Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
MeNTaL_TO schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:47:
Nou, dan hoop ik dat ze er wel heel veel tijd ingestoken hebben, 3 GB nodig voor OS vanwege Hyper-V en dan ook nog eens CPU tijd delen met de OS-en voor de rest van de intergraties VS 1 GB voor FreeBSD (1 OS) lijkt me puur op tekst lastig te optimaliseren en zeker als je de specs voor GPU en memory ook nog eens lager liggen.
OS geheugen kan natuurlijk veel taken overnemen, voicechat, recording, streaming, ze zullen toch wel wat voor onderzoek hebben gedaan om dat ding goed te laten werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

SinergyX schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:47:
[...]

OS geheugen kan natuurlijk veel taken overnemen, voicechat, recording, streaming, ze zullen toch wel wat voor onderzoek hebben gedaan om dat ding goed te laten werken.
En anders kan je altijd nog met updates dingen rechtzetten. Bovendien, de ontwikkelaars zullen toch voor de langzaamste van de 2 ontwikkelen (uiteraard behalve de exclusives). Maar mochten de geruchten waar zijn, dan lijkt me 7 vs 5 GB vrij wel een flink verschil, dat zijn aardig wat textures en/of swapfile werk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MeNTaL_TO schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:01:
En anders kan je altijd nog met updates dingen rechtzetten. Bovendien, de ontwikkelaars zullen toch voor de langzaamste van de 2 ontwikkelen (uiteraard behalve de exclusives). Maar mochten de geruchten waar zijn, dan lijkt me 7 vs 5 GB vrij wel een flink verschil, dat zijn aardig wat textures en/of swapfile werk.
Ben wel benieuwd of er developers zijn die een boekje opendoen over het programmeren op beide consoles, welke van de 2 dus 'toegankelijker' is, bv Dice met BF4 of EA met FIFA, ondanks dat de XB1 dan wel Win8 draait, lijkt het me niet een simpele kwestie van PC port naar Xbox. (geen idee of OpenGL/Direct3D nog problemen gaat geven).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Bovendien, de ontwikkelaars zullen toch voor de langzaamste van de 2 ontwikkelen (uiteraard behalve de exclusives).
Dit hoeft dus helemaal niet het geval te zijn. Omdat nagenoeg alle software / games modulair opgebouwd zijn, is het ook goed te doen om voor het snelste systeem te ontwikkelen, en zaken uit te schakelen op het mindere systeem.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bovendien, de ontwikkelaars zullen toch voor de langzaamste van de 2 ontwikkelen (uiteraard behalve de exclusives).
Bron? Als je refereert naar de current gens: de voorkeur voor de 360 is al vaak zat uitgelegd, en die situatie is niet te vergelijkbaar met de next gens. Ik denk namelijk dat het eerder andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:33
Vraag me eigenlijk af wat MS met de Too Human franchise gaat doen. Silicon Knights is zo goed als verdwenen, maar MS heeft de rechten op die serie, die oorspronkelijk bedoeld was als trilogy. Zou wel mooi zijn als ze het intern weer oppakken, met een reboot door een MS studio. Die franchise heeft namelijk zoveel potentie mits goed aangepakt (verhaal, setting, etc). Het kan de God of War voor de X1 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:12:
[...]

Dit hoeft dus helemaal niet het geval te zijn. Omdat nagenoeg alle software / games modulair opgebouwd zijn, is het ook goed te doen om voor het snelste systeem te ontwikkelen, en zaken uit te schakelen op het mindere systeem.
Dat zal, maar deervaring met de PS3 heeft geleerd dat maar bar weinig devs die moeite nemen, er waren zoveel spellen die lang niet de potentie van de PS3 Cell architectuur hebben behaald, er waren zlefs games (zoals GTA) die er op de PS3 slechter uitzagen dan op de X360 8)7

Verschil is wel dat de systemen nu qua architectuur gelijk zijn, dus dan is die optimalisatie stap veel kleiner... de toekomst zal het uitwijzen!

Wel grappig dat de discussie nu zo hevig zijn terwijl de apparaten meer dan ooit gelijk aan elkaar zijn :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Dat zal, maar deervaring met de PS3 heeft geleerd dat maar bar weinig devs die moeite nemen, er waren zoveel spellen die lang niet de potentie van de PS3 Cell architectuur hebben behaald, er waren zlefs games (zoals GTA) die er op de PS3 slechter uitzagen dan op de X360 8)7

Verschil is wel dat de systemen nu qua architectuur gelijk zijn, dus dan is die optimalisatie stap veel kleiner... de toekomst zal het uitwijzen!

Wel grappig dat de discussie nu zo hevig zijn terwijl de apparaten meer dan ooit gelijk aan elkaar zijn :P
maar over jaar hebben de videokaarten van de high end klasse een performance verschil van 250%300% :o
nu is dat al 200% tegen over de high end kaarten met hun 3.27 teraflops ..

Dus ik vraag me af hoe toekomstbestendig deze console's zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huidige consoles zitten nog onder 1 teraflops. Verder moet je je daar ook niet op blindstaren. Het is 1 van de resultaten die je met de consoles kunt berekenen, maar bepaald niet voor 100% de kracht van een console.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:17:
Huidige consoles zitten nog onder 1 teraflops. Verder moet je je daar ook niet op blindstaren. Het is 1 van de resultaten die je met de consoles kunt berekenen, maar bepaald niet voor 100% de kracht van een console.
.... zucht de huidige xbox heeft 0.3 aan terraflops.
ik staar me niet blind, maar het zijn gewoon harde feiten dat over jaar een kaart uit is die al 3x zo snel is dan huidige console en dan heb ik niet over optimalisatie.. maar de raw performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik kan mij zo voorstellen dat developers, of beter gezegd publishers, niet willen hebben dat een multiplatform titel er op de ene console zichtbaar beter uit ziet of soepeler loopt dan op de andere console.

Daarom snap ik ook totaal niet waarom mensen gaan roepen dat "hun" console wel 50% krachtiger is dus daar zullen alle games er beter uit gaan zien. Ja, dat zou kunnen als EA, Ubisoft en Activision daar voor kiezen maar dat zie ik ze absoluut niet doen.

Daarom hoop ik juist dat de kracht van beide consoles zo dicht mogelijk bij elkaar ligt! Daar profiteren wij als gamers het meeste van op multiplatform gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:39:
Ik kan mij zo voorstellen dat developers, of beter gezegd publishers, niet willen hebben dat een multiplatform titel er op de ene console zichtbaar beter uit ziet of soepeler loopt dan op de andere console.

Daarom snap ik ook totaal niet waarom mensen gaan roepen dat "hun" console wel 50% krachtiger is dus daar zullen alle games er beter uit gaan zien. Ja, dat zou kunnen als EA, Ubisoft en Activision daar voor kiezen maar dat zie ik ze absoluut niet doen.

Daarom hoop ik juist dat de kracht van beide consoles zo dicht mogelijk bij elkaar ligt! Daar profiteren wij als gamers het meeste van op multiplatform gebied.
Zit wat in, maar desondanks hebben meerdere devs al de reële kans aangegeven dat een PS4 game een hogere resolutie zou kunnen hebben, of 60 fps in plaats van 30 fps zou kunnen draaien. Resolutieverschillen hebben we bijvoorbeeld nu ook op de current gen.

