Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:34:
[...]

My god wat een opmerking is dit zeg :S
Wel eens nagedacht aan mensen die gewoon een klein budget hebben ??
En dan bv op marktplaats een nagenoeg nieuwe game voor helft van de prijs kunnen kopen of minder ??
Dat scheelt een hoop, en geef die mensen veel gelijk ook.
Maar jij hebt liever dat die mensen dus gewoon niet meer met een kleiner budget zelfde plezier kunnen hebben als mensen die het makkelijk kunnen betalen ? Dus makkelijker gezegd, als je niet genoeg verdient ook al werk je misschien 100x harder dan iemand die 10 voudige verdient, dan in jou ogen mogen die mensen niet voor een zachtere prijs genieten van een game, waar jij en ik idd dan dubbele voor hebben betaald ?
Ik mag dat toch vinden? Sure, ze kunnen een laag budget hebben en ze kunnen in Afrika of de Noordpool wonen, maar ik mag dat toch gewoon vinden? Ik ben ook van mening dat gaming gewoon een dure hobby is (of in ieder geval vaak wel). Het is natuurlijk niet raar als je een lage prijs zoekt, maar een game voor 4 euro aanschaffen vind ik gewoon debiel.

Ik zou ook graag in een Ferrari willen rijden. Moet Ferrari dan maar een goedkopere versie maken? Nee, ik moet gewoon maar blijven dromen of een manier verzinnen waarbij ik wel genoeg geld heb.

Is het verboden om een mening te hebben? Damn...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:05:
[...]

Ik mag dat toch vinden? Sure, ze kunnen een laag budget hebben en ze kunnen in Afrika of de Noordpool wonen, maar ik mag dat toch gewoon vinden? Ik ben ook van mening dat gaming gewoon een dure hobby is (of in ieder geval vaak wel). Het is natuurlijk niet raar als je een lage prijs zoekt, maar een game voor 4 euro aanschaffen vind ik gewoon debiel.

Ik zou ook graag in een Ferrari willen rijden. Moet Ferrari dan maar een goedkopere versie maken? Nee, ik moet gewoon maar blijven dromen of een manier verzinnen waarbij ik wel genoeg geld heb.

Lekker naïef. Wedden dat jij voor een schijntje ook een Ferrari zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin toch, het moet niet gekker worden met je. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:38
Haha, wat een onzin :D
Bizar dat je niet zelf mag weten wat je met je software doet.
Nog bizarder dat er mensen zijn die dan denken dat alleen paupers spellen (doorver)kopen.
Volgens mij gewoon een mooie manier om games goedkoper te spelen, maar goed.
Als je het nou hebt over mensen die gekopieerde games spelen, ala, maar MS is je nu gewoon aan het naaien....

Verwacht dat Sony gewoon met van die online account gaat werken zoals ze op de Vita hadden: verkocht je het spel door moest diegene 10 euro lappen om m online te kunnen spelen. Of doen ze dat met de Vita ondertussen ook al niet meer?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:17:
[...]

Lekker naïef. Wedden dat jij voor een schijntje ook een Ferrari zou kopen?
Voor een prima game betaal ik ook gewoon een prima bedrag. Als ik weet dat ik plezier ga hebben met een game als forza, dan betaal ik daar met alle plezier gewoon de volledige winkelprijs voor. Uiteindelijk kost het je toch minder dan een euro per uur, waardoor het toch al snel heel goedkoop aan het worden is.

Sure, ik zal hier mogelijk in de minderheid zijn als het aankomt op besteding per game, maar ik heb geen probleem met het belonen van goed werk. Net als dat ik ook gewoon een prima fooi geef als ik goed geholpen wordt in een restaurant.
Dat wil niet zeggen dat ik elke game duur aanschaf of dat ik veel te besteden heb, maar mij gaat het om de ervaring of het plezier, niet om zo goedkoop mogelijk zoveel te kunnen gamen.
Bij Battlefield en Rock Band heb ik echt enorm veel geld uitgegeven (BF4 met alle DLC en een server rental erbij, met rockband echt een bootlading aan muziek dlc), maar daar heb ik dan ook vele uren spelplezier van gehad. Ik zou het zo weer doen.

Maar goed, ik heb dan ook liever een game zo snel mogelijk bij de launch, dan dat ik 2 dagen wacht op een goedkopere webshop :9

En wederom: Mag ik geen mening hebben over iets? Je kunt het kortzichtig noemen, maar ik vind het net zo kortzichtig om mij kortzichtig te noemen puur alleen omdat je het er niet mee eens bent of omdat je andere waardering geeft aan bepaalde elementen.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 10:46
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:00:
Ik zat even te kijken naar de verschillen tussen Xbox Gold en PS+. Adviesprijzen zijn Xbox 60,- en PS 50,-. (Live is op internet echter te krijgen voor 33,-).

Mijn zwager woont in een huis met 3 vrienden, en spelen nu op een 1 PS3 online. Als ik het nu goed heb zijn de jaarlijkse kosten straks:

Xbox One: 1x €33,- per jaar
PS4: 4x €50,- per jaar = 200,-

Een verschil van €167,- per jaar dus. Klopt dat, of zijn de voorwaarden voor Plus op de PS4 ook zo dat je maar 1x online hoeft te kopen per console.
Het is door Sony bevestigd dat alle accounts op een PS4 online kunnen spelen mits er 1 PS+-abonnement is. Netwerkgames (FTP, MMO RPGs e.d) vallen niet onder die regeling, die zijn gratis voor iedereen. Verder heeft Sony gezegd dat ze geen multimediafeatures, video-apps e.d achter een betaalmuur verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 10:46
matthijst schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:47:
Haha, wat een onzin :D
Bizar dat je niet zelf mag weten wat je met je software doet.
Nog bizarder dat er mensen zijn die dan denken dat alleen paupers spellen (doorver)kopen.
Volgens mij gewoon een mooie manier om games goedkoper te spelen, maar goed.
Als je het nou hebt over mensen die gekopieerde games spelen, ala, maar MS is je nu gewoon aan het naaien....

Verwacht dat Sony gewoon met van die online account gaat werken zoals ze op de Vita hadden: verkocht je het spel door moest diegene 10 euro lappen om m online te kunnen spelen. Of doen ze dat met de Vita ondertussen ook al niet meer?
Sony stopt zelfs met "online passes" en verwacht dat andere uitgevers dat ook zullen doen.
We've already come right out and said we're not going to allow online pass. And the word "allow" is key there. Specifically with online, with PS+ requiring a charge to play online, we would not want any publisher [to charge.]

In general, we're all businesses. Sony or Microsoft is never going to be able to tell EA or Activision exactly what they can do. What we like to say at PlayStation is that we set the precedent. The way we are approaching this is that we want this to be extremely consumer-friendly, extremely retailer-friendly, and extremely publisher-friendly. My personal opinion is that it's hard for me to believe that any major publisher is going to put an extra set of used DRM onto game titles because that wouldn't put them in a good spot, right?
Zie http://www.gamasutra.com/...s_No_more_online_pass.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:10:
[...]
Voor een prima game betaal ik ook gewoon een prima bedrag. Als ik weet dat ik plezier ga hebben met een game als forza, dan betaal ik daar met alle plezier gewoon de volledige winkelprijs voor. Uiteindelijk kost het je toch minder dan een euro per uur, waardoor het toch al snel heel goedkoop aan het worden is.

Sure, ik zal hier mogelijk in de minderheid zijn als het aankomt op besteding per game, maar ik heb geen probleem met het belonen van goed werk. Net als dat ik ook gewoon een prima fooi geef als ik goed geholpen wordt in een restaurant.
Helemaal mee eens! Goed werk mag beloond worden. Maar, in de praktijk is dat voor mij JUIST de reden voor het doorverkopen van games. De games die ik geweldig vind, hou ik om ze later weer eens te spelen. Ik heb hier een hele stapel Xbox games liggen die ik nooit heb doorverkocht, recent bijv. Metro Last Light, Black ops 2 (vanwege de multiplayer), Far Cry 3, alle Mass Effects, denk wel een stuk of 30 games. Die doe ik niet weg, net als een goede film.

Maar bijvoorbeeld Tomb Raider en Crysis 3 vielen me veel minder in de smaak, verhaal / setting niet boeiend (jammer want van Crysis 2 heb ik zelfs 2 exemplaren liggen, eentje voor Xbox en PC, die vond ik geweldig). Die spellen heb ik dus snel weer weggedaan zodat ik er minder een buil aan val. Zo loop ik minder risico als een game niet bevalt, en kan ik gelijk een signaal teruggeven aan de developer.

Door tweedehands games te blokkeren vervalt die mogelijkheid en dat zou ik erg jammer vinden. Er is dan nog minder reden voor een developer om goed hun best te doen. Enige wat ze hoeven te doen is zorgen voor een paar goede reviews en cashen maar. Je ziet trouwens ook in de winkel dat populaire tweedehands games lang duur blijven omdat weinig mensen ze verkopen en veel mensen ze kopen, en die dus weinig concurrentie opleveren voor de originele game. En blijkbaar zijn er dus veel mensen die een goede game gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:51

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:00:
Ik zat even te kijken naar de verschillen tussen Xbox Gold en PS+. Adviesprijzen zijn Xbox 60,- en PS 50,-. (Live is op internet echter te krijgen voor 33,-).

Mijn zwager woont in een huis met 3 vrienden, en spelen nu op een 1 PS3 online. Als ik het nu goed heb zijn de jaarlijkse kosten straks:

Xbox One: 1x €33,- per jaar
PS4: 4x €50,- per jaar = 200,-

Een verschil van €167,- per jaar dus. Klopt dat, of zijn de voorwaarden voor Plus op de PS4 ook zo dat je maar 1x online hoeft te kopen per console.
En ik denk nu de xbox one net als de ps3 nu ook alles in € gaat doen is het gebeurd met de goedkope xbox live/points.
En dan de regiolock en MS heeft alle prijzen in eigen hand en is het voor de gameshop ook niet meer mogelijk nog tegen elkaar te concurreren (En geen 2e hands verkoop)
Maakt het voor de retail ook niet de beste console :)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ymmv schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:14:
[...]

Het is door Sony bevestigd dat alle accounts op een PS4 online kunnen spelen mits er 1 PS+-abonnement is. Netwerkgames (FTP, MMO RPGs e.d) vallen niet onder die regeling, die zijn gratis voor iedereen. Verder heeft Sony gezegd dat ze geen multimediafeatures, video-apps e.d achter een betaalmuur verbergen.
Heb je daar toevallig een bron van?
Vind het raar als MMO's onder de gratis online gameplay gaan vallen. Sure, het is een groot onderdeel van de game, maar het lijkt me nog al lastig om dergelijke servers te bekostigen zonder PS+ abonnement (niet dat ik het niet zou waarderen).
GekkePrutser schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:27:
[...]

Helemaal mee eens! Goed werk mag beloond worden. Maar, in de praktijk is dat voor mij JUIST de reden voor het doorverkopen van games. De games die ik geweldig vind, hou ik om ze later weer eens te spelen. Ik heb hier een hele stapel Xbox games liggen die ik nooit heb doorverkocht, recent bijv. Metro Last Light, Black ops 2 (vanwege de multiplayer), Far Cry 3, alle Mass Effects, denk wel een stuk of 30 games. Die doe ik niet weg, net als een goede film.

Maar bijvoorbeeld Tomb Raider en Crysis 3 vielen me veel minder in de smaak, verhaal / setting niet boeiend (jammer want van Crysis 2 heb ik zelfs 2 exemplaren liggen, eentje voor Xbox en PC, die vond ik geweldig). Die spellen heb ik dus snel weer weggedaan zodat ik er minder een buil aan val. Zo loop ik minder risico als een game niet bevalt, en kan ik gelijk een signaal teruggeven aan de developer.

Door tweedehands games te blokkeren vervalt die mogelijkheid en dat zou ik erg jammer vinden. Er is dan nog minder reden voor een developer om goed hun best te doen. Enige wat ze hoeven te doen is zorgen voor een paar goede reviews en cashen maar. Je ziet trouwens ook in de winkel dat populaire tweedehands games lang duur blijven omdat weinig mensen ze verkopen en veel mensen ze kopen, en die dus weinig concurrentie opleveren voor de originele game. En blijkbaar zijn er dus veel mensen die een goede game gewoon houden.
Ik heb het nergens over doorverkopen gehad geloof ik? Tenminste niet, bij bovenstaande argument?
Slechte games dalen vaak snel in waarde (ongeacht of ze worden doorverkocht of niet), maar een developer moet wel erg met de pet ernaar hebben gegooid om veel verlies te moeten draaien (wat niet wil zeggen dat een matige game meteen winst maakt).

Ik denk echter met alle dingen die ze straks van plan zijn met de cloud en whatnot, dat een hogere prijs best te verklaren valt. Nou moet je natuurlijk ook Xbox Live betalen, maar daar zetten ze dan straks wel weer veel meer hardware in de cloud en het kost ook aardig wat manuur om allerlei cloud-features online te houden of uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 01:17:
Ik heb het nergens over doorverkopen gehad geloof ik? Tenminste niet, bij bovenstaande argument?
Nou, de discussie begon met dat je het oneerlijk vond dat mensen met tweedehands games voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het doorverkopen van tweedehands games is daar onlosmakelijk mee verbonden, als je niet kan verkopen, hebben de kopers ook niks te kopen :)

Wat ik dus bedoelde is dat bij de goede games de tweedehandsjes veel duurder zijn omdat veel meer mensen de originelen niet verkopen en veel mensen ze willen hebben. Dus de uitgever wordt dan juist extra beloond als ze een goede game maken doordat ze minder hoeven te concurreren met tweedehands.

Trouwens, waar je een game haalt, in de winkel voor de volle mep of in een goedkope webshop maakt de uitgever/ontwikkelaar niet uit, het verschil gaat naar de winkelier en eventueel de distributeur. Het zijn gewoon dezelfde doosjes die ze verkopen.
Ik denk echter met alle dingen die ze straks van plan zijn met de cloud en whatnot, dat een hogere prijs best te verklaren valt. Nou moet je natuurlijk ook Xbox Live betalen, maar daar zetten ze dan straks wel weer veel meer hardware in de cloud en het kost ook aardig wat manuur om allerlei cloud-features online te houden of uit te breiden.
Eigenlijk wil ik eerst wel eens zien wat ze gaan doen met die servers voor ik er extra geld voor over heb. Als ze er bijvoorbeeld veel betere graphics mee mogelijk maken dan de PS4 dan wordt dat vanzelf weer een reden om voor de Xbox te kiezen en heb ik er ook meer geld voor over. Maar ik vraag me dat nogal af door de latency. Niettemin is Microsoft ook niet gek, die kopen geen honderdduizenden servers als ze er niks mee kunnen verdienen natuurlijk, dus wat dat betreft ben ik zeker wel benieuwd.

Alleen wat ik juist weer niet wil is mijn games in de cloud hebben à la steam. Er wordt wel steeds (met name door Microsoft) geroepen dat 'de markt naar de cloud toe gaat' en 'uiteindelijk moeten we allemaal wel mee', maar waarom eigenlijk? Vooralsnog zie ik alleen voordelen voor de uitgevers (veel striktere DRM) maar wat heb ik er als klant aan? Het enige zinvolle argument van Microsoft dat ik heb gezien is dat het handig is dat 'je een game opnieuw kan downloaden als je broer je schijfje zoek maakt'. Als dat het beste is waar ze aan kunnen denken... :O

Natuurlijk gaat Sony nu schaamteloos aan de haal met de publiciteit door hun beperkingen te versoepelen, terwijl ze ongetwijfeld hetzelfde hadden gedaan als dat zo uitgekomen was. Maar ik vind dat juist wel positief, zo telt je mening als klant tenminste nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vind het raar als MMO's onder de gratis online gameplay gaan vallen. Sure, het is een groot onderdeel van de game, maar het lijkt me nog al lastig om dergelijke servers te bekostigen zonder PS+ abonnement (niet dat ik het niet zou waarderen).

[...]
Google maar op PS4 F2P. Games als PlanetSide 2 en Warframe kun je gewoon gratis spelen zonder Plus. Een zeer goede zaak en wederom een dik pluspunt voor PS4.

Oh, en ook alle oude stuurtjes werken op de PS4. :)
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:10:

Maar goed, ik heb dan ook liever een game zo snel mogelijk bij de launch, dan dat ik 2 dagen wacht op een goedkopere webshop :9
Sorry, maar 2 dagen wachten op een goedkopere webshop? Waar heb je het over? Vorige week vrijdag lag The Last Of Us gewoon op de releasedag op mijn deurmat, € 15,- onder de advies verkoopprijs. Betaal jij lekker € 60,-. Prima. :+

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 19-06-2013 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Games PS2 of DCU leunen enorm veel op de microtransacties, daar verdienen ze al genoeg aan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 07:55:
[...]

Google maar op PS4 F2P. Games als PlanetSide 2 en Warframe kun je gewoon gratis spelen zonder Plus. Een zeer goede zaak en wederom een dik pluspunt voor PS4.

Oh, en ook alle oude stuurtjes werken op de PS4. :)
Ja ok, maar dat zijn geen normale MMO's maar F2P MMO's. Die hanteren een heel ander verdienmodel, waarbij gratis online kunnen spelen 1 van de aantrekkingspunten is.
Ik dacht dat je een WoW achtige MMO bedoelde.
[...]

Sorry, maar 2 dagen wachten op een goedkopere webshop? Waar heb je het over? Vorige week vrijdag lag The Last Of Us gewoon op de releasedag op mijn deurmat, € 15,- onder de advies verkoopprijs. Betaal jij lekker € 60,-. Prima. :+
Doorgaans zijn goedkopere webshops later met het leveren van de games. Niet altijd natuurlijk, maar vaak kun je de game al wel eerder vinden dan de officiële releasedatum. Zo had ik al vernomen dat woensdag al diverse mensen bezig waren.

Nou moeten die shops natuurlijk zelf weten wat voor prijs ze eraan hangen, maar ik ben vaak liever lui dan moe. Mocht ik hem elders in de stad goedkoper kunnen krijgen, dan doe ik dat vaak niet omdat ik sneller thuis wil zijn (oid).

Maar zullen we het gewoon weer over de games gaan hebben? Van zo'n Mad Max van de frontpage had ik zelf toch wat anders verwacht. Ik heb de film nooit gekeken, dus misschien moet ik dat eerst maar even gaan doen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zijn zij niet later, maar zijn die winkels te vroeg. Maakt verder niet uit. Releasedag is releasedag. En als je liever lui dan moe bent, dan bestel je toch juist online, lijkt me. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11

PBP

Major Nelson Addresses DRM Concerns, Silencing Don Mattrick and How PS4 Isn’t a Threat
A Reddit user recently got in touch with Larry “Major Nelson” Hyrb, the community manager for Xbox, and obtained a wealth of information regarding the Xbox One. Despite the official Redditor’s E3 interview, which confirms a few of the details, there’s a ton of other stuff here to take into account. Take it all with a grain of salt as usual, but considering the user’s credibility (most likely a journalist, since he went to E3 and by judging by his profile here), it’s hard to discredit.

Regarding the current opinion of the Xbox One, don’t count on Microsoft changing their DRM strategy any time soon. In fact, they’ll be working to “educate” gamers about the benefits of their policies

It’s also revealed that the 24 hour check-in is a means to update your library, for when you lend games to friends. Which is funny because the with game trades limited, why would it need updating every 24 hours? No good answers there and no clear understanding as to why it inconveniences consumers.

