Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

http://games.fok.nl/nieuw...us-rift-ondersteunen.html
De president van Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, is een groot fan van de Oculus Rift, een virtual reality headset speciaal gemaakt om mee te gamen. Daarbij werd ook gehint naar het feit dat PlayStation 4 de Oculus Rift zal gaan ondersteunen.

In een interview met Engadget vertelde Yoshida dat Sony Worldwide Studios een aantal Oculus Rift-devkits in bezit heeft, en dat hij ze geweldig vind. 'I love it', zei Yoshida over de Oculus Rift. Op de vraag of PlayStation 4 de Oculus Rift zal ondersteunen zei hij: "No, it doesn't". Althans, nog niet op dit moment,

Toen de interviewer vroeg of de PlayStation 4 in de toekomst de Oculus Rift zal ondersteunen, antwoordde Yoshida met "No comment", terwijl hij een immens grote glimlach op zijn gezicht had. Hopelijk kunnen we hier dus binnenkort een officiële aankondiging over verwachten.

Tevens is deze week een HD-versie van de Oculus Rift-devkit uitgekomen, met de zelfde resolutie als de consumentenversie, met meer dan twee keer zovel pixels dan de huidige devkit. Binnenkort kun je van ondergetekende een hands-on verwachten over de Oculus Rift, want een tijdje terug kreeg ik de mogelijkheid om de Rift uit te proberen op school. Stay tuned!
Had ik niet eerder gelezen, ook wel cool als ze dat uiteindelijk implementeren. Vind de rift erg interessant maakt het gamen een stuk leuker imo.

http://games.fok.nl/nieuw...e-generatie-consoles.html
Volgens Hideo Kojima gaat de PlayStation 4- en Xbox One-versie van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain er mooier uitzien dan de E3-trailer die tijdens de Microsoft persconferentie werd getoond.

Op dit moment probeert Kojima, met de Fox Engine, eerst het maximale uit de huidige generatie consoles te halen. Vanuit daar wilt de ontwikkelaar kijken hoever ze de game kunnen opkrikken met de hardware van nextgen-consoles.

“Once we start going into development for next-generation we’re definitely looking for something better than [what] we have shown today”, aldus Hideo Kojima.
Ha, nog mooier? Vond de E3 footage al erg overtuigend en indrukwekkend! Als dat al uit de oude consoles geperst kon worden wat zullen ze dan straks laten zien?

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpiefox op 13-06-2013 15:23 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Eerst zien dan geloven :) Voorlopig staat er ook nog geen datum vast voor de consumenten versie van de Rift, dus dat is sowieso nog even wachten.
Wel cool dat Yoshida er in ieder geval interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
PC heeft amper support voor dat ding, daar kan nog met wat software dat ding werkend worden gekregen, kans dat je grote support krijgt op een console.. bar klein.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:19
Komt omdat een spel eigenlijk van het begin af aan rekening moet houden met de headset. Het is lastig om achteraf nog support ervoor in te bouwen. Als de ps4 spellen krijgt die van het begin af aan zouden worden ontwikkeld om met de rift om te gaan komt dat wel goed. Maar ja, "als".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:21:

[...]

Had ik niet eerder gelezen, ook wel cool als ze dat uiteindelijk implementeren. Vind de rift erg interessant maakt het gamen een stuk leuker imo.

[...]
Van de vier mensen die hier op kantoor nog geen 5 minuten met dat ding op hun kop hebben gezeten, waren er 3 misselijk. Bij mij was het zelfs zo erg dat ik er 3 uur last van heb gehad. Er moet dus lijkt me nog een hoop gebeuren voordat zo'n ding 'fijn' is om een uurtje mee te gamen.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, mensen klagen ook over misselijkheid met een 3D film. Ik heb er echt geen last van. Lijkt we erg tof.

Wat mij alleen tegenstaat is dat ik geen idee heb wat er "buiten" allemaal gebeurt. Voor hetzelfde geld gaan er 3 maten in hun nakie naast je staan om op de foto te gaan. Weet jij veel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
bram1984 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:48:
Tja, mensen klagen ook over misselijkheid met een 3D film. Ik heb er echt geen last van. Lijkt we erg tof.

Wat mij alleen tegenstaat is dat ik geen idee heb wat er "buiten" allemaal gebeurt. Voor hetzelfde geld gaan er 3 maten in hun nakie naast je staan om op de foto te gaan. Weet jij veel. :P
Ik heb nooit last bij 3D-films. Vroeger (20 jaar geleden) had ik last van wagenziekte. Nu word ik af en toe misselijk als ik lang shooters speel (vooral op grote schermen >27"). Een van mijn collega's speelt regelmatig shooters zonder problemen, maar werd ook nu binnen 5 minuten misselijk. Het is dus wel een stukje heftiger dan een 3D-film. Je lichaam volgt gewoon niet wat je zintuigen binnen krijgen. Niet bewegen, wel denken dat je beweegt. Dat is echt killing.

Maar verder prima om iedereen dit voor zichzelf te laten ervaren. Bij mij heeft dit voorlopig nog geen toekomst.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het is niet hetzelfde als een 3D film zien in de cinema. Het gaat om volledige immersie, waarbij je alleen het beeld te zien krijgt dat 1:1 meebeweegt met de bewegingen van je hoofd terwijl je andere bewegingen doet met je gamepad. Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die daar NIET misselijk van worden.

Dit soort dingen kunnen waarschijnlijk wel helpen aangezien het om een extreme vorm van wagenziekte gaat :p.
Reken er in ieder geval niet te hard op dat dit naar de ps4 komt: Games moeten ervoor gemaakt zijn. Als er 1 ding is dat we geleerd hebben van de Doom3/TF2 Oculus rift builds is dat het achteraf toevoegen van de Rift verre van ideaal is..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:26

PBP

EA: Online Passes "are dead".
EA labels president Frank Gibeau has said the firm nixing Online Pass had nothing to do with Xbox One’s digital rights management system. Speaking with Joystiq at E3, Gibeau said the Online Pass program has been “deep-sixed” and is “at the bottom of the Mariana Trench.”

“We’re not crafting a strategy to bring [Online Pass] back, you will not input codes to unlock your game, it’s not going to happen,” he said, even referring to the Online Pass program at one point as “flat out dumb.”

“The amount of money that we made, it didn’t replace the amount of frustration we put on our customers and it didn’t offset the reputation damage it caused the company,” he continued. “So we said ‘it’s not worth it,’ and so the idea was, look, ‘don’t do stuff like that anymore.’”

Gibeau said the opportunity to “to wipe the slate clean” came about under current interim CEO Larry Probst.

He went on to use FIFA Ultimate Team as an example of continuing to make money off “legitimate” customers who purchase DLC.

“Look, they own it, they bought the disc and it’s theirs. They have a legitimate right for not doing anything illegal,” he said. “If we want to be progressive about it, we will make online services available to them that if they want to buy they can, but they don’t have to. At least that way we participate in some monetization. The reputational damage [Online Pass] was causing us was in excess of the dollars we were making.

“At the end of the day, we’re not going to replace [Online Pass]. It’s not coming back. It’s dead.”
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:09
Op psx-sense.nl staat ook een mooi artikel over de PS4 en XBone:
http://www.psx-sense.nl/1...rm-always-online-en-meer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat echt dat als je bv in Engeland een game besteld (wat ik een paar keer heb gedaan omdat ze hier niet meer verkrijgbaar waren) dat je de game dan niet kunt spelen op een X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Geschreven door PSX, beetje rooskleurig als je het mij vraagt.

Dat ze nu serieus Sim City en D3 gaan vergelijken met de X1? Het gaat om een 1x 24u check tegen een 100% online principe.. behoorlijk verschil. Laten we anders WoW met X1 vergelijken, WoW moet ook aways online zijn, wat een onzin zeg :/

Maargoed, ze pakken aannames van Sony en 'zo lees ik het' van MS, wacht gewoon tot dat ding in de winkels ligt.. vergelijkt iets makkelijker.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 11:50
SinergyX schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:32:
Geschreven door PSX, beetje rooskleurig als je het mij vraagt.

Dat ze nu serieus Sim City en D3 gaan vergelijken met de X1? Het gaat om een 1x 24u check tegen een 100% online principe.. behoorlijk verschil. Laten we anders WoW met X1 vergelijken, WoW moet ook aways online zijn, wat een onzin zeg :/

Maargoed, ze pakken aannames van Sony en 'zo lees ik het' van MS, wacht gewoon tot dat ding in de winkels ligt.. vergelijkt iets makkelijker.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de cloud bij de Xbox One ook 'kan' worden gebruikt voor berekeningen in games. Ik weet niet exact waar en hoe, dus kan geen bron geven, maar dat verhaal hebben we vaker gehoord (Simcity...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kunnen ze allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zingo schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:37:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de cloud bij de Xbox One ook 'kan' worden gebruikt voor berekeningen in games. Ik weet niet exact waar en hoe, dus kan geen bron geven, maar dat verhaal hebben we vaker gehoord (Simcity...)
Forza 5 maakt gebruik van de cloud. Weet echter niet of dat bij elk onderdeel van de game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:43:
[...]

Forza 5 maakt gebruik van de cloud. Weet echter niet of dat bij elk onderdeel van de game is.
De AI komt dan toch uit de cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:17:
[...]

