Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:18:
Jongens, dit gaat allemaal over Pre-DRM Reversal. Hoe het nu gaat werken is onbekend, maar zoals het voorheen werd geschetst is het niet (helemaal) meer.
Deel ervan blijft gelijk, digitale versies moet je downloaden, opslag kan een probleem worden.
(andere kant, als de externe schijf uitwisselbaar is tussen Xbox consoles, aardig pluspuntje).

Zit nog in twijfel voor GC, vorig jaar viel best tegen en om nu 4-7 uur in de rij te staan om een nieuwe game te spelen.. Steeds meer publishers maken van die 'afgeschermde' ruimtes, zie liever iets zoals bij FIFA (open ruimte waar je ook gewoon mee kan kijken).

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2013 13:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 22:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ach voorlopig gaan Sony en MS verder op de manier zoals het met de huidige generatei consoles/games gaat. Je kunt een disc versie kopen welke je in je console moet hebben om te spelen. Of je kunt (vaak te dure) versies via de store kopen welke via DRM aan je account zijn gekoppeld en waarbij je geen rompslomp van de dics hebt.

Daarnaast ga ik er vanuit dat sony (daar heb ik ervaring mee dus daar spreek ik over) zijn aanbod via PSN verder gaat uitbreiden met kwalitatief goede games voor een lagere prijs dit kunnen indie games zijn of van kleinere uitgevers etc. Ik heb een groot aantal PSN & indie games gespeeld met veel plezier, ik hoop echt dat deze trend zich voort gaat zetten opde PS4 en dat is voor mij een van de redenen om voor de PS4 te kiezen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:13:
Tuurlijk kan dat, maar je hoeft bij de X1 dus niet met een externe schijf te gaan werken als je dat niet wilt.
Ik doelde op het aanvankelijke plan van MS: al je fysieke games verplicht digitaal opslaan in je library met de 24 uurs check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:17:
Ach een groot gedeelte van de huidige PS3 games die je op BR-disc koopt moet je ook installeren, die nemen ook veel ruimte in op de HD en zul je dus op een gegeven moment moeten gaan verwijderen. Als je die game dan weer wilt spelen zul je die tergend trage installatie vanaf de BR-disc moeten doen er daarna nog eens een partij updates binnen moeten halen.

Beide consoles hebben een HD van 500gb en bij beide consoles heb je de keuze om deze HD's uit te breiden of niet. het hele DRM verhaal of waarom iemand een voorkeur heeft voor digitale games heeft daar weinig mee te maken.
Bij de X1 is dat niet mogelijk anders. oftewel: VOL = VOL

Bij mijn ps4 ga ik denk ik wel een 4tb schijf installeren als dat kan. (vraag is of de ondersteuning daarvoor er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
SeamusXanthus schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:17:
[...]

Dat is de taak van GK toch ook? Die DRM had ook grote voordelen, en je moet als 'journalist' dat ook erkennen. Veel mensen zijn op de hate-train gestapt, en krijgen een grote waas voor hun ogen als het gaat om DRM. Behalve als het om Steam gaat.... of Apple Store.... of Google.... Dan is het helemaal okay natuurlijk.
Nee een kwaliteits journalist / krant doet ook een stukje duiding. Wanneer je alleen een aantal persberichten / persconferenties overneemt en het daarbij zelfs opneemt voor een partij die zelf verzuimt om naar buiten te communiceren ben je raar bezig. Ik weet niet of hij nog te zien is maar bij de site Giantbomb hadden ze vlak voor de E3 een filmpje vanaf de redactie waar ze het nieuws van Microsoft onderling bespraken. Kwamen ze dus heel eerlijk al snel met een aantal problemen/vragen die ze dolgraag aan Microsoft wilden stellen maar op dat moment had Microsoft al laten weten dat de open vragen gesprekken niet meer door gingen.

Wanneer je een games site bent en de grote meerderheid van je lezers heeft grote problemen met wat Microsoft naar buiten brengt dan moet je dat verwoorden en kritische vragen durven te stellen. Daar ben je journalist voor. Ik wacht ook nog steeds op de 1e journalist die Sony op de man af vraagt én wat doe je met games die niet op disk komen. Hoe lang leveren jullie nog spellen op disk en wat worden de gebruikersvoorwaarden voor download titels.

Die vragen horen we niet omdat de journalisten te veel verweven zitten met de games industrie. Ze willen exclusief toegang, nieuwtjes die andere sites nog niet hebben, etc. Dit krijg je allen als je vrienden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht ook nog steeds op de 1e journalist die Sony op de man af vraagt én wat doe je met games die niet op disk komen. Hoe lang leveren jullie nog spellen op disk en wat worden de gebruikersvoorwaarden voor download titels.
Wat bedoel je hier precies mee? Men heeft aangegeven dat er vrij weinig tot niets verandert vergeleken met nu.

Hoe lang leveren ze nog spellen op disk? In hoeverre is die vraag interessant? Ze doen het nu allebei en met de next gens gaan ze ook weer beide doen. Of moeten ze 5< jaar op de zaken vooruit gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:26:
[...]

Bij mijn ps4 ga ik denk ik wel een 4tb schijf installeren als dat kan. (vraag is of de ondersteuning daarvoor er is)
Maar wat let je om in plaats van een interne 4tb schijf een externe voor je Xbox One te kopen? Je zet de meestgespeelde games gewoon lekker op je 500gb en de rest gaat op je externe schijf voor als je weer eens bezoek hebt oid.
Ze hebben gemeld dat je de interne opslag gewoon prima (zonder problemen) kunt uitbreiden met een externe schijf die ook gewoon game-installaties mag bevatten. Dat zal niet veranderen denk ik, dus dat moet geen barrière vormen om daarvoor een PS4 te nemen. 500gb krijg je ook niet zomaar vol met alleen games en een externe schijf is momenteel geen probleem meer. Er zit gewoon USB 3 op, dus dat zijn prima eisen om er 1 voor aan te schaffen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
:+
Afbeeldingslocatie: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20130703-0082b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Maar ondertussen wel in een jaar tijd de kans om 20 miljoen te ''verdienen'' :+ belachelijk.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

CR1691 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:04:
Maar ondertussen wel in een jaar tijd de kans om 20 miljoen te ''verdienen'' :+ belachelijk.
Zo gaat dat in CEO wereld, als je eenmaal de juiste vriendjes hebt dan doen competenties er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:26:
[...]

Je kan bij de X1 een externe HD aansluiten waar je ook games op kunt zetten?
Bartjuh schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:06:
[...]

Zo gaat dat in CEO wereld, als je eenmaal de juiste vriendjes hebt dan doen competenties er niet toe.
En straks een vrouw aan het roer bij Xbox die het helemaal op de mottion gaming, yoga/huisvrouw gamnastiek boeg gooit oOo

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 04-07-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:11:
[...]

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:11:
[...]

[...]

