[NextGen] Het Nintendo Wii U topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste
Acties:
  • 163.640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Speedpete schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:14:
[...]

Iets met preorderen en Bol.com die vasthouden aan de prijs die bij het product stond op het moment van bestellen, al meen ik me te herinneren dat er bij vermeld stond dat het een voorlopige prijs was. Ligt nu bij hun service-afdeling...

Tuurlijk, kan alles netjes inpakken en terugsturen om vervolgens goedkoper een andere te halen. Maar alle updates nogmaals draaien en al m'n Wii-aankopen kwijt zijn vind ik ook een no-go.
Ah! op die manier, hopelijk komen bol.com en jij er wel uit want 150 euro meer betalen ivm een pre-order is wel bizar :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:32

Ankh

|true

Speedpete schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:14:
[...]

Iets met preorderen en Bol.com die vasthouden aan de prijs die bij het product stond op het moment van bestellen, al meen ik me te herinneren dat er bij vermeld stond dat het een voorlopige prijs was. Ligt nu bij hun service-afdeling...

Tuurlijk, kan alles netjes inpakken en terugsturen om vervolgens goedkoper een andere te halen. Maar alle updates nogmaals draaien en al m'n Wii-aankopen kwijt zijn vind ik ook een no-go.
pakketje aannemen en direct retour sturen. Eventueel ergens anders al een Wii-U komen..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zoo... gisteren de Wii U maar eens aangesloten. Helaas was mijn pre-order (1ste op lijst) niet geleverd op de vrijdag/zaterdag, maar had een ander filiaal 3km verderop nog wel een console staan. Intern ff laten bellen, et voila, toch nog een Wii U.

Het installeren van die update duurde inderdaad vrij lang. 'Gelukkig' had ik geen tijd om te spelen, dus ik heb `m aan laten staan en ben ik weggegaan.

Eerste indruk; wat ziet Mario er mooi uit. Ik projecteer regelmatig mijn consoles op de beamer en de Wii had enkel zo`n av-kabel, waardoor dat een stuk minder mooi was dan b.v. de PS3/360. Nu heb ik de Wii U ook doorgelust en het beeld is om te smullen. Heerlijk scherp en prachtige kleuren.

Ook speelt NSMBU gewoon lekker weg (dat zeg ik op basis van 20 minuten spelen).

De tabletcontroller kan hier ruim een verdieping (beton, staat op zolder) omlaag en begint in de huiskamer te haperen. Lijkt goed te werken dus. Beeldkwaliteit is vrij aardig, vergelijkbaar met tablets van 100-150 euro...contrast en kleurverzadiging konden stukje beter. Maar goed, daarmee ben ik verwend door een ander niet nader te noemen merk.

Ik hoop dat Nintendo deze keer veel 3rd party support krijgt. Dit kan een topper worden. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:26:
Nu na een lange dag Wii U spelen heb ik ook al 2 eShop games gekocht. (Neo Assault, Little Inferno) Vooral die laatste is erg leuk. Lekker dingen platbranden :D

Little Inferno is trouwens ook voor Windows, Mac en Linux verkrijgbaar*
http://tomorrowcorporation.com/littleinferno

* Windows only momenteel voor de PC versie, Mac en Linux versies volgen later

/einde reclame.
Zou bijna zeggen dat het de zelfde makers zijn van World of Goo http://2dboy.com/games.php

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

is ook van dezelfde designers:
op dezelfde pagina:
Afbeeldingslocatie: http://tomorrowcorporation.s3.amazonaws.com/blog/wp-content/uploads/2012/06/li_familyMemories.png

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Cyclonic schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:48:
Ik vind het signaal van de Gamepad echt zwaar onder de maat, ik heb de Wii U op mijn slaapkamer staan, als ik naar de badkamer loop wat maar 3 meter verder is, valt het signaal al weg :(

Had het eigenlijk gekocht dat ik wat op de WC tedoen heb :p

Is er een signaal boosters dat die beter door muren gaat? Vind dit toch beetje jammer :(
Volgens mij is heeft het meer te maken met hoeveel Wifi, mobiel en andere signalen er in je omgeving zijn. Heb je veel draadloze goedkope Chinese Wifi routers staan (bij jezelf of bij de buren) krijg je vanzelf meer problemen. Ik vraag me af welk frequentie spectrum de tablet controller gebruikt.

Niet voor niets dat ze voor persconferenties de controllers bedraad hebben. In een zaal vol mobiel en Wifi signalen gaat het niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Hoe gebruik ik de gamepad als 2e handig scherm ipv een kopie van de tv? dit bij call of duty?
En hoe kan ik dit tussendoor wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:58:
is ook van dezelfde designers:
op dezelfde pagina:
[afbeelding]
Jep. Al met al een leuke indie-game. Ik denk dat de WiiU voor indie game developers een perfect platform is. En ik hoop dat we nog veel van zulk soort pareltjes kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:19:
zo, update maar weer downloaden, helaas had ie net een fout na het uitvoeren van de update, maar hij doet het nog wel ;)
Hier hetzelfde... weer paar uur downloaden en hopen dat het nu wel goed gaat.

Edit: Weer mislukt. Als dit niet lukt dan gaat ie retour en ben ik er klaar mee. Dit is al mijn 2e WII U (de eerste kon de tablet niet op aanmelden met een error code die Nintendo zelf niet kende :/ ) en ik heb er al minder vertrouwen in dat dit wel een degelijk product is.

[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 02-12-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
MrN schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:08:
Hoe gebruik ik de gamepad als 2e handig scherm ipv een kopie van de tv? dit bij call of duty?
En hoe kan ik dit tussendoor wisselen?
Volgens mij moet je de + en - tegelijk indrukken. Schakelen naar spelen op je gamepad gaat dan met de [Display] knop op het touch screen. Jammer dat ze hier niet 1 knopje voor alle games van hebben gemaakt. Nu zit je in Assasin Creed te zoeken in het options menu en bij COD is in en weer uit schakelen een heel verschillende actie.

Wat ik overigens wel weer perfect vind is de TV remote functie. Lekker vanaf je pad de TV aan zetten , geluid regelen andere input kiezen. Kun je lekker alles regelen met je pad.

Ook de Miiverse forums zijn handig om snel Wii U specifiek tips te krijgen voor je game. Hoe je niet voor naar je iPad en je kan gewoon even switchen vanuit je game. Lekker makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:16:
[...]

