Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackal131 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:47:
Ik hoor alle X1 liefhebbers over het gemis van de Family-Libary.

Ik zat vorige week op Gametrailers te kijken naar een show met Marcus Beer (aka Annoyed Gamer), volgens mij was het Round Table. In deze show vertelde hij wat het Family sharing gebeuren zou in houden, zoals het dat was verteld door MS in een aftershow op de E3. Het zou niets meer of minder zijn dan dat je ongeveer een uur lang een gesharde game kunt spelen, maar daarna het spel moest kopen.

Als klopt wat Marcus beweerd heeft, wat was dan de toegevoegde waarde van de Family Library? Dan werkt het net zo als de demo's op de PS4 zou moeten gaan werken, alleen heeft iedereen daar dan toegang toe.
Een anonieme bron binnen MS heeft dit gezegd. Vervolgens heeft MS na zijn beleidswijziging aangegeven dat het wel degelijk de full games zou betreffen. We zullen het nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:53:
[...]

Een anonieme bron binnen MS heeft dit gezegd. Vervolgens heeft MS na zijn beleidswijziging aangegeven dat het wel degelijk de full games zou betreffen. We zullen het nooit weten.
Wat een onzin weer. MS heeft dat niet opeens na zijn beleidswijziging aangegeven, ook ervoor. Het stond gewoon op de Xbox site en ook in de licentiebepaling was het opgenomen.

Die ene knurft die zo'n stukje plaatst waar de horde weer achteraan loopt heeft zijn doel in ieder geval weer bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:10:
[...]

Wat een onzin weer. MS heeft dat niet opeens na zijn beleidswijziging aangegeven, ook ervoor. Het stond gewoon op de Xbox site en ook in de licentiebepaling was het opgenomen.

Die ene knurft die zo'n stukje plaatst waar de horde weer achteraan loopt heeft zijn doel in ieder geval weer bereikt.
Ja en blijkbaar heeft MS ook al voor de E3 besloten alle DRM plannen terug te draaien, naar eigen zeggen. Dan kun je ook in je voorwaarden opnemen dat je een gratis chimpansee meelevert. Wat ik al zei: we zullen het nooit weten.

Ik geloof er eerlijk gezegd niet in. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat uitgevers hiermee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Het is gewoon naief om te denken dat je met 1 game 10 vrienden blij kan maken met een full game. Dat zouden EA, Activision en Ubisoft nooit maar dan ook nooit accepteren.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 10:39
Dat gezwam van die 'medewerker' was al lang ontkracht, neem aan dat je doelt op die pastebin onzin?
witeken schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 03:19:
Sony heeft best wat next-gen dingen gedaan:
- Echte next-gen graphics
- Gaikai
- DS4
- Share button
- Nieuwe GUI
- Grootte Ps4 vs. de eerste Ps3
-XO niet?
-Gaikai heeft nog niet eens een demo laten zien, komt pas 2014.
-Touchpad zonder bedoeling?
-Facebook deed dit al jaren geleden.
-Windows 8 was eerder
-afmetingen zijn next-gen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
witeken schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 03:19:
Sony heeft best wat next-gen dingen gedaan:
- Echte next-gen graphics
- Gaikai
- DS4
- Share button
- Nieuwe GUI
- Grootte Ps4 vs. de eerste Ps3
Grootte, GUI en social networking zijn met de beste wil geen "Next-Gen" features te noemen. De DS4 is interessant, ik hoop dat het de Xbox console kan benaderen qua speelcomfort en kan innoveren op nieuwe manieren van invoer. Voor verbeterde graphics is het nu eenmaal wel weer eens tijd, maar onderscheidend is het nu ook weer niet.

Het streamen van een spelinstallatie is nu precies een feature waar de moderne gamer op zit te wachten; geen geklooi meer met installaties of wachten op downloaden. Gewoon meteen spelen! Mijn ervaring met World of Warcraft is dat dit veel tijd kan besparen, helemaal na een update.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:28:
Dat gezwam van die 'medewerker' was al lang ontkracht, neem aan dat je doelt op die pastebin onzin?

[...]

-XO niet?
-Gaikai heeft nog niet eens een demo laten zien, komt pas 2014.
-Touchpad zonder bedoeling?
-Facebook deed dit al jaren geleden.
-Windows 8 was eerder
-afmetingen zijn next-gen?
Gaikai is in juni vorig jaar voor $380.000.000 gekocht door Sony. Ik denk dat we met z'n allen mogen aannemen dat Sony niet lukraak roept dat backwards compatibility middels deze dienst mogelijk is, gezien het geld ze erin hebben gestoken.

Facebook heeft ook consoles? Netjes.

Afmetingen zijn absoluut niet next-gen (snap ook niet waarom hij dit noemt in een dergelijk lijstje), maar toegeven: het is vrij indrukwekkend dat ze next-gen hardware in een kleinere behuizing dan de Slim hebben gestopt, en al helemaal als je de X1 ernaast ziet.

Wat het touchpad toe gaat voegen moet inderdaad nog blijken. Deze zal met name in exclusives van toegevoegde waarde zijn ("val aan" commando's geven door bijvoorbeeld met 1 vinger naar voren te swipen, gimmick, I know). Ik schaar dit verder ook niet onder next-gen, maar ik vind het persoonlijk meer toevoegen dat trillende triggers. Ik had in de X1 controller wel iets meer innovatie verwacht (LCD panel ofzo). Op de PS4 kun je de Vita gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

En iedereen loopt wel te miepen dat de graphics maar een matige upgrade zijn, dat komt enerzijds omdat veel van de getoonde games ook op de ps3 en X360 uitkomen en aan de andere kant zit de vooruitgang in veel details die misschien minder opvallen zoals de grote van de open spelwereld, veel meer particels en rook effecten, minder popup, mooiere schaduwen en verlichting etc. En uiteindelijk krijgen we nu pas echt fullb hd 1080p games

Verder schijnt er qua AI best een vooruitgang te zijn. Remote play vindt ik ook een echte nextgen toepassing. En voor de PS bezitters is de DS4 ook wel een redelijke motivatie om een PS4 te kopen.

Men kan wel van alles af doen als gimmick of kleine vooruitgang maar wat hadden de PS3 en Xbox te bieden ten opzichte van hun voorgangers? Juist, verbeterde graphics en "gimmicks" zoals multimedia mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 25-06-2013 10:20 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik hoop dat de xbox one over een tijdje de features weer omhoog haalt.. En dan miss 2 soorten consoles uitbrengt of instellingen. Het zou er wel voor zorgen dat we een nieuw tijdperk in slaan. Want afgezien van de exclusives en de snelheid van de 2 consoles zijn ze nagenoeg hetzelfde. (In de zin van geen grote verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Chaoss schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:19:
En iedereen loopt wel te miepen dat de graphics maar een matige upgrade zijn
De mensen die Forza 5 hebben gespeeld (dus geen demo filmpjes e.d.) zijn lyrisch over de grafische pracht. Ook hier trouwens: reviews: E3: Forza Motorsport 5 - adembenemend mooi

De stappen zijn inderdaad veel minder groot bij games die nog current-gen versies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd naar dat Drivatar. Stel je nou voor dat je de eerste maand al je potjes als een blinde idioot rijdt, en veelvuldig crasht. Zijn je tegenstanders dan allemaal ook zo slecht? Men vraagt zich in het artikel ongeveer hetzelfde af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:32:
Ik ben wel benieuwd naar dat Drivatar. Stel je nou voor dat je de eerste maand al je potjes als een blinde idioot rijdt, en veelvuldig crasht. Zijn je tegenstanders dan allemaal ook zo slecht? Men vraagt zich in het artikel ongeveer hetzelfde af.
Dat is wel een beetje hoe matchmaking/geleidelijke moeilijkheidsgraden werken he. Uiteraard zijn er bij al dit soort systemen ondergrenzen, zodat het geen Monty Python sketch wordt bij de start :P

Oudere Need For Speed games hadden al een soort Catch Up systeem, waarbij je tegenstanders steeds tragere rondetijden gingen rijden als je achteraan reed maar wel bij konden houden als je vooruit probeerde te racen. In de huidige generatie zal het wat geleidelijker en realistischer zijn. De Drivatar is wel cool, omdat andere spelers tegen een AI speler van jou niveau en rijstijl kunnen spelen. Ik neem aan dat het systeem de grootste idioterie er wel uit zal filteren. De decision tree zal (denk ik) gewoon iets anders gewogen worden, zodat speler-kenmerkende maneuvres vaker voor komen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

CR1691 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:28:
Het is gewoon naief om te denken dat je met 1 game 10 vrienden blij kan maken met een full game. Dat zouden EA, Activision en Ubisoft nooit maar dan ook nooit accepteren.
Ware het niet dat je eigenlijk maar 1 van je games tegelijk kunt uitlenen aan 1 vriend.

