Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 10:39
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:28:
Net als wij niet de enige zijn die meer uitkijken naar first party dan third party. Zinloze discussie.
Maar toch worden daar conclussies uit getrokken.. zinloos inderdaad :)
Martinspire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:29:
Eerst hebben we nog ComicCon trouwens (volgende week). Daar zijn wel wat Xbox Ones aanwezig, maar ik vraag me af of we daar verder nog wat nieuws krijgen. Iemand meer info hierover?
http://majornelson.com/20...-comic-con-2013-schedule/
Raar detail, Crackle bij de Xbox Booth.. is Crackle niet van Sony?

Belangrijkste denk ik:
The Future of Xbox Gaming Revealed
Room 6A, San Diego Convention Center
Saturday, July 20, 11:15 a.m. – 12:15 p.m.
SeamusXanthus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:36:
Allemaal dingen die bij de ene of de andere kant er beter uit zien, of we totaal niet nog niet weten. Knappe jongen wie nu al een beslissing kan maken dan iets anders dan zijn onderbuik. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb echt geen idee!
En dingen waar menig nu al een antwoord op heeft, op basis van geruchten, aannames, logica of vage feiten. Einde van de rit, als dat ding thuis staat, weet je het pas zeker :P

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2013 14:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:20:
Toch zal ik niet de enige zijn die meer uitkijkt naar de 3rd party titels dan de 1st party titels (GTA, Watchdogs, Battlefield, etc)
Dus je gaat toch voor een PS4? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Goh dat zou toch wat zijn he Bram :D !

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:45:
Goh dat zou toch wat zijn he Bram :D !
Nou ja, alle gekheid op een stokje: als je voornamelijk voor 3rd party titels gaat en je puur naar het gaming gedeelte kijkt, lijkt me de PS4 op dit moment sowieso veruit de beste keuze: zoals het er nu naar uitziet is de hardware beter, kun je voor € 100,- twee titels extra uitzoeken en heb je een grote kans dat die titels binnen een jaar op Plus worden aangeboden, voor noppes. Of mis ik iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:49:
[...]

Nou ja, alle gekheid op een stokje: als je voornamelijk voor 3rd party titels gaat en je puur naar het gaming gedeelte kijkt, lijkt me de PS4 op dit moment sowieso veruit de beste keuze: zoals het er nu naar uitziet is de hardware beter, kun je voor € 100,- twee titels extra uitzoeken en heb je een grote kans dat die titels binnen een jaar op Plus worden aangeboden, voor noppes. Of mis ik iets? :)
Je mist helemaal niks. Je noemt precies de redenen op waarom ik besloten heb voor de PS4 te gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3rd party zijn voor mij een reden om een nieuwe console te halen. Daarbij kan ik inderdaad nog de keuze maken tussen PS4 en X1. Voorlopig leun ik (heel onverwacht natuurlijk) richting de X1.

Dit heeft vooral te maken met hoe het huidige Xbox Live en de hardware bevalt. Maar daarnaast lijkt mij de controller weer erg fijn (vooral de rumble in de triggers lijkt me erg handig), de Xbox Live diensten en de nadruk op Cloud (in het begin vooral dedicated multiplayer servers wat ik wel als grote stap vind voor het vele online gamen wat ik doe). Ook de exclusieve launchgames liggen mij beter en daarbij heb ik ook in 2014 al wat meer games van Microsoft op het oog (mij spreekt een Quantum Dream bv ook meer aan dan de games die Sony toonde op E3 zoals Dark Sorcerer of The Order 1886).
Ik snap wel waarom er ook voor de PS4 gekozen wordt, maar mij ligt de X1 gewoon beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2013 16:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:49:
[...]

Nogmaals, het hangt van zoveel meer af. Als straks het verschil in features bij launch net zo groot is als bij de vorige generatie geef ik met liefde 100 euro meer uit.

Vergeet niet dat vorige generatie de ps3 op papier ook veel beter was in alles
- meer exclusives en ook van hoger caliber
- bijna oneindig veel sneller dan de 360 vanwege de CELL (achteraf viel dat tegen)
- blu ray

Maar als je nou kijkt wat nu het fijnste systeem was, dat was by far de 360. Allemaal door zaken die van te voren niet in discussies als deze te voorspellen waren. Dat de 360 controller zo fijn was, dat party grouping en chat zo fijn was, dat updates en games zo snel waren geinstalleerd, het fijne xbla systeem met altijd een demo. Die dingen hebben allemaal met het gaming gedeelte te maken. Het heeft jaren geduurd voor Sony veel van die dingen erin heeft gebouwd.

Daarom zeg ik, knappe jongen die nu al een echt goede beslissing kan maken, zeker als we niet eens zaken als het OS in actie hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar, buiten de snelheid om, kunnen we wel concluderen dat PSN XBL inmiddels dik voorbij is gestreefd. PS Plus biedt echt ongekend zoveel meer dan Live op dit moment.

De DS4 is zelfs groter dan de X1 controller, dus daar kun je ook niet echt meer een slag slaan.

Bedankt dat je mij een knappe jongen noemt: op basis van de first party studio's kon ik mijn beslissing echter al maken voordat beide consoles waren aangekondigd. :+ :P

Tenzij ze allemaal natuurlijk naar het MS kamp zouden overstappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:13:
Maar, buiten de snelheid om, kunnen we wel concluderen dat PSN XBL inmiddels dik voorbij is gestreefd. PS Plus biedt echt ongekend zoveel meer dan Live op dit moment.

De DS4 is zelfs groter dan de X1 controller, dus daar kun je ook niet echt meer een slag slaan.

Bedankt dat je mij een knappe jongen noemt: op basis van de first party studio's kon ik mijn beslissing echter al maken voordat beide consoles waren aangekondigd. :+ :P

Tenzij ze allemaal natuurlijk naar het MS kamp zouden overstappen. ;)
Qua extra's eens. Qua serverpark nog lang niet. Sony is op de goede weg maar MS heeft op het gebied van servers echt nog een hele grote voorsprong. Ik verwacht wel dat Sony heel snel dichterbij zal komen. Zeker door het verplichter van PS+ zal er veel geld binnenkomen waarmee zij kunnen investeren in PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PSN+ heeft alleen het voordeel dat het gratis games biedt (die al enige tijd beschikbaar zijn). MS doet een poging, maar mij boeit dat eigenlijk weinig (de interessante games heb ik toch al wel). Verder blijft Xbox Live nog steeds betrouwbaarder en stabieler. Naast het feit dat het aantal servers al erg groot is en MS zich meer als online-console profileert. Ik speel vooral veel games online en daar lijkt de X1 gewoon wat beter in te zijn.

En oja: Kinect vind ik een erg leuk apparaat. Ik doe Kinect Sports 1 en 2 met plezier samen met mijn ouders dus dat zal straks ook wel weer zo zijn.

Anyways, voordat we weer krijgen dat iedereen zijn eigen voorkeur gaat geven lijkt het mij verstandig om wat te praten over mogelijke games die nog gaan komen.

Ikzelf hoop op Gamescom wat te horen over Epic Games en misschien nog iets leuks van Rare. Het zou me niet verbazen als MS straks ook met een platform-game komt (als tegenhanger van Knack).

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:15:
[...]

Qua extra's eens. Qua serverpark nog lang niet. Sony is op de goede weg maar MS heeft op het gebied van servers echt nog een hele grote voorsprong. Ik verwacht wel dat Sony heel snel dichterbij zal komen. Zeker door het verplichter van PS+ zal er veel geld binnenkomen waarmee zij kunnen investeren in PSN.
Eens. Maar onderaan de streep lagged Call Of Duty op beide huidige systemen. :P

Ik ga er inderdaad wel vanuit dat we hierin een goede verbetering krijgen op beide next gen consoles.
Nogmaals, het hangt van zoveel meer af. Als straks het verschil in features bij launch net zo groot is als bij de vorige generatie geef ik met liefde 100 euro meer uit.
Hier nog even op reagerend: je denkt toch niet daadwerkelijk dat er weer zoveel verschil in gaat zitten hè? De PS3 en X360 zijn de eerste consoles met echte online functionaliteit. Er was weinig ervaring op dit gebied en Sony had bepaalde zaken ronduit slecht voor elkaar. De menu's en online features zitten bij beide systemen echt wel snor.
(mij spreekt een Quantum Dream bv ook meer aan dan de games die Sony toonde op E3 zoals Dark Sorcerer of The Order 1886
En je noemt nu net 3 games waarvan we nagenoeg nog helemaal niks weten. We hebben niks aan gameplay gezien en weten niet eens in welk genre we deze games moeten plaatsen op dit moment.

Ik zou me als X1 aanhanger eerder zorgen maken over het exclusieve games aanbod de komende jaren. Uiteraard zijn de games die je wel of niet leuk vindt persoonlijk, maar ik denk dat we met z'n allen kunnen concluderen dat MS op het gebied van first party exclusives nog een hele lange weg te gaan heeft, als ze de PS aanhangers, die een PS3 voor de exclusives hebben staan, naar het X1 kamp willen halen. Ik durf het een onmogelijke taak te noemen, of ze moeten een aantal hele grote verrassingen voor ons in petto hebben. :)
Martinspire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:16:
Ikzelf hoop op Gamescom wat te horen over Epic Games en misschien nog iets leuks van Rare. Het zou me niet verbazen als MS straks ook met een platform-game komt (als tegenhanger van Knack).
Ik hoop dat Naughty Dog (voor mij veruit de beste studio ter wereld momenteel) met een nieuwe aankondiging (lees: Uncharted 4) komt. Ik wil verder meer zien van The Order en The Division. En wellicht ook een next gen Batman. :9~

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 11-07-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
YouTube: All The Reasons I Have Chosen The PlayStation 4

Een Xbox 360 gamer die allemaal argumenten opnoemt waarom hij voor de PS4 gaat. Ze zijn niet allemaal even sterk, maar er zitten ook erg goede argumenten tussen. Als je de tijd hebt, misschien interessant om op de achtergrond te luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:13:
Maar, buiten de snelheid om, kunnen we wel concluderen dat PSN XBL inmiddels dik voorbij is gestreefd. PS Plus biedt echt ongekend zoveel meer dan Live op dit moment
Los dat een service veel meer is dan alleen welke spellen je gratis krijgt, weten we totaal niet wat ze straks kunnen. Dat is precies het punt wat ik probeer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:24:
[...]
Eens. Maar onderaan de streep lagged Call Of Duty op beide huidige systemen. :P

Ik ga er inderdaad wel vanuit dat we hierin een goede verbetering krijgen op beide next gen consoles.
...

