• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Martinspire schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:07:
[...]Mij ook wel zeg. Damn, die geruchten daar word je effe stil van. Als de opvolger van Red Dead Redemption exclusief op de X1 komt, dan is dat een zware klapper voor Sony denk ik. Elke game van Rockstar die je niet hebt is gewoon een grote misstap. Dat zou best eens een redding kunnen zijn om de X1 weer een boost te geven (als in: alle grote klappers vind je op X1, net als bv Titanfall naast de normale lineup die Sony ook heeft). Net als dat Microsoft het ongetwijfeld mist dat een developer als Naughty Dog exclusief voor Sony is zeg maar.
Ten eerste geruchten, tweede: een xbox site.

Dat zou dan de eerste worthwhile exclusive worden voor de xbox. Maar, aangezien ps3 exclusives heeft als Heavy Rain, WipeOut, Journey, en Assasins Creed 4 één uur meer speeltijd heeft op de ps3 tov de xbox, lijkt het mij sterk dat ze dat op het spel zetten.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Er is in beginsel weinig verschil tussen een kleine zak geld en een grote zak geld. Een kleine zak koopt wat kleiners, dan een grote zak met geld. Het is uiteindelijk een afweging wat die grote zak met geld oplevert. Om op voorhand te zeggen dat dit niet gaat gebeuren is gewoon voorbarig.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45
Martinspire schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:07:
[...]

Als de opvolger van Red Dead Redemption exclusief op de X1 komt, dan is dat een zware klapper voor Sony denk ik.
Is dat dan echt zo'n blockbuster? Ik ga hem i.i.g. niet missen op welk platform dan ook. Heb hem wel gespeeld op de PS3 maar niet mijn game. En je weet het trouwens ook weer mooi te overdrijven Martin met je opmerkingen als "de redding van de X1" en "alle grote klappers vind je op de X1" naast Titanfall die waarschijnlijk later ook naar de PS4 komt. Nee ik denk niet dat Sony die game werkelijk gaat missen. Als een COD of Battlefield exclusief voor de X1 komt dan wordt het een ander verhaal. Ook al blijft het natuurlijk wel slechts 1 game, en 1 game gaat de strijd niet uitmaken. Verder denk ik dat de X1 helemaal niet gered hoeft te worden. Deze gaat het zeker weten ook gewoon goed doen. En de echte boost voor de X1 zou volgens mij zitten in de geruchten genoemde verborgen hardware die van de X1 plotseling een echte powerhouse zou maken. Als blijkt dat Microsoft toch ineens de krachtigste console op de markt brengt, dan zou dit voor Sony veel meer pijn doen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kan mij het allemaal schelen op welk platform de nieuwe RDR komt, als hij maar komt :p Beste game op de huidige generatie consoles. Ik lever GTA 5 en 6 in voor een nieuwe RDR :p

• uchiha tijntje
  • Nu online
Heb zelf ook meer plezier beleefd aan RDR dan aan GTA. De sfeer was echt bizar goed. :)

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:55
Ik ook, maar dat kwam toch ook wel omdat GTA 4 eigenlijk helemaal niet zo goed was.

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik kan dus echt niet wachten op de ps4. Alleen vind ik het toch jammer dat GTA 5 of GTA online er niet op komt. Alhoewel ik toch enige hoop heb dat GTA online er wel voor komt.

[ Voor 78% gewijzigd door OptiBenz1 op 15-09-2013 11:25 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-11 22:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

GTA 5 ook wel, lijkt me stug dat die over X maand niet naar de PS4 en XO komt.
uchiha tijntje schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:55:
Er is in beginsel weinig verschil tussen een kleine zak geld en een grote zak geld. Een kleine zak koopt wat kleiners, dan een grote zak met geld. Het is uiteindelijk een afweging wat die grote zak met geld oplevert. Om op voorhand te zeggen dat dit niet gaat gebeuren is gewoon voorbarig.
Jah maar 3 miljoen games compenseren, dan heb je het toch wel over heel erg veel geld. Komt nog bij dat Rockstar enorme imago schade gaat lijden onder de PS3/4 bezitters.

[ Voor 79% gewijzigd door Chaoss op 15-09-2013 11:39 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• OptiBenz1
Chaoss schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:36:
GTA 5 ook wel, lijkt me stug dat die over X maand niet naar de PS4 en XO komt.
Wil niet te veel off topic gaan maar ze zeiden dat de ps3 moeilijk was qua programeren van een game dus denk dat het over zetten naar ps4 redelijk moeilijk is.
Ps3-Opt1fl3x schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:39:
[...]

Wil niet te veel off topic gaan maar ze zeiden dat de ps3 moeilijk was qua programeren van een game dus denk dat het over zetten naar ps4 redelijk moeilijk is.
Dan gaan ze verder met de 360 versie. Of de PC versie? Het is Rockstar, daar lukt dat heus wel bij :Y

Maar het zijn in ieder geval allemaal nog steeds geruchten. Er zal ook geen ontwikkelaar zijn die publiekelijk maakt dat men een voorkeur heeft voor console X of Y en meer snelheid kan halen uit X of Y. Zowel Edge als dat andere artikel zijn beiden "ik heb gehoord via via dat ..."
Ik geloof zelf ook niet dat er nog een grote boost uit gaat komen. Enige wat ik kan bedenken is dat ze via de cloud nog wat gaan doen, maar dat lijkt me eigenlijk ook nog wel wat vroeg.

Een RDR kan prima exclusive zijn trouwens. Het is geen game waar tientallen miljoenen van verkocht worden als GTA en kan daarom ook prima afgekocht worden. Het is volgens mij wel bekend dat Microsoft een goede relatie heeft met Rockstar. Die zijn ook niet dom, die developer moet je gewoon hebben. Verder kan het prima dat MS een grote zak geld heeft gegeven aan Rockstar voor een exclusiviteit van die game. Mogelijk tijdelijk, mogelijk langer. We zullen het overigens de komende maanden toch niet vernemen, gezien Rockstar momenteel teveel met GTA bezig is. Mogelijk eind dit jaar een trailer, maar dat lijkt me eigenlijk ook vrij sterk. In ieder geval is het prima mogelijk van MS om die 3 miljoen mogelijk verloren verkopen van de PS af te kopen.

