Idem bij de G1/Dream. Ik kan me vergissen maar als ik toen een OTA update kreeg van 1.4 naar 1.5 en van 1.5 naar 1.6 werd er automatisch gewiped. Toen ik zelf 2.2 Froyo er op zette was het niet meer dan gebruikelijk dat te doen.embee schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:06:
[...]
Dit doet mij denken aan de instructies voor de verschillende custom roms die ik op mijn hero gebruik(te)... Die raadden ook altijd aan een complete wipe te doen nadat je van rom wisselt. Zou dit net zoiets kunnen zijn?
Verwijderd
de telefoon schijnt eenvoudig te unlocken te zijn
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1092451
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1092451
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 10:26 ]
Overigens heb ik de wipe van uit het boot menu gebruikt:Phusebox schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:22:
[...]
Volgens mij is het echt een geval van hit&miss, bij de een werkt het wel bij de ander niet.
Heb na de update naar KE2 al drie keer een factory reset gedaan, en nog steeds heb ik een battery drain. Die is zelfs aanwezig als ik geen enkele eigen app installeer.
http://www.knowyourmobile..._samsung_galaxy_s_ii.html
Via privacy werkte bij mij op de een of andere manier niet vanwege een samsung account.
Ik heb een S2 met een hi abbo besteld en gebruik nu, tot mijn abbo is overgezet, een Tmobile simkaart en dat gaat prima. Unlocked dus.watercoolertje schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:22:
Ik neem aan dat ik het hier moet vragen en niet in het levertijden topic, want ik ga een 2dehands toestel kopen, welke bij een abbo van KPN is geleverd, de persoon kon niet vertellen of er een simlock aanwezig was, iemand ervaring?
Zou de Vodafone versie ook geen simlock hebben? Vaak past Vodafone de software van hun telefoons iets aan namelijk.
Verwijderd
Nee hoor is niets aan gedaan door Vodafone .Odysseus253 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:39:
Zou de Vodafone versie ook geen simlock hebben? Vaak past Vodafone de software van hun telefoons iets aan namelijk.
Het enige wat ik heb is een icoontje met iets van vodafone instellingen. Maar dat kunnen ze ook gepushed hebben tegelijkertijd met de APN instellingen. Ik ga het niet testen, want dan moet de achterkant er weer af, en ik heb geen andere simkaart.Odysseus253 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:39:
Verwijderd
Ik heb een raar probleem met roaming. Ik zit in Thailand en heb packetgegevens data gebruik aangepakt. HIJ pakt probleemloos de goede netwerken.Ik heb de optie roaming uitgevinkt om hoge kosten te vermijden. Maar elke keer als ik me verplaats zie ik tot mijn verbazing dat mijn roaming automatisch is uitgevinkt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:30:
Ik heb een raar probleem met roaming. Ik zit in Thailand en heb packetgegevens data gebruik aangepakt. HIJ pakt probleemloos de goede netwerken.Ik heb de optie roaming uitgevinkt om hoge kosten te vermijden. Maar elke keer als ik me verplaats zie ik tot mijn verbazing dat mijn roaming automatisch is aangevinkt . Zijn er meer mensen met dit probleem?
Je vinkt het zelf uit en het blijft uitgevinkt, prima toch?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:30:
Ik heb een raar probleem met roaming. Ik zit in Thailand en heb packetgegevens data gebruik aangepakt. HIJ pakt probleemloos de goede netwerken.Ik heb de optie roaming uitgevinkt om hoge kosten te vermijden. Maar elke keer als ik me verplaats zie ik tot mijn verbazing dat mijn roaming automatisch is uitgevinkt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
gisteren maar eens KE7 erop gezet en een andere kenel. Ook meteen overgeclockt, naar 1.5 ghz. Damn hij loopt als een sneltrein. Trouwens hebben jullie dat ook, dat wanneer je op tweakers iets willen posten in een topic, terwijl je je S2 liggend hebt dat je helemaal niet kan zien wat je typt? Ik zie alleen me toetsenbord en de adresbalk. Alleen als ik me S2 horizontaal heb.
Dat is meestal iets wat op de SIM-kaart staat. Ik heb een icoontje van Libertel met instellingen (jaja, oude simkaart).eew schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:20:
[...]
Het enige wat ik heb is een icoontje met iets van vodafone instellingen. Maar dat kunnen ze ook gepushed hebben tegelijkertijd met de APN instellingen. Ik ga het niet testen, want dan moet de achterkant er weer af, en ik heb geen andere simkaart.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Hmm ik heb geen Vodafone icoontje. Kreeg vanacht wel ineens een bericht met instellingen voor de APN, terwijl ik al sinds het begin gewoon alles goed ingesteld heb staaneew schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:20:
[...]
Het enige wat ik heb is een icoontje met iets van vodafone instellingen. Maar dat kunnen ze ook gepushed hebben tegelijkertijd met de APN instellingen. Ik ga het niet testen, want dan moet de achterkant er weer af, en ik heb geen andere simkaart.
