Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:04:
Jeez, ga je nog steeds verder met de onbevestigde en relatief oude geruchten? Het was 3gb in januari en daarbij was het ook een oude dev-kit ook. 1gb is ook nog steeds onbevestigd. Het is niet raar dat een Dev-kit meer resources inneemt. Zeker niet pre-launch.
Verder weten we 0,0 van wat Sony nou precies heeft met de SDK terwijl er bij de kant van Microsoft alleen nog wat geruchten zijn uitgelekt en de specs alleen schattingen zijn (reële schattingen, dat wel, maar nog steeds schattingen).
Het gerucht van de kracht van de consoles, en het gebrek daaraan bij de Xbox One, was ook juist, en dat stamde ook van begin dit jaar af. Maar ik baseer mij op een gerucht, of eerder feit van april van wat iemand van MS zei.
Allerlei geruchten en onderbuikgevoelens spuien in dit topic hebben we niets aan. Laten we weer verder gaan met de zaken waar we wel informatie over hebben.
Blindelings je favoriete bedrijf verdedigen hebben we ook niets aan.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:09
Anders post je ff geen 3 berichten achter elkaar....

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:16:
[...]
Wat vind jij wel een sterk argument om voor 1 van de 2 te kiezen dan :? 8)7

Want dat is toch waar het uiteindelijk allemaal om zal gaan: welke games er op welke console te krijgen zullen zijn. Lekker fucking boeiend dat de PS4 5 of 50% sterker is dan de Xbox One, dat heeft bij de PS3 en Xbox 360 ook geen ene reet uitgemaakt.
Geheel off topic, maar moet er nu weer uitgelegd wat de exacte reden van het verschil tussen 360 en PS3 is, en waarom dat niet vergeleken kan en mag worden met de next gens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als het qua CPU-GPU-RAM andersom was geweest, en de PS4 100 euro duurder, was ik nog voor de PS4 gegaan. Het hardware verschil is echt marginaal tussen beiden. Eerder waren mijn redenen om voor de PS4 te gaan t.o.v. de X1:
- DRM restricties (geen tweedehands).
- Altijd online restrictie.
- Verplichte NSA-camera (aka Kinect).
- Game voorkeur.

Nu zijn de eerste twee punten weggevallen door beleidswijzigingen MS, ze gaan wel de goede kant op, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:34:
[...]

Het gerucht van de kracht van de consoles, en het gebrek daaraan bij de Xbox One, was ook juist, en dat stamde ook van begin dit jaar af. Maar ik baseer mij op een gerucht, of eerder feit van april van wat iemand van MS zei.

[...]

Blindelings je favoriete bedrijf verdedigen hebben we ook niets aan.
Nou, door wat semi objectieve zinnen te plaatsen verhul jij je fanboyschap ook niet hoor....
Maar goed, je hebt je hart hier kunnen luchten, je leest dan velen het niet met je eens zijn, mooi he...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Precies, Het is al lang bekend dat het xbox OS van Microsoft niet de lcihtste is (zie geheugen gebruik) ze hebben nu eenmaal die verschillende lagen of eigenlijk verschillende OS'en die naast elkaar draaien. je hoeft geen wiskundige te zijn om te zien dat dat meer geheugen gaat kosten, een multimediaal apparaat heeft nu eenmaal zijn nadelen.

En idd de devs zullen het echte werk moeten doen, je zag dit in het verleden ook bij de first aprty devs van de PS3 die wisten pas echt de kracht van de cell cpu optimaal te benutten.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 24-06-2013 19:55 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:39
Theoretisch gezien heeft de X1 idd minder raw-power, maar je moet niet vergeten dat MS een aangepaste versie van direct3D gebruikt en de windows kernel, waardoor optimaliseren met de X1 nog beter gaat. Vandaar ook dat de X1 demo's er prima uitzagen. Ik hoop alleen dat het niet waar is dat de X1 demo's op i7 hexacores en een GTX780 liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:51:
Nou, door wat semi objectieve zinnen te plaatsen verhul jij je fanboyschap ook niet hoor....
Maar goed, je hebt je hart hier kunnen luchten, je leest dan velen het niet met je eens zijn, mooi he...
Ik word door MS fanboys zélf uitgemaakt als fanboy, terwijl ik niet eens een Ps4 zal kopen _O-.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Bartjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:49:
Als het qua CPU-GPU-RAM andersom was geweest, en de PS4 100 euro duurder, was ik nog voor de PS4 gegaan. Het hardware verschil is echt marginaal tussen beiden. Eerder waren mijn redenen om voor de PS4 te gaan t.o.v. de X1:
- DRM restricties (geen tweedehands).
- Altijd online restrictie.
- Verplichte NSA-camera (aka Kinect).
- Game voorkeur.

Nu zijn de eerste twee punten weggevallen door beleidswijzigingen MS, ze gaan wel de goede kant op, dat wel.
Kom nou gewoon met bewijzen wat een dergelijke camera nou kwaad kan in jou huiskamer..... Wat voor telefoon heb jij als ik vragen mag? Vermoedelijk een iPhone, Windows Phone, Android telefoon of Blackberry..... Of te wel.... Allemaal producten die uit Noord-America komen die op een zelfde manier kunnen worden ingezet als een Kinect camera.

Denk je nu echt dat Microsoft echt gaat afluisteren op huiskamer niveau? Kom zeg.... Ze geven gewoon de opdracht om je mail rechtstreeks vanaf je provider door te sturen en/of tappen je telefoon rechtsreeks bij Vodafone, T-Mobile of KPN af.....

Echt, dat slappe non-argument over die Kinect camera.....

Daarbij, AMD de CPU bakker van zowel de PS4 als Xbox One is een bedrijf uit de VS, denk je dat deze niet onder de afluisterpraktijken van de NSA zou vallen als ze het al zouden willen? Wie zegt jou dan er vanuit de overheid geen geheime afluistersoftware is mee gebakken in de CPU van de PS4, zodat hij altijd opneemt, ook al lijkt hij uit te staan....

Echt dat hele afluisteren in broodje-aapverhaal van mensen die heel graag in complottheorie geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:59:
[...]

Ik word door MS fanboys zélf uitgemaakt als fanboy, terwijl ik niet eens een Ps4 zal kopen _O-.
Waarom moet jij die PS4 dan zo met hand en tand verdedigen en kom je met lijstjes waarbij je bedoeling is om de Xbox volledig af te kraken? Je loopt hier dus een beetje te trollen begrijp ik? Prima, dan weet ik dat ook voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:59:

Echt dat hele afluisteren in broodje-aapverhaal van mensen die heel graag in complottheorie geloven.
90% typt het vanaf een laptop, met Apple/MS os uit de US, waarin een webcam verwerkt zit :+ Staat de hele dag op je gericht. Achja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:37:
[...]

Geheel off topic, maar moet er nu weer uitgelegd wat de exacte reden van het verschil tussen 360 en PS3 is, en waarom dat niet vergeleken kan en mag worden met de next gens?
Nee, want wáárom er een verschil was zal me aan m'n reet roesten. Er was een verschil en die heeft uiteindelijk geen drol verschil gemaakt. En ik zie niet waarom dat nu wel het geval zou moeten zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ja mensen grijpen het aan als argument omdat ze denken dat het relevant is vanwege Prism, en hoewel dat misschien voor de hand ligt, is dat niet echt een sterk argument, aangezien iedereen hier wel een tablet, smartphone of pc zal hebben....

Misschien moeten we in het vervolg niet meer reageren op dat soort reacties met een hoog trollerig gehalte. Discussie inhoudelijk voeren, met zoveel mogelijk feiten als mogelijk, ook al zijn beide consoles nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:07:
[...]

Nee, want wáárom er een verschil was zal me aan m'n reet roesten. Er was een verschil en die heeft uiteindelijk geen drol verschil gemaakt. En ik zie niet waarom dat nu wel het geval zou moeten zijn.
Pffff. Omdat de architectuur geen ene reet meer van elkaar verschilt, in tegenstelling tot de current gens. Zeg dan gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:05:
[...]

90% typt het vanaf een laptop, met Apple/MS os uit de US, waarin een webcam verwerkt zit :+ Staat de hele dag op je gericht. Achja.
Mensen bedenken gewoon non argumenten om hun eigen mening maar te willen blijven verkondigen. Bewijzen kunnen ze het niet, maar goed. Er is natuurlijk niets lekkerder dan het "andere" afzeiken... Niets menselijk is een Tweaker vreemd......

