swopdark schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:57:
Zo mooi om te zien hoe de xbox aanhangers gewoon niet weten hoe ze met alle kritiek moeten omgaan. Dit zijn ze niet gewend, hun console was altijd goedkoper, had vrije keuze in add ons, had de soepelste multiplatformers. Hun Live was vééééél beter dan PSN en bovenal: Microsoft maakte erg weinig slippers tegenover de steeds ongelukkig vertaalde japanse interviews.
Ik zal hier maar niet verder op ingaan, want er is al genoeg over gezegd. Toch vind ik het erg zwak om te zeggen dat niemand met kritiek om kan gaan, puur omdat jij het geen goede argumenten vindt.
[...]
haha gewoon zonder te blinken "stel dat" zeggen in deze setting... nee, niet stel dat, Sony heeft MS verpletterd deze E3.

Een game of the show winnen met Titanfall gaat dit niet rechttrekken. gezien EA eigenaar is is het allang een stevig gerucht dat Titanfall gewoon MP gaat.
Ik zeg niet dat Sony niet beter was, maar dat de presentatie van Microsoft helemaal niet verkeerd was. Hij werd wel degelijk goed gewaardeerd, maar die van Sony was beter. Beter maakt de ander niet meteen slecht. Als ik een 9 haal en iemand anders haalt een 10, dan wil dat zeggen dat we beide puike prestaties hebben neergezet, maar dat de ander toch beter was.
[...]
Mijn god ga je nou Mayor Nelson als betrouwbare bron gebruiken? Dé PR pop van Microsoft met bijbehorende slappe praatjes? MS heeft stevig geloofwaardigheid verloren met de 180 truc.

1) Ik geef een officiële bron aan, is het weer niet goed.
2) Major Nelson is 1 van de mensen die zelf interviews heeft gegeven en dus ook vooraf wist wat wel en niet doorging (van zichzelf)
3) Er zijn gewoon interviews geweest nadien, maar niet iedereen is aan bod gekomen. Net als dat niet alle pers uitgenodigd is voor de presentatie, heb je dat er ook voor de interviews wat mensen afvallen. En nu kwam het door verkeerd inplannen. Is dat dan meteen een ramp? zeker niet.
[...]
Das nu juist het probleem: niet alleen op prijs is de PS4 spekkoper maar ook op het gebied van betere hardware, grotere en bredere developer ondersteuning, Betere value for money onlinedienst, geen ongewilde en betaalde add ons die ook nog eens verplicht aan moet zijn. Cloud dienst is al up and running en met gaikai is de PS4 ook nog eens BC met PS1,2 en 3.
Sony doet het niet slecht nee, maar Gaikai komt pas in 2014

Verder moeten we nog zien hoe de 3rd party en indie-ondersteuning uiteindelijk gaat zijn. Momenteel ziet het er beter uit voor Sony, maar zodra MS het app-model van Windows8/WP8 gaat gebruiken voor de Xbox One, zie ik toch wat meer voordeel in de X1 op dat gebied. Verder is het vooral waar je voorkeur ligt. Gratis (oude) spellen is leuk voor de gamer die niet alles koopt, maar ik heb liever een betrouwbaar online-netwerk. En met de cloud is MS toch al wel een tikkie verder.
We zitten echter nog te ver van de lancering af om te kunnen bepalen of de verschillen in hardware en ondersteuning beter zijn bij MS of Sony
[...]
Je kunt trouwens ook een post bewerken om er meer reacties in te verwerken.
Nu ze bij MS die points gaan uitfaseren en gewoon met euro's gaan werken. Kun je dan nog wel een saldo blijven gebruiken? Vind dat zelf op zich wel relaxed werken namelijk.