Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Ikzelf heb nog nooit een taskkiller gebruikt, of toch niet in de betekenis dat deze zelfstandig applicaties mag afsluiten om geheugen vrij te maken. Ik wil namelijk geen geheugen vrijmaken. Waarom zou ik?
Hoe meer apps er in het geheugen geladen zijn, hoe beter. Dat betekent namelijk dat ze sneller zullen opstarten. Een volledig vol geheugen verbruikt namelijk niet meer energie dan een leeg geheugen volgens mijn (ik geef toe; beperkte) kennis.
Wanneer je in een app zit en vervolgens terug naar homescherm gaat, dan zet Android de app in een bevroren pauze-toestand. Dit betekent dat deze app niet meer draait en dus ook geen processor of batterij zal gebruiken.
Android is net gemaakt met dit principe in het achterhoofd en gaat hier zelf perfect mee om. Start je een app die meer geheugen nodig heeft dan er vrij is? Dat keilt het systeem zelf wel een andere app uit het geheugen om plaats vrij te maken. Als ik het goed heb wordt het geheugen van de app dan opgeslagen en bij de volgende start terug ingeladen. Het gaat dan alleen net dat tikkeltje trager.
Wil een app toch actief een taak blijven uitvoeren in de achtergrond wanneer je hem verlaat, dan moet dit specifiek ingebouwd zijn in de applicatie. Maar er zijn an sich helemaal niet zoveel apps die taken uitvoeren in de achtergrond.
Gewoon apps in het geheugen laten staan is dus bij goed geschreven applicaties geen probleem en zelfs aan te raden. Applicaties die wél een probleem vormen kan je best gewoon verwijderen, of nog beter, contact opnemen met de ontwikkelaar.
wasco [the brightest crayon in the box]
wou er niet meer op ingaan omdat het offtopic wasDutchManticore schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:30:
[...]
Ot: Alleen omdat het bijgeleverd is wil het niet zeggen dat het geen applicatie is.
De definitie van een applicatie is gewoon een programmaatje met functionaliteit.
Of je dat nou via de market installeert, of dat het bij het OS ingebakken zit...
Het blijft een applicatie.
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Misschien handig zo'n lijstje wat mensen doen om ervoor te zorgen dat de accu 't langer uithoudt. Ik weet ze niet uit m'n hoofd en heb al geprobeerd deze opnieuw te vinden maar dusver heb ik deze dingetjes:SuperKneus schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:55:
Ben even een paar pagina's door gegaan en volgens mij zijn dit nog wel handige dingen om in de OP te plaatsen.
....
Als ik nog wat vergeten ben maak er dan ook ff zo'n lijstje van
- Appfreeze
- Helderheid scherm
- Zwarte achtergrond (wat dus al in jouw lijstje stond)
- Wi-fi uitzetten als je toch geen internet gebruikt
- Niet om de minuut laten syncen
.. En daar blijft ' twel bij
[ Voor 0% gewijzigd door PC-builder op 23-05-2011 14:35 . Reden: Typoh ]
Bedoel je niet KE7.Framoes schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:26:
Ik heb net de KE2 update geïnstalleerd. De warmte"problemen" zijn minder en de batterij lijkt minder snel leeg te lopen.
KE2 is al lang uit
Niet iedereen heeft de telefoon al "lang"......
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
fout..activering doormiddel van een button-combinatie is een functie. Download mode c.q. Recovery knoppen combinatie is ook een functie geen applicatieDutchManticore schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:30:
[...]
Ot: Alleen omdat het bijgeleverd is wil het niet zeggen dat het geen applicatie is.
De definitie van een applicatie is gewoon een programmaatje met functionaliteit.
Of je dat nou via de market installeert, of dat het bij het OS ingebakken zit...
Het blijft een applicatie.
Tubes....It's what make music music!
Is het niet zo dat het systeem "vervuilt" als er veel apps op de achtergrond draaien? Bij mijn Legend had ik het idee dat hij langzamer liep als er weinig geheugen vrij was. Kan natuurlijk ook gewoon zijn geweest dat ik dat zag omdat ik het verwachtte.wasco schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:31:
Even een zijstapje, maar ik heb het gevoel dat veel 'tweeks' hier heilig geloven in het dogma van de taskkillers. Zoveel mogelijk apps killen en zoveel mogelijk geheugen vrijhouden zeg maar. Ik vraag me af waarom?
Ikzelf heb nog nooit een taskkiller gebruikt, of toch niet in de betekenis dat deze zelfstandig applicaties mag afsluiten om geheugen vrij te maken. Ik wil namelijk geen geheugen vrijmaken. Waarom zou ik?