Al hoewel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bullet; jouw telefoon staat continue op je TV meubel jouw kant op gericht, en de camera is verplicht "aangesloten"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Volgens mij kun je de camera bij geen gebruik net zo goed op de kop zetten. Immers, alleen de microfoon staat aan om te reageren op commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:13:
@Bullet; jouw telefoon staat continue op je TV meubel jouw kant op gericht, en de camera is verplicht "aangesloten"? :+
Mijn telefoon ligt wel altijd op tafel en als ik dus wat zeg zou hij dat op kunnen vangen als hij continue zou afluisteren. Mijn monitor staat ook altijd naar me gericht, dus in die zin zou ik afluisterbaar kunnen zijn. Ik vind het echter wel heel vergezocht dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren en vind het dan ook vrij nutteloos om dat als argument te gebruiken dat Kinect daardoor niet meegeleverd mag worden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:59:
[...]

Hoe zou dat nou komen?
witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:38:
Er zijn nog steeds zoveel dingen die slechter zijn aan de XBone:

-Microsoft
Juist ja :+

Overigens, die Kinect kan toch op OS level uitgeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:13:
Je begrijpt er echt niets van he..

Always on internet heeft MS er al uitgehaald....
Het ding reageert alleen op "Xbox On" als commando.
Hij hangt dus niet altijd aan internet, wat doe je op dat ding.... Vooral gamen.... Toch?
Denk je dat de NSA zit te wachten op wat jongentjes die los gaan achter een spel computer...
Geloof mij nou maar, het is veel eenvoudiger op je direct op je telefoon te tappen, dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid om ook af te luisteren via je telefoon wanneer je niet eens aan het bellen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toch jammer dat die Microsoft indoctrinatie zelfs de modjes al beïnvloed heeft... :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:11:
[...]

Pffff. Omdat de architectuur geen ene reet meer van elkaar verschilt, in tegenstelling tot de current gens.
En dus wordt het alleen maar makkelijker om alles voor elke console uit te brengen en worden de verschillen daardoor alsnog niet groter *D
Zeg dan gewoon niks.
Neem eens je eigen advies aan zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Chaoss schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:41:
Toch jammer dat die Microsoft indoctrinatie zelfs de modjes al beïnvloed heeft... :+
Is dat zo? Ik schaf ook een PS4 aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hahn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:07:
[...]

Hadden The Last Of Us en Beyond geen next-gen-achtige graphics?

Maar je kan het het niet vergelijken omdat de Ps3 de befaamde Cell-processor heeft. Je kan beide ontwerpen gewoon niet vergelijken. Maar de Ps4 heeft letterlijk 50% meer van wat de Xbox heeft, misschien zelfs hoger geklokt, en geheugen dat sowieso sneller is. Dus ja, nu (over een paar jaar) zal dat wel zeker het geval zijn.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
We zullen zien, er is helemaal niks zeker. En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat een sterk argument zou zijn voor een console, als exclusieve titels dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:17:
[...]

Mijn telefoon ligt wel altijd op tafel en als ik dus wat zeg zou hij dat op kunnen vangen als hij continue zou afluisteren. Mijn monitor staat ook altijd naar me gericht, dus in die zin zou ik afluisterbaar kunnen zijn. Ik vind het echter wel heel vergezocht dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren en vind het dan ook vrij nutteloos om dat als argument te gebruiken dat Kinect daardoor niet meegeleverd mag worden.
Maar analyseert jouw telefoon elk woord dat je zegt om te kijken of je wat zegt waarop hij wat moet doen? Het vertalen van geluid naar tekst is dus ingebouwd. Zelf denk ik niet dat MS hier misbruik van zal maken, maar ik kan perfect begrijpen dat mensen dit niet leuk vinden.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hahn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:48:
We zullen zien, er is helemaal niks zeker. En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat een sterk argument zou zijn voor een console, als exclusieve titels dat niet zijn.
Als jij een exclusieve titel écht wilt hebben zou dat wel een reden zijn. Ik wou alleen maar zeggen dat je op de lange termijn niet kunt weten of dat ook zo zal blijven of zo. Ik denk dat je gewoon de hardware en features moet vergelijken en op basis daarvan degene moet kiezen die voor jou het beste is (maar dat moet je toch doen bij elk stuk hardware :p).

[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 24-06-2013 21:00 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
Ben benieuwd hoe MS zich gaat presenteren op de Gamescom. Sinds vorige week zijn ze met een kleine inhaalrace bezig. Gamescom is dan een logisch platform om te "scoren" tov Sony.
Het duurt "waarschijnlijk" nog zo'n 5 maanden tot de release van beide consoles. Ik denk dat beide partijen nog niet al hun kaarten hebben laten zien en dat we de komende maanden nog het e.e.a. mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:49:
[...]

Maar analyseert jouw telefoon elk woord dat je zegt om te kijken of je wat zegt waarop hij wat moet doen? Het vertalen van geluid naar tekst is dus ingebouwd. Zelf denk ik niet dat MS hier misbruik van zal maken, maar ik kan perfect begrijpen dat mensen dit niet leuk vinden.
Apple Siri, Google Now, enz enz....

Een telefoon heeft ook nog eens GPS, ze kunnen je zelf buiten volgen. Bovendien, als je aan het bellen bent kunnen ze zowel de camera aan de voorkant en aan de achterkant gebruiken. Data wordt door gezonden op het moment dat je via wifi connect.

Kortom, je overtuigt nog steeds niet dat de Xbox hier iets uitzonderlijks in is. Wat voor de Xbox geld kan net zo voor de PS4 gelden. Misschien staat daar de microsoft van de headset wel altijd aan. Zonder dat je het door hebt. Echt aan de ene kant werp je een complottheorie op waarbij de Xbox in kwaad daglicht staat, en nog geen zin later denk je niet dat MS hier misbruik van wil maken.

Ik denk eerder dat de mensen die bang voor deze theorie zien totaal niet door hebben hoe en op welke andere manieren ze nog meer in de gaten en/of afgeluisterd kunnen worden.

Nogmaals, het is een broodje-aapverhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:24:
[...]

Je begrijpt er echt niets van he..

Always on internet heeft MS er al uitgehaald....
Het ding reageert alleen op "Xbox On" als commando.
Hij hangt dus niet altijd aan internet, wat doe je op dat ding.... Vooral gamen.... Toch?
Denk je dat de NSA zit te wachten op wat jongentjes die los gaan achter een spel computer...
Geloof mij nou maar, het is veel eenvoudiger op je direct op je telefoon te tappen, dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid om ook af te luisteren via je telefoon wanneer je niet eens aan het bellen bent.
Dus Kinect wordt standaard meegeleverd en moet verplicht zijn aangesloten, alleen maar zodat je Xbox On kunt zeggen? Dan begrijp ik er inderdaad niks van. :+
Hahn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:44:
[...]
En dus wordt het alleen maar makkelijker om alles voor elke console uit te brengen en worden de verschillen daardoor alsnog niet groter *D
[...]
Neem eens je eigen advies aan zou ik zeggen :)
Okay, dit aan jou uitleggen heeft dus echt geen enkele zin. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:43:
[...]

Interessant stuk, maar Microsoft heeft zich nog helemaal niet uitgelaten over indiedevelopment. Het is alleen via andere developers duidelijk geworden dat ze niet direct konden publishen en dat geld verder alleen nog maar voor de Xbox 360.

Build 2013 is deze week, dus daar zullen we waarschijnlijk wel te weten komen hoe men straks games en apps naar de Xbox One kan krijgen.
Denk nou is even na.. indie developers, als ze met een uitgever in zee gaan zijn het toch geen indie developers meer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:59:
[...]
Kom nou gewoon met bewijzen wat een dergelijke camera nou kwaad kan in jou huiskamer..... Wat voor telefoon heb jij als ik vragen mag? Vermoedelijk een iPhone, Windows Phone, Android telefoon of Blackberry..... Of te wel.... Allemaal producten die uit Noord-America komen die op een zelfde manier kunnen worden ingezet als een Kinect camera.

Denk je nu echt dat Microsoft echt gaat afluisteren op huiskamer niveau? Kom zeg.... Ze geven gewoon de opdracht om je mail rechtstreeks vanaf je provider door te sturen en/of tappen je telefoon rechtsreeks bij Vodafone, T-Mobile of KPN af.....
1. Een telefoon moet informatie versturen over het netwerk wil het afluisteren. Zeer makkelijk te onderscheppen (bovendien zou accu veel sneller leeg zijn), en dus binnen no-time bekend.
2. Een telefoon kan idd afgetapt worden als je belt, maar daar moet je je gewoon van bewust zijn als je belt.