Als je het hele family sharing plaatje bekijkt doen ze eigenlijk niks anders dan wat nu ook al gebeurd met fysieke media. Jij kunt als je wilt 6 van jouw eigen games op een schijfje aan 6 verschillende vrienden tegelijk uitlenen. En dat gebeurd nu ook daadwerkelijk. Daar kan een publisher verder niks aan doen maar loopt daarmee wel behoorlijk wat inkomsten mis. Met Microsofts digital-only idee is het eigenlijk een tegemoetkoming tegen het nooit meer uit kunnen lenen van je games. Daarom vermoed ik dat publishers hier minder moeite mee zouden hebben. Consumenten kopen hun game digitaal, er zijn minder tussenpartijen en de inkomsten vloeien grotendeels direct terug naar de publisher en developer. Echter er kan maar wel 1 game uit je collectie tegelijkertijd aan 1 persoon worden uitgeleend.

Mocht het veredelde 60 minuten systeem echt waar zijn, wat zou dit dan voor meerwaarde hebben? Dan kan men toch beter gewoon een demo downloaden of een individueel persoon de full game laten downloaden uit de store met 60 min. speeltijd waarna je via een betaling de full game unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@supreme tweaker

Dat begrijp ik, maar als je nog nooit een racegame gespeeld hebt, is het realisme dus ver te zoeken? Iedereen rijdt tenslotte net zo slecht als jij. Ik vind het niet erg om een game te moeten leren en daarbij mag ik best op mijn klote krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:57:
@supreme tweaker

Dat begrijp ik, maar als je nog nooit een racegame gespeeld hebt, is het realisme dus ver te zoeken? Iedereen rijdt tenslotte net zo slecht als jij. Ik vind het niet erg om een game te moeten leren en daarbij mag ik best op mijn klote krijgen. ;)
Het een sluit het ander niet uit :) Niet elke CPU tegenstander is een drivatar en volgens mij is Forza juist geen spel waarbij je ontzien wordt. Daar zijn de rijhulpen voor, maar die zal jij dan uit moeten zetten om op je kloten te krijgen ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Btw iedereen heeft het over 100 euro verschil, maar doe de PS eye er bij bij de PS4 om tot een vergelijkend pakket te komen en ineens is het prijsverschil gehalveerd ... just saying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Johan tb schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:32:
Btw iedereen heeft het over 100 euro verschil, maar doe de PS eye er bij bij de PS4 om tot een vergelijkend pakket te komen en ineens is het prijsverschil gehalveerd ... just saying
Maar je zit met het 'optioneel/verplicht' discussie, dat is juist het probleem.
(naast het punt dat je met de controller niet gaat lopen zwaaien zoals je met een Move doet, dus wil je Eye gebruiken, kan je er nog 40 bij tellen).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en wat is je punt? Het gaat om de keuze en de verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jackal131 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:47:
...

Als klopt wat Marcus beweerd heeft, wat was dan de toegevoegde waarde van de Family Library? Dan werkt het net zo als de demo's op de PS4 zou moeten gaan werken, alleen heeft iedereen daar dan toegang toe.
Ja, dat begrijp ik ook niet. Ook weer een non-feature dus. Kan namelijk allang met PS+ voor van allerlei spellen.

Maar volgens supreme tweaker zou het weer debunked zijn (??), kan het alleen nergens vinden...

Kortom:
Nadeel : "Voordeel"
Always-online : Zodat je demo's kan spelen van spellen die je vrienden ook hebben. Yippie. Terwijl je ze (niet beperkt tot biep vrienden) ook gewoon gratis kunt proberen uit de store (zoals Sony dat doet voor PS+), en daar hoef je ook niet permanent online voor te zijn.
Verplichte always-on Kinect : Zodat je "xbox on" kunt zeggen ipv knopje indrukken. Revolutionair zeg :O

Nee, mij hebben ze absoluut nog niet overtuigd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:34:
[...]

Ja, en wat is je punt? Het gaat om de keuze en de verplichting.
Ok daar heb je een punt maar als je het zuiver gaat bekijken op de geleverde features (afgezien van de verplichting) is het prijsverschil kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:38:
Maar volgens supreme tweaker zou het weer debunked zijn (??), kan het alleen nergens vinden...
http://kotaku.com/rumor-a...wnsides-has-fla-534484570

De molen van misinformatie en omissie van feiten op basis van persoonlijke voorkeur gaat gewoon door..

[ Voor 15% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 11:42 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:33:
[...]

Maar je zit met het 'optioneel/verplicht' discussie, dat is juist het probleem.
(naast het punt dat je met de controller niet gaat lopen zwaaien zoals je met een Move doet, dus wil je Eye gebruiken, kan je er nog 40 bij tellen).
Ben benieuwd of de Move controllers en Move sticks (de nunchuck achtige dingen) ook op PS4 werken.

En ben nog meer benieuwd of de DS4 controller echt helemaal als Move controller ingezet kan worden. Bij shooters is dat ideaal, omdat de controller dan de functie van het rechter knuppeltje over kan nemen, terwijl je alle overige functies binnen handbereik houdt.
Als je Killzone of Timecrisis ooit gespeeld hebt met move, dan weet je hoe fijn dat kan zijn!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

MAn, nog steeds over dat family sharing?

Het feit is gewoon: Niet alle details waren boven water, we weten dat het iets met sharing zou worden maar de preciese werking ervan niet. Als ik MS was zou ik nu ook niks meer vertellen wat me in slecht daglicht zou zetten en lekker alles positief neerzetten "Ja, als we het hadden gedaan dan was het zus enzo maar jammer he, gaat niet meer door".

En als mensen geloven wat MS nu nog zegt over de feature dan zijn ze wel erg naive..it's all about the money. Ook jij zou een feature de hemel in prijzen als je toch weet dat je het niet meer waar hoeft te maken.

Zijn er al dingen definitief bekend over de specs? Gingen allerlei rumours dat de Xbone nog trager zou worden ivm problemen?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 16:27
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:40:
[...]

De molen van misinformatie en omissie van feiten op basis van persoonlijke voorkeur gaat gewoon door..
Natuurlijk zegt MS nu dat dat niet klopt :P Ze zijn niet achterlijk, nu blijven mensen hopen dat het alsnog komt, en geven de mensen die geen drm enz wilden de schuld dat hun family sharing weg is.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johan tb schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Ok daar heb je een punt maar als je het zuiver gaat bekijken op de geleverde features (afgezien van de verplichting) is het prijsverschil kleiner.
Sterker nog, ik denk dat je met Kinect veel meer waar voor je geld krijgt dan met PS Eye. Maar als je de tendens her en der opneemt, zie je dat niet veel mensen blij zijn met het feit dat het verplicht is. Ik heb eerlijk gezegd nog geen een reactie gezien waarin staat dat men blij is met de meegeleverde verplichte Kinect unit. Het draait allemaal om keuzes, en we hebben het niet over een HDMI kabeltje, maar een serieus prijzig stukje hardware dat is meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Sterker nog, ik denk dat je met Kinect veel meer waar voor je geld krijgt dan met PS Eye. Maar als je de tendens her en der opneemt, zie je dat niet veel mensen blij zijn met het feit dat het verplicht is. Ik heb eerlijk gezegd nog geen een reactie gezien waarin staat dat men blij is met de meegeleverde verplichte Kinect unit. Het draait allemaal om keuzes, en we hebben het niet over een HDMI kabeltje, maar een serieus prijzig stukje hardware dat is meegeleverd.
Denk dat martinspire er heel blij mee is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
v8power67 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Natuurlijk zegt MS nu dat dat niet klopt :P Ze zijn niet achterlijk, nu blijven mensen hopen dat het alsnog komt, en geven de mensen die geen drm enz wilden de schuld dat hun family sharing weg is.
Dit is niet achteraf, dit is zoals het altijd al gecommuniceerd is.

"There was no time limit, it was as we described."

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:40:
[...]

