Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het meest schandalige aan de (inmiddels geschrapte) Family Sharing, is dat Microsoft vrijwel iedereen liet geloven dat 10 'familieleden' onbeperkt toegang hadden tot je Shared Games - terwijl dat nooit het geval was! Je 'familieleden' konden éénmalig voor één uur een spel dat jij hebt gekocht spelen.

Die 'misleiding' vind ik eigenlijk nog erger dan het hele DRM en Used Games plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:01
Uniciteit schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 01:57:
Het meest schandalige aan de (inmiddels geschrapte) Family Sharing, is dat Microsoft vrijwel iedereen liet geloven dat 10 'familieleden' onbeperkt toegang hadden tot je Shared Games - terwijl dat nooit het geval was! Je 'familieleden' konden éénmalig voor één uur een spel dat jij hebt gekocht spelen.

Die 'misleiding' vind ik eigenlijk nog erger dan het hele DRM en Used Games plan.
Bron? Je familielid moest 1 keer per uur online zijn. Beetje raar dat je 1 keer per uur online moet zijn en maar 1 uur mag spelen? Dan hoef je namelijk niet 1 keer per uur online te zijn, maar eenmalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:54:
Ik weet niet over welke Steam jij het hebt maar Steam is erg populair geworden in de loop der jaren. Vergelijk de prijzen van nieuwe games daar eens met de winkelprijzen van fysieke media van 360 en PS3 games in de winkel. Wat te denken van de deep discount acties van Steam, waar vaak nieuwe games met 15 tot 50% korting worden aangeboden. No way dat je dat ooit gaat zien op consoles als men vast blijft houden aan fysieke media.

Weet je wat een verschrikkelijke afzetters ketens als GameStop en Game (UK) eigenlijk zijn? Ze leiden personeel op door aggresief mensen 2e hands exemplaren van games aan te smeren, omdat Gamestop daar gigantische winst mee maakt. Winst waar de uitgever en developer niets van terug ziet.

Ik kan je de volgende blogpost van Cliff Blezinski (voormalig Epic topman) erg aanbevelen en vooral ook de video die erin gelinked staat van TotalBiscuit, over used games. Ik vind dat zij het perfect verwoorden:

http://dudehugespeaks.tum...hts-on-this-whole-debacle
De prijzen bij Steam zijn helemaal niet zo laag als je denkt, Amazon.co.uk en The Hut zijn negen van de tien keer goedkoper.

En nog even op je prijs vergelijking (alleen PC vergelijking) en dan heb ik bij The Hut ook nog eens fysieke media:

Borderlands 2 Steam: E29.99
Borderlands 2 The Hut: E24.99 ( 20% goedkoper)

Bioshock Infinite Steam: E49.99
Bioshock Infinite The Hut: E33.75 (48% goedkoper)

Call Of Duty Ghost Steam: E59.99
Call Of Duty Ghost The Hut: E47.99 (25% goedkoper)

etc..
etc..

Dus Steam is lang niet zo goedkoop als je denkt.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudey schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:14:
[...]

Bron? Je familielid moest 1 keer per uur online zijn. Beetje raar dat je 1 keer per uur online moet zijn en maar 1 uur mag spelen? Dan hoef je namelijk niet 1 keer per uur online te zijn, maar eenmalig...
Hier gaat het echt al pagina's over in het X1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Ja, dat X1 topic gaat als een idioot. Geen wonder.....zoals op de FP in de video wordt gezegd.
video: Tweakers over nieuwe koers Xbox One
Het is één grote vage bende daar bij MS.

( ga nu niet zeggen dat dat slimme marketing is van MS, want dat is het echt niet)

[ Voor 26% gewijzigd door DeBaroN op 21-06-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ronaldmathies schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:30:
[...]

De prijzen bij Steam zijn helemaal niet zo laag als je denkt, Amazon.co.uk en The Hut zijn negen van de tien keer goedkoper.

En nog even op je prijs vergelijking (alleen PC vergelijking) en dan heb ik bij The Hut ook nog eens fysieke media:

etc..
etc..

Wie koopt er dan ook games in de Steam store. Well, behalve als er een sale is.

Borderlands 2
http://www.gamesrocket.co...html?ref=112&currency=EUR 11,95 euro
http://www.dlgamer.eu/dow...s_2-pc_games-p-17233.html 15 euro

Bioshock Infinite
http://www.kinguin.net/ca...e-steam-key/category/677/ 15,90 euro

Call of Duty Ghost
http://www.gameholds.com/...team.html?a_aid=dlcompare 41,60 euro.

Dishonored
http://www.kinguin.net/ca...ed-steam-key/category/49/ 13,48

Maar COD zijn altijd duur vanwege de publisher.
Nouja, ik heb Steam sinds ik van de PC afgestapt ben natuurlijk niet meer gebruikt, dus mijn ervaring is van 2008 ofzoiets.
Weet je hoeveel 5 jaar is in de digitale wereld... Je had net zo goed opa kunnen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 21-06-2013 08:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Is toch ook logisch? Ondanks dat de fanboys moord en brand schreeuwden over een familymodel waarvan de details op zijn minst onduidelijk te noemen waren. (met 10 man tegelijk dezelfde game spelen is NOOIT door MS bevestigd, maar word wel steeds aangedragen als de mooiste feature van de xbox one) Als er een huidig systeem in de buurt komt van dit dreamy model is het wel de PS3.

- De PS4 heeft de beste hardware
- De PS4 was regiovrij
- De PS4 heeft het games DRM model van de PS3 (en nog schreeuwen de fanboys dat ze het maar onduidelijk vinden)
- De PS4 heeft dezelfde multiplaformgames
- De PS4 is 100 euro goedkoper

Hoewel de xbox mooie (ihgv Titanfall tijdelijke) exclusive games heeft en mooie features is de PS4 gewoon de véél betere deal geweest. Maargoed als fanboy ga je dan hard roepen dat de cloud dit allemaal beter zal maken en draag je features naar voren als de lichtbrenger zelve terwijl er geen details van bekend is. Knap hoor!

Microsoft had zichtzelf bijna nog voor de launch van hun systeem uit de consolewar geschopt en ik ben blij dat ze dit tijdig hebben ingezien. Het niet meer verplicht stellen van allways online geeft ook al aan wat voor impact de real time cloud zou hebben gehad op de gameplay... niks...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PS4 is nog steeds regiovrij, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Weet iemand hoe Sony de PS4 zo klein heeft gekregen? Het verschil met de one is echt bizar.

[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 21-06-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

D-TECH schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:50:
Weet iemand hoe Sony de PS4 zo klein heeft gekregen? Het verschil met de one is echt bizar.
Niemand heeft nog de binnenkant van de PS4 gezien of hier iets over geschreven, dus helaas niet. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig.
Maar dingen klein maken zit in het DNA van Sony. Walkman, CD, minidisc etc.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ze hebben natuurlijk ook heel veel ervaring met laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Shiver23 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:52:
[...]

Niemand heeft nog de binnenkant van de PS4 gezien of hier iets over geschreven, dus helaas niet. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig.
En de voeding zit schijnbaar ook ingebouwd, terwijl je in de one nog een powerbrick hebt. Ik weet niet wat ze bij Microsoft gedaan hebben, maar het had waarschijnlijk een stuk kleiner gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:55:
En ze hebben natuurlijk ook heel veel ervaring met laptops.
Wel erg offtopic, maar het gaat veel verder terug dan dat. http://www.theage.com.au/...onics-20110222-1b42r.html
Bij Wired hebben ze de binnenkant van de One laten zien. Best veel lege ruimte nog.... http://www.wired.com/gadg...nt-photos/#slideid-138497

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Shiver23 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:14:
[...]

Wel erg offtopic, maar het gaat veel verder terug dan dat. http://www.theage.com.au/...onics-20110222-1b42r.html
Bij Wired hebben ze de binnenkant van de One laten zien. Best veel lege ruimte nog.... http://www.wired.com/gadg...nt-photos/#slideid-138497
Nou... als je die plaatjes op Wired ziet, kan ie eigenlijk niet kleiner. Dat komt vooral vanwege de erg grote fan die op de heatsink zit. Waarschijnlijk is ie dus wel lekker stil, en de PS4 dan een stuk minder (die heeft waarschijnlijk kleine fans, die dan meer lawaai maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Mooi, dat bied kansen dat de Xbox One goed (en voornamelijk passief) gekoeld kan worden, en dus lekker stil is.
Voor een 100% game device misschien niet zo boeiend, maar voor een game + media + communication device (en voor mij) juist wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
EgMaf schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:25:
Mooi, dat bied kansen dat de Xbox One goed (en voornamelijk passief) gekoeld kan worden, en dus lekker stil is.
Voor een 100% game device misschien niet zo boeiend, maar voor een game + media + communication device (en voor mij) juist wel!
Met de hopelijke mega-prijsverlaging van de surface kan dat nog leuk worden (nu nog studenten, hopelijk komt de rest ook nog).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:24:
[...]

Nou... als je die plaatjes op Wired ziet, kan ie eigenlijk niet kleiner. Dat komt vooral vanwege de erg grote fan die op de heatsink zit. Waarschijnlijk is ie dus wel lekker stil, en de PS4 dan een stuk minder (die heeft waarschijnlijk kleine fans, die dan meer lawaai maken).
Hij zal wel niet meer geluid maken dan mijn slim, en die hoor ik toch niet met mijn headset op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En dat weet jij omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Hij waaschijnlijk een slim heeft, en gamet met een headset op.. 8)7

Hij geeft toch aan "zal wel niet" dus hij verwacht niet dat.....

[ Voor 14% gewijzigd door vaagisdenaam op 21-06-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
De eerlijkste vergelijking tot nu toe?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MLPe57O.png

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PS4; kan dat kreng ook overweg met de PS3 hardware (lees; stuurtje - logitech drive force gt??)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:15

Oxigeon

En zo is dat!

himlims_ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:59:
PS4; kan dat kreng ook overweg met de PS3 hardware (lees; stuurtje - logitech drive force gt??)
Zag laatst in elk geval ergens een artikel dat Drive-Club een optie wilde inbouwen om die sturen te ondersteunen. Het lijkt er dus in elk geval wel :).

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:59:
Ja, alle PS3 stuurtjes zouden moeten werken op de PS4. Bij de X1 is dit niet het geval.

Mooie tabel verder. Geeft goed de verschillen weer.

Wat is precies de gedachte achter de meerdere Wi-Fi stations op de X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
}:O }:O }:O }:O Misschien voor het ontvangen van digitale providers ofzo.. Nee nu ik er aan denk... Nee nvm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Controller gebruikt vorm van Wifi, dat is 1, een ad hoc met een tablet/Phone, dat is 2, verbinding met internet wifi, dat is 3. Supported wifi-direct apparatuur, de laatste :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Oxigeon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:01:
Zag laatst in elk geval ergens een artikel dat Drive-Club een optie wilde inbouwen om die sturen te ondersteunen. Het lijkt er dus in elk geval wel :).
bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:08:
Ja, alle PS3 stuurtjes zouden moeten werken op de PS4. Bij de X1 is dit niet het geval.
Mooie tabel verder. Geeft goed de verschillen weer.
Wat is precies de gedachte achter de meerdere Wi-Fi stations op de X1?
iemand een bron/bevestiging hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:15:
Controller gebruikt vorm van Wifi
Is dat bevestigd? Voor de 360 gebruikte MS nog een eigen protocol, en ik dacht dat dat protocol voor de X1 wel aangepast was, maar of het een wifi variant is?

Niet dat het uitmaakt, maar vind het wel leuk om te weten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:15

Oxigeon

En zo is dat!

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:17:
[...]

[...]

Dit via Google gevonden. Maar is al een paar dagen geleden in het PS4 topic vermeld.
All PS3 compatible wheels to work on PS4

Posted on 19/06/2013

Col Rodgers, Game Director on upcoming PS4 racing game DriveClub, has confirmed all current commercial racing wheels compatible with PlayStation 3 will also be fully compatible with PlayStation 4.

Doubts about compatibility started to arise a month ago when Microsoft announced their new XBOX One isn’t going to be compatible with any XBOX360 accessories, including their own Microsoft Wheel or current wheels from companies like Fanatec and MadCatz.

Fortunately racing wheel owners interested in PS4 have nothing to worry about.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Shiver23 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:52:
[...]

Heb anders geruchten voorbij zien komen dat de PS4 erg warm zou worden. Hopen dat het geen stofzuiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:21:
Dit via Google gevonden. Maar is al een paar dagen geleden in het PS4 topic vermeld.
Hopelijk gaat MS nu wel mee met standaard USB-HID en kunnen de grote jongens (fanatec, madz en logitech en mischien nieuwe versie Thrustmaster) gewoon stuurtjes uitbrengen die compatible zijn met de 2 consoles en PC.

Vrij pijnlijk voor de mensen die bijvoorbeeld een GT3 of zelfs een T500RS hebben, als XO deze niet gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Hopelijk gaat MS nu wel mee met standaard USB-HID en kunnen de grote jongens (fanatec, madz en logitech en mischien nieuwe versie Thrustmaster) gewoon stuurtjes uitbrengen die compatible zijn met de 2 consoles en PC.

Vrij pijnlijk voor de mensen die bijvoorbeeld een GT3 of zelfs een T500RS hebben, als XO deze niet gaat ondersteunen.
Ga er maar vanuit dat de X1 wat dat betreft net zo gesloten zal zijn als de 360. Tis zelfs maar de vraag of de stuurtjes voor de 360 gaan werken op de X1.

Imho 1 van de minste dingen die MS tot nu toe gedaan heeft, dat doet Sony veel beter.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:17:
[...]

[...]

Lijkt me duidelijk dat de stuurtjes van de PS3 niet op de X1 gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:50:
[...]