Klopt dat echt dat als je bv in Engeland een game besteld (wat ik een paar keer heb gedaan omdat ze hier niet meer verkrijgbaar waren) dat je de game dan niet kunt spelen op een X1?
Daar is echt helemaal niets over bekend. Microsoft heeft gezegd dat er een regiocodering komt. Maar Europa kan 1 regio zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Bij FM werd er verteld dat de cloud de AI van jou en je vrienden gaat berekenen, op basis van jouw rijgedrag. Aannemelijk wordt dan dat jij 1x per (insert periode) de nieuwe AI binnenkrijgt en deze tijdens de race gewoon zo blijft. Lijkt me dat als je geen verbinding hebt, FM gewoon zijn stock AI erbij pakt.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 13-06-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet beter of het is in ieder geval bij die "B-spec variant", de rest weet ik niet want er is nog niet zoveel bekend van Forza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Lol, dit is pretty huge: een Youtube channel met 1,012,594 subscribers die allemaal gratis series maken, lijken van Xbox naar PS4 over te gaan stappen.
Even wat background: ze zijn de makers van oa. The Online Gamer, een bekende online webserie over een zeer fanatieke CoD gamer zonder manieren. Telkens werd de Xbox 360 gebruikt en nooit werd de PS3 vernoemd.

Ik dacht eerlijk gezegd dat die stiekem een partnership met MS hadden, en dus nu de Xbox One zouden aanprijzen. Maar ze houden nu interviews en ze tonen duidelijk dat de meeste mensen de kant van Playstation kiezen.
Ben benieuwd of in de komende seizoenen nog steeds de Xbox gebruikt wordt, of men naar Playstation overstapt als "console van die fanatieke CoD gamer".

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zMPMgvCJGOw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:47:
Weet niet beter of het is in ieder geval bij die "B-spec variant", de rest weet ik niet want er is nog niet zoveel bekend van Forza.
Zover ik de presentatie heb gezien, is het een soort van 'online variant' van jou, die kan racen tegen je vrienden wanneer zij een race rijden. Hij leert van races die jij zelf online/campain rijd, zodat hij steeds meer als jou gaat rijden. Wel is het B-spec principe hetzelfde, als jouw virtuele versie tegen anderen heeft gereden, je een beetje reward krijgt als je weer inlogt.

Zoals ik het dus begrijp, geen treintje rijden op de baan, maar gewoon elk agressief op basis van de 'persoon' die dus achter die 'drivatar' zit.

edit, aardige uitleg hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit vat het wel mooi samen ja. InsideGamer heeft 3 items geplaatst met 5 redenen waarom een PS4, X1 of Wii U te kopen.

http://www.insidegamer.nl...-om-een-xbox-one-te-kopen

Bij X1 zijn 3 van de redenen:

Uitstekende controller (ook als third party beschikbaar op de consoles van Sony en geen touchpad)
Games die data vanuit de cloud gebruiken (is ook al door Sony bevestigd)

En de mooiste:
Futuristische onderzetter

De Xbox One is groot, vierkant en… plat. En ja, dat is een meerwaarde. Want ook al is het ding kolossaal, doordat je er dingen op kunt plaatsen gaat er netto toch minder ruimte verloren. Controllers kun je na het spelen gewoon op het apparaat leggen en je kunt zelfs de PlayStation 4 moeiteloos kwijt bovenop de Xbox One! Helaas is het apparaat net tien centimeter te smal om een PS4 én een Wii U kwijt te kunnen. Maar ja, je kunt natuurlijk niet alles hebben.
De enige twee valide redenen die ze noemen zijn verplicht Kinect (optioneel vind ik dus een stuk positiever) en de games (alleen hier kan ik me in vinden, hoewel dit smaakafhankelijk is).

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 14-06-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Insidegamer volg ik al lang niet meer, die zijn zo ongelofelijk biased geworden. Elke xbox-redacteur die ze aannemen zijn allemaal van die watjes en als die eens een punt hebben dan schoffelen ze dat lekker onderuit.

Hier trouwens nog een interessant interview met een Microsoft gast die volgens mij zonder persvoorlichter erbij stond te praten en stelt dat de Xbox One de steam voor de consoles gaat worden:
http://pastebin.com/uCmdh9jB

>The thing is we suck at telling the story. The whole point of the DRM switch from disc based to cloud based is to kill disc swapping, scratched discs, bringing discs to friends house, trade-ins for shit value with nothign going back to developers, and high game costs. If you want games cheaper then 59.99, you have to limit used games somehow. Steam's model requires a limited used game model.

>The thing is, the DRM is really really similar to steam... You can login anywhere and play your games, anyone in your house can play with the family xbox. The only diff is steam you have to sign in before playing, and Xbox does it automatically at night for you (once per 24 hours)

>It's a long tail strategy, just like steam. Steam had it's growing pains at the beginning with all it's drm shit as well. [...] For digital downloads steam had no real competition at the time, they were competing against boxed sales. At the time people were pretty irate about steam, (on 4chan too...) It was only once they had a digital marketplace with DRM that was locked down to prevent sharing that they could do super discounted shit.

>Think about it, on steam you get a game for the true cost of the game, 5$-30$. On a console you have to pay for that PLUS any additional licenses for when you sell / trade / borrow / etc. If the developer / publisher can't get it on additional licenses (like steam), then they charge the first person more. [...] If we say "Hey publishers, you limit game to 39.99, we ensure every license transfer you get 10$, gamestop gets 20$" that is a decent model... Microsoft gets a license fee on first and subsequent game purchases, compared to just first now? That's a revenue increase.

>Competition is the best man, it helps drive both to new heights. See technology from the Cold War. If we had no USSR, we'd be way worse off today. TLDR: Bring it on Steam :)

>Yeah we passed that around the office at Xbox. Most of us were like "Well played Sony, Well played". That being said they are just riding the hype train of ZOMG THEY ARE TRYING TO FUCK US FOR NO REASON. Without actually thinking about how convienent it would be for the majority of the time to not find that disc your brother didn't put back... [...] just simpleminded people not seeing the bigger picture. Some PS4 viral team made them all "U TOOK R DISCS" and they hiveminded.

>Everyone and their mother complains about how gamestop fucks them on their trade ins, getting 5$ for their used games. We come in trying to find a way to take money out of gamestop, and put some in developers and get you possibly cheaper games and everyone bitches at MS. Well, if you want the @#$@ing from Gamestop, go play PS4.

>The goal is to move to digital downloads, but Gamestop, Walmart, Target, Amazon are KIND OF FUCKING ENTRENCHED in the industry. They have a lot of power, and the shift has to be gradual. Long term goal is steam for consoles. [...] If you always want to stay with what you have, then keep current consoles, or a PS4. We're TRYING to move the industry forwards towards digital distribution... it'sa bumpy road

>Publishers have enourmous power. Microsoft is trying to balance between consumer delight, and publisher wishes. If we cave to far in either direction you have a non-starting product. WiiU goes too far to consumer, you have no 3rd party support to shake a stick at. PS4 is status-quo. XB1 is trying to push some things, at the expense of others. We have a vision, we'll see if it works in the coming years

>Living room transformation. We want to own the living room. Every living room TV with an XBox on input one. It's the thing that gives the signal to your TV, everything is secondary. The future, where games, TV, internet telephony, all that shit happens magically on some huge ass screen with hand / voice gestures... That's our goal.

>Google TV + PS4 + Minority report level gestures, that combined with a sick second screen experience (which is really hot for TV, I know I know.. tv tv tv tv tv... but it's fucking sick when you have it). Games will be the same, there are more exclusives to MS then PS atm, and Kinect 2 makes Kinect 1 look like a childs toy.

>By default it's on, listening for "Xbox On". You can turn it off tho, and turn the console like OFF off. OFF off is required for Germany / other countries that require it (no vampire appliances) [...] It has to be plugged in for the console to post. You can turn off everything it does from the settings. Think of it like airplane mode for the iPhone. You can't just unplug the cellular radio, but you can turn it off.

>Instead of 10mins, is 24hrs for your console [ik gok dat dit over always on gaat], and 1 or 2 at a friends house. Really the majority of people have a speck of internet at least once a day. And if you don't. Don't buy an Xbox 1. Just like if you didn't have a broadband connection don't get Live, and if you don't have an HDTV the 360 isn't that great for you either. New tech, new req. This allows us to do cool shit when we can assume things like you have a kinect, you have internet, etc.

>Current plan is basically you're fucked after 24 hours. Yeah... I know. Kind of sucks. I believe they will probably revist the time period and / or find a diff way to "call in" to ensure you haven't sold your license to gamestop or something... but there is no plan YET. I'm hoping the change it, but I don't work on that so I don't have much influence there /sigh

>If the power goes out you ain't playing shit. I'm assuming you mean the internet goes out but you have power for TV and Xbox. Yes, You're fucked for single player games. Again, that's the PoR (Plan of record), but I expect it to change after the e3 clusterfuck

>What fee? There is no fee to play your games at your friends house. Never has, never will. Even x360 digital downloads could do that.

>The cloud capabilities is the shit they like the most. We basically made a huge cloud compute shit and made it free. What people are doing with it is kind of cool. THe original intention was to get all the Multiplayer servers not requiring 3rd party costs (Like EA shutting down game servers to cut costs), as well as taking all the games that servers hosted by the clients (Halo, etc), and have all that compute done in the cloud allowing more CPU cycles for gameplay. That will really expand what developers can do. Anything that doesn't need per frame calculation and can handle 100ms delays can be shifted to the cloud. That's huge.

>SmartGlass + IE is going to be pretty freaking sweet. 1 finger cursor, 2 finger direct manip. Basically if you think of a laptop trackpad where your phone/ slate is the trackpad and the monitor is your TV... it's that. The tech is there, just needs to be applied. There is some really cool shit going on with Petra + controllers that pairs people with controllers. So if person with controller two trades controlers with controller 1, their profiles magically switch. It's sick. What does this matter? Now if you lean left/right it knows which person is leaning, even if 4 people are all int he same room. It's awesome.

>New service using Azure for cloud compute. Allows developers to not use clients for hosting multiplayer servers, or other tasks that do not require per frame calcuations. It's pretty sweet.

>Honestly, if you care about anything other then pure games AT ALL. Xbox 1 > PS4. If all you do is play games, and nothing else, PS4.

This was all from the Microsoft engineer that was on /b/ last night.

>It's not worth my time to prove it, or risk my Job. I work in Studio A, 40th ave in Redmond, Wa. The thai place in the studio cafeteria has double punch wednesdays. Go ahead and call them and verify if you want.
Vooral dat ie stelt dat games mogelijk veel goedkoper kunnen worden omdat ze niet meer rekening hoeven te houden bij doorverkoop lijkt me erg interessant :)

[ Voor 86% gewijzigd door Martinspire op 14-06-2013 12:48 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Martinspire schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:47:
Insidegamer volg ik al lang niet meer, die zijn zo ongelofelijk biased geworden. Elke xbox-redacteur die ze aannemen zijn allemaal van die watjes en als die eens een punt hebben dan schoffelen ze dat lekker onderuit.

Hier trouwens nog een interessant interview met een Microsoft gast die volgens mij zonder persvoorlichter erbij stond te praten en stelt dat de Xbox One de steam voor de consoles gaat worden:

[...]

Vooral dat ie stelt dat games mogelijk veel goedkoper kunnen worden omdat ze niet meer rekening hoeven te houden bij doorverkoop lijkt me erg interessant :)
Met steam kan ik mijn games gewoon offline spelen, al zit ik in de rimboe. Dus soort van paranoid steam wordt het...Besides, Ps+ en xbox live hebben toch ook om de haverklap kortingen. Dat van games goedkoper maken lijkt me sterk, eerst zien dan geloven.

Ms Moet ff wat meer info geven over het family gebeuren. Kan je met 2 personen tegelijkertijd een game spelen etc? Dat zou ze mooie Pr opleveren. Maar denk dat ze er zelf nog niet helemaal over uit zijn en daarom nog niet echt erop focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen: vul jij deze lijst eens aan met wat goede valide punten. Ik kan me niks bedenken, vandaar dat ik het typisch vind dat ze het formaat notabene gaan noemen.

En verder: hoe gaan ze dit soort zaken uitleggen aan fysieke winkels en webshops? Beetje wishfull thinking om te denken dat ze AAA titels voor € 40,- op Live weg gaan zetten. En als het toch zo is: eindelijk een dik pluspunt voor de X1. Maar aan de andere kant: uitgevers brengen games uit voor beide consoles, dus het lijkt me zeer zeer sterk dat je met een X1 ineens veel minder betaalt voor dezelfde game, maar goed.

Verder begrijp ik (of eigenlijk ook weer wel) die focus op het via de cloud spelen van games bij anderen niet zo heel erg. Toffe gimmik hoor, daar niet van. Maar is het nu dan echt zo slecht geregeld? Is het echt zoveel gevraagd om je disc mee te nemen of in je console te schuiven. Sterker nog: doe mij (en ik vermoed velen met mij) maar gewoon een fonkelnieuwe game in een mooi doosje met een glimmende seal eromheen, die je uit een bubbeltjesenvelop kan trekken. Mooi toch.

Ook een leuke feature is het op afstand spelen van een game uit de library van een vriend, maar om nu te zeggen dat dit de mensen aan het twijfelen moet gaan brengen, ik kan het me niet voorstellen.

[ Voor 52% gewijzigd door bram1984 op 14-06-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

http://pastebin.com/uCmdh9jB

>The thing is we suck at telling the story. The whole point of the DRM switch from disc based to cloud based is to kill disc swapping, scratched discs, bringing discs to friends house, trade-ins for shit value with nothign going back to developers, and high game costs. If you want games cheaper then 59.99, you have to limit used games somehow. Steam's model requires a limited used game model.
Eerst zien dan geloven, op de PC kosten fysieke games ook allang niet meer 60euro, dus hoezo kunnen ze pas goedkoper worden wanneer ze online beschikbaar zijn?
>The thing is, the DRM is really really similar to steam... You can login anywhere and play your games, anyone in your house can play with the family xbox. The only diff is steam you have to sign in before playing, and Xbox does it automatically at night for you (once per 24 hours)
Met steam kan ik offline games spelen, ik hoef nooit in te loggen als ik dat niet wil. Dus nee niet hetzelfde gewoon kutter en dat is waar veel mensen een pest hekel aan hebben gekregen. Dat hele valideren als je offline wilt spelen
>It's a long tail strategy, just like steam. Steam had it's growing pains at the beginning with all it's drm shit as well. [...] For digital downloads steam had no real competition at the time, they were competing against boxed sales. At the time people were pretty irate about steam, (on 4chan too...) It was only once they had a digital marketplace with DRM that was locked down to prevent sharing that they could do super discounted shit.
Playstation+ Heeft veel aanbiedingen en acties daar is geen vDRM voor nodig dus onzin.
>Think about it, on steam you get a game for the true cost of the game, 5$-30$. On a console you have to pay for that PLUS any additional licenses for when you sell / trade / borrow / etc. If the developer / publisher can't get it on additional licenses (like steam), then they charge the first person more. [...] If we say "Hey publishers, you limit game to 39.99, we ensure every license transfer you get 10$, gamestop gets 20$" that is a decent model... Microsoft gets a license fee on first and subsequent game purchases, compared to just first now? That's a revenue increase.
Maakt het beter voor de publishers etc, maakt het kutter voor de gebruikers.
>Competition is the best man, it helps drive both to new heights. See technology from the Cold War. If we had no USSR, we'd be way worse off today. TLDR: Bring it on Steam
Uh, steam als competition zien? Het is een hele andere markt, PC's (graphics/specs) zijn de concurrent voor de Xbone niet het digitale distributie platform ervoor?
>Yeah we passed that around the office at Xbox. Most of us were like "Well played Sony, Well played". That being said they are just riding the hype train of ZOMG THEY ARE TRYING TO FUCK US FOR NO REASON. Without actually thinking about how convienent it would be for the majority of the time to not find that disc your brother didn't put back... [...] just simpleminded people not seeing the bigger picture. Some PS4 viral team made them all "U TOOK R DISCS" and they hiveminded.
Arrogante kut houding, dus iedereen die het er niet mee eens is, is een drone en hiveminded? Net zoals de windows 8 startknop zeker, iedereen wou dat ene knopje hebben maar MS weigerde. En wat zagen ze..zelfs na een jaar gebruikt het grootste gedeelde de desktopmode en installeren ze een startknop. Jaja Ms weet het beter. Arrogante zak. Ik denk wel voor mezelf, dat hoeven anderen niet te doen.
>Everyone and their mother complains about how gamestop fucks them on their trade ins, getting 5$ for their used games. We come in trying to find a way to take money out of gamestop, and put some in developers and get you possibly cheaper games and everyone bitches at MS. Well, if you want the @#$@ing from Gamestop, go play PS4.
Waarschijnlijk vonden de meeste dus zelfs het gamestop "genaai" beter dan dat fiasco van een systeem dat MS heeft geintroduceerd, zegt genoeg toch. En Jup Ps4 zullen we zeker doen.
>The goal is to move to digital downloads, but Gamestop, Walmart, Target, Amazon are KIND OF FUCKING ENTRENCHED in the industry. They have a lot of power, and the shift has to be gradual. Long term goal is steam for consoles. [...] If you always want to stay with what you have, then keep current consoles, or a PS4. We're TRYING to move the industry forwards towards digital distribution... it'sa bumpy road
Digital distribution kan je ook regelen zonder een Nazi regime in te stellen.
>Publishers have enourmous power. Microsoft is trying to balance between consumer delight, and publisher wishes. If we cave to far in either direction you have a non-starting product. WiiU goes too far to consumer, you have no 3rd party support to shake a stick at. PS4 is status-quo. XB1 is trying to push some things, at the expense of others. We have a vision, we'll see if it works in the coming years

>Living room transformation. We want to own the living room. Every living room TV with an XBox on input one. It's the thing that gives the signal to your TV, everything is secondary. The future, where games, TV, internet telephony, all that shit happens magically on some huge ass screen with hand / voice gestures... That's our goal.
Mooie praatjes, ik wil ook wereld vrede en koude kern energie..
>Google TV + PS4 + Minority report level gestures, that combined with a sick second screen experience (which is really hot for TV, I know I know.. tv tv tv tv tv... but it's fucking sick when you have it). Games will be the same, there are more exclusives to MS then PS atm, and Kinect 2 makes Kinect 1 look like a childs toy.
Jup, de Awesome kinect waar bijna niemand om vraagt en die je nu door je strot geduwd wordt. Dat de devs het dope vinden leuk maar waarom forceren.
>By default it's on, listening for "Xbox On". You can turn it off tho, and turn the console like OFF off. OFF off is required for Germany / other countries that require it (no vampire appliances) [...] It has to be plugged in for the console to post. You can turn off everything it does from the settings. Think of it like airplane mode for the iPhone. You can't just unplug the cellular radio, but you can turn it off.
Je kan het uitzetten dus devs moeten er sowieso vanuit gaan dat de Kinect niet altijd aan staat! Dan mag ik hem toch ook gwoon los koppelen? Nog steeds geen duidelijk antwoord waarom dat ding aangesloten moet zijn
>Instead of 10mins, is 24hrs for your console [ik gok dat dit over always on gaat], and 1 or 2 at a friends house. Really the majority of people have a speck of internet at least once a day. And if you don't. Don't buy an Xbox 1. Just like if you didn't have a broadband connection don't get Live, and if you don't have an HDTV the 360 isn't that great for you either. New tech, new req. This allows us to do cool shit when we can assume things like you have a kinect, you have internet, etc.
OF je zorgt ervoor dat het allebei kan? Online spelen = Inchecken, Offline spelen = Doe je ding dont care. Maar goed, je zou maar eens doen waar consumenten om vragen he.
>Current plan is basically you're fucked after 24 hours. Yeah... I know. Kind of sucks. I believe they will probably revist the time period and / or find a diff way to "call in" to ensure you haven't sold your license to gamestop or something... but there is no plan YET. I'm hoping the change it, but I don't work on that so I don't have much influence there /sigh

