Verwijderd

Wii4all schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:27:
Ik heb trouwens vandaag de 8gb micro sd kaart binnen gehad.
En hoe lang geleden had jij de papieren opgestuurd?

Verwijderd

simthadim schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:02:
Net de camera update gedaan en heb nu een heel erg duidelijke gele vlek (circkel in het midden) als ik een foto maak van een wit oppervlakte met de led flitser aan. Ik heb geen vergelijkings materiaal van voor de update en kan niet zeggen od de update het erger heeft gemaakt...
Het zou ook te maken kunnen hebben met de het led lampje, al ben ik niet zo technisch onderlegt op dat gebied, dat het witte oppervlakte het gelige licht van het led lampje weerkaatst. In dat geval is het wel een jammerlijk gekozen diode (nogmaals, ik spreek hier buiten mijn vakgebied! Heb hier niet veel verstand van!)
En zonder flits not steeds roze?

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-11 11:02
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:03:
[...]

En zonder flits not steeds roze?
ik heb de foto's niet op mijn PC gezet maar op mijn SGS2 bekeken en daar heb ik nog steeds die roze waas!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Omdat iedereen het er al weken over heeft heb ik ook maar eens een wit oppervlak gefotografeerd en inderdaad is er op de foto een duidelijke roze waas te zien zonder de flitser en met flitser een gele cirkel. Ik heb al vele foto's gemaakt met het toestel en het is me nooit opgevallen. Bij normale foto's heb je er dan ook totaal geen last van want het valt pas op nadat je gehoord heb dat het zo is en je ziet het alleen op witte oppervlakken. opzich wel slecht maar ik maak me er absoluut niet druk over. Zit op KE7 en heb geen Samsung apps updaten gedraaid ofzo.

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11 16:28
De kleuren zijn hier redelijk OK imho, ziet er gewoon goed uit.
Nog niets gemerkt van dode pixels enzo, ga er ook niet naar zoeken. Wel de roze vlek gezien.

De accu is veel belangrijker voor mij.
Gisteren met (minder dan) gemiddeld gebruik tot 30% in een uur of 11.
Dat was redelijk dramatisch natuurlijk.

Gisteravond aan de lader gehangen, vanochtend 100% vol.
Toen de accu eruitgetrokken en weer gestart.
Daarna eigenlijk de telefoon idle, wel wifi/3g (da's of/of dus), maar de hele dag thuis dus wifi aan.

Over 10 uur, een drain van 14%. Extrapolerend een standby-tijd van ~ 70 uur, dat lijkt er meer naar!
Zojuist 30 minuten video afgespeeld - 720p (h264/aac) en dat kost 8%.
Niet verbazend eigenlijk.

Ben benieuwd wanneer de SII weer haywire gaat en de batterij leeg gaat zuigen.
Batterijproblemen lijken lastig te reproduceren als ik de fora (t.net/xda) lees.
Vandaag was OK, maar verwacht eigenlijk dat het binnenkort weer fout gaat :'(

Edit: even afkloppen op dat laatste!

• willemx
  • Laatst online: 07-01-2024
VOIP configureren, hoe moet dat ???

Ik probeer op mijn (via KPN aangschafte) SGS2 VOIP te configureren volgens het onderstaande videootje:
http://lifehacker.com/571...on-android-23-gingerbread
De instellingen die in dit filmpje te zien zijn vind ik echter nergens terug op mijn eigen toestel.
Zie ik iets over het hoofd, doe ik iets fout, of heeft KPN misschien iets uit mijn SGS2 weggehaald ?
Heeft iemand al succes gehad met de standaard ingebouwde Gingerbread VOIP functionaliteit en zoja hoe ?

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag heb ik de Sensation voor het eerst in de hand gehad en ik moet zeggen dat ik de HTC wel een stuk steviger vond aanvoelen vergeleken met de S2. Dit komt mede doordat hij wat zwaarder en dikker is, maar ook door de metalen omhulsing. Het zit allemaal wat strakker in elkaar heb ik het idee. Dit had ik eigenlijk al wel verwacht, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de Sensation meer zou kunnen hebben als je hem laat vallen.
De Sensation stond uit dus ik heb helaas niet kunnen bekijken of alles op de Sensation net zo soepel loopt als op de S2. Toch was het even leuk om beide toestellen naast elkaar te zien :)

Verwijderd

Hoe kan ik video bestanden vanaf mijn netwerk op de s2 afspelen via wifi? Heb gezocht maar krijg het niet voor elkaar.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-11 22:05
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:59:
Hoe kan ik video bestanden vanaf mijn netwerk op de s2 afspelen via wifi? Heb gezocht maar krijg het niet voor elkaar.
Arcmedia zou het moeten kunnen doen. Je kunt ook via windows media player sync avi's en dergelijke afspelen op je telefoon. Arcmedia zou ook mkv ondersteunen, maar ik kreeg het niet voor elkaar om mijn media center te vinden.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:59:
Ik krijg het gewoon voor elkaar via allshare op de samsung. Ben niet echt thuis in netwerktechnologie maar de SGS2 vond gewoon mijn laptop (win7) en mijn popcorn c-200. Geloof dat die techniek DLNA heet.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Verwijderd

Ik heb een wellicht wat rare vraag.

Op welke frequentie werken de speakertjes van de SGS2 ? De reden dat ik dat wil weten is te vaag om hier uit te leggen, maar ik heb een frequentie nodig van tenminste 20Khz. Google levert niks op. Dit staat voor zo ver ik weet op geen enkele product sheet.

Heb hem nu sinds donderdag, heerlijk apparaat !

Verwijderd

In navolging op mijn eerdere bericht:
Ik heb het exemplaar met schermproblemen omgeruild.
Ik heb nu een exemplaar zonder dode pixels, en opvallende vervormingen/rariteiten in het dropdown menu.

Ik heb tot nu toe 5 galaxy s2's getest, waarvan 3 met duidelijke schermproblemen.
Als ik zo op verschillende fora rondlees lijk ik niet de enige.

Het lijkt hier om een structureel probleem te gaan, en ik hoop dat samsung dit softwarematig kan fixen.
Ik ben echter bang dat de problemen inherent zijn aan de super amoled plus schermen.

Er is sprake van een gele waas op vele schermen, dode pixels treden relatief vaak op, er is veel banding aanwezig,en op de een of andere manier wordt het grijs in het dropdown menu lelijk weergegeven. Het scherm heeft duidelijk problemen met grijze kleuren. Bij felle kleuren lijken de problemen niet op te treden.

Ik kraak het toestel niet af, en heb geen spijt van mijn keuze, maar ik wil deze kritische opmerkingen wel doorgeven aan potentiële kopers en medegebruikers.

• Thenotorious
  • Laatst online: 02-11 10:17
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:29:
Ik heb nu een exemplaar zonder dode pixels, en opvallende vervormingen/rariteiten in het dropdown menu.