ALS het waar is, dan is het een behoorlijke top-feature, maar na alle PR gepruts en gedraai van MS blijf ik wel erg sceptisch... ik denk dat er niets anders opzit dan wachten tot beide consoles uit zijn. Ik pre-order iig niets (ook omdat ik nog een hele wachtrij games voor de PS3 heb die ik eerst wil uitspelen... alleen, tijd hé...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpiefox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:44:
En als mensen geloven wat MS nu nog zegt over de feature dan zijn ze wel erg naive..it's all about the money. Ook jij zou een feature de hemel in prijzen als je toch weet dat je het niet meer waar hoeft te maken.
wat een kolder..

Sommige mensen zijn gewoon te dom om begrijpend te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhu PS4 betere hardware :P , nog steeds een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:46:
[...]

Dit is niet achteraf, dit is zoals het altijd al gecommuniceerd is.

"There was no time limit, it was as we described."
k blijf erbij het is onmogelijk dat te verkopen aan developers. DIe zien zo hun verkopen dalen want mensen doen slimme deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
v8power67 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:48:
[...]

k blijf erbij het is onmogelijk dat te verkopen aan developers. DIe zien zo hun verkopen dalen want mensen doen slimme deals.
Als we feiten gaan ontkennen, wordt het wel een lastig verhaal..
Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:47:
[...]

ALS het waar is, dan is het een behoorlijke top-feature, maar na alle PR gepruts en gedraai van MS blijf ik wel erg sceptisch... ik denk dat er niets anders opzit dan wachten tot beide consoles uit zijn. Ik pre-order iig niets (ook omdat ik nog een hele wachtrij games voor de PS3 heb die ik eerst wil uitspelen... alleen, tijd hé...).
De draai kwam NADAT het internet apeshit ging over de implicaties dat een volledig online DRM systeem zou hebben. Dat de voordelen hiervan niet voldoende zijn gecommuniceerd is de fout van Microsoft, maar we hebben het ook wel een beetje aan onszelf te danken..

[ Voor 53% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 11:50 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:48:
[...]

uhh.. nee want het verschilt niets met het fysiek uitlenen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Jawel toch, je kan het met 10 mensen sharen, terwijl fysiek ik maar 1 game 1 x kan uitlenen, en ik kan niet spelen als ik een spel uitleen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:46:
[...]

Denk dat martinspire er heel blij mee is :+
Waarom moet dat nou weer zo persoonlijk? Alsof ik de enige ben die blij is met Kinect?

Ik zit inderdaad te wachten op een nieuwe Kinect. Met die Kinect Sports Rivals zal ik wel weer aardig wat lol hebben. Het is een game die ik met mijn ouders kan doen en dat is gewoon erg leuk (dat zijn over het algemeen echt anti-gamers). De reacties op de vorige Kinect Sports waren ook altijd erg leuk (die verbazing van hoe hij reageert is gewoon hardstikke leuk).

Er zullen vast nog wel wat meer Kinect games uitkomen, maar als er binnen niet al teveel tijd ook Nederlandse spraakherkenning in zit, dan vind ik dat wel erg gaaf ja. Helaas heb ik het idee dat dit ook weer erg lang gaat duren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:48:
[...]

uhu PS4 betere hardware :P , nog steeds een verschil
Waarvan je nog steeds in de praktijk niet weet of het daadwerkelijk sneller is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Waarom moet dat nou weer zo persoonlijk? Alsof ik de enige ben die blij is met Kinect?

Ik zit inderdaad te wachten op een nieuwe Kinect. Met die Kinect Sports Rivals zal ik wel weer aardig wat lol hebben. Het is een game die ik met mijn ouders kan doen en dat is gewoon erg leuk. De reacties op de vorige Kinect Sports waren ook altijd erg leuk (die verbazing van hoe hij reageert is gewoon hardstikke leuk).

Er zullen vast nog wel wat meer Kinect games uitkomen, maar als er binnen niet al teveel tijd ook Nederlandse spraakherkenning in zit, dan vind ik dat wel erg gaaf ja. Helaas heb ik het idee dat dit ook weer erg lang gaat duren.
Omdat jij de meest fanatieke MS fanboy bent die hier online is, dus vandaar ging ik ervan uit dat jij kinect erbij wel positief vind en er blij mee bent, en had nog gelijk ook toch :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Johan tb schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:50:
[...]

Waarvan je nog steeds in de praktijk niet weet of het daadwerkelijk sneller is ...
Ik denk wel dat je kan aannemen dat de PS4 minimaal een fractie sneller is dan de X1, zeker in games. Dat maakt het voor mij ook de interessantste machine :)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

v8power67 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:49:
Jawel toch, je kan het met 10 mensen sharen, terwijl fysiek ik maar 1 game 1 x kan uitlenen, en ik kan niet spelen als ik een spel uitleen etc.
Nee. Je kunt 1 spel uit je library aan 1 vriend tegelijkertijd uitlenen. Pas als die vriend weer uit jouw library gaat kan 1 van je 9 andere vrienden erin. Jij kunt 6 fysieke kopieen van je spellen aan 6 verschillenden mensen tegelijkertijd uitlenen. Dat is wat publishers liever niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik zit inderdaad te wachten op een nieuwe Kinect. Met die Kinect Sports Rivals zal ik wel weer aardig wat lol hebben. Het is een game die ik met mijn ouders kan doen en dat is gewoon erg leuk (dat zijn over het algemeen echt anti-gamers). De reacties op de vorige Kinect Sports waren ook altijd erg leuk (die verbazing van hoe hij reageert is gewoon hardstikke leuk).

Ik ben dan een troll en een fanboy, maar jij hebt het tot een ware kunst verheven om negatieve aspecten tot iets positiefs om te draaien. Daar zal het wel aan liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Ik ben dan een troll en een fanboy, maar jij hebt het tot een ware kunst verheven om negatieve aspecten tot iets positiefs om te draaien. Daar zal het wel aan liggen. :P
_/-\o_

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
kazuka schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Nee. Je kunt 1 spel uit je library aan 1 vriend tegelijkertijd uitlenen. Pas als die vriend weer uit jouw library gaat kan 1 van je 9 andere vrienden erin. Jij kunt 6 fysieke kopieen van je spel aan 6 verschillenden mensen tegelijkertijd uitlenen. Dat is wat publishers liever niet hebben.
Okee dan had ik het toch verkeerd begrepen, ik blijf erbij MS heeft er echt een potje van gemaakt. Was niet echt duidelijk bij mij overgekomen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

|:( nee want porsche kunnen we zo tweaken naar een formule 1....
op lange termijn en bij exclusieve deals zal je het verschil wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Ik denk wel dat je kan aannemen dat de PS4 minimaal een fractie sneller is dan de X1, zeker in games. Dat maakt het voor mij ook de interessantste machine :)
Wat eigenlijk ook niet uitmaakt aangezien de FPS gelocked is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Klopt, maar afgaande op wat er nu gaande is: Alleen first party devs krijgen maximale performance uit de PS3, waardoor games er over het algemeen beter uit zien dan 360 exclusives. Met de next gens zijn er nagenoeg geen hindernissen in de architectuur meer, waardoor je er gevoegenlijk vanuit mag gaan dat ook third party devs meer uit de PS4 gaan krijgen. Maar we moeten het nog zien inderdaad. :)

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 25-06-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Dat lijkt me desalniettemin een gezondere opstelling dan het omgekeerde.
Johan tb schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:54:
Wat eigenlijk ook niet uitmaakt aangezien de FPS gelocked is ...
Maar als je met het zelfde aantal FPS, meer pracht en praal krijgt.. :)

[ Voor 24% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 11:55 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:54:
[...]

Dat lijkt me desalniettemin een gezondere opstelling dan het omgekeerde.
'Dat' slaat in jouw bericht op? Bram? Of Martin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet mijn woorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

als jij 35%-50% een fractie sneller vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

v8power67 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Okee dan had ik het toch verkeerd begrepen, ik blijf erbij MS heeft er echt een potje van gemaakt. Was niet echt duidelijk bij mij overgekomen dus.
Dat ben ik met je eens. Hun communicatie laat te wensen over en was niet eenduidig. Laten we hopen op verbetering in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

kazuka schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Nee. Je kunt 1 spel uit je library aan 1 vriend tegelijkertijd uitlenen. Pas als die vriend weer uit jouw library gaat kan 1 van je 9 andere vrienden erin. Jij kunt 6 fysieke kopieen van je spellen aan 6 verschillenden mensen tegelijkertijd uitlenen. Dat is wat publishers liever niet hebben.
Dit bedoel ik dus, met onduidelijk info.