Hier nog even op reagerend: je denkt toch niet daadwerkelijk dat er weer zoveel verschil in gaat zitten hè? De PS3 en X360 zijn de eerste consoles met echte online functionaliteit. Er was weinig ervaring op dit gebied en Sony had bepaalde zaken ronduit slecht voor elkaar. De menu's en online features zitten bij beide systemen echt wel snor.
...

En je noemt nu net 3 games waarvan we nagenoeg nog helemaal niks weten. We hebben niks aan gameplay gezien en weten niet eens in welk genre we deze games moeten plaatsen op dit moment.
Hoewel we de gameplay nog niet kennen (al is er her en de wel wat bekend, Quantum Dream is bv een 3rd person action game (met shooter elementen) ), heb ik het meer over de sfeer en het uitgangspunt. Ik heb weinig met tovenaars of 19e eeuwse verhalen, maar een interactieve tvserie over timetravel lijkt me wel tof. Net als dat ik liever een actiefilm kijk dan een chickflik, kan ik ook wel al een voorlopige inschatting maken wat voor game ik leuker ga vinden (hoe de daadwerkelijke gameplay uiteindelijk is, kan ik natuurlijk niet beoordelen). Maar ook van andere console-exclusives heb ik vaker gehad dat ik een MS exclusive wilde spelen dan een Sony exclusive. Ondertussen zijn er wel een aantal games van de PS3 die ik ooit nog wel eens moet spreken, maar een heleboel (vooral Japanse games) spreken mij gewoon al per definitie niet aan. Ongeacht wat voor gameplay erbij hoort. Zo vind ik zelf Final Fantisy of Resident Evil weinig aan.
Ik zou me als X1 aanhanger eerder zorgen maken over het exclusieve games aanbod de komende jaren. Uiteraard zijn de games die je wel of niet leuk vindt persoonlijk, maar ik denk dat we met z'n allen kunnen concluderen dat MS op het gebied van first party exclusives nog een hele lange weg te gaan heeft, als ze de PS aanhangers, die een PS3 voor de exclusives hebben staan, naar het X1 kamp willen halen. Ik durf het een onmogelijke taak te noemen, of ze moeten een aantal hele grote verrassingen voor ons in petto hebben. :)
Ik denk dat MS nu ook wel schrikt van het aantal toppers wat Sony momenteel tegenover de Xbox 360 lineup heeft gezet. Toch heb ik zo'n vermoeden dat ze aardig wat games hebben geschrapt bij MS, ondanks dat ze toch aardig wat studio's hebben overgenomen. Verder zijn er aardig wat Kinect-titels geweest die weinig aan waren voor de die-hard gamers, maar voor kinderen of casual-gamers zijn ze echter wel weer succesvol geweest. Dance Central (of Just Dance) verkochten bijvoorbeeld meer dan een Far Cry 3 en kostten ook heel wat minder. Kinect Sports 1 en 2 hebben het verder prima gedaan, net als Disneyland Adventures of Kinect Sesame Street TV. Het is niet aan mij besteed, maar er zijn wel degelijk een heleboel xbox exclusives geweest.
...

Ik hoop dat Naughty Dog (voor mij veruit de beste studio ter wereld momenteel) met een nieuwe aankondiging (lees: Uncharted 4) komt. Ik wil verder meer zien van The Order en The Division. En wellicht ook een next gen Batman. :9~
Naughty Dog lijkt me sterk, die geven niet elk jaar een game uit en die reveal is meer iets voor de E3 om op te knallen. En Batman is al in productie voor current-gen. Daar verwacht ik ook niet zo snel een nieuwe game van.

Vooralsnog heeft MS de historie mee door bij launch een completere console neer te zetten, waarna Sony dat na een tijd weer bij elkaar brengt.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
De menu's en online features zitten bij beide systemen echt wel snor.
Je kan dat pas vergelijken als je ze ook beide hebt en de betreffende games :) En daar zet ik nu nog mijn twijfels. Berichten op PS3 zijn ronduit ruk, voicechat is game-only (geluidskwaliteit is teveel afhankelijk van spelers aan beide kanten) en mijn recente installatie incident met PS+ was drama. Om maar helemáál niet te spreken over de snelheid van de PS store.

Kijk je dan naar Move vs Kinect, wereld van verschil in de store. MS heeft bizar veel games, PS3 blijven het maar een matig aantal. (waarvan je ook weer met issue zit of met 1 of 2 controllers of met die losse-controller moet worden gespeeld).

Nu vallen daar bij de PS4 natuurlijk zaken weer vanaf, maar die aspecten wacht ik eerst wel rustig af :) Dat opzicht heeft Sony wel de meeste ruimte om enorme vooruitgang te maken, die ook absoluut niet onopgemerkt blijft. Jammer blijft dan wel is de vooruitgang die daar komt, niet te zien is in het digitale aspect (en waar MS toch 180 voor moest doen).

PS+ is enkel een service, die grappig bij launch ook erg negatief werd ontvangen en DLC onderling trouwens niet werkt tussen disc en download, athans niet bij GT5 en BF3.

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2013 16:47 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38
Zoals ik al eerder aangaf zullen beide platformen exclusives hebben die het waard maken om beide consoles in de loop van deze generatie in huis te halen. Ik heb dan ook voor die reden een ps2 en de originele xbox naast elkaar gehad, de xbox 360 en de ps3 en naar verwachting ook de x1 en de ps4. Ik blijf het bizar vinden dat er zo'n grote console oorlog woedt, terwijl het gewoon gaat om hardware. Het is geen sportclub ofzo, waar vooral emotie en geschiedenis een belangrijke rol speelt. :)

Wie wil nu niet zowel Dead Rising 3, Quantum Break, Forza als Infamous of een Naughty Dog game spelen? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:51:
Zoals ik al eerder aangaf zullen beide platformen exclusives hebben die het waard maken om beide consoles in de loop van deze generatie in huis te halen. Ik heb dan ook voor die reden een ps2 en de originele xbox naast elkaar gehad, de xbox 360 en de ps3 en naar verwachting ook de x1 en de ps4. Ik blijf het bizar vinden dat er zo'n grote console oorlog woedt, terwijl het gewoon gaat om hardware. Het is geen sportclub ofzo, waar vooral emotie en geschiedenis een belangrijke rol speelt. :)

Wie wil nu niet zowel Dead Rising 3, Quantum Break, Forza als Infamous of een Naughty Dog game spelen? :)
Infamous = prototype
uncharted = tombraider
etc.

exclusives zijn echt niet zo exclusief of vernieuwend, ook niet die van naughty dog. Begrijp me niet verkeerd ,de games van naughty dog zien er grafisch super uit en de gameplay is over het algemeen ook wel goed, maar echt vernieuwend is het niet. Ook in de current gen zijn er maar een paar ECHT vernieuwende first en 3rd party spellen uitgebracht:

Little big planet (concept was gewoon vernieuwend)
Gears of war (3rd party shooter en cover systeem, wordt nu in heel veel spellen gebruikt)
Assassins creed (ondanks dat dit pas ging doen wat het beloofde bij het tweede deel)
Dead Rising (open zombie wereld, later nog eens strak verbeterd door dead island)

Veel games daarna zijn veelal gebaseerd op.

Zowel Kinect als Move zijn beide rip offs van de Wii, alleen heeft MS het net een stapje verder doorontwikkeld met de Kinect. Zelfde met Xbox live, daar is MS nu eenmaal verder in dan Sony, ze hebben er ook veel meer geld tegen aan gesmeten dan Sony dus op zich is dat niet gek.

Ik ga ook voor beide, hoewel ik (net als in huidige gen) de xbox waarschijnlijk meer ga gebruiken voor online en crossplatform titels, de PS4 meer voor de exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gast, Tomb Raider mag, met alle respect, niet eens in de schaduw staan van Uncharted. Het verschil in kwaliteit is immens. Ik heb overigens erg genoten van TR, toegeven, maar nee, het komt bij lange na niet in de buurt van Uncharted (met name deel 2). Verder is TR natuurlijk multiplatform, dus niet helemaal eerlijk te vergelijken.

Ook Prototype is multi, dus als je echt goed wil vergelijken, moet je er wel exclusives tegenover stellen, en geen multiplatform games.

Daarbij vergeet je de games van Quantic Dream, waar absoluut niks tegenover staat. En wat dacht je van The Last Of Us en alle vette indies die er al zijn en nog aan komen (waar de PS4 veel meer support voor heeft).

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 11-07-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Waarom wordt er zoveel nadruk op Indies gelegd? Volgens mij moet men uitkijken met het promoten van Indies als een van de systemsellers. Er kan ook ongelooflijk veel troep uitkomen met een paar pareltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:22:
Gast, Tomb Raider mag, met alle respect, niet eens in de schaduw staan van Uncharted. Het verschil in kwaliteit is immens. Ik heb overigens erg genoten van TR, toegeven, maar nee, het komt bij lange na niet in de buurt van Uncharted (met name deel 2). Verder is TR natuurlijk multiplatform, dus niet helemaal eerlijk te vergelijken.

