. Die halen toch wel Live, dus aan de andere kant maakt het ook niet zoveel uit. Is ook meer een principe kwestie denk ik.

Ik denk eerlijk gezegd dat Sony het slimmer doet met de Instant Game Collection. Het percentage met Plus dat niet "multiplayert" zal ongetwijfeld hoger liggen dan het percentage met Live. Ik denk dat je mensen moet lokken met leuke extra's en niet met het uitschakelen van bepaalde zaken.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 07-09-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:17:
[...]

Het gaat erom dat je een systeem neerzet waar 95% van de opties niet werkt zonder een abonnement.
Ik hou daar niet van maar ieder zijn ding.
Online gaming werkt ook niet op de PS4 zonder PSN+ en ach ja de meesten willen toch wel online gamen en zullen sowieso wel een Live Gold of PSN+ abo afsluiten.
Waar ik me ook zo over verbaas is het feit dat mensen wel 400-500 euro voor een console plus games van 60-70 euro kopen, vaak ook nog aangevuld met een extra controller maar een abo van 45-50 euro per jaar dan weer een brug te ver is. Zou dit dan weer iets typisch Hollands zijn? Iets met dubbeltje en eerste rang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]
Maar je vergelijkt het met hele andere platformen.
Yup, dus? Natuurlijk wordt de Xbox One vergeleken met andere platformen, want het is niet de enige in zijn soort.
Zo is men wel gewend om op een smartphone gratis allerlei dingen te openen, maar is het ineens normaal om een Office aan te schaffen. Of ga jij je er ook over verbazen dat je ineens wegenbelasting moet betalen als je nu een auto hebt waar je voorheen alles met de fiets deed.
Van de Xbox 360 naar de Xbox One (of van welke console dan ook naar de Xbox One) is helemaal niet van een fiets naar een auto gaan, het is van de ene auto naar de andere auto gaan.

En ja, ik vind het raar als ik een nieuwe auto koop en ik moet opeens hele andere belastingen betalen dan bij m'n vorige auto :>
Er zijn duidelijk 2 strategiën. Sony probeert zoveel mogelijk gratis te maken om ervoor te zorgen dat mensen het gebruiken, waar Microsoft het aan diens Xbox Live gold koppeld om zoveel mogelijk mensen die dienst af te laten nemen. Zoals ik al zeg, je kunt er tegen zijn, maar dan ben je dat nu waarschijnlijk ook. Ik zie het eerder als een manier om mij naar Xbox Live Gold te laten gaan.
Ik ben helemaal niet tegen Xbox Live Gold, ik vind het prima dat ze geld vragen voor servers om bijvoorbeeld online multiplayergames te spelen zoals Battlefield 4.

Wat ik echter wel een slecht idee vind is dingen als Skype, wat je zelfs gratis op je PS Vita kunt gebruiken, opeens achter Gold te zetten. Natuurlijk is dat een manier om mensen over te halen om Gold te nemen, maar het trekt wel kwaad bloed. Mensen iets geven, om het vervolgens weer af te pakken wordt niet gewaardeerd.
[...]
Je kunt videochatten met meerdere personen. De gratis versie van Skype heeft alleen 1 op 1 videochat, maar op de X1 kan dat dus met meerderen tegelijk. Ik weet niet of er ook nog een Skype tegoed bij zat, maar zo zijn er meer dingen te verzinnen die het toch wel aantrekkelijk maken om Skype bij Xbox Live Gold te zetten. Als het verder verweven is als Xbox Party Chat, zou ik het ook niet erg raar vinden trouwens, maar we weten er nog te weinig van.
Allemaal features die niet iedereen zal of wil gebruiken. Dus alsnog geen reden om Skype achter Gold te zetten.

Waarom dan niet gewoon de normale (kale) Skype gratis beschikbaar maken, zonder Gold, en als je Gold neemt als extra groepsvideochat erbij geven? Dan is het een meerwaarde, zónder dat je iets anders minder waard maakt. Lijkt mij ideaal!
[...]
Je doet je ondertitel wel eer aan zo.
Ja? Mooi!
Feit blijft dat F2P titels nog altijd minder populair zijn dan AAA titels online. Je ziet het op Steam en Xbox Live bij de statistieken van meest gespeelde games. Verder is het aandeel van gamers wat nooit verbonden heeft met Xbox Live aardig klein en het merendeel van de actieve leden is ook nog eens lid van Xbox Live Gold. En verder is het een stukje logica ja. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen (dat ga ik niet ontkennen), maar de massa is op dat vlak wel voorspelbaar.
Ik zie hier echt totaal geen argumenten tussen die ook maar iets onderbouwen. F2P-titels zijn minder populair dan de allerduurste games, ja, dus? Wat zegt dat?

Dat is alleen maar des te meer reden om F2P ook met Silver toe te laten, want het zijn toch maar een paar spelers! Dus waar heb je het dan over als Microsoft *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Men zal heus wel wat extra performance uit de PS4 kunnen halen, maar de vraag is of dat merkbaar is of effect heeft op de functionaliteiten van de game. Als het alleen om extra FPS gaat, zullen weinig gamers daar wakker van liggen. De PS3 is ook sneller geweest dan de 360, maar toch werd de 360 vaker gebruikt als uitgangspunt. Dat kan zijn omdat de SDK fijner is, omdat de hardware makkelijker is of omdat men de performance van de 360 als uitgangspunt neemt en de PS3 versie daardoor alleen maar sneller maakt. Iets wat ook prima bij de volgende generatie van toepassing kan zijn.

De Xbox 360 heeft 77 gflops, de ps3 heeft 230 gflops. En niet alleen het aantal CPU cores was hoger, ook de RAM van de PS3 was veel sneller (3.2ghz vs 700mhz, al heeft de 360 wel 512mb ram vs de 256 van de PS3). Ofwel het verschil is enorm. Groter dan nu en toch zat er bij veel games maar weinig verschil tussen. Dat we nu bij de PS3 exclusives betere performance zien is dan ook vrij logisch, maar het heeft weinig effect gehad op de verkoop van de consoles en ook weinig effect gehad op de technische verschillen.
Ik zie dat hele punt over de xbox 360 en PS3 vaak terug komen( erg vaak), niet even naar jou bedoelt maar meer algemeen, PS3 had veel ruwe kracht alleen 1 major issue. Ontwikkelen was a pain in the ass dankzij de cell, dat is in mijn ogen een zeer belangrijk punt waarom er weinig verschil tussen de 2 consoles zat .Veel devs vonden de PS3 erg moeilijk om voor te programmeren.. er was bij lange na niet alles uit te halen waar MS gewoon slimmer is geweest met hun console, dit was gewoon 1 van de grotere fouten die Sony heeft gemaakt bij de PS3 als je het mij vraagt.
Xbox 360 was makkelijker om voor te programmeren en hierdoor kwam het dat theoretische kracht absoluut geen groot verschil heeft opgeleverd.

Welke nu beter sneller etc gaat zijn? geen hard bewijs zo ver,ondanks de overclockte xbox one denk ik nog steeds dat de ps4 in potentie (in theorie) het krachtigste gaat zijn maar aangezien bij consoles programmering en software enorm belangrijk zijn denk ik dat MS op dat vlak wel weer wat gaat goedmaken en het verschil niet groot zal zijn en buiten dat theoretische cijfertjes zeggen niet alles.
Wat sommigen aan hebben gegeven dat het wellicht om tientallen procenten( +-30/40% heb ik zelfs gelezen) zal gaan dat denk ik eigenlijk niet, ik verwacht een kleiner verschil tussen de 2.
En stel PS4 is straks blijkt 15% krachtiger, laten we even simpel een game erbij pakken, game A draait op de xbox one met 60fps(1080p) op de PS4 draait deze dan op 69fps, ik vraag me af in hoeverre we dit echt gaan merken?

Correct me if im wrong maar ik heb altijd het idee gehad en ook wel eens hier en op andere sites gelezeb bij de huidige consoles dat het gros primair voor xbox 360 werd gemaakt(exclusives van PS3 uitgesloten) en dat het dan richting de ps3 werd geport.
Nu heb ik vernomen dat dit wel eens andersom kan gaan zijn, weet iemand hier wat hier allemaal waar van kan gaan zijn of dat het BS is?

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 07-09-2013 16:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
Ik betwijfel of 3rd party developers de moeite gaan nemen om de PS versie van een game te tweaken, ben bang dat ze gewoon 1 'versie' maken en die dan copy-paste naar de andere overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quoterdequote :o
bram1984 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:08:
[...]

