Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:52
Chaoss schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:18:
tjong spuit 11 :P daar hebben we het toch de hlee tijd over.
De hele tijd ja?! Laat mij de post in dit topic zien waarin dit door Sony wordt aangegeven dan?!
Zie één keer voorbijkomen dat Amazon en Bol de datum heeft aangepast ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
baronruud schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:51:
De hele tijd ja?! Laat mij de post in dit topic zien waarin dit door Sony wordt aangegeven dan?!
Beetje verkapt in mijn post :P
SinergyX in "[PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles"

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 22:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

baronruud schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:51:
[...]

Ok ik was een beetje met het PS4 topic in de war waar het al een tijdje over die datum van Sony ging :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 08:15
Is er al iets bekend over de PS4/X1 als mediaspeler? Ik zou graag BD25/BD50's willen streamen vanaf een NAS.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Denk dat beide niet bepaald staan te springen om zulke media te gaan ondersteunen ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
SinergyX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:04:
Denk dat beide niet bepaald staan te springen om zulke media te gaan ondersteunen ;)
Zou wel geweldig zijn als je op de marketplace of in de psn store voor pakweg 20 a 30 euro een complete mediaspeler app zou kunnen kopen...Een soort VLC voor op je X1 of PS4, gemaakt door MS en Sony zelf. Moet kunnen, MS maakt windows mediaplayer al decennia en Sony maakt al een tijdje blu-ray spelers met .mkv ondersteuning zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Haha, vergeet het maar ;) Die zitten beide niet te wachten op megaclaims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Als MS Windows8 apps toe gaat laten, heb je wel een enorme markt aan players en ander media zut tot je beschikking, plus dat er een flinke toevoer aan nieuwe apps komt. Al is het maar een VLC remote of dergelijke, HMDI van je PC naar je Xbox, gaan met die banaan :P

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sony gaat echt geen media player van de PS4 maken. Ze zijn/hebben tenslotte zelf muziek en filmmaatschappij(en). Wellicht komt Sony nog met een video unlimited, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:50:
Sony gaat echt geen media player van de PS4 maken. Ze zijn/hebben tenslotte zelf muziek en filmmaatschappij(en). Wellicht komt Sony nog met een video unlimited, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Maar ze gaan zich zeker wél focussen op multimedia. In dit interview wordt het nog eens benadrukt: http://www.ign.com/videos...80-ps4s-future-up-at-noon.

Waar het op neerkomt: de core van de PS4 is gaming, maar er is besef dat consoles tegenwoordig ook allerlei multimedia functionaliteiten moeten hebben en de PS4 zal die dan ook hebben.

Verwacht niet dat je zomaar elk media formaat kan afspelen, maar diensten als Music Unlimited en Video Unlimited komen er zeker (en die zijn zelfs al bevestigd (net zoals Netflix trouwens)). De vraag is nu alleen hoe ver Sony gaat: zullen ze ook diensten zoals Spotify toestaan, bijvoorbeeld?

Ik denk dat als Microsoft of Sony met een "App Store" komt, waarvoor iedereen zich kan aanmelden (vergelijkbaar met Apple), dat dit dan zeer zeker een succes kan worden.

EDIT Even een simpele 'uitwerking' van hoe het zou kunnen werken:

App Store
- App prijzen variëren van €0.00 tot €9.99
- Iedereen kan apps maken, maar wel verplichte registratie €100/jaar
- Lichte controle: malware en app stabiliteit
- Maakt alleen gebruik van secundaire 'background' chip (deze vereist geen fan om gekoeld te blijven, dus perfect voor apps zoals Netflix (immers: PS4 is muisstil tijdens het afspelen van bijv. video)

Indie Store
- Game prijzen variëren van free2play tot €39.99
- Strengere controle op kwaliteit, maar verder vrij toegankelijk
- Kan gebruik maken van main chip

"Premium" Store
- Games uitgegeven door publishers
- free2play tot €59.99
- gebruik van main chip

--------------------
Op deze manier zou Sony iedereen kunnen bedienen. Namelijk iedereen die gewoon wat multimedia wilt, door middel van apps. De onafhankelijke ontwikkelaars, die zonder publisher, games kunnen uitgeven. En dan ook nog de 'core gamers' die voor de grote triple A titels gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Uniciteit op 02-07-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Uniciteit schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:53:
[...]

Maar ze gaan zich zeker wél focussen op multimedia. In dit interview wordt het nog eens benadrukt: http://www.ign.com/videos...80-ps4s-future-up-at-noon.

Waar het op neerkomt: de core van de PS4 is gaming, maar er is besef dat consoles tegenwoordig ook allerlei multimedia functionaliteiten moeten hebben en de PS4 zal die dan ook hebben.

Verwacht niet dat je zomaar elk media formaat kan afspelen, maar diensten als Music Unlimited en Video Unlimited komen er zeker (en die zijn zelfs al bevestigd (net zoals Netflix trouwens)). De vraag is nu alleen hoe ver Sony gaat: zullen ze ook diensten zoals Spotify toestaan, bijvoorbeeld?

Ik denk dat als Microsoft of Sony met een "App Store" komt, waarvoor iedereen zich kan aanmelden (vergelijkbaar met Apple), dat dit dan zeer zeker een succes kan worden.
Dat verbaasd mij inderdaad niets, alleen of ze zomaar MKV's e.d. gaan ondersteuning betwijfel ik. Ik juich diensten als Music Unlimited, Video Unlimited en Netflix alleen maar aan en de PS4 moet deze gewoon ondersteunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:00:
[...]

Dat verbaasd mij inderdaad niets, alleen of ze zomaar MKV's e.d. gaan ondersteuning betwijfel ik. Ik juich diensten als Music Unlimited, Video Unlimited en Netflix alleen maar aan en de PS4 moet deze gewoon ondersteunen!
Yep. Ik denk niet dat ze zomaar alle media formaten meer gaan ondersteunen, maar ik hoop daarentegen wel dat de multimedia mogelijkheden vergroot worden. Toen de PlayStation 3 immers werd aangekondigd, had je eigenlijk bijna geen tot weinig diensten zoals Spotify of Netflix, maar vandaag de dag zijn er zoveel mogelijkheden om op een legale manier content gratis of goedkoop te krijgen.

Ik ben eerlijk gezegd nog wel een klein beetje bezorgd, omdat Sony in het verleden vooral hun eigen diensten wilde pushen (wat trouwens logisch is, want waarom zou je de concurrent aanprijzen?). Ik hoop echter dat ze zoveel mogelijk diensten - dus ook 3rd parties zoals Spotify - gaan toestaan, want dat maakt het PlayStation 4 platform voor de consument meteen een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Uniciteit schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:53:
Zoals Apple? MS heeft al complete store, het is niet de vraag hoe ze het opzetten, maar of ze het gaan opzetten voor de Xbox. (de rest van het hele verhaal hebben ze al klaar liggen, inclusief het OS/hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:21:
[...]

