Denk je werkelijk dat dat verschil nog steeds zo groot zal zijn? Ik denk dat als iemand heeft geleerd van fouten uit het verleden dat Sony dat is en zei zijn er heftig op gebrand dit niet nogmaals te doen. Maargoed afwachten om zeker te weten... als de vita een indicatie is van wat komne gaat ben ik gerust. Deze hadheld gaat als verder in features als de PS3... cross game chat om een belangrijke te noemen.
Vergeet niet dat vorige generatie de ps3 op papier ook veel beter was in alles
- meer exclusives en ook van hoger caliber
Nou ik denk dat het internet en algemene mening aangeeft dat dat wel in het voordeel van de ps3 valt deze gen. (Ben je fan van halo dan kan je dat ook anders zien)
- bijna oneindig veel sneller dan de 360 vanwege de CELL (achteraf viel dat tegen)
in mp game viel het goed tegen idd maar bij een aantal exclusives heeft de ps3 zwaar spierballen laten zien waar de xbox 360 niet aan kan tippen.
- blu ray
Een keuze dat uiteindelijk misschien de redding voor de ps3 is geweest. en voor stevig wat verkopen heeft gezorgt.
Uiteindelijk is de ps4 nu beter dan de xbox one op papier maar zal door de gelijke architectuur voor beide consoles vrij snel maximaal effect gescoord kunnen worden met dezelfde engine. Dan komt het snellere en meer ram geheugen en de krachtiger GPU van de PS4 toch wel uit de verf lijkt me als leek.
Maar als je nou kijkt wat nu het fijnste systeem was, dat was by far de 360. Allemaal door zaken die van te voren niet in discussies als deze te voorspellen waren. Dat de 360 controller zo fijn was, dat party grouping en chat zo fijn was, dat updates en games zo snel waren geinstalleerd, het fijne xbla systeem met altijd een demo. Die dingen hebben allemaal met het gaming gedeelte te maken. Het heeft jaren geduurd voor Sony veel van die dingen erin heeft gebouwd.
MS heeft een aantal goede keuzes gemaakt en lijkt er een hoop van nu weer te laten vallen... Bij het toestaan van game installs op een externe hdd lijkt het me bijv zeer vreemd als deze gamedata niet "versleuteld" is. Daarbij lijkt de PS4 al deze zaken nu wel (beter dan de PS3) op orde te hebben als je de vele keynotes en toelichting van Marc Cerny hebt gelezen.
Ik nam lange installaties van games (hoewel soms verschrikkelijk) graag voor lief als dat betekende dat ik er voor weinig een grotere HDD in kan zetten. Zeker in deze aankomende digital wereld lijkt 500 GB me vrij snel op te raken de PS4 bied je de mogelijkheid deze goedkoop te verwisselen als de tijd er is. de secondairy custom chip is op de achtergrond bezig met het decoderen en versleutelen van code waardoor de consoel veel meer een ervaring word gebaseerd op instant access.
Daarom zeg ik, knappe jongen die nu al een echt goede beslissing kan maken, zeker als we niet eens zaken als het OS in actie hebben gezien.
Soms is hardware (zeker in deze configuraties), developer/indie support (en, in het geval van de xbox one, gebrek aan support), verbeteringen op basis van lessen uit verleden en voorbeelden zoals gezien bij vita, geen poging de consument te "aars-rapen" met visies en monopoly gedachten. reden genoeg om nu al en goed beeld te kunnen vormen van hoe beide consoles zullen worden geplaatst.
MS probeerd windows 8 te pushen over de rug van de xbox spelers, ms probeert kinect te pushen over de rug van de xbox spelers en ze probeer(den) de cloud en vergaande drm te pushen over de rug van de xbox one spelers... Ik zou zeggen: genoeg is genoeg! Tuurlijk Forza, DR3, halo en gears zijn geweldige games en ik ga er waarschijnlijk ook een xbox one voor kopen (halo fanboy hier

) maar de ps4 lijkt gewoon de beste keuze op dit moment. zeker ook weer gezien hoe Microsoft de AAA support voor de 360 nu alweer lijkt te droppen... Deze kuttruck deden ze ook met de originele xbox maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal proberen te verdedigen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop