Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Er is ook een aparte T-Mobile handleiding te vinden hier. Wellicht staat daar nog wat relevant in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik heb ook gisteren mijn S2 een factory reset gegeven dmv een hard reset (niet via privacy, die werkt niet zo grondig).

Ik merk dat het toestel nu een stuk sneller reageert, maar de batterij is nog steeds matig.

Heb firmware KE2 en niks geroot of aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 03-06-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

S2 is net besteld. Hopen dat ik geen last krijg van gele vlekken, blauw waas, slecht accuduur of andere frutsels. Jammer als een toestel als dit toch kleine foutjes vertoont, maar hell, er MOET een verbetering merkbaar zijn tov mn gouwe ouwe Motorola C116 (Yeah, retro!)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik ben maar eens aan het experimenteren geslagen met noled. Met de proximity sensor lijkt het echt goed te werken.

Ben benieuwt hoe groot de batterij drain gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32

Satom

Verzamel ervaringen

Kan het volgende nergens vinden, dus hier maar even proberen; Is het mogelijk om de telefoon aan te slutien op de PC als Mass Storage? Zodat de SD kaart (of telefoon zelf) een station letter krijgt?

Want hij staat nu tussen "Draagbare Apparaten" zonder een stations letter.

Alvast bedankt!
Toch gevonden... stomme ik 8)7 Nu kan ik mijn eigengemaakt software gebruiken :+

[ Voor 13% gewijzigd door Satom op 03-06-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
Vandaag even de app 'dildroid' geinstaleerd. De trilfunctie van de S2 valt wel tegen! Hij werkt met korte intervallen van trillingen, die nog niet eens erg krachtig zijn.

En nee... ik heb die trilfunctie niet daarvoor nodig! 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door simthadim op 03-06-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
simthadim schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:15:
Vandaag even de app 'dildroid' geinstaleerd. De trilfunctie van de S2 valt wel tegen! Hij werkt met korte intervallen van trillingen, die nog niet eens erg krachtig zijn.
Ik vind ze juist fijn subtiel. Genoeg om ze te voelen, maar geen enorm getril en gezoem.
Je kunt de intensiteit overigens ook instellen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55
Iemand een idee of het met de Galaxy S2 mogelijk is om via een intel onboard wifi adapter met AP mogelijkheid, het internet op te kunnen?
Kan de telefoon wel verbonden krijgen met de software, maar krijg geen internetverbinding. Heb een verbindingsbrug gemaakt tussen de wifi adapter en de LAN adpter waarmee ik op de laptop internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
Wat betreft battery drain is het ook oppassen met welke applicaties je gebruikt. Ik zag dat mijn processor continu 50% CPU aan het verbruiken was terwijl er geen active applications in de task manager stonden. Er moest dus een op de achtergrond draaiende applicatie actief zijn die het CPU verbruik veroorzaakte. Via Battery use heb ik vervolgens AndSMB een Force Stop gegeven en toen was het CPU verbruik ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simthadim schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:15:

En nee... ik heb die trilfunctie niet daarvoor nodig! 8)7
Valt tegen?
Dat ding trilt ja als een gek! Menigt vrouw is er jalours op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 11:02
Heb vandaag mijn toestel gehad en had hem zojuist opgeladen. Nu wilde ik gelijk een rom erop zetten en wou daarvoor mijn toestel in download mode zetten.

Maar bij het opstarten zag ik wel het logo, maar er kwamen allemaal puntjes omheen, eerst dacht ik special effect (sterren) maar het werden er steeds meer tot het hele beeld vol zat en kreeg hem pas uit door de batterij eruit te trekken, nu wil deze echter niet meer aan. Kan ik hier nog wat mee, HELP????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
net één drie krasje ontdekt op mijn scherm. Daar gaat dus weer een screen protector op. Had al het gevoel dat dat hele gorila glass verhaal wat overtrokken was maar nu weet ik het zeker. Nooit bij scherpe dingen oid in me zak gezeten...

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 03-06-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, of je hebt een prachtig scherm met affentoe een krasje er bij. Of je hebt een prachtig scherm en plakt daar een lelijk stuk folie overheen zodat je uberhaupt niet kan genieten van je mooie scherm. Dan heb je er alsnog niets aan, ook al is je scherm nog zo krasvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:43:
Tsja, of je hebt een prachtig scherm met affentoe een krasje er bij. Of je hebt een prachtig scherm en plakt daar een lelijk stuk folie overheen zodat je uberhaupt niet kan genieten van je mooie scherm. Dan heb je er alsnog niets aan, ook al is je scherm nog zo krasvrij.
Heb jij uberhaupt wel ervaring met screen protectors dan? Ik gebruik al jaren screen protectors en mits je een beetje een goede koopt en goed aanbrengt zie je het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovendien kan je een screen protector verwijderen/vernieuwen een scherm niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:43:
Waar slaat deze ongefundeerde mening op? Ten eerste leer eens normaal Nederlands typen, ten tweede: een screenprotector zie je nauwelijks tot niet zitten - mits je hem er op een goede manier op hebt geplakt. Het enige nadeel van een screenprotector kan zijn dat het af en toe wat stroef loopt, zeker wanneer je klamme handen, dan wel vingers hebt.

Met betrekking tot het scherm zie je helemaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjors86 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:28:
Heb vandaag mijn toestel gehad en had hem zojuist opgeladen. Nu wilde ik gelijk een rom erop zetten en wou daarvoor mijn toestel in download mode zetten.

Maar bij het opstarten zag ik wel het logo, maar er kwamen allemaal puntjes omheen, eerst dacht ik special effect (sterren) maar het werden er steeds meer tot het hele beeld vol zat en kreeg hem pas uit door de batterij eruit te trekken, nu wil deze echter niet meer aan. Kan ik hier nog wat mee, HELP????
Probeer eens de volume up knop + home knop + de power knop.

Dat een paar seconden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik wil jullie om jullie hulp vragen met betrekking tot het onderwerp encryptie. Ik heb namelijk veel gegoogeld en ik krijg niet echt een duidelijk antwoord.

Het betreft het volgende: zoals jullie allen weten - althans behoren te weten - is Android niet goed omtrent de beveiliging van de gegevens. Ik zou dan ook graag al mijn bestanden willen 'encrypten', zodat derden - zoals makers van apps - niets aan mijn gegevens hebben.

Kortom is er een app die al mijn gegevens kan encrypten op mijn mobiel en sd kaart, zodat derden helemaal niets met de gegevens kunnen?

Ik las overigens dat samsung ook de gegevens encrypt? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
lijkt me een nogal processor intensief process als je alle gegevens continue encrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Met welk programma test iedereen zijn of haar GPS eigenlijk? Standaard op de telefoon kan ik niet echt iets vinden, of ik kijk niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Jeroenneman schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:54:
maar hell, er MOET een verbetering merkbaar zijn tov mn gouwe ouwe Motorola C116 (Yeah, retro!)
Zo op het oog lijken ze aardig hetzelfde, maar onder de motorkap zijn er best wat kleine verschilletjes!