Ook Prototype is multi, dus als je echt goed wil vergelijken, moet je er wel exclusives tegenover stellen, en geen multiplatform games.

Daarbij vergeet je de games van Quantic Dream, waar absoluut niks tegenover staat. En wat dacht je van The Last Of Us en alle vette indies die er al zijn en nog aan komen (waar de PS4 veel meer support voor heeft).
Wat hij bedoelde te zeggen is dat Uncharted niet exclusief is als in de zin van een compleet nieuw genre of game, het is gewoon een verbeterde kopie van TR, dat wil hij ermee zeggen ;)

Crash Bandicoot hopelijk komt die eens voorbij bij de PS4 (snap niet waarom dat geen launch titel is, games zijn zo bekend en populair nu nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat ik wil zeggen is dat er op de 360 niks met dat niveau tegenover staat, ook TR niet. Het niveau van de voice acting, animaties en verhaalvertelling zijn van een andere planeet. De games van Quantic Dream (en TLOU eigenlijk ook) doen daarentegen wel degelijk iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
En wat ik wil zeggen is dat er op de ps3 niks het niveau haalt van GoW en Halo, zowel in Coop als in MP. Dus zoals ik zei, beide platformen hebben hun pareltjes die ik (een gamer met brede interesse in genres) graag wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:03:
En wat ik wil zeggen is dat er op de 360 niks met dat niveau tegenover staat, ook TR niet. Het niveau van de voice acting, animaties en verhaalvertelling zijn van een andere planeet. De games van Quantic Dream (en TLOU eigenlijk ook) doen daarentegen wel degelijk iets nieuws.
Maar daar ging de discussie niet over ;) Ging over de exclusives die er eigenlijk bijna niet zijn. Er zijn er maybe 20 maar in realiteit (als we d ekopie vd kopieen eraf trekken) blijven er 2-3 over dus voor exclusives hoef je geen console te kopen. Enige echt nieuwe games zijn o.a. Quantam Break

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waar de exclusives natuurlijk erg interessant zijn, zullen ze nog niet in de buurt komen van de verkoopcijfers (alsmede de kwaliteit imo) van GTA 5 :+

Damn, die trailer zet echt veel games te kak qua productieomvang en details :D . En natuurlijk de hype eromheen _O_

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA 5 prachtige game wel tikkeltje overhyped natuurlijk. Vind de prestatie van The Last Of Us veel mooier, 3,4 miljoen verkochte exemplaren zonder de extreme reclames die GTA wel altijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:22:

ik zeg toch nergens dat de kwaliteit niet goed is? Ik speel met plezier op beide en ook de erxclusieves (moet the last of us mog aanschaffen, nog niet aan toe gekomen) Ik zeg dat het genre niet vernieuwend is, zowel in exclusieves als 3rd party (op beide consoles) in de current gen, en dat voor elke exclusive op beide consoles vergelijkbare spellen als multiplatform beschikbaar zijn. spellen op de nieuwe gen zijn nog niet uit dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Ik ben een gamer, dus ik game op alles (PC, 360, PS3, tablet etc) wat ik de moeite waard vind. Wat ik bedoel te zeggen (en hierboven ook al gezegd) er zijn weinig echt "exclusieve" spellen op beide consoles qau gameplay/graphics wat voor mij de moeite waard is om er een voor te kiezen. het verdedigen van exclusives zie ik dan ook als een non argument, op beide consoles (en PC) is genoeg te krijgen wat vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:07:
En wat ik wil zeggen is dat er op de ps3 niks het niveau haalt van GoW en Halo, zowel in Coop als in MP. Dus zoals ik zei, beide platformen hebben hun pareltjes die ik (een gamer met brede interesse in genres) graag wil spelen.
Tja, wat ik al zei: het blijft puur persoonlijk. Ikzelf zal echter nooit een console halen voor (third person) shooter nummer zoveel. Daar zijn altijd wel alternatieven voor op de PC/andere consoles. Het genre is ook redelijk uitgekauwd, als je het mij vraagt. :P
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:08:
[...]

Maar daar ging de discussie niet over ;) Ging over de exclusives die er eigenlijk bijna niet zijn. Er zijn er maybe 20 maar in realiteit (als we d ekopie vd kopieen eraf trekken) blijven er 2-3 over dus voor exclusives hoef je geen console te kopen. Enige echt nieuwe games zijn o.a. Quantam Break
Die zijn er niet als je elke exclusive gaat weerleggen tegen een multiplatform titel die toevallig een beetje in hetzelfde genre valt. Een exclusive is een exclusive als 'ie niet op een ander platform beschikbaar is. De inhaalslag van de PS3 is er niet voor niets geweest. De exclusives op de PS3 zijn juist de reden dat veel mensen blind overstappen op een PS4. Al met al is het inderdaad persoonlijk, dus ja.
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:23:
[...]

ik zeg toch nergens dat de kwaliteit niet goed is? Ik speel met plezier op beide en ook de erxclusieves (moet the last of us mog aanschaffen, nog niet aan toe gekomen) Ik zeg dat het genre niet vernieuwend is, zowel in exclusieves als 3rd party (op beide consoles) in de current gen, en dat voor elke exclusive op beide consoles vergelijkbare spellen als multiplatform beschikbaar zijn. spellen op de nieuwe gen zijn nog niet uit dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Ik ben een gamer, dus ik game op alles (PC, 360, PS3, tablet etc) wat ik de moeite waard vind. Wat ik bedoel te zeggen (en hierboven ook al gezegd) er zijn weinig echt "exclusieve" spellen op beide consoles qau gameplay/graphics wat voor mij de moeite waard is om er een voor te kiezen. het verdedigen van exclusives zie ik dan ook als een non argument, op beide consoles (en PC) is genoeg te krijgen wat vergelijkbaar is.
Nee, maar moet dat dan? Het meeste is wel een beetje uitgeprobeerd qua genres, dus ja. Veel excl. hebben inderdaad een vaak kwalitatief mindere multiplatform tegenhanger, dus dan heb je op je favo console mazzel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 16:27

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

lmao :D

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:58:
Ook de exclusieve launchgames liggen mij beter en daarbij heb ik ook in 2014 al wat meer games van Microsoft op het oog (mij spreekt een Quantum Dream bv ook meer aan dan de games die Sony toonde op E3 zoals Dark Sorcerer of The Order 1886).
The Dark Sorcerer is geen game.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lol that's quite gay :D

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

SeamusXanthus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:08:
[...]

Denk je werkelijk dat dat verschil nog steeds zo groot zal zijn? Ik denk dat als iemand heeft geleerd van fouten uit het verleden dat Sony dat is en zei zijn er heftig op gebrand dit niet nogmaals te doen. Maargoed afwachten om zeker te weten... als de vita een indicatie is van wat komne gaat ben ik gerust. Deze hadheld gaat als verder in features als de PS3... cross game chat om een belangrijke te noemen.
Vergeet niet dat vorige generatie de ps3 op papier ook veel beter was in alles
- meer exclusives en ook van hoger caliber
Nou ik denk dat het internet en algemene mening aangeeft dat dat wel in het voordeel van de ps3 valt deze gen. (Ben je fan van halo dan kan je dat ook anders zien)
- bijna oneindig veel sneller dan de 360 vanwege de CELL (achteraf viel dat tegen)
in mp game viel het goed tegen idd maar bij een aantal exclusives heeft de ps3 zwaar spierballen laten zien waar de xbox 360 niet aan kan tippen.
- blu ray
Een keuze dat uiteindelijk misschien de redding voor de ps3 is geweest. en voor stevig wat verkopen heeft gezorgt.

Uiteindelijk is de ps4 nu beter dan de xbox one op papier maar zal door de gelijke architectuur voor beide consoles vrij snel maximaal effect gescoord kunnen worden met dezelfde engine. Dan komt het snellere en meer ram geheugen en de krachtiger GPU van de PS4 toch wel uit de verf lijkt me als leek.
Maar als je nou kijkt wat nu het fijnste systeem was, dat was by far de 360. Allemaal door zaken die van te voren niet in discussies als deze te voorspellen waren. Dat de 360 controller zo fijn was, dat party grouping en chat zo fijn was, dat updates en games zo snel waren geinstalleerd, het fijne xbla systeem met altijd een demo. Die dingen hebben allemaal met het gaming gedeelte te maken. Het heeft jaren geduurd voor Sony veel van die dingen erin heeft gebouwd.
MS heeft een aantal goede keuzes gemaakt en lijkt er een hoop van nu weer te laten vallen... Bij het toestaan van game installs op een externe hdd lijkt het me bijv zeer vreemd als deze gamedata niet "versleuteld" is. Daarbij lijkt de PS4 al deze zaken nu wel (beter dan de PS3) op orde te hebben als je de vele keynotes en toelichting van Marc Cerny hebt gelezen.

Ik nam lange installaties van games (hoewel soms verschrikkelijk) graag voor lief als dat betekende dat ik er voor weinig een grotere HDD in kan zetten. Zeker in deze aankomende digital wereld lijkt 500 GB me vrij snel op te raken de PS4 bied je de mogelijkheid deze goedkoop te verwisselen als de tijd er is. de secondairy custom chip is op de achtergrond bezig met het decoderen en versleutelen van code waardoor de consoel veel meer een ervaring word gebaseerd op instant access.
Daarom zeg ik, knappe jongen die nu al een echt goede beslissing kan maken, zeker als we niet eens zaken als het OS in actie hebben gezien.
Soms is hardware (zeker in deze configuraties), developer/indie support (en, in het geval van de xbox one, gebrek aan support), verbeteringen op basis van lessen uit verleden en voorbeelden zoals gezien bij vita, geen poging de consument te "aars-rapen" met visies en monopoly gedachten. reden genoeg om nu al en goed beeld te kunnen vormen van hoe beide consoles zullen worden geplaatst.