Zoals Apple? MS heeft al complete store, het is niet de vraag hoe ze het opzetten, maar of ze het gaan opzetten voor de Xbox. (de rest van het hele verhaal hebben ze al klaar liggen, inclusief het OS/hardware).
Dat ligt niet zomaar klaar: apps voor de TV hebben niet alleen een andere interface, maar werken ook heel anders dan apps voor de PC. Het is niet zomaar een knop omzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij icrosodt niet... Die vinden dat eeen tablet interface prima werkt op een tv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SinergyX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:21:
[...]

Je bedoelt toch niet Windows store uit Windows 8 he? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Uniciteit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 01:09:
Dat ligt niet zomaar klaar: apps voor de TV hebben niet alleen een andere interface, maar werken ook heel anders dan apps voor de PC. Het is niet zomaar een knop omzetten. ;)
En daar is smartglass voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uniciteit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 01:09:
[...]

Een interface is doorgaans niet het meeste werk aan een applicatie. Ze hebben echter wel al de API's en tools klaar om developers zo snel mogelijk aan de slag te laten gaan. Dat moet Sony dus nog op gaan zetten (of op zijn minst met de eerste versie op de proppen komen).

Al zou het me niet verbazen als Sony straks een soort Android-apps gaat laten draaien. Dan staat het weer gelijk denk ik, maar ze hebben er beiden nog niets over los gelaten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Zo dan EDGE magazine heeft haar keuze gemaakt lijkt het...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hofwaY7.jpg

bron

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Uniciteit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:04:
Ik hoop echter dat ze zoveel mogelijk diensten - dus ook 3rd parties zoals Spotify - gaan toestaan, want dat maakt het PlayStation 4 platform voor de consument meteen een stuk interessanter.
Hoewel het mooi zou zijn is Sony haar eigen spotify aan het pushen: Music unlimited. Daar had je vorig jaar een actie dat als je plus member was je voor 12,50 een premium jaar abbo kon aflsuiten. needless to say heb ik dat gedaan. verder hebben ze nu Vidzone, music unlimited, en de youtube app voor de eu en in de vs heb je natuurlijk nog video unlimited. Maargoed hiernaast draait ook gewoon netflix etc dus spotify zou niet onmogelijk zijn.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol. The amount of fanboys is too damn high.

Goed, daar gaan we dus ook geen objectieve reviews meer van krijgen.
Opvallend overigens dat de games die ze daarbij dan opnoemen allemaal multi-platform zijn (of niet allemaal PS-only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Leuk hoor dat Xbox fans nu allemaal gaan roepen dat Edge nu biased is maar dat heeft MS toch echt zelf veroorzaakt. Ik zie ook geen enkele reden om een One te overwegen en ik kom van een 360.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:18:
Leuk hoor dat Xbox fans nu allemaal gaan roepen dat Edge nu biased is maar dat heeft MS toch echt zelf veroorzaakt. Ik zie ook geen enkele reden om een One te overwegen en ik kom van een 360.
Ze hebben vaker van dit soort Daily Mail headlines gebruikt (ook pro-ms of pro-nintendo) maar de manier waarop vind ik nu wel erg extreem.
Journalisten worden geacht objectief te zijn en het lijkt er nu sterk op dat ze dat bij Edge niet meer zijn. Is niet erg, maar ik zou het ook niet prettig vinden als Tweakers ineens pro-Sony gaat zijn, puur omdat ze wat onenigheid hadden over zaken die er nu niet meer toe doen.

Maar goed, ik denk dat ze nu wat geannuleerde interviews zullen krijgen de komende tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:24:
[...]
Ze hebben vaker van dit soort Daily Mail headlines gebruikt (ook pro-ms of pro-nintendo) maar de manier waarop vind ik nu wel erg extreem.
Journalisten worden geacht objectief te zijn en het lijkt er nu sterk op dat ze dat bij Edge niet meer zijn. Is niet erg, maar ik zou het ook niet prettig vinden als Tweakers ineens pro-Sony gaat zijn, puur omdat ze wat onenigheid hadden over zaken die er nu niet meer toe doen.

Maar goed, ik denk dat ze nu wat geannuleerde interviews zullen krijgen de komende tijd :+
Leuk hoor maar waar Edge kennelijk Sony minded is is PU bijvoorbeeld overduidelijk MS minded :+ . Het zal mij allemaal een zorg zijn, ik koop wat op mijn wensen aansluit. Dat een paar journo's dan kennelijk niet vakbekwaam zijn moeten ze lekker zelf weten.

Ik denk trouwens niet dat Edge daar heel wakker van zou liggen. Waar MS wat reviews cancelt stopt Sony graag reviews toe.

Gelukkig zijn Paul en Juriaan wat dat betreft niet zo doorzichtig (al zullen hun privé ook vast hun voorkeuren hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:12:

Opvallend overigens dat de games die ze daarbij dan opnoemen allemaal multi-platform zijn (of niet allemaal PS-only)
Er staan ook gewoon Nintendo games tussen, dit heeft niks met PS4 VS XBO te maken maar met het feit dat zij dat de beste games vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ CR1691: Ik zie PU anders meer negatieve dingen over de X1 schrijven dan over de PS4.

Die Edge cover is wel lekker direct erop, BAM. Haha. :+

Ben benieuwd wat er precies allemaal in staat (hoewel, ik kan het ook wel raden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Buiten de inhoudelijke discussie, zit je wel bizar op glad ijs als je zo bizar groot deze conclusie neerzet als journalist. Als opeens het verhaal de andere kant op gaat draaien (Sony komt paar maanden later, weet ik veel wat), heb je met 1 cover zojuist compleet je credibility verschoten.

Ik hoop toch dat T.net hier geen artikel over gaat maken, dat kan nog eens leuke situaties creëren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:33:
@ CR1691: Ik zie PU anders meer negatieve dingen over de X1 schrijven dan over de PS4.

Die Edge cover is wel lekker direct erop, BAM. Haha. :+

Ben benieuwd wat er precies allemaal in staat (hoewel, ik kan het ook wel raden).
Nou op die Florian en Jurjen na zijn het toch allemaal MS fans. Niet dat mij dat uitmaakt maar als je een artikel begint met ''de wacht mag dan MS minded zijn'' dan verneuk je ook aardig je imago :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:12:
Lol. The amount of fanboys is too damn high.

Goed, daar gaan we dus ook geen objectieve reviews meer van krijgen.
De games die ze overigens opnoemen, hebben geen enkele betrekking tot dat item, zoals ik het lees:
We detail how Sony crushed Microsoft at E3 2013 and why PS4 is your next console in the new issue of Edge magazine.