Jep. Al met al een leuke indie-game. Ik denk dat de WiiU voor indie game developers een perfect platform is. En ik hoop dat we nog veel van zulk soort pareltjes kunnen verwachten.
Bij Gamekings zagen ze ook al mogelijkheden voor kleine Indie developers. We weten dat er makkelijk naar de Wii U te porten is. De tochsceen op de controller maakt dat tablet titels ook makkelijk om te zetten zijn. Bovendien hebben smartphones en tablets het normaler gemaakt dat er kleinere korte games gemaakt worden.

Op de Wii U kun je ze dan lekker 1080P op de TV spelen. Ik zie dat inderdaad ook wel zitten. Je kunt ook echt in episoden gaan werken en zelfs een titel als Mario per World gaan maken/verkopen. Zit je in de game koop je het volgende World/Level pack. Heb je na de eerste kennismaking genoeg van de game laat je het daarbij.

Als het online gebeuren een beetje betrouwbaar werkt maken ze de volgende Wii U kleiner en goedkoper zonder ' glimmende schijfjes reader' ( het is geen Bluray het is geen DVD, hoe noem je het dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:31:
Dat zou ik sowieso never nooit pikken,dat zijn echt rare praktijken van bol zeg.
Ze staan nu voor de normale prijzen op hun site,dus ze moeten je het geld wel teruggeven denk ik.
Fietsbel schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:32:
Ah! op die manier, hopelijk komen bol.com en jij er wel uit want 150 euro meer betalen ivm een pre-order is wel bizar :P
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de service-afdeling dit eigenhandig op gaat lossen. Zoniet dan waag ik er nog één telefoontje aan en anders zijn ze een behoorlijk vaste klant kwijt.
Ankh schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:37:
pakketje aannemen en direct retour sturen. Eventueel ergens anders al een Wii-U komen..
Weet ik, gaf de klantenservice ook als eerste mogelijkheid om het bedrag terug te krijgen1, maar ik kwam erachter toen m'n Wii-aankopen al over waren gezet. Note to self:
- Rekening controleren voor uitpakken product
- Bij pre-order met verwacht bedrag screenshots en/of filmpjes maken, daarnaast bedrijf bellen en kortsluiten.

Noot 1
De klantenservice zei "u kunt het beste het apparaat terugsturen en dan opnieuw bestellen, dan bent u 150 euro goedkoper uit".
Mijn idee van service is dat een bedrijf in zo'n geval het proces terugsturen-terugstorten-bestellen-inpakken-versturen-betalen flink in kan korten door gelijk 150 euro terug te storen, scheelt mij werk, scheelt hen werk.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
jongetje schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:19:
[...]

Hier hetzelfde... weer paar uur downloaden en hopen dat het nu wel goed gaat.

Edit: Weer mislukt. Als dit niet lukt dan gaat ie retour en ben ik er klaar mee. Dit is al mijn 2e WII U (de eerste kon de tablet niet op aanmelden met een error code die Nintendo zelf niet kende :/ ) en ik heb er al minder vertrouwen in dat dit wel een degelijk product is.
Hoewel ik snap dat je er misschien een hard hoofd in hebt, is het zeer waarschijnlijk gewoon slecht geluk.
Tot nu toe ben je de enige die dit probleem heeft gehad, behalve het bricken dan. Dus, hoewel jouw persoonlijke ervaring knudde is, is het echt wel een degelijk product.

[quote]Speedpete schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:49:
[...]

Weet ik, gaf de klantenservice ook als eerste mogelijkheid om het bedrag terug te krijgen1, maar ik kwam erachter toen m'n Wii-aankopen al over waren gezet. Note to self:
- Rekening controleren voor uitpakken product
- Bij pre-order met verwacht bedrag screenshots en/of filmpjes maken, daarnaast bedrijf bellen en kortsluiten.
[/quote

Hoewel ik niet snap waarom Bol.com zo moeilijk doet, snap ik ook niet waarom je je preorder niet gewoon heb geannuleerd. Volgens mij waren er meer mensen die hun preorder hadden geannuleerd. Waarom jij niet?

Het is overigens geen verwijt of kritiek. Ik snap echt niet waar Bol.com zo moeilijk over doet.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

SacreBleu schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:42:
Hoewel ik niet snap waarom Bol.com zo moeilijk doet, snap ik ook niet waarom je je preorder niet gewoon heb geannuleerd. Volgens mij waren er meer mensen die hun preorder hadden geannuleerd. Waarom jij niet?
Omdat die van mij, in tegenstelling tot die van - als ik forums en twitter moet geloven - vele anderen wel op tijd geleverd is. Daarnaast was Bol erg laat met het versturen van de verzendbevestigingen waardoor de nodige anderen het zekere voor het onzekere hebben genomen.

Heb nog wel zitten twijfelen donderdag, zat op 5 minuten van een MM dus had hem op kunnen pakken en de Bol-order kunnen cancellen, als ik dat had gedaan dan had ik het hele gezeik ontweken.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 02-12-2012 20:52 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 10:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Speedpete schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:49:...maar ik kwam erachter toen m'n Wii-aankopen al over waren gezet.
Bestel hem opnieuw en stuur de nieuwe als de oude terug. SN staat nergens genoteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 02-12-2012 20:55 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Iemand al tips om de range van de Wii u toe te laten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

overbodig

[ Voor 86% gewijzigd door MrN op 02-12-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Phusebox schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:14:
Verder kan ik niet wennen aan de triggers/shoulderbuttons, die zitten gewoon niet fijn ten opzichte van elkaar.
Bij de WiiU Controller Pro zitten ze netjes onder elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2012/06/wiiupro530pxheaderimg513513.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Zo, eerste dag is voorbij. De update duurde echt veel te lang, je bent - voor je het doorhebt - anderhalf tot twee uur verder, best jammer. Ik heb de WiiU aangeschaft met Assassin's Creed III, NintendoLand en ZombiU (die laatste zat in het pakket). Tot zover hebben we heel veel lol met de console. Het ziet er leuk uit en vooral NintendoLand is leuk en laat leuke concepten zien van de console. Echter voor 50 euro is het een karige game die vooral bestaat uit solo mini-games.

Hopelijk komen er nog geweldige games uit die goed gebruik maken van de Gamepad, want wat de gasten bij Ubisoft hebben gedaan met AC III is echt verbazingwekkend slecht. Ook valt de framerate tegen, maar dit kan heel goed zijn omdat het een port is. Ik heb overigens nog niets gezien aan haperingen tijdens de filmpjes, ik moest wel een update binnen harken dus waarschijnlijk is het haperen verholpen.