En straks een vrouw aan het roer bij Xbox die het helmaal op de mottion gaming, yoga/huisvrouw gamnastiek boeg gooit oOo
Is niet hetzelfde als je het mij vraagt. Staat er nog een extra apparaat bij je xbox + is nog duurder om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:13:
[...]

Is niet hetzelfde als je het mij vraagt. Staat er nog een extra apparaat bij je xbox + is nog duurder om dat te doen.
Tjah gaat het niet om, als je de ruimte te bepekt vindt KUN je de keuze nemen om een externe HD te gebruiken. Of je hebt de keuze games te verwijderen. Als je dan nog zielig loopt te doen dan weet ik het ook niet meer.

En zoveel scheelt een interne 2,5" HD en een externe schijf qua prijs niet

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 04-07-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:14:
[...]

Tjah gaat het niet om, als je de ruimte te bepekt vindt KUN je de keuze nemen om een externe HD te gebruiken. Of je hebt de keuze games te verwijderen. Als je dan nog zielig loopt te doen dan weet ik het ook niet meer.

En zoveel scheelt een interne 2,5" HD en een externe schijf qua prijs niet
Ik wil gewoon 4tb voor 178 euro kopen en deze in mijn console douwen. Nooit gezeik met te weinig ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:24:
[...]

Ik wil gewoon 4tb voor 178 euro kopen en deze in mijn console douwen. Nooit gezeik met te weinig ruimte.
Maar kan dat bij de PS4 wel dan? Ik dacht dat je hem wel kunt vervangen, maar dat ze nog niet hadden gemeld of het een eigen schijf mag zijn of een Sony Playstation geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:25:
[...]

Maar kan dat bij de PS4 wel dan? Ik dacht dat je hem wel kunt vervangen, maar dat ze nog niet hadden gemeld of het een eigen schijf mag zijn of een Sony Playstation geval?
Heb je hem weer met z'n "hebben ze dat al gemeld dan?" argument.

Het gaat hem erom dat hij geen externe HDD wilt, dat is toch wel duidelijk hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:25:
[...]

Bij ps3 was dat in ieder geval wel zo. Het nieuwste model van de PS3 kon zelfs 3.5 inch schijven pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:10

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:28:
[...]

Bij ps3 was dat in ieder geval wel zo. Het nieuwste model van de PS3 kon zelfs 3.5 inch schijven pakken.
Maar de PS4 pakt toch alleen 2,5inch schijven? Dan zijn er geen 4TB disks beschikbaar en zo ja dan nog duurder dan de PS4 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaakmeGek schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:33:
[...]

Maar de PS4 pakt toch alleen 2,5inch schijven? Dan zijn er geen 4TB disks beschikbaar en zo ja dan nog duurder dan de PS4 zelf.
niet het nieuwste model. Het 12gb model van ps3 ondersteund 3.5 inch

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:36:
[...]

niet het nieuwste model. Het 12gb model van ps3 ondersteund 3.5 inch
Ja dat was de PS3, maar de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaakmeGek schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:37:
[...]

Ja dat was de PS3, maar de PS4?
Dat is nog niet bekend. Maar ik ga ervan uit als ze net van 2.5inch afgestapt waren, niet nu weer terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:55
Ik zie bij de next gen games dat de prijzen 70 euro zijn. (bijvoorbeeld bol.com en Direct Drive). Is dit de standaard geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:28:
[...]

Heb je hem weer met z'n "hebben ze dat al gemeld dan?" argument.

Het gaat hem erom dat hij geen externe HDD wilt, dat is toch wel duidelijk hoop ik.
Ik snap zijn punt, maar ik weet niet hoe het nu zit, dus ik vraag het me af. Verder hebben ze inderdaad gemeld dat je die schijf kunt wisselen, maar ook daarbij weet ik niet hoe het werkt. Ik ga dus uit van wat de feiten zijn en stel gewoon een oprechte vraag.

Feit blijft dat je bij de Xbox One gewoon een externe schijf kunt gebruiken en die zo kunt indelen als je wilt. Dus ook de games die je niet vaak gebruikt kun je erop zetten waardoor je niet constant een schijfje eraan hoeft te koppelen.
NoFearz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:39:
Ik zie bij de next gen games dat de prijzen 70 euro zijn. (bijvoorbeeld bol.com en Direct Drive). Is dit de standaard geworden?
Het lijkt er wel op, maar het zijn vooralsnog tijdelijke prijzen denk ik. Van die placeholders zodat er wel alvast besteld kan worden (en het geld al binnen kan zijn waar men rente over kan vergaren). Dat er straks wat terug moet worden betaald is dan niet zo'n probleem.

Ik denk dat het qua prijs gelijk zal zijn als met de huidige generatie waarbij de prijs meestal 60 euro is (of 65 bij een slechte winkel) en dat het op internet of sommige winkels wel voor 50 euro kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Dat is nog niet bekend. Maar ik ga ervan uit als ze net van 2.5inch afgestapt waren, niet nu weer terug gaan.
Ik weet niet of je daar zo blind vanuit kan gaan wanneer de PS4 ook een ingebouwde power unit heeft, vrij "klein" is en dan nog een optimale airflow moet hebben om het lekker te kunnen koelen in zo'n "kleine" behuizing. Dan zal zo'n 3.5inch schijf niet echt bevorderlijk voor de airflow zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat de PS4 op gebied van schijf wisselen vergelijkbaar werkt als PS3. Dus:

- klepje open
- schroefje los
- schijf uit console trekken
- stekkertje los
- nieuwe schijf aansluiten
- nieuwe schijf in console duwen
- schroefje vastmaken
- klepje dicht

Playstation aanzetten
Schijf formatteren en Sony zooi erop zetten
Backup van savegames terugzetten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:36
AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:44:
Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat de PS4 op gebied van schijf wisselen vergelijkbaar werkt als PS3. Dus:

- klepje open
- schroefje los
- schijf uit console trekken
- stekkertje los
- nieuwe schijf aansluiten
- nieuwe schijf in console duwen
- schroefje vastmaken
- klepje dicht

Playstation aanzetten
Schijf formatteren en Sony zooi erop zetten
Backup van savegames terugzetten.
Bij de PS3 hoef ik niet eens een stekkertje los te halen of aan te sluiten, gewoon schijf eruit trekken, en nieuwe erin drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Laatst online: 28-07 09:17
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:35:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Men heeft aangegeven dat er vrij weinig tot niets verandert vergeleken met nu.

Hoe lang leveren ze nog spellen op disk? In hoeverre is die vraag interessant? Ze doen het nu allebei en met de next gens gaan ze ook weer beide doen. Of moeten ze 5< jaar op de zaken vooruit gaan lopen?
Onder het how you to share your game filmpje van Sony staat letterlijk dat dit alleen voor Disk games geldig is. Voor online aangeschafte game geldt nu dat je ze niet kunt delen of doorverkopen. Sony kan er zelf voor kiezen om een game alleen online uit te brengen (denk maar aan alle Indie games die krijg je ook niet op disk).