:+

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
matz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:53:
Met welk programma test iedereen zijn of haar GPS eigenlijk? Standaard op de telefoon kan ik niet echt iets vinden, of ik kijk niet goed..
Ik gebruik altijd Gps Status.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
matz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:53:
Gps test en google navigatie e.d.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Discussie over software graag in het daarvoor bestemde topic. Niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:07:
[...]

Waar slaat deze ongefundeerde mening op? Ten eerste leer eens normaal Nederlands typen, ten tweede: een screenprotector zie je nauwelijks tot niet zitten - mits je hem er op een goede manier op hebt geplakt. Het enige nadeel van een screenprotector kan zijn dat het af en toe wat stroef loopt, zeker wanneer je klamme handen, dan wel vingers hebt.

Met betrekking tot het scherm zie je helemaal geen verschil.
Ik deel zijn mening niet maar ik koop nooit meer protectors. 1x geprobeerd en kreeg allemaal bubbels eronder. weg 11 euro.

Ik zie het zo: het is een gebruiksvoorwerp. Voorzichtig doen en siliconenhoesje met omhoogstekende randen helpen al veel. Eventuele krasjes, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:37:
[...]

Ik deel zijn mening niet maar ik koop nooit meer protectors. 1x geprobeerd en kreeg allemaal bubbels eronder. weg 11 euro.

Ik zie het zo: het is een gebruiksvoorwerp. Voorzichtig doen en siliconenhoesje met omhoogstekende randen helpen al veel. Eventuele krasjes, so be it.
Niet lullig bedoeld, maar die bubbels komt door je eigen handelen. Ik heb hier namelijk nul komma nul last van.
Het is overigens correct dat een siliconenhoesje wonderen doet, ik heb beide en ik kan iedereen overigens een dergelijk hoesje aanbevelen. De telefoon ligt namelijk beter in de hand en is minder 'breekbaar'

Trouwens Tweakers heeft een officiële review geschreven voor de HTC Sensation! Iedereen die twijfelde tussen de Galaxy S 2 en de Sensation. De GS2 is de juiste keuze in mijn optiek. http://bit.ly/ijQzlt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin steeds meer te twijfelen, veel apps hebben last van color banding, nietzo cool als apps er uit zien alsof ze uit 1990 komen, verder mis ik sense en ik denk dat een hogere resolutie toch echt wel meer waarde heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:00:
[...]

ik begin steeds meer te twijfelen, veel apps hebben last van color banding, nietzo cool als apps er uit zien alsof ze uit 1990 komen, verder mis ik sense en ik denk dat een hogere resolutie toch echt wel meer waarde heeft :(
Aan die banding begin ik me ook steeds meer te ergeren. Is nou al duidelijk waardoor dat komt, ik kan me niet voorstellen dat het aan het scherm ligt (en dat bevestigen de specificaties). Het moet softwarematig zijn, maar waarom dan in ***naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nowhereman schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:51:
[...]

Klopt, heb de mijne rechtstreeks bij T-mobile besteld en heb een toestel ontvangen zonder T-mobile stickers/bedruksels danwel aangepaste firmware. Mijn toestel behoort zeer zeker tot de eerste batch van T-mobile dus ze zullen de tijd niet hebben gehad om aanpassingen te maken. Van wat ik uit de post van Mynd begreep staat er niet enkel een T-mobile logo op de achterkant van het toestel maar zijn er ook een aantal apps toegevoegd. Je kunt altijd proberen om je telefoon gewoon via KIES te updaten, indien je een afwijkende firmware versie hebt zal KIES je vertellen dat het niet mogelijk is om te updaten. Als je wel via KIES kunt updaten dan is de kans vrij groot sat je daarna de door T-mobile toegevoegde apps kwijt bent.
De firmware versie die er bij mijn tmobile versie op stond was KE3(tnl).
Waarschijnlijk gewoon KE2 maar dan met die tmobile branding eroverheen.
Ik heb overigens zelf via odin stock ke7 geflasht en nu is er niks meer over van de tmobile branding.
Een stock achterklepje heb ik ook besteld, voor 20 euro bij telecomparts.nl.

Ik weet niet of het langer duurt voordat je firmware updates binnen hebt bij tmobile toestellen, in het verleden was dit helaas wel zo. Op dit moment zou dit weleens anders kunnen liggen aangezien samsung tegenwoordig sneller is met updates en de door tmobile toegevoegde dingen inhoudelijk niet veel voorstellen.
Het gaat namelijk om een logo bij het booten, een tmobile ringtone, en enkele simpele apps. Meer staat er niet op van de provider.

Er vroeg een aantal posts eerder iemand naar de samsung wallpapers, onder andere die ene met al die ''ramen''. Kijk even op XDA onder themes and apps, en dan bij het topic lockscreen wallpapers. Bij de tweede of derde pagina van dat topic heeft iemand al die mooie wallpapers gepost. Daar heb ik ze ook vandaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 23:20
Ik weet niet of dit al eerder ter sprake is gekomen, maar minimalistic text werkt niet echt volgens behoren? Ik wil m'n batterijpercentage als widget maar ik zie 0102030405060785090100 ofzo. En 85 is dan dikgedrukt = batterijstatus. Alleen de tijd (12u klok) en datum doen het goed, de rest zijn allemaal random...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou je precies moeten zien als je dooie of stuck pixels hebt op je scherm?

Zie je dat bij elke kleur dan of willekeurig aangezien 't om 'n Super Amoled + display gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:06:
Wat zou je precies moeten zien als je dooie of stuck pixels hebt op je scherm?

Zie je dat bij elke kleur dan of willekeurig aangezien 't om 'n Super Amoled + display gaat?
Een rood, groen of blauw puntje. Of zwart natuurlijk als hij echt dood is. Als je #*0*# ingeeft in de dialer kan je het met verschillende achtergronden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jo

Precies!! ik kom nu dus tot de nare ontdekking dat met code *#0*# en diverse pixeltesters uit de market tijdens een blauw scherm 3 donkere/zwarte puntjes tevoor schijn komen :-(

Met de andere kleuren zoals rood, groen, wit en zwart zie ik ze dus niet alleen bij een volledig blauw scherm tijdens het testen.

Dus defekte pixels?
Jo... schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:22:
[...]

Een rood, groen of blauw puntje. Of zwart natuurlijk als hij echt dood is. Als je #*0*# ingeeft in de dialer kan je het met verschillende achtergronden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:04:
[...]