Ik heb Red Dead Redemption bijvoorbeeld doelbewust op de 360 gekocht omdat 'ie daar op 720p loopt en op de PS3 op 640p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Chaoss schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Lijkt me logisch dat games er op de X360 beter uitzagen; die had gewoon een betere GPU en meer werkgeheugen. De Cell architectuur was in een aantal dingen heel goed (physics, parallel processing), maar voor general purpose bewerkingen absoluut niet per definitie superieur aan de eenvoudigere X360. En uit de X360 was dan ook nog eens gemakkelijker de power te halen die erin zat. Deze verschillen zijn in deze generatie compleet vlak gestreken; Beiden zitten vrij eenvoudig in elkaar, waarbij de PS4 een streepje voor heeft door Unified Memory en geen geklooi met eSRAM

De architectuur is gelijk, maar dat zegt niets over optimalisatiemogelijkheden. De PS3 was een lastig apparaat om voor te ontwikkelen, dus het duurde een poosje voordat game-engines rekening hielden met de karakter eigenschappen van dit systeem. Gelukkig heeft Sony hierbij zn lesje wel geleerd. Microsoft had wat mij betreft het ook simpeler moeten houden, met 4 of 8GB werkgeheugen en 2-4GB GDDR5 voor de videokaart of een unified memory oplossing zoals Sony heeft. DDR3 voor een videokaart is een tikkie teleurstellend.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:39:
.... zucht de huidige xbox heeft 0.3 aan terraflops.
ik staar me niet blind, maar het zijn gewoon harde feiten dat over jaar een kaart uit is die al 3x zo snel is dan huidige console en dan heb ik niet over optimalisatie.. maar de raw performance
Ja, een gpu die ook 2-3 keer zoveel kost als de Ps4. De GTX Titan heeft zo'n 4.5tflops. Eens die gpu 200 euro kost zal het toch al een paar jaar verder zijn, en ik denk dat een geoptimaliseerd spel voor de Ps4 een GTX Titan best kan verslaan.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat ook vooral om gamers die geen Titan willen betalen (of het er niet voor over hebben). Ikzelf koop liever wat meer games dan dat ik de huidige games op 10fps meer kan draaien. [/slechtvoorbeeld]

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 26-06-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hoezo profiteer je daar het meest van? Want dan zou de kracht van een minder krachtige console de bottleneck vormen voor de krachtigere console.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:37:
[...]

Ja, een gpu die ook 2-3 keer zoveel kost als de Ps4. De GTX Titan heeft zo'n 4.5tflops. Eens die gpu 200 euro kost zal het toch al een paar jaar verder zijn, en ik denk dat een geoptimaliseerd spel voor de Ps4 een GTX Titan best kan verslaan.
Over 2 jaar zullen dat midrange kaarten zijn ;)
Want ik koop altijd een high end kaart maar niet de duurste, meestal eentje er onder, want die 5% extra performance voor 100 euro extra, nee dankje!

En na 2 jaar blijkt me kaart een midrange model te worden tegen over huidige generatie.
Maar je moet ook niet vergeten.
50% over 3 tera flops dus dat daarna 4.5 en weer 50% increase krijgt... dus performance gaat niet eens linear omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:40:
[...]

Hoezo profiteer je daar het meest van? Want dan zou de kracht van een minder krachtige console de bottleneck vormen voor de krachtigere console.
Geld alleen voor exlusive games he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik wil ze allebei maar helaas heb ik niet al het geld van de wereld... Daarom ga ik voor de ps4 omdat ik gewoon al in de community zit. X1 leek me een echte next gen console hoe ze het presenteerde (afgezien van de negatieve dingen) en de PS4 meer een upgrade zoiets als de gameboy advanced en de sp. Maar zo heb ik het alleen opgevat.... Kan ook zijn dat de ps4 ook next gen is of heel makkelijk kan worden veranderd ... We zullen zien. Ik kan in iederer geval niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
Ps3-Opt1fl3x schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:23:
Ik wil ze allebei maar helaas heb ik niet al het geld van de wereld... Daarom ga ik voor de ps4 omdat ik gewoon al in de community zit. X1 leek me een echte next gen console hoe ze het presenteerde (afgezien van de negatieve dingen) en de PS4 meer een upgrade zoiets als de gameboy advanced en de sp. Maar zo heb ik het alleen opgevat.... Kan ook zijn dat de ps4 ook next gen is of heel makkelijk kan worden veranderd ... We zullen zien. Ik kan in iederer geval niet wachten.
Wat vind je niet next gen aan de PS4 ten opzichte van de Xbone? We hebben het over een gameconsole toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
Ja en over de features.. Gewoon in de zin van verschil ten opzicht van ps3. Iets helemaal nieuws proberen... Ik vind de ps4 awesome hoor daar niks van. Maar MS probeerde wel iets niews in de zin van always online, en family share etc.etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
Ja en over de features.. Gewoon in de zin van verschil ten opzicht van ps3. Iets helemaal nieuws proberen... Ik vind de ps4 awesome hoor daar niks van. Maar MS probeerde wel iets niews in de zin van always online, en family share etc.etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
baronruud schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:10:
[...]

Wat vind je niet next gen aan de PS4 ten opzichte van de Xbone? We hebben het over een gameconsole toch?
Ik denk dat hij het over de handgebaren en dergelijke heeft, en TV HDMI-IN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ps3-Opt1fl3x schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:21:
Dat is shit die ze net zo goed op de huidige console hadden kunnen introduceren. Ik snap niet helemaal wat daar zo next gen aan is.

edit: Begrijp me overigens niet verkeerd: nieuwe features zijn leuk, evenals family sharing (indien het echt zo werkt als dat MS zegt dat het werkt, wat ik niet geloof). Maar voor mij zit het echte next gen toch echt in de games.

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 27-06-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Ik denk ook dat de versies van multiplatform titels dan slechts op kleine punten van elkaar zullen verschillen. Net zoals we de afgelopen generatie hebben met een enkele uitschieter naar onder en naar boven.

Een andere kwestie die ik me afvroeg is of de wijziging in beleid van Microsoft er nu dan voor zorgt dat gamers hun keuze nu weer af zullen gaan stemmen op het aanbod qua games (met name exclusives) en eventuele features zoals bijvoorbeeld de kwaliteit van een online netwerk. Dan zie ik nog wel een verschuiving optreden in de keuze van het platform, waarbij de voorkeur van veel gamers toch meer beïnvloed zal worden door hun favoriete console of gamereeks uit de vorige generatie onder het mom van 'never change a winning team'. Ik zelf vind het wel een prettig idee wanneer we het weer over de games gaan hebben i.p.v. het beleid van de consolebouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://www.ign.com/articl...rice?utm_campaign=fbposts

Dus ze zaten initieel ook op de prijs van MS, maar door weghalen van de camera en wat verdere prijsverlaging, kom je dus op 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:43:

Dus ze zaten initieel ook op de prijs van MS, maar door weghalen van de camera en wat verdere prijsverlaging, kom je dus op 399.
Prima hoor. Als ik die camera ooit wil haal ik hem wel los. Ben blij dat het geen onderdeel van het systeem is.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

En dan noem je net 2 dingen die ze net hebben laten vallen. Alway online is dat iets nieuws of uberhaupt next gen? Hardware technische zijn ze zo goed als gelijk en beide zijn van de volgende generatie en dus beide next-gen. Waarom zou iets nieuws proberen een generatie vernieuwer zijn :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44

Slim, als dat ding geen integraal deel uit maakt van de ervaring die je gamers wilt bieden, waarom hem dan verplicht stellen?

Lijkt mij wel grappig als er wel nog ruimte voor is in de doos van de PS4 :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:52:
[...]

Prima hoor. Als ik die camera ooit wil haal ik hem wel los. Ben blij dat het geen onderdeel van het systeem is.
En scheelt het alsnog € 40,-. Kun je mooi een game voor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:22:
[...]

En scheelt het alsnog € 40,-. Kun je mooi een game voor halen.
Mijn gedachten inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe, Conan (talkshow host en van de Clueless gamer serie) was ook op E3:

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 27-06-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
Klopt niet echt dat het dan 499 koste want de eye kost 50/60... 499 heb je wann 2 controllers en de eye hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Bij dat pakket van 499 zou je ook Knack erbij krijgen. Console + camera + game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
499 euro voor 2 controllers en een Playstation Eye had ik best wel gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Voor 499 euro de camera en Knack erbij zou ik persoonlijk ook wel doen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

MeNTaL_TO schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:55:
Hardware technische zijn ze zo goed als gelijk en beide zijn van de volgende generatie en dus beide next-gen.
Behalve dat er één een 50% krachtiger GPU heeft en meer en sneller beschikbaar geheugen...

Maargoed wel dezelfde architectuur en dus vergelijkbaar.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SToRM666 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:28:
Voor 499 euro de camera en Knack erbij zou ik persoonlijk ook wel doen :)
Knack lijkt me dus echt helemaal niks! Ik vind dat de Xbox ONE de voor mij betere launch lineup heeft. Ik vermaak me wel even met men PS3 en wacht even tot de beide consoles hun ware gezicht hebben laten zien met een battlefield. hoe stabiel zijn beide servers, welke draait beter etc etc... De meeste van mijn vrienden hebben echter al een PS4 besteld dus mijn geduld zal heftig op de proef worden gesteld.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft nieuwe features op de ps4: Geheel nieuwe look aan PSN, Gaikai streaming dienst voor het spelen van een spel terwijl je download en het spelen van ps3/ps2/psx games, Ook netflix ondersteuning en music unlimited/video unlimited, Video's uploaden die je niet van tevoren hebt opgenomen, Livestreamen en iemand zijn game joinen die aan het livestreamen is (met 1 druk op de knop), vanaf smartphones producten uit de psn store kopen die dan gelijk thuis gaan downloaden (en als je dus thuis komt dat het begonnen is).

Zo zijn er vast nog wel een hoop dingen die nieuw zijn. Dat de xbone ook een hoop van die features heeft, betekend niet dat het niet nieuw is. De xbone had niet veeel meer features die echt nieuw waren. Het leek zelfs allemaal wel een beetje op elkaar. Dus om te zeggen dat wat betreft features xbone voorloopt is een beetje stug. Misschien een enkel dingetje meer en ergens anders weer minder. We gaan het wel zien, maar veel verschilt het tot nu niet. De always-online is een restrictie, geen feature (daar kunnen features aan hangen).

Overigens kan always online nog steeds op beide platformen alleen ligt deze keus bij de ontwikkelaar/uitgever. Dit geeft ze ook de vrijheid of ze er gebruik van willen maken. BIj een typische singleplayer game hoeft het nu niet meer en dat is heel fijn voor mensen die graag gamen zonder online te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:19:
Zo zijn er vast nog wel een hoop dingen die nieuw zijn. Dat de xbone ook een hoop van die features heeft, betekend niet dat het niet nieuw is. De xbone had niet veeel meer features die echt nieuw waren. Het leek zelfs allemaal wel een beetje op elkaar. Dus om te zeggen dat wat betreft features xbone voorloopt is een beetje stug. Misschien een enkel dingetje meer en ergens anders weer minder. We gaan het wel zien, maar veel verschilt het tot nu niet.
Als je echter gaat kijken naar features die daadwerkelijk al zijn geshowed en werkend zjin, vallen er bij PS4 toch aantal direct af. (stream&join, Gaikai) en aantal zijn al in bepaalde variant nu beschikbaar (PSN download naar je PS3, music unlimited). Looks van iets vind ik nu niet bepaald een feature.

Zaken als music/video service heet MS natuurlijk al, dus daar kunnen ze niets nieuw in doen, remote control is ook al in behoorlijke mate aanwezig, streaming was indirect op beide al mogelijk.

Maar MS wilde wel iets nieuws proberen met die Family/Share, niet dat dit al bedacht was - steam doet dit al jaren - maar op consolevlak had dit wel een bizar grote stap geweest, veel verder dan die paar features die er nu op de consoles worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Die family share was gewoon dat je een uurtje gratis kon spelen, maar daarna moest je betalen :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

witeken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:27:
Die family share was gewoon dat je een uurtje gratis kon spelen, maar daarna moest je betalen :).
Voorzichtig, niet zeggen hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Als je echter gaat kijken naar features die daadwerkelijk al zijn geshowed en werkend zjin, vallen er bij PS4 toch aantal direct af. (stream&join, Gaikai) en aantal zijn al in bepaalde variant nu beschikbaar (PSN download naar je PS3, music unlimited). Looks van iets vind ik nu niet bepaald een feature.

Zaken als music/video service heet MS natuurlijk al, dus daar kunnen ze niets nieuw in doen, remote control is ook al in behoorlijke mate aanwezig, streaming was indirect op beide al mogelijk.

Maar MS wilde wel iets nieuws proberen met die Family/Share, niet dat dit al bedacht was - steam doet dit al jaren - maar op consolevlak had dit wel een bizar grote stap geweest, veel verder dan die paar features die er nu op de consoles worden toegepast.
Klopt zeker. Wat betreft PSN download naar ps3 is wel sterk veranderd. Daar waar de ps3 eerst aan moest staan, lijkt het er nu op dat hij ook in standby modus kan beginnen met downloaden en kopen vanaf je smartphone kon niet vanuit een app (die er nu wel komt). Gaikai is inderdaad nog niet bekend hoe dat precies gaat werken, maar zo geldt dat ook voor xbone voor de genoemde features. Ik vind alleen family share overigens niet iets "totaal nieuws" proberen.

In mijn ogen doen zowel sony als MS bijna hetzelfde, alleen met een iets andere filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:27:
Gaan we weer. Dit is ontkracht door MS. Of het wel of niet waar is, dat maakt niet meer uit, maar hou nou eens op met dit tot in den treure te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Gaan we weer. Dit is ontkracht door MS. Of het wel of niet waar is, dat maakt niet meer uit, maar hou nou eens op met dit tot in den treure te herhalen.
Ja onkracht wanneer de feature is geschrapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar totaal niet meer interessant om het erover te hebben, het komt toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Gratis een spel delen met 10 mensen klinkt sowieso te mooi om waar te zijn en staat haaks op het doel van MS om met hun DRM meer geld te verdienen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

witeken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:41:
Gratis een spel delen met 10 mensen klinkt sowieso te mooi om waar te zijn en staat haaks op het doel van MS om met hun DRM meer geld te verdienen.
Ja, je hebt gelijk. Klaar.

Volgende onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:29:
Klopt zeker. Wat betreft PSN download naar ps3 is wel sterk veranderd. Daar waar de ps3 eerst aan moest staan, lijkt het er nu op dat hij ook in standby modus kan beginnen met downloaden en kopen vanaf je smartphone kon niet vanuit een app (die er nu wel komt). Gaikai is inderdaad nog niet bekend hoe dat precies gaat werken, maar zo geldt dat ook voor xbone voor de genoemde features. Ik vind alleen family share overigens niet iets "totaal nieuws" proberen.