ZombiU is leuk, ontzettend moeilijk en intens. Wel jammer dat de cricket bat het enige melee wapen is, een kleine gemiste kans. Wat meer variatie - en wat minder houterige besturing - had hier veel kunnen uitmaken. Desondanks, vermakelijk.

Volgende week misschien maar Tekken en Mario oppakken.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik verwacht sowieso een Zelda en een Super Mario Galaxy en ik weet dat er een Super Smash Brothers in de maak is voor de Wii U. Daarnaast zullen er ook wel weer een aantal Guitar Hero games uitkomen denk ik.

Zijn voor mij althans de games waar ik naar uitkijk.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik heb na het zien van YouTube: Nintendo Land: Facecam - PART 1 - Game Grumps echt zin om een Wii U te kopen. Maar ik heb een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Ik weet dat je de oude WiiMotes kunt gebruiken in combinatie met de Wii U maar hoe zit het met de WiiMotes zonder MotionPlus? Heb namelijk 4 WiiMotes (oude model, zonder MotionPlus) en het zou zuur zijn als ik 4 nieuwe WiiMotes moet gaan halen om te spelen.

En, zit er ook een WiiMote met MotionPlus bij de Premium Pack of alleen de Wii U Gamepad?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb niets over WiiMotion plus gezien, volgens mij zijn die dus ook niet 'verplicht' of zo. Dat ze in latere WiiMotes geïntegreerd zijn is leuk, maar volgens mij dus niet mandatory of zo.

Bij de WiiU wordt alleen een GamePad geleverd, verder geen enkele controller, ook de WiiU Controller Pro niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat bij sommigen die updates zo lang duren? Ik was afgelopen vrijdag, inclusief installatie, in 55 minuten klaar en ben niet de enige die het in een uur voor elkaar had volgens mij.

@Boshar
Je ziet in de E-Shop van de 3DS voor 6 euro leuke games staan zoals de golfspelletjes en flipperkasten. En met de steun die Nintendo aan de Indie ontwikkelaars geeft moet het zeker goed gaan komen. Zeker als de prijzen redelijk blijven. Hopelijk komt er een mooie RPG als Torchlight voor 2 tientjes naar de E-Shop of een goede versie van Heroes of Ruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 07:53
Zit d'r ook aan te denken om mn Wii in te ruilen voor een Wii U.
Enige spel dat ik sporadisch speel is Wii Sports.
Kan je dat op de Wii U nog spelen met de oude wiimotes (zonder motion plus)?

En wat heb je nodig naast het Premium Pack om Nintendoland met 2 personen te spelen?
Een Wiimote, of kan het ook met zo'n Wii U Pro Controller?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:30:
Hoe kan het dat bij sommigen die updates zo lang duren? Ik was afgelopen vrijdag, inclusief installatie, in 55 minuten klaar en ben niet de enige die het in een uur voor elkaar had volgens mij.
Ik kreeg in eerste instantie zelfs een time-out bedenk ik me nu, dat was na... Een half uur of zo tot een uur denk ik? Duurde echt héél lang. Ik herstartte de WiiU, vervolgens was de update met minder dan 55 minuten klaar, ik denk al met al 10 minuten, van downloaden tot en met installeren.

Nu wilde ik eerder vanmiddag weer AC3 spelen, toen was er wéér een update, die ging ook heel traag. Vervolgens maar gewoon gaan spelen, had geen zin om wéér zolang te moeten wachten.
matthijst schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:34:
Zit d'r ook aan te denken om mn Wii in te ruilen voor een Wii U.
Enige spel dat ik sporadisch speel is Wii Sports.
Natuurlijk, waarom niet? De WiiU is backwards compatible met de Wii. Zelfs de SuperStack-hack (voor softmod) werkt in de WiiU modus. ;)
En wat heb je nodig naast het Premium Pack om Nintendoland met 2 personen te spelen?
Een Wiimote, of kan het ook met zo'n Wii U Pro Controller?
Een WiiMote, ik heb de Wii U Controller Pro nog niet werkend gekregen onder NintendoLand, al boeit het me eigenlijk ook niet, die game hadden ze wat mij betreft weg mogen laten. Leuk, om iig iets te hebben en zo, maar ik zit er niet op te wachten en had me dus geld kunnen schelen als het gewoon optioneel was geweest. :) In de enquête over Nintendoland voor Club Nintendo heb ik dan ook op de vragen hoe ik aan de game kom gezegd dat het mij door de strot is gedouwd.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 03-12-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

matthijst schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:34:
Ik speel NSMBU met een wiimote zonder motion plus dus een volmondig ja, het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:50
MrN schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:19:
Iemand al tips om de range van de Wii u toe te laten nemen?
Tsja, er is niet echt een bridging device beschikbaar. Dus ik denk dat je enige optie is indien je beperkt bent in je range om de Wii U zover mogelijk centraal te plaatsen. En indien je in een woning zit met dikke betonnen binnenmuren of vloeren, dan denk ik dat je weinig opties zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Heeft iemand enig idee wanneer ninty denkt de wii u vc gedeelte te openen in de Eshop? :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Zo, een poging of 5 later, maar de update staat erop, ik hoop wel dat andere updates sneller gaan :X

Eerst een paar keer onderbrekingen in het downloaden, dan niet willen installeren en weer opnieuw kunnen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:22:
Zo, een poging of 5 later, maar de update staat erop, ik hoop wel dat andere updates sneller gaan :X

Eerst een paar keer onderbrekingen in het downloaden, dan niet willen installeren en weer opnieuw kunnen downloaden
Bij mij staat ie er nu ook op na 3 pogingen, om 6uur 's ochtends gaat het echt stukker sneller 8) (en lukt het vervolgens ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Start de Wii U eigenlijk gewoon op zonder HDMI kabel? Anders gewoon als je ergens anders wil gamen het ding gewoon even verplaatsen (enkel de adapter en Wii U). Is voor mij de enige oplossing ben ik bang.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:37:
Start de Wii U eigenlijk gewoon op zonder HDMI kabel? Anders gewoon als je ergens anders wil gamen het ding gewoon even verplaatsen (enkel de adapter en Wii U). Is voor mij de enige oplossing ben ik bang.
Er staat op youtube een filmpje van een Jap die in de trein zit te gamen. Die heeft zijn Wii U in het stopcontact gedaan en gebruikt het scherm van zijn tabletcontroller. Lijkt me dus mogelijk.

http://nintendoeverything...ii-u-on-the-bullet-train/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:39:
[...]

Er staat op youtube een filmpje van een Jap die in de trein zit te gamen. Die heeft zijn Wii U in het stopcontact gedaan en gebruikt het scherm van zijn tabletcontroller. Lijkt me dus mogelijk.

http://nintendoeverything...ii-u-on-the-bullet-train/
Precies, heerlijk toch als je een weekend weg bent ofzo en alleen in een hotel zit voor je werk _/-\o_

Tot nu toe erg tevreden over de Wii U. Black Ops 2 multiplayer met de tablet en TV, echt geweldig O+

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Cyclonic schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:48:
Ik vind het signaal van de Gamepad echt zwaar onder de maat, ik heb de Wii U op mijn slaapkamer staan, als ik naar de badkamer loop wat maar 3 meter verder is, valt het signaal al weg :(

Had het eigenlijk gekocht dat ik wat op de WC tedoen heb :p

Is er een signaal boosters dat die beter door muren gaat? Vind dit toch beetje jammer :(
Dat ligt niet zo zeer aan de Wii U maar meer aan je omgeving/huis...

Bij mij thuis hebben we plafonds met beton staal erin... dus een verdieping lager zit er niet in. Kun je niet echt de Wii U de schuld van geven.... Want laten we eerlijk zijn een muur met staal erin is nou niet echt optimaal :)

Daar in tegen de complete bovenverdieping met gewoon normale beton muurtjes zonder extra troep erin werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Iemand al geprobeerd om zelda skyward sword op de wii u te spelen? Ziet het er dan wat beter uit als op de wii of maakt het niks uit?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brummetje schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:20:
[...]

Bij mij thuis hebben we plafonds met beton staal erin... dus een verdieping lager zit er niet in. Kun je niet echt de Wii U de schuld van geven.... Want laten we eerlijk zijn een muur met staal erin is nou niet echt optimaal :)

Daar in tegen de complete bovenverdieping met gewoon normale beton muurtjes zonder extra troep erin werkt perfect!
Toch lijkt de Wii U wel uitgerust te zijn met een bijzonder zwak signaal. Ik haal namelijk in dezelfde ruimte zonder muren ertussen maximaal 4 meter, en dan nog valt het regelmatig weg.

Als ik dan kijk naar mijn WiFi router, die doet het 2 huizen verder nog en ook 2 verdiepingen hoger.
Bluetooth muziek streamen werkt in diezelfde ruimte ook over ca. 8-10 meter nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:33:
[...]

Toch lijkt de Wii U wel uitgerust te zijn met een bijzonder zwak signaal. Ik haal namelijk in dezelfde ruimte zonder muren ertussen maximaal 4 meter, en dan nog valt het regelmatig weg.

Als ik dan kijk naar mijn WiFi router, die doet het 2 huizen verder nog en ook 2 verdiepingen hoger.
Bluetooth muziek streamen werkt in diezelfde ruimte ook over ca. 8-10 meter nog perfect.
En dan denk je niet... goh misschien moet ik me WiFi Router even wat minder zetten want die stoort de Wii U misschien wel ?

2 huizen verder is wel wat overdreven en dan zal het signaal ook veel sneller dingen weg drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:50
Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:33:
[...]

Dan stoort er waarschijnlijk toch iets aardig binnen je woning, want ik heb een 10+ meter bereik, met muur ertussen, en kan vrolijk mario door blijven spelen zonder wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
psychodude schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:54:
[...]

Dan stoort er waarschijnlijk toch iets aardig binnen je woning, want ik heb een 10+ meter bereik, met muur ertussen, en kan vrolijk mario door blijven spelen zonder wegvallende verbinding.
Hier ook makkelijk. Aangenaam verrast door het bereik eigenlijk, zelfs op een verdieping hoger gaat het nog vlekkeloos. Daarna helaas niet meer, jammer genoeg staat mijn bed nog een verdieping hoger, maar het signaal is in ieder geval geen belemmering om in bad te kunnen gamen :+

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:12:
Ik verwacht sowieso een Zelda en een Super Mario Galaxy en ik weet dat er een Super Smash Brothers in de maak is voor de Wii U. Daarnaast zullen er ook wel weer een aantal Guitar Hero games uitkomen denk ik.

Zijn voor mij althans de games waar ik naar uitkijk.
Hoop niet dat ze met nog een mario galaxy aankomen.Zie het liefste iets totaal anders zoals mario sunshine 2 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brummetje schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:35:
[...]

En dan denk je niet... goh misschien moet ik me WiFi Router even wat minder zetten want die stoort de Wii U misschien wel ?

2 huizen verder is wel wat overdreven en dan zal het signaal ook veel sneller dingen weg drukken.
Minder zetten? Volgens mij gaat dat niet. Ik zal straks eens proberen de router uit te trekken en dan nog eens proberen. Ik heb verder niks van draadloze apparatuur in huis die aan staat.

En dat wij nou zo'n dikke muren hebben kan ik ook niet zeggen, eerder beneden gemiddeld.

De Wii U staat wel tussen 2 kleine surround speakers in, wellicht dat het daar iets mee te maken kan hebben? Maar dan is er geen oplossing want ik kan het nergens anders kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:31:
Minder zetten? Volgens mij gaat dat niet. Ik zal straks eens proberen de router uit te trekken en dan nog eens proberen. Ik heb verder niks van draadloze apparatuur in huis die aan staat.
WiFi Miracast van de Wii gaat over 5GHz, dus zolang die band maar 'schoon' is kom je een heel eind. Nadeel van de 5GHz is (zoals je al gemerkt hebt) dat je meer last hebt van beton e.d.
Theoretisch moet het mogelijk zijn om via 5GHz WiFi extenders het signaal door te sturen, maar ik denk dat deze wel miracast (WiFi Direct) compattible moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DukeBox schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:10:
[...]