>If the power goes out you ain't playing shit. I'm assuming you mean the internet goes out but you have power for TV and Xbox. Yes, You're fucked for single player games. Again, that's the PoR (Plan of record), but I expect it to change after the e3 clusterfuck
e3 cluster fuck..waarom gaat er dan geowon geen lampje branden dat je CONSUMERS wat anders willen?
En voor de rest nog meer "als dit als dat, denk dit denk dat"
>What fee? There is no fee to play your games at your friends house. Never has, never will. Even x360 digital downloads could do that.
Doh, dat zou er nog bij moeten komen. konden ze gelijk de deuren sluiten.
>The cloud capabilities is the shit they like the most. We basically made a huge cloud compute shit and made it free. What people are doing with it is kind of cool. THe original intention was to get all the Multiplayer servers not requiring 3rd party costs (Like EA shutting down game servers to cut costs), as well as taking all the games that servers hosted by the clients (Halo, etc), and have all that compute done in the cloud allowing more CPU cycles for gameplay. That will really expand what developers can do. Anything that doesn't need per frame calculation and can handle 100ms delays can be shifted to the cloud. That's huge.

>SmartGlass + IE is going to be pretty freaking sweet. 1 finger cursor, 2 finger direct manip. Basically if you think of a laptop trackpad where your phone/ slate is the trackpad and the monitor is your TV... it's that. The tech is there, just needs to be applied. There is some really cool shit going on with Petra + controllers that pairs people with controllers. So if person with controller two trades controlers with controller 1, their profiles magically switch. It's sick. What does this matter? Now if you lean left/right it knows which person is leaning, even if 4 people are all int he same room. It's awesome.

>New service using Azure for cloud compute. Allows developers to not use clients for hosting multiplayer servers, or other tasks that do not require per frame calcuations. It's pretty sweet.

>Honestly, if you care about anything other then pure games AT ALL. Xbox 1 > PS4. If all you do is play games, and nothing else, PS4.

This was all from the Microsoft engineer that was on /b/ last night.

>It's not worth my time to prove it, or risk my Job. I work in Studio A, 40th ave in Redmond, Wa. The thai place in the studio cafeteria has double punch wednesdays. Go ahead and call them and verify if you want.
Allemaal random geblaat, geen idee hoe het nog gaat uitpakken de cloud heeft potentie maar moeten nog maar zien wat het in de praktijk gaat doen.

Vind het maar een vaag stukje tekst, en doet MS geen goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flink verschil dit. :)

Nu heb ik geen moeite met de DS, maar dit ziet er toch wel beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR38lQRXB9Fn0K5pHqeWaS8A-cRloQu93tWwlDB3622GDGmHnHDbg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aWZQ2x3_700b.jpg

Zo kan je het ook bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

http://games.fok.nl/nieuw...-e3-demo-s-waren-nep.html
Een aantal Xbox One-demo's op de E3 draaiden mogelijk op high-end pc-hardware. Foto's onthullen dat tenminste LocoCycle op een Nvdia GTX 780-videokaart draaide. Een dergelijke grafische kaart is grofweg vier keer krachtiger dan de hardware van de Xbox One.

Perer Moore, COO van EA, zei al in een interview met Geoff Keighley dat een aantal EA-demo's niet op console-hardware werden getoond. De pc-hardware waarop het draaide zou volgens Moore vergelijkbaar zijn met de specs van de consoles. Xbox One-hardware draait echter op AMD-kaarten, waardoor het gebruik van Nvidia-kaarten extra pikant is.

Mogelijk zijn de graphics van een aantal Xbox One-games die tijdens de E3 getoond werden dus niet representatief voor hoe het er straks echt uit gaat zien. Dit is uiteraard speculatief.

Jonathan Blow, ontwikkelaar van de The Witness voor PS4 en pc, zei op twitter dat zijn game op een echte PS4-devkit draaide. Volgens hem zouden andere PS4-games ook gewoon op devkits gespeeld zijn. (wij van WC eend...)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/dd4b9ae88982ca94df77ff58495d94f4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 15-06-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:04
Oh oh Microsoft, hoe een imago in een paar weken afgebroken kan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lococycle is niet een game die bepaald high-end hardware nodig heeft. Een game die niet alleen naar de X1 maar ook naar de X360 komt (waarbij het waarschijnlijk grafisch ook nog een slechte X360 titel is)

Als dit nou bij een game als Forza 5 was uitgelekt, ok...

Maar een developer die zijn game toond, sinds wanneer moet dat altijd 100% eindhardware zijn van een console die nog uit moet komen? Dat we volgend jaar zoiets meemaken is niet netjes, maar nu kan dat toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Mjah, het doet vragen opdoen van hoe representatief zijn de graphics die we nu hebben gezien voor het eind product? Als MS games laat zien die op veel betere hardware draaien dan kan dat straks alleen maar minder worden. En wat jij zegt is ook niet echt logisch, een game die grafisch niet next gen is en op de x360 uitkomt zou je toch juist makkelijk op de "mindere" hardware kunnen laten draaien...waarom dan toch op een pc met top-end hardware.

Ach ja, we zullen het allemaal wel zien i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Watchdog demo draaide toch ook op een PC? Wat is daar nu zo bijzonder aan, veel games hebben dit in het verleden gedaan. Iets met spijkers en laag water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verplicht leesvoer: http://www.neowin.net/new...softs-xbox-one-intentions

Op bepaalde vlakken kan ik MS nu wel volgen.
Tenminste als klopt wat hierin staat: dat ze het model van het succesrijke Steam willen nastreven: het volledig inzetten op digitale distributie + meer geld dat naar de developers stroomt ipv naar de retail stores + het verlagen van de prijzen zoals Steam doet (na 6 maand dalen AAA titles al snel in prijs, en daarnaast heb je de Steam Sales om de zoveel maanden).

Vooral als dat laatste lukt, lijkt het dat MS wel slim was om heel dit systeem in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ja, dat is al een paar keer langsgekomen.
Ik wil toch eerst die lagere prijzen wel eens zien, voordat ik het geloof. Deze engineer loopt flink te speculeren. Ook over de 24uurs check, waarvan hij denkt dat het zal veranderen, om vervolgens toe te geven dat er nog helemaal geen plannen voor verandering zijn. Wat betreft de vergelijking met Steam: Steam is toch anders dan het systeem van Microsoft. Steam hoeft ook geen retailers blij te houden. PC spellen zijn overigens sowieso al goedkoper dan console spellen, niet alleen op Steam, maar ook in de winkel.
Het kan uiteraard, en het is makkelijk te bewijzen: gewoon even afwachten wat de prijzen van de spellen straks zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Asgaro schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:55:

Tenminste als klopt wat hierin staat: dat ze het model van het succesrijke Steam willen nastreven: het volledig inzetten op digitale distributie + meer geld dat naar de developers stroomt ipv naar de retail stores + het verlagen van de prijzen zoals Steam doet (na 6 maand dalen AAA titles al snel in prijs, en daarnaast heb je de Steam Sales om de zoveel maanden).

Vooral als dat laatste lukt, lijkt het dat MS wel slim was om heel dit systeem in te voeren.
Slim om dit systeem in te voeren? Ik heb geen xbox om te vergelijken maar op PSN zit dit systeem toch al in? Je kan daar online games kopen die je niet kan doorverkopen. Wat is steam nog meer dan dat? Als je dan online de games goedkoper aanbiedt zullen de mensen die daar wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik zie de voordelen van het digital only system (en de bijbehorende DRM eisen), maar ik vind wat Microsoft met de cloud doet wel jammer. Ze hebben al aangegeven dat Xbox titels die van de 'Xbox Cloud' gebruikmaken, always-online zijn - waaronder dus vrijwel alle Xbox exclusives, zoals Forza 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:55:

Ze hebben de retail ook nodig om de Xbox te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
strekie schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Slim om dit systeem in te voeren? Ik heb geen xbox om te vergelijken maar op PSN zit dit systeem toch al in? Je kan daar online games kopen die je niet kan doorverkopen. Wat is steam nog meer dan dat? Als je dan online de games goedkoper aanbiedt zullen de mensen die daar wel kopen.
De prijzen van digitale aankopen via PSN zijn niet bepaald laag, heb ik vernomen.

Ik was nieuwsgierig wat de verschillen dan zoal waren en heb even wat vergeleken.
De prijs buiten de Steam Sales valt allemaal nog mee: dan zijn de prijzen op Steam en op PSN gelijkwaardig, of soms toch iets in het voordeel van Steam.