En omdat het merendeel hier Nederlands is zie je overal QWERTY. Je zal overigens ook wel voor 'Nederlands (België)' kunnen kiezen.
Juist toestel binnen... geen roze, gele, blauwe waas voorlopig. Wat een machien lol Maar je kan nederlands, belgie niet selecteren. En als je frans kiest dan vind hij geen enkel nederlands woord terug... Tips ?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:41:
[...]

Juist toestel binnen... geen roze, gele, blauwe waas voorlopig. Wat een machien lol Maar je kan nederlands, belgie niet selecteren. En als je frans kiest dan vind hij geen enkel nederlands woord terug... Tips ?
thnx
Nederlands leren, stelletje Belgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Geen enkele dode pixel. Yeey!

Geweldig apparaat, alleen omdat ik er zo veel mee speel is hij elke dag op .....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:49:
[...]

Nederlands leren, stelletje Belgen :D
yeah right. Het gaat hem over azerty en qwerty, maar dat zal je wel al door hebben :-) humor zeker ? hoop ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Het is met opgevallen dat het scherm van mijn SGS2 één stuck pixel heeft. Het is zichtbaar bij een lichte achtergrond (groen, wit e.d.); bij rood en zwart is het niet zichtbaar.

Ik denk dat ik 'm gewoon houd, heb geen zin om mijn telefoon een tijdje te moeten missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0pe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06-2024
eew schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:16:
Wi-fi delen duikt op mijn mijn batterijstatistieken. Wat was dit nou, en wat kan je er (zonder root) aan doen? Maar verder lijkt het iets beter te gaan.

Ik zit nu na 8,5 uur nog op 22%, met 2 uur en 21 minuten scherm. En een half uurtje GPS met mytracks. Het duurt nog steeds lang voordat ik een fix krijg. Ik ben bang dat het zonder assistentie zelfs niet lukt. Dat is best wel naar, want ik ga naar Canada en daar wil ik ook GPS gebruiken, maar gisteren ging het weer wel redelijk snel. Ik weet nog steeds niet wat ik daarmee moet.

Verder is mij opgevallen dat in de batterijstatistieken het balkje bij telefoonsignaal opeens bruin-geel is geworden, daarvoor was het altijd gewoon geel. Wat betekent dit, een verschil in ontvangst kan het zijn, want ik hem me vandaag regelmatig verplaatst, en dan zou het dus gedurende de dag ook moeten veranderen.
Bij mij ook sinds gisteren :'( . En meteen is mn batterij verbruik helemaal naar de K#$@%. Ongelooflijk dit... wat een geouwehoer. 2 dagen geleden haalde ik met gemak 34 uur bij normaal gebruik (scherm 3 uur totaal op 50%) en nu is die na 5 uur leeg bij minimaal gebruik... wtf?!

-edit- nog vergeten te vermelden dat "wifi delen" ook na een herstart weer opduikt.

Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/3711/sc20110603184351.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door sc0pe op 04-06-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu mn 2de toestel..links donkerder scherm als rechts en 3 defekte donkere pixels bij een volledig blauw scherm :-(

Ik zit nu zwaar te te twijfelen of ik dr vandaag weer mee terug moet gaan naar de Hishop..ik schaam me bijna kapot..ondanks dat de rest zo geweldig is van het toestel ben ik diep teleurgesteld in de kwaliteitscontrole van Samsung :(

Het S Amoled + Display zou 1 van de verkoop argumenten moeten zijn maar buiten dat het O zo geweldig zou moeten zijn kom ik nix anders als kleine defekten tegen bij mn eigen 2de toestel inmiddels en die daarvoor en bij steeds meer mensen die hierover berichten op internet natuurlijk ook omdat het nu eindelijk met de levering begint te lopen.

Hier schijnt iedereen dus een perfekt scherm te hebben..zonder rare verkleuringen..donkere plekken..lijnen..kapote pixels..etc etc of boeit 't weinig..'t is tenslotte maar 500/600 euries 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik vind het zo vreemd dat veel mensen hier last van hebben.... QC van Samsung laat dus nogal wat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Sowieso is dit typisch een probleem in het begin, vlak na de release. Zelfs de iPhone 4 had hier last van, schermen met gele vlekken. Dat is omdat ze in het begin ZO gehaast zijn en zo veel leveringsdruk hebben dat ze de QC (volgens mij) helemaal overslaan (of op z'n minst niet zo nauwkeurig doen dan anders). Als ik 550 euro betaal voor een gsm, dan zal ik hem in ieder geval blijven omruilen tot ik een perfect exemplaar heb. Ik wil een scherm dat egaal is van helderheid, geen gele of blauwe waas heeft, en nul dode pixels. Kom op zeg, je spreekt over een telefoon die meer kost dan de gemiddelde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Sinds gisteren een SGS2 (België, Vandenborre) en ik moet zeggen: wat een beest!

Ik kom van een HTC Hero. Het eerste uur dacht ik nog "is deze nu niet een beetje té groot", maar dat went dus zo snel. Fantastisch toestel.

Even kort eerste indrukken:
- Snelheid. Poeeha! Retesnel, ik kan hem echt niet aan het stotteren krijgen.
- Scherm: fantastisch mooi. Geen dode pixels. Die fameuze blauwe gloed snap ik wel. Als ik van een afstand naar het toestel gestapt kom dan lijkt er soms inderdaad een blauwige schijn over te liggen. De coating denk ik. Nu is dit helemaal niet vreemd want volgens mij heeft elk toestel dit? De iPhone4 van een vriend heeft het in elk geval ook.

Tijdens het gebruik is de witbalans van het scherm ook niet altijd helemaal correct (en dus naar de blauwige kant), maar dit heeft niets met de coating te maken en alles met de automatische diming denk ik. Als je bv de browser opent op een pagina met witte achtergrond, dan is die vaak lichtjes blauwig. Trek dan je notification drawer half naar beneden. De automatische diming trekt de brightness lichtjes op en het wit wordt witter. Het zal even wennen zijn, maar niets om je dus zorgen over te maken. Dit kan Samsung (of de community) dus ook gewoon via software verbeteren me dunkt.

Gele waas heb ik nog niet gezien. Hoe kan ik dit best verifiëren?

Camera: wederom, fantastisch. Dit is de eerste camera die ik zie op een android smartphone die probleemloos met de iPhone4 meegaat. Responsief, een waaier aan instelmogelijkheden en zelfs in het donker bruikbaar. Netjes Samsung!

Ik heb eens een volledig witte achtergrond (muur) geprobeerd met verschillende settings, en ja, ik heb de roze gloed ook. Echter snap ik niet waarom daar nu zo gedoe rond is ontstaan. Zo erg is dat helemaal niet en hoe vaak fotografeer je nu een wit blad? En zelfs dan nog is het niet storend.