Voor een Online Shooter kunnen ze dus gewoon kiezen om deze alleen downloadable te maken. Dan heb je in feite dezelfde restrictive DRM als de X-Box One wilde invoeren (zelfs nog een stukje beperkter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DxkEe_l7S3g]

[ Voor 86% gewijzigd door witeken op 04-07-2013 16:08 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, ik voel mij zelfs een beetje ongemakkelijk als ik die faals van MS zie, ik vind het zelfs een beetje sneu voor ze... zo hard falen ze :X . Textbook-example marketing over hoe het niet moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.gamer.nl/nieuw...conferentie-voor-gamescom

Geruchten gaan dat MS op Gamescom ook een persco gaan geven. Hopelijk voor hun hebben ze dit keer wel de zaken op PR gebied voor elkaar want drie keer achter elkaar falen zou enorm gezichtsverlies betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De e3 persconferentie vond ik anders prima, maar het was vooral de chaos erna die het niet beter maakte en het feit dat sony de prijs eronder had. Stel ze hadden deze presentatie vorig jaar gehad (met dezelfde inhoud en dus de games), dan hadden ze de E3 gewonnen.

Anyways, het zou mooi zijn als ze inderdaad wat meer laten zien. Is in ieder geval een prima plek om meer games en meer info te geven.

Het zou me overigens niet verbazen als ook Sony iets gaat doen en het grote voordeel is natuurlijk dat we niet om 3 uur 's nachts op hoeven te blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Idd de E3 persconferentie was niet slecht ... om eerlijk te zijn beter dan die van Sony, maar MS heeft de fout gemaakt een prijs te noemen waardoor Sony MS heeft gekelderd. Trek dat prijsgebeuren en die drm stunt van Sony van de reveal af en er blijft niet zo heel veel spectaculairs over imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Sony heeft altijd wat op Gamescom gedaan toch? Zal wel goed zitten denk ik zo zeker omdat ze nog een heleboel zouden gaan showen. Laat maar komen, worden wij consumenten alleen maar beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De Microsoft e3 presentatie was op het gebied van (nextgen) games een goede presentatie. Maar er waren veel onduidelijkheden en geruchten sinds de vorige presentatie en daar zijn ze erg slecht mee om gegaan door tijdens de e3 presentatie helemaal niets te verduidelijken in dat opzicht dus een minder goede presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Spijtig voor jou hebben ze de XB1 niet vorig jaar gelanceerd. En de overwinning, als ze die al zouden gehad hebben, zou niet groot geweest zijn, want er zou nog steeds de Always on en alle andere DRM hebben ingezeten, de hardware zou nóg slechter geweest zijn en er zouden nóg minder games geweest zijn.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:35:
Sony heeft altijd wat op Gamescom gedaan toch? Zal wel goed zitten denk ik zo zeker omdat ze nog een heleboel zouden gaan showen. Laat maar komen, worden wij consumenten alleen maar beter van.
Sony heeft volgens mij nooit een Gamescom presentatie gedaan, maar dat zou ook zomaar kunnen.
Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:36:
De Microsoft e3 presentatie was op het gebied van (nextgen) games een goede presentatie. Maar er waren veel onduidelijkheden en geruchten sinds de vorige presentatie en daar zijn ze erg slecht mee om gegaan door tijdens de e3 presentatie helemaal niets te verduidelijken in dat opzicht dus een minder goede presentatie.
Tja, mij ging het bij de E3 presentatie vooral om de games en dat heeft mij niet teleurgesteld. Dat er hier vooral veel commentaar was over het gebrek aan antwoorden is jammer, maar dat is meer stof voor interviews achteraf dan de presentatie zelf. Als je hem vergelijkt met vorig jaar, dan was ie in ieder geval een stuk beter en ook een stuk beter dan de #reveal. Wat dat betreft hebben ze er wel van geleerd en ook nu zal er wel les zijn getrokken uit de E3 reacties.
Als je echter kijkt naar de reacties van de pers na de presentatie, dan was dat toch wel erg positief. Bij de diverse verslagen die tussen de presentaties zijn gefilmd zie je dat ook terug. Een Greg Miller van IGN (toch wel de grote PS aanhanger aldaar) gaf de presentatie ook gewoon een 9, dus dat is ook gewoon erg opvallend.
witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:37:
Spijtig voor jou hebben ze de XB1 niet vorig jaar gelanceerd. En de overwinning, als ze die al zouden gehad hebben, zou niet groot geweest zijn, want er zou nog steeds de Always on en alle andere DRM hebben ingezeten, de hardware zou nóg slechter geweest zijn en er zouden nóg minder games geweest zijn.
Het was te verwachten dat jij hem niets vond en dat blijkt maar weer. Anyways, jij en velen met jou branden de console al af voordat ze uberhaupt de E3 begonnen. Dus wat dat betreft kun je dat ook niet objectief noemen. Als Sony nu met het 4K DRM debacle ineens op een film-presentatie 10 nieuwe vette films laat zien, is de presentatie nog steeds goed. De randzaken (want dat is het) bevallen je dan niet, maar dat doet niets af aan of de presentatie niet indrukwekkend was.
Verder rant je weer lekker verder (zoals we van je gewend zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

CR1691 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:35:
Klopt, Sony staat toch wel bekend om te knallen op de gamescom, dat hebben ze eigenlijk elk jaar wel gedaan en dat zal nu niet anders zijn, dat hebben ze iig ook al aangegeven, evenals dat we nog paar exclusives mogen verwachten als ik het niet verkeerd heb begrepen.
Voor MS was de gamescom eigenlijk altijd meer een bijzaak of iets van we zullen er maar even heen gaan maar niet meer dan dat.
Nu ligt alles anders vanwege de strijd die is losgebarsten en alles wat er is gebeurd omtrent zoals Martinspire het noemt * randzaken*.
Blijkbaar waren de randzaken toch meer dan de standaard randzaken aangezien er toch wel erg veel is aangepast in het beleid en aangezien de halve wereld bij wijze van er over viel en er enorm veel onduidelijkheid was, mensen houden in het algemeen niet van onduidelijkheid of een zeer slechte communicatie door verschillende mensen binnen in dit geval MS.

Dat men op de gamescom toch een presentatie gaat houden, dat zie ik als dat men inziet dat er toch nog steeds het 1 en ander moet worden recht gezet en men meer moet laten zien dan wat ze tot nu toe hebben gedaan, de gamescom is dan ook een kans voor MS en ook Sony om nog wat meer aan positieve PR te gaan doen en ons de gamers te overtuigen waarom wij voor A of B zouden moeten gaan.
Natuurlijk kan men hier ook totaal anders tegen aan kijken, dat mag, ik kijk er op deze manier tegen aan.
Hoe dan ook win/win voor ons, ik verwacht eigenlijk dat Sony ook wel een presentatie gaat houden.