Een Kinect camera luistert altijd, en kan zo zonder enige verdenking data kunnen versturen naar internet. Mooi encrypted tijdens gamen, valt niets op. Compleet gemaskeerd.
PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:05:
[...]
Is afgeplakt bij mij. Bovendien is dat makkelijk(er) te traceren dan bij X1, dus eerder bekend.

Vind het eigenlijk een enge ontwikkeling dat een always-on camera+mic in je woonkamer inmiddels wordt gezien als de normaalste zaak van de wereld. Daar werk ik mooi niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:33:
[...]

1. Een telefoon moet informatie versturen over het netwerk wil het afluisteren. Zeer makkelijk te onderscheppen (bovendien zou accu veel sneller leeg zijn), en dus binnen no-time bekend.
2. Een telefoon kan idd afgetapt worden als je belt, maar daar moet je je gewoon van bewust zijn als je belt.

Een Kinect camera luistert altijd, en kan zo zonder enige verdenking data kunnen versturen naar internet. Mooi encrypted tijdens gamen, valt niets op. Compleet gemaskeerd.

[...]

Is afgeplakt bij mij. Bovendien is dat makkelijk(er) te traceren dan bij X1, dus eerder bekend.

Vind het eigenlijk een enge ontwikkeling dat een always-on camera+mic in je woonkamer inmiddels wordt gezien als de normaalste zaak van de wereld. Daar werk ik mooi niet aan mee.
Jij bent ook 200% zeker dat je niet een of ander virusje op je PC hebt wat elke aanslag registreert? Komt ook weleens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Bartjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:33:
[...]

En hier ga je dus de fout in, telefoons zijn direct via het netwerk of op OS niveau af te tappen. Dit kan zelfs buiten je dataverbruik van je provider gehouden worden.

Dit hoeft niets tot nauwelijks aan extra accuverbruik te veroorzaken. Telefoons kunnen al lang afgetapt worden wanneer je niet aan het bellen bent, je hebt alleen medewerking van het netwerk nodig.

De Microsoft Kinect camera luistert alleen naar één commando wanneer het apparaat uitstaat, dit is expliciet door MS naar buiten gebracht.
[...]

Tja, dat jij je camera afplakt zegt denk ik al genoeg..... Ik wens je veel succes met je niet Microsoft apparatuur, alsof het daar niet mee zou gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet dat mensen die bang zijn afgetapt te worden via Kinect wel een GSM hebben en op internet zitten.
Mijn bezwaar tegen Kinect is de verplichting van dat ding en het formaat. Maar wie weet, draait MS nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:47:
[...]

En hier ga je dus de fout in, telefoons zijn direct via het netwerk of op OS niveau af te tappen. Dit kan zelfs buiten je dataverbruik van je provider gehouden worden.

Dit hoeft niets tot nauwelijks aan extra accuverbruik te veroorzaken. Telefoons kunnen al lang afgetapt worden wanneer je niet aan het bellen bent, je hebt alleen medewerking van het netwerk nodig.

De Microsoft Kinect camera luistert alleen naar één commando wanneer het apparaat uitstaat, dit is expliciet door MS naar buiten gebracht.

[...]

Tja, dat jij je camera afplakt zegt denk ik al genoeg..... Ik wens je veel succes met je niet Microsoft apparatuur, alsof het daar niet mee zou gebeuren....
Ik defineer trouwens uit als ook echt uit, nu staat hij dus standby naar een commando te luisteren.
plus met de amerikaanse wetgeving ben je niks verzekerd.

Ook heb je mobiele software OS'sen dat opensource zijn, dus dat scheelt al een niveau minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:00:
[...]

Ik defineer trouwens uit als ook echt uit, nu staat hij dus standby naar een commando te luisteren.
plus met de amerikaanse wetgeving ben je niks verzekerd.
Trek je hem er toch uit :? Leven is zo makkelijk.
Ook heb je mobiele software OS'sen dat opensource zijn, dus dat scheelt al een niveau minder.
Ja, laten we 0,00001% van de markt als voorbeeld nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:47:
[...]En hier ga je dus de fout in, telefoons zijn direct via het netwerk of op OS niveau af te tappen. Dit kan zelfs buiten je dataverbruik van je provider gehouden worden.
Daar ga jij de fout in, want je kan dat gewoon meten.
[...]Tja, dat jij je camera afplakt zegt denk ik al genoeg..... Ik wens je veel succes met je niet Microsoft apparatuur, alsof het daar niet mee zou gebeuren....
Omdat het via een virus of andere manier gewoon gehacked kan worden. Is niet heel bijzonder ofzo.

Bovendien kan Microsoft het gewoon simpelweg aan hun gebruiksvoorwaarden toevoegen dat de camera+mic geluiden naar MS servers worden verzonden. En daar gaan 99% van de mensen gewoon mee akkoord. Zou mij niet verbazen iig. En anders wordt het wel overruled via de patriot act, zonder dat er ooit iets terugkomt in de gebruiksovereenkomst (zoals nu gebeurt).

Dat het technisch kan a la, maar dat mensen als makke schapen die voorwaarden accepteren is misschien nog wel het ergste ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:05:
[...]

Daar ga jij de fout in, want je kan dat gewoon meten.
En bij de Xbox niet? Hoe is het bij telefoons wel te meten, en bij consoles niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:07:
[...]
En bij de Xbox niet? Hoe is het bij telefoons wel te meten, en bij consoles niet?
Nee, want de XBox zend geen radiogolven uit.

Bij consoles kan het gewoon encrypted tussen de UDP pakketen verzonden worden. Niemand die erachter kan komen. Ziet eruit als game-data, zelfde server (kan proxy zijn). Hell, hoeft niet eens geïnterpreteerd te worden door host, maar onderweg opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:11:
[...]

Nee, want de XBox zend geen radiogolven uit.

Bij consoles kan het gewoon encrypted tussen de UDP pakketen verzonden worden. Niemand die erachter kan komen. Ziet eruit als game-data, zelfde server (kan proxy zijn). Hell, hoeft niet eens geïnterpreteerd te worden door host, maar onderweg opgepikt.
En, wederom, een telefoon kan dat niet? Dus Google kan bijvoorbeeld niet pakketjes richting de Play store sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:13:
[...]

En, wederom, een telefoon kan dat niet? Dus Google kan bijvoorbeeld niet pakketjes richting de Play store sturen?
Je moet toegeven, z'n volhardendheid is te prijzen :+ Ik weet alleen niet of er ooit een einde aan deze discussie zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:13:
[...]
Open-source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Niet heel Android is Open-Source. Niet alle apps die standaard meegeleverd worden zijn Open-Source. De skins van alle telefoonmerken, zijn niet Open-Source.

iOS is niet Open-Source, Windows Phone is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de Google apps allemaal closed source

Behalve chrome.. Maar of dat ook voor de mobiele variant geld

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:20:
[...]
Niet heel Android is Open-Source. Niet alle apps die standaard meegeleverd worden zijn Open-Source. De skins van alle telefoonmerken, zijn niet Open-Source.

iOS is niet Open-Source, Windows Phone is het ook niet.
True, maar daar wordt het al een stuk lastiger vanwege bandbreedte en processing power (en accuduur). Bovendien moet je data-abbo hebben. En kan je gewoon meten of een microphone iets oppikt (tel openschroeven + beetje elektronica kennis).

Bij MS wordt het gewoon geïnterpreteerd + verstuurd, en je gaat er zelf mee akkoord. Dat is echt al een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:04:
[...]

Trek je hem er toch uit :? Leven is zo makkelijk.

[...]

Ja, laten we 0,00001% van de markt als voorbeeld nemen.
Nee want hij moet verplicht aangesloten zijn, of anders werkt de xbox one niet...
dat is klein verschil he..

Android is grotendeels opensource hoor, firefox mobile ook. dus dat is 70% van de markt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:31:
[...]

Nee want hij moet verplicht aangesloten zijn, of anders werkt de xbox one niet...
dat is klein verschil he..
Het gaat er toch om of de Xbox uit staat of niet? Of gaan we nu ook de PS Eye, Wii U met mic en überhaupt online game chat bannen op de consoles :?

Het zal wel verdomd stil zijn met BF4 op de PS4 straks, aangezien niemand want durft te zeggen ;)
Android is grotendeels opensource hoor, firefox mobile ook. dus dat is 70% van de markt
Grotendeels zegt genoeg. Het zijn nou net de plekken die het niet zijn he. Of zouden we allemaal content zijn als de Xbox One voor 99% open was?

