[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36
Denk het niet. Ligt er aan hoe laat ik vanavond weg ga.

Zou wel handig zijn als we wel mee zouden doen.

Edit: Ik doe wel gewoon mee :)

[ Voor 45% gewijzigd door User op 21-05-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 20:39
De battles zijn beiden om 21:30... (2) jammer dat ik er niet bij kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
tegen csob was een snel potje :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
Tja, een half team van vooral tier V/VI tegen een heel team met wel hoge tier tanks :+ Ach, ze moeten iig een paar tanks opnieuw schilderen ;)

Vanavond willen de teams weer echt niet, iedere keer houd ik met 1 of 2 andere tanks een kant op waarbij we meestal aan het winnen zijn terwijl de rest van het team aan de andere kant wordt ingemaakt. Alle potjes met mijn M6 heb ik min. 600 exp maar wel continue defeats.....

[ Voor 32% gewijzigd door redwing op 21-05-2011 22:03 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Kamikazekip is momenteel gekicked om plaats te maken voor iemand die mee moest doen met de clan battle.
Hiervoor mijn excuses. Helaas is de clan momenteel vol, er wordt nog gezocht naar een oplossing dus verwacht binnenkort een nieuwe invite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
offtopic:

zag deze aanbieding om een keertje in een echte tank te rijden. Heb m alvast besteld voor mijn vader :)

http://www.actievandedag....iate&utm_campaign=xmlfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar dat is geen tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Zo.. Gisteravond hadden we 2 battles. eentje tegen -UL3- waarmee we met 10 man en tier 8+ (arty daargelaten) begonnen maar wat uiteindelijk een technical victory bleek (no show dus). We waren helaas te laat om de battle tegen CSOB nog op tijd te joinen waar onder leiding van Zimmer een samenraapsel van tier 3 tot tier 8 stond. We wisten van tevoren dat zij sterker waren maar ze kwamen ook nog eens full force binnen waardoor het team van Zimmer totaal geen kans had. In ieder geval hebben we nu onze provinces aan elkaar gesloten en dat was ons doel :)

's Avonds nog wat platoons gedaan met oa. bdevogt, Gannef en Ashrah en dat ging behoorlijk lekker.
Op Cliff hebben we met z'n drieën een spoor van wrakken achter gelaten en we hadden dan ook tezamen 2/3e van het andere team gepakt

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/izmTjwmBM7Fqp7aPV1MckCMx/full.jpg

Op Prokhorovka, mijn 'favo' map.., speelden we ook lekker. We kregen hele fijne support van Gannef en hadden een team die wel redelijk wist waarmee ze bezig waren. Voordat ik ging cappen heb ik nog mooi 2 van hun arty om kunnen leggen. De laatste 3 van hun team was naar onze basis getrokken en dus niet in bereik (en zelfs dan hadden ze geen kans gemaakt :)).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1IzG8K38NMHwPgNpyOylTki1/full.jpg

Ook hadden we wel potjes die minder gingen. Zo ook op Murovanka waarbij ons team werd weggevaagd door de laatste heavies die ze hadden die door het bos kwamen rushen. Zelf was ik nog in het noord westen en zag dat de weg open lag, greep mijn kans en sleepte nog een arty mee. Ik wist dat er ook een Object 212 stond maar ik kon hem niet zien. Ik begon maar met cappen en hij miste dus ik snel door de bosjes waar ik hem zag en 2 schoten nodig had maar het ging goed. Toen werd ik beschoten door de SU-152 die eerst onderweg was naar onze basis maar weer terug gekomen was om mij (100 hp) neer te schieten. Al rijdend pakte ik hem. Vervolgens nog een hit kunnen landen op de Jgdpz maar ik moest er ook aan geloven.
In ieder geval nog wat rake klappen uitgedeeld op het einde van de match :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/99DWeLR4GPQkf7BXFbVtw7vh/full.jpg

Een ander potje op Murovanka liet zien dat het ook anders kan, we stoomden mooi door naar het noorden en bijna iedereen was uitgeroeid. Er zat alleen nog 2 arty en een hardnekkige Ferdi met 4 kills.
Ik besloot dat ik via het zuiden van bos zou gaan kammen had nog 80+% en Asrah (met eveneens zoveel hitpoints) ging via het noorden om zo de ferdi te flanken wanneer ik de arty dood had. Reed samen met een andere tank door het bos en de arty hadden we beide in één schot neer. Toen kwamen Asrah en ik goed in actie. De medium bij mij die ging de Ferdi dollen waardor Asrah en ik hem mooi op zijn zijkant konden schieten terwijl hij aan het draaien was. In dit potje toch nog mijn Top Gun gehaald en eens niet blijven steken op 5 ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1BbnkcWiuh8eYoN9XkmcuaNg/full.jpg

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een T-43 een KV-3 doodgedraaid en good job reactie in de chat. Een Tiger II kwam langs om mijn laatste 30 hp eraf te blazen.