Ik heb tot nu toe 5 galaxy s2's getest, waarvan 3 met duidelijke schermproblemen.

Het lijkt hier om een structureel probleem te gaan, en ik hoop dat samsung dit softwarematig kan fixen.
Ik ben echter bang dat de problemen inherent zijn aan de super amoled plus schermen.

Er is sprake van een gele waas op vele schermen, dode pixels treden relatief vaak op, er is veel banding aanwezig,en op de een of andere manier wordt het grijs in het dropdown menu lelijk weergegeven. Het scherm heeft duidelijk problemen met grijze kleuren. Bij felle kleuren lijken de problemen niet op te treden.

Ik kraak het toestel niet af, en heb geen spijt van mijn keuze, maar ik wil deze kritische opmerkingen wel doorgeven aan potentiële kopers en medegebruikers.
Ik heb geen een van de problemen die je hierboven noemt!
Gelukkig.....

Im notorious

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Kan er iemand iets meer zeggen over hoe de data encryptie van S2 werkt?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Wow... zou het aan de (mislukte) camera update hebben gelegen... gisteren tijdens normaal gebruik had ik een gemiddelde van 2,5% batterij daling tijdens een dag van 16 uur... Fingers crossed dat dat zo blijft.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:09:
Op welke frequentie werken de speakertjes van de SGS2 ? De reden dat ik dat wil weten is te vaag om hier uit te leggen, maar ik heb een frequentie nodig van tenminste 20Khz. Google levert niks op. Dit staat voor zo ver ik weet op geen enkele product sheet.
Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat de speakers van welke telefoon dan ook niet hoger dan 20 kHz kan produceren. De meeste speakers kunnen dat niet en voor de meeste gebruiksvormen van een telefoon heeft dat ook geen nut, tenzij het een telefoon specifiek voor honden is, of zo... :D Maar het lijkt mij dus niet dat Samsung een speciale speaker die hoger dan 20 kHz kan gebruikt zou hebben voor een telefoon.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:29:

Je maakt het er niet makkelijker op... ;)
Na een hele tijd reviews gelezen te hebben, op fora meningen bekeken te hebben, wilde ik morgen de SGS2 gaan halen.
Op het forum van de HTC Sensation (hier op Tweakers.net) las ik ook allerlei berichten van mensen die toch wel teleurgesteld waren in de HTC. Ik heb bewust gewacht op de intro van dat toestel.
Een van de belangrijkste redenen om voor de SGS2 te kiezen ipv de Senasation is het SAmoled+ scherm.
Alle negatieve berichten, zoals dode pixels en verkleuringen doen me nu toch weer twijfelen. Eigenlijk ben ik geneigd om mijn aankoop nog een paar weekjes uit te stellen om af te wachten of dit een probleem is dat nog verholpen gaat worden. Ik vrees echter dat de dode-pixels niet verholpen gaan worden bij de SGS2 en dat het inherent is aan de nieuwe techniek, net als bij de eerste LCD-schermen...

Vraag: Wat zouden jullie doen?

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:49
Ik persoonlijk vind het altijd een goed idee om te wachten tot de tweede batch toestellen. Het zijn vaak die allereerste toestellen die problemen vertonen. Na een paar weken zijn die er uit, en is het toestel vlot op voorraad overal, en dan hebben ze meestal die kinderziektes er uit gewerkt.

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 12:01
Peatsmoke schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:09:
[...]

Je maakt het er niet makkelijker op... ;)
Na een hele tijd reviews gelezen te hebben, op fora meningen bekeken te hebben, wilde ik morgen de SGS2 gaan halen.
Op het forum van de HTC Sensation (hier op Tweakers.net) las ik ook allerlei berichten van mensen die toch wel teleurgesteld waren in de HTC. Ik heb bewust gewacht op de intro van dat toestel.
Een van de belangrijkste redenen om voor de SGS2 te kiezen ipv de Senasation is het SAmoled+ scherm.
Alle negatieve berichten, zoals dode pixels en verkleuringen doen me nu toch weer twijfelen. Eigenlijk ben ik geneigd om mijn aankoop nog een paar weekjes uit te stellen om af te wachten of dit een probleem is dat nog verholpen gaat worden. Ik vrees echter dat de dode-pixels niet verholpen gaan worden bij de SGS2 en dat het inherent is aan de nieuwe techniek, net als bij de eerste LCD-schermen...

Vraag: Wat zouden jullie doen?
Dode of luie pixels zie je helaas overal, heeft niets met Amoled te maken. Ik had er twee op mijn Htc Touch HD, een op mijn Xperia X10. Ze vallen eigenlijk alleen maar op als je actief gaat testen in het service menu. Op de een of andere manier doet iedereen dat hier. Zonder dit testen zouden luie pixels tijdens dagelijks gebruik amper opvallen. Als ze in het Sensation onderwerp actief gaan testen zie je vanzelf berichten over slechte pixels verschijnen. Mijn SGS2 is overigens dooie pixel vrij. De gelige verkleuring is echt minimaal zichtbaar.

• Peatsmoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:09:
Ik heb een wellicht wat rare vraag.

Heb hem nu sinds donderdag, heerlijk apparaat !
Een rare vraag is het niet, maar aangezien het grootste deel van de mensen een geluid boven die frequentie niet kan waarnemen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de speaker dat kan weergeven.

Soms bang voor honden? Ben wel benieuwd naar de motivatie voor deze vraag... :X

Verwijderd

thecompany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:29:
[...]

Arcmedia zou het moeten kunnen doen. Je kunt ook via windows media player sync avi's en dergelijke afspelen op je telefoon. Arcmedia zou ook mkv ondersteunen, maar ik kreeg het niet voor elkaar om mijn media center te vinden.
Dank je voor de tip. Ik ga deze proberen. Blijkbaar kun je toch bestanden via wifi benaderen op een netwerkshare en afspelen ipv alleen via DLNA.

• glennl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik moet zeggen dat mijn batterij steeds langer en langer mee gaat. Met normaal gebruik (WIFI, bluetooth, 3G, live wallpaper, Google sync aan) geraak ik tegenwoordig aan ongeveer 2 dagen zonder opladen. Twee weken terug was dit nog maximaal 18 uur.

• Peatsmoke
  • Niet online
Vin87 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Dode of luie pixels zie je helaas overal, heeft niets met Amoled te maken. Ik had er twee op mijn Htc Touch HD, een op mijn Xperia X10. Ze vallen eigenlijk alleen maar op als je actief gaat testen in het service menu. Op de een of andere manier doet iedereen dat hier. Zonder dit testen zouden luie pixels tijdens dagelijks gebruik amper opvallen. Als ze in het Sensation onderwerp actief gaan testen zie je vanzelf berichten over slechte pixels verschijnen. Mijn SGS2 is overigens dooie pixel vrij. De gelige verkleuring is echt minimaal zichtbaar.
Dat is natuurlijk altijd het probleem op Tweakers... Er worden niet dagelijkse zaken getest en soms overbelicht. De verkleuringen lijken me vaak ook een kwestie van persoonlijke smaak. Dat witbalans bij de camera niet 100% is lijkt me logisch en bij belangrijke zaken eenvoudig te corrigeren.