And say goodbye to leaks, since Microsoft is also working on a system where games can only be activated on release, no matter when you buy them.

It also looks at the PS4 as “Xbox 360 version 2″ due to the lack of social and multi-tasking features. The company doesn’t even see Sony as a threat. Even better, it believes that the PS4′s graphics RAM will run hotter, besides not being as optimized as the Xbox One. Thus leading to both being evenly matched or, believe it or not, the Xbox One performing ahead.

The good news is that the company sees Don Mattrick as some one who is making them look worse, and is working to muffle him.

As for military personnel playing consoles: the defense given is that PS3/PS4 won’t be allowed on DoD networks. So the whole issue of military members switching to the PlayStation while on deployment is a non-issue. Scroll down in the comments on that thread, and you’ll find military personnel who agree – but state that they can still play offline. Also, how would that inspired a switch to the Xbox One, since it needs to be online?

Nelson also talked about changing the messaging and marketing campaigns to support those whose friends would be jumping to PSN. He said they understood that and were going to be working to actively change the messaging and marketing campaigns. Hilariously, they don’t feel that pre-orders will determine the console war until both consoles are released.

He also pointed out that unlike the free games you get on PSN, the two free games per month on XBL are yours forever. Whereas if you cancel your PS Plus subscription, you would lose those games.
As for whether the check-in period would be removed if the user had the physical disc, Nelson stated he’d get back to us on that. Thoughts?
Gamingbolt

:') Het word met de dag grappiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 18:04
Martinspire schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:05:

Ferrari's worden ook gewoon doorverkocht voor fracties van de nieuwprijs. 8)7

Als je iets koopt dan ben je de eigenaar en mag je er mee doen wat je wil. Als ik een spel koop uitsluitend om het hoesje als snijplank in de keuken te gebruiken mag ik dat helemaal zelf weten. Als ik het DVDtje wil gebruiken bij een of andere bizarre samenkomst in een donkere kelder is dat ook mijn goed recht. En als ik het wil doorverkopen voor een lagere prijs ook. Als uitgevers dat niet willen moeten ze het niet verkopen maar lekker voor zichzelf houden. Iemand die gebruik maakt van zn eigendomsrecht wegzetten als een sloeber is raar. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:19:
Major Nelson Addresses DRM Concerns, Silencing Don Mattrick and How PS4 Isn’t a Threat

[...]

Gamingbolt

:') Het word met de dag grappiger
De tekst schrijver van dit stuk snapt er in ieder geval geen klote van :+
It’s also revealed that the 24 hour check-in is a means to update your library, for when you lend games to friends. Which is funny because the with game trades limited, why would it need updating every 24 hours? No good answers there and no clear understanding as to why it inconveniences consumers.
No good answers? Er is nog nooit een systeem geweest waar je zo makkelijk je games kan delen als op de Xbox One. Zelfs als jij je game het uitgeleend, kan je hem gewoon doorspelen. Probeer dat eens op een Ps3/Ps4/360/Wii.

Geen discs over en weer, gewoon starten en spelen. En dat niet alleen met je broer, nee, gewoon met 10 vrienden door elkaar.
Heb jij die game voor me?
- Nee, die heeft Piet al geleend
Oh jammer
Dat is de huidige situatie. Met de Xbox One is dat probleem ook verleden tijd.

Dat zijn voordelen van de 24-uurs check. En als degene die dat stukje nu geschreven heeft dat niet ziet, kan hij beter bij de Libelle aan de slag. En zoals eerder gezegd. Je kan het er mee eens zijn, of niet. Maar als je dan durft te beweren dat een gamer niets terugkrijgt voor de 24-uurcheck, dan ben je glashard aan het liegen.

En juist dit soort knurften worden gelezen en gequote. En dan vragen mensen zich af waar de negatieve vibe vandaan komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
And say goodbye to leaks, since Microsoft is also working on a system where games can only be activated on release, no matter when you buy them.
Dit dan ook. Nou Martin, kun je toch je geld in je zak houden, aangezien je toch pas op releasedag kan spelen.

@ PWM: Hoe moet ik dit hieronder precies zien dan? Weg voordeel, als ik het goed begrijp. Enige verschil is dat je de fysieke disc niet nodig hebt. Maar zoals het hieronder staat, kun je überhaupt maar 1 game uitlenen, ongeacht welke het is. Correct?

En ik neem aan dat iedereen verplicht een Xbox Live account moet hebben om überhaupt games uit je library te spelen?
■You can always play your games, but only one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

[ Voor 49% gewijzigd door bram1984 op 19-06-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55

Oxigeon

En zo is dat!

Kun je echt met 10 man 1 game kopen en deze game dan met 10 personen spelen (tegelijkertijd online?)? Daar geloof ik niet PWM

[ Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 19-06-2013 10:35 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:34:
Kun je echt met 10 man 1 game kopen en deze game dan met 10 personen spelen? Daar geloof ik niet PWM
Je kan 1 game kopen en met 10 (nouja, 9, jij bent de 10de) delen. Op dat moment kan jij en 1 ander persoon (waar die ook zit) het spel gewoon spelen, los van elkaar.

Stopt degene, dan kan iemand anders aan de slag. De games van de 10 worden met elkaar gedeeld. Dus als iemand een game aan het spelen is van persoon 2, kan ik toch nog games spelen van persoon 3 tot en met 10.

Dat is even andere koek dan je Blu-Ray fysiek uit moeten lenen :+
bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:30:
[...]

@ PWM: Hhoe moet ik dit hieronder precies zien dan? Weg voordeel, als ik het goed begrijp. Enige verschil is dat je de fysieke disc niet nodig hebt. Maar zoals het hieronder staat, kun je überhaupt maar 1 game uitlenen, ongeacht welke het is. Correct?
Nee, je leent al je games tegelijk uit, maar er kan er 1 gespeeld worden op een willekeurig moment.
En ik neem aan dat iedereen verplicht een Xbox Live account moet hebben om überhaupt games uit je library te spelen?
Als je online wilt spelen wel.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 19-06-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Je kan 1 game kopen en met 10 (nouja, 9, jij bent de 10de) delen. Op dat moment kan jij en 1 ander persoon (waar die ook zit) het spel gewoon spelen, los van elkaar.

Stopt degene, dan kan iemand anders aan de slag. De games van de 10 worden met elkaar gedeeld. Dus als iemand een game aan het spelen is van persoon 2, kan ik toch nog games spelen van persoon 3 tot en met 10.

Dat is even andere koek dan je Blu-Ray fysiek uit moeten lenen :+
Dat ziet er op zich wel mooi uit. Al moet hier toch ook een addertje onder het gras zitten. Ik bedoel. Staan de developers van de games hier gewoon achter? Scheelt wel van iedere game minimaal 30€ die ze verkopen (want je bent stom als je geen games deelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik ben op vakantie geweest vrijwel zonder internet dus ben aan het bijlezen, maar ik zie het probleem niet zo met deze implementatie van de XboxOne. Het is hetzelfde als Steam en alle andere digitale stores waar iedereen zo enthousiast over is. Met het grote voordeel dat je kunt delen met 10 vrienden of zelfs het volledige eigenaarschap kan overdragen naar je vrienden.

Kan iemand uitleggen waarom dit een slechter idee is dan fysiek traden van de disc, aangezien je dan dit ook fysiek moet uitwisselen (een probleem als je ver van elkaar woont want je moet of reizen of met de post opsturen wat veel tijd kost) en de disc altijd nodig is om te kunnen spelen (authorisatie door disc only kan echt niet meer anno 2013 naar mijn mening!)

De XboxOne is juist ideaal voor mensen zonder al te veel geld op deze manier, de casual gamer kan nu gewoon de library gebruiken van de hardcore gamer in de familie of vriendengroep die een game deelt die hij zelf al heeft uitgespeeld. Of begrijp ik iets verkeerd?

Nogmaals ik ben echt van de internet wereld afgesloten geweest, dus misschien snap ik het niet helemaal, maar de shitstorm die ik zie lijkt me onterecht gezien de implementatie die ik nu zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:38:
[...]

Dat ziet er op zich wel mooi uit. Al moet hier toch ook een addertje onder het gras zitten. Ik bedoel. Staan de developers van de games hier gewoon achter? Scheelt wel van iedere game minimaal 30€ die ze verkopen (want je bent stom als je geen games deelt)
De hele policy staat al gewoon 3 weken op de Xbox website beschreven. Geen addertjes. De grap is dus dat zelfs al is het 100x genoemd in het Xbox One topic, er nog steeds mensen zeggen dat de 24-uurs check niets oplevert, terwijl dat dus wel zo is. Deze reactie lijkt mij het best passen:
But the fact that I can let my friend from ANYWHERE IN THE WORLD play a game I own simply by downloading it on cloud on an account I consider “Family”, so long as I’m not playing it? That brings game trading to a GLOBAL level. It’s revolutionary. In fact, I’d go so far as to say it’s much better than the game trading community has ever had.
En dan is het dus ook nog beter dan dat, aangezien je zelfs tegelijk kan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 19-06-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol: nieuws: PlayStation 3-update 4.45 laat consoles vastlopen

Nee, met dat nieuwe OS gaat het wel goedkomen :D

Natuurlijk wel een beetje een bash richting Sony, maar al het Xbox nieuws wordt de laatste tijd breed en erg negatief uitgemeten. Een negatief Sony berichtje mag dan ook wel imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De 24-uurs check levert voor de meeste mensen thuis slechts een theoretisch risico op, updates van Sony daarentegen.... :p ;)

Major Nelson heeft overigens aangegeven dat er binnen Microsoft nu word gekeken of de 24-uurs check kan worden omzeilt door de fysieke disc in de console te stoppen. Dit heeft hij nu 3x aangegeven in de laatste 2 dagen. Dat zou meteen alle bezwaren wegnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 19-06-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:46:

Natuurlijk wel een beetje een bash richting Sony, maar al het Xbox nieuws wordt de laatste tijd breed en erg negatief uitgemeten. Een negatief Sony berichtje mag dan ook wel imo :P
Wat heeft dit met next gen te maken dan?

