Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Games overnemen boeit me niet (wel eens een Vita vastgehouden :p ) Second Screen opties lijken me wel leuk. Als dat op mijn WP kan, is dat voldoende voor mij. Gadget technisch zeer interessante opties :)

Edit: Oh, geen WP dus :( Heb nog wel een oude Android ergens liggen.

Streamen is natuurlijk wel vette optie, maar voor mijzelf niet relevant. Een hibernate modus is nuttiger voor mij.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 08-09-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:07:
Games overnemen boeit me niet (wel eens een Vita vastgehouden :p ) Second Screen opties lijken me wel leuk. Als dat op mijn WP kan, is dat voldoende voor mij. Gadget technisch zeer interessante opties :)

Streamen is natuurlijk wel vette optie, maar voor mijzelf niet relevant. Een hibernate modus is nuttiger voor mij.
Ik heb het precies andersom :P. Second screen functies boeit me niks, het spel overnemen daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dunno hoe lang ie nog online is (heb hem gedownload voor de zekerheid), maar iemand heeft een opname van de Xbox One (beta) dashboard gemaakt. Waarschijnlijk een tester oid die nu een echte console heeft en games kan testen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4b29jUoqHu4]
Hoewel er dus nog wat bugs in zitten, ziet het er wel lekker vloeiend uit en switchen gaat ook lekker snel. Amper laadtijd is ook echt heel mooi om te zien. Al met al niet ontevreden. Overzicht van de dashboard vind ik nog effe wat wennen (kan ook niet echt alles zo snel zien), maar er zal nog wel het 1 en ander worden bijgewerkt als ie eenmaal lanceert.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2013 21:52 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Werkt echt vloeiend! dat is een pluspunt! maar interface ziet er echt naar mijn mening te lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
Vrij bekende Win8 menu, maar ze hadden tikje hogere resolutie mogen kiezne om wat meer overzicht te krijgen. 3 rijen hoog is nu niet echt 'overzichtelijk', 5-6 had beter geweest. Op mijn 8inch auto scherm is 3 rijen best te doen, maar op een 42 inch.. beetje overkill.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 08-09-2013 22:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:17

PBP

Ziet er al netjes uit ook al ben ik geen grote fan van 'metro'. Hierbij lijkt het in ieder geval beter tot z'n recht te komen dan op een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
AtlAntA schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:41:
Second screen apps voor de ps4 zijn gewoon voor alle Android apparaten beschikbaar. Ook voor ios en Windows Phone.
Ik wou mezelf even corrigeren. Ik bedoelde niet second screen apps maar companion apps en daar zit een wezenlijk verschil in. Excuses als ik verwarring heb gezaaid.

Dat krijg je als je denkt alles goed gelezen te hebben tijdens pauze in de bios.. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik zie maar weinig nieuwsberichten die stellen dat WP8/Win8 ook een app krijgen, in mijn situatie dus niet heel postief (die huidige Smartglass met bv Forza Horzion werkt best goed op Win8 - tablet of PC).

Nu weet ik niet of ze nu zo'n companion app 'per game' gaan maken (dus elk krijg z'n eigen app), en hoe dit dan gaat werken aan de smartglass kant, gezien dat 1 app is die gewoon data uit de game haalt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:04:
Vrij bekende Win8 menu, maar ze hadden tikje hogere resolutie mogen kiezne om wat meer overzicht te krijgen. 3 rijen hoog is nu niet echt 'overzichtelijk', 5-6 had beter geweest. Op mijn 8inch auto scherm is 3 rijen best te doen, maar op een 42 inch.. beetje overkill.
Gok dat je dit zelf aan kunt passen zoals uiteraard ook in Win8 het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk heeft het ook te maken met zaken als resolutie, schermgrootte en zit-afstand. Ik kan me voorstellen dat je op een beeldscherm van 5 meter verder weg wat grotere iconen wilt hebben. Ook lijken sommige zaken nog als app te zijn, terwijl dat op andere screenshots tabbladen zijn. En hij heeft aardig wat apps gepinned die ik daar zelf niet neer zou zetten.

Maar als eerste indruk vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHave
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-03 12:31
Filmpje van een paar berichten terug is gepulled, dus bij deze een nieuwe link.
(Was blijkbaar een zoon van een MS medewerker die het filmpje had gemaakt en nu is de vader zijn job kwijt).

[Vimeo: https://vimeo.com/74074569]

[ Voor 5% gewijzigd door iHave op 09-09-2013 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Tja MS kan daar niet mee lachen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Kerel is ook niet al te slim door zichzelf ook op video te zetten.

Interface ziet er prima uit. Groot fan van de 'Metro' style, en vind dit er ook prima uit zien. Lijkt ook lekker vlot te reageren, prima!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:57:
Kerel is ook niet al te slim door zichzelf ook op video te zetten.

Interface ziet er prima uit. Groot fan van de 'Metro' style, en vind dit er ook prima uit zien. Lijkt ook lekker vlot te reageren, prima!
Of men doet het expres ;) Dat lekken van zogenaamde demo content en foto's etc ik geloof er nooit zo in. Het komt immers te vaak voor en het is helemaal niet gek dat developers etc er zelf toestemming voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ben ook wel blij met de metro interface. Hij ziet er hier wat rommelig uit, maar waarschijnlijk is het zelf in te richten, en is hij out-of-the-box wat netter.

Op mijn Windows Phone en Surface RT werkt het gewoon heel erg fijn. Bestel vandaag ook een ultrabook met touch voor Windows 8.1. Allemaal top.

1 groot verschil is natuurlijk dat de bovengenoemde zaken via touch gaan, en de Xbox via controller of spraak. Even zien hoe het loopt, maar een goed ingericht dash, en het zou lekker moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:01

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:07:

En je hebt PS+ nog.
Je hebt dan wel leuke games voor niets op je Vita.
Games die niet werken op een telefoon/tablet en er zijn nog leuke Vita games aangekondigd waar onder veel indies.
Daar voor is een Vita natuurlijk heel erg geschikt.

En ga er maar vanuit dat je straks voor elke game en app nodig bent.
Want je hebt straks al de Battlelog app :)

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 09-09-2013 09:07 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Johan tb schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:52:
Tja MS kan daar niet mee lachen ...
Het lijkt dan ook een vrij oude versie van het dashboard te zijn: als je het vergelijkt met de gamescom demonstraties blijken er hier nog veel meer items zo'n standaard groen icoon te hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, de presentatie van Sony op de Tokio Games Show (met Engelse voiceover):
http://blog.us.playstatio...nference-2013-livestream/ Presentatie is inmiddels afgelopen, maar wel volledig te bekijken. Hier een recap.

Daar horen deze berichten bij:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VWplhhktgqs]
PlayStation 4 coming to Japan February 22nd, three months after US launch

In addition to a major PS Vita announcement, Sony's ongoing event in Japan has brought some less positive news for the home crowd. Japanese gamers have to wait until February 22nd to get hold of a PlayStation 4 -- three months later than the mid-November PS4 launch in the US. The console will be priced at 41,979 yen (the US price is $399), or 46,179 yen with the PlayStation camera, and Sony will again be offering a first limited edition pack with free games at the same price. When the launch date was announced, the live audience literally groaned with disappointment. Kawano-san, SCEJA's President, explained that the delay was because the company needed time to re-version Western titles for the Japanese audience and ensure a full array of launch titles. However, that's unlikely to allay complaints from Sony's Japanese fan base. Three months is quite a wait.
Wel pijnlijk voor de Japanners dus. Zowel X1 als PS4 niet beschikbaar :o
PS Vita TV connects games, services to your TV, launches 14th November for around $100 (video) HD

This tiny 60mm x 100mm wonder is the PlayStation Vita TV. Not only is it a mini console that will it play Vita games and connect to PlayStation controllers, it'll also offer access to Music Unlimited, Video Unlimited, Karaoke and plenty more online services on your TV too -- all for 9,954 yen (around $100). You will also be able to buy a set with a controller and storage card for 14,995 yen ($150) and it's set to go on sale (in Japan at least) on the 14th November. And there's another key feature: the PS Vita TV will also allow you to connect to PlayStation 4 (when it arrives) for remote play, acting as a secondary terminal for gaming when you're not in the same room as your next-gen console.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rG5l78gbvpU]
New PlayStation Vita coming October 10th: lighter, thinner, more battery life

If it's big enough for a live broadcast (with English translation), it's going to be good, right? Sony has announced a new version of its PS Vita, just weeks after announcing a price-drop across both the US and Europe. (Japan was treated to the discount back in February.) It's 15 percent lighter and 20 percent thinner than the original model and will add an additional hour of life to the battery. The new (WiFi-only) Vita will land in Japan first, on October 10th priced at 18,980 yen (about $190). Other hardware improvements (alongside pink, black, blue, grey, lime green, and yellow color options) include a micro-USB charger -- like your smartphone -- and 1GB of onboard storage. Interestingly, the screen tech has been changed to LCD from OLED, but we'll have to see it in the flesh before we jump to any conclusions on performance. Alongside those colors, Sony's already planned for three special edition models: Gundam Breaker, God Eater (camouflage!) and Otomate.

To augment that new built-in storage, Sony's cut the prices of its own memory cards too. From 4GB to 32GB, they've been reduced to between 1,554 yen (about $15) and 6,804 yen (just over $68). There's a new 64GB Vita card too, priced at 10,479 yen (roughly $105).