Iedereen denkt te weten hoe het family sharing werkt, tig verhalen doen de ronde.
http://www.penny-arcade.c...-members-but-some-details

Wat ik "weet" is dat je jij zelf altijd het spel kan spelen en 1 van je 10 buddies ook, dus twee man tegelijkertijd. en dat is wel degelijek anders @ n_n. Dat betekent dus effectief dat je 1 spel minder hoeft te kopen wanneer je samen met een buddy afstemt wie wat koopt. Denk je nou echjt dat devs daar op zitten te wachten? (DAT KAN BTW AL op de playstation, 5mensen kunnen je games spelen die jij access geeft tot je account, waren devs ook niet blij mee)

tig verhalen doen de rondte, we zullen het nooit zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:56:
[...]

als jij 35%-50% een fractie sneller vind..
"minimaal"

GDDR5 zal voor de APU-GPU een grote snelheidswinst leveren, maar zal de CPU iets vertragen door de hogere latency. Daarnaast heeft de X1 embedded ram op de CPU, wat een cache kan zijn voor data die snel geraadpleegt moet worden. Hoe dit performt weet niemand precies. Getallen als 35/50% zijn dan ook totaal uit de lucht gegrepen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Ik denk dat het verschil in performance gaat uitwerken in :
beide 1080p 60fps, maar ps4 meer AA.
Of zelfs zo erg als ps4 1080p en 60fps en xbone op 30fps omdat hij niet stabiel 60fps kan houden.
Hoe dan ook ga ik er vanuit dat ps4 de krachtigere van de 2 is, en dat xbone met zn gereserverde ram en maar 90% van gpu kunnen grbuiken(nog rumour) best een tandje lager zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Desondanks zijn alle deskundigen het erover eens dat de PS4 sneller is, zeker in games.
En omdat spellen nagenoeg altijd opgebouwd zijn uit lagen, kan met gelijke architectuur voor het snelste platform ontwikkeld worden en kan het andere platform relatief eenvoudig teruggeschroefd worden in lagen (ofwel graphics, detaillering, physics, framerate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:48:
[...]

Als we feiten gaan ontkennen, wordt het wel een lastig verhaal..
Maar wanneer feiten naar buiten komen wanneer de feature word geschrapt...
kan jezelf wel afvragen of het waar is.. want de feature is geschrapt dus ze kunnen nu alles zeggen over deze geschrapte feature.

En met beetje marketing hadden ze dit echt positieve draai kunnen geven met de 10-1 family share gebeuren..
:X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:58:
[...]

"minimaal"

GDDR5 zal voor de APU-GPU een grote snelheidswinst leveren, maar zal de CPU iets vertragen door de hogere latency. Daarnaast heeft de X1 embedded ram op de CPU, wat een cache kan zijn voor data die snel geraadpleegt moet worden. Hoe dit performt weet niemand precies. Getallen als 35/50% zijn dan ook totaal uit de lucht gegrepen.
Embedded memory van de Xbone is 102GB/s, de shared mem van de PS4 is 176.0 GB/s (bron: AnandTech). Daarnaast is het van de PS4 shared geheugen, dus data uitwisselen met de GPU is sneller dan een cache gebruiken.
Nu kan het zijn dat het voor multi-platform spellen niet veel uit zal maken, maar ik durf er op te wedden dat de PS4 exclusives er flink beter uit gaan zien. Niet dat graphics alles is natuurlijk, uiteindelijk zal de Xbone ook goede exclusives hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door Chester op 25-06-2013 12:02 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jumpiefox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:57:
[...]

Dit bedoel ik dus, met onduidelijk info.

Iedereen denkt te weten hoe het family sharing werkt, tig verhalen doen de ronde.
http://www.penny-arcade.c...-members-but-some-details

Wat ik "weet" is dat je jij zelf altijd het spel kan spelen en 1 van je 10 buddies ook, dus twee man tegelijkertijd. en dat is wel degelijek anders @ n_n. Dat betekent dus effectief dat je 1 spel minder hoeft te kopen wanneer je samen met een buddy afstemt wie wat koopt. Denk je nou echjt dat devs daar op zitten te wachten? (DAT KAN BTW AL op de playstation, 5mensen kunnen je games spelen die jij access geeft tot je account, waren devs ook niet blij mee)

tig verhalen doen de rondte, we zullen het nooit zeker weten.
Ik ben het met je eens hoor dat het niet duidelijk gecommuniceerd is maar als ik af ga op wat er letterlijk vermeld stond op de Xbox site (de officiele communicatie dus) kan er maar 1 iemand anders tegelijk in jouw library (any one, let op de spatie). En ja, dat betekend dat je met vrienden kan afstemmen wie wat koopt echter zijn er dus limitaties op hoeveel mensen er tegelijkertijd in jouw library kunnen. Dat lijkt me minder erg dan hoe de situatie nu is; jij kunt 6 kopieen van jouw spellen op schijfjes aan 6 vrienden tegelijkertijd uitlenen, hoef je nog minder games onderling te kopen. Lijkt me dat publishers dat liever niet hebben en een voorkeur hebben voor Microsofts voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:00:
[...]

kan jezelf wel afvragen of het waar is.. want de feature is geschrapt dus ze kunnen nu alles zeggen over deze geschrapte feature.
Lees je gewoon niet? Het is niet achteraf zo uitgelegd, het is vanaf het begin al zo neer gezet.
Chester schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:00:
Embedded memory van de Xbone is 102GB/s, de shared mem van de PS4 is 176.0 GB/s (bron: AnandTech). Daarnaast is het van de PS4 shared geheugen, dus data uitwisselen met de GPU is sneller dan een cache gebruiken.
Nu kan het zijn dat het voor multi-platform spellen niet veel uit zal maken, maar ik durf er op te wedden dat de PS4 exclusives er flink beter uit gaan zien. Niet dat graphics alles is natuurlijk, uiteindelijk zal de Xbone ook goede exclusives hebben.
Bandwidth is niet alles. Het unified memory systeem is een grote kracht van de PS4, want zo wordt het erg makkelijk om data uit te wisselen tussen de GPU en CPU. De cache zal echter altijd sneller zijn dan off-chip geheugen, maar hoe de CPU en GPU hier samen gebruik van maken, weet ik niet.

Ik denk dat de PS4 een streepje voor heeft, maar dat het geen dag en nacht verschil zal zijn. Andere dingen zullen de doorslag moeten geven! Vergeet niet dat de X360 een sterkere GPU heeft met meer geheugen dan de PS3, maar toch zijn er echt juweeltjes te bewonderen op de PS3!

[ Voor 59% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 12:06 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

kazuka schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02:
[...]

Ik ben het met je eens hoor dat het niet duidelijk gecommuniceerd is maar als ik af ga op wat er letterlijk vermeld stond op de Xbox site (de officiele communicatie dus) kan er maar 1 iemand anders tegelijk in jouw library (any one, let op de spatie). En ja, dat betekend dat je met vrienden kan afstemmen wie wat koopt echter zijn er dus limitaties op hoeveel mensen er tegelijkertijd in jouw library kunnen. Dat lijkt me minder erg dan hoe de situatie nu is; jij kunt 6 kopieen van jouw spellen op schijfjes aan 6 vrienden tegelijkertijd uitlenen, hoef je nog minder games onderling te kopen. Lijkt me dat publishers dat liever niet hebben en een voorkeur hebben voor Microsofts voorstel.
Misschien lees ik het verkeerd maar als het zou werken zoals het op de officiele page staat: Dan kan elke game door 1 member gespeeld te worden, ik lees nergens dat maar 1 member je library mag gebruiken? Dus member 1 mag een game spelen, member 2 mag een game spelen. Dat is precies hoe het nu ook werkt met fysieke games behalve dat je dan het gemakt hebt niet meer fysiek de disc te hoeven overhandigen. Maar ach boeien.

Waar hebben we het nou over? Een feature die er toch niet komt? Lekker focussen op wat er wel is hehe.
Ben benieuwd wat de consoles uiteindelijk gaan doen..of ze de specs waar kunnen maken of dat er hier en daar nog veranderingen gaan plaats vinden.

Ik weet dat de rumours zeggen dat de Xbone lager geklokt gaat worden maar ben bang/hoop dat sony niet degene zal zijn die concessies moet gaan doen. Super kleine behuizing (Vergeleken met de xbone), betere specs + ingebouwde brick. Als ze maar geen hitte problemen krijgen of iets in die richting..

