Quoterdequote 
bram1984 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:08:
[...]
Ik speel zelf vrijwel geen MP meer tegenwoordig (wellicht GTA V weer), en ik zou in geval van de X1 dan ook geen Live aan gaan schaffen (ik heb nu ook geen Live). Er zijn zat mensen die hetzelfde hebben en zoals vaker gezegd is het zodoende vreemd om bepaalde gratis zaken en zaken waar je een 3rd party al voor betaalt, achter een paywall te stoppen. Aan de andere kant is er iets voor te zeggen dat er waarschijnlijk weinig mensen een X1 puur voor singleplayer gaan halen, want dan zit je bij PS toch wel beter op dit moment. Die halen toch wel Live, dus aan de andere kant maakt het ook niet zoveel uit. Is ook meer een principe kwestie denk ik.
Ik denk eerlijk gezegd dat Sony het slimmer doet met de Instant Game Collection. Het percentage met Plus dat niet "multiplayert" zal ongetwijfeld hoger liggen dan het percentage met Live. Ik denk dat je mensen moet lokken met leuke extra's en niet met het uitschakelen van bepaalde zaken.
Maar hoeveel mensen die geen PSN+ of XBL nemen en dus alleen SP games doen, willen dan ook wel Skype en andere apps gebruiken? Dat zal wel wat lager liggen lijkt me?
Maar nou is het op de 360 niet veel anders, dus er veranderd gewoon niets.
[...]
Van de Xbox 360 naar de Xbox One (of van welke console dan ook naar de Xbox One) is helemaal niet van een fiets naar een auto gaan, het is van de ene auto naar de andere auto gaan.
En ja, ik vind het raar als ik een nieuwe auto koop en ik moet opeens hele andere belastingen betalen dan bij m'n vorige auto

Jij vergelijkt het met de beschikbaarheid van apps op een ander platform, dus is het wel degelijk van fiets naar auto. Van 360 naar X1 is er niets veranderd, dus is het ook inderdaad van auto naar auto (niets anders). Je gaat alleen voorbij aan het hele punt wat ik erbij wilde maken.
[...]
Ik ben helemaal niet tegen Xbox Live Gold, ik vind het prima dat ze geld vragen voor servers om bijvoorbeeld online multiplayergames te spelen zoals Battlefield 4.
Wat ik echter wel een slecht idee vind is dingen als Skype, wat je zelfs gratis op je PS Vita kunt gebruiken, opeens achter Gold te zetten. Natuurlijk is dat een manier om mensen over te halen om Gold te nemen, maar het trekt wel kwaad bloed. Mensen iets geven, om het vervolgens weer af te pakken wordt niet gewaardeerd.
Afpakken vind ik wel wat overdreven, maar zoals ik al zei: in aantallen zal een gamer die verder weinig doet met zijn console, ook minder geneigd zijn om skype en andere apps te gebruiken. Verder vind ik het eigenlijk wel logisch dat ze veel zaken achter XBLG zetten, dat maakt het nemen van dat abonnement alleen maar logischer. Lets agree to disagree.
[...]
Allemaal features die niet iedereen zal of wil gebruiken. Dus alsnog geen reden om Skype achter Gold te zetten.
Waarom dan niet gewoon de normale (kale) Skype gratis beschikbaar maken, zonder Gold, en als je Gold neemt als extra groepsvideochat erbij geven? Dan is het een meerwaarde, zónder dat je iets anders minder waard maakt. Lijkt mij ideaal!
Ik vind het zelf ook wel raar, maar het is natuurlijk goed mogelijk in de toekomst. Voorlopig kostte skype en andere apps ook wel wat ontwikkeling en die wil men gewoon terugverdienen. Bij launch heb je wel vaker dat dingen toch net effe wat anders uitvallen, maar voorlopig zitten we even vast aan een Skype die alleen met Gold te gebruiken is. Het zal ongetwijfeld veranderen als blijkt dat er veel vraag is naar een gratis Skype.
[...]