Hoe meer apps er in het geheugen geladen zijn, hoe beter. Dat betekent namelijk dat ze sneller zullen opstarten. Een volledig vol geheugen verbruikt namelijk niet meer energie dan een leeg geheugen volgens mijn (ik geef toe; beperkte) kennis.
Wanneer je in een app zit en vervolgens terug naar homescherm gaat, dan zet Android de app in een bevroren pauze-toestand. Dit betekent dat deze app niet meer draait en dus ook geen processor of batterij zal gebruiken.
Android is net gemaakt met dit principe in het achterhoofd en gaat hier zelf perfect mee om. Start je een app die meer geheugen nodig heeft dan er vrij is? Dat keilt het systeem zelf wel een andere app uit het geheugen om plaats vrij te maken. Als ik het goed heb wordt het geheugen van de app dan opgeslagen en bij de volgende start terug ingeladen. Het gaat dan alleen net dat tikkeltje trager.
Wil een app toch actief een taak blijven uitvoeren in de achtergrond wanneer je hem verlaat, dan moet dit specifiek ingebouwd zijn in de applicatie. Maar er zijn an sich helemaal niet zoveel apps die taken uitvoeren in de achtergrond.
Gewoon apps in het geheugen laten staan is dus bij goed geschreven applicaties geen probleem en zelfs aan te raden. Applicaties die wél een probleem vormen kan je best gewoon verwijderen, of nog beter, contact opnemen met de ontwikkelaar.
KE2 is de laatste officiële update. KE7 is via XDA wel te krijgen, maar ik wacht wel tot ik 'm via Kies kan installeren. Heb hier namelijk ook minder goeie verhalen gehoord over de onofficiële KE7 update.
Dat is gewoon een applicatie die je dan opstart hoor.silitek schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:49:
[...]
fout..activering doormiddel van een button-combinatie is een functie. Download mode c.q. Recovery knoppen combinatie is ook een functie geen applicatie

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Foto?Frank Martin schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:53:
Ik heb die van (nu al) mij laten stuiteren en nu is dat zilveren plastic randje rondom het scherm kaduukWeet iemand of dit (zelf of door een repair centre) nog te vervangen is? De telefoon doet het nog prima, maar ik vind het geen mooi gezicht
als ik kijk met root explorer onder /system/app dan zie ik screencaptureservice.apksilitek schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:49:
[...]
fout..activering doormiddel van een button-combinatie is een functie. Download mode c.q. Recovery knoppen combinatie is ook een functie geen applicatie
need more info?
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Moet ik even een andere foon vinden waarmee ik de foto kan maken
Ai! Pijnlijk. Bel Samsung eens of je daar tegen betaling wat aan kunt laten doen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik sta op het punt om de rommel op de post te doen om die gratis 8GB geheugenkaart te krijgen.
Maar ik heb op het moment met de (reeds op de telefoon aanwezige en best krachtige(!) fotobewerkings software) het IMEI nummer en het SIM nummer vervaagt.
Weet iemand of dit wel nodig is? En kan je je IMEI en SIM nummer met anderen delen of krijg je daar gezeik van?
Bij mijn pincode weet ik het wel
Er was iemand die bij een frontpage artikel beweerde dat die "zware" aluminium telefoons van HTC spontaan kapot waren als je ze liet vallen, maar het ziet er naar uit dat de S2 sneller deukt. M'n Legend heb ik echt tig keer laten vallen en daar zit 1 klein deukje in.
Die rand kan niet alleen vervangen worden helaas, is niet als los onderdeel beschikbaar voor SP's. Dan wordt de hele voorkant inclusief touch+LCD vervangen en dat is weer een dure aangelegenheid
Kun je imho zo weinig over zeggen.Framoes schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:05:
[...]
Er was iemand die bij een frontpage artikel beweerde dat die "zware" aluminium telefoons van HTC spontaan kapot waren als je ze liet vallen, maar het ziet er naar uit dat de S2 sneller deukt. M'n Legend heb ik echt tig keer laten vallen en daar zit 1 klein deukje in.
Ik heb mijn Nokia N96 talloze keren laten vallen, en daar was NIETS aan te zien.
Vriend van mij liet de zijne één keer vallen, hele scherm kapot, behuizing gebarsten en de telefoon kon het interne geheugen niet meer aanspreken XD.
Vaak is het ook gewoon pech hebben hoor
Je zou zeggen dat ik 'm na een keer of 30+ (schat ik) toch een keer echte schade zou zien, maar de enige schade zijn slijtplekken van normaal gebruik. Overigens heb je wel gelijk, het is een kwestie van geluk/pech.DutchManticore schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:07:
[...]
Kun je imho zo weinig over zeggen.
Ik heb mijn Nokia N96 talloze keren laten vallen, en daar was NIETS aan te zien.
Vriend van mij liet de zijne één keer vallen, hele scherm kapot, behuizing gebarsten en de telefoon kon het interne geheugen niet meer aanspreken XD.