WiFi Miracast van de Wii gaat over 5GHz, dus zolang die band maar 'schoon' is kom je een heel eind. Nadeel van de 5GHz is (zoals je al gemerkt hebt) dat je meer last hebt van beton e.d.
Theoretisch moet het mogelijk zijn om via 5GHz WiFi extenders het signaal door te sturen, maar ik denk dat deze wel miracast (WiFi Direct) compattible moeten zijn.
Hmm dan moet ik de 5Ghz band van mijn router eens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Daar ik nu geen Mario Kart in huis hebt (die ligt bij mijn zusje, samen met de oude WII), heb ik een vraagje:

Weet iemand of je online kan gamen met WII games op de WII U?
Ik wil dit namelijk weten daar ik ook online wil gaan met Mario Kart WII :)
(dan koop ik Mario Kart wel ergens 2dehands).

[ Voor 12% gewijzigd door ezra070 op 03-12-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Helaas mijn Wii-U terug moeten sturen naar Nintendo. HDMI poort defect --> werkelijk geen beweging in te krijgen. Als het goed is wordt er binnen een week een nieuwe opgestuurd, dus ik overleef het wel.

Gelukkig wel via component kabels kunnen spelen afgelopen weekend al behoorlijk wat uurtjes NSMB / Nintendoland kunnen spelen. Mijn 1ste indruk is erg positief. Ik ben dan ook wel een grote Nintendo liefhebber. De MiiVerse integratie voegt meer toe, dan ik aan het begin had verwacht. Echt leuk hoe ze dat geintergreerd hebben.

Gebruik mijn 360 eigenlijk alleen voor Fifa, en dat zal helaas voorlopig nog wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Brummetje schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:20:
Dag 1: amper bereik, max 2 meter.
Dag 3: 5 meter bereik.

Aan omliggende apparatuur is niets gewijzigd dus het zou me niets verbazen als de Wii zelf kanalen afscant op zoek naar het beste.
Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:37:
Naast de gamende japanner kan ik dit bevestigen, zowaar gisteren nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Speedpete schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:57:
[...]

Dag 1: amper bereik, max 2 meter.
Dag 3: 5 meter bereik.

Aan omliggende apparatuur is niets gewijzigd dus het zou me niets verbazen als de Wii zelf kanalen afscant op zoek naar het beste.

[...]

Naast de gamende japanner kan ik dit bevestigen, zowaar gisteren nog gedaan.
Ja want op dag 3 kunnen andere apparaten niet ineens op een ander kanaal zitten (buren b.v.). Of net iets meer zenden door andere apparaten die er bij zijn (telefoons etc). Er is zoveel wat het signaal kan beïnvloeden dat je niet zomaar kan zeggen dat het aan apparaat X ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik ben begonnen met Skyward Sword op de WII U, wat ik mij wel afvraag is hoe ik de zwarte balken rondom de game wegkrijg... is dus niet full screen. In de WII software (die je dus eerst moet opstarten) kun je geen settings meer instellen.

Verder kan ik wel zeggen dat skyward sword goed speelt op de WII u, de graphics storen nu wel een beetje als je bv Mario WII u gezien hebt :P

Is er nog iemand met bovenstaand probleem? en zo ja heb je dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Heb even snel gegoogled. en kwam volgende topic tegen:

http://www.gamespot.com/t...have-black-bars-61155125/

waarschijnlijk moet je toch ergens nog "widescreen" in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

matrix79 schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:38:
Ik ben begonnen met Skyward Sword op de WII U, wat ik mij wel afvraag is hoe ik de zwarte balken rondom de game wegkrijg... is dus niet full screen. In de WII software (die je dus eerst moet opstarten) kun je geen settings meer instellen.

Verder kan ik wel zeggen dat skyward sword goed speelt op de WII u, de graphics storen nu wel een beetje als je bv Mario WII u gezien hebt :P

Is er nog iemand met bovenstaand probleem? en zo ja heb je dit kunnen oplossen?
Ziet het plaatje er nu wel of niet mooier uit trouwens als op de wii tijdens spelen van Zelda?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Brummetje schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:21:
Ja want op dag 3 kunnen andere apparaten niet ineens op een ander kanaal zitten (buren b.v.).
Waarom niet ? Juist auto channel selection is iets dat je vaker tegenkomt met de 5GHz band.
Of net iets meer zenden door andere apparaten die er bij zijn (telefoons etc). Er is zoveel wat het signaal kan beïnvloeden dat je niet zomaar kan zeggen dat het aan apparaat X ligt.
Dat klopt, denk ook aan draadloze alarm systemen of van die 2-way video signaal transmitters, die slokken soms de gehele 2,4 of 5 GHz bandbreedte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

DukeBox schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:44:
[...]

Waarom niet ? Juist auto channel selection is iets dat je vaker tegenkomt met de 5GHz band.

[...]

Dat klopt, denk ook aan draadloze alarm systemen of van die 2-way video signaal transmitters, die slokken soms de gehele 2,4 of 5 GHz bandbreedte op.
Mijn eerste quote is natuurlijk sarcastisch ;) Juist dat is iets wat vaak voorkomt dat de 1 op de andere dag WiFi niet meer lekker werkt omdat er iets anders in de omgeving is veranderd. Dan denk je dat het aan je eigen apparaat ligt terwijl dat helemaal niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30

hmr

Net een kleine bonus gekregen en stond op het punt om een Wii U aan te schaffen.. maar nu vreog ik me af, zouden jullie het aanraden? Ik heb op dit moment een ps3 thuis staan.. Is een Wii U dan de moeite waard? En wat kost een tweede tablet controller, voor als ik fifa tegen iemand anders wil spelen? of zijn die wii controller plus dingen dan genoeg? ( kan veel info niet opzoeken hier op werk :D )

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:57
Ik krijg langzamerhand behoorlijk konthaar van die update! Eerst kreeg die helemaal geen verbinding. Toen heb ik dit gedaan: http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/64663922

Nu maakt die verbinding met nintendo server en na 10 sec knalt die er weer uit met error: 108-0144

Sta op het punt die gamepad uit het raam te gooien, ben al 2 dagen aan het proberen die zooi te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

hmr schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:26:
Net een kleine bonus gekregen en stond op het punt om een Wii U aan te schaffen.. maar nu vreog ik me af, zouden jullie het aanraden? Ik heb op dit moment een ps3 thuis staan.. Is een Wii U dan de moeite waard? En wat kost een tweede tablet controller, voor als ik fifa tegen iemand anders wil spelen? of zijn die wii controller plus dingen dan genoeg? ( kan veel info niet opzoeken hier op werk :D )
Tsja, ik heb zowat elke console thuis staan die er is, dat heeft mij er zaterdag niet van weerhouden om een Wii U te kopen, in ieder geval voor de exclusives. Nu moet ik alleen wel wachten tot pakjesavond... :Y

Ik weet alleen niet of je Fifa wil spelen met alleen een wiimote + nunchucks, een pro of classic controller is voor Fifa wel praktischer.