Leuke was, pas na 2 reboots verdween dat SMS Settings icoontje uit mijn taakbalk. Had de settings van ellende maar toegepast, en daarna wissen gekozen bij het menu, maar het icoontje bleef staan. Als ik het dan aantikte gebeurde er ook niks meer.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb ik ook gehad vannacht. Ik heb er niks mee gedaan want alles werkte al. Dus ik heb het gewoon genegeerd.Phusebox schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:53:
[...]
Hmm ik heb geen Vodafone icoontje. Kreeg vanacht wel ineens een bericht met instellingen voor de APN, terwijl ik al sinds het begin gewoon alles goed ingesteld heb staan
Leuke was, pas na 2 reboots verdween dat SMS Settings icoontje uit mijn taakbalk. Had de settings van ellende maar toegepast, en daarna wissen gekozen bij het menu, maar het icoontje bleef staan. Als ik het dan aantikte gebeurde er ook niks meer.
En geen annoying icoontje wat blijft staan in je taakbalk?Snoop schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:03:
[...]
Heb ik ook gehad vannacht. Ik heb er niks mee gedaan want alles werkte al. Dus ik heb het gewoon genegeerd.
Ik weet nog niet wat ik moet denken van mijn batterijgebruik. Hij valt keurig in slaap, dus drain heb ik niet. Maar toch gaat het wel erg snel.

Maar het scherm heeft dan ook totaal 2.5 uur aangestaan. Waarvan het 1e uur (zonder dat ik dat door had) op maximale helderheid. Daarbij komt nog dat die batterij pas één keer geladen is. Ik mag hopen dat het beter word, op deze manier haal ik niet eens een dag.
Maar aan de andere kant, als je die lijn in het midden doortrekt, en dan een paar uur later met de terugreis begint moet het ook nog wel lukken.

Maar het scherm heeft dan ook totaal 2.5 uur aangestaan. Waarvan het 1e uur (zonder dat ik dat door had) op maximale helderheid. Daarbij komt nog dat die batterij pas één keer geladen is. Ik mag hopen dat het beter word, op deze manier haal ik niet eens een dag.
Maar aan de andere kant, als je die lijn in het midden doortrekt, en dan een paar uur later met de terugreis begint moet het ook nog wel lukken.
Verwijderd
Is de batterij goed bij normaal gebruik* ?
Of hetzelfde als de HTC Desire HD?
*Smsen,muziek en af en toe een spelletje spelen
Verwijderd
@ eew niets aan de hand dus. Duurt een kleine twee weken voordat je batterij optimaal is. En je helderheid op vol is zeker zeer nadelig voor de duur van je batterij. Ik heb de helderheid dan ook op zijn laagst.
Verwijderd
Zeker goed en betet dan de desire HDVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:13:
Is de batterij goed bij normaal gebruik* ?
Dat schijnt aan het standaard toetesnbord te liggen. Als je swipe aanzet werkt het wel correct.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:54:
gisteren maar eens KE7 erop gezet en een andere kenel. Ook meteen overgeclockt, naar 1.5 ghz. Damn hij loopt als een sneltrein. Trouwens hebben jullie dat ook, dat wanneer je op tweakers iets willen posten in een topic, terwijl je je S2 liggend hebt dat je helemaal niet kan zien wat je typt? Ik zie alleen me toetsenbord en de adresbalk. Alleen als ik me S2 horizontaal heb.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Top het werkt. Mijn dankBillSpaarbank schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:36:
[...]
Dat schijnt aan het standaard toetesnbord te liggen. Als je swipe aanzet werkt het wel correct.
[quote]Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:11:
Ik heb 'm niet geprobeerd met de bijgeleverde dopjes, die zijn meteen de la in verdwenen. Met m'n sennheizers CX300II doet de radio het prima. Sterker nog, ik heb nog nooit een telefoon gehad met zo'n goede FM-ontvangst
Hier doet Fm radio het ook prima, lekker he die Sennheiser CX300 II een echte aanrader!
Tot nu toe tegengekomen,
5.1 ch krijg ik nu de melding
Kan alleen worden geactiveerd wanneer geluidseffect zijn uitgeschakeld.
Als de optie geluidseffect "uit" er nu ook eens zou zijn..maar nergens te vinden.
AccuWeather.com wisselt om de 5 minuten van stad als ik huidig locatie inschakel.
Verder nog geen batterij drain probleem of http://mobile.engadget.co...splay-yellow-on-the-left/
Gps moet ik nog wat meer gebruik om daar een oordeel over te kunnen vellen.
Einde maand eens kijken voor een custom rommetje wil eerst Touchwiz ff op de pijnbank leggen.
Ik heb 'm niet geprobeerd met de bijgeleverde dopjes, die zijn meteen de la in verdwenen. Met m'n sennheizers CX300II doet de radio het prima. Sterker nog, ik heb nog nooit een telefoon gehad met zo'n goede FM-ontvangst
Hier doet Fm radio het ook prima, lekker he die Sennheiser CX300 II een echte aanrader!
Tot nu toe tegengekomen,
Als de optie geluidseffect "uit" er nu ook eens zou zijn..maar nergens te vinden.
AccuWeather.com wisselt om de 5 minuten van stad als ik huidig locatie inschakel.
Verder nog geen batterij drain probleem of http://mobile.engadget.co...splay-yellow-on-the-left/
Gps moet ik nog wat meer gebruik om daar een oordeel over te kunnen vellen.