Vaak is het ook gewoon pech hebben hoor
Behalve bij iPhone's. Bij iedereen die ik ken die 'm heeft laten vallen, was het scherm kapot. Dat kan gewoon geen toeval meer zijn. Glas is mooi, maar het grote nadeel is dat het erg snel barst.
Ik sta op het punt om de rommel op de post te doen om die gratis 8GB geheugenkaart te krijgen.
Maar ik heb op het moment met de (reeds op de telefoon aanwezige en best krachtige(!) fotobewerkings software) het IMEI nummer en het SIM nummer vervaagt.
Weet iemand of dit wel nodig is? En kan je je IMEI en SIM nummer met anderen delen of krijg je daar gezeik van?
Bij mijn pincode weet ik het wel , maar van IMEI en SIM nummer ben ik er niet zo zeker van.
Kreeg ik vandaag een mail dat ze mijn aanvraag hadden ontvangen maar niet over konden gaan tot verzenden, omdat ik de telefoon niet gekocht had...ik dacht..okee...ik stuur de pre order bevestiging op dan heb ik het kaartje misschien eerder dan de telefoon...
Nu alsnog de aankoop bon gescand en gemaild kijken wat er nu gebeurd...
uiteraard software matig aansturing nog al logisch..maar goed vanaf nu bezit de SGS geen functie-knoppen maar applicatie knoppen..klaarMouki_9 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:54:
[...]
als ik kijk met root explorer onder /system/app dan zie ik screencaptureservice.apk
need more info?
Tja, probleem met de gratis kaart is een terugkerend fenomeen. Telefoontje plegen helpt vaak meteen.JudgeTreve schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:18:
Ik had met de pre order bon van de Samsung Galaxy SII het 8 Gb kaartje aangevraagd bij Samsung.
Kreeg ik vandaag een mail dat ze mijn aanvraag hadden ontvangen maar niet over konden gaan tot verzenden, omdat ik de telefoon niet gekocht had...ik dacht..okee...ik stuur de pre order bevestiging op dan heb ik het kaartje misschien eerder dan de telefoon...
[ Voor 46% gewijzigd door silitek op 23-05-2011 15:26 ]
Heb jij de IMEI en SIM nummers vervaagd dan of heb je die gewoon opgestuurd?JudgeTreve schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:18:
Ik had met de pre order bon van de Samsung Galaxy SII het 8 Gb kaartje aangevraagd bij Samsung.
Ik heb alleen de originele aankoopbon vd Pdashop opgestuurd en er niks aan veranderd.DutchManticore schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:22:
[...]
Heb jij de IMEI en SIM nummers vervaagd dan of heb je die gewoon opgestuurd?
Vertel eens waarom je een andere telefoon zou willen als deze gewoon netjes bij jou thuis afgeleverd is (ook al was het zonder handtekening)? Waarom zou je er meer uit willen slepen?jwdgk schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:21:
Bij een pakket is het toch verplicht een handtekening te vragen? Ik overweeg stappen te nemen en misschien zelfs een nieuwe telefoon te vragen. ..... Deze telefoon houden en er meer proberen uit te slepen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
OT: mijn GS2 is onderweg, al zal het nog wel een week of 2 duren voor ie er is. Schijnbaar is dat ding nergens leverbaar.
Ik hoor maar niks over de NFC reader die er in zou zitten. Zijn daar al apps voor? Of zit er geen NFC reader in?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Geen NFC-reader.zonoskar schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:29:
[...]
Vertel eens waarom je een andere telefoon zou willen als deze gewoon netjes bij jou thuis afgeleverd is (ook al was het zonder handtekening)? Waarom zou je er meer uit willen slepen?
OT: mijn GS2 is onderweg, al zal het nog wel een week of 2 duren voor ie er is. Schijnbaar is dat ding nergens leverbaar.
Ik hoor maar niks over de NFC reader die er in zou zitten. Zijn daar al apps voor? Of zit er geen NFC reader in?
Ik ben er zelf ook wel blij om, want ik vertrouw dat NFC niet zo
Edit://
Dude gaat niemand nou ff de hele makkelijke vraag beantwoorden of je voorzichtig moet zijn met IMEI en SIM of dat je die gewoon kunt delen?
[ Voor 10% gewijzigd door DutchManticore op 23-05-2011 15:32 ]
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Je kunt dan echter ook niet bellen / smsen / of gebeld en smst worden.rickyy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:36:
Mijn tip; als je van plan bent je telefoon een tijdje niet te gebruiken op social media / internet gebied. Zet dan de airplain modus aan. Mijn toestel deed toen 8 uur met 20% batterij. Dit was gewoon met af en toe een spelletje en scrollen door homescreens e.d.
