Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
http://www.edge-online.co...and-xbox-one-performance/

"One source even suggested that enforcing parity across consoles could become a political issue between platform holders, developers and publishers. They said that it could damage perceptions of a cross platform title, not to mention Xbox One, if the PS4 version shipped with an obviously superior resolution and framerate; better to “castrate” the PS4 version and release near-identical games to avoid ruffling any feathers.

This claim was later countered by a contact at a different studio. “It would be totally fine for us to make one version prettier without any political difficulties but it usually doesn’t make financial sense,” they said, “unless it’s a very simple tweak.”

Damn.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02
Waar rook is is vuur :). maar een artikel dat alleen bestaat uit anonieme bronnen is niet heel boeiend in mijn optiek. :) Beetje teleurstellende journalistiek van Edge. Alhoewel ze al jaren niet meer on edge zijn :P

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-09-2013 14:07 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:00:
Waar rook is is vuur :). maar een artikel dat alleen bestaat uit anonieme bronnen is niet heel boeiend in mijn optiek. :)
Tja het is afwachten, maar de PS4 gamer is er dan wel de dupe van een zwakkere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

In mijn ogen valt dat wel mee. We hebben in ieder geval de first party games die dan de vloer aanvegen met de X1 ;) .

Precies ook waarom ik switch naar PlayStation. Veel te veel focus op randzaken en minder op gaming. Dit artikel bevestigd mijn gevoel voor mijzelf alleen maar weer.

[ Voor 41% gewijzigd door CR1691 op 13-09-2013 14:10 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
CR1691 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:03:
In mijn ogen valt dat wel mee. We hebben in ieder geval de first party games die dan de vloer aanvegen met de X1 ;) .

Precies ook waarom ik switch naar PlayStation. Veel te veel focus op randzaken en minder op gaming. Dit artikel bevestigd mijn gevoel voor mijzelf alleen maar weer.
Overdrijven is ook een vak, als niemand nog wat wat de _echte_ verschillen zijn. Kijk maar naar GTA4, niemand die daar interesseerde dat de X360 'beter' draaide dan de PS3 versie, benieuwd of dat bij GTA5 hetzelfde verhaal is.

Andere kant, als de first party hetzelfde niveau wordt als op de PS3, kan ik daar absoluut niet wakker om liggen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:02:
[...]

Tja het is afwachten, maar de PS4 gamer is er dan wel de dupe van een zwakkere console.
Tja dat was te verwachten. We krijgen in ieder geval wederom grafisch de mooiste exclusives.
SinergyX schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:17:
[...]
Andere kant, als de first party hetzelfde niveau wordt als op de PS3, kan ik daar absoluut niet wakker om liggen :P
Lees ik het verkeerd, of zeg je nu dat je het niveau van de exclusives op de PS3 niet hoog vindt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Vreemde opmerking inderdaad. Dat het niet je smaak is kan natuurlijk, maar het niveau ligt hoger dan jij nu doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Origins schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:48:
http://www.edge-online.co...and-xbox-one-performance/

"One source even suggested that enforcing parity across consoles could become a political issue between platform holders, developers and publishers. They said that it could damage perceptions of a cross platform title, not to mention Xbox One, if the PS4 version shipped with an obviously superior resolution and framerate; better to “castrate” the PS4 version and release near-identical games to avoid ruffling any feathers.

This claim was later countered by a contact at a different studio. “It would be totally fine for us to make one version prettier without any political difficulties but it usually doesn’t make financial sense,” they said, “unless it’s a very simple tweak.”

Damn.. :(
Wat een onwaarschijnlijk verhaal over politieke redenen om de PS4 expres slecht te maken. Xbox titels waren VEEL mooier dan PS2 titels, Xbox 360 titels waren vaak mooier dan PS3 titels, en nu zou dat ineens niet meer kunnen dat PS4 titels mooier worden dan Xbox One titels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Niveau, style, soort, ik ben niet echt onder de indruk geweest van de afgelopen exclusives van de PS3.

Nu heb ik al bizar weinig met single player RPG's, maar proberen ze dan wat online, is het dramatisch (Uncharted). De oude exclusives (heavenly sword en F1CE) vond ik vermakelijk, maar het blijft voor mij nog hetzelfde; exclusives zeggen niets over kwaliteit.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:50

MonkeySleeve

It's just Monkey business

SeamusXanthus schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:
[...]

Wat een onwaarschijnlijk verhaal over politieke redenen om de PS4 expres slecht te maken. Xbox titels waren VEEL mooier dan PS2 titels, Xbox 360 titels waren vaak mooier dan PS3 titels, en nu zou dat ineens niet meer kunnen?
Nog niks gezien op de Xbox 360 wat in de buurt kwam van Uncharted 3.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:
Niveau, style, soort, ik ben niet echt onder de indruk geweest van de afgelopen exclusives van de PS3.

Nu heb ik al bizar weinig met single player RPG's, maar proberen ze dan wat online, is het dramatisch (Uncharted). De oude exclusives (heavenly sword en F1CE) vond ik vermakelijk, maar het blijft voor mij nog hetzelfde; exclusives zeggen niets over kwaliteit.
Hey! dat is toevallig, dat had ik dus met de 360 geen enkele game kon mij bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tja als je die games op online gaat beoordelen ben je in mijn ogen sowieso niet goed bezig. Daar zijn die games ook totaal niet voor ontworpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@ThE_OwNeR Ik heb het uiteraard over multiplatform games, anders valt er weinig te vergelijken en te klagen natuurlijk...

Ik heb mijn reactie wat aangepast, want het stond er alsof ik dacht dat Xbox weer betere graphics laat zien (en dat is niet zo natuurlijk). Maar ik bedoelde dat er sinds jaar en dag grote verschillen zijn tussen versies, en dat het erg onwaarschijnlijk is dat de PS4 versie expres slecht wordt gemaakt zoals het artikel beweert. Waarom zou dat namelijk nu ineens gebeuren, als dit al jaren niet het geva is?

[ Voor 62% gewijzigd door SeamusXanthus op 13-09-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CR1691 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:41:
Tja als je die games op online gaat beoordelen ben je in mijn ogen sowieso niet goed bezig. Daar zijn die games ook totaal niet voor ontworpen!
Ik pak 1 voorbeeldje, en nu beoordeel ik alles daarop? Ik zeg toch duidelijk dat ik toch al niets heb met singleplayer RPG's (uitzondering daargelaten), en laten nu de 'toppers' van PS3 exclusives SP-RPG's zijn?

Maar wel grappig hoe dan meteen de vergelijking weer naar de X360 moet gaan, ik vergelijk helemaal niets met de X360, maar exclusives an sich tov multiplatforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Je gebruikt dan ook een heel slecht voorbeeld. Je weet heel goed dat een game als Uncharted niet beoordeeld moet worden op multiplayer, daar is het ook gewoon niet sterk in. Gelukkig zetten ze wel telkens hele leuke verhalen neer ipv de zoveelste multiplayer game die je na een paar weken spelen toch weer vergeten bent.

En ''toppers''? Als we de beoordelingen van de experts mogen geloven zijn het stuk voor stuk topgames die exclusief voor de PS uitkomen, met een negatieve uitschieter daargelaten uiteraard. Wat was ook alweer de laatste fatsoenlijke exclusive voor de 360? Als je die weet mag je het mij vertellen, ik zou die graag voor mijn console aanschaffen ;).

[ Voor 13% gewijzigd door CR1691 op 13-09-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:50

MonkeySleeve

It's just Monkey business

SeamusXanthus schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:41:
@ThE_OwNeR Ik heb het uiteraard over multiplatform games, anders valt er weinig te vergelijken en te klagen natuurlijk...

Ik heb mijn reactie wat aangepast, want het stond er alsof ik dacht dat Xbox weer betere graphics laat zien (en dat is niet zo natuurlijk). Maar ik bedoelde dat er sinds jaar en dag grote verschillen zijn tussen versies, en dat het erg onwaarschijnlijk is dat de PS4 versie expres slecht wordt gemaakt zoals het artikel beweert. Waarom zou dat namelijk nu ineens gebeuren, als dit al jaren niet het geva is?
Ah ok op die manier. Nee daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Multiplatform games zien er vaak net iets beter uit op Xbox.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft toch niks met niveau te maken? Je kan moeilijk ontkennen dat het niveau van exclusives op de PS3 over het algemeen hoger ligt dan op de 360. Of je de games wel of niet leuk vindt is iets anders.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 13-09-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Wat bedoel je dan met niveau? :)

Graphics, verhaal, gameplay, addiction factor? Zeg het maar... Het is niet zo moeilijk om dat te ontkennen hoor :) Het is namelijk volledig afhankelijk van je persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59
Waarom die smiley bij waar rook is is vuur? Kan ik daar uit opmaken dat je dat een normale gang van zaken vind?

Verder staat in het desbetreffende artikel. "Even this close to launch, “the hardware isn’t locked,” said another source".