De witbalans aanpassen helpt trouwens helemaal niet volgens mijn experiment. Ok, je kan het inderdaad wel wegkrijgen, maar alleen als je de witbalans totaal verkeerd instelt. Volgens mij bestaat de gloed dan trouwens ook nog wel, alleen zie je hem niet meer zo duidelijk omdat je niet meer op wit zit te kijken, maar eerder op blauw of oranje. Dat is nu ook niet de bedoeling natuurlijk. Maar dus, laat dit je vooral niet tegenhouden in je keuze! Ik vermoed dat het een hardware-"feature" is, maar die kan dus eigenlijk probleemloos in software opgelost worden. Al hoeft dat voor mij zelfs niet.

GPS: doet het prima. :)

Batterijverbruik: kan ik momenteel niet echt iets zinnigs over vertellen, maar lijkt wel goed te zitten. Ik heb in elk geval geen vreemde drains. Bij het uitpakken heb ik hem eerst aan de lader gehangen, zonder aan te zetten, tot hij vol was. Dit staat zo in de snelstartgids. Daarna pas de telefoon aangezet en de wizards doorlopen. Ergens tijdens de wizard stelt android 2.3 (?) voor om backups via google te doen, maar naar mijn ervaring met de Hero vreet dit batterij en data. Dit heb ik dus netjes uitgelaten. Verder heb ik ook de samsung hub-apps nog niet geopend, omdat deze volgens mijn aanvoelen verantwoordelijk zijn voor het rare gedrag dat sommigen hier hebben.

Tot nu toe dus een toptelefoon!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1iAl7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Npz9B.jpg

Dit is sinds hij van de lader is gegaan toen ik opstond. Ik heb hem eigenlijk heel de tijd 'passief' gebruikt. Ik was via market.android.com een 30-tal apps aan het installeren en af en toe eentje snel testen. Zo zie je bv de GPS heel even aanslaan als ik de Google Sky Map uitprobeerde vermoed ik. WIFI heb ik aangezet omdat ik opeens doorkreeg dat ik hem gisteren uitgezet had, en dus alle apps via 3G aan het binnenpompen was. Stond versteld van de snelheid waarmee dat ging trouwens! Je ziet, de telefoon is slechts wakker als het écht moet (installeren app) en gaat meteen ook terug in sipjes-modus.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wasco schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:55:

Gele waas heb ik nog niet gezien. Hoe kan ik dit best verifiëren?
Niet, is er toch wel en als je het nu niet ziet lekker zo laten :) ( alleen goed te zien bij egaal grijs in laagste helderheid als je 't echt wil weten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet, de telefoon is slechts wakker als het écht moet (installeren app) en gaat meteen ook terug in sipjes-modus.
Zie in het "midden" echter een heel groot stuk dat de telefoon actief was met het scherm verder uit :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Ja, das logisch. Ik was apps aan het installeren via de http://market.android.com interface. De telefoon is dan rustig aan het installeren met het scherm uit.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Scheelt dat echt zo enorm veel batterij als de backups naar google stuurt?
Dan weet ik wat ik ga doen als ik mn SGS2 binnen krijg ;)

Aparte syncs zoals gmail, contacts en alles is er dan wel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 15:37
Radiodurans schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:27:
Even een vraagje over de WiFi: Ik zie dat deze mobiel IEEE 802.11a/b/g/n heeft, maar is dit 2.4GHz of ook 5GHz? Ik kan het nergens vinden dus het lijkt me van niet, maar wellicht weten mensen hier meer?
Goed, heb de SGS2 nu binnen. Ik zie zowel m'n 2.4 als m'n 5GHz network, sweet! :)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
In deel 2 stond er ook al wat met betrekking tot 5GHz WiFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nivk schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:00:
Er staan wel meer dingen in deel 1,2 en 3 die hier nogmaals besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivk schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:00:
Ik ben ook erg voor een "gebruik de zoekfunctie" policy, maar dit is vrij dom. Misschien eerst de context lezen, dan zie je dat er 1,5gHz staat, over het feit dat hij overclocked is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Laatst online: 27-06-2022
Heeft iemand hier ervaringen met de Lite'ning Rom 1.1 van XDA?

Ben wel benieuwd of het 'batterij-drain probleem' verhelpt...

Weet iemand waarom er trouwens 2 keer 'Android System' in mijn battery-overzicht staat?

[ Voor 26% gewijzigd door der_roedie op 04-06-2011 15:38 ]

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! inmiddels 3de toestel in mn bezit |:(

Net 2de toestel kunnen omruilen in de Hishop ivm 3 defekte pixels en toch weer die donkere linkerkant ten opzichte van rechts..op dit derde toestel middels een pixeltest(*#0*#) uitgevoerd en vooralsnog geen defektepixels tegen gekomen..wel weer dat de de linkerzijde iets donkerder uitvalt als de rechterzijde en de roze cameravlek maargoed ben daar nu inmiddels wel klaar mee..en mij duidelijk dat ik de volgende keer echt geen spiksplinter nieuw model de eerste maanden moet aanschaffen ivm dit soort klachten, problemen of defekten.

Quality Control is bij Sammy daar in Korea iig ver te zoeken naar mijn mening :X En doet voor mij echt afbreuk aan zoveel wat wel goed is!! Sorry maar snap dat echt niet van ze..'t is tenslotte een apparaat van zoveel geld en het scherm is 't paradepaardje maar wel met 'n wisselende kwaliteit van hier tot tokio :-(

De hoeveelheid berichten hierover op de diverse sites waarvan de treads steeds langer worden spreken voor zich en Sammy mag wel ns met 'n antwoord/oplossing komen!

Hoop nu dat ik nu niet weer andere problemen/defekten tegen kom fingers crossed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Snoop schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:13:
Er staan wel meer dingen in deel 1,2 en 3 die hier nogmaals besproken worden.
Ja dus misschien heeft Radiodurans of iemand anders er wat aan?
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:34:
Ik ben ook erg voor een "gebruik de zoekfunctie" policy, maar dit is vrij dom. Misschien eerst de context lezen, dan zie je dat er 1,5gHz staat, over het feit dat hij overclocked is...
Inderdaad vrij dom joopje, volgende keer iets verder lezen? :'( Hier:
Nivk schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:35:
Wi-Fi N met alleen 65~72 Mbps maximale verbindingssnelheid heeft nog steeds voordelen over 54Mbps Wi-Fi G.
De 5GHz kun je mee verbinden, zou dan de eerste telefoon zijn? Dan moet ik mijn bij elkaar gesprokkelde informatie bijstellen.

