Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Dan heb ik nieuws voor je met driften ben je zelden sneller op asfalt. Hoe dan ook Forza 5 mag dan mss een grafische push zijn, maar zoals het er nu naar uit ziet is GT6 een GT5 met een zware patch waar ze 60 euro voor rekenen. Dan komt het niet uit voor de PS4 dus grafisch is het een pak minder. 1200 wagens waar het merendeel nog steeds GEEN premium uitzien hebben ... moet ik doorgaan?

[ Voor 71% gewijzigd door Johan tb op 05-07-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 10:53
Johan tb schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:12:
Dan heb ik nieuws voor je met driften ben je zelden sneller op asfalt. Hoe dan ook Forza 5 mag dan mss een grafische push zijn, maar zoals het er nu naar uit ziet is GT6 een GT5 met een zware patch waar ze 60 euro voor rekenen. Dan komt het niet uit voor de PS4 dus grafisch is het een pak minder. 1200 wagens waar het merendeel nog steeds GEEN premium uitzien hebben ... moet ik doorgaan?
Dan zou ik als ik jou was maar eens de leaderboards van forza 4 bekijken ;) Is niet veel anders hoor.
ZIjn ook geen 100% sims maar semi sim games, die met een controller goed speelbaar moeten zijn ;)

Enne btw zou wel de grootste patch in de geschiedenis van gaming worden dan als jij vind dat gt6 een patch is.
Dus jij vind ook dat alle fifa's pes's bf's zeker de cod's en nog vele andere games waaronder zeker weten jou geliefde forza ook valt allemaal met patches gedaan zouden kunnen worden. Want gt5 naar gt6 gaat zeker weten een grote verandering worden, als je dat niet ziet, moet je je forza bril misschien af doen ??

[ Voor 50% gewijzigd door v8power67 op 05-07-2013 17:21 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ok maar GT 5 en 6 prijst zichzelf wel aan als de real driving simulator terwijl het dat zeker niet het geval is. maar goedf laten we het mss niet te ver van topic laten komen, want anders gaat hij weer dicht.

[ Voor 32% gewijzigd door Johan tb op 05-07-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Johan tb schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:19:
Ok maar GT 5 en 6 prijst zichzelf wel aan als de real driving simulator terwijl het dat zeker niet het geval is.
Je accepteerd blijkbaar geen andere mening? Misschien zou je je eigen argumenten eens niet als feit moeten zien...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Trishul schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:38:

btw: http://www.eurogamer.net/...-division-massive-by-name

Massive antwoord hierin op de vraag of ze de X1 cloud gaan gebruiken dat ze misschien een verassing in petto hebben. Lijkt er iig op dat ze alle registers opentrekken daar, Snowdrop engine gebouwd, Second-screen tablet compatibility, 200 developers op the Division, etc...
Mooi stuk, the division vind ik toch wel een van de vetste games op de E3. Toch blijf ik erg benieuwd naar wat de cloud van de xbox nou eigenlijk gaat brengen, er is eigenlijk nog niks gemeld wat ook niet gewoon op een gehuurde amazon server oid kan plaatsvinden. Een custom ai opslaan op een een server en die laten downloaden door andere speler is wel een erg leuke idee (Forza 5) maar niet iets dat alleen met de azure cloud gerealiseerd had kunnen worden lijkt me.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:57:
Zo mooi om te zien hoe de xbox aanhangers gewoon niet weten hoe ze met alle kritiek moeten omgaan. Dit zijn ze niet gewend, hun console was altijd goedkoper, had vrije keuze in add ons, had de soepelste multiplatformers. Hun Live was vééééél beter dan PSN en bovenal: Microsoft maakte erg weinig slippers tegenover de steeds ongelukkig vertaalde japanse interviews.
Ik zal hier maar niet verder op ingaan, want er is al genoeg over gezegd. Toch vind ik het erg zwak om te zeggen dat niemand met kritiek om kan gaan, puur omdat jij het geen goede argumenten vindt.
[...]

haha gewoon zonder te blinken "stel dat" zeggen in deze setting... nee, niet stel dat, Sony heeft MS verpletterd deze E3. O-) Een game of the show winnen met Titanfall gaat dit niet rechttrekken. gezien EA eigenaar is is het allang een stevig gerucht dat Titanfall gewoon MP gaat.
Ik zeg niet dat Sony niet beter was, maar dat de presentatie van Microsoft helemaal niet verkeerd was. Hij werd wel degelijk goed gewaardeerd, maar die van Sony was beter. Beter maakt de ander niet meteen slecht. Als ik een 9 haal en iemand anders haalt een 10, dan wil dat zeggen dat we beide puike prestaties hebben neergezet, maar dat de ander toch beter was.
[...]

Mijn god ga je nou Mayor Nelson als betrouwbare bron gebruiken? Dé PR pop van Microsoft met bijbehorende slappe praatjes? MS heeft stevig geloofwaardigheid verloren met de 180 truc. :O
1) Ik geef een officiële bron aan, is het weer niet goed.
2) Major Nelson is 1 van de mensen die zelf interviews heeft gegeven en dus ook vooraf wist wat wel en niet doorging (van zichzelf)
3) Er zijn gewoon interviews geweest nadien, maar niet iedereen is aan bod gekomen. Net als dat niet alle pers uitgenodigd is voor de presentatie, heb je dat er ook voor de interviews wat mensen afvallen. En nu kwam het door verkeerd inplannen. Is dat dan meteen een ramp? zeker niet.
[...]

Das nu juist het probleem: niet alleen op prijs is de PS4 spekkoper maar ook op het gebied van betere hardware, grotere en bredere developer ondersteuning, Betere value for money onlinedienst, geen ongewilde en betaalde add ons die ook nog eens verplicht aan moet zijn. Cloud dienst is al up and running en met gaikai is de PS4 ook nog eens BC met PS1,2 en 3.
Sony doet het niet slecht nee, maar Gaikai komt pas in 2014 ;) Verder moeten we nog zien hoe de 3rd party en indie-ondersteuning uiteindelijk gaat zijn. Momenteel ziet het er beter uit voor Sony, maar zodra MS het app-model van Windows8/WP8 gaat gebruiken voor de Xbox One, zie ik toch wat meer voordeel in de X1 op dat gebied. Verder is het vooral waar je voorkeur ligt. Gratis (oude) spellen is leuk voor de gamer die niet alles koopt, maar ik heb liever een betrouwbaar online-netwerk. En met de cloud is MS toch al wel een tikkie verder.

We zitten echter nog te ver van de lancering af om te kunnen bepalen of de verschillen in hardware en ondersteuning beter zijn bij MS of Sony
[...]
Je kunt trouwens ook een post bewerken om er meer reacties in te verwerken.

Nu ze bij MS die points gaan uitfaseren en gewoon met euro's gaan werken. Kun je dan nog wel een saldo blijven gebruiken? Vind dat zelf op zich wel relaxed werken namelijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Hoop alleen wel met paypal dat bepaalde problemen uit de weg zijn geruimd heb het op de xbox 360 meerdere malen gehad bij aankoop van meerdere games achter elkaar dat ineens paypal er uit sprong. Pas na 2 dagen kon ik weer aankopen doen via paypal in de store (blijkbaar een soort veiligheidsmechanisme van xbox kant)

[ Voor 10% gewijzigd door Johan tb op 05-07-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Spacey23 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:31:
Voor mij is de controller de grootste reden om voor de Xbox One te gaan. Ja, ook al heb ik hem nog niet in mijn handen gehad. De grootste fout van Sony is waar zij de pookjes plaatsen, dit zorgt voor kramp en dit hebben ze helaas niet aangepast in de PS4 controller.

Tevens is het online netwerk makkelijker en toegankelijker. De 'hardcore gamers' kiezen veelal voor de xbox vanwege dit en ik kan dat goed begrijpen.

Ik haal de PS4 waarschijnlijk ook wel, maar slechts als secundaire console. Wel wacht ik hier een tijd mee!
Serieus nog nooit kramp gehad en heb aardig wat uren gespeeld met de DS3. Ik vind de DS3 heerlijk in de hand liggen (Net als PS1 en PS2 controllers). Pookjes zijn imho ook logisch geplaatst. PS4 controller ziet er goed uit, hopelijk speelt ie net zo fijn of nog fijner dan de DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04
Martinspire schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:47:

Nu ze bij MS die points gaan uitfaseren en gewoon met euro's gaan werken. Kun je dan nog wel een saldo blijven gebruiken? Vind dat zelf op zich wel relaxed werken namelijk.
Saldo van je MS points wordt omgezet in een valuta van je regio, euro's in dit geval :)
Johan tb schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:22:
Hoop alleen wel met paypal dat bepaalde problemen uit de weg zijn geruimd heb het op de xbox 360 meerdere malen gehad bij aankoop van meerdere games achter elkaar dat ineens paypal er uit sprong. Pas na 2 dagen kon ik weer aankopen doen via paypal in de store (blijkbaar een soort veiligheidsmechanisme van xbox kant)
Viel mij ook dus op, na een x-bedrag of aantal aankopen heb je een 'fail', maar kan je altijd nog via evt gekoppelde creditcard weer verder.