[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 04-07-2013 17:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:47:
[...]

Sony heeft volgens mij nooit een Gamescom presentatie gedaan, maar dat zou ook zomaar kunnen.

[...]

Tja, mij ging het bij de E3 presentatie vooral om de games en dat heeft mij niet teleurgesteld. Dat er hier vooral veel commentaar was over het gebrek aan antwoorden is jammer, maar dat is meer stof voor interviews achteraf dan de presentatie zelf. Als je hem vergelijkt met vorig jaar, dan was ie in ieder geval een stuk beter en ook een stuk beter dan de #reveal. Wat dat betreft hebben ze er wel van geleerd en ook nu zal er wel les zijn getrokken uit de E3 reacties.
Als je echter kijkt naar de reacties van de pers na de presentatie, dan was dat toch wel erg positief. Bij de diverse verslagen die tussen de presentaties zijn gefilmd zie je dat ook terug. Een Greg Miller van IGN (toch wel de grote PS aanhanger aldaar) gaf de presentatie ook gewoon een 9, dus dat is ook gewoon erg opvallend.
Gezien de commentaren van de gamers zelf zaten vele van hun wel te wachten op verduidelijking.

Uiteraard hoeft een Microsoft niet alles tot in detail uit te leggen tijdens een presentatie en het is grappig dat je zegt dat bepaalde zaken meer voor achteraf zijn maar waarom heeft Microsoft in vredesnaam de 1 op 1 gesprekken die ze normaal met de journaliste na een presentatie hebben geccancled? Dat komt wel heel erg "kop in het zand methode" over.

Maar ik hoop echt voor ze dat ze tijdens de gamescon e.e.a. recht kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben niet alle gesprekken geannuleerd, maar een aantal vanwege dubbel-boeken. Er zijn er zat wel doorgegaan, maar er vielen er een aantal af. Dus nee, dat was geen kop in het zand methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik ben net nog eens de presentatie van MS aan het bekijken (die trouwens véél slechter was dan die van Sony). De Xbox gaat dus blijkbaar ook bijhouden wat je aan het bekijken bent, en dan kan iedereen dat zien. Dat dus ook al naast een camera die continue naar je kijkt en een microfoon die elk woord analyseert :s.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CR1691 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:24:
Geruchten gaan dat MS op Gamescom ook een persco gaan geven. Hopelijk voor hun hebben ze dit keer wel de zaken op PR gebied voor elkaar want drie keer achter elkaar falen zou enorm gezichtsverlies betekenen.
Geruchten zijn straks zo enorm gehyped worden, dat als zij enkel een show geven (de rest is allemaal nep-geruchten), is het nog grotere boehoe hoe faal MS bezig is. Als ik MS zou zijn, zou ik niet eens op de GC aanwezig zijn, heb je geen kans om die geruchten-mensen te helpen aan nieuw voer en kan je in alles rust verder werken aan het product zelf. Zet gewoon je games er neer, verder niets over de console.
witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:02:
Ik ben net nog eens de presentatie van MS aan het bekijken (die trouwens véél slechter was dan die van Sony). De Xbox gaat dus blijkbaar ook bijhouden wat je aan het bekijken bent, en dan kan iedereen dat zien. Dat dus ook al naast een camera die continue naar je kijkt en een microfoon die elk woord analyseert :s.
http://zapatopi.net/afdb/
Best interessant :)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2013 17:11 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pino85 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:54:
[...]

Klopt, Sony staat toch wel bekend om te knallen op de gamescom, dat hebben ze eigenlijk elk jaar wel gedaan en dat zal nu niet anders zijn, dat hebben ze iig ook al aangegeven, evenals dat we nog paar exclusives mogen verwachten als ik het niet verkeerd heb begrepen.
Als je je bij de PS4 ergens geen zorgen over hoeft te maken, dan zijn dat wel de games die ervoor gaan komen. Zie alleen het indie verhaal al en kijk wat voor studio's ze onder hun hoede hebben. De komende jaren zit je gebeiteld, helemaal als Gaikai net zo goed gaat werken als ze beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien moeten ze die aluminium hoedjes standaard bij de PS4 leveren ;). Onee, das niet handig, gamers willen een keuze. Misschien in een aparte bundel ;)

Maar als we kijken naar games, waar het uiteindelijk toch om gaat, heeft de X1 toch het beste gedaan van de next gen consoles met Titanfall :)

http://www.polygon.com/20...-awards-winners-titanfall

@ hieronder.. Opmerking is met een knipoog bedoeld, vandaar ook de 2 knipoogjes ;). Echter wat ook kinderachtig is, is iedere pagina weer gaan ranten over de o zo privacy negerende x1... Maarjah..

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-07-2013 17:22 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:09:
[...]

Geruchten zijn straks zo enorm gehyped worden, dat als zij enkel een show geven (de rest is allemaal nep-geruchten), is het nog grotere boehoe hoe faal MS bezig is. Als ik MS zou zijn, zou ik niet eens op de GC aanwezig zijn, heb je geen kans om die geruchten-mensen te helpen aan nieuw voer en kan je in alles rust verder werken aan het product zelf. Zet gewoon je games er neer, verder niets over de console.
En dan, Sony kan je nog even lekker inpeperen en de show gaan stelen en jij als MS moet alles maar incasseren en kan jezelf niet meer positief naar voren brengen via een grote beurs?
Nee vanuit PR/marketing strategie zou niet gaan wel het aller domste zijn wat je kan doen in de huidige positie, men kan wel wat positief nieuws gebruiken niet waar?
Enige waar ze voor moeten zorgen is dat als ze spreken met verschillende personen deze het zelfde moeten vertellen en vooral geen extra onduidelijkheid moeten creëren want dat zorgt hebben we gezien voor veel gedoe.
Dat lijkt makkelijk, gewoon duidelijkheid geven en communiceren als 1 mond met 1 verhaal maar dat blijkt moeilijk en niet alleen voor MS maar daar hebben ze wel van geleerd :)

Buiten dit is de Gamescom ook voor het publiek en niet gaan zou tevens een zeer slecht en verkeerd signaal afgeven op dit moment, dat zou ook niet goed vallen bij de gamers en de pers en op die manier krijg je weer meer shit over je heen wat je nu niet wilt hebben aangezien dat al genoeg is gebeurd
Jezelf sterk neer zetten en de zaken positief overbrengen dat is wat MS op dit moment moet doen, weglopen en onder een steen gaan liggen en hopen dat alles over waait is geen goed plan en dat ziet MS blijkbaar ook in.
Maar goed zo bekijk ik dat dan :p

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 04-07-2013 17:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:57:
Ze hebben niet alle gesprekken geannuleerd, maar een aantal vanwege dubbel-boeken. Er zijn er zat wel doorgegaan, maar er vielen er een aantal af. Dus nee, dat was geen kop in het zand methode.
dat is nieuwe informatie en aangezine ik overal gelezen heb dat microsoft die one on one gesprekken geannuleerd heeft geloof ik je ook niet :)
uchiha tijntje schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:16:
Misschien moeten ze die aluminium hoedjes standaard bij de PS4 leveren ;). Onee, das niet handig, gamers willen een keuze. Misschien in een aparte bundel ;)

Maar als we kijken naar games, waar het uiteindelijk toch om gaat, heeft de X1 toch het beste gedaan van de next gen consoles met Titanfall :)

Tjah het is maar waar je je eigen oordeel aan op wilt hangen het zou niet voor het eerst zijn als een game gelooft door journalisten gigantisch flopt. Titanfall moet het als multiplayer only game opnemen tegen Battlefield en COD... nou succes! tzou me niets verbazen als die game geen besteller gaat worden.