Our extended Hype section takes in the biggest and most significant new games to emerge from this year’s E3, including Metal Gear Solid 5, The Division, Titanfall, Battlefield 4, Watch Dogs, Dark Souls II, Final Fantasy XV and many more.
Het eerste gaat gewoon over de consoles, en in de "Hype section" behandelen ze daarnaast gewoon games die op de E3 zijn getoond.
SinergyX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:35:
Buiten de inhoudelijke discussie, zit je wel bizar op glad ijs als je zo bizar groot deze conclusie neerzet als journalist. Als opeens het verhaal de andere kant op gaat draaien (Sony komt paar maanden later, weet ik veel wat), heb je met 1 cover zojuist compleet je credibility verschoten.

Ik hoop toch dat T.net hier geen artikel over gaat maken, dat kan nog eens leuke situaties creëren :P
Daarom staat er ook: "Why the only option right now is PS4". Oftwel, op dit moment. Als het verhaal de komende maanden de andere kant op draait, dan hebben ze verder niks gelogen.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 02-07-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:43:
[...]

De games die ze overigens opnoemen, hebben geen enkele betrekking tot dat item, zoals ik het lees:

[...]

Het eerste gaat gewoon over de consoles, en in de "Hype section" behandelen ze daarnaast gewoon games die op de E3 zijn getoond.
Het gaat er ook helemaal niet om wat er nou eigenlijk in staat. Veel mensen kopen het blad niet, maar zien de voorkant wel gewoon staan in de winkel. En dat is nou juist wat ik bedoel met een Daily Mail headline (of Telegraaf-headline voor de Nederlanders). Puur gericht op het verkopen van bladen zonder daadwerkelijk iets toe te voegen.

Als er had gestaan "Why Sony won E3" dan had het een logische titel geweest, maar dit gaat meteen weer een stap verder.
CR1691 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Nou op die Florian en Jurjen na zijn het toch allemaal MS fans. Niet dat mij dat uitmaakt maar als je een artikel begint met ''de wacht mag dan MS minded zijn'' dan verneuk je ook aardig je imago :+
Ik vond ze op de E3 anders vooral heel jubelend over de PS4. PU heeft ook aardig wat PS-aanhangers. Jurjen is trouwens Nintendo-aanhanger, geen MS-aanhanger.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 02-07-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:08:
[...]

Een interface is doorgaans niet het meeste werk aan een applicatie. Ze hebben echter wel al de API's en tools klaar om developers zo snel mogelijk aan de slag te laten gaan. Dat moet Sony dus nog op gaan zetten (of op zijn minst met de eerste versie op de proppen komen).

Al zou het me niet verbazen als Sony straks een soort Android-apps gaat laten draaien. Dan staat het weer gelijk denk ik, maar ze hebben er beiden nog niets over los gelaten.
Hehe, daar zat ik ook al aan te denken. MS zet een windows app store op de X1, en Sony schakelt Google in voor Android. Google zit daar natuurlijk om te springen, want zij wilden al een chrome browser leveren voor de PS3, maar zijn daar uiteindelijk van afgeweken vanwege te weinig ram op de PS3. Zou wel vet zijn, als de PS4 gewoon android kan draaien in een emulator. Android wordt immers steeds beter geschikt gemaakt voor de tv dankzij dingen zoals GoogleTV, Ouya, en de talloze android tv-sticks.

Maar ook hierbij geldt: eerst moet MS de zet naar een appstore zetten. Pas dan zal Sony moeten schakelen.
swopdark schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:11:
[...]

Hoewel het mooi zou zijn is Sony haar eigen spotify aan het pushen: Music unlimited. Daar had je vorig jaar een actie dat als je plus member was je voor 12,50 een premium jaar abbo kon aflsuiten. needless to say heb ik dat gedaan. verder hebben ze nu Vidzone, music unlimited, en de youtube app voor de eu en in de vs heb je natuurlijk nog video unlimited. Maargoed hiernaast draait ook gewoon netflix etc dus spotify zou niet onmogelijk zijn.
wtf... 12,50 voor een premium jaarabbonement... Waarom ben ik pas sinds kort ps+ member... Betaal nu 10 euro p/m aan spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:48:
[...]
Het gaat er ook helemaal niet om wat er nou eigenlijk in staat. Veel mensen kopen het blad niet, maar zien de voorkant wel gewoon staan in de winkel. En dat is nou juist wat ik bedoel met een Daily Mail headline (of Telegraaf-headline voor de Nederlanders). Puur gericht op het verkopen van bladen zonder daadwerkelijk iets toe te voegen.
Nou ja je zegt het alsof je de genoemde games als onderdeel van het desbetreffende artikel ziet. Ik zie verder ook echt niets raars staan. Wat moeten ze dan, geen games opnoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:48:
[...]

Jurjen is trouwens Nintendo-aanhanger, geen MS-aanhanger.
Ja dat weet ik, ik was vroeger lid van N64 Magazine, daar werkte hij voor hij naar de PU ging omdat N64 failliet was. Ik zeg ook nergens dat hij voor MS is. Toen had hij al dat gigantische Nintendo logo op zijn been :+ . Mooie vent trouwens die ook kritisch op Big N durft te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CR1691 op 02-07-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
CR1691 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:52:
[...]

Ja dat weet ik, ik was vroeger lid van N64 Magazine, daar werkte hij voor hij naar de PU ging omdat N64 failliet was. Ik zeg ook nergens dat hij voor MS is. Toen had hij al dat gigantische Nintendo logo op zijn been :+ . Mooie vent trouwens die ook kritisch op Big N durft te zijn.
En daarbovenop, herkent hij gewoon duidelijk de echte parels tussen het aanbod van de rest. Zo gaf hij de eerste god of war terecht een dikke 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Poll toegevoegd. Daarnaast éénmalig gepost in het PS4 topic en het Xbox One topic.

Poll: Favoriete next-gen console: PlayStation 4, Wii U, Xbox One?
PlayStation 4
Wii U
Xbox One
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386960&layout=6&sort=prc

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 02-07-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Het lijkt erop dat MS's keuze om de DRM weg te halen zijn vruchten afwerpt.

Sony Computer Entertainment America President and CEO Jack Tretton legt uit waarom de Ps camera niet standaard bij de Ps4 geleverd wordt (je wordt automatisch naar de juiste tijd gebracht):

YouTube: Up At Noon - Sony on Xbox's 180, PS4's Future

Iets erna spreekt hij ook over de Vita. Ik kan eigenlijk aanraden om heel het filmpje te bekijken.

[ Voor 17% gewijzigd door witeken op 02-07-2013 20:46 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

witeken schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:43:
Sony Computer Entertainment America President and CEO Jack Tretton legt uit waarom de Ps camera niet standaard bij de Ps4 geleverd wordt (je wordt automatisch naar de juiste tijd gebracht):
Eerste zin:
I feel like we (Sony) have more experience in motion gaming than anybody
Allemachtig -O- En er mee weg komen ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:49:
Omdat motion gaming ook veel minder interesse wekt bij de hardcore fans :p (bv het publiek daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:49:
[...]

Eerste zin:

[...]