Ik speel zelf vrijwel geen MP meer tegenwoordig (wellicht GTA V weer), en ik zou in geval van de X1 dan ook geen Live aan gaan schaffen (ik heb nu ook geen Live). Er zijn zat mensen die hetzelfde hebben en zoals vaker gezegd is het zodoende vreemd om bepaalde gratis zaken en zaken waar je een 3rd party al voor betaalt, achter een paywall te stoppen. Aan de andere kant is er iets voor te zeggen dat er waarschijnlijk weinig mensen een X1 puur voor singleplayer gaan halen, want dan zit je bij PS toch wel beter op dit moment. Die halen toch wel Live, dus aan de andere kant maakt het ook niet zoveel uit. Is ook meer een principe kwestie denk ik.

Ik denk eerlijk gezegd dat Sony het slimmer doet met de Instant Game Collection. Het percentage met Plus dat niet "multiplayert" zal ongetwijfeld hoger liggen dan het percentage met Live. Ik denk dat je mensen moet lokken met leuke extra's en niet met het uitschakelen van bepaalde zaken.
Maar hoeveel mensen die geen PSN+ of XBL nemen en dus alleen SP games doen, willen dan ook wel Skype en andere apps gebruiken? Dat zal wel wat lager liggen lijkt me?
Hahn schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:13:
[...]
Yup, dus? Natuurlijk wordt de Xbox One vergeleken met andere platformen, want het is niet de enige in zijn soort.
Maar nou is het op de 360 niet veel anders, dus er veranderd gewoon niets.
[...]
Van de Xbox 360 naar de Xbox One (of van welke console dan ook naar de Xbox One) is helemaal niet van een fiets naar een auto gaan, het is van de ene auto naar de andere auto gaan.

En ja, ik vind het raar als ik een nieuwe auto koop en ik moet opeens hele andere belastingen betalen dan bij m'n vorige auto :>
Jij vergelijkt het met de beschikbaarheid van apps op een ander platform, dus is het wel degelijk van fiets naar auto. Van 360 naar X1 is er niets veranderd, dus is het ook inderdaad van auto naar auto (niets anders). Je gaat alleen voorbij aan het hele punt wat ik erbij wilde maken.
[...]
Ik ben helemaal niet tegen Xbox Live Gold, ik vind het prima dat ze geld vragen voor servers om bijvoorbeeld online multiplayergames te spelen zoals Battlefield 4.

Wat ik echter wel een slecht idee vind is dingen als Skype, wat je zelfs gratis op je PS Vita kunt gebruiken, opeens achter Gold te zetten. Natuurlijk is dat een manier om mensen over te halen om Gold te nemen, maar het trekt wel kwaad bloed. Mensen iets geven, om het vervolgens weer af te pakken wordt niet gewaardeerd.
Afpakken vind ik wel wat overdreven, maar zoals ik al zei: in aantallen zal een gamer die verder weinig doet met zijn console, ook minder geneigd zijn om skype en andere apps te gebruiken. Verder vind ik het eigenlijk wel logisch dat ze veel zaken achter XBLG zetten, dat maakt het nemen van dat abonnement alleen maar logischer. Lets agree to disagree.
[...]
Allemaal features die niet iedereen zal of wil gebruiken. Dus alsnog geen reden om Skype achter Gold te zetten.

Waarom dan niet gewoon de normale (kale) Skype gratis beschikbaar maken, zonder Gold, en als je Gold neemt als extra groepsvideochat erbij geven? Dan is het een meerwaarde, zónder dat je iets anders minder waard maakt. Lijkt mij ideaal!
Ik vind het zelf ook wel raar, maar het is natuurlijk goed mogelijk in de toekomst. Voorlopig kostte skype en andere apps ook wel wat ontwikkeling en die wil men gewoon terugverdienen. Bij launch heb je wel vaker dat dingen toch net effe wat anders uitvallen, maar voorlopig zitten we even vast aan een Skype die alleen met Gold te gebruiken is. Het zal ongetwijfeld veranderen als blijkt dat er veel vraag is naar een gratis Skype.
[...]
Ik zie hier echt totaal geen argumenten tussen die ook maar iets onderbouwen. F2P-titels zijn minder populair dan de allerduurste games, ja, dus? Wat zegt dat?
Dat de vraag naar F2P zonder gold een stuk kleiner is.[quote]Verder heb je natuurlijk dat de console het eerste half jaar vooral door fans wordt opgepakt die grotendeels wel gold zullen nemen.
Dat is alleen maar des te meer reden om F2P ook met Silver toe te laten, want het zijn toch maar een paar spelers! Dus waar heb je het dan over als Microsoft *D
Het zal ongetwijfeld een lastiger verhaal zijn door de technische implementatie van Silver en Gold.
pino85 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:26:
[...]

Ik zie dat hele punt over de xbox 360 en PS3 vaak terug komen( erg vaak), niet even naar jou bedoelt maar meer algemeen, PS3 had veel ruwe kracht alleen 1 major issue. Ontwikkelen was a pain in the ass dankzij de cell, dat is in mijn ogen een zeer belangrijk punt waarom er weinig verschil tussen de 2 consoles zat .Veel devs vonden de PS3 erg moeilijk om voor te programmeren.. er was bij lange na niet alles uit te halen waar MS gewoon slimmer is geweest met hun console, dit was gewoon 1 van de grotere fouten die Sony heeft gemaakt bij de PS3 als je het mij vraagt.
Xbox 360 was makkelijker om voor te programmeren en hierdoor kwam het dat theoretische kracht absoluut geen groot verschil heeft opgeleverd.
Mja het zal ook ongetwijfeld hebben meegewerkt aan het succes van de 360, maar als de PS3 dan zoveel sneller was, dan hadden we er (ook ondanks de lastigere ontwikkeling) wel meer van moeten zien en dat is ook niet gebleken. De verschillen in het verleden waren gewoon groter, zonder dat dit direct gevolg had voor de kwaliteit van de games die daaruit voortvloeide. Gezien de 3rd party publishers momenteel de meeste games verkopen (op Nintendo na), zullen we dan ook de eerste tijd weinig verschil merken.
Welke nu beter sneller etc gaat zijn? geen hard bewijs zo ver,ondanks de overclockte xbox one denk ik nog steeds dat de ps4 in potentie (in theorie) het krachtigste gaat zijn maar aangezien bij consoles programmering en software enorm belangrijk zijn denk ik dat MS op dat vlak wel weer wat gaat goedmaken.
Wat sommigen aan hebben gegeven dat het wellicht om tientallen procenten zal gaan dat denk ik eigenlijk niet, ik verwacht een kleiner verschil tussen de 2, maar we zullen denk ik pas duidelijkheid hebben of 100% bewijs als die producten daadwerkelijk in de winkels liggen, als ze gebenched markt zijn door allerlei websites en zelfs dan vraag ik me nog af of benchmarks alles zeggend gaan zijn want stel je voor dat in game A console 1 60 fps haalt en console 2 70, verschil van pak hem beet bijna 20%, gaan wij dat echt merken? ik denk het niet als ik eerlijk ben.
Mja de benchmarks die zullen verschijnen zullen alleen een indicatie geven. Ik gok dat enkele developers ook zelf wel bepaalde benchmarks zullen hebben, dus is het te hopen dat die nog gaan uitlekken.

Voorlopig heeft het feit dat ze met nieuwe consoles werken, meer invloed op de performance van games dan dat ze verschillend zijn in performance. Men moet wennen aan de SDK, zien wat wel en niet werkt, veel testen en een bepaald niveau van betrouwbaarheid afleveren.

Als je even kijkt wat voor geweldige games eraan komen met indrukwekkende graphics, maak ik me echt geen zorgen over de performance van beide consoles. De games die de afgelopen 2 jaar zijn uitgekomen zijn wat mij betreft erg volwassen als het aankomt op het overbrengen van emoties, het weergeven van indrukwekkende cinematics en de diepgang van de details. Wat dat betreft gaat GTA 5 een mooie afsluiter worden (voor mij persoonlijk) van de huidige generatie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht geen skype, maar wel F2P games. En wat dacht je van het opnemen van gameplay? ;)
ChrisLNFF schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:31:
Ik betwijfel of 3rd party developers de moeite gaan nemen om de PS versie van een game te tweaken, ben bang dat ze gewoon 1 'versie' maken en die dan copy-paste naar de andere overzetten.
Tja, waarom maakt vrijwel iedere 3rd part dev dan wel een aanzienlijk mooiere PC versie? Terwijl dat platform in de regel het minst verkoopt. Wellicht zal er in de toekomst meer voor PC als lead platform ontwikkeld gaan worden, en worden games daarna geport naar PS4 en X1, waarbij ze op de PS4 bijvoorbeeld wat meer toeters en bellen kunnen aan laten staan (pure speculatie dit, overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:48
[...]

Dit is zeker niet bedoeld als troll reactie ofzo hoor. Maar ik ben wel erg benieuwd naar je bronnen voor die uitspraak. Het komt op mij in ieder geval totaal niet logisch over. Vooral als je nagaat dat de ps4 devkits al veel eerder final waren en de ontwikkeling daarvan tot nu altijd voorliep op die van de x1. Dan ga ik me toch serieus afvragen waarom een ontwikkelaar ervoor zou kiezen om de x1 als lead development platform te gebruiken. Al helemaal als je ziet hoe ontwikkelaars van games zoals warthunder en timesplitters development voor de x1 nog aan het bekijken zijn waarbij ze als reden aangeven dat ze nog niet besloten hebben omdat er bij MS tot voor kort nog veel onduidelijkheid heerste voor hen, bron: http://www.eurogamer.net/...-as-ps4-version-announced

Ik ben dus zeer benieuwd naar je bron(nen) voor je uitspraak. Vooral omdat er dus geen logica achter zit.

@ hieronder:
Ik ben een nieuwsgierig en een leergierig persoon, dus ben erg benieuwd naar wat ik over het hoofd zie 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 07-09-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat jij er de logica niet van inziet, wil niet zeggen dat die er niet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Diverse bij EA onder contract staande dev's hebben aan gegeven voor de X1 te gaan ontwikkelen om dit vervolgens om te zetten naar de P4.... Zit nu lekker te borrelen, zal in de loop van het weekend met de quotes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Martinspire schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:59:
Dat jij er de logica niet van inziet, wil niet zeggen dat die er niet is ;)
Dat iets logisch is, wil nog niet zeggen dat het ook echt zo zal zijn :Y)

Nu jij weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
*pakt popcorn erbij...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:48
Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:02:
Diverse bij EA onder contract staande dev's hebben aan gegeven voor de X1 te gaan ontwikkelen om dit vervolgens om te zetten naar de P4.... Zit nu lekker te borrelen, zal in de loop van het weekend met de quotes komen.
Ah dat verklaart een hoop. Helaas dus geen verifieerbare bronnen, maar geef je de voordeel van de twijfel omdat je een MOD bent hier op GoT. Dat je het van EA hebt gehoord verbaasd me dan ook weer niet... Die hebben een berg geld van MS gekregen.

Alhoewel dat nog niet aangeeft dat heel veel grote developers eerst voor de X1 gaan en dan pas de PS4. Immers, EA staat niet gelijk voor de hele industrie. We hebben ook nog TakeTwo, Activision Blizzard, DeepSilver, NamcoBandai, Capcom, Konami, SquareEnix, Codemasters, WarnerBros, Ubisoft en Sega.

[ Voor 20% gewijzigd door Trishul op 07-09-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
[...]

Ik vind het altijd grappig dat hoe meer functies men toevoegt aan Gold, hoe harder men klaagt.

Linksom of rechtsom, straks betalen jij en ik allebei PS+ en/of Live omdat de allerbelangrijkste functie (MP) toch een abo vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Tja, aan de ene kant is het denk ik logisch om voor de X1 te ontwikkelen, zeker de allereerste generatie games. De systemen liggen erg dicht bij elkaar dus is het makkelijk ontwikkelen, maar ontwikkelen voor de X1 is iets lastiger volgens mij door de Esram structuur, en de X1 is iets minder krachtig. Dan is het makkelijker porten naar het simpelere en krachtigere systeem. De eerste generatie aan games gebruikt toch nog bij lange na niet alle kracht van de consoles.

Aan de andere kant waren PS4 devkits al eerder aanwezig en is die console duidelijk populairder in de preorders, al hebben ze dat nooit kunnen voorzien. Ik verwacht dat in de toekomst het populairste systeem het ontwikkel platform zal worden, nu is het vooral de kat uit de boom kijken. En het hangt natuurlijk af van of Sony of MS met een zak geld aan komt zetten.

Maar ga je om zo iets onbenulligs geen druk zitten te maken, daar ga je absoluut niks van merken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Ton op 07-09-2013 17:24 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SeamusXanthus schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:08:
Ik vind het altijd grappig dat hoe meer functies men toevoegt aan Gold, hoe harder men klaagt.

Linksom of rechtsom, straks betalen jij en ik allebei PS+ en/of Live omdat de allerbelangrijkste functie (MP) toch een abo vereist.
Het gaat enkel om het principe van 'keuze', ondanks of de uiteindelijke situatie gelijk zal zijn.

Je hebt zelfs mensen die gaan lopen zeuren dat je zonder internetverbinding geen games als WoW of Aion kan spelen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ESram is een opvolger van het huidige eDram in de 360, dus helemaal onbekend is dat niet. In ieder geval niet voor de grote teams en ik denk dat ook alle engines daar al wel op voorbereid zijn.

De beschikbaarheid van de SDK van Sony is echter wel een groot voordeel geweest, waardoor die builds doorgaans wat verder zijn. Nu we nog 1,5 maand te gaan hebben zal ook dat wel wat bijtrekken, maar vooralsnog maak ik me geen zorgen (voor beide kampen). Eigenlijk zitten de nieuwe consoles een beetje tussen de huidige generatie en de PC, waardoor het allemaal wel mee zal gaan vallen.

Ik zal proberen komende week een grote update bij het X1 topic door te voeren (al is de kans groot dat er een nieuw topic komt vanwege de hoeveelheid informatie in de nieuwe TS), dus daar kunnen de tweakers in ieder geval nog op gaan zitten wachten :) . Ik en de overige topicstarters hadden daar al aardig wat werk voor verzet, maar door de nieuwe info van de laatste 2 weken is sommige informatie alweer oud nieuws, dus we blijven bezig ;( , maar een update komt in ieder geval spoedig O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 07-09-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

SeamusXanthus schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:08:
[...]

Nee hoor ik speel MP games op mijn pc.
Games als GT5 , FF XIII , GTA V en Bioshock speel ik op mijn console.
Dus wil ik een console waar ik af en toe op wil spelen zonder dat ik ergens aan vast zit of heel erg beperkt word als ik geen abonnement neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
beuker19 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:54:
[...]

Dus wil ik een console waar ik af en toe op wil spelen zonder dat ik ergens aan vast zit of heel erg beperkt word als ik geen abonnement neem.
Dit is bij de X1 of P4 toch het zelfde, je kan in beide gevallen zonder extra kosten de singleplayer doen, wil je gaan multiplayeren heb je in beide gevallen een extra abonnement nodig. Ik weet dat dit in het geval van de Xbox per maand kan, hoe dat zo bij de P4 zou zijn moet ik even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
beuker19 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:54:
Er zijn altijd uitzonderingen ;) Singleplayer is het ook niet voor nodig, op geen van beide. Online echter, wel voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:04:
[...]

Dit is bij de X1 of P4 toch het zelfde, je kan in beide gevallen zonder extra kosten de singleplayer doen, wil je gaan multiplayeren heb je in beide gevallen een extra abonnement nodig. Ik weet dat dit in het geval van de Xbox per maand kan, hoe dat zo bij de P4 zou zijn moet ik even uitzoeken.
Op de PS3 is het per 3 maanden of per 12 maanden en het is volgens mij ook mogelijk per maand te doen, maar dat weet ik niet zeker. Ik neem aan dat je PSN account ook op de PS4 werkt, dus PS+ zal denk ik gewoon hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:04:
[...]

Maar ik kan met de PS4 ook nog game play opnemen gebruik maken van Netflix/hulu/youtube een internet browser F2P games spelen alle media functies gebruiken en weet ik veel wat nog meer .
Dus nee het is niet het zelfde want bij de X1 kan ik 95% niet gebruiken en bij de Ps4 maar 5% niet zonder XBL of PS+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:38:
[...]

Maar ik kan met de PS4 ook nog game play opnemen gebruik maken van Netflix/hulu/youtube een internet browser F2P games spelen alle media functies gebruiken en weet ik veel wat nog meer .
Dus nee het is niet het zelfde want bij de X1 kan ik 95% niet gebruiken en bij de Ps4 maar 5% niet zonder XBL of PS+
Maar als je toch alleen SP games doet en de rest op de PC maakt het toch niets uit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:23:
[...]
Maar als je toch alleen SP games doet en de rest op de PC maakt het toch niets uit? 8)7
;( Netflix is toch wat beter vanaf de bank :) en de meeste media functies ook.
Oke youtube is wel makkelijker op de pc ;)
Maar dan nog is het raar dat met een apparaat van 500€ bijna alle functies achter een paywal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Martinspire schreef op zaterdag 07 september 2013 @

Mja de benchmarks die zullen verschijnen zullen alleen een indicatie geven. Ik gok dat enkele developers ook zelf wel bepaalde benchmarks zullen hebben, dus is het te hopen dat die nog gaan uitlekken.

Voorlopig heeft het feit dat ze met nieuwe consoles werken, meer invloed op de performance van games dan dat ze verschillend zijn in performance. Men moet wennen aan de SDK, zien wat wel en niet werkt, veel testen en een bepaald niveau van betrouwbaarheid afleveren.

Als je even kijkt wat voor geweldige games eraan komen met indrukwekkende graphics, maak ik me echt geen zorgen over de performance van beide consoles. De games die de afgelopen 2 jaar zijn uitgekomen zijn wat mij betreft erg volwassen als het aankomt op het overbrengen van emoties, het weergeven van indrukwekkende cinematics en de diepgang van de details. Wat dat betreft gaat GTA 5 een mooie afsluiter worden (voor mij persoonlijk) van de huidige generatie :Y
Je was me sneller af dan mijn edit maar ik denk ook dat beiden consoles sowieso erg veel geweldige games gaan geven en ook ervaringen zoals jij beschrijft, en dat stuk over cinematic/emotie en diepgang is voor mij wat next gen deels inhoud maar ik ben dan ook iemand die games waarin veel diepgang/emotie verwerkt zit erg top vind.

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 07-09-2013 21:54 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:08

PBP

Adrian C. ( Former Creative developer People Can Fly) Claims His Dev Friends Claim 50% XB1/PS4 Speed Difference
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MdsuCAK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
PBP schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:29:
Adrian C. ( Former Creative developer People Can Fly) Claims His Dev Friends Claim 50% XB1/PS4 Speed Difference
[afbeelding]
Haha, die eerste reply is prachtig. Zo zie je maar; er is 1 of andere hoge pief bij Microsoft die gezegd heeft dat de X1 het hardware verschil recht trekt doormiddel van software optimalisatie en er zijn gelijk idioten die er van uitgaan dat als er over een verschil van 50% gepraat word dat de Xbox de betere console is 8)7. Dream on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me dan sterk af hoeveel dev-vriendjes hij dan wel niet kent. Hij is overigens bezig met een soort indie-game voor PC genaamd The Vanishing of Ethan Carter. Niet bepaald een man waar je nextgen nieuws van verwacht.

Anyways, de PS3 heeft de dubbele rauwe snelheid van de Xbox 360, dus de vraag is of we dat gaan merken. Maar goed, random devs quoten van Twitter is natuurlijk veel zinvoller. Komt overigens van Neogaf af dit en dit is nog een vervolg ervan: https://twitter.com/adrianchm/status/376486863298887680

Een Creative Director heeft overigens maar weinig te maken met de technische kant van de game, dus ik zou dit onder de noemer "gerucht" gooien.
offtopic:
En voordat er reacties komen met iets als "ja maar als dit een pro x1-bericht was, dan was het natuurlijk wel waar", nee dan ben ik net zo skeptisch. Twitter is een leuke bron voor wat geinige berichten, maar is zeker niet betrouwbaar als informatiebron. Tenzij je met officiële twitterfeeds werkt, die moeten over het algemeen wel de waarheid vertellen, maar random tweets van onbekende figuren neem ik altijd met een korrel zout

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2013 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Creative dev van o.a Gears of War Judgement,Bulletstorm,Painkiller. Toch ook niet zomaar een nobody, hij zal dan wel dev buddies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zeg ik ook niet, maar ik vind het gewoon een vaag gerucht. Schijnt overigens in Polen wel een bekend iemand te zijn van de game-industrie, maar gezien zijn functie heeft ie gewoon te weinig kennis van zaken om daar een realistische uitspraak over te doen. Tenzij je het hebt over de pure Tflops piswedstrijd.

Ander nieuws dan:
Xbox One is here to help, all you have to do is ask

All game developers publishing on Xbox One will have to submit information to Game Help, a function on Microsoft's new game console that aims to fundamentally change the concept of user manuals. Developers submit a "help manual" to Microsoft, which then converts said manual into contextual in-game help, either on-screen or via SmartGlass."You can access this in a couple of different ways," Microsoft general manager Ron Pessner told Engadget. "In front of your console, you can say, 'Xbox: Help!' and then it will appear on the console. Or in SmartGlass, you can click on the Help icon and then it will just tune into exactly what you're doing and present the right help content for you."

This applies across the rest of the console as well, including Internet Explorer and even the system's settings. You can say, 'Hey, I'm in Internet Explorer, where are my settings?' Okay, well, here's where you are. Or how do I add a contact? Or how do I add a friend? Or how do I do Game DVR clips? We think this is gonna apply not only to games and game help, but also to applications on the system as well as the system itself," Pessner said.

Beyond the standard uses, it can be integrated into gameplay directly. Should a cheeky developer decide to make a joke at the gamer's expense for needing help, that's possible. Pessner stressed that the functionality isn't intended to dumb down games, nor is it an auto-play system. "We've been very thoughtful about how this is implemented or what's possible," he said. At very least, it'll serve to add another layer in our already thorough list of Xbox commands.
Klinkt interessant. Beetje de hulp functie naar een volgend niveau gebracht dus. Lijkt me vooral voor de doorsnee consument wel handig. Hoop dat er ook een implementatie is voor het oplossen van problemen (connectie, beeld, downtime, etc).

Huh watte?
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/amXYg6o_460s.jpg
8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2013 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
Martinspire schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:39:
Anyways, de PS3 heeft de dubbele rauwe snelheid van de Xbox 360, dus de vraag is of we dat gaan merken. Maar goed, random devs quoten van Twitter is natuurlijk veel zinvoller. Komt overigens van Neogaf af dit en dit is nog een vervolg ervan: https://twitter.com/adrianchm/status/376486863298887680
Alleen de processor van de PS3 was beter, verder waren de systemen qua GPU en RAM gelijk. Meeste games kwamen graphische kracht tekort in plaats van rekenkracht, daarom gingen de PS3 en X360 gelijk op als het om prestaties van games ging.

De PS3 had dus gewoon een te krachtige processor in vergelijking met wat de GPU kon. Bij de X1 en PS4 zijn deze cijfers aardig recht getrokken. Ik zal het knap van MS vinden als ze door middel van software optimalisatie de X1 gelijk aan de PS4 zetten. Al vind ik het wel een beetje raar; waarom zou MS dit wel kunnen en Sony niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:44
Feit blijft dat F2P titels nog altijd minder populair zijn dan AAA titels online. Je ziet het op Steam en Xbox Live bij de statistieken van meest gespeelde games.
Feit? Eerder een mening.
Afbeeldingslocatie: http://www.extravagaming.com/wp-content/uploads/2013/07/dota_2_numbers.png
beuker19 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:37:
[...]

;( Netflix is toch wat beter vanaf de bank :) en de meeste media functies ook.
Oke youtube is wel makkelijker op de pc ;)
Maar dan nog is het raar dat met een apparaat van 500€ bijna alle functies achter een paywal zitten.
Youtube is handiger via console tegenwoordig, pairen met je mobieltje. Vervolgens leuke filmpjes zoeken en dan met één klik op de knop via je tv afspelen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

xminator schreef op zondag 08 september 2013 @ 02:42:
[...]

Feit? Eerder een mening.
[afbeelding]

[...]

Youtube is handiger via console tegenwoordig, pairen met je mobieltje. Vervolgens leuke filmpjes zoeken en dan met één klik op de knop via je tv afspelen _/-\o_ .
Voeg daar nog aan toe: World of Tanks, Warthunder, Warframe, League of Legends etc.etc , dat zijn spellen met heeeeeel erg veel users

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg ook niet dat F2P nooit populair zijn. Dota 2 is momenteel gewoon hot. Hij is pas uitgekomen in Juli en sindsdien zijn er weinig grote andere games uitgekomen. Blacklist is vooral een console-game en Total War is ook altijd wat kleiner geweest. Maar als ik bv kijk naar de statistieken van Raptr (een bekende tool om bij te houden wat iedereen speelt), dan wordt de meeste tijd gestoken in WoW, gevolgd door Blops, LoL, Blops2, MW3, Halo Reach, MW2, BF3, Skyrim, Minecraft, Rift, Dota2, Gears 3, Halo 4, Borderlands 2, Team Fortress 2, Cityville, Fifa 13, Mass Effect 3 en Fifa 12.