Hardware technisch staat alles toch vast zou je zeggen, aangezien de produkte al lang is gestart.
Aparte uitspraak dan, driver optimalisaties daar gelaten.

[ Voor 40% gewijzigd door zwembroek op 13-09-2013 15:07 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik verwacht op basis van de berichtgeving de afgelopen maanden wel dat de PS4 in de basis sneller is ja. :) Lijkt me toch niet zo onlogisch? Ik verwacht echter in de praktijk weinig boeiende verschillen. Ik koop ze echter toch allebei vanwege de diverse exclusives. Net zoals de vorige twee generaties.

Echter zo'n artikel van Edge zegt echter zeer weinig. Ja meneer X van bedrijf X zegt X en meneer Y van bedrijf Y zegt Y... Of zeg niets, of vul X en Y gewoon volledig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:11:
Ik verwacht op basis van de berichtgeving de afgelopen maanden wel dat de PS4 in de basis sneller is ja. :) Lijkt me toch niet zo onlogisch? Ik verwacht echter in de praktijk weinig boeiende verschillen. Ik koop ze echter toch allebei vanwege de diverse exclusives. Net zoals de vorige twee generaties.

Echter zo'n artikel van Edge zegt echter zeer weinig. Ja meneer X van bedrijf X zegt X en meneer Y van bedrijf Y zegt Y... Of zeg niets, of vul X en Y gewoon volledig in.
Waarom zou een Edge liegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:
[...]

Wat een onwaarschijnlijk verhaal over politieke redenen om de PS4 expres slecht te maken. Xbox titels waren VEEL mooier dan PS2 titels, Xbox 360 titels waren vaak mooier dan PS3 titels, en nu zou dat ineens niet meer kunnen dat PS4 titels mooier worden dan Xbox One titels?
Zou idd erg vreemd zijn. Een developer gaat zijn game echt niet expres minder mooi maken om de boel gelijk te houden tussen de verschillende platformen. Ze moeten ook nog gewoon concurreren met de overige games op de markt, en dan wil je dat je game zou goed mogelijk loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zeg ik dat Edge liegt? Volgens mij zeg ik dat nergens.

Wat ik zou willen weten is waar X en Y werken en wat de namen/functies zijn bij bedrijf X en Y? Zonder deze informatie is het artikel vrij nutteloos in mijn optiek? Is het een senior developer bij een groot bedrijf, of is het een stagair? :P Dat kan ik niet uit het artikel halen en is wel relevant voor de discussie... Anonimiteit is leuk, maar heeft zijn grenzen met betrekking tot relevantie als je de informatie niet kunt checken?

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-09-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:16:
Zeg ik dat Edge liegt? Volgens mij zeg ik dat nergens.

Wat ik zou willen weten is waar X en Y werken en wat de namen/functies zijn bij bedrijf X en Y? Zonder deze informatie is het artikel vrij nutteloos in mijn optiek? Is het een senior developer bij een groot bedrijf, of is het een stagair? :P
Waarom zouden ze hun bronnen bekend maken? betekend dat ze evt hun baan kwijt zouden raken toch? of is dit omdat het bericht in het nadeel is van Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zucht, vraag me weer af waarom ik hier heb gepost.

Nee, ik zeg toch al dat ik er niet van op kijk dat de PS4 gewoon sneller is. Echter van die nieuwsberichten met anonieme bronnen doet me gewoon zeer weinig, ongeacht de boodschap.

Ik sprak net met een developer van een software bedrijf. Hij zei dat de WiiU stiekem sneller is dan de PS4 en de X1 bij elkaar, maar dat komt pas in 2014 tot haar recht in games. Maar hij is bang om ontslagen te worden dus ik geef zijn naam niet vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:25:

Nee, ik zeg toch al dat ik er niet van op kijk dat de PS4 gewoon sneller is. Echter van die nieuwsberichten met anonieme bronnen doet me gewoon zeer weinig, ongeacht de boodschap.

Ik sprak net met een developer van een software bedrijf. Hij zei dat de WiiU stiekem sneller is dan de PS4 en de X1 bij elkaar, maar dat komt pas in 2014 tot haar recht in games. Maar hij is bang om ontslagen te worden dus ik geef zijn naam niet vrij.
EDGE die heeft ook al het geheugen bekend gemaakt voordat PS4 dit zelf bekend maakte, ze komen op mij betrouwbaar over.
Ze hebben ook geen reden om te liegen hierover.

Maar goed we zien het wel, erg jammer nogmaals dat PS4 gamer evt de dupe is hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:56:
Wat bedoel je dan met niveau? :)

Graphics, verhaal, gameplay, addiction factor? Zeg het maar... Het is niet zo moeilijk om dat te ontkennen hoor :) Het is namelijk volledig afhankelijk van je persoonlijke smaak.
Graphics
Verhaal
Voice acting en motion capture
Animaties
Geluid
Gameplay

Heeft niks met smaak te maken hoor, die zijn goed of die zijn niet goed. Of je het wel of niet leuk vindt is een geheel ander verhaal. Ik vind Skyrim bijvoorbeeld geen ene reet aan. Maar dat neemt nog niet weg dat deze game van een hoog niveau is. Mozart had ook een zeer hoog niveau voor zijn tijd, maar ik vind klassieke muziek verder vreselijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:25:

Ik begrijp je goed en met mij naar ik mag hopen toch vele anderen, dit specifieke artikel is inderdaad niet zo sterk vanwege alle argumenten die je al hebt aangehaald, maar dat is eigenlijk met veel zaken zo, wij kunnen ze toch niet checken alleen maar aan nemen en achteraf zien wat er klopte en wat niet klopte.

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 13-09-2013 15:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Origins schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:28:
[...]

EDGE die heeft ook al het geheugen bekend gemaakt voordat PS4 dit zelf bekend maakte, ze komen op mij betrouwbaar over.
Ze hebben ook geen reden om te liegen hierover.

Maar goed we zien het wel, erg jammer nogmaals dat PS4 gamer evt de dupe is hiervan.
De dupe waarvan? Dat een game niet significant beter is op de PS4 dan op de One?
Kan me goed voorstellen dat je als developer met de PS4 iets minder optimalisaties doorvoert om dezelfde ervaring te krijgen als op de One. En dat je dus goedkoper kan ontwikkelen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Dit vind ik toch wel een veel interressante quote:
PlayStation 4 is currently around 50 per cent faster than its rival Xbox One. Multiple high-level game development sources have described the difference in performance between the consoles as “significant” and “obvious.”

Our contacts have told us that memory reads on PS4 are 40-50 per cent quicker than Xbox One, and its ALU (Arithmetic Logic Unit) is around 50 per cent faster. One basic example we were given suggested that without optimisation for either console, a platform-agnostic development build can run at around 30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One. “Xbox One is weaker and it’s a pain to use its ESRAM,” concluded one developer.

Microsoft is aware of the problem and, having recently upped the clock speed of Xbox One, is working hard to close the gap on PS4, though one developer we spoke to downplayed the move. “The clock speed update is not significant, it does not change things that much,” he said. “Of course, something is better than nothing.”

Even this close to launch, “the hardware isn’t locked,” said another source. Sony and Microsoft are each still working on the graphics drivers for each console, and Xbox One is lagging behind in this regard – Microsoft “has been late on their drivers and that has been hurting them,” said one source. Another described Xbox One’s graphics drivers less charitably as “horrible”. Both consoles’ graphics drivers will continue to improve right up to – and beyond – launch, which will even up the difference in performance a little.
Dit is iets dat al veel langer door veel devs geroepen wordt.

Ze eindigen dan weer met de volgende:
The difference between cross platform launch window games will be small, and improved graphics drivers plus the power of the cloud might yet tip the balance in Xbox One’s favour. Nonetheless, at launch, PS4 will be the more capable console
Hiermee stellen ze dat drivers en de cloud deze 50pct performance weer kunnen dichten? Dat zou ik vreemd vinden. Sony zit ook niet stil qua drivers en de cloud als powerboost is al meerdere malen debunked.

Dit soort bericht lijken me ook echt waar, waarom zou ms in godsnaam zulke last miniute clockspeed wijzigigingen hebben willen doorvoeren als ze al zo krachtig achter hun product stonden? Als je hun PR mag geloven was dat toch helemaal niet nodig ze hadden immers de power of the cloud en het enorm snelle esram gebeuren. paniekvoetbal if i ever saw it. Dat het verschil danook zo groot zou zijn was eigenlijk niet te verwachten. Zeker niet als je kijkt hoe forza 5 draait. maargoed er werd al gezegt dat ondank dat het er goed uitziet er bijna geen zware engine zaken inzitten en alle lichteffecten statisch zijn. Een driveclub bijvoorbeeld heeft een compleet dinamische engine voor licht en dat is te zien in laatste screenshots.

Deze gen is sneller voorbij dan we allemaal hopen denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door swopdark op 13-09-2013 16:19 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:51:
[...]