[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 05-07-2013 19:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:32

Sony doet het niet slecht nee, maar Gaikai komt pas in 2014 ;) Verder moeten we nog zien hoe de 3rd party en indie-ondersteuning uiteindelijk gaat zijn. Momenteel ziet het er beter uit voor Sony, maar zodra MS het app-model van Windows8/WP8 gaat gebruiken voor de Xbox One, zie ik toch wat meer voordeel in de X1 op dat gebied. Verder is het vooral waar je voorkeur ligt. Gratis (oude) spellen is leuk voor de gamer die niet alles koopt, maar ik heb liever een betrouwbaar online-netwerk. En met de cloud is MS toch al wel een tikkie verder.

We zitten echter nog te ver van de lancering af om te kunnen bepalen of de verschillen in hardware en ondersteuning beter zijn bij MS of Sony
Ik hoop zo vurig dat MS met een echte appstore voor een soort van windows 8 apps of iets dergelijks komt. Dan moet Sony namelijk ook overstag, en komen zij met iets van Android ofzo, iig iets van Google. Dat zou beide consoles lekker allround maken. Hoewel er voor beiden wel weer gevaren op de loer liggen, zoals xbmc achtige mediaspelers, wat eigenlijk met open armen ontvangen zou worden door de bezitters :9~ Want ja, open appstore == allerlei apps, van mediaspelers tot emulators etc.

En niet zoals nu, met een paar apps zoals netflix, nba, enz. Wat zou dat geweldig zijn, een appstore zoals die van Apple/Google/WP. MS zou hierbij wel een voordeel hebben natuurlijk, nl: windows 8 kernel + x86 hardware... Porten van de pc icm win8 naar de X1 zou dan een peuleschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Trishul schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Ik hoop zo vurig dat MS met een echte appstore voor een soort van windows 8 apps of iets dergelijks komt. Dan moet Sony namelijk ook overstag, en komen zij met iets van Android ofzo, iig iets van Google. Dat zou beide consoles lekker allround maken. Hoewel er voor beiden wel weer gevaren op de loer liggen, zoals xbmc achtige mediaspelers, wat eigenlijk met open armen ontvangen zou worden door de bezitters :9~ Want ja, open appstore == allerlei apps, van mediaspelers tot emulators etc.

En niet zoals nu, met een paar apps zoals netflix, nba, enz. Wat zou dat geweldig zijn, een appstore zoals die van Apple/Google/WP. MS zou hierbij wel een voordeel hebben natuurlijk, nl: windows 8 kernel + x86 hardware... Porten van de pc icm win8 naar de X1 zou dan een peuleschil zijn.
Dit zou totaal verklaren waarom MS de indies links laat liggen. Het zou dan de bedoeling de games op de Win8 store te zetten. Dit lost meteen het probleem op dat het verificatie proces zo moeizaam zou zijn voor kleine devs*. Ben je een grote jongen? Prima, dan hebben we een mooi Xbox Live programma voor je, met achievements en dergelijke. Maar wel met minimale kwaliteits eisen!
En voor de indies en wie dan ook wil heb je dan de Win8 store waar je mag doen wat je wilt (binnen fatsoensgrenzen natuurlijk, zoals Apple Store). Werkt ook meteen op alle windows PC's en tablets als bonus (cross buy). Moeten ze wel zo slim zijn om categorien te kunnen maken zodat developers kunnen aangeven op het voor Xbox en/of Win8 is (en hopelijk in de toekomst WP)

*overigens is er niet zo heel veel mis met een goed verificatie proces. Als je bijvoorbeeld Hotline Miami speelt op Steam, dat is gewoon één groot bugfest en de devs weigeren dit op te lossen. Dit zou NOOIT gebeuren op de 360. Als dit soort buggy software op de 360 zou staan zou dat enorm veel afbreuk doen aan de goede naam van consoles (geen gezeik, werkt altijd)

Bovenstaande is DE sleutel voor success naar mijn mening. Het moet toch een keer lukken ze zijn er al zo lang mee bezig. Als je Skulls of the Shogun koopt op WP moet je hem nog steeds kopen op Win8. Dit is niet te verkopen aan je klanten, zeker als dit zelfs werkt tussen iPad en iPhone. Toch inmiddels al een paar jaar op de markt en wat betreft OS redelijk beperkt

Zelfde geld met PS4/Vita trouwens, als je games op beide apparaten kan spelen zonder extra te betalen is dat een hele grote plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
Er zijn inmiddels ook foto's van een nieuwe demostand voor de PS4: http://t.co/fyif4NM09b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Je kunt trouwens ook een post bewerken om er meer reacties in te verwerken.
Thanks, Ik was er inderdaad erg lang mee bezig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ps3 vs ps4 controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Sneak peak PS4

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat nieuwe info over de Gamescom;
  • De PS4 en XB1 zullen bespeelbaar zijn door het bezoekende publiek, wat ook wel in de lijn der verwachtingen lag ;)
  • Valve en Take Two zullen aanwezig zijn, echter wel in de afgesloten business area. Betwijfel dus of ze next-gen titels aankondigen of toch wat nieuwe dingen aan de pers laten zien van de Steambox.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=614556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dank voor de link, bij de PS controllers zijn wel veel zaken aangepast maar dat mocht ook wel denk ik.
Al heb ik zelf geen grote handen, eerder wat kleiner dan gemiddeld dus de PS3 controller was voor mij precies goed, ben benieuwd of ik dus mocht ik voor de PS4 gaan snel kan wennen aan deze toch wel grotere controller of dat de xbox one dan toch de voorkeur heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 05-07-2013 22:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Meest opvallende: PS4 wordt naast een PS3 Slim gezet en is zowel in breedte als in hoogte kleiner. Diepte werd niet direct vergeleken, maar lijkt ongeveer vergelijkbaar.

Elke PS3 Slim (of Super Slim) eigenaar die een PS4 koopt krijgt dus meer ruimte (onder de TV/in de kast/naast de TV/boven de TV/ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 15:32

beuker19

Killerbeuker is so OP

Wie denkt dat er op de X1 of PS4 een app store krijgt met emulators , mediaspelers en indie games heeft echt een plaat voor z'n kop.
Gaat nooit gebeuren omdat Emulators mag niet want dat vinden de game developers niet goed.
Mediaspelers vinden de hulu , netflix , sony entertainment en pathe's niet leuk en voor de indie games willen Sony en MS controle houden met betrekking tot de inhoud.
De enigste apps die je krijgt zijn Youtube , Facebook , Twitter enz. enz.

@SeamusXanthus Je kunt straks al jou PS4 games spelen via remote play op de Vita

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:48:
Wie denkt dat er op de X1 of PS4 een app store krijgt met emulators , mediaspelers en indie games heeft echt een plaat voor z'n kop.
Gaat nooit gebeuren omdat Emulators mag niet want dat vinden de game developers niet goed.
Mediaspelers vinden de hulu , netflix , sony entertainment en pathe's niet leuk en voor de indie games willen Sony en MS controle houden met betrekking tot de inhoud.
De enigste apps die je krijgt zijn Youtube , Facebook , Twitter enz. enz.

@SeamusXanthus Je kunt straks al jou PS4 games spelen via remote play op de Vita
Ik denk het toch niet. In de huidige Windows Phone en Windows 8 store zitten diverse emulators, mediaspelers en andere apps die gewoon goedgekeurd zijn en niet op het punt staan verwijderd te worden. Zolang ze de regels niet overtreden (geen illegale inhoud aanbieden) is het prima. Dan komt het op de gebruiker neer om dit te doen en daar is weinig (of eigenlijk geen) controle op.

Als ik zie wat VLC op dit moment aan het doen is voor hun video-app, dan zie ik het wel rooskleurig in eigenlijk en het maakt het voor veel Nederlandse bedrijven ook veel interessanter om toch een app uit te gaan brengen. Met 1 taal/backend kun je dan al snel 3 platformen bedienen en dat is toch wel erg aantrekkelijk.
Als ik verder zie hoeveel mooie 3rd party apps er zijn (zo is er bv geen officiële Buienradar maar wel diverse alternatieven die even goed, zoniet beter zijn), dan is dat erg goed nieuws voor het platform.

Het lijkt me echter niet logisch als developers dadelijk geen games voor het Xbox OS kunnen maken. Op WP heb je nu ook al diverse titels die het Xbox logo dragen en daarbij dus ook achievements en game-invites kunnen gebruiken. Dat werkt prima en het zijn niet allemaal AAA games (voor zover je van AAA kunt spreken op smartphones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

apps op je console... leuk idee maar ik heb het idee dat veel apps gewoon gemaakt zijn voor draagbare apparaten zoals tablets en smartphones. Op een console of pc schieten apps in mijn ogen hun doel voorbij. Tuurlijk leuk ff buienradar bekijken maat je hebt toch een explorer? Van Sony kan ik nog begrijpen dat ze geen full option mediaspeler op de ps4 willen (gezien hun aandeel in de filmindustrie, en de grote schaal van ongewenste kopieen die daarmee worden afgespeeld.) Van MS vind ik de reden wat vreemder? Zij kunnen toch gewoon een mediaplayer erin zetten? Of komt het omdat ze beide in de bluray group zitten? Zijn daar soms afspraken gemaakt?