Maar vooral de sales zijn het grote voordeel bij Steam tov PSN:
en sales heb je regelmatig. Naast de grote zaken zoals Steam Summer Sale heb je ook dikwijls kleinere Weekend Sales.
Als je énkel games koopt bij speciale acties (wat ik doe), dan bespaar je ontzettend veel geld. Ik geef max. 15 euro uit per game. True, je speelt de game een half jaar of jaar later, maar je hebt wel direct een volledig gepatchde game en dus veel korting.
Er zijn zoveel games die ik nog wil kopen dat ik wel steeds iets te spelen heb tot de volgende Sales er zijn.

Wat voorbeelden hieronder. Misschien lijkt het wat oneerlijk om te vergelijken tussen PSN prijzen en Steam prijzen die een Sale hebben, maar voor zover ik weet heb je zeer zelden echte sales in PSN en daalt de prijs dus niet al te snel?

https://store.sonyenterta...01144_00-BORDERLANDS2PSN1
€ 39.99

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/Steam.PNG

https://store.sonyenterta...00114_00-B000000000000300
€ 59.99

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/steam2.PNG

https://store.sonyenterta...01037_00-MAXPAYNE3DIGITAL
€ 29.99

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/steam3.PNG

https://store.sonyenterta...00062_00-B000000000000155
€ 59.99

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/steam4.PNG

En om een voorbeeld te geven van de Summer Sales (telkens begin Juli): wat oude screens van vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/STEAM%20SUMMER%20SALE/steamsalefront.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/STEAM%20SUMMER%20SALE/front2.JPG

Het aantal acties is dus zo groot bij Steam dat ontzettend veel mensen gewoon impulsief games kopen zonder ze ooit te spelen.
Google is op "Steam backlog" en je leest over tal van mensen die gewoon 100+ games hebben en nog nooit gespeeld. Zo ver gaat het. :P
(maar zo ben ik zelf niet, ik koop bewust en speel ik mijn games ook uit. Zo speel ik nu Fallout New Vegas: een relatief oude game maar als je die cheap op de kop tikt is er niets mis mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
strekie schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:02:
De prijs van PSN is altijd top prijs, 59,95 voor een AAA game, die pas heeeeeel veel later korting krijgt (indirect betaal je dat vaak weer via PS+).

Je zou juist bij zulke games verwachten dat het volledig digitaal is, geen retail/transport, dat hij onder marktprijs zou gaan, maar kijk voor de grap eens naar Last of Us in de winkel en op PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals vaker gezegd, als MS of Sony onder de retailprijs gaat zitten graven ze hun eigen graf. De retail moet namelijk de consoles verkopen en als MS en Sony onder de winkelprijs gaan zitten met de games worden de consoles ook niet verkocht, zie PSP Go met de digitale verkoop van de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 26-09 14:51

beuker19

Killerbeuker is so OP

[...]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Jij geloofd dat , games goedkoper ;(
Daar geloof ik echt niet in je dan krijg je zoals bijvoorbeeld the walking dead episodes van 15€ ja dat is wel goedkoper ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 22:33
Digitale goederen (ebooks, games,...) zijn vaak niet goedkoper dan hun fysieke counterparts. Sales uitgezonderd.

Ik hoor al jaren dat de overstap naar digitaal voor lagere prijzen zou zorgen (minder kosten) maar ipv lagere prijzen krijgen we gewoon hogere marges voor publishers. Ik zou moeten geloven dat aan de ene kant ze de tweedehandsmarkt de nek omwringen omwille dat ze die verloren inkomsten nodig hebben om te overleven en aan de andere kant ze sinterklaas gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Asgaro schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Maar vooral de sales zijn het grote voordeel bij Steam tov PSN:
en sales heb je regelmatig. Naast de grote zaken zoals Steam Summer Sale heb je ook dikwijls kleinere Weekend Sales.
Als je énkel games koopt bij speciale acties (wat ik doe), dan bespaar je ontzettend veel geld. Ik geef max. 15 euro uit per game. True, je speelt de game een half jaar of jaar later, maar je hebt wel direct een volledig gepatchde game en dus veel korting.
Er zijn zoveel games die ik nog wil kopen dat ik wel steeds iets te spelen heb tot de volgende Sales er zijn.
Ik weet wel wat steam is hoor, ik bedoelde gewoon dat Microsoft die hele constructie niet nodig heeft om te doen wat steam doet. Gewoon in hun online store kortingen geven en de mensen zullen daar wel kopen. Ik moet de eerste nog tegenkomen die liever meer geld uitgeeft aan een spel omdat hij het dan kan uitlenen aan zijn vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zat eens te denken: misschien is het verschil tussen de relatief open PS4 waar er naar de consument is geluisterd en de dichtgetimmerde XBOX ONE wel een gevolg van een cultureel verschil tussen Japan en de VS.

In Japan is eervol handelen en aanzien binnen de gemeenschap/land zeer belangrijk. CEO's die wanprestaties leveren en daardoor mensen moeten ontslaan plegen dan ook niet zelden zelfmoord: omdat ze in hun ogen gefaald hebben. Dit in tegenstelling tot de VS, waar een CEO zo gewetenloos nog wat miljoenen vertrekbonussen mee snaaien zonder zich ook maar één pieperklein beetje schuldig te voelen. De VS is erg individualistisch en machtsbelust, lobbygroepen en vriendendienstjes in de hogere kringen is de manier waarop de maatschappij functioneert.

Dit heeft volgens mij dan geleid tot een XBOX ONE die volledig is gebouwd naar wensen van de lobbygroepen en hooggeplaatste 'vriendjes', omdat het lekker zakken vullen is voor de topmanagers en CEO's. Dit in tegenstelling tot het Japanse Sony, waar dit soort oneervolle praktijken gewoon 'a bridge to far' is. Dit zou hun integriteit en aanzien te veel schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[/over-1-kam-scheren-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Helemaal na opmerking als deze:

Hij zet hiermee hele groepen weg ... voor wat? Zodat de XBOX ONE continu kan checken of je wel legaal bezig bent? Continu camera/mic kan checken? .... ongekende arrogantie. Bovendien is het een 'feature' die compleet onnuttig is voor consumenten, 0,0 voordelen, eerder een last.

Beetje in dezelfde orde als die gast van Abercrombie&Fitch die vertelde dat ze hun kledingmerk gaan positioneren in de markt voor mooie en slanke mensen.... vervolgens is die gast zo lelijk als de nacht en heeft hij zelf een A&F shirt aan ;( Trek dan geen A&F kleren aan, want nu geeft hij ook het verkeerde voorbeeld.

Edit: En dan dit soort praktijken van MS erbij*.... i.c.m. een camera+mic die altijd aanstaan in je woonkamer :X

* nieuws: 'Geheime diensten gebruikten bug-info Microsoft voor spionage'

[ Voor 18% gewijzigd door Bartjuh op 15-06-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
strekie schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:22:
[...]

Ik weet wel wat steam is hoor, ik bedoelde gewoon dat Microsoft die hele constructie niet nodig heeft om te doen wat steam doet. Gewoon in hun online store kortingen geven en de mensen zullen daar wel kopen. Ik moet de eerste nog tegenkomen die liever meer geld uitgeeft aan een spel omdat hij het dan kan uitlenen aan zijn vrienden.
Ahja, daar heb je gelijk in!

Ik ga wel mijn post laten staan. Lijkt me interessant voor diegenen die van console naar PC willen switchen, als die er zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jumpiefox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:14:
Waarschijnlijk vonden de meeste dus zelfs het gamestop "genaai" beter dan dat fiasco van een systeem dat MS heeft geintroduceerd, zegt genoeg toch. En Jup Ps4 zullen we zeker doen.
Bovendien is dat geen genaai. Ik verkoop nieuwe spellen (jonger dan 1 maand) meestal voor 27 euro hier (in de winkel), terwijl ik ze koop op Amazon voor een euro of 45. Volgens MS is dat 5 euro tegen 59,99, onzin dus.

Trouwens vind ik dit ook wel frappant:
Honestly, if you care about anything other then pure games AT ALL. Xbox 1 > PS4. If all you do is play games, and nothing else, PS4.
Dus iemand van Microsoft adviseert de echte gamers... De PS4!

En dit:
Some PS4 viral team made them all "U TOOK R DISCS" and they hiveminded.
Ik heb anders geen uitingen van Sony gezien om dit speciaal te benadrukken. Sterker nog, het was heel lang stil vanuit Sony, volgens andere berichten waren ze hetzelfde van plan en hebben ze die tijd gebruikt om te besluiten dezelfde maatregelen niet door te drukken. Microsoft is prima in staat zich zelfstandig in de nesten te werken.

Ik ben tot nu toe altijd een Xbox fan geweest, zowel de eerste als de 2e generatie altijd voor gekozen. Maar met name door het tweedehands games debacle ga ik nu zeker voor de PS4 kiezen. Ik heb Steam ook altijd al gehaat en dat heeft me van PC gaming af doen stappen, dus het feit dat MS dat model wil kopieren is de laatste druppel. Mooi inzicht welke kant ze op willen maar daar ga ik dus niet in mee.

En inderdaad, de arrogantie druipt er van af, natuurlijk is dit geen officieel PR statement maar het geeft wel goed aan wat er zich binnen de muren afspeelt, en eigenlijk is dat nog belangrijker.

Ik denk trouwens echt dat Sony precies hetzelfde zou hebben gedaan als ze er mee weggekomen waren. Maar gelukkig kiezen ze nu voor de gratis PR. Mooi voorbeeld waar 'vote with your money' duidelijk goed werkt.
Bartjuh schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:28:
Dit heeft volgens mij dan geleid tot een XBOX ONE die volledig is gebouwd naar wensen van de lobbygroepen en hooggeplaatste 'vriendjes', omdat het lekker zakken vullen is voor de topmanagers en CEO's. Dit in tegenstelling tot het Japanse Sony, waar dit soort oneervolle praktijken gewoon 'a bridge to far' is. Dit zou hun integriteit en aanzien te veel schaden.
Sony heeft zich met de vorige generatie anders niet bepaald netjes gedragen... Beloofd dat de Linux functie nooit zou verdwijnen, vervolgens doodleuk toch weghalen. Hackers (die alleen maar hun eigen, zelf gekochte PS3 onderzochten) van hun bed laten lichten. Niet bepaald eervol.

Daarom heb ik er ook niet zo veel vertrouwen in dat ze zo blijven omgaan met tweedehands games, hun woord betekent blijkbaar niet zo veel. Maar vergeleken met Microsoft is de keuze niettemin voor mij wel duidelijk. In elk geval belooft Sony wat, dat is al een stuk positiever dan de "Je doet het er maar mee" houding van Microsoft.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 15-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zat even te kijken naar de verschillen tussen Xbox Gold en PS+. Adviesprijzen zijn Xbox 60,- en PS 50,-. (Live is op internet echter te krijgen voor 33,-).

Mijn zwager woont in een huis met 3 vrienden, en spelen nu op een 1 PS3 online. Als ik het nu goed heb zijn de jaarlijkse kosten straks:

Xbox One: 1x €33,- per jaar
PS4: 4x €50,- per jaar = 200,-

Een verschil van €167,- per jaar dus. Klopt dat, of zijn de voorwaarden voor Plus op de PS4 ook zo dat je maar 1x online hoeft te kopen per console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:00:
Ik zat even te kijken naar de verschillen tussen Xbox Gold en PS+. Adviesprijzen zijn Xbox 60,- en PS 50,-. (Live is op internet echter te krijgen voor 33,-).

Mijn zwager woont in een huis met 3 vrienden, en spelen nu op een 1 PS3 online. Als ik het nu goed heb zijn de jaarlijkse kosten straks:

Een verschil van €167,- per jaar dus. Klopt dat, of zijn de voorwaarden voor Plus op de PS4 ook zo dat je maar 1x online hoeft te kopen per console.
Ik denk dat je bij de PS4 ook wel gewoon allemaal op 1 account kunt zitten? Dan maakt het weinig uit. Als je wel echt een eigen account wilt gebruiken denk ik dat het ook niet veel uit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Playstation Plus is op dit moment op de PS3 niet te delen op 1 console. Op de Xbox 360 overigens ook niet, maar dat veranderd dus straks met de One.

Ze hebben allemaal hun eigen account ,maar dan moeten ze dat straks maar opgeven als ze voor de PS4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:06:
Playstation Plus is op dit moment op de PS3 niet te delen op 1 console. Op de Xbox 360 overigens ook niet, maar dat veranderd dus straks met de One.

Ze hebben allemaal hun eigen account ,maar dan moeten ze dat straks maar opgeven als ze voor de PS4 gaan.
Dat hoeft niet toch?
http://www.playstationlif...y-online-on-same-console/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dank :) Die had ik nog niet gevonden, als ik Googelde kwam ik steevast op PS3 verhalen uit.

Zal hem even blij maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Sony heeft al duidelijk gemaakt dat er 1 gebruiker PS+ moet hebben, waarbij iedere andere gebruiker op die console online kan.

edit:

Hmm, ben wat laat met deze info. LOL.

[ Voor 17% gewijzigd door Chrasher op 16-06-2013 12:28 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Asgaro schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:45:
De prijzen van digitale aankopen via PSN zijn niet bepaald laag, heb ik vernomen.

...

Wat voorbeelden hieronder. Misschien lijkt het wat oneerlijk om te vergelijken tussen PSN prijzen en Steam prijzen die een Sale hebben, maar voor zover ik weet heb je zeer zelden echte sales in PSN en daalt de prijs dus niet al te snel?
Ik heb Hitman al gratis gekregen voor de PS3 en een tijd geleden was Tomb Raider ook tijdelijk te krijgen voor 30 euro op PSN. Daarnaast is het niet helemaal een eerlijke vergelijking, aangezien PC games sowieso altijd al goedkoper zijn (waarom dit nog zo is, geen idee...).

[ Voor 36% gewijzigd door SToRM666 op 16-06-2013 13:43 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SToRM666 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:42:
aangezien PC games sowieso altijd al goedkoper zijn (waarom dit nog zo is, geen idee...).
Omdat daar geen Nintendo/Sony/MS tussen de gamer en de uitgever zit die geld moet verdienen ;) Steam is natuurlijk een beetje hetzelfde, maar die hoeft alleen een download platform te faciliteren, dus dan maakt het niet zoveel uit.

Verschil in prijs tussen PC versie en Console versie = Voor console bouwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Aha, ok. Dat wist ik niet :)

Ik heb net trouwens wederom 13 november als datum voor de PS4 lancering gehoord, dus MS en Sony gaan waarschijnlijk erg dicht bij elkaar zitten qua datum.
Is het eigenlijk al eens vaker voorgekomen dat 2 consoles zo dicht bij elkaar zitten qua datum?

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:53:
Is het eigenlijk al eens vaker voorgekomen dat 2 consoles zo dicht bij elkaar zitten qua datum?
In de VS.
De Xbox kwam 15 november 2001 en de GameCube 18 november 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13 november is op een woensdag. Een vreemde dag om een console te lanceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-09 18:38

Player1S

Probably out in the dark

F&$K ik lees niet goed

[ Voor 92% gewijzigd door Player1S op 17-06-2013 12:23 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:07:
13 november is op een woensdag. Een vreemde dag om een console te lanceren?
Wellicht. Voor Nederland dan wel weer fijn. Veel kinderen zijn 's middags vrij van school. En volwassenen die hem op dag 1 willen nemen er vast wel een dagje vrij voor. Wat dat betreft is het niet vreemder dan elke andere willekeurige doordeweekse dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit moet wel heel pijnlijk zijn voor MS. Volgens mij zijn ze in de VS behoorlijk wat markt verloren.

http://www.psx-sense.nl/1...eindigen-ps4-wint-met-95/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:28:
Volgens mij zijn ze in de VS behoorlijk wat markt verloren.
Volgens mij hebben ze nog geen 0,1% marktaandeel verloren. Beide consoles moeten namelijk nog uitkomen. En dan kunnen we na een paar maanden eens een tussenstand opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je op zijn vroegst in de zomer van 2014 een beeld gaat krijgen van het marktaandeel van beide consoles. Ik heb 2 collega's die ondanks de beperkingen en verplichtingen blind voor de X1 gaan. En ze zullen niet de enige zijn.
Er kan nog zoveel naar buiten komen aan nieuws over de console wat de keuze kan beïnvloeden dat je er nu nog weinig over kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:37:
[...]

Volgens mij hebben ze nog geen 0,1% marktaandeel verloren. Beide consoles moeten namelijk nog uitkomen. En dan kunnen we na een paar maanden eens een tussenstand opmaken.
Dit is niet de eerste poll op een Amerikaanse site die zo een groot verschil laat zien. Je hoeft geen Maurice de Hond te heten om te constateren dat Sony er flink in gaat hakken in de VS. Zelfs al draait MS haar policies 180 graden om, want dan verliezen ze hun geloofwaardigheid. Het aantal pre-orders zegt ook veel en een hoop mensen op fora geven aan van de 360 over te stappen naar de PS4. De eerste die van de PS3 naar de X1 gaat, moet ik nog tegenkomen.

De verschillen zijn gewoon bizar, dat bedoel ik te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:26

PBP

Dit topic is ook wel interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Net als bij verkiezingen zeggen polls zo lang voor de feitelijke release helemaal nix over de uitslag.
Microsoft of Sony hoeven maar 1 grote klapper (positief of negatief) te maken vlak voor de release (of zelfs na de release), en alles is weer helemaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bram1984 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:28:
Dit moet wel heel pijnlijk zijn voor MS. Volgens mij zijn ze in de VS behoorlijk wat markt verloren.

http://www.psx-sense.nl/1...eindigen-ps4-wint-met-95/
Ik denk dat het uiteindelijk bij de launch minder extreem zal worden. Je hebt altijd fanboys van het eerste uur die voor de XBOX zullen gaan, ongeacht wat MS flikt, al moest je je vingerafdrukken afgeven, retina scan doen, en DNA materiaal afgeven alvorens je een XBOX kreeg, dan nog zouden ze het doen. Aangezien bij een launch voornamelijk fanboys van beide consoles eerst zullen kopen, en de poll door iedereen ingevuld kan worden, het waarschijnlijk een stuk minder extreem zal zijn. Ik gok zo'n 65% voor PS4 en 35% X1. Later zal dit extremer worden vermoed ik. Time will tell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik vind t moeilijk hoor, ben een Xbox bezitter van t eerst uur en heb er al heeeel veel uur op verspijkerd. Maar ik vind t laatste jaren wat magertjes en er zijn best wel wat ps exclusives die ik had willen spelen.

Maar ik zie de voordelen wel van een disc vrij bestaan en door meer familieleden te gebruiken. Ik geloof ook dat dat de toekomst wordt en dat Microsoft zeer vooruitstrevend is hiermee. Maar het heeft duidelijke nadelen omdat Microsoft wel flexibiliteit behaalt, maar logischerwijs niet wil dat er misbruik van gemaakt wordt en daarom een 24u check heeft ingevoerd. Misschien is Microsoft iets te ver voor de huidige tijd.