Naar de hill in het midden in Mines rushen en voelde lekker aan met Pershing, T-54,... We hebben een dikke wolfpack. De IS-4's en andere heavies gingen verdacht snel kapot. Onze heavies aan de rechterflank werden gesloopt zodat er een Pershing, T-54 en T-43 versus 3 heavies melee ontstaat. Uiteraard hebben de mediums gewonnen van de heavies zonder eentje te verliezen. Mobiliteit is alles, als de heavy gun niet op jou gericht is, dan kan je van achter een huisje te voorschijn komen en in de zwakke zijkanten/staart schieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk de KV-3 gekocht. Gaat alweer lekker met de tiers. Hoewel ik een Heavy wel leuk vind, blijf ik Mediums toch leuker vinden. Helaas moet ik voor de Medium tree weer overnieuw beginnen, en daar heb ik nog geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Potje start met "Oei, we hebben geen enkele heavy versus een team met heavies en dikke TD's." en ik ging twijfelachtig langs de rechterflank. Ik zag veel mediums, kreeg meer vertrouwen en het werd een belachelijk grote wolfpack. Linkerflank en center was onbestaande, enkele arties en een verdwaalde camper in onze basis.

We steamrollen de vijand aan de rechterflank, cappen snel en enkelen stoten door om een vijandelijke tegenaanval te voorkomen. De vijand zat ook te cappen, maar op enkele procenten na is het een volledige win voor ons. Een kort potje van 2,5 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

WTF mismatch :')

Zojuist was ik in mijn hetzer de op twee na zwaarste tank van ons team. De tegenpartij had twee Stug III's, maar daarboven nog drie zwaardere tanks. Ik wist één Stug te pakken en nailde nog ee T-46, maar we waren daarna kansloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zuur is dat ja, soms klopt de matching niet helemaal maar het is tegenwoordig wel weer een stuk beter in vergelijking met vlak na de launch :)

Overigens een update wat betreft de clan wars, we hebben met 2 teams CSOB aangevallen gecoördineerd met GUD die ook 2 provinces van CSOB aanviel. Team 1 onder leiding van Joerisan, met de hoogste tiers, ging voor Northern Béchar en Team 2, onder leiding van Quantor, viel Central Adrar aan. Het zou dus een flinke kluif worden voor CSOB maar ze hadden hun hoge tiers mooi verdeeld waardoor Team 1 het onwijs makkelijk had en Team 2 had het te zwaar. We zijn dus 15 chips voor 24u kwijt maar we hebben samen met GUD 2 van de provinces van CSOB weggesnoept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

Bah, sinds 22h elk potje wel een disconnect (of 2..) :(

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:43

wontcachme

You catch me? No you wont

Fuck. Ik heb 55k aan xp op mijn A32 staan en kan er helemaal niks mee omdat het een premium tank is. En omzetten met gold gaat een erg duur grapje worden. Op al mijn elite tanks heb ik ongeveer 120k xp staan (dat is heel veel goud :X) Kan met al dat XP onderhand een IS3 halen vanaf de KV3 :o

[ Voor 11% gewijzigd door wontcachme op 22-05-2011 23:13 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

Da's best een bak geld ja om die om te zetten :X

edit: wat testjes gedaan.. WoT dc'de elk potje 2-3 keer laatste uur. Netwerk monitor.. geen enkel probleem, inet bleef netjes up. toen naast wot een andere online game die bij minste geringste inet prob/packet loss al dc gaat.. 2-3 WoT dc's... andere game nog online. Als ik van de week eens tijd heb router vervangen (klinkt simpel.. maar moet dan ook de andere gebruikers weer uitleggen hoe ze acces krijgen...). Ander idee is om direct op de box waar inet binnenkomt (glasnet, is eigenlijk al een router) een switch zetten, mezelf op die switch en dan router (die enkel dient voor wireless) inpluggen op switch.

[ Voor 86% gewijzigd door Poekie McPurrr op 23-05-2011 00:08 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
psychoclown schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:00:
Zuur is dat ja, soms klopt de matching niet helemaal maar het is tegenwoordig wel weer een stuk beter in vergelijking met vlak na de launch :)

Overigens een update wat betreft de clan wars, we hebben met 2 teams CSOB aangevallen gecoördineerd met GUD die ook 2 provinces van CSOB aanviel. Team 1 onder leiding van Joerisan, met de hoogste tiers, ging voor Northern Béchar en Team 2, onder leiding van Quantor, viel Central Adrar aan. Het zou dus een flinke kluif worden voor CSOB maar ze hadden hun hoge tiers mooi verdeeld waardoor Team 1 het onwijs makkelijk had en Team 2 had het te zwaar. We zijn dus 15 chips voor 24u kwijt maar we hebben samen met GUD 2 van de provinces van CSOB weggesnoept :)
Daarintegen worden we vanavond vanuit de kust aangevallen en is er een grote kans dat we een provincie verliezen.

Even voor de duidelijkheid: Gathering of Tanks is op dit moment vol. Ik wordt echt overspoeld met applications maar door de technische hardcap is de clan echt vol.