Apps zullen op beide consoles hun intrede doen zoals deze op beide al werken: youtube, xbox video/music, music/video unlimited, vidzone etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ik dacht overigens dat op beide consoles netflix was toegezegd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
swopdark schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:24:
apps op je console... leuk idee maar ik heb het idee dat veel apps gewoon gemaakt zijn voor draagbare apparaten zoals tablets en smartphones. Op een console of pc schieten apps in mijn ogen hun doel voorbij. Tuurlijk leuk ff buienradar bekijken maat je hebt toch een explorer? Van Sony kan ik nog begrijpen dat ze geen full option mediaspeler op de ps4 willen (gezien hun aandeel in de filmindustrie, en de grote schaal van ongewenste kopieen die daarmee worden afgespeeld.) Van MS vind ik de reden wat vreemder? Zij kunnen toch gewoon een mediaplayer erin zetten? Of komt het omdat ze beide in de bluray group zitten? Zijn daar soms afspraken gemaakt?

Apps zullen op beide consoles hun intrede doen zoals deze op beide al werken: youtube, xbox video/music, music/video unlimited, vidzone etc etc...
Apps op een PC 'schieten hun doel voorbij'? Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, etc. zijn ook allemaal applicaties.

Word, Photoshop, Spotify/Windows Media Player/Xbox Music/etc., enzovoort zijn ook allemaal apps.

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 06-07-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:32:
[...]

Mooi stuk, the division vind ik toch wel een van de vetste games op de E3. Toch blijf ik erg benieuwd naar wat de cloud van de xbox nou eigenlijk gaat brengen, er is eigenlijk nog niks gemeld wat ook niet gewoon op een gehuurde amazon server oid kan plaatsvinden. Een custom ai opslaan op een een server en die laten downloaden door andere speler is wel een erg leuke idee (Forza 5) maar niet iets dat alleen met de azure cloud gerealiseerd had kunnen worden lijkt me.
Meer info over cloud gebruik, watchdogs gaat er ook gebruik van maken om de omgevingen dynamischer te maken op de Xbox one
In addition to those comments Mr. Guay went on to talk a bit about the graphics and the “dynamism” of the city. Here is what he had to say:

"For example, we’re able to simulate the water in full 3D, if you go on a boat the waves that form will affect other boats. We’re also able to spend more time giving brains to the other people on the streets so that they can basically be smarter, and there can be more of them. It’s what I call dynamism; basically, the way the city reacts to you, we are able to push further on the Xbox One.”
http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=13270

Overigens zijn er al plannen om naast forza 5 met titanfall en sunset overdrive soortgelijke dingen te doen. de claim van Microsoft met de cloud meer kan lijkt dus niet helemaal uit de lucht gegrepen, en het lijkt erop dat er al snel gebruik van de mogelijkheden gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
swopdark schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:24:
apps op je console... leuk idee maar ik heb het idee dat veel apps gewoon gemaakt zijn voor draagbare apparaten zoals tablets en smartphones.
Heel veel indy games zijn juist op alles platforms te krijgen dus voor die groep is het super interessant. Juist omdat ze zonder fuzz kunnen publishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:31:
[...]

Meer info over cloud gebruik, watchdogs gaat er ook gebruik van maken om de omgevingen dynamischer te maken op de Xbox one

[...]

http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=13270

Overigens zijn er al plannen om naast forza 5 met titanfall en sunset overdrive soortgelijke dingen te doen. de claim van Microsoft met de cloud meer kan lijkt dus niet helemaal uit de lucht gegrepen, en het lijkt erop dat er al snel gebruik van de mogelijkheden gemaakt gaat worden.
Goed nieuws dus. Hoeven ze de PS4 versie in ieder geval niet te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:47:
Ze kunnen de dynamische aspecten verder krijgen op de Xbox, dat zegt niets over de performance an sich van de game op beide consoles. Xbox krijgt als ze hele cloud op die manier kunnen benutten gewoon een rijkere stad/omgeving, los van de grafische rekenkracht zie de xbox heeft.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Is sowieso niet nodig want volgens die developer zijn de X1 en PS4 vergelijkbaar wat kracht betreft en de stad zou er op de X1 zelfs dynamischer uitzien dan op de PS4.

Het lijkt me wat vroeg om nu al over downgraden te gaan praten als beide consoles nog niet op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Edit: @ mod,

Het is mij niet 100% duidelijk of bv wat ik nu hier post hier mag of ook naar het cloud topic moet.

Is het al helemaal zeker dat de PS4 in de toekomst niets clouds achtigs kan gaan doen? want als het zo is dat in games bij de xbox one deze veel dynamischer etc worden vind ik het toch wel iets waar ik persoonlijk van zou balen mocht ik een PS4 halen.
De vraag is voor mij ,mocht de PS4 hier helemaal nooit in mee gaan in hoeverre de cloud of geen cloud een speelervaring kan veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 06-07-2013 19:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19
Dat kunnen we begin 2014 vertellen :). Volgens mij kan daar op dit moment niemand (in ieder geval hier op GOT :P) iets zinnigs over vertellen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah ok, ik dacht wellicht heeft Sony er al wel iets over los gelaten maar dat is dus niet echt het geval, want ik kan me voorstellen dat als devs van de game maatschappijen zelf ook vol in gaan zetten op cloud en dit soort bommetjes of statements gaan droppen dat een bedrijf als Sony toch eens moet gaan nadenken of het geen grote voordelen kan bieden( als ze er niet mee aan de gang wilde gaan wat ik dus niet weet).
Geduld is een schone zaak inderdaad en wie weet krijgen we met de gamescom wel meer te horen. :) !

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 06-07-2013 19:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
pino85 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:10:
Edit: @ mod,

Het is mij niet 100% duidelijk of bv wat ik nu hier post hier mag of ook naar het cloud topic moet.

Is het al helemaal zeker dat de PS4 in de toekomst niets clouds achtigs kan gaan doen? want als het zo is dat in games bij de xbox one deze veel dynamischer etc worden vind ik het toch wel iets waar ik persoonlijk van zou balen mocht ik een PS4 halen.
De vraag is voor mij ,mocht de PS4 hier helemaal nooit in mee gaan in hoeverre de cloud of geen cloud een speelervaring kan veranderen.
Yoshida zei dat PS4 ook berekeningen in de cloud kon doen, maar daar is verder niks over bekend.
Verder komt in 2014 natuurlijk Gaikai wat één grote, mega cloud service wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Gaikai ja dat klopt al dacht ik(leek) dat dit meer was voor bv oudere console games van vorige generatie(s) bv te kunnen streamen maar denk dat ik me dan toch even meer moet gaan inlezen want in feite is het nu ik er even langer over nadenk inderdaad 1 grote cloud service.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
pino85 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:46:
Gaikai ja dat klopt al dacht ik(leek) dat dit meer was voor bv oudere console games van vorige generatie(s) bv te kunnen streamen maar denk dat ik me dan toch even meer moet gaan inlezen want in feite is het nu ik er even langer over nadenk inderdaad 1 grote cloud service.
Ik ben geen specialist op dit gebied, maar het lijkt me dat een streaming service niet automatisch hetzelfde is en dat je daar best nog wel 'wat' werk voor moet doen. SkyDrive kan ook niet hetzelfde als Gaikai.

Volgens mij is het idee dat je 'non-time critical' processen laat uitvoeren welke je kan benaderen alsof het een proces is wat lokaal draait.

In het Xbox draadje haal ik als voorbeeld GTA aan, die nooit weet hoe de auto's door de stad rijden. Eenmaal uit beeld betekent ook uit het geheugen. De berekening waar welke auto in de stad rijdt zou je in de cloud kunnen laten doen. Gaikai zoals wij dat kennen gaat je daar niet mee helpen, en ik neem aan dat het nog wat tijd kost om dit te implementeren als ze dit nog niet hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
pino85 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:46:
Gaikai gaat ook PS4 games streamen, maar ze beginnen inderdaad met het streamen van PS3 games (om zo PS3 eigenaren over te halen om een PS4 te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaikai is prima geschikt voor cloud computing, Google it. Ik zie het dan ook niet gebeuren dat console A rijkere omgevingen heeft dan console B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19
Als een producer van een multiplatform game dat aangeeft zal er op dit moment wel een kern van waarheid inzitten. :)

Is al bekend hoe Gaikai kan gaan werken? Zou ik mijn PS3 games die ik gewoon in de winkel heb gekocht gewoon kunnen spelen door bijvoorbeeld een code in te voeren of iets dergelijks? Of moet ik die voor een (klein) bedrag weer kopen?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 15:00
uchiha tijntje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:36:
Is al bekend hoe Gaikai kan gaan werken? Zou ik mijn PS3 games die ik gewoon in de winkel heb gekocht gewoon kunnen spelen door bijvoorbeeld een code in te voeren of iets dergelijks? Of moet ik die voor een (klein) bedrag weer kopen?
Ik hoop het, maar ben bang dat we deze games weer moeten kopen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik heb ook ergens gelezen dat je de games opnieuw zal moeten kopen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:36:
Als een producer van een multiplatform game dat aangeeft zal er op dit moment wel een kern van waarheid inzitten. :)

Uit hetzelfde interview, op een andere website:
There have been rumours that the Xbox One will be unable to match the capabilities of the PS4, but Guay's comments suggest the difference may only be small.
Eerlijk gezegd denk ik dat de schrijver de dev verkeerd gequote heeft en dat hij een vergelijking maakt met de current gen consoles. Sony heeft daarnaast een exclusieve DLC deal met Ubisoft voor Watch Dogs. Het lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk dat een dev gaat zeggen dat de Xbox versie ineens meer dynamische omgevingen heeft. En als het echt waar zou zijn: waarom zou het verschil in hardware dit niet recht kunnen trekken (ik ben geen hardware freak, dus wellicht dat iemand dit kan uitleggen)?