[ Voor 8% gewijzigd door Kju op 03-12-2012 15:48 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon even wachten en spelen zonder update, zoals veel nieuwsberichten ook al zeggen, en te verwachten is, zijn de servers van Nintendo gewoon overbelast.

http://www.gamer.nl/nieuw...-europese-wii-u-lancering

400.000 US en dan nog 100.000'en in Europa erbij zetten allemaal hun WiiU aan en proberen de update te installeren..

Het probleem zit dus niet in je WiiU of in je internet verbinding, maar de servers van Nintendo kunnen het gewoon niet aan.
hmr schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:26:En wat kost een tweede tablet controller, voor als ik fifa tegen iemand anders wil spelen? of zijn die wii controller plus dingen dan genoeg? ( kan veel info niet opzoeken hier op werk :D )
Een tweede gamepad is nog niet te koop, dus je zult het nu moeten doen met 1 gamepad, motionplus + nunchuck of pro controllers. De pro controller ligt trouwens echt superfijn in de hand.

[ Voor 60% gewijzigd door Navi op 03-12-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Je kunt op dit moment niet eens een tweede Gamepad kopen. De Wii U zou er (na kritiek) maximaal twee ondersteunen maar er is nog geen enkele game die dat doet. Zou het ook veel te duur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Navi schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:49:
Gewoon even wachten en spelen zonder update, zoals veel nieuwsberichten ook al zeggen, en te verwachten is, zijn de servers van Nintendo gewoon overbelast.

http://www.gamer.nl/nieuw...-europese-wii-u-lancering

400.000 US en dan nog 100.000'en in Europa erbij zetten allemaal hun WiiU aan en proberen de update te installeren..

Het probleem zit dus niet in je WiiU of in je internet verbinding, maar de servers van Nintendo kunnen het gewoon niet aan.

[...]

Een tweede gamepad is nog niet te koop, dus je zult het nu moeten doen met 1 gamepad, motionplus + nunchuck of pro controllers. De pro controller ligt trouwens echt superfijn in de hand.
Snap niet waarom je die update niet gewoon kunt downloaden en op een usb stick zetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beveiliging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Cyclonic schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:43:
Ik krijg langzamerhand behoorlijk konthaar van die update! Eerst kreeg die helemaal geen verbinding. Toen heb ik dit gedaan: http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/64663922

Nu maakt die verbinding met nintendo server en na 10 sec knalt die er weer uit met error: 108-0144

Sta op het punt die gamepad uit het raam te gooien, ben al 2 dagen aan het proberen die zooi te updaten.
Ik heb hem vanmorgenvroeg om 6uur gedownload en toen ging het bij mij uiteindelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Wil je de exclusives gaan spelen of specifiek gebruik gaan maken van de controller, ja, dan is de Wii U zeker de moeite waard. Wil je de bekende francises (zoals Fifa) spelen en will je de Wii U vanwege de (iets) betere graphics, dan is het antwoord nee.

Ik heb CoD BO2 en ja, het is een hele mooie game en na even wennen is de besturing prima, maar ik kan me niet voorstellen dat ik op de XBox of PS3 een fractie meer of minder lol aan de game zou hebben. Daarentegen is NSMBU een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
Hoeveel mensen hebben hier ook een probleem gehad met het connecten van wifi?

Ik kreeg de bekende foutmelding toen ik m aan mijn router wilde koppelen. Na een beetje googlen is het uiteindelijk gelukt (handmatig geconfigureerd). Moet wel zeggen dat dit irritatie opwekt als je net een nieuwe console hebt gekocht. Vervolgens de lange update (1 uur) gedownload en geinstalleerd.

Uiteindelijk wel tevreden met nieuwe aanwinst. Zeker NSMBU is de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Erik-1980 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:44:
Hoeveel mensen hebben hier ook een probleem gehad met het connecten van wifi?

Ik kreeg de bekende foutmelding toen ik m aan mijn router wilde koppelen. Na een beetje googlen is het uiteindelijk gelukt (handmatig geconfigureerd). Moet wel zeggen dat dit irritatie opwekt als je net een nieuwe console hebt gekocht. Vervolgens de lange update (1 uur) gedownload en geinstalleerd.

Uiteindelijk wel tevreden met nieuwe aanwinst. Zeker NSMBU is de moeite waard!
Ik ben al 2 dagen bezig proberen met update, handmatig ook alles ingesteld, nu connect die wel met nintendo server, maar als het scherm van: bezig met zoeken naar update komt, knalt die eruit na 10 sec, met weer een leuke error code :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
Ik heb ook veel problemen gehad om hem met mijn router te connecten zelfs met de LAN adapter lukte het niet. uiteindelijk via een andere wifi router is het gelukt, moest wel handmatig IP en DNS invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Heeft iemand anders ook last met dat een deel van met menu van het scherm afvalt?

Het hoofdmenu en ook in Miiverse zie ik op de TV net iets minder als op de gamepad.
Het hoofdmenu valt links en rechts een stukje van het scherm af, op de gamepad niet.

Bijvoorbeeld de spinning loader heeft op de gamepad wat marge links en boven, maar op de tv valt hij links iets van het scherm en staat strak tegen de bovenkant.

TV is een samsung 46" UE46ES6710S, WiiU staat geconfigureerd op HDMI, 1080p, 16:9.

[ Voor 9% gewijzigd door Navi op 03-12-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Je TV instellen op Volledig scherm ipv 16:9 en anders een eventuele "scan" optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:40
Het aanbod in de eShop is wel heel magertjes: 1 demo (Fifa) en 2 appjes :( Hopelijk komt 'r daar vlug wat verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Eduardboon schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:41:
Je TV instellen op Volledig scherm ipv 16:9 en anders een eventuele "scan" optie kiezen.
Inderdaad! Op volledig scherm gezet en nu is hij goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
Nee, helaas geen settings meer als je de WII u opstart In WII modus. Op de Wii stond dit vroeger links onder, dit kun je nu blijkbaar niet meer doen. Wel een klein beetje vervelend.
fZeroNewbie schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:51:
Heb even snel gegoogled. en kwam volgende topic tegen:

http://www.gamespot.com/t...have-black-bars-61155125/

waarschijnlijk moet je toch ergens nog "widescreen" in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
Kan ik niet zeggen aangezien ik het op de Wii niet gespeeld heb :)
William/Ax3 schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:58:
[...]

