Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:03:
[...]

“WE HAVE NOT INFORMED OUR RETAIL PARTNERS ABOUT A SPECIFIC LAUNCH DATE FOR THE XBOX ONE. IT IS COMMONPLACE FOR RETAILERS TO PUT PLACEHOLDERS DATES AND PRICES INTO OUR SYSTEM UNTIL THEY ARE GIVEN A SPECIFIC DATE AND PRICE. WE ARE EXCITED TO RELEASE THE XBOX ONE IN NOVEMBER 2013.”

http://www.pu.nl/artikele...-niet-uit-op-27-november/

Dacht dat het al vast stond :S Ze zeiden het toch ook op de e3 ???
Ze hadden het alleen over November 2013. Niet de precieze datum. 2 dagen voor Black Friday lijkt me ook niet verstandig. Beter iets meer tijd ervoor om de day-one kopers de console te laten verkrijgen en daarna de rest voor hun najaars-aankopen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48
November 2013 inderdaad :)
Afbeeldingslocatie: http://gengame.net/wp-content/uploads/2013/06/xbox-one-november-499.png

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
De week van 21 november! ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:03:
[...]

Sony gaat niet Linux gebruiken. Stond gisteren ook een artikel over op tweakers.net. Net als bij de PS3 gebruiken ze BSD. Ik zou ook geen noemenswaardig performance verschil verwachten tussen openGL en Direct3D. Valve heeft dat al aangetoond met left4dead op ubuntu enz. De PS3 heeft dat ook aangetoond, met z'n mindere GPU toch exclusives met een zeer hoog grafisch niveau neerzetten.
20% meer performance :> was dat toch :o.
Moet je na gaan 50% meer hardware power plus 20% meer performance door de gebruik van de openGL api

wat noemen ze dat ook al weer hier in dit topic : een stukje sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Trishul schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:03:
Sony gaat niet Linux gebruiken. Stond gisteren ook een artikel over op tweakers.net. Net als bij de PS3 gebruiken ze BSD. Ik zou ook geen noemenswaardig performance verschil verwachten tussen openGL en Direct3D. Valve heeft dat al aangetoond met left4dead op ubuntu enz. De PS3 heeft dat ook aangetoond, met z'n mindere GPU toch exclusives met een zeer hoog grafisch niveau neerzetten.
Unix, Linux, whats in a name :P

Valve deed maatwerk ports voor de games, als ik enkel kijk naar cross-platform zal het voor de ontwikkelaars mogelijk iets meer werk zijn om van een native Direct (PC en Xbox) naar OpenGL te gaan, zonder hier en daar nog wat extra werk te moeten doen voor optimalisatie.

Maar ook bij de PS3, het zal nog een tijd duren voordat ze de échte kracht uit zo'n console kunnen halen, zeker als we kijken naar de E3 trailers en hoe ze uiteindelijk ingame kwamen (uncharted bv).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:03:
[...]

Waarom haal je dat hersenspinsel dan aan als feit :?
Ehm, lees eens? Ik quote het notabene. Moet ik het op een A4'tje bij je langs komen brengen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Degene die deze conclusie trekt uit deze quote, mag zichzelf ook wel eens mentaal laten nakijken overigens.
Welke conclusie?
Microsoft’s eyebrow-raising reversal of its Xbox One DRM policies has been in the works for some time, corporate vice president of Xbox Marc Whitten has said, but Microsoft wanted to tell the “complete story” before it made such a dramatic public reversal.
Als jij het anders leest, moet je het zeggen. Er staat toch echt dat ze al een tijdje met het plan rondliepen, maar eerst hun "complete story" wilden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correctie.. het staat er inderdaad.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Zo, die Sony controller is weer een flink stuk groter....
Ik heb die van mijn Xbox360 altijd al fijner gevonden dan mijn Ps3, ben bang wanneer ik een beetje op de foto's af ga dat dit nu weer zo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:51:
[...]

Ik heb die van mijn Xbox360 altijd al fijner gevonden dan mijn Ps3, ben bang wanneer ik een beetje op de foto's af ga dat dit nu weer zo gaat zijn.
Idd verrassend veel groter, al kunnen de handvaten zelf nog steeds klein aanvoelen natuurlijk.

Vraag me trouwens wel af wie verzonnen heeft dat er nog pijltjes moeten komen bij de d-pad van de DS4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bullet NL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:51:
[...]

Idd, die DS4 is huge! Ik hoop maar dat die toch nog net zo lekker vast houdt als de DS3...
De X1 controller zal vast heel fijn zijn, maar zolang de linker stick en het D-pad niet van plaats gewisseld worden, zal ik het ding nooit kunnen bedienen. Je zit dan vast aan ongelijk vasthouden...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hebben ze dat ding nu zoveel groter gemaakt om enkel dat touchding in het midden te krijgen?

Goed, ik ben nog steeds DS3 aanhanger, mede omdat ik nooit met een Xbox controller heb gespeeld (blauwe maandag een keer PES). Maar gezien de omvang, is dat ding nog wel vast te houden met kinderhandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:55:
[...]

Idd, die DS4 is huge! Ik hoop maar dat die toch nog net zo lekker vast houdt als de DS3...
De X1 controller zal vast heel fijn zijn, maar zolang de linker stick en het D-pad niet van plaats gewisseld worden, zal ik het ding nooit kunnen bedienen. Je zit dan vast aan ongelijk vasthouden...
Het ligt er maar net aan voor wat voor spellen je de controller gebruikt. Bij spellen waarbij je de buttons + de linkerstick gebruikt, heb je hem bij de Xbox juist gelijk vast. Bij shooters, waarbij je met de tweede stick aan het draaien bent, moet je inderdaad je rechterduim anders bewegen. Dat probleem heb je bij de Dual Shock precies andersom.

Ik vind het vooral belangrijk dat ik de controller ontspannen vast kan houden, zonder dat ik het gevoel heb dat hij los in de hand ligt. Ik vind de xbox controller daar fijner in, omdat hij iets groter is en bredere "pootjes" heeft. Dat zorgt ervoor dat ik niet ga knijpen of verkrampen om hem stevig vast te houden

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:58:
Hebben ze dat ding nu zoveel groter gemaakt om enkel dat touchding in het midden te krijgen?

Goed, ik ben nog steeds DS3 aanhanger, mede omdat ik nooit met een Xbox controller heb gespeeld (blauwe maandag een keer PES). Maar gezien de omvang, is dat ding nog wel vast te houden met kinderhandjes?
Ga ik wel vanuit. De ruimte tussen stick & D-pad en stick & action buttons is namelijk niet groter dan bij de Xbox controller. Daarnaast zijn de pootjes wel lang, maar ook dun, en die lengte maakt eigenlijk weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:00:
[...]

Het ligt er maar net aan voor wat voor spellen je de controller gebruikt. Bij spellen waarbij je de buttons + de linkerstick gebruikt, heb je hem bij de Xbox juist gelijk vast. Bij shooters, waarbij je met de tweede stick aan het draaien bent, moet je inderdaad je rechterduim anders bewegen. Dat probleem heb je bij de Dual Shock precies andersom.