MS probeerd windows 8 te pushen over de rug van de xbox spelers, ms probeert kinect te pushen over de rug van de xbox spelers en ze probeer(den) de cloud en vergaande drm te pushen over de rug van de xbox one spelers... Ik zou zeggen: genoeg is genoeg! Tuurlijk Forza, DR3, halo en gears zijn geweldige games en ik ga er waarschijnlijk ook een xbox one voor kopen (halo fanboy hier :P ) maar de ps4 lijkt gewoon de beste keuze op dit moment. zeker ook weer gezien hoe Microsoft de AAA support voor de 360 nu alweer lijkt te droppen... Deze kuttruck deden ze ook met de originele xbox maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal proberen te verdedigen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
swopdark schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 00:05:
Deze kuttruck deden ze ook met de originele xbox maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal proberen te verdedigen.
Dat is een van de redenen waarom mijn voorkeur in het verleden uiteindelijk toch ging naar de playstation producten.

Voor de originele xbox was ik behoorlijk teleurgesteld met de daaropvolgende support toen de 360 uit was gekomen. Iets wat bij de PS2 absoluut niet het geval was.

Trouwens nog iets heel anders:
http://m.guardian.co.uk/w...a-collaboration-user-data
The documents show that:
• Microsoft helped the NSA to circumvent its encryption to address concerns that the agency would be unable to intercept web chats on the new Outlook.com portal;
• The agency already had pre-encryption stage access to email on Outlook.com, including Hotmail;
• The company worked with the FBI this year to allow the NSA easier access via Prism to its cloud storage service SkyDrive, which now has more than 250 million users worldwide;
• Microsoft also worked with the FBI's Data Intercept Unit to "understand" potential issues with a feature in Outlook.com that allows users to create email aliases;
• In July last year, nine months after Microsoft bought Skype, the NSA boasted that a new capability had tripled the amount of Skype video calls being collected through Prism;
• Material collected through Prism is routinely shared with the FBI and CIA, with one NSA document describing the program as a "team sport".
Dit vind ik toch wel zorgwekkend voor de Xbox One. Het is een interessante artikel om te lezen. Ik ben wel benieuwd naar de mening van de Pro Xbox users hierover aangezien MS dus al een langere tijd dan we wisten bezig was met het hele NSA/PRISM gebeuren. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Vinand op 12-07-2013 00:15 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zie je de let op onderaan het scherm ;)? deze discussie hoort niet hier thuis maar in onderstaande topic.

Cloud, de NSA en next-gen consoles

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 12-07-2013 00:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deze kuttruck deden ze ook met de originele xbox maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal proberen te verdedigen.
Waarom nou meteen weer zo uitgesproken? Het is gewoon 1 van de 2 te volgen strategieën, en wat mij betreft is het inderdaad de juiste.

Als er een nieuwe console komt, moet de focus daar op komen te liggen, zeker voor AAA games. Zodra de One in huis komt, gaat de 360 in een doos. Als ik een One koop wil ik dat de ontwikkelaars daar hun energie in steken. Waarom blijven hangen op de oude technologie?

Mensen die nu nieuw een 360 kopen, hebben een bibliotheek van 100+ toptitels om mee te spelen. De HC gamers zullen sowieso ergens in de loop van het jaar overstappen naar 1 van de nieuwe consoles.

Overigens is de line-up van de 360 voor de komende tijd nog prima gevuld, alleen inderdaad de AAA games (behalve Titanfall) ontbreken.

Dus ja, ik ben blij met de strategie. Is het dan ook echt de juiste? Geen idee. Echter, als het lonend is voor uitgevers om 360/PS3 games te blijven maken, zullen ze dat ook blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
[...]

zeker ook weer gezien hoe Microsoft de AAA support voor de 360 nu alweer lijkt te droppen... Deze kuttruck deden ze ook met de originele xbox maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal proberen te verdedigen.
Nu alweer? Na 8 JAAR?!!?! Het wordt eens tijd zeg, ik ben al minimaal 3 jaar aan het wachten op de nieuwe consoles en raak ze beide bijna niet meer aan omdat tegenwoordig de PC weer meer weapon of choice is bij multiplatform choice.

Ik ga echt niet nu al een oordeel vellen op basis van emoties omdat Sony een veel betere salespitch heeft. Eerst zien, dan geloven. Nogmaals we hebben nog niets gezien van de PS4, en nog bijna niets van de X1.

En je hebt gelijk dat ze Win8 proberen te pushen, maar dat moeten ze van mij ook doen. Ik wil ook straks Indy games kunnen spelen en kopen voor X1 en PC tegelijk op de Windows store, net zoals ik dat wil tussen de PS4 en Vita. En ik wil de mogelijkheid hebben om die Store applicaties te kunnen draaien als die de controller ondersteunen (hopelijk kondigen ze dat in de toekomst aan). Dat heeft toch alleen maar voordelen voor de consument?

Ik kan niet begrijpen dat mensen zo tegen het idee zijn dat je een vette game console hebt waar je ook nog veel meer mee kan doen. Je zegt zelf al, blu-ray was de redding van de PS3 omdat je daarmee ook flims kon kijken.
Maar als MS allerlei dingen wilt toevoegen is het allemaal verkeerd. De slogan van de PS3 was notabene 'it only does everything', en werd daar de door de PS3 community altijd om geprezen. Maar als MS het doet zijn ze evil, denken ze niet aan de gamers etc. Ik vind dit onbegrijpelijk.

Het wordt mijnsinziens pas een probleem als we daardoor bijvoorbeeld een jaar langer moeten wachten tot de release (lijkt niet het geval te zijn), of dat het teveel handingen kost om je game op te starten (de huidige dashboard van de 360 doet dit niet goed bijvoorbeeld). Dan heb je een punt. Maar ik zie geen enkele feature op de X1 of PS4 die mijn gaming needs in de weg zit, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, zolang er nog steeds games als GTA, Fifa, CoD e.d. voor uitkomen, zie ik weinig reden tot zorgen.

Liever een mooie X1 game waardoor ik de neiging krijg dat platform te kopen, dan een AAA game die tegen gaat vallen op het gebied van graphics vanwege die X1 (we worden nu even gigantisch verwend). Die graphics van een Beyond of Last of Us ga je niet halen op de X360, dus heeft de developer wel een keuze te maken. Ik zie met al die najaarstoppers ook niet echt een reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:47
SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:09:
[...]

Het wordt mijnsinziens pas een probleem als we daardoor bijvoorbeeld een jaar langer moeten wachten tot de release (lijkt niet het geval te zijn), of dat het teveel handingen kost om je game op te starten (de huidige dashboard van de 360 doet dit niet goed bijvoorbeeld). Dan heb je een punt. Maar ik zie geen enkele feature op de X1 of PS4 die mijn gaming needs in de weg zit, of mis ik iets?
Je laatste punt is mijn grootste punt , want het zit idd in de weg dat je niet eerst je games krijgt, maar allemaal ongevraagde zooi op het dashboard. Wat je nog mist naar mijn idee is het feit dat Microsoft heeft bewezen aan het begin van de console goede exclusives te brengen en na een jaar of 4 bijna niks meer. Naar mijn idee omdat de focus steeds meer van games af komt te liggen als je alles in 1 wilt aanbieden.

Alle vernieuwingen waren de laatste jaren op het gebied van apps en filmaanbod en de goede games bleven achterwege. Verder ben ik een idiegame liefhebber en dan heb je aan Microsoft duidelijk ook niet de beste als je de ontwikkelaars mag geloven. Die zijn iig fan van Sony en ik volg ze ;)

Dat ze extra dingen bieden vind ik verder geen probleem , maar geef me dan de keuze om een dashboard te gebruiken zonder Skype, films enz. Daar heb ik betere opties voor en mijn consoles worden voor niets anders gebruikt dan gamen. Hoe moeilijk kan het zijn om daar de mensen zelf een keuze in te geven. Of zou het iets met opdringen te maken hebben ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over indies lijken ze ook weer wat te wijzigen (al vraag ik me af of dit niet al in de pijplijn zat):
Gerucht: Microsoft gaat zelfstandige publicatie voor indie-ontwikkelaars toestaan

Waar Sony en Nintendo hun beleid jegens indie-ontwikkelaars inmiddels versoepeld hebben, blijft Microsoft koppig vasthouden aan haar oude gewoontes. Het is bijvoorbeeld nog steeds niet mogelijk om zelf, zonder tussenkomst van een uitgever, games te publiceren op Xbox LIVE en daardoor kiezen steeds meer indie-ontwikkelaars ervoor om hun games niet op Microsofts consoles uit te brengen. Daar lijkt echter binnenkort verandering in te komen.

De Amerikaanse website Gamereactor beweert van een Europese ontwikkelaar (die al lang in de industrie zit) te hebben vernomen dat Microsoft van plan is om zelfstandige publicatie toe te gaan staan. Het nieuwe beleid zou het zelfs voor de kleinste indies mogelijk moeten maken om hun games naar Xbox LIVE te brengen. Daardoor kunnen zij de concurrentie aangaan met de grotere indie-ontwikkelaars en dat moet voorkomen dat "grotere indies alles publiceren wat ze maar willen", want "Microsoft wil voorkomen dat de markt wordt overspoeld door software." Ook zou Microsoft overwegen om devkits, die momenteel nog 10.000 dollar kosten, voor bepaalde ontwikkelaars in prijs te verlagen. Tot slot wordt er volgens de bron gepraat over een selectieproces voor indie-ontwikkelaars, maar hierover wil hij nog niets kwijt.

