Omdat de eerste post die ik had geplaatst in deze discussie betrekking had tot zowel MS als Sony.
Die DS3 moest ook hard verbeterd worden. Het is echt zo'n waardeloos ding, zeker voor shooters en racegames. Verder moet je je afvragen hoeveel die touchpad straks nou eigenlijk gebruikt gaat worden. Of dat niet de nintendo-kant op gaat waarbij het hoogstens als gimmick wordt toegevoegd.
Killzone: SF maakt er alleszins al gebruik van. Als devs handige toepassingen bedenken zal het gebruikt worden. Voor multiplatforms waarschijnlijk minder, omdat de Xbox 1 dat niet heeft. De DS4 heeft ook nog een speakertje en de share-knop.
-Inferieure computing performance
Moet nog blijken, theoretische maximum is hoger ja, maar het gaat er verder ook om of het allemaal goed op elkaar aansluit (wat voor invloed de eDram bv heeft) en hoe stabiel het allemaal is.
Dat de Ps4 over véél betere hardware beschik staat als een paal boven water. Dit is hetzelfde als zeggen (voor de consoles waren aangekondigd): het moet nog blijken dat de Ps4 en Xbox1 echt mooiere graphics zullen hebben.
-Minder resources beschikbaar
Zelfde punt als hierboven eigenlijk, minder is niet altijd slechter en aan de grafische pracht te zien van de diverse Xbox One demo's denk ik niet dat we hier echt veel van gaan missen. Het zal dan eerder gaan om het verhaal of de gameplay dan of het gezicht van de tegenstander 4 miljoen of 4 miljard polygonen heeft.
En ik wil er nog even bij voegen dat het misschien wel een verschil is, maar toch niet zo gigantisch als velen doen denken. Ze zitten dichter bij elkaar qua performance dan de Xbox 360 en PS3 bv.
Wacht maar over 5 jaar (of vroeger), dan zullen mensen weer massaal klagen dat er weer weinig verbetering in graphics is.
-Kinect
Voor sommigen juist een voordeel. Ben blij dat ze in ieder geval iets durven te doen met de console
Maar wie dat ding echt wilt hebben kan het toch kopen? Een groot deel wilt dat gewoon niet hebben. En verder luistert Kinect heel de tijd.
-Véél grotere doos dan Ps4
De X1 is groter door de grotere koeling. Het is nog even afwachten of de PS4 wel zo stil gaat zijn. Verder is het formaat volgens mij nooit een issue geweest en valt het IRL volgens mij best mee.
Is het al bekend wat er allemaal in de Xbox zit? Linkje

?
Xbox Live is als game-netwerk toch nog altijd vele malen stabieler en gemakkelijker in gebruik (GT5 updates anyone?)
PSN wordt nu ook betaald, dus de kwaliteit zal ook hard omhoog gaan. De gratis games van PS+ lijken ook beter te zijn.
-Microsoft
Fanboy much?
LOL
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand