Marcel_ schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:38:
Gisteren de bestelling geplaatst bij de Vodafone winkel in Venlo. Vandaag het telefoontje dat ik hem op mocht komen halen

Ik ben verliefd, wauw! Hij is echt mooi, en het scherm is ook lekker groot. Nu even helemaal opladen en vanavond alvast mee spelen, de eerste keer moet je hem toch volledig opladen of niet? Ik heb het hier ooit gelezen hoe je met de batterij om moest gaan, maar kan het niet meer vinden met de search. Iemand die het nog uit zijn hoofd weet? Of een linkje naar de regels?
Alvast bedankt!

Hoe kan ik mijn batterij het beste opladen voor optimaal gebruik?
• De eerste paar keren volledig opladen, en volledig leeg laten gaan voordat je hem opnieuw oplaadt.
• Na deze paar keren gewoon zo vaak mogelijk aan de oplader hangen, dit is goed voor Lithium-ion accu’s.
• Laat na 30 keer opladen de accu helemaal leeglopen. Dit zorgt ervoor dat de accu % status gekalibreerd wordt. Als je dit niet doet heb je kans dat je op gegeven moment grote verschillen in accu % status ziet.
• De accu wordt tijdens en na de eerste maand gebruik steeds beter, dus bij de eerste paar keren opladen zal de accu nog niet 100% functioneren, omdat hij nog geconditioneerd moet worden.
• Na 2 jaar van de productie datum bedraagt de capaciteit van Lithium-Ion accu’s nog ongeveer 80%. Het maakt niet uit of je hem gebruikt of niet, deze accu’s verslechteren na verloop van tijd. Deze vermindering is gekoppeld aan de technologie. Daarom is het aan te raden om te kijken naar de productie datum als je een tweede accu koopt in de toekomst. Nu geldt dat natuurlijk nog niet omdat de accu’s nu allemaal nieuw zijn.
HTC geeft zelf het volgende advies:
HTC
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1. Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2. Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3. Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well.
Dat stukje van HTC geldt misschien alleen voor HTC telefoons, maar wie weet helpt het...