Ik zie hier echt totaal geen argumenten tussen die ook maar iets onderbouwen. F2P-titels zijn minder populair dan de allerduurste games, ja, dus? Wat zegt dat?
Dat de vraag naar F2P zonder gold een stuk kleiner is.[quote]Verder heb je natuurlijk dat de console het eerste half jaar vooral door fans wordt opgepakt die grotendeels wel gold zullen nemen.
Dat is alleen maar des te meer reden om F2P ook met Silver toe te laten, want het zijn toch maar een paar spelers! Dus waar heb je het dan over als Microsoft

Het zal ongetwijfeld een lastiger verhaal zijn door de technische implementatie van Silver en Gold.
pino85 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:26:
[...]
Ik zie dat hele punt over de xbox 360 en PS3 vaak terug komen( erg vaak), niet even naar jou bedoelt maar meer algemeen, PS3 had veel ruwe kracht alleen 1 major issue. Ontwikkelen was a pain in the ass dankzij de cell, dat is in mijn ogen een zeer belangrijk punt waarom er weinig verschil tussen de 2 consoles zat .Veel devs vonden de PS3 erg moeilijk om voor te programmeren.. er was bij lange na niet alles uit te halen waar MS gewoon slimmer is geweest met hun console, dit was gewoon 1 van de grotere fouten die Sony heeft gemaakt bij de PS3 als je het mij vraagt.
Xbox 360 was makkelijker om voor te programmeren en hierdoor kwam het dat theoretische kracht absoluut geen groot verschil heeft opgeleverd.
Mja het zal ook ongetwijfeld hebben meegewerkt aan het succes van de 360, maar als de PS3 dan zoveel sneller was, dan hadden we er (ook ondanks de lastigere ontwikkeling) wel meer van moeten zien en dat is ook niet gebleken. De verschillen in het verleden waren gewoon groter, zonder dat dit direct gevolg had voor de kwaliteit van de games die daaruit voortvloeide. Gezien de 3rd party publishers momenteel de meeste games verkopen (op Nintendo na), zullen we dan ook de eerste tijd weinig verschil merken.
Welke nu beter sneller etc gaat zijn? geen hard bewijs zo ver,ondanks de overclockte xbox one denk ik nog steeds dat de ps4 in potentie (in theorie) het krachtigste gaat zijn maar aangezien bij consoles programmering en software enorm belangrijk zijn denk ik dat MS op dat vlak wel weer wat gaat goedmaken.
Wat sommigen aan hebben gegeven dat het wellicht om tientallen procenten zal gaan dat denk ik eigenlijk niet, ik verwacht een kleiner verschil tussen de 2, maar we zullen denk ik pas duidelijkheid hebben of 100% bewijs als die producten daadwerkelijk in de winkels liggen, als ze gebenched markt zijn door allerlei websites en zelfs dan vraag ik me nog af of benchmarks alles zeggend gaan zijn want stel je voor dat in game A console 1 60 fps haalt en console 2 70, verschil van pak hem beet bijna 20%, gaan wij dat echt merken? ik denk het niet als ik eerlijk ben.
Mja de benchmarks die zullen verschijnen zullen alleen een indicatie geven. Ik gok dat enkele developers ook zelf wel bepaalde benchmarks zullen hebben, dus is het te hopen dat die nog gaan uitlekken.
Voorlopig heeft het feit dat ze met nieuwe consoles werken, meer invloed op de performance van games dan dat ze verschillend zijn in performance. Men moet wennen aan de SDK, zien wat wel en niet werkt, veel testen en een bepaald niveau van betrouwbaarheid afleveren.
Als je even kijkt wat voor geweldige games eraan komen met indrukwekkende graphics, maak ik me echt geen zorgen over de performance van beide consoles. De games die de afgelopen 2 jaar zijn uitgekomen zijn wat mij betreft erg volwassen als het aankomt op het overbrengen van emoties, het weergeven van indrukwekkende cinematics en de diepgang van de details. Wat dat betreft gaat GTA 5 een mooie afsluiter worden (voor mij persoonlijk) van de huidige generatie