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 24-06-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:33:
[...]

Het gaat er toch om of de Xbox uit staat of niet? Of gaan we nu ook de PS Eye, Wii U met mic en überhaupt online game chat bannen op de consoles :?

Het zal wel verdomd stil zijn met BF4 op de PS4 straks, aangezien niemand want durft te zeggen ;)

[...]

Grotendeels zegt genoeg. Het zijn nou net de plekken die het niet zijn he. Of zouden we allemaal content zijn als de Xbox One voor 99% open was?
Op de Wii U zit ook een camera want je kunt er mee video chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha eindeloze discussie, iedergeval ben gewoon privacy kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:43:
Top, dit is zoals de "discussie" nu steeds afgesloten word, als de argumenten op zijn, keertje 34 in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:43:
Yes, inderdaad.

Helemaal omdat het enige voordeel van het altijd aanstaan zo'n ongelooflijke onzin-feature is. Ik kan met "xbox on" de xbox aanzetten, wat ongelooflijk handig zeg! Zo veel makkelijker dan een knopje op de controller indrukken ;(

Buitengewoon raar. Privacy moet maar gewoon overal voor wijken tegenwoordig, zelfs voor de meest onbenullige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft privacy met voice control te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:52:
[...]

Yes, inderdaad.

Helemaal omdat het enige voordeel van het altijd aanstaan zo'n ongelooflijke onzin-feature is. Ik kan met "xbox on" de xbox aanzetten, wat ongelooflijk handig zeg! Zo veel makkelijker dan een knopje op de controller indrukken ;(
Gaan we weer terug naar het begin: Trek je hem er toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Je wilt gewoon niet luisteren, dat is prima, maar dan moet je niet steeds opnieuw beginnen.

Jij vind Xbox eng, brr. Ok. Ik zeg, je kan de stekker er gewoon uithalen als de Xbox uitstaat. Staat hij aan, dan is hij verder 100% vergelijkbaar met jouw Android/iOS/Wii/PS Eye/Windows Phone/Macbook/Windows laptop, whatever. Er zijn nu 0 argumenten tegen ingebracht.

Als je vastloopt in je argumentatie, moet je dat zeggen, niet linkdumpen naar zaken die in deze discussie als steeds terugkomen.

Als jij geen laptop hebt, geen telefoon met Android/WP/iOS en verder geen andere console gebruikt met Webcam noch online gamed met Voice chat, dan heb je een punt. In elke andere situatie is het gewoon hetzelfde, Xbox met Kinect gebruiken als hij aan staat (net zoals je laptop en mobiel), en uitzetten (desnoods stekker) als je hem niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:19:
[...]

Je wilt gewoon niet luisteren, dat is prima, maar dan moet je niet steeds opnieuw beginnen.

Jij vind Xbox eng, brr. Ok. Ik zeg, je kan de stekker er gewoon uithalen als de Xbox uitstaat. Staat hij aan, dan is hij verder 100% vergelijkbaar met jouw Android/iOS/Wii/PS Eye/Windows Phone/Macbook/Windows laptop, whatever. Er zijn nu 0 argumenten tegen ingebracht.

Als je vastloopt in je argumentatie, moet je dat zeggen, niet linkdumpen naar zaken die in deze discussie als steeds terugkomen.

Als jij geen laptop hebt, geen telefoon met Android/WP/iOS en verder geen andere console gebruikt met Webcam noch online gamed met Voice chat, dan heb je een punt. In elke andere situatie is het gewoon hetzelfde, Xbox met Kinect gebruiken als hij aan staat (net zoals je laptop en mobiel), en uitzetten (desnoods stekker) als je hem niet gebruikt.
Jij wilt gewoon niet luisteren is vica versa in dit topic
heb je wel is license agreement van de kinect gelezen :o ?
Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:16:
[...]

Dus je hebt 2 bronnen gevonden die nog pre-e3 zijn en daarbij ook zo'n aluhoedjes-insteek hebben? Knap hoor d:)b
Jij verscheept elke link of privacy argument als aluhoedjes....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:26:
[...]

Elk argument wat je inbrengt is kinderlijk eenvoudig te weerleggen. Als je datzelfde bij mij ook doet, hebben we een discussie.
Ja, van begin tot eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://themetapicture.com/media/funny-black-woman-meme.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2011/240/e/b/laughing_meme_guy_by_vixenwolfie-d485kw0.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:28:
[...]

Elk argument wat je inbrengt is kinderlijk eenvoudig te weerleggen. Als je datzelfde bij mij ook doet, hebben we een discussie.

[...]

Ja, van begin tot eind.
nou dan zegt dit genoeg:

If you accept the agreement, you “expressly authorize and consent to us accessing or disclosing information about you, including the content of your communications, in order to: (a) comply with the law or respond to lawful requests or legal process; (b) protect the rights or property of Microsoft, our partners, or our customers, including the enforcement of our agreements or policies governing your use of the Service; or © act on a good faith belief that such access or disclosure is necessary to protect the personal safety of Microsoft employees, customers, or the public.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:16:
[...]
Dus je hebt 2 bronnen gevonden die nog pre-e3 zijn en daarbij ook zo'n aluhoedjes-insteek hebben? Knap hoor d:)b
Zijn er zat hoor. Hoef je (althans, ik) echt geen moeite voor te doen.

Maar goed, alu-hoedjes? Jij was zeker ook zo'n simpel humptie-dumptie ignorance is bliss figuur die pre-PRISM iedereen als alu-hoedje bestempelde die zei dat de VS massaal afluisterde? Heb jij even ongelijk gehad zeg :D

Als je iets van je verkeerde wereldbeeld moet hebben geleerd, dan is het wel dat zoiets helemaal niet vergezocht is. Het is heel reëel dat dergelijke data geïnterpreteerd wordt, op MS servers wordt gezet, en afgetapt. De gebruikersvoorwaarden kunnen gewoon over-ruled worden door de patriot act, dus dat zegt geen drol. Je vertrouwt ze dus echt op hun blauwe ogen?

Ik verwacht je volgende argument wel: "Maar ik heb niets te verbergen, dus mogen ze best meeluisteren in mijn woonkamer!" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:31:
[...]

nou dan zegt dit genoeg:

If you accept the agreement, you “expressly authorize and consent to us accessing or disclosing information about you, including the content of your communications, in order to: (a) comply with the law or respond to lawful requests or legal process; (b) protect the rights or property of Microsoft, our partners, or our customers, including the enforcement of our agreements or policies governing your use of the Service; or © act on a good faith belief that such access or disclosure is necessary to protect the personal safety of Microsoft employees, customers, or the public.”
Dus jij gebruikt ook geen PC, Smartphone, Tablet, Stroom, Telefoon, Internet of andere zaken over digitale verbindingen? Eigenlijk overal heb je wel van dit soort zaken staan, wat niet wil zeggen dat ze dan maar meteen een groot bord bij de deur zetten met "prism, follow this path".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohh een ms zombie spotted _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 10:39
prism leest ook gewoon hier mee hoor, zie niet wat de kinect daar nu extra aan mee doet :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:31:
[...]

nou dan zegt dit genoeg:

Een zelfde bepaling als te vinden is in osX, Windows, iOS, Android, etc. Nee, zegt niet echt genoeg. Los van het feit dat je nu de algemene voorwaarden van de 360 in combinatie met Kinect quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:37:
prism leest ook gewoon hier mee hoor, zie niet wat de kinect daar nu extra aan mee doet :P
Maar dat is publiek domain, dus dat maakt niet uit :)

Je woonkamer is privé domein. En als je daar expliciet je Kinect of Eye aanzet om met een spelletje gebruik van te maken, dan maak je bewust die keuze om dat te doen. Dat is dan ook niet het probleem. Het probleem is always-on en de mic-data naar MS servers te sturen (en je moet het dus aan hebben staan, anders werkt de console niet), terwijl dat geen enkel doel dient (oh ja, wacht, het geweldige "xbox on" kunnen zeggen ipv knopje indrukken :F ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:44:
[...]
Het probleem is always-on en de mic-data naar MS servers te sturen (en je moet het dus aan hebben staan, anders werkt de console niet)
Keertje 4 dan maar: Dan trek je hem er toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:46:
[...]