En of GTA naar next-gen komt? Ik denk niet dat het nodig is, maar waarom zou Rockstar dat niet doen? Veel gamers kopen hem dan dubbel en het omzetten kost ze nou ook weer niet zo gigantisch. Als je verder bekijkt hoeveel missies erin zitten, dan moet het ook goed mogelijk zijn om er wat bij te doen voor die lancering. Ook de map is er groot genoeg voor. Het laatste van wat de next-gen/pc geruchten laten horen is dat er begin 2014 een mogelijke lancering is, maar we zullen zien.

[ Voor 68% gewijzigd door Martinspire op 15-09-2013 11:46 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• PWM
  • Niet online

PWM

Waarom zouden ze GTA5 op de nieuwe generatie uitbrengen? 99,9% van de gamers die een Xbone of PS4 koopt heeft nu 1 van de huidige consoles. Er zijn straks nog maar weinig next-gen consoles, en iedereen heeft hem dan al gespeeld. Lijkt me nutteloos, kunnen ze beter een goede PC versie maken.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik denk dat als de X1 echt krachtiger zou zijn, dat MS l lang iets had geroepen, officieel, in de trant van: "Wacht maar af! Op 27 september weten jullie ivm een NDA het ook!" of dat ze een gruwel van een techdemo hadden laten zien,die alles er uit haalde. Games nu lijken vergelijkbaar, dus het zal we lmeevallen...

• OptiBenz1
Denk dat de X1 sneller is in andere opzichte bijv. multimedia ofzo maar niet qua games.
vaagisdenaam schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:47:
Ik denk dat als de X1 echt krachtiger zou zijn, dat MS l lang iets had geroepen, officieel, in de trant van: "Wacht maar af! Op 27 september weten jullie ivm een NDA het ook!" of dat ze een gruwel van een techdemo hadden laten zien,die alles er uit haalde. Games nu lijken vergelijkbaar, dus het zal we lmeevallen...
Kan het niet ook gewoon zo zijn dat spreken over de NDA ook valt onder de NDA :z

Ik vind het ook wel wat te ver gaan, maar een extra grafische chip zal er ook niet op zitten. Misschien is er echter wat gemist bij de foto's van de Xbox binnenkant. Of gaat het om iets totaal anders. Ik vind het in ieder geval wat vroeg om te zeggen dat er niets meer bij gaat komen, maar ben ook nog wel wat skeptisch over wat dat dan gaat zijn.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:52:
[...]
Ik vind het in ieder geval wat vroeg om te zeggen dat er niets meer bij gaat komen, maar ben ook nog wel wat skeptisch over wat dat dan gaat zijn.
Er zal wel iets zijn, maar het zal denk ik weinig zoden aan de dijk zetten, anders hadden we het wel terug gezien in de exclusives. Die zien er goed uit, daar niet van, maar doen niet de aanwezigheid van extra hardware vermoeden...

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

v8power67 schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:47:
Ja normaal is het een flinke zak maar een rockstar game exclusive dat is echt een hele grotw flinke zak geld ;)
Als het al waar is denk ik dat er 1 ding is wat MS kan doen en heeft.. en dat is geld ondanks dat het op verschillende takken van het bedrijf niet rooskleurig gaat maar dat is een ander verhaal.
Ik zou het nog begrijpen ook dat MS dit soort stappen zou maken, gewoon even een groot bedrag er tegen aan knallen om zo mensen over de streep te trekken.
Gaat bijna denken aan pay2winn systeem waar veel mensen doorgaans toch problemen mee hebben( in games that is) maar zo werkt het eenmaal in deze business, als je exclusiviteit wilt moet je lappen en bij bepaalde games enorm veel.
Over de extra hardware tja ik verwacht geen wereldwonderen en denk dat eigenlijk alles nagenoeg bekend is maar wie weet?

Liefhebber van Tweakers

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
PWM schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:41:
Waarom zouden ze GTA5 op de nieuwe generatie uitbrengen? 99,9% van de gamers die een Xbone of PS4 koopt heeft nu 1 van de huidige consoles. Er zijn straks nog maar weinig next-gen consoles, en iedereen heeft hem dan al gespeeld. Lijkt me nutteloos, kunnen ze beter een goede PC versie maken.
Maar een goeie pc versie en goeie nextgen versie kunnen behoorlijk op elkaar lijken. Allemaal machines met lekker veel geheugen en redelijke gpu's, en als ie op de jaguar cpu goed draait draait ie op pc's waarschijnlijk ook al perfect aangezien die cpu's toch een stuk sneller (en vele malen onzuiniger) zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PWM schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:41:
Dat heet nu commercie, breng een succesvolle game opnieuw uit met "updated graphics", "enhanced physics" en "exclusively new content" zoals wat nieuwe sidemissies en een extra chapter oid en het gros van de mensen zal de game opnieuw kopen. Waarom 1x aan een game verdienen als je er 2x aan kunt verdienen...

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Martinspire schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:40:
[...]
Dan gaan ze verder met de 360 versie. Of de PC versie? Het is Rockstar, daar lukt dat heus wel bij :Y

Maar het zijn in ieder geval allemaal nog steeds geruchten. Er zal ook geen ontwikkelaar zijn die publiekelijk maakt dat men een voorkeur heeft voor console X of Y en meer snelheid kan halen uit X of Y. Zowel Edge als dat andere artikel zijn beiden "ik heb gehoord via via dat ..."
Ik geloof zelf ook niet dat er nog een grote boost uit gaat komen. Enige wat ik kan bedenken is dat ze via de cloud nog wat gaan doen, maar dat lijkt me eigenlijk ook nog wel wat vroeg.

Een RDR kan prima exclusive zijn trouwens. Het is geen game waar tientallen miljoenen van verkocht worden als GTA en kan daarom ook prima afgekocht worden. Het is volgens mij wel bekend dat Microsoft een goede relatie heeft met Rockstar. Die zijn ook niet dom, die developer moet je gewoon hebben. Verder kan het prima dat MS een grote zak geld heeft gegeven aan Rockstar voor een exclusiviteit van die game. Mogelijk tijdelijk, mogelijk langer. We zullen het overigens de komende maanden toch niet vernemen, gezien Rockstar momenteel teveel met GTA bezig is. Mogelijk eind dit jaar een trailer, maar dat lijkt me eigenlijk ook vrij sterk. In ieder geval is het prima mogelijk van MS om die 3 miljoen mogelijk verloren verkopen van de PS af te kopen.