Ik denk overigens dat hier ook de Broadcom single band BCM4329 radio chip in wordt gebruikt, zoals in vele andere telefoons. Iemand foto's van de binnenkant/chips toevallig?
En daarna:
XElD schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:38:
Zojuist speedtest gedraaid via Upc 60mbit, linksys dualband router ca 3m afstand:
@arnhem - totaalnet arnhem

5Ghz
#1 24ms 12573 kbps down 5956 up
#2 24ms 21612 down 5995 up
#3 23ms 15974 d 5991 u

2.4Ghz
#1 30ms 27944 d 5841u
#2 33ms 22425 d 5972u
#3 26ms 26544 d 5934u

Dit omdat ik minder bereik heb op 2.4ghz...
Verder 2 andere (ik neem aan 2.4ghz) netwerken gedecteerd.
Vaker draaien lever ook steeds lagere ms op voor 5ghz
En het is relevant want niet iedere smartphone ondersteunt de 5GHz, blijkbaar deze dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:56:
[...]

yeah right. Het gaat hem over azerty en qwerty, maar dat zal je wel al door hebben :-) humor zeker ? hoop ik 8)
Stukje buurlanden humor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het gebruik is de witbalans van het scherm ook niet altijd helemaal correct (en dus naar de blauwige kant), maar dit heeft niets met de coating te maken en alles met de automatische diming denk ik. Als je bv de browser opent op een pagina met witte achtergrond, dan is die vaak lichtjes blauwig. Trek dan je notification drawer half naar beneden. De automatische diming trekt de brightness lichtjes op en het wit wordt witter. Het zal even wennen zijn, maar niets om je dus zorgen over te maken. Dit kan Samsung (of de community) dus ook gewoon via software verbeteren me dunkt.
Ik weet niet wat je bedoelt met automatische diming. Maar het probleem bij jou is dat je de automatische schermvoeding aan hebt staan.... En dat kan je zelf oplossen door dit uit te vinken(opties-->display-->automatische schermvoeding aanpassen). Nu is je wit altijd even wit, zowel wanneer het het hele scherm vult, op dezelfde manier als wanneer je toetsenbord de hoeveelheid wit op het scherm verkleint.

Dit merkte ik bij de eerste aanraking van de telefoon, en ben direct op zoek gegaan naar de oorzaak. Ik snap niet dat samsung zo kwaliteits vern*uker stock aan heeft staan. Volgens mij loopt echt misschien meer als 50% met deze instelling nog aan rond, zich niet bewust dat dit die verschillende wit weergave beïnvloedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik hem dus ook binnen, net een beetje mee zitten spelen en ben tot nog toe zeer tevreden mee. Alleen al die Samsung rotzooi die erbij zit, waardeloos maar goed het is niet anders.

Ik heb wel een ander probleem en dat is dat ik een dode pixel in mijn scherm heb en hij zit nog op een zeer irritante plaats ook nog. Ik had van een paar mensen gelezen dat ze hetzelfde probleem hadden. Hoe is dat afgelopen en wat is het beleid van Samsung hierover? Ik ben eigenlijk van plan om hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Laatst online: 13-09 20:01
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:49:
Zo! inmiddels 3de toestel in mn bezit |:(

Net 2de toestel kunnen omruilen in de Hishop ivm 3 defekte pixels en toch weer die donkere linkerkant ten opzichte van rechts..op dit derde toestel middels een pixeltest(*#0*#) uitgevoerd en vooralsnog geen defektepixels tegen gekomen..wel weer dat de de linkerzijde iets donkerder uitvalt als de rechterzijde en de roze cameravlek maargoed ben daar nu inmiddels wel klaar mee..en mij duidelijk dat ik de volgende keer echt geen spiksplinter nieuw model de eerste maanden moet aanschaffen ivm dit soort klachten, problemen of defekten.

Quality Control is bij Sammy daar in Korea iig ver te zoeken naar mijn mening :X En doet voor mij echt afbreuk aan zoveel wat wel goed is!! Sorry maar snap dat echt niet van ze..'t is tenslotte een apparaat van zoveel geld en het scherm is 't paradepaardje maar wel met 'n wisselende kwaliteit van hier tot tokio :-(

De hoeveelheid berichten hierover op de diverse sites waarvan de treads steeds langer worden spreken voor zich en Sammy mag wel ns met 'n antwoord/oplossing komen!

Hoop nu dat ik nu niet weer andere problemen/defekten tegen kom fingers crossed :/
Hoe zat het bij die 3 toestellen met de blauwe gloed, heb je nog verschillen gezien? (dus in hoeverre de kleuren blauwig worden als je het scherm schuin bekijkt, vooral bij wit goed zichtbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Straydog en SizzLorr

Ik vond die blauwe gloed waar veel mensen 't over hebben hier niet eens zo storend omdat ze 't volgens mij allemaal hebben..ik denk zelf dat 't hier gaat om een bepaalde coating bescherming voor het glas zelf of zonwerend dit neem ik zoals 't is en niemand heeft 't daarover op 't inmiddels welbekende Xda forum. Dit ziet niet in 't display zelf maar als 'n laagje erover heen, kan zijn bij de 1 wat meer als bij de ander ok.

http://forum.xda-develope...ead.php?t=1079444&page=43

Ik heb me wel gruwelijk gestoord aan de eerste 2 toestellen ivm met linkerzijde donkerder als rechts en bij 't eerste toestel de gelige waas aan de linkerkant vooral zichtbaar bij grijze of witte webpaginas of 't pulldownmenu van 't toestel zelf.

Bij het 2de toestel die ik vandaag alweer heb geruild (DOA) had ik daar ook nog ns 3 defektepixels bij..zichtbaar met code *#0*# tijdens 't blauwe scherm vooral. Nu het 3de toestel valt me alleen op dat die links iets donkerder is maar op de een of andere manier heb ik 't idee over het hele display gezien toch lichterder dan het toestel hiervoor.

Wat het beleid voor pixelproblemen is door Samsung weet ik zo ff niet maar ik had zoiets van gewoon weer terug binnen die 8 dagen die je steeds krijgt als je teruggaat naar de winkel en niet tevreden bent.

Sammy moest natuurlijk snel toestellen en dus ook schermen uit de fabriek pompen om aan de releasedatum te voldoen en hebben ze volgens mij de kwaliteitscontrole gewoon overgeslagen wegens tijd gebrek..Kom op zeg Sammy..dit zou HET display moeten zijn!

Ik bedoel je sluit geen duur abbo af of legt zoveel geld neer of dat je een pakkie boter koopt 8)7

Ik heb bij dit 3de toestel gek genoeg een veel beter gevoel en ff kijken hoelang dat zo blijft :?

Ga zo ns ff in 't zonnetje kijken waar ik die blauwe waas moet zien of waar moet ik die zien mensen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zo te kijken, en als er een blauwe gloed is dan zie ik het niet. Net met screen tester bezig geweest en alle kleuren zijn mooi een egaal. Op die dode pixels na dan.