Uh... Dat is toch ook gewoon zo? De PS2 had al de eyetoy, dat valt ook onder motion gaming }:O ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Eyetoy PS2 is gereleased op 4 juni 2003
Kinect x360 gereleased op 4 okt 2010
Nintendo Wii gereleased 19 november 2006

Dus ja hij heeft gelijk als het om de direct concurrentie gaat ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 02-07-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Uniciteit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:04:
Poll toegevoegd. Daarnaast éénmalig gepost in het PS4 topic en het Xbox One topic.

Poll: Favoriete next-gen console: PlayStation 4, Wii U, Xbox One?
PlayStation 4
Wii U
Xbox One
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik mis de optie: Ik ben er nog niet over uit of zoiets dergelijks.
Zelf ben ik er dus niet over uit, beiden consoles lijken mij wel wat al zal ik ze niet bieden gaan kopen.
Ik wacht het dus nog maar even af totdat ze gaan uitkomen, we zullen dan de poll nog eens plaatsen? :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Trishul schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:58:
[...]

Uh... Dat is toch ook gewoon zo? De PS2 had al de eyetoy, dat valt ook onder motion gaming }:O ....
Ervaring bouw je niet op door ergens als eerste mee te zijn. Ervaring bouw je door continu datgene te verbeteren, er continu mee bezig te zijn, te promoten, zelf spellen voor uit te brengen, uitgevers pushen, etc. etc.

Sony staat van de 3 grote op de laatste plek wat dat betreft. Melden dat er ooit al een keer een camera met 1 game is geweest, en dat dat betekent dat je meer ervaring hebt, is in ieder geval onzin.

Nintendo heeft 100 miljoen Wii's verkocht op basis van motion gaming. Als Sony nu zegt dat ze meer ervaring hebben omdat de PS2 een PS Eye had is wel erg treurig.
Chaoss schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:03:

De Xbox Live Vision camera kwam uit voor de release van de Wii. In deze redenatie heeft Nintendo van de 3 dus de minste ervaring in motion gaming :p

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 02-07-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Meeste experience, maar minste succes, weet nu niet of je daar nu echt trots op kan zijn :P

PS Eye deed later trouwens nog perfect werk als webcam, 1 van de beste nightviews van de op dat moment beschikbare cams.

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 02-07-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

pino85 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:05:
Ik mis de optie: Ik ben er nog niet over uit of zoiets dergelijks.
Zelf ben ik er dus niet over uit, beiden consoles lijken mij wel wat al zal ik ze niet bieden gaan kopen.
Ik wacht het dus nog maar even af totdat ze gaan uitkomen, we zullen dan de poll nog eens plaatsen? :)
Als je er nog niet uit bent stem je gewoon niet ;)? Er wordt ook niet gevraagd welke je gaat kopen maar wat je favoriete is.

[ Voor 7% gewijzigd door witeken op 02-07-2013 22:40 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

PWM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:22:

Ervaring bouw je niet op door ergens als eerste mee te zijn. Ervaring bouw je door continu datgene te verbeteren, er continu mee bezig te zijn, te promoten, zelf spellen voor uit te brengen, uitgevers pushen, etc. etc.

Sony staat van de 3 grote op de laatste plek wat dat betreft. Melden dat er ooit al een keer een camera met 1 game is geweest, en dat dat betekent dat je meer ervaring hebt, is in ieder geval onzin.
Ik denk dat Sony snel heeft ingezien dat motion gaming op het moment van release niet het grote geld zou opbrengen. Uiteindelijk hebben ze het al twee consoles lang geprobeerd. Daarmee doe je een hoop ervaring op. (over hoe het niet moet)
Nintendo heeft 100 miljoen Wii's verkocht op basis van motion gaming. Als Sony nu zegt dat ze meer ervaring hebben omdat de PS2 een PS Eye had is wel erg treurig.
Hoewel ik denk dat Nintendo als enige bedrijf het motion gebeuren zo groot heeft kunnen maken als dat het nu is denk ik ook dat ze er het meeste kaas van hebben gegeten. Ik denk echter dat zowel Sony als MS op hun eigen gebied een veel technisch hoogstaander product hebben neergezet. De intresse voor motion gaming is echter vrij beperkt en daarnaast moet het erg hard werken om de aandacht vast te houden wanneer je niet alle games ermee (of je nu wilt of niet) laat werken zoal de Wii dat doet. Ik hoop voor alle xbox one bezitters dat MS het uit haar hoofd laat om alle games kinect verplicht te maken. En dan heb ik het niet over voice commands want dat heeft niks met de kinect hardware te maken. Dat kan ook gewoon met een mic.

Als ik om me heen kijk bij vrienden met een wii of kinect dan staat bij bijna iedereen de complete wii te versloffen en ligt de kinect camera ergens in een kast of is verkocht. Idem met mijn pseye en move controller (konami HD is wel erg fijn ermee trouwens). Niet direct aan lack van support maar meer "been there done that"

Ik zeg niet dat motion controlled gaming dood is maar een paar zakken bloed infuus zou geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Iemand enig idee waarom het PS4 op slot is gegooid? Kan toch niet aan die spelling poll liggen?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Arx schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:58:
Iemand enig idee waarom het PS4 op slot is gegooid? Kan toch niet aan die spelling poll liggen?
Ik denk dat het wel met die off-topic discussie te maken heeft, maar dat weten we achteraf pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

beetje jammer dat het zolang duurt :P

niet dat ik iets te posten heb... =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Motion gaming is idd een beetje passe. Leuk voor huis-, tuin, en keukenspelletjes, maar de echte gamer zit er gewoon niet op te wachten.

Op de Wii voegde het bij veel spellen ook niet veel toe overigens. Bij Mario galaxy bijv. : je kan schudden en dan trigger je een spin om vijanden uit te schakelen. Leuk en aardig, maar dat had ook met een knopje gekund. Verder deed het er niet veel toe, op wat speciale levels na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
Chaoss schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:03:

Voeg daar maar de Sega Activator aan toe gereleased in 1993.
Sony was eeeecht niet de eerste. En zelfs toen was het al crappy
:P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
nieuws: Sony overweegt strenge drm-mechanismen voor 4k-mediaspeler

Eerste stap om bij PS4 dergelijke techniek ook te gaan toepassen? Immers heeft Sony al aangegeven dat PS4 4k video output gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
SinergyX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:13:

Eerste stap om bij PS4 dergelijke techniek ook te gaan toepassen? Immers heeft Sony al aangegeven dat PS4 4k video output gaat ondersteunen.
Don Matrick is naar Zynga gegaan, niet Sony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Laat ze eerst maar met een algemene industrie geaccepteerde 4k standaard komen, ipv exotische apparaten die je na een paar jaar weg kan gooien. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Arx schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:28:
Laat ze eerst maar met een algemene industrie geaccepteerde 4k standaard komen, ipv exotische apparaten die je na een paar jaar weg kan gooien. :)
Er is al een standaard.... Ultra HD.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

witeken schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:44:
[...]