En of GTA naar next-gen komt? Ik denk niet dat het nodig is, maar waarom zou Rockstar dat niet doen? Veel gamers kopen hem dan dubbel en het omzetten kost ze nou ook weer niet zo gigantisch. Als je verder bekijkt hoeveel missies erin zitten, dan moet het ook goed mogelijk zijn om er wat bij te doen voor die lancering. Ook de map is er groot genoeg voor. Het laatste van wat de next-gen/pc geruchten laten horen is dat er begin 2014 een mogelijke lancering is, maar we zullen zien.
Er zit natuurlijk een groot verschil qua betrouwbaarheid tussen een willekeurige blogpost die qua betrouwbaarheid niet gecontroleerd kan worden en een uitgebreider artikel van een gerenommeerd gamemagazine (Edge) dat zich reeds als credibel heeft kunnen profileren.

Persoonlijk sta ik zeer sceptisch tegenover die blogpost. Dat Rockstar 'niet happy' is met Sony zou me verbazen, aangezien ze net hebben 'samengewerkt' voor een GTA V PS3 bundel en een GTA V Pulse headset. Ook de game Agent van Rockstar zou zelfs exclusief voor PS3 of PS4 verschijnen en de trademark voor die naam was onlangs hernieuwd.

Verder vraag ik me altijd af hoeveel geld Microsoft wel niet moeten neerleggen om grote 3rd party games op te kopen als exlcusive voor hun console.

Red Dead Redemption verkocht zowel 5 miljoen examplaren op PS3 en op Xbox 360 (dus het is wel degelijk een 10 miljoenseller), dus om een zo'n multiplatform game moeten ze minstens $150 miljoen dollar o.i.d. betalen (uitgaande van $30 winst per verkochte game - geen idee of dit realistisch is) om de gemiste verkopen op het PS platform te compenseren. Daarom dat ik denk dat grote 3rd party games die exclusief voor Xbox One zouden zijn, volgens mij meestal hooguit tijdelijk exclusief zijn. (waarschijnlijk is dit dus het geval voor Titanfall). Waarschijnlijk moeten ze wel iets minder betalen dan grofweg de compensatie van gemiste verkopen op PS4, aangezien de game waarschijnlijk extra door MS gepromoot wordt als 'exclusive' etc en een systemseller status krijgt, en dus daardoor meer verkoopt op Xbox One, dan dat de game als multiplatform game op Xbox One zou verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrso op 15-09-2013 16:16 ]

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Had Sony niet al een exclusieve game met Rockstar? Dat was toch "the agent" een game waar we al heel lang niks meer van hebben gehoord. Het doorschuiven van deze exclusieve zou voor Sony een goede zet zijn mits de game wat is natuurlijk.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:03
Apart, geruchten in de trant van een PS4 die erg veel sneller zou zijn worden hier eigenlijk zonder enige onderbouwing voor waar aangenomen. Maar wanneer er geruchten door sijpelen dat Sony in vergelijk met MS veel minder ontwikkelaars achter zich lijkt te krijgen probeert iedereen dat hier te weerleggen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Welke ontwikkelaars zijn dat dan? Rockstar? lijkt me sterk aangezien er zelfs GTA5 reclame op tv is icm de PS3. Als R/8 nog een game exclusief voor de XO uitbrengt dan is dat gewoon omdat ze er een zak geld voor gekregen hebben.

Is er een voorbeeld van een ontwikkelaar die letterlijk gezegd heeft dat ze de voorkeur aan de XO geven?

[ Voor 54% gewijzigd door Chaoss op 15-09-2013 16:41 ]

• Cyrso
Bullet NL schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:21:
Apart, geruchten in de trant van een PS4 die erg veel sneller zou zijn worden hier eigenlijk zonder enige onderbouwing voor waar aangenomen. Maar wanneer er geruchten door sijpelen dat Sony in vergelijk met MS veel minder ontwikkelaars achter zich lijkt te krijgen probeert iedereen dat hier te weerleggen.
Ik beoordeel toch gewoon beide geruchten naar betrouwbaarheid? Vind je het vreemd dat ik een artikel met concrete informatie (maar anderzijds wel van anonieme ontwikkelaars) van een gerenommeerd magazine geloofwaardiger vind dan een post van iemand die over heel wat informatie zou beschikken op één of andere blog.

Verder "veel minder ontwikkelaars achter zich". Hyperboliseren is ook een kunst, het betreft hier één exclusieve game van Rockstar.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrso op 15-09-2013 16:35 ]

• zwembroek

Oud nieuws alweer. Was bekend dat de versie aldaar op pc's draaide, maar wel met een virtuele omgeving met daarop de Devkit. Is in feite gewoon de hardware die ze ook op Gamescom en E3 hadden draaien, maar dan met andere controls. De hele game zat ook bol van de pc-hints (press E to enter the vehicle etc) en ze deden er daar bij Dice ook niet geheimzinnig over dat het de PC versie was. Waren meer bloggers en youtubers die dat gemeld hadden.

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Martinspire schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:35:
Oud nieuws alweer. Was bekend dat de versie aldaar op pc's draaide, maar wel met een virtuele omgeving met daarop de Devkit. Is in feite gewoon de hardware die ze ook op Gamescom en E3 hadden draaien.
Is inderdaad vrij normale gang van zaken zeker wanneer de console nog niet in mass production is genomen. Inmiddels wel maar pax zat er misschien net naast?

Maar goed het gebrek aan gameplay van multiplatform games (ghost, bf4, fifa) op zowel de Xbox ons als de ps4 zo 2 maanden voor launch vind ik toch wel zorgelijk. Of de devs zijn niet bepaald trots op hun resultaat of wat zou er aan de hand zijn? Def hardware nog niet bekend?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• zwembroek
Martinspire schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:35:
[...]

Oud nieuws alweer. Was bekend dat de versie aldaar op pc's draaide, maar wel met een virtuele omgeving met daarop de Devkit. Is in feite gewoon de hardware die ze ook op Gamescom en E3 hadden draaien, maar dan met andere controls. De hele game zat ook bol van de pc-hints (press E to enter the vehicle etc) en ze deden er daar bij Dice ook niet geheimzinnig over dat het de PC versie was. Waren meer bloggers en youtubers die dat gemeld hadden.
Het ging mij meer om deze zin. "Microsoft’s Larry “Major Nelson” Hryb, the Xbox marketing guy, promised gamers at PAX a Battlefield 4 demo on the Xbox One. And Microsoft had set up several stations where players could play Battlefield 4 on the Xbox One. Sort of."