Over 1,5 week klopt er sowieso geen hol meer van die statistieken want dan zit iedereen lekker GTA 5 te doen (op de pc-only gamers na). Het is jammer dat je de statistieken van Steam niet over een wat langere periode kunt zetten, want de afgelopen 24 uur zeggen natuurlijk weinig over het hele jaar. Plus dat je nu natuurlijk alleen Steam bekijkt en niet de games die via Origin, Uplay of andere diensten worden gestart en de games die zonder dienst worden opgestart.
offtopic:
Moet overigens wel bekennen dat Dota2 wel wat populairder is op Steam dan ik had gedacht

Ander nieuws dan:
Forza 5 multiplayer details - 24 drivers per course, "hundreds" of cars on the disc

Forza Motorsport 5's multiplayer mode supports up to 24 drivers a race, according to Amazon France, and will feature "hundreds" of cars - including 120 new rides, if we're translating the listing correctly. That's a lot of motors. Are you planning to drive them all?

This comes hot on the heels of the revelation that the world-famous Bathurst course will appear in the game. I call it "world-famous", but I have no idea if that's actually the case - I understand little of such matters. They might as well model a track on the M25 and call that "world-famous", where I'm concerned. Missed a trick there, Turn 10.

"Few circuits have been requested more by the worldwide Forza fanbase than Bathurst, and for good reason. It holds a special place in motorsports history as one of the most demanding and challenging circuits in the world," Turn 10's Dan Greenawalt declared, via Gamechup.

All the game's tracks have been laser-scanned for the utmost fidelity - including the Prague track, which you can read about in our most recent Forza 5 preview. Microsoft is now offering an Xbox One Day One Edition that includes a free Forza 5 game download, though supplies are predictably scarce.
24 auto's per race klinkt goed. Al hoop ik niet dat je dan weer telkens achteraan mag beginnen, want dan wordt het wel een hele oneerlijke inhaalwedstrijd 8)7 (nou was dat niet altijd natuurlijk, maar het lijkt me verdomde lastig)

[ Voor 53% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
Een flying lap als kwalificatierondje voor de race lijkt me een prima oplossing :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Martinspire schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:45:
Dat zeg ik ook niet, maar ik vind het gewoon een vaag gerucht. Schijnt overigens in Polen wel een bekend iemand te zijn van de game-industrie, maar gezien zijn functie heeft ie gewoon te weinig kennis van zaken om daar een realistische uitspraak over te doen.
Prachtig hoe jij met droge ogen durft te zeggen dat een bekende naam, van een grote studio uit de industrie te weinig kennis van zaken heeft.

Wat is jouw mening dan waard als wat hij zegt al zo nikszeggend is volgens jou? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Albert Penello heeft inmiddels ook gereageerd maar had beter z'n mond kunnen houden
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qG8cWgj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
De vraag is of hij het over de individuele dev heeft of over People can Fly in het algemeen ;). Dat kan ik niet uit deze post herleiden. :) Waar slaat 'em op? Is dat over het algemeen op them of kan dat ook op him slaan.

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Medeverantwoordelijk voor Gears of War Judgement, zou ik toch wat voorzichter mee omgaan of gewoon helemaal niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 17:52

Armada

-Wat wil je weten?-

UPDATE bij Neogaf:

Adrian was kind enough to write a detailed explanation to all of this in the thread:

Originally Posted by Saphathorael

I think Adrian should jump into the conversation. He does it all the time in his blogs.

Here I am. So...

1. I am not doing a damage control, but I do want to clarify one thing. But first, yes, devs I know -- and as someone has shown it before in this thread, some other devs already talked about it too -- claim that there's 50% speed difference WHEN DEVELOPING in cross-gen/next-gen PS4/XO games. So there we are, I said it and I stand by it. Notice: WHEN DEVELOPING. It'll become clear in a second.

2. Will this change in the future? WIll devs discover some tricks to narrow the gap? Will stuff like XO cloud computing help? Hell if I know. Uhm, maybe? I know that devs -- well, most of them -- will do whatever they can do get you the best games possible. You're going to see a lot of multiplatform games this next gen, just as you've seen them in this gen, so it's in studios' best interest that there's no clear advantage in one version over the other.

3. Does it mean studios will cripple PS4 versions to match XO ones? Not really, do not underestimate the devs. Even if this happens, you will not know that and that's okay. You've never seen most games in their most powerful form anyway (when we work on them on our ninja dev PCs in 1080p 120fps with all the antialiasings and stuff turned on for shits and giggles). But most of the time devs have a target and they meet this target. If it's a multiplatform game, it's designed with this in mind from the start. So maybe it's not maxing out one console while going 100% on the other. Maybe it's 100% on both, but they take extra time for super-extra optimizations on the weaker hardware to make sure things look the same as on the more powerful platform. Etc. etc.

4. So what is that "one thing" I want to clarify, that some people may consider "damage control", but really is just an explanation. Someone mentioned Titanfall, which looks money and enjoys a great hype. Exactly. A great dev will make a great game no matter what's the hardware. Current gen CoDs looks great and it's 60 fps, on both platforms (well, and PC :). To most devs that is just impossible to achieve. And yet...

Think about it this way. X360 is faster than PS3. Not just easier to program on, it's faster overall (although PS is faster/better in SOME areas). And yet no exclusive on X360 looks like The Last of Us. Halo 4 looks great. Gears blew my mind in 2006. And still, the best looking AAA game of this generation belongs to the supposedly weaker platform.

So if you think that the war is over because PS4 is 50% faster TODAY, then you're delusional. This is far from over, and will probably never be over, at least not this upcoming gen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuk om te lezen en hij zegt interessante dingen, maar wel apart dat 'ie zegt dat de PS3 de 'supposedly weaker platform' was? Lastiger om voor te programmeren, zeker, maar ik heb nog nooit gehoord dat de X360 hardwaretechnisch sterker zou zijn dan de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 21:05
Hij zegt 2 maal dat hij niet aan damage control doet. Zou hij dat echt niet doen dan kan hij toch beter niks zeggen en de games straks het laten bewijzen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
AtlAntA schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:47:
Hij zegt 2 maal dat hij niet aan damage control doet. Zou hij dat echt niet doen dan kan hij toch beter niks zeggen en de games straks het laten bewijzen.
Het is juist wel goed dat hij het doet.

Als hij het niet doet dan gaan alle Xbox One fanboys er weer over vallen en zullen beide kampen de woorden uit zijn tweet zo proberen te verdraaien dat het hun ideaalbeeld ondersteund. Nu geeft hij heel helder aan hoe het zit en laat hij maar weinig ruimte voor interpretatie over, en voorkomt hij dat zijn tweet het middelpunt wordt van weer weken lang discussies en flamewars op websites en in topics op verschillende fora, zoals deze.

Het is geen damage control want hij verzacht zijn woorden niet, hij blijft bij wat hij gezegd heeft. Wel geeft hij aan dat het effect in de praktijk van die extra power niet bekend is en dat we dat pas aan het eind van de nieuwe generatie zullen weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Ton op 08-09-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Mr Ton schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:54:
[...]

Het is juist wel goed dat hij het doet.

Als hij het niet doet dan gaan alle Xbox One fanboys er weer over vallen en zullen beide kampen de woorden uit zijn tweet zo proberen te verdraaien dat het hun ideaalbeeld ondersteund. Nu geeft hij heel helder aan hoe het zit en laat hij maar weinig ruimte voor interpretatie over, en voorkomt hij dat zijn tweet het middelpunt wordt van weer weken lang discussies en flamewars op websites en in topics op verschillende fora, zoals deze.

Het is geen damage control want hij verzacht zijn woorden niet, hij blijft bij wat hij gezegd heeft. Wel geeft hij aan dat het effect in de praktijk van die extra power niet bekend is en dat we dat pas aan het eind van de nieuwe generatie zullen weten.
Volgens mij was dit geen reactie op z'n tweet. Volgens mij is deze reactie ook al eerder teruggekomen en kwam hij aanzetten met softwareoptimalisatie waardoor het 40/50% voordeel van de PS4 teniet zou worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 17:52

Armada

-Wat wil je weten?-

PBP schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:57:
[...]