• Peatsmoke
  • Niet online
glennl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:05:
Ik moet zeggen dat mijn batterij steeds langer en langer mee gaat. Met normaal gebruik (WIFI, bluetooth, 3G, live wallpaper, Google sync aan) geraak ik tegenwoordig aan ongeveer 2 dagen zonder opladen. Twee weken terug was dit nog maximaal 18 uur.
Li-Ion accu's hebben in het het begin nog niet de volledige capaciteit. Op het forum van HTC is iemand zo vriendelijk geweest om de tips voor een goede batterij te verkrijgen en te houden op te sommen:
  • De eerste paar keren volledig opladen, en volledig leeg laten gaan voordat je hem opnieuw oplaadt.
  • Na deze paar keren gewoon zo vaak mogelijk aan de oplader hangen, dit is goed voor Lithium-ion accu’s.
  • Laat na 30 keer opladen de accu helemaal leeglopen. Dit zorgt ervoor dat de accu % status gekalibreerd wordt. Als je dit niet doet heb je kans dat je op gegeven moment grote verschillen in accu % status ziet.
  • De accu wordt tijdens en na de eerste maand gebruik steeds beter, dus bij de eerste paar keren opladen zal de accu nog niet 100% functioneren, omdat hij nog geconditioneerd moet worden.
  • Na 2 jaar van de productie datum bedraagt de capaciteit van Lithium-Ion accu’s nog ongeveer 80%. Het maakt niet uit of je hem gebruikt of niet, deze accu’s verslechteren na verloop van tijd. Deze vermindering is gekoppeld aan de technologie. Daarom is het aan te raden om te kijken naar de productie datum als je een tweede accu koopt in de toekomst. Nu geldt dat natuurlijk nog niet omdat de accu’s nu allemaal nieuw zijn.
Peatsmoke schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:13:
[...]
Daarom is het aan te raden om te kijken naar de productie datum als je een tweede accu koopt in de toekomst.
Helaas zetten fabrikanten dit zelden aan de buitenkant op de verpakking. Niet zonder reden, uiteraard :)

Nickname does not reflect reality

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:02:
[...]

En hoe lang geleden had jij de papieren opgestuurd?
Ik heb hem ook gisteren ontvangen (is een class 4 kaartje).
Had de papieren vrij vlot na mijn pre-order opgestuurd. Is denk ik al wel bijna een maandje geleden.

Bij mij lijkt mn batterij verbruik ook een stuk beter te worden naarmate ik nu langer op KE2 zit. In 8 uur tijd is er 5% af gegaan. Maar toch is het toestel nog een tijdje wakker geweest terwijl ik op bed lag. Heb alleen geen idee wat.... Dus het zou nog zuiniger moeten kunnen. Het is jammer, dat er niet een progje is, wat nu bijhoudt welk proces op welke tijd je processor gebruikt.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 29-05-2011 10:54 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• AtlAntA
Phusebox schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:36:
Wow... zou het aan de (mislukte) camera update hebben gelegen... gisteren tijdens normaal gebruik had ik een gemiddelde van 2,5% batterij daling tijdens een dag van 16 uur... Fingers crossed dat dat zo blijft.
Kan het zijn dat je toevallig een reboot hebt gedaan na de update? Schijnt dat nog al eens wil helpen.
Peatsmoke schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:13:
[...]

Li-Ion accu's hebben in het het begin nog niet de volledige capaciteit. Op het forum van HTC is iemand zo vriendelijk geweest om de tips voor een goede batterij te verkrijgen en te houden op te sommen:
  • De eerste paar keren volledig opladen, en volledig leeg laten gaan voordat je hem opnieuw oplaadt.
  • Na deze paar keren gewoon zo vaak mogelijk aan de oplader hangen, dit is goed voor Lithium-ion accu’s.
  • Laat na 30 keer opladen de accu helemaal leeglopen. Dit zorgt ervoor dat de accu % status gekalibreerd wordt. Als je dit niet doet heb je kans dat je op gegeven moment grote verschillen in accu % status ziet.
  • De accu wordt tijdens en na de eerste maand gebruik steeds beter, dus bij de eerste paar keren opladen zal de accu nog niet 100% functioneren, omdat hij nog geconditioneerd moet worden.
  • Na 2 jaar van de productie datum bedraagt de capaciteit van Lithium-Ion accu’s nog ongeveer 80%. Het maakt niet uit of je hem gebruikt of niet, deze accu’s verslechteren na verloop van tijd. Deze vermindering is gekoppeld aan de technologie. Daarom is het aan te raden om te kijken naar de productie datum als je een tweede accu koopt in de toekomst. Nu geldt dat natuurlijk nog niet omdat de accu’s nu allemaal nieuw zijn.
Volgens mij is dat lijstje al vele malen vaker langs gekomen hier. Over het eerste punt heb ik nogal wat discussies mogen volgen. Sommige mensen beweren dat je het ding gewoon aan de stroom moeten hangen en thats it. Zou je dat zo doen dan kan je de werkelijke battery life natuurlijk nooit testen.

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Even mij 2 cents!

Ik ben altijd van de HTC toestellen geweest.
Heb nu nog een desire HD
Heb net mijn LG optimus x2 verkocht .
En ik ben zeer tevreden met mijn samsung galaxy S2!!
Het voelde eerst nog een beetje als vreemdgaan na htc trouw gebleven te zijn.. maar nu ben ik heel blij!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 23:00
darkphoenix schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:35:
Even mij 2 cents!

Heb nu nog een desire HD
Het voelde eerst nog een beetje als vreemdgaan na htc trouw gebleven te zijn.. maar nu ben ik heel blij!
Hoe vind jij het scherm van de Samsung Galaxy S2 reageren op aanrakingen in vergelijking met de HTC Desire HD?

Korte toelichting op deze vraag :)

Mijn vriendin heeft een HTC Desire HD en als je bij wijze van spreken alleen maar denkt aan het aanraken van het scherm dan heb je al ergens op gedrukt (terwijl dat niet de bedoeling is). En dat vind ik echt helemaal niets.

Mijn Nokia 5230 reageert weer heel slecht op aanrakingen. Daar moet ik bij wijze van spreken 10 keer met de volle vuist op rammen voordat de telefoon door heeft dat ik ergens op druk. Dus dat is ook niets.

Nu heb ik ook een iPhone gehad (totdat die besloot te gaan zwemmen) en dat scherm reageerde voor mij goed (niet te gevoelig en niet te ongevoelig).

Nu wil ik een S2 gaan bestellen mits het scherm 'normaal' reageert op aanrakingen. Weet iemand hoe dit bij de S2 is? Iemand misschien ervaringen met HTC HD of iPhone versus Samsung S1 of S2?