En verder zegt hij:
Regarding the next generation versions of Watch Dogs, Guay says there are numerous enhancements possible when compared to current-gen.

"There are obviously quite a few differences," said Guay. "There's graphics, of course, but there's also the dynamism of the city. For example, the water is far more realistic on next gen, the way it flows and parts when you drive a boat through it. We also gave better brains to NPCs, they are smarter in what they do and how they react to the player. Plus, there is a lot more of them on the street at once."
Anyway, ik verwacht dat je op beide systemen ongeveer dezelfde ervaring gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

bram1984 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:34:
Gaikai is prima geschikt voor cloud computing, Google it. Ik zie het dan ook niet gebeuren dat console A rijkere omgevingen heeft dan console B.
En waarom niet? Bij de xbox 360 en de PS3 waren de verschillen ook best merkbaar. Bij die generatie waren de verschillen in hardware nog vrij groot en konden ze bij de ps3 enkel grootse resultaten halen wanneer ze erg veel aan ontwikkeling in de console stopten. De 360 was gemakkelijker te programmeren en dus was daar ook snel resultaat te boeken.

Nu deze generatie vrij gelijke opzet aan hardware heeft maar waarbij de PS4 twee grote hardware voordelen heeft, (meer en sneller beschikbaar RAM geheugen, en een krachtiger GPU) kunnen deze kleine verschillen deze generatie best wel in het voordeel van de PS4 vallen.

Ik vraag me echter af of dit ook zou gelden voor de engine zelf of bijvoorbeeld de aansturing van AI, phisics ed? Ik kan me even geen voorbeeld verzinnen waarbij een ontwikelaar van een multiplatform spel de moeite heeft genomen om de ai voor de 360 of ps3 versie beter te maken dan de andere? Zakens als dinamische verlichting of textures is dan vaak wel weer voordelig voor de krachtiger console en daar kan de PS4 de vruchten van gaan plukken.

De werkelijke voordelen van de cloud zullen voorlopig nog wel even onduidelijk blijven en geen enkele ontwikkelaar heeft nu echt iets gezegt wat het voordeel van de cloud daadwerkelijk de moeite waard gaat geven. Dedicated servers? Niks houd een spelmaker deze generatie al tegen om servertijd te huren bij een amazonserverpark oid iets wat dus ook vrij veel gebeurde. Ik zie het voordeel nu gewoon niet van de azure cloud en devs en MS hebben ons naar mijn idee gewoon nog geen zaken getoond of verteld waarvan ik denk jah, dát is echt iets wat alleen met een krachtige real time cloud gedaan zou kunnen worden.

Het enige waarvan ik nu denk: gaaf idee! is de drivatar van forza 5 en dan nog is dat iets wat gewoon niks met real time berekeningen te maken heeft maar meer met een online database waarvan de game gegevens trekt. iets dat door meerdere games eerder gedaan werd in de vorm van real time high scores en ghost replays.
bram1984 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:25:

Eerlijk gezegd denk ik dat de schrijver de dev verkeerd gequote heeft en dat hij een vergelijking maakt met de current gen consoles. Sony heeft daarnaast een exclusieve DLC deal met Ubisoft voor Watch Dogs. Het lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk dat een dev gaat zeggen dat de Xbox versie ineens meer dynamische omgevingen heeft. En als het echt waar zou zijn: waarom zou het verschil in hardware dit niet recht kunnen trekken (ik ben geen hardware freak, dus wellicht dat iemand dit kan uitleggen)?
Het is vrijwel not done voor multiplatform ontwikkelaars om waar ook in de generatie van de consoles te melden dat ze een voorkeur hebben voor console A op basis van technische gegevens. Ik weet nog goed dat alle ontwikkelaars riepen dat de power van de ps3 en xbox 360 dicht bij elkaar lagen. Dat dit misschien zo was is een ding maar de 360 gaf ontwikklaar veel sneller toegang tot deze power waarbij verschillen duidelijk merkbaar waren. rockstar gaf elf met GTA4 aan dat beide game gelijk waren... BS want de 360 liep veel beter. Dit had niet met power te maken maar met architectuur en support.

[ Voor 21% gewijzigd door swopdark op 07-07-2013 11:58 . Reden: bram1984 gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:10
Aangezien de PS4 topic op slot is: Media Markt Utrecht neemt pre orders aan. X1 en PS4. Bij de PS4 was ik nummertje 4, de X1 heeft nog geen pre orders. En blijkbaar weten ze ook ongeveer hoeveel ze binnen gaan krijgen. Aanbetaling van 25 euro verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:54:
[...]

En waarom niet? Bij de xbox 360 en de PS3 waren de verschillen ook best merkbaar. Bij die generatie waren de verschillen in hardware nog vrij groot en konden ze bij de ps3 enkel grootse resultaten halen wanneer ze erg veel aan ontwikkeling in de console stopten. De 360 was gemakkelijker te programmeren en dus was daar ook snel resultaat te boeken.

Nu deze generatie vrij gelijke opzet aan hardware heeft maar waarbij de PS4 twee grote hardware voordelen heeft, (meer en sneller beschikbaar RAM geheugen, en een krachtiger GPU) kunnen deze kleine verschillen deze generatie best wel in het voordeel van de PS4 vallen.

Ik vraag me echter af of dit ook zou gelden voor de engine zelf of bijvoorbeeld de aansturing van AI, phisics ed? Ik kan me even geen voorbeeld verzinnen waarbij een ontwikelaar van een multiplatform spel de moeite heeft genomen om de ai voor de 360 of ps3 versie beter te maken dan de andere? Zakens als dinamische verlichting of textures is dan vaak wel weer voordelig voor de krachtiger console en daar kan de PS4 de vruchten van gaan plukken.

De werkelijke voordelen van de cloud zullen voorlopig nog wel even onduidelijk blijven en geen enkele ontwikkelaar heeft nu echt iets gezegt wat het voordeel van de cloud daadwerkelijk de moeite waard gaat geven. Dedicated servers? Niks houd een spelmaker deze generatie al tegen om servertijd te huren bij een amazonserverpark oid iets wat dus ook vrij veel gebeurde. Ik zie het voordeel nu gewoon niet van de azure cloud en devs en MS hebben ons naar mijn idee gewoon nog geen zaken getoond of verteld waarvan ik denk jah, dát is echt iets wat alleen met een krachtige real time cloud gedaan zou kunnen worden.

Het enige waarvan ik nu denk: gaaf idee! is de drivatar van forza 5 en dan nog is dat iets wat gewoon niks met real time berekeningen te maken heeft maar meer met een online database waarvan de game gegevens trekt. iets dat door meerdere games eerder gedaan werd in de vorm van real time high scores en ghost replays.

[...]

Het is vrijwel not done voor multiplatform ontwikkelaars om waar ook in de generatie van de consoles te melden dat ze een voorkeur hebben voor console A op basis van technische gegevens. Ik weet nog goed dat alle ontwikkelaars riepen dat de power van de ps3 en xbox 360 dicht bij elkaar lagen. Dat dit misschien zo was is een ding maar de 360 gaf ontwikklaar veel sneller toegang tot deze power waarbij verschillen duidelijk merkbaar waren. rockstar gaf elf met GTA4 aan dat beide game gelijk waren... BS want de 360 liep veel beter. Dit had niet met power te maken maar met architectuur en support.
Ik vind een game die beter draait of een iets hogere resolutie heeft, een totaal ander voorbeeld dan complete omgevingen die dynamischer zijn. Dat is een iets groter verschil en zorgt ervoor dat de game gewoon anders aanvoelt. Ik haal daarnaast het voorbeeld met de exclusieve DLC aan, en het feit dat de PS4 meer power aan boord heeft. Ik ken geen een game op de current gens die op het ene systeem, buiten resolutie en framerate om, aanzienlijke verschillen herbergt. Maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
bram1984 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:25:
Eerlijk gezegd denk ik dat de schrijver de dev verkeerd gequote heeft en dat hij een vergelijking maakt met de current gen consoles.Anyway, ik verwacht dat je op beide systemen ongeveer dezelfde ervaring gaat krijgen.
Ik denk dat Bram1984 bijna gelijk heeft, leg beide opmerkingen die uit de mond van Dominic Guay zijn opgetekend naast elkaar en je ziet dat hij in beide exact hetzelfde zegt. Alleen in het ene stukje heeft hij 't over de next gen consoles in het algemeen, terwijl hij in het andere stukje de XB1 als voorbeeld aanhaald. Het is gewoon een PR-praatje dat hij klaar heeft, in het ene geval ratelt hij die af tegenover iemand die hem vraagt over de verschillen tussen current en next gen, in het andere geval beantwoord hij iemand die specifiek vraagt naar de voordelen van de XB1 t.o.v. current gen. Ik denk dan ook dat er geen verschil zal zijn m.b.t. de 'dynamiek' tussen beide next gens.

De eerste link stamt uit 13 juni trouwens, de tweede is op 1 juli opgetekend. Hoe je oud nieuws nieuw leven inblaast...