Er is al een standaard.... Ultra HD.
Voor een mediaspeler? Dacht het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Een mediaspeler moet toch gewoon maar de opgenomen ultra hd-content afspelen?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wel aardig item op gamekings.tv: De kwestie iver Sony en Microsoft. Over het hele PS4 vs XBone verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

witeken schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:58:
Een mediaspeler moet toch gewoon maar de opgenomen ultra hd-content afspelen?
Ik doel natuurlijk op het artikel die het over de beveiliging van het medium heeft. :) Ultra HD is een video formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Chaoss schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:01:
Wel aardig item op gamekings.tv: De kwestie iver Sony en Microsoft. Over het hele PS4 vs XBone verhaal.
Net even gekeken, interessant item :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Inderdaad, een leuke item :) . Kreeg wel beetje het idee dat JJ vooral pro Xbox is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
iSpaceman schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:42:
Inderdaad, een leuke item :) . Kreeg wel beetje het idee dat JJ vooral pro Xbox is
Niet pro, maar hij snapt de visie welke MS wilde brengen, maar daar compleet de mist in gaat. Boris lijkt echt de conservatieve gamer, het is goed zo en zo gaan we verder. Innovatie komt niet uit het vasthouden aan wat er nu goed is :P

Enige irratie, JJ wil wat vertellen uit z'n visie, hoppa Boris er weer overheen met zijn 'uitgesproken mening'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

SinergyX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:51:
[...]

Niet pro, maar hij snapt de visie welke MS wilde brengen, maar daar compleet de mist in gaat. Boris lijkt echt de conservatieve gamer, het is goed zo en zo gaan we verder. Innovatie komt niet uit het vasthouden aan wat er nu goed is :P

Enige irratie, JJ wil wat vertellen uit z'n visie, hoppa Boris er weer overheen met zijn 'uitgesproken mening'.
Ik vind dat Boris het heel helder uitlegt en precies de vinger op de zere plek legt. JJ vond ik wat chaotisch en langdradig overkomen, misschien had hij wat teveel koffie op. :9 Boris wist hier sportief mee om te gaan als vertaler. :z Zoals ze hebben verteld, het was niet de innovatie, game support,etc. maar communicatie en informatie voorziening van Microsoft. Ik denk dat we dezelfde conclusies in dit forum al eerder hadden gevonden.

Ik overweeg tegenwoordig een pitty-buy van de Xbox 180, naast de PS4. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Heel boeiend item inderdaad van Gamekings. Ik weet dat niet iedereen hier Gamekings even hoog heeft zitten, maar wat mij betreft zijn JJ en Boris (en Jan van de PU) toch wel de beste gamejournalisten van Nederland. Vooral mooi om te zien dat ze het niet perse eens zijn, maar dat er echt een discussie is en dat er dus niet alleen 1 mening naar voren komt.

Ik ben echt heel benieuwd of Microsoft zich dit jaar nog gaat herpakken en de communicatie gaat verbeteren. En ook of Sony het voor elkaar krijgt om tot de launch de positieve vibe weet vast te houden.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online

hehe.. Ik vind dat echt een ongelooflijk slecht geschreven artikel. De auteur vind het nodig om de vergelijking te trekken met de PS4, en hoe die anders is dan de X1 met z'n always on check...

Terwijl we inmiddels wel weten dat de verschillende Sony divisies ook echt anders opereren. Kijk maar naar de openheid van de Xperia tak, en vergelijk dat eens met de Sony Pictures tak. Is ook niet vreemd, aangezien de een slechts hardware levert en de ander content. Playstation is hierin altijd een buitenbeentje geweest, omdat zij zowel hardware als content produceren. Vandaar ook de andere keuze m.b.t. DRM. Ze kunnen de 4K DRM wel gaan toepassen voor de PS4, maar dan zul je daar slechts mee te maken krijgen bij het afspelen van een 4K film. Overigens staat nog niets zeker wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Trishul schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:13:
[...]

hehe.. Ik vind dat echt een ongelooflijk slecht geschreven artikel. De auteur vind het nodig om de vergelijking te trekken met de PS4, en hoe die anders is dan de X1 met z'n always on check...
De PS4/Xbox One wordt in het hele artikel welgeteld 1 x genoemd. Daarbij is het natuurlijk wel opvallend als hetzelfde bedrijf aan de ene kant een concurrent aanvalt op X, terwijl ze aan de andere kant een rigoureuzere maatregel nemen op een vergelijkbaar onderwerp.

De verschillende business units zijn leuk in de vergelijking, maar Sony = Sony in dit geval. Als je een Youtube filmpje maakt waarin je de DRM van een concurrent belachelijk maakt, en vervolgens als hetzelfde bedrijf een apparaat op de markt wil brengen waarin de DRM zelf verder gaat (check op elke start), dan mag je ook wel even bukken voor wat kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergelijkbaar? Dus een game kun je ook in een container downloaden, op een stick knallen, en direct spelen? Echt totaal niet te vergelijken. PS3 heeft ook gewoon Cinavia voor films, alleen geen online check, maar het voorkomt beide het goed afspelen van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

5 minuten volgehouden, daarna video weggeklikt. 35 minuten durend filmpje, kom om zeg. Come to the point. Vind JJ trouwens duidelijk pro Xbox.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-07-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die opmerking over de PS4 had gewoon achterwege kunnen blijven, ander product, ander publiek, andere media en de filmindustrie heeft nog veel meer problemen met illegaal gedownloade content. Een opmerking over de ps4 voegt gewoon niets toe, Sony heeft het recht om bij totaal verschillende producten een verschillend drm beleid te voeren.
voxxel schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:34:
Heel boeiend item inderdaad van Gamekings. Ik weet dat niet iedereen hier Gamekings even hoog heeft zitten, maar wat mij betreft zijn JJ en Boris (en Jan van de PU) toch wel de beste gamejournalisten van Nederland. Vooral mooi om te zien dat ze het niet perse eens zijn, maar dat er echt een discussie is en dat er dus niet alleen 1 mening naar voren komt.
Mee eens er lopen bij gamekings een aantal zeer goede journalisten rond met deccennia ervaring in de gaming industrie. En ze hebben allemaal een eigen mening en dat is prima.
Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:19:
[...]