Weet iemand ook hoe je het zo kan instellen dat hij automatische naar mass storage mode gaat als je de usb stekker erin plugt? De SGS had daar een optie voor maar die kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden bij de SGS2. Ik heb wel een optie gevonden waarmee je het handmatig kan doen maar niet automatische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 20:04
Mmm, kan je instellen dat de telefoon niet automatisch gaat opladen zodra je hem aan je pc koppelt? Kan de optie zo 1 2 3 niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neonnova schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:27:
Mmm, kan je instellen dat de telefoon niet automatisch gaat opladen zodra je hem aan je pc koppelt? Kan de optie zo 1 2 3 niet vinden?
Dat gaat gewoon vanzelf. Oh wacht, je bedoelt zeker niét opladen. Nee dat kan niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 04-06-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat het wel goed zit met quality control bij Samsung.

Iedereen wil voor 600,- een perfect toestel. Begrijpelijk, maar ik zie het zo dat je voor 600,- niet een perfect toestel koopt, maar het beste toestel van het moment en dat is naar mijn ogen nog steeds zo, ondanks de schoonheidsfoutjes.
Geen van de mankementen (gele vlek, blauwe gloed, roze vlek camera, 1 of 2 dode pixels (meer is inderdaad reden garantie)) heeft echt invloed op hoe je het apparaat gebruikt.

Bij mij zijn overigens én de gele vlek én de blauwe gloed én de roze camera vlek aanwezig. :)

Banding vind ik een serieuzer probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou zeggen veel plezier dan met je toestel voor dat geld..flipfloplak krijg je dr gratis bij mooi toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Blauwe gloed is makkelijk te zien bij een volledig wit scherm. Als je het scherm dan schuin bekijkt, wordt het meer blauw/groen achtig (staan ook foto's van in dit topic of het vorige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ StrayDog

Heb ik dus ook denk ik maar volgens mij hebben ze 't allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:56:
@ StrayDog

Heb ik dus ook denk ik maar volgens mij hebben ze 't allemaal.
Inderdaad, alle S1's hadden dit ook!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Ja ik heb gelezen dat de S1's allemaal of een blauw/groenig (koudere kleur) scherm hadden, of een meer rood/rozig (warmer).
Zal bij de S2 dan ook wel zo zijn.

Ik stoor me er ook niet aan (bij een Sensation bv heb je sowieso ook geen perfecte kijkhoek),alleen viel het mij meteen op omdat ik voor ik de S2 had overal las dat SAMOLED een perfecte kijkhoek zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:32:
Ik vind dat het wel goed zit met quality control bij Samsung.

Iedereen wil voor 600,- een perfect toestel. Begrijpelijk, maar ik zie het zo dat je voor 600,- niet een perfect toestel koopt, maar het beste toestel van het moment en dat is naar mijn ogen nog steeds zo, ondanks de schoonheidsfoutjes.
Geen van de mankementen (gele vlek, blauwe gloed, roze vlek camera, 1 of 2 dode pixels (meer is inderdaad reden garantie)) heeft echt invloed op hoe je het apparaat gebruikt.

Bij mij zijn overigens én de gele vlek én de blauwe gloed én de roze camera vlek aanwezig. :)

Banding vind ik een serieuzer probleem.
600,- ?
Nou,op belsimpel.com,is hij er voor 491,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10
StrayDog schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:14:
Ja ik heb gelezen dat de S1's allemaal of een blauw/groenig (koudere kleur) scherm hadden, of een meer rood/rozig (warmer).
Zal bij de S2 dan ook wel zo zijn.

Ik stoor me er ook niet aan (bij een Sensation bv heb je sowieso ook geen perfecte kijkhoek),alleen viel het mij meteen op omdat ik voor ik de S2 had overal las dat SAMOLED een perfecte kijkhoek zou hebben.
Kijkhoek blijft goed, en groot, maar ga je echt een extremere kijkhoek pakken dan krijg je die tint.

Valt ook minder op als je de helderheid op maximaal zet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Nadat ik dus 2 dagen geleden een factory reset heb gedaan en alle apps weer terug heb gezet is mijn batterijduur is een stuk beter.

Staat inmiddels 21 uur aan met redelijk gebruik (bellen, Angry Birds en regelmatig handmatig syncen) en heb nu nog 57 %. Normaal zou ik toch echt al rond de 35% zitten.

Ik heb deze apps gedownload en draai stock TW 4.0 met KE2

3G Watchdog Pro
9292ov Pro
Adobe Flash Player
Adobe Reader
Albert Heijn
Angry Birds
Angry Birds RIO
Angry Birds Season
APNdroid
Barcode scanner
Battery circle
BreakTheBricks
Buienradar.nl
Chrome to Phone
ChromeMarks
DroidStats
Dropbox
Evernote
Facebook
Glow Hockey 2
Google Docs
Google Goggles
Google Maps
Google Vertalen
GPS Essentials
Het Verkeer Pro
IMDb
imo
Instant Buttons
Kenteken opzoeken
Layar
LinkedIn
LiveProfile
Lock Screen Widget
Lookout
Meridian
My Piano
QR Droid
RealCalc Scientific Calculator
Samsung Apps
Sound Meter
SoundHound
ThinkFree Office
Tiny Flashlight + LED
Tourist Language Learn & Speak
Treintijden Lite
Tweakers.net
Twitter
U.S. Army Survival Guide
Unified Remote
uTorrent Remote
VirtuaGym
Wapedia
WebMD
WhatsApp
Wikitude
Yahtz Me

[ Voor 60% gewijzigd door Pyrone89 op 04-06-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
hoe zit dat eigenlijk met internetverbinding maken via vodafone, ik zit thuis gewoon op wi-fi en als ik naar buiten loop gaat hij direct over naar 3G verbinding maar kost dat nog wat MB's als je hem standby hebt staan of is dat bijna niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
YouR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:40:
hoe zit dat eigenlijk met internetverbinding maken via vodafone, ik zit thuis gewoon op wi-fi en als ik naar buiten loop gaat hij direct over naar 3G verbinding maar kost dat nog wat MB's als je hem standby hebt staan of is dat bijna niks?
Bijna niets idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:40:
Ben een grootverbruiker! En dan toch maar een gemiddele van 350 MB per maand, werd me vorige week verteld door mijn provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:32:
[...]

Ben een grootverbruiker! En dan toch maar een gemiddele van 350 MB per maand, werd me vorige week verteld door mijn provider.
dan ben je geen grootgebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand met iets vertellen over het geluid van de SGS2 bij muziek afspelen?
Hard of zacht,helder of krakerig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:58:
Hard en krakerig it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:43:
[...]

dan ben je geen grootgebruiker ;)
Download idd geen muziek over 3G!