De dupe waarvan? Dat een game niet significant beter is op de PS4 dan op de One?
Kan me goed voorstellen dat je als developer met de PS4 iets minder optimalisaties doorvoert om dezelfde ervaring te krijgen als op de One. En dat je dus goedkoper kan ontwikkelen.
Dat er vermoedelijk niet alles uit de hardware gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59
Ik snap deze zin niet helemaal. "Even this close to launch, “the hardware isn’t locked".
Bedoelen ze hiermee de drivers, clock snelheden, etc of ook de hardware an sich?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik denk dat de clocksnelheden welke ze bij de launch willen gaan gebruiken nog niet 100% vast staan.

Het blijft gewoon heel erg tricky om uit te gaan van dergelijke berichten om een console al te beoordelen voordat hij is uitgebracht. Na de PS4 release wordt duidelijk wat deze allemaal ECHT kan. En na de X1 release wordt helemaal duidelijk wat deze allemaal ECHT kan.
En dan nog, maanden en jaren na de release wordt alles nog verder geoptimaliseerd. Dat zag je bij de huidige generatie ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Je kan je beginnen af te vragen of de Xbox one bij de launch niet zo'n bizar grote day one patch nodig heeft met al die 180 wisselingen (drm aan/uit cloud powered aan/uit) en driver en cpu/gpu upclockes.... ik denk dat we een hoop gebrickte gloedjenieuwe xbox one gaan zien. Gelukkig komen onze xbox ones pas als de kinderziektes eruit zijn.... ergens in VOORJAAR 2014 denk ik.

Laat staan hoe gevoelig dit window 8 model niet gaat zijn voor virussen, piracy etc.

[ Voor 17% gewijzigd door swopdark op 13-09-2013 17:41 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Als die quotes van niet zeggende gameontwikkelaars, blijkbaar schijnen velen hier te vergeten dat deze hun broodheren gewoon naar de mond praten. Een ontwikkelaar die binnen loopt op het Playstation plaform zal niet snel iets heel positiefs zeggen over een concurrerende machine.

Er zijn nog maar zo weinig mensen die PS4 en een Xbox One vast gehad hebben, laat staan dat ze er mee hebben kunnen testen. Kortom, er valt nog steeds niets te zeggen over het uit eindelijke verschil. Allemaal speculatie waar velen hier maar graag naar happen. Als of hen een lekker worst wordt voor gehouden.
swopdark schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:37:
Je kan je beginnen af te vragen of de Xbox one bij de launch niet zo'n bizar grote day one patch nodig heeft met al die 180 wisselingen (drm aan/uit cloud powered aan/uit) en driver en cpu/gpu upclockes.... ik denk dat we een hoop gebrickte gloedjenieuwe xbox one gaan zien. Gelukkig komen onze xbox ones pas als de kinderziektes eruit zijn.... ergens in maart 2014 denk ik.

Laat staan hoe gevoelig dit window 8 model niet gaat zijn voor virussen, piracy etc.
Kom op zeg, is dit nou nodig? Met de zin "ik denk" haal jij de suggestie vooraf al weer helemaal onderuit.
Je loopt gewoon weer ouderwets te flamen op een platform wat jij toch niet gaat kopen. Gewoon niet doen, het is namelijk heel irritant.

De one-day patch waar je het overhebt is grotendeels bedoelt om het DRM verhaal ongedaan te maken, dat deze patch een xbox zou brikken, en dan ook nog een "hoop" is niet anders dan een aanname.

Ook de datum die je aangeeft slaat nergens op, vooral omdat het meer een gok is dan dat je feitelijke bewijzen hebt.

Keep up the facts......

[ Voor 49% gewijzigd door Bullet NL op 13-09-2013 16:46 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
*knip* mag weg ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Bullet NL op 13-09-2013 16:46 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je kan je beginnen af te vragen of de Xbox one bij de launch niet zo'n bizar grote day one patch nodig heeft met al die 180 wisselingen en driveren cpu.gpu u[pclockes.... ik denk dat we een hoop gebrickte gloedjenieuwe xbox one gaan zien. Gelukkig komen onze xbox ones pas als de kinderziektes eruit zijn.... ergens in maart 2014 denk ik.
Zo had ik even een random brainfart:
Stel dat ze middels firmware updates de klok achteraf nog kunnen bijstellen, of zelfs bij bepaalde games de klok een stukje hoger trappen dan in andere games waar het niet nodig is. Zegmaar de AMD Overdrive functie icm met Catalyst program-profiles, Forza -> CPU 840mhz, Tekken start op -> 800mhz (fictieve cijfers).

Nu heb ik geen idee hoe stabiel elk onderdeel is van de XO, maar ik denk niet dat ze gaan proberen dat ding op het randje te duwen dat er gewoon instabiele XO's komen die gewoon spontaan gaan rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Bullet NL schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:40:
Als die quotes van niet zeggende gameontwikkelaars, blijkbaar schijnen velen hier te vergeten dat deze hun broodheren gewoon naar de mond praten. Een ontwikkelaar die binnen loopt op het Playstation plaform zal niet snel iets heel positiefs zeggen over een concurrerende machine.
Er zijn anders verrassend weinig devs die het omgekeerde melden over de specs van de nieuwe next gens. Waar rook is is vuur.
Er zijn nog maar zo weinig mensen die PS4 en een Xbox One vast gehad hebben, laat staan dat ze er mee hebben kunnen testen. Kortom, er valt nog steeds niets te zeggen over het uit eindelijke verschil. Allemaal speculatie waar velen hier maar graag naar happen. Als of hen een lekker worst wordt voor gehouden.
Als de geruchten maar blijven aanhouden en zelfs hoogeplaatste mensen binnen MS vreemde uitspraken gaan doen rondom de specs op diverse fora (GAF) is het zeker interrassante kost om te blijven lezen. Ik denk dat het erg vreemd zou zijn dat devs 2 maanden voor de launch van een console nog steeds niks kunnen zeggen over performance verschil. Ik ben geen developer maar het lijkt me dat ze nu toch wel al heel ver zouden moeten zijn zoniet bijna klaar.

Ik vind het meer grappig hoe veel mensen zich maar blijven vasthouden aan hun eigen visie terwijl heel technisch internet zich langzaam aansluit bij de geruchten en uitspraken van devs. MS gokt op kinect, Sony op games. Dat is zichtbaar in de specs en straks de performance in games.
Kom op zeg, is dit nou nodig? Met de zin "ik denk" haal jij de suggestie vooraf al weer helemaal onderuit.
Je loopt gewoon weer ouderwets te flamen op een platform wat jij toch niet gaat kopen. Gewoon niet doen, het is namelijk heel irritant.
lange tenen heet dat. Wil je zeggen dat het een klein patch is die ze gaan launchen? Lijkt me dat je daar best wel over kan praten. Zowel de 360 als de PS3 hebben meerdere keren last gehad van bricks na system updates en deze gen zal niet anders zijn.MS trapt em af dit keer.
Ook de datum die je aangeeft slaat nergens op, vooral omdat het meer een gok is dan dat je feitelijke bewijzen hebt.
klopt, ik houd hem wel op voorjaar 2014 dan, ik weet niet of je daar blijer van moet worden.
Keep up the facts......
Veel feiten hebben we niet naast hand ons van devs, uitspraken van PR en eea aan data sheets. genoeg om veel fora te laten overkoken. Laast ik heel eerlijk zijn ik smul ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Als je de diverse fora en reacties op newssites kijkt is het gewoon triest gesteld met deze discussie. Dat mensen kunnen smullen van dat geflame, gebash en wat niet nog meer, snap ik niet. Het gaat gewoon niet eens over de games an sich... Deze discussies aanschouwend, ben ik niet verbaasd dat gamen nog steeds in de algemene perceptie als kinderachtig wordt ervaren...

2 succesvolle consoles (laten we de wiiu ff buiten beschouwing in deze discussie) is in mijn optiek altijd beter dan 1... Maarjah, een grote meerderheid hoopt liever dat 1 console slaagt en de andere faalt, en dat vanwege een voorkeur voor een bepaald merk ofzo? Ik snap het echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:54:
Maarjah, een grote meerderheid hoopt liever dat 1 console slaagt en de andere faalt, en dat vanwege een voorkeur voor een bepaald merk ofzo? Ik snap het echt niet :)
Volgens mij valt dat wel mee hoor. Zeker geen grote meerderheid. Ja de echte echte fanboys hopen dat misschien. Maar ieder weldenkend mens begrijpt dat concurrentie alleen maar positief is voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Lat ik dan eerlijk zijn: Ja, ik hoop wel degelijk dat de PS4 het (aardig wat) beter gaat doen dan de X1.
Waarom? Als de PS4 de vloer aanveegt met de X1 krijgen we hopelijk meer spellen als Uncharted, meer als Journey/unfinished swan, meer God of war, etc. voor de Xbox. Die spellen liggen mij wel en die heb je nu niet of minder op X1. Natuurlijk hoop ik niet op een100% winst voor SONY, maar 65-35 of 60-40 lijkt me leuk. Ik hoop dat MS dan een beetje de SONY kant op gaat met meer (voor mij) aantrekkelijke games en minder tv/kinect/first person shooter/racegame/FPS/racegame-achtig gezever met hier en daar wat voice commands.