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47

Graag niet verlagen tot het zelfde niveau, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Wat heeft dit met next gen te maken dan?
Weinig, daarom zeg ik het onderste stuk er ook bij. Maar ik vond het wel even het vermelden waard :>
SeamusXanthus schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Graag niet verlagen tot het zelfde niveau, toch?
Welke? Ik haal alleen een bericht aan wat op feiten is gebaseerd... Is dat dan ineens een laag niveau? En leest nou niemand de tekst die ik er verder nog bij zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hieronder de 2 belangrijkste redenen voor de 24-uurscheck (van Microsoft site), waarbij belangrijk is om aan te geven dat "family" niet letterlijk bedoelt word. Vrienden/Gotters kunnen dus ook een groep vormen.
Access your entire games library from any Xbox One—no discs required
After signing in and installing, you can play any of your games from any Xbox One because a digital copy of your game is stored on your console and in the cloud. So, for example, while you are logged in at your friend’s house, you can play your games.

Give your family access to your entire games library anytime, anywhere
Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, er is al gemeld dat het vooral is om je licenties up2date te houden en dat kan een voor of nadeel zijn. Het is dus niet zozeer een Game DRM, maar eerder een Library DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:34

Edd

PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:46:
[...]

De hele policy staat al gewoon 3 weken op de Xbox website beschreven. Geen addertjes. De grap is dus dat zelfs al is het 100x genoemd in het Xbox One topic, er nog steeds mensen zeggen dat de 24-uurs check niets oplevert, terwijl dat dus wel zo is. Deze reactie lijkt mij het best passen:

[...]

En dan is het dus ook nog beter dan dat, aangezien je zelfs tegelijk kan spelen.
En dan nog? Dan is die 24-uurs check toch niet nodig?

Je zult alleen bij het aangeven/toevoegen van je Family members en het registreren van je games een internetverbinding nodig hebben in mijn optiek. Ten eerste om de accounts aan je Friendslist toe te voegen (kun je meteen aangeven dat ze family zijn) en ten tweede om de game te downloaden en meteen te registreren bij Microsoft. Dus nee, ik zie geen noodzaak voor een 24-uurs check.

De enige reden die ik kan bedenken voor de 24-uurs check is DRM-based. Puur om te controleren of de games die jij op je HDD/in je library hebt staan op een legale manier hebt verkregen. En dus niet dat je de HDD van de Xbox One eruit gehaald hebt en er games op hebt gezet die je van usenet afkomstig zijn..

Maarja, just my 2 cents ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Nee, je leent al je games tegelijk uit, maar er kan er 1 gespeeld worden op een willekeurig moment.

[...]

Als je online wilt spelen wel.
Maar dat staat dus niet in die quote die ik aanhaal. Er staat letterlijk dat maar 1 iemand per keer een game uit je library kan spelen. Kan er verkeerd staan natuurlijk. In dat geval een zeer mooie constructie van MS. Maar hoe staan uitgevers hier tegenover? Die gaan hiermee zeer zeker inkomsten mislopen, dat kan niet anders. Waar zit het addertje? >:)

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 19-06-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Edd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:00:
[...]
Je zult alleen bij het aangeven/toevoegen van je Family members en het registreren van je games een internetverbinding nodig hebben in mijn optiek. Ten eerste om de accounts aan je Friendslist toe te voegen (kun je meteen aangeven dat ze family zijn) en ten tweede om de game te downloaden en meteen te registreren bij Microsoft. Dus nee, ik zie geen noodzaak voor een 24-uurs check.
Verkoop jij een game in de winkel en zou je geen internet hebben, dan kan je hem nog steeds spelen. Op die manier zou je op een gegeven moment je spellen kunnen verkopen, en offline alles doorspelen.

Dat is natuurlijk ook handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29
Dat lijkt me wel apart, dat je bij de X1 tot aan 10 mensen je game kunt uitlenen. Ga dat ff nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Maar dat staat dus niet in die quote die ik aanhaal. Er staat letterlijk dat maar 1 iemand per keer een game uit je library kan spelen.
Ik deel:
  • Forza 5
  • Halo 5
  • Titanfall
Jij zet jouw One aan (that is not likely going to happen :+ ) en logged bij mij in. Je kiest Halo 5.

Dat betekent dat nu niemand anders van de groep mijn library in kan. Als jij klaar bent met spelen, kan jij Forza 5 opstarten, of kiezen om mijn library uit te gaan. Op dat moment zou iemand anders er weer in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Ik deel:
  • Forza 5
  • Halo 5
  • Titanfall
Jij zet jouw One aan (that is not likely going to happen :+ ) en logged bij mij in. Je kiest Halo 5.

Dat betekent dat nu niemand anders van de groep mijn library in kan. Als jij klaar bent met spelen, kan jij Forza 5 opstarten, of kiezen om mijn library uit te gaan. Op dat moment zou iemand anders er weer in kunnen.
Misschien interpreteer ik je reactie verkeerd, maar jij bedoelt dat de library met alle games gelocked wordt totdat iemand er mee stopt?
Want ik dacht dat je alles wel gewoon kon delen tussen je "familie" maar dat maar 1 iemand 1 game kan spelen. Heb je 10 games, dan kun jij en 9 anderen van jouw games genieten. Je hebt tenslotte maar 1 exemplaar om te lenen, dus dat zou dan verder hetzelfde zijn, maar niet dat 1 iemand blokkeert dat er verder niemand meer bij kan.

Of zie ik dat weer verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:09:
[...]

Misschien interpreteer ik je reactie verkeerd, maar jij bedoelt dat de library met alle games gelocked wordt totdat iemand er mee stopt?

Want ik dacht dat je alles wel gewoon kon delen tussen je "familie" maar dat maar 1 iemand 1 game kan spelen. Heb je 10 games, dan kun jij en 9 anderen van jouw games genieten. Je hebt tenslotte maar 1 exemplaar om te lenen, dus dat zou dan verder hetzelfde zijn, maar niet dat 1 iemand blokkeert dat er verder niemand meer bij kan.

Of zie ik dat weer verkeerd?
Dat zie je verkeerd :p

Er kan (buiten jezelf!) 1 iemand tegelijk in je library. Dus het is niet zo dat als ik Halo 5 en Forza 5 deel, Piet Halo kan doen en Jan Forza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Dat zie je verkeerd :p

Er kan (buiten jezelf!) 1 iemand tegelijk in je library. Dus het is niet zo dat als ik Halo 5 en Forza 5 deel, Piet Halo kan doen en Jan Forza.
Ah ok, mja zou inderdaad kunnen, al heb ik daar nog nergens een bron over gezien. Jij wel toevallig?

Lol, de eerste film waar eerst games voor nodig waren om deze te kunnen realiseren waar ik nu ook wel een game van wil zien:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EraGRnXnxAA]

Misschien lichtelijk offtopic maar niettemin erg tof :D

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Ik deel:
  • Forza 5
  • Halo 5
  • Titanfall

:+

Ah dus die quote klopt dus. Je kan überhaupt maar 1 game tegelijk uitlenen, ongeacht welke. Het klonk ook te mooi om waar te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:12:
[...]

Ah ok, mja zou inderdaad kunnen, al heb ik daar nog nergens een bron over gezien. Jij wel toevallig?

Lol, de eerste film waar eerst games voor nodig waren om deze te kunnen realiseren waar ik nu ook wel een game van wil zien:
[video]

Misschien lichtelijk offtopic maar niettemin erg tof :D
Van de MS policy:
Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.
Belangrijk is de spatie tussen ANY en ONE ;) Er staat dus niet:

"Iedereen"

er staat

"En 1 willekeurig persoon"

What a difference a space makes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is als je de letterlijke vertaling neemt. Maar is een betere vertaling dan niet "eenieder"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:15:
[...]
Het klonk ook te mooi om waar te zijn. ;)
En wat is er nu niet mooi :+

Ik koop Forza 5, duw hem in mijn Xbox One, en jij kan hem ook gelijk spelen. Dat dat betekent dat niet alle 9 dat tegelijk kunnen, of 1 iemand 100 games heeft waar iedereen bij kan lijkt me evident.

Het ruilen van games is op deze manier zo verschrikkelijk veel eenvoudiger dan op andere consoles, dat het eigenlijk geen vergelijk heeft.

Als jij nu Forza 4/GT6 uitleent, ben je hem zelf kwijt, dat is dus ook verleden tijd.

En ja, als je internet uitvalt, kan het niet :p

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 19-06-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zoals PWM het zegt klopt volgens mij wel, zo lees ik het ook terug op verschillende andere sites en fora. Mooi systeem, echter het grote probleem hierin is dat Microsoft hierin niet heel duidelijk communiceert.

Inderdaad, de spatie tussen any en one is cruciaal in deze maar ik snap dat veel mensen daar overheen lezen. Het feit dat veel Microsoft 1-op-1 meetings met pers gecanceld waren op de E3 helpt ook niet mee. Daar had veel duidelijkheid verschaft kunnen worden zodat elke gamesite deze info op hun site had kunnen publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:50:
[...]

Weinig, daarom zeg ik het onderste stuk er ook bij. Maar ik vond het wel even het vermelden waard :>
[...]

Welke? Ik haal alleen een bericht aan wat op feiten is gebaseerd... Is dat dan ineens een laag niveau? En leest nou niemand de tekst die ik er verder nog bij zet?
OFFTOPIC: Dus als we erbij zetten dat het geen meerwaarde heeft en het gewoon bashen is, dan is het het posten wel waard? :/ Buiten het feit dat dit het NEXT-gen topic is, en niet het ps4/x360/wii topic. Zet het dan op zijn minst in het PS4 topic, en zelfs daar hoort het niet.