Daarom zette ik dat stukje over social media er ook bij.DutchManticore schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:37:
[...]
Je kunt dan echter ook niet bellen / smsen / of gebeld en smst worden.
Anders zet je alleen wifi + 3g uit. Helpt ook een heel stuk. Ik gebruik network switcher hiervoor, zeer handige app.
[ Voor 8% gewijzigd door rickyy op 23-05-2011 15:40 ]
Als je niet gestoord wilt worden tijdens een spelletje kan ik Air mode wel voorstellenDutchManticore schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:37:
[...]
Je kunt dan echter ook niet bellen / smsen / of gebeld en smst worden.
Kreeg jij een automatische bevestiging via de mail? Ik heb nog geen enkele mail van ze ontvangen terwijl het al zo'n twee weken geleden is dat ik alles op de post heb gedaan (ik heb wel gewacht totdat ik de echte factuur had). Ga er toch maar even achteraan mailen.JudgeTreve schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:18:
[ Voor 3% gewijzigd door Snoop op 23-05-2011 15:42 ]
Ik zal ze eens benaderen. Overigens lijkt het op de foto erger dan het in de praktijk is. Baal er alleen wel goed vanPhusebox schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:03:
[...]
Ai! Pijnlijk. Bel Samsung eens of je daar tegen betaling wat aan kunt laten doen.

Kan je dat ook scannen en mailen? In de bevestigingsmail staat bij namelijk alleen een Adres/Antwoordnummer.JudgeTreve schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:18:
Ja ben ik ook benieuwd naar?Framoes schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:45:
[...]
Kan je dat ook scannen en mailen? In de bevestigingsmail staat bij namelijk alleen een Adres/Antwoordnummer.
Denk dat je alles beter gewoon via de post kan opsturen.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Beste,
Wij hebben je aanvraag voor de geheugenkaart ontvangen. Helaas hebben wij je aanvraag (nog) niet kunnen honoreren vanwege onderstaande reden:
- Je hebt geen Galaxy S II (i9100) aangekocht. Je komt dus helaas niet in aanmerking voor deze actie.
Indien gegevens niet juist of niet volledig zijn, verzoeken wij je deze ontbrekende gegevens spoedig aan ons door te geven. Je kan dit dan gewoon per email (ingescand) toesturen.
Mocht je het toch liever per post inzenden kan dat ook:
De afzender was:
apache@www.deskxs.com
Dus volgens mij gaat het wel goed komen via de mail....
De vraag is of anderen het ook via dat mailadres kunnen sturen of dat dat alleen is voor ontbrekende gegevens.JudgeTreve schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:12:
Dit stond in het mailtje:
Beste,
Wij hebben je aanvraag voor de geheugenkaart ontvangen. Helaas hebben wij je aanvraag (nog) niet kunnen honoreren vanwege onderstaande reden:
- Je hebt geen Galaxy S II (i9100) aangekocht. Je komt dus helaas niet in aanmerking voor deze actie.
Indien gegevens niet juist of niet volledig zijn, verzoeken wij je deze ontbrekende gegevens spoedig aan ons door te geven. Je kan dit dan gewoon per email (ingescand) toesturen.
Mocht je het toch liever per post inzenden kan dat ook:
De afzender was:
apache@www.deskxs.com
Dus volgens mij gaat het wel goed komen via de mail....
Als ik wat type in een tekstvak zoals waar ik nu in type en bijvoorbeel een hotmail bericht beantwoord, dan zie ik niet altijd het gedeelte waar ik in type... erg lastig. Zowel bij horizontale als verticale stand is dit gevalmaar vooral bij de verticale stand als het toetsenbord ook erg breed en hoog is. Weet iemand hier de oplossing voor? Instelljngen?
Ik ga het nu proberen. Laat wel weten op 't goedgaat.Framoes schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:17:
[...]
De vraag is of anderen het ook via dat mailadres kunnen sturen of dat dat alleen is voor ontbrekende gegevens.
[ Voor 91% gewijzigd door PC-builder op 23-05-2011 17:56 . Reden: .. ]
LEZEN:PC-builder schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:47:
Moet je het trouwens persé via post versturen? of kan alles via e-mail?
Ik heb net als eerste hier, geprobeerd om alles via de email te doen.
Letterlijk in de post boven je.
Siliconen hoesje kopen a 2 euro. Voorkom je het in de toekomst en zie je de huidige schade ook niet meer.
YouTube: Samsung Vibrant Galaxy S - Scratch Test
En heeft dit nut, omdat het scherm zelf al kras bestendig is? En wat is de invloed van het aanraakgevoeligheid?
Bij ZAGG, is dit serieusrickyy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:18:
Waar kan je de screen protector kopen die ze eraf trekken bij 0:25 sec?