As for that original model PS Vita, it's getting a new 'Play!' Game Pack, which comes with pre-installed games and a memory card packed in -- as well as 90 days of PS Plus, gratis. No launch date yet, but it's priced for Japan at 24,129 yen (about $241).
En verder nog deze nieuwtjes:
(The conference being was strictly for Japanese audiences, don't expect huge news..i'm gathering relevant and interesting information)

-New PS Vita model was announced, 1GB internal storage, slightly smaller, downgraded 5" LCD screen, different colors, memory card price cuts. Seems to be a slightly cheaper model at 190 euros.

-Deep Down gameplay showed off for the first time. It's a PS4 exclusive now. Levels are randomly generated, game set in New York in 2095, Deep Down is a virtual reality simulator where you play in a medieval type world and fight various monsters. The monsters are randomly generated too with some forms having fur and others not amongst other details, online is a central focus of the game where you and friends team up to fight monsters, kinda like monster hunter.

- PS Vita TV was announced. It's essentially a tiny home console that plays PS Vita games similar to OUYA, you insert your vita games into it and sync with a PS3 controller. Plays other content like movies, music etc. Retails at around 100 euro or more. PS4 compatibility in some form apparently.

-PlayStation 4 will launch in Japan on February 22nd 2014. Very sad news for those in japan anticipating the console. Console sales aren't as big at all compared to handhelds so it's kinda understandable that Sony would rather focus on EU, ME and US first.

-A new Yakuza game was announced for PS4 set in the feudal Japan era.

With that i'll now link some videos. There was far more stuff announced, but it's very japanese centric and I don't think many of you will be interested. :/

Deep Down gameplay
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OaVl1atbUDc]
At Sony's conference today Capcom's Yoshinori Ono revealed a new trailer and gameplay for its upcoming release, deep down. From the trailer video the game is set in a futuristic 2094 New York and it appears the game's story takes inspiration from the Assassin's Creed series.

The game will also be using Capcom's new Panta Rhei engine which has the ability to automatically generate creatures, items and equipment during the game, as well as change creatures appearances based on time and place. Ono-san also mentioned they tried to focus on the graphics 'liquid expression.'

deep down will be playable at the Tokyo Game Show, September 19th-22nd.
Yakuza
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N1WSbZWFpdo]
At Sony's press conference today, Sega revealed a trailer for their new title in the Yakuza series, Yakuza: Ishin. It will be set in Kyoto during Japan's Edo period. Kazuma Kiryu will be replaced with a past look-a-like named Sakamoto Ryoma. Popular characters from previous games will make their return, as well new characters.

Additionally the game has cross-play with the PS Vita.

Yakuza: Ishin will be shown at the Tokyo Game Show but it was not mentioned if it was playable.

The Japanese launch date will be February 22, 2014 for both PS3 and PS4, which coincides with the Japanese PS4 console release.
At this evening’s pre-TGS Sony press conference in Japan, a slew of new games were revealed. We already spun-out individual stories for some of these, such as Soul Sacrifice Delta for PS Vita, Phantasy Star Nova for PS Vita, Yakuza Ishin for PS4.

But there’s much more to talk about.

For instance, a strategy-RPG for PS3, PS4 and PS Vita was revealed from Kadokawa Games called Natural Doctrine. On the fighter forefront, Arc System Works' Guilty Gear Xrd (which had already been announced but not confirmed for platforms) was shown off on PlayStation 4, looking amazing as it harnessed Unreal Engine to present graphics that bridged the gap between 2D and 3D animation.

Furthermore, GungHo and Grasshopper Manufacture have confirmed that the companies are collaborating on a mysterious “supreme/extreme action” game called Lily Bergamo for PlayStation 4. And Wonder Flick, a Level-5 RPG originally for iOS, will be coming to PlayStation 3, PlayStation 4, and PlayStation Vita.

As Playstation 4 is the hot system of the moment, companies were quick to jump on the system even if there wasn't much to talk about. Also on the list was a new Mobile Suit Gundam, an Xtreme Legends updated version of Dynasty Warriors 8 (also on PS3 and Vita,) new versions of Dream Club and Idolmaster for those who enjoy all things girly and pink, a new EDF: Earth Defense Force for those with more manly needs.

Unfortunately, these games were revealed fairly rapidly, and details are sadly scarce. More information on all of these games are expected at Tokyo Game Show. IGN will be there in only a couple of weeks, so stay tuned for more.
Diverse bronnen gebruikt voor bovenstaande berichten trouwens. Aardig wat interessant nieuws voor de Japanse gamer dus :)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Het is duidelijk dat Sony een keiharde slag wil slaan in Europa en de VS. Dat Japan nu even achterloopt is niet erg, de PS4 zal daar toch altijd beter dan de One gaan verkopen. Lijkt mij een logische strategische beslissing van Sony.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel X1 als de PS4 zullen goed verkopen. Ik verwacht geen verschillen van 5 a 10 miljoen consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik heb het over de X1 in Japan, niet wereldwijd. Uiteindelijk verkopen de consoles vast wel gelijkwaardig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:57:
Ik heb het over de X1 in Japan, niet wereldwijd. Uiteindelijk verkopen de consoles vast wel gelijkwaardig ja.
Dat laatste inderdaad, daarom snap ik de gekte rondom de ene console of rondom de andere niet, zo van ja de PS4 is beter of de X1 is beter blabla. We zullen wel zien zeker :) Zal allemaal wel redelijk gelijkwaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:59:
[...]

Dat laatste inderdaad, daarom snap ik de gekte rondom de ene console of rondom de andere niet, zo van ja de PS4 is beter of de X1 is beter blabla. We zullen wel zien zeker :) Zal allemaal wel redelijk gelijkwaardig zijn.
Hij heeft het over de verkopen van de consoles. Jij begint nu over de consoles zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:48
Nog even inhakend op remote play van de ps4. De ps3 kan met cfw alle games streamen naar de vita, dus volgens mij hoeven developers daar niet zoveel voor te doen: http://hypeup.net/index.p..._with_custom_ps3_firmware

Jammer dat sony het niet activeert in de ps3 firmware. De mogelijkheid is er dus al. Developers hoeven er dus eigenlijk niks voor te doen. Bij de ps4 wordt dat dus straks ook een makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:53:
Zowel X1 als de PS4 zullen goed verkopen. Ik verwacht geen verschillen van 5 a 10 miljoen consoles.
Ik verwacht eerlijk gezegd een groter verschil dan met de current gens. Sony is al die tijd met een inhaalslag bezig geweest. De VS is een Xbox land, echter is de PS(4) daar op dit moment populairder dan ooit. EU is al behoorlijk PS minded en voor Japan hoeven ze niet eens moeite te doen. Als je je bedenkt dat die inhaalslag mede te maken heeft met de grote berg aan exclusives en PS Plus, en er vanuit gaat dat Sony die lijn doorzet met de PS4, dan denk ik dat dit wel eens een groot verschil kan gaan opleveren.

Uiteraard pure speculatie dit, gebaseerd op resultaten van nu en uit het verleden, dus ik kan er ook gigantisch naast zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Wat betreft de uitspraken van die ontwikkelaar van gears of war judgement moeten we niet raar opkijken als die zegt dat de x360 sneller is. Feit is namelijk dat de x360 net een krachtigere gpu had en in combinatie met de edram chache van 10mb was aa erg makkelijk te doen. De ps3 is de meest ongebalanceerde console ooit, met z'n zwakke nvidia gpu en exotische cell cpu.

Bij de ps4 en x1 zien we weer dat de ene console een krachtigere gpu heeft dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ach, gooi de tijd terug naar 2006/begin2007, dezelfde verhalen. Komende maanden/jaar zal elke verkoopcijfer 100x bekeken worden, maar over 2 jaar kijkt niemand er meer naar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:00:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd een groter verschil dan met de current gens. Sony is al die tijd met een inhaalslag bezig geweest. De VS is een Xbox land, echter is de PS(4) daar op dit moment populairder dan ooit. EU is al behoorlijk PS minded en voor Japan hoeven ze niet eens moeite te doen. Als je je bedenkt dat die inhaalslag mede te maken heeft met de grote berg aan exclusives en PS Plus, en er vanuit gaat dat Sony die lijn doorzet met de PS4, dan denk ik dat dit wel eens een groot verschil kan gaan opleveren.

Uiteraard pure speculatie dit, gebaseerd op resultaten van nu en uit het verleden, dus ik kan er ook gigantisch naast zitten. :)
en heel erg japan gerichte games die de xbox nooit zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Microsoft heeft net zo goed een berg aan exclusives, of denk je dat die indie games systemsellers gaan worden. Met alle respect, dat indie gebeuren wordt overal zo gehyped, leuk voor een kwartiertje op je ipad te spelen maar daar houdt het voor het gros dan ook mee op denk ik. Hetzelfde geldt voor de reactie hierboven. Die japan gerichte games verkopen voor geen drol hier in europa net zo min als in amerika. Amerika zal dus meer in usa verkopen en sony meer in Japan, Je zou wel kunnen stellen dat Sony de slag om europa wint op korte termijn, waar ik denk dat het op lange termijn meer rechtgetrokken zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:34:
Microsoft heeft net zo goed een berg aan exclusives, of denk je dat die indie games systemsellers gaan worden. Met alle respect, dat indie gebeuren wordt overal zo gehyped, leuk voor een kwartiertje op je ipad te spelen maar daar houdt het voor het gros dan ook mee op denk ik. Hetzelfde geldt voor de reactie hierboven. Die japan gerichte games verkopen voor geen drol hier in europa net zo min als in amerika. Amerika zal dus meer in usa verkopen en sony meer in Japan, Je zou wel kunnen stellen dat Sony de slag om europa wint op korte termijn, waar ik denk dat het op lange termijn meer rechtgetrokken zal worden
Natuurlijk, ze hebben beide hun exclusives. Echter heeft Sony gewoon meer 1st party studio's, zoals al zo vaak aangegeven. Ik zeg ook nergens dat MS geen exclusives heeft, alleen dat de exclusives op de PS3 een groot deel hebben bijgedragen aan de opmars van deze console. Games als Uncharted, Last Of Us, Heavy Rain en Beyond vind je op de X1 niet terug. Dat zijn nu juist de games die er gigantisch aan hebben bijgedragen dat de PS3 de X360 inmiddels voorbij is gegaan. MS heeft overigens weer toffe launch exclusives in de vorm van Titanfall en Dead Rising 3, hoewel er weinig mensen voor Titanfall lijken warm te lopen, gezien de pre-order lijstjes. In de top 5 staat alleen DR3 als exclusive. De rest is multi.