Zeg dan meteen dat Dice nog niet ver genoeg gevorderd is met de X1 build.....zo voorkom je opnieuw gezeik in een tot nu toe niet al te succesvolle campagne.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik kan me stevig vergissen, maar volgens mij zei Hyrb dat Battlefield 4 op de Xbox stand te spelen was. Dat is nogal een nuance verschil.

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

oh man internet gaat echt midevil op de xbox one... Hoewel de geruchten natuurlijk al langer de ronde deden was dit artikel van Edge toch wel het zetje over de heuvel...

Zoals ik her en der lees heeft de xbox one wel degelijk exotische hardware aan boord maar is dit meer om kinect te voeden (een stevige audiochip) en diverse scalers om vrijwel gratis PiP te kunnen doen. Dit is ook zichtbaar bij laatste os leaks waarbij je kan zien dat mensen uit de game naar het os gaan waarbij het gamebeeld lagloos verkleint wordt. maw windows 8 zal top draaien!

Dit zijn voorbeelden waarbij het duidelijk is dat het waar is wat MS vertelde ze hebben de xbox one ontworpen rondom windows 8 en kinect. Daarbij zijn ze ook gewoon overvallen door de vorderingen die de ps4 deed door de feb reveal.

Als het uiteindelijke verschil in de games niet zo groot gaat zijn (zoals nu gesuggereerd is dit wél het geval) dan geniet de xbox van vrijwel dezelfde game librairy maar wel met een veel beter afgerond os en wellicht apps. Hierdoor kan de xbox als allround meer bieden. Maargoed de ps4 krijgt ook gewoon netflix en media apps en in nog een stuk goedkoper en waarschijnlijk de mooiere en soepelere games. Komt er eind september echt geen nieuws dan gaat MS het zwaar krijgen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies wat wil je meer dan eventueel een film/serie kijken, wat muziek streamen, youtube, netflix dat zijn allemaal zaken die op de current gen al standaard zijn. Uiteraard wil je ook snel kunnen switchen van ingame naar de interface etc. maar dat zag er tijdens de Sony Gamescom presentatie ook goed uit.

De XO heeft een soort van PIP nodig, om van die apps naast TV te draaien, die dan enige interactie met zo'n uitzending hebben maar lijkt me dat je daar ook niet echt baan brekende hardware voor nodig hebt. Smart-tv's kunnen dat ook.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

swopdark schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:21:
oh man internet gaat echt midevil op de xbox one... Hoewel de geruchten natuurlijk al langer de ronde deden was dit artikel van Edge toch wel het zetje over de heuvel...

Zoals ik her en der lees heeft de xbox one wel degelijk exotische hardware aan boord maar is dit meer om kinect te voeden (een stevige audiochip) en diverse scalers om vrijwel gratis PiP te kunnen doen. Dit is ook zichtbaar bij laatste os leaks waarbij je kan zien dat mensen uit de game naar het os gaan waarbij het gamebeeld lagloos verkleint wordt. maw windows 8 zal top draaien!

Dit zijn voorbeelden waarbij het duidelijk is dat het waar is wat MS vertelde ze hebben de xbox one ontworpen rondom windows 8 en kinect. Daarbij zijn ze ook gewoon overvallen door de vorderingen die de ps4 deed door de feb reveal.

Als het uiteindelijke verschil in de games niet zo groot gaat zijn (zoals nu gesuggereerd is dit wél het geval) dan geniet de xbox van vrijwel dezelfde game librairy maar wel met een veel beter afgerond os en wellicht apps. Hierdoor kan de xbox als allround meer bieden. Maargoed de ps4 krijgt ook gewoon netflix en media apps en in nog een stuk goedkoper en waarschijnlijk de mooiere en soepelere games. Komt er eind september echt geen nieuws dan gaat MS het zwaar krijgen.
Als ik een mediaplayer wil, dan schaf ik er wel een aan.

Bovendien, tot op heden geen enkele console geweest die standaard alle gangbare videoformaten+audioformaten+subs+isos goed kan afspelen, én daarbij ook meta-data van inet kan afhalen of moviesheets voor die formaten, en dat zal door (auteurs)rechten e.d. niet anders worden (het is dan ook geen hardwareprobleem, het is een policy/rechten probleem). Kortom; het wordt altijd een sub-par mediaspeler (formaten zijn het belangrijkst).

Nee, een console moet gewoon een console zijn, en de 100 euro meerprijs voor half-bakken mediaplayer functionaliteit geef ik wel uit voor een WD tv live of iets dergelijks.

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 20:14
Ja, maar als de Xbox one ook een degelijke tot goede mediaspeler is dan hoef je niet nog weer een apart apparaat te halen.

Met smartphones idem natuurlijk.
Kun je natuurlijk ook kiezen voor een aparte navigatie etc., maar als het allemaal op 1 apparaat kan dan juich ik het alleen maar toe.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09
Zou wel fijn zijn in het 'mediaspeler' deel dat je via WP of Win8 (metro) een 'play to..' optie zou hebben, niet alleen binnen mediaplayer (center), maar binnen alle gesharde apps (netflix, music, youtube etc).

Dat blijf ik maar niet snappen bij MS, ze hebben 3 enorme platformen, maar het werkt totaal niet met elkaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Daejji schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:22:
Ja, maar als de Xbox one ook een degelijke tot goede mediaspeler is dan hoef je niet nog weer een apart apparaat te halen.
Punt is; dat gaat niet gebeuren!

De huidige generatie consoles (PS3, 360) kunnen ook makkelijk hardwarematig alle content afspelen. De reden dat dit niet gebeurt is vanwege rechtzaken/auteursrechten/bestands-policies (MS wil WMV etc. pushen, Sony is eigen publisher).

Je krijgt alleen goede mediaplayers van bedrijven die daar niets mee te maken hebben, zoals hardeschijf-bouwer Western Digital, of Mede8er, netwerkproducent D-Link etc. Die bouwen de beste spelers.

Een Apple TV, Sony, of Philips produceren al veel slechtere mediaplayers. Die spelen lang niet alles af, zelfs veel gebruikte formaten of iso's spelen ze niet af, echt waardeloze formaat-ondersteuning.