Verder staat alles open, ( bijv, maximaal gebruik w.a ) navigeer ik met dataverbruik, push-e-mail ophaalfreq elke 3 min, etc..

waar gaan bij jou de MB's in zitten? + hoeveel verbruik jij per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hmmz vreemd ik luister vrij veel muziek met mijn sgs2 en ik vind het geluid juist verbazingwekkend goed. Volume op 2-3 en equalizer op classic met setje inears levert bij mij een goed resultaat op vergelijkbaar zo niet beter als een ipod video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een clip doorstuuren naar mijn vriendin haar hero, dan krijgt ze dat op geen manier afgespeeld, iemand wat tips?

Verder lijkt mijn toestel precies nieuwe woorden niet automatisch op te slaan, ondanks aangevinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:41:
hmmz vreemd ik luister vrij veel muziek met mijn sgs2 en ik vind het geluid juist verbazingwekkend goed. Volume op 2-3 en equalizer op classic met setje inears levert bij mij een goed resultaat op vergelijkbaar zo niet beter als een ipod video.
Had het over het geluid dat fysiek uit het toestel komt hè... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
zerodian schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:06:
Ik heb een vreemd iets ontdekt bij mijn toestel.
Als ik aan het bellen ben gaat de microfoon na een tijdje uit, en hoort degene waarmee ik bel mij niet meer. Als ik dan het gesprek op de speaker zet en dan meteen terugschakel naar 'aan mn hoofd', dan hoort degene waarmee ik bel mij weer.

Heeft iemand anders dit ook gemerkt? Ik ben er net achter gekomen... Heb niet het idee dat mn microfoon stuk is, maar dat de software hem uitzet ofzo. Iemand een idee?
Gebruik je een headset of niet?
Nee ik gebruik geen headset. Ik hoop dat het overgaat als ik een update doe, anders weet ik het ook niet. Verder zijn er geen mensen die dit probleem ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Erg goed, veel beter dan mijn htc desire. Kan nu eindelijk douchen met muziek van mijn mobiel ernaast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:33:
[...]

Download idd geen muziek over 3G!

Verder staat alles open, ( bijv, maximaal gebruik w.a ) navigeer ik met dataverbruik, push-e-mail ophaalfreq elke 3 min, etc..

waar gaan bij jou de MB's in zitten? + hoeveel verbruik jij per maand?
Nu met de SGS2 internet ik meer dan mijn desire. Dit komt omdat de browser echt supersnel is! Echter heb ik nu ook een datalimiet gekregen van vodafone. Nooit op verbruik gelet. Had eerste maand met 1 GB limiet dit al verstookt binnen 10 dagen... Dus ik zit nu altijd op wifi(thuis, werk, vrienden, familie) en nu heb ik er geen last meer van tot nu toe. Deze maand afwachten wat het gaat worden. Ik let er nu iig wel meer op. Jammer want de SGS2 heeft veel potentie en hoort niet af te moeten wachten totdat ik op wifi zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:54:
[...]

Had het over het geluid dat fysiek uit het toestel komt hè... ;)
ah oke de speaker van de sgs2 zelf is idd vrij hard maar niet erg bijzonder voor de rest. Nokia 5800XM (en aantal jaar daarvoor Ngage) die ik ooit heb gehad was op dit gebied een stuk beter. Maar mijn vorige android (htc Legend) was weer zeer brak op muziek gebied dus ik ben al zeer blij met de SGS2 :P Daarnaast gebruik ik de externe speaker eigenlijk toch alleen maar voor navigatie en speakerphone en daar voldoet ie gewoon prima in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Crazyanz schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:08:
[...]

ah oke de speaker van de sgs2 zelf is idd vrij hard maar niet erg bijzonder voor de rest. Nokia 5800XM (en aantal jaar daarvoor Ngage) die ik ooit heb gehad was op dit gebied een stuk beter. Maar mijn vorige android (htc Legend) was weer zeer brak op muziek gebied dus ik ben al zeer blij met de SGS2 :P Daarnaast gebruik ik de externe speaker eigenlijk toch alleen maar voor navigatie en speakerphone en daar voldoet ie gewoon prima in :)
ja Nokia 5800XM had ik ook en die had 2 speakers inplaats 1 net als de sgs2 en dat vind ik best een dompertje
ik wil eigenlijk een muziek telefoon die een fatsoenlijk batterij duur heeft en een goed speakers heeft.
maar de geluid van de sgs2 geef ik 3 sterren( het kan altijd slechter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
raro007 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:44:
[...]

ja Nokia 5800XM had ik ook en die had 2 speakers inplaats 1 net als de sgs2 en dat vind ik best een dompertje
ik wil eigenlijk een muziek telefoon die een fatsoenlijk batterij duur heeft en een goed speakers heeft.
maar de geluid van de sgs2 geef ik 3 sterren( het kan altijd slechter).
Een ander nadeel van de speaker is de locatie. De plaatsing linksonder in de hoek is uiterst ongelukkig gekozen. Dit is namelijk precies de plek waar je je toestel het vaakst vast hebt en waar je continu je hand voor hebt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 9 uur gebruik kan ik het volgende zeggen. Ik ben super blij met dit toestel, alleen jammer dat er een dode pixel inzit maar hij wordt omgeruild dus niks te klagen.

Blauwe waas klagers, onzin, is gewoon de techniek eigen en elk scherm heeft er wel last van.

Gele vlekken in het scherm, dat is jammer. Heb er zelf geen last van maar kan wel begrijpen dat het een algemeen probleem is en dat het best irritant kan zijn.

Heb de helderheid van het scherm op aller laagst gezet, damn wat en helder scherm!

Roze vlekken in camera, geen last van, foto's zijn goed voor een telefoon maar je moet er niet te veel van verwachten. Het is geen "echte" camera.

Samsung Dive werkt perfect. Heb alleen de remote wipe niet geprobeerd maar dat komt nog. De site van Dive is op dit moment een beetje onoverzichtelijk maar ze zijn er constant mee bezig dus er zit verbetering in.

9 uur best intensief gebruikt, had maar 50% lading en hij geeft nu pas melding dat hij aan de lader moet. Dat is echt goed.

2 minpuntjes.
1. Hij kan inderdaad heel warm worden, zo warm dat het gaat irriteren. Dit is best een probleem als je aan het gamen of surfen bent.
2. De software van Smasung zit vol met bloatware. Zo zijn de standaard Google Apps aanwezig MAAR voor elke standaard app is er ook een tegenhanger van Samsung aanwezig. Dus 2 email clients, 2 app shops, etc. alles zijn er twee van. Ik gebruik de standaard apps, wat de boer niet kent zeg maar, en dan zitten die Samsung Apps maar in het menu niks te doen. Al die hubs van Samsung vindt ik niks, gebruik liever een degelijk twitter en facebook client.
Crazyanz schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:41:
[...]