Microsoft heeft nog niet gereageerd op de geruchten.

[ Voor 68% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2013 10:34 . Reden: betere bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Even een vraag voor mij. Waarom wordt er nu ineens zo de nadruk gelegd op Indiegames. Er wordt gedaan alsof Indiegames per definitie geweldig zijn, maar volgens mij zijn er een paar pareltjes tussen een zeer overgroot deel rotzooi. :) Ik vind het een redelijk 'modieus' begrip worden die nu te pas en te onpas wordt gebruikt. En wat is nu een definitie van een indiegame?

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-07-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Lijkt me logisch,en niet eens omdat er paar goede indie games zijn( grotendeel niet imo) maar ik zie dit ook weer als een stap om het imago wat op te poetsen, goodwill kweken zeg maar.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:10:
[...]

Alsof de hele wereld direct na het verschijnen van een nieuwe console er een gaat / wil / moet halen....
Reken er maar op dat de early adopters slechts 1% van de gehele markt zijn, hoor. De meerderheid wacht rustig een paar maanden tot een paar jaar voordat ze een nieuwe console kopen.
Jup, tot de eerste grote prijsverlaging zal het interessant blijven voor de oude generatie te blijven produceren omdat daar een veel grotere afzetmarkt is. FIFA 14 verschijnt zelfs nog voor de PS2 en zal daarmee de laatste PS2 game zijn (las ik op FIFABenelux.com).

Een ding hoop ik trouwens wel van de aankomende generatie en dat is dat we vrij blijven van grote uitval van console door zaken als RROD en/of YLOD.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 10:45 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:39:
Even een vraag voor mij. Waarom wordt er nu ineens zo de nadruk gelegd op Indiegames. Er wordt gedaan alsof Indiegames per definitie geweldig zijn, maar volgens mij zijn er een paar pareltjes tussen een zeer overgroot deel rotzooi. :) Ik vind het een redelijk 'modieus' begrip worden die nu te pas en te onpas wordt gebruikt. En wat is nu een definitie van een indiegame?
Er zit ook genoeg rotzooi tussen het spul wat door uitgevers op de markt gebracht wordt, zie bv de Wii.
Als je bv Denpa Men op de 3DS ziet dan heb je een hele leuke succesvolle game voor 8 euro. Minecraft is ook indie, net als Torchlight bv. Allemaal succesnummers en je hebt altijd bagger, daar hoeft het geen indie game voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Trine (en Trine 2) en alle Deathspank deeltjes zijn ook indie games. Die zou ik absoluut niet hebben willen missen :9

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Beakzz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:30:
[...]

Dat ze extra dingen bieden vind ik verder geen probleem , maar geef me dan de keuze om een dashboard te gebruiken zonder Skype, films enz. Daar heb ik betere opties voor en mijn consoles worden voor niets anders gebruikt dan gamen. Hoe moeilijk kan het zijn om daar de mensen zelf een keuze in te geven. Of zou het iets met opdringen te maken hebben ? ;)
We weten toch helemaal niet hoe het OS eruit ziet? Misschien kunnen we wel zelf het scherm helemaal designen als we willen (zoals Win8). Kan je Skype er gewoon uithalen. We gaan er nu maar vanuit dat het zo is omdat die laatste 360 update zo is.

En wat betreft de Indies geef ik je gelijk, maar ik persoonlijk denk ik dat MS straks aankondigt dat Indies in de Win8 store hun games kunnen zetten. Dan zijn ze totaal vrij om te doen wat ze willen (net zo vrij als in hun geliefde iPad, Steam en waarschijnlijk vrijer dan bij de PS4). Dat zou ook totaal logisch zijn omdat je Indies niet met achievements kunt toevertrouwen als je er niet enigszins controle over hebt (zie bijvoorbeeld de 'achievements' in gamecenter op je iPad, drama is dat). Dan kan je zeggen, je hebt 2 mogelijkheden
1) je gaat ons kwaliteits proces door , kost je geld, maar je hebt toegang tot achievements en xbox live netwerk (xbox model).
2) je bent vrij om te doen wat je wilt, zet hem in de Win8 store, maar niet op basis van het Xbox Live model (model tussen steam en ipad in)

Kan dat straks op redelijke termijn allemaal niet, en is er geen indy te zien, dan ga ik me pas zorgen maken (waarom willen ze anders al hun services bij elkaar brengen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar veel indies komen ook op de PC, dus ik zie de noodzaak ook niet echt. Er zijn de afgelopen 2 jaar misschien 5 indies geweest die ik niet kon spelen (The Journey bv) maar ik mis het ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:49:
Maar veel indies komen ook op de PC, dus ik zie de noodzaak ook niet echt. Er zijn de afgelopen 2 jaar misschien 5 indies geweest die ik niet kon spelen (The Journey bv) maar ik mis het ook niet echt.
Er zijn ook mensen met een huis, tuin en keuken pc die niet deze Indies kunnen spelen ;) . Bovendien worden Indies steeds populairder en zijn goede games vaak origineler dan de gemideldde blockbuster. Ik ben blij dat ze bij Sony het belang van Indies inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 09:06
Martinspire schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:49:
Niet elke console gamer heeft een PC of wil gamen achter de PC. Mijn main platform is nu ook PC, echter zit ik graag achter de console omdat mijn home cinema een ervaring rijker is dan mijn goedkope Creative speakers of mijn Logitech headset.

In dit geval zou ik het tof vinden als bepaalde Indie games ook op mijn console afgespeeld kunnen worden, op die manier kan ik genieten van goed geluid en van hetzelfde spel. Ik kan helaas geen stereoscopisch materiaal zien, dus 3D games of films is niet aan mij besteed, ongeacht de manier waarop het 3D effect wordt gemaakt.

Ik ben dus, door de jaren heen, een audiofiel(tje) geworden omdat geluid wél iets is waar ik goed van kan genieten. Laatst speelde ik Dead Space op mijn computer - nog steeds een eng spel. Maar toen ik hem op de PS3 speelde zat ik tegen het plafond - het verschil in geluid is voor mij belangrijker dan iets hogere texturen of een hogere resolutie. Ik zie vaak het verschil niet eens tussen 720p of 1080p.

Kortom, ik zit graag achter mijn computer maar mijn consoles hebben nu een lichte voorkeur gewoonweg omdat de ervaring daar rijker is met audio.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SacreBleu schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:56:
Kortom, ik zit graag achter mijn computer maar mijn consoles hebben nu een lichte voorkeur gewoonweg omdat de ervaring daar rijker is met audio.
Ook een PC is inmiddels simpel naar je TV te krijgen en via je reciever, mits je de ruimte/afstand hebt.

Sinds ik dat zo heb ingericht, zijn opeens Forza en GT meer de arcade racers omdat je nu toegang hebt tot de écht sim-racers van de PC kant (rFactor, iRacing etc).

(nu alleen nog een reciever vinden die 3x optisch ingang heeft :P).

Maar je hebt gelijk, graphics is maar een marginaal aspect voor een game. Gameplay en geluid zijn net zo belangrijk, soms zelfs belangrijker.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 12-07-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
SinergyX schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:01:
[...]

Ook een PC is inmiddels simpel naar je TV te krijgen en via je reciever, mits je de ruimte/afstand hebt.

Sinds ik dat zo heb ingericht, zijn opeens Forza en GT meer de arcade racers omdat je nu toegang hebt tot de écht sim-racers van de PC kant (rFactor, iRacing etc).

(nu alleen nog een reciever vinden die 3x optisch ingang heeft :P).
Dat klopt, en soms doe ik dat ook, maar niet elke Indie heeft gamepad support - en een toetsenbord en muis op de bank werkt voor mij gewoon niet. :( Ik heb eventjes gespeeld met Steam Big Picture, en dat was wel aardig.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De naam zegt het al: indie. Als in: independant. Als in: onafhankelijk. Als in: de game maken die je zelf wilt, zonder uitgever die met je meekijkt.

Journey, Fez, Limbo. Fantastische games (die ik overigens niet achter een bureautje op een PC wil spelen, maar languit op de bank) voor een zacht prijsje, waarvan de eerste PS3 exclusive is, en deel 2 van de tweede alleen nog maar op PS gaat uitkomen. Ik denk dat MS een beetje laat is met deze ommezwaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SacreBleu schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:03:
Dat klopt, en soms doe ik dat ook, maar niet elke Indie heeft gamepad support - en een toetsenbord en muis op de bank werkt voor mij gewoon niet. :( Ik heb eventjes gespeeld met Steam Big Picture, en dat was wel aardig.
Ik heb nog zo'n oude controller die gewoon keypresses emuleert, dat werkt best aardig :) Alleen hele markt van PC controller is ook niet denderend groot om maar goede controllers in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@bram1984 Hoe kan je nu te laat zijn, de apparaten zijn niet eens uit in de komende maanden. Die gasten publiceren gewoon waar er geld te vangen is hoor.
Wat ik zelf vermoed is dat MS er gewoon nog niet uit was hoe ze dat precies gaan aanpakken en dus niets heeft verteld tot nu toe hierover.