Hoop ik dat de PS4 "wint"? Zoals ik het nu zie wel, want wat de PS4 doet sluit namelijk vele malen beter aan op mijn wensen dan wat de X1 (zoals het er nu uitziet) gaat doen. Hoop ik dat MS stopt met Xbox-en uitbrengen omdat het zó slecht zal gaan? Absoluut niet.
Ik hoop dat de ongetwijfeld aankomende X2 een beetje de SONY strategie volgt, met voor mij interessante content en zonder randzaken die ik toch wel links laat liggen zoals kinect. Dat zorgt er voor mij persoonlijk voor dat er concurrentie voor SONY is, zoals het nu staat is dier er voor mij namelijk gewoon niet.

Edit: en tóch zou ik mezelf geen fanboy noemen, het is gewoon dat MS niet aansluit bij mijn wensen. Voorheen had ik vaker nintendo-spul dan sony-spul

[ Voor 6% gewijzigd door vaagisdenaam op 13-09-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Martinspire schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:23:
Alle performance even opzij. Hier een filmpje van de nieuwe technieken in AC4 voor de next-gen consoles:
[video]
Zoals verwacht dus wel wat nieuwe dingen, maar niet iets wat je heel snel zult herkennen. Het is vooral mooier en realistischer, maar niet een hele revolutie qua graphics. Wat overigens ook wel logisch is.
Zier er imho wel goed uit, meer details, mooiere belichting, mooiere flora en fauna, mooiere weerseffecten, realistischer water. Ik kan niet wachten tot ik dit op mijn eigen tv kan zien.

En wat is wel een echte revolutie? Imho is er sinds de 3Dfx kaarten geen echte revolutie meer geweest en zo'n grote stap qua grafische verbetering gaat er ook nooit weer komen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Chaoss schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:20:
[...]

Zier er imho wel goed uit, meer details, mooiere belichting, mooiere flora en fauna, mooiere weerseffecten, realistischer water. Ik kan niet wachten tot ik dit op mijn eigen tv kan zien.

En wat is wel een echte revolutie? Imho is er sinds de 3Dfx kaarten geen echte revolutie meer geweest en zo'n grote stap qua grafische verbetering gaat er ook nooit weer komen.
AC4 ziet er goed uit (maar dat vind ik ook van de nieuwe CoD) maar AC4 en CoD heeft ook iets last gens over zich. Ik vind het lastig te omschrijven wat dat precies is, maar ik vermoedt dat het met de wat "statische" animaties van de karakters zelf te maken heeft in vergelijking met bv Infamous. Infamous oogt wat meer dynamisch met de cloth simulatie en de expressies in het gezicht terwijl de AC4 karakters altijd even chagareinig in de wereld rondlopen. Desalniettemin vind ik het leuk overkomen en zit ik nu al uit te kijken om me zelf te laten verdwalen in het Caribisch gebied. Ik koop 'em. :)

Waar ik zelf echt naar uitkijk is niet zozeer de next gen upgrade (ook leuk!), maar dat hele VR gebeuren zoals dat nu met Oculus Rift gebeurd. Ik vermoed werkelijk eindelijk een echte revolutie zoals we dat ook hadden met 3dfx in 1994, 20 jaar geleden. Een revolutie waarin een nieuwe afslag in computertechniek werd genomen die iteratie op iteratie beter werd tot het moment waar onze next gen consoles zich nu 20 jaar later in begeven. Met name de immersie wat VR biedt spreekt me aan. Wellicht nu beperkt, maar stel je eens voor hoe VR zich in diezelfde 20 jaar kan ontwikkelen iteratie na iteratie? VR is geen next gen, maar new gen! :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

Superkiwi

Hoi doei

Even wat quotjes van je vaagisdenaam:
vaagisdenaam schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:05:
-Laat ik dan eerlijk zijn: Ja, ik hoop wel degelijk dat de PS4 het (aardig wat) beter gaat doen dan de X1.

-Die spellen liggen mij wel en die heb je nu niet of minder op X1.

-Ik hoop dat MS dan een beetje de SONY kant op gaat

-Zoals ik het nu zie wel, want wat de PS4 doet sluit namelijk vele malen beter aan op mijn wensen dan wat de X1 (zoals het er nu uitziet) gaat doen.

-Ik hoop dat de ongetwijfeld aankomende X2 een beetje de SONY strategie volgt, met voor mij interessante content en zonder randzaken die ik toch wel links laat liggen zoals kinect.

-Het is gewoon dat MS niet aansluit bij mijn wensen
.
Je kan ook gewoon een PS4 kopen he, als die beter aansluit bij je wensen :+
Of ben je zo merkvast dat je per se een Xbox wilt?
Als ik had gevonden dat de andere console de betere spellen had ging ik daar voor.

@Gandalf hieronder:
Als je op mij doelt; ik ben oprecht benieuwd waarom iemand die voor hemzelf zoveel positiever is over Sony dan Microsoft dan toch de keuze bij een Xbox legt.

[ Voor 62% gewijzigd door Superkiwi op 14-09-2013 10:04 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Tsjonge wat een kleuterklas niveau van sommigen hier,

ieder heeft zijn eigen smaak en beweegredenen om een console te kiezen. Laten we dat respecteren en met elkaar praten over wat voor moois deze nieuwe generatie gaat brengen.

Zelf koop ik een PS 4 en afgezien van bepaalde randzaken die ik niet nodig / overbodig vindt denk ik zeker dat ook de Xbox One mooie spellen gaat leveren.

zijn het niet juist de spellen die niet gezamenlijk uitkomen op een console datgene wat een console tot iets aparts maakt en voornamelijk de keuze bepaalt en een console uniek maakt !

So peace and joy enzovoort !

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Arx schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 03:23:
[...]

Waar ik zelf echt naar uitkijk is niet zozeer de next gen upgrade (ook leuk!), maar dat hele VR gebeuren zoals dat nu met Oculus Rift gebeurd. Ik vermoed werkelijk eindelijk een echte revolutie zoals we dat ook hadden met 3dfx in 1994, 20 jaar geleden. Een revolutie waarin een nieuwe afslag in computertechniek werd genomen die iteratie op iteratie beter werd tot het moment waar onze next gen consoles zich nu 20 jaar later in begeven. Met name de immersie wat VR biedt spreekt me aan. Wellicht nu beperkt, maar stel je eens voor hoe VR zich in diezelfde 20 jaar kan ontwikkelen iteratie na iteratie? VR is geen next gen, maar new gen! :)
Ik ben bang dat het VR gebeuren toch een beetje dezelfde toekomst tegemoet gaat als 3D tv. Mensen hebben al geen zin om met zo'n 3D brilletje op te gaan zitten dan kan ik me al helemaal niet voorstellen dat een grote groep gamers met zo'n gigantische Rift oid op gaat zitten.

Daarnaast als ik game wil ik me niet afsluiten van de wereld om mij heen en gewoon kunnen communiceren met de andere mensen in de kamer. Ik denk dat het niet verder komt dan een leuke gimmick voor een kleine groep gamers.

• uchiha tijntje
Hoe werkt dat VR gebeuren eigenlijk voor brildragende mensen? Ik kan me voorstellen dat onder de doelgroep voor wie het VR gebeuren het meest interessant is (gamers/nerds :+) het percentage brildragers vrij hoog is. :P

uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:49:
Hoe werkt dat VR gebeuren eigenlijk voor brildragende mensen? Ik kan me voorstellen dat onder de doelgroep voor wie het VR gebeuren het meest interessant is (gamers/nerds :+) het percentage brildragers vrij hoog is. :P
Waarschijnlijk erg brak. Al zou je natuurlijk het beeld aan kunnen passen zodat het bij jouw leessterkte past, maar ik gok dat dat nog wel even gaat duren :>

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

VR gaat pas werken als het in de ruimte geprojecteerd kan worden alla Star Trek :P

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Je kan je beginnen af te vragen of de Xbox one bij de launch niet zo'n bizar grote day one patch nodig heeft met al die 180 wisselingen (drm aan/uit cloud powered aan/uit) en driver en cpu/gpu upclockes.... ik denk dat we een hoop gebrickte gloedjenieuwe xbox one gaan zien. Gelukkig komen onze xbox ones pas als de kinderziektes eruit zijn.... ergens in VOORJAAR 2014 denk ik.