Volgens mij was dit geen reactie op z'n tweet. Volgens mij is deze reactie ook al eerder teruggekomen en kwam hij aanzetten met softwareoptimalisatie waardoor het 40/50% voordeel van de PS4 teniet zou worden gedaan.
Het was zijn uitleg op Neogaf van zijn eigen tweet. Omdat hij het in 140 tekens niet voldoende kon toelichten.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25
Martinspire schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:45:
Dat zeg ik ook niet, maar ik vind het gewoon een vaag gerucht. Schijnt overigens in Polen wel een bekend iemand te zijn van de game-industrie, maar gezien zijn functie heeft ie gewoon te weinig kennis van zaken om daar een realistische uitspraak over te doen. Tenzij je het hebt over de pure Tflops piswedstrijd.
Het begint nu wel erg op te vallen dat o.a. jij en Bullet de X1 zo aan het verdedigen zijn, dat het wel lijkt alsof jullie er een blinde vlek voor hebben dat de PS4 veel krachtiger is. Ik bedoel uit hoeveel goede bronnen wil je het nog meer horen? En die hele vergelijking tussen de X360 en PS3 gaat deze nieuwe generatie helemaal niet op. De Ps3 was dan wel krachtiger op papier, deze kon echter nooit optimaal worden benut door de exotische architectuur. Daarom kwam dit performance verschil in multiplatform niet naar voren. Bij de PS4 heb je het probleem niet van ingewikkelde hardware etc. Daarom zal de betere hardware van de PS4 gewoon wel optimaal worden benut. Het is toch niet meer dan logisch? Als nu straks echt blijkt dat de PS4 krachtiger is en dit ook echt te zien en te merken is in games, wil je dit dan nog steeds ontkennen? Maar deze hele discussie is mijn inziens volstrekt onnodig. Het gaat toch om de games die de X1 straks wel heeft en de PS4 niet en visa versa. Dat is wat bepaald welke console voor jou de eerste keus gaat zijn. De PS4 is mijn eerste keus omdat daar de beste games voor mij op uit komen, niet omdat hij toevallig betere specs heeft.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we nu eerst de final specs maar eens afwachten in plaats van elke keer weer die "de mijne is groter dan de jouwe" discussie te voeren. Kracht is leuk, maar je moet er wel wat mee doen. En als de multiplatforms straks de X1 als uitgangspunt nemen, boeien dat de PS4 in theorie een stuk sneller is. Bij exclusives ga je het waarschijnlijk wel terug zien maar verder zal het me echt niets interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:38:
Leuk om te lezen en hij zegt interessante dingen, maar wel apart dat 'ie zegt dat de PS3 de 'supposedly weaker platform' was? Lastiger om voor te programmeren, zeker, maar ik heb nog nooit gehoord dat de X360 hardwaretechnisch sterker zou zijn dan de PS3.
de grafische kracht van de 360 is groter dan de ps3, misschien dat ie het daar over heeft. processor is (theoretischer) krachtiger in ps3.

Verder denk ik ook niet dat het damage control is. Het is bekend dat de PS4 30% (geen 50% sinds de hardware updates van de X1) meer grafische power heeft. Wat devs daar mee gaan doen moeten we afwachten. Zowieso zeggen alle devs dat games op beide consoles er superstrak uitzien, dat zou toch voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:22:
[...]

de grafische kracht van de 360 is groter dan de ps3, misschien dat ie het daar over heeft. processor is (theoretischer) krachtiger in ps3.

Verder denk ik ook niet dat het damage control is. Het is bekend dat de PS4 30% (geen 50% sinds de hardware updates van de X1) meer grafische power heeft. Wat devs daar mee gaan doen moeten we afwachten. Zowieso zeggen alle devs dat games op beide consoles er superstrak uitzien, dat zou toch voldoende moeten zijn?
60 fps op 1080p is 60 fps op 1080p. En strakker dan strak kan niet. Misschien dat je op de PS4 net effe wat verder kunt kijken in een open wereld game of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:37:
[...]60 fps op 1080p is 60 fps op 1080p. En strakker dan strak kan niet. Misschien dat je op de PS4 net effe wat verder kunt kijken in een open wereld game of zo.
:?

1080p is alleen een resolutie, meer niet. Quake 3 kon ik ook wel op 1080p spelen.

Als de PS4 meer kracht krijgt, kunnen met name exclusives voor de PS4 er mooier uit zien dan de X1. Scherpere textures, meer rondvliegend puin, etc, bij dezelfde resolutie en framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:37:
[...]

60 fps op 1080p is 60 fps op 1080p. En strakker dan strak kan niet. Misschien dat je op de PS4 net effe wat verder kunt kijken in een open wereld game of zo.
Met die logica zou een 1080p-video van een iPhone er net zo goed uit moeten zien als een 1080p-video van een RED Epic (videocamera van meerdere tienduizenden euro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:54:
[...]

:?

1080p is alleen een resolutie, meer niet. Quake 3 kon ik ook wel op 1080p spelen.

Als de PS4 meer kracht krijgt, kunnen met name exclusives voor de PS4 er mooier uit zien dan de X1. Scherpere textures, meer rondvliegend puin, etc, bij dezelfde resolutie en framerate.
Als resolutie er niet toe doet, waarom zijn ze dan bezig met 4K tv's? En waarom wil iedereen liever 1080P in plaats van 720P?

Ik wil alleen maar aangeven dat die specs geen fuk zeggen als beide consoles een gelijke beeldkwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:05:
[...]

Als resolutie er niet toe doet, waarom zijn ze dan bezig met 4K tv's? En waarom wil iedereen liever 1080P in plaats van 720P?

Ik wil alleen maar aangeven dat die specs geen fuk zeggen als beide consoles een gelijke beeldkwaliteit leveren.
Resolutie is maar één aspect en jij laat het nu klinken alsof alles op 1080p er hetzelfde uitziet en dat is allesbehalve waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]Als resolutie er niet toe doet, waarom zijn ze dan bezig met 4K tv's? En waarom wil iedereen liever 1080P in plaats van 720P?

Dus Quake3 of Unreal Tournament op 1080p zien er even mooi uit als de nieuwste battlefield of nieuwste COD op 1080p?

Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Omdat het scherper is? Maar daar is alles dan ook mee gezegd. Textures, belichting en animaties zijn belangrijker, om te zwijgen over de details an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:10:
[...]

Dus Quake3 of Unreal Tournament op 1080p zien er even mooi uit als de nieuwste battlefield of nieuwste COD op 1080p?

Hmm...
Nee, maar dat maakt toch niet uit? Als het maar 1080p is want daar maken de meeste zich tegenwoordig druk om bij de next gen. Mij boeit het niet want ik vind 720p ook al prima. Vraag me sowieso af of de meesten het verschil tussen die twee uberhaupt kunnen zien.
Heb me wellicht wat onhandig uitgedrukt maar ik wil alleen maar aangeven dat het straks geen zak uit gaat maken tussen de X1 of PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:57:
[...]

Nee, maar dat maakt toch niet uit? Als het maar 1080p is want daar maken de meeste zich tegenwoordig druk om bij de next gen. Mij boeit het niet want ik vind 720p ook al prima. Vraag me sowieso af of de meesten het verschil tussen die twee uberhaupt kunnen zien.
Heb me wellicht wat onhandig uitgedrukt maar ik wil alleen maar aangeven dat het straks geen zak uit gaat maken tussen de X1 of PS4.
Ach als ik 50% meer power kan stoppen in meer dynamischer omgeving kan zeker een zak schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

“Finally, it’s coming to #TGS2013. Like before, SCEJA will have a press conference before the game show. I could only say: The news you’ve been waiting for, and the information beyond your expectation will both be revealed officially. So tomorrow, please do watch the live-stream and keep follow @PlayStation !Promise to bring surprise to you!”
Bron

Misschien toch iets meer dan een alleen Japanse releasedate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:57:
[...]

Dat jij het verschil niet kan zien betekent niet dat er geen waarneembaar verschil is. Mits je een goed scherm gebruikt natuurlijk. Als je het verschil dan nog niet ziet wordt het tijd voor een brilletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:24:
[...]

Dat jij het verschil niet kan zien betekent niet dat er geen waarneembaar verschil is. Mits je een goed scherm gebruikt natuurlijk. Als je het verschil dan nog niet ziet wordt het tijd voor een brilletje ;)
ach, als jij het verschil tussen 1080p, 1080i en 720p op een 42 inch scherm op 3.5 tot 4 meter afstand kunt zien ben je waarschijnlijk de enige op aarde. Het zit op die afstanden voornamelijk tussen de oren.