Dat niet alleen. Je gaat niet alle microfoon-input opnemen en doorzenden. Microsoft heeft er zelf geen baat bij om dat soort data te verzamelen. Er zit geen informatie in die ze kunnen gebruiken.
Het is gewoon een buffer van een seconde of 2 en daar moet je het dan mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:37:
[...]

Een zelfde bepaling als te vinden is in osX, Windows, iOS, Android, etc. Nee, zegt niet echt genoeg. Los van het feit dat je nu de algemene voorwaarden van de 360 in combinatie met Kinect quote.
Nou ik kan niet 1,2,3 vinden van windows dat ik: If you accept the agreement, you “expressly authorize and consent to us accessing or disclosing information about you

Of in die zin, miss dat jij het kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:51:
[...]

Nou ik kan niet 1,2,3 vinden van windows dat ik: If you accept the agreement, you “expressly authorize and consent to us accessing or disclosing information about you

Je bedoelt hetzelfde als dat je hebt met het aanmaken van je Xbox Live ID waar je je naam en locatie moet ingeven? Die info? Want dat valt daar ook gewoon onder natuurlijk. Dat wil echter niet zeggen dat ze meteen je pincode en lengte van je jonkheer willen weten.

Verder moeten ze ook gewoon meewerken met de Amerikaanse regering, want dat is tenslotte verplicht (net als hier in Nederland).

Maar zoals ik al 10x heb gezegd:
Open daar lekker een apart topic voor ipv hier te blaten over dit soort onzin :z

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:53:
[...]

Je bedoelt hetzelfde als dat je hebt met het aanmaken van je Xbox Live ID waar je je naam en locatie moet ingeven? Die info? Want dat valt daar ook gewoon onder natuurlijk. Dat wil echter niet zeggen dat ze meteen je pincode en lengte van je jonkheer willen weten.

Verder moeten ze ook gewoon meewerken met de Amerikaanse regering, want dat is tenslotte verplicht (net als hier in Nederland).

Maar zoals ik al 10x heb gezegd:
Open daar lekker een apart topic voor ipv hier te blaten over dit soort onzin :z
De enige onzin komt uit jou mond door dingen in mijn mond te leggen wat ik niet eens bedoel..
De waarheid is MS faalt nu gewoon puur kwa hardware en focus wat ze nou willen..

En dat merken ze aan hun sales..

PS4 staat nu gewoon dik voor of wil je dat zeker ook weer ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:51:
[...]

Microsoft may use the computer information, accelerator information,
search suggestions information, error reports.....
Genoeg om alles wat je hebt door te sturen. En ze geven ook nog aan het aan derden te kunnen doorsturen.

In de Itunes voorwaarden staat dat Apple jouw gegevens door kan sturen zodra ze het idee hebben dat je muziek draait die niet van jou is.

Ik kan zo nog 100 bepalingen noemen die heel eng zijn, en wel bij 99% van de Tweakers ergens draait.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 25-06-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:46:
[...]
Dan werkt de console dus niet.

Dus ik moet het ding dus telkens als ik hem wil gebruiken in het stopcontact drukken, even wachten, en dan "xbox on" zeggen? En als ik hem uit wil doen uit het stopcontact halen? Je weet zelf ook wel dat de meeste mensen dit niet gaan doen (en er niet mee bezig zijn, en niet verwachten).

Bovendien is dat de omgekeerde wereld. De standaard zou moeten zijn: default meeluisteren: uit, en expliciet aangeven als er meegeluisterd mag worden. Niet: default meeluisteren: aan, en expliciet aangeven dat er niet meegeluisterd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:00:
[...]

Dan werkt de console dus niet.

Dus ik moet het ding dus telkens als ik hem wil gebruiken in het stopcontact drukken, even wachten, en dan "xbox on" zeggen? En als ik hem uit wil doen uit het stopcontact halen? Je weet zelf ook wel dat de meeste mensen dit niet gaan doen (en er niet mee bezig zijn, en niet verwachten).
Nee, gewoon USB er in, en aan zetten. Jij plakt je webcam af van je laptop, dan mag dit toch geen probleem zijn.

Of, wederom de meest gewenste oplossing: Je koopt hem gewoon niet.

Er is geen Default, als je de Xbox One aanzet voor de eerste keer, vraagt hij wat je wilt. Zet jij hem uit.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 25-06-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:02:
[...]
Nee, gewoon USB er in, en aan zetten. Jij plakt je webcam af van je laptop, dan mag dit toch geen probleem zijn.

Of, wederom de meest gewenste oplossing: Je koopt hem gewoon niet.
Koop hem ook niet. Gelukkig kopen veel (de meeste?) mensen ook tzt de PS4 die dit soort ongein niet uithaalt, daar ben ik wel blij om. Toch een beetje faith in humanity restored :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:05:
[...]

Koop hem ook niet. Gelukkig kopen veel (de meeste?) mensen ook tzt de PS4 die dit soort ongein niet uithaalt, daar ben ik wel blij om. Toch een beetje faith in humanity restored :)
Jij hebt de voorwaarden van de PS4 al gelezen toen je hem uitpakte?
Ik kan me niet voorstellen dat Sony helemaal nergens om vraagt bij het aanmaken van een account.

Maar dan snap ik nog niet waarom je er zo'n groot punt van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:05:
Toch een beetje faith in humanity restored :)
99% van de PS4 kopers, koopt de console omdat zij de PS4 beter vinden, de exclusives hen beter aanstaan, de controller hun beter past of omdat hij goedkoper is.

Als dat jouw faith restored, is dat erg fijn natuurlijk.

EDIT:

Even de PS agreement erbij gepakt. Wist je dat Sony jouw mag afsluiten als jij een device aansluit wat niet expliciet is goedgekeurd door Sony?
You agree that you will not use any unauthorized hardware, including peripherals not sold, licensed or certified by a Sony company such as non-licensed game enhancement devices, controllers, adaptors and power supply devices (collectively, "Non-Licensed Peripherals") or unauthorized software to access or use SEN First Party Services or any content or service provided on or through SEN First Party Services.
Nou, dat is inderdaad een stuk aardiger, dat ze je mogen afsluiten als je een 3rd party powerbrick gebruikt :+

En, wat jij zegt op PS+
Unless otherwise required by law, SNEI is not responsible for monitoring or recording any activity on SEN, including communications, although SNEI reserves the right to do so and you hereby give SNEI your express consent to monitor and record your and your Sub Account's activities and communications
Sony luistert mee, beware. Zolang jouw PS Eye niet uit je PS4 is getrokken, staat er ook nergens zwart op wit dat hij niet alles opneemt. De grap is zelfs dat expliciet wel aangegeven staat dat zij jouw communicatie mogen opslaan, maar dat nergens word uitgesloten dat dat alleen kan als je PS niet in standby staat. De Terms op de PS laten dus exact hetzelfde toe als op de Xbox One.

De Xbox One en PS4 voorwaarden (die in lijn zullen zijn met 360/PS3) laten hetzelfde toe. Overigens zal Sony geen gekke dingen hiermee doen, net zo min als Microsoft.

[ Voor 78% gewijzigd door PWM op 25-06-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:07:
[...]
99% van de PS4 kopers, koopt de console omdat zij de PS4 beter vinden, de exclusives hen beter aanstaan, de controller hun beter past of omdat hij goedkoper is.

Als dat jouw faith restored, is dat erg fijn natuurlijk.
Ik denk dat er meer mensen zijn dan jij denkt die zulke praktijken liever niet hebben. Ik heb vaak zat woorden als Spybox voorbij zien komen, en nee, dat woord heb ik nooit gebruikt (eerste keer nu).

Goed, de meeste zullen dat inderdaad niet meenemen in de afweging, helaas.
Even de PS agreement erbij gepakt. Wist je dat Sony jouw mag afsluiten als jij een device aansluit wat niet expliciet is goedgekeurd door Sony?
[...]
Nou, dat is inderdaad een stuk aardiger, dat ze je mogen afsluiten als je een 3rd party powerbrick gebruikt :+
Maar dat heeft niets met privacy te maken. Dat is trouwens ook best logisch, dat zou ik ook eisen i.v.m. garanties geven.
En, wat jij zegt op PS+
[...]
Sony luistert mee, beware. Zolang jouw PS Eye niet uit je PS4 is getrokken, staat er ook nergens zwart op wit dat hij niet alles opneemt.
Dus, als ik een game Battefield o.i.d. speel op internet met headset doe ik dat bewust. Ik accepteer op dat moment dat ik spreek binnen het publieke domein. Iedereen kan dat opnemen. Vind ik niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Deze topics even gevolgd hebbende, krijg ik steeds minder zin in de nieuwe generatie.