Het headsetje wat je erbij krijgt is redelijk vindt ik, het kan maar niet voor een lange tijd aub. Heb een setje van Sennheiser en die zijn echt een stuk beter. Het standaard headsetje klinkt bij mij dof en gedempt, de Sennheiser heeft een voller geluid met een betere diepe weergave. Maar ik heb waarschijnlijk ook iets betere oren dan de gemiddelde tweakert. :)

Een goed headsetje hoeft niet zo duur te zijn trouwens. Een setje van Philips of Sennheiser voldoen meestal wel, kosten 30 euro en zijn overal verkrijgbaar. Jammer dat je die dingen niet in de winkel mag luisteren maar het is maar net waar ja van houd. Je weet van elk merk wel wat hun strategie gaat zijn, Sennheiser kiest voor een wat bredere weergave en laat de lage tonen wat wegzakken terwijl Philips veelal de lagere tonen meer naar voren laat komen ten koste van de hoge tonen. Als je naar muziek luistert waar veel lage tonen inzit dan zal je Philips op prijs stellen maar als je van alles wat doet (zoals ik) dan zullen de Sennheisers bevallen. Er zijn headsetjes die alles goed kunnen maar dan zit je meteen in de 100+ euro range en dat is zonde, vooral als je het verschil niet kan horen of niet weet waar je op moet letten.

Ik heb de eq op custom gezet en de hoge tonen een trapje lager gezet (ik weet niet hoeveel dB demping dat is staat er ook niet bij). De mid en lage tonen zijn goed maar de hoge tonen komen soms toch echt iets te hard naar voren wat (zeker bij oordopjes) de rest van de klanken verpest. Ik zal hem morgen even aansluiten op een spectrum analyser om te kijken of het toestel zelf de hoge tonen te hard doet of dat het ligt aan de oordopjes.

Maar ik moet ook zeggen, ivm andere toestellen die ik tot nu toe heb gehad (waaronder ook de veel geprezen iPhone's) is dit toch echt een van de betere qua muziek.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0pe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06-2024
Pyrone89 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:22:
Nadat ik dus 2 dagen geleden een factory reset heb gedaan en alle apps weer terug heb gezet is mijn batterijduur is een stuk beter.

Staat inmiddels 21 uur aan met redelijk gebruik (bellen, Angry Birds en regelmatig handmatig syncen) en heb nu nog 57 %. Normaal zou ik toch echt al rond de 35% zitten.
Heb je de gewone factory reset gedaan (via privacy)? Ik las ook ergens iets over een ander soort reset namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb de camera Fw van Samsung Apps uitgevoerd en het is gelukt. Heb nu Fw ee09 op het eind volgens mij. Hebben andere mensen ook nog de Fw er op kunnen zetten? Ik heb stock rom met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
spanx schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:01:
Ik heb de camera Fw van Samsung Apps uitgevoerd en het is gelukt. Heb nu Fw ee09 op het eind volgens mij. Hebben andere mensen ook nog de Fw er op kunnen zetten? Ik heb stock rom met root.
Paar dagen geleden ook erop gezet vanuit Samsung Apps.
Welke versie nummer ik nu heb: geen idee maar ik neem aan dat dit dezelfde is.
Ik heb echter de 'vervelende' gewoonte om de permissies via aSpotCat
te bekijken.
De Firmware Update heeft machtigingen om Hardware-instellingen, Opslag (USB-opslag)
te openen, Systeemhulpmiddelen. To zover geen vreemde zaken.
Maar tot slot ook nog Telefoonoproepen bewaken, vastleggen en verwerken.
(Telefoonstatus en ID lezen) Dat wil zeggen Telefoonnummer en serienummer bepalen.

Heel fijn weer... :(

(ok ik weet het: heel veel 'free' apps doen dit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Mag je een toestel omruilen als er een dode pixel op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 12:42
Ik denk dat telefoonstatus uitgelezen moet worden zodat de app weet wanneer er een oproep binnekomt en in suspend moet gaan. Waarom ID uitgelezen moet worden is mij ook een raadsel....misschien om op updates te kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
Alles mag......gewoon gelijk terug gaan. Is ook al tig keer hier voorbij gekomen overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Kirretje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:14:
Alles mag......gewoon gelijk terug gaan. Is ook al tig keer hier voorbij gekomen overigens
Heb hem van een webshop, dus dan moet ik het terug sturen denk ik. Ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleGast schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:16:
Heb hem van een webshop, dus dan moet ik het terug sturen denk ik. Ik twijfel nog.
Waarom vraag je het dan :) Bij een webshop mag je hem sowieso terugsturen, ook zonder mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 04:02:

[...]

2. De software van Smasung zit vol met bloatware. Zo zijn de standaard Google Apps aanwezig MAAR voor elke standaard app is er ook een tegenhanger van Samsung aanwezig. Dus 2 email clients, 2 app shops, etc. alles zijn er twee van. Ik gebruik de standaard apps, wat de boer niet kent zeg maar, en dan zitten die Samsung Apps maar in het menu niks te doen. Al die hubs van Samsung vindt ik niks, gebruik liever een degelijk twitter en facebook client.
Oplossing: rooten > Titanium installeren > bloatware freezen of deleten ;)
Tweetdeck werkt heel goed vind in persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:02
catt4u schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Oplossing: rooten > Titanium installeren > bloatware freezen of deleten ;)
Tweetdeck werkt heel goed vind in persoonlijk
Kan dat rooten ook fout gaan, en verlies je daarmee je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
jeroendh schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:36:
[...]

Kan dat rooten ook fout gaan, en verlies je daarmee je garantie?
(1) Nauwelijks, maar het kan gefixed worden als het fout gaat.

(2) In theorie wel, maar er zijn methoden waarmee je het rooten ongedaan kunt maken zodat het service center niets ziet

Al het bovenstaande onder voorbehoud! Bestudeer eea eerst voordat je eraan begint!
Het is niet voor beginners, wat mij afgelopen week duidelijk werd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het is inderdaad niet je dat, en zeker al niet als je van een Nokia 5800 xm komt, met stereo-speakertjes. Ik gebruik mijn toestel heel vaak als mp3-speler, zonder oortjes en ik hou gewoon mijn Nokia bij de hand voor zulke situaties.
Verder super toestel. Gisteren op een feestje alleen bewonderende blikken gehad, niet alleen over het toestel zelf maar ook over de kwaliteit foto's genomen in een redelijk donkere ruimte.
Heb beetje blauwe gloed op witte webpage, bij een bepaalde kijkhoek maar ik erger me er niet aan...
Het is allemaal nog beetje zoeken, en zo maar het is gewoon een superleuk rap toestel, en ik zal nog een zelfcursus google maps moeten volgen ook lol Die gps ontvangt is echt niet je datte, maar ja....
Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!

Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!

Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic.

Android software bediscussiëren we hier: Android Market en applicaties - Deel 12 .