Alleen dit soort vernieuwingen brengen weerstand met zich mee, en als je grootste concurrent het oude pad volgt tja. Een nieuwe console heeft een grote fanbase nodig om de komende 10 jaar succesvol te zijn.

Maar ja die controller hè , die dual shock is nooit mijn ding geweest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
joffrey19 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:05:
Ik vind t moeilijk hoor, ben een Xbox bezitter van t eerst uur en heb er al heeeel veel uur op verspijkerd. Maar ik vind t laatste jaren wat magertjes en er zijn best wel wat ps exclusives die ik had willen spelen.

Maar ik zie de voordelen wel van een disc vrij bestaan en door meer familieleden te gebruiken. Ik geloof ook dat dat de toekomst wordt en dat Microsoft zeer vooruitstrevend is hiermee. Maar het heeft duidelijke nadelen omdat Microsoft wel flexibiliteit behaalt, maar logischerwijs niet wil dat er misbruik van gemaakt wordt en daarom een 24u check heeft ingevoerd. Misschien is Microsoft iets te ver voor de huidige tijd.

Alleen dit soort vernieuwingen brengen weerstand met zich mee, en als je grootste concurrent het oude pad volgt tja. Een nieuwe console heeft een grote fanbase nodig om de komende 10 jaar succesvol te zijn.

Maar ja die controller hè , die dual shock is nooit mijn ding geweest .
geef de dualshcok 4 een poging, het is werkelijk een compleet andere controller

http://penny-arcade.com/r...r-than-the-best-thing-eve

http://www.polygon.com/20...56/blacklight-retribution

:)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al meer verhalen gelezen dat de nieuwe controller van de PS een flinke vooruitgang is. Hij is een stuk steviger dan de PS3 controller, hij komt nu dichter in de buurt van de Xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Ja idd, ik heb voorlopig zowel de one als de ps4 bij twee online winkels gereserveerd , en wacht de console reviews wel begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En anders heb je nog 3rd party controllers met het uiterlijk van de Xbox controller, no spang.

Ik vind de DS4 overigens zeer sexy ogen. ;)

Ben heel benieuwd hoe die vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik vind het wel een gemiste kans van én Sony én MS dat ze niet hun ganse controller herontwikkeld hebben.
Want laat ons eerlijk zijn: het feit dat 99% van alle shooters een aim-assist bij de consoleversie heeft, toont dat een controller gewoonweg niet gemaakt is om snel accurate bewegingen te maken.

Vind ik wel een gemiste kans omdat er zoveel games zijn die accuratie vereisen, en dat zal alleen maar toenemen nu blijkt dat games via Wii/Move/Kinect vele gamers niet aanspreekt omdat ze net precisie wensen.

[ Voor 14% gewijzigd door Asgaro op 17-06-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:29:
Ik vind het wel een gemiste kans van én Sony én MS dat ze niet hun ganse controller herontwikkeld hebben.
Want laat ons eerlijk zijn: het feit dat 99% van alle shooters een aim-assist bij de consoleversie heeft, toont dat een controller gewoonweg niet gemaakt is om snel accurate bewegingen te maken.

Vind ik wel een gemiste kans omdat er zoveel games zijn die accuratie vereisen, en dat zal alleen maar toenemen nu blijkt dat games via Wii/Move/Kinect vele gamers niet aanspreekt omdat ze net precisie wensen.
Ze hadden een muit tobo combi moeten maken voor de shooters. Je hebt daar geen volledig toetsenbord voor nodig, dat kan ook compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik vind het juist prima dat bij consoles gewoon iedereen met hetzelfde basismateriaal werkt, waaronder de controller. Iedereen heeft in beginsel gelijke kansen gebaseerd op gelijke hardware. Vind de controllers met wat extra buttons al op/over het randje. Laat staan een muis tobo combinatie :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Asgaro schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:29:

Kleine nuancering:
Alleen shooters en RTS games spelen beter op een keyboard of muis, maar zodra we kijken naar een racer of een spel zoals dark souls, met name het laatste is gewoon dus absoluut NIET speelbaar op toetsenbord en muis. Met een controller zoals Sony en MS ontworpen hebben kun je alles gewoon lekker en acceptabel spelen. Tevens is het nogal crappy om met een muis op een bank te spelen, een controller is veel flexibeler.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Haha, Ben van PA Report is wel heel erg enthousiast:
It felt almost too good, like I was holding something illicit. I was afraid it would be taken away. It felt like the first time I touched a girl’s breast in the backseat of a car with fogged up windows, scared that her parents were going to fling the door open and start yelling at me. I wanted to grab the controller and run. I wanted to nuzzle it against my face and ask it who is a good controller? Who is a good controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 15:38
I wanted to nuzzle it against my face and ask it who is a good controller? Who is a good controller?

You’re a good controller, you sexy thing, you.
<3

Ik vond de Xbox controller altijd beter in de hand liggen maar toch heb ik een PS3. De indeling van de PS controller vind ik persoonlijk gewoon veel fijner en ik ben blij dat Sony de grote tekortkomingen in het ontwerp dat uit het PS1 tijdperk stamt eindelijk goed heeft aangepast.

[ Voor 20% gewijzigd door AMARONE op 18-06-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
uchiha tijntje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:06:
Ik vind het juist prima dat bij consoles gewoon iedereen met hetzelfde basismateriaal werkt, waaronder de controller. Iedereen heeft in beginsel gelijke kansen gebaseerd op gelijke hardware. Vind de controllers met wat extra buttons al op/over het randje. Laat staan een muis tobo combinatie :)
Vinand schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Kleine nuancering:
Alleen shooters en RTS games spelen beter op een keyboard of muis, maar zodra we kijken naar een racer of een spel zoals dark souls, met name het laatste is gewoon dus absoluut NIET speelbaar op toetsenbord en muis. Met een controller zoals Sony en MS ontworpen hebben kun je alles gewoon lekker en acceptabel spelen. Tevens is het nogal crappy om met een muis op een bank te spelen, een controller is veel flexibeler.
Ik had zeker geen muis + toetsenbord in gedachten, dat bedoelde ik niet. :) Ik zou zelf ook niet direct dé oplossing kunnen geven, maar een voorbeeld dat me zonet tebinnen schoot: een soort bol (zoals je in oude muizen hebt) aan de achterkant van een bepaalde controller, waarmee je sneller kunt mikken.
Je duimen kan je dan nog vooraan gebruiken en een vinger of 2 gebruiken dan vanachter die bol.

Nu is een controller gelimiteerd tot de X en Y richting, terwijl je met een bol direct alle kanten op kunt...
Je kan wel wat diagonaal werken maar lang niet zoals bij een muis of bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
AMARONE schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:29:
[...]

I wanted to nuzzle it against my face and ask it who is a good controller? Who is a good controller?

You’re a good controller, you sexy thing, you.
<3

Ik vond de Xbox controller altijd beter in de hand liggen maar toch heb ik een PS3. De indeling van de PS controller vind ik persoonlijk gewoon veel fijner en ik ben blij dat Sony de grote tekortkomingen in het ontwerp dat uit het PS1 tijdperk stamt eindelijk goed heeft aangepast.
Nou ik ben blij dat ik een PS3 naast mijn Xbox heb gezet , maar de controller VIND IK echt zuigen tegenover die van de XBox. Net of je een plastic fakecontrollertje in de hand heb. Ben dan ook heel blij met de aanpassingen aangezien ik voor de PS4 ga en hoop dat de DS4 mij net zo goed bevalt als de berichten doen vermoeden :)

[ Voor 55% gewijzigd door Beakzz op 18-06-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
PWM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:00:

1x per console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32

ikookhier

>hijdiehieris<

PS+ is ook een paar keer per jaar in de aanbieding voor 37,50€

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29
http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=162812

Weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar wat een onzin zeg. Op de PS3 en X360 had je toch ook AAA games met dito budget die gewoon tweedehands verkocht konden worden. Om maar even een game te noemen: God of War III heeft 5,2 miljoen exemplaren verkocht, terwijl daar geen hardnekkige DRM opzit. Ditzelfde geldt nog sterker voor games zoals Halo en COD. Allemaal games die tientallen miljoenen aan budget hebben, en toch tweedehands doorverkocht konden worden. Wat is die Cliff toch afgegleden zeg.

[ Voor 43% gewijzigd door Trishul op 18-06-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Mwah, ze hebben aardig punt wat ik al eerder aanhaalde:
Bleszinski has now suggested that Sony does have anti-used measures up its sleeve, and is using outrage over Microsoft’s Xbox One policies as a free PR tactic.
Ze hamerden expliciet enkel op disc-games, maar hebben niets gezegd over PSN/digitale games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Kleine nuancering:
Ik kan GT5 absoluut niet met een controller spelen in tegenstelling tot Forza. Het is deels ook persoonlijk lijkt me hoewel ik er meer ken die zonder problemen Forza met de controller doen en voor GT5 een stuurtje pakken omdat ze anders nauwelijks rechtuit kunnen gaan, laat staan bochten overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:21:

[...]

Ze hamerden expliciet enkel op disc-games, maar hebben niets gezegd over PSN/digitale games.
Ik ga er vanuit dat je PSN games niet door kan verkopen. Lijkt mij niks raars, kan nu ook al niet dus als er niets is aangekondigd zal er wel niets veranderd zijn. Als het wel zou kunnen hadden ze dan wel gezegd om MS extra de palm te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29

[...]