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpiefox op 25-06-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kazuka schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02:
Ik ben het met je eens hoor dat het niet duidelijk gecommuniceerd is maar als ik af ga op wat er letterlijk vermeld stond op de Xbox site (de officiele communicatie dus) kan er maar 1 iemand anders tegelijk in jouw library (any one, let op de spatie). En ja, dat betekend dat je met vrienden kan afstemmen wie wat koopt echter zijn er dus limitaties op hoeveel mensen er tegelijkertijd in jouw library kunnen. Dat lijkt me minder erg dan hoe de situatie nu is; jij kunt 6 kopieen van jouw spellen op schijfjes aan 6 vrienden uitlenen, hoef je nog minde games onderling te kopen. Lijkt me dat publishers dat liever niet hebben en een voorkeur hebben voor Microsofts voorstel.
Doe geen moeite om dit steeds uit te leggen, een handje vol 'mensen' (lees: trolls en fanboys) rollen door deze topics heen om elke keer deze onzin discussies weer op te werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:39
Chester schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:00:
Ja vooral die sloot van 8GB unified GDDR5 ram met een bandbreedte van 176GB/s maakt het zeer interessant voor games. Mooi voorbeeld hiervan is Quantic Dream, dat met The Dark Sorcerer (JA, dat wordt een game) goed gebruik maakt van de bandbreedte en de sloot aan shaders. Volgens hun zal de uitendelijke game mooier worden, omdat ze nu nog bepaalde tools gebruiken van de PS3, die ze ook gebruiken voor Beyond: Two Souls. Ook wordt ontwikkelen voor de PS4 een stuk makkelijker, omdat developers bij de X1 rekening moeten houden met de ESram, aka extra schakel.

Ow ja, en zonder de X1 zou de PS4 nog steeds 4GB GDDR5 ram hebben. Pas in Januari 2013 is besloten om voor 8GB te gaan. Vandaar ook dat alle in ontwikkeling zijnde PS4 games tot dan toe uitgingen van 4GB, zelfs de first-party games.

[ Voor 10% gewijzigd door Trishul op 25-06-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik ga mee met de stelling: "we zullen het nooit weten wat Microsoft van plan was met hun always online ervaring en bijgevolg de DRM die er aan vasthing"

Maar - en dit is persoonlijk - ik denk niet dat het zo revolutionair zou zijn als velen hier laten uitschijnen. Waarom zijn ze er dan zo makkelijk van afgestapt? Welke waren hun revolutionaire plannen met always online? Waarom moest er om de 24u naar huis "getelefoneerd" worden? Welke voordelen ging dat bieden? Ze wisten het gewoon zelf nog niet. En als ze het wisten, waarom hebben ze het dan niet gecommuniceerd? Family Sharing? Hoe werkt het? Niemand die het weet en volgens mij was Microsoft er zelf nog niet uit hoe het ging werken. Maar ging het revolutionair zijn? Beats me. Maar je ging zeker niet onbeperkt je games library kunnen delen met 10 vrienden over de ganse wereld. Wie gelooft dat je één keer een game kon kopen en dat 10 willekeurige mensen die onbeperkt waar ook ter wereld konden spelen leeft op een wolk. Dan klinkt het één uur uitproberen verhaal veel aannemelijker. Maar, we zullen het nooit weten. En daarom is iedere discussie een non-discussie.

Ik - als consument en mijn persoonlijke mening - geloof eigenlijk dat het allemaal niet zo revolutionair ging zijn. Ik vond de Tweakers video hieromtrent best wel goed ( reviews: Xbox One: Microsoft maakt rare sprongen ). Een bedenking: de consument weet misschien niet wat hij wil, maar weet Microsoft wel wat ze willen? Hun Xbox 180 manoeuvre doet me denken van niet. Het bezoemt mij toch geen vertrouwen in het product.

PS: is er geen sterk gerucht dat de Gaikai Online Cloud service je games zal laten uitproberen voor een bepertke tijd (+/- 1 uur) vooraleer je tot de aankoop moet overgaan? Ok, misschien niet in 2013 beschikbaar met de launch van de PS4, maar dit lijkt heel sterk op het Family Sharing verhaal zonder de family sharing beperkingen (10 mensen). Dus het is gewoon kinderachtig van MS dat ze die feature schrappen omdat ze hun DRM moeten afschaffen hebben.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:58:
[...]

"minimaal"

Tja maar we weten dat dat bij de traditionele GPU hardware voor de extra FPS zorgen en niet de hoger geklokte CPU bijvoorbeeld ;)

En de eSRAM kenners hebben al aangeven wat de verwachte performance zou zijn en die zullen er niet naast zitten hoor. want het is geen publieke geheim hoe snel eSRAM is.

:X En totaal uit de lucht gegrepen, ik haal de specificaties niet uit de lucht hoor..
een dozijn sites publiceren de verschillen tussen de hardware van xbox one vs PS4, deze zijn natuurlijk allemaal uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:06:
[...]

Ja vooral die sloot van 8GB unified GDDR5 ram met een bandbreedte van 176GB/s maakt het zeer interessant voor games. Mooi voorbeeld hiervan is Quantic Dream, dat met The Dark Sorcerer (JA, dat wordt een game) goed gebruik maakt van de bandbreedte en de sloot aan shaders. Volgens hun zal de uitendelijke game mooier worden, omdat ze nu nog bepaalde tools gebruiken van de PS3, die ze ook gebruiken voor Beyond: Two Souls. Ook wordt ontwikkelen voor de PS4 een stuk makkelijker, omdat developers bij de X1 rekening moeten houden met de ESram, aka extra schakel.
Je bedoelt die schakel waar ze nu ook al rekening mee moeten houden? Want er zit nu eDram in de 360 wat hetzelfde doet als de eSram van straks.
De bandbreedte van de normale DDR is trouwens veel lager (rond de 68gbps) maar heeft weer een lagere latency.
Feit blijft: ze moeten toch nog steeds voor beide consoles anders programmeren omdat je niet de DirectX van de Xbox op de PS4 kunt gebruiken. Het gaat erom dat de API's nog steeds niet gelijk zijn. Daarbij heb je dus nog steeds dat je verschillen kunt hebben ongeacht welke sneller of langzamer is. En ik denk niet dat we de eerste 2 a 3 jaar een groot verschil gaan zien tussen beide systemen. Het is voorlopig voor een multi-platform ontwikkelaar niet zinvol om veel te gaan finetunen. Dat komt vanzelf wel naarmate er meer games en ontwikkelaars aan het werk zijn gegaan met de development tools.

Maar als ik Ryse of Forza 5 zie, dan denk ik niet dat we een groot verschil hebben qua graphics. Of in ieder geval: de X1 doet er niet voor onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02:
[...]

Lees je gewoon niet? Het is niet achteraf zo uitgelegd, het is vanaf het begin al zo neer gezet.
Dus dat unlimited gebeuren was vooraf bekend? ik heb dat niet gevolgd/gehoord/gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:11:
[...]

Tja maar we weten dat dat bij de traditionele GPU hardware voor de extra FPS zorgen en niet de hoger geklokte CPU bijvoorbeeld ;)

En de eSRAM kenners hebben al aangeven wat de verwachte performance zou zijn en die zullen er niet naast zitten hoor. want het is geen publieke geheim hoe snel eSRAM is.

:X En totaal uit de lucht gegrepen, ik haal de specificaties niet uit de lucht hoor..
een dozijn sites publiceren de verschillen tussen de hardware van xbox one vs PS4, deze zijn natuurlijk allemaal uit de lucht gegrepen.
Er zijn een heleboel spellen die CPU heavy zijn en daarin de impact van de GPU limiteren. Daarnaast, hoeveel CPU's ken jij die met relatief high-latency geheugen werken? Wat is de impact hiervan op de performance hiervan?

De snelheid van eSRAM ligt hoog, maar het is niet veel. Kan jij iets zinnigs zeggen over hoe gamedevelopers dit kunnen gebruiken om performance te boosten?

De dag dat specificaties zich direct vertalen in performance moet nog komen, geheugen bandbreedte is niet alles!

Nogmaals; de PS4 is een stukje sneller, maar getallen als 35/50% lijken me wat erg gortig. Ik hoop dat je gelijk hebt, want dat maakt de keus voor mij natuurlijk heel eenvoudig :). Het lijkt me echter niet zo zwart-wit als dat je het steld.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:14:
[...]

Dus dat unlimited gebeuren was vooraf bekend? ik heb dat niet gevolgd/gehoord/gezien.
Waarom informeer je je dan niet beter voordat je allerlei posts hieraan wijdt en je mening hierdoor laat kleuren? Als er van diverse mensen en door microsoft wordt aangegeven dat het allang beschreven is, waarom blijf je dan bij je eigen waarheid?