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-11 14:38
Ik had hetzelfde met mijn HD2 met Android als jij met je HD, als je een beetje enthousiast wees naar het scherm gebeurde er al iets. Ik vind de SII gewoon perfect.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Dlocks schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:42:
[...]

Hoe vind jij het scherm van de Samsung Galaxy S2 reageren op aanrakingen in vergelijking met de HTC Desire HS?

Korte toelichting op deze vraag :)

Mijn vriendin heeft een HTC Desire HD en als je bij wijze van spreken alleen maar denkt aan het aanraken van het scherm dan heb je al ergens op gedrukt (terwijl dat niet de bedoeling is). En dat vind ik echt helemaal niets.

Mijn Nokia 5230 reageert weer heel slecht op aanrakingen. Daar moet ik bij wijze van spreken 10 keer met de volle vuist op rammen voordat de telefoon door heeft dat ik ergens op druk. Dus dat is ook niets.

Nu heb ik ook een iPhone gehad (totdat die besloot te gaan zwemmen) en dat scherm reageerde voor mij goed (niet te gevoelig en niet te ongevoelig).

Nu wil ik een S2 gaan bestellen mits het scherm 'normaal' reageert op aanrakingen. Weet iemand hoe dit bij de S2 is? Iemand misschien ervaringen met HTC HD of iPhone versus Samsung S1 of S2?
het beste om dit uit te vinden voor jouw is gewoon naar de winkel gaan en vragen of je het mag uitproberen lijkt me, dit is namelijk erg subjectief.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
AtlAntA schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:15:
Volgens mij is dat lijstje al vele malen vaker langs gekomen hier. Over het eerste punt heb ik nogal wat discussies mogen volgen. Sommige mensen beweren dat je het ding gewoon aan de stroom moeten hangen en thats it. Zou je dat zo doen dan kan je de werkelijke battery life natuurlijk nooit testen.
Deze pagina van Battery University is wel interessant om eens te lezen.

Verwijderd

In een recensie op nieuwe mobiel.nl las ik:

In de cameramodus is de maximaal te kiezen resolutie 3264 x 2448 pixels terwijl ook nog voor 6.5, 3.2, 2.4, 0.4 en 0.3 megapixel gekozen kan worden.

Waar kan ik de instelling voor het aantal megapixels vinden?
De maximale resolutie kan ik dus wel vinden...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 12:27 ]

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:26:
Waar kan ik de instelling voor het aantal megapixels vinden?
Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/SC20110529-123417.jpeg

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Zag even wat berichten over het gratis 8GB kaartje via Samsung. De site is wat verwarrend. Ik had me een paar dagen geleden op de Samsung site geregistreerd voor een Sensation-pack actie via Vodafone > dacht dat ik daardoor ook het SD-kaartje zou krijgen. Na wat berichten nog even gaan zoeken, en wat bleek: voor het 8GB kaartje moet je apart registreren en idd kopie van je factuur opsturen + print van e-mail.
Wellicht weer iemand mee geholpen!

• Thenotorious
Ik heb nog een vraag betreft de SD kaart actie van Samsung,
Ik heb 1,5week geleden de brief opgestuurt maar voor de mensen die de sd kaart al hebben hoe lang duurde het bij jullie en kregen jullie een bericht van Samsung?

Im notorious

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 21:28
Ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen van de SSGS II icm Hi Extreem internet (liefst regio Amsterdam). Welke snelheden haal je daar gemiddeld mee?

• Bajslag
Met welk progje/app maken jullie screenshots van je SGS2 zoals je die hier af en toe in posts ziet staan?

• glennl
Bajslag schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:48:
Met welk progje/app maken jullie screenshots van je SGS2 zoals je die hier af en toe in posts ziet staan?
HOME + POWER knop tegelijk indrukken ;)

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38
Thenotorious schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:44:
Ik heb nog een vraag betreft de SD kaart actie van Samsung,
Ik heb 1,5week geleden de brief opgestuurt maar voor de mensen die de sd kaart al hebben hoe lang duurde het bij jullie en kregen jullie een bericht van Samsung?
Bij m'n Galaxy S heeft het 3-4 weken geduurd ;)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

glennl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:49:
[...]

HOME + POWER knop tegelijk indrukken ;)
Thanks!

Hier staat tekst

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 17:07
Hoi, iemand een idee waarom mijn gtalk messages telkens een uur verschil heeft?

als ik aan het chatten ben , zie ik direct de messages , maar ze hebben telkens een uur tijdnotatie verschil. Het is niet fijn, want ik moet telkens omhoog scrollen om de replys te zien op mijn chats.

In gmailagenda is mijn tijdsnotatie correct geassigneerd, (GMT +1 brussels) . Waar zou de fout zijn?

Thanks

Verwijderd

embee schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat de speakers van welke telefoon dan ook niet hoger dan 20 kHz kan produceren. De meeste speakers kunnen dat niet en voor de meeste gebruiksvormen van een telefoon heeft dat ook geen nut, tenzij het een telefoon specifiek voor honden is, of zo... :D Maar het lijkt mij dus niet dat Samsung een speciale speaker die hoger dan 20 kHz kan gebruikt zou hebben voor een telefoon.
Peatsmoke schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:58:
[...]

Een rare vraag is het niet, maar aangezien het grootste deel van de mensen een geluid boven die frequentie niet kan waarnemen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de speaker dat kan weergeven.

Soms bang voor honden? Ben wel benieuwd naar de motivatie voor deze vraag... :X
Het zit zo. Ik kreeg van een maat van mij enkele mp3's met 'subliminale' boodschappen. Die schijnen gebruikt te worden in de selfhelp-industrie. In dit geval gaat het om stoppen met roken. Die hoge frequentie zou niet op te vangen zijn door het trommelvlies, maar wel door je de binnenkant van je oor of je onderbewuste. Ja het klinkt nogal vaag. Maar dan moet de speaker die dat uitzendt wel net boven de 20khz kunnen produceren. Dat is wat ik er van begrijp. :9

• Bajslag
Bajslag schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:48:
Thnks! Zag er ook dit over in de pdf van de Samsung site staan:

Als u het apparaat gebruikt, kunt u een opname van een scherm maken door de starttoets en de aan/uit/
vergrendelingstoets tegelijk ingedrukt te houden. De afbeelding wordt opgeslagen in Mijn bestanden →
ScreenCapture.

Verwijderd

Grote kans dat je het niet kan horen, niet bewust en ook niet onbewust, net als dat je niet onbewust roentgenstraling kan zien.

Verwijderd

Bedankt, nu zie ik het. Je kunt de megapixels dus niet apart instellen, ze zijn gekoppeld aan de resolutie.