Fanatec verwacht zelf dat hun produkten niet compatibel zullen zijn.
In fact MS did not really make a final announcement but I would not expect compatibility of 360 devices on One unless MS tells you that this is confirmed. MS would be the source to ask.

Bye
Thomas
Dit heeft tot veel onvrede geleid bij huidige Forza-fans. Kudos voor Sony dat ze wel moeite doen om oude randapparatuur te laten werken op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://www.thrustmaster.c...ming-accessories-xbox-one

YouTube: Forza 5 gameplay E3 New Thrustmaster wheel XboxONE comentado :: E3M13

Als ik dit zou lees, gaat het dus inderdaad weer een uniek geval worden. Compleet onlogisch, dat dan weer wel (zelfde OS, zelfde account, zelfde logica, behalve hardware).

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 21-06-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:27
Ik vind dat juist weer een signaal dat MS hellemaal niet luistert naar hun fabase. En dat ze gewoon achter het geld aangaan, en waarschijnlijk wou thrustmaster(die nu forza stuur maakt als ik goed heb) groot betalen voor eerste stuur op xbone en dan niet de bekende en veel verkochte fanatec en logitech stuurtje als concurentie zien. Heel zonde en voor mij weer een reden om met mijn fanatec PWTS en logitech g25 te kiezen voor sony zijn pS4. Dit en dat gran turismo exclusive is voor ps4 uiteraard ;)

Als zelfs fanatec(vorige forza stuur) niet weet of hun spul ondersteund wordt, niet eens een half jaar voor de release... Dan weet ik genoeg, want ze zullen toch firmware updates moeten uitbrengen voor hun stuurtjes en dat is geen 10min werk denk ik zo.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ligt maar puur aan welke techniek MS gaat gebruiken, Xbox360 was XID, welke gros van stuurtjes niet heeft, als MS nu weer andere techniek gaat gebruiken (hallo Wifi-direct), heb je nog niets aan de vorige serie.

Beetje Apple met z'n opladers, had gewoon de USB standaard aangehouden en er was niets aan de hand :P

Maar als ze dus weer eigen systeem gebruiken, gaat dat zeker mee in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:50:
[...]

in de voorgaande posts (met bron) wordt dat ontkracht; wel support voor ps3 hardware (stuurtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
himlims_ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:29:
[...]

in de voorgaande posts (met bron) wordt dat ontkracht; wel support voor ps3 hardware (stuurtje)
Nee, dat was PS4 werkt met PS3 hardware, niet X1 werkt met PS3 hardware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
ronaldmathies schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:30:
[...]

etc..
etc..

Klopt, in die zin is Steam niet de voordeligste.
Het is maar net hoe je het aanpakt: als je slim bent, koop je gewoon al de games die je wenst in sales, en dan is Steam zeer aantrekkelijk. Als je games aan max 15 euro koopt, ontdek je altijd wel meer en meer games die het kopen waard zijn (wegens de toch zo lage prijs) en kom je nooit op een moment dat je geen games meer te spelen hebt terwijl er nog geen sales in het vooruitzicht zijn.

1) maak in Steam je wishlist op
2) ontvang automatisch e-mail als een van je gewenste games in sale is
3) buy it!
4) profit.

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 21-06-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

TheDukemaster schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:24:
[...]

Heb anders geruchten voorbij zien komen dat de PS4 erg warm zou worden. Hopen dat het geen stofzuiger wordt.
Dat zijn geruchten die nergens op gebasseerd zijn, pure speculatie. Geen mens buiten Sony heeft een werkende PS4 in handen gehad, alle devs gebruiken een devkit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Leuke pro-PS4 table.

Waar is de Kinect (en bijbehorende voordelen vs de Eye)?
Waar zijn de andere mogelijkheden (TV, HDMI-In, Skype, Windows 8-Style apps)?
En het is voro een deel informatie die theoretisch danwel geruchten zijn. Dan kun je er ook bij zetten dat de Xbox controller waarschijnlijk (weer) beter zal zijn dan de DS4, en dat de Xbox One waarschijnlijk een heel stuk stiller zal zijn (gezien de giga-fan erin)

Prima als dat je allemaal niet boeit, maar bij een eerlijke vergelijkigstabel moet je dat wel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
HDMI in staat in de tabel.
Over TV en skype heb je gelijk, volgens mij.. Al ben ik daar persoonlijk wat minder goed over op de hoogte :P
Windows 8 style apps is wellicht niet toegevoegd omdat er bij de PS4 nog niets bekend is? Ik weet het niet hoor.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:08:
Leuke pro-PS4 table.

En het is voro een deel informatie die theoretisch danwel geruchten zijn. Dan kun je er ook bij zetten dat de Xbox controller waarschijnlijk (weer) beter zal zijn dan de DS4, en dat de Xbox One waarschijnlijk een heel stuk stiller zal zijn (gezien de giga-fan erin)

Prima als dat je allemaal niet boeit, maar bij een eerlijke vergelijkigstabel moet je dat wel meenemen.
Het heeft weinig zin om in de tabel zaken op te nemen die "waarschijnlijk" zijn want zo kan ik er dan ook nog wel een paar opnoemen. Vooral omdat de eerste indrukken van de DS4 juist erg positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De controller van de Xbox vind ik afschuwelijk. Houdt niet lekker vast en de sticks zijn ongelijk geplaatst, waardoor je de controller altijd scheef vast moet houden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:08:
Leuke pro-PS4 table.

Wat een kul opmerking over die controller zeg. :+

Als we zo gaan redeneren mag er bij PS4 staan dat ze veel betere exclusives en meer en betere first party studio's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:43:
De controller van de Xbox vind ik afschuwelijk. Houdt niet lekker vast....
Dat word nog leuk dan, aangezien 1 van de genoemde pluspunten van de DS4 is, dat hij vasthoudt als een 360 controller :p

Wat ik overigens grappig vind over de controller, is dat ik tot en met een week geleden, toen het hier gepost werd, ik niets eens wist dat de sticks niet gelijk zitten bij de 360. En dat ding heb ik vele honderden uren in mijn handen gehad :P

Ik had voor mijn PS3 een verloopje waardoor de 360 controller het deed op een Ps3, zien wel of dat voor de PS4 ook komt, of misschien niet nodig is.

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 21-06-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:47:
[...]

Dat word nog leuk dan, aangezien 1 van de genoemde pluspunten van de DS4 is, dat hij vasthoudt als een 360 controller :p
Dat zou goed nieuws zijn. :) PS4 gaat er hier toch wel komen denk ik, maar een fijne controller is dan wel prettig.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Chaoss schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:41:
[...]

Dat zijn geruchten die nergens op gebasseerd zijn, pure speculatie. Geen mens buiten Sony heeft een werkende PS4 in handen gehad, alle devs gebruiken een devkit.
Dat begrijp ik maar ik schrok toch een beetje van het formaat van de PS4, had het toch wat groter verwacht. En dan met name de hoogte, de PS4 is namelijk zelf dunner dan een PS3 slim. En alhoewel het maar geruchten zijn, zou de warmte van het GDDR5 geheugen problemen opleveren(en laat een ander gerucht nou net zijn dat Sony pas in een laat stadium van 4gb naar 8gb is gegaan).