Ik vind het vooral belangrijk dat ik de controller ontspannen vast kan houden, zonder dat ik het gevoel heb dat hij los in de hand ligt. Ik vind de xbox controller daar fijner in, omdat hij iets groter is en bredere "pootjes" heeft. Dat zorgt ervoor dat ik niet ga knijpen of verkrampen om hem stevig vast te houden
Zijn die games er nog? Ik ken alleen Virtua Tennis die nog gebruik maken van feitelijke besturing via de D-pad, maar verder.. Ik vind 2 gelijke sticks een stuk logischer, maar heb verder geen moeite met de Xbox controller an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Zijn die games er nog? Ik ken alleen Virtua Tennis die nog gebruik maken van feitelijke besturing via de D-pad, maar verder.. Ik vind 2 gelijke sticks een stuk logischer, maar heb verder geen moeite met de Xbox controller an sich.
De D-Pad negeer ik totaal in wat ik net schrijf. Daar mogen ze van mij best 4 extra knopjes van maken :)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Maar gezien de omvang, is dat ding nog wel vast te houden met kinderhandjes?
Misschien komt deze ook wel uit voor de PS4 voor jou?! ;)
http://www.thesixthaxis.c...rs-to-launch-this-summer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedergeval MS is kwa optimalisatie gewoon al de pinuut..
als beide bedrijven 20% performance weten te winnen, de gene met de betere hardware zal daar meer profeit hebben.

stel (one)100*1.20 tegenover (ps4)150*1.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:04:
[...]

De D-Pad negeer ik totaal in wat ik net schrijf. Daar mogen ze van mij best 4 extra knopjes van maken :)
Gelukkig ZIJN het ook 4 extra knopjes, en ze worden gebruikt ook :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Ondanks de (iets) andere vorm heb ik begrepen dat hij niet groter zal zijn dan de huidige Xbox360 controller. Mijn zoon van 5 jaar kan al vanaf zijn 4e de controller normaal vasthouden en goed bedienen.

Zelfs mijn dochter van 2.5 denkt al dat ze er goed mee kan gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik hoop echt dat ze de home screen en alles wat daar mee te maken heeft beter hebben gemaakt.... Want de ps3 home screen, store etc. werkt traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ps3-Opt1fl3x schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:09:
Ik hoop echt dat ze de home screen en alles wat daar mee te maken heeft beter hebben gemaakt.... Want de ps3 home screen, store etc. werkt traag...
Daar maak ik mij geen zorgen over :P Maar inderdaad, de store op de PS3 is echt trage drek. Gelukkig kom ik daar maar heel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:04:
[...]

En wat is de D-pad volgens jou dan? Het zijn toch ook 4 extra knopjes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:12:
[...]

[...]

En wat is de D-pad volgens jou dan? Het zijn toch ook 4 extra knopjes? :?
Ik bedoelde 4 extra knopjes, alsin 4 losse buttons. Bij de X360 is het nu bijvoorbeeld zo, dat je ^ en v niet tegelijk in kan drukken. Dat zou dan wel mogelijk zijn.

De D-Pad als bewegingsinvoer is toch al niet erg gangbaar meer

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De ps3 was dan ook oorspronkelijk niet voorzien op alle online functionaliteit die het vandaag heeft. Alles wat MS vanaf dag 1 had (xbla, achievements, crossgame chat) hebben zij er achteraf moeten bijprutsen, en dat merk je inderdaad.
Je mag er van uitgaan dat dit bij de ps4 veel vlotter en veel beter geintegreerd is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:53
Hoop wel dat het dalijk op zowel ps4 en xbone mogelijk is mn eigen muziek af te spelen, zoals nu heel goed werkt op de xbox 360. Zou wel weer fijn zijn, lekker racen in gt6/7 of fm5 met je eigen muziek erin.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ps3-Opt1fl3x schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:09:
Ik zat ik gisteren nog over te brainstormen, als je nu een 'out of the box' PS3 koopt zoals hij in 2006 op de markt kwam, hoe zou dan het hele hoofdmenu en store (als die toegankelijk was) werken? Die huidige store is _bizar_ traag, ik kan me echt niet herinneren dat dit 7 jaar geleden ook al zo traag was.
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:13:
De D-Pad als bewegingsinvoer is toch al niet erg gangbaar meer
Ik rij in GT5 nog steeds D-pad / X en vierkantje :$

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
boe2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:13:
De ps3 was dan ook oorspronkelijk niet voorzien op alle online functionaliteit die het vandaag heeft. Alles wat MS vanaf dag 1 had (xbla, achievements, crossgame chat) hebben zij er achteraf moeten bijprutsen, en dat merk je inderdaad.
Je mag er van uitgaan dat dit bij de ps4 veel vlotter en veel beter geintegreerd is.
Dat mag ik wel hopen, ik ga er vanuit dat Sony goed heeft gekeken naar het hele zXbox Live gebeuren nu ze zelf ook geld gaan vragen voor een zelfde soort dienst. In tegenstelling tot PS3 platform werkt Xbox Live namelijk met alle verschillende mogelijkheden wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:15:
[...]

Ik zat ik gisteren nog over te brainstormen, als je nu een 'out of the box' PS3 koopt zoals hij in 2006 op de markt kwam, hoe zou dan het hele hoofdmenu en store (als die toegankelijk was) werken? Die huidige store is _bizar_ traag, ik kan me echt niet herinneren dat dit 7 jaar geleden ook al zo traag was.
Die was ook 7 jaar geleden niet zo traag. Toen ging alles veel vlotter. Maar jah, ze hebben er tonnen extra functionaliteit moeten insteken en als ik het goed voorheb zitten ze vast aan 12MB RAM voor het OS en is dat de grootste beperkende factor en waarom het hoofdmenu anno 2013 zo traag is.

Hetzelfde met de store. Die nieuwe store is bizar traag en ik vraag me af of dat ook aan de PS3 te wijten is. De oude store was veel sneller. Ik doe ook niets meer met die nieuwe store. Gelukkig kan je nu ook alles in je webbrowser doen en dan gaan de PS3 het gewoon downloaden.

Ik hoop ook dat dit met de PS4 niet het geval zal zijn.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:15:
[...]

[...]

Ik rij in GT5 nog steeds D-pad / X en vierkantje :$
Stuurt dat lekker? In feite gooi je dan volledig je stuur om, of helemaal niet. Er zit niks tussen. Lijkt me met pookjes toch fijner sturen (hoewel ze de deadzone van de DS3 gelukkig wel hebben verbeterd bij de DS4, heb ik gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Iets zegt mij dat die traagheid van de PS3 te maken had met de geringe hoeveelheid geheugen die het apparaat tot zijn beschikking had. Het lijkt in de XMB wel of hij elk submenutje nog moet laden als hij opengeklapt wordt. Dat probleem zal dus opgelost zijn in de PS4. Ik verwacht een prachtig menu.

De Windows8 feel zoals die nu ook op het laatste dashboard van de X360 zit bevalt me meer dan het minimalistische PS3 systeem. Ik hoop dat ze met de PS4 meer gebruik gaan maken van de ruimte die een FullHD scherm biedt.
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Stuurt dat lekker? In feite gooi je dan volledig je stuur om, of helemaal niet. Er zit niks tussen. Lijkt me met pookjes toch fijner sturen (hoewel ze de deadzone van de DS3 gelukkig wel hebben verbeterd bij de DS4, heb ik gelezen).
Op de computer race is ook wel eens met toetsenbord. Gaat op zich prima, je tapt dan gewoon de knopjes om een bochtje subtiel te nemen. Zo kan dat met de D-Pad ook, maar ik denk dat het een mooie gelegenheid is om deze barbaren een beetje op te voeden ;)

[ Voor 37% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 14:21 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MS zal daarmee moeten opletten. Een metro stijl menu is knap, maar momenteel resulteert het op de 360 in een enorme puinhoop aan informatie.
Waar ik vurig op hoop is dat je op de One -zoals in windows 8- zelf je tiles kan organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
boe2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:23:
MS zal daarmee moeten opletten. Een metro stijl menu is knap, maar momenteel resulteert het op de 360 in een enorme puinhoop aan informatie.
Waar ik vurig op hoop is dat je op de One -zoals in windows 8- zelf je tiles kan organiseren.
Helemaal mee eens, het kan soms best een kakafonie aan informatie en afbeeldingen zijn.