Vandaag volgt overleg om GoT2 te lanceren en dat zullen we proberen zo snel mogelijk online te zetten zodat men niet te lang hoeft te wachten. Mensen die tot nu toe dus afgewezen zijn moeten donderdag of vrijdag het nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 06:34:
[...]
Vandaag volgt overleg om GoT2 te lanceren en dat zullen we proberen zo snel mogelijk online te zetten zodat men niet te lang hoeft te wachten. Mensen die tot nu toe dus afgewezen zijn moeten donderdag of vrijdag het nogmaals proberen.
Krijgen we binnenkort ook een plek waar we openlijk kunnen overleggen over waar/wanneer/hoe we aanvallen/verdedigen ? Ik merk nu (ook in de chat) dat het niet altijd voor iedereen even duidelijk is waar hulp gewenst is. Dit geldt zeker voor de mensen die niet continue op mumble zitten :)

Voor de rest erg leuk om te zien dat we zo snel al de 1e clan vol hebben zitten. Zodra iedereen wat hogere tiers heeft moeten we toch wel leuke dingen op de map kunnen doen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 10:41

Dark Angel

Corvette LS Power

Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 06:34:
[...]

Daarintegen worden we vanavond vanuit de kust aangevallen en is er een grote kans dat we een provincie verliezen.

Even voor de duidelijkheid: Gathering of Tanks is op dit moment vol. Ik wordt echt overspoeld met applications maar door de technische hardcap is de clan echt vol.

Heb even zitten kijken maar die clan waar we vanavond tegen moeten hebben best zware tanks bijzich.
meerder tier 10 en veel tier 8 en wat Tier 7 Arty.

Kan je dan ook gaan schuiven met leden als je 2 clans hebt? of houd je de eerste clan zo als hij nu is?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
redwing schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:10:
[...]

Krijgen we binnenkort ook een plek waar we openlijk kunnen overleggen over waar/wanneer/hoe we aanvallen/verdedigen ? Ik merk nu (ook in de chat) dat het niet altijd voor iedereen even duidelijk is waar hulp gewenst is. Dit geldt zeker voor de mensen die niet continue op mumble zitten :)
Dat hebben we. Die plek heet Mumble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
User.tmp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:16:
[...]

Dat hebben we. Die plek heet Mumble.
Zoals ik al zei, ook voor degene die niet standaard op mumble zitten :) Ik kan meestal best op een bep. tijd inloggen alleen heb ik geen tijd om de hele avond op mumble te zitten om te zien waar/wanneer er ergens hulp nodig is. Ik merk dat dit voor meer mensen geldt, verder kun je op een forum veel duidelijker/makkelijker een overzicht plaatsen van wie wel/niet aanwezig is en wie in welke battle moet gaan vechten.
Je merkt nu iedere keer bij die battles dat op het laatste moment er nog mensen inloggen die moeten weten wat de bedoeling is. Een forum oid zou dat voorkomen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dark Angel schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:15:
[...]

Heb even zitten kijken maar die clan waar we vanavond tegen moeten hebben best zware tanks bijzich.
meerder tier 10 en veel tier 8 en wat Tier 7 Arty.

Kan je dan ook gaan schuiven met leden als je 2 clans hebt? of houd je de eerste clan zo als hij nu is?
We zijn van plan om de mensen die wat meer casual spelen met tier 5's etc te verplaatsen naar de tweede clan.
Doorgroeien is mogelijk en ik zie het ook wel gebeuren dat we straks twee volle clans hebben met ieder een sterk team :)
redwing schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:22:
[...]

Ik merk dat dit voor meer mensen geldt, verder kun je op een forum veel duidelijker/makkelijker een overzicht plaatsen van wie wel/niet aanwezig is en wie in welke battle moet gaan vechten.
Je merkt nu iedere keer bij die battles dat op het laatste moment er nog mensen inloggen die moeten weten wat de bedoeling is. Een forum oid zou dat voorkomen :)
Je hebt wat mij betreft zeker een punt, Kaap en ik vonden het gister ook weer last minute werk om de teams in te delen. Het punt is dat wij een paar dagen terug nog gevraagd hadden wie wat als hoogste tier tanks (met welke equipment en modules) maar dat er maar 8 mensen gereageerd hebben (en dat waren veelal de mensen waarvan wij allang wisten wat ze hebben). Het is dus elke keer weer een karwei om iedereen na te vragen met wat zij hebben en meteen in te delen in teams. Daarnaast is het maar de vraag of iedereen die niet vaak op mumble zit wel vaak op het externe forum zal zitten. Wanneer dit niet gebeurt dan schiet het nog niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
redwing schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:22:
[...]

Zoals ik al zei, ook voor degene die niet standaard op mumble zitten :) Ik kan meestal best op een bep. tijd inloggen alleen heb ik geen tijd om de hele avond op mumble te zitten om te zien waar/wanneer er ergens hulp nodig is. Ik merk dat dit voor meer mensen geldt, verder kun je op een forum veel duidelijker/makkelijker een overzicht plaatsen van wie wel/niet aanwezig is en wie in welke battle moet gaan vechten.
Normaliter zou je ook de clan wars pagina kunnen bekijken om te zien of we een battle hebben. Dat loopt tot max. 24 uur van te voren. Ik plan echter pas 5 minuten voor de laatste turn battles in om zo een element of surprise in te bakken.

Een extern beveiligd forum zou een optie zijn. Maar gaat iedereen zich daar dan registreren en het lezen? Dat vraag ik me af namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
psychoclown schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:31:
Je hebt wat mij betreft zeker een punt, Kaap en ik vonden het gister ook weer last minute werk om de teams in te delen. Het punt is dat wij een paar dagen terug nog gevraagd hadden wie wat als hoogste tier tanks (met welke equipment en modules) maar dat er maar 8 mensen gereageerd hebben (en dat waren veelal de mensen waarvan wij allang wisten wat ze hebben). Het is dus elke keer weer een karwei om iedereen na te vragen met wat zij hebben en meteen in te delen in teams. Daarnaast is het maar de vraag of iedereen die niet vaak op mumble zit wel vaak op het externe forum zal zitten. Wanneer dit niet gebeurt dan schiet het nog niet op :)
Ja,maar is b.v. dat tank overzicht niet net iets dat juist ideaal is om op een forum te zetten ? Een overzichtje af en toe bijwerken is een stuk makkelijker dan op mumble te zijn wanneer toevallig die vraag voorbij komt :)

Het blijft natuurlijk altijd de vraag hoe actief mensen zo'n forum zullen bezoeken, maar je hebt iig een plek waar je snel kunt zien wat de bedoeling is. Ik heb zelf b.v. best wel tijd om 's avonds even te kijken en aan te geven met welke tank en welke tijd ik mee kan doen. De hele avond op mumble zitten gaat me echter niet lukken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
redwing schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:49:
[...]

Ja,maar is b.v. dat tank overzicht niet net iets dat je juist ideaal is om op een forum te zetten ? Een overzichtje af en toe bijwerken is een stuk makkelijker dan op mumble te zijn wanneer toevallig die vraag voorbij komt :)

Het blijft natuurlijk altijd de vraag hoe actief mensen zo'n forum zullen bezoeken, maar je hebt iig een plek waar je snel kunt zien wat de bedoeling is. Ik heb zelf b.v. best wel tijd om 's avonds even te kijken en aan te geven met welke tank en welke tijd ik mee kan doen. De hele avond op mumble zitten gaat me echter niet lukken.
Nou ja kijk, zo rond 7 uur heeft de council wel overlegd en kan ik je best ingame vertellen wat de definitieve plannen zijn. Om 20:02 weet ik de battletijden. Als je mee wilt doen is het vervolgens een kwestie van zorgen dat je uiterlijk 15 minuten voor battletijd op mumble zit.

Dat die plannen ook zo laat bekend zijn maakt wellicht zon extern forum ook overbodig. Men wil toch ook zijn reguliere battles gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Zelf zou ik een extern forum wel handig vinden, ik werk gewoon dus overdag geen tijd om te gamen/mumble te gebruiken. Wel zou ik af en toe het forum kunnen checken, misschien dat meer mensen ook in die situatie zitten zodat je deze al vroeger betrekt bij eventueel overleg over wat te doen etc. of wanneer iemand kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:58:
[...]

Nou ja kijk, zo rond 7 uur heeft de council wel overlegd en kan ik je best ingame vertellen wat de definitieve plannen zijn. Om 20:02 weet ik de battletijden. Als je mee wilt doen is het vervolgens een kwestie van zorgen dat je uiterlijk 15 minuten voor battletijd op mumble zit.

Dat die plannen ook zo laat bekend zijn maakt wellicht zon extern forum ook overbodig. Men wil toch ook zijn reguliere battles gaan spelen.
Op een forum zou je ieder willekeurig moment tussen 7 en 8 kunnen kijken om te zien wat het plan is. Hier gaan de kinderen b.v. om 7 uur meestal naar bed wat betekend dat ik ergens tussen half 8 en kwart voor 8 kan kijken wat de plannen zijn. Als je dat ingame wilt doen ben je het verhaal 10 keer aan het vertellen terwijl als het op een vaste plek staat je binnen 1 minuut weet of er iets gaat gebeuren en wat de bedoeling is.