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 14:51

SJR

Hmm.. Ik heb ook die gele waas aan de linker zijkant. Zit te twijfelen om terug te gaan naar de MM. Zie ook dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14245089#

Is dit erger of minder erg dan jullie hebben? Zijn er toestellen met een perfect display (en foto's daarvan)?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5dEXaphttY4/TeImAotGbvI/AAAAAAAAE5U/P1j68yEO4Ao/s512/IMGP7380.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-gGAfZa4dYz0/TeImBnbt_9I/AAAAAAAAE5Y/IRqKv4Oc_-Y/s512/IMGP7381.JPG

Verder geen dode pixels oid...

[ Voor 3% gewijzigd door SJR op 29-05-2011 13:05 ]

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11 14:07
darkphoenix schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:35:
Even mij 2 cents!

Heb nu nog een desire HD
Hier EXACT hetzelfde, altijd trouwe HTC aanhanger geweest. Maar ik heb geen min spijt van de Galaxy S2!!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• simthadim
coase schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:54:
Hoi, iemand een idee waarom mijn gtalk messages telkens een uur verschil heeft?

als ik aan het chatten ben , zie ik direct de messages , maar ze hebben telkens een uur tijdnotatie verschil. Het is niet fijn, want ik moet telkens omhoog scrollen om de replys te zien op mijn chats.

In gmailagenda is mijn tijdsnotatie correct geassigneerd, (GMT +1 brussels) . Waar zou de fout zijn?

Thanks
Grappige (of eigenlijk niet!) is dat hier bij de instellingen> datum en tijd>Tijdzone selecteren Greenwich mean time (london) wordt weergeven als GMT+1:00... en wij dus leven in de 'GMT+2:00 midden-Europese zomertijd'. Volgens mij niet helemaal je-van-het... 8)7

• RinkeNL
  • Laatst online: 28-09 21:02
Vraagje over de stuurprogramma's van de S2. Ik heb em net voor het eerst aan m'n pc gehangen en na een tijdje vraagt het installatieproces om een installatieschijf. Vind ik nogal vreemd, aangezien je helemaal geen installatieschijf bij de S2 geleverd krijgt. Iemand anders die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

SJR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:03:
Hmm.. Ik heb ook die gele waas aan de linker zijkant. Zit te twijfelen om terug te gaan naar de MM. Zie ook dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14245089#

Is dit erger of minder erg dan jullie hebben? Zijn er toestellen met een perfect display (en foto's daarvan)?

[afbeelding][afbeelding]

Verder geen dode pixels oid...
Heb het ook... Op zo een foto kan je niet echt zien of dit hetzelfde is als bij andere toestellen, omwille van de camera kwaliteit en instellingnen bij het nemen van de foto. Ook de weergave wanneer ik nu de foto bekijk zal anders zijn bij iemand met een ander scherm.

Zelf denk ik dat ik ongeveer dezelfde verkleuring heb als jou. Ik heb nog geen enkel scherm gezien zonder de verkleuring. Hoewel sommigen wel zeggen dit probleem niet te hebben, hebben ze nog geen foto gepost, of iets dergelijks. Hoewel er wel iemand die dit heeft gedaan op xda forum, maar wij dan toch zagen dat hij het had...
Ook mensen die hun toestel ingeruild hebben zeggen erna nog steeds last hiervan te hebben.

Zelf heb ik mijn toestel niet omgeruild omwille van dit probleem omdat de kans klein(waarschijnlijk nihil) is dat je één zonder krijgt. Ik wacht af tot dit probleem bekend raakt op grote basis en je je toestel zelfs kan terugsturen na de DOA periode en een nieuwe krijgt.

• Bajslag
Heb laatste versie van Kies op de PC > zie toch echt alleen de KE2 firmware. Zijn er al mensen die KE7 zien staan?

• simthadim
RinkeNL schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:12:
Vraagje over de stuurprogramma's van de S2. Ik heb em net voor het eerst aan m'n pc gehangen en na een tijdje vraagt het installatieproces om een installatieschijf. Vind ik nogal vreemd, aangezien je helemaal geen installatieschijf bij de S2 geleverd krijgt. Iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Nope, is volgens mij ook niet uit in NL...

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik had net iets vreemds, mijn toestel hing aan de lader en voelde redelijk warm aan, iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Uit de batterystats bleek dat het toestel nauwelijks oplaadde, verder bleek in de taskmanager de browser de enige actieve applicatie te zijn en deze was continu 50% aan het verbruiken. Dus geen wonder dat het toestel warm werd en nauwelijk oplaadde. De vraag is nu waarom de browser op hol was geslagen.

Wat ook opvalt is dat ik ene nacht wel en de andere nacht geen batterydrain heb. Er valt echter tot nu toe geen peil op te trekken wanneer de drain zich manifesteert.

• Thenotorious
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:16:
[...]

Heb het ook... Op zo een foto kan je niet echt zien of dit hetzelfde is als bij andere toestellen, omwille van de camera kwaliteit en instellingnen bij het nemen van de foto. Ook de weergave wanneer ik nu de foto bekijk zal anders zijn bij iemand met een ander scherm.

Zelf denk ik dat ik ongeveer dezelfde verkleuring heb als jou. Ik heb nog geen enkel scherm gezien zonder de verkleuring. Hoewel sommigen wel zeggen dit probleem niet te hebben, hebben ze nog geen foto gepost, of iets dergelijks. Hoewel er wel iemand die dit heeft gedaan op xda forum, maar wij dan toch zagen dat hij het had...
Ook mensen die hun toestel ingeruild hebben zeggen erna nog steeds last hiervan te hebben.

Zelf heb ik mijn toestel niet omgeruild omwille van dit probleem omdat de kans klein(waarschijnlijk nihil) is dat je één zonder krijgt. Ik wacht af tot dit probleem bekend raakt op grote basis en je je toestel zelfs kan terugsturen na de DOA periode en een nieuwe krijgt.
Ik heb geen gele waas en ook geen roze vlek, ik post zometeen wel even een screenshotje.

Im notorious

• MyrddinLXXIIX
kwiebus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:22:
Wat ook opvalt is dat ik ene nacht wel en de andere nacht geen batterydrain heb. Er valt echter tot nu toe geen peil op te trekken wanneer de drain zich manifesteert.
Gisteren had ik geen probleem, dat duurde ongeveer 24 uur.
Vanaf een uur of 10 vanochtend is de telefoon weer continu 'awake'.
Met het bijbehorende verbruik.

Zojuist Watchdog gekocht.
En direct de volgende dingen 'blacklisted':
- Wifi Sharing
- Wifi Sharing Manager

Eens even afwachten of dat helpt, zal later weer posten!

• SJR

SJR

Thenotorious schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:27:
[...]

Ik heb geen gele waas en ook geen roze vlek, ik post zometeen wel even een screenshotje.
Bij mij is de pink spot redelijk goed zichtbaar als ik de camera richt op een wit oppervlak. Dit zou verholpen zijn met de KE7 firmware, kan iemand dit al bevestigen? Ik zit nog op KE2.

• Thenotorious
SJR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Bij mij is de pink spot redelijk goed zichtbaar als ik de camera richt op een wit oppervlak. Dit zou verholpen zijn met de KE7 firmware, kan iemand dit al bevestigen? Ik zit nog op KE2.
ik zit ook op KE2 , ik maakte net een foto van een witte blaadje en als ik focus dan is de roze vlek er maar als de foto eenmaal gemaakt is is de vlek weg..

Im notorious

Verwijderd

Thenotorious schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:27:
[...]

Geen screen shot door op home+power button te drukken hoop ik? Daar ga je niks op zien natuurlijk...

Ga een volledig donkere kamer binnen. Brightness op laagste niveau--> pull down menu. Hier een foto van trekken.

Ga naar http://quizilla.teennick.com/quizzes/result/805612/611524/ zoom in tot de grijze afbeelding zichtbaar is op heel het scherm. Maak hier ook even een foto van.

Dit natuurlijk wanneer jezelf denkt da je scherm uniform van kleur is. Deze details zie je duidelijk wanneer je in een volledig donkere kamer bent. Ik kan me inbeelden dat dit nog niet gebeurd is ofzo, zonder dit te doen zal je in een lichte omgeving heel moeilijk gewaar worden dat 1/3 van het scherm links iets geliger/donkerder is.

Verwijderd

Thenotorious schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:38:
[...]

ik zit ook op KE2 , ik maakte net een foto van een witte blaadje en als ik focus dan is de roze vlek er maar als de foto eenmaal gemaakt is is de vlek weg..
met of zonder flits?

• glennl
Man man man, bijna elk bericht van jou gaat ofwel over die gele schijn of roze vlek...

• Thenotorious
Zonder flits natuurlijk.

Im notorious

• SJR

SJR

Thenotorious schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:38:
[...]

Ik heb ook een duidelijke pink spot. Genomen met daglicht zonder flits:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gIsB0ZIvQdY/TeIxMNtKnXI/AAAAAAAAE5g/g4hJJo13w_I/s512/pink%252520spot.jpg

• SJR

SJR

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:40:
[...]
Ga naar http://quizilla.teennick.com/quizzes/result/805612/611524/ zoom in tot de grijze afbeelding zichtbaar is op heel het scherm. Maak hier ook even een foto van.
Ik vond het het duidelijkst te zien bij het checkerboard pattern op de status dropdown.

Verwijderd

glennl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:42:
[...]

Man man man, bijna elk bericht van jou gaat ofwel over die gele schijn of roze vlek...
En het probleem daarmee is...?

• Thenotorious
Mijn nokia is ermee opgehouden om fotos te maken van de gele waas:P
Die fotos stuur ik later wel hier alvast de foto van een witte blaadje:

http://imageshack.us/f/21/20110529134538.jpg/

Im notorious

• joblamie
  • Niet online
SJR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:03:
Zijn er toestellen met een perfect display (en foto's daarvan)?
Yep. Zojuist een tweetal foto's gemaakt in het pikkedonker en zonder flits, zodat we er zeker van zijn dat het enige licht dat gefotografeerd wordt het licht van het scherm is. Op mijn toestel is naar mijn mening op geen enkele wijze sprake van een gele waas, maar ordeel gerust zelf:

http://dl.dropbox.com/u/7103852/SGSII_notificatiebalk001.jpg
http://dl.dropbox.com/u/7103852/SGSII_notificatiebalk002.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door joblamie op 29-05-2011 14:12 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11 00:20
Fijn, sinds gister heeft waarschijnlijk mijn front usb aansluiting mn galaxy s2 vernaggeld, ding werkt alleen nog maar op usb 1.0 snelheid (meerder kabels geprobeert, anders computer.. )

Morgen maar samsung bellen :'(

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
SJR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:43:
[...]

Ik heb ook een duidelijke pink spot. Genomen met daglicht zonder flits:
[afbeelding]
Maak nu eens een foto met de witbalans op een andere instelling dan "automatisch".
En post die dan nog eens?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Peatsmoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:54:
Het zit zo. Ik kreeg van een maat van mij enkele mp3's met 'subliminale' boodschappen. Die schijnen gebruikt te worden in de selfhelp-industrie. In dit geval gaat het om stoppen met roken. Die hoge frequentie zou niet op te vangen zijn door het trommelvlies, maar wel door je de binnenkant van je oor of je onderbewuste. Ja het klinkt nogal vaag. Maar dan moet de speaker die dat uitzendt wel net boven de 20khz kunnen produceren. Dat is wat ik er van begrijp. :9
Hmmm.... 8)7
Klinkt een beetje als Herbalife, Weight Watchers en nog wat van die 'instellingen'.
<OT>
Laat je dat gezegd zijn: stoppen met roken is -net als afvallen- een kwestie van wilskracht en de voordelen inzien van een rookvrij leven of een minder zwaar lichaam. Ik kan het weten: ben ervaringsdeskundige op dat gebied...
Heb allerlei smoezen bedacht waarom stopen met roken en afvallen niet nodig zou zijn, maar ze hielden geen van allen stand. Na verschillende keren gestopt te zijn met roken (en na maanden/jaren ook weer begonnen) heb ik mijn leefstijl omgegooid en ben een kilootje of 35 lichter dan vroeger en tijdens het lijnen gestopt met roken. Hou mijn gewicht en rookvrij leven nyu al aardig lang vol.

Ideale combi afvallen en stoppen met roken: de smoes dat je bijkomt tijdens het stoppen kun je dan niet gebruiken! |:(

Verwijderd

joblamie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:10:
[...]

Yep. Zojuist een tweetal foto's gemaakt in het pikkedonker en zonder flits, zodat we er zeker van zijn dat het enige licht dat gefotografeerd wordt het licht van het scherm is. Op mijn toestel is naar mijn mening op geen enkele wijze sprake van een gele waas, maar ordeel gerust zelf:

Hmm, niet om heel vervelend te zijn... Maar je hebt dezelfde hele fijne gele/donkerdere waas aan de linkerkant als mijn telefoon. Al viel het me pas op in het pikkedonker en erg goed mijn telefoon ging inspecteren. Volgens mij heeft elke telefoon deze lichte afwijking, ik zat zelf ook in dubio om ermee terug te gaan. Maar het valt mij nauwelijks op, zolang het maar niet erger word.

Edit:
Ow, maar wat ik eigenlijk wou vragen, ik loop een beetje vast: Ik wil mijn afbeeldingen indelen in mappen, maar dat lukt me niet :S ik krijg die opties gewoon niet voor me, en Kies Air stuurt alles naar mijn camera-map in de gallerij. Hoe kan ik, zoals ik dat nu wil, een map "wallpapers" maken en daar alle wallpapers inzetten? Erg bedankt voor een duwtje in de goede richting!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 14:25 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
MyrddinLXXIIX schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Gisteren had ik geen probleem, dat duurde ongeveer 24 uur.
Vanaf een uur of 10 vanochtend is de telefoon weer continu 'awake'.
Met het bijbehorende verbruik.

