De Tiger is nog steeds extreem Bagger, het is de slechtste tier 7 heavy. Het enigste wat je kan doen is afstand houden en snipen. Je armor is van karton zoals spijtig genoeg de meeste Duitse tanks.
Blijkbaar komt sinds de laatste patch module damage nu iets minder voor door de fixed mantlet (maar modules damage, crew damage, gun damage komt nog steeds heel vaak voor in vergelijking met andere heavies).
De befaamde 88 gun (8.8 cm KwK 43 L/71) mist penetration en punch, je bounct heel vaak ook al is de accuracy leuk en kan je beter op weakspots mikken.
Om iemand te quoten op het World of tanks forum:
"The long 88 is ballistic capped butter, it penetrates the enemy but it does nothing than spray the enemy crew with butter.
If you shoot enough, the enemy crew may get fatty and perhaps, with time, will die of cardiac arrest."
De King Tiger is ook bagger maar gelukkig beter dan de Tiger, blijkbaar is de mantlet nu redelijk gefixed maar ook hier blijkbaar nog zeer veel module damage etc. De lower frontal armor is ook generfed. Ik heb eergisteren een King Tiger ge-oneshot met mijn VK3601 gewoon 1 schot op de lower frontal armor KT vatte vuur en half minuutje later dood. Ter informatie een VK3601 kan geen KV (tier 5) oneshotten, met de 88 cm heb ik minstens 3 shots nodig op een weakspot (misschien 2 ik twijfel), met de konisch tientallen schoten.
Trouwens de laatste patch heeft nog een aantal dingen generfed in de duitse tank tree, de VK3601 komt nu veelal uit in matches met tier 8 en 9 tanks, tanks die je niet kan penetreren (ofwel moet je de konisch gebruiken die nauwelijks enige damage veroorzaakt) je kan enkel HE spammen

. De PzKpfw III/IV is ook nog eens generfed met nog minder frontal armor.
Ter informatie Ik heb in de beta met de Tiger en King Tiger gespeeld (+-300 games op US server win ratio rond de 50%) gewoon omdat ik van snipen hou maar een IS of T29 is stukken beter en veel veelzijdiger dan een Tiger. Ik ben nu freexp aan het opsparen om de Tiger over te slaan, ik had gehoopt dat de laatste patch de Tiger ging fixen maar helaas enkel Russische tanks worden gebuffed, Amerikaanse en Duitse tanks worden generfed.