Het zou mooi zijn als je tiles kan pakken door je vingers te sluiten, om ze zo mee te slepen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het zou mooi zijn als je tiles kan pakken door je vingers te sluiten, om ze zo mee te slepen.
Ik dacht eerder aan smartglass, eenvoudiger kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:26:
[...]

Jij verscheept elke link of privacy argument als aluhoedjes....
+1

Er wordt hier te snel met "aluhoedjes" gesmeten. Je zou toch denken dat mensen wat achterdochtiger en kritischer worden - met rede - na het lezen van al de schandalen die de laatste jaren geleaked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor je weeral op dat dode paard begint te kloppen:
Cloud, de NSA en next-gen consoles

*edit* het staat in de topicwarning nota bene

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 25-06-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:26:
[...]

64 spelers online is niets nieuws. Dit kon in Battefield 2 op de PC ook al (2005!). Xbox Live kende altijd al dedicated servers, daarom bracht het ook in sommige gevallen een betere ervaring dan op PSN. Cloud gaming is interessant, maar de waarde moet zich nog bewijzen. Smartglass/Remote Play kan op de huidige generatie ook al.
Excuseer? Xbox Live én PSN online MP games hebben voor 99% van de games gewoonweg geen dedicated servers. De ervaring op Xbox Lvie en PSN is dus gelijk: ze zijn allebei even laggy tijdens de matches, de ervaring is niet anders.
Hoe verklaar je anders al die COD video's die de gigantische lag issues aankaarten? Die issues bestaan toch gewoon op Xbox Live ook, ook al betaal je geld?

Het enigste waar Xbox Live beter is is bij de variatie aan features zoals cross-game chat, etc.
Maar de eigenlijk game-ervaring is gewoonweg hetzelfde als bij PSN. En dat is wat telt voor de meeste gamers. Veel gamers geven gewoon niet om al die extra features: zolang ze kunnen gamen is het goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Asgaro op 25-06-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Asgaro schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:32:
[...]

Excuseer? Xbox Live én PSN online MP games hebben voor 99% van de games gewoonweg geen dedicated servers. De ervaring op Xbox Lvie en PSN is dus gelijk: ze zijn allebei even lagging tijdens de matches.
Hoe verklaar je anders al die COD video's die de gigantische lag issues aankaarten? Die issues bestaan toch gewoon op Xbox Live ook, ook al betaal je geld?
Ik zeg nergens dat alle servers dedicated zijn en ik zeg ook nergens dat XBL altijd beter werkt dan PSN.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 20:38
Het is dus redelijk zeker dat zo goed als alles op de XBone via dedi's gaat
Komen er ook Dedi's voor de PS4 games of is dat nog niet duidelijk ?

64 man BF4 op p2p gaat het niet helemaal worden dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:45:
Het is dus redelijk zeker dat zo goed als alles op de XBone via dedi's gaat
Komen er ook Dedi's voor de PS4 games of is dat nog niet duidelijk ?

64 man BF4 op p2p gaat het niet helemaal worden dacht ik zo...
alleen als iedereen op glasvezel zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:32:
Het enigste waar Xbox Live beter is is bij de variatie aan features zoals cross-game chat, etc.
Maar de eigenlijk game-ervaring is gewoonweg hetzelfde als bij PSN. En dat is wat telt voor de meeste gamers. Veel gamers geven gewoon niet om al die extra features: zolang ze kunnen gamen is het goed.
De cross-voice is sinds 2007 al een wens van de PS3 gamers, samen met het chat/berichten systeem (face it, die is gewoon ruk op PS3) en out-game invites (die ergens 2008 werd toegevoegd maar op slechts aantal games echt werkte).

Het was niet alleen de feature, maar ook de achterliggende techniek, of ben je de PS3 BF3 launch vergeten? Die is gewoon maanden een drama geweest qua voicechat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik heb ook weer een of ander voor gevoel dat de Ps4 een prima standalone gamedoos gaat zijn, alleen qua live gebeuren blijven ze achterlopen op de Xbox

Alleen al het feit wat Microsoft van plan is met de hoeveelheid servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bullet NL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:28:
Ik heb ook weer een of ander voor gevoel dat de Ps4 een prima standalone gamedoos gaat zijn, alleen qua live gebeuren blijven ze achterlopen op de Xbox

Alleen al het feit wat Microsoft van plan is met de hoeveelheid servers.
Wat bedoel je met 'live gebeuren'?
De PS3 is ook een prima mediaspeler (even daargelaten dat er geen out of the box .mkv support is) en als SEN (Sony Entertainment Network) bedoelt, dan denk ik dat Sony aardig voor loopt op Microsoft. Sony geeft namelijk al jaren gratis spellen weg (inclusief AAA titels) en de VOD diensten zijn ook zonder een abonnement te gebruiken, in tegenstelling tot Microsoft.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Een console kopen speciaal voor mediaplayer gebeuren is iets dat je absoluut niet moet doen!! Dat is echt een ramp. Zowel MS als Sony timmeren dat mooi dicht.

Nee, koop gewoon een WD TV live o.i.d. ernaast, speelt alles af en is 100% stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:32:
[...]

De PS3 is ook een prima mediaspeler (even daargelaten dat er geen out of the box .mkv support is) en als SEN (Sony Entertainment Network) bedoelt, dan denk ik dat Sony aardig voor loopt op Microsoft. Sony geeft namelijk al jaren gratis spellen weg (inclusief AAA titels) en de VOD diensten zijn ook zonder een abonnement te gebruiken, in tegenstelling tot Microsoft.
Klopt, maar als je kijkt dat een Titanfall alleen op MS platformen uitkomt puur omdat die betere servers (of een betere deal) kon leveren, dan is dat wel iets om rekening mee te houden. MS richt zich nu vooral op online. Sony op offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:32:
Live, cross chat, Skype, streaming, Multi-platform, Media (sorry, maar Sony Music is gewoon matig op z'n best), XBL apps (icm smart) en hopelijk nog de mogelijkheid van Windows8 apps op je Xbox. (beetje de PSN mini's zegmaar). Dit kunnen ze nu icm met hele cloud omgeving (dus ook hopelijk Skydrive en mischien wel Office) bizar sterk combineren. Screenshot ingame gemaakt? Staat netjes in je Skydrive direct op je mobiel of PC.

Niets is gratis, PS+ is danwel enorm veel korting (ben al 4x genaaid met diverse games, maargoed), maar je betaald gewoon hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Klopt, maar als je kijkt dat een Titanfall alleen op MS platformen uitkomt puur omdat die betere servers (of een betere deal) kon leveren, dan is dat wel iets om rekening mee te houden. MS richt zich nu vooral op online. Sony op offline.
De makers van Titanfall hebben een release op PS4 niet uitgesloten. Dit riekt dus naar timed exclusive.

En om er eens een van je eigen argumenten in te gooien: waar zijn die 300.000 servers dan? En wie zegt dat Sony niet met evenveel servers draait?