Einde maand eens kijken voor een custom rommetje wil eerst Touchwiz ff op de pijnbank leggen.
B@n@@n
Met echt weinig gebruik en alleen GSM aan zonder 3G, zit ik nu op 73% na 29 uur
Wat ik mij afvraag he, waarom gebruikt iedereen zijn foon zo minimaal? Koop dan lekker een Nokia 3310 als je een lange batterijduur wil.
Natuurlijk, ik zet mijn helderheid ook wel eens op z'n laagst, maar alleen als ik in een 'noodsituatie' zit. Waarom zou je in hemelsnaam 3G en alles uitzetten als je één van de beste toestellen van het moment bezit?
Natuurlijk, ik zet mijn helderheid ook wel eens op z'n laagst, maar alleen als ik in een 'noodsituatie' zit. Waarom zou je in hemelsnaam 3G en alles uitzetten als je één van de beste toestellen van het moment bezit?
Verwijderd
Waarom zal ik mijn helderheid op vol zetten als ik veel met mijn tel bezig ben? Dat scheelt minimaal twee uren aan batterij. Plus ik heb hem op 1.5 ghz lopenMitashi schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:52:
Wat ik mij afvraag he, waarom gebruikt iedereen zijn foon zo minimaal? Koop dan lekker een Nokia 3310 als je een lange batterijduur wil.
.
Verwijderd
Hier ook niet echt tevreden over de GPS.
Fix duurt zeker een aantal minuten (alleen buiten), maar niet stabiel. Niet nauwkeurig genoeg voor navigatie zonder aGPS.
Fix duurt zeker een aantal minuten (alleen buiten), maar niet stabiel. Niet nauwkeurig genoeg voor navigatie zonder aGPS.
Snap ik ook niet hoor :-) Ikzelf hang het toestel gewoon continu aan de lader. Dan heb je nooit problemen. En veel bijladen is ook nog eens goed voor de batterij. Mensen begrijpen gewoon niet dat toestellen anno 2011 gewoon een korte batterijduur hebben. Maar waarom zou je niet gewoon even bijladen als je denkt dat je het niet gaat redden? Ach... Blijkbaar verschillen daarover de meningen. En dat mag.Mitashi schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:52:
Ikzelf heb binnen een seconde of 5 een exacte fix. De eerste keer duurde het wel heel lang, maar eenmaal gevonden is de fix er nu vrijwel direct. Ik heb vaker het idee gehad (ook bij andere telefoons) dat het de eerste keer een eeuwigheid duurt en daarop volgende keren heb je vrijwel direct een fix.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:57:
[ Voor 24% gewijzigd door joblamie op 01-06-2011 14:05 ]
Misschien heb ik niet goed gelezen of onthouden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat satellietlocaties online worden gedownload om sneller een fix te krijgen? Kan het zijn dat deze optie niet standaard aan staat of dat je daar een aparte app voor moet downloaden?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:57:
Misschien dat je iets aan onderstaande hebt?
https://market.android.co...rch?q=gps+fix&so=1&c=apps
Ik probeer er een beetje tussenin te zitten. Helderheid op 50% is wat mij betreft prima.joblamie schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:59:
[...]
Snap ik ook niet hoor :-) Ikzelf hang het toestel gewoon continu aan de lader. Dan heb je nooit problemen. En veel bijladen is ook nog eens goed voor de batterij. Mensen begrijpen gewoon niet dat toestellen anno 2011 gewoon een korte batterijduur hebben. Maar waarom zou je niet gewoon even bijladen als je denkt dat je het niet gaat redden? Ach... Blijkbaar verschillen daarover de meningen. En dat mag.
[...]
Ikzelf heb binnen een seconde of 5 een exacte fix. De eerste keer duurde het wel heel lang, maar eenmaal gevonden is de fix er nu vrijwel direct.
hoef ik geen zonnebril te dragen als ik naar mn scherm kijk
Maar ik ben het ook zeker met jullie eens dat je je met zo'n toestel als deze lekker moet uitleven. Die paar extra minuten die ik bespaar met wifi uit etc. kunnen me gestolen worden!
*sluit z'n laptop af en gaat lekker youtuben op zn sammy*
-edit- Sorry dat ik het nog een keer zeg, maar die fotocamera van dit toestel
[ Voor 3% gewijzigd door sc0pe op 01-06-2011 14:13 ]
Verwijderd
Geen verschil. Het probleem is denk ik meer de sats zien dan het locken, ik heb constant dat sats "in view" terugvalt naar 0.Dlocks schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Misschien heb ik niet goed gelezen of onthouden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat satellietlocaties online worden gedownload om sneller een fix te krijgen? Kan het zijn dat deze optie niet standaard aan staat of dat je daar een aparte app voor moet downloaden?
Misschien dat je iets aan onderstaande hebt?
https://market.android.co...rch?q=gps+fix&so=1&c=apps
Jawel maar als je er op klikt en weer terug gaat dan is hij weer weg.Phusebox schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:04:
[...]
En geen annoying icoontje wat blijft staan in je taakbalk?
Camera van dit toestel is inderdaad GEWELDIG. Zowel video als fotografisch.sc0pe schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:09:
[...]