ONTOPIC: Dat hele library sharen verhaal is leuk hoor, maar het lijkt mij inderdaad ook niet dat als je een collectie hebt van 10 games dat je dan met zijn 10en kunt gamen. Dat zouden normaal 100 verkopen zijn, tegenover dan 10 stuks. Lijkt mij niet dat EA en activision, om er maar eens twee te noemen, daar achter staan. Die spatie is wel knap gezet inderdaad, any_one.

Wel grappig om te zien eigenlijk dat die hele WiiU hier niet ten sprake komt, terwijl nintendo toch erg gave games heeft laten zien op de E3. De line-up vond ik op zich heel sterk, alleen trap ik na een gamecube en wii echt niet meer in de consoles van nintendo, en dan met name in de beloftes over third party games. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Ik koop Forza 5, duw hem in mijn Xbox One, en jij kan hem ook gelijk spelen. Dat dat betekent dat niet alle 9 dat tegelijk kunnen, of 1 iemand 100 games heeft waar iedereen bij kan lijkt me evident.

Het ruilen van games is op deze manier zo verschrikkelijk veel eenvoudiger dan op andere consoles, dat het eigenlijk geen vergelijk heeft.

Als jij nu Forza 4/GT6 uitleent, ben je hem zelf kwijt, dat is dus ook verleden tijd.

Klinkt idd als een mooi systeem, alhoewel ik hoop dat je als koper van die game wel toestemming mag geven wie die game uit je friendslist mag spelen. Familie heeft bv voorkeur boven vrienden die in Amerika/Duitsland zitten... Als dat ook mogelijk is, dan is het een topsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:34

Edd

vaagisdenaam schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:24:
ONTOPIC: Dat hele library sharen verhaal is leuk hoor, maar het lijkt mij inderdaad ook niet dat als je een collectie hebt van 10 games dat je dan met zijn 10en kunt gamen. Dat zouden normaal 100 verkopen zijn, tegenover dan 10 stuks. Lijkt mij niet dat EA en activision, om er maar eens twee te noemen, daar achter staan. Die spatie is wel knap gezet inderdaad, any_one.
Nog wel een leuk bedenksel.. Wordt het een keuze van de third-party om deze optie aan of uit te zetten, net als de 2e hands verkoop? Daar lees je namelijk niets over. Maar aangezien ze wel de optie hebben voor de verkoop, zou het ook hiervoor kunnen gaan gelden?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:27:
[...]

Klinkt idd als een mooi systeem, alhoewel ik hoop dat je als koper van die game wel toestemming mag geven wie die game uit je friendslist mag spelen. Familie heeft bv voorkeur boven vrienden die in Amerika/Duitsland zitten... Als dat ook mogelijk is, dan is het een topsysteem.
Hoe zou dat eigenlijk gaan werken? Mag de eigenaar bepalen wie de game speelt? Of is het een gevalletje eerst komen, eerst malen? Zou leuk zijn als ik vriend 1 uit mijn game kan trappen om hem aan vriend 2 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Helemaal interessant is dit voor spellen die in Europa nog niet gereleased zijn, en een vriend/familie/kennis in US of Asia heeft het spel...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Dat is inderdaad wel mooi. Maar niet mooi is als ik Watch Dogs en Ryse heb liggen, beide uitgespeeld, en ik kan er maar 1 uitlenen. Ja sorry, zo heeft MS het bepaald. Met fysieke games kan dit dus wel.

Ben benieuwd hoe dit gaat met regio gebonden games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11

PBP

AllSeeyinEye schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:33:
Helemaal interessant is dit voor spellen die in Europa nog niet gereleased zijn, en een vriend/familie/kennis in US of Asia heeft het spel...
Xbox is niet regiovrij dus dat zal wel niet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:38

Player1S

Probably out in the dark

Enige nadeel in dit delen is als je een Scumbag Steve in je vriendengroep hebt. Jullie alles kopen, hij alles lenen :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:43:
[...]

Xbox is niet regiovrij dus dat zal wel niet gaan
Hangt van de uitgever af ;) De MS Game Studio spellen zijn bijvoorbeeld wel regiovrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dat het mooi is klopt. Maar kan me echt niet voorstellen dat uitgevers dit accepteren. Een game waar je normaal €60 voor betaald gaat dan nu eigenlijk weg voor €30,- omdat constant iemand anders ook kan spelen (of zal de ristrictie zijn dat je bv alleen maar de single-player kan spelen).

Als uitgevers dit accepteren kun je dus zien dat games eigenlijk te duur in de winkel liggen. Dan zouden ze ook voor €30,- of €40,- verkocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens mij is de theorie juist dat er meer verkocht gaat worden. Mensen komen in aanraking met spelen die ze anders wellicht niet zouden kopen. Als jij een spel echt wilt hebben (zoals ik Halo wil), ga ik echt niet klaar zitten om erachter te komen dat Scumbag Steve al is ingelogged in de library die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
L1nt schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:55:
Enige nadeel in dit delen is als je een Scumbag Steve in je vriendengroep hebt. Jullie alles kopen, hij alles lenen :+
Aangezien je volgens mij expliciet 10 man toegang kunt geven lijkt me dat geen probleem. Die geef je geen toegang, of knikker je zo uit de lijst :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Microsoft en Sony waren deze week bij Jimmy Fallon op TV om hun consoles te promoten:

http://www.theverge.com/2...es-drm-online-requirement

Wel grappig om de verschillende insteek van beide partijen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Dat hele family library is toch precies hetzelfde als nu op de PS3 het geval is?
Ik kan mijn hele library delen met iemand anders, voorheen 5 anderen als ik me niet vergis.

Hoezo is dit zo vernieuwend? Het is hetzelfde als op de PS3 met account sharing, alleen een stuk praktischer geimplementeerd.
Zover nu bekend, maar nog niet bevestigd gaat de PS4 hetzelfde krijgen.

Het hele 10 mensen verhaal vind ik ook zo krom, want er hoeft maar 1 iemand te spelen en je kan al niet meer in de library.

Maar goed, het is in ieder geval een teken dat MS probeert mee te denken met de consument en dat is zoiezo een positief iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het grote verschil is dat je bij die family sharing je accountgegevens niet hoeft te geven ;)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:22:
Microsoft en Sony waren deze week bij Jimmy Fallon op TV om hun consoles te promoten:

http://www.theverge.com/2...es-drm-online-requirement

Wel grappig om de verschillende insteek van beide partijen te zien.
Inderdaad wel apart. Ik moet zeggen dat deze demo van Knack ook een stuk boeiender is dan wat ze op de E3 hebben laten zien. Ziet er zo wel een stuk leuker uit zo en je kunt diverse invloeden ook wel herkennen (de manier waarop je een tegenstander uitschakelt door op hem te springen ziet er erg uit zoals Sonic dat ook doet).
Jammer dat Jimmy niet zo goed kan rijden met een stuur, maar Forza zag er wel weer tof uit en die playseat ziet erg nice uit _/-\o_
Volgens mij heb ik trouwens Sony nog nergens 10x sneller horen zeggen dan anders en Phil had inderdaad toegegeven dat het getal van 3x sneller ook niet helemaal juist was.

Waarbij meteen wel weer duidelijk is dat de topmannen van MS gewoon minder makkelijk uit hun woorden lijken te komen. Phil leek niet echt goed te kunnen improviseren, maar in de diverse interviews verwoord ie alles wel weer netjes. Vraag me af wanneer ze bij MS overgaan tot het gebruiken van topmannen voor presentaties naar presentatoren of marketingmensen die het verhaal wel gewoon duidelijk en normaal kunnen vertellen. Al lijkt het er wel op dat ze met de reorganisatie van Don Mattrick af gaan komen. Lijkt me imo ook geen slecht idee om van wat negativiteit af te komen. Heb hem nooit echt een topper gevonden.

Anyways, als je nu ziet hoe mooi The Last of Us en Beyond Two Souls eruit zien voor de PS3, dan kun je wel stellen dat de PS3 uiteindelijk toch wel hele mooie plaatjes aflevert. Ik denk dat de stap van PS3 naar PS4 dan ook minder groot is dan de stap van Xbox 360 naar Xbox One. Sure, de One ligt wederom weer iets achter de PS4, maar kan leuk meekomen en ik denk dat we voorlopig bij de launchgames ook al wel mooie dingen gaan zien. (Ik denk dat) het grote probleem is voorlopig dat ze dan tegen de max aan gaan komen van wat er op de PC mogelijk is om te testen en te bekijken en niet zozeer wat de consoles aankunnen. Maar we zullen zien.

Ben benieuwd wat we de rest van de week nog gaan krijgen. Misschien Nintendo en Occulus Rift? Die laatste kwam zojuist bij de PU binnen en dat is toch ook wel erg cool: http://www.pu.nl/media/video/pu-tv/de-oculus-rift-binnen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sloebie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:24:
Dat hele family library is toch precies hetzelfde als nu op de PS3 het geval is?
Ik kan mijn hele library delen met iemand anders, voorheen 5 anderen als ik me niet vergis.
Dus het illegaal delen van jouw account met een vriend, bedoelt om games op je eigen PS3's te spelen als je meerdere hebt, vind je wel een goed vergelijk met dit systeem?
"All content and software provided through PSN are licensed non-exclusively and revocably to you, your children and children for whom you are a legal guardian (collectively for purposes of this section, "You" or "Your"), solely for Your personal, non-commercial use on the PLAYSTATION®3 computer entertainment system unit or any other hardware devices authorized by SCEA, subject to the terms of this Agreement."
Kan je games die ergens op disc staan bij een vriend, downloaden en zonder disc spelen? Onder je eigen account, met eigen trophies e.d.?

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 19-06-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:43:
[...]