[ Voor 6% gewijzigd door TheDukemaster op 21-06-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Veel gerichten, maar zeker hardwarematige geruchten zijn de laatste maanden uitermate, en dan bedoel ik UITERMATE onbetrouwbaar gebleken.

Van lager geklokte procs, hitte en productie problemen, etc. etc. Vergeet het :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

PWM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:47:
[...]
Ik had voor mijn PS3 een verloopje waardoor de 360 controller het deed op een Ps3, zien wel of dat voor de PS4 ook komt, of misschien niet nodig is.
Wordt deze keer wel anders want die PS4 controller heeft opeens een eye sensor, touchpad en speaker erop zitten dus dat wordt waarschijnlijk niets ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op de E3 waren veel gamers een stuk positiever over de nieuwe controller dan voorgaande Sony controllers. Ik heb wel hoop dat het deze keer goed komt, ze hebben echt stappen gezet met de DS4. Share knoppen e.d. zijn overbodig, maar zitten niet in de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
http://www.eurogamer.net/...-joypads-a-true-evolution
Hands-on van eurogamer's digital foundry met beide next-gen controllers en positieve geluiden voor beide.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat sommige mensen zo negatief kunnen zijn over de controller van de concurrent. Ik snap dat mensen voorkeur hebben voor één van de twee, maar soms lees je dat mensen echt niet met een controller overweg kunnen en dat begrijp ik dan niet. Het basis principe is toch hetzelfde.

Persoonlijk vind ik dat beide hun voordelen hebben, alhoewel ik het niet vreemd vind dat sommigen een voorkeur hebben voor de x360 controller. De analoge sticks en triggers van de dualshock 3 waren gewoon echt matig. Van de x360 controller vind ik de facebuttons dan weer iets minder, maar niet heel storend. Ik heb ze gewoon liever iets platter. Ook geef ik de voorkeur aan de plaatsing van de sticks op de ps3. Symetrisch vind ik fijner en ik denk dat ik kleine duimen heb ofzo, want de linker stick bij de x360 controller vind ik iets lastiger te sturen. Met name omhoog, dan moet ik echt duwen in plaats van mijn duim erop houden, wat wel bij de rechter stick lukt.

Dat gezegd, uiteindelijk stoor ik me onder het gamen echt niet aan beide controllers. Verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom :) Ik las ook dat de sticks van de nieuwe xbox controller iets korter zijn, misschien dat dit helpt bij het bedienen van de linker stick voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:37

beuker19

Killerbeuker is so OP

Weet niet of dit al was gepost maar het wel zeer interessant.
Dit is dus PS+
YouTube: PlayStation Plus on PS4 - All You Need To Know

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Amazon ziet 4000 procent stijging year-over-year tijdens E3 voor hardware.

Tijdens het piek moment afgelopen week, werden er elke minuut meer dan 2500 next-gen consoles (PS4/Xbones) ge-pre-orderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:09
nioz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:04:
http://www.eurogamer.net/...-joypads-a-true-evolution
Hands-on van eurogamer's digital foundry met beide next-gen controllers en positieve geluiden voor beide.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat sommige mensen zo negatief kunnen zijn over de controller van de concurrent. Ik snap dat mensen voorkeur hebben voor één van de twee, maar soms lees je dat mensen echt niet met een controller overweg kunnen en dat begrijp ik dan niet. Het basis principe is toch hetzelfde.
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg altijd binnen de kortste keren kramp van de DS3. Xbox controller heb ik echt al honderden uren gebruikt, maar nooit geen kramp gehad. Nu wil ik bij de volgende generatie toch voor de PS4 gaan en ben ik dus blij met alle berichten over de nieuwe controller.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
beuker19 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:56:
Weet niet of dit al was gepost maar het wel zeer interessant.
Dit is dus PS+
YouTube: PlayStation Plus on PS4 - All You Need To Know
Ik vind persoonlijk dat ps+ te weinig in de discussie word meegenomen om nou voor de xbox one of ps4 te gaan.
Als je ziet wat er de afgelopen 2jaar is langsgekomen op ps+ http://www.ps3blog.net/20...ete-games-list-for-us-eu/ en dit is niet eens alles.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:01
bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:58:
[...]

Hier gaat het echt al pagina's over in het X1 topic.
Zojuist gevonden wat de bron is: Een anonieme Microsoft-ontwikkelaar...

Dat zal wel heel betrouwbaar zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudey schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Zojuist gevonden wat de bron is: Een anonieme Microsoft-ontwikkelaar...

Dat zal wel heel betrouwbaar zijn ja.
Ach, dan blijf jij toch lekker geloven dat je werkelijk met 10 man maar 1 game hoefde te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.psx-sense.nl/1...utm_campaign=Headliner.nl

Als bovenstaande waar is,dan is het bye bye Xbox.

:9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwoah, denk dat dat nog niet zo snel gaat. Jak & Daxter waren nooit slechte games, maar superpopulair waren ze ook weer niet. Verder is het eigenlijk ook een hele andere (vooral jongere) doelgroep terwijl ze met Uncharted toch meer de volwassen gamer aanspreken. En laat die groep tegenwoordig nou net groter zijn geworden.

Hier trouwens nog een demo van Project Spark

Mooi om te zien hoeveel mogelijkheden er zijn. Bij die keyboard valt op hoeveel "programmeer"-mogelijkheden er wel niet zijn.

En over de gratis games bij XBL Gold:
When to expect your free Xbox Live Gold games
Microsoft has detailed exactly when Xbox Live Gold members will get their hands on two free games, as promised during the manufacturer's E3 presser. Get your diary out, and draw a big smiley face on the 1st and 16th of every month between now and the end of the year.

Fable 3 is currently free to download from the Marketplace - it'll give way to Assassin's Creed 2 and Halo 3 next month.

"As our way of saying thanks, we're giving all active Gold members two bonus Xbox 360 games each month for the rest of the year," reads a blurb. "Each specially selected, fan-favourite game will be available to download only for a limited time, so grab them before they're gone and keep them no matter what."
Dus wel gelimiteerd beschikbaar, maar AC2 en Halo 3 zijn dus de eerste games (naast Fable die op dit moment nog gratis is).
De 1e en 16e van de maand zijn dus de dagen om in de gaten te houden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unchartered nog steeds Martin? Valt niet mee hè. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik vraag me wel af wat ze gaan doen in 2014. Ze zeggen expliciet tot het einde van het jaar en bij de aankondiging zeiden ze tot de launch van de nieuwe xbox. Dus in 2014 is het weer terug naar het oude, geen games meer bij je gold abonnement? Anders zouden ze dit toch wel noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:53:
Mwoah, denk dat dat nog niet zo snel gaat. Jak & Daxter waren nooit slechte games, maar superpopulair waren ze ook weer niet. Verder is het eigenlijk ook een hele andere (vooral jongere) doelgroep terwijl ze met Unchartered toch meer de volwassen gamer aanspreken. En laat die groep tegenwoordig nou net groter zijn geworden.
Hoezo jongere doelgroep?die games zijn geweldig ook voor volwassen mensen. :P
Als Naughty Dog het goed aanpakt kan het sowieso een system seller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:16

PBP

Jak is juist niet alleen een kiddy game. Zit juist ook humor in voor volwassenen die kinderen waarschijnlijk niet eens meekrijgen. Uncharted verkoopt beter, maar Jak wil ik ook graag weer terug zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb eigenlijk alleen het eerste deel gespeeld en die was wel erg goed.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinspire schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:53:
[...]

Hier trouwens nog een demo van Project Spark
[video]
Mooi om te zien hoeveel mogelijkheden er zijn. Bij die keyboard valt op hoeveel "programmeer"-mogelijkheden er wel niet zijn.
Ziet er echt briljant mooi uit, Minecraft 10.0. Maar, wat ik wel mis is het game element. LBP liet je bouwen (natuurlijk compleet anders, maar goed), en had daarbij ook een duidelijk speel element. Die mis ik hier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
PBP schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:37:
Jak is juist niet alleen een kiddy game. Zit juist ook humor in voor volwassenen die kinderen waarschijnlijk niet eens meekrijgen. Uncharted verkoopt beter, maar Jak wil ik ook graag weer terug zien :9
Ik ben toevallig eergisteren begonnen met de HD collection op de ps3.
Had de hele serie op de ps2 gemist.
En alhoewel deel1 een nogal kale wereld heeft, vind ik de humor in het spel zeer geslaagd.
Het ziet er misschien kiddy uit, maar die gaan echt die humor niet snappen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29
Sterker nog, Jak II was bij vlagen toch echt een serieus moeilijk spel :X Never nooit niet dat een kind van acht of tien daar vrolijk doorheen dendert. Ik vond Jak II zeker moeilijker dan de hele uncharted reeks op normal. Kan me nog een missie herinneren waarbij je moest vluchten tussen hutjes gebouwd op water, wat was dat moeilijk lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo was ook nog even bij Jimmy Fallon:

Daarvoor nog Call of Duty Ghosts:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TA2uMyBgABg]
Ik zat me al af te vragen hoe ze dat in het echt doen met die hond, maar dat gaat dus via een oordopje bij de hond waar hij dus commando's door krijgt. Dat is gaaf zeg :9

Na eerder dus Microsoft op maandag en Sony op dinsdag en Ubisoft op woensdag (volgens mij waren die hier al eerder geplaatst). Watchdogs werd trouwens met een PS4 controller gedaan en Call of Duty met de X1 controller.

Zelf heeft Jimmy op zn webexclusives aangegeven dat ie Legend of Zelda als favoriete game heeft en dus ook uitkijkt naar een Zelda nieuwe van Nintendo. Daarnaast zit ie echt enorm te wachten op Watchdogs.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 22-06-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Over indie games development:
(aan de indie haters: /deal with it bro, indie gaming gaat alleen maar belangrijker worden :+ )

Interessante video!
Het gaat grotendeels over de voordelen die het PC platform nog biedt over consoles (crowd funding, alpha funding, geen certificatieproces of extra kosten voor patches, etc).

Ik hoop alleen dat Sony en MS hiernaar luisteren en gewoon meer vrijheid geven aan indie developers. Sony is duidelijk al op de goede weg want je leest niets anders dan positieve berichten van indie devs.
MS daarentegen slaat de plank volledig mis: indie developers moeten een contract afsluiten met een publisher wat niets anders dan nadelen biedt.

Ik hoop dat Sony ook ooit zaken zoals crowd funding en alpha funding gaat toelaten. Ik schat die kans wel reël want vele zaken die "big" worden op het PC platform worden ook later veelal door Sony en MS overgenomen: kijk naar de transformatie van pure gameconsole naar meer functies zoals de PC, de toelating van patching, de sterkere nadruk op digitale distributie, het streamen van games via Twitch.tv, het Free-to-play business model, het herintroduceren van dedicated servers voor vele MP games (hopelijk) zoals men op PC gewend is, etc.
Uplink and Darwinia developer Introversion has discussed the troubles that indie creators face getting their games noticed by publishers and traditional brick and mortar shops.

Introversion's Mark Morris was speaking during a panel at Rezzed 2013 discussing the various business strategies now open to indie PC developers.

1
Morris and Delay were on stage with Dreamfall Chapters' Ragnar Tornquist, Frozen Synapse's Paul Taylor, Project Eternity's Chris Avellone and Rock Paper Shotgun's John Walker.
"Publishers and retailers are c***s," Morris began, to whoops and cheers from the audience. "I can expand on that.

"From our perspective we couldn't get our games anywhere near UK retail when we started out. There was no interest in picking up any obscure titles. They just wanted 100 copies of the latest AAA title. If that model had continued then the indie revolution would not have occurred."

Introversion is now using a paid alpha model for Prison Architect which is already proving successful - Morris explained that the alpha alone was most profitable project in its history.

"Prison Architect is the most financially successful project that Introversion has ever done," Morris revealed, "without a shadow of a doubt.

"It's wonderful for us as we've never previously released a game that we were happy with - it always took us another six months to get to where we wanted to be on version one.

The discussion continued as Project Eternity developer Chris Avellone suggested that publishers and traditional retailers were simply behaving as companies do - not wanting to risk money on games which may very well not turn a profit.

"To play devil's advocate here, to an extent I understand where publishers are coming from," Avellone countered. "When they're investing $20-30 million in a crazy AAA game, their desire to take risks and be innovative, their desire to experiment with a hardcore or PC-only game... They don't want to hear any of that.

"Prison Architect is the most financially successful project that Introversion has ever done. Without a shadow of a doubt."
Introversion's Mark Morris
"They know their investment is so large and they understand the level of return they need to get. But the more we can get out of the loop of the old business model the better."

Alpha game models provide other benefits, too, the panel members agreed.

"One of the wonderful aspects of doing an alpha is we get feedback," Morris' Introversion colleague Chris Delay explained. "Sometimes it was as long as two years before anyone saw it, as your funds slowly trickle down to zero while you're making it."

Developers also know exactly how much money is coming in during development - and have an ongoing revenue stream - so studios know exactly how much they can spend, he continued.

http://www.eurogamer.net/...-get-their-games-in-shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13

Superkiwi

Hoi doei

PWM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:44:
Share knoppen e.d. zijn overbodig, maar zitten niet in de weg ;)
Dit is juist iets waar ik erg naar uitkijk :)
Met één druk op de knop een screenshot van je tv maken die als jpg op je harde schijf wordt opgeslagen...
Battlefield 4 epic pictures :P
De (was het 10 seconden?) video share, daar zie ik dan weer het nut niet van in.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Misschien ga ik nu een hele stomme vraag, maar ik denk dat iemand in het bezit van de Wii U mij heel snel kan helpen. Ik wil voor mijn vriendin een Wii U kopen, maar ik vraag me het volgende af:

- Speel je nu alles vanaf die grote "handheld" die er bij zit?