[ Voor 4% gewijzigd door Inanna op 07-07-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

bram1984 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:17:

Ik vind een game die beter draait of een iets hogere resolutie heeft, een totaal ander voorbeeld dan complete omgevingen die dynamischer zijn.
Dat is een iets groter verschil en zorgt ervoor dat de game gewoon anders aanvoelt. Ik haal daarnaast het voorbeeld met de exclusieve DLC aan, en het feit dat de PS4 meer power aan boord heeft. Ik ken geen een game op de current gens die op het ene systeem, buiten resolutie en framerate om, aanzienlijke verschillen herbergt. Maar misschien mis ik iets.
hmm volgens mij zeggen we hetzelfde... ik denk namelijk ook dat evt extra power in de cloud niet zal worden gebruikt om omgevingen dynamischer te maken. De cloud zal een xbox one niet meer FPS of resolutie geven dan dat de krachtiger GPU van de PS4 kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hmm, Xbox wordt nog steeds niet warm onthaalt: http://www.xboxonevspsfour.com/

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 10:53
Damn 76% !! heb ook even voor de ps4 gestemd.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had niet verwacht dat het zo overtugend zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De laatste 24 uur heeft de Ps4 zelfs 85.4% van de stemmen gehaald (over 13.400 stemmen).

[ Voor 14% gewijzigd door witeken op 07-07-2013 23:34 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als die stemming begonnen is voor de E3 of zelfs nog voor de #reveal, dan lijkt me dat vrij logisch, maar opvallend is het wel. Je kunt trouwens meerdere keren stemmen, dus zo heel eerlijk is de uitslag ook niet. Al hebben internet polls over wie de grootste fanboys heeft, sowieso weinig zin.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 07-07-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Het is een indicatie dat MS nog werk aan de winkel heeft maar ik had eigenlijk niet anders verwacht.
Toch moet je dit soort polls met een grote korrel zout nemen vanwege bv het punt dat je zo ver ik zie kan blijven stemmen( niet ip gerelateerd oid) of kan dat niet? want als dat wel is, stel er zijn paar duizend mensen die echt een ontiegelijke pesthekel hebben aan MS/xbox one en die denken laten we allemaal eens 5-10x voor de PS4 stemmen, wat voor uitslag krijg je dan te zien.

Buiten dit is zoals ik al zei de uitslag iets wat je kan verwachten ik kijk er helemaal niet van op gezien de negatieve Hype die er heerst rondom MS/xbox one.

Wel denk ik dat als MS geen goed verhaal op oa de gamescom gaat houden en vooral aan de negatieve beeldvorming die onder de consumenten leeft niets kan veranderen dat Sony zich in de handen kan wrijven, des te meer als naar de launch toe dezelfde tendens nog steeds hardnekkig aanwezig blijft. Als dit zo blijft denk ik wel dat Sony hard zal uitlopen vanaf het begin maar het is zo dat een strijd(meestal) niet aan het begin word beslecht maar dat de balans op het einde van de levensduur van de consoles word bekeken. Ze zeggen wel eens je kan een slag winnen, zelfs meerdere maar dat betekend niet direct dat je de oorlog wint.
Toch aan andere kant stel Sony loopt de eerste 2 jaar extreem hard uit dan word het moeilijk voor MS om al dat verloren terrein nog te herpakken, maar er kan in paar jaar natuurlijk veel gebeuren dus we zullen het lang moeten afwachten.
Toch als ik in mijn familie de meningen peil dan hoef ik maar iets te zeggen over MS en dan word het al extreem negatief en word direct de xbox one erbij gehaald, dit zijn mensen die doorgaans niets van consoles weten of into gaming zijn, het zegt me wel iets dat dit soort nieuws en gevoelens zelfs .bij hen zijn door gedrongen bij de naam MS/xbox one. Dat is ook meteen in een notendop het probleem wat MS op dit moment heeft.

[ Voor 137% gewijzigd door pino85 op 08-07-2013 00:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ach hoeveel polls waren er over de huidige concoles, of bepaalde games (COD vs BF, PES vs Fifa), altijd grappig zulke internet polls, maar het zegt bar weinig. Volgend jaar maar eens kijken hoe de cijfers ervoor staan, dat is als Sony dit jaar nog launched :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Sony gaat de Xbox1 makkelijk verslaan in verkoopaantallen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Huidige situatie, zal dat wel zo zijn, maar uiteindelijk gaat het om 'long term', niemand kan zeggen wat die 2 consoles de komende 4-5 jaar gaan betekenen (en hoe de markt zich zal ontwikkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 15:00
SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:21:
Huidige situatie, zal dat wel zo zijn, maar uiteindelijk gaat het om 'long term', niemand kan zeggen wat die 2 consoles de komende 4-5 jaar gaan betekenen (en hoe de markt zich zal ontwikkelen).
Dat zal voornamelijk afhangen van de exclusives die op elk van de consoles zullen gaan verschijnen. Zie de PS3 op dit moment. Door een paar sterke exclusieve titels hebben ze hun achterstand op de X360 aardig goedgemaakt.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackal131 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:29:
[...]

Dat zal voornamelijk afhangen van de exclusives die op elk van de consoles zullen gaan verschijnen. Zie de PS3 op dit moment. Door een paar sterke exclusieve titels hebben ze hun achterstand op de X360 aardig goedgemaakt.
Zeg maar gerust ingehaald. Ik las dat er wekelijks 2 maal zoveel PS3's worden verkocht. Komt natuurlijk ook door games als The Last Of Us en Beyond die nog even op de valreep worden uitgebracht. Ik zie het de komende jaren rooskleurig in op het gebied van PS exclusives. Insomniac is niet een studio die ik zal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:06:
[...]

Zeg maar gerust ingehaald. Ik las dat er wekelijks 2 maal zoveel PS3's worden verkocht. Komt natuurlijk ook door games als The Last Of Us en Beyond die nog even op de valreep worden uitgebracht. Ik zie het de komende jaren rooskleurig in op het gebied van PS exclusives. Insomniac is niet een studio die ik zal missen.
Ik wel, Ratchet and Clank zal niet meer hetzelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Jackal131 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:29:
Exclusives zijn 1 aspect om een console te kiezen, ironisch dat het voor mij juist de reden is voorlopig geen PS4 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

En voor mij zijn de PS exclusives juist de reden om van de 360 naar de PS4 over te stappen. Het is en blijft persoonlijke voorkeur.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:34:
[...]

Ik wel, Ratchet and Clank zal niet meer hetzelfde zijn
Wat bedoel je; "ik wel"?
SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Exclusives zijn 1 aspect om een console te kiezen, ironisch dat het voor mij juist de reden is voorlopig geen PS4 te kopen.
Begrijpelijk, als je de exclusives op de PS3 niks vind. Ik kan het me haast niet voorstellen, maar dat is natuurlijk mogelijk. Het is voor mij de reden om blind voor de PS4 te gaan. :)

Ik kan nu niet bepaald zeggen dat onze 360 de laatste jaren overuren heeft gedraaid vanwege de ijzersterke exclusives. Integendeel zelfs.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 08-07-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Mag ik jullie er aan herinneren dat als je zo'n poll als hierboven zou maken pre PS3/X360 release de statistieken misschien wel 90%/10% zouden zijn

Niemand gaf een cent voor de 360, want met die tientallen exclusives die de PS3 had en veel krachtigere hardware was het een uitgemaakte zaak.

Desondanks heeft MS een geweldig imago probleem. Het maakt momenteel niet uit hoe awesome of slecht de Xbox One gaat worden, publieke opinie is al gevormd en niets lijkt daar verandering in te kunnen brengen op korte termijn. Ook al wordt hij 100 euro goedkoper, bljikt Kinect nauwkeurig genoeg voor hardcore toepassingen, blijkt de TV integratie ook in NL te werken, en blijken er wel degelijk cloud voordelen te zijn. Allemaal vraagtekens nu waar niemand een goed antwoord op weet...

Daarom wacht ik trouwens met bestellen, want als er nul van deze dingen waarheid worden is de keuze (voor mij) snel voor de PS4 gemaakt. Als enkele beloftes waarheid worden, tja dan is de keuze ook weer simpel voor mij...
Of ik ben weer een sucker en koop ze allebei :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:05:
Mag ik jullie er aan herinneren dat als je zo'n poll als hierboven zou maken pre PS3/X360 release de statistieken misschien wel 90%/10% zouden zijn

Niemand gaf een cent voor de 360, want met die tientallen exclusives die de PS3 had en veel krachtigere hardware was het een uitgemaakte zaak.

Desondanks heeft MS een geweldig imago probleem. Het maakt momenteel niet uit hoe awesome of slecht de Xbox One gaat worden, publieke opinie is al gevormd en niets lijkt daar verandering in te kunnen brengen op korte termijn. Ook al wordt hij 100 euro goedkoper, bljikt Kinect nauwkeurig genoeg voor hardcore toepassingen, blijkt de TV integratie ook in NL te werken, en blijken er wel degelijk cloud voordelen te zijn. Allemaal vraagtekens nu waar niemand een goed antwoord op weet...