Het enige wat men wil, is meer van hetzelfde en zo min mogelijk nieuwe features, want internet/connectivity is eng. Het resultaat is duidelijk; microsoft heeft op zijn schreden terug moeten treden, waardoor we features op hebben moeten offeren voor een verouderd disk-based DRM systeem en dat alles omdat de hardste (kiddy) schreeuwgamers de "narrative" hebben weten te domineren. Overigens is DAT de grootste fout die Microsoft gemaakt heeft; de communicatie was zwak en de sterke punten van het nieuwe systeem zijn te weinig belicht geweest.

In 2014 krijgen we dus een geupdate versie van de PS3 en een geupdate X360 met TV features. Preorderen lijkt me dus nergens voor nodig.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:26:
[...]
Dus, als ik een game Battefield o.i.d. speel op internet met headset doe ik dat bewust. Ik accepteer op dat moment dat ik spreek binnen het publieke domein. Iedereen kan dat opnemen. Vind ik niet schokkend.
Nee, de PS3 (en 4) zijn prima technisch in staat om ook te luisteren (of kijken met Eye) als de PS4 in standby stand staat, en dat is expliciet toegestaan in de Terms of Agreement.

Jij weet net zo min of jouw PS3 meeluistert als jouw One. Of je moet je Mic van de PS3 unpluggen na elk potje.

En, nee, Sony luistert niet mee. Maar heeft wel de techniek om dat te kunnen, en je hebt de voorwaarden geaccepteerd om dat mogelijk te maken als je een PS gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 25-06-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 10:39
supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:27:
Deze topics even gevolgd hebbende, krijg ik steeds minder zin in de nieuwe generatie.

Het enige wat men wil, is meer van hetzelfde en zo min mogelijk nieuwe features, want internet/connectivity is eng. Het resultaat is duidelijk; microsoft heeft op zijn schreden terug moeten treden, waardoor we features op hebben moeten offeren voor een verouderd disk-based DRM systeem en dat alles omdat de hardste (kiddy) schreeuwgamers de "narrative" hebben weten te domineren. Overigens is DAT de grootste fout die Microsoft gemaakt heeft; de communicatie was zwak en de sterke punten van het nieuwe systeem zijn te weinig belicht geweest.

In 2014 krijgen we dus een geupdate versie van de PS3 en een geupdate X360 met TV features. Preorderen lijkt me dus nergens voor nodig.
Precies hoe ik erover denk :) Stukje ironie meegenomen, gros van die gillertjes gooien daarna hun facebook weer helemaal vol met de groots mogelijke informatie uit hun privé leven en hebben geen enkel besef wat de rest van het internet aan informatie van hun vergaart. Maar als er een console opeens met internet verbinding moet maken.. pooooeehé.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

@supreme tweaker

Niet alle verandering is vooruitgang.

De DRM / online-aankoop kon ik vanuit het perspectief van de ontwikkelaar nog enigszins inkomen (na me er wat meer in verdiept te hebben.... mijn god, wat een PR prutsers bij MS trouwens dat ze zoiets niet duidelijk kunnen communiceren). Zitten zeker voordelen aan, en dat schaadt ook geen privacy ofzo.

Maar always online vind ik belachelijk, en helemaal die always-on Kinect. Beide absoluut niet nodig, en voegen ook geen reet toe (oh ja: "xbox on"!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:31:
[...]

Precies hoe ik erover denk :) Stukje ironie meegenomen, gros van die gillertjes gooien daarna hun facebook weer helemaal vol met de groots mogelijke informatie uit hun privé leven en hebben geen enkel besef wat de rest van het internet aan informatie van hun vergaart. Maar als er een console opeens met internet verbinding moet maken.. pooooeehé.
Het heeft allemaal te maken met de bewust negatief-kritische houding van de meesten ten opzichte van de Xbox. Ik snap niet zo goed waarom dit komt, oud zeer? kuddegedrag? Microsoft heeft natuurlijk ook niet altijd alles even goed gedaan, maar sinds de PS3 schandalen van Sony (GeoHot lawsuit, OtherOS, PSN outages) had ik toch een level playing field verwacht. Dit blijkt dus absoluut niet het geval te zijn.

Hoe dan ook blijft er een stuitend onvermogen van een heleboel mensen over, die niet in staat zijn om op een positief-kritische manier te kijken naar een product wat absoluut niet noodzakelijk of verplicht is. Het enige belang dat wij als consument hebben, is dat er vooruitgang en innovatie plaats vindt en dat we onze privacy en rechten in de gaten houden. Hiertussen zit vaak frictie, maar de X1 is absoluut geen voorbeeld te noemen van een situatie waarin excessen zich voordoen. Anders dan dat de populaire opinie wil doen geloven.

Op face value is het de Xbox One een console met iets minder kracht dan de PS4, maar met iets meer ambitie om het midden van de woonkamer te worden. Dat zie je terug in Online en TV functionaliteit. Het Family-Library systeem was een verfrissend en ruimdenkend systeem om games te kunnen delen en samenspelen met vrienden en familie. Dat is dus nu om zeep gehopen, omdat de 1% gamer/kampeerders op vakantie wil kunnen gamen zonder een 3G dongle mee te nemen.
Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:36:
@supreme tweaker

Niet alle verandering is vooruitgang.
Helemaal mee eens! Echter is geen verandering, per definitie achteruitgang. Ik sta dus overwegend positief tegenover veranderingen in het gamelandschap, want er valt nog een boel te verbeteren.
De DRM / online-aankoop kon ik vanuit het perspectief van de ontwikkelaar nog enigszins inkomen (na me er wat meer in verdiept te hebben.... mijn god, wat een PR prutsers bij MS trouwens dat ze zoiets niet duidelijk kunnen communiceren). Zitten zeker voordelen aan, en dat schaadt ook geen privacy ofzo.
Fair point, maar waarom is de directe flame nu weer nodig naar MS?
Maar always online vind ik belachelijk, en helemaal die always-on Kinect. Beide absoluut niet nodig, en voegen ook geen reet toe (oh ja: "xbox on"!).
Always online was nodig voor het DRM systeem, daar had je je toch in verdiept? Always Connected (niet Always On) Kinect is nodig, zodat ontwikkelaars er vanuit kunnen gaan dat het aanwezig is in het systeem. Dat zal gebruik ervan bevorderen, zodat innovatie/vernieuwing een steun in de rug krijgt. Privacy is absoluut geen realistisch issue bij dit systeem. Er is geen enkele basis voor een vermoeden dat Microsoft tijdens het niet gebruiken van het apparaat, data zal opslaan of verzenden. Er zal geluisterd worden naar "Xbox On", en de rest van de audiostream gaat naar /dev/null. Je kan er donder op zeggen dat de camera niet eens aan staat in deze situatie. Dit is overigens gewoon zo gecommuniceerd door Microsoft. Het is maar welke realiteit je aan wil nemen..

[ Voor 31% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 00:44 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:39:
[...]
Op face value is het de Xbox One een console met iets minder kracht dan de PS4, maar met iets meer ambitie om het midden van de woonkamer te worden. Dat zie je terug in Online en TV functionaliteit. Het Family-Library systeem was een verfrissend en ruimdenkend systeem om games te kunnen delen en samenspelen met vrienden en familie. Dat is dus nu om zeep gehopen, omdat de 1% gamer/kampeerders op vakantie wil kunnen gamen zonder een 3G dongle mee te nemen.
Dat hele family library bleek dus een enorme farce te zijn (was al too good to be true :P ). Je kan dus 1 uur iemand de tijd geven om een spel uit je collectie te spelen, en dus NIET volledige games onbeperkt delen. Bovendien is dat iets dat allang en breed kan met een PSN abbo, daar kan je ook volledige spellen gratis uitproberen (alleen dan niet beperkt tot bieb van vriend).

Oh ja, en anders dan menig PS4 fanboy geef ik wat minder om het hardware verschil. Volgens mij valt dat verschil in de praktijk in de marge (i.e. grafisch niet/nauwelijks te zien). Om maar niet totaal negatief te zijn over de X1 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:45:
[...]

Dat hele family library bleek dus een enorme farce te zijn (was al too good to be true :P ). Je kan dus 1 uur iemand de tijd geven om een spel uit je collectie te spelen, en dus NIET volledige games onbeperkt delen.
Dit is allang gedebunked. Get your facts straight. Kotaku heeft er wel een artikeltje over.
Bovendien is dat iets dat allang en breed kan met een PSN abbo, daar kan je ook volledige spellen gratis uitproberen (alleen dan niet beperkt tot bieb van vriend).