Ik denk dat dat veel belachelijke speculaties zijn

• Kraanwater
  • Laatst online: 16-09 12:04
Ik weet niet of dit al besproken is in dit topic maar toch heb ik hier een vraagje over. Iedereen heeft het elke keer over dat cloud computing van beide consoles, alleen ik heb hier zo mijn twijfels over dat dit gaat werken. Gaat het serieus zo een boost geven op games? Ik geloof namelijk niet dat een server de berekeningen kan doen voor sommige spellen en de console zonder enige vorm van lag of andere problemen. Zit ik hier nu compleet over naast of is dit technisch haalbaar met het internet van tegenwoordig?

• uchiha tijntje
Dat is een erg gevoelig onderwerp hier ;). Enige wat ik je kan vertellen is dat niemand hier dit je met zekerheid kan vertellen :P

• Kraanwater
Ik ben er niet op uit om een fanboy war op te zetten, ik heb geen voorkeur over beide consoles aangezien ik ze toch niet ga kopen (echte pc gamer hier). Maar ik vind de techniek die de nieuwe consoles met zich meebrengen wel interessant vandaar mijn vraag :p

• uchiha tijntje
Ik snap je vraag, want ik vind het ook interessante techniek. :) Maar op dit moment is het voornamelijk speculeren van hoe deze techniek zich de komende generatie gaat ontwikkelen. Wellicht valt het mee, wellicht valt het tegen. Het is op dit moment volgens mij gewoon niet te zeggen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Denk dat je met name moet rekenen op zaken zoals Forza 5 het gaat doen. Het op grote (lees: enorme) schaal doorrekenen van user data (gereden ronden) om daar de game mechanics mee te tweaken (nieuwe AI). Of voor games als GTA/WatchDogs, een (semi-)persistente gamewereld. Je logt uit, komt 2 dagen terug, en de wereld om je heen is niet meer dezelfde als zoals je die een paar dagen daarvoor zag.

Dat zijn zaken die prima in the cloud kunnen, en geen extreem snelle terugkoppeling naar de clients vereist. Zaken als graphics berekeningen, of realtime AI berekeningen kun je imho vergeten, daar is die 100ms (of wat het ook word) lag gewoon echt teveel voor.

Dus ja, imho kan het zeker zaken toevoegen, maar verwacht er geen wonderen van :)

Zolans je in je achterhoofd houd dat 'The Cloud' een enorm modewoord is op dit moment, en je de diverse uitspraken die je her en der leest wat nuanceert komt dat wel goed :p

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 14-09-2013 12:04 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Kraanwater
Daar geloof ik ook wel in, dat de wereld altijd doorgaat als je niet speelt en de AI van bijvoorbeeld forza (wat ik echt een mooie ontwikkeling vind). Maar omdat ik veel mensen dit als argument zie gebruiken in sommige nieuwsberichten over het GPU gedeelte van de cloud kwam ik op deze vraag :p

Verwijderd

Als in de open wereld games de wereld verandert met het de tijd dan zou ik dat al een hele verbetering vinden ten opzichte van wat je nu ziet met bv de standaard jaargetijden.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

swopdark schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:40:
[...]

Er zijn anders verrassend weinig devs die het omgekeerde melden over de specs van de nieuwe next gens. Waar rook is is vuur.
Hilarisch, want iedere dev of Microsoft die het omgekeerde meldt is volgens vele mensen zoal jij keihard aan het liegen of het is niet meer dan een PR stunt. Iedere positieve ps4 statement die gemaakt wordt echter zal jij klakkeloos als absolute waarheid hanteren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

boe2 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:29:
[...]

Hilarisch, want iedere dev of Microsoft die het omgekeerde meldt is volgens vele mensen zoal jij keihard aan het liegen of het is niet meer dan een PR stunt. Iedere positieve ps4 statement die gemaakt wordt echter zal jij klakkeloos als absolute waarheid hanteren ;)
Bronnetje waaruit blijkt dat een dev beweert dat de X1 sneller is? Ik lees een hoop, maar die uitspraak ben ik nog geen enkele keer tegengekomen. Daarnaast is bovenstaand citaat van multiplatform devs, daar ze in staat zijn hun game op beide systemen te vergelijken.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
vaagisdenaam schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:05:
Lat ik dan eerlijk zijn: Ja, ik hoop wel degelijk dat de PS4 het (aardig wat) beter gaat doen dan de X1.
Waarom? Als de PS4 de vloer aanveegt met de X1 krijgen we hopelijk meer spellen als Uncharted, meer als Journey/unfinished swan, meer God of war, etc. voor de Xbox. Die spellen liggen mij wel en die heb je nu niet of minder op X1. Natuurlijk hoop ik niet op een100% winst voor SONY, maar 65-35 of 60-40 lijkt me leuk. Ik hoop dat MS dan een beetje de SONY kant op gaat met meer (voor mij) aantrekkelijke games en minder tv/kinect/first person shooter/racegame/FPS/racegame-achtig gezever met hier en daar wat voice commands.
Voor mij zijn juist "spellen als Uncharted, meer als Journey/unfinished swan, meer God of war, etc" de games die mij niets interesseren. Spelen tegen AI voelt voor mij een beetje dood aan. Ik speel alleen multiplayer games en dan ook echt alleen FPS/TPS/FIFA/GTA/Forza. Enige games waar ik de singleplayer zou spelen is Forza en GTA.

Competitief gaming is de afgelopen jaren gewoon belangrijker geworden en daar speel MS goed op in. Xbox Live is stabiel en vlotter dan PSN, MS pompt hier meer geld in en dat is is voor mijn type gamer in het voordeel. Dit punt weegt zo zwaar dat ik voor de XBO kies dit keer.

Sig

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Je kan je beginnen af te vragen of de Xbox one bij de launch niet zo'n bizar grote day one patch nodig heeft met al die 180 wisselingen (drm aan/uit cloud powered aan/uit) en driver en cpu/gpu upclockes.... ik denk dat we een hoop gebrickte gloedjenieuwe xbox one gaan zien.
Ik denk dat Microsoft een betere reputatie heeft met updates dan Sony. Ik kan me bij de 360 geen updates herinneren die consoles gewoon dagen van het functioneren afhield.

Microsoft heeft met de Xbox en Xbox Live al jaren zeer snelle updates, zowel van games als OS, die vlekkeloos verlopen. Dit in tegenstelling tot Sony waar de updates zeer lang kunnen duren, en er ook fuckups zijn geweest die voor grote problemen zorgden, zowel met PSN als de console zelf.

Dat je dan nu de "vrees" hebt dat er een risico is met het updaten van de One is gewoon volledig ongefundeerd.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:11
PWM schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat Microsoft een betere reputatie heeft met updates dan Sony. Ik kan me bij de 360 geen updates herinneren die consoles gewoon dagen van het functioneren afhield.

Microsoft heeft met de Xbox en Xbox Live al jaren zeer snelle updates, zowel van games als OS, die vlekkeloos verlopen. Dit in tegenstelling tot Sony waar de updates zeer lang kunnen duren, en er ook fuckups zijn geweest die voor grote problemen zorgden, zowel met PSN als de console zelf.

Dat je dan nu de "vrees" hebt dat er een risico is met het updaten van de One is gewoon volledig ongefundeerd.
Is toch niet zo lastig om te interpreteren, of eigenlijk gewoon lezen wat hij bedoeld? Hij vraagt zich af hoe de day one update eruit gaat zien naar aanleiding van de flinke veranderingen die MS heeft doorgevoerd met de X1. Hij kijkt dus niet naar het verleden, maar naar de huidige stand van zaken.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Trishul schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:12:
[...]

Is toch niet zo lastig om te interpreteren, of eigenlijk gewoon lezen wat hij bedoeld? Hij vraagt zich af hoe de day one update eruit gaat zien naar aanleiding van de flinke veranderingen die MS heeft doorgevoerd met de X1. Hij kijkt dus niet naar het verleden, maar naar de huidige stand van zaken.
En impliceerd daarmee ook gelijk dat door die major update er vast een boel X1 bricked zullen raken, een statement wat (op basis van de current-gen) volledig ongefundeerd is. Daar heeft PWM gewoon volledig gelijk in :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:11
BM schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:24:
[...]

En impliceerd daarmee ook gelijk dat door die major update er vast een boel X1 bricked zullen raken, een statement wat (op basis van de current-gen) volledig ongefundeerd is. Daar heeft PWM gewoon volledig gelijk in :)
Als je uitgaat van de huidige stand van zaken van de X1, met clockspeeds van zowel de gpu als cpu die verhoogd zijn, is het niet vreemd om te denken dat dat risicovol is. Toegegeven, het is een aanname, maar laat in het ontwikkelproces ineens klokfrequenties verhogen om enigzins bij te blijven met de concurrent is risicovol. Een verhoging van de gpu in de apu van 800 naar 853 mhz betekent meteen dat de yields lager worden (m.a.w. meer chips worden afgekeurd) en dus de kosten stijgen. Dit zie je eigenlijk altijd met processors en gpu's. Ik hoop dus dat ze ook daadwerkelijk de niet zo goede chips afkeuren, want anders krijgen we straks aardige verschillen tussen de temperatuur en levensduur van X1's.