5 minuten volgehouden, daarna video weggeklikt. 35 minuten durend filmpje, kom om zeg. Come to the point. Vind JJ trouwens duidelijk pro Xbox.
Tjah als je het geen kans wilt geven dan is dat jouw probleem :) het is een kwestie die je niet in 5 minuten kunt bespreken er valt veel over te zeggen. Wel frapant dat je binnen 5 minuten al het oordeel hebt kunnen vellen dat JJ pro xbox is, want dat is hij helemaal niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Chaoss op 03-07-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:07:
Vergelijkbaar? Dus een game kun je ook in een container downloaden, op een stick knallen, en direct spelen? Echt totaal niet te vergelijken. PS3 heeft ook gewoon Cinavia voor films, alleen geen online check, maar het voorkomt beide het goed afspelen van films.
Precies. Totaal niet vergelijkbaar. DRM op films zijn makkelijker te omzeilen vergeleken met games. Games hebben meestal ook een online component, wat checks en verificatie makkelijker maakt. En ik vind die vergelijking met de verschillende business units inderdaad leuk, omdat ze voor Sony (helaas) nog steeds relevant zijn, ook al willen ze het graag anders. Daarvoor is ook Kaz Hirai aangesteld, om de verschillende business units meer te stroomlijnen. Je gaat me niet vertellen dat je vind dat de Xperia tak net zo gesloten is als de camcorder tak, om maar iets te noemen. Er is echter wel vooruitgang te zien in het 'stroomlijnings' plan, namelijk de PS4. Ook interessant is dat destijds bij de PS3 engineers het voor het zeggen hadden, en nu dus game developers, de PS4 lead architect is namelijk Mark Cerny, ook wel bekend als een veteraan in het wereldje. Hij heeft de unified memory architecture er uiteindelijk doorgedrukt. Vergelijk dit maar eens met de PS3 destijds, waar Ken Kutaragi zeer trots de specificaties van de PS3 presenteerde, een exotisch powerhouse dat totaal niet developer vriendelijk was.

En trouwens, Sony heeft nog helemaal geen definitief besluit hierover genomen. Dus het is nog maar de vraag in hoeverre, wat jij noemt, het 'rigoureuzere maatregel', doorgevoerd wordt.
PWM schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:19:
[...]

De PS4/Xbox One wordt in het hele artikel welgeteld 1 x genoemd. Daarbij is het natuurlijk wel opvallend als hetzelfde bedrijf aan de ene kant een concurrent aanvalt op X, terwijl ze aan de andere kant een rigoureuzere maatregel nemen op een vergelijkbaar onderwerp.

De verschillende business units zijn leuk in de vergelijking, maar Sony = Sony in dit geval. Als je een Youtube filmpje maakt waarin je de DRM van een concurrent belachelijk maakt, en vervolgens als hetzelfde bedrijf een apparaat op de markt wil brengen waarin de DRM zelf verder gaat (check op elke start), dan mag je ook wel even bukken voor wat kritiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 03-07-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:07:
Vergelijkbaar? Dus een game kun je ook in een container downloaden, op een stick knallen, en direct spelen? Echt totaal niet te vergelijken.
En ja :? I.p.v. een stick moet hij op een rond schijfje, maar dan ben je er ook wel. Hoe dat zo met de Xbox One/PS4 gaat werken weten we natuurlijk, gelukkig, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Yes, idd goed item! Helemaal afgekeken O-)

En een HEEL goed punt overigens wat ze maken, en dat ik nog niet/nauwelijks voorbij heb horen komen is deze:
Hoe zit het over 20 - 30 jaar, desnoods over 50 jaar, als je je X1 uit de kast haalt, afstoft, en aansluit om een game te spelen? Zijn de servers dan nog wel 'up' om mijn single-player games te kunnen spelen (vanwege always-online om DRM te checken)? Zoals veel mensen doen met hun NES, SNES, PSX, Dreamcast, etc.

Ze hebben dat er nu wel uitgesloopt, maar boy o boy, wat een domme "feature" was dat zeg :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Dan hadden ze net zoals nu een patch uitgebracht waardoor het DRM wordt opgeheven?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:47
uchiha tijntje schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:46:
Dan hadden ze net zoals nu een patch uitgebracht waardoor het DRM wordt opgeheven?
Maar hoe zit het dan met games die afhankelijk zijn van cloud? Ik denk niet dat elke game ontwikkelaar over 10 jaar de moeite neemt om hun games te patchen om geschikt te maken voor offline gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 12:27
Vind hun site filmpjes maar lastig. Zijn ze anti @pple ofzo daar... Kan alleen op pc kijken iPhone gaat helaas niet. Ben wel benieuwd naar het filmpje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:55:
[...]

En ja :? I.p.v. een stick moet hij op een rond schijfje, maar dan ben je er ook wel. Hoe dat zo met de Xbox One/PS4 gaat werken weten we natuurlijk, gelukkig, niet.
Okay, dus een game zit ook in een container, hoef je niet uit te pakken, je hoeft je console niet om te bouwen, je kan gelijk online gamen? Denk even logisch na en bedenk even de schaal waarop films en series gepirate worden. Ga je dat, op een 4K speler die toch niemand gaat halen, echt vergelijken met een mainstream console?
JT888 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 01:50:
Vind hun site filmpjes maar lastig. Zijn ze anti @pple ofzo daar... Kan alleen op pc kijken iPhone gaat helaas niet. Ben wel benieuwd naar het filmpje namelijk.
Wel eens van een app gehoord?

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 04-07-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Laatst online: 28-07 09:17
iSpaceman schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:42:
[...]

GameKings wordt steeds meer een format met 2 pratende hoofden die beide kanten van een zaak beargumenteren en vervolgens geen eindoordeel of eigen mening geven. Lekker veilig maar het word wat zouteloos zo. Je moet het wel heel bont maken met een game om alleen maar negatieve reacties te krijgen in een GameKings item.

Zeker met de hele X-Box One soap bleef GK de hele tijd nuanceren. Die DRM zou ook voordelen hebben. Sony zou het ook gaan doen, etc etc. Toen Microsoft uiteindelijk 180 graden om ging had GameKings alleen maar eerder geschoten E3 items liggen en was er geen serieuze ractie op hun site.

Nee dan de cover van de nieuwe Edge. Die is tenminste duidelijk (zal ook wel een stukje marketing zijn >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is die editie van EDGE al te downloaden eigenlijk? Heeft iemand 'm al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
boshar schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:33:
[...]

Zeker met de hele X-Box One soap bleef GK de hele tijd nuanceren. Die DRM zou ook voordelen hebben. Sony zou het ook gaan doen, etc etc. Toen Microsoft uiteindelijk 180 graden om ging had GameKings alleen maar eerder geschoten E3 items liggen en was er geen serieuze ractie op hun site.

Nee dan de cover van de nieuwe Edge. Die is tenminste duidelijk (zal ook wel een stukje marketing zijn >:) )
Dat is de taak van GK toch ook? Die DRM had ook grote voordelen, en je moet als 'journalist' dat ook erkennen. Veel mensen zijn op de hate-train gestapt, en krijgen een grote waas voor hun ogen als het gaat om DRM. Behalve als het om Steam gaat.... of Apple Store.... of Google.... Dan is het helemaal okay natuurlijk.

Hypocriet vind ik dat eerlijk gezegd.