Ziet het plaatje er nu wel of niet mooier uit trouwens als op de wii tijdens spelen van Zelda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Hij update eindelijk!!! Heb hem letterlijk 1 cm naast de router gezet, en een bedreiging dat ik een hamer zou pakken! Werkte dus hij is de update aan het downloaden.

Snap het alleen nog niet hij had gewoon vol signaal in de woonkamer bij de tv... maja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook een Wii U Premium Pack opgepikt :)
Mediamarkt Deventer had net weer een nieuwe lading binnengekregen vanmiddag.
Marios Bros & AC3 erbij gekocht. Mocht nog voor de 2e halve prijs actie van vorige week, dus 408 kwijt met 3 spellen (Marioland inclusief bij Wii).

Wil nu gaan spelen, maar moet netwerk id koppelen. En daarvoor moet je een update installeren. En juist: dat lukt nog niet :(
Wel slecht ook dat connecten met wifi zo kut gaat (handmatig ingesteld ging uiteindelijk goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Cyclonic schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:37:
Hij update eindelijk!!! Heb hem letterlijk 1 cm naast de router gezet, en een bedreiging dat ik een hamer zou pakken! Werkte dus hij is de update aan het downloaden.

Snap het alleen nog niet hij had gewoon vol signaal in de woonkamer bij de tv... maja :D
Beter! Je hebt het echt niet makkelijk gehad met je aankoop. Logisch dat je gefrustreerd raakt.
Hopelijk lukt het helemaal en kun je dan straks toch genieten van je product! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
SacreBleu schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:04:
[...]

Beter! Je hebt het echt niet makkelijk gehad met je aankoop. Logisch dat je gefrustreerd raakt.
Hopelijk lukt het helemaal en kun je dan straks toch genieten van je product! :)
Ja kan je wel zeggen :D Kon er letterlijk niet van slapen zo gestrest werd ik van dat ding :+ Maar alles werkt nu gelukkig dus kan nu rustig spelen.

Echter nog een oplossing gaan zoeken dat het signaal wat sterker is door het huis heen. Hoop dat er een adapter komt die je in een stopcontact steekt ofzo, dat het in die ruimte het wii U signaal versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja dat vind ik ook vervelend wil lekker op bed kunnen spelen met de Wii beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Das wel lame inderdaad, maar goed...
Eerst maar s die update erop zien te krijgen :(
Duurt laaaaaang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

botech schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:50:
Het aanbod in de eShop is wel heel magertjes: 1 demo (Fifa) en 2 appjes :( Hopelijk komt 'r daar vlug wat verandering in.
Hoe kom je daar bij?

Er staat volgens mij 8 volledige games in de eShop.. Meeste vreselijk duur, zo als AC 3, die is €69.95. Maar New Super Mario Bro's U is daar €59.95. Heb deze gekocht en gedownload, was in een half uurtje binnen ( 1.7Gb volgens mij) en speelt heerlijk vanaf het geheugen!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Ik heb de zombiu pack gehaald zondag en ik ben blij!! Tering wat een vet spel ZombiU :) weet iemand trouwens wanneer de eShop geupdate word met nieuwe content? Ik las dat er een Rayman Legends demo beschikbaar zou zijn de 30e maar die zie ik niet :( dus hoop er op misschien bij een content update misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
Is er behoefte om een lijst van Must have games te hebben in de topicstart? En zo ja, wat vinden jullie momenteel musthave games van de launch games?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Musthaves vind ik in iedergeval rayman legends :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Wiebbe schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:26:
[...]

Hoe kom je daar bij?

Er staat volgens mij 8 volledige games in de eShop.. Meeste vreselijk duur, zo als AC 3, die is €69.95. Maar New Super Mario Bro's U is daar €59.95. Heb deze gekocht en gedownload, was in een half uurtje binnen ( 1.7Gb volgens mij) en speelt heerlijk vanaf het geheugen!
Is het ook mogelijk fysiek gekochte games te installeren op het interne flashgeheugen zodat ze sneller laden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:40
Wiebbe schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:26:
[...]

Hoe kom je daar bij?

Ja, volledige spellen die duurder zijn dan in de winkel :X Maar 1 demo? komaan zeg. Ik zou toch op z'n minst van de grote titels een demo verwachten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Navi schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:23:
[...]

Is het ook mogelijk fysiek gekochte games te installeren op het interne flashgeheugen zodat ze sneller laden etc?
Ik heb nog nergens deze optie kunnen vinden om eerlijk te zijn. Zombie U heeft soms nog wel wat lange laadtijden.. Op flash zou dat denk ik een stuk beter zijn!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou vanavond getest, alle elektronica uitgeschakeld (dus router uit, telefoons uit, alles dat een signaal kan uitzenden), en waarempel: ik haal 5 meter zonder muren en 1 meter met een muur ertussen. Woeptiedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren een WiiU Premium pakket opgehaald bij de Makro in Breda, daar gisterenochtend de oude Wii hier overleed en mijn dochter mij wel heel zielig aan stond te kijken. Gelijk Just Dance 4 er bij gehaald (haar favoriet) en de boel aangesloten. Updaten was gelukkig zo gepiept en het ding draait prima. Wel 2 kleine frustraties:

1. Het geluid op de Gamepad loopt een fractie voor op het normale geluid (welke via de TV naar de home cinema set gaat). Valt nergens in te stellen om dit te synchroniseren, dus het geluid op de Gamepad maar uitgezet. Heeft iemand hier een andere oplossing voor.
2. Na het omzetten van de data van de oude Wii naar de WiiU (geweldige animatie trouwens!) blijken de Nintendo Club sterren niet bruikbaar onder de WiiU, alleen onder de Wii mode... *grrrr*

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

TFHfony schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:01:
1. Het geluid op de Gamepad loopt een fractie voor op het normale geluid (welke via de TV naar de home inema set gaat). Valt nergens in te stellen om dit te synchroniseren, dus het geluid op de Gamepad maar uitgezet. Heeft iemand hier een andere oplossing voor.
Je tv op 'game mode' zetten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DukeBox schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:08:
[...]