-edit- Sorry dat ik het nog een keer zeg, maar die fotocamera van dit toestel

Is een 8MP foto, maar gerescaled bij 't uploaden.
[ Voor 74% gewijzigd door DutchManticore op 01-06-2011 15:12 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Over zonnebrillen gesproken, ik kan eindelijk mijn telefoon bedienen met een polariserende zonnebril op (zonder hoofdpijn te krijgen). Lang leve AMOLED.sc0pe schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:09:
[...]
hoef ik geen zonnebril te dragen als ik naar mn scherm kijk![]()
Edit: er is wel iets van een effect, op een hoek van 45 graden ben ik ongeveer 50% van mijn licht kwijt. Waarom komt er gepolariseerd licht uit dat scherm?
[ Voor 18% gewijzigd door eew op 01-06-2011 14:44 ]
Verwijderd
Een nokia 5800! Ik heb er zelf ook een en vroeg me af of je een foto kan maken waarin ze op of naast elkaar liggen. Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot het verschil is tussen de twee.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:11:
een nokia 5800, en een HTC Desire doen het qua radio lang niet zo goed..
edit la maar.
[ Voor 85% gewijzigd door Wii4all op 01-06-2011 14:57 ]
Burp
Audiomanager, werkt perfect en is gratis te krijgen in de market.Wii4all schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:56:
edit la maar.
En even de belangrijkste mededeling van de hele dag tussendoor:
Tweet van SamFirmware.com:
Android 2.3.4 soon to all new Samsung phones...
Laten we hopen dat het heel snel zal zijn, en de KE7 update daarom bij ons gewoon overgeslagen wordt =)
Laten we hopen dat het heel snel zal zijn, en de KE7 update daarom bij ons gewoon overgeslagen wordt =)
hehe, zat net in de markt te kijkenLucky1965 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Audiomanager, werkt perfect en is gratis te krijgen in de market.
Nog een vraag mbt het volume, is dat geluid van de foto 'klik' zeg maar ook uit te zetten?
Het is irritant hard vind ik, ook met al het volume uit maakt ie nog dat geluid.
Burp
Ik probeer niet teveel afgeleid te zijn op me werkMitashi schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:52:
Wat ik mij afvraag he, waarom gebruikt iedereen zijn foon zo minimaal?
nope, die nokia heb ik 2 jaar geleden al verkocht ofzoVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:50:
[...]
Een nokia 5800! Ik heb er zelf ook een en vroeg me af of je een foto kan maken waarin ze op of naast elkaar liggen. Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot het verschil is tussen de twee.
zoek de dimensies gewoon op van beide toestellen en teken het effe uit op een stukje karton. Dan kun je vast oefenen, want zo dun is de SGS2
Hier staat tekst
Verwijderd
Vet! Hopelijk ook op de S1!Razer schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:07:
Lekker video en audio via Google Talk
Ik heb een vreemd iets ontdekt bij mijn toestel.
Als ik aan het bellen ben gaat de microfoon na een tijdje uit, en hoort degene waarmee ik bel mij niet meer. Als ik dan het gesprek op de speaker zet en dan meteen terugschakel naar 'aan mn hoofd', dan hoort degene waarmee ik bel mij weer.
Heeft iemand anders dit ook gemerkt? Ik ben er net achter gekomen... Heb niet het idee dat mn microfoon stuk is, maar dat de software hem uitzet ofzo. Iemand een idee?
Als ik aan het bellen ben gaat de microfoon na een tijdje uit, en hoort degene waarmee ik bel mij niet meer. Als ik dan het gesprek op de speaker zet en dan meteen terugschakel naar 'aan mn hoofd', dan hoort degene waarmee ik bel mij weer.
Heeft iemand anders dit ook gemerkt? Ik ben er net achter gekomen... Heb niet het idee dat mn microfoon stuk is, maar dat de software hem uitzet ofzo. Iemand een idee?
Verwijderd
Ondanks dat ik zeer tevreden ben over dit toestel zit me toch iets dwars.
Mijn vriendin belt mij altijd vanuit haar blackberry en ze zegt dat ze me dan altijd slecht kan verstaan.
De ene keer lijkt het geluid van heel ver te komen en dan weer van dichtbij + veel geruis.
meerdere mensen met dit probleem? was ook al met mijn i8910hd maar die stond daar om bekend.
Mijn vriendin belt mij altijd vanuit haar blackberry en ze zegt dat ze me dan altijd slecht kan verstaan.
De ene keer lijkt het geluid van heel ver te komen en dan weer van dichtbij + veel geruis.
meerdere mensen met dit probleem? was ook al met mijn i8910hd maar die stond daar om bekend.
Gebruik je een headset of niet?zerodian schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:06:
Ik heb een vreemd iets ontdekt bij mijn toestel.
Ehm, ligt dit probleem dan niet aan de BB van je vriendin? Mijn vriendin heeft voerigens ook een BB, wij hebben dit probleem echter niet.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:06:
Ondanks dat ik zeer tevreden ben over dit toestel zit me toch iets dwars.