Dus het illegaal delen van jouw account met een vriend, bedoelt om games op je eigen PS3's te spelen als je meerdere hebt, vind je wel een goed vergelijk met dit systeem?

[...]

Kan je daarbij games die ergens op disc staan bij een vriend, downloaden en zonder disc spelen? Onder je eigen account, met eigen trophies e.d.?
Wauw.....ik word meteen weggezet als iemand die illegaal bezig is.
Het vergelijk gaat in mijn ogen wel degelijk op.
Nogmaals zoals ik ook in mijn post zei, het is goed dat MS meedenkt, maar ik zie het revolutionaire er niet in.

En het gaat hier om downloads, en ja die kan je gewoon onder je eigen account spelen.
Maar goed, het ging mij om het feit dat ik het zeker een goed idee vind, maar niet snap waarom mensen er zo lyrisch over zijn.

Ik ben nog steeds geinteresseerd in een X1, maar ben benieuwd welke selecte retailers het inruilen gaan hanteren.
Ook wanneer en hoe het hele tv gebeuren hier gaat werken.

Wat MS wil bereiken is niet een zo een slecht idee, maar de manier waarop ze dat overbrengen is redelijk ouderwets vind ik.
Ook op een redelijk normale vraag wat er gebeurt als de X1 end of life is word er niet duidelijk beantwoord.

En ja wat Sony betreft is het allemaal zo tam nog, niks onverwachts, ja de prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51

* badum tss* >:)

Nieuwtje: Steam zou game-sharing toe gaan laten.
Dit komt in wezen neer op het tweede-handsmodel van op consoles: een game die onder meerdere personen gedeeld wordt, maar uiteraard kan men niet tegelijk spelen, net zoals in real life.

Ben benieuwd of de prijzen nu hierdoor op Steam zouden stijgen maar ik verwacht dit niet. Dan zou er wel veel commotie ontstaan vanuit de community.
Daarom ben ik echt benieuwd of MS hun digitale content prijzen gaan laten dalen naar het niveau van Steam. (zoals de bedoeling leek volgens die PasteBin enkel dagen geleden.)
Je zou kunnen zeggen dat dit onmogelijk is omdat er tweede-handsmogelijkheden zijn op consoles en niet op Steam, maar nu die mogelijkheid er waarschijnlijk toch komt...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TeA8YXw.png
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=595606

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 19-06-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sloebie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:11:
[...]

Dat zeg ik niet ;) Ik zeg dat Account Sharing met derden op de PS3 illegaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:39
Sloebie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:11:
Het vergelijk gaat in mijn ogen wel degelijk op.
Nogmaals zoals ik ook in mijn post zei, het is goed dat MS meedenkt, maar ik zie het revolutionaire er niet in.
Het hoeft ook niet revolutionair te zijn, maar het is wel een stap in de goede richting voor gamers. Zeker als MS dit ongeachte digitaal of disc games doet, hebben ze direct stap voor op Sony.
(naast dat inloggen op andere PS3 om je vriend te laten spelen valt onder accountsharing, wat niet is toegestaan).

Nu steam ook mee lijkt te gaan, denk ik dat Sony hier ook nog eens flink over na gaat denken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:43:
[Kan je games die ergens op disc staan bij een vriend, downloaden en zonder disc spelen? Onder je eigen account, met eigen trophies e.d.?
Dat van die discs kan uiteraard niet, maar bij de PS3 kun je wel de games onder je eigen account spelen, zolang het andere account maar op de PS3 staat.

Als ik zie dat Sony achteraf ook het account-sharing aantal heeft teruggebracht van 5 naar 2, dan zou het mij niet verbazen dat MS dit ooit ook doet met de family sharing. Hoe je het draait of keert, dit gaat zeker inkomsten kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 19-06-2013 14:12 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Het family sharen klinkt wel heel mooi, maar ik ben toch sceptisch. Als het echt zo werkt als iedereen hierboven nu beweert, dan heeft Microsoft een mooie troef in handen. Wat alleen volgens mij niemand weet, is hoe de uitgevers hier mee om zullen gaan. Wellicht is het systeem zo dat de uitgevers dit kunnen, maar niet moeten, ondersteunen. PU live had hier gisteren op YouTube nog wel wat interessants over te zeggen (naast een heleboel onzin). Zij verwachten ook dat dit alleen gaat werken met first party games en dat de grote uitgevers hier niet in mee gaan.

Volgens mij heeft het geen zin om dit aan te vallen of verdedigen. Niemand weet nog hoe het precies gaat werken, ookal staat het uitgelegd op de site van Microsoft. Er zijn altijd voorwaarden. De tijd zal het leren.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
HAH! Kennelijk werd de druk toch te groot.

nieuws: Microsoft schrapt 'always on' en drm bij Xbox One

In dat geval ga ik waarschijnlijk toch weer voor de xbox. Blij dat ze overstag zijn gegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 19-06-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Alleen nu is de vraag luistert Microsoft naar de achterban of had Microsoft stiekem verwacht dat Sony met de zelfde maatregelen zou komen?

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 20-06-2013 00:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:27:
Alleen nu is de vraag luistert Microsoft naar de achterban of had Microsoft stiekem verwacht dat Sony met de zelfde maatregelen zou komen?
Ik denk dat het een combinatie is van:

- boze gamers ('digitale protesten')
- Sony er goed op inspelen
- lage pre-order aantallen*

* Precieze cijfers zijn natuurlijk niet bekend, maar polls waren vaak 80-10 of 90-10 in het voordeel van de PS4. Daarnaast de berichten dat bij veel GameStop shops de PS4 was uitverkocht + dat de PS4 het flink beter doet op Amazon US (terwijl de VS vrij pro-Xbox is).

Het zal er allemaal aan hebben bijgedragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 20-06-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:27:
Ja nu zeggen ze dat ze naar de achterban hebben geluisterd (terwijl het 2 dagen geleden nog 'slikken of stikken' was 8)7). Dat is PR spin.

Ik denk het laatste. Het is ook niet voor niets dat Sony pas twee weken later met verduidelijking kwam. Die hebben heel slim afgewacht. Ik denk dat dit gerucht helemaal waar was, dus dat Sony precies hetzelfde klaar had liggen maar geschrokken was van de oproer na de aankondiging van Microsoft.

En juist doordat Sony schrok en enorm geprofiteerd heeft van hun ommezwaai, heeft Microsoft nu ook in moeten leveren. Al met al goed voor de consument. We hadden door Sony wat te kiezen en die keuze is nu gemaakt. Ik denk dat als Sony er ook voor was gegaan, er niets meer veranderd was geweest, slechte PR of niet. Want dan was de invloed op het marktaandeel niet zo groot geweest. Dus eigenlijk mag ik Sony bedanken voor het verbeteren van de Xbox :)

Ik ga gewoon terug naar de Xbox nu, mijn vertrouwen in de uitspraken van beide partijen is niet zo groot om mijn keuze daarop te baseren :) Sony is ook vaak op hun woord teruggekomen. Als de consoles eenmaal uit zijn wordt het ook veel moeilijker om hier nog iets in te veranderen, anders hadden ze dat met de Xbox 360 en PS3 destijds al wel gedaan.

Nou weet ik dat de meningen er over verschillen, ik had persoonlijk toch helemaal niets aan die family sharing gehad dus die ga ik niet missen, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen daarvan gaan balen. Maar uiteindelijk is dit gewoon minder sterke DRM en naar mijn mening beter voor de consument in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen family sharing nu, de enige goede feature die ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Haha mooi dit, dat is snel om gedraaid. "Dit is ons beleid, hier staan we voor en dit gaan we doorvoeren." Een week later staan ze ergens anders voor :+

Dit betekent dus dat de Xbox One en de PS4 nauwelijks meer van elkaar verschillen. Het online aspect en sharing was wat de Xbox onderscheidde van de ps4 imo. Nu is eigenlijk het grootste verschil de 100€ in prijs en een handje vol exclusives. Ik moet zeggen dat ik mijn keus nog niet gemaakt had, maar nu wordt het prijsverschil toch wel een grotere factor.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoe de preorders er over een week voor staan na dit goede nieuws. Nu alleen nog die verplichte Kinect afschaffen zodat de X1 ook voor 399 euro verkocht kan worden en de strijd kan weer opnieuw beginnen.

Het is duidelijk dat MS de bui al zag hangen met de verschillen in het aantal bestelde consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Iedereen zag de bui natuurlijk al hangen behalve de Xbone fanboys die het allemaal recht probeerde te praten en de kritiek wegdeden als PS fanboy gezeur. Nu MS zelf het beleid om gooit bewijst dat toch wel dat niet alleen zogenaamde PS fanboys maar een groot gedeelte van de potentiele console kopers het beleid gewoonweg kut vonden! MS is ook niet gek, die zag gewoon dat ze overal de strijd (polls etc, wereldwijd) aan het verliezen waren en mensen gewoon overstapte op de PS4.

Nu nog een prijs van 399euro(en big brother kinect niet verplichten) en dan wordt het echt spannend.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 20-06-2013 07:44 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:45:
Geen family sharing nu, de enige goede feature die ze hadden.
Waarom niet? IS dat echt aangekondigd of een gok? Je hoeft niet elke 24uur in te checken meer dus je kan SP games ten allen tijden spelen. Ik neem aan dat je gewoon nog steeds family sharing hebt, dat is immers een "online" functie dus moet je wel online zijn en zodra je offline gaat kapt ie ermee? Lijkt me niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:43:
[...]