Zojuist Watchdog gekocht.
En direct de volgende dingen 'blacklisted':
- Wifi Sharing
- Wifi Sharing Manager

Eens even afwachten of dat helpt, zal later weer posten!
Welke watchdog? Die taskmanager of the watchdog pro?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

joblamie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:10:
[...]

Spijtig da je die vanuit die positie genomen hebt. Is de helederheid van je toestel op maximaal gezet bij deze foto's?
Je linkerkant is iets donkerder.
Maar op deze foto's afgaan, en op het feit dat je echt niks lijkt te merken in een volledig donkere kamer, denk ik wel dat het lichter is bij jou.

• Peatsmoke
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:15:
Heb dat met mijn huidig toestel ook op die manier gedaan en nooit problemen gehad met snel opraken van accu, dus echt fout lijkt het niet om de accu eerst goed op te laden en een paar keer volledig leeg te gebruiken.

Daarna gebruik ik de batterij iedere drie a vier weken eens volledig leeg en hang hem dan aan de lader totdat ie volledig opgeladen is. Volgens mij is dat wel een goede manier, ik heb er in ieder geval altijd plezier van gehad en mijn batterij nooit eerder hoeven te vervangen dan mijn toestel.

• MyrddinLXXIIX
l3art schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:21:
[...]

Welke watchdog? Die taskmanager of the watchdog pro?
Watchdog Task Manager (paid)
http://nl.appbrain.com/ap...anager/com.zomut.watchdog

In de lite versie zit geen blacklist en zou je steeds handmatig de processen af moeten maken.

Nu aan de lader, w8n totdat ie 100% is zodat de battery monitor weer reset.
Dat kan kennelijk niet handmatig?!

• joblamie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Hmm, niet om heel vervelend te zijn... Maar je hebt dezelfde hele fijne gele/donkerdere waas aan de linkerkant als mijn telefoon. Al viel het me pas op in het pikkedonker en erg goed mijn telefoon ging inspecteren. Volgens mij heeft elke telefoon deze lichte afwijking, ik zat zelf ook in dubio om ermee terug te gaan. Maar het valt mij nauwelijks op, zolang het maar niet erger word.
Hmm, niet om heel vervelend te zijn... Maar dat is dan vrijwel zeker echt wat psychisch bij jou, wat natuurlijk kan. Omdat je er zo op gefixeerd bent en weet dat de kans groot is dat de waas aanwezig is, zie je nu op elke foto de gele waas, ook al is ie er niet. Nogmaals geen sarcasme ofzo: Dit soort mindfucking heb ik zelf ook weleens last van. Als je iets wilt zien, dan zie je het ook.

• glennl
joblamie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:27:
[...]

Hmm, niet om heel vervelend te zijn... Maar dat is dan vrijwel zeker echt wat psychisch bij jou, wat natuurlijk kan. Omdat je er zo op gefixeerd bent en weet dat de kans groot is dat de waas aanwezig is, zie je nu op elke foto de gele waas, ook al is ie er niet. Nogmaals geen sarcasme ofzo: Dit soort mindfucking heb ik zelf ook weleens last van. Als je iets wilt zien, dan zie je het ook.
Inderdaad... op de foto's hierboven is dus absoluut GEEN gele waas te zien...

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:25:
[...]

Spijtig da je die vanuit die positie genomen hebt. Is de helederheid van je toestel op maximaal gezet bij deze foto's?
Je linkerkant is iets donkerder.
Maar op deze foto's afgaan, en op het feit dat je echt niks lijkt te merken in een volledig donkere kamer, denk ik wel dat het lichter is bij jou.
Daarnaast is in een contrastrijke omgeving (donkere omgeving - licht van het scherm) het voor het menselijk oog een stuk moeilijker om kleine verschillen in kleurtinten op te merken.

Niet dat ik mij ook maar in enige mate zorgen maak over het scherm, ik betwijfel of ik ook maar in enige mate het opmerk of me er aan irriteer. Zolang het maar beeld redelijk weergeeft.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Dreanor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:20:
Mijn abbo verloopt binnenkort en kan ik weer een nieuw toestel nemen. Op dit moment heb ik een HTC Hero.

Nu zit ik erg te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S2 of de HTC Sensation. Ik heb al vele reviews/vergelijkingen gelezen. Nu is het vooral de keuze tussen:

Samsung beter qua hardware (snelheid/geheugen/scherm kleuren kijkhoek)

en

HTC betere behuizing en software (scherper scherm/Sence UI).

Heeft iemand nog goede advisen voor mijn keuze, misschien ervaringen of unieke dingen?
Dat is niet zo'n moeilijke keuze vind ik zelf ;)

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Heeft iemand enig idee waarom er geen optie is om te verbinden met een 802.1x Enterprise of WPA2 Enterprise netwerk? Dat heb ik wel nodig namelijk, en zelfs WM6.5 kan dat xD
glennl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:30:
Inderdaad... op de foto's hierboven is dus absoluut GEEN gele waas te zien...
Jawel hoor. Open Photoshop of een ander vergelijkbaar programma en kijk maar naar de RGB-waarden.

• joblamie
  • Niet online
Maargoed het heeft dus niet zoveel zin om te bewijzen dat er geen gele waas aanwezig is, want zelfs als het niet aanwezig is zijn er mensen die het toch zien. Lijkt me een beetje een eindeloze discussie in dat geval.
joblamie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:29:
Maargoed het heeft dus niet zoveel zin om te bewijzen dat er geen gele waas aanwezig is
Hoe heb jij dit bewezen dan? D.m.v. die foto's? Want daar zit de gele waas ook in hè.
want zelfs als het niet aanwezig is zijn er mensen die het toch zien.
Dus Photoshop is een computerprogramma in denial. Okay, jij zal wel gelijk hebben dan, whatever ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Edit:
Ow, maar wat ik eigenlijk wou vragen, ik loop een beetje vast: Ik wil mijn afbeeldingen indelen in mappen, maar dat lukt me niet :S ik krijg die opties gewoon niet voor me, en Kies Air stuurt alles naar mijn camera-map in de gallerij. Hoe kan ik, zoals ik dat nu wil, een map "wallpapers" maken en daar alle wallpapers inzetten? Erg bedankt voor een duwtje in de goede richting!
Je telefoon aan de pc via USB en dan kun je hem via de verkenner benaderen. Als het goed is krijg je de telefoon te zien en eventueel het externe geheugenkaartje. Daar kun je zoveel mappen maken als je maar wilt.

• phobosdeimos
  • Laatst online: 23:49
Sowieso kan je na de aankoop van je toestel best nooit meer op GOT of XDA komen, want plots ga je vanalle gebreken ontdekken die je op jezelf wss nooit had opgemerkt :D

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:56
Mijn broertje en ik (beide een S2) zijn aan het prutsen met video-calling.

Hij zit bij T-mobile, ik bij Vodafone (maar omdat mijn contract tot 21e loopt, nu nog prepaid, dus doe alles via wifi).

Videoconf via contactpersonen wil alleen via 3g.... waarom kan dat niet via wifi?
Dan maar via Fring... beeld blijft gewoon zwart! Zie alleen mezelf linksonder, na een tijdje mekkert Fring dat het een slow network is terwijl we beide via wifi (ik via Adsl en hij via kabel) aan het internet hangen.

Iemand wèl goede ervaringen met video bellen?

• joblamie
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:32:
[...]

Hoe heb jij dit bewezen dan? D.m.v. die foto's? Want daar zit de gele waas ook in hè.

[...]

Dus Photoshop is een computerprogramma in denial. Okay, jij zal wel gelijk hebben dan, whatever ook.
Schei toch uit :-) Denk je dat Samsung dit toestel op de markt heeft gebracht voor mensen die het gaan lopen analyseren in photoshop? Op deze foto's is GEEN gele waas te zien. Totdat je er software bijhaalt die exacte kleurwaarden weergeeft ja. Maar daar hebben we het niet niet over als je dat soms nog niet wist. We hebben het over waarneming met het blote oog. En als je dat wel ziet op deze foto's dan heb je ten eerste superieur bovenmenselijk zicht en ben je ten tweede obsessief bezig met kleur afwijkingen. En geloof me: Samsung heeft echt wel iets beters te doen dan zich bezig te houden met dat soort mensen, want dat is niet hun doelgroep.

Dit gaat uiteraard puur over mijn toestel en mijn foto's. Vanzelfsprekend erken ik het probleem op andere toestellen, foto's spreken immers net als de mijne voorzich.
Laat dit achterwege aub.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 29-05-2011 16:09 ]

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik zit met een vraagje in mijn maag: is de s2 niet uitgerust met 16 gb intern opslagcapaciteit?
Mijn toestel geeft max usb capaciteit van 11,5 gb waarvan 11,30 vrij. Als ik naar de specs kijk van de S2 staat er 16gb. Maak ik een denkfout?

Ander opmerking is dat er een update is voor je camera. Je kunt de update downloaden bij samsung applicaties en dan naar nieuw gaan. Weet niet of je camera wordt verbeterd.

Groet

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Reageer even normaal aub.

Het kan me niet interesseren of er geelwaardes in het beeld zitten, zo lang ik ze maar niet kan zien.
Ik zie op mijn scherm ook geen verkleuringen of wat dan ook, maarja photoshop zegt hier ook van wel.
Merk er in ieder geval niets van en dan is het toch goed? Het gaat toch om de gebruikerservaring?

En er is een verschil tussen de gele waas en de gele waas. Bij sommige mensen is er een duidelijke gele waas te zien, en bij sommige mensen moet je er photoshop bijhalen. Het probleem bestaat dus wel.
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:14:
Hoi mensen,

Ik zit met een vraagje in mijn maag: is de s2 niet uitgerust met 16 gb intern opslagcapaciteit?
Mijn toestel geeft max usb capaciteit van 11,5 gb waarvan 11,30 vrij. Als ik naar de specs kijk van de S2 staat er 16gb. Maak ik een denkfout?

Ander opmerking is dat er een update is voor je camera. Je kunt de update downloaden bij samsung applicaties en dan naar nieuw gaan. Weet niet of je camera wordt verbeterd.

Groet
Er zit wel 16gb aan geheugen in. Maar 2(,nogwat?) Gb is voor de applicaties gereserveerd, en Android loopt er ook nog op. Dus je hebt iets van 11,5Gb voor jezelf om te gebruiken.

Plus wat je er aan SD-kaartjes insteekt.

[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 29-05-2011 16:36 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Verwijderd

Hoi mensen,

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:29:
Hoi mensen,

We hebben het al gelezen hoor? Er is al zelfs op geantwoord.
Er zit wel 16gb aan geheugen in. Maar 2(,nogwat?) Gb is voor de applicaties gereserveerd, en Android loopt er ook nog op. Dus je hebt iets van 11,5Gb voor jezelf om te gebruiken.

Plus wat je er aan SD-kaartjes insteekt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Verwijderd

Bedankt,

Over het hoofd gezien sry

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb een aantal berichten verwijderd. Vanaf nu graag iets constructiever discussiëren.

• 2468abcd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-03-2021
Met mijn vaste telefoon krijg ik geen contact met mijn sgs2, hoor een soort van in gesprektoon. Andere vaste lijnen of mobiel nummer kunnen mij wel bereiken. Zelf bellen naar mijn vaste telefoon lukt wel. Ik heb mn eigen nummer niet geblokkeerd. heeft iemand "de oplossing"? :( :(

• AtlAntA
RinkeNL schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:12:
Heb je de laatste versie van Kes wel op je PC staan (kan je vinden op de samsung website)? Deze installeert nog wat extra USB drivers op je PC waardoor de telefoon herkent wordt.

• Peatsmoke
  • Niet online
2468abcd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:56:
Met mijn vaste telefoon krijg ik geen contact met mijn sgs2, hoor een soort van in gesprektoon. Andere vaste lijnen of mobiel nummer kunnen mij wel bereiken. Zelf bellen naar mijn vaste telefoon lukt wel. Ik heb mn eigen nummer niet geblokkeerd. heeft iemand "de oplossing"? :( :(
Dan heeft het waarschijnlijk niets te maken met de SGS2 maar met je provider van de vaste lijn...

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-10 09:45
Inmiddels is mijn eigen SGS2 binnen, inclusief het beschermplasticje. Heeft iemand al ervaringen met de reactie van het touchscreen als er een berschermplasticje overheen zit?
Ik heb een ZAGG Invisibleshield, maar ik durf hem er niet op te doen voordat ik weet dat het het touchscreen niet beinvloed qua reactiviteit(A)

• AtlAntA
Heath schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:05:
Inmiddels is mijn eigen SGS2 binnen, inclusief het beschermplasticje. Heeft iemand al ervaringen met de reactie van het touchscreen als er een berschermplasticje overheen zit?
Ik heb een ZAGG Invisibleshield, maar ik durf hem er niet op te doen voordat ik weet dat het het touchscreen niet beinvloed qua reactiviteit(A)
Weet wel dat het scherm erg warm kan worden in sommige gevallen. Vraag me af of dat geen gevolgen heeft voor een screenprotector.

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-10 09:45
AtlAntA schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:14:
[...]

Weet wel dat het scherm erg warm kan worden in sommige gevallen. Vraag me af of dat geen gevolgen heeft voor een screenprotector.
Hmm, het scherm van de SGS2 heeft zich er voorlopig prachtig onder gehouden, een week lang zonder screenprotector dus ik denk dat hij er geen problemen mee zal hebben om dat voorlopig zo te laten.
Eerst maar es de eerste reacties afwachten van mensen die het er wel op hebben gedaan!
Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!

Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!

Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic.

Android software bediscussiëren we hier: Android Market en applicaties - Deel 12 .