En hoe garandeert Microsoft dat alles dat vanaf die servers gestreamd wordt, niet alleen over de 100Mb/s lijnen, maar ook de (meerderheid!!) ADSL lijnen op kilometers afstand van de centrale (die met hangen en wurgen 4 Mb/s erdoor krijgen) ook de ervaring oplevert die er van verwacht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik heb een goede vergelijking gevonden tussen de Xbox One en de Ps4: http://i.imgur.com/paSyBbf.jpg (is wel gemaakt voor MS de DRM heeft verwijderd)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij klopt die tabel niet helemaal. Diablo en Kingdom Hearts staan als exclusive voor de PS4 terwijl dat geen exclusives zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:51:
Ik heb een goede vergelijking gevonden tussen de Xbox One en de Ps4: http://i.imgur.com/paSyBbf.jpg (is wel gemaakt voor MS de DRM heeft verwijderd)
Dan is het dus geen goede vergelijking meer 8)7
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:50:
[...]

De makers van Titanfall hebben een release op PS4 niet uitgesloten. Dit riekt dus naar timed exclusive.

En om er eens een van je eigen argumenten in te gooien: waar zijn die 300.000 servers dan? En wie zegt dat Sony niet met evenveel servers draait?

En hoe garandeert Microsoft dat alles dat vanaf die servers gestreamd wordt, niet alleen over de 100Mb/s lijnen, maar ook de (meerderheid!!) ADSL lijnen op kilometers afstand van de centrale (die met hangen en wurgen 4 Mb/s erdoor krijgen) ook de ervaring oplevert die er van verwacht wordt?
Als je wat terug had gelezen, dan had je gezien dat Microsoft in Iowa (US) een groot datacentrum (ter waarde van 700 miljoen dollar) erbij gaat zetten. Verder hebben ze met Azure natuurlijk al enorm veel servers die ze gaan mixen voor Xbox Live als Azure services zelf als ook Skydrive en Office 365. Door al deze diensten is het erg makkelijk om overdag een zooi servers te gebruiken voor Office en in de avond voor Xbox Live.

Verder hebben ze volgens mij de afgelopen maanden wel meer zaken uitgebreid, dus die servers staan er ook.

En als je even de bron van het artikel op de frontpage over Titanfall leest, dan zie je dat ze hun voorstel ook bij Sony hebben gedaan, maar dat Sony niet met een geschikt plan kwam en ze daarom op Microsoft zijn overgegaan. Tuurlijk, de game kan nog wel komen, maar de hele development is nog niet begonnen (als die al gaat beginnen) dus daar zal dan wel meer dan een jaar tussenzitten, waardoor ze eerder bij Titanfall 2 zullen meewerken dan de eerste game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat die servers er fysiek vast wel zullen staan dat ontken ik niet, maar wat ik bedoel is hoe die dan nut hebben voor de Xbox 1. Immers: je propt je spel in de bluray speler en dan doen 300.000 servers de hardware die het spel aanroept plots veranderen in snellere hardware? Of je pompt verzoekjes over je ADSL lijn van, waar ondertussen je partner youtube via luistert op de tablet, en de 'cloud' rekent een en ander voor je uit en pompt met 4 Mb/s dit terug naar de Xbox 1?

Kom op man, geef nou eens niet overal een dusdanige draai aan dat het voor jezelf weer gerechtvaardigd is om de Xbox 1 aan te schaffen, en erken dat vooralsnog de PS4 de betere cijfers haalt.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:56:
Volgens mij klopt die tabel niet helemaal. Diablo en Kingdom Hearts staan als exclusive voor de PS4 terwijl dat geen exclusives zijn.
True, maar beide spellen zijn niet op de Xbox 1 aangekondigd en wel op de PS4 (en 3)

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-06-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:20:
Best wel te doen eigenlijk, komt uit de oude GT tijd en heb aardig leren racen op deze manier.

Lange bochten is het inderdaad 'tikkie tikkie tikkie' op de D-pad, maar de game zelf stuurt toch altijd netjes bij (D-pad rechts geeft niet opeens 70graden gedraaide wielen, maar gewoon obv snelheid in de bocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Dan is het dus geen goede vergelijking meer 8)7
En cloud computing zal op PS4 gewoon mogelijk zijn via Gaikai. Maar goed, het zal nog wel wat jaren duren voordat we daar echt goede dingen uit zullen zien komen. Devs zullen in den beginnen nog niet de maximux uit beide consoles kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Niet nodig om meer olie op het vuur te gooien.

Ik ga toch eerst de PS4 halen. Lijkt me ook de slimste keuze op dit moment. Reden daarvoor is vooral mijn voorkeur kwa games en het kost me gewoon minder geld. (Ik vind Naughty Dog geweldig dus vandaar). Later zal vast de xbone ook wel komen maar pas als hij een stuk goedkoper is.

Dat hele cloud gebeuren vind ik gehyped. Leuk dat Microsoft het heeft maar Sony kan dat net zo goed implementeren. We zullen zien. we hebben nog genoeg tijd over voordat de consoles er zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:02:
Dat die servers er fysiek vast wel zullen staan dat ontken ik niet, maar wat ik bedoel is hoe die dan nut hebben voor de Xbox 1. Immers: je propt je spel in de bluray speler en dan doen 300.000 servers de hardware die het spel aanroept plots veranderen in snellere hardware? Of je pompt verzoekjes over je ADSL lijn van, waar ondertussen je partner youtube via luistert op de tablet, en de 'cloud' rekent een en ander voor je uit en pompt met 4 Mb/s dit terug naar de Xbox 1?
Real-Time zal het inderdaad niet kunnen helpen. Maar zoals bijvoorbeeld bij een Drivatar, kan ik me voorstellen dat je gewoon de data van een rondje/race/set races opstuurt naar de cloud, deze wordt geanalyseerd door de server en verwerkt in een dataset die een andere console dan weer kan gebruiken als instellingen, om een AI speler het rijgedrag van de speler te kunnen laten imiteren. De console hoeft die bewerkingen dan niet te doen.
Ik ga toch eerst de PS4 halen. Lijkt me ook de slimste keuze op dit moment. Reden daarvoor is vooral mijn voorkeur kwa games en het kost me gewoon minder geld. (Ik vind Naughty Dog geweldig dus vandaar). Later zal vast de xbone ook wel komen maar pas als hij een stuk goedkoper is.
True dat
Dat hele cloud gebeuren vind ik gehyped. Leuk dat Microsoft het heeft maar Sony kan dat net zo goed implementeren. We zullen zien. we hebben nog genoeg tijd over voordat de consoles er zijn.
Sony heeft nog niet het platform en de kennis, die Microsoft nu al in huis heeft. Maar inderdaad, Sony zou dit best kunnen lanceren maar dat zijn dan weer extra kosten. Ik heb niet het idee dat de financiele situatie van Sony het toelaat om even een cloud platform van $750m (min tax credits) neer te plempen.

[ Voor 37% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 19:50 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op man, geef nou eens niet overal een dusdanige draai aan dat het voor jezelf weer gerechtvaardigd is om de Xbox 1 aan te schaffen, en erken dat vooralsnog de PS4 de betere cijfers haalt.
je voert met iemand een discussie die andtech site de grond in boort :P ! dus bespaar jezelf de moeite

ps die 300k serves, waarschijnlijk draaien er paar vmware processen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

Leuk voor de cijfers, is dat de benchmark wat jouw mening moet zijn?

Maargoed, het principe achter die cloudcomputing is heel anders dan wat je nu schetst, het heeft niets te maken met rendering en streaming, maar puur met offloaden van calculaties. AI berekeningen in racegames, serverside management van informatie en stats, alles wat via een cloud gedaan zou kunnen worden (zie principes van MMO's) haal je CPU-cycle winst uit en die cycles kan je inzetten voor je game zelf.

Daar zal je initieel weinig van zien/merken, het zal ook geen 'betere graphics' geven, maar (zoals ik het zie) een rijkere ervaring binnen een game (betere AI, stats, maploading, realtime info etc).

Het is niet nodig meer olie op het vuur te gooien.

[ Voor 28% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
witeken schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 03:19:
Ik ben het grotendeels met je eens. Maar ik vind dat 100 euro gewoon teveel is, juist zodat de devs er vanuit kunnen gaan dat iedereen Kinect heeft :s.
Daarnaast heeft Sony de Ps4-controller veel veranderd t.o.v. DS3, dus daar kan je nog niet echt een oordeel over vellen.

Sony heeft best wat next-gen dingen gedaan:
- Echte next-gen graphics
- Gaikai
- DS4
- Share button
- Nieuwe GUI
- Grootte Ps4 vs. de eerste Ps3
Ze zouden het moeten doen zoals Sony met zijn PS Vita werkt: alle PS4 games moeten ondersteuning bieden voor remote play voor PS Vita, zonder dat uiteraard mensen worden opgedrongen om een combo PS4 + PS Vita te kopen.

Zoiets moet MS ook doen: eisen van developers dat Kinect support aanwezig moet zijn, zonder de consument een combo Xbox One + Kinect op te dringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Asgaro schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:14:
[...]

Ze zouden het moeten doen zoals Sony met zijn PS Vita werkt: alle PS4 games moeten ondersteuning bieden voor remote play voor PS Vita, zonder dat uiteraard mensen worden opgedrongen om een combo PS4 + PS Vita te kopen.

Zoiets moet MS ook doen: eisen van developers dat Kinect support aanwezig moet zijn, zonder de consument een combo Xbox One + Kinect op te dringen. :)
Het verschil is dat Remote Play op OS niveau gefaciliteerd kan worden. Hier hebben developers dus geen last van.

Als je tegen een developer zegt dat ze Kinect features in moeten bouwen maar altijd een fallback naar controller moeten maken, zadel je ze op met meer werk. Dan zullen veel developers zeggen; Screw Kinect, we maken voor zo min mogelijk geld een product dat voor iedereen werkt -> Controller. En dan kun je adoptie wel vergeten

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:08:
[...]

Leuk voor de cijfers, is dat de benchmark wat jouw mening moet zijn?

Maargoed, het principe achter die cloudcomputing is heel anders dan wat je nu schetst, het heeft niets te maken met rendering en streaming, maar puur met offloaden van calculaties. AI berekeningen in racegames, serverside management van informatie en stats, alles wat via een cloud gedaan zou kunnen worden (zie principes van MMO's) haal je CPU-cycle winst uit en die cycles kan je inzetten voor je game zelf.

Daar zal je initieel weinig van zien/merken, het zal ook geen 'betere graphics' geven, maar (zoals ik het zie) een rijkere ervaring binnen een game (betere AI, stats, maploading, realtime info etc).
het is gewoon een leuke marketing term geworden, voor verschillende technieken om bepaalde doelen te bewerkstelligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:14

Edd

Asgaro schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:14:
Dat zal moeilijk gaan vrees ik, want hoe ga je je input van Kinect zodanig generiek krijgen dat je die kan mappen op een normale controller? Dus rechterhand omhoog is de X-knop? Dat lijkt mij niet kunnen.

Bij de PS4-Vita Remote-play optie hebben ze dat probleem niet. De controls zijn nagenoeg hetzelfde. Ze missen alleen de R2 en L2. Echter is dat op te lossen door het touchpad bijvoorbeeld.
Sony zegt ook niet voor niets dat Move/EyeToy dingen niet met Remote Play zullen gaan werken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:03:
[...]

De cross-voice is sinds 2007 al een wens van de PS3 gamers, samen met het chat/berichten systeem (face it, die is gewoon ruk op PS3) en out-game invites (die ergens 2008 werd toegevoegd maar op slechts aantal games echt werkte).

Het was niet alleen de feature, maar ook de achterliggende techniek, of ben je de PS3 BF3 launch vergeten? Die is gewoon maanden een drama geweest qua voicechat.
Klopt, zaken zoals berichten versturen is omslachtig en traag op PSN. Daar doet Xbox Live het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom op man, geef no
u eens niet overal een dusdanige draai aan dat het voor jezelf weer gerechtvaardigd is om de Xbox 1 aan te schaffen, en erken dat vooralsnog de PS4 de betere cijfers haalt.

[...]

True, maar beide spellen zijn niet op de Xbox 1 aangekondigd en wel op de PS4 (en 3)
Huh? Waar haal jij dat ineens vandaan? Ik heb het erover dat ze genoeg servers hebben staan voor wat dan ook en dat ze bij Titanfall op zoek waren naar dedicated servers die ze wel bij Microsoft en niet bij Sony konden gebruiken.
Ik heb het dus niet over cloud computing hier (die discussie hadden we al 10+ pagina's geleden gehad). Verder hebben ze bepaalde minimumeisen gesteld aan de online verbinding, dus je mag ervan uitgaan dat de speler een bepaald niveau heeft met zijn internetverbinding (waar deze weer wat beter is dan bij het begin van de huidige generatie)
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:05:
[...]

En cloud computing zal op PS4 gewoon mogelijk zijn via Gaikai. Maar goed, het zal nog wel wat jaren duren voordat we daar echt goede dingen uit zullen zien komen. Devs zullen in den beginnen nog niet de maximux uit beide consoles kunnen trekken.
Gaikai is geen cloud computing zoals ze bij Microsoft van plan zijn. Games draaien volledig in de cloud en het enige wat overgaat is het beeld/audio. Daar krijgen ze dan de input van de speler op terug.

Bij MS gaan de servers bepaalde processen berekenen, maar heb je nog wel de client nodig om zaken (vooral de graphics) te berekenen. Ergo: de lag is een stuk minder. Al heb je met streamen natuurlijk wel de mogelijkheid om meer servers er tegenover te zetten, maar dan wordt je online abonnement meteen duurder.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:07:
[...]

je voert met iemand een discussie die andtech site de grond in boort :P ! dus bespaar jezelf de moeite

ps die 300k serves, waarschijnlijk draaien er paar vmware processen ;)
Ik boor nergens de hele site de grond in, ik trek alleen een andere conclusie uit het artikel. Anandtech is een prima site voor benchmarks, maar voor hun console-analyses zaten ze er wel vaker naast. Verder zijn ze niet zo goed in speculeren. Wat niet wil zeggen dat het meteen een slechte site is, maar puur alles overnemen als waarheid alleen omdat het Anandtech is, vind ik ook wat te ver gaan. Ze hebben het bijvoorbeeld niet gehad over de Move Engines om buiten de CPU en GPU zaken van en naar het geheugen te verplaatsen als die zwaarbelast zijn.
En leuk om mij telkens persoonlijk aan te vallen, maar jij voegt anders ook weinig toe aan de discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:08:
[...]