-Pwn the day-
Verwijderd
Met aGPS heeft hij dus wel quick fix? Of heb je, zelfs bij datagebruik, enkele minuten nodig?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:57:
Wow.... da's goed nieuws! Met versie 2.3.4 zou ook het probleem van de te snel leeglopende accu verholpen zijn.Razer schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:07:
Wow als het waar is dan ben ik positief verrast. Zelfs de Nexus One heeft deze update officieel nog niet eens.Razer schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:07:
Ik heb 2.3.4 al weken geleden officieel OTA gekregen voor mijn nexus one. Misschien houdt vodafone nederland hem tegen maar google heeft hem al lang vrij gegeven.
edit: Onderzoek leert mij dat het vrijwel exact een maand gelden was
[ Voor 18% gewijzigd door martijnve op 01-06-2011 16:29 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Je snapt dat Samsung ook aanpassingen moet doen in verband met hun TW-schil. Het zal dus niet aan vodafone liggen in dit geval.martijnve schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:28:
Ik heb 2.3.4 al weken geleden officieel OTA gekregen voor mijn nexus one. Misschien houdt vodafone nederland hem tegen maar google heeft hem al lang vrij gegeven.
Whoops, niet gelezen dat je op een andere post reageerde en dat je het over de Nexus one had. Maar het was dan ook wel redelijk offtopic.

[ Voor 13% gewijzigd door TheFes op 01-06-2011 16:32 ]
Verwijderd
met aGPS gebruikt hij alléén maar de GSM masten heb ik het idee. Of kan dat niet... Volgens Sygic zit ik op 24 meter nauwkeurigheid, dat is te goed voor enkel masten nu ik er over nadenk... Met aGPS werkt het in ieder geval stuk beter dus.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:20:
[...]
Met aGPS heeft hij dus wel quick fix? Of heb je, zelfs bij datagebruik, enkele minuten nodig?
aGPS is assisted GPS, hierbij gebruikt hij 'hulp' om een fix te krijgen. Dat kan door plaatsbepaling d.m.v. gsm-masten, maar ook door een bestand met locatiegegevens van de satelieten te downloaden. Ligt een beetje aan de implementatie die gebruikt is in de telefoon. Het is in ieder geval een aanvulling op GPS om een fix te krijgen, geen vervanging van.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:33:
[...]
met aGPS gebruikt hij alléén maar de GSM masten heb ik het idee. Of kan dat niet... Volgens Sygic zit ik op 24 meter nauwkeurigheid, dat is te goed voor enkel masten nu ik er over nadenk... Met aGPS werkt het in ieder geval stuk beter dus.
Verwijderd
Ik wild een RTFM terugposten, maar The_Fes heeft het al uitgelegd. Ik wilde alleen weten of aGPS wel of niet werd gebruikt in die gevallen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je geen data abonnement hebt bij deze telefoon. Hoe lang duurt het met aGPS?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:33:
[...]
met aGPS gebruikt hij alléén maar de GSM masten heb ik het idee. Of kan dat niet... Volgens Sygic zit ik op 24 meter nauwkeurigheid, dat is te goed voor enkel masten nu ik er over nadenk... Met aGPS werkt het in ieder geval stuk beter dus.
Voor plaatsbepaling met behulp van GSM masten heb je toch geen dataverbinding nodig, gewoon een GSM signaal is toch genoeg?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:42:
[...]
Ik wild een RTFM terugposten, maar The_Fes heeft het al uitgelegd. Ik wilde alleen weten of aGPS wel of niet werd gebruikt in die gevallen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je geen data abonnement hebt bij deze telefoon. Hoe lang duurt het met aGPS?
Verwijderd
Data-abonnement is nog niet ingegaan (nummerbehoud). Met aGPS aan duurt het maar een paar seconden, en dus ook zonder dataconnectie. Daar begrijp ik uit dat hij de masten gebruikt en niet de locatie van de satellieten download.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:42:
[...]
Ik wild een RTFM terugposten, maar The_Fes heeft het al uitgelegd. Ik wilde alleen weten of aGPS wel of niet werd gebruikt in die gevallen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je geen data abonnement hebt bij deze telefoon. Hoe lang duurt het met aGPS?
De locatie van de GSM masten moet ook bekend zijn, dit gaat online.eew schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:43:
[...]
Voor plaatsbepaling met behulp van GSM masten heb je toch geen dataverbinding nodig, gewoon een GSM signaal is toch genoeg?
Verder heb je ook nog locatie bepaling op basis van wifi access points, dat werkt nog best goed (zolang er maar genoeg wifi netwerken in de buurt zijn).
edit: verkeerd gelezen
[ Voor 95% gewijzigd door martijnve op 01-06-2011 17:06 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Een paar vraagjes, want ik mocht net in de winkel ff spelen met de voorganger, de Galaxy S en er vielen me toch een paar dingen tegen:
1. Heeft dit toestel ook zon lelijke dumbphone youtube app? Die op de Ipod ziet er een stuk strakker uit, EN heeft een optie om het beeld te vullen.
2. Hoe zit het met de GPS? Is het nou wel of niet snel? Ik lees vaak dat dit toestel heel vaak een fix heeft, maar bijna net zo vaak lees ik dat hij zonder wifi te gebruiken traag is. Meestal heb ik in het bos geen Wifi, dus lijkt het me handig als GPS dan ook gewoon werkt (Ik heb geen databundel, dus wifi only)
3. Die hubs van samsung, zijn die makkelijk verwijderbaar?
Voor de rest merkte ik wel dat de S2 nog niet echt op voorraad was. Belcompany had er eentje, Phonehouse/T-mobile en Vodafone hadden m niet (Volgens mij wist die gast van de Phonehouse trouwens niet eens wat Android was....)