Op een pc scherm waar je 50cm vanaf zit ja, dan zie je het, dan zie ik ook het verschil tussen 30 en 35fps. Ik game op 3m van een 37 inch scherm, ik zie echt het verschil niet en mijn ogen zijn beter dan gemiddeld :) (gelaserd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

zwembroek schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:03:
Het begint nu wel erg op te vallen dat o.a. jij en Bullet de X1 zo aan het verdedigen zijn, dat het wel lijkt alsof jullie er een blinde vlek voor hebben dat de PS4 veel krachtiger is. Ik bedoel uit hoeveel goede bronnen wil je het nog meer horen?
Amen... check voor de grap eens dit topic en of xbox gerelateerde (tweaker)nieuwsberichten op wat users en je kan met recht spreken over een defence squad. Maargoed dat houd dit topic ook weer leuk... keep up the good work!
[quote]

Fijn om te lezen dat zelfs MS aangeeft dat de PS4 krachtiger is. ben erg benieuws want Mayor Nelson is ervan overtuigt dat hij grote verschillen gaat zien in het voordeel van de xbone.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:12:
[...]

ach, als jij het verschil tussen 1080p, 1080i en 720p op een 42 inch scherm op 3.5 tot 4 meter afstand kunt zien ben je waarschijnlijk de enige op aarde. Het zit op die afstanden voornamelijk tussen de oren.

Op een pc scherm waar je 50cm vanaf zit ja, dan zie je het, dan zie ik ook het verschil tussen 30 en 35fps. Ik game op 3m van een 37 inch scherm, ik zie echt het verschil niet en mijn ogen zijn beter dan gemiddeld :) (gelaserd)
Maar dan heb je het weer over resolutie, dat is maar een klein ding van totale beeldkwaliteit, daar komen nog textures, spiegeling, AA, weet ik het allemaal bij. En kracht kan ook zitten in de engine, in dynamische omgevingen, aantal spelers in een game, noem maar op. Natuurlijk gaan games er op beide platformen heel goed uit zien daar twijfelt niemand aan, maar als de PS4 daadwerkelijk 50% meer power heeft zoals die dev aangeeft dat het nu is, dan ga je dat in de toekomst wel merken vewacht ik. Maar hij geeft ook aan dat er nog heel veel kan veranderen en dat is gewoon zo, de consoles zijn nog niet eens gereleased.

En over resolutie, ik speel op een 37'' 720p plasma, mn huisgenoot op een 32'' 1080p LCD, daar zie je zeker wel verschil, bijvoorbeeld in Fifa kun je bij hem veel meer grassprietjes zien om maar wat kleins te noemen. Dat je het na een minuut gamen vergeten bent klopt, als jij een minuut in een film zit ben je ook vergeten dat je op analoge tv kijkt in plaats van bluray, maar dat maakt het niet minder zichtbaar!

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Ton op 08-09-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Helemaal eens, ik vind de discussie 720p of 1080p ook flauwekul. Het is echt een hype geworden maar bijna niemand ziet het verschil op een afstand van een paar meter. Ja diegene die ook gouden aansluitingen heeft op zijn stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

swopdark schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:27:
[...]

Amen... check voor de grap eens dit topic en of xbox gerelateerde (tweaker)nieuwsberichten op wat users en je kan met recht spreken over een defence squad. Maargoed dat houd dit topic ook weer leuk... keep up the good work!
[quote]

Fijn om te lezen dat zelfs MS aangeeft dat de PS4 krachtiger is. ben erg benieuws want Mayor Nelson is ervan overtuigt dat hij grote verschillen gaat zien in het voordeel van de xbone.
Eerder omgekeerd: PS4 fans zijn zo hard puur op hardwarespecs gefocussed en zijn compleet blind voor de features die een stuk indrukwekkender zijn op de Xbox One, getuige ook de comment van jou en zwembroek ;)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 08-09-2013 18:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
boe2 schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:04:
[...]

Eerder omgekeerd: PS4 fans zijn zo hard puur op hardwarespecs gefocussed en zijn compleet blind voor de features die een stuk indrukwekkender zijn op de Xbox One, getuige ook de comment van jou en zwembroek ;)
Helemaal mee eens. De features zijn een feit, maar het krachtsverschil is een mix tussen hardware en software. Geen idee dus welke van de 2 uiteindelijk krachtiger zal zijn. Hoorde van menig persoon die op de gamescom was geweest dat de games er op de One beter uitzagen dan op de PS4. Dus software kan weleens erg belangrijk zijn. Maar goed, we moeten afwachten en het verschil zal toch minimaal zijn als die al aanwezig is.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Eerder omgekeerd: PS4 fans zijn zo hard puur op hardwarespecs gefocussed en zijn compleet blind voor de features die een stuk indrukwekkender zijn op de Xbox One.
Mja ik ben ook vaak de X1 aan het verdedigen. Ik heb ook nergens ontkend dat de PS4 sneller is dan de X1 (zelfs dat ik het niet ontken heb ik al vaker gemeld). Mede door die constante (vaak domme) aanvallen op de Xbox One ben ik ook wat fanatieker geworden en heb ik ook meer zin om een Xbox One uit te pakken dan een PS4. Niet zozeer omdat de X1 beter is, maar ik ben de vele voordelen wel in gaan zien van het platform.En nee ik ga geen lijstje posten, die hebben we al genoeg gehad.
mobygo76 schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:59:
Helemaal eens, ik vind de discussie 720p of 1080p ook flauwekul. Het is echt een hype geworden maar bijna niemand ziet het verschil op een afstand van een paar meter. Ja diegene die ook gouden aansluitingen heeft op zijn stereo.
Mja maar het punt is juist dat niet iedereen op de bank zit te gamen. Ik game bv liever achter mn bureau op mn pc-monitor. Dan is het wel een verschil.

Ik game nu overigens op de xbox op 720p, dan werkt mn recorder ook (die kan wel 1080i maar geen 1080p). Vind het verder geen probleem. Wat ik irritanter vind is dat sommige games zoals BF3 gewoon geheugen tekort komen om bepaalde audio af te spelen of bepaalde karakters goed weer te geven. Wat dat betreft lijkt de nieuwe generatie me wel een verademing.

Maar ook de hele discussie over performance is vrij nutteloos (zoals ik nu al voor de 10e keer meld volgens mij). Als ik zie wat een Forza allemaal gaat brengen (niet alleen qua graphics maar ook qua content en gameplay) dan is dat gewoon erg mooi. Een GTA weet bovendien nog het uiterste uit beide huidige consoles te trekken dat je er gewoon zo perplex van staat. Ik denk dat vooral free-roamers ook zullen profiteren van de komende generatie en het een stuk makkelijker wordt om grote levels te maken. Laadschermen zullen ook grotendeels voorbij zijn (iig niet zo lang meer ook) en spelwerelden veel levendiger. Denk aan vogels, wapperende vlaggen, bewegende bush bush en allerlei zaken die tot op heden vooral zijn weggelaten omdat het toch teveel performance kostte. Al zie je sommige zaken wel in de wat latere games voorkomen overigens. Maar dan komt er straks dus nog meer detail bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Laadschermen zullen er altijd zijn, hoe meer data, hoe meer er gelezen moet worden. Of je moet er een SSD in zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

welke feature's vind jij dan zo indrukwekkend in vergelijking met PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Lees de afgelopen 80 pagina's (100 posts per pagina) er maar op na. Genoeg mensen die in zijn gegaan op jouw vraag, aangezien je vraag ook al tig keer is gesteld. Als je op Boe2 zoekt, krijg je vast je antwoord wel.

Dit topic is echt een herhaling van zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:26:
Lees de afgelopen 80 pagina's (100 posts per pagina) er maar op na. Genoeg mensen die in zijn gegaan op jouw vraag, aangezien je vraag ook al tig keer is gesteld. Als je op Boe2 zoekt, krijg je vast je antwoord wel.

Dit topic is echt een herhaling van zetten :)
tja de enige grote feature verschil is de kinect maar de PS4 krijgt ook zo'n ding.
Voor de rest zullen beide console de zelfde feature's krijgen na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Tja, als je denkt dat dat het enige grote verschil is qua features, dan houdt het gewoon op :).

Ik ga me verder ook de moeite besparen om een aantal posts te zoeken waarin mensen een onderbouwde reactie geven op de diverse features (zowel features die de X1 bijzonder maken als de features die de PS4 bijzonder maken).