[ Voor 14% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 12:19 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:13:
[...]

Je bedoelt die schakel waar ze nu ook al rekening mee moeten houden? Want er zit nu eDram in de 360 wat hetzelfde doet als de eSram van straks.
De bandbreedte van de normale DDR is trouwens veel lager (rond de 68gbps) maar heeft weer een lagere latency.
Feit blijft: ze moeten toch nog steeds voor beide consoles anders programmeren omdat je niet de DirectX van de Xbox op de PS4 kunt gebruiken. Het gaat erom dat de API's nog steeds niet gelijk zijn. Daarbij heb je dus nog steeds dat je verschillen kunt hebben ongeacht welke sneller of langzamer is. En ik denk niet dat we de eerste 2 a 3 jaar een groot verschil gaan zien tussen beide systemen. Het is voorlopig voor een multi-platform ontwikkelaar niet zinvol om veel te gaan finetunen. Dat komt vanzelf wel naarmate er meer games en ontwikkelaars aan het werk zijn gegaan met de development tools.

Maar als ik Ryse of Forza 5 zie, dan denk ik niet dat we een groot verschil hebben qua graphics. Of in ieder geval: de X1 doet er niet voor onder.
Ik vind het grappig dat jij al die vergelijking sites die de PS4 en xbox one hebben vergeleken kan tegen praten :D met je logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:17:

[...]

Waarom informeer je je dan niet beter voordat je allerlei posts hieraan wijdt en je mening hierdoor laat kleuren? Als er van diverse mensen en door microsoft wordt aangegeven dat het allang beschreven is, waarom blijf je dan bij je eigen waarheid?
Weet je misschien moet MS de gamers beter informeren :+ haha
nou ik kan geen bron vinden dat samen gaat met hun E3 verhaal en dat unlimted family share gebeuren, jij misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik snap de ophef ook niet. Al zou de PS4 daadwerkelijk 35% sneller zijn, en zal ieder multiplatform spel op PS4 1080p / 60 fps en X1 1080p / 30 fps (of 720p / 60 fps) draaien, of dat op X1 geen AA aan staat, wat dan nog? Lekker belangrijk dat je in een PS4 een SSD kan duwen, waarmee laadtijden verkort worden.

Er zullen altijd mensen zijn die ongeacht de specificaties of features de X1 of PS4 zullen kopen. Laat ze! Het is de discussie niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:22:
Ik snap de ophef ook niet. Al zou de PS4 daadwerkelijk 35% sneller zijn, en zal ieder multiplatform spel op PS4 1080p / 60 fps en X1 1080p / 30 fps (of 720p / 60 fps) draaien, of dat op X1 geen AA aan staat, wat dan nog? Lekker belangrijk dat je in een PS4 een SSD kan duwen, waarmee laadtijden verkort worden.

Er zullen altijd mensen zijn die ongeacht de specificaties of features de X1 of PS4 zullen kopen. Laat ze! Het is de discussie niet waard.
Maar maar martinsphire en zijn argumenten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:18:
[...]

Ik vind het grappig dat jij al die vergelijking sites de PS4 en xbox one hebben vergeleken kan tegen praten :D
met je logica..
Je bedoelt al die vergelijkingssites die Anandtech napraten? Die vergelijkingssites? En daar waar Anandtech vooral redeneert vanuit "we zagen xx geheugen zitten, dus dat is zus en zo en komt er straks in". Die Anandtech?

Zolang de consoles nog niet uit zijn en ze daar geen benchmarks op kunnen doen, zegt het voorlopig niet meer dan "de PS4 is op het oog sneller". We zullen zien. Misschien heb ik daarbij ongeluk, maar ik vind het wat makkelijk om dan met random getallen te komen (die totaal uit de lucht gegrepen zijn) om te stellen dat de PS4 dan meteen 35 tot 50% sneller is.

Dat is net zo'n onzin dan om te zeggen dat mijn auto 160pk heeft en jouw auto 120pk, dus die van mij is 33% sneller (waarbij men vaak gewoon nog hogere getallen gebruikt die echt uit de duim worden gezogen).

Ze hebben beiden nog steeds een vrij gelijke CPU en de GPU chip (dus niet alleen het geheugen) lijkt ook hetzelfde te zijn. Daarbij ook 8gb ram, maar dan een andere variant.
Dat maakt de PS4 niet meteen 50% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:21:
[...]

Weet je misschien moet MS de gamers beter informeren :+ haha
nou ik kan geen bron vinden dat samen gaat met hun E3 verhaal en dat unlimted family share gebeuren, jij misschien ;)
http://www.gametrailers.c...lows-up-to-any-ten-people

Let op de datum. Overigens de 4e hit op google :)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:13:
[...]

Ik denk dat het verschil nu al wel zichtbaar is met exclusives. Ryse zag er goed uit, maar Killzone: SF zag er toch echt een stukkie beter uit. Grotere omgevingen, gedetailleerder, betere AA, enz. Het zijn niet echt vergelijkbare games, maar de visuele prestatie is bij Killzone toch hoger. De tools van Sony zullen niet onder doen aan die van MS, aangezien de PS3 een zwakkere gpu heeft vergeleken met de X360, maar toch mooiere exclusives heeft. Dus misschien zijn de Sony first-party devs wel beter in optimaliseren... Toegegeven, dit komt ook deels door de erg degelijke tools die Nvidia heeft afgeleverd voor de RSX. Voor de Cell kwam er in later stadium pas echt goede tools.

Ow ja, en de feiten blijven nog steeds:
X1: 768 GCN shaders @ 800Mhz (=12 compute clusters)
PS4: 1152 GCN shaders @ 800Mhz (=14+4 compute clusters, waarvan de laatste 4 ingezet kunnen worden als dedicated compute units/physics)
Dit is door meerdere sites aangegeven, zoals Anandtech en Tom's hardware, en die twee weten echt wel waar ze over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Dat maakt de PS4 niet meteen 50% sneller.
Al zou die wel 50% sneller zijn, wat dan nog? Jij koopt toch wel een X1, ook al moet je 24/7 verbonden zijn met het internet omdat anders je spellicenties komen te vervallen.
Maar hou dan ook alsjeblieft op met reageren met als enige argument dat het ding nog niet gereleased is en dat alles dus nog kan veranderen. Want er gaat niets meer veranderen (hardware technisch) om de doodsimpele reden dat de ontwikkelaars anders geen day one spellen klaar kunnen hebben en de release dan uitgesteld moet worden omdat er simpelweg niet voldoende apparaten gebouwd kunnen worden in zo'n korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was me al bekend, het ging om de timelimit he? daar zie ik niks over staan dat het unlimited is! en dat was pas na de E3 bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Dat was me al bekend, het ging om de timelimit he? daar zie ik niks over staan dat het unlimited is! en dat was pas na de E3 bekend!
Het gerucht over de timelimit is pas later verspreid, en daarna meteen door MS gedebunked. Ga je MS nu verantwoordelijk maken voor ongefundeerde rumours?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Je bedoelt al die vergelijkingssites die Anandtech napraten? Die vergelijkingssites? En daar waar Anandtech vooral redeneert vanuit "we zagen xx geheugen zitten, dus dat is zus en zo en komt er straks in". Die Anandtech?
prachtig, jij boort gewoon de Anandtech site, half de grond in. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat het verschil nu al wel zichtbaar is met exclusives. Ryse zag er goed uit, maar Killzone: SF zag er toch echt een stukkie beter uit. Grotere omgevingen, gedetailleerder, betere AA, enz. Het zijn niet echt vergelijkbare games, maar de visuele prestatie is bij Killzone toch hoger. De tools van Sony zullen niet onder doen aan die van MS, aangezien de PS3 een zwakkere gpu heeft vergeleken met de X360, maar toch mooiere exclusives heeft. Dus misschien zijn de Sony first-party devs wel beter in optimaliseren... Toegegeven, dit komt ook deels door de erg degelijke tools die Nvidia heeft afgeleverd voor de RSX. Voor de Cell kwam er in later stadium pas echt goede tools.