@SinergyX je hebt software waar je je Xbox controller kan mappen met toetsen (ben ff naam kwijt welke ik heb). Zo speelde ik the Binding of Isaac in Steam via de 360 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:16:
@bram1984 Hoe kan je nu te laat zijn, de apparaten zijn niet eens uit in de komende maanden. Die gasten publiceren gewoon waar er geld te vangen is hoor.
Wat ik zelf vermoed is dat MS er gewoon nog niet uit was hoe ze dat precies gaan aanpakken en dus niets heeft verteld tot nu toe hierover.
MS probeert te redden wat er te redden valt, net als met always on, game sharing, DRM en Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
alsof ze gamesharing even snel hadden bedacht om de mensen te overtuigen van DRM :) . Die dingen bedenk en implementeer je niet zo maar even hoor. Ze hebben het gewoon heel dom gebracht, maar de ideeen waren dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
@SinergyX je hebt software waar je je Xbox controller kan mappen met toetsen (ben ff naam kwijt welke ik heb). Zo speelde ik the Binding of Isaac in Steam via de 360 controller.
Moet nog steeds uitvogelen hoe ik m'n Xbox controller kan verbinden, PS3 controller werkt via draadje, maar aantal games accepteren geen software op de achtergrond die keymaps doet (anti-cheat blijkbaar).

Andere kant op ben ik benieuwd welke van de 2 weer muis/keyboard ondersteuning gaat krijgen, ondanks dat de PS3 dit wel had, kon je er bijna niets mee (volgens mij 3 games geweest die ondersteuning hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen: lees eens wat die Fez dev over deel 2 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vast een zak geld gekregen van Sony :>

Leuk als er Indiegames komen op beide platformen en ze goed toegankelijk worden gemaakt, maar daar koop ik geen next gen console voor. :) Het is voor mij dan ook totaal geen systemseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, weggejaagd. En als er één partij met zakken geld strooit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:05:
Vast een zak geld gekregen van Sony :>

Leuk als er Indiegames komen op beide platformen en ze goed toegankelijk worden gemaakt, maar daar koop ik geen next gen console voor. :) Het is voor mij dan ook totaal geen systemseller.
Ik denk niet dat het te maken heeft met een "zak geld", maar het beleid van microsoft die geen enkele rekening houd met indie developers. En als er met een zak geld word gegooid, dan is het MS die dat doet.

O.A. de ontwikkelaar van braid is het ook al voorgegaan. Die was ook al ziek van het beleid van MS.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
bram1984 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:57:
[...]

Ik zou zeggen: lees eens wat die Fez dev over deel 2 zegt.
Ja, geen deel 2 op xbox omdat hij niet kan self-publishen. Dat kan dus elk moment veranderen als er (zoals ik voorspel) straks een andere manier voor komt. De eerste geruchten zijn er al, en ik heb geleerd op dit forum, als er een gerucht is, is het waar :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:16:
[...]

Ja, geen deel 2 op xbox omdat hij niet kan self-publishen. Dat kan dus elk moment veranderen als er (zoals ik voorspel) straks een andere manier voor komt. De eerste geruchten zijn er al, en ik heb geleerd op dit forum, als er een gerucht is, is het waar :+ .
Nee, je hebt het dus niet gelezen:

http://www.pu.nl/artikele...ig-bij-belangrijke-indie/

Kortom, die dev voelt zich redelijk geschoffeerd. Ik denk dat er meer nodig zal zijn dan enkel het self publishing verhaal terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:23:
[...]

Nee, je hebt het dus niet gelezen:

http://www.pu.nl/artikele...ig-bij-belangrijke-indie/

Kortom, die dev voelt zich redelijk geschoffeerd. Ik denk dat er meer nodig zal zijn dan enkel het self publishing verhaal terugdraaien.
Hihi, "geschoffeerd" kan je niet op je brood leggen :+ Fez heeft 200.000+ keer verkocht op de 360, wat hem zo'n 1.500.000,- opleverde.

Als MS zijn policy aanpast, staat hij vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zucht, het heeft echt weinig zin meer om hier te posten :) Een flauw geintje, verwijzend naar de reacties van enkele Gotters over een positieve reactie van een dev over de X1, wordt weer serieus genomen om MS af te zeiken.

Waarom gaat dit topic eigenlijk niet op slot? We hebben tenslotte gewoon een PS4 en een X1 en een WiiU topic?

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:40:
Zucht, het heeft echt weinig zin meer om hier te posten :)
Dat komt omdat ze op een speciale en serieuze kruistocht zijn, en dan zitten grapjes alleen in de weg :+

Dit topic word wel weer leuk als Gamescom begonnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:44:
Dit topic word wel weer leuk als Gamescom begonnen is :)
We hebben volgende week nog ComicCon eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Omdat indie games de enige games zijn die nog degelijk durven innoveren. Nu met de nieuwe consoles zie je wel nieuwe IP's met genoeg innovatie, maar wees gerust dat een paar jaar van nu, we alleen nog sequels zullen zien.
Kijk naar de afgelopen jaren: hoeveel innovatieve games zijn er echt ontwikkeld geweest? Dishonored was misschien wel de enigste grote nieuwe IP binnen de AAA wereld. Al de rest zijn sequels met gekende gameplay.

Ook wordt de standaard van indiegaming beter: indiegames beginnen meer en meer op AAA games te lijken op gebied van polishing.
En slechts "een paar pareltjes" doet wat afbruik: je gaat altijd slechtere games hebben, maar dat heb je binnen het AAA genre ook. Kijk naar Call of Duty waar je altijd met lag zit en achterhaalde graphics, en dat moet dan zogezegd een degelijke shooter zijn... :P

Het enigste modieus begrip dat ik teveel tegenkom, is "cloud". :+ Ik heb nog altijd niet gezien wat Titanfall zo uniek maakt omdat zij "de cloud gebruiken". Vind het wat jammer dat MS dat nog niet heeft getoond...

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 12-07-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:03:
Omdat indie games de enige games zijn die nog degelijk durven innoveren. Nu met de nieuwe consoles zie je wel nieuwe IP's met genoeg innovatie, maar wees gerust dat een paar jaar van nu, we alleen nog sequels zullen zien.
Kijk naar de afgelopen jaren: hoeveel innovatieve games zijn er echt ontwikkeld geweest? Dishonored was misschien wel de enigste grote nieuwe IP. Al de rest zijn sequels met gekende gameplay.
Dan moet je ook naar de volledige gamewereld kijken, in de wereld van MMO's is er wel degelijk enorme vooruitgang en is er innovatie genoeg. Aantal ervan hebben zelfs aan de basis gestaan van een nieuw genre binnen de MMO's en je zit dit steeds verder gaan.

Maar welke Indie heeft nu echt een nieuw genre gemaakt, dan buiten bekend concept in een artistiek jasje uit te brengen? (valt minecraft onder 'indie'?). Veel van zulke concepten zijn klein best leuk op te zetten, maar enkel alleen binnen dat principe, zoals Journey of Flower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denpa Men doet weinig nieuws, behalve dan dat je met de camera op je 3DS je personages in je omgeving kunt vangen om mee te spelen. Maar het laat wel zien dat je voor erg weinig geld een hele leuke game kunt maken en deel 3 is nu op komst. Indie games zijn een mooie aanvulling op de AAA titels en elke console en handheld heeft ze nodig in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
SinergyX schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:07:
[...]

Dan moet je ook naar de volledige gamewereld kijken, in de wereld van MMO's is er wel degelijk enorme vooruitgang en is er innovatie genoeg. Aantal ervan hebben zelfs aan de basis gestaan van een nieuw genre binnen de MMO's en je zit dit steeds verder gaan.

Maar welke Indie heeft nu echt een nieuw genre gemaakt, dan buiten bekend concept in een artistiek jasje uit te brengen? (valt minecraft onder 'indie'?). Veel van zulke concepten zijn klein best leuk op te zetten, maar enkel alleen binnen dat principe, zoals Journey of Flower.
Daar zal je gelijk in hebben. Zelf heb ik niet echt ervaring met MMO's. :)

Volledig nieuwe genres ontwikkelen is idd zeer zeldzaam. Ik kan ook niet direct iets bedenken, buiten misschien DayZ (hoewel dat een mod is maar nu standalone gaat worden) dat het MMO-zombie genre met hardcore gameplay uitvond. :+ Maar terug: dat kan je zien als een samenraapsel van gekende genres.

Maar het is vooral dat indie developers durven gameplay decisions maken, daar waar in de AAA wereld op veilig wordt gespeeld: er wordt teveel voortgewed op paarden waarvan je weet dat ze scoren.
Daarom zie je bv weinig Survival Horror games op consoles: big publishers zien dit als een risk, terwijl dat genre de laatste jaren echt openbloeit op PC.

Maar al bij al zijn er toch al veel indiegames met hoge kwaliteit en die niet gewoon een AAA game kopieren en gewoon wat uniekere art gebruiken:

Bastion
Plants vs. Zombies
Lone Survivor
Sanctum
The Binding of Isaac
To the Moon
Audiosurf
Limbo
Magicka
Braid
Faster Than Light
Hotline Miami
Mark of the Ninja
Amnesia

Je zal altijd wel gekende genres herkennen hier, maar het valt op dat ze toch allemaal verfrissend aanvoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Helemaal mee eens dat Indy games belangrijk zijn. Al moet ik wel zeggen dat ik vermoed dat ze nu belangrijker gemaakt worden dan dat ze zijn, want als je in de hoogtij dagen van XBLA hier op tweakers over de top indies begon als Braid, Fez of Explosion man er twee man en een paardenkop reageerden. Ik weet zelfs nog dat je XBLA titels niet als Xbox exclusive mocht neerzetten omdat die toch niet belangrijk waren...