Volgend mij is meermaals al bevestigd dat het gewoon blijft zoals nu (PS3). Dus met een disc game kun je alles doen wat je wil en een psn game kun je maximaal op drie (?) andere PS3's installeren. Niet verkopen dus. Niks mis mee eigenlijk, aangezien ik ook geen games op m'n ipad kan verkopen, terwijl ik 30+ euro aan games heb staan waarmee ik niets doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:13:
Volgend mij is meermaals al bevestigd dat het gewoon blijft zoals nu (PS3). Dus met een disc game kun je alles doen wat je wil en een psn game kun je maximaal op drie (?) andere PS3's installeren. Niet verkopen dus. Niks mis mee eigenlijk, aangezien ik ook geen games op m'n ipad kan verkopen, terwijl ik 30+ euro aan games heb staan waarmee ik niets doe.
Op mijn PC kan dat ook niet, maar ze hebben dat bewust PR technisch gedaan, gezien MS de intentie heeft beide games overdraagbaar te willen maken, al was het maar 1malig weg te kunnen geven. 30 euro is peanuts tov wat ik via PSN heb gekocht (buiten dat huidige PS3 nog natuurlijk de online pass heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Titanfall was voor alle platformen, maar MS gooit er een bak geld tegenaan om het een jaartje excl voor Xbox te houden:
http://www.psx-sense.nl/1...eld-voor-alle-platformen/

(gezien vanuit een ps site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:01:
http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=162812

Weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar wat een onzin zeg. Op de PS3 en X360 had je toch ook AAA games met dito budget die gewoon tweedehands verkocht konden worden. Om maar even een game te noemen: God of War III heeft 5,2 miljoen exemplaren verkocht, terwijl daar geen hardnekkige DRM opzit. Ditzelfde geldt nog sterker voor games zoals Halo en COD. Allemaal games die tientallen miljoenen aan budget hebben, en toch tweedehands doorverkocht konden worden. Wat is die Cliff toch afgegleden zeg.
Het gaat erom dat met de toegenomen grafische mogelijkheden, de klant ook verwacht dat hij mooiere games gaat krijgen. Dit zorgt echter wel voor veel meer werk, waardoor je meer mensen en meer tijd nodig hebt om een game te maken, ergo: een game wordt duurder.
Dan is het voor een titel als GTA of Halo makkelijker om winst te behalen, maar feit blijft dat het wel langer gaat duren voor een game winst maakt en die bedragen zijn niet mis. Een halo 3 kostte 60 miljoen om te maken en te marketen. Halo 4 kostte al weer veel meer dan dat en geruchten gaan dat het ongeveer 200 miljoen heeft gekost. En dat waren dan 360 games.

Als je kijkt hoeveel mensen aan een game als Call of Duty, Assassins Creed of Battlefield werken, dan is dat echt geen kattepis.

En tuurlijk, games halen vaak veel meer op dan dat een game gekost heeft, maar ze hebben ook afspraken gemaakt met de financiers over hoeveel die uitgekeerd krijgen. Gezien de grote bedragen is dat ook niet mis.

Niet elke game kan naar kickstarter toe en niet elke game haalt daar een paar miljoen op. Dat een game daarna lastiger wordt om door te verkopen of uit te lenen is erg jammer. Toch moet je niet denken dat de nieuwe DRM specifiek is opgezet om de 2e hands markt te vernaggelen. Het gaat juist om die library die je met anderen kunt delen.

Ik denk eigenlijk wel dat ze nog terug gaan komen op de "1x doorverkopen en thats it"-regel, maar ergens vind ik het eigenlijk ook helemaal niet erg dat de 2e hands markt een rotschop krijgt. Veel volk wil daar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is gewoon niet netjes. [/imo]

@hierboven: er is nergens een termijn genoemd wanneer Titanfall naar de PS4 gaat komen. Ze zijn erover aan het nadenken, maar er staat nog niets op papier of er is nog niets gepoort.
Wat logischer lijkt is dat ze Titanfall 2 wel multi-platform maken, maar ik denk dat MS gewoon met geld deze game exclusief houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 18-06-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

baronruud schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:53:
Titanfall was voor alle platformen, maar MS gooit er een bak geld tegenaan om het een jaartje excl voor Xbox te houden:

Ja, ach, ben pro-PS4, maar dit doen beide partijen hoor. (timed) Exclusives verkrijgen, en daar geld voor over hebben. Helemaal nu, omdat hardwarematig de systemen praktisch 100% gelijk zijn, AMD 8 core CPU+GPU, en 8GB ram. Verschil valt in de marge. Alle PS4 spellen kunnen in theorie zonder al te veel moeite prima op de X1 draaien, en vice versa. Bij de PS3 en 360 zou je nog makkelijk kunnen beargumenteren dat een spel is geoptimaliseerd voor cell (ps3) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:03:
Niet elke game kan naar kickstarter toe en niet elke game haalt daar een paar miljoen op. Dat een game daarna lastiger wordt om door te verkopen of uit te lenen is erg jammer. Toch moet je niet denken dat de nieuwe DRM specifiek is opgezet om de 2e hands markt te vernaggelen. Het gaat juist om die library die je met anderen kunt delen.
Daar waag ik aan te twijfelen. Als deze DRM niet meer geld in het laatje van Microsoft brengt, hadden zij hem echt niet ingevoerd. Het is gewoon een multinational, net als sony en nintendo, en die willen gewoon geld zien. Microsoft wil echt niet de filantropist uithangen door sharen mogelijk te maken, die wil gewoon geld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 23:42
baronruud schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:53:

Dit was tijdens de E3 al bekend. Volgens mij werd dat toen al genoemd door Marcus Beer (Annoyed Gamer). Het team wat met de PS4 versie bezig was moest toen vroegtijdig worden ontbonden.

Ik vind het vreemd dat een uitgever zwicht voor dit relatief kleine beetje geld. Ze moeten mensen op straat zetten (tenzij ze nog een ander project hebben liggen) en ze zouden denk ik meer omzet kunnen draaien en winst boeken als ze de PS4 versie gelijktijdig zouden uitbrengen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

[...]
Dat klopt, maar PSN-games zaten altijd al vast aan de console, net zoals Arcade-games op de 360 dat ook zijn. En voor mij is dat juist reden ver van een PSN-aanschaf te blijven, ik wil een game gewoon kunnen ruilen/verkopen of weggeven voor mij part. Ik denk wel twee keer na over het soort game ik koop, op een schijfje of digitaal. Dat tweede kun je nu op de XB1 dus wat mee doen, das leuk maar een schijfje geeft je de vrijheid zelf te bepalen wat je met het exemplaar doet. Gok erop dat als Sony er verder niks over bekend maakt het net zoals op de PS3 zal zijn.. kopen kan, verkopen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-09 18:38

Player1S

Probably out in the dark

vaagisdenaam schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Daar waag ik aan te twijfelen. Als deze DRM niet meer geld in het laatje van Microsoft brengt, hadden zij hem echt niet ingevoerd. Het is gewoon een multinational, net als sony en nintendo, en die willen gewoon geld zien. Microsoft wil echt niet de filantropist uithangen door sharen mogelijk te maken, die wil gewoon geld zien.
Zal nog niet eens zozeer zijn om direct geld in het laatje te krijgen maar ik denk dat ze op deze manier ook ontwikkelaars naar hun willen trekken voor exclusives waardoor er meer xboxen verkocht worden.

Als een ontwikkelaar en/of uitgever perse DRM wil is voor hun de xbox interessanter want die heeft al een systeem klaar staan. Voor de PS4 zouden ze zelf wat moeten regelen (vooralsnog).

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:02:
Voor de PS4 zouden ze zelf wat moeten regelen (vooralsnog).
Maar daardoor mogen (moeten) ze het wel precies invullen zoals ze zelf willen.

Ik vraag me overigens af of de PS3 gekraakt zou zijn als er in de eerste instantie niet het "other OS" op had gezeten, want dat is toch gebruikt om hem te kraken? De PS4 heeft dit niet, als ze hetzelfde systeem gebruiken voor DRM is dat toch superveilig of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
vaagisdenaam schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:16:
Maar daardoor mogen (moeten) ze het wel precies invullen zoals ze zelf willen.

Ik vraag me overigens af of de PS3 gekraakt zou zijn als er in de eerste instantie niet het "other OS" op had gezeten, want dat is toch gebruikt om hem te kraken? De PS4 heeft dit niet, als ze hetzelfde systeem gebruiken voor DRM is dat toch superveilig of vergis ik me?
Was het niet na het verwijderen van OtherOS dat de laatste FW 'kraak' via USB update was gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 21:58
Martinspire schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:03:
[...]

Ik denk eigenlijk wel dat ze nog terug gaan komen op de "1x doorverkopen en thats it"-regel, maar ergens vind ik het eigenlijk ook helemaal niet erg dat de 2e hands markt een rotschop krijgt. Veel volk wil daar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is gewoon niet netjes. [/imo]
My god wat een opmerking is dit zeg :S
Wel eens nagedacht aan mensen die gewoon een klein budget hebben ??
En dan bv op marktplaats een nagenoeg nieuwe game voor helft van de prijs kunnen kopen of minder ??
Dat scheelt een hoop, en geef die mensen veel gelijk ook.
Maar jij hebt liever dat die mensen dus gewoon niet meer met een kleiner budget zelfde plezier kunnen hebben als mensen die het makkelijk kunnen betalen ? Dus makkelijker gezegd, als je niet genoeg verdient ook al werk je misschien 100x harder dan iemand die 10 voudige verdient, dan in jou ogen mogen die mensen niet voor een zachtere prijs genieten van een game, waar jij en ik idd dan dubbele voor hebben betaald ?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!