Persoonlijk vindt ik games als The Division, AC, Watchdogs, Destiny en Infamous er stukken interessanter uitzien. maar goed dat blijft een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik overigens zeer apart vind. Uiteindelijk is het gewoon een shooter, en grafisch is 'ie niet enorm indrukwekkend. Ik ben ook veruit het meeste onder de indruk van The Division.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zelf vond ik The Division ook de meeste indruk maken. Voornamelijk qua graphics en details, maar dat had ik bij de vorige E3 ook met Watchdogs. De vraag is hoe de gameplay zich staande houdt. Dat zie ik bij Titanfall eerder een zekerheidje dan met The Division en Watchdogs (voornamelijk Watchdogs, want dat kan nog wel wat herhalende gameplay opleveren als ze niet uitkijken).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:30:
[...]

Wees eerlijk, alles wat ze nu neerzetten krijg een vrachtlading aan ... over zich heen. Windows 8, WP8, zelfs Xbox Music was genoeg kritiek over te vinden, wat kan je nu serieus neerzetten op de GC dat zó positief is, dat er gewoon niet negatief over te doen is?

Je kan wel dit/dat neerzetten, maar de vragen zullen er nog steeds zijn, Kinect, privacy, noem het maar op, er hoeft maar 1 zo'n knakker daar 1 zin verkeerd te zeggen en je begint weer helemaal opnieuw.

Zet gewoon groot je games neer (Titanfall heeft ook aanhang van PC), maar elk aspect wat ze over de XB1 neerzetten, zal gewoon gebruikt worden als nog meer kruit.

Maargoed, zo bekijk ik dat dan :P
Klopt er word veel van wat MS nu doet met een vergrootglas bekeken en wat ze moeten doen? ik mag toch hopen dat ze een goed plan hebben op de GC en ik verwacht in ieder geval dat ze :

* Vanaf nu duidelijk communiceren en als ze communiceren dit gelijk is aan elkaar.
* Goodwill gaan kweken via allerlei manieren en je punten positief gaan neer zetten, ook wellicht wat minder positieve zaken anders gaan verpakken.
* Meer games gaan tonen en vooral meer laten zien over Kinect en de tv mogelijkheden en alles wat we in de EU kunnen gaan verwachten, en het sleutelwoord is duidelijkheid :p
* Wellicht zelfs wat door het stof gaan want nu op de GC gaan staan nee het zal niet allemaal een pretje zijn omdat er inderdaad mensen gaan zijn die kritische of zelfs vervelende vragen gaan stellen maar men zal door de zure appel moeten heen bijten om uit deze vervelende situatie te gaan komen.

Ik blijf er bij als men nu niet zou gaan dan geef je pas een schot voor open doel aan alle pers/gamers/Sony en dan kom je niet meer uit de hoek waar de klappen vallen en zal de schade een stuk groter worden.
Ik zie de koppen al verschijnen in de pers en op alle social media en de game bladen,dat word 1 negateve shitstorm.
Verder snap ik jou wel hoor, maar hebben we denk ik een andere kijk hierop :p
Wel interessante discussie btw, ben benieuwd hoe anderen er tegen aan kijken, wat zou beter zijn voor MS, gaan of niet gaan? dus mensen geef ff je mening.

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 04-07-2013 17:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hierbij moet natuurlijk opgemerkt worden dat het ging om games die speelbaar waren op de beursvloer. Hoewel The Division er cool uitziet, was die natuurlijk niet speelbaar, ergo: geen prijs :)
Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:26:
[...]

dat is nieuwe informatie en aangezine ik overal gelezen heb dat microsoft die one on one gesprekken geannuleerd heeft geloof ik je ook niet :)
Dan geloof je me niet, maar deze bron heeft toch altijd wat meer betrouwbaarheid: https://twitter.com/majornelson/status/342727561459154944 En die heeft hier ook in dit topic gestaan volgens mij.

Wat mij vooral stoort is dat geruchten zo makkelijk als waarheid worden gezien, terwijl er geen reet meer aan fact-checking wordt gedaan. Zolang een grote website (waarvan je weet dat ze bronnen checken) er niets over meld, is het vooralsnog een gerucht. Daarbij lijkt het vooral veel bij Microsoft voor te komen dat er wilde geruchten verschijnen waarvan uiteindelijk 10% waar lijkt te zijn. Bij Sony hoor je niets, maar die kan dan ook niets meer fout doen, zo lijkt het. Beetje oneerlijk imo.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er zitten er hier een paar die veel zaken als feiten verkondigen en niet als mening. "Ik vind dat" heb ik ze hier weinig zien typen. Ga er verder geen energie meer in steken, dat heb ik al een keer gedaan maar sommigen zijn zo koppig ("ben ik de enige hier met een stel hersens?" :') ) dat het vergeefse moeite is.

De Gamescom kan interessant worden. Het is een beurs die elk jaar populairder wordt en groeit, een mooie gelegenheid voor Sony en MS om het Europese publiek voor zich te winnen. Is allen maar goed voor ons als consument.

Mijn tip is wel om er niet naar toe te gaan, zo stervensdruk, 4 uur in de rij staan om 5 min. een spel te spelen. Je moet er maar zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:55:

[...]

Zoals ik dus zei, ja/nee, zwart/wit. Grappig, absoluut. De moeite waard? Absoluut niet.
Ik vraag mij gewoon af:
hoe ver zou MS moeten gaan (betreffende klantonvriendelijke praktijken), zodat de mensen die de Xbox One van in het prille begin verdedigden, hun mening zouden veranderen?