Dramatische communicatie? Jezeker! Dramatische plannen? Zeer zeker niet! Je kan het prefereren om bij fysieke media te blijven, maar met een Steam-achtige constructie (maar dan nog soepeler!) is niks mis (alleen een andere (modernere naar mijn mening) visie)

Misschien komt het omdat ik bijna twee weken van internet vestoten was (vakantie) waardoor ik geen negatieve emoties heb opgebouwd, maar toen ik terug was zag ik het eindplaatje van de Xbox One en dit was niet veel anders dan ik zelf zou hebben bedacht. Een digitaal eigenaarschap, die je aan iemand anders door kan geven (simulatie van kopen), en als je zelf niet gebruikt door anderen kan worden gebruikt (simulatie van lenen). Je kan nog steeds discs kopen met hoesjes (voor de verzamelaar). Niks mis mee, en naar mijn mening veel eerlijker dan welke andere vorm van DRM die ik tot nu toe heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Steam, de App Store, en Google koop je dan ook geen fysieke kopiën die je niet uit kan lenen. Je snapt toch wel dat dit juist het punt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:25:
Bij Steam, de App Store, en Google koop je dan ook geen fysieke kopiën die je niet uit kan lenen. Je snapt toch wel dat dit juist het punt is?
En daar zit juist het punt waar MS verder wilde gaan, fysiek, digitaal, maakt niet uit, alles op 1 grote digitale hoop en vanuit daar spul 'uitlenen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Je kan het dus WEL uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

GameKings wordt steeds meer een format met 2 pratende hoofden die beide kanten van een zaak beargumenteren en vervolgens geen eindoordeel of eigen mening geven. Lekker veilig maar het word wat zouteloos zo. Je moet het wel heel bont maken met een game om alleen maar negatieve reacties te krijgen in een GameKings item.

Jij zegt wat ik dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels wel ja, maar dat is het punt toch helemaal niet?
SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:31:
[...]

En daar zit juist het punt waar MS verder wilde gaan, fysiek, digitaal, maakt niet uit, alles op 1 grote digitale hoop en vanuit daar spul 'uitlenen'.
En hoe dat precies zou gaan werken, zullen we dus nooit weten. Ik blijf nog steeds grote vraagtekens zetten aan het onbeperkt op afstand uitlenen van digitale kopiën, zoals zoveel mensen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens, deze discussie hebben we nu al 30x gehad, zowel hier als in andere topics. Het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen, zeker als het toch niets oplevert want er is geen conclusie.

In ieder geval gaat de Xbox Live Ultimate Game Sale weer verder (vandaag met Forza Hoizon, Witcher 2, Left 4 Dead, Orange Box en Crysis 3). Ik vind dit wel een mooie actie eigenlijk. Kortingen tussen de 50 en 85% is gewoon erg netjes.
Als ze dit een normale jaarlijkse actie maken, dan denk ik dat ze dit wel veel positieve reacties oplevert. Nog even afwachten of er nog veel grote of nieuwe games bijkomen, maar tot nu toe zijn er al 3 van een jaar of jonger.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:21:
En hoe dat precies zou gaan werken, zullen we dus nooit weten. Ik blijf nog steeds grote vraagtekens zetten aan het onbeperkt op afstand uitlenen van digitale kopiën, zoals zoveel mensen doen.
De technische haalbaarheid was een behoorlijk stuk realistischer dan menig andere feature die tijdens de E3 langskwam vanuit beide partijen. In de praktijk liep je alleen tegen bepaalde aspecten aan die niet makkelijk op te lossen zijn (24u check was ws voor deze 'share' update).

Beide aspecten van het digitaal uitlenen zijn nu al in de praktijk terug te vinden, het was alleen kwestie van die 2 samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb het anders gisteravond met plezier op de iPad zitten kijken :) Gewoon in de browser.
SeamusXanthus schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:17:
[...]
Dat is de taak van GK toch ook? Die DRM had ook grote voordelen, en je moet als 'journalist' dat ook erkennen. Veel mensen zijn op de hate-train gestapt, en krijgen een grote waas voor hun ogen als het gaat om DRM. Behalve als het om Steam gaat.... of Apple Store.... of Google.... Dan is het helemaal okay natuurlijk.
Die andere stores zijn niet 1:1 te vergelijken. Zoals ze bij Gamekings ook zeiden, de store van Apple heeft een ander voordeel: Dat games bijna niks kosten. Dan is DRM ook niet zo erg. Microsoft was echt geen games voor een paar euro gaan aanbieden.

Op Apple Store is er concurrentie, met honderdduizenden onafhankelijke ontwikkelaars, wat de prijs omlaag drijft. Zodra Microsoft de retail kanalen uit weet te sluiten, hebben ze een monopolie op hun eigen store (samen met een handjevol uitgevers) en kunnen ze vragen wat ze willen. Dan wordt de prijs gebaseerd op winstmaximalisatie (het optimale punt van aantal verkopen maal de prijs), en niet zoals nu omlaag gedreven door de concurrerende retailers.

Dat er geen concurrentie is op prijsgebied tussen de verschillende developers is lijkt me duidelijk, het is echt geen toeval dat de adviesprijs van elk spel exact 59,99 is. Als je ziet dat bijvoorbeeld Metro Last Light voor een tiende van het budget van bijvoorbeeld een Call of Duty gemaakt is, maar toch voor dezelfde prijs in de markt gezet wordt.. Dat is ook weer die winstmaximalisatie aan het werk, en de enige reden dat we ze toch voor 45 euro kunnen krijgen is omdat bepaalde retailers gaan stunten met de prijs.

Over Steam was ook een hoop discussie, ik heb alleen het gevoel dat die discussie een beetje verstomd is omdat de tegenstanders naar de console overgestapt zijn of illegaal zijn gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:29:
[...]

De technische haalbaarheid was een behoorlijk stuk realistischer dan menig andere feature die tijdens de E3 langskwam vanuit beide partijen. In de praktijk liep je alleen tegen bepaalde aspecten aan die niet makkelijk op te lossen zijn (24u check was ws voor deze 'share' update).

Beide aspecten van het digitaal uitlenen zijn nu al in de praktijk terug te vinden, het was alleen kwestie van die 2 samenvoegen.
Technische haalbaarheid en de financiele wil vanuit MS zijn twee totaal verschillende dingen. MS is een echte IT bedrijf wat zo goed als alles kan verwezenlijken met de X1, echter blijft het maar de vraag in hoeverre ze dat zullen toepassen, zeker aangezien MS een bedrijf is dat focust op dikke marges (windows en office tak, en de xbox tak ook steeds meer met alleen al $230 miljoen inkomsten aan XBL fees p/m...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Boris is groot Apple fan/adept... het zijn nu eenmaal de beperkingen van je device... simpel op te lossen door de volgende keer een Android device te kopen ;)
[...]

Dat is altijd al de format van GK geweest, de eerste uitzendingen op tv waren ook 3 pratende journalisten met elk hun eigen (al dan niet gedeelde) mening, waarbij ze juist duidelijk ieder hun eigen mening gaven en het niet probeerder samen te vaten in een "cijfer" omdat dat in veel gevallen niet genoeg zegt. En ook hier zie ik duidelijk 2 meningen naar voren komen.