Overigens komen er ook genoeg indies op de X1 hoor.

En over de VS: de PS4 staat volgens de laatste berichten ruwweg tweemaal zoveel in pre-order dan de X1. Het kan daar wel eens anders gaan lopen dan je denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 09-09-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19
bram1984 schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:42:
[...]
MS heeft overigens weer toffe launch exclusives in de vorm van Titanfall en Dead Rising 3, hoewel er weinig mensen voor Titanfall lijken warm te lopen, gezien de pre-order lijstjes.
Wow, gewoon wow. :)

Je beweert dat mensen niet warm lopen voor Titanfall, een game die over een half jaar uitkomt, op basis van pre-order lijstjes... Wow..

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:49:
[...]

Je beweert dat mensen niet warm lopen voor Titanfall, een game die over een half jaar uitkomt, op basis van pre-order lijstjes... Wow..
het is nog een game dat zich moet bewijzen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Kan me voorstellen dat mensen Titanfall nog niet in Pre-order zetten. De prijs is nog hoog en zal nog omlaag gaan. En Titanfall is juist een game waar iedereen warm voor loopt. Zie alleen al de previews die nu uit zijn. Dit wordt nog erger wanneer de reviews ook positief blijken te zijn.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:49:
[...]

Ja, ik zeg toch niks raars? Titanfall staat net aan op de 10e plek. Op basis daarvan lijken mensen op dit moment nog niet warm te lopen toch? Of wil je beweren dat er een wereldwijde Titanfall gekte gaande is, op basis van wat er nu bekend is? In dat geval: "wow" back to you. :)

Ik sluit nergens uit dat dit over 3 maanden anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Aaah het 'cijfers uit 1 of andere lijst' probleem weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat Titanfall niet bovenaan staat is omdat die game pas later komt. Dat gaat heus wel gebeuren als die release dichterbij komt, maar ik vind het niet raar dat games die nog dit jaar uitkomen hoger staan. Ik vind het verder wel een rare conclusie, gezien de vele ruchtbaarheid op onder andere Tweakers of andere media.

Verder zie ik nu bij de TGS presentatie van Sony dat ze wel weer veel nadruk leggen op Japanse titels. Dat is imo prima, maar er zit niets bij wat ik graag wil gaan spelen. En dat is ook meteen mijn probleem met al die 1st en 2nd party studio's van Sony, ze maken weinig games die ik leuk vind. Er zijn uiteraard wel wat uitzonderingen, maar daar hoef ik het niet voor te doen. Verder is Heavy Rain wel geprobeerd voor de 360, maar is die dus niet doorgegaan vanwege de kidnappingen. Je kunt het daar niet mee eens zijn om een game te laten vallen, maar ook MS komt met titels die je niet zomaar terug vindt op de PS3.

Anyways, het exclusives verhaal is 1 van de redenen om een console te kiezen, niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hoeveel games staan er op die lijst die in 2014 uit komen en hoeveel in 2013? Ik kan dat zelf niet controleren aangezien je wel conclusies trekt uit die lijst maar ik geen link zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
er is absoluut een wereldwijde gekte als het gaat om Titanfall. Check alle previews. Alleen komt de game pas ergens in 2014 uit, dus mensen gaan eerst launchgames pre orderen, lijkt mij heel normaal. Dat doe ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:11:
Dat Titanfall niet bovenaan staat is omdat die game pas later komt. Dat gaat heus wel gebeuren als die release dichterbij komt, maar ik vind het niet raar dat games die nog dit jaar uitkomen hoger staan. Ik vind het verder wel een rare conclusie, gezien de vele ruchtbaarheid op onder andere Tweakers of andere media.

Verder zie ik nu bij de TGS presentatie van Sony dat ze wel weer veel nadruk leggen op Japanse titels. Dat is imo prima, maar er zit niets bij wat ik graag wil gaan spelen. En dat is ook meteen mijn probleem met al die 1st en 2nd party studio's van Sony, ze maken weinig games die ik leuk vind. Er zijn uiteraard wel wat uitzonderingen, maar daar hoef ik het niet voor te doen. Verder is Heavy Rain wel geprobeerd voor de 360, maar is die dus niet doorgegaan vanwege de kidnappingen. Je kunt het daar niet mee eens zijn om een game te laten vallen, maar ook MS komt met titels die je niet zomaar terug vindt op de PS3.

Anyways, het exclusives verhaal is 1 van de redenen om een console te kiezen, niet de enige.
Ik geef ook weinig om die Japanse meuk eerlijk gezegd hoor. :)

En ja, ook op MS komen titels die je niet zomaar terugziet op de PS3, maar andersom zijn het er een stuk meer (toch voornamelijk shooters) die uniekere ervaringen met zich mee brengen (naar mijn mening).
uchiha tijntje schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:12:
Hoeveel games staan er op die lijst die in 2014 uit komen en hoeveel in 2913? Ik kan dat zelf niet controleren aangezien je wel conclusies trekt uit die lijst maar ik geen link zie?
Heb het al weg geklikt, maar ik zag alleen Titanfall en Destiny uit 2014 (10e en 9e). En ja, hoe dichter bij de releasedate, hoe hoger hij ongetwijfeld komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
bram1984 schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:57:
[...]

Ja, ik zeg toch niks raars? Titanfall staat net aan op de 10e plek. Op basis daarvan lijken mensen op dit moment nog niet warm te lopen toch? Of wil je beweren dat er een wereldwijde Titanfall gekte gaande is, op basis van wat er nu bekend is? In dat geval: "wow" back to you. :)

Ik sluit nergens uit dat dit over 3 maanden anders zal zijn.
Nou ja , je suggereert natuurlijk dat Titanfall geen belangrijke exclusive is aan de hand van de pre-order lijstjes.

Als je dat al een goed idee vind, zet hem dan tegenover pre-orders van PS4 exclusives die niet een vervolg zijn van een gevestigde serie die pas na een paar maanden na release van de PS4 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:15:
[...]maar andersom zijn het er een stuk meer (toch voornamelijk shooters) die uniekere ervaringen met zich mee brengen (naar mijn mening).
Je haalt altijd diezelfde spellen weer naar boven, maar wat maakt die dan zo uniek volgens jou? Heavy Rain is een heel typische adventure game (met wat gimmicky controls die het wel leuker maken), de Uncharted reeks is eigenlijk Tomb Raider met een mannelijk personage. The last of us heb ik nog niet gespeeld, maar lijkt wel veel gelijkenissen te hebben met The Walking Dead.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:34:
Microsoft heeft net zo goed een berg aan exclusives, of denk je dat die indie games systemsellers gaan worden. Met alle respect, dat indie gebeuren wordt overal zo gehyped, leuk voor een kwartiertje op je ipad te spelen maar daar houdt het voor het gros dan ook mee op denk ik.
Persoonlijk hecht ik wel waarde aan indies, en daarvoor o.a. koop ik een PS4. Ik zal niet bij de meerderheid horen, dat weet ik ook wel, maar er zijn wel degelijk mensen die een console kopen omdat daar bepaalde indies en downloadable games op uitkomen.
Gears of war, forza, fable en zelfs multiplats als call of duty en ook BF doen mij oprecht he-le-maal niks, maar mijn god wat heb ik gebaald dat Limbo in de eerste instantie X360 exclusive zou zijn en wat was ik blij toen hij toch gewoon voor de PS3 verscheen.
Idem met flower, journey, unfinished swan, fat princess, guacamelee, joe danger, pixeljunk, thomas was alone en braid: die ruil ik zonder te knipperen in voor Forza, GT5, cover-shooters en wat niet al.
Daarmee zeg ik, nogmaals, niet dat de hele wereld zo denkt, maar persoonlijk ben ik oneindig blij met de indie support die sony toegezegd heeft en reeds heeft laten zien.

[ Voor 20% gewijzigd door vaagisdenaam op 09-09-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De site waar ik het vandaag haalde bracht het zo en ik dacht zodoende dat hij om en nabij gelijk met de rest zou uitkomen, excuses voor mijn verwarrende post (wederom een voorbeeld wat minder blind op random sites af te gaan, pardon). My bad dus. :)

Toch had ik 'm ook wel weer hoger dan Destiny verwacht, aan de andere kant.
boe2 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:23:
[...]

Je haalt altijd diezelfde spellen weer naar boven, maar wat maakt die dan zo uniek volgens jou? Heavy Rain is een heel typische adventure game (met wat gimmicky controls die het wel leuker maken), de Uncharted reeks is eigenlijk Tomb Raider met een mannelijk personage. The last of us heb ik nog niet gespeeld, maar lijkt wel veel gelijkenissen te hebben met The Walking Dead.
Ja ik kan wel Killzone naar boven halen, maar die doet net zo min iets unieks als Halo. Killzone vind ik ook geen systemseller trouwens. Ik kan me ook niet voorstellen dat de inhaalslag van Sony aan Killzone te danken is.