Blijkbaar was een 24u check nog niet bizar genoeg voor velen... De enige verklaring dat ik daarvoor heb is: fanboyisme.
Zelfs als de Xbox One 24u/24 moet verbonden zijn met het internet (à la Diablo 3 en Simcity) en een fingerprint scanner aanwezig was, ben ik zeker dat sommigen hier toch een Xbox One zouden kopen. En das wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:09:
[...]

tja vertel mij het verschil tussen het online verschil met ps4 en one want je kan nog steeds de games downloaden op je harddrive. Dus heeft ee one niet echt veel nieuws te bieden behalve de hogere prijs en slechtere specs voor een extra spy cam :o
Forza 5 was voor mij de system seller probeer die maar eens op de PS4 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:09:
[...]

tja vertel mij het verschil tussen het online verschil met ps4 en one want je kan nog steeds de games downloaden op je harddrive. Dus heeft ee one niet echt veel nieuws te bieden behalve de hogere prijs en slechtere specs voor een extra spy cam :o
Ehm, games wellicht? Je weet wel, waar dat ding grotendeels voor bedoeld is, om games op te spelen? Mag ik de XB1 een interessante console vinden omdat er naar mijn inziens leuke games op uitkomen? Titanfall lijkt me gaaf, Forza 5 lijkt me gaaf. Wie weet wat voor moois er nog komt.

En nee, ik heb geen XB1 besteld maar een PS4, omdat hun 1st party games mij meer aanspreken. Dat wil niet zeggen dat de XB1 mij geen gave console lijkt te worden. Kun je het je voorstellen dat er wellicht meer mensen zijn die die mening delen en geen specifieke console als "winnaar" hoeven aan te wijzen omdat de ene console blijkbaar wat krachtiger is en de andere er een verplichte "NSA" cam bij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah als je de voordelen van de originele restricties/setup van de XBone niet kunt of wilt zien dan heb je je gewoon niet genoeg in het onderwerp verdiept. die voordelen waren er maar er werdt bijvoorbeeld geen rekening gehouden met hele volksstammen die geen toegang hebben tot goed (breedband) internet.

Persoonlijk zou een 24u check voor mij geen probleem zijn behalve dat ik liever niet van mijn internet afhankelijk ben, ook heb ik geen problemen met een strenge DRM/antie 2'de hands game policy als daar tegen overstaat dat games goedkoper worden (zie steam).

Maar ook buiten die 2 dingen om zou ik sowieso voor de PS4 kiezen omdat er belangrijkere dingen zijn: 1 De first party games van Sony spreken mij meer aan. 2 PS+ is een briljant product, 3 zeer goeie games via PSN, 4 een hele goede ondersteuning voor indies en 5 het merk Playstation spreekt mij qua imago meer aan.

Ik denk zelfs dat als de PS4 alle bovenstaande eigenschappen had gehad incl strenge DRM en 24u check dat ik dan nog voor de PS4 had gekozen...
witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:13:
[...]

Niemand heeft geld verloren door die hackers.
Dus als iemand in je huis inbreekt en even rondkijkt dan is dat geen probleem? intussen kopieren ze even wat van je persoonlijke gegevens en die nemen ze mee dan is dat ook geen probleem?

beetje non argument natuurlijk, net zoals dat het nu zeer kwalijk is dat ubisoft is gehackt is het ook zeer kwalijk dat Sony destijds gehackt is. Die grote bedrijven zijn verantwoordelijk voor mijn persoon gegevens en ik wil niet dat die in handen komen van malafide figuren.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 04-07-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:12:
Ik vraag mij gewoon af:
hoe ver zou MS moeten gaan (betreffende klantonvriendelijke praktijken), zodat de mensen die de Xbox One van in het prille begin verdedigden, hun mening zouden veranderen?
Als MS hun Xbox in het wit zou uitbrengen, zou mijn mening over Justin Bieber toch iets veranderen. Of ze zouden een 2 meter HMDI kabel leveren ipv 1,5 meter, zou ik toch iets anders gaan denken over rode auto's.

Wil jij nu gewoon dat mensen hun mening veranderen, of kan je het gewoon niet accepteren dan lang niet iedereen dezelfde mening (en overduidelijke haat) heeft?

Het probleem ligt niet bij de mensen die voor zichzelf een keuze/mening maken, maar meer bij de persoon die een andermans mening simpelweg niet kan accepteren, ongeachte of dit nu MS of welk ander aspect/bedrijf/product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ik zou overigens wel blij zijn als er een kinectloze versie zou komen ... niet vanwege de privacy, maar hij staat bij mij op mijn bureau dus veel ruimte heb ik al niet en ook wss niet genoeg ruimte om het optimaal laten functioneren ... niet erg als er geen bundel zou komen zonder, maar een kinectloze bundel zou mijn voorkeur hebben (ook als is het onwaarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat als ze nou aankondigen dat de Kinect niet aangesloten hoeft te zijn? Dan is dat verder toch ook geen issue? Heb je hem nog altijd voor het geval je er wel iets mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:42:
[...]

Je hebt er dan wel al 100 euro voor betaald -O-.
Noem het een investering in de toekomst en "all is well" 8)

Als je er dan echt niet mee kunt leven haal je een PS4, maar ik zou een console niet aanschaffen alleen omdat ie goedkoper is. Prijs is maar een onderdeel van het geheel (geen onbelangrijk onderdeel overigens).

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Fantastisch dit: http://youtu.be/-bFVptu6QbY?t=19m39s

"This is rocket science level stuff." :')

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mjah das natuurlijk overdreven maar zo werkt commercie nu eenmaal. Een di g is zeker de nieuwe kinect is wel een indrukwekkend stukje hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:45:
[...]

Als je er dan echt niet mee kunt leven haal je een PS4, maar ik zou een console niet aanschaffen alleen omdat ie goedkoper is. Prijs is maar een onderdeel van het geheel (geen onbelangrijk onderdeel overigens).
Ik ga 'm serieus overwegen als er een versie komt zonder Kinect. En als er een paar goede SP games op komen met minder advertorial shit op XMB. Gewoon een principe kwestie. Ik houd er niet van shit door mijn strot geduw te krijgen, en al helemaal niet als ik die verplicht aangesloten moet hebben.

En nee, ik kies geen PS4 omdat 'ie goedkoper is, dat heb je goed. Het enorme overwicht aan first party en PS only kwaliteits studio's is wat voor mij telt (en dan heb ik op de PS3 nog lang niet alles gespeeld). Dat PS+ (op dit moment, en hopelijk straks ook) zoveel gratis shit aanbiedt, is alleen maar mooi meegenomen, evenals die € 100,- goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Dan blijven voor mij nog altijd bepaalde games over ... overigens ben helemaal niet zo'n fanboy game altijd nog het liefste op pc btw.