Daarom wacht ik trouwens met bestellen, want als er nul van deze dingen waarheid worden is de keuze (voor mij) snel voor de PS4 gemaakt. Als enkele beloftes waarheid worden, tja dan is de keuze ook weer simpel voor mij...
Of ik ben weer een sucker en koop ze allebei :-)
Juist niet. PS3 had pre release werkelijk alles tegen. Een neppe Killzone 2 / MotorStorm trailer, een veel te hoge prijs, en totaal geen boeiende games. Daarnaast kwam de console een jaar later op de markt. Hoe kom je er precies bij dat het 90/10 zou zijn? Of bedoel je ten faveure van de Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41

PBP

bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:20:
[...]

Juist niet. PS3 had pre release werkelijk alles tegen. Een neppe Killzone 2 / MotorStorm trailer, een veel te hoge prijs, en totaal geen boeiende games. Daarnaast kwam de console een jaar later op de markt. Hoe kom je er precies bij dat het 90/10 zou zijn? Of bedoel je ten faveure van de Xbox?
Precies, de shit die Microsoft nu over zich heen heeft gekregen heeft Sony op de E3 van 2006 over zich heen gekregen. Giant Enemy Crab, Rrrridge Racer, 599 US Dollars, Kutaragi met domme uitspraken dat mensen wel een 2e baan nemen voor een PS3 etcetera. Zoveel domme fouten. Na de rebranding ging het pas weer een beetje goed. Maar het heeft Sony erg lang achtervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
In die tijd had de Xbox echt bijna nul fans, had de PS2 90% marktaandeel of zo. De PS3 was oneindig veel krachtiger dan de 360 werd gedacht, had blu-ray en Sony had allemaal eigen studios.

'Iedereen' was het er over eens, als de PS3 zou uitkomen was het afgelopen met de 360. Dus als je een poll deed voor de release van de 360 was het duidelijk dat de 360 zou gaan falen.

Bij release bleek de PS3 helemaal niet veel krachtiger, werden de exclusives bijna allemaal uitgesteld of vielen tegen. Daarbij had MS een verrassend goede services opgezet met bijvoorbeeld achievements en het zou jaren duren voor Sony om dit in te halen.

De PS3 viel zelf voornamelijk tegen bij de launch, bij de Xbox One weten we het simpelweg nog niet.
Zoek voor de grap maar eens naar voorspellingen die mensen deden voor de launch van de 360, deze zou echt nog geen fractie verkopen van de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 22:32
Als ze dat kinect prul als optie verkopen ga ik weer twijfelen. Nu zou ik nog steeds voor de PS4 gaan, puur door de sterkere hardware en omdat het niet verplicht is om een gimmick aan te sluiten. De service van Xbox Live ga ik wel missen, ik heb geen idee hoe dat PSN in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
PBP schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:47:
Precies, de shit die Microsoft nu over zich heen heeft gekregen heeft Sony op de E3 van 2006 over zich heen gekregen. Giant Enemy Crab, Rrrridge Racer, 599 US Dollars, Kutaragi met domme uitspraken dat mensen wel een 2e baan nemen voor een PS3 etcetera. Zoveel domme fouten. Na de rebranding ging het pas weer een beetje goed. Maar het heeft Sony erg lang achtervolgt.
Het ontbreken van de rumble was ook wel een grote misser. MS was in die tijd ook zeer actief bezig met het binnenhalen van grote 3rd party titels die voorheen enkel op de PlayStation te spelen waren.
PSN liep in het begin ook zwaar achter, dingen zoals ingame berichten versturen werkten in het begin nog niet. Volgens mij kon de allereerste versie van de software in de USA zelfs nog nieteens spellen downloaden in de achtergrond. Bij sommige functies zie je wel dat het niet zo heel lekker werkt (in-game XMB) of gewoon niet mogelijk is (cross game chat), maar dat zal bij de PS4 allemaal veel beter werken.

[ Voor 39% gewijzigd door SToRM666 op 08-07-2013 11:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
ChrisLNFF schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:08:
Als ze dat kinect prul als optie verkopen ga ik weer twijfelen. Nu zou ik nog steeds voor de PS4 gaan, puur door de sterkere hardware en omdat het niet verplicht is om een gimmick aan te sluiten. De service van Xbox Live ga ik wel missen, ik heb geen idee hoe dat PSN in elkaar zit.
PSN zit veel beter in elkaar als vroeger, maar Xbox Live gaat hopelijk ook sprongen maken (cloud belofte) . En Kinect gaan ze hopelijk niet verwijderen, want dan bljift het namelijk zeker een gimmick (naar mijn mening heeft Kinect nog steeds potentie als de techniek nauwkeurig genoeg is).

En dat is precies waarom het naar mijn mening onverstandig om een keuze nu te maken. Er is nog zo veel onzeker op dit moment, vooral aan de Xbox One kant. We hebben het OS nog niet eens gezien op dit moment van beide consoles. Voordeel is, ze komen gelijk uit dus het is vrij snel duidelijk wat de voordelen zijn en of beloofde functionaliteit aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Voor de prijs zou het interessant zijn om Kinect weg te laten, maar dat zou ik wel enorm zwak vinden van MS. Ze hebben een bepaalde visie met XBox en Kinect en dat moeten ze gewoon durven doordrukken.
Het zou mij verbazen als ze Kinect optioneel maken, maar ik sluit niets meer uit nu ze ook al alles met DRM geschrapt hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 08-07-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:29:
Voor de prijs zou het interessant zijn om Kinect weg te laten, maar dat zou ik wel enorm zwak vinden van MS. Ze hebben een bepaalde visie met XBox en Kinect en dat moeten ze gewoon durven doordrukken.
Het zou mij verbazen als ze Kinect optioneel maken, maar ik sluit niets meer uit nu ze ook al alles met DRM geschrapt hebben.
Ik vraag me af of het nu nog zoveel uit zou maken. Ze hebben al een hoop dingen teruggedraaid. Maar ik kan het met niet voorstellen dat ze dit zullen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

tzal me een worst zijn voor welke console er meer pre orders zijn of welke het beter in de polls doet.

Ik heb mijn keuze voor de PS4 gemaakt omdat dat in mijn ogen hete betere product is (en dat heeft niet eens met DRM of kinect te maken) waar ik me het meeste tot aan voel getrokken.

Het enige wat me interesseert is dat de PS4 genoeg verkoopt zodat er de komende 6 jaar goede games voor uitkomen en dat zit wel goed denk ik.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Maakt veel uit of iets wordt meegeleverd of niet. Eén van de succes factoren van de 360 was dat iedereen (dus ook je vrienden) een headset had (al vervloek ik die engelse snotjongens :) )

Ik begrijp dat de headset nu niet wordt meegeleverd, en eerlijk gezegd vind ik dat nog het grootste nadeel van de Xbox One (via Kinect gaat natuurlijk niet werken met al die achtergrond geluiden tenzij die zo slim is dat hij alleen geluiden eruit filtert van degene die is uitgelogd, wat technisch denk ik onmogelijk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

SeamusXanthus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:47:
Maakt veel uit of iets wordt meegeleverd of niet. Eén van de succes factoren van de 360 was dat iedereen (dus ook je vrienden) een headset had (al vervloek ik die engelse snotjongens :) )

Ik begrijp dat de headset nu niet wordt meegeleverd, en eerlijk gezegd vind ik dat nog het grootste nadeel van de Xbox One (via Kinect gaat natuurlijk niet werken met al die achtergrond geluiden tenzij die zo slim is dat hij alleen geluiden eruit filtert van degene die is uitgelogd, wat technisch denk ik onmogelijk is.)
Dat snap ik ook niet zo goed. Geluid opvangen via Kinect zal nog wel gaan. Met de PS Eye is dat ook mogelijk en werkt als microfoon prima. De spraak van de anderen is alleen slecht te verstaan als dat uit de speakers komt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Volgens mij doen ze dat nu op de 360 ook al, soms klinkt die voicechat van anderen bizar slecht.

Weet ik niet of ze de aansluiting hebben veranderd voor headset op de controller, maar anders zou je die van de 360 nog kunnen gebruiken (die werkt btw aardig netjes - enkel bij reconnect van je controller ingame werkt het opeens niet meer).

Benieuwd of dan het 'mug shot' systeem van dacht ik Burnout ook weer terugkomt, als je iemand van de baan reed met een PS eye, kreeg je screenshot hoe hij keek moment dat hij crashte :P

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt een adapter nodig. Er zit nu een USB Micro aansluiting aan de onderkant.

Toch neem ik bij de launch waarschijnlijk toch wel een nieuwe headset (met 2 oorschelpen) mee. Overigens heeft de DS4 ook een nieuwe aansluiting, dus dat maakt voor beiden eigenlijk weinig uit. Ik ben in ieder geval iemand die liever met de volledige audio op zn hoofd zit, ipv deels via headset en deels via tv.

[ Voor 66% gewijzigd door Martinspire op 08-07-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Een microfoon in de camera werkt goed, maar stuurt volgens mij ook veel meer irritante omgevingsgeluiden door.
Chaoss schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:42:
Ik heb mijn keuze voor de PS4 gemaakt omdat dat in mijn ogen hete betere product is (en dat heeft niet eens met DRM of kinect te maken) waar ik me het meeste tot aan voel getrokken.
Ik heb altijd al de voorkeur voor PlayStation gehad. Ik heb ook de Xbox en Xbox 360, maar ik merk dat 2 consoles gewoon teveel is. De komende generatie dus enkel de PS4.
Het had voor mij persoonlijk aantrekkelijker geweest als de xbox 1 jaar voor of enkele jaren na de PS4 gekomen was. In beide gevallen heb je dan namelijk een console die betere graphics heeft dan de concurrentie op een moment dat de current gen graphics al niet meer zo bijzonder zijn.
Bij de eerste 2 generaties xbox heeft mij dat in ieder geval wel deels over de streep getrokken.