Ow ja, en de feiten blijven nog steeds:
X1: 768 GCN shaders @ 800Mhz (=12 compute clusters)
PS4: 1152 GCN shaders @ 800Mhz (=14+4 compute clusters, waarvan de laatste 4 ingezet kunnen worden als dedicated compute units/physics)
Dit is door meerdere sites aangegeven, zoals Anandtech en Tom's hardware, en die twee weten echt wel waar ze over praten.
Toch ga je nog steeds voorbij aan het feit dat shaders niet de volledige graphics verantwoorden. Ze zijn beiden 800Mhz en daar verander je niets aan. Dan kun je wel met meer shaders komen, maar die moeten ook verwerkt worden.
Ik heb nergens ontkend dat de PS4 sneller is, maar wil even kenmerken dat dit niet meteen de 50% stap zal zijn die sommige (trolls) ons willen doen geloven.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:26:
[...]

Al zou die wel 50% sneller zijn, wat dan nog? Jij koopt toch wel een X1, ook al moet je 24/7 verbonden zijn met het internet omdat anders je spellicenties komen te vervallen.
Maar hou dan ook alsjeblieft op met reageren met als enige argument dat het ding nog niet gereleased is en dat alles dus nog kan veranderen. Want er gaat niets meer veranderen (hardware technisch) om de doodsimpele reden dat de ontwikkelaars anders geen day one spellen klaar kunnen hebben en de release dan uitgesteld moet worden omdat er simpelweg niet voldoende apparaten gebouwd kunnen worden in zo'n korte tijd.
Huh? Sinds wanneer kan een console niet meer veranderen op 5 maanden voor release? Als het nou 2 maanden of minder was, ok, maar ze zijn nog steeds bezig met het testen ervan (net als dat de controller nog steeds getest werd). Testen doe je niet als je geen aanpassingen meer kunt maken aan de hand van je testuitslagen.

Als blijkt dat ze toch aan sneller geheugen kunnen komen bij een andere leverancier, dan zullen ze daar heus wel over nadenken. De CPU ligt wel vast, daar ben ik van overtuigt, maar geheugen is wat dat betreft een stuk flexibeler.
Ik denk niet dat ze er nog iets voor gaan aanpassen, maar om het maar meteen uit te sluiten vind ik ook wat overdreven. Ze hebben officieel gezien alleen nog maar het aantal transistors en de hoeveelheid geheugen bekend gemaakt, dus in die zin kunnen ze nog wel met de hardware wisselen.
Stel de X1 krijgt ook GDDR, dan zijn de verschillen weer een stuk minder (theoretisch gezien), maar zolang we niet het achterste van de tong hebben gezien, moeten we nog gokken wat er precies aan zit te komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Alsof tweakers nooit fouten heeft gemaakt?

Ik boor ze niet de grond in, maar trek een andere conclusie. Sinds wanneer mag dat niet meer?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Het gerucht over de timelimit is pas later verspreid, en daarna meteen door MS gedebunked. Ga je MS nu verantwoordelijk maken voor ongefundeerde rumours?
En daar bij komen we de weer terug bij me originele quote

En met beetje marketing hadden ze dit echt positieve draai kunnen geven met de 10-1 family share gebeuren(als het echt unlimted was)..

Dan zou xbox one als zoete broodjes over de toonbank voor mensen die een internet connectie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Ja ongelooflijk idd. Dat artikel was zelfs door Anand zelf geschreven: http://www.anandtech.com/...mpared-to-playstation-4/2

-Anand is niet anti-MS
-Zit er vrijwel nooit naast
-Heeft een reputatie
-Beschikt over foto's van de X1 intern
-Heeft met MS engineers gesproken, die het ook hadden over 12 compute clusters.

12 compute clusters staat bij GCN nu eenmaal gelijk aan 768 shaders, wat weer perfect rijmt met de 1.23TFLOPS waar MS het over had.

1+1=2 Simpel. Het heeft dan geen zin om dingen te gaan ontkennen, of verdraaien.
Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Toch ga je nog steeds voorbij aan het feit dat shaders niet de volledige graphics verantwoorden. Ze zijn beiden 800Mhz en daar verander je niets aan. Dan kun je wel met meer shaders komen, maar die moeten ook verwerkt worden.
Ik heb nergens ontkend dat de PS4 sneller is, maar wil even kenmerken dat dit niet meteen de 50% stap zal zijn die sommige (trolls) ons willen doen geloven.

[...]
Daar sla je de spijker op z'n kop. Omdat de PS4 dus 1152 shaders heeft, heeft het ook meer bandbreedte nodig. Vandaar dus de sloot 8GB GDDR5, met 176GB/s. Initieel wilde Sony voor 192GB/s bandbreedte gaan, maar dan moesten ze voor nog duurdere GDDR5 chips gaan. De X1 heeft 768 shaders, en kan dus ook af met minder bandbreedte. Hoewel de keuze voor DDR3 dan weer niet verstandig is voor 768 GCN shaders, maar dit weet MS ook. Vandaar dat ze ESram toegevoegd hebben, zodat de 768 shaders toch voldoende snel van data voorzien kunnen worden, met 102GB/s. Klinkt allemaal logisch.

X1: 768 shaders > 102GB/s 32MB chache > 68GB/s DDR3 main RAM (let op: de ESram is ook toegankelijk voor de CPU)

PS4: 1152 shaders > 176GB/s GDDR5 RAM (let op: volledig unified RAM, dus tevens toegankelijk voor de CPU).

Eigenlijk is de keuze van MS voor DDR3 niet vreemd, aangezien de X1 zich ook focust op features zoals de 3 OS'en, multitasking enz. En daarvoor zal MS vast en zeker gekozen hebben voor low-latency 2133MHz DDR3 RAM.

[ Voor 50% gewijzigd door Trishul op 25-06-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:33:
[...]

En daar bij komen we de weer terug bij me originele quote

En met beetje marketing hadden ze dit echt positieve draai kunnen geven met de 10-1 family share gebeuren(als het echt unlimted was)..

Dan zou xbox one als zoete broodjes over de toonbank voor mensen die een internet connectie hebben
Microsoft beschrijft een feature, er komt een gerucht dat het anders werkt dan beschreven. Microsoft canceled de feature door consumer pressure en ontkracht later dit eerste gerucht, zeggende dat het zou hebben gewerkt zoals in het begin beschreven. En dat is blijkbaar onzin.

Ik geef het op. 8)7
Trishul schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:34:

12 compute clusters staat bij GCN nu eenmaal gelijk aan 768 shaders, wat weer perfect rijmt met de 1.23TFLOPS waar MS het over had.
True dat :) Het heeft inderdaad geen zin om die feiten in twijfel te gaan trekken. De implicaties hiervan kunnen we echter niet met zekerheid stellen, maar de PS4 zal zeker een stukje sneller zijn :) Echter blijf ik het gevaarlijk vinden op specificaties 1-op-1 over te nemen in performance

[ Voor 22% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 12:40 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Dan weet je ook dat de licentie uitleg voor de e3 op xbox wire was geplaatst. (6 juni, e3 was van 11-13 juni met de MS persconferentie op 10 juni) Daar staat naar mijn idee gewoon duidelijk uitgelegd hoe e.e.a. werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:36:
[...]

Dan weet je ook dat de licentie uitleg voor de e3 op xbox wire was geplaatst. (6 juni, e3 was van 11-13 juni met de MS persconferentie op 10 juni) Daar staat naar mijn idee gewoon duidelijk uitgelegd hoe e.e.a. werkt.
ja hoe het werkt niet wat de beperking was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als er niet staat dat het onbeperkt is, dan ga je er automatisch van uit dat het wel beperkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:36:
[...]

Microsoft beschrijft een feature, er komt een gerucht dat het anders werkt dan beschreven. Microsoft canceled de feature door consumer pressure en ontkracht later dit eerste gerucht, zeggende dat het zou hebben gewerkt zoals in het begin beschreven. En dat is blijkbaar onzin.

Ik geef het op. 8)7
Sorry hoor maar jij praat hier iets recht wat krom is.
De tijdslimiet was pas bekend na het schrappen van de feature ( wat in jou ogen niet waar is, de tijdslimiet)
En als er geen tijdslimiet op zat, denk je dan niet dat iedereen voor die feature zou gaan in plaats van het ruilen van je games...

Dus eerder een wassen neus (leugen) voor wat damage control door te zeggen dat het unlimted was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:36:
de PS4 zal zeker een stukje sneller zijn :) Echter blijf ik het gevaarlijk vinden op specificaties 1-op-1 over te nemen in performance
Precies!

Dat de ene op details iets snellere hardware heeft wil niet zeggen dat je dit in de praktijk ook gaat zien/merken. Bekijk het eens op telefoon, Quallcom heeft SoC's geleverd voor zowel Android als Windows Phone, exact de zelfde SoC, maar Microsoft kon veel langer gebruik maken van deze SoC dan de Android telefoons omdat het OS veel beter geoptimaliseerd is. Het is daarom al lang niet meer zo dat de Snelste hardware ook per definitie het snelste systeem oplevert.