[ Voor 41% gewijzigd door Johan tb op 04-07-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We weten misschien nog maar 5% van beide line-ups. Als je het nu over studio's hebt, snap ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:55:
We weten misschien nog maar 5% van beide line-ups. Als je het nu over studio's hebt, snap ik het.
Zoals ik al gezegd heb ... FORZA5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 15:32

beuker19

Killerbeuker is so OP

Johan tb schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:53:
Dan blijven voor mij nog altijd bepaalde games over ...
Zumba Fitness , just dance 2014 of lococycle :+
Of Forza 4 met betere graphics, nog meer dlc en drivatar ;(

[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 04-07-2013 20:58 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duur geintje, € 500,- voor een racespelletje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Mijn probleem dunkt me, maar ik ben echt niet de enige. Btw over Forza 5 ... nog altijd beter als GT6 ... een gepatchte GT5

[ Voor 38% gewijzigd door Johan tb op 04-07-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just messin' with ya' :)

Ik heb dat item met Boris en JJ even zitten kijken net. Moet wel zeggen dat Boris zowat alle spijkers op de kop ramt. Moest wel grinneken over dat stuk met die prijs. Paar dingen had ik achteraf niet zo bedacht, maar hij heeft wel goede punten.

edit: Ik ga ff die Edge downloaden nu. Kijken wat er nu in staat.

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 04-07-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Xone krijg je niet eens een oplaadbare batterij in je controller (voor die prijs van 500 euro):')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Voor mij is de controller de grootste reden om voor de Xbox One te gaan. Ja, ook al heb ik hem nog niet in mijn handen gehad. De grootste fout van Sony is waar zij de pookjes plaatsen, dit zorgt voor kramp en dit hebben ze helaas niet aangepast in de PS4 controller.

Tevens is het online netwerk makkelijker en toegankelijker. De 'hardcore gamers' kiezen veelal voor de xbox vanwege dit en ik kan dat goed begrijpen.

Ik haal de PS4 waarschijnlijk ook wel, maar slechts als secundaire console. Wel wacht ik hier een tijd mee!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:31:
Voor mij is de controller de grootste reden om voor de Xbox One te gaan. Ja, ook al heb ik hem nog niet in mijn handen gehad. De grootste fout van Sony is waar zij de pookjes plaatsen, dit zorgt voor kramp en dit hebben ze helaas niet aangepast in de PS4 controller.

Tevens is het online netwerk makkelijker en toegankelijker. De 'hardcore gamers' kiezen veelal voor de xbox vanwege dit en ik kan dat goed begrijpen.

Ik haal de PS4 waarschijnlijk ook wel, maar slechts als secundaire console. Wel wacht ik hier een tijd mee!
Voor mij ook de reden om voor de xbox te gaan (alhoewel ik de ps4 ook ga aanschaffen), maar de controller van xbox is zoveel fijner (zeker met grote handen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En jullie hebben die Ps4-controller al getest?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:34:
En jullie hebben die Ps4-controller al getest?
Ps3 wel en die is kut :) Ps4 controller is net zo groot en zoals ik kan zien op foto's en videos kwalitatief van hetzelfde materiaal dus 1 en 1 = 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:35:
[...]

Ps3 wel en die is kut :) Ps4 controller is net zo groot en zoals ik kan zien op foto's en videos kwalitatief van hetzelfde materiaal dus 1 en 1 = 2.
Ook dat, maar de plaatsing van de pookjes is zo 1990. We leven nu in 2013 voor het geval Sony dat nog niet wist.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:36:
[...]

Ook dat, maar de plaatsing van de pookjes is zo 1990. We leven nu in 2013 voor het geval Sony dat nog niet wist.
Invloed van Azië denk ik waar de mensen kleiner zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Volgens wat ik heb gelezen en gehoord heb is DS4 een grote verbetering, is hij groter en is ook het materiaal beter. Dus als je tot een conclusie wilt komen zal je hem zelf moeten testen.

http://blog.us.playstatio...s-on-impressions-from-e3/

[ Voor 7% gewijzigd door witeken op 04-07-2013 21:43 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:42:
[...]

Volgens wat ik heb gelezen en gehoord heb is DS4 een grote verbetering, is hij groter en is ook het materiaal beter.

http://blog.us.playstatio...s-on-impressions-from-e3/
Groter inderdaad ongeveer 1-2 centimeter totaal, niet zo groot als de xbox helaas. Dus groot is met een grote korrel zout te nemen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:39:
[...]

Dit inderdaad. Het zal allemaal exact zo lopen als op deze generatie namelijk; Ze verkopen beide evenveel consoles na pak hem beet 3 jaar :) De een is niet beter dan de ander of iets dergelijks.
Als het exact zo loopt als nu? PS3 ligt momenteel gewoon voorop met een jaar later op de markt komen, terwijl deze op het begin veel te duur was en de games ook niet bijzonder waren. Nu is 'ie goedkoper, zijn de current gen exclusives volgens de algemene opinie beter, en komt 'ie tegelijk uit. Ik zie het vanuit een neutraal oogpunt somber in voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:45:
[...]

Als het exact zo loopt als nu? PS3 ligt momenteel gewoon voorop met een jaar later op de markt komen, terwijl deze op het begin veel te duur was en de games ook niet bijzonder waren. Nu is 'ie goedkoper, zijn de current gen exclusives volgens de algemene opinie beter, en komt 'ie tegelijk uit. Ik zie het vanuit een neutraal oogpunt somber in voor MS.
Op dit moment beide 70 miljoen verkochte consoles, graag bron van huidige stand svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Spacey23 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:38:
PS4 fanboys zeker. Waarom niet gewoon realistisch beide consoles vergelijken?
Hoe wil je realistisch de controllers vergelijken als niemand hier ze al getest heeft?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:45:
Op dit moment beide 70 miljoen verkochte consoles, graag bron van huidige stand svp.
De Ps4 ligt een beetje voor op de Xbob 360. Ze hebben natuurlijk niet allebei exact evenveel consoles verkocht. Het aantal verkochte consoles ligt trouwens dichter bij de 80 miljoen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:45:
[...]

Hoe wil je realistisch de controllers vergelijken als niemand hier ze al getest heeft?
Wat wil je testen dan? Er zijn foto's genoeg waarop het verschil tussen beide controllers te zien is. De PS4 is een heel stuk kleiner dus kut voor mensen met grote handen, daar hoef ik de controller niet voor te testen om dat te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de controllers is het vooral persoonlijke voorkeur. Toch kun je al wel zeggen dat je een bepaalde huidige controller fijner vindt. De X1 controller is vrij gelijk aan die van de X360. Dan kun je wel stellen dat als je de huidige fijn vindt, je die van de X1 ook wel fijn zult vinden en als je hem niet fijn vindt, je die van de X1 ook niet fijn gaat vinden.
Voor de DS4 moeten we nog zien hoe die gaat bevallen. Hij zal ongetwijfeld beter zijn met ook eindelijk bruikbare triggers (dan heb je triggers, maar gebruiken schiet- en racespellen nog steeds de buttons :S ) maar hij moet zich gewoon nog bewijzen, hoewel de diverse journalisten er erg tevreden mee zijn.
Ergo: de meesten zullen die keuze pas kunnen maken als ze hem vast hebben. Kijken we naar de DS3 dan is men daar doorgaans wat minder enthousiast over. Dan is het logisch om aan te nemen dat er een grotere kans is dat de DS4 ook niet gaat bevallen, doch is daar natuurlijk omheen te werken met een 3rd party controller. Het kan echter ook zo zijn dat beide controllers prima zijn waardoor de voorkeur al wat minder zwaar weegt.