Verwijderd

Boeit niet voor mij. Ik hang men raspberry pi + XBMC aan de hdmi-in, heb ik alle mediacentermogelijkheden waar ik maar van kan dromen, geintegreerd in men Xbox One UI en bestuurbaar met controller/kinect.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:41:
Boeit niet voor mij. Ik hang men raspberry pi + XBMC aan de hdmi-in, heb ik alle mediacentermogelijkheden waar ik maar van kan dromen, geintegreerd in men Xbox One UI en bestuurbaar met controller/kinect.
Maar dan moet je dus alsnog een extern apparaat cq mediaspeler hebben ;)

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:21

CR1691

Hero of Time

http://www.pu.nl/artikelen/blog/de-beste-game-ooit/

Mooi artikeltje, dit is waarom ik games speel. Ik wil weggezogen worden in een verhaal. Deze gozer snapt het. Voor mij was The Walking Dead in 2012 wel een openbaring. Heavy Rain nooit kunnen spelen dus Beyond Two Souls zou weleens die leegte kunnen invullen. Hopelijk gaan we meer van dit soort games zien in de toekomst.

[ Voor 39% gewijzigd door CR1691 op 16-09-2013 14:14 ]

PSN: Finally_Chris

• uchiha tijntje
  • Nu online
Dan wil ik Brothers, a tale of two sons, ook aanraden. Erg mooie ervaring en net wat meer 'game' dan the walking dead :)

Verwijderd

Brothers was de grootste verrassing van deze Summer of Arcade idd. Het volgt zowat de weg van Portal: Slechts 3-4 uur lang, maar wel een van de beste 3-4 uur aan storytelling/gameplay in lange tijd :)

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:21

CR1691

Hero of Time

Die game ga ik zeker checken. Mooie (pre)views gezien en gehoord dat het een aangrijpende game is. De game Rain lijkt mij in dat opzicht ook wel tof.

PSN: Finally_Chris

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16
Belangrijkste punt voor mij zijn dedicated servers voor online play.
Microsoft heeft daar zijn cloud voor beschikbaar gesteld.
Als Sony deze generatie nog vast blijft houden aan client-side servers (weet niet of dit zo is ?) dan is de Xbox One voor mij persoonlijk de grote winnaar.
Kan je nog zulke krachtige hardware hebben, als het online voor geen meter loopt zullen die specs me een worst wezen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:52
Dat lijkt me toch niet waarschijnlijk aangezien de PS4 met BF4 gewoon 64 man ondersteund. Dat werkt niet op het p2p concept. Sony kan natuurlijk wel zeggen als dev dedi's willen gaan ze die maar lekker zelf plaatsen terwijl MS misschien dit voor de devs doet of in samenwerking met.

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-10 19:59
justifire schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:25:
Als Sony deze generatie nog vast blijft houden aan client-side servers (weet niet of dit zo is ?) dan is de Xbox One voor mij persoonlijk de grote winnaar.
Kan je nog zulke krachtige hardware hebben, als het online voor geen meter loopt zullen die specs me een worst wezen.
Volgens mij heeft Sony ook dedicated servers voor online gameplay klaar staan.

Daarnaast hebben veel uitgevers al hun eigen servers he, kijk maar eens naar EA dat zijn eigen servers gebruikt voor bijvoorbeeld Battlefield en Fifa.

Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Ton op 16-09-2013 17:30 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02

BM

Moderator Spielerij
Mr Ton schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:30:
[...]
Daarnaast hebben veel uitgevers al hun eigen servers he, kijk maar eens naar EA dat zijn eigen servers gebruikt voor bijvoorbeeld Battlefield en Fifa.
Is dat tot op heden niet alleen voor de matchmaking? Dacht dat die games tot op heden allemaal nog p2p gingen.

Verder denk ik dat Sony ook wel dedicated servers zal regelen. Die beseffen ook wel dat dat voor de wat fanatiekere gamers een belangrijke beweegreden kan zijn om voor een bepaalde console te kiezen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

justifire schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:25:
Volgens mij was Sony deze generatie al beter bezig met deticated servers ik weet dat bijv killzone en uncharted al deticated servers gebruikte.

Het was juist een vrij vreemd schandaal dat games op de Xbox 360 ondanks de live fee veel p2p techniek gebruikte

• uchiha tijntje
  • Nu online
Wat ik begreep is dat er deze generatie op beide consoles weinig dedicated servers werden gebruikt, behalve, zoals BM al aangaf, voor matchmaking. Het daadwerkelijke gamen gebeurde vrijwel altijd nog via P2P/

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:39:
[...]

Volgens mij was Sony deze generatie al beter bezig met deticated servers ik weet dat bijv killzone en uncharted al deticated servers gebruikte.
Geloof best dat er voor enkele games dedicated servers beschikbaar waren. Weet iig dat ze voor Warhawk hele rekken vol PS3's hadden staan :)
Een snelle google actie levert me echter op dat iig uncharted 2 en 3 ze niet gebruikten.
Het was juist een vrij vreemd schandaal dat games op de Xbox 360 ondanks de live fee veel p2p techniek gebruikte
Overdrijven is ook een vak :)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 16-09-2013 18:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• zwembroek
BM schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:50:
[...]

Geloof best dat er voor enkele games dedicated servers beschikbaar waren. Weet iig dat ze voor Warhawk hele rekken vol PS3's hadden staan :)
Een snelle google actie levert me echter op dat iig uncharted 2 en 3 ze niet gebruikten.

[...]

Overdrijven is ook een vak :)
Ben benieuwd of ze straks ook rekken vol PS4´s gaan gebruiken haha........NOT! :)
Zo zie je maar dat de CELL een goede server processor is.

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Zowhee...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VLs6fVe.png

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Per doos 1 PS4 devkit, best grote apparaten lijkt het?

• SinergyX
Valt best mee, gok zo op basis van de pallet zo'n 1,5 A4 groot, dubbele hoogte van een originele PS3 doos.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:59
Staan volgens mij ongeveer 72 dozen? Denk dan 2 per doos?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AtlAntA schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:24:
Staan volgens mij ongeveer 72 dozen? Denk dan 2 per doos?
Volgens mij staan er 125 dozen. 30 op een pallet, 4 pallets, 5 losse dozen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:36
Lekker boeiend allemaal, hij zegt toch 120 more devkits.... *O*

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16
Devkits dus neem aan dat hier geen retail ps4's in zitten ?
mbt de afmetingen

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 17-09-2013 19:45 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• AtlAntA
Dan zijn het grote dev kits. Zit er een kinect bij ofzo? ;)

Verwijderd

baronruud schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:07:
Lekker boeiend allemaal, hij zegt toch 120 more devkits.... *O*
ja, zijn wij vet mee :p

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

stuur mij zo'n devkit op wil ik wel wat test werk doen :P

• AtlAntA
Rockstar Interested in PS4 & Xbox One; No 'GTA 5' on Next-Gen Consoles http://news.google.com/ne...-xbox-one-rockstar-games/

Zou ik erg zonde vinden maar ik geloof er geen snars van.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
AtlAntA schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:53:
Rockstar Interested in PS4 & Xbox One; No 'GTA 5' on Next-Gen Consoles http://news.google.com/ne...-xbox-one-rockstar-games/

Dit zeggen ze alleen maar zodat je hem voor de ps3 en xbox gaat kopen nu, binnen het half jaar komt hij ook wel op de next gen
Klinkt interessant: http://www.pu.nl/artikele...rijgt-hdmi-video-capture/

Snap overigens niet waarom ze HDMI erbij zetten, lijkt me dat het niet echt uitmaakt hoe hij aan zijn beeld komt, als het maar opgenomen wordt. Maar nice anyways.