In mijn ogen doen zowel sony als MS bijna hetzelfde, alleen met een iets andere filosofie.
Het downloaden is afaik nu nog een PS+ feature, een service die nu beetje verplicht gaat worden wil je online spelen (zie het als de XBL service).

Totaal nieuw is het zeker niet, maar het compleet weghalen van de grens tussen disc en digitaal, iets wat imho Steam toch behoorlijk succesvol heeft weten te doen (naast B.net en Origin natuurlijk). Met het hoog op steeds verder digitaal gaan, maakte MS een goeie stap, waar juist Sony nog steeds de focus op de disc laten liggen.

Ze laten de feature nog deels op de plank liggen, mogelijk komt het 'digitaliseren' alsnog in de toekomst, ik ben er in iedergeval groot voorstander voor (buiten die inhoudelijke family/share discussie - mij gaat het om digitalisatie in het algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Het downloaden is afaik nu nog een PS+ feature, een service die nu beetje verplicht gaat worden wil je online spelen (zie het als de XBL service).

Totaal nieuw is het zeker niet, maar het compleet weghalen van de grens tussen disc en digitaal, iets wat imho Steam toch behoorlijk succesvol heeft weten te doen (naast B.net en Origin natuurlijk). Met het hoog op steeds verder digitaal gaan, maakte MS een goeie stap, waar juist Sony nog steeds de focus op de disc laten liggen.

Ze laten de feature nog deels op de plank liggen, mogelijk komt het 'digitaliseren' alsnog in de toekomst, ik ben er in iedergeval groot voorstander voor (buiten die inhoudelijke family/share discussie - mij gaat het om digitalisatie in het algemeen).
Ik denk eerder dat sony inziet dat het nog niet gaat werken om de disc volledig los te laten, maar hem nu nog te omarmen. Ze maken progressie in de digitale distributie, maar behouden de disc nog voor het volk dat dat wil. Bij steam is dat toch ook zo? Enige verschil is dat je de disc alsnog mee kan nemen. Het Gaikai idee is overigens de echte toekomst. Maarja het is maar de vraag hoelang het nog duurt voor dat dat helemaal overneemt. Het digitaal hebben van games is niet de toekomst, maar het in de cloud hebben van je games is de toekomst.

Ik zag het met Uncharted 3 heel goed. 32 gb download. Niemand die daarop zit te wachten in de huidige tijd. Als de netwerksnelheden sneller worden dan is dat een optie, maar nu nog niet. Als je het kan streamen hoef je niet te wachten en is het een hele goede optie. Die kant op gaat Sony, maar ze zijn nog niet genoeg gevorderd in dit opzicht om de disc los te laten en doen dat dus ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met games die 32Gb groot zijn ga je ook niet snel een verzamelijng games aanleggen lijkt me, nog afgezien van dat je een dag bezig bent om de game binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Ik dus totaal niet. Doe maar maar gewoon een ouderwets plastic mooi vormgegeven doosje. Daar hecht ik toch een stuk meer waarde aan. Ik heb ook bepaalde games die ik heb uitgespeeld maar bewust niet op Marktplaats zet (Uncharted reeks, Batman reeks, The Last Of Us, Heavy Rain etc.). Ooit wil ik nog wel eens een playthrough doen (hoewel, straks wellicht via Gaikai, maar you never know).

edit: En wat hierboven staat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:19:
Met games die 32Gb groot zijn ga je ook niet snel een verzamelijng games aanleggen lijkt me, nog afgezien van dat je een dag bezig bent om de game binnen te halen.
Was daar juist niet dat download mechanisme voor waar je een gedeelte van de game download en al kan gaan spelen terwijl de rest in de achtergrond download?

Lijkt me dan overigens alleen handig voor singleplayer games :P
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de game in een sterke compressie vorm wordt gedownload om de grootte acceptabel te houden en die aparte chip in de PS4 zorgt voor decompressie in installatie lokaal op de console.

Zal eens kijken of ik dat artikel ergens terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Ik heb me bij het lezen van deze post even in mijn ogen gewreven en in mijn arm geknepen.

Ik kan me niet voorstellen dat de compressiemechanismen zo heel veel van die 30GB af kunnen halen. Gamebestanden laten zich immers niet zo heel erg goed comprimeren en inladen van spelbestanden zal je altijd met zo min mogelijk vertraging willen doen. Dat zou wat onlogisch zijn, als een spel zo snel mogelijk gespeeld moet kunnen worden tijdens het real-time downloaden van game resources.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

supreme tweaker schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:33:
[...]

Ik heb me bij het lezen van deze post even in mijn ogen gewreven en in mijn arm geknepen.

Ik kan me niet voorstellen dat de compressiemechanismen zo heel veel van die 30GB af kunnen halen. Gamebestanden laten zich immers niet zo heel erg goed comprimeren en inladen van spelbestanden zal je altijd met zo min mogelijk vertraging willen doen. Dat zou wat onlogisch zijn, als een spel zo snel mogelijk gespeeld moet kunnen worden tijdens het real-time downloaden van game resources.
Kan zijn dat ik wat zaken door elkaar haal :P Maar had Cerny het daar ook niet over tijdens de PS4 onthulling in Februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
kazuka schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:37:
[...]

Kan zijn dat ik wat zaken door elkaar haal :P Maar had Cerny het daar ook niet over tijdens de PS4 onthulling in Februari?
Het zou goed kunnen hoor! Maar ik betwijfel of dat dan veel verder gaat dan de compressie die nu al toegepast wordt op spelbestanden. Een ingebouwde chip/routine om te decomprimeren zou dan wel een vooruitgang zijn.

Huidige PC games zijn al een heel stuk gecomprimeerd, daarom heeft het bijvoorbeeld het rarren van een ISO niet zo heel erg veel zin.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

:+

Ja ach, het benoemen ervan heeft net zoveel nut als zeggen dat het maar voor een uurtje zou zijn: geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:49:
Het Gaikai idee is overigens de echte toekomst.
Erm, nee. Oud concept wat nooit succesvol zal worden, buiten stukje nichemarkt.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 27-06-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:55:
[...]

Waarom niet? Als het goed werkt. Er zijn zat mensen die straks een PS4 halen en nooit een PS3/PS2/PS in huis hebben gehad. Met name op de PS3 zijn er zat pareltjes die dan ook voor die mensen binnen handbereik zijn. We weten er nog te weinig over (prijs, beschikbare games etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:00:
Waarom niet? Als het goed werkt. Er zijn zat mensen die straks een PS4 halen en nooit een PS3/PS2/PS in huis hebben gehad. Met name op de PS3 zijn er zat pareltjes die dan ook voor die mensen binnen handbereik zijn. We weten er nog te weinig over (prijs, beschikbare games etc.)
Maar wel over de history van remote 'gaming', de technische haalbaarheid kan je nog in twijfel trekken (al hebben ze wel succesvol PS3's in een serverpark draaien), in de praktijk kom je behoorlijk wat problemen tegen. (latency, online/co-op, 2nd-server-accounts, voice, stuurtjes). Maar de snelheid waarmee de vorige generatie games worden losgelaten (zie PS2 en PS3 - zeker eerste 40GB fat variant die BC had) is het best een leuk idee maar als dit pas ergens 2014 komt is de overstap naar PS4 al bijna rond en kijkt bijna niemand meer naar PS4-based gaming van PSX/2/3 games spelen (daar koop je dan gewoon een 100-150 euro budget PS3 voor - of heeft menig persoon nog in bezit).