Ik denk iig dat het slim is om de plannen op een vaste plek te hebben staan waar je ook een overzichtje van je tanks kunt bijhouden en tactieken kunt bespreken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 20:39
oeh kijk vanavond tegen de ELITE clan met 15 chips, om half 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Marvin- schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:08:
oeh kijk vanavond tegen de ELITE clan met 15 chips, om half 9
Dat is nog niet helemaal zeker of dat wel doorgaat ;)

* JeroenNietDoen mompelt iets over verbale politieke druk enzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wat ik vooral mis, is in de laatste 5 minute eventjes de map bekijken en een beetje normale gevechtsplan opstellen ipv in de bekende valkuilen trappen.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.eu/images/4/49/Desert_mini.jpg
Sand River

Team 2 begon in spawn I. Ik zag zoveel man naar rechterflank/noorden willen trekken en dacht "Oh nee, we worden via linkerflank/westen afgeslacht.". Dan zaten we te campen uit schrik voor wat tanks aan de rechterflank, terwijl enkele TD's + scouts genoeg is zodat er 10 man voor de linkerflank beschikbaar is. Langs 2 kanten gespot/beschoten worden is niet leuk en we gingen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Nu ik mijn T32 heb zal ik voor de M12 arty gaan. Ondertussen heb ik +20k van de 112k dus het gaat nog wel eventjes duren, maar ik ben der mee bezig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
rapture schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:16:
Wat ik vooral mis, is in de laatste 5 minute eventjes de map bekijken en een beetje normale gevechtsplan opstellen ipv in de bekende valkuilen trappen.

[afbeelding]
Sand River

Team 2 begon in spawn I. Ik zag zoveel man naar rechterflank/noorden willen trekken en dacht "Oh nee, we worden via linkerflank/westen afgeslacht.". Dan zaten we te campen uit schrik voor wat tanks aan de rechterflank, terwijl enkele TD's + scouts genoeg is zodat er 10 man voor de linkerflank beschikbaar is. Langs 2 kanten gespot/beschoten worden is niet leuk en we gingen eraan.
Battle tactics is inderdaad iets waar we aan moeten werken. Kyozu, Usertmp en ik merken echter dat we daar dus amper aan toekomen. We willen dus ook 2 field commanders aanstellen. Zij dienen aan de hand van battle plannen de teams samen te stellen, tactics te bepalen en het battle team aan te sturen, en dat laatste moet echt via mumble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:10
Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:23:
[...]

Battle tactics is inderdaad iets waar we aan moeten werken. Kyozu, Usertmp en ik merken echter dat we daar dus amper aan toekomen. We willen dus ook 2 field commanders aanstellen. Zij dienen aan de hand van battle plannen de teams samen te stellen, tactics te bepalen en het battle team aan te sturen, en dat laatste moet echt via mumble.
Dat lijkt me een uitstekend plan. Maar ik ben verder ook wel voor een extern forum. Ik kan op mijn werk wel een forum lezen zo nu en dan, maar mumble gaat te ver.
Verder lijkt me een GOT2 ook een goed plan. Ik zal daar waarschijnlijk wel in terecht komen, maar dan kan ik rustig doorgroeien en straks ook mee doen met de CW-battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Jeebeekje schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Dat lijkt me een uitstekend plan. Maar ik ben verder ook wel voor een extern forum. Ik kan op mijn werk wel een forum lezen zo nu en dan, maar mumble gaat te ver.
Verder lijkt me een GOT2 ook een goed plan. Ik zal daar waarschijnlijk wel in terecht komen, maar dan kan ik rustig doorgroeien en straks ook mee doen met de CW-battles.
Ik denk dat een forum beter is om strategieen uit te leggen. Dan kan het ook grafisch aangegeven worden wat toch makkelijker begrijpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:10
patrickos85 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:46:
[...]

Ik denk dat een forum beter is om strategieen uit te leggen. Dan kan het ook grafisch aangegeven worden wat toch makkelijker begrijpen is.
Ja precies! Een kaartje maakt meestal meer duidelijk dan 20 zinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Een heel algemene strategie zou ik als volgt doen (aangezien het zo algemeen is kan het volgens mij ook wel op een openbaar forum, anders moet iemand em maar weer verwijderen):

*ten minste 3 arty's
*4 mediums
*eventueel 2 TD's
*6/8 heavies

de 6/8 heavies vormen de kern, deze groep blijft altijd bij elkaar. De mediums worden opgedeeld in 2 groepen, elke groep gaat naar een choke om te scouten. Puur ff kijken waar de enemy wat heeft staan en eventueel kan de arty al wat schade doen.
Op een gegeven moment gaan de heavies een bepaalde kant op en de mediums kunnen dan meedoen met ze en bij een gevecht flanken of gelijk al met zn 4en flanken vanaf een andere choke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:29
Nu spelen we vooral met 3 arty, 2 meds en 10 heavies. Dat werkt tot nu toe nog vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Heb een irc WoT channel in het leven geroepen irc.tweakers.net channel WoT.

Mocht er om een password gevraagd worden dat is dat "gotwot" nu.

Als je geen irc client hebt geinstalleerd dan kan je heel makkelijk gaan naar http://www.mibbit.com en daarlangs connecten. (voor corporate users https werkt ook)

[ Voor 36% gewijzigd door Ashrah op 23-05-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Battle tactics wil ik zeker aan werken, dit is voor mij ook nieuw :). In ieder geval wil ik de volgende keer, niet meer teveel afwachten maar een kleine defense + 1 hoofdaanval macht + 1 medium wolfpack (3 of 4).
De defense is dan 3 tot 5 tanks, TD's/mindere heavies en Arty. Hoofdaanval pakt 1 route zodat je een kleine groep enmies kan overrompelen. Mediums wachten even af en proberen door te stomen naar enmy base of de hoofdaanval te ondersteunen door te flanken.