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:01:
Klinkt interessant: http://www.pu.nl/artikele...rijgt-hdmi-video-capture/

Snap overigens niet waarom ze HDMI erbij zetten, lijkt me dat het niet echt uitmaakt hoe hij aan zijn beeld komt, als het maar opgenomen wordt. Maar nice anyways.
Werd een keer tijd :) HDMI kon niet vanwege HDCP op de PS3, dus mooi dat ze dat hebben veranderd op de PS4. Xbox 360, One en PC kunnen het al even.

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:57

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Die betekent dus dat je met een capture device wat HDMI ondersteunt, nu dus de video output van de PS4 via HDMI kan opnemen? Very nice indeed :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

AtlAntA schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:53:

Denk niet dat ze hem op next-gen gooien. Wie koopt dat dan nog? Het nieuwe is eraf, en verreweg de meeste mensen die straks een PS4 of X1 hebben, hebben nu een PS3 of 360. Kortom, gaat slecht verkopen, het kost veel moeite om het allemaal bugloos te porten, en dan heb je dezelfde graphics. Loont de moeite niet lijkt me.

Nee, lijkt me sterk als GTA V op next-gen komt...
ThE_OwNeR schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:08:
Die betekent dus dat je met een capture device wat HDMI ondersteunt, nu dus de video output van de PS4 via HDMI kan opnemen? Very nice indeed :)
Hmm, zo kan je het ook interpreteren inderdaad. Ik dacht eerder aan dat het uiteindelijke signaal wat wordt uitgezonden kan worden opgenomen, maar jij bedoelt dus dat je het signaal gewoon op kan nemen (maar kan dat niet altijd al dan?)

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:57

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Martinspire schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:36:
[...]
Hmm, zo kan je het ook interpreteren inderdaad. Ik dacht eerder aan dat het uiteindelijke signaal wat wordt uitgezonden kan worden opgenomen, maar jij bedoelt dus dat je het signaal gewoon op kan nemen (maar kan dat niet altijd al dan?)
Ehm, nee ik bedoel zeg maar zoals het nu bij een HD PVR werkt bij de xbox;

De component kabel vanuit de xbox gaat in de Component In bij de PVR, en een component kabel gaat op de Component Out van de PVR naar de TV.

Een tussen apparaat dus die de output ontvangt en je dus in staat stelt dit op te nemen door de PVR via usb aan te sluiten op je pc.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Verwijderd

De X1 en PS4 hebben een ingebouwde gameplayrecorder.

Een HDpvr is dan natuurlijk overbodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:03:

niet als je bijvoorbeeld een walkthrouhg op wilt nemen die langer is dan 5min (X1) of 15min (PS4)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:20:
[...]

niet als je bijvoorbeeld een walkthrouhg op wilt nemen die langer is dan 5min (X1) of 15min (PS4)
Klopt , voor de huis , tuin en keuken opnames is 15 minuten wel voldoende.

Voor een walkthrough heb je wat meer tijd nodig.
[...]

Maar dan stream je het gewoon en heb je ook genoeg.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-11 08:55

Flotter

Pelipper!

De tweet is ook veel duidelijker dan de kop van dat artikel: "... we're going to allow video capture of games over HDMI".
De kop doet denken dat de PS4 zelf beelden via HDMI kan opnemen (lastig zonder HDMI-in).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Cyrso
[...]

Die 5 minuten of 15 minuten gameplay is gameplay die automatisch en continue wordt opgenomen. De PS4 neemt dus constant op wat op het beeld verschijnt, en je kan dus tot 15 minuten terugspoelen. Deze functie is net zodat je je nooit zorgen hoeft te maken als je een grappige/leuke move o.i.d. hebt gedaan, maar baalt aangezien je het niet hebt opgenomen.

Er is dus een onderscheid tussen de gameplay die automatisch continue wordt opgenomen waar je tot 15 minuten terug kan spoelen en gameplay 'op bevel' vanaf dat je op een record-knop functie drukt o.id. Het zou goed kunnen dat je gewoon ook de mogelijkheid krijgt om langer dan 5 of 15 minuten op te nemen als je gewoon op voorhand op de record-knop hebt gedrukt.

• uchiha tijntje
  • Nu online
nieuws: Sony verkoopt PlayStation 4 met verlies

Dacht dat ze ook sec de PS4 met winst zouden verkopen?

Verwijderd

Was al een tijdje bekend dat ze niet verwachtten winst te maken op de PS4, alleen minder verlies dan met de PS3 (12 augustus)

http://www.mcvuk.com/news...-losses-sony-vows/0120003

Ze hebben geleerd van hun fout met de PS3 door deze duur in de markt te zetten, waardoor initieel de verkopen er niet waren zoals verwacht. Met de PS4 doen ze er alles aan om vanaf het begin maximaal te verkopen, op zich niet vreemd aangezien Sony als bedrijf nog steeds geen winst maakt. Hoe meer PS4's verkocht, hoe meer spellen en accessoires en dan gaan ze wel geld verdienen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nou van hun fout geleerd, de situatie was gewoon heel anders, ook al koste de Ps3 599,- die werdt alsnog met verlies verkocht kwam door de erg dure Cell processor en BR drives. De goedkoopste stand-alone BR spelers zaten toen op 1400,-

De PS3 had alleen goedkoper gekunt door de BR-drive te vervangen voor een dvd drive.