Dus ja, helemaal mee eens dat ze belangrijk zijn en zeker een grote plus voor de PS4 mocht er niks veranderen, maar iets zegt me dat als het andersom was geweest de Indy scene ineens een stuk minder belangrijk zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mensen waren in het begin misschien sceptisch over indie games en dat is nu misschien anders omdat men er achter is dat je voor een paar euro gewoon goede kwaliteit en genoeg gameplay koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van genoeg gameplay (ik neem aan dat je de gametijd bedoelt die je eraan besteed?) is bij veel indiegames anders aardig brak en velen weten je dan ook niet meer dan een handvol uur bezig te houden (The Journey is helemaal kort).
Indie games zijn belangrijk, dat klopt, maar vooralsnog zul je altijd houden dat indiegames veelal op de PC uitkomen vanwege een makkelijkere release en veel tools om een game tot stand te laten komen (Steam, Kickstarter, etc). Ik heb dan ook aardig wat indiegames gespeeld op de PC maar erg weinig op de X360. Veel Arcade-games kun je ook niet echt meer indie-games noemen, gezien de productie die erachter zit en de vele samenwerkingen die ze hebben gelegd voor de tot-standkoming van de game.

Het voegt zeker wat toe aan de line-up van een console, maar het zijn meer redenen om gebruik te maken van een bestaande console, dan er specifiek een console op uit te kiezen. Er zitten inderdaad wel wat pareltjes tussen, maar toch zetten ze daar ook aardig wat brakke of matige games tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Nieuwe PlayStation 4 details
Sony heeft een video uitgebracht met 20 dingen die je misschien nog niet wist over de PlayStation 4. Er zitten wel wat interessante dingen tussen, hieronder een paar dingen waarvan ik denk dat jullie 'm ook nog niet (helemaal wisten).

YouTube: PS4: 20 Things You Didn't Know

- Het nieuwe menu heet "PlayStation Dynamic Menu", vervangt XMB menu.
- Je games en andere aankopen zijn op elke PS4 beschikbaar zolang je bent ingelogd, als je uitlogt is die content weer van die PS4 af
- Één PS4 is je "hoofd PS4", alle content blijft daarop beschikbaar (zelfs als je bent uitgelogd). Andere gamers op die "hoofd PS4" kunnen ook van jouw content genieten, inclusief PlayStation Plus.
- PlayStation 4 Camera kan 3D beelden opnemen
- Je kan tussen het menu, apps en games switchen on-the-go (dus zonder dat je bijv. je game hoeft af te sluiten).
- PlayStation App werkt als second screen, game developers kunnen er gebruik van maken (bijv. zoals je met Watch_Dogs hebt gezien, waarbij een tablet wordt gebruikt), je kan aankopen doen in de PlayStation Store en tot slot kan je andere games zien spelen (spectator mode).

Er zijn nog meer details die je misschien wel, misschien niet wist. Het filmpje duurt maar 4:23, dus als je de tijd hebt, zeker even luisteren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 12-07-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Uniciteit schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:55:
- Je games en andere aankopen zijn op elke PS4 beschikbaar zolang je bent ingelogd, als je uitlogt is die content weer van die PS4 af
Dat is nu toch ook al of zie ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:13:
[...]

Dat is nu toch ook al of zie ik iets verkeerd?
Dat zie je verkeerd. Op dit moment kan je je games op 2 PS3 consoles downloaden, that's it. Dadelijk op de PS4 krijg je dus dat je met je eigen account inlogt en eigenlijk bijna precies hetzelfde krijgt te zien als wat je thuis op je eigen console ziet. ;)

Je hebt dus in principe je eigen games en aankopen ergens anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 12-07-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:49:
maar ik persoonlijk denk ik dat MS straks aankondigt dat Indies in de Win8 store hun games kunnen zetten. Dan zijn ze totaal vrij om te doen wat ze willen (net zo vrij als in hun geliefde iPad, Steam en waarschijnlijk vrijer dan bij de PS4). Dat zou ook totaal logisch zijn omdat je Indies niet met achievements kunt toevertrouwen als je er niet enigszins controle over hebt (zie bijvoorbeeld de 'achievements' in gamecenter op je iPad, drama is dat). Dan kan je zeggen, je hebt 2 mogelijkheden
1) je gaat ons kwaliteits proces door , kost je geld, maar je hebt toegang tot achievements en xbox live netwerk (xbox model).
2) je bent vrij om te doen wat je wilt, zet hem in de Win8 store, maar niet op basis van het Xbox Live model (model tussen steam en ipad in)
Windows 8-apps zijn niet compatible met de XBone 180.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door witeken op 12-07-2013 15:24 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

witeken schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:19:
[...]

Windows 8-apps zijn niet compatible met de XBone ;(
Microsoft suggests Windows 8 apps may come to Xbox One

Microsoft is bezig om de overstap OF heel makkelijk te maken OF zelfs native te laten draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 12-07-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Lol, waarom heb je een smiley in mijn quote toegevoegd :p?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:55:
Sony heeft een video uitgebracht met 20 dingen die je misschien nog niet wist over de PlayStation 4. Er zitten wel wat interessante dingen tussen, hieronder een paar dingen waarvan ik denk dat jullie 'm ook nog niet (helemaal wisten).

YouTube: PS4: 20 Things You Didn't Know

- Het nieuwe menu heet "PlayStation Dynamic Menu", vervangt XMB menu.
- Één PS4 is je "hoofd PS4", alle content blijft daarop beschikbaar (zelfs als je bent uitgelogd). Andere gamers op die "hoofd PS4" kunnen ook van jouw content genieten, inclusief PlayStation Plus.
- PlayStation 4 Camera kan 3D beelden opnemen
- Je kan tussen het menu, apps en games switchen on-the-go (dus zonder dat je bijv. je game hoeft af te sluiten).
- PlayStation App werkt als second screen, game developers kunnen er gebruik van maken (bijv. zoals je met Watch_Dogs hebt gezien, waarbij een tablet wordt gebruikt), je kan aankopen doen in de PlayStation Store en tot slot kan je andere games zien spelen (spectator mode).

Er zijn nog meer details die je misschien wel, misschien niet wist. Het filmpje duurt maar 4:23, dus als je de tijd hebt, zeker even luisteren :)
Deze zaken zijn niet uniek aan de PS4. Op de 360 kun je je digitaal aangekochte content ook op andere xboxen spelen, je moet ze alleen opnieuw downloaden. Met de Xbox one wordt dit dat je overal bij je library kunt, dus niet hoeft te wachten met spelen (in mei al aangekondigd door MS). Voor beide geld overigens dat je disc based games moet meenemen, deze kun je niet zomaar overal spelen. MS in eerste instantiekon je al je spellen overal spelen, maar door de DRM reversal is die feature voor disc based dus weg. zelfde met PS+ op je hoofdapparaat, op de Xbox 1 kan idereen die op die Xbox speelt van je Live gebruik maken, je hoeft geen aparte abbo's meer te kopen voor mensen in je huis (ook al in mei aangekondigd)
Naadloos switchen van apps etc is een van de speerpunten van de Xbox one, ook in mei aangekondigd, toen nog met de DRM waardoor je niet eens discs hoefde te wisselen indien je een spel gaat spelen
Smartglass doet hetzelfde en meer voor de Xbox, en is al op de markt, de playstation app is nog niet uit in die voor etc. Sony kondigt hier echt niets nieuws aan, het is meer een wij doen dit ook stuk.

Zoals gezegd deze zaken zijn door MS al bij introductie van de Xbox one voorbij gekomen, en zijn dus zeker niet nieuw. Sony moet gewoon mee met dat soort dingen, en wat dat betreft zijn ze nu stukken beter bezig als met de PS3, waar het allemaal erg lang duurde en de 360 gewoon voorliep met online en Xbox live, menu structuur en multimedia mogelijkheden. Sony heeft erg veel geleerd van de fouten die ze gemaakt hebben met de PS3, en maken nu gewoon de inhaalslag die ze moeten maken om niet achter te raken op die gebieden.

Ik hoop alleen dat ze niet te overhaast dingen ontwikkelen om bij te blijven en het dan half af is of niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je games en andere aankopen zijn op elke PS4 beschikbaar zolang je bent ingelogd, als je uitlogt is die content weer van die PS4 af
awmygawd!! DRM!!! Noooeeezz!!! Always online op een andere PS4 Oh Noezzz!!!

Nee, dan natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik weet waarom je nu weer zo nodig de Xbone moet verdedigen? lijkt me wat overbodig want er wordt toch nergens gezegd dat dit features zijn die alleen de PS4 heeft?

Is gewoon een filmpje over functies/features/weetjes van de PS4 waar tot nu toe weinig over gezegd is door sony in de persconferenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:17:
Ik weet waarom je nu weer zo nodig de Xbone moet verdedigen? lijkt me wat overbodig want er wordt toch nergens gezegd dat dit features zijn die alleen de PS4 heeft?

Is gewoon een filmpje over functies/features/weetjes van de PS4 waar tot nu toe weinig over gezegd is door sony in de persconferenties.
ik verdedig niks? Ik geef aan dat deze zaken niet alleen zijn voorbehouden aan de PS4, en al zijn geintroduceerd op de Xbox one. Dit is toch het volgende generatie consoles topic?