Je tv op 'game mode' zetten o.i.d.
Heeft geen zin, hier hetzelfde probleem terwijl mijn tv maar iets van 20ms lag heeft. Speciaal op gelet bj aanschaf en dan te bedenken dat een gemiddelde tv meer lag heeft en de doorsnee gebruiker al helemaal niet weet waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wel jammer dat het scherm van de controlpad niet uit kan.
Zou bij Mario wel handig zijn, nu zit je de hele tijd naar die controlpad te kijken ipv naar de tv.

Pff, eerst googlen volgende keer:
Using a Wii Remote, press the home button>controller settings>Turn off Display (under Wii U Pad category).

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 03-12-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De GamePad controllers zullen het voorlopig alleen moeten doen. Lees: je kunt voorlopig maar 1 GamePad aansluiten. Wat je bedoeld met WIi controller Plus begrijp ik niet. Als je Wii Motion Plus bedoeld: lees even het topic, je hebt Wii Motion Plus niet per se nodig. Daarnaast is er de Wii U Controller Pro er nog.
matthijst schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:49:
Wel jammer dat het scherm van de controlpad niet uit kan.
Zou bij Mario wel handig zijn, nu zit je de hele tijd naar die controlpad te kijken ipv naar de tv.
Dan doe je toch iets niet goed, hier kan het wel. :)
Pff, eerst googlen volgende keer:
Using a Wii Remote, press the home button>controller settings>Turn off Display (under Wii U Pad category).
Dat kan ook 'gewoon' vanaf de GamePad. :)

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 03-12-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Minpuntje gevonden, na een avondje gebruik van Miiverse, eShop, Youtube, Webbrowser worden de laadtijden een beetje irritant. Maar dat zal wel verbeterd worden in de komende weken. Komt er eigenlijk nog een Facebook app uit voor de wiiU of dat niet?

Edit:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik die MiiVerse wel heel erg leuk vind. Daar zitten echt mensen tussen die echt onwijs goed kunnen tekenen trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door Tripwire999 op 04-12-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
CptChaos; als ik het scherm uitzet vanaf de gamepad, dan staat er iets bij als: press any button to turn screen back on. En die gaat dan idd dus vrolijk weer aan. Wat is de truc om met je gamepad te gamen met het scherm uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:58:
Nou vanavond getest, alle elektronica uitgeschakeld (dus router uit, telefoons uit, alles dat een signaal kan uitzenden), en waarempel: ik haal 5 meter zonder muren en 1 meter met een muur ertussen. Woeptiedoe!
Weet niet of je een smartphone hebt maar anders eens met een wifi scan tool kijken of er nadat je alles hebt uitgezet nog iets zend (buren oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gisteravond de bestandoverdracht gedaan van de Wii naar de WiiU. Ik vind het m.i. wat lang duren, maar het proces verliep wel helemaal vlekkeloos. Ik moet wel zeggen, het filmpje wat erbij getoond wordt, vind ik zelf wel cool.

Tip zorg dat je per systeem een controller hebt. Scheelt resyncen per systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Eigenlijk wel grappig dat de Wii U zo 'vernieuwend' lijkt terwijl ik ergens in 2003 mijn GBA al op mijn GameCube had als 2e scherm bij The Legend of Zelda: The Wind Waker. 2 jaar later zelfs als volledige controller voor The Legend of Zelda: Four Swords Adventures.
Phusebox schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:18:
Heeft geen zin, hier hetzelfde probleem terwijl mijn tv maar iets van 20ms lag heeft.
Ik heb 228ms(!) op mijn 42pfl9803, in game mode is dat 3ms, gelijk aan de WuGP.
Brummetje schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:51:
Weet niet of je een smartphone hebt maar anders eens met een wifi scan tool kijken of er nadat je alles hebt uitgezet nog iets zend (buren oid).
Daarmee pik je alleen WiFi signalen op, je moet een spectral scan doen. Er zijn enkele WiFi modules/dongles die dat ondersteunen.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 04-12-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:15:
Eigenlijk wel grappig dat de Wii U zo 'vernieuwend' lijkt terwijl ik ergens in 2003 mijn GBA al op mijn GameCube had als 2e scherm bij The Legend of Zelda: The Wind Waker. 2 jaar later zelfs als volledige controller voor The Legend of Zelda: Four Swords Adventures.
Ik heb een GBA en kan mij niet herinneren dat daar een touchscreen in zat. Tevens is het mij nooit gelukt om er games vanaf de Gamecube op te spelen.

Dus een link tussen een home console en een draagbare console was er al langer (GBA-Gamecube, PSP-PS3) maar dat is nooit echt van de grond gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DukeBox schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:15:
[...]

Daarmee pik je alleen WiFi signalen op, je moet een spectral scan doen. Er zijn enkele WiFi modules/dongles die dat ondersteunen.
Ja nou goed, als het veroorzaakt door andere factoren dan doe ik daar toch niks aan, maar is wel slecht dat het ding zo gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Bij ons zal de WiiU pas eind december binnen komen. Dus ben benieuwd. Heb al wel kunnen spelen op de beurs. We gaan iig voor groot geheugen. Dus de duurdere 2 modellen. De vraag alleen nog of we Wii ZombieU of Nintendoland kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Morgen ook een premium pack proberen te scoren. Ik heb er lang over getwijfeld, mede omdat ik een ps3 heb waar ik nu veel black ops 2 op speel. Maar ik mis toch een beetje de 'fun' games om op vrijdagavond met wat vrienden te spelen. Ik moet dus ook wat extra controllers hebben... 2 stuks wil ik er halen, welke controllers kan ik het beste kopen? De wii motion plus lijkt mij degene met de beste ondersteuning omdat de pro niet voor ieder spel geschikt is.

Ik haal sowieso Sonic Racing, lijkt me samen met Nintendo Land wel leuk om mee te beginnen. Is Mario Kart 64 ook al beschikbaar in de e-shop? En werken de N64 games ook met de motion plus controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het vooral om de fun games gaat zou ik Wiimotes kopen. Ik schrok me wel een hoedje van de prijs, 50€ per stuk.

Voordeel is ook dat je eventueel Wii games met die Wiimotes kan spelen, daar heb je een aardige backlog van partygames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
joeyke87 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:06:
[..] En werken de N64 games ook met de motion plus controllers?
Voor N64 heb je een Classic controller nodig, pricewatch: Nintendo Classic Controller Wit, Nintendo Wii U, Wii
Deze plug je in je wii mote, tenmisnte zo werkte dat bij de Wii, neem aan dat dat nog steeds zo werkt.
Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.