Verder denk ik niet dat ze op de PS4 heel veel verlies maken, waarschijnlijk minder als destijds op de PS3.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:03:

1080p ps4, one 720p

Verwijderd

HDMI capture niet beschikbaar op PS4 bij launch

http://uk.gamespot.com/ne...ailable-at-launch-6414761
President of Worldwide Studios Shuhei Yoshida confirmed the news on Twitter (via Videogamer). Gameplay capture through HDMI will come later through a post-launch patch.
"later", dus wanneer is echt niet duidelijk

• uchiha tijntje
  • Nu online
Deep Down wordt een F2P game...

http://uk.ign.com/article...down-will-be-free-to-play

Ik blijf voorlopig nog lekker skeptisch met betrekking tot al die f2p games... Gezien het een dungeon crawler is zie ik het al helemaal voor me.... Ow, wil je een nieuw wapen, reken maar lekker af, oh wil je sterkere potions, reken maar lekker af, oh je wilt naar een nieuwe map, reken maar lekker af....

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-09-2013 08:34 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:26:

http://im.200104701f07135...bb9ba15a4892c3ed8e46&ev=0

Ik blijf voorlopig nog lekker skeptisch met betrekking tot al die f2p games... Gezien het een dungeon crawler is zie ik het al helemaal voor me.... Ow, wil je een nieuw wapen, reken maar lekker af, oh wil je sterkere potions, reken maar lekker af, oh je wilt naar een nieuwe map, reken maar lekker af....
De ontwikkeling van de game zal ergens van betaald moeten worden.

Daarnaast valt het bij games als PoE en World of Tanks wel mee. Je betaald daar vooral voor sneller levelen of andere kleurtjes voor je uitrusting.

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ik snap dat het ergens uit betaald moet worden :), maar ik heb liever dat ik gewoon 1 keer mijn portemonnee moet trekken dan om elk hondsgezeik moet betalen of 10 uur moet grinden om te levelen...

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 23:24
Ik vind dit toch wel heel cool op de PS4.
http://youtu.be/vS_H2g9L4Ms

• uchiha tijntje
  • Nu online
Het is lekker rustig hier. :) GTA V zal de nodige tijd vragen :P.

Ik zat zelf nog te twijfelen of ik Watch Dog zou kopen bij launch, maar ben zo verrast door GTA V dat ik dat niet ga doen. Zo kort na GTA V gaat dat denk ik tegenvallen... In de beelden die ik heb gezien zie ik een serieus verhaal waar weinig ruimte is voor humor en aparte missies, iets waar GTA V vol van zit. Daarnaast ben ik nog niet helemaal overtuigd van de gameplay. Dus dat wordt sowieso de reviews afwachten, aangezien ik wel verwacht dat daar een vergelijking wordt gemaakt met GTA.

Verwijderd

Er is ook weinig nieuws op het moment. Weet iemand of er nog een persconferentie komt binnekort?

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 16:34
uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:26:

http://uk.ign.com/article...down-will-be-free-to-play

Ugh. Do not want. Wachten op Demon's Souls 2 dus.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Is de PS4 nou backwards compatible?
Zou graag GTA V op de ps4 spelen, ps3 kopen vind ik zonde..

Ik kan alleen maar 'rumours' vinden. Is dit überhaupt al 100% zeker dat het wel of niet is?

• zwembroek
Draakje5 schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:54:
Is de PS4 nou backwards compatible?
Zou graag GTA V op de ps4 spelen, ps3 kopen vind ik zonde..

Ik kan alleen maar 'rumours' vinden. Is dit überhaupt al 100% zeker dat het wel of niet is?
Als je geduld hebt komt GTA V vanzelf op PS4. Denk dat je dan eerder GTA V kan spelen dan wachten op Gaikai.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik verwacht GTA V echter pas in 2014 voor de PS4 beschikbaar te komen, tegelijkertijd met de release van de xbox one en PC.
Draakje5 schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:59:
Ik verwacht GTA V echter pas in 2014 voor de PS4 beschikbaar te komen, tegelijkertijd met de release van de xbox one en PC.
Tja ik verwacht Gaikai pas in 2015 hier in NL, dus daar hoef je niet op te gaan wachten. GTA V zal ook pas eind 2014/2015 komen, commercieel gezien het handigst.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Sony would like to stream PlayStation games to PC, TVs, tablets & more, states Yoshida

http://www.vg247.com/2013...s-tablets-states-yoshida/

Dit zou fantastisch zijn. _/-\o_ En nu ik er zo bij nadenk: de technologie om naar PC te streamen is er gewoonweg al dus veel nieuws moeten ze niet implementeren in vergelijking met voor TVs en tablets and more.

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 09:42

beuker19

Killerbeuker is so OP

bram1984 schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:33:
[...]

Tja ik verwacht Gaikai pas in 2015 hier in NL, dus daar hoef je niet op te gaan wachten. GTA V zal ook pas eind 2014/2015 komen, commercieel gezien het handigst.
Ik ben nog steeds van mening dat er geen next-gen GTA 5 komt.
Hooguit een Ps3/360 port maar meer niet.
Iedereen die nu GTA V speelt is het wel met me eens (Denk ik)dat het gewoon tegen zal gaan vallen op een Ps4/X1 omdat de game in alles een waardige afsluiter is van de huidige generatie consoles maar dat het wel tijd word dat er weer wat meer verwacht mag worden van een next-gen game.
Wat GTA V nu geweldig maakt is ook voor een groot deel te danken aan het feit dat het op de current-gen uit komt , was het ook op de Ps4/X1 uitgekomen was het een tegenvaller voor de Next-gen bezitters.
Wel zie ik GTA Online in wat voor vorm dat ook naar de Next-gen komen :P

[ Voor 5% gewijzigd door beuker19 op 24-09-2013 01:09 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• AtlAntA
beuker19 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:07:
[...]

Ik ben nog steeds van mening dat er geen next-gen GTA 5 komt.
Hooguit een Ps3/360 port maar meer niet.
Iedereen die nu GTA V speelt is het wel met me eens (Denk ik)dat het gewoon tegen zal gaan vallen op een Ps4/X1 omdat de game in alles een waardige afsluiter is van de huidige generatie consoles maar dat het wel tijd word dat er weer wat meer verwacht mag worden van een next-gen game.
Wat GTA V nu geweldig maakt is ook voor een groot deel te danken aan het feit dat het op de current-gen uit komt , was het ook op de Ps4/X1 uitgekomen was het een tegenvaller voor de Next-gen bezitters.
Met wat AA en een veel verdere draw distance denk ik dat gta5 al een best hard aan de next gen consoles trekt. Om nog maar niet te spreken over 1080p/60fps.

De enige reden die ik kan bedenken dat rockstar gta nog niet uit brengt op next gen is de install base.

