Martinspire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:30:
Wat ik bedoel is dat een PS3 straks aan het eind van het jaar interessanter is dan een PS4. Met GT6, Ratchet&Clank, Beyond Two Souls en The Last of Us zie ik weinig reden om een PS4 te gaan halen en niet eerst een PS3 met die games erbij. Heb je al wel een PS3, dan zie ik nog weinig reden om nu al voor een PS4 te gaan, maar om dat geld voor de games te gebruiken en pas in 2014 een PS4 te kopen.
Ik vind dit juist een ontzettend positief iets, aangezien het aangeeft dat Sony ook nog volledig achter de PS3 staat en daar de komende tijd ook nog steeds (exclusieve) titels voor blijft uitbrengen.
Daarnaast vind ik het argument dat er dan ook 'weinig reden' is om een PS4 te kopen dan ook onzin. Als je naar de launch line-up kijkt dan komen er heel veel toffe titels uit, waarvan toch niemand ze
allemaal gaat kopen. Als je even naar de launch line-up kijkt voor de PS4 heb je juist een hoop variatie:
- Killzone: Shadow Fall (shooter)
exclusive
- Knack (platform)
exclusive
- #DRIVECLUB (racing)
exclusive
- Warframe (third-person shooter)
console exclusive
- Final Fantasy XIV: A Realm Reborn (MMORPG)
console exclusive (en niet zeker of dit launch titel is)
- Assassin's Creed 4: Black Flag (action-adventure, stealth)
met 1 uur aan extra gameplay voor PS4
- Watch_Dogs (action-adventure, stealth)
met 1 uur aan extra gameplay voor PS4
En dan heb je nog de gewone multiplatform games (FIFA 14, CoD: Ghosts, Wolfenstein, BF4, etc.) die weliswaar ook op PS3/X360 beschikbaar zijn, maar er beter en mooier uitzien op de PS4 (en Xbox One).
De launch line-up is juist voor ieder wat wils, ook bij de exclusives.
Als je vervolgens naar de exclusives kijkt bij launch van Microsoft dan heb je in principe 3x vechten (Ryse, Dead Rising en Killer Instinct), Kinect Sports Rivals, Minecraft en Forza. Dat is, in vergelijking met de PS4, dan ook niet zo'n bijzondere
launch line-up.