En jah DRM heeft voordelen, en jah 2'de hnads games is een probleem voor uitgevers dat zie ik als PS adept zelfs. Steam kreeg eerst ook giga veel tegenwind en boe geroep maar inmiddels hebben veel PC gamers Steam omarmt omdat het veel voordelen heeft (goedkope games, scherpe, tijdelijke, aanbiedingen)

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 04-07-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SinergyX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:51:

Ik vind die filmpjes op Gamekings altijd leuk om te zien, maar Boris weet inderdaad wel altijd zijn mening door te drukken. Hij is ook vaak het meeste aan het woord, maar hij kan het wel altijd mooi uitleggen.
Sommige uitspraken van hun neem ik maar met een korrel zout. Nu beweren ze dat MS alsnog met een One zonder Kinect en voor 100 euro/dollar goedkoper gaat komen. En een tijd terug beweerden ze nog dat de PS4 zeker niet in 2013 ging komen...

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 04-07-2013 12:37 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Trishul schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:24:
Technische haalbaarheid en de financiele wil vanuit MS zijn twee totaal verschillende dingen. MS is een echte IT bedrijf wat zo goed als alles kan verwezenlijken met de X1, echter blijft het maar de vraag in hoeverre ze dat zullen toepassen, zeker aangezien MS een bedrijf is dat focust op dikke marges (windows en office tak, en de xbox tak ook steeds meer met alleen al $230 miljoen inkomsten aan XBL fees p/m...).
Elk bedrijf focust op dikke marges, MS is niets anders dan welk ander groot bedrijf in de tech-wereld. Financieel gezien zie ik weinig grote verschillen tussen het disc of digitaal systeem, het zijn de kleine marges van 'lenen ipv kopen' die de grootste afwijking zou moeten geven.

Ik denk dat niemand ooit zal weten wat nu de precieze reden is geweest achter het terugdraaien van dit systeem, was het de gamerscommunity, de winstmarges, de publishers/developers, of de technische onhaalbaarheid? Mischien wel combinatie van het geheel.

Het is jammer, hopelijk komt het nog ene keertje terug, het was in ieder geval weer een stap voorwaarts geweest in de toekomst. Nu maar weer extra ruimte gaan maken voor nóg meer ruimte voor die hoesjes.

En die hele GK's, ik neem ze al jaren niet meer serieus, het blijft gewoon humoristisch hoe zij met MMO's omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:29:
[...]

Boris is groot Apple fan/adept... het zijn nu eenmaal de beperkingen van je device... simpel op te lossen door de volgende keer een Android device te kopen ;)
Ondertussen is er al aangegeven dat er gewoon een GK app is en dat het filmpje op de iPad prima werkt, maar dat terzijde.
SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:37:
[...]

Het is jammer, hopelijk komt het nog ene keertje terug, het was in ieder geval weer een stap voorwaarts geweest in de toekomst. Nu maar weer extra ruimte gaan maken voor nóg meer ruimte voor die hoesjes.
Want? Je kan games niet meer via Live en PSN downloaden?

En ach, je hoeft nu tenminste geen externe HDD van 2TB aan je X1 te hangen, omdat je interne HDD anders na 15 games al vol zit. :+

[ Voor 39% gewijzigd door bram1984 op 04-07-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:43:
Want? Je kan games niet meer via Live en PSN downloaden?
Die discussie is al langs geweest en jij wil het blijkbaar niet snappen, vind ik helemaal best. Ik doe enkel geen moeite meer om dit nog uit te leggen.

(en waarom specifiek de X1 voor externe schijf? Je schiet je eigen vraag compleet lek door deze stelling - denk daar maar eens over na).

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:54:
[...]

Die discussie is al langs geweest en jij wil het blijkbaar niet snappen, vind ik helemaal best. Ik doe enkel geen moeite meer om dit nog uit te leggen.

(en waarom specifiek de X1 voor externe schijf? Je schiet je eigen vraag compleet lek door deze stelling - denk daar maar eens over na).
Je zegt letterlijk dat je nu weer ruimte moet maken voor hoesjes. Welke discussie? Als je zo nodig alles digitaal wilt hebben, koop je alles toch lekker digitaal. Als je console je fysieke games digitaal opslaat, ga je dan al je hoesjes ineens weggooien ofzo? Moeilijk doen om het moeilijk doen?

Waarom specifiek de X1? Laatste keer dat ik checkte kan je de interne HDD niet vervangen, en ik heb een flauw vermoeden dat je de X1 ook gaat halen, correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Games hoeven niet op je HD te blijven staan, eenmaal gekocht zijn ze gelinkt aan je PSN/Xlive account (drm) die games kun je vervolgens downloaden, spelen en eventueel weer verwijderen want je kunt ze altijd opnieuw downloaden zonder daar opnieuw voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:08:
Games hoeven niet op je HD te blijven staan, eenmaal gekocht zijn ze gelinkt aan je PSN/Xlive account (drm) die games kun je vervolgens downloaden, spelen en eventueel weer verwijderen want je kunt ze altijd opnieuw downloaden zonder daar opnieuw voor te betalen.
Is bekend, en dat kan nu niet? Wel lekker, even 50GB downloaden omdat je een verwijderde game weer een keer wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tuurlijk kan dat, maar je hoeft bij de X1 dus niet met een externe schijf te gaan werken als je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:10:
[...]

Wel lekker, even 50GB downloaden omdat je een verwijderde game weer een keer wilt spelen.
Ja, het is het één of het ander natuurlijk hè. Of 50GB vrij krijgen op je schijf en 'm later opnieuw moeten downloaden of 50GB minder ruimte hebben op je schijf.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach een groot gedeelte van de huidige PS3 games die je op BR-disc koopt moet je ook installeren, die nemen ook veel ruimte in op de HD en zul je dus op een gegeven moment moeten gaan verwijderen. Als je die game dan weer wilt spelen zul je die tergend trage installatie vanaf de BR-disc moeten doen er daarna nog eens een partij updates binnen moeten halen.

Beide consoles hebben een HD van 500gb en bij beide consoles heb je de keuze om deze HD's uit te breiden of niet. het hele DRM verhaal of waarom iemand een voorkeur heeft voor digitale games heeft daar weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40

Satom

Verzamel ervaringen

bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:10:
[...]

Is bekend, en dat kan nu niet? Wel lekker, even 50GB downloaden omdat je een verwijderde game weer een keer wilt spelen.
Zal het niet mogelijk worden om dit te exporteren, laten we zeggen, naar een 3TB NAS? :X Waarschijnlijk droom ik nu hardop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens, dit gaat allemaal over Pre-DRM Reversal. Hoe het nu gaat werken is onbekend, maar zoals het voorheen werd geschetst is het niet (helemaal) meer.

Interessanter lijkt het me om te praten over welke games er nu wel of niet bij de launch aanwezig gaan zijn en wat de verwachtingen voor Gamescom zijn.

Zijn hier bv nog Tweakers die naar Duitsland gaan afreizen?

Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!