• vaagisdenaam
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:07:
Even wat quotjes van je vaagisdenaam:

[...]

Je kan ook gewoon een PS4 kopen he, als die beter aansluit bij je wensen :+
Of ben je zo merkvast dat je per se een Xbox wilt?
Als ik had gevonden dat de andere console de betere spellen had ging ik daar voor.

@Gandalf hieronder:
Als je op mij doelt; ik ben oprecht benieuwd waarom iemand die voor hemzelf zoveel positiever is over Sony dan Microsoft dan toch de keuze bij een Xbox legt.
Misschien is dat niet duidelijk, maar ik koop dus geen X1. Echter zou ik het leuk vinden als MS een beetje de SONY kant op gaat, dan heb ik zelf namelijk weer keuze. Nu heb ik de keuze wel heel gemakkelijk gemaakt, voor mij persoonlijk biedt de X1 niet zoveel.
treative schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:47:
[...]

Voor mij zijn juist "spellen als Uncharted, meer als Journey/unfinished swan, meer God of war, etc" de games die mij niets interesseren. Spelen tegen AI voelt voor mij een beetje dood aan. Ik speel alleen multiplayer games en dan ook echt alleen FPS/TPS/FIFA/GTA/Forza. Enige games waar ik de singleplayer zou spelen is Forza en GTA.

Competitief gaming is de afgelopen jaren gewoon belangrijker geworden en daar speel MS goed op in. Xbox Live is stabiel en vlotter dan PSN, MS pompt hier meer geld in en dat is is voor mijn type gamer in het voordeel. Dit punt weegt zo zwaar dat ik voor de XBO kies dit keer.
Dat mag, en daar is niets mis mee. Ik speel letterlijk nooit online MP games. Ik speel games voor de ervaring, het verhaal en daar past MP niet zo goed bij. Tenzij co-op, dat is echt de bom. Steeds minder games met offline splitscreen vind ik dan ook heel erg jammer de laatste jaren.

• PWM
  • Niet online

PWM

vaagisdenaam schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:47:
[...]

Misschien is dat niet duidelijk, maar ik koop dus geen X1. Echter zou ik het leuk vinden als MS een beetje de SONY kant op gaat, dan heb ik zelf namelijk weer keuze. Nu heb ik de keuze wel heel gemakkelijk gemaakt, voor mij persoonlijk biedt de X1 niet zoveel.
Ik hoop niet dat MS de SONY kant op gaat, want de X1 biedt mij veel meer dan een PS4. Dat is juist het mooie, nu hebben we keus. Als ze naar elkaar toegaan, krijgen we meer van hetzelfde.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

Superkiwi

Hoi doei

vaagisdenaam schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:47:
[...]
Misschien is dat niet duidelijk, maar ik koop dus geen X1.
Dat kon ik inderdaad niet uit je verhaal opmaken ;)
Nu is het duidelijk :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• vaagisdenaam
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:59:
[...]

Ik hoop niet dat MS de SONY kant op gaat, want de X1 biedt mij veel meer dan een PS4. Dat is juist het mooie, nu hebben we keus. Als ze naar elkaar toegaan, krijgen we meer van hetzelfde.
Maar als meer van hetzelfde aansluit bij jouw wensen, is dat toch mooi?
Bijv. als jij van MP shooters en racesims houdt en de X1 verkoopt stukken beter komende jaren. Stel dat het antwoord van sony is om dan naughty dog aan een FPS te laten werken, en santa monica aan een reacesim (ik noem maar wat) omdat dat de X1 ook geen windeieren legt, dan is dat toch fijn voor jou? Dan is er meer leuks waar jij tussen kan kiezen. Zo zie ik het althans.

• pino85

pino85

[...]

Ik vind dat de consoles al heel erg op elkaar lijken als ik eerlijk ben. MS onderscheidde zich nog erg toen ze allerlei zaken niet hadden terug gedraaid want daar zat een visie achter en ja ik zag nadelen maar zeker ook voordelen,sowieso zijn veel functies( al dan niet zo goed als alle) bij beiden mogelijk alleen bij de 1 heet het net wat anders dan bij de ander maar zijn er nog veel grote verschillen? dat denk ik niet meer als ik eerlijk ben.
Over de games tja als ze daar echt het zelfde gaan doen is er inderdaad zo goed als niets meer wat de consoles onderscheiden kan dus van mij hoeft dat ook niet zo, ik houd wel van verschillen tussen apparaten(games) want anders word het ook maar saai :)

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 14-09-2013 16:42 ]

Liefhebber van Tweakers

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
[...]

Ik hoop niet dat MS de SONY kant op gaat, want de X1 biedt mij veel meer dan een PS4.
Op gamegebied of qua hardware/mogelijkheden? Indien het laatste, dan ben ik benieuwd naar wat dan, want naast Kinect kan ik niks bedenken wat de Xbox One 'veel meer' biedt dan de PS4 :P

The devil is in the details.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

pino85 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:29:
[...]

Ik vind dat de consoles al heel erg op elkaar lijken als ik eerlijk ben. MS onderscheidde zich nog erg toen ze allerlei zaken niet hadden terug gedraaid want daar zat een visie achter en ja ik zag nadelen maar zeker ook voordelen,sowieso zijn veel functies( al dan niet zo goed als alle) bij beiden mogelijk alleen bij de 1 heet het net wat anders dan bij de ander maar zijn er nog veel grote verschillen? dat denk ik niet meer als ik eerlijk ben.
Wat hebben ze dan teruggedraaid waardoor de xbox one zich zoveel minder onderscheid van de ps4? De 24 uur check? Tja...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Hahn schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:30:
[...]
Op gamegebied of qua hardware/mogelijkheden? Indien het laatste, dan ben ik benieuwd naar wat dan, want naast Kinect kan ik niks bedenken wat de Xbox One 'veel meer' biedt dan de PS4 :P
TV kijken... maar goed daar heb je dan ook echt geen xbox voor nodig :P ow en multimedia streaming... maja dat heeft de PS4 ook gewoon dus daar verwacht ik ook geen noemenswaardige verschillen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Hahn schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:30:
[...]
Kinect is inderdaad al een groot verschil. Mooie technologie. Nu al veel plezier van, straks nog veel meer. Samen met de fijnere controller, Xbox Live, Halo en andere titels en de integratie met mijn Windows 8 laptop en Surface RT, een veel mooier platform voor de dingen die ik wil. Voor iedereen dus wat anders.

• pino85

pino85

Fijnere controller PWM, heb je ze beiden al vast gehad dan ;) ? zo ja heb ik niets gezegd :p

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 14-09-2013 20:41 ]

Liefhebber van Tweakers

• PWM
  • Niet online

PWM

pino85 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:41:
Fijnere controller PWM, heb je ze beiden al vast gehad dan ;) ? zo ja heb ik niets gezegd :p
Nope. En ik weet dat de PS4 controller veel beter is geworden (doordat hij meer op de Xbox controller is gaan lijken :+ ) maar de consensus is wel dat voor de fans van de 360 controller, de One weer een mooie keuze is. Plus dat ik er gewoon batterijen in kan doen.

• SinergyX
pino85 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:41:
Ik hoef ze niet vast te houden om te bepalen dat bij gros van de games die ik speel, analoge stick linksboven een stuk fijner speelt.

• pino85

pino85

PWM schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:44:
[...]

Nope. En ik weet dat de PS4 controller veel beter is geworden (doordat hij meer op de Xbox controller is gaan lijken :+ ) maar de consensus is wel dat voor de fans van de 360 controller, de One weer een mooie keuze is. Plus dat ik er gewoon batterijen in kan doen.
Ah op die fiets :+

Liefhebber van Tweakers

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:07:
Ik hoef ze niet vast te houden om te bepalen dat bij gros van de games die ik speel, analoge stick linksboven een stuk fijner speelt.
Geweldig hoor dat je de plek van de hogere stick fijn vind tis een mening das prima maar zou het dan niet nog fijner zijn als de rechter stick dan ook hoger zou zitten? Wat maakt die afwijkende plaats nou zo fijn? Welke games doel je op waarbij de plaats van de sticks voor jou perfect zijn?

• vaagisdenaam
  • Niet online
swopdark schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:56:
[...]

Geweldig hoor dat je de plek van de hogere stick fijn vind tis een mening das prima maar zou het dan niet nog fijner zijn als de rechter stick dan ook hoger zou zitten? Wat maakt die afwijkende plaats nou zo fijn? Welke games doel je op waarbij de plaats van de sticks voor jou perfect zijn?
Heeft allebei zijn voordelen vind ik. Bij de X1 zitten je duimen even hoog als je een adventure, racegame, of RPG speelt.
Bij alles waarbij je echter links loopt en rechts de camera bedient (bv FPS) vind ik persoonlijk de PS4 layout fijn, al heb ik niet direct een voorkeur voor een van beide (X360/PS3 dat is) controllers.