De oplossing die zie met de PS3 deden (opnieuw uitbrengen in PSN) was ook niet slecht, of in iedergeval imho kostenbesparend.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 27-06-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:55:
[...]

MS heeft enkele jaren terug al gezegd dat streaming de toekomst is en de komende generatie normaalgesproken de laatste generatie met schijfjes zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:14:
MS heeft enkele jaren terug al gezegd dat streaming de toekomst is en de komende generatie normaalgesproken de laatste generatie met schijfjes zal zijn.
En dat hebben ze toch ook geprobeerd? Randvoorwaarde werd echter niet geaccepteerd dus we gaan weer een generatie verder met discs. (volgens mij refereerde ze btw naar 'alles digitaal', niet zozeer streaming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:22:
[...]

En dat hebben ze toch ook geprobeerd? Randvoorwaarde werd echter niet geaccepteerd dus we gaan weer een generatie verder met discs. (volgens mij refereerde ze btw naar 'alles digitaal', niet zozeer streaming).
Nee, ze hebben het nog niet geprobeerd want we moeten nog beginnen aan de komende generatie. En er werd wel degelijk over streaming gesproken maar ze verwachten dat na de komende generatie de internetverbindingen in de westerse landen goed genoeg zijn daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
Denk eigenlijk dat eerst de PS4, PS2 en PS1 games beschikbaar komen via Gaikai en dan pas later de PS3 games. PS4 games is makkelijk haalbaar; is geen exotische hardware voor nodig. PS2 en PS1 games zijn simpel te emuleren. Maar PS3 games, tsja. Dat gaat nog een tijdje duren, tenzij ze gewoon PS3 hardware koppelen aan de cloud. PS3 games zijn op dit moment gewoon niet te emuleren. Cell optimized games emuleren op bv. x86 hardware gaat nog een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De eerste tflops supercomputer (IBM roadrunner in 2008) gebruikte cell-processors.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:22:
[...]

Je kan ze toch nog steeds downloaden ? ;) dus hybride generatie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Maar wel over de history van remote 'gaming', de technische haalbaarheid kan je nog in twijfel trekken (al hebben ze wel succesvol PS3's in een serverpark draaien), in de praktijk kom je behoorlijk wat problemen tegen. (latency, online/co-op, 2nd-server-accounts, voice, stuurtjes). Maar de snelheid waarmee de vorige generatie games worden losgelaten (zie PS2 en PS3 - zeker eerste 40GB fat variant die BC had) is het best een leuk idee maar als dit pas ergens 2014 komt is de overstap naar PS4 al bijna rond en kijkt bijna niemand meer naar PS4-based gaming van PSX/2/3 games spelen (daar koop je dan gewoon een 100-150 euro budget PS3 voor - of heeft menig persoon nog in bezit).

De oplossing die zie met de PS3 deden (opnieuw uitbrengen in PSN) was ook niet slecht, of in iedergeval imho kostenbesparend.
Je eerste zin snap ik niet, en begrijp ook niet hoe die precies op mijn quote slaat. Remote gaming?

Maar stel dat het goed werk, dan denk jij dat mensen eerder een oude PS3 kopen naast hun PS4? Waarom zou je dat doen? Voor mij is de stap juist simpeler om na de aankoop van een PS4 de PS3 te verkopen. Juist omdat ik die oudere pareltjes dan ooit nog eens kan spelen. En mensen voor wie dit hun eerste PS wordt, die zullen al helemaal geen PS3 halen, als een Uncharted gewoon voor 2 à 3 tientjes via Gaikai speelbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

swopdark schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Behalve dat er één een 50% krachtiger GPU heeft en meer en sneller beschikbaar geheugen...

Maargoed wel dezelfde architectuur en dus vergelijkbaar.
True, maar of we dat gaan merken, merk ik wel als ik mijn pre-order op kan halen :P

PSN+ is mij duidelijk, maar ga je straks bij Gold ook spellen krijgen (net als Sony nu al doet?)
SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Maar wel over de history van remote 'gaming', de technische haalbaarheid kan je nog in twijfel trekken (al hebben ze wel succesvol PS3's in een serverpark draaien), in de praktijk kom je behoorlijk wat problemen tegen. (latency, online/co-op, 2nd-server-accounts, voice, stuurtjes). Maar de snelheid waarmee de vorige generatie games worden losgelaten (zie PS2 en PS3 - zeker eerste 40GB60 GB fat variant die BC had) is het best een leuk idee maar als dit pas ergens 2014 komt is de overstap naar PS4 al bijna rond en kijkt bijna niemand meer naar PS4-based gaming van PSX/2/3 games spelen (daar koop je dan gewoon een 100-150 euro budget PS3 voor - of heeft menig persoon nog in bezit).
Fixed that for ya.
[...]

Hoezo? World of Warcraft doet het al jaren.

[ Voor 66% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-06-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

.

[ Voor 99% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-06-2013 09:31 . Reden: 2 posts na elkaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Goed nieuws op twee fronten voor de PS4 vanuit het xbox kamp:

http://www.eurogamer.net/...er-in-production-hardware

De engineers van Microsoft hebben "ineens" ondekt dat hun 32mb esram op de GPU twee keer zo snel is dan gedacht 8)7 Dus ipv 102 gb/sec naar 192 gb/sec....

wacht ff: 102 x 2 is toch 204 gb/sec?? Hoe zit dit? De GPU clockspeed is waarschijnlijk verlaagd van 800mhz naar 750hmz! De geruchten over de slechte yields bij productie zijn dus waar en de geruchten over een mogelijke downclock om yields te verhogen zijn zeer aannemelijk geworden met deze nieuwe informatie!

Goed nieuws want waar het trage geheugen van de xbox one de ps4 in sommige manieren kunnen had tegenhouden bij multiplatformers aangezien het geheugen van de PS4 veel sneller is dan dat van de xbox one.

Naar daar nu bij dat de clock van de one mogelijk verder is verlaagd is het gat in performace van de GPU is van 1,2 tflops (xbox one) vs 1,8 tflops (ps4) naar 1,1 tflops vs 1,8 tflops gegaan.

Het gat is van 0,6 tflops naar 0,7 tflops gegaan terwijl het bruikbare geheugen op de ps4 nog steeds sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
Link werkt niet, moet zijn: http://www.eurogamer.net/...er-in-production-hardware .
Jouw conclusie lijkt me erg voorbarig, kern van Digital Foundry is juist dat er nog te veel onzeker is om conclusies te trekken. Om dan met tflop berekeningen te komen alsof daardoor blijkt dat de PS4 zoveel sneller zou moeten zijn lijkt me voorbarig.

Ontertussen zit ik met een probleem dat ik geen idee heb wat ik moet aanschaffen. Het idee achter de Xbox spreekt me veel meer aan dan de PS4, maar de laatste is goedkoper en waarschijnlijk iets krachtiger (allebei hebben een leuke library).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:38:
[...]