Waar ik vooral bang voor ben is dat net als in de IT wereld Cloud weer wordt ingezet als het walhalla voor gamers, terwijl dat gewoon helemaal niet zo is. Het wordt zwaar gehyped. Realistisch gezien is Cloud offloading iets wat alleen kan wanneer het niet realtime nodig is.
Mooi voorbeeld is die nieuwe AI uit Forza. Je raced echt niet tegen een cloud controlled player in real time.
Het enige wat gebeurd is dat je race gedrag wordt gestuurd naar de cloud, die vervolgens je rijstijl analyseert en bijhoud en op basis daarvan een AI profiel maakt die je Xbox kan gebruiken.
Daar is niks realtime aan.
Ik heb vanuit mijn werk ervaring met meerdere cloud providers (incl. Azure, Amazon) en hoewel Azure sneller is in het verwerken van data dan bijv. Amazon, kleven er best hoge latency's aan vast. Wanneer je een racegame speelt dan kun je niet 200ms extra latency op je roundtrip gebruiken.

De cloud kan voordeel bieden bij near realtime berekeningen. Voor realtime is er gewoon te veel overhead.
Ik zou er bijvoorbeeld wel een winst in zien voor games als Civilization of zo. Alles dat turn based is zou er best voordeel uit kunnen halen.

En dan Titan Fall met de Dedicated gameservers. Waarom kan ik niet gewoon zelf een server neerplempen?
Het is een leuk alternatief, maar ze hadden het net zo goed vrij kunnen geven. Een TF2 server draaien bijv. hoeft echt niet duur te zijn.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Absoluut met je eens, het is ook kwestie van tijd tot je ziet wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn.

Maar er zijn mensen die gameservers draaien in Azure, waar zit dan het grote verschil van die 200ms tov paar ms (afhankelijk van afstand) in qua server-inrichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Waar ik vooral bang voor ben is dat net als in de IT wereld Cloud weer wordt ingezet als het walhalla voor gamers, terwijl dat gewoon helemaal niet zo is. Het wordt zwaar gehyped. Realistisch gezien is Cloud offloading iets wat alleen kan wanneer het niet realtime nodig is.
Mooi voorbeeld is die nieuwe AI uit Forza. Je raced echt niet tegen een cloud controlled player in real time.
Het enige wat gebeurd is dat je race gedrag wordt gestuurd naar de cloud, die vervolgens je rijstijl analyseert en bijhoud en op basis daarvan een AI profiel maakt die je Xbox kan gebruiken.
Daar is niks realtime aan.
Ik heb vanuit mijn werk ervaring met meerdere cloud providers (incl. Azure, Amazon) en hoewel Azure sneller is in het verwerken van data dan bijv. Amazon, kleven er best hoge latency's aan vast. Wanneer je een racegame speelt dan kun je niet 200ms extra latency op je roundtrip gebruiken.

De cloud kan voordeel bieden bij near realtime berekeningen. Voor realtime is er gewoon te veel overhead.
Ik zou er bijvoorbeeld wel een winst in zien voor games als Civilization of zo. Alles dat turn based is zou er best voordeel uit kunnen halen.

En dan Titan Fall met de Dedicated gameservers. Waarom kan ik niet gewoon zelf een server neerplempen?
Het is een leuk alternatief, maar ze hadden het net zo goed vrij kunnen geven. Een TF2 server draaien bijv. hoeft echt niet duur te zijn.
Het zal ook niet met alles realtime zijn, maar ik kan me best voorstellen dat hij na elke race een verbeterde AI upload en download. Ze hebben ook nergens gezegd dat het realtime ging zijn bij Forza, maar je zult wel een complexe berekening in de cloud kunnen doen, zonder de console daarmee te belasten (krijg je snellere menu's van e.d.)

Verder is de kans groot dat ze bij de Xbox Cloud natuurlijk wat meer snelheid kunnen doen, puur omdat het voor gaming is. Azure kan ook nog verder geoptimaliseerd worden, dat staat nu nog wel in de kinderschoenen (al zijn ze wel verder dan een jaar of 2 geleden).

En TF2 is natuurlijk andere koek dan een next-gen titel. Kijk maar naar de eisen van Battlefield 3 servers. Dat zal alleen maar omhoog gaan ben ik bang. TF2 draait op een engine die alweer enkele jaren mee gaat, dus dat is lastig te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:32:
[...]

Gaikai is geen cloud computing zoals ze bij Microsoft van plan zijn. Games draaien volledig in de cloud en het enige wat overgaat is het beeld/audio. Daar krijgen ze dan de input van de speler op terug.
Dan zal Shuhei Yoshida wel gek zijn. :+
But what about Sony's next-gen machine? Sure, it can stream games via the cloud-powered Gaikai. But can it also follow Microsoft's step in offloading computation to the cloud? "Of course," Sony's Shuhei Yoshida said.
En verder moeten we er echt weinig van verwachten, heb ik zo het idee. Dat geldt voor beide consoles. De cloud zal nooit betere hardware kunnen outperformen, tenzij we op korte termijn wereldwijd drastische veranderingen in internet connecties gaan zien.

http://www.shacknews.com/...edly-boosted-by-the-cloud

[ Voor 22% gewijzigd door bram1984 op 25-06-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:44:
[...]

Dan zal Shuhei Yoshida wel gek zijn. :+

[...]
Het zal ook goed mogelijk zijn, maar ze hebben er volgens mij nog geen concrete plannen voor. Dát is wat ik en een aantal anderen nou juist bedoelen. Xbox Live staat al en de cloud is een belangrijk onderdeel van de Xbox One infrastructuur. Bij Sony draait het vooral om offline met PSN vooral om online te gamen en gratis games te scoren. Geen cloud computing of dedicated servers zijn daar voorbij gekomen. Of ik moet iets gemist hebben in de E3 presentatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het op de man spelen achterwege.

[ Voor 96% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad nog niet bekend. Je mag er vanuit gaan dat de online ervaring van beide consoles vergelijkbaar wordt, nu voor Plus betaald moet gaan worden.

Als er al daadwerkelijk multiplatform devs echt gebruik gaan maken van de cloud (wat nog wel een aantal jaren op zich zal laten wachten), zal Sony wel moeten, tenzij het verschil in hardware voldoende is om aan de cloud te wijten voordelen recht te trekken, maar ook dat is allemaal speculatie. Buiten Drivatars (waarvan ook nog maar de vraag is hoe goed het gaat werken en of het daadwerkelijk iets toevoegt) hebben we nog niet veel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
knip

[ Voor 96% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 98% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:03:
Dat is inderdaad nog niet bekend. Je mag er vanuit gaan dat de online ervaring van beide consoles vergelijkbaar wordt, nu voor Plus betaald moet gaan worden.
Is dat wel zo?
Microsoft heef hier veel meer ervaring in dat Sony, hoe kan jij nu de aanname maken dat de ervaring het zelf gaat worden. Gezien de vele problemen die Sony nu nog steeds heeft met de PS3 zou ik daar maar niet te snel vanuit gaan.

Ondanks dat Sony dus heeft besloten dat gamers moeten gaan betalen voor online gaming staat het allerminst vast dat dit op het zelfde (hoge) niveau gaat gebeuren als bij Xbox Live.

Vergeet niet, in de thuis markt van Sony, Japan, is online gamen veel minder populair dan in bijvoorbeeld de VS....

Een flink aanname die jij dus maakt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Andere kant moet je wel toegeven, het 'doorslaggevende' ervaring-element zal MS ook niet duidelijk zichtbaar kunnen maken, het is vooralsnog geen 'aanwijsbaar' iets binnen de game ervaring die laat zien wat het kan.

En of ze gewoon ouderwets server hosten of schaalbaar cloudhosten, denk niet dat de gebruiker daar veel verschil in zal gaan zien, enkel als er piekdrukte is en het serverpark voor die specifieke game trekt het even niet meer (maar zoiets zou je eerder bij MMO's zien dan bij shooters). Online gamen is online gamen, denk niet dat veel mensen daar nu echt veel verschil in gaan merken, of dit nu playerhosted is (uitgaan van flinke upload) of serverhosted is.