1. Heeft dit toestel ook zon lelijke dumbphone youtube app? Die op de Ipod ziet er een stuk strakker uit, EN heeft een optie om het beeld te vullen.
2. Hoe zit het met de GPS? Is het nou wel of niet snel? Ik lees vaak dat dit toestel heel vaak een fix heeft, maar bijna net zo vaak lees ik dat hij zonder wifi te gebruiken traag is. Meestal heb ik in het bos geen Wifi, dus lijkt het me handig als GPS dan ook gewoon werkt (Ik heb geen databundel, dus wifi only)
Voor de rest merkte ik wel dat de S2 nog niet echt op voorraad was. Belcompany had er eentje, Phonehouse/T-mobile en Vodafone hadden m niet (Volgens mij wist die gast van de Phonehouse trouwens niet eens wat Android was....)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Vragen over de S1 kn je beter in dat topic doen....Jeroenneman schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:16:
Een paar vraagjes, want ik mocht net in de winkel ff spelen met de voorganger, de Galaxy S en er vielen me toch een paar dingen tegen:
Doe dat dan ook alsjeblieft.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Als jij dan ook eens gaat lezen voordat je wat post...DutchManticore schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:18:
[...]
Vragen over de S1 kn je beter in dat topic doen....
Doe dat dan ook alsjeblieft.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Verwijderd
Even een update. Ik heb ke7 en de nieuwe camera firmware in de samsung apps gedownload en de roze waas is weg
Was dat een officiele update via Kies of heb je het via Xda?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:22:
Even een update. Ik heb ke7 en de nieuwe camera firmware in de samsung apps gedownload en de roze waas is weg
ho wacht ff... KE7 had je al? En daarna heb je de camera firmware uit de apps store gedownload?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:22:
Er gaat toch echt iets mis hier, kom er maar niet achter welk proces mijn telefoon wakker houdt.
Kijk eens bij je running apps onder applicaties. Zowel onder "used" memory als onder "free" memory staan apps die je handmatig kunt stopzetten. Sommige starten vanzelf weer op, maar Wifi Sharing kun je bijvoorbeeld op deze manier handmatig uitzetten.
Doe ik regelmatig, staat eigenlijk altijd alleen maar internet, berichten en e-mail.Snoop schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:32:
Kijk eens bij je running apps onder applicaties. Zowel onder "used" memory als onder "free" memory staan apps die je handmatig kunt stopzetten. Sommige starten vanzelf weer op, maar Wifi Sharing kun je bijvoorbeeld op deze manier handmatig uitzetten.
ik heb nu ook sinds vrijdag de Sgs2 en vind het echt een ubber telefoon. enige is dat ik mij dood erg aan de camera? is er een manier om het geluidje dat als je een foto maakt uit te zetten? word er namelijk helemaal gek van.
1. Nee, deze heeft naar mijn mening een strakke YouTube app die optimaal gebruik maakt van het touchscreen.Jeroenneman schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:16:
2. Geen idee, nog niet getest.
3. Ja, even rooten (dat is erg makkelijk) en vervolgens kun je ze erg makkelijk verwijderen. Aan mijn telefoon kun je inmiddels -op het Samsung logo na- niet meer zien dat het een Samsung toestel is.
Even een vraagje over de WiFi: Ik zie dat deze mobiel IEEE 802.11a/b/g/n heeft, maar is dit 2.4GHz of ook 5GHz? Ik kan het nergens vinden dus het lijkt me van niet, maar wellicht weten mensen hier meer?
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Allebei naar mijn wetenRadiodurans schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:27:
Even een vraagje over de WiFi: Ik zie dat deze mobiel IEEE 802.11a/b/g/n heeft, maar is dit 2.4GHz of ook 5GHz? Ik kan het nergens vinden dus het lijkt me van niet, maar wellicht weten mensen hier meer?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Voor het vele typewerk ben ik aan het kijken naar een extern Bluetooth toetsenbord. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Waar en welke zou ik kunnen kopen ?
Waar en welke zou ik kunnen kopen ?
Zo, dat bugreport van mij is even als een raket gestegen ofzo.
Staat met 42 stars ver bovenaan de bugreports die recent zijn ingediend.
https://code.google.com/p/android/issues/list
Staat met 42 stars ver bovenaan de bugreports die recent zijn ingediend.
https://code.google.com/p/android/issues/list
Verwijderd
Je moet zorgen dat de Equalizer op 'Normaal' staat, voor zover ik weet is dat bij mij in ieder geval de enige manier om het geluid op 5.1 afgespeeld te krijgen.anubis_offline schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:48:
Tot nu toe tegengekomen,
..........
Verwijderd
XdaNetRipper schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:26:
[...]
Was dat een officiele update via Kies of heb je het via Xda?
Verwijderd
Correctsc0pe schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:27:
[...]
ho wacht ff... KE7 had je al? En daarna heb je de camera firmware uit de apps store gedownload?