Waarom niet? IS dat echt aangekondigd of een gok? Je hoeft niet elke 24uur in te checken meer dus je kan SP games ten allen tijden spelen. Ik neem aan dat je gewoon nog steeds family sharing hebt, dat is immers een "online" functie dus moet je wel online zijn en zodra je offline gaat kapt ie ermee? Lijkt me niet meer dan normaal.
Staat in het X1 topic, zo te zien is het al bevestigd. Hoe serieus moet je MS nu nog nemen, vraag ik me op mijn beurt dan weer af. Eerst proberen totale controle over je community te krijgen, en nu deze dat niet pikt, draait men alles terug. Het kan dus blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 07:09
[...]

http://www.polygon.com/20...d-library-price-cut-plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
[...]

Nee, die is er dus wél uit gehaald. Eeuwig zonde, nu weer 'heerlijk' ouderwets gamen met een schijfje :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Doh lekker kinderachtig van ze hoor....voer het dan in alleen voor digitale aangekochte software. Maja ik zei het toen ook al, volgens mij had MS nog niet echt een idee hoe ze dat hele family sharing zouden aanpakken en iets wat ze mee op de proppen kwamen na de E3 fail. En nu zoiets hebben van ach, fuck it toch niet meer nodig om iets recht te praten.

Ps4 staat in mijn boekje nog steeds voorop, Family sharing was de enige feature van de Xbone die ik echt een dikke plus punt vond en nu helpen ze dat om zee, super jammer!. 100euro duurder en verplichte kinecht + mindere specs..Gooo Microsoft. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik had het in het Xbox One topic ook al over de slechte geïnformeerdheid ;)

De Family functionaliteit is al voor E3 en ook op E3 besproken, en is dus geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ach ja, ze luisteren bij MS nu eindelijk een beetje naar de klanten, en dat is positief!. Maar de NSA-PRISM-feature van een always-on camera+mic zit er nog altijd gewoon in. Een NSA camera komt er hier echt niet in hoor :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 20-06-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:40:
Ach ja, ze luisteren bij MS nu eindelijk een beetje naar de klanten, en dat is positief!. Maar de NSA-PRISM-feature van een always-on camera+mic zit er nog altijd gewoon in. Een NSA camera komt er hier echt niet in hoor :D
Zo'n aluhoedje hebben ze bij MS ook liever niet als klant denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Martinspire schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:42:
[...]
Zo'n aluhoedje hebben ze bij MS ook liever niet als klant denk ik zo...
Ignorance is bliss.

Misschien nieuws niet gevolgd de laatste tijd?
BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:00:
[...]
Nee, die is er dus wél uit gehaald. Eeuwig zonde, nu weer 'heerlijk' ouderwets gamen met een schijfje :/
Yes, geef mij maar heerlijk ouderwets. Iets dat ik in mijn handen kan houden. En hoe vaak verwissel je nou een schijfje? Bij mij zit ie erin tot ik het spel uitgespeeld heb.

En bekijk het positief, dan krijg je als verstokte gamer nog wat beweging ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Bartjuh op 20-06-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ach, de Xbox is een paar uurtjes tijd omhoog gevlogen, en staat nu vrolijk op Nr. 1 bij grote jongens als Amazon. Daar was het natuurlijk om te doen. Zo zie je maar weer hoe relatief dit soort zaken zijn, tot de daadwerkelijke release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle PS4's zijn natuurlijk uitverkocht, die heeft iedereen al besteld. :+ ;)

Overigens staan er liefst 5 PS4 bundels in de top 20, zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 07:09
PWM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:52:
Ach, de Xbox is een paar uurtjes tijd omhoog gevlogen, en staat nu vrolijk op Nr. 1 bij grote jongens als Amazon. Daar was het natuurlijk om te doen. Zo zie je maar weer hoe relatief dit soort zaken zijn, tot de daadwerkelijke release.
Ja, das nogal logisch.
Alle Xbox fanboys hadden zoiets van "shit" na die top-presentatie op de E3 met de dagelijkse online check en DRM. Dus allemaal maar niet bestellen en waarschijnlijk toch de PS4.
Maar nu MS toch zoiets heeft van dit gaat ons een hoop klanten kosten, gooien ze alles (zomaar) om, waar eigenlijk de hele Xone is omheen gebouwd is van tafel. (Heel raar in mijn ogen trouwens, de hele E3 van hun kun je eigenlijk vergeten)
Goed nieuws voor de fanboys en die pre-orderen nu toch wel allemaal....

(maar let maar op! Die online-check gaan zo nog wel invoeren over een 1,5 jaar)

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 20-06-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
PWM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:52:
Welke zaken zijn relatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 10:22
http://www.nu.nl/tech/350...besteld-als-xbox-one.html

PS4 3-maal zoveel voorbesteld. Dat is nog best wel veel :o

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nioz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:39:
[...]

Welke zaken zijn relatief?
Relatief is wellicht niet het goede woord. Ik bedoel de aanname dat er een bepaalde strijd is gestreden, terwijl deze nog moet beginnen. Dit geneuzel nu is over een paar maanden vergeten.

Als 2 weken voor de launches opeens Rockstar een Ps4 of Xbox One versie aankondigt worden de kaarten ook opnieuw geschud. Er zullen de komende maanden van beide kanten nog goede en slechte berichten volgen die een impact kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ja, dat is zeker waar. De afgelopen jaren hebben we ook gezien dat zelfs een eerste jaar weinig zegt. Dan bedoel ik niet alleen de verhouding tussen de X360 en PS3, maar ook de wijze waarop Nintendo de 3DS goed op stoom heeft weten te krijgen. Uiteindelijk stemmen mensen met hun portemonnee en zullen bedrijven hun koers aanpassen als blijkt dat hun huidige strategie niet (helemaal) werkt.

Een ander puntje wat betreft de veranderingen (of eigenlijk niet meer) komende generatie: we zitten nu natuurlijk in een overgang, waarbij spellen nog steeds op een fysieke drager te koop zijn, maar ook als download (op alle consoles op dit moment: X360, PS3, Wii U, Vita en 3DS). Ik vind het positief dat mensen vast blijven houden aan bepaalde voordelen die de fysieke dragers traditioneel hebben weten te bieden, zoals de mogelijkheid tot doorverkopen. Het is alleen jammer dat Microsoft met hun nieuwe koers er vanaf ziet om dit ook mogelijk te maken voor de downloads (dit waren ze eerder wel van plan als ik het goed begrepen heb?) en dat Sony helemaal niets op dat vlak aangekondigd heeft. Voor de komende generatie maakt dat in principe nog weinig uit, omdat je nog de keuze voor fysieke dragers hebt, maar ik had toch graag gezien dat dit ook voor downloads een standaard feature zou worden. Als ze dat namelijk eenmaal ingevoerd hebben, dan is het lastiger om dat zomaar (bijv. de generatie erna) weer af te nemen. Nu accepteert iedereen maar dat downloads niet door te verkopen zijn. Ik kan me daarom voorstellen dat publishers hier stiekem blijer mee zijn als mensen steeds meer naar downloads overstappen. Ik merk zelf bijvoorbeeld dat ik op de Vita een redelijk aantal spellen als download koop, ondanks de restricties die dat met zich meebrengt. Op dit Vita heeft dat nog het voordeel van portability: lekker al je spellen bij de hand zonder met spellen te hoeven zeulen. Maar ook op de X360 en PS3 heb ik al een aantal spellen als download gekocht ipv op disc uit gemak en luiheid (niet naar de winkel hoeven :P). Ondanks dat ik mij niet geheel kon vinden in de keuzes die Microsoft maakte met betrekking tot spellen op disc, hoopte ik wel dat zij voor downloads de standaard zouden zetten wat betreft features die wij daar als consumenten van mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:17:
[...]

Relatief is wellicht niet het goede woord. Ik bedoel de aanname dat er een bepaalde strijd is gestreden, terwijl deze nog moet beginnen. Dit geneuzel nu is over een paar maanden vergeten.

Als 2 weken voor de launches opeens Rockstar een Ps4 of Xbox One versie aankondigt worden de kaarten ook opnieuw geschud. Er zullen de komende maanden van beide kanten nog goede en slechte berichten volgen die een impact kunnen hebben.
Een next gen LA Noir? Zal wel meevallen denk ik.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nioz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:16:
Nu accepteert iedereen maar dat downloads niet door te verkopen zijn. Ik kan me daarom voorstellen dat publishers hier stiekem blijer mee zijn als mensen steeds meer naar downloads overstappen. Ik merk zelf bijvoorbeeld dat ik op de Vita een redelijk aantal spellen als download koop, ondanks de restricties die dat met zich meebrengt. Op dit Vita heeft dat nog het voordeel van portability: lekker al je spellen bij de hand zonder met spellen te hoeven zeulen. Maar ook op de X360 en PS3 heb ik al een aantal spellen als download gekocht ipv op disc uit gemak en luiheid (niet naar de winkel hoeven :P). Ondanks dat ik mij niet geheel kon vinden in de keuzes die Microsoft maakte met betrekking tot spellen op disc, hoopte ik wel dat zij voor downloads de standaard zouden zetten wat betreft features die wij daar als consumenten van mogen verwachten.
Ben het met je eens. Daarop inhakend, een aantal media komen nu met artikelen over hoe nu verder en de onvermijdelijkheid van digital only in de toekomst. Sony en Microsoft moeten nu gaan plannen hoe ze de transitie in de toekomst naar digital only zo pijnloos mogelijk maken voor de consument.

Dit is wel een goed artikel (let wel, puur een mening van de auteur): http://www.polygon.com/20...r-game-ownership-policies

Weet iedereen nog hoe Valve met Steam is begonnen? Door Half-Life 2 enkel en alleen op dat platform beschikbaar te maken. Kan me nog herinneren hoe furieus de PC gamers waren destijds, dat was alweer 9 jaar geleden overigens. Maar kijk nu hoeveel enthousiasme er is over Steam, de prijzen van veel games, het geweldige Indie aanbod. Een win-win voor zowel de gamer als de developers en publishers.