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

vaagisdenaam schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:41:
Heeft allebei zijn voordelen vind ik. Bij de X1 zitten je duimen even hoog als je een adventure, racegame, of RPG speelt.
Bij alles waarbij je echter links loopt en rechts de camera bedient (bv FPS) vind ik persoonlijk de PS4 layout fijn, al heb ik niet direct een voorkeur voor een van beide (X360/PS3 dat is) controllers.
Dat is natuurlijk waar ik naartoe wil ;) hoewel het allemaal aan smaak en gevoel hangt en dit wat ik nu schrijf door sommigen als BS zal worden omschreven is het het meest natuurlijk om inderdaad je duimen zoveel mogelijk op gelijke hoogte te houden. Bij racegames zijn voor velen de a en b toetsen voor gasgeven vervangen door de triggers. In het geval van een racegame zou je dus kunnen zeggen dat de plaatsing van de stick niet uitmaakt want je duim die niet stuurt doet niet veel en zal in het geval van de Xbox controller rusten op de a,b etc toetsen. (Gelijke hoogte) bij de ds3 controller houd je bij racegames de controller denk ik het meest oncomfortabel vast. Immers vaak zal je je rechter duim op de x en vierkantje knoppencombo houden
Wat niet symmetrisch is aan je andere hand.

In vrijwel alle andere spellen (ook RPG en adventures) stuur je je character met links maar bedien je vaak toch bijna constant de camera met je rechter stick. ook bij deze games zijn vaak de ingame vecht, schiet etc knoppen toegewezen aan de schouder knoppen. Vaak moet je nog wel met a of b zaken oprapen of deuren openen. Maw met shooters en adventuregames lijkt de Xbox controller de minst comfortabele.

Uiteindelijk zal ook de grootte van de controller een beslissende factor zijn geweest voor het gevoel van de controller. Dat de Xbox controller een stuk groter is zal voor veel mensen een flinke plus zijn geweest. In de komende gen is die issue opgelost en zal vooral de plaatsing van de sticks tijdens langere gamesessies belangrijk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 14-09-2013 23:33 ]

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
PWM schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:44:
[...]

In welk opzicht is de PS4 controller meer op de Xbox controller gaan lijken? Naar mijn mening is het alleen maar meer onderscheidend geworden met o.a. het touchpad, de lightbar en de vernieuwde handgrepen. Knoppenlay-out is nog wat het altijd is geweest (op de start- en selectknop na). Misschien heb je het over de holle analoge sticks, maar buiten dat dat imho een futiele eigenschap is die neiging tot 'gelijkheid tussen beide controllers' zou bepalen, had de eerste Playstation al natuurlijk een controller met concave sticks - de dual analog controller.

Dat je AA batterijen een pluspunt blijf ik persoonlijk vreemd vinden, maar ja, die discussie heb ik ook al voorbij zien komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyrso op 14-09-2013 23:40 ]

Ik denk dat ie bedoelt qua formaat. Niet qua inhoud.

Zelf vind ik het overigens geen probleem om mn duimen niet op gelijke hoogte te houden. Vind dat je wat ver gaat door alleen te stellen dat je bij racegames er profijt van hebt. Vind zelf (vooral bij mn linkerhand) het niet fijn om mn duim zo ver naar rechts toe te moeten bewegen. In feite zou je dan de knoppen bij de rechterhand aan de onderkant moeten hebben en de stick rechtsboven. Maar dat is weer niet fijn met het indrukken van de knoppen.

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Er blijven maar hardnekkige geruchten over een grote aankondiging eind september over de Xbox one waarbij er wordt gesteld dat Sony hard in de ballen zal worden geschopt.
the truth of specs is coming but it is not coming when you think. my contact and myself had a nice chat since e3 and let me tell you , his group and several other developers, not publishers are pissed!
First of all, ubi and ms are not on very good terms right now because ms kept them in the dark and sent them development kits very late.
My contact told me , this was a result of ubi employees breaking nda in the past and Microsoft was not going to have it again. The reason watchdogs hasnt been shown on x1 yet is because ubi is on better terms with sony but in the end the x1 will clearly have the better looking game but will be gimped in the features department and to make matters worse, ubi will gloss right over the fact the x1 is 1080p 60 fps . my contact has spoken to his friend at ubi and that is where this info comes from. He is not sure about everyone else but his studio was made to sign a new nda specifically regarding hardware until the end of september. It is in my opinion this was a result of a sony contingency plan that called for them bumping certain hardware in the ps4 if they had to at the cost of profitability. speaking of profit.... most studios are amazed at the x1 price because the tech inside is much more valuable. He told me this specifically.
Now the bombshell, the studio that will clearly exploit the hardware difference between the x1 and ps4 will be none other then rockstar studios. My contact has a contact at rockstar who told him they have not been happy with sony since gta4 . Sony gives rockstar minimum support since they've taken credit for gta's success. Microsoft on the other hand has worked very hard to support rockstar even going as far as funding specific functions during the development of gta4 and gta5 . He went on to say that this new generation will be alot different and everyone will see why when Red Dead Rebellion is annouced as a exclusive for x1 and rockstar announces its only possible on x1.
Lastly , I asked him about the specs in the x1 and he clammed up and said he cannot tell me about the soc in regards to the cores . he actually got nervous... He did give me a hint about the gpu tho. He said the gpu is exactly "on paper" what they say it is . He then said the truth is in plain site. He actually laughed and said "those sneaky sons a bitches"
Bron: http://www.xboxlive.fr/news_affiche_22430.html

Het blijft me intrigeren

• SinergyX
swopdark schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:56:
Fifa en racers zijn voor mij veruit beter met controller op de xbox dan nu met de DS3, waar op dit moment fighters en RPG (GTA/SR4) vooralsnog aan de DS3 kant zitten.

Maar niet alleen de plaatsing, maar op de current-gen is ook het 'holle' tegen het 'bolle' stick gebeuren een aardig verschil geworden. Dat wordt next-gen aardig gelijkgetrokken, nu ze beide richting 'holle' gaan.

Ook voor fight-games trekt het enigzins beetje recht, XO krijgt de betere d-pad, DS4 wordt tikje groter.

Welke gevoel ik nu bij de DS4 krijg, is dat hij wel groter is geworden, maar het grip -> analoog deel niet langer is geworden. Speel je dus dual-stick, heb je nog steeds maar iets van 50-60% van de controller vast, athans, ik speel vaak zo omdat ik mijn duimen iets te haaks moet houden.

http://www.ps4site.com/wp...oads/2013/06/IMG_6816.jpg
Dit vind ik een mooi plaatje, zo zie je dat je je duim nog steeds niet 'gestrekt' kan houden bij bediening van de sticks.

http://cdn1.sbnation.com/...heverge-9_1020_medium.jpg
Hier zie je bij de Xo versie goed dat je duim gestrekt kan blijven, in mijn geval een stuk rustgevender en zelfs na een paar uurtje gamen nog geen last er van (athans, nu met de X360 controller).

Maar einde van de rit, ik zie het wel als ik ze beide vast kan houden, voor de PS4 kan je ws in de toekomst wel weer een 'xbox alike' controller kopen (zijn er ook voor de PS3, maar prijzig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:51:
Er blijven maar hardnekkige geruchten over een grote aankondiging eind september over de Xbox one waarbij er wordt gesteld dat Sony hard in de ballen zal worden geschopt.

[...]

Het blijft me intrigeren
Mij ook wel zeg. Damn, die geruchten daar word je effe stil van. Als de opvolger van Red Dead Redemption exclusief op de X1 komt, dan is dat een zware klapper voor Sony denk ik. Elke game van Rockstar die je niet hebt is gewoon een grote misstap. Dat zou best eens een redding kunnen zijn om de X1 weer een boost te geven (als in: alle grote klappers vind je op X1, net als bv Titanfall naast de normale lineup die Sony ook heeft). Net als dat Microsoft het ongetwijfeld mist dat een developer als Naughty Dog exclusief voor Sony is zeg maar.

Ik vind het wel opvallend dat Ubi dan niet effe dikke vrienden is, maar dat draait wel weer bij. Ik denk dat Sony mogelijk wel wat anders had gedaan dan devkits later geven vanwege die reden, maar het is gewoon niet netjes van Ubisoft. Het is echter ook een dev die je liever niet boos maakt. Goed, ze hebben wel weer een betere relatie met Activision en EA, dus wat dat betreft gaat het verder nog prima met Microsoft.

Ben zelf erg benieuwd of er toch nog wat onthuld wordt. Als ik het goed interpreteer is er dus iets gemist bij de onthulling van de hardware, wat toch nog wel wat performance oplevert. We zullen zien, al heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat eind september het nieuws van de X1 wel onder zal sneeuwen aan de GTA Online die dan eindelijk beschikbaar is.

Of heeft het misschien toch te maken met de cloud? Dat ze daar wel degelijk performance uit kunnen halen? Nouja we zullen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 15-09-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

[b]SinergyX schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:52:[
http://www.ps4site.com/wp...oads/2013/06/IMG_6816.jpg
Dit vind ik een mooi plaatje, zo zie je dat je je duim nog steeds niet 'gestrekt' kan houden bij bediening van de sticks.
Naja als je de ds3 of 4 zo vasthoud... Then you are doing it wrong. Dit wel een heel krom plaatje waarbij je duidelijk kan zien dat hij de controller even vasthield om hem op foto te zetten. De foto van de Xbox ons controller is er duidelijk een waarbij hij word vastgehouden om mee te gamen. Geen goede vergelijking imo

De ds3 en Xbox controller houd je ook heel anders vast. Waar de Xbox controller in je handpalm moet liggen om de top van je duim op de stick te heen moet bij de ds3 de controller zeg maar op de aanhechting van je vingers op je handpalm liggen om de top van je duim op de stick te hebben. Houd je een DS vast als een Xbox controller dan steken je duimen inderdaad ver over de stick heen ( zoals jou foto goed weergeeft) zoals ik al eerder aangaf zo moet het dus niet, vreemd om dat nog aan iemand te moeten uitleggen.

Aan de andere kant de Xbox controller kan je nieteens anders vasthouden dan op de juiste manier wat misschien veel zegt over de pasvorm van de controller. Bij beide heb ik trouwens nooit kramp ondervonden maar nu heb ik geen grote klauwen.

Vasthoudend zoals bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.philoking.com/wp-content/uploads/2007/04/windowslivewritersonytunnelsyndromeps3controllertoosmall-8d24ps3hand2.jpg

Fout vasthouden:
Afbeeldingslocatie: http://www.evilcontrollers.com/evilblog/wp-content/uploads/2011/09/ps3-controller-dirty-greasy-messy-sony-evil-controllers.jpg

Let op de plek van de muis van de duim tov onderkant controller. Je ziet op het laatste plaatje dat hij de controller teveel in zijn handpalm heeft terwijl de bovenste foto weergeeft hoe de controller in zijn vingers ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door swopdark op 15-09-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Extreem onwaarschijnlijk allemaal. Het enige waar ik enigszins vertrouwen in heb is een goede uitleg van MS waarom zij geloven dat het performance verschil lang niet zo groot is als op papier.

Als er echt een magisch stukje hardware in zou zitten had je dat nu echt wel gehoord. Net zoals ik niet geloof dat de PS4 zo extreem veel krachtiger zal zijn als men nu ons laat denken, is dit echt nog wel bijna oneindig veel onwaarschijnlijker. En dat maakt het RDR stuk ook meteen ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:18:
Naja als je de ds3 of 4 zo vasthoud... Then you are doing it wrong. Dit wel een heel krom plaatje waarbij je duidelijk kan zien dat hij de controller even vasthield om hem op foto te zetten. De foto van de Xbox ons controller is er duidelijk een waarbij hij word vastgehouden om mee te gamen. Geen goede vergelijking imo
Het was ook meer ter indicatie, niet zozeer hoe je hem moet vasthouden :P

Het zijn beide erg goede controllers, alleen mijn kolenschoppen komen iets beter uit bij de xbox controller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Martinspire schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:07:
[...]

Mij ook wel zeg. Damn, die geruchten daar word je effe stil van. Als de opvolger van Red Dead Redemption exclusief op de X1 komt, dan is dat een zware klapper voor Sony denk ik. Elke game van Rockstar die je niet hebt is gewoon een grote misstap. Dat zou best eens een redding kunnen zijn om de X1 weer een boost te geven (als in: alle grote klappers vind je op X1, net als bv Titanfall naast de normale lineup die Sony ook heeft). Net als dat Microsoft het ongetwijfeld mist dat een developer als Naughty Dog exclusief voor Sony is zeg maar.
Tjah het lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat een dev als R* exclusief voor 1 console gaat. RDR is ongeveer 6 miljoen keer verkocht waarbij de sales ongeveer 50-50 waren voor de PS3 en de 360. Door exclusief voor 1 console te gaan laat je dus heel veel potentiële kopers, en inkomsten, vallen. R* weet ook dat 1 game niet veel mensen naar 1 bepaalde console zal trekken dus die 3 miljoen potentiele kopers ben je gewoon kwijt. Daar moet Microsoft dan wel een giga zak met geld tegenover gezet hebben want dat doet R* niet zomaar.

En dat R* ineens problemen met Sony heeft... Tja nooit wat van gehoor, RDR had notabele nog exclusieve content op de PS3. Ik ben benieuwd maar een RDR opvolger exclusief voor de XO zou ik zeer opmerkelijk vinden, en alhoewel ik een groot fan ben van RDR zou ik er nooit een console voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Waar rook is is vuur :+

Ik zie alleen dit berichtje niet op alle (games)sites gepost worden, in tegenstelling tot het artikel van Edge.. Hier worden zelfs bedrijven genoemd! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Nee Rockstar maakt zeker geen game zoals Red Dead Redemption xbox exclusive. Hoogsten dlc maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19

[...]

Het blijft me intrigeren
"My contact has a contact".. Sorry, maar dan heb ik toch wat meer vertrouwen in een stuk van Edge dan in een post van een willekeurige gebruiker op een willekeurig forum

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 19-09 11:00

Jumpiefox

Hoi ?

Onder het mom van: Vriend van een vriend

http://games.fok.nl/nieuw...sneller-dan-xbox-one.html

"De PlayStation 4 is misschien wel veertig tot vijftig procent krachtiger dan de concurrerende Xbox One. Dat schrijft het Britse gametijdschrift Edge, dat zich daarbij baseert op gesprekken met ontwikkelaars. Die noemen het verschil 'duidelijk merkbaar' en 'significant'.

Fabrikant Microsoft zou volgens het tijdschrift op de hoogte zijn van de achterstand op de PlayStation 4. Daarom heeft het bedrijf de processorkracht van de Xbox One met grofweg tien procent opgekrikt. Een van de anonieme ontwikkelaars noemt dat echter een druppel op een gloeiende plaat."

[ Voor 67% gewijzigd door Jumpiefox op 15-09-2013 10:23 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 20:10

McBoom

Broem

cheiron schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:14:
[...]
"My contact has a contact".. Sorry, maar dan heb ik toch wat meer vertrouwen in een stuk van Edge dan in een post van een willekeurige gebruiker op een willekeurig forum
Het stuk bij Edge komt anders ook niet boven het 'mijn vriend heeft een neef en die zijn vriend'- niveau uit. ;)

En wat Rockstar betreft... Die waren not amused over het lek betreffende GTA V op PSN...

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zucht. Beide bronnen zijn niet te controleren, dus beide zijn gewoon vrij nutteloos. Echter is het wel grappig om te zien dat een artikel wel geheel serieus genomen wordt en een ander artikel/post niet :)

Verder ga ik er niet op in. Schieten er toch niets mee op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ik heb RDR ook niet uitgespeeld, dus ik zal er geen traan om laten. Hoewel het me vrij sterk lijkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
Maar ze zeggen dus in die pro xbox one bericht dat watchdogs op de xbone 1080p/60fps draait dat is dus stuk hoger dan de 1080p30fps van ps4 dus dat geloof ik al niet. Tenzij er ineens een extra gpu inzit die even sterk als ps4 is... .en een exclusive rdr game op xbone never gonna happen dat zou gewoon slechte zaken doen zijn. Je verliest ps verkopen en dan zous wel een flinke zak geld moeten neertellen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
v8power67 schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:42:
en een exclusive rdr game op xbone never gonna happen dat zou gewoon slechte zaken doen zijn. Je verliest ps verkopen en dan zous wel een flinke zak geld moeten neertellen.
In de hele discussie wordt MS verweten exclusives te kopen, en dan komt er een voorbeeld (of het waar is of niet, boeit me even niet) dan is het ineens niet mogelijk omdat dat een flinke zak geld kost... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

[...]

Het blijft me intrigeren
Wat een onzin. De specs zijn bekend, en er is geen 'hidden feature' die de Xbox One even snel maakt of zelfs sneller. Er zijn wel aspecten van de XBox One waar je iets voordeel haalt, maar dat heeft wel een prijs, nl. het is trager op andere vlakken. Die post beweert gewoon keihard dat het ding sneller is, maar dat kan helemaal niet. Voor de digibeet die nu met stomende oren zit: "Wel waar!", toon maar aan dan: je 32MB esram gaat je niet helpen, hint: de data moet er ook in, en dat kost bandbreedte elders.

Verder dat gelul van het XBox kamp dat Sony wel even de oren zal worden gewassen, dat begint nu toch wel erg oud te worden. Was het niet Microsoft zelf die beweerde: "We're gonna kill Sony at E3", nou dat hebben we gezien.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
Ja normaal is het een flinke zak maar een rockstar game exclusive dat is echt een hele grotw flinke zak geld ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!