Heavy Rain is gewoon een emotionele trip met enorm veel eindes, vrij uniek in een gamelandschap waarin je door shooters wordt doodgegooid. Beyond idem.

De nieuwe Tomb Raider mag nog niet eens de schoenveters van Uncharted strikken wat mij betreft, en daarnaast is TR multi, dus die neem ik ook niet mee in de vergelijking.

The Walking Dead is juist een typische (weliswaar hele goede) adventure game. The Last Of Us is een third person action adventure game en heeft alleen geïnfecteerde mensen als enige overeenkomst. Verder totaal andere game dus, maar zeker eentje met emotie. Brokken in de keel gegarandeerd. Een game die ik voor geen goud had willen missen in ieder geval. Tijdens het spelen had ik hetzelfde gevoel als jaren terug met Half-Life, en dat zegt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
bram1984 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:32:

Toch had ik 'm ook wel weer hoger dan Destiny verwacht, aan de andere kant.

[...]
Maakte die lijst ook onderscheid tussen de platforms? Dus preorders per platform of preorders per game over alle platforms. Dat maakt namelijk wel verschil, gezien Destiny natuurlijk multiplatform is voor de next gen en Titanfall niet multiplatform is voor de nextgen (X1, 360 en PC)
bram1984 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:32:

Heavy Rain is gewoon een emotionele trip met enorm veel eindes, vrij uniek in een gamelandschap waarin je door shooters wordt doodgegooid. Beyond idem.

De nieuwe Tomb Raider mag nog niet eens de schoenveters van Uncharted strikken wat mij betreft, en daarnaast is TR multi, dus die neem ik ook niet mee in de vergelijking.

The Walking Dead is juist een typische (weliswaar hele goede) adventure game. The Last Of Us is een third person action adventure game en heeft alleen geïnfecteerde mensen als enige overeenkomst. Verder totaal andere game dus, maar zeker eentje met emotie. Brokken in de keel gegarandeerd. Een game die ik voor geen goud had willen missen in ieder geval. Tijdens het spelen had ik hetzelfde gevoel als jaren terug met Half-Life, en dat zegt iets.
The Last of Us heeft qua verhaallijn en sfeer imho nog geen tegenhanger op alle platforms en is daarom echt een bijzondere game. Heb er veel van genoten. :) Het is echter niet te vergelijken met The Walking Dead (neem aan dat je de Telltale games bedoelt). Qua gameplay vond ik het echter niet bijzonder. Net zoals The Uncharted serie eigenlijk. Qua verhaal, humor en sfeer zijn het uitstekende games, maar qua besturing en gameplay vind ik het ook niet bijzonder. Qua gameplay vond ik bijvoorbeeld Tomb Raider beter dan The Uncharted serie :$. En beiden hebben helaas van die teleurstellende multiplayer modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Gelukkig zijn die multiplayer modi teleurstellend en is de SP subliem van die games. Over 10 jaar weet ik nog steeds dat ik met enorm veel plezier die games gespeeld heb, om het verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Titanfall is toch wel DE game waar ik een xbone voor zou aanschaffen wanneer deze de trend doorzet. Maar ik geloof dat destiny ook rond die tijd uitkomt dus dat zou een xbone misschien uitstellen tot halo 5.

De ps4 komt bij mij day one thuis te staan (heb niet gepreordered omdat ik de ps4 hype en het falen van de xbone niet heb zien aankomen) omdat ik de laatste twee generaties (playStation en PlayStation 2) een zwik games heb gespeeld die niet altijd als "standaard" kunnen worden aangewezen maar tegelijkertijd heb ik ook kunnen genieten van de battlefields, fifas (niet mijn ding) en cod's. Sony lijkt deze trend door te zetten met de ps4 terwijl de hardware ditmaal WEL is ontwikkeld met developers en gamers in het achterhoofd. Ps2 en ps3 met hun emotion engine en cell hadden dit idee duidelijk niet.

Ik zie de toekomst voor de next gen rooskleurig in maar ps4 lijkt op alle fronten een tik beter dan de xbone als zowel de ps3 als 360 eigenaren dat blijven inzien is de ps4 of to a flying start... Ik bedoel: 2x zoveel ps4 pre orders als xbone in de VS!!?? (Het land waar hun grootste succes en focus ligt) MS heeft een probleem, damage is done...

[ Voor 4% gewijzigd door swopdark op 09-09-2013 13:44 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Inderdaad. Ik hoop dat developers het een beetje hebben geleerd dat een game niet automatisch een SP en een MP modus nodig heeft. :) Echter ben ik bang dat het alleen erger wordt.

Voor wat betreft de pre-orders vraag ik me echt het volgende af. Welke groep pre-ordered een nieuwe console? Dat zijn gok ik gewoon toch voornamelijk de 'core gamers'. We zijn de tijd in mijn ogen toch al echt ver voorbij (een jaar of 8...) dat alleen gamers een console kopen. Ik bedoel, het succes van deze generatie consoles wordt niet (enkel en alleen) bepaald door de gamers, maar ook door bredere doelgroepen die met een console een allround systeem in hun huiskamer halen. Dat Sony de 1e slag wint is natuurlijk overduidelijk :), maar deze 1e slag zegt niet zoveel over de rest van de looptijd die medio 1e / 2e kwartaal van 2014 echt gaat beginnen. Met andere woorden. De pre-order aantallen zeggen op dit moment niet meer dan dat Sony eind dit jaar meer consoles zal verkopen dan MS. Zegt het wat over 2014 en verder? Daar kunnen we geen peil op trekken. Dat zien we medio 2014 wel :)

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:48:
Inderdaad. Ik hoop dat developers het een beetje hebben geleerd dat een game niet automatisch een SP en een MP modus nodig heeft. :) Echter ben ik bang dat het alleen erger wordt.

Voor wat betreft de pre-orders vraag ik me echt het volgende af. Welke groep pre-ordered een nieuwe console? Dat zijn gok ik gewoon toch voornamelijk enkel en alleen gamers. We zijn de tijd in mijn ogen toch al echt ver voorbij (een jaar of 8...) dat alleen gamers een console kopen. Ik bedoel, het succes van deze generatie consoles wordt niet (enkel en alleen) bepaald door de gamers, maar ook door bredere doelgroepen die met een console een allround systeem in hun huiskamer halen. Dat Sony de 1e slag wint is natuurlijk overduidelijk :), maar deze 1e slag zegt niet zoveel over de rest van de looptijd die medio 1e / 2e kwartaal van 2014 echt gaat beginnen.
Toch denk ik dat het zeker invloed heeft. Vrienden zullen dan samen willen spelen en als er een aantal al een PS4 of X1 heeft, zullen ze eerder die kopen. Daarnaast is het ook altijd dat mensen naar 'kenners' toe gaan met: "welke telefoon moet ik kopen?", "Wat is een goede laptop?" en ik denk ook "Welke spelcomputer is het beste?"

Het blijft koffiedik kijken maar ik denk zeker dat het aantal pre-orders op zijn minst een kleine invloed zal hebben op de verkopen. Kijk maar naar het marktaandeel van android wat met versie 1,5/1,6 toch echt meer geschikt was voor tweakers dan de buurman en de ouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
swopdark schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:42:

Ik zie de toekomst voor de next gen rooskleurig in maar ps4 lijkt op alle fronten een tik beter dan de xbone als zowel de ps3 als 360 eigenaren dat blijven inzien is de ps4 of to a flying start... Ik bedoel: 2x zoveel ps4 pre orders als xbone in de VS!!?? (Het land waar hun grootste succes en focus ligt) MS heeft een probleem, damage is done...
Ik heb hier toch wel een aantal vraagtekens bij.

Ten eerste lijkt de ps4 eigenlijk alleen op prijs en performance beter. Wat betreft games & services (niet onbelangrijk!) & vele kleine factoren zoals betrouwbaarheid, lawaai, etc is dit zeker niet een uitgemaakte zaak. Er zijn relatief maar zeer weinig mensen die op specs alleen een console kopen (anders had de Xbox met groot gemak de PS2 verslagen), hoewel prijs wel een zeer belangrijke is.

Ten tweede is de 'dedicated' PS fanbase historisch op zich zelf al veel groter dan die van Xbox (oa door een veel langere historie). Zonder feiten te kennen zal het me niet verbazen als zelfs in de VS de PS3 pre-orders veel hoger lagen dan de X360 pre-orders ondanks dat de PS3 veel later uit kwam.

Ten derde is de groep die typisch een pre-order doet meestal niet de groep 'gezin met kinderen'. Sterker dit is typisch een groep Kinect ziet eerder als een bedreiging ziet voor hun 'hardcore' games. Voor een gezin met kinderen kan Kinect een grote reden zijn om voor X1 te gaan, maar die zitten gemiddeld genomen nu niet bij de pre-orders.

Maar ik blijf zeggen, als straks één console veel betere reviews krijgt en een must-have game dan kan alles weer anders zijn.

Dat gezegd hebbende...
Het is duidelijk dat MS een enorm risico aan het nemen is hier. Want inderdaad, het is belangrijk om in het begin veel mensen aan je console te binden omdat vriendengroepjes op dezelfde console gaan spelen vanwege MP. Dus dan kan het straks zo maar zijn dat de X1 weldegelijk de 'beste' console gaat zijn volgens de media maar dat inderdaad de schade al gedaan is.