Ik doelde eigelijk op iets meer dichterbij...
Ebay UK
[ Voor 3% gewijzigd door Crusher77 op 23-05-2011 17:31 ]
Staan er genoeg hier tussen, waarschijnlijk hoort dit meer hier: Accessoires voor de Samsung Galaxy SII thuis.rickyy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:26:
Ik doelde eigelijk op iets meer dichterbij...
Beste Samsung-klant,
Onlangs heb je een email gekregen dat je aanvraag voor de 8Gb SD-card is afgewezen. Met deze email willen we je informeren dat je aanvraag toch gewoon is geaccepteerd en je dus alsnog (binnen drie weken) je geheugenkaart zal ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Sjonge jonge...over 3 weken heb ik al weer een andere telefoon!! haha....sjeesus...3 weken!
Achja het is gratis, waarom klaag je nog? Het versturen van actieproducten duurt altijd zo lang bij Samsung, het het zelf meerdere keren meegemaakt. Gewoon even geduld.JudgeTreve schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:40:
Net mailtje terug gekregen van Samsung:
Beste Samsung-klant,
Onlangs heb je een email gekregen dat je aanvraag voor de 8Gb SD-card is afgewezen. Met deze email willen we je informeren dat je aanvraag toch gewoon is geaccepteerd en je dus alsnog (binnen drie weken) je geheugenkaart zal ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Sjonge jonge...over 3 weken heb ik al weer een andere telefoon!! haha....sjeesus...3 weken!
Wel vreemd dat ze je een e-mail sturen voor afwijzing, maar dat is snel gefixt toch?
PSN ID: Beest41

ach...je hebt gelijk...is ook zo...maar ik had de aanvraag al heel stiekum ingediend met de pre-order...in de hoop na een aantal weken het kaartje al te hebben voor mijn telefoon of net erna...SCARfaceE schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:42:
[...]
Achja het is gratis, waarom klaag je nog? Het versturen van actieproducten duurt altijd zo lang bij Samsung, het het zelf meerdere keren meegemaakt. Gewoon even geduld.
Wel vreemd dat ze je een e-mail sturen voor afwijzing, maar dat is snel gefixt toch?
maar het maakt niet uit...als het nou een hele mooie dure "gratis" gadget was geweest dan hadden we ons daar net zo druk over kunnen maken als over de levertijd van de telefoon zelf...
Probleem deed zich voornamenlijk voor met het samsung tb, met het swype.tb. is dit schijnbaar wel goed. Niemand die dit opgevallen is ?Brabso schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:37:
Heb het volgende probleempje.
Als ik wat type in een tekstvak zoals waar ik nu in type en bijvoorbeel een hotmail bericht beantwoord, dan zie ik niet altijd het gedeelte waar ik in type... erg lastig. Zowel bij horizontale als verticale stand is dit gevalmaar vooral bij de verticale stand als het toetsenbord ook erg breed en hoog is. Weet iemand hier de oplossing voor? Instelljngen?
Nadat ik de simkaart en de geheugenkaart had verwijderd, kon ik wel updaten (wel via ODIN gedaan).
asennamm schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:39:
Okey,
Sinds eergisteren heb ik de telefoon en ik dacht updaten met Kies (op pc met windows 7 64 bit).
Nou beter niet kunnen doen.
Halverwege vastgelopen, telefoon uitgezet en weer aangezet.
Hij herkende m'n simkaart niet meer.
Maar weer uitgezet en aangezet.
Stond ie ineens in vliegtuigstand en met geen mogelijkheid meer uit te krijgen (niet in het menutje dat je krijgt wanneer je de telefoon uitzet en niet bij instellingen).
Toen heel aantal keer uitgezet, factory reset enzo, maar niets hielp.
Daarna de batterij, simkaart en geheugkaartje eruit gedaan en een tijdje laten liggen.
Omdat ik het niet normaal vond heb ik in de tussentijd de klantenservice/helpdesk van Samsung gebeld.
Ben ik net m'n probleem uit aan het leggen (en in de tussentijd de telefoon weer in elkaar aan het zetten) en wat denk je? Herkent hij de simkaart weer en is hij uit de vliegtuigstand.
Toch nog een klacht ingediend over de ongelofelijke klungelighied van KIES.
En daarna niet meer geupdate omdat ik geen zin heb in weer zo'n vastloper.
Heeft iemand iets soortgelijks al meegemaakt en zo ja, waar ligt dit aan?
Moet ik gelijk gaan rooten of is de stock firmware nog wel even aan te raden?
Kon je dan ook niet updaten via ODIN met sim/geheugenkaart erin? Kies was "run as administrator"?asennamm schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:51:
En het probleem bij mij was............de sim of de geheugenkaart.