Maar dat is niet erg want dat geeft rockstar alleen maar meer tijd om de game te optimaliseren. :)

• SinergyX
De referenties die ze al hebben gevonden mbt een PC versie, zou het niet geheel onlogisch zijn dat ding relatief simpeler te porten is vanaf de PC naar de next-gen.
AtlAntA schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 02:09:
Met wat AA en een veel verdere draw distance denk ik dat gta5 al een best hard aan de next gen consoles trekt. Om nog maar niet te spreken over 1080p/60fps.
Kijk eens naar GTA4 console en PC, daar zit wel behoorlijk wat verschil in, meer dan alleen 1080 en 60fps.

• zwembroek
Quote van Firstlook 2013 nieuws pagina. "Activision gaat helemaal los op Firstlook. Hadden ze vorig jaar al een dikke setup van 24 Xbox 360′s in LAN-opstellingen, dit jaar gaan ze daar dik overheen met maar liefst 36 PC’s in Xbox One specs met Xbox One controllers eraan. Knalhard next-gen dus!".
Ook nog steeds geen retail X1 versie, net zoals de tweakers handson trouwens met de PS4. Ben benieuwd of we op Firstlook ook nog steeds dev kits zullen zien van beide systemen.

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Zoals misschien wel bekend... (NIET)hands one met de ps4

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

AtlAntA schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 02:09:
[...]Met wat AA en een veel verdere draw distance denk ik dat gta5 al een best hard aan de next gen consoles trekt. Om nog maar niet te spreken over 1080p/60fps.

De enige reden die ik kan bedenken dat rockstar gta nog niet uit brengt op next gen is de install base.

Maar dat is niet erg want dat geeft rockstar alleen maar meer tijd om de game te optimaliseren. :)
Een goede reden die ik kan bedenken is: geld.

Waarom? Het kost ongelooflijk veel tijd om het te porten, online-shizle, en debuggen voor die hardware, en dan levert het geen drol op. Want wie koopt het dan nog? Bijna iedereen heeft het dan al uitgespeeld, en een PS3/360 versie liggen. Op wat uitzonderingsgevallen na, wacht niemand met de aanschaf tot de nieuwe generatie.

Nee, ik denk niet dat het op de PS4/X1 verschijnt.

Verwijderd

wat meer technische info geplaatst over de PS4 :

http://www.dualshockers.c...dia-performance-and-more/

While being always online is not necessary, a network connection is important to fully enjoy the features of the PS4.
Was eigenlijk al bekend, je hoeft niet online te zijn, maar is wel belangrijk

The PS4 will initially act as a stand-alone web server for the PlayStation App. In the future there’s the possibility of this to be expanded through the cloud, with the PS4 and PlayStation App interacting through the cloud, allowing cooperative play between multiple players.

Playstation app wordt gekoppeld aan je playstation, niet aan je login zoals bij smartglass. Vraag me af of het dan werkt als je op en andere PS4 inlogt.

The secondary chip for ultra-low power operation will mostly activate at night from 1 to 4 AM and download any required update automatically. It will also activate when software is purchased through external means like the PlayStation App.

Was ook al bekend, vraag me af of je het uit kunt zetten dat de PS4 altijd tussen 1 en 4 gaat staan downloaden? als je op een gelimiteerde internetverbinding zit kan dat wel eens voor verassingen zorgen. Ga er van uit dat je het in kunt stellen

Power consumption will vary greatly depending on the performance of the game played.

Erg vage opmerking dit. :)

The noise level of the console during operation is generally much smaller than it was on the PS3.
The PS4's cooling fan has a low noise level and stepless speed control (meaning that it will increase its speed to match heat smoothly and not in sudden steps like the one on the PS3).
Since the Blu-Ray player is 6x instead of 2x in speed (like the one on the PS3 was) the initial spinning noise is actually louder, but that will be countered by using the hard disk drive.

Ook niet helemaal duidelijk, over het algemeen dus stiller dan de PS3, maar de blu ray drive maakt meer herrie en de fan kan stepless omhoog, maar nergens hoe hoog, bij welke temperaturen en hoeveel herrie er dan uitkomt.

The Audio/Video performance (for movies and music) of the PS4 will target PS3 levels at launch, but will be improved through updates, for instance with the addition of 4K, as Sony is also an Audio/Video company.

4K video en media dus niet ondersteund bij launch, en geen uitbreidingen op media tov de PS3. das wel weer jammer. Aan de andere kant zet Sony de PS4 in als gaming console, dus niet gek dat de focus op multimedia later komt.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:43:
Power consumption will vary greatly depending on the performance of the game played.

Erg vage opmerking dit. :)
Mwoah... de AMD procs hebben een best wel goede idle-state. Kunnen heel zuinig zijn in idle. Doen die FM1 en FM2 APU procs ook, vaak minder verbruik dan Intels in idle (terwijl onder load vaak wel duidelijk meer).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

beuker19 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:07:

woa ik heb bij GTA5 toch wel regelmatig het gevoel "dit had beter gespeeld op een PS4", vooral de framedrops tijdens het rijden in de stad zijn niet leuk, volgens mij schommelt de game dan rond de 20fps en dat zie je duidelijk. Een Ps4 of XO zou die game veel beter trekken.

En niet alle games op de next-gen moeten er ook next-gen uitzien, sterker nog als dat je insteek is denk ik dat heel veel games tegen gaan vallen, de stap is qua hardware al niet zo gigantisch en heel veel games als Watchdogs, FIFA, AC komen op current en next-gen uit... Wat dat betreft had GTA daar ook prima een game van kunnen zijn.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:09
Ik kan er niets op toevoegen... ben het helemaal met je eens chaoss

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
zwembroek schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:51:
Quote van Firstlook 2013 nieuws pagina. "Activision gaat helemaal los op Firstlook. Hadden ze vorig jaar al een dikke setup van 24 Xbox 360′s in LAN-opstellingen, dit jaar gaan ze daar dik overheen met maar liefst 36 PC’s in Xbox One specs met Xbox One controllers eraan. Knalhard next-gen dus!".
Ook nog steeds geen retail X1 versie, net zoals de tweakers handson trouwens met de PS4. Ben benieuwd of we op Firstlook ook nog steeds dev kits zullen zien van beide systemen.
Ik heb wel al verschillende games op retail Xbox One's gespeeld tijdens Gamescom, dus ze zijn er wel. Waarschijnlijk alleen niet voldoende om er even 36 op Firstlook in ons kleine landje neer te zetten, waar de One toch pas in 2014 uitkomt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!