Oh ja, en anders dan menig PS4 fanboy geef ik wat minder om het hardware verschil. Volgens mij valt dat verschil in de praktijk in de marge (i.e. grafisch niet/nauwelijks te zien). Om maar niet totaal negatief te zijn over de X1 O-)
Het PS-Plus abbonement heeft mi een aantal voordelen voor de hardcore gamer, waar XBL nog een puntje aan kan zuigen! Gratis games, betere previews en extras.. Het zou mooi zijn als ze die lijn kunnen volhouden in de PS4

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:49:
[...]

Dit is allang gedebunked. Get your facts straight. Kotaku heeft er wel een artikeltje over.
En dan zeg ik.. waarom kan de fysieke policy en digitale policy niet gescheiden houden...
Het zijn twee verschillende mediums... dus ik zou eerder zeggen damage control van MS kant door te zeggen dat het wel onbeperkt was.

Nou als je dat zo kon aanbieden waarom maak je daar dan geen reclame voor...
lijkt het me dat je daar je grote winst uit haalt, tegen over je concurrent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:51:
[...]

En dan zeg.. waarom kan de fysieke policy en digitale policy niet gescheiden houden...
Het zijn twee verschillende mediums... dus ik zou eerder zeggen damage control van MS kant door te zeggen dat het wel onbeperkt was.
Dit is nu precies wat ik bedoel met negatief-kritisch. Waarom kan men er bij Sony wel vanuit gaan dat wat ze zeggen, altijd de intentie is geweest en zal stroken met de waarheid en is er bij Microsoft het eeuwige wantrouwen?
Nou als je dat zo kon aanbieden waarom maak je daar dan geen reclame voor... dan lijkt het me dat je daar je grote winst uit haalt tegen over je concurrent..
De focus na de E3 lag niet bepaald op de positieve zaken, zul je met me eens zijn. de communicatie had inderdaad beter gemoeten maar de feiten waren voor iedereen inzichtelijk.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:39:
[...]
Fair point, maar waarom is de directe flame nu weer nodig naar MS?
Flame? Als niemand er ook maar iets van begrijpt en er veel verwarring is, dan is dat slecht gecommuniceerd van MS. Ongeacht of je pro XBox of PS4 bent, je kan er niet onderuit dat MS ongelooflijke PR blunders heeft gemaakt tijdens de E3.
[...]
Always online was nodig voor het DRM systeem, daar had je je toch in verdiept? Always Connected (niet Always On)
Always online is helemaal niet essentieel voor het online aanschaffen van games. Je kan gewoon online gaan en games aanschaffen, en dan offline gaan. Werkt prima met DRM hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:37

beuker19

Killerbeuker is so OP

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:27:

Nee je hebt groot gelijk 1x in de 24u kijken of jij je games wel legaal hebt is echt next -gen 8)7
Of dat gezwaai of gepraat naar een camera die aangesloten moet!!!! zijn nee het kan niet optioneel nee het moet!!!! 8)7
En zijn tal van mogelijkheden op de X1/ps4 waar bij internet heel!!!!!!!!!!!!!!!!! belangrijk is en gamen tot een hoger niveau brengt.
Maar daar is hele strenge drm voor een singleplayer game er niet 1 van.
Voor de rest kan en mag MS/Sony toch alles doen om voor ons de game ervaring zo mooi mogelijk te maken.
NEE maar nu MS geen drm meer heeft is het ineens geen next-gen meer wat een sukkels ;w
Er zijn toch al talloze mogelijkheden aangekondigd die op de oude console's niet zouden kunnen en werken
waarbij je wel internet nodig hebt anders kun je het niet gebruiken maar het moet niet.
Zoals:

• Het rechtstreeks kunnen streamen van je games ustream/twitch
• Met 64 players online
• beter ondersteuning voor MMO's
• Cloud servers ( dedicated online servers geen p2p )
• Ondersteuning voor tablets Smartglass/remote play
• Beter netwerk mogelijkheden Xbox live/ps+

Ik weet niet wat men nog meer van de next gen had verwacht maar ik vind als heel wat voor een console van 400/500€
En mensen die echt een hele revolutie in gaming hadden verwacht zijn }:O

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
beuker19 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:01:
[...]

Nee je hebt groot gelijk 1x in de 24u kijken of jij je games wel legaal hebt is echt next -gen 8)7
Of dat gezwaai of gepraat naar een camera die aangesloten moet!!!! zijn nee het kan niet optioneel nee het moet!!!! 8)7
Kinect gebruik is optioneel. Het apparaat zal inderdaad vastzitten, wat mij voor de ontwikkelaars een stuk makkelijker lijkt. Nu kan je er vanuit gaan dat deze functionaliteit (gestures, voice commands, heartrate) altijd beschikbaar is en kun je je gameervaring erop afstemmen
En zijn tal van mogelijkheden op de X1/ps4 waar bij internet heel!!!!!!!!!!!!!!!!! belangrijk is en gamen tot een hoger niveau brengt.
Maar daar is hele strenge drm voor een singleplayer game er niet 1 van.
Family library is de feature die gedropt is, doordat de 24h check eruit is gehaald. Dat zal dan dus de reden zijn geweest dat deze check erin zat. Het lijkt me niet meer dan logisch dat MS even de rechten op je apparaat kan bijwerken. Immers kan je inmiddels allang uit de family groep gegooid zijn bijvoorbeeld.
Er zijn toch al talloze mogelijkheden aangekondigd die op de oude console's niet zouden kunnen en werken
waarbij je wel internet nodig hebt anders kun je het niet gebruiken maar het moet niet.
Zoals:

• Het rechtstreeks kunnen streamen van je games ustream/twitch
• Met 64 players online
• beter ondersteuning voor MMO's
• Cloud servers ( dedicated online servers geen p2p )
• Ondersteuning voor tablets Smartglass/remote play
• Beter netwerk mogelijkheden Xbox live/ps+
64 spelers online is niets nieuws. Dit kon in Battefield 2 op de PC ook al (2005!). Xbox Live kende altijd al dedicated servers, daarom bracht het ook in sommige gevallen een betere ervaring dan op PSN. Cloud gaming is interessant, maar de waarde moet zich nog bewijzen. Smartglass/Remote Play kan op de huidige generatie ook al.

Allemaal voortborduursels, geen innovatie! (Tenzij cloud gaming awesome blijkt te zijn)
Ik weet niet wat men nog meer van de next gen had verwacht maar ik vind als heel wat voor een console van 400/500€
En mensen die echt een hele revolutie in gaming hadden verwacht zijn }:O
Ik vind het een kleine stap over een lange tijd, voor een boel geld.

Een hele revolutie had ik niet verwacht, maar ik vond MS eerst beter op weg dan nu, na de buiging tegenover de angry mob. Ik ben denk ik meer een /3 dan een }:O .
Bartjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:55:
Flame? Als niemand er ook maar iets van begrijpt en er veel verwarring is, dan is dat slecht gecommuniceerd van MS. Ongeacht of je pro XBox of PS4 bent, je kan er niet onderuit dat MS ongelooflijke PR blunders heeft gemaakt tijdens de E3.
Dat is een andere manier van verwoorden, dan ze keihard prutsers noemen. Maar je hebt gelijk, de communicatie was zwak en ze zijn er onvoldoende in geslaagd om het beeld van de gebruiker te veranderen. Zo verliezen politieke partijen ook verkiezingen, maar gelukkig kunnen we dan na (vaak binnen) 4 jaar ruilen.
Always online is helemaal niet essentieel voor het online aanschaffen van games. Je kan gewoon online gaan en games aanschaffen, en dan offline gaan. Werkt prima met DRM hoor.
Family library had het echter wel nodig en dat zijn we nu kwijt. Vergeet niet dat de Steam offline mode echt niet minder strict is. Die vereist net zo goed een checkin eens in de zoveel tijd en is al jaren lang niet echt betrouwbaar gebleven. Daar kraait echter (terecht) geen haan naar. Always Online is helemaal geen probleem voor 99% van de gebruikers. Stop making a non-issue, an issue.

[ Voor 19% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 01:31 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:37

beuker19

Killerbeuker is so OP

supreme tweaker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:26:
[...]

Kinect gebruik is optioneel. Het apparaat zal inderdaad vastzitten, wat mij voor de ontwikkelaars een stuk makkelijker lijkt. Nu kan je er vanuit gaan dat deze functionaliteit (gestures, voice commands, heartrate) altijd beschikbaar is en kun je je gameervaring erop afstemmen

[...]