[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 08-07-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:05:
Toch neem ik bij de launch waarschijnlijk toch wel een nieuwe headset (met 2 oorschelpen) mee. Overigens heeft de DS4 ook een nieuwe aansluiting, dus dat maakt voor beiden eigenlijk weinig uit. Ik ben in ieder geval iemand die liever met de volledige audio op zn hoofd zit, ipv deels via headset en deels via tv.
Maar bij de PS3 kan je ook gewoon een headset/oortje via bluetooth nemen, die werken ook bijzonder goed.

Ik heb altijd voice op headset, geluid via TV, de PS3 had een zeer nette geluidsfilter (athans, heb nooit iemand gehoord dat ze mee konden genieten van het geluid op m'n TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

SToRM666 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:29:
Zwak tja, dan kun je de 180 die ze op meerdere punten al hebben gemaakt ook zeer zwak noemen.
Uiteindelijk draait het om geld verdienen, als ze de laatste weken hebben door berekend dat zoals het er nu uitzag men gewoon een zeer slechte start zou gaan maken is het logisch dat ze de 180 hebben gedaan. Wel denk ik van had je dat niet op voorhand kunnen weten maar dat is een hele andere discussie.

Wat ze nu gaan doen met Kinect, ik kijk er ook niet van op als MS toch in de nabije toekomst gaat melden dat er ook een bundel zonder Kinect gaat komen, gek zou het niet zijn gezien de huidige ontwikkelingen, of het echt verstandig is en of Kinect dan uit de Gimmick fase kan komen dat is ten tweede.
Als blijkt dat ook op dit punt ze een 180 maken dan zal de enige kritiek nog zijn:

* Waarom ontwikkel je een visie en houd je je er niet aan vast? verklaring is denk ik niet moeilijk te raden.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dan had ik toch liever de Kinect eruit zien gaan dan dat ze de hele Family feature hebben weggehaald. Zijn beide vrij nieuwe concepten, of in iedergeval stap verder van een reeds bestaand principe, maar beide blijven een 'hekelpunt' in de afweging om een XB1 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:47:
Dan had ik toch liever de Kinect eruit zien gaan dan dat ze de hele Family feature hebben weggehaald. Zijn beide vrij nieuwe concepten, of in iedergeval stap verder van een reeds bestaand principe, maar beide blijven een 'hekelpunt' in de afweging om een XB1 aan te schaffen.
Ik baal ook ontzettend dat ze die plannen hebben terug gedraaid. Ik hoop heel erg dat MS hun concept op termijn toch gaat uitvoeren, in ieder geval voor digitaal aangekochte producten. Ik ben er van overtuigd dat dan op lange termijn mensen hier de voorkeur aan geven. Niet voor niets kopen nu al veel mensen geen PC game meer in de winkel tenzij deze een Steamworks code heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
pino85 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:43:
[...]

Zwak tja, dan kun je de 180 die ze op meerdere punten al hebben gemaakt ook zeer zwak noemen.
Uiteindelijk draait het om geld verdienen, als ze de laatste weken hebben door berekend dat zoals het er nu uitzag men gewoon een zeer slechte start zou gaan maken is het logisch dat ze de 180 hebben gedaan. Wel denk ik van had je dat niet op voorhand kunnen weten maar dat is een hele andere discussie.

Wat ze nu gaan doen met Kinect, ik kijk er ook niet van op als MS toch in de nabije toekomst gaat melden dat er ook een bundel zonder Kinect gaat komen, gek zou het niet zijn gezien de huidige ontwikkelingen, of het echt verstandig is en of Kinect dan uit de Gimmick fase kan komen dat is ten tweede.
Als blijkt dat ook op dit punt ze een 180 maken dan zal de enige kritiek nog zijn:

* Waarom ontwikkel je een visie en houd je je er niet aan vast? verklaring is denk ik niet moeilijk te raden.
Simpel: de consument wil het niet.

Het was buigen of barsten voor MS. Ze hebben er nu voor gekozen om te buigen (gedeeltelijk). Of dat ze zal redden zal moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Het probleem was dat er bakken van kritiek kwamen en ze zagen bij MS dat de pre-orders catastrofaal waren dus ze moesten wel de markt was er gewoon niet klaar voor. Ik denk overigens wel dat dit op den duur wel ingevoerd gaat worden (ook door Sony). Vergeet niet dat er zoiets ook bij Sony op tafel heeft gelegen, maar dat ze besloten hebben het (nog) niet in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ongetwijfeld. Daarom hoop ik ook echt dat MS nog afziet van kinect, gewoon weer een powerbak maken en genieten van 1080p graphics de aankomende jaren. Waarom niet veel meer inspelen op hun uitstekende service Xbox live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
ChrisLNFF schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:38:
Ongetwijfeld. Daarom hoop ik ook echt dat MS nog afziet van kinect, gewoon weer een powerbak maken en genieten van 1080p graphics de aankomende jaren. Waarom niet veel meer inspelen op hun uitstekende service Xbox live?
1080p kunnen ze allemaal, de Wii-U kan dit al (die zit bij menig game nu niveau PC - NFS bijvoorbeeld).

Grafisch kom je nu in het gebied dat de visuele verbetering marginaal beter gaat worden, op papier natuurlijk wel, maar in de praktijk zal het niet merkbaar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Komende van een PS3/360 vind ik de grafische verbetering toch behoorlijk moet ik zeggen. De PC gamers zijn op het gebied van graphics toch al wat meer verwend ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 08-07-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:44:
[...]

1080p kunnen ze allemaal, de Wii-U kan dit al (die zit bij menig game nu niveau PC - NFS bijvoorbeeld).

Grafisch kom je nu in het gebied dat de visuele verbetering marginaal beter gaat worden, op papier natuurlijk wel, maar in de praktijk zal het niet merkbaar beter worden.
Dan vraag ik me toch af of je bijvoorbeeld The Division überhaupt wel gezien hebt. Als je dat marginaal vindt, dan is daar weinig tegenin te brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

achja wat dat betreft vallen we ook voor de zoveelste keer in herhaling.

Er is duidelijk een verbetering, de werelden van the Division, Infamous, Watchdogs etc zien er veel levendiger uit (meer objecten, meer rommel op straat etc) sfeervollere belichting meer particles etc.

En bij de huidige generatie waren de meeste games geen 1080P en vaak zelfs geen 720P maar 480P en dan ziet 1080P er wel een stuk strakker uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:46:
Dan vraag ik me toch af of je bijvoorbeeld The Division überhaupt wel gezien hebt. Als je dat marginaal vindt, dan is daar weinig tegenin te brengen. :)
Kwam eerder op het forum ergens plaatje over langs:
Afbeeldingslocatie: http://leviathyn.com/wp-content/uploads/2013/04/amount-of-polygons.png

Natuurlijk wordt het grafisch mooier, met name belichting en meer detail in de spelwereld (wanneer zullen grassprieten nu echt individueel 3D worden), maar ik kijk over de hele linie sinds de tijd van de eerste 3D beelden.

Mooier is altijd leuk, maar om een gehele ervaring te krijgen, moet alles mee omhoog. Animaties, belichting, diepte van de wereld waarin je speelt, ik zie liever dat ze daar grote stappen in gaan maken dan een paar extra pixels om een wenkbrauw realistischer weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hebben we het inderdaad over hetzelfde. Een 1080p resolutie zal wellicht niet direct voor een wow effect gaan zorgen, maar als je in The Division bijvoorbeeld naar het knipperende achterlicht en de rook ervoor kijkt, op het begin. Of de sirene die kapot wordt geschoten. Of de deur die automatisch door je character wordt dichtgedaan.

Animaties zijn sowieso al echt zwaar goed aan het worden (kijk naar The Last Of Us) en nu gooien ze een wereld ook nog eens vol met piepkleine details (vuil op straat, stofjes die rondzweven, kledingstukken die afzonderlijk van elkaar bewegen).

Pak een nieuwe Far Cry op de next gens. Destructable gebouwen en bomen, 1080p, kraters in de grond, veel meer wildlife, meer verschillende planten, veel grotere dorpen en misschien steden, bladeren die uit de bomen vallen etc.

Ik heb er zin in, in ieder geval. :)

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 08-07-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zitten we inderdaad op 1 lijn :)

Dat als je een gebouw binnengaat, dat het niet enkel die voorgeprogrammeerde ruimte is waar je in kan, maar gewoon elke deur in kan, échte vrijheid in een game (iets wat mij bv enorm stoorde aan de uncharted series, enorm gelimiteerde bewegingsvrijheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die limitaties hebben meer games. Feit blijft dat het gewoon veel tijd kost om een wereld vrijer te maken. Je wilt vaak wel een verhaal vertellen en daar heb je enkele vaste stukken voor nodig. Ondertussen zijn er allerlei clichés om spelers een bepaalde route te laten volgen. De ene game doet dit beter dan de ander, maar met die mooiere graphics en de daarbij behorende verhoogde verwachting, zorgt ervoor dat er al meer moeite in een game gaat zitten, waardoor je daarbij dan nog meer tijd moet besteden aan plekken waar veel spelers toch niet komen.