Had reactie van Gotfurr nog niet gelezen, zijn idee komt redelijk overeen. In ieder geval minder defense, ook al is de tegenstand veel beter qua tiers.

[ Voor 14% gewijzigd door Quantor op 23-05-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
vorige post geupdate, verwijder deze aub.

[ Voor 81% gewijzigd door Ashrah op 23-05-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
betreffende irc, de tijden waarop ik op dat kanaal zou kunnen gaan, zal ik ook ingame zijn. Dus dan is irc eigenlijk niet handig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ben ik het mee eens, een extern forum zou echt handiger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Daar komt bij dat een forum de mogelijkheid biedt om achteraf een discussie te lezen. Je hoeft dus niet aanwezig te zijn op het tijdstip dat iets gezegd wordt.

Daarnaast moeten we niet onnodig veel communicatielijnen hebben. Meer lijnen is meer ruis. Ingame+mumble en een forum ter documentatie.

Had ik al gezegd dat voor een gemiddeld mens het begrip IRC totaal onbekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:35:
Daar komt bij dat een forum de mogelijkheid biedt om achteraf een discussie te lezen. Je hoeft dus niet aanwezig te zijn op het tijdstip dat iets gezegd wordt.

Daarnaast moeten we niet onnodig veel communicatielijnen hebben. Meer lijnen is meer ruis. Ingame+mumble en een forum ter documentatie.

Had ik al gezegd dat voor een gemiddeld mens het begrip IRC totaal onbekend is...
het is tweakers.net he ;) IRC zou toch bij de gemiddelde tweaker wel bekend moeten zijn, verder ben ik het volledig met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Zoiets als dit hebben we nodig: url en dan post 31

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
Gewoon even een simpel forum opzetten is niet heel lastig, iemand moet het alleen nog even doen :p

[ Voor 3% gewijzigd door Sanch op 23-05-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
gotfurrr schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:37:
[...]
het is tweakers.net he ;) IRC zou toch bij de gemiddelde tweaker wel bekend moeten zijn, verder ben ik het volledig met je eens ;)
Helaas verschilt de verwachting bij het imago van Tweakers.net verschrikkelijk veel met de realiteit. Of om het in jouw termen uit te spreken: het aantal gemiddelde tweakers is niet bijzonder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Wat is het soms leuk om met 60km/h door een vijandelijke basis/kant te slingeren en schieten. Alles probeert mij te raken terwijl ik alleen schiet op de arty's. Niemand keek om naar de rest van ons team die vrij konden schieten. 2:30 gehad van de 15 minuten en het potje was voorbij :)

alleen jammer voor de 10k aan xp die ik er sinds 10 uur al weer bij heb en ik niks mee kan doen :(

[ Voor 21% gewijzigd door wontcachme op 23-05-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
En met welke tank doe je dat? ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:35:

Een forum heb je nodig voor b.v. een overzicht te krijgen van de tanks, wanneer iedereen speelt etc en om tactieken in te plaatsen. Dit is een plaats waar je altijd even snel kunt kijken om weer op de hoogte van alle belangrijke dingen te zijn.

IRC is naar mijn idee handig om snel ff bij te kletsen en voor het iets minder serieuze gepraat (handig voor b.v. op het werk of als je om een andere reden niet continue achter je PCtje zit) Verder is het wat laagdrempeliger dan mumble. Dit is eigenlijk een vervanging van de ingame chat waar je zeer weinig aan hebt omdat je meestal toch in een gevecht zit.

En mumble is voor tijdens de gevechten natuurlijk niet te missen, maar is ook goed voor de discussies er omheen.
Wil jij nu echt zeggen dat tweakers gemiddelde mensen zijn ? :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Tanks genoeg die 60km/u halen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Wilibrord schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:55:
[...]

Tanks genoeg die 60km/u halen hoor...
Klopt, ben gewoon benieuwd met welke tank hij rijd :)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

A-32. Premium medium tank. Lekker snel, maar shitty armor en gun. En qua schieten ook niet super. Zou bij wijze van spreken aan de rechterkant schieten en de kogel komt links terecht. Verder lage repair/ammo kosten dus een zeer leuk racemonster om xp (als je die kon gebruiken zonder goud) en credits te grinden. Crew is op 98% nu en die mag binnenkort beginnen aan hun repair skill. Aan cameo heb ik weinig en firefighter ook niet veel want als ik in de fik sta ben ik zo kapot (330 hp).

Laatste 10 potjes gemiddeld 1.5k aan kosten en 22k aan credits winst. In twee dagen ruim 1 miljoen credits behaald ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik zit op het werk al teveel naar dit topic te kijken, ga niet ook nog eens op irc. Denk niet dat m'n UK IT manager dat leuk gaat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Quantor schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:56:
Ik zit op het werk al teveel naar dit topic te kijken, ga niet ook nog eens op irc. Denk niet dat m'n UK IT manager dat leuk gaat vinden
QFT, maar een extern forum zou ik wel kunnnen bekijken.
(was daar niet al iemand aan bezig btw?)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
redwing schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:53:
Wil jij nu echt zeggen dat tweakers gemiddelde mensen zijn ? :+
Nee ik probeer te zeggen dat er op Tweakers.net tegenwoordig net zoveel gemiddelde mensen zitten als tweakers. Maar goed, dat is een andere discussie.