En een reboot werkt ook niet? Het zal toch een of andere app moeten zijn die hem wakker houdt. Hoop dat je de oorzaak kunt vinden.Phusebox schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:35:
[...]
Doe ik regelmatig, staat eigenlijk altijd alleen maar internet, berichten en e-mail.
Heb je een tootlje geinstalleerd waarmee je de hoeveelheid gebruikte data kunt monitoren?Phusebox schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:35:
[...]
Doe ik regelmatig, staat eigenlijk altijd alleen maar internet, berichten en e-mail.
(zoiets als Netcounter..)
Ben benieuwd of je tijdens zo'n leegloop actie van de batterij ook een flinke hoeveelheid data verlies hebt...
Dat heb ik nl gehad met de Nexus One i.c.m. Exchange 2003....
Battery drain...warm worden....terwijl ik dacht dat de telefoon niks te doen had...
Even later...80 MB weg.....
Tis maar een gedachte....
Rooten en de OGG file met de hand weggooien. Of rooten/tooltje gebruiken.Wii4all schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:40:
Weet iemand hoe je het camera geluid uit kunt zetten?
Bij mij is het nadat mijn telefoon connectie heeft gehad met mijn bluetooth carkit. Daarna doet mijn telefoon helemaal niks meer. Kan wel gebeld worden en hoor geluidjes dat er sms e.d. binnenkomt maar batterij wordt dan ook erg warm en heb geen andere manier dan de accu uit mijn telefoon te trekken om dit te doorbreken. Heeft iemand hier ervaring mee of is hier een oplossing voor want voor mij is dit zo'n groot probleem dat ik me telefoon ervoor terug wil brengen.JudgeTreve schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:36:
[...]
Heb je een tootlje geinstalleerd waarmee je de hoeveelheid gebruikte data kunt monitoren?
Ben benieuwd of je tijdens zo'n leegloop actie van de batterij ook een flinke hoeveelheid data verlies hebt...
Battery drain...warm worden....terwijl ik dacht dat de telefoon niks te doen had...
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Verwijderd
Waar kan ik die file vinden?BioHazard schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:42:
[...]
Rooten en de OGG file met de hand weggooien. Of rooten/tooltje gebruiken.
Nope nog niet gedaan, ga ik testen. Thanks.JudgeTreve schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:36:
[...]
Heb je een tootlje geinstalleerd waarmee je de hoeveelheid gebruikte data kunt monitoren?
Okee...goed plan...er zijn veel Androids out there met een moeilijke verklaarbare data loss..en de daarbij horende batterij problemen...kan in een uurtje gebeurd zijn.....weg batterij...weg MB's....Phusebox schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:55:
[...]
Nope nog niet gedaan, ga ik testen. Thanks.
Zoals ik al zei...ik gebruik Netcounter...werkt erg goed en makkelijk....
Succes!
Ik heb net mijn sgs2 bij vodafone besteld. ben erg benieuwd. kom nu van een iPhone 3gs bij tmobile vandaan.
Verwijderd
De vier iconen onderin kunnen gewijzigd worden. Druk op applicaties, wijzigen en sleep ze weg.
ongeloofelijk dit.BioHazard schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:42:
[...]
Rooten en de OGG file met de hand weggooien. Of rooten/tooltje gebruiken.
Je kan alles instellen op dat ding, maar dat kun je niet uitzetten, ben ik raar als ik dit vreemd vind?
Burp
Verwijderd
nee jij bent niet raar maar als je zo iets raars tegenkomt is het meestal niet iets wat zo maar zo ontstaat, volgens mij moeten digitale camera voor de eussr een geluid makenWii4all schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:10:
[...]
ongeloofelijk dit.
Je kan alles instellen op dat ding, maar dat kun je niet uitzetten, ben ik raar als ik dit vreemd vind?
Heeft volgens mij te maken met wetgeving in bepaalde landen. Op veel telefoons, als jaren lang, is het onmogelijk (zonder root/reflash/enz) het geluid uit te zetten.Wii4all schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:10:
[...]
ongeloofelijk dit.
Verwijderd
Na de galaxy s2, en vervolgens de senation in mijn bezit gehad te hebben, ben ik weer terug bij de galaxy s2.
Ik weet nu wat de sterke en zwakke punten van beide toestellen zijn. Voor mij komt de s2 toch als winnaar naar voren, en voorlopig blijf ik bij dit toestel.
Het is wel een tmobile versie. Op de achterkant boven het samsung logo zit een klein t-mobile logo.
En de software is ke3(tnl), dus tmobile software. T-Mobile logo bij het opstarten en enkele onbelangrijke apps van t-mobile staan er op. Zijn er al andere mensen met deze t-mobile versie?
Ik weet nu wat de sterke en zwakke punten van beide toestellen zijn. Voor mij komt de s2 toch als winnaar naar voren, en voorlopig blijf ik bij dit toestel.
Het is wel een tmobile versie. Op de achterkant boven het samsung logo zit een klein t-mobile logo.
En de software is ke3(tnl), dus tmobile software. T-Mobile logo bij het opstarten en enkele onbelangrijke apps van t-mobile staan er op. Zijn er al andere mensen met deze t-mobile versie?