Link werkt niet, moet zijn: http://www.eurogamer.net/...er-in-production-hardware .
Jouw conclusie lijkt me erg voorbarig, kern van Digital Foundry is juist dat er nog te veel onzeker is om conclusies te trekken. Om dan met tflop berekeningen te komen alsof daardoor blijkt dat de PS4 zoveel sneller zou moeten zijn lijkt me voorbarig.

Ontertussen zit ik met een probleem dat ik geen idee heb wat ik moet aanschaffen. Het idee achter de Xbox spreekt me veel meer aan dan de PS4, maar de laatste is goedkoper en waarschijnlijk iets krachtiger (allebei hebben een leuke library).
Ik weet niet welk "idee achter de Xbox" je precies bedoelt, maar je kan even wachten op de GamesCom, alwaar nog veel meer games getoond gaan worden. Indien je al een pre-order wilt plaatsen, kun je waarschijnlijk een hoop baseren op de line-ups van de PS3 en de 360 en de verschillen in first party studio's en PS Plus vs. Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:45:

De engineers van Microsoft hebben "ineens" ondekt dat hun 32mb esram op de GPU twee keer zo snel is dan gedacht 8)7 Dus ipv 102 gb/sec naar 192 gb/sec....

wacht ff: 102 x 2 is toch 204 gb/sec?? Hoe zit dit? De GPU clockspeed is waarschijnlijk verlaagd van 800mhz naar 750hmz! De geruchten over de slechte yields bij productie zijn dus waar en de geruchten over een mogelijke downclock om yields te verhogen zijn zeer aannemelijk geworden met deze nieuwe informatie!

Goed nieuws want waar het trage geheugen van de xbox one de ps4 in sommige manieren kunnen had tegenhouden bij multiplatformers aangezien het geheugen van de PS4 veel sneller is dan dat van de xbox one.

Naar daar nu bij dat de clock van de one mogelijk verder is verlaagd is het gat in performace van de GPU is van 1,2 tflops (xbox one) vs 1,8 tflops (ps4) naar 1,1 tflops vs 1,8 tflops gegaan.

Het gat is van 0,6 tflops naar 0,7 tflops gegaan terwijl het bruikbare geheugen op de ps4 nog steeds sneller is.
Het is niet altijd dat je met beide schrijfacties ook volledige snelheid kunt halen hè. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de processor of GPU lager geklokt is. Dit is echter de snelheid die ze ook daadwerkelijk gehaald hebben. De maximale snelheid van USB 2.0 is ook 480Mbits. Heb jij ooit met het kopiëren wel eens constant 60MB/s gehaald? Nee dat lukt je niet. Er zit gewoon een groot verschil tussen theoretische maximum en de praktijksnelheid.

Verder heb ik nog nergens gelezen of de PS4 wel alles 100% kan benutten, dus voorlopig is een vergelijking gewoon nutteloos. Pas als de apparaten uit zijn en ze daar mee zijn gaan testen (of met hele vergelijkbare hardware) is het mogelijk om enigszins van een snellere console te spreken.
Gezien de GPU van MS ook minder sterk lijkt te zijn (met minder shaders), heb je ook minder sterk geheugen nodig. Maar men lijkt te vergeten dat de CPU wel gelijk lijkt te zijn (waarbij MS een eSram heeft) waardoor het eigenlijk alleen op mooiere plaatjes uitkomt en geen betere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
swopdark schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:45:

2 maal zoveel moet je met een serieuze korrel zout nemen, ze hebben nu pas door dat je tegelijk kunt lezen en schrijven. Dit wil zeggen dat als je slechts 1 van beide doet je effectief die 102gb/sec haalt. Ik weet niet voor hun toepassingen hoeveel % van de tijd je beide tegelijk doet maar dit getal zal dan de gemiddelde snelheid kunnen weergeven die maximaal 204 is maar in praktijk een pak lager is.

Die close-to-final silicon waar ze nu op testen dat zal het ook wel zijn, t is niet dat je nog even snel een iteratie kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Martinspire schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Het is niet altijd dat je met beide schrijfacties ook volledige snelheid kunt halen hè. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de processor of GPU lager geklokt is.
750/800 komt anders aardig in de buurt bij 192/204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

[...]

Het is niet altijd dat je met beide schrijfacties ook volledige snelheid kunt halen hè. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de processor of GPU lager geklokt is. Dit is echter de snelheid die ze ook daadwerkelijk gehaald hebben. De maximale snelheid van USB 2.0 is ook 480Mbits. Heb jij ooit met het kopiëren wel eens constant 60MB/s gehaald? Nee dat lukt je niet. Er zit gewoon een groot verschil tussen theoretische maximum en de praktijksnelheid.

Verder heb ik nog nergens gelezen of de PS4 wel alles 100% kan benutten, dus voorlopig is een vergelijking gewoon nutteloos. Pas als de apparaten uit zijn en ze daar mee zijn gaan testen (of met hele vergelijkbare hardware) is het mogelijk om enigszins van een snellere console te spreken.
Gezien de GPU van MS ook minder sterk lijkt te zijn (met minder shaders), heb je ook minder sterk geheugen nodig. Maar men lijkt te vergeten dat de CPU wel gelijk lijkt te zijn (waarbij MS een eSram heeft) waardoor het eigenlijk alleen op mooiere plaatjes uitkomt en geen betere games.
Nu ben je zelf de discussie wazig aan het maken door nu te stellen dat de genoemde perfomance getallen van Microsoft te classificeren als een werkelijke metingen. Dat wordt nergens in het artikel genoemd. Wat Swapdark terecht opmerkt is gewoon de theoretisch piekperformance. Er wordt in het artikel gesteld dat tegelijk geschreven en gelezen kan worden, een verdubbeling dus.Echter is 128 Bytes x 800 Mhz = 102,4 GB/s x 2 = 204,8 GB/s. Wat Microsoft verkondigd komt verdacht veel overeen met 128 Bytes x 750 Mhz = 102,4 GB/s x 2 = 192 GB/s. De speculatie dat Microsoft daadwerkelijk de kloksnelheid met 50Mhz is verlaagd, is daarmee compleet.

Het is allemaal nutteloze PR praat. Zo ben ik er vandaag ben achter gekomen dat mijn 30Mbs internet verbinding eigenlijk 31Mbs is, wat ik tel nu upload erbij op. 8)7.

Overigens ben ik het met je eens dat de praktijk nog moet uitwijzen hoeveel verschil dit gaan opleveren. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
bram1984 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Ik weet niet welk "idee achter de Xbox" je precies bedoelt, maar je kan even wachten op de GamesCom, alwaar nog veel meer games getoond gaan worden. Indien je al een pre-order wilt plaatsen, kun je waarschijnlijk een hoop baseren op de line-ups van de PS3 en de 360 en de verschillen in first party studio's en PS Plus vs. Xbox Live.
Als ik één ding heb geleerd in het verleden is dat je die launch lineup beter met een korreltje zout kan nemen. Meestal vallen die stuk voor stuk tegen of worden ze nog lange tijd vertraagd.
Ik heb altijd alle Xboxen en Playstations gehad dus ik weet wel ongeveer de verschillen zijn (de ene koopt titels op, de andere studios. De ene focust meer op multiplayer, de ander op singleplayer)

Met het idee achter de xbox bedoel ik trouwens het feit dat hij feitelijk met je TV wordt geintegreerd. al blijft de vraag hoe dat in de praktijk werkt in Nederland (MS heeft een heel slecht track record als het gaat om localisatie van services)
Verder geloof ik nog steeds in Kinect (ik heb versie 1, deze is tegengevallen, maar niet vanwege het concept maar vele technische beperkingen die nu allemaal opgelost zijn).