MS heeft mischien nog een stapje voor met hun andere producten (office, skydrive, voicechat en Skype), maar dat zal niet direct gerelateerd worden aan 'de cloud' maar meer als algehele ervaring van de console zelf. Daarbij is het aannemelijk dat ook Sony voicechat crossgame gaat maken.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:40:
Absoluut met je eens, het is ook kwestie van tijd tot je ziet wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn.

Maar er zijn mensen die gameservers draaien in Azure, waar zit dan het grote verschil van die 200ms tov paar ms (afhankelijk van afstand) in qua server-inrichting?
Location, location, location!
Ik heb weleens tests gedaan waarbij ik verschillende DC's van azure heb gebruikt (lang leve msdn) om te kijken hoe snel een app in de cloud antwoord kon geven. Naar Amsterdam DC ging snel +- 45ms, doe daar de verwerkingstijd van de testapp op (70ms) en ik zit al op 100ms, dan moet de data nog weer terug en door de ontvangende pc verwerkt worden.
Maar zet ik de testapp in de VS, dan is alleen de ping latency al 100ms. En dan heb ik nog niets gedaan. Alleen een Ping, er is nog geen redelijke hoeveelheid data over de lijn gegaan...
Voeg een Loadbalancer toe en je hebt weer een extra hop en extra latency te pakken.

Daarnaast is een eigen VM binnen Azure iets anders dan Azure Compute, waarbij je alleen maar computing power afneemt. Een VM binnen Azure presteert nagenoeg net zo goed als een VM op mijn eigen server, vergeet niet dat Azure gebouwd is op relatief low cost hardware en Hyper-V. Dezelfde ingredienten van mijn Homeserver :z
Een jaar geleden kon je alleen nog CPU's krijgen van 1,6Ghz bijv. en was je gelimiteerd to 8 CPU's. Maar daar betaal je dan wel wat voor ;)
Echter is dat inmiddels wel meer geworden dacht ik.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het licht kan 8 rond de aarde in 1 seconde. Dus absolute fysische limiet is 125ms de aarde rond, bij perfect optische kabels en nul vertragingen.

Zelfs binnen NL is, als ik in Enschede zit en de server staat in Amsterdam een enkele reis al 150km = 0.5ms. Round-trip fysische limiet 1 ms. In de praktijk lopen de kabels niet 100% in één rechte lijn, en ligt de snelheid in fiber optics iets van 30% lager. Dan ligt er nog allerlei apparatuur tussen. Misschien dat 5ms haalbaar is? In heel ideale situaties...

En 1 ms is al vele ordes van grootte langer (cq oneindigheid) ten opzichte van de picoseconden waarmee een CPU/GPU werkt.

Cloud gaat echt niet werken voor om een enorme grafische boost te geven aan games, ik geloof daar niet in. Misschien andere zaken, zoals dynamische veranderende werelden waar iedereen invloed op heeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Bullet NL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:18:
[...]
Gezien de vele problemen die Sony nu nog steeds heeft met de PS3 zou ik daar maar niet te snel vanuit gaan.
Over welke problemen hebben we het dan?

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was toch al aangegeven dat ze met de cloud uitgingen van een vertraging van 200ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Is dat wel zo?
Microsoft heef hier veel meer ervaring in dat Sony, hoe kan jij nu de aanname maken dat de ervaring het zelf gaat worden. Gezien de vele problemen die Sony nu nog steeds heeft met de PS3 zou ik daar maar niet te snel vanuit gaan.

Ondanks dat Sony dus heeft besloten dat gamers moeten gaan betalen voor online gaming staat het allerminst vast dat dit op het zelfde (hoge) niveau gaat gebeuren als bij Xbox Live.

Vergeet niet, in de thuis markt van Sony, Japan, is online gamen veel minder populair dan in bijvoorbeeld de VS....

Een flink aanname die jij dus maakt.........
Ik merk nu al amper verschil, dus ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gezien de vele problemen die Sony nu nog steeds heeft met de PS3 zou ik daar maar niet te snel vanuit gaan.
En welke problemen zijn dat dan? (en blijkbaar heb ik die problemen niet met mijn PS3 en Vita?)

En Sony heeft aangegeven flink in PSN te investeren, tjah dat kun je in twijfel trekken maar ik ga er vanuit dat ze dat ook doen. Sony richt zich allang niet meer hoofdzakelijk op de Japanse markt juist steeds meer op de Westerse

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29

-db-

Hoi

Ik ben benieuw naar wat de devs kunnen gaan doen met de cpu en het geheugen van de nieuwe consoles, en of we dit ook terug gaan zien in toekomstige PC-games.

De berekeningen die voor een spel worden uitgevoerd worden kunnen gescheiden worden in zaken die op de gpu en zaken die op de cpu berekend worden.

De gpu zaken, voornamelijk graphics, kunnen makkelijk geschaald worden naar het systeem. Een game als bijvoorbeeld crysis 3 kan op een trage pc op low gezet worden en is ook dan nog speelbaar.

Dingen die op de cpu gebeuren zijn voor een groot gedeelte niet schaalbaar. Een dev zal bijvoorbeeld ai niet schalen naar cpu-power want dat zou inhouden dat op een zwakkere pc de tegenstanders dommer worden en het spel makkelijker, zoiets is volgens mij nog nooit voorgekomen.

De huidige games kunnen vaak dan wel het maximale benutten van een top of the line grafische kaart, maar het maakt tegelijk niet heel veel uit of je de nieuwste i7 hexacore in je systeem hebt of een Pentium dual core.

Nu, bij de nieuwe consoles, hebben de devs gegarandeerd de beschikking over een moderne octacore ondersteund door 8GB geheugen. Ik ben dan ook zeer benieuwd welk verschil dat gaat maken, want nu voor het eerst kunnen ze dit ten volle gebruiken zonder een deel van de markt te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Chaoss schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:14:
[...]

En welke problemen zijn dat dan? (en blijkbaar heb ik die problemen niet met mijn PS3 en Vita?)

En Sony heeft aangegeven flink in PSN te investeren, tjah dat kun je in twijfel trekken maar ik ga er vanuit dat ze dat ook doen. Sony richt zich allang niet meer hoofdzakelijk op de Japanse markt juist steeds meer op de Westerse
Ik ben ook benieuwd naar welke problemen hij refereert. Ik vind de dienst stabiel genoeg en heb vrijwel nooit last van lag. De downloads uit de store of van game updates mogen sneller, maar dat is alles. Oké, onderhoud mogen ze iets ops verzinnen dat het nog minder tijd in beslag neemt, maar ook valt dat nu zelfs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja onderhoud is ook niet echt een probleem, al duurt ie vaak bij PSN wel vele uren (bij XBL is dat niet meer dan 1 en heel soms 2 uur maar dat is meestal voor een hele grote dash-update).
Wel heeft het er een lange tijd uitgelegen (na die hack die waarschijnlijk ook niet meer zal gebeuren) en waren er wel meer momenten waarop bij sommige games de PS-kant het niet deed maar de Xbox-kant wel (BF3 bv 2x). Al weet ik niet of dat aan EA lag of aan Sony.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vaak weet je niet aan welke kant het nu precies ligt, Tekken Revolution met de 'failed to confirm rights data', LotR met de 'join session failed' of GT5 die maar gewoon blijft 'laden', kan best dat het aan publisher/dev kant ligt, maar vrij logisch dat ze dat meteen wegzetten op PSN.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
Psn is atm bezig met een update en ik heb nog niemand horen klagen? Alleen ps store kan je niet bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Onderhoud hoort er bij, zeker als ze de deinst zo optimaal mogelijk willen houden en uitbreiden.