Nadat ik de simkaart en de geheugenkaart had verwijderd, kon ik wel updaten (wel via ODIN gedaan).
Ik gebruik al vanaf begin swype tb....en ik denk dat dat voor de meeste hier ook zo is.Brabso schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:47:
[...]
Probleem deed zich voornamenlijk voor met het samsung tb, met het swype.tb. is dit schijnbaar wel goed. Niemand die dit opgevallen is ?
Doh, ik heb helaas hetzelfde gedaanFrank Martin schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:45:
[...]
Ik zal ze eens benaderen. Overigens lijkt het op de foto erger dan het in de praktijk is. Baal er alleen wel goed van
Dat spul heet plasticgebruikershaes schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:32:
[...]
Doh, ik heb helaas hetzelfde gedaanalleen is het bij mij veel minder erg. De rand lijkt van zeer zacht metaal te zijn gemaakt. Lijkt net zo zacht als lood, wat het natuurlijk niet is. Maar goed klein stuitertje van ongeveer 30 cm uit mijn broekzak resulteerde in een flinke deuk.
Stock draait gewoon lekker, misschien een home replacement gebruiken als je het niet zo op Touchwiz hebt.Morzzz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:09:
Zo, ik heb 'm ook binnen. Hangt nu aan de oplader.
Moet ik gelijk gaan rooten of is de stock firmware nog wel even aan te raden?
Bensimpel
Positieve meneer
Ben hem nu aan het opladen, alleen duurt wel ontzettend lang
😆 - Denk ook eens om ;)
Doe je opladen met de USB kabel of met adapter? Adapter gaat sneller had ik het gevoel. Ook helpt het om tijdens het opladen wifi en/of 3g uit te zetten.Bensimpel schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:42:
Zo vandaag ook de SII gekregen, wat een ontzettend licht ding zeg!
Ben hem nu aan het opladen, alleen duurt wel ontzettend lang
Het toestel laadde bij mij daarna een stuk sneller op.
Damn it's good 2b a Tweaker!
Toch maar eens KE7 erop gezet met ODIN, geroot.
Vervolgens AdFree erop, Firewall erop en een aantal dingen afgeknepen, Titanium backup erop en en heleboel dingen gefreezed (toestel werd meteen minder warm), LauncherPro erop... spareparts erop, blade buddy ook (camerageluid uit) Touchwiz zelfs uitgeschakeld met TB.
Qua snelheid merk je ietsje verschil, maar qua warmte dat het toestel afgeeft een hoop, wat is ie nu koel!
1e blik op batterijverbruik, veel meer het beeldscherm dan eerst.
[ Voor 5% gewijzigd door XElD op 23-05-2011 19:55 ]
Laden via adapter gaat ongetwijfeld sneller, een usb poort heeft maar een zeer beperkt vermogen..rickyy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:51:
[...]
Doe je opladen met de USB kabel of met adapter? Adapter gaat sneller had ik het gevoel. Ook helpt het om tijdens het opladen wifi en/of 3g uit te zetten.
Bij mn andere mobieltjes - LG pop, samsung D900 - maakte het geen verschil.Zeemon123 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:55:
[...]
Laden via adapter gaat ongetwijfeld sneller, een usb poort heeft maar een zeer beperkt vermogen..
Bensimpel
Positieve meneer
Adapter natuurlijk, hij gaat nog niet eens aan,rickyy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:51:
[...]
Doe je opladen met de USB kabel of met adapter? Adapter gaat sneller had ik het gevoel. Ook helpt het om tijdens het opladen wifi en/of 3g uit te zetten.
Heb hem nu al in het stopcontact voor ongeveer 2 uurtjes. Nog geen leven. (Geeft wel aan dat ie aan het opladen is, maar wel met een driehoekje met een ! erin), is dat slecht of?
😆 - Denk ook eens om ;)
Uhh ohh, hij hoort wel direct aan te kunnen in principeBensimpel schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:05:
[...]
Adapter natuurlijk, hij gaat nog niet eens aan,
Heb hem nu al in het stopcontact voor ongeveer 2 uurtjes. Nog geen leven. (Geeft wel aan dat ie aan het opladen is, maar wel met een driehoekje met een ! erin), is dat slecht of?
Ik ben benieuwd naar de vervolgstappen .... en hoe snel het probleem opgelost is. Ik verwacht dat er gewoon een fabrieksfout in het scherm zit (in mijn geval).Sinds dat ik de telefoon in mijn bezit heb had ik geregeld het idee dat deze automatisch applicaties opende. Ik dacht echter dat dit aan mij lag en dat ik nog moest wennen aan de gevoeligheid van het scherm. Uiteindelijk werd het probleem storend en ben ik er op gaan letten:
Zodra de telefoon een tijdje gebruikt wordt (kan binnen 5 minuten zijn, maar kan ook pas na een uur optreden) gaat hij uit zichzelf applicaties/hyperlinks op website openen. Het gaat dan specifiek om de applicaties/hyperlinks die zich op hoogte van de (standaard) accuweather applicatie bevinden. Het komt dan ook geregeld voor dat deze applicatie zich herhaaldelijk blijft openen (zodat ik ook moeite heb om deze weer af te sluiten. Zodra ik het menu met applicaties open, opent de telefoon geregeld uit zichzelf de notitieblok applicatie (ook standaard), ook weer op dezelfde hoogte op het scherm als de accuweather applicatie. Ga ik internetten, open de browser uit zichzelf hyperlinks welke zich ook op deze hoogte van het scherm bevinden.
Het probleem lijkt dus ook erger te worden, naarmate ik mijn telefoon intensiever gebruik. Toen ik hem net van jullie ontvangen had, kwam het slechts sporadisch (en niet storend) voor. Nu ik hem enige tijd in gebruik heb, is de telefoon bijna onhandelbaar geworden.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om mijn telefoon te herstellen naar de fabrieksinstellingen, echter ook toen bleef het probleem zich voordoen. Het is dus geen softwarematig probleem, wat veroorzaakt zou kunnen zijn door een applicatie welke ik uit de android market gedownload had.
Ik kan dus alleen maar concluderen dat de telefoon een soort drukpunt registreert, wat er helemaal niet is. In combinatie met het warm worden van het toestel (bij gebruik) registreert het scherm dit drukpunt zelfs nog vaker.
Graag hoor ik van u of meerdere gebruikers dit probleem hebben ondervonden, of dat ik met dit toestel helaas pech gehad heb. Tevens hoor ik graag hoe dit probleem opgelost kan gaan worden.
Jij krijgt nog iets terug, ik heb nog helemaal niets gehoord.JudgeTreve schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:40:
Net mailtje terug gekregen van Samsung:
Beste Samsung-klant,
Met vriendelijke groet,
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bensimpel
Positieve meneer
Ik ga nog even kijken of ik verder kom met de USB kabel, anders denk ik dat de batterij DOA isZeemon123 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:06:
[...]
Uhh ohh, hij hoort wel direct aan te kunnen in principe
Heb ik weer...
😆 - Denk ook eens om ;)
Nu bij de nieuwe heb ik ook dat hij nogal warm word. Zo zorgt het simpele spellete Hot Springs Story (van de dev van game dev story
Nu dus mijn vraag, van wat is nog normaal. Ik zie namelijk regelmatig dat hij de 45 graden aantikt (de batterij dus, de proc zal dan nog wel ff wat warmer zijn
Ik zit er sowieso over te denken om een silicon case of de zenus carbon, maar kan hij dan nog wel goed zijn warmte kwijt of kan je dan beter de officiele case van samsung nemen met de luchtgaatjes?
ik ben echt geen android noob meer hoor, heb in een jaar tijd een htc hero, htc desire en voor de galaxy S2 de galaxy S gehad en geen van deze werden zo warm als deze.... al werd de desire ook redelijk warm op het scherm, maar wil toch even weten of het kwaad kan
Verwijderd
Met welke app kan ik trouwens al die samsung meuk weghalen?
Bensimpel
Positieve meneer

Heb ik dus weer, morgen even kijken of ik langs vodafone kan, well jammer :*(
😆 - Denk ook eens om ;)
Instellingen -> Locatie en beveiliging -> Externe functies
Met deze functie zou je de telefoon op afstand moeten kunnen vergrendelen, volgen en wissen, maar als ik hem aan probeer te vinken krijg ik:
"Sorry! De toepassing Instellingen (proces.com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
Verwijderd
De chips kakken er pas uit bij 125 graden. Zolang je hem vast kan houden is het prima.Devilan schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:23:
Nu dus mijn vraag, van wat is nog normaal. Ik zie namelijk regelmatig dat hij de 45 graden aantikt (de batterij dus, de proc zal dan nog wel ff wat warmer zijn) moet ik deze ook weer terug brengen of is dit normaal?
Ik ben weer terug naar KE2... KE7 at mijn batterij zo ongeveer op.. Je bent gewaarschuwdXElD schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:53:
ZO
Toch maar eens KE7 erop gezet met ODIN, geroot.
Vervolgens AdFree erop, Firewall erop en een aantal dingen afgeknepen, Titanium backup erop en en heleboel dingen gefreezed (toestel werd meteen minder warm), LauncherPro erop... spareparts erop, blade buddy ook (camerageluid uit) Touchwiz zelfs uitgeschakeld met TB.
Qua snelheid merk je ietsje verschil, maar qua warmte dat het toestel afgeeft een hoop, wat is ie nu koel!
1e blik op batterijverbruik, veel meer het beeldscherm dan eerst.
Ik lust geen rotte appels...
Werkt, maar bij mij krijg ik dan een inlogscherm waarin om een Samsung account wordt gevraagd. Hetzelfde scherm zie je ook als je FOTA wil doen.GuiltyNL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:49:
Werkt bij iemand het volgende?
Instellingen -> Locatie en beveiliging -> Externe functies
Met deze functie zou je de telefoon op afstand moeten kunnen vergrendelen, volgen en wissen, maar als ik hem aan probeer te vinken krijg ik:
"Sorry! De toepassing Instellingen (proces.com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
Op KE2 krijg ik hem ook...voil schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:58:
Ik krijg die error ook, nadat ik KE7 erop gezet heb.
Ik lust geen rotte appels...
Zou het een Samsung plugin zijn? Ik wil helemaal geen Samsung Account aanmaken
Ik kon hem ook retourneren naar Smartphoneshop door mijn dead pixel, maar ik vrees dat ik dan rond de 3 weken moet wachten op een nieuwe, morgen eens bellen met de vraag of ik binnen 3 weken dan niet naar de winkel kan komen om er direct een nieuwe mee te nemen.Tuur86 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:10:
Helaas heb ik vandaag m'n SGS II kunnen retourneren naar de smartphoneshop. Ik had de volgende klacht:
[...]
Ik ben benieuwd naar de vervolgstappen .... en hoe snel het probleem opgelost is. Ik verwacht dat er gewoon een fabrieksfout in het scherm zit (in mijn geval).
Allebei, ja.GuiltyNL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:09:
@voil en @terrorvogel toevallig ook geroot en sommige apps gefreezed?
31 mei wordt er als het goed is een nieuwe lading uitgeleverd bij de eindklant. Ik ga er vanuit dat ik dan toch voorrang heb op een nieuw toestel (indien reparatie niet gaat werken).Jo... schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:09:
[...]
Ik kon hem ook retourneren naar Smartphoneshop door mijn dead pixel, maar ik vrees dat ik dan rond de 3 weken moet wachten op een nieuwe, morgen eens bellen met de vraag of ik binnen 3 weken dan niet naar de winkel kan komen om er direct een nieuwe mee te nemen.
Helaas vorig jaar mijn htc desire ook al naar hun terug kunnen sturen i.v.m. het wel bekende oververhittingsprobleem ... toen moest hij inderdaad gerepareerd worden.
Ik verwacht dat dit alleen een dure reparatie gaat worden, aangezien het touchscreen gewoon niet goed functioneerd.
Verwijderd
Dan zullen we wel een brak Samsung appje gefreezed hebben waar deze functionaliteit aan hangt.
Nou ja, jammer dan. Ik heb net Lookout getest, werkt goed. Maar die helpt mijn No Lock app weer om zeep (zodat hij je scherm niet lockt als het scherm uit gaat, ik vind dat persoonlijk erg onhandig om steeds te unlocken).
Verwijderd
lukt bij mij ook nietVerwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:16:
Meer mensen die hem via Vodafone hebben ontvangen en de "Sensation" content niet kunnen downloaden omdat het IMEI nummer niet klopt?
Sterker nog, die krijg je er bij geleverd.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:21:
ik heb er ook 1 besteld, nu vroeg ik mij af kan er op de die 3,5 mm stereo audio-aansluiting ook een koptelefoon met microfoon ??
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Wel root hier. No freeze.GuiltyNL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:09:
@voil en @terrorvogel toevallig ook geroot en sommige apps gefreezed?
Alles werkt zo als het zou moeten.
Downloaden gaat hier prima (op een Vodafone S2). Probeer deze link eens, anders upload ik hem wel...kenles schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:25:
lukt bij mij ook niet
[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 24-05-2011 00:17 . Reden: Uploadlink toegevoegd ]
Nickname does not reflect reality
bedanktBrad Pitt schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:47:
[...]
Downloaden gaat hier prima (op een Vodafone S2). Probeer deze link eens, anders upload ik hem wel...
Verwijderd
Ik krijg morgen de Samsung Galaxy S2 als opvolgen van mij Iphone 3G, was een verrassing, dus ben niet voorbereid geweest op nieuwe!
Echter wil ik hem meteen uit proberen, maar het duurt mij te lang om op eBay nog een screenprotector en hoesje te bestellen.
Weten jullie of die nog in het wilt verkocht worden? Phonehouse of zo? (Ben al jaren niet meer in een winkel geweest, koop alles online)
Verwijderd
http://www.erhantelecom.n...-zwart-silicone-soft-case
verwacht hem morgen wel binnen.
Dit topic is gesloten.
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!
Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!
Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic.
Android software bediscussiëren we hier: Android Market en applicaties - Deel 12 .