Verwijderd
Misschien stomme vraag maar kan iemand hier ff 'n volledige screen capture plaatsen van de default "My Files Folder" Mijn Bestanden App?
Ik heb namelijk factory reset gedaan maar wil de inhoud van My Files precies zo hebben zoals ik het toestel vanaf minuut 1 inschakelde.
Vraag me af welke folders hier niet thuis horen ook naar een volledige factory reset vandaar.
Thnx in advance!
Ik heb namelijk factory reset gedaan maar wil de inhoud van My Files precies zo hebben zoals ik het toestel vanaf minuut 1 inschakelde.
Vraag me af welke folders hier niet thuis horen ook naar een volledige factory reset vandaar.
Thnx in advance!
Verwijderd
Ik ben na een GSII en een Sensation ook weer veilig terug in het GSII-nest. Ik heb op dit moment beide toestellen in mijn bezit, maar qua performance is de GS2 toch echt een verademing.
Alles verloopt zo smooth: de menu's, opstarten, installeren en deinstalleren. Het enige wat ik op dit moment aan mis is de hoge resolutie van de HTC. Het prachtige scherm [en de kijkhoek] van het GS2 scherm compenseren dit echter ruimschoots.
Alles verloopt zo smooth: de menu's, opstarten, installeren en deinstalleren. Het enige wat ik op dit moment aan mis is de hoge resolutie van de HTC. Het prachtige scherm [en de kijkhoek] van het GS2 scherm compenseren dit echter ruimschoots.
Is niet ongelofelijk. Het heeft te maken met de wetgeving in een aantal landen. De camera moet verplicht een geluid maken als je een foto maakt. Vandaar dus.Wii4all schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:10:
[...]
ongeloofelijk dit.
oh ik zie nu net dat iemand mij al voor was. Maar dat is het dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Snoop op 01-06-2011 21:06 ]
Heeft waarschijnlijk te maken met van die viespeuken die onder rokjes gingen lopen shooten.Snoop schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:06:
[...]
Is niet ongelofelijk. Het heeft te maken met de wetgeving in een aantal landen. De camera moet verplicht een geluid maken als je een foto maakt. Vandaar dus.
oh ik zie nu net dat iemand mij al voor was. Maar dat is het dus.
Verwijderd
Hey iedereen, ik heb sinds vandaag ook m'n Galaxy SII.
M'n eerste Android telefoon, dus dit is allemaal wel wat wennen
.
Eerste indrukken zijn allemaal positief, maar 1 iets is me direct opgevallen en stoort me wel enorm.
Vanals dat ik het scherm maar ietsjes schuin houdt, is het beeld direct blauw, en niet lichtjes, maar
echt wel redelijk blauwig. Indien het enkel was als ik hem helemaal schuin hield zou het mij niet storen..
Maar ik heb het dus vanaf dat ik mijn scherm maar een klein tikkeltje kantel.. Heel storend dus.
Iemand die dergelijke ervaringen heeft? Kwil 'm niet direct terug binnendoen voor reparatie
M'n eerste Android telefoon, dus dit is allemaal wel wat wennen
Eerste indrukken zijn allemaal positief, maar 1 iets is me direct opgevallen en stoort me wel enorm.
Vanals dat ik het scherm maar ietsjes schuin houdt, is het beeld direct blauw, en niet lichtjes, maar
echt wel redelijk blauwig. Indien het enkel was als ik hem helemaal schuin hield zou het mij niet storen..
Maar ik heb het dus vanaf dat ik mijn scherm maar een klein tikkeltje kantel.. Heel storend dus.
Iemand die dergelijke ervaringen heeft? Kwil 'm niet direct terug binnendoen voor reparatie
Haha, wat ik ervan had begrepen was dat grotere bedrijven het niet fijn vonden dat mobile telefoons opeens ook als fototoestelgebruikt konden worden. En aangezien je in veel grotere bedrijven binnen niet mag fotograferen (hoe het met video zit weet ik niet), Maar je telefoon aan de balie achterlaten is ook geen optie. En daarom moet het toestel een geluid maken zodat het alsnog herkend kan worden. In het begin hadden de business telefoons ook geen camera.Pyrone89 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:10:
[...]
Heeft waarschijnlijk te maken met van die viespeuken die onder rokjes gingen lopen shooten.
Hmm, ik heb vanmiddag mijn SII opgepikt bij de lokale t-mobile shop, maar die heeft geen logo behalve dat van samsung en KE2. Staat er nog fijne t-mobile software standaard op geinstalleerd?Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:29:
Constructed: Silver || Limited: Silver
hmhm interessant...
Samsung I9100 Firmware: I9100XXKE4 Online! (Android 2.3.3)
Samsung I9100 Firmware: I9100XXKE4 Online! (Android 2.3.3)
File is in /system/media/audio/ui je telefoon moet wel geroot zijn je hoeft hem niet te verwijderen gewoon renamenWii4all schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:10:
[...]
ongeloofelijk dit.
Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!
Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!
Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic.
Android software bediscussiëren we hier: Android Market en applicaties - Deel 12 .
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!
Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!
Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic.
Android software bediscussiëren we hier: Android Market en applicaties - Deel 12 .