Het is tot de release in november (of de ervaringen op de gamescom) voor de meesten niet echt mogelijk om tussentijds een beoordeling te doen welke beter gaat bevallen, toch is de stap naar de X1 wat kleiner waardoor men al wel een eerste (ongevalideerde) mening kan vormen. Echter is dit vrij nutteloos voor deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Nog nieuws over de Wii u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

3,5 miljoen keer verkocht en meer dan 11 miljoen games. Zal duidelijk niet de winnaar van de 8e generatie worden.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:21:
[...]

3,5 miljoen keer verkocht en meer dan 11 miljoen games. Zal duidelijk niet de winnaar van de 8e generatie worden.
Snap ook niet dat ze eens nieuwe karakters maken ipv 125ste Mario of 88x Zelda uit te brengen. Op een gegeven moment houd dat op en komt dat mensen terecht de strot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Laatst online: 20-01-2023
Miss gaan ze wel weer naar sony. Stel je voor Sony en Nintendo in 1.... Vroeger was dat toch ook deels? Tenminste vroeger werkte ze samen min of meer.. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ps3-Opt1fl3x schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:24:
Miss gaan ze wel weer naar sony. Stel je voor Sony en Nintendo in 1.... Vroeger was dat toch ook deels? Tenminste vroeger werkte ze samen min of meer.. Toch?
PlayStation is ontstaan nadat Sony met Nintendo wilde samenwerken. N wilde niet en toen is Sony voor zichzelf begonnen. Zoiets, ongeveer.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps3-Opt1fl3x schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:24:
Gaat nooit meer gebeuren. Beide bedrijven zijn daar nu veel en veel te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
In dit topic word zoveel offtopic gegaan, op de man gespeeld enzo dat ik hem nu op slot zet voordat het uit de hand loopt. Ik laat de spielerij mods hier eens rustig naar kijken en kunnen die besluiten of het topic weer open gaat en in welke vorm.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Modbreak:Het topic is opgeschoond, Wij willen jullie erop wijzen dat het op de man spelen etc gewoon not done is op dit forum. Behandel mede users met respect. Met discusseren is uiteraard niets mis maar dan wel met feiten en niet alleen speculaties of meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 15:32

beuker19

Killerbeuker is so OP

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:28:
[...]

Gaat nooit meer gebeuren. Beide bedrijven zijn daar nu veel en veel te groot voor.
Dat zei men in de tijd ook van Sega en Nintendo :Y
En nu maken ze samen Mario en Sonic games

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Er is een reactie van mij verwijderd die geen flame was :?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexed
  • Laatst online: 30-09 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:43:
[...]

Groter inderdaad ongeveer 1-2 centimeter totaal, niet zo groot als de xbox helaas. Dus groot is met een grote korrel zout te nemen zeg maar.
Nee hij is zelfs groter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uP4KpSg.jpg

PSN ID: Baexed | Battlelog: Baexed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydw
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Mark my words, nu gaan ze weer zeggen dat hij TE groot it :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je de PS4 controller vergelijkt met een ps3 controller dan zie je toch duidelijk dat ze geluisterd hebben naar de gamers :p

Dikker en groter waar je hem vastneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Zo mooi om te zien hoe de xbox aanhangers gewoon niet weten hoe ze met alle kritiek moeten omgaan. Dit zijn ze niet gewend, hun console was altijd goedkoper, had vrije keuze in add ons, had de soepelste multiplatformers. Hun Live was vééééél beter dan PSN en bovenal: Microsoft maakte erg weinig slippers tegenover de steeds ongelukkig vertaalde japanse interviews.
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:27:
Stel ze hadden deze presentatie vorig jaar gehad (met dezelfde inhoud en dus de games), dan hadden ze de E3 gewonnen.
haha gewoon zonder te blinken "stel dat" zeggen in deze setting... nee, niet stel dat, Sony heeft MS verpletterd deze E3. O-) Een game of the show winnen met Titanfall gaat dit niet rechttrekken. gezien EA eigenaar is is het allang een stevig gerucht dat Titanfall gewoon MP gaat.
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:42:
Dan geloof je me niet, maar deze bron heeft toch altijd wat meer betrouwbaarheid: https://twitter.com/majornelson/status/342727561459154944 En die heeft hier ook in dit topic gestaan volgens mij.
Mijn god ga je nou Mayor Nelson als betrouwbare bron gebruiken? Dé PR pop van Microsoft met bijbehorende slappe praatjes? MS heeft stevig geloofwaardigheid verloren met de 180 truc. :O
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:45:

Das nu juist het probleem: niet alleen op prijs is de PS4 spekkoper maar ook op het gebied van betere hardware, grotere en bredere developer ondersteuning, Betere value for money onlinedienst, geen ongewilde en betaalde add ons die ook nog eens verplicht aan moet zijn. Cloud dienst is al up and running en met gaikai is de PS4 ook nog eens BC met PS1,2 en 3.
Johan tb schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:57:
Mijn probleem dunkt me, maar ik ben echt niet de enige. Btw over Forza 5 ... nog altijd beter als GT6 ... een gepatchte GT5
Jup, want jij heb beide spellen al thuis liggen natuurlijk ;w

Wat een held ben jij... :X Laat je informeren...
Spacey23 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:36:
lolwut? :F

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 05-07-2013 16:00 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
ter info ik heb Forza 4, GT5 en GT6 prologue dus.... lijkt me dat ik wel enige conclusies kan trekken. Alleen al het feit dat in GT6 prologue sommigen 5-6 sec per ronde sneller zijn door te driften zegt al veel over de real driving simulator lijkt me

[ Voor 41% gewijzigd door Johan tb op 05-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:03
Johan tb schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:03:
ter info ik heb Forza 4, GT5 en GT6 prologue dus.... lijkt me dat ik wel enige conclusies kan trekken. Alleen al het feit dat in GT6 prologue sommigen 5-6 sec per ronde sneller zijn door te driften zegt al veel over de real driving simulator lijkt me
GT6 Prologue bestaat helemaal niet. Ik denk dat jij GT Academy 2013 bedoeld, een demo gebaseerd op GT6. En die timetrial, tsja, met correct driften in real life kun je toch ook sneller zijn. Er staat niet in de regels dat je niet mag driften, dus men gaat alles uit de kast halen om maar de snelste te zijn en uiteindelijk plaats te nemen in de Nissan GT-R in real-life.

btw: http://www.eurogamer.net/...-division-massive-by-name

Massive antwoord hierin op de vraag of ze de X1 cloud gaan gebruiken dat ze misschien een verassing in petto hebben. Lijkt er iig op dat ze alle registers opentrekken daar, Snowdrop engine gebouwd, Second-screen tablet compatibility, 200 developers op the Division, etc...
Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!