De Wii werd juist gemaakt om interactief te gamen, dus ook bewegen etc. Denk aan o.a. Wii Sports (lijkt me niet handig om met zo'n gigantische handheld heen en weer te gaan zitten zwaaien). Het zal vast een stomme vraag zijn, maar ik heb de balle verstand de Wii xD.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:52:
Over indie games development:
[...]
Interessant stuk, maar Microsoft heeft zich nog helemaal niet uitgelaten over indiedevelopment. Het is alleen via andere developers duidelijk geworden dat ze niet direct konden publishen en dat geld verder alleen nog maar voor de Xbox 360.

Build 2013 is deze week, dus daar zullen we waarschijnlijk wel te weten komen hoe men straks games en apps naar de Xbox One kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Zou dit waar zijn? :N

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/7867/xro.png

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Pre-orders zeggen niets. Vraag PWM maar hoe het staat met zijn pre-orders ;).

Gewoon lekker in januari 2014 de balans opmaken wie de feestdagen heeft gewonnen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een naar mijn mening erg goed artikel over Microsofts DRM verhaal en de toekomst van digital-only games:

http://www.giantbomb.com/...sal-of-fortune/1100-4677/
We are most certainly progressing toward a heavily digital games market, as indie games and day-one digital releases have become increasingly normal. It's been a slow push, and not everyone is there yet. The bandwidth isn't there for everyone, nor is the affordable storage space. But if you look at where we are now compared with, say, five years ago, the digital market has expanded by leaps and bounds. In another few years, the used market may begin to dry up all by its lonesome, with no forceful nudging from console makers. All those features Microsoft was talking about could easily be plugged back in, and at a time when the market is actually prepared for this kind of shift. And isn't that how it ought to be, anyway? The consumers dictating the fate of the used games market, instead of the game companies dictating it to us?
Vooral met bovenstaand stuk ben ik het helemaal eens. De digital-only toekomst van games zal uiteindelijk komen maar met kleine stapjes. Hoeveel stapjes zal bepaald worden door ons, de consument en niet door Microsoft of Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waarom is dat zo erg?

Ik heb ook geroepen dat de Xbox One zoog door de DRM. Nu is er geen DRM meer en zuigt hij dus niet meer. Dus ga ik er ook een kopen (denk ik, hangt ook een beetje van het games aanbod af).

Ik vind het ook weer niet iets om voorgoed kwaad over te blijven. Ze hebben geluisterd dus het is in mijn ogen een prima optie geworden.

[ Voor 55% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Er zijn nog steeds zoveel dingen die slechter zijn aan de XBone:

-Inferieure computing performance
-Minder resources beschikbaar
-Kinect
-100 euro duurder
-Véél grotere doos dan Ps4
-Geen backwards compability
-Gemaakt als tv-speler,
-niet als gameconsole, iets wat Sony wél en veel beter doet
-Geen support voor indie devs
-Niet meteen games kunnen spelen na slechts een klein deel gedownload hebben
-Geen Gaikai (dus o.a. niet games kunnen streamen en zo testen voor kopen)
-HDD niet zelf vervangbaar
-Microsoft

Ik weet niet eens 1 ding waar de Xbox One beter in is, buiten tv, en misschien de controller, maar Sony heeft de Dualshock 4 hard verbeterd.

[ Voor 14% gewijzigd door witeken op 24-06-2013 18:41 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

oh boy here we go again... :P

beide consoles hebben plus en minpunten, Maar Microsoft heeft geprobeerd een aantal veranderingen door te voeren die wellicht te vooruitstrevend waren, dat gekoppeld aan een ongelofelijk slechte marketing heeft er voor gezorgd dat de console veel te veel negateive aandacht kreeg.

En een aantal dingen die jij als negatief ervaart hoeven voor een ander helemaal niet negatief te zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik zie nochtans geen enkel voordeel van Microsofts twee drm-maatregelen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:38:

-Microsoft
Serieus :F Zo'n reactie verwacht ik van een 12-jarige. valt nog mee dat je geen $ teken gebruikt.

Ik heb een PS4 besteld maar de XBO gaat er later zeker ook komen, vanwege de naar mijn mening toffe excusives. Je weet wel, de games die er voor uit komen. Daar draait het bij de meeste om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

-Kinect
-100 euro duurder
-Gemaakt als tv-speler,
-Niet meteen games kunnen spelen na slechts een klein deel gedownload hebben
-Microsoft

Ik weet niet eens 1 ding waar de Xbox One beter in is, buiten tv, en misschien de controller, maar Sony heeft de Dualshock 4 hard verbeterd.
Hoe zo slechter, omdat bepaalde punten jou minder aanspreken maakt dit het ding niet slecht..... Hij zou pas slecht zijn als hij niet zou doen wat ze beloven of andere dingen waar je hem één op één met een PS4 kan vergelijken (spelen van games) minder goed zou doen......

Dit is tot op heden nog nergens aan het ligt gekomen. Bovendien het is al vaker geopperd

Snellere hardware hoeft niet te betekenen dat een apparaat ook daadwerkelijk sneller is, software optimalisatie is hier heel belangrijk in. Laat Microsoft dit nu heel goed voor elkaar hebben.....

Ander voorbeeld, een iPhone voelt nog steeds erg snel aan, heeft een SoC die op papier veel langzamer is dan bij voorbeeld een Samung Galaxy S4, maar in de praktijk merk je er nauwelijks iets van.

Kortom, je maakt een heel lijstje met allemaal non-argumenten, een lijstje wat vooral bol staat van persoonlijke meningen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat het inferieur is moeten we nog afwachten. En volgens mij is de PS4 ook niet backwards compatible.
De X1 is lelijk maar dat is de PS4 ook, kwestie van persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een rare vraag maar waarom post je dit hier en niet in het oh zo machtige PS4 topic?

Moet nog blijken, theoretische maximum is hoger ja, maar het gaat er verder ook om of het allemaal goed op elkaar aansluit (wat voor invloed de eDram bv heeft) en hoe stabiel het allemaal is.
Zelfde punt als hierboven eigenlijk, minder is niet altijd slechter en aan de grafische pracht te zien van de diverse Xbox One demo's denk ik niet dat we hier echt veel van gaan missen. Het zal dan eerder gaan om het verhaal of de gameplay dan of het gezicht van de tegenstander 4 miljoen of 4 miljard polygonen heeft.
En ik wil er nog even bij voegen dat het misschien wel een verschil is, maar toch niet zo gigantisch als velen doen denken. Ze zitten dichter bij elkaar qua performance dan de Xbox 360 en PS3 bv.