Kwam een mooie foto van de DS4 en sbone controller tegen, had hem al in het PS4 topic gepost nu hier nog maar even:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uP4KpSg.jpg

Lijkt er echt op dat de DS4 qua ergonomie stukken beter is geworden, en de DS is nog steeds de mooiste van de 2 (mening) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
Wat zit er onder allemaal op de ds4? De audio ding en wat nog meer? Komt er ook geluid uit de controller??(Zie speaker gaten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geloof het wel, om een headset in te pluggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De DS4 is gewoon serieus groter, dat wist ik niet. Ben erg benieuwd hoe deze aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 22:15

PBP

Ps3-Opt1fl3x schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:59:
Psn is atm bezig met een update en ik heb nog niemand horen klagen? Alleen ps store kan je niet bezoeken.
PSN heeft wel 'vaak' onderhoud maar dan kan je wel gewoon online gamen als je de afgelopen dagen online geweest ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

-db- schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:56:
De huidige games kunnen vaak dan wel het maximale benutten van een top of the line grafische kaart, maar het maakt tegelijk niet heel veel uit of je de nieuwste i7 hexacore in je systeem hebt of een Pentium dual core.
Je hebt wel minimumeisen voor de cpu. Er wordt bij de minimum hardware bij elk spel ook bijgezet hoe goed de cpu moet zijn. Ik denk dus niet dat je moderne, veeleisende games zal kunnen spelen met een Pentium. Als je wel een trage cpu hebt zal die de bottleneck zijn en zal je framerate omlaag gaan.
Nu, bij de nieuwe consoles, hebben de devs gegarandeerd de beschikking over een moderne octacore ondersteund door 8GB geheugen. Ik ben dan ook zeer benieuwd welk verschil dat gaat maken, want nu voor het eerst kunnen ze dit ten volle gebruiken zonder een deel van de markt te verliezen.
Dat valt denk ik nog mee. De cpu zou zo'n 30W verbruiken en op 1.6GHz werken. Ik weet niet hoe goed je dingen voor de cpu kan optimaliseren, maar het lijkt me vanzelfsprekend dat met de tijd ook de minimumeisen voor de cpu omhoog gaan.
Huidige gpu's hebben zo'n 1 à 4GB (GDDR5) werkgeheugen, wat redelijk wat minder is dan de 8GB (5GB of 7GB beschikbaar voor XBone of Ps4) van de consoles. Het lijkt me dus dat er op dat vlak concessies gemaakt moeten worden bij pc-versies.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ps3-Opt1fl3x schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:11:
Wat zit er onder allemaal op de ds4? De audio ding en wat nog meer? Komt er ook geluid uit de controller??(Zie speaker gaten?)
Inderdaad, er zit een klein speakertje op de DS4, en er is ook een 3,5mm jack. Er is ook een microUSB-aansluiting.

Zie ook: Wikipedia: DualShock

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet niet vergeten dat die 8gb voor zowel cpu als gpu werkt. High-end systemen zitten nu wel op 16gb ddr3 met daarbij dan 2 tot 4 gb gddr5. In totaal dus wel meer geheugen, dus daar hoeven weinig concessies gemaakt te worden. Tenminste, als iedereen een nasa-pc thuis had staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hoeveel pc systemen hebben daadwerkelijk 16gb? Niet zoveel denk ik, volgens mij is 8gb nog altijd vrij gemiddeld en een dev al zich altijd op dat gemiddelde richten qua normale performance. En zoals al zovaak is besproken Zinn consoles en pc's totaal niet vergelijkbaar qua resources en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:09:
Hoeveel pc systemen hebben daadwerkelijk 16gb? Niet zoveel denk ik, volgens mij is 8gb nog altijd vrij gemiddeld en een dev al zich altijd op dat gemiddelde richten qua normale performance. En zoals al zovaak is besproken Zinn consoles en pc's totaal niet vergelijkbaar qua resources en performance.
16gb wordt wel steeds vaker voor de high-end gebruikt. Mid-end (zoals mijn pc thuis ook) is gewoon 8gb. Toch heb je wel altijd geheugen voor je cpu en je gpu waardoor je ook nu al wel boven dat van de X1 en PS4 uitkomt.
Wat niet wil zeggen dat ze meteen sneller of mooier zijn (een 360 heeft tenslotte ook maar 512mb ram en kan toch mooie plaatjes maken).

Wel zal het zo zijn dat de echte high-end pc's ook wel mee zullen komen met de graphics van de next-gens. Ik denk alleen niet dat het meerendeel van de pc-gamer daarbij mee zal gaan. Je hebt natuurlijk wel een groep (zoals die op tweakers rondhangen) die wel alle nieuwe hardware wil hebben, maar ik ga mijn pc voorlopig geen upgrade geven als ik met een X1 toch mooiere plaatjes kan krijgen voor dezelfde games. Pas als de prijzen omlaag gaan (en ik ook weer een budget heb) ga ik het misschien wel doen, maar de komende 2 a 3 jaar zie ik niet veel heil in het upgraden van mn huidige pc (met i5 2500k en 6950). Ik gok dat ik daar niet de enige in ben.

Lang verhaal kort: specs zullen voorlopig niet veel verschil uitmaken. PC en consoles liggen voorlopig grafisch wel dicht bij elkaar denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 26-06-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Even een blik op de Dell of HP website, en de meeste notebooks (die tegenwoordig populairder zijn dan desktops) hebben zo ongeveer 4 tot 8 GB. Vergeet niet dat o.a. Windows daar een groot deel van opsnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, al zijn er ook 16gb laptops te bestellen, maar ik had het ook over pc's, niet laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Uniciteit schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:27:
Even een blik op de Dell of HP website, en de meeste notebooks (die tegenwoordig populairder zijn dan desktops) hebben zo ongeveer 4 tot 8 GB. Vergeet niet dat o.a. Windows daar een groot deel van opsnoept.
Denk niet dat je een laptop/notebook grafisch tegenover een PS4/XB1 kan zetten, die zijn erg gelimiteerd qua uitbreiding van geheugen, terwijl het bij een normale desktop vrij makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:51:
[...]

Hoe zo slechter, omdat bepaalde punten jou minder aanspreken maakt dit het ding niet slecht..... Hij zou pas slecht zijn als hij niet zou doen wat ze beloven of andere dingen waar je hem één op één met een PS4 kan vergelijken (spelen van games) minder goed zou doen......

Dit is tot op heden nog nergens aan het ligt gekomen. Bovendien het is al vaker geopperd

Snellere hardware hoeft niet te betekenen dat een apparaat ook daadwerkelijk sneller is, software optimalisatie is hier heel belangrijk in. Laat Microsoft dit nu heel goed voor elkaar hebben.....
Nou, dan hoop ik dat ze er wel heel veel tijd ingestoken hebben, 3 GB nodig voor OS vanwege Hyper-V en dan ook nog eens CPU tijd delen met de OS-en voor de rest van de intergraties VS 1 GB voor FreeBSD (1 OS) lijkt me puur op tekst lastig te optimaliseren en zeker als je de specs voor GPU en memory ook nog eens lager liggen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:09:
ik :P en dat al bijna een ander half jaar lang! maar goed ik koop dan ook gelijk een systeem dat makkelijk 4 jaar mee gaat.

mijn zijn systeem is nog steeds next gen ready :+
Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!