Verder was ik dolenthousiast over hoe men bij microsoft eindelijk snapte hoe je eerlijk digitaal ownership regelt. Helaas heeft men dit terug moeten nemen vanwege de bekende reactie hierop. Hopelijk komt dit nog terug, want volgens mij snapten de meeste mensen niet wat dit allemaal voor een voordelen had.

Dus Xbox heeft in mijn ogen bij far de meeste potentie, maar ook het meeste risico om hun visie niet te kunnen implementeren zoals beloofd (zeker in Nederland). Vandaar mijn moeilijke keuze. Normaal gesproken koop ik ze allebei, maar nu met 2 kinderen inmiddels heb ik nauwelijks tijd om ze beide aandacht te geven (de consoles dan >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

strekie schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:51:
2 maal zoveel moet je met een serieuze korrel zout nemen, ze hebben nu pas door dat je tegelijk kunt lezen en schrijven.
In de review van AnandTech staat er 50GB/s schrijven + 50GB/s lezen. Blijkbaar is dat nu het dubbele geworden.
Het is niet altijd dat je met beide schrijfacties ook volledige snelheid kunt halen hè. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de processor of GPU lager geklokt is. Dit is echter de snelheid die ze ook daadwerkelijk gehaald hebben.
De snelheid die ze daadwerkelijk gehaald hebben was 130GB/s.
.

[ Voor 10% gewijzigd door witeken op 29-06-2013 16:53 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Het wordt me eigenlijk steeds onduidlijker waarom mensen in dit stadium met de kennis van nu nog steeds voor een xbox one zouden kiezen ipv de PS4 als eerste keuze console? Inmiddels vallen alle kaarten toch in het voordeel van de Playstation 4??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:22:
Het wordt me eigenlijk steeds onduidlijker waarom mensen in dit stadium met de kennis van nu nog steeds voor een xbox one zouden kiezen ipv de PS4 als eerste keuze console? Inmiddels vallen alle kaarten toch in het voordeel van de Playstation 4??
Ligt aan het spel dat je speelt :) We hebben prijs en specs, verder? Games, in mijn situatie heeft Xbox stapje voor. Features? Op basis van huidige Gen, veruit de Xbox. Op basis van controllers? Ok, twijfelgevalletje. Dus welke kaarten precies?

Ik snap ik niet dat er mensen zijn die de keuze van anderen betwisten, het is een keuze op eigen situatie, dat anderen daar blijkbaar niet helemaal mee eens zijn.. lullig voor hun, zeker niet voor mij.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 30-06-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Had ooit in een eerder stadium aangegeven waarom voor mij, op basis van wat beide presentaties en de E3, de X1 mijn main console wordt.

Voor mij is de keuze na beide presentaties gemaakt. Ze zullen er allebei komen :). De prijsstellingen vallen me dusdanig mee dat ik verwacht dat beide consoles ergens in 2014 onder mijn tv staan.

Echter in november koop ik een Xbox One, waarop ik de multiplatform games zal gaan spelen. Mijn redenen zijn als volgt:

Het MP gebeuren voor beide consoles is nu betaald. Ik ga geen twee abonnementen nemen. Als ik ga kijken naar welke exclusives MP / Coop waardig zijn, dan kom ik toch uit op de Xbox one. Dan denk ik aan Halo, de Gears serie, Forza, Fable Coop, Titanfall, etc. Als ik kijk naar de PS exclusives, dan zijn dat voornamelijk SP ervaringen. Denk aan Uncharted (ja... de MP zuigt :)), Heavy Rain, Infamous, etc.

De controller. Volgens mij naderen ze elkaar wat, maar tot heden vind ik de 360 controller de beste controller die er is, met uitzondering van het batterypack, en die is nu weg. Daarnaast lijkt mij de rumble in de triggers interessanter dan een touchgedeelte.

Mijn xbox live account. Zonde om 70k achievements zomaar ter zijde te schuiven :P

Mijn friendslist. Ik verwacht dat veel van mijn friends gewoon weer voor de Xbox one gaan.

Xbox Live. Geweldig platform over de jaren heen. Gebruik het al 8 jaar ofzo en het is echt een geweldige service. Nu zijn beide betaalde services.

Kinect lijkt me echt een mooi stukje technologie te worden. Mijn nichtje wordt dit jaar 4 en er komen volgens mij wel leuke spellen uit die haar eindelijk kunnen boeien en ook met de nieuwe kinect, goed kunnen werken...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Ligt aan het spel dat je speelt :) We hebben prijs en specs, verder? Games, in mijn situatie heeft Xbox stapje voor.
smaak dus
Features? Op basis van huidige Gen, veruit de Xbox.
Welke features? En waarom op basis van deze gen? We gaat toch next gen met aangekondigde next gen fetures? Dan liggen de kaarten toch anders.
Dus welke kaarten precies?
Nou de kaarten zoals ze er nu voor liggen: features, prijs, specs, games. van beide is al vanalles aangekondigd en gemeld. xbox live heeft geen voordelen meer, multiplatform games lopen (spec wise) niet meer beter op xbox. PS4 is goedkoper, heeft meer indies en PS4 heeft meer free 2 play games.
Ik snap ik niet dat er mensen zijn die de keuze van anderen betwisten, het is een keuze op eigen situatie, dat anderen daar blijkbaar niet helemaal mee eens zijn.. lullig voor hun, zeker niet voor mij.
Je mag er toch over discussieren? Het wordt pas lullig als mensen anderen hun argumenten als invalid bestempelen omdat deze de hunne afzwakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SinergyX schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:33:
[...]
Ligt aan het spel dat je speelt :) We hebben prijs en specs, verder? Games, in mijn situatie heeft Xbox stapje voor. Features? Op basis van huidige Gen, veruit de Xbox. Op basis van controllers? Ok, twijfelgevalletje. Dus welke kaarten precies?

Juist games zijn voor mij de reden om voor de PS4 te kiezen :+ . Little Big Planet, Heavy Rain, WipeOut, Final Fantasy, allemaal games die mij erg aanspreken. Maar ook games als Journey vind ik vet. Playstation heeft gewoon originelere games, altijd al gehad, en juist dat vind ik leuk! Halo vind ik niet zo boeiend, en lost op tussen al het shooter geweld van tegenwoordig. Idem voor dat Titanfall... geef mij maar BF4 als ik voor een shooter moet kiezen. Maar ook Forza spreekt mij niet echt aan, weer gewoon een race-game (heb ook niet veel met gran turismo). Ik kan met moeite iets origineels aanwijzen...

En die rare Kinect die aan MOET staan, maar dat is meer een reden tegen de X1.

Dat de PS4 straks iets sneller is dan de X1, en ook nog goedkoper, is voor mij absoluut geen doorslaggevende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Gaat het niet altijd om smaak? O-)

Wat mij persoonlijk betreft vind ik een verschil in specs niet zo heel boeiend, als er maar gewoon goede games uit komen. Als ik het goed heb was de PS2 ook zwakker dan de Dreamcast... En er zullen ongetwijfeld mensen in dit topic rondlopen die niet eens weten wat de Dreamcast was... :P En bijv. ook de PS2 vs de Gamecube.