Laat bijvoorbeeld Sony behoorlijk wat fouten gemaakt hebben binnen software (al dan niet server) kant van de PS3, waar MS in de eerste generatie Xbox360's natuurlijk een hardware probleem had.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:41:
dus als er niet staat dat het onbeperkt is, dan ga je er automatisch van uit dat het wel beperkt is?
Oh dus als er staat dat het beperkt is, ga jij er automatische vanuit dat onbeperkt is... :O
ga me geen woorden in me mond leggen.

Want als je logische nadenk zal er heus wel een policy zijn voor dat family share gebeuren..

Voorbeeld in jou logica
Maar als er in telefoon abbo niet staat dat beperkt is ga je ervan uit dat het onbeperkt is :X leuke telefoon rekening kan je dan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:48:
[...]

Oh dus als er staat dat het beperkt is, ga jij er automatische vanuit dat onbeperkt is... :O
ga me geen woorden in me mond leggen.

Want als je logische nadenk zal er heus wel een policy zijn voor dat family share gebeuren..

Voorbeeld in jou logica
Maar als er in telefoon abbo niet staat dat beperkt is ga je ervan uit dat het onbeperkt is :X leuke telefoon rekening kan je dan krijgen.
juist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:43:
[...]

Sorry hoor maar jij praat hier iets recht wat krom is.
De tijdslimiet was pas bekend na het schrappen van de feature ( wat in jou ogen niet waar is, de tijdslimiet)
En als er geen tijdslimiet op zat, denk je dan niet dat iedereen voor die feature zou gaan in plaats van het ruilen van je games...
Zucht, er is geen tijdslimiet, er was geen tijdslimiet, en alles was keurig beschreven VOOR dat domme gerucht, en ook VOOR de PS4 press conference. Alle informatie was beschikbaar. Zowel op de Xbox site ALS in de licentievoorwaarden die inzichtelijk waren stond het beschreven, met daarbij EXPLICIET aangegeven dat het net zo zou werken als dat je iemand een disc zou geven met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Bullet NL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:48:
Precies!

Dat de ene op details iets snellere hardware heeft wil niet zeggen dat je dit in de praktijk ook gaat zien/merken. Bekijk het eens op telefoon, Quallcom heeft SoC's geleverd voor zowel Android als Windows Phone, exact de zelfde SoC, maar Microsoft kon veel langer gebruik maken van deze SoC dan de Android telefoons omdat het OS veel beter geoptimaliseerd is. Het is daarom al lang niet meer zo dat de Snelste hardware ook per definitie het snelste systeem oplevert.
En dat zal je ook terug zien in de consoles, Sony gaat Linux kant zitten en MS gaat een Windows8 variant gebruiken. Is wel even de vraag of ze dezelfde verschillen gaan hebben als op de PC markt, OpenGL vs DirectX, maar daar zou nog aardig wat performance verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou het aub ontopic. Een voorbeeld is niet meteen een reden om een discussie betreft mobiele telefoons te gaan voeren.

[ Voor 85% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hou het aub ontopic. Een voorbeeld is niet meteen een reden om een discussie betreft mobiele telefoons te gaan voeren.

[ Voor 80% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Mag ik hier even aan toevoegen dat het schrappen van alle plannen intern bij MS al vóór de E3 bekend is gemaakt. Ze hebben dus iets aangekondigd wat uiteindelijk helemaal niet zou komen. Artikel staat op PU (quote van een MS medewerker), maar kan het zo 1-2-3 niet vinden. Kortom: ja, daar kun je MS inmiddels wel voor verantwoordelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gevonden:
Opmerkelijk is wel dat Microsoft eigenlijk al na de reveal van de Xbox One had besloten om er niet mee door te gaan na de shitstorm aan slechte berichten op het net, maar dat het nu pas wordt verteld, omdat Microsoft ‘het hele verhaal’ wilde vertellen. Vreemd? Zeker!
Marc Whitten, corporate vice president van Xbox:
“It has been in the works for some time. What we wanted to do was tell our complete story. We knew our complete story was partially told at the Xbox One unveil and partially told at E3. We wanted to put our story out there and show the great games we have coming. We did that and people gave us a ton of feedback. These are our policies and we are really excited about them. By adding them we have shown that we are definitely listening.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:56:
[...]

Mag ik hier even aan toevoegen dat het schrappen van alle plannen intern bij MS al vóór de E3 bekend is gemaakt.
Denk dat deze post maar eens een sluitstuk moet zijn voor dit topic. Tegen deze onlogica is niet meer op te boksen. Ik ga mijn tijd eens anders besteden dan in dit topic :+
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:59:
Gevonden:

[...]

Marc Whitten, corporate vice president van Xbox:

[...]
Degene die deze conclusie trekt uit deze quote, mag zichzelf ook wel eens mentaal laten nakijken overigens.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 25-06-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Denk dat deze post maar eens een sluitstuk moet zijn voor dit topic. Tegen deze onlogica is niet meer op te boksen. Ik ga mijn tijd eens anders besteden dan in dit topic :+
Je hebt inderdaad gelijk: plannen op de E3 aankondigen die je bij voorbaat 2 weken later al gaat schrappen. Die onlogica begrijp ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 84% gewijzigd door Sn0wblind op 26-06-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:00:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk: plannen op de E3 aankondigen die je bij voorbaat 2 weken later al gaat schrappen. Die onlogica begrijp ik ook niet.
Waarom haal je dat hersenspinsel dan aan als feit :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:52:
[...]

En dat zal je ook terug zien in de consoles, Sony gaat Linux kant zitten en MS gaat een Windows8 variant gebruiken. Is wel even de vraag of ze dezelfde verschillen gaan hebben als op de PC markt, OpenGL vs DirectX, maar daar zou nog aardig wat performance verschil in zitten.
Sony gaat niet Linux gebruiken. Stond gisteren ook een artikel over op tweakers.net. Net als bij de PS3 gebruiken ze BSD. Ik zou ook geen noemenswaardig performance verschil verwachten tussen openGL en Direct3D. Valve heeft dat al aangetoond met left4dead op ubuntu enz. De PS3 heeft dat ook aangetoond, met z'n mindere GPU toch exclusives met een zeer hoog grafisch niveau neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
XBOX ONE KOMT NIET UIT OP 27 NOVEMBER
Dat de Xbox One in november van dit jaar gaat uitkomen is al zeker, maar op welke dag dat precies gaat gebeuren is nog onbekend. Er gingen de laatste week flinke geruchten dat het weleens 27 november zou kunnen zijn, aangezien dat precies voor het weekend is van de Black Friday, een bizarre dag in de USA waar alle Amerikanen elkaar de harses inslaan voor de vetste cadeau’s. Verschillende retailers, waaronder Amazon, hadden de console ook al op 27 november gezet, maar Microsoft laat nu weten dat deze datum helemaal niet is bevestigd naar de retailers.
“WE HAVE NOT INFORMED OUR RETAIL PARTNERS ABOUT A SPECIFIC LAUNCH DATE FOR THE XBOX ONE. IT IS COMMONPLACE FOR RETAILERS TO PUT PLACEHOLDERS DATES AND PRICES INTO OUR SYSTEM UNTIL THEY ARE GIVEN A SPECIFIC DATE AND PRICE. WE ARE EXCITED TO RELEASE THE XBOX ONE IN NOVEMBER 2013.”

http://www.pu.nl/artikele...-niet-uit-op-27-november/

Dacht dat het al vast stond :S Ze zeiden het toch ook op de e3 ???

Whahha :
Afbeeldingslocatie: http://pu.cdn.hub.nl/media/funny_pics/kinect_watches.jpg

Enne even weer wat game materiaal laten zien :
[YouTube: http://youtu.be/FHzhinTX1q4]
DAMN!!!!!
Gewoon een eco systeem in een engine, lijkt me extreem bruut online te zien.

http://www.pu.nl/artikele...gen-day-one-2013-edition/

Had dit al eerder gevonden en vind het weer beetje jammer, mensen die dus preorderen krijgen voor bv fm5 exclusieve content etc. Heel jammer, een game moet voor iedereen zelfde zijn. Athans vind ik hoor. Tenzij het gewoon auto's zijn die iedereen kan krijgen maar een exclusive sticker erop ofzo, dan vind ik het nie zo erg.

[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 25-06-2013 13:11 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!