Waarom zou Sony of Microsoft zelf niet zo beginnen? Breng een AAA 1st party game uit, voor een hele scherpe prijs (denk aan de nieuwe Halo of de volgende Naughty Dog game, voor tussen de 30 en 40 euro bijvoorbeeld) maar maak die alleen beschikbaar als digital download op PSN of XBL.

Dat zal wellicht in het begin veel klaagzang opleveren van het publiek maar omdat iedereen die game toch wel heel graag wil spelen en de prijs heel scherp is gaan mensen het toch aanschaffen. ik ben ervan overtuigd dat dit zich later zal terugbetalen en men het met meer 1st party games kan doen en later ook 3rd party games. Maar wel stapje voor stapje, anders krijg je hetzelfde fiasco zoals nu bij de XBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:24:
[...]
Weet iedereen nog hoe Valve met Steam is begonnen? Door Half-Life 2 enkel en alleen op dat platform beschikbaar te maken. Kan me nog herinneren hoe furieus de PC gamers waren destijds, dat was alweer 9 jaar geleden overigens. Maar kijk nu hoeveel enthousiasme er is over Steam, de prijzen van veel games, het geweldige Indie aanbod. Een win-win voor zowel de gamer als de developers en publishers.
Ja dat komt doordat de meeste mensen die steam haten op de PC naar de console zijn gegaan :) De enige reden dat ik het nog gebruik is nu voor de oculus rift, dat moet wel op de PC (voorlopig).

Steam is traag, bloated, wil zich continu updaten als je net even wil spelen, en de games zijn in de winkel veel goedkoper (tenzij ze toevallig eens een tijdelijke actie hebben op steam). Ze blijven ook veel langer duur, terwijl ze in de winkel veel sneller afgeprijsd worden. Verder doen ze ontzettend moeilijk over bijv. samenvoegen van accounts.

Reken maar dat als je alleen nog maar in de XBLA kan kopen, de games na een jaar nog steeds 59,99 kosten. Natuurlijk maken ze heel veel winst door de tussenhandel uit te sluiten, maar omdat ze geen concurrentie meer hebben kunnen ze alle winst opstrijken die ze maar willen.

Digital only is helemaal niet wenselijk en wellicht ook niet zo onvermijdelijk, dat is gisteren toch weer mooi even aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik weet niet over welke Steam jij het hebt maar Steam is erg populair geworden in de loop der jaren. Vergelijk de prijzen van nieuwe games daar eens met de winkelprijzen van fysieke media van 360 en PS3 games in de winkel. Wat te denken van de deep discount acties van Steam, waar vaak nieuwe games met 15 tot 50% korting worden aangeboden. No way dat je dat ooit gaat zien op consoles als men vast blijft houden aan fysieke media.

Weet je wat een verschrikkelijke afzetters ketens als GameStop en Game (UK) eigenlijk zijn? Ze leiden personeel op door aggresief mensen 2e hands exemplaren van games aan te smeren, omdat Gamestop daar gigantische winst mee maakt. Winst waar de uitgever en developer niets van terug ziet.

Ik kan je de volgende blogpost van Cliff Blezinski (voormalig Epic topman) erg aanbevelen en vooral ook de video die erin gelinked staat van TotalBiscuit, over used games. Ik vind dat zij het perfect verwoorden:

http://dudehugespeaks.tum...hts-on-this-whole-debacle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maar je begrijpt ook wel dat de prijzen van Steam nu concurrerend zijn omdat er nog concurrentie van gewone disc-based games is? Als we naar een situatie gaan waar retail gewoon non-existent is dan hebben Sony en MS voor hun consoles gewoon monopoly qua gameverkoop. Dat gaat qua prijzen echt niet leuk worden, dan krijg je echt geen steam prijzen meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:54:
Ik weet niet over welke Steam jij het hebt maar Steam is erg populair geworden in de loop der jaren. Vergelijk de prijzen van nieuwe games daar eens met de winkelprijzen van fysieke media van 360 en PS3 games in de winkel. Wat te denken van de deep discount acties van Steam, waar vaak nieuwe games met 15 tot 50% korting worden aangeboden. No way dat je dat ooit gaat zien op consoles als men vast blijft houden aan fysieke media.

Weet je wat een verschrikkelijke afzetters ketens als GameStop en Game (UK) eigenlijk zijn? Ze leiden personeel op door aggresief mensen 2e hands exemplaren van games aan te smeren, omdat Gamestop daar gigantische winst mee maakt. Winst waar de uitgever en developer niets van terug ziet.
Nouja, ik heb Steam sinds ik van de PC afgestapt ben natuurlijk niet meer gebruikt, dus mijn ervaring is van 2008 ofzoiets. Toen waren games echt duurder dan in de winkel en het updaten duurde eindeloos (en kon je niet overslaan als het begonnen was, zelfs niet voor singleplayer). Het klinkt alsof ze een hoop verbeterd hebben, dat kan best.

Maar wat ik van dit soort systemen vervelend vind is dat het een monopolie is. Je bent afhankelijk van de aanbieder en verder is er geen concurrentie. Op lange termijn kan dat nooit goed zijn voor de prijs en de voorwaarden. Waarom zou Microsoft de besparingen op distributie en tussenhandel doorgeven aan de klant als ze toch kunnen vragen wat ze willen? Er is dan niemand meer die onder de prijs kan gaan zitten.

Microsoft's store is trouwens ook een heel ander systeem dan bijv. de App Store van Apple die vaak wordt aangehaald als een succes van online verkoop. Maar daar zijn honderdduizenden onafhankelijke ontwikkelaars die de prijs bepalen en met elkaar concurreren, Apple heeft zelf geen invloed op de prijsstelling. Bij Microsoft wordt dat een handjevol grote uitgevers die onder elkaar en samen met MS de prijs van een nieuw spel bepalen zoals ze nu ook al doen (het is echt niet toevallig dat de adviesprijs altijd 59,99 is). Maar dan zonder de winkeliers die er nu nog mee lopen te stunten.

Edit: Net het artikel gelezen, maar de inruilwaarde ligt veel hoger en de verkoopwaarde van gebruikte games veel lager dan wat hij daar zegt. Wie zou er een gebruikte game kopen voor $55 als de nieuwe $60 kost? Wie verkoopt zijn splinternieuwe game voor $5?

Ik haal mijn nieuwe games op release dag voor rond de 45 euro op Amazon, ruil ze weer in (binnen een maand na release) voor 27 euro. Zij zetten ze dan weer op de plank voor een euro of 35 a 40. Echt woekerwinsten zijn dat ook niet. Game en HMV in Ierland zijn dan ook niet voor niets failliet gegaan. En ze hebben mij nog nooit een tweedehands game aangesmeerd als ik dat niet zelf uit de bak gevist had.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 20-06-2013 23:50 . Reden: Beetje ingekort en vergelijking met Apple toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bartjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:16:
Maar je begrijpt ook wel dat de prijzen van Steam nu concurrerend zijn omdat er nog concurrentie van gewone disc-based games is? Als we naar een situatie gaan waar retail gewoon non-existent is dan hebben Sony en MS voor hun consoles gewoon monopoly qua gameverkoop. Dat gaat qua prijzen echt niet leuk worden, dan krijg je echt geen steam prijzen meer :D
Je bedoeld disc-based PC games? Ben geen hele actieve PC gamer maar kopen veel mensen echt nog fysieke media voor PC games? Ik krijg de indruk dat steeds meer mensen kiezen voor het gemak van platformen als Steam en Origin.

Overigens verwacht ik niet dat prijzen bij digital-only ineens hoog zouden komen te liggen. Prijsbepaling lijken me in overleg te gaan met de publisher. Net als de deep discount acties van Steam (Summer en Winter sale) ook in overleg gaan met publishers.

Kijk, men kan ook kiezen om disc based games aan te houden maar dan verwacht ik dat het aanbod van bijvoorbeeld DLC en microtransacties in games ook toe zullen nemen. Simpelweg om het profitable te maken voor publishers, met name als het gaat om AAA games en het terugverdienen van de investeringskosten. Dat is ook een manier. Vooral wanneer 1 fysieke kopie van bijvoorbeeld CoD, Battlefield of FIFA bij meerdere mensen terecht komt, hetzij via uitlenen of 2e hands verkoop, waarbij de kans groot is dat er dus multiple DLC wordt aangeschaft op 1 fysiek exemplaar van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

GekkePrutser schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:17:
[...]

Edit: Net het artikel gelezen, maar de inruilwaarde ligt veel hoger en de verkoopwaarde van gebruikte games veel lager dan wat hij daar zegt. Wie zou er een gebruikte game kopen voor $55 als de nieuwe $60 kost? Wie verkoopt zijn splinternieuwe game voor $5?

Ik haal mijn nieuwe games op release dag voor rond de 45 euro op Amazon, ruil ze weer in (binnen een maand na release) voor 27 euro. Zij zetten ze dan weer op de plank voor een euro of 35 a 40. Echt woekerwinsten zijn dat ook niet. Game en HMV in Ierland zijn dan ook niet voor niets failliet gegaan.
Het schijnt bij Gamestop echt om grote verschillen te gaan v.w.b. de prijs waar ze used games inkopen en daarna weer verkopen. Hoewel het voorbeeld 55 en 60 euro wel erg overdreven is volgens mij.

Maar als je rondkijkt op hun site zie je dat je veel used games kunt kopen die inderdaad maar een paar dollar goedkoper zijn dan het nieuwe exemplaar. Als het personeel daar dan het gros van de klanten inderdaad weet te overtuigen om het 2e hands exemplaar aan te schaffen gaat er gigantisch veel geld naar Gamestop. Slim van hun maar eigenlijk van de zotte.

Zoals Amazon het doet is een stuk redelijker inderdaad maar blijkbaar doet Gamestop er erg goede zaken mee in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dat verklaard waarom ik de graphics van de diverse Thief demo's toch niet zo heel top notch vond:
http://www.ign.com/articl...nced-for-xbox-360-and-ps3

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!