Als het mij puur om de graphics te doen gaat vraag ik me af wat we hier zitten te bediscussieren terwijl de consoles al jaren lang achterlopen op een normale pc :). Het gaat om de games en de game ervaring. En goede graphics zijn zeker mooi meegenomen. Het zegt toch wel iets dat ik meer tijd heb zitten in N+ dan in pak 'm beet, crysis 2 :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Iedereen heeft zo zijn eigen redenen. Als ik zie hoe Microsoft de indie ontwikkelaars "tegenwerkt" en wat ik de laatste jaren met de Xbox 360 heb zien gebeuren ( begonnen met een rits exclusives en aan het eind bijna niks meer en dat games stees verder worden verdrongen op het dashboard) is het voor mij als Xbox fan van het eerste uur een makkelijke keuze deze keer voor de PS4 te gaan.

Dacht eerst nog vlak erna voor de X1 te gaan , maar denk dat de wiiu nog een grotere kans heeft om als 2e console van die generatie in huis een plekje te krijgen. Vooral omdat de Wiiu echt weer hele andere games met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Bartjuh schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:08:
Juist games zijn voor mij de reden om voor de PS4 te kiezen :+ . Little Big Planet, Heavy Rain, WipeOut, Final Fantasy, allemaal games die mij erg aanspreken. Maar ook games als Journey vind ik vet. Playstation heeft gewoon originelere games, altijd al gehad, en juist dat vind ik leuk! Halo vind ik niet zo boeiend, en lost op tussen al het shooter geweld van tegenwoordig. Idem voor dat Titanfall... geef mij maar BF4 als ik voor een shooter moet kiezen. Maar ook Forza spreekt mij niet echt aan, weer gewoon een race-game (heb ook niet veel met gran turismo). Ik kan met moeite iets origineels aanwijzen...
Dat zeg ik, persoonlijke keuze. Volgens jaar komt die PS4 er ook nog wel, dan komt GT en zet ik mijn traditie voort, ik koop pas een PS wanneer GT uitkomt. Tot die tijd kan ik 2 kanten op, nieuwe videokaart of een Xbox, aangezien MMO's niet zo bijzonder zwaar draaien, kies ik die laatste :) De rest van de games ga ik of PC spelen (BF4, al trok BF3 me achteraf ook niet bijzonder veel - daar waar Sony gewoon MAG heeft afgeschoten) of blijf ik op huidige console (GTA5, GT6 en Fifa).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 30-06-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:48:
Dat zeg ik, persoonlijke keuze.
het lijkt soms ook wel een beetje op het oude spreekwoord: "het gras is altijd groener bij de buren" als je een xbox heb wil je graag uncharted en killzone spelen en als jee een ps heb wil je graag halo en gears of war spelen. Hoewel twee van deze titels niet zijn aangekondigd durf ik er wel om te wedden dat ze nog zullen worden aangekondigd.
daar waar Sony gewoon MAG heeft afgeschoten
Sony heeft MAG niet afgeschoten, meer de reviewers en de oa daardoor lage verkoop van het spel. Maar je zou planetside 2 (ps4 launch game) daar goed voor in de plaats kunnen zien. MAG was trouwens rete vet! het draaide op de gameplay terwijl alle COD boys heftig teleurgesteld waren om de graphics die gewoon niet next gen waren.

256 spelers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
PS2 is niet echt mijn ding, grappig dat zeker maar de TTK was zo bizar veel korter dan MAG, en juist dat element vond ik geweldig (zeker icm met die selfheal-ding).

Lees in topic op Neogaf dat release van PS4 pas eerste week januari gaat worden?
http://www.amazon.com/Pla...nch-Edition/dp/B00BGA9WK2
Amazon staat nu op 31 december, aantal hebben email bevestiging dat ze eerste week januari aan de beurt zijn. Zullen ze mogelijk toch 1,5 maand later komen met de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is 31 december gewoon een placeholder zoals ook Bol.com dat vaak doet. Ze hebben toch al November gemeld? Dan zou ik er niet van uit gaan dat ze hem meteen maar uitstellen. Ze willen die Black Friday in de states en Kerst in Europa echt niet missen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kerst hebben ze met de PS3 toen ook gemist, zal best dat ze BF niet willen missen, maar dat ze dus weer voor een gespreide release gaan in 2~3 maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Holiday 2013 is gezegt door Sony, dat is oktober - november - december. alle andere data zijn verzonnen door fora en winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:44:
Holiday 2013 is gezegt door Sony, dat is oktober - november - december. alle andere data zijn verzonnen door fora en winkels.
Sorry, klopt inderdaad. En om even op te merken, Black Friday is dit jaar op 29 november. Maar een datum in 2014 lijkt me wel uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:44:
PS3 launch vergeten? November gaat het worden, nee, absoluut november. Even uit m'n hoofd, 17 maart?

Trouwens, die verwachte leverdatum staat zelfs op de site van Sony zelf van de pre-order, volgens medetweaker that is.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:43
SinergyX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:58:
[...]

PS3 launch vergeten? November gaat het worden, nee, absoluut november. Even uit m'n hoofd, 17 maart?

Trouwens, die verwachte leverdatum staat zelfs op de site van Sony zelf van de pre-order, volgens medetweaker that is.
Inderdaad zodra je naar de checkout wilt gaan melden ze netjes dat 2-januari de verwachte leverdatum is.
:/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Eerst de Gamescon maar eens afwachten, dit is weer volop speculatie. Ik gok erop dat deze datum een placeholder is en dat er op de Gamescon eindelijk een echte datum genoemd gaat worden.

De concurrentie is nog nooit heviger geweest tussen 2 consoles ook Sony snapt dat ze veel potentiele klanten gaan verliezen als ze veel later met de PS4 komen dan de XO. Ik ga er vanuit dat Sony alles op alles gaat zetten op de "holiday season" tegelijk met de XO in de winkel te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Na de gamescon weten we meer ... of Sony die datum haalt is een ander verhaal. Ik denk wel dat ze nog dit jaar releasen anders wordt het gat met de xbox te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
Sony site geeft aan beschikbaar vanaf eind december.....
http://www.sony.nl/product/ps4-consoles/playstation-4

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 01-07-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjong spuit 11 :P daar hebben we het toch de hlee tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Klein puntje, het is gamescom, ook al is het een convention, het is geen Gamescon :P
(Gamescon was de versie van vroeger in leipzig :) )

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:58:
[...]

oef ja dat deed zeer jah! Maargoed de PS3 had voor die tijd vrij exotische hardware aan boord waarvan de mass productie niet erg wilde vlotten. (lees: blu ray en Cell) De ps4 is gebaseerd op inmiddels vrij gangbare hardware..?
Hoewel het wel de uiteindelijke leverdatum zou kunnen zijn moet je je afvragen wat handiger is op dit moment. Ze hebben holiday 2013 geroepen dat drie maanden in beslag neemt. Om dan nu te roepen verkrijgbaar vanaf 1 oktober of 1 november zou dom zijn. Ze nemen gewoon de placeholder datum en met 31 december geef je misschien gelijk de minst fijne datum maar wel degene die het veiligst is wanneer ze gewoon binnen de gestelde termijn launchen.

Trouwens ze hebben bij sony blijkbaar ook nog even een last minute hardware boost gevonden want hun 500gb HDD geeft onbeperkte opslagruimte!!! :) haha

[ Voor 9% gewijzigd door swopdark op 01-07-2013 12:51 . Reden: onbeperkte opslagruimte!! ]

Pagina: 1 ... 49 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!