Je kan niet meer aannemen dat zoiets als IRC vanzelfsprekend is. En daarmee denk ik dat je ook wel het aantal gebruikers van dat channel zal kunnen inschatten.

Maar het staat men natuurlijk vrij om een fun algemeen World of Tanks chat kanaal te starten.
hexta schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:59:
[...]

QFT, maar een extern forum zou ik wel kunnnen bekijken.
(was daar niet al iemand aan bezig btw?)
Zijn Sanch en Donderpoes niet al soort van gebombardeerd tot clan web guru's daar zij het domein toch al geregistreerd hebben en de nodige scripts gebouwd hebben voor ons :)

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-05-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:01:
[...]
Nee ik probeer te zeggen dat er op Tweakers.net tegenwoordig net zoveel gemiddelde mensen zitten als tweakers. Maar goed, dat is een andere discussie.
De opmerking was dan ook niet helemaal serieus alhoewel er op tweakers wel meer dan gemiddeld mensen komen die iets van IT weten.
Je kan niet meer aannemen dat zoiets als IRC vanzelfsprekend is. En daarmee denk ik dat je ook wel het aantal gebruikers van dat channel zal kunnen inschatten.
Klopt, maar je kunt wel een IRC linkje geven waarna je helemaal niets van IRC hoeft te weten en gewoon kunt chatten. Het is dus meer de vraag wat we willen hebben aan communicatie kanalen dan dat er een drempel is om het te gebruiken. Je kunt ten slotte een directe link geven naar mibbit waarna je zonder IRC-client of wat dan ook te installeren gewoon mee kunt chatten. Het enige dat je nog moet doen is je username invullen.
Maar het staat men natuurlijk vrij om een fun algemeen World of Tanks chat kanaal te starten.
[...]
Zijn Sanch en Donderpoes niet al soort van gebombardeerd tot clan web guru's daar zij het domein toch al geregistreerd hebben en de nodige scripts gebouwd hebben voor ons :)
Ik zou iig niet weten hoe het moet (of iig heb ik het nog nooit gedaan), maar een simpel forum om mee te beginnen zou wel al heel handig zijn. Het enige belangrijke is dat er een beetje op gelet wordt wie er wel/niet kan joinen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Zou mooi zijn als Sanch nu ff snel een forum kan starten. Kheb vanmiddag vrij dus alle tijd om het te configureren.

* User heeft vaker forums opgestart. (gratis shit that is :+)

[ Voor 25% gewijzigd door User op 23-05-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
User.tmp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:07:
Zou mooi zijn als Sanch nu ff snel een forum kan starten. Kheb vanmiddag vrij dus alle tijd om het te configureren.
Zou heel mooi zijn als Sanch daar nu tijd voor heeft, maar helaas is hij aan het werk :P. Tevens krijg ik Donderpoes niet te pakken om de db te fixen want die is stuk (zie de stats site).

[ Voor 13% gewijzigd door Sanch op 23-05-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Tijd om in je pauze bezig te gaan. :+

En aangezien je nu toch op t.net zit.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
IRC is ook alleen voor de fun om te chatten, is imo wel veel better dan ingame clan chat, maar ik had het niet bedoeld als vervanging voor een forum of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
User.tmp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:11:
Tijd om in je pauze bezig te gaan. :+

En aangezien je nu toch op t.net zit.... :+
Omdat het moet: Forum

Graag je registreren, ik activeer je mits je in de GoT clan zit, mensen die ik zo op het eerste gezicht niet zie blijven even gedeactiveerd!

Edit: Anders registreert iedereen zich gelijk.... ga werken ofzo :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sanch op 23-05-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Sanch schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:54:
[...]

Omdat het moet: Forum

Graag je registreren, ik activeer je wel :)
_/-\o_ *O*

Ik heb geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
En je bent ook niet de enige, maar ik vermoed dat het geen goed idee is als iedereen dat aangeeft.

Ik neem aan dat Sanch User gewoon alle moderator rechten geeft ofzo, zodat die het verder kan uitbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
BramSd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:07:
En je bent ook niet de enige, maar ik vermoed dat het geen goed idee is als iedereen dat aangeeft.

Ik neem aan dat Sanch User gewoon alle moderator rechten geeft ofzo, zodat die het verder kan uitbouwen?
True, maar ik wilde toch die smileys erbij zetten ter bedankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Ook leuk:
"Totaal aantal leden 8"
en:
"Het grootst aantal gebruikers online was 9 op ma 23 mei 2011, 13:58"

Wat klopt hier niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:23:
Rekening houden met de mobilisatiefactor, zou het aantal field commanders (fc) richting 10 gaan. Van de 10 zal er minstens 2 online zijn op het moment dat je ze nodig hebt.