Wat dat betreft vind ik het onbegrijpelijk dat MS zo'n groot risico durft te nemen door met minder krachtige hardware aan te komen op zo'n miljarden project. Zo moeten toch weten dat tegenwoordig de internet community bijna alleen maar naar specs kijkt. Ipv iedereen een FIFA game te geven hadden ze beter een grafische kaart van 2 tientjes meer er in kunnen stoppen en dan was je van alle gezeik afgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, was het maar zo simpel :D

Er zijn nu overigens wel wat geruchten over dat de hardware van de X1 wat beter gaat zijn, maar dat vanwege een NDA van AMD dat pas 29 september zal worden bekend gemaakt: http://wccftech.com/rumor...pu-core-stacked-main-soc/

Toch ben ik nog wel wat skeptisch, gezien we ook verder weinig van de PS4 weten, maar ook al krijgen beide consoles er een extra GPU bij (en niet alleen de X1), dan is dat ook al mooi nieuws imo. Wel is duidelijk dat we nog niet alles van de hardware hebben gezien, waardoor de komende weken/maanden toch nog erg interessant gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Martinspire schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:54:

Er zijn nu overigens wel wat geruchten over dat de hardware van de X1 wat beter gaat zijn, maar dat vanwege een NDA van AMD dat pas 29 september zal worden bekend gemaakt: http://wccftech.com/rumor...pu-core-stacked-main-soc/

Toch ben ik nog wel wat skeptisch, gezien we ook verder weinig van de PS4 weten, maar ook al krijgen beide consoles er een extra GPU bij (en niet alleen de X1), dan is dat ook al mooi nieuws imo. Wel is duidelijk dat we nog niet alles van de hardware hebben gezien, waardoor de komende weken/maanden toch nog erg interessant gaan worden :)
Ik denk dat dit meer damage control is dan dat ze daadwerkelijk nieuwe hardware hebben toegevoegd/vervangen. Laatst een foto voorbij gekomen waarop te zien was dat de productie van de PS4 al begonnen was en dat die fabriek alleen al een flink aantal op voorraad had. Dus met andere woorden; als Sony al begonnen is met produceren dan zal Microsoft dit ook al wel doen? En ik neem aan dat je niet een batch hebt met de oude hardware en een batch met nieuwe hardware.

Blijft trouwens wel altijd leuk dat er steeds dezelfde discussies langskomen op dit topic. Denk dat de discussie over; of de X1 door zijn mindere hardware toch nog kan tippen aan de PS4 wel kunnen afsluiten. Dit zijn dingen die pas getest kunnen worden als iemand beide consoles in handen heeft. Al die leuke verhaaltjes dat de X1 doormiddel van allerlei tweaks gelijk moet komen aan de PS4 komen vaak wel van Microsoft of van hardcore fanboys af. Het blijft natuurlijk internet en je moet niet geloven wat er allemaal op staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Xbox One wordt ook al geproduceerd. Dat gaf Major Nelson laatst met screenshots aan.
Maar het zit hem niet zozeer in het toevoegen aan de hardware, maar meer in het bekend maken van wat er allemaal in de definitieve hardware zit. Dat is nog niet helemaal duidelijk. Voor zowel PS4 als X1 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
rjpurk schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:12:
Blijft trouwens wel altijd leuk dat er steeds dezelfde discussies langskomen op dit topic. Denk dat de discussie over; of de X1 door zijn mindere hardware toch nog kan tippen aan de PS4 wel kunnen afsluiten. Dit zijn dingen die pas getest kunnen worden als iemand beide consoles in handen heeft. Al die leuke verhaaltjes dat de X1 doormiddel van allerlei tweaks gelijk moet komen aan de PS4 komen vaak wel van Microsoft of van hardcore fanboys af. Het blijft natuurlijk internet en je moet niet geloven wat er allemaal op staat O-)
Gooien met fanboy-termen maakt zo'n discussie er niet populairder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul

Toegegeven, dat is een zeer interessant artikel, alleen zie ik een aantal gaten in het verhaal. Ten eerste, ze stellen dat de x1 gpu een gemodificeerde hd6670 is... Wut? De x1 gebruikte toch GCN shaders? Ten tweede, de dgpu gebaseerd op amd volcanic islands met ruim 2000 shaders is natuurlijk onzin. Technische gezien is dat namelijk niet haalbaar op zo'n kleine die. Om nognmaar te zwijgen over het feit dat dat a. Enorm duur is b. Technisch enorm complex. Wat wel kan en mogelijk is, is dat de processing units op elkaar gestackt zijn met daartussen de esram chache. Dat is het meest efficient. MS heeft altijd aangegeven hoevel tflops de x1 aan rekenkracht bevat, dus ineens komen met de mededeling dat ie niet 1,4 tflops heeft maar ruim het dubbele lijkt zeer onwaarschijnlijk.

Neemt niet weg dat het ongelooflijk vet zou zijn, en zou inslaan als een bom in de console wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony heeft altijd aangegeven hoeveel Tflops het systeem heeft, MS heeft altijd het aantal transistors (die 5 miljoen volgens mij) aangegeven. Maar er zitten inderdaad nog wel wat vragen bij dat bericht. Ik denk dat we dan 29 september pas te horen krijgen hoe het zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Volgens mij weet die auteur van dat artikel niet echt waar die over praat. 22nm SOI process? Dat heeft alleen Intel op dit moment, en is te duur voor de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59

Ook al geloof ik er geen barst van, als het wel waar blijkt te zijn dan neem ik mijn petje af voor Microsoft. Wat een ongelofelijke stunt zou dat zijn zeg. :*) Hoe sneller de hardware, hoe beter het wordt voor ons de gamers.

[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 09-09-2013 16:45 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Pff, wat een technisch gepraat :P. Geen idee hoe dat allemaal zit. Ik ben afgehaakt in hardware nadat het niet meer automatisch zo was dat een processor van 2GHz sneller was dan een processor van 1.7GHz... :P

We zien het de komende maanden wel allemaal gebeuren :). Heb deze week bijna al mijn games verkocht en heb er bijna 300 euro aan over gehouden (tegoedbon bij Nedgames). Daar zal GTA5 uit betaald worden en dan heb ik alsnog voldoende over. Wellicht voor een nieuwe headset (als nedgames de nieuwste ook levert) of anders wellicht al een PS4 indien er wat duidelijkheid is over de diverse exclusives die 1e helft 2014 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
zwembroek schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:41:
Ook al geloof ik er geen barst van, als het wel waar blijkt te zijn dan neem ik mijn petje af voor Microsoft. Wat een ongelofelijke stunt zou dat zijn zeg. :*)
Onwaarschijnlijk, dat ding is al in productie, dat zou in de tussentijd dan nergens uitgelekt zijn? NDA of niet, dingen lekken gewoon uit voor de datum dat het nieuws had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:44:
[...]

Onwaarschijnlijk, dat ding is al in productie, dat zou in de tussentijd dan nergens uitgelekt zijn? NDA of niet, dingen lekken gewoon uit voor de datum dat het nieuws had moeten zijn.
Tuurlijk lekken er dingen uit, dat is al maanden aan de gang, en zelfs al voor de aankondiging van de X1 en PS4 lagen bepaalde zaken op straat. Dat wil niet zeggen dat bepaalde zaken niet geheim blijven :)

Ik acht het onwaarschijnlijk dat Microsoft zo'n enorme stunt zou kunnen volbrengen, maar het is wel leuk giswerk. Was een leuk artikel, al snap ik er niet alles van :) Even afwachten of er de 29e nog leuke nieuwtjes naar buiten komen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SeamusXanthus schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:37:

Ik heb hier toch wel een aantal vraagtekens bij.

Ten eerste lijkt de ps4 eigenlijk alleen op prijs en performance beter. Wat betreft games & services (niet onbelangrijk!) & vele kleine factoren zoals betrouwbaarheid, lawaai, etc is dit zeker niet een uitgemaakte zaak. Er zijn relatief maar zeer weinig mensen die op specs alleen een console kopen (anders had de Xbox met groot gemak de PS2 verslagen), hoewel prijs wel een zeer belangrijke is.
Nou naast de grote launchgame-namen van de xbone als DR3 en Forza 5 kan je wel stellen dat de Ps4 de grote support heeft vanuit de dev wereld. Dat telt ook flink mee. het diensten verschil tussen PS en xbox lijkt ook stevig minder te zijn nu cross game en zelf platform chat op de ps4 zit. Als ik kijk naar het os van de vita kan ik me niet voorstellen dat je straks niet tijdens het games even kan surfen, chatten of youtuben op de ps4 tijdens het gamen. Iets waar bij de xbone zwaar op wordt ingezet. (snappen)
Ten tweede is de 'dedicated' PS fanbase historisch op zich zelf al veel groter dan die van Xbox (oa door een veel langere historie). Zonder feiten te kennen zal het me niet verbazen als zelfs in de VS de PS3 pre-orders veel hoger lagen dan de X360 pre-orders ondanks dat de PS3 veel later uit kwam.
Een stevige aanname. Je anderzijds kunnen stellen dat (zoals ms zelf graag aangeeft) de xbox een consoel is voor de die hard gamer (zeker in het begin) wat zou betekenen dat daar meer die hards zitten die in zijn voor een pre order. Feit blijft nu een 2 tegen 1 voordeel voor de ps4 in de VS.
Ten derde is de groep die typisch een pre-order doet meestal niet de groep 'gezin met kinderen'.
eensch
Sterker dit is typisch een groep Kinect ziet eerder als een bedreiging ziet voor hun 'hardcore' games. Voor een gezin met kinderen kan Kinect een grote reden zijn om voor X1 te gaan, maar die zitten gemiddeld genomen nu niet bij de pre-orders.
hmmz 500 dollar of euro is veel geld voor een familieconsole. ik denk dat mensen dan nog even snel een 360 met kinect meepakken ipv een xbone... of zeg ik iets geks?? Daarnaast denk ik, en MS is het met me eens dat de magie van kinect een beetje vervlogen is als verkoopargument. ze hebben met de huigde kinect niet voldoende laten zien wat er mogelijk is en daarmee staat er veel kinect sensors weg te stoffen (naast de wii consoles) wat geen goede zaak is voor de kinect 2.0 die zijn meerwaarde opnieuw zal moeten bewijzen voordat casual ouders een xbone kiezen met de kinect als koopargument.
Maar ik blijf zeggen, als straks één console veel betere reviews krijgt en een must-have game dan kan alles weer anders zijn.
Maar natuurlijk maar ik zou als gamer stellen dat forza 5 en DR3 iig in de naam must haves zouden moeten zijn maar dit vertaald niet naar pre orders...
Dat gezegd hebbende...
Het is duidelijk dat MS een enorm risico aan het nemen is hier. Want inderdaad, het is belangrijk om in het begin veel mensen aan je console te binden omdat vriendengroepjes op dezelfde console gaan spelen vanwege MP. Dus dan kan het straks zo maar zijn dat de X1 weldegelijk de 'beste' console gaat zijn volgens de media maar dat inderdaad de schade al gedaan is.
Of de PS4 is weldegelijk de beste console en de verkoopcijfers gaan de x1 keihard vernederen.
Wat dat betreft vind ik het onbegrijpelijk dat MS zo'n groot risico durft te nemen door met minder krachtige hardware aan te komen op zo'n miljarden project. Zo moeten toch weten dat tegenwoordig de internet community bijna alleen maar naar specs kijkt. Ipv iedereen een FIFA game te geven hadden ze beter een grafische kaart van 2 tientjes meer er in kunnen stoppen en dan was je van alle gezeik afgeweest.
Dan was waarschijnlijk hun 32 mb sdram weer lastiger geworden, ik geloof dat dit met ruimte op de chip te maken had. Als je naar de diverse sites kijkt die de hardware van de x1 hebben onderzocht dan wijst veel erop dat ze het draaien van windows 8 naast het game os als nummer 1 op het programma van eisen hebben gezet. Games optimaal laten draaien was duidelijk voor de PS4 het hoofddoel. Laat ik nu gamer zijn die af en toe een youtoepie kijkt en de console gebruikt voor een dvd of blu ray op zijn tijd. Netflix zou ook wel eens tijd worden

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS heeft al het een en ander laten zien van kinect 2 wat meerwaarde heeft, maar ben wel met je eens dat het voor een hardcore gamer nog niet echt eruit springt. Zelfs de gerenomeerde gamesites zijn om en vinden kinect 2 fantastisch om mee te werken en zijn vol lof over hoe het werkt, echter implementatie in games is (behalve forza en DR3) nog niet echt laten zien. navigatie door het dashboard, skype, de IR blaster en de voicecommands schijnen echt super te werken, maar wederom das leuk voor iemand als ik (tech freak) die de kinect daar nu ook voor gebruikt en zijn logitech harmony gebruikt om zijn lichten te dimmen etc :)

Als gamer kan ik me voorstellen dat je daar niet veel aan hecht. we zullen het zien als de console er daadwerkelijk, is ga de one in ieder geval vol inzetten om ook mijn overige apparaten aan te sturen, gewoon omdat het kan. ;)

Over preorders, cijfers die bekend zijn zijn of niet betrouwbaar of al verouderd, dus dat is ook gokwerk, maar denk wel dat de PS4 zeker in europa nog populairder is dan de one. VS en UK zijn denk ik zeker sinds de laatste weken veel Xbox ones verkocht. Was in het weekend bij de game, die hebben niets meer qua preorder beschikbaar en ook de consoles die in de winkel waar ik kom zijn op de 22e zijn al gereserveerd, maar de winkel in kwestie krijgt er maar 20. PS4's hebben ze ook niet meer, hij wilde me niet vertellen van welke console hij er meer heeft verkocht.

MS zet meer in op de totale experience, Sony inderdaad meer op de gamer. Wederom is het afwachten wat de markt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Mooi stuk en hoewel dit mooi nieuws zou zijn durf ik dit gerucht bij deze wel onmiddels bij het kopje wishfull thinking vanuit het xbox kamp te noemen.
So what is this discrete GPU itself? The second wafer is supposedly a 22nm SOI design featuring 2304 to 2560 stream processors as been rumored and based off the VI architecture. VI stands for Volcanic Islands which could be another reason why the discrete GPU has been kept a secret since the new Volcanic Islands based AMD Radeon family would be officially announced during the last week of September in Hawaii. If the Xbox One GPU is possibly based on a Volcanic Islands architecture or even a Southern Islands part with around 2048 cores as the Tahiti die, then this would prove to be a massive powerhouse of graphics performance.
1) Een 22nm gebakken GPU met 2304 tot 2560 stream processors zou een enorme boost zijn (gpu vermogen gelijk aan de geforce titan) maar het zou ook maar de enige GPU chip kunnen zijn die er extra in kan zitten want dit is de enige die nog onder NDA zit bij AMD. De Hawai GPU gaan ze eind september unvealen met mogelijk de eerste kaarten in Q4 2014. Alle andere chips zitten zonder NDA en zouden allang zijn bekend gemaakt. Aangezien de hawai op bijna alle fronten veel te duur zou zijn maar eigenlijk wel de enige kandidaad als de xbox gpu nog onder de NDA zou vallen. durf ik dit uit te sluiten als mogelijkheid.

Daarnaast zou dit ook in reacties van devs te horen moeten zijn. Nu nog zeggen de devs een verschil tussen de 30 en 50pct te zien in vermogen in het voordeel van de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:41:
[...]
Daarnaast zou dit ook in reacties van devs te horen moeten zijn. Nu nog zeggen de devs een verschil tussen de 30 en 50pct te zien in vermogen in het voordeel van de PS4.
Heb je hier concrete links van? Heb mensen dit meer horen zeggen, maar tot op heden zie ik daar nooit linkjes met een bron bij staan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
BM schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:55:
[...]

Heb je hier concrete links van? Heb mensen dit meer horen zeggen, maar tot op heden zie ik daar nooit linkjes met een bron bij staan :)
Zelf ff googlen is toch niet zo moeilijk?

https://www.google.nl/m/s...O80QWwloG4Bg&ved=0CDcQqAI

Of 1 van de bronnen betrouwbaar is laat ik aan jezelf over om te beoordelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik vraag me af of het stacken van chips die zoveel koeling vragen technisch haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
strekie schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:14:
Ik vraag me af of het stacken van chips die zoveel koeling vragen technisch haalbaar is.
Nee, maar beide consoles hebben flinke air grills, dus reken maar dat die dingen een lawaai gaan maken, stofzuigen zal er niet veel vanaf liggen als ik het zo gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:51
Deze geruchten lijken me tamelijk grote onzin. De specs zijn bekend, beide consoles hebben een bescheiden cpu en een redelijke gpu. Waarom zou je zo veel ruimte op je apu aan gpu besteden en er dan een discrete bij zetten?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjpurk schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:40:
[...]

Nee, maar beide consoles hebben flinke air grills, dus reken maar dat die dingen een lawaai gaan maken, stofzuigen zal er niet veel vanaf liggen als ik het zo gok
Er is al vanuit meerdere bronnen bevestigd dat de xbox one zo goed als onhoorbaar is als ie aan staat, PS4 nog niets van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:51:
[...]

Er is al vanuit meerdere bronnen bevestigd dat de xbox one zo goed als onhoorbaar is als ie aan staat, PS4 nog niets van bekend.
Als ze de PS4 net zo stil al de PS3 krijgen dan ben ik tevreden, die maakte namelijk bijn ageen geluid. ben blij dat de X1 hier vooruitgang geboekt heeft, want de X360 kon aardig toeren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
rjpurk schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:53:
Als ze de PS4 net zo stil al de PS3 krijgen dan ben ik tevreden, die maakte namelijk bijn ageen geluid. ben blij dat de X1 hier vooruitgang geboekt heeft, want de X360 kon aardig toeren maken.
Eerste versie? Die doen weinig tegen elkaar onder qua geluid (niet de slim2 bekijken, dat is jaren ontwikkeling verder). X360 is de CDdrive erg gehorig, maar bij grafische games is het toch de PS3 die de meeste herrie maakt (eerste generatie, 2de release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
AtlAntA schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:08:
[...]

Zelf ff googlen is toch niet zo moeilijk?

https://www.google.nl/m/s...O80QWwloG4Bg&ved=0CDcQqAI

Of 1 van de bronnen betrouwbaar is laat ik aan jezelf over om te beoordelen. ;)
Uit het het artikel van extremetech.com

Ultimately, as we’ve already reported numerous times, the real-world difference between the consoles is likely to be very, very small, except perhaps in console exclusives where developers program the games to make good use of console-specific architectural differences

http://www.extremetech.co...tempt-to-keep-up-with-ps4

Het krachtsverschil is er vooral op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:51
Ik denk wel dat je het in multiplatform games gaat zien, gewoon een wat hogere resolutie / antialiasing bij de ps4.

verder nog steeds dezelfde game natuurlijk, als je ver genoeg van de tv gaat zitten zie je het niet :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
haarbal schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:19:

verder nog steeds dezelfde game natuurlijk, als je ver genoeg van de tv gaat zitten zie je het niet :)
Grapjas, het verschil tussen een SNES en een PS3 zie je ook niet als je maar ver genoeg van je tv gaat zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
SinergyX schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:11:
[...]