-Kinect
Voor sommigen juist een voordeel. Ben blij dat ze in ieder geval iets durven te doen met de console
-100 euro duurder
Daar heb je dus wel de Kinect bij. En het is nog afwachten of MS niet toch nog iets aan de prijs gaat doen, dan wel een interessanter koop-model aan gaan bieden met Xbox Live erbij.
De X1 is groter door de grotere koeling. Het is nog even afwachten of de PS4 wel zo stil gaat zijn. Verder is het formaat volgens mij nooit een issue geweest en valt het IRL volgens mij best mee.
PS4 ook niet. Komt later (medio 2014) en ook alleen via Gaikai (schijfjes zijn dus waardeloos). Hoe lang na de release ga je echter nog 360 games spelen?
-Gemaakt als tv-speler
Hij is gemaakt als console met TV mogelijkheden. Daarbij bied het redelijk identieke hardware met daarbij dus ook TV mogelijkheden.
Is dat zo? Ik hoorde laatst iets over een dashboard update van Sony die de mist in ging? Enige wat Sony beter heeft gedaan is gewoon niets melden over DRM e.d. waarna ze alleen een goedkopere prijs hebben gepresenteerd. PSN wordt nu ook betalen voor online, dus hoezo is dat weer beter? Xbox Live is als game-netwerk toch nog altijd vele malen stabieler en gemakkelijker in gebruik (GT5 updates anyone?)
Je bedoelt de support die ze de komende tijd bekend gaan maken? Ze hebben XNA stopgezet, maar komen binnenkort met iets nieuws. Ze hebben al wel bekend gemaakt geen onderscheid meer te maken tussen Arcade games en normale games (alles valt onder games). Daarbij hebben ze wel degelijk indie-games laten zien op E3, maar het platform zelf wordt binnenkort bekend gemaakt. Of heb jij beide consoles al thuis?
-Niet meteen games kunnen spelen na slechts een klein deel gedownload hebben.
Dat komt ook naar de Xbox One
Want demo's zijn niet meer mogelijk? Again: dit maakt voor beiden niet uit en het is nog maar de vraag of dit uberhaupt naar de PS4 gaat komen. Iets is in ieder geval ook op de X1 mogelijk om later toe te voegen
Voorlopig is 500gb genoeg en je kunt hetzelfde met een externe schijf. Omdat het meerendeel toch niet veel games gaat halen (zo werkt dat nou eenmaal, nu casualgamers de grootste groep zijn) is 500 gb voldoende, maar hier zullen straks ook wel grotere versies van komen. Ik zie het echter niet als een groot probleem.
-Microsoft
Fanboy much?

Die DS3 moest ook hard verbeterd worden. Het is echt zo'n waardeloos ding, zeker voor shooters en racegames. Verder moet je je afvragen hoeveel die touchpad straks nou eigenlijk gebruikt gaat worden. Of dat niet de nintendo-kant op gaat waarbij het hoogstens als gimmick wordt toegevoegd.

Maar serieus, wat voegt het toe in deze discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:51:
[...]

Of dat het inferieur is moeten we nog afwachten. En volgens mij is de PS4 ook niet backwards compatible.
Precies, ik hou wel van een wat vierkantig design, past mooi bij mijn overige componenten...
Maar goed, zoals je al schrijft.... Persoonlijke smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik wordt altijd zo moe van die lijstjes.

Op dit moment liggen beide systemen nog niet in de winkel, en is het dus nog niet duidelijk wat de verschillen zijn.

Gewoon nog een paar maandjes geduldig wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Wat stond daar dan? De afbeelding werkt bij mij niet...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
D-TECH schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:54:
Ik wordt altijd zo moe van die lijstjes.

Op dit moment liggen beide systemen nog niet in de winkel, en is het dus nog niet duidelijk wat de verschillen zijn.

Gewoon nog een paar maandjes geduldig wachten :)
Juist!

En aangezien ze de zelfde CPU's gebruiken laat het uiteindelijke prestatie niveau zich beter meten dan ooit...
SToRM666 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:56:
[...]

Wat stond daar dan? De afbeelding werkt bij mij niet...
Geen idee, hier doet hij het ook niet....
Maar goed, ik krijg altijd jeuk als iemand iets wil bewijzen en met imageshack.us linkjes begint te komen.....

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 24-06-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:57:
[...]

Juist!

En aangezien ze de zelfde CPU's gebruiken laat het uiteindelijke prestatie niveau zich beter meten dan ooit...
Huh? Je bedoelt dat het straks nog minder verschil is? De specs zijn inderdaad verschillend, maar liggen nog steeds erg dicht bij elkaar. Het is niet alsof de ene een NASA-pc is en de ander van de plaatselijke bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:51:
Snellere hardware hoeft niet te betekenen dat een apparaat ook daadwerkelijk sneller is, software optimalisatie is hier heel belangrijk in. Laat Microsoft dit nu heel goed voor elkaar hebben.....
Het enige wat de consolebouwers moeten doen is zorgen dat het OS zo snel mogelijk is. De rest doen de devs. Microsoft neemt met hun loodzwaar OS 3GB van de 8GB werkgeheugen in, terwijl dat bij Sony maar 1 GB is. Ms zou ook meer cpu-cores innemen en de gpu lager geklokt hebben. Dus de Ps4 is al 50% sneller, heeft meer en sneller werkgeheugen, en waarschijnlijk ook meer cpu-cores, maar als dan nog de gpu 100 à 200 Mhz lager geklokt is, krijg je een héél inferieure console op gebied van prestaties. Niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk kan het een verschil van het dubbele aantal fps of veel mooiere beelden zijn.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Huh? Je bedoelt dat het straks nog minder verschil is? De specs zijn inderdaad verschillend, maar liggen nog steeds erg dicht bij elkaar. Het is niet alsof de ene een NASA-pc is en de ander van de plaatselijke bibliotheek.
Ja, minder verschil dan nu....

Wat MS misschien aan power mist kunnen ze door optimalisaties weer goed weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:51:
En volgens mij is de PS4 ook niet backwards compatible.
Ps4 heeft Gaikai. Wat dat in de praktijk brengt is nog niet bekend, maar Sony heeft gezegd dat hun doel is om elke game van Ps1 tot Ps4 te laten speelbaar zijn.

Ik heb niet gezegd dat de Xbox lelijk is, maar dat hij veel groter is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Het enige wat de consolebouwers moeten doen is zorgen dat het OS zo snel mogelijk is. De rest doen de devs. Microsoft neemt met hun loodzwaar OS 3GB van de 8GB werkgeheugen in, terwijl dat bij Sony maar 1 GB is. Ms zou ook meer cpu-cores innemen en de gpu lager geklokt hebben. Dus de Ps4 is al 50% sneller, heeft meer en sneller werkgeheugen, en waarschijnlijk ook meer cpu-cores, maar als dan nog de gpu 100 à 200 Mhz lager geklokt is, krijg je een héél inferieure console op gebied van prestaties. Niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk kan het een verschil van het dubbele aantal fps of veel mooiere beelden zijn.
Jeez, ga je nog steeds verder met de onbevestigde en relatief oude geruchten? Het was 3gb in januari en daarbij was het ook een oude dev-kit ook. 1gb is ook nog steeds onbevestigd. Het is niet raar dat een Dev-kit meer resources inneemt. Zeker niet pre-launch.
Verder weten we 0,0 van wat Sony nou precies heeft met de SDK terwijl er bij de kant van Microsoft alleen nog wat geruchten zijn uitgelekt en de specs alleen schattingen zijn (reële schattingen, dat wel, maar nog steeds schattingen).