Deze worden naar mijn verwachting toch weer de grond ingedrukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:12:
Laadschermen zullen er altijd zijn, hoe meer data, hoe meer er gelezen moet worden. Of je moet er een SSD in zetten :P
Ik zeg niet dat er nooit laadschermen zullen zijn, maar ze zullen nu veel meer al bij het begin kunnen inladen of geleidelijk. De kern van de game past nu in ieder geval in het geheugen, dat lukt volgens mij nu ook maar net. Dead Rising 3 moet nu in ieder geval helemaal geen laadschermen meer hebben, dus dat zie ik wel als positief nieuws.
Verder is de grootste reden voor laadtijden vooral het lezen van de schijf (mits je de game niet installeert)

Binnenkort ook Unity ondersteuning voor de X1: http://www.oxm.co.uk/6185...-crazy-with-the-hardware/
Dunno hoe het met de PS4 zit, maar dat zal ook niet lang meer duren lijkt me. In ieder geval een mooie tool voor veel indies lijkt me :)

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
[...]

Je hebt gelijk dat de xbox one meer features heeft en waarschijnlijk ook zal houden (sony heeft teveel belangen om de ps4 als pure media device te pushen), net zoals anderen gelijk hebben dat de ps4 krachtiger is (en ja het OS kan uitmaken, maar men vergeet dat dat ook in Sony's voordeel kan uitpakken voor een nog groter verschil).

Grootste probleem waarom ik echter voornamelijk voor de ps4 heb gekozen zijn de exclusives. De ps3 en de ps2 hebben bewezen dat er echt veel verschil zit in de studio's die aan Sony zijn verbonden in tegenstelling tot de studio's van Microsoft.
Alleen PGR kan mij bekoren en heb speciaal voor die franchise een Xbox360 gekocht.
Verder vind ik shooters het best tot zijn recht komen op de pc (dus geen GoW en Halo voor mij), tegenover de Sony titels die gewoon echt veel gevarieerder zijn.

Jammer vind ik het wel, want met de xbox one hadden er op termijn 1 of 2 aparaten onder de tv vandaan gekunt, ik zie de PS4 niet al deze features overnemen.

Al met al denk ik dat deze gelijktijdige release voor de consument echt veel voordelen heeft gebracht, Sony had vast een hogere prijs in gedachten en Microsoft heeft flink moeten snijden in de plannen om de consument tevreden te houden.
Bovendien zullen ze elkaar constant de loef willen afsteken met nieuwe features, die de concurent vervolgens daarna zeer snel ook zal uitbrengen.
Goede tijden voor de console gamer, welke console je ook neemt.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:30:
[...]

tja de enige grote feature verschil is de kinect maar de PS4 krijgt ook zo'n ding.
Voor de rest zullen beide console de zelfde feature's krijgen na verloop van tijd.
Nee, de ps4 krijgt niet "zo'n ding" maar een camera die niet veel meer kan dan gekleurde bollen localiseren in een ruimte.
Kinect draait om het besturen van je hele console met voice- en gesturecontrols, om het herkennen en automatisch inloggen van eender wie de controller vastheeft, mid-game en het enhancen van gameplay door middel van diezelfde gestures.
Dan heb je nog de andere features waar ik op zou kunnen ingaan zoals smartglass met zowat ieder merk smarphone, dvr features, app support, seamless multitasking en snapping en de koppeling met je windows live cloud profiel zodat vrienden die je bezoeken hun eigen dashboard krijgen op jouw xbox.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smartglass en DVR? Correct me if I'm wrong, maar soortgelijke features vind je op de PS4 ook terug, mét remote play. En de (game) DVR is nog gratis te gebruiken ook.

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 08-09-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Ton schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:29:
[...]

Maar dan heb je het weer over resolutie, dat is maar een klein ding van totale beeldkwaliteit, daar komen nog textures, spiegeling, AA, weet ik het allemaal bij. En kracht kan ook zitten in de engine, in dynamische omgevingen, aantal spelers in een game, noem maar op. Natuurlijk gaan games er op beide platformen heel goed uit zien daar twijfelt niemand aan, maar als de PS4 daadwerkelijk 50% meer power heeft zoals die dev aangeeft dat het nu is, dan ga je dat in de toekomst wel merken vewacht ik. Maar hij geeft ook aan dat er nog heel veel kan veranderen en dat is gewoon zo, de consoles zijn nog niet eens gereleased.

En over resolutie, ik speel op een 37'' 720p plasma, mn huisgenoot op een 32'' 1080p LCD, daar zie je zeker wel verschil, bijvoorbeeld in Fifa kun je bij hem veel meer grassprietjes zien om maar wat kleins te noemen. Dat je het na een minuut gamen vergeten bent klopt, als jij een minuut in een film zit ben je ook vergeten dat je op analoge tv kijkt in plaats van bluray, maar dat maakt het niet minder zichtbaar!
FIFA is 720p, bijna geen enkel spel is 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
En we zijn weer bij af :P

Zullen we het hier misschien over Multi platform games gaan hebben die binnenkort uitkomen. Wellicht biedt dat tenminste een boeiend uitgangspunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo'n vermoeden dat de discussie over een week een beetje inkakt omdat iedereen zit te gamen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:09:
[...]

FIFA is 720p, bijna geen enkel spel is 1080p.
Fifa Street 3 is toevallig 1080p, maar daar heb je dan weer geen grassprietjes in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:06:
Smartglass en DVR? Correct me if I'm wrong, maar soortgelijke features vind je op de PS4 ook terug, mét remote play. En de (game) DVR is nog gratis te gebruiken ook.
Kleine nance wel op zijn plaats. Remote play heb je een vita voor nodig die niet standaard bij de PS4 ziten niet iedere game/dev gaat dat vanaf dag 1 ondersteunen, de playstation app is nog niet klaar (aangekondigd, ook nog niet duidelijk of het op elke telefoon werkt of alleen maar op sony telefoons/tablets voor zover ik weet) waar smartglass al wel operationeel is op iphone, wp8 en android.

Voor de Xbox one zijn al games aangekondigd die ook intensief gebruik maken van smartglass (DR3, Forza)

DVR en sharing is inderdaad gratis op de ps4, echter voor cloudsaves en automatische game updates heb je ook gewoon PS plus nodig (aldus http://arstechnica.com/ga...n-xbox-live-gold-account/)
Sony has historically offered access to online multiplayer for free to all PlayStation 3 owners, but the company revealed at E3 that a $50 per year PlayStation Plus account would be necessary for online multiplayer on the PS4. "If we continue the free service in online multiplayer as we have on the PS3 and Vita for the future, from a business standpoint, there's a constant pressure to find a way to save costs and still provide good service," Sony's Shuhei Yoshida told Ars about justifying this change. PlayStation Plus is also required for PS3 and PS4 features such as cloud saves and automatic downloads for game updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja een tablet zit ook niet standaard bij een Xbox en PS4.

Remote Play is verplicht voor devs om te implementeren, dus hoezo wordt dat niet door alle devs ondersteund? Heb je een bron?
Sony president of worldwide studios Shuhei Yoshida has confirmed what might be the best news Vita owners have heard in months. With the exception of titles that require a camera or other external peripheral, PlayStation 4 games will all utilize remote play.
Voor cloud saves en auto downloads heb je nu overigens ook al Plus nodig

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 08-09-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Second screen apps voor de ps4 zijn gewoon voor alle Android apparaten beschikbaar. Ook voor ios en Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:41:
Second screen apps voor de ps4 zijn gewoon voor alle Android apparaten beschikbaar. Ook voor ios en Windows Phone.
Correctie: niet zijn, maar worden ;) Net als dat Smartglass ook nog een update zal krijgen tijdens de X1 launch ;)

Ik vraag me trouwens af of ze bij Ubisoft, EA en Activision ook gebruik maken van Sony's Second Screen en Microsofts Smartglass en niet een eigen app online gooien waardoor je uiteindelijk straks met 10 verschillende apps op je telefoon zit. Verder heb ik inderdaad (zoals hieronder wordt gemeld) ook niet eerder iets van een WP app vernomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

AtlAntA schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:41:
Is dat zo :? Ik wilde over 2 weken in de US een Vita oppikken, maar als het met mijn Windows Phone mogelijk is, hoeft dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:59:
[...]

Is dat zo :? Ik wilde over 2 weken in de US een Vita oppikken, maar als het met mijn Windows Phone mogelijk is, hoeft dat niet :)
Vita heeft alleen als voordeel dat je ook second screen kan gamen. Op de smartphones kan je alleen de second screen functionaliteit gebruiken zoals stats en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
PWM schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:59:
[...]

Alleen iOS en Android (tot dusver bekend). Daarnaast is het voordeel van de Vita natuurlijk het streamen van PS4 games - de app doet dat niet. ;)
Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!