Ik geef zelfs aan dat sony goed bezig met de inhaalslag op de extra zaken rondom de gameconsole. Als je denkt dat ik een fanboy ben heb je toch echt de verkeerde voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:08:
op de Xbox 1 kan idereen die op die Xbox speelt van je Live gebruik maken, je hoeft geen aparte abbo's meer te kopen voor mensen in je huis (ook al in mei aangekondigd)
Dat is niet waar. Er komt, zo heb ik gehoord in een interview met MS, wel een feature waardoor dat mogelijk wordt, maar dat is bedoeld voor ouders om hun kinderen van Xbox Live gebruik te laten maken. Maar het verbaast me niet het minste dat mensen die feature zouden willen misbruiken, net zoals ze family sharing al wouden misbruiken om gratis games te kunnen spelen :X.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Dat is niet waar. Er komt, zo heb ik gehoord in een interview met MS, wel een feature waardoor dat mogelijk wordt, maar dat is bedoeld voor ouders om hun kinderen van Xbox Live gebruik te laten maken. Maar het verbaast me niet het minste dat mensen die feature zouden willen misbruiken, net zoals ze family sharing al wouden misbruiken om gratis games te kunnen spelen :X.
De xbox live subscription wordt verbonden aan de xbox, niet meer aan de gamer tag, dus andere gamertags op die xbox (veelal inderdaad je kinderen of je familieleden dus) kunnen van die subscription gebruik maken. Nu moet ik (mocht ik dat willen) voor mijn dochter een aparte live aanschaffen, aangezien ze met een eigen gamertag speelt straks dus niet meer. Uiteraard kun je niet op een andere xbox iedereen gebruik laten maken van je live als je daar inlogt, maar dat lijkt me niet meer dan logisch?

link :

http://www.theverge.com/2...-live-gold-family-support
Discussing the family aspect, Harrison describes a way for a father and son to have separate accounts while sharing the same Xbox Live Gold subscription. "We want you log in to get your stuff, and when he logs in to get his stuff. On that console, if you have Gold, he can use Gold as well."
Ik heb dus een link die aantoont dat wat ik beweer gewoon klopt, jij hebt gehoord in een interview dat dit niet klopt? Waarom is dit overigens misbruiken van iets?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
witeken schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Maar het verbaast me niet het minste dat mensen die feature zouden willen misbruiken, net zoals ze family sharing al wouden misbruiken om gratis games te kunnen spelen :X.
Hoezo misbruiken, dat is gewoon een letterlijke simulatie van physieke disc uitruilen.
En disc kan iemand iemand anders gebruiken mits jij hem niet gebruikt.
MS zegt , dit uitruilen mag je ook doen met tot 10 personen. Alleen is het uitruilen nu instant! Maar ja, dat is nu dus van de baan :'(

Ik begrijp als jij een disc uitleent aan een vriend je dit ook misbruik vindt?

En ondertussen wordt de PS4 bejubeld dat je je games ook op andere consoles kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:01:
[...]

Hoezo misbruiken, dat is gewoon een letterlijke simulatie van physieke disc uitruilen.
MS zegt , dit uitruilen mag je ook doen met tot 10 personen. Alleen is het uitruilen nu instant! Maar ja, dat is nu dus van de baan :'(

En ondertussen wordt de PS4 bejubeld dat je je games ook op andere consoles kan spelen...
Waarom denk je dat de PS3 van ongelimiteerd naar 8, 5 en naar 2 geactiveerde PS3's ging met digitale downloads? Juist omdat iedereen er massaal misbruik van maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:38:
Ik heb dus een link die aantoont dat wat ik beweer gewoon klopt, jij hebt gehoord in een interview dat dit niet klopt?
YouTube: Interview: Xbox One's Chief Product Officer Marc Whitten

(eerste 3 minuten)

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Weer 3 minuten van mijn leven weg :+

Dus, wat jij zegt klopt niet, dat laat deze video weten.

Anyhow: als iemand Gold heeft op zijn console, kan een andere gamer op die console er ook gebruik van maken. PUNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:45:
[...]

Weer 3 minuten van mijn leven weg :+

Dus, wat jij zegt klopt niet, dat laat deze video weten.

Anyhow: als iemand Gold heeft op zijn console, kan een andere gamer op die console er ook gebruik van maken. PUNT
mits toestemming van de accountholder :)

hij zegt het gewoon, "everyone in the household can share the experience, under their own identity" ze moeten alleen worden aangemeld en de accountholder moet toestemming geven welke personen wat kunnen op die specifieke xbox. (dus ik kan zelfs aangeven dat mijn dochter alleen content mag spelen en zien geschikt voor haar leeftijd, lijkt me een super feature?)

Overigens is dit interview geplaatst op 21 mei, van nog voor de official reveal en bedoeld om te gissen wat er ging gebeuren. In het hele interview wordt weinig concreets gemeld, waarschijnlijk omdat het gewoon nog niet mocht. Ondertussen zijn er veel dingen veranderd en aangepast, dat interview is dus nu ook compleet irrelevant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Letterlijk? Nee. Eén persoon had slechts toegang tot je library, terwijl je je fysieke discs allemaal tegelijk uit kan lenen. Kleine kans dus dat je überhaupt lekker een game van iemand kon lenen, aangezien er ook nog 9 anderen individueel in de library hadden kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
[...]
Het verschil zit het daarin in de manier waarop Sony het één-en-ander heeft opgepakt.
Bij Microsoft was het een DRM schandaal, mensen hadden verplicht een internetverbinding nodig om te kunnen gamen. Ja, als je thuis zit is dat geen probleem. Maar wil je met een aantal vrienden in een huisje in center parks gaan zitten is dat wat moeilijker - om het voorbeeld.

Daarnaast kon je tien mensen toevoegen die ook de spellen zouden kunnen spelen, dat was een mooie mogelijkheid en daar gingen de klachten dan ook niet over. De XBONE werd bekritiseerd op het DRM gebeuren en de restricties die MS had opgelegd voor game resales.

Er zijn maar weinig mensen geweest die de familie mogelijkheid hebben bekritiseerd. Als MS in eerste instantie de DRM links had laten liggen. En hun digitale visie wel zo hadden gelaten - dan hadden ze een mega goede E3 gehad.

Er zijn namelijk genoeg mensen die wél heil zagen in wat MS wilde doen met hun platform, het kunnen downloaden van games, omdat je een licentie koopt, is prima - doen veel PC gamers ook op Steam.
"Maar Steam is ook DRM". Ja, dat klopt, maar als je geen internet hebt vraagt Steam wel of je in offline modus wil gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SacreBleu schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 11:24:
Het verschil zit het daarin in de manier waarop Sony het één-en-ander heeft opgepakt.
Bij Microsoft was het een DRM schandaal, mensen hadden verplicht een internetverbinding nodig om te kunnen gamen. Ja, als je thuis zit is dat geen probleem. Maar wil je met een aantal vrienden in een huisje in center parks gaan zitten is dat wat moeilijker - om het voorbeeld.
Dat, aan de Sony kant, is ook nog steeds niet zeker. Om een game op een andere console te spelen (we praten nu digitaal, niet disc based) moet de eigenaar zijn ingelogt op zijn PSN, betekent dit de reeds aangemaakte PSN op die PS4 (uitgaande dat dit hetzelfde werkt als op PS3) of de online PSN-inlog? Immers weet een PS pas wanneer een game van jou is als hij verbinding maakt met internet.

Op dit moment werkt het via geactiveerde consoles (2 maximaal afaik), dat iedereen op die console mijn digitale games kan spelen. Maar als dit dus wordt veranderd naar een systeem dat ik moet inloggen, wil ik vooraf wel weten of dit dus local of online PSN account gaat worden.
Er zijn namelijk genoeg mensen die wél heil zagen in wat MS wilde doen met hun platform, het kunnen downloaden van games, omdat je een licentie koopt, is prima - doen veel PC gamers ook op Steam.
"Maar Steam is ook DRM". Ja, dat klopt, maar als je geen internet hebt vraagt Steam wel of je in offline modus wil gaan spelen.
Mits de game dit ondersteund, anders kan je je spel simpelweg niet spelen. Uiteindelijk moet ook steam toch weer verbinding maken met het internet, enige nadeel bij MS wat dat dit binnen 24 uur moest anders kon je niet meer spelen, bij Steam heb ik dit in de praktijk nog verder niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DRM is weer een een mooi verzamelwoord geworden. De 360/Wii/PS3/PS4/DS zitten allemaal ook tjokvol DRM. Waar mensen problemen mee hadden was de 24-uurs check. Als men problemen met DRM heeft, moet men een bordspel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al gepost in xbox one topic

http://uk.ign.com/article...us-for-xbox-one-messaging

Interview met Marc Whitten, mede over de petitie op internet om bepaalde features terug te krijgen. Goed leesvoer, family sharing is nog niet van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij zowel de PS4 als de Xbox one zal dit zowieso niet zonder meer gaan, het enige dat je off line kunt spelen zijn je disc based games, voor Sony moet je inloggen op PSN om bij je library te kunnen, en volgens mij heeft de xbox one ook nog steeds een verbinding nodig om je digital library te controleren. Wel zo dat met het originele MS DRM systeem je in dit geval je game 24 uur kon spelen, daarna had je een check nodig, waar je met de PS4 gewoon kunt blijven spelen, zolang je de disc in de tray hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
PWM schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:05:
DRM is weer een een mooi verzamelwoord geworden. De 360/Wii/PS3/PS4/DS zitten allemaal ook tjokvol DRM. Waar mensen problemen mee hadden was de 24-uurs check. Als men problemen met DRM heeft, moet men een bordspel kopen.
helemaal mee eens, wat ik gewoon wil is dat ik kan spelen als Internet er uit ligt, desnoods de single player of tegen botjes.. en niet dat ik niet bij mijn games kan omdat internet er uit ligt of een storing is aan de kant van partij X of Y.

ik heb ook geen bezwaar er tegen als ik online ga dat ik gecontroleerd wordt maar als ik niet online kan gaan (omdat bv mijn netwerk er thuis uit ligt of sloom is , whatever )wil ik wel offline kunnen spelen ! of als ik bv in een vakantie huis je ben ! (zeker in de wintervakantie is dat heerlijk in de avond )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
PWM schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:05:
Nieuwe hype woorden van het jaar, NSA en DRM :P
Wat er altijd al was, maar nu is het opeens een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 23:42
SinergyX schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:30:
[...]

Nieuwe hype woorden van het jaar, NSA en DRM :P
Wat er altijd al was, maar nu is het opeens een probleem.
Je vergeet PRISM!!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!