Eerste versie? Die doen weinig tegen elkaar onder qua geluid (niet de slim2 bekijken, dat is jaren ontwikkeling verder). X360 is de CDdrive erg gehorig, maar bij grafische games is het toch de PS3 die de meeste herrie maakt (eerste generatie, 2de release).
Ik heb de allereerste fat PS3 nog, nooit geen problemen mee gehad met oververhitting of iets dergelijk, was zelden dat hij eens 2 minuten lang op volle toeren draaide, maar ik had meer het idee dat dit kwam doordat hij in een benauwde tv meubel stond. Een vriend van mij heeft een xbox slim en die maakt in vergelijking met mijn PS3 toch wat meer herrie en die heeft hem zo los op zijn bureau liggen, dus die heeft ook nog meer koude luchttoevoer dan dat mijn PS3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:19:
Ik denk wel dat je het in multiplatform games gaat zien, gewoon een wat hogere resolutie / antialiasing bij de ps4.

Ik denk dat je er niet eens ver naast zit, de PS4 zal vanwege de shaders een wat hoger level van AA/AF aankunnen (nog steeds theoretisch), resolutie/fps zal bij vrijwel alle games op 1080p/60 fps liggen, kunnen beide consoles gewoon makkelijk hebben, maar zeker in exclusives en als devs de moeite willen nemen zou daar vooral het verschil kunnen liggen.

Voordeel is ook nog dat programmeren voor de PS4 makkelijker is als je de verhalen moet geloven en dus dat ze die power makkelijker kunnen aanspreken.

De vraag blijft zoals hierboven ook al gemeld of je in real world performace dit verschil gaat opmerken als je op de bank een beetje zit te knallen ;)

• AtlAntA
Komt de drm trein al aan!

AC4, Watch Dogs bringing Uplay to PS4, Xbox One http://news.google.com/ne...ng-uplay-to-ps4-xbox-one/

• SinergyX
Neheeee, je moet dat zien als een extra sociaal netwerk waar je verbinding mee kan maken, zoals Battle.net of Origin :P

Andere kant, verbaast me nog steeds dat er mensen zijn die denken dat we anno 2013/2014 nog games kunnen spelen zonder enige vorm van DRM/digitale-limitatie/activatie :) Zijn altijd wel een paar, maar de grote jongens? Doen het allemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2013 14:22 ]

Verwijderd

post of neogaf van Pennello :

http://www.neogaf.com/for...p=80999997&postcount=1163
Basis is this:

1. Personally, I've seen both systems and games live at E3, Gamescom, and PAX. Played a little bit of PS4 games at PAX. There are great looking games on both systems. Ryse looks great, Forza is fantastic. I think Killzone looks awesome, and honestly have not been impressed with DriveClub (although it came a LONG way since E3). I really would like to see Infamous in person, but it hasn't been shown that I've seen. However, any difference between those games is subjective of course and subject to viewer bias, but looking at both systems it's hard to substantiate any claims around 40% - 50%

2. We're in the final stages of game and SW development now. We're working closely with 3rd parties as we approach launch. Reports we're hearing back from developers consistently are confirming that cross-plat games are running the same on both platforms.

I believe there is a point back near E3 where developers would have said their games were running better on PS4. I think Marc Whitten made the point that we'd just completed some driver work about a month ago just before Gamescom. And look at the frame-rate improvements in DR3 between Gamescom and PAX. We're making huge strides in our SW stability, and again, we have customized and balanced the system to reduce bottlenecks and optimize performance, in ways that aren't seen in the published specs.

As to the follow-up questions; I posted earlier I'm working with the engineers directly who I think (and you guys think) will be more credible than I am. I did say that I went to them for some supporting points which I posted here - so at this point it's probably best to let them speak on it. I'm not sure when, but more detail will show up.

It's late, and it's clear I'm doing more harm then good at this point. So best to let this rest from my seat and get back to you guys with the most credible source.
Vooral punt 2 is interessant.

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
SinergyX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:22:
Neheeee, je moet dat zien als een extra sociaal netwerk waar je verbinding mee kan maken, zoals Battle.net of Origin :P

Andere kant, verbaast me nog steeds dat er mensen zijn die denken dat we anno 2013/2014 nog games kunnen spelen zonder enige vorm van DRM/digitale-limitatie/activatie :) Zijn altijd wel een paar, maar de grote jongens? Doen het allemaal.
Alleen vergeet niet dat Uplay op de pc nu niet het meest stabiele platform is ... lees de problemen maar eens die users er mee hebben op de pc en ik ben bang dat het op de PS4 en Xbox one niet veel beter gaat zijn.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SinergyX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:22:
Maar consoles hebben altijd een heel goede vorm van DRM gehad: Zowel via verplichte schijfjes, als via account-bound digitale aankopen. Daar nog een extra laag DRM opzetten is al even stompzinnig als een UPlay layer bovenop je Steam layer in PC games.

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Even opgezocht wie Pennello is: MS Director of Product Planning. Dezelfde persoon die zegt dat xbone beter is dan PS4 omdat ze DirectX hebben uitgevonden en omdat zij de beste mensen uit de industrie hebben. 8)7 Hoog wij van WC eend gehalte. En daarmee trek je de waarde van de hele neogaf post onderuit. Dus laat maar. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Arx schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:17:
[...]

Even opgezocht wie Pennello is: MS Director of Product Planning. Dezelfde persoon die zegt dat xbone beter is dan PS4 omdat ze DirectX hebben uitgevonden en omdat zij de beste mensen uit de industrie hebben. 8)7 Hoog wij van WC eend gehalte. En daarmee trek je de waarde van de hele neogaf post onderuit. Dus laat maar. :)
Punt is dat als een hooggeplaatst Sony exec gelijkaardige verklaringen maakt, het bij neogaf als zoete koek gegeten wordt ;)

Verwijderd

[...]

1. Ja, logisch, als je zowieso het nieuws had gevolgd had je al geweten dat Penello MS director is, het is ook niet de eerste keer datie dit soort opmerkingen plaatst op twitter of fora
2. Neogaf is zowieso onbetrouwbaar, maakt niet uit wie wat eropzet, het is een open forum
3. Hij zegt nergens dat de Xbox beter is, hij zegt dat het performance verschil niet zo groot is als dat eerdere posts in dat topic deden geloven. Sterker nog hij geeft aan ook op de PS4 Killzone te hebben gespeeld en vond dat er super uitzien.

Uiteraard zal een MS medewerker altijd zeggen dat hun product niet slechter is dan dat van de concurrentie. Post was ook bedoeld als info, niet als de flamewar die jij er nu van probeert te maken?

Ik vind het zowieso redelijk moedig van een MS directeur om te antwoorden op vragen in een open forum (mits het hem is uiteraard, maar aangezien hij ook behoorlijk actief is op twitter geen reden om aan te nemen van niet), als je de hele thread leest zie je dat sommige reacties dan ook heel erg ver gaan (respectloos zelfs), beetje de trend op het inet tegenwoordig, wat erg jammer is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 16:41 ]

• AtlAntA
Sony doet het wat dat betreft wat subtieler.

http://www.psx-sense.nl/1...est-om-niet-te-verliezen/

En zoals penello zelf al aangeeft maakt alles wat hij zegt het alleen maar erger.

• SeamusXanthus
[...]

Die gast komt me anders aardig realistisch over. Hij zegt volgens mij vooral dat het verschil in performance in realiteit zeer klein is, en niet 50% zoals veel mensen denken te weten.

Dat hij vervolgens zegt dat ze wat betreft software optimalisatie de beste van de industrie hebben lijkt me ook niet ver gezocht. Als er één ding was waar iedereen het over eens was bij launch vorige generatie is dat de 360 jaren voor liep op software gebied. De hardware was weer veel beter van de PS3, wat ook wel logisch is. MS is nu eenmaal van huis uit een software bedrijf, en Sony een hardware bedrijf.
Zo gek is het niet te veronderstellen dat dit nu weer gaat gebeuren, of in elk geval dat die gast er vertrouwen in heeft.

Verder geeft hij aan met behulp van engineers te verklaren waarom het verschil zo veel kleiner zou zijn als wij denken. Als je werkelijk alleen maar PR bullshit aan het vertellen bent, dan lijkt me dat geen slimme strategie want dan val je vanzelf door de mand.

Als je Penello onbetrouwbaar vind moet je dezelfde vraagtekens zetten bij een Cerny en die wordt (terecht overigens) op handen gedragen.

• zwembroek
SeamusXanthus schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:23:
[...]

Die gast komt me anders aardig realistisch over. Hij zegt volgens mij vooral dat het verschil in performance in realiteit zeer klein is, en niet 50% zoals veel mensen denken te weten.
En ook al zou het performance verschil wel echt minimaal 30% zijn, dan nog zou je dit niet meteen bij de eerste generatie games zien. Dus als er nu nog geen zichtbaar verschil is tussen X1 en PS4 games wil dat nog niet zeggen dat dit in de toekomst ook het geval zou zijn.

Alle performance even opzij. Hier een filmpje van de nieuwe technieken in AC4 voor de next-gen consoles:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ayKkr8L_sUY]
Zoals verwacht dus wel wat nieuwe dingen, maar niet iets wat je heel snel zult herkennen. Het is vooral mooier en realistischer, maar niet een hele revolutie qua graphics. Wat overigens ook wel logisch is.

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Even opgezocht wie Pennello is: MS Director of Product Planning.
Opgezocht :? Staat gewoon ponticiaal op de pagina van de link. Sherlock :+

• zwembroek
Martinspire schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:23:
Alle performance even opzij. Hier een filmpje van de nieuwe technieken in AC4 voor de next-gen consoles:
[video]
Zoals verwacht dus wel wat nieuwe dingen, maar niet iets wat je heel snel zult herkennen. Het is vooral mooier en realistischer, maar niet een hele revolutie qua graphics. Wat overigens ook wel logisch is.
Vette game hoor. Prachtige setting ook. Day one aanschaf.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik heb er zelf geen ervaring mee/verstand van, maar zal de basis van OrbisOS, FreeBSD, een rol spelen in de aansturing door de software van de PS4?
Het komt op mij over alsof SONY probeert een sterker, veelzijdiger OS neer te zetten dan op de PS3 met FreeBSD als basis. Kan dit zorgen voor een inhaalslag op softwaregebied, of blijft het "waarschijnlijk" dat Microsoft toch wat meer optimalisaties kan doorvoeren?

Niet om een war uit te lokken, maar ik vraag me oprecht af of SONY niet net zo goed kan optimaliseren als Microsoft, die een hardware verschil achteraf eigenlijk niet meer kan inhalen...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik meen dat de PS3 ook al een FreeBSD fork draait? Ik denk dat Sony wel veel geleerd heeft van het PS3 OS tijdperk en een goede sprong voorwaarts zal maken. Maar dat zal Microsoft ook doen. Wat ik tot nu toe van het XB1 OS heb gezien bevalt me wel.

Ze hebben natuurlijk het voordeel van een heel Windows team in dienst te hebben dat mee kan helpen aan het XB1 OS. Het is en blijft een core product van Microsoft.

[ Voor 25% gewijzigd door kazuka op 12-09-2013 20:24 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Microsoft is het ervarenere bedrijf op het gebied van OS/software ontwikkeling, dat kan moeilijk ontkent worden. Wil dat zeggen dat Sony geen retegoed OS ken neerrzetten? Tuurlijk niet :) Betekend het dat MS geen draak van een OS kan opleveren? Tuurlijk niet. Beide bedrijven hebben een meer dan capabel ontwikkelteam in huis., maar beiden zijn ook zeker in staat om de boel danig te verkloten (voor beiden meer dan genoeg voorbeelden te vinden :p)

Het is echter niet gek om te vermoeden dat MS dankzij de ervaring een kleine voorsprong heeft op dat gebied. Hoe het echt uitpakt zal pas na de release zichtbaar zijn, maar nog waarschijnlijker pas een paar jaar na de release. De grootste fout die Sony volgens mij gemaakt heeft met de PS3 is zichzelf te weinig ruimte te geven voor uitbreidingen waardoor dingen als cross-game chat niet, of zeer lastig mogelijk waren. Die fouten zullen ze zeer waarschijnlijk niet nog een keer maken :)

Beide consoles draaien in de basis op een OS wat al jaren bestaat, en gewoon goed, snel en stabiel werkt (FreeBSD voor de PS4, en Windows/Xbox OS voor de X1).

Mijn gok? Beide consoles krijgen een prima OS, wat snel en soepel werkt, en waar bij beiden nog meer dan genoeg ruimte is voor uitbreidingen :)

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 12-09-2013 20:36 ]

Xbox

Verwijderd

BM schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:36:
Microsoft is het ervarenere bedrijf op het gebied van OS/software ontwikkeling, dat kan moeilijk ontkent worden. Wil dat zeggen dat Sony geen retegoed OS ken neerrzetten? Tuurlijk niet :) Betekend het dat MS geen draak van een OS kan opleveren? Tuurlijk niet. Beide bedrijven hebben een meer dan capabel ontwikkelteam in huis., maar beiden zijn ook zeker in staat om de boel danig te verkloten (voor beiden meer dan genoeg voorbeelden te vinden :p)

Het is echter niet gek om te vermoeden dat MS dankzij de ervaring een kleine voorsprong heeft op dat gebied. Hoe het echt uitpakt zal pas na de release zichtbaar zijn, maar nog waarschijnlijker pas een paar jaar na de release. De grootste fout die Sony volgens mij gemaakt heeft met de PS3 is zichzelf te weinig ruimte te geven voor uitbreidingen waardoor dingen als cross-game chat niet, of zeer lastig mogelijk waren. Die fouten zullen ze zeer waarschijnlijk niet nog een keer maken :)

Beide consoles draaien in de basis op een OS wat al jaren bestaat, en gewoon goed, snel en stabiel werkt (FreeBSD voor de PS4, en Windows/Xbox OS voor de X1).

Mijn gok? Beide consoles krijgen een prima OS, wat snel en soepel werkt, en waar bij beiden nog meer dan genoeg ruimte is voor uitbreidingen :)
Het voordeel is gelijk ook het nadeel voor MS vind ik. Het probleem zit bij hun in het idee dat er 1 OS voor elk platform moet zijn en dat is gewoon niet zo. Op een tablet werkt het ene goed, op een PC het andere en op een console is het weer anders. MS ziet dit alleen niet in en maakt windows 8 voor alles en ik vind het maar niks

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Windows 8 werkt anders op zowel pc's als tablets en telefoons super.

Sig

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:43:
[...]Het voordeel is gelijk ook het nadeel voor MS vind ik. Het probleem zit bij hun in het idee dat er 1 OS voor elk platform moet zijn en dat is gewoon niet zo. Op een tablet werkt het ene goed, op een PC het andere en op een console is het weer anders. MS ziet dit alleen niet in en maakt windows 8 voor alles en ik vind het maar niks
Ik vind dat juist een voordeel! (en ik ga 100% voor de PS4 ipv X1 om andere redenen).

Ik vind juist die integratie tussen pc en tablet, en later ook phone (is nu alleen metro style met Windows phone, maar wordt uiteindelijk allemaal dezelfde kernel), juist super. Bijv. : je bent een developer van een app, dan heb je gelijk je app op meerdere apparaten gepublished (PC, tablet, phone), én meerdere platformen (ARM, X86). Straks op de X1 komen er, zonder twijfel, ook gewoon apps die je ook op je tablet en pc kunt draaien.

Nee, dat is één van de weinige dingen die MS goed doet met de X1 console. (op tablet en telefoon gebied zijn ze tegenwoordig wel super bezig! Zeer content met Surface RT tablet en Windows Phone).

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 12-09-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Nu ik in het Xbox topic het voor mij ingewikkelde verhaal over regio's etcetera lees rijst bij mij de vraag of dit voor de ps4 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
AtlAntA schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:57:
Nu ik in het Xbox topic het voor mij ingewikkelde verhaal over regio's etcetera lees rijst bij mij de vraag of dit voor de ps4 ook zo is.
Volgens mij is het voor de X1 helemaal niet zo ingewikkeld, snap ook niet zo goed waarom die discussie maar door blijft gaan :)

Je selecteert een regio op je console, en het enige waar je rekening mee moet houden is dat je kunt afrekenen in dat land. Dat kan met een creditcard (billingadres moet matchen met de regio die geselecteerd is), of prepaid valuta, en dan hoeft 'alleen' de currency te matchen.

Dat is iig hoe ik het nu begrijp :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:22:
[...]

Ik vind dat juist een voordeel! (en ik ga 100% voor de PS4 ipv X1 om andere redenen).

Ik vind juist die integratie tussen pc en tablet, en later ook phone (is nu alleen metro style met Windows phone, maar wordt uiteindelijk allemaal dezelfde kernel), juist super. Bijv. : je bent een developer van een app, dan heb je gelijk je app op meerdere apparaten gepublished (PC, tablet, phone), én meerdere platformen (ARM, X86). Straks op de X1 komen er, zonder twijfel, ook gewoon apps die je ook op je tablet en pc kunt draaien.

Nee, dat is één van de weinige dingen die MS goed doet met de X1 console. (op tablet en telefoon gebied zijn ze tegenwoordig wel super bezig! Zeer content met Surface RT tablet en Windows Phone).
Ja, dat principe vind ik ook goed. Alleen ook tiles op een desktop vind ik gebrek aan kennis van je eigen platform. Het werkt op zich ok, maar voegt niks, maar dan ook niks toe aan windows (in positieve zin dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:50
AtlAntA schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:57:
Als je wacht totdat de X1 in Nederland officieel verkrijgbaar is kies je vanzelfsprekend voor de regio Nederland en hoef je je niets van dat regio verhaal aan te trekken.

Het regio verhaal is alleen van toepassing wanneer je de X1 voor de officiële launch in Nederland toch wilt gebruiken. En dan nog is het simpel:
- Kiezen voor regio Ierland betekend dat de prijs producten (bijv. games) in de online store in Euro's staan afgebeeld en je een Engelstalig menu krijgt. Hierbij is niet zeker of alle voice commands van Kinect direct gebruikt kunnen worden.
- Regio UK prijzen in ponden, Engelstalig menu, voice commands van Kinect kunnen direct gebruikt worden.

Zodra de X1 in Nederland verkrijgbaar is kun je alsnog de eerder gekozen regio (Bijv. Ierland/UK)omzetten naar Nederland, en maakt het allemaal niets meer uit. Het is niet van belang of je de X1 in Duitsland, UK of een ander land gekocht hebt.
Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!