Gaikai moet zich ook nog bewijzen, waarbij ze ook maar een melding maken dat het in 2014 komt (kan dus ook best een jaar na launch zijn dus).

Allerlei geruchten en onderbuikgevoelens spuien in dit topic hebben we niets aan. Laten we weer verder gaan met de zaken waar we wel informatie over hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

kazuka schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:49:
Ik heb een PS4 besteld maar de XBO gaat er later zeker ook komen, vanwege de naar mijn mening toffe excusives. Je weet wel, de games die er voor uit komen. Daar draait het bij de meeste om.
Exclusives vind ik persoonlijk niet zo'n sterk argument om op basis daarvan 1 van de 2 consoles te kiezen, tenzij je natuurlijk erg grote fan bent van een spel/serie. We hebben nu nog maar enkele exclusives gezien voor max 1 of misschien 2 jaar in de toekomst. Daar zullen nog een heleboel bijkomen, zeker als deze weer 8 jaar moeten meegaan. Op de lange termijn kan je dus niet zeggen of Sony of Microsoft het beter zal doen. Sony heeft wel meer 1st party devs, en misschien dat de betere support voor indie devs ook gaat helpen. Microsoft heeft blijkbaar 1 miljard geïnvesteerd in games.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:06:
[...]

Exclusives vind ik persoonlijk niet zo'n sterk argument om op basis daarvan 1 van de 2 consoles te kiezen, tenzij je natuurlijk erg grote fan bent van een spel/serie. We hebben nu nog maar enkele exclusives gezien voor max 1 of misschien 2 jaar in de toekomst. Daar zullen nog een heleboel bijkomen, zeker als deze weer 8 jaar moeten meegaan. Op de lange termijn kan je dus niet zeggen of Sony of Microsoft het beter zal doen. Sony heeft wel meer 1st party devs, en misschien dat de betere support voor indie devs ook gaat helpen. Microsoft heeft blijkbaar 1 miljard geïnvesteerd in games.
Koop jij je console voor de specs of voor de games die er voor uit komen?

Je geeft zelf het antwoord al; beide consoles gaan weer een aantal jaar mee. Er zijn nu al 4 exclusives bekend voor de XBO (Titanfall, Forza 5, Halo en Quantum Break). Dan hebben we het pas over het 1e jaar! Ongetwijfeld dat er nog meer exclusives gaan komen in de jaren daarna. Daarom zal ik over 1 of 2 jaar ook een XBO halen om die games te kunnen spelen. Want daarvoor koop ik een console, voor de games, niet voor de specs.

Waarom moet de PS4 voor jou perse de winnaar zijn? Je kunt toch genieten van beide consoles? Dat hoeft niet perse meteen bij launch. Je kunt er ook even mee wachten, is niet verboden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:08
witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:06:
[...]

Wat vind jij wel een sterk argument om voor 1 van de 2 te kiezen dan :? 8)7

Want dat is toch waar het uiteindelijk allemaal om zal gaan: welke games er op welke console te krijgen zullen zijn. Lekker fucking boeiend dat de PS4 5 of 50% sterker is dan de Xbox One, dat heeft bij de PS3 en Xbox 360 ook geen ene reet uitgemaakt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:01:
[...]

Ps4 heeft Gaikai. Wat dat in de praktijk brengt is nog niet bekend, maar Sony heeft gezegd dat hun doel is om elke game van Ps1 tot Ps4 te laten speelbaar zijn.

Ik heb niet gezegd dat de Xbox lelijk is, maar dat hij veel groter is.
En zijn alle huidige PS3 games volgend jaar meteen te spelen of gaat dat verspreid over enkele jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:52:
Misschien een rare vraag maar waarom post je dit hier en niet in het oh zo machtige PS4 topic?
Omdat de eerste post die ik had geplaatst in deze discussie betrekking had tot zowel MS als Sony.
Die DS3 moest ook hard verbeterd worden. Het is echt zo'n waardeloos ding, zeker voor shooters en racegames. Verder moet je je afvragen hoeveel die touchpad straks nou eigenlijk gebruikt gaat worden. Of dat niet de nintendo-kant op gaat waarbij het hoogstens als gimmick wordt toegevoegd.
Killzone: SF maakt er alleszins al gebruik van. Als devs handige toepassingen bedenken zal het gebruikt worden. Voor multiplatforms waarschijnlijk minder, omdat de Xbox 1 dat niet heeft. De DS4 heeft ook nog een speakertje en de share-knop.

Moet nog blijken, theoretische maximum is hoger ja, maar het gaat er verder ook om of het allemaal goed op elkaar aansluit (wat voor invloed de eDram bv heeft) en hoe stabiel het allemaal is.
Dat de Ps4 over véél betere hardware beschik staat als een paal boven water. Dit is hetzelfde als zeggen (voor de consoles waren aangekondigd): het moet nog blijken dat de Ps4 en Xbox1 echt mooiere graphics zullen hebben.
Zelfde punt als hierboven eigenlijk, minder is niet altijd slechter en aan de grafische pracht te zien van de diverse Xbox One demo's denk ik niet dat we hier echt veel van gaan missen. Het zal dan eerder gaan om het verhaal of de gameplay dan of het gezicht van de tegenstander 4 miljoen of 4 miljard polygonen heeft.
En ik wil er nog even bij voegen dat het misschien wel een verschil is, maar toch niet zo gigantisch als velen doen denken. Ze zitten dichter bij elkaar qua performance dan de Xbox 360 en PS3 bv.
Wacht maar over 5 jaar (of vroeger), dan zullen mensen weer massaal klagen dat er weer weinig verbetering in graphics is.
-Kinect
Voor sommigen juist een voordeel. Ben blij dat ze in ieder geval iets durven te doen met de console
Maar wie dat ding echt wilt hebben kan het toch kopen? Een groot deel wilt dat gewoon niet hebben. En verder luistert Kinect heel de tijd.
De X1 is groter door de grotere koeling. Het is nog even afwachten of de PS4 wel zo stil gaat zijn. Verder is het formaat volgens mij nooit een issue geweest en valt het IRL volgens mij best mee.
Is het al bekend wat er allemaal in de Xbox zit? Linkje :)?
Xbox Live is als game-netwerk toch nog altijd vele malen stabieler en gemakkelijker in gebruik (GT5 updates anyone?)
PSN wordt nu ook betaald, dus de kwaliteit zal ook hard omhoog gaan. De gratis games van PS+ lijken ook beter te zijn.
-Microsoft
Fanboy much?
LOL

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bullet NL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:01:
Wat MS misschien aan power mist kunnen ze door optimalisaties weer goed weten te maken.
Hoe gaat MS dat doen? Optimaliseren, en zeker op zo'n niveau, moet de dev doen.

Tweakblog van de maand

Pagina: 1 ... 45 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!