Je kunt dit deels oplossen door al een grote open spelwereld te maken (GTA bv) waardoor je al snel meerdere routes hebt en meer vrijheid krijgt, maar met sommige games gaat dat gewoon lastig of is het zonde van de tijd om hele delen toe te voegen.

Ik moet zeggen dat ik bij Tomb Raider eerder dit jaar helemaal geen hekel had aan de achteraf toch wat lineaire levelopbouw. Zolang het verhaal je mee kan slepen is dat vaak ook minder storend (de reden dat Call of Duty vaak toch erg goed scoort op SP), bij de mindere games heb je daar toch wat sneller een hekel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:14:
Die limitaties hebben meer games. Feit blijft dat het gewoon veel tijd kost om een wereld vrijer te maken. Je wilt vaak wel een verhaal vertellen en daar heb je enkele vaste stukken voor nodig. Ondertussen zijn er allerlei clichés om spelers een bepaalde route te laten volgen. De ene game doet dit beter dan de ander, maar met die mooiere graphics en de daarbij behorende verhoogde verwachting, zorgt ervoor dat er al meer moeite in een game gaat zitten, waardoor je daarbij dan nog meer tijd moet besteden aan plekken waar veel spelers toch niet komen.

Je kunt dit deels oplossen door al een grote open spelwereld te maken (GTA bv) waardoor je al snel meerdere routes hebt en meer vrijheid krijgt, maar met sommige games gaat dat gewoon lastig of is het zonde van de tijd om hele delen toe te voegen.

Ik moet zeggen dat ik bij Tomb Raider eerder dit jaar helemaal geen hekel had aan de achteraf toch wat lineaire levelopbouw. Zolang het verhaal je mee kan slepen is dat vaak ook minder storend (de reden dat Call of Duty vaak toch erg goed scoort op SP), bij de mindere games heb je daar toch wat sneller een hekel aan.
Ik hoef in verhalende games als Uncharted ook helemaal geen open wereld waar ik in elk kamertje kan. The Last Of Us heeft daarentegen wel weer veel deuren die toch open kunnen en dat is echt prima zo. In een GTA zou het wel tof zijn dat je de meeste gebouwen gewoon kan betreden en dat de bevolking gewoon zijn ding doet (werken, recreatie etc.). Gewoon een groter dev team op zetten dus. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japanse Microsoft CEO:
'Huidige Xbox One past niet bij Japanse markt'

8 jul. 2013 15:22 / Gewijzigd 8 jul. 2013 15:22 / Door: Michel Musters / 10 reacties / Bron: 4Gamer

De Xbox One is gericht op westerse gamers en zou op dit moment slecht passen bij de Japanse markt. Dat meldt Microsoft Japan's president en CEO Yasuyuki Higuchi.

"De Xbox One richt zich op een westerse levensstijl en we kijken of het wel verstandig is om hem zoals hij nu is in Japan te lanceren", aldus Higuchi. De Xbox One komt sowieso niet op de dag van de westerse lancering in november uit in Japan. "We kijken nog hoe we met services als muziek en video omgaan in elk land. Om eerlijk te zijn lijkt het mij moeilijk om de console zoals hij nu is uit te brengen (in Japan)."

Microsoft wil de console wel in Japan uitbrengen, maar wel wanneer hij geschikt is voor dat land. "We moeten content leveren die relevant is voor Japan. Wat is het beste, wat willen de hedendaagse Japanse consumenten hebben? Welke content is vraag naar? We stellen onszelf nu deze vragen."

Hoewel het nog niet bekend is wanneer de Xbox One in Japan verschijnt, staat Microsoft dit jaar wel op de Tokyo Game Show.
Nu vraag ik me af of ze er überhaupt goed aan doen om nog in Japan te launchen. Ik geloof dat de 360 daar iets van 2 miljoen keer verkocht is? Vooralsnog zie ik de X1 daar niet overheen gaan, met alle functies die gericht zijn op de VS markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ach, slaan ze Japan over :P De launch staat voor Azie toch al in 2014, iets wat gezien de verkopen van X360 al niet eens zo slim is, maarja.. hun keuze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]
Op dat plaatje lijkt het verschil inderdaad niet zo groot, maar men moet natuurlijk ook rekening houden met de kwaliteit van de textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

Natuurlijk wordt het grafisch mooier, met name belichting en meer detail in de spelwereld (wanneer zullen grassprieten nu echt individueel 3D worden), maar ik kijk over de hele linie sinds de tijd van de eerste 3D beelden.

Mooier is altijd leuk, maar om een gehele ervaring te krijgen, moet alles mee omhoog. Animaties, belichting, diepte van de wereld waarin je speelt, ik zie liever dat ze daar grote stappen in gaan maken dan een paar extra pixels om een wenkbrauw realistischer weer te geven.
De personen zien er veel beter uit op de next-gen consoles, zie The Dark Sorcerer en de vergelijkingsvideo van Mw3 vs. Ghosts (ook al is Ghosts niet het mooiste spel, beide draaien op 60fps op een console). Maar een persoon is natuurlijk niet het enige dat je ziet in een spel.

Om een wereld geloofwaardiger te maken heb je meer rekenkracht nodig, en dat krijg je dan ook met de next-gen consoles.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quote van een Watch Dogs dev:
Hij laat verder weten dat er bijna geen verschil zit tussen wat de Xbox One en PS4 op het beeld kunnen toveren, maar hij zegt wel dat de game de exclusieve features van beide consoles gaat gebruiken. Zo gaat het touchpad bijvoorbeeld gebruikt worden op de DualShock 4 controller!
Bevestigt nogmaals wat ik in het X1 topic al probeerde aan te geven. Wel mooi dat ze het touch pad gaan gebruiken. Dan zullen ze op de X1 de rumble triggers wel gaan ondersteunen, lijkt me.

En nog een sleazy gerucht wat nu op PU staat:
Xbox One levert Sony geld op

De Wacht gaat even heel eerlijk zijn. Er komen regelmatig ‘nieuwtjes’ op het net te staan, afkomstig van zogenaamde analisten en daar heeft de Wacht het niet zo op. Het beste voorbeeld hiervan is Michael Pachter! Het lijkt wel of de beroepsgokker overal een mening over heeft, maar nu hij een gerucht de wereld in helpt, waarvan we eigenlijk allemaal weten dat het klopt, schenkt de Wacht toch even wat aandacht aan de uitspraken van Pachter.

We weten allemaal dat de Xbox One, net als de PS3 en PS4, een Blu-ray drive gaat krijgen. Wat je misschien niet wist, is dat Sony één van de makers is van de hele Blu-ray techniek! Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen, dat betekent inderdaad dat Microsoft wat knaken moet overmaken naar Sony om de techniek überhaupt te mogen gebruiken in een product voor eindgebruikers. Volgens Michael Pachter komt het neer op ongeveer 2 tot 3 dollar per verkochte Xbox One.

Dat klinkt niet echt veel, maar er zullen ongetwijfeld miljoenen Xbox One consoles over de toonbank gaan, dus Sony houdt er best een mooi zakcentje aan over. Mr. Pachter denkt in totaal aan ergens tussen de 150 en 250 miljoen dollar. Ka-ching! Toch vreemd dat het Sony geld oplevert als Microsoft een Xbox One verkoopt.
Die kerel blaat wel meer volgens mij. Lijkt me een beetje een sterk verhaal dit, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waarom een gerucht? Microsoft krijgt voor ieder Android-toestel ook een vergoeding voor patenten en licenties van Google. Je hebt kans dat Sony ook wel wat moet overmaken aan Microsoft voor specifieke codecs (WMV).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is een analist, dus als hij iets zegt, is het niet bij voorbaat al waar. En Sony geen eigenaar van Blu-ray. Ze zitten in de BD association met nog 16 ander bedrijven. :)

[ Voor 37% gewijzigd door bram1984 op 09-07-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:10

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

bram1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:59:
Quote van een Watch Dogs dev:

[...]

Bevestigt nogmaals wat ik in het X1 topic al probeerde aan te geven. Wel mooi dat ze het touch pad gaan gebruiken. Dan zullen ze op de X1 de rumble triggers wel gaan ondersteunen, lijkt me.

En nog een sleazy gerucht wat nu op PU staat:

[...]

Die kerel blaat wel meer volgens mij. Lijkt me een beetje een sterk verhaal dit, maar goed.
Spuitelf was al te laat zie ik, Shiver23 was me al voor met dezelfde opmerking. :P

[ Voor 25% gewijzigd door MaakmeGek op 09-07-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:21:
[...]

De personen zien er veel beter uit op de next-gen consoles, zie The Dark Sorcerer en de vergelijkingsvideo van Mw3 vs. Ghosts (ook al is Ghosts niet het mooiste spel, beide draaien op 60fps op een console). Maar een persoon is natuurlijk niet het enige dat je ziet in een spel.

Om een wereld geloofwaardiger te maken heb je meer rekenkracht nodig, en dat krijg je dan ook met de next-gen consoles.
Zeker, maar de next-gen consoles zijn dan ook vele malen krachtiger. Maar binnen een generatie zie je dan weer weinig verschillen. Uitzondering Nintendo maar die pakken altijd technologie van 5 jaar oud.
Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!