Family library is de feature die gedropt is, doordat de 24h check eruit is gehaald. Dat zal dan dus de reden zijn geweest dat deze check erin zat. Het lijkt me niet meer dan logisch dat MS even de rechten op je apparaat kan bijwerken. Immers kan je inmiddels allang uit de family groep gegooid zijn bijvoorbeeld.

[...]

64 spelers online is niets nieuws. Dit kon in Battefield 2 op de PC ook al. Xbox Live kende altijd al dedicated servers, daarom bracht het ook in sommige gevallen een betere ervaring dan op PSN. Cloud gaming is interessant, maar de waarde moet zich nog bewijzen. Smartglass/Remote Play kan op de huidige generatie ook al.

Allemaal voortborduursels, geen innovatie! (Tenzij cloud gaming awesome blijkt te zijn)

[...]

Ik vind het een kleine stap over een lange tijd, voor een boel geld.

Een hele revolutie had ik niet verwacht, maar ik vond MS eerst beter op weg dan nu, na de buiging tegenover de angry mob. Ik ben denk ik meer een /3 dan een }:O .
Maar waar mee was MS op de goede weg 8)7
En de ps4 niet.

Je mag best een xbox fanboy zijn maar laat het niet zo merken ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
beuker19 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:31:
[...]

Maar waar mee was MS op de goede weg 8)7
En de ps4 niet.

Je mag best een xbox fanboy zijn maar laat het niet zo merken ;)
De PS4 is op de goede weg voor de basic hardcore gamer, MS was op een andere (mijns insziens ambiteuzere) weg. Ik vind het vooral interessant om te zien waar die veranderingen toe leiden en het doet me nogal pijn dat deze zo neergeschoten zijn door de angry mob. TV features zijn weggezet als onzin/gaat niet werken/zonde van het geld, Kinect is zonde van het geld, Always Online is een invasie van privacy en alleen maar nadelig..

Ik heb overigens niet echt aandelen Microsoft, mijn voorkeur leunt op het moment naar de PS4 :). Een neutrale houding ten opzichte van alle spelers lijkt me echter een gezonde houding. Een Ad Hominem lijkt me, zelfs in small-text, niet echt een volwassen zet in een inhoudelijke discussie :)

[ Voor 8% gewijzigd door supreme tweaker op 25-06-2013 01:36 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Of je koopt ze gewoon net als ik dat ga doen beide ;) PS4 voor de kids, Xbox voor papa ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Bullet NL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:45:
Of je koopt ze gewoon net als ik dat ga doen beide ;) PS4 voor de kids, Xbox voor papa ;) :)
Ik denk dat ik dat dan eerder andersom zou doen. Als ik de buurkinderen door de woonkamer zie stuiteren met Kinect Adventures, denk ik dat daar meer eer te behalen is dan met Uncharted :P

Denk je dat ik nog voor de release een bataljon adoptiekinderen kan ritselen? Dan heb ik meteen een clan teammaten

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik lees nu dat veel mensen Microsoft prijzen omdat ze iets anders willen proberen en daarom balen dat de positieve kanten van het nieuwe drm systeem en always online zijn onderbelicht en balen dat het er af is.

Serieus?

Always online om geen disc te hoeven wisselen? En drm voor dat family sharen dat nooit duidelijk is geweest van hoe het precies in elkaar zat en gigantisch veel over gespeculeerd is (iedereen weet toch stiekem dat al je games met 10 man delen too good to be true is). Daarvoor wil je een normale tweedehands verkoop en de vrijheid van je games meenemen opgeven?

Deze vernieuwing heeft niks met gamen te maken, ik ben al vanaf het begin kritisch op deze punten geweest en ben blij dat het terug is getrokken.

En dat televisie gebeuren zie ik ook geen groot succes worden in Nederland, want het gaat je zeer waarschijnlijk geen extra content opleveren. Sommige mensen zullen het met me oneens zijn en wel graag altijd als ze tv kijken naast de setupbox ook de Xbox laten ronken, ik niet. Maar daarbuiten, dit heeft ook niks met gamen te maken.

Het enige wat Microsoft doet is de Kinect verplicht stellen. Veel mensen balen er van, ik ook want ik wil eigenlijk niet zon zwart ding van ontbijtkoek formaat op mijn tv hebben, maar het levert wel mogelijkheden op, aangezien ontwikkelaars er nu vanuit kunnen gaan dat iedere Xbox een actieve Kinect heeft staan. Maakt hem wel 100 euro duurder dan de concurrent, maar de Xbox controller is ook wel fijner. Sony doet het niet en is 100 euro goedkoper, maar doet die eigenlijk wel iets nextgen?

Ik weet het nog niet en wacht nog met preorderen. Heb ook maar weinig haast want het is toch pijnlijk om te zien hoe weinig nextgen nu gaat voorstellen. Kinect is leuk maar zit er niet op te wachten, het gebruik van tablets een gimmick, cloud een marketing verhaal. Alleen extra power, maar dat is stiekem wel erg lekker!

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik ben het grotendeels met je eens. Maar ik vind dat 100 euro gewoon teveel is, juist zodat de devs er vanuit kunnen gaan dat iedereen Kinect heeft :s.
Daarnaast heeft Sony de Ps4-controller veel veranderd t.o.v. DS3, dus daar kan je nog niet echt een oordeel over vellen.

Sony heeft best wat next-gen dingen gedaan:
- Echte next-gen graphics
- Gaikai
- DS4
- Share button
- Nieuwe GUI
- Grootte Ps4 vs. de eerste Ps3

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand mij na al het bovenstaande wellicht uitleggen waarom MS gewoon niet de optie aanbiedt om je library te delen en je games digitaal op te slaan? Als je dan toch de goedzak uithangt en zegt dat je games onbeperkt met 10 vrienden kan delen, wat is dan het probleem met tegelijk ook je fysieke games uit kunnen lenen als je dat wilt? Mensen zonder connectie kunnen hier dan geen gebruik van maken, jammer dan. Kinect als optie erin gooien en je hebt een heel dik voordeel ten opzichte van Sony. Or am I missing something?

Kinect verplicht stellen zodat devs er rekening mee kunnen houden vind ik echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Als ik naar mijn TV wil zwaaien of ertegen wil lullen, wil ik ook dat als optie hebben, net als gore aan en uitzetten, net als het type controller layout, net als het type reticle, net als mijn surround geluid instelling en ga zo maar door. Als mensen al Kinect willen gebruiken, dan zullen ze heus wel de game kopen die er compatible voor is. Of gaat men nu in bijvoorbeeld TitanFall gestures en voice commands verplichten? Lijkt me zeer sterk, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS kan dat hele privacy gewauwel met de Kinect makkelijk oplossen door de verplichting van het altijd aangesloten moeten zijn op te heffen. Want het is nog steeds niet duidelijk waarom je Kinect wel uit kunt zetten maar niet los mag koppelen. Dan vraag je er om dat mensen allerlei spoken gaan zien, "want als dat ding niets opneemt en doorstuurt zou ie ook niet aangesloten hoeven te zijn". Dat is hetzelfde als alleen maar TV kunnen kijken als er een videorecorder op aangesloten is. Zonder videorecorder geen mogelijkheid tot TV kijken, stel je eens voor.

Daarnaast was het verstandig geweest als MS ook het nut van Kinect voor gamers had laten zien op een andere manier dan dansen en als vermaak voor de kids. Nu kan bijna niemand zich iets voorstellen wat de toevoeging kan zijn van Kinect aan games anders dan party games en voor kids.

Gevolg van Kinect (wat ook veel te groot is) is dat de console meteen een stuk duurder is dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 23:42
Ik hoor alle X1 liefhebbers over het gemis van de Family-Libary.

Ik zat vorige week op Gametrailers te kijken naar een show met Marcus Beer (aka Annoyed Gamer), volgens mij was het Round Table. In deze show vertelde hij wat het Family sharing gebeuren zou in houden, zoals het dat was verteld door MS in een aftershow op de E3. Het zou niets meer of minder zijn dan dat je ongeveer een uur lang een gesharde game kunt spelen, maar daarna het spel moest kopen.

Als klopt wat Marcus beweerd heeft, wat was dan de toegevoegde waarde van de Family Library? Dan werkt het net zo als de demo's op de PS4 zou moeten gaan werken, alleen heeft iedereen daar dan toegang toe.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!