Binnen een battle kan je 2 of meer fc hebben. Elke fc heeft zijn specialisaties en ze vullen elkaar aan. Zo neem ik de controle over een flank met mediums als spotters + TD als fire support of een wolfpack. Met heavies kan ik niet omgaan en ik laat de flank met de heavies aan iemand anders over.

In het begin kan er weinig voeling aan een flank zijn. Dan moet ik micro-managen door te zeggen dat een TD 200m achter mij moet blijven, door te roepen dat een andere pincer moet haasten (anders is een opportuniteit gaan vliegen),...
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/bd/Pincer.png/220px-Pincer.png
Rode pincers (bekken van een tang) gaan de blauwe troepen omsingelen.

Na verloop van tijd voelen we elkaar aan zodat we weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Dan synchroniseren we de bewegingen automagisch zodat de fc's niet continue moeten roepen en tieren.

Dat zijn de lekkerste potjes, bv met mijn T-34-85 en een VK3601 hadden we een halve team eigenhandig gesloopt. We konden altijd op het juiste moment en juiste locatie elkaar helpen. Zo kon geen enkele vijand mijn laatste 30 hp eraf blazen en we reden als goden rond. De motivatie achter het micro-managen is om ooit de heerlijkste potjes te kunnen bereiken.
Kaap schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:43:
Helaas verschilt de verwachting bij het imago van Tweakers.net verschrikkelijk veel met de realiteit. Of om het in jouw termen uit te spreken: het aantal gemiddelde tweakers is niet bijzonder hoog.
Uit ervaring met oGame.nl universum II weet ik dat we een somethingawful.com of Goon mentaliteit hebben. Forumoorlogsvoering is serious business, daarmee hadden we hele communities van allerlei MMOG's opgestookt en enorme epische wereldoorlogen (iedereen versus GoT) uitgelokt.

Ik kijk terug naar de bestaande kennis en ervaringen uit een andere GoT-organisatie.

Het organisatietalent + veel hoogopgeleiden in GoT zorgde ervoor dat we alles konden verpletteren. Een andere guild/clan/... kan moeilijk met de schaalgrootte, efficiëntie,... van GoT concurreren. Excellent interne economie, resources heen en weer schuiven, strakke controle over grote regio's, prachtige contra-spionage, second to none teamwork (Zwakste speler moet maar roepen dat hij aangevallen wordt en de aanvaller wordt meermaals door de sterkste spelers raped zodat de rest van de wereld bij het zien van de GoT-tag als bang wordt. Zelfs de zwakste spelers waren van cruciaal belang om de grote overwinningen mogelijk te maken en we hadden overal scouts/spotters staan.), recruiting/opleidingsbeleid om nieuwe spelers klaar te stomen voor als de oude veteranen op pensioen gaan,... en goede studiebureau's/denktanks.

GoT bestond uit 5 clans en 300+ spelers. De elite strike force "Section5" (bovenste 1% van de speelwereld) kon gewoon met de allersterkste clans concurreren en een kleine groep mensen kan je meer vertrouwen. GoT, GoT II en GoT III is voor spelers die aan het groeien zijn en spelers die niet de wekker willen zetten voor het spel. Hier kan je een spion tegenkomen, maar die zien alleen maar PG-rated stuff zodat er weinig te spioneren valt. De 5de clan is voor de veteranen op pensioen. Het spel was gewoon niet berekend op zoveel spelers, dat je uit praktische overwegingen in meerdere clans moet opdelen.

Mijn rol was een stafofficier die aan de planning table zat, de inlichtingen/statistieken interpreteerde, vooruitgang in oorlogen monitorde, de oorlogssimulaties draaide,... Als het aan het front slecht eraan toe gaat, dan moet ik wel aan het front commanderen om het boeltje te proberen redden.

Ik had "Wij moeten exponentieel sneller groeien, dan onze tegenstanders." als algemene strategie voorgesteld. Zoals cumulerende rente werden de beginners in GoT groter dan de grootste spelers van de gevestigde orde. Met de statistieken kon ik de vooruitgang monitoren, zelfvertrouwen van GoT boosten omdat de feiten aantoonden dat de vijanden toch niet zo indrukwekkend waren en de vooruitgang liet zien hoe we de rest verpletterden. Ik bracht alle friendly en enemy assets in kaart zodat we onze nieuwbouw en upgrades aan bestaande assets konden aansturen. Een lvl 5 speler kan bij wijze van spreken lvl 80 assets hebben omdat de locatie waar hij staat dermate belangrijk voor GoT is, dat we resources/geld erheen stuurden.

Elke gotter werd op de hoogte van de aanstaande oorlog gebracht en we zorgen ervoor dat we niet gepakt werden. Maar onze vijanden (14 clans in een ongemakkelijke alliantie) waren helemaal niet zo goed georganiseerd en lieten zich gemakkelijk rapen. Hun aantallen zakken in elkaar en de grote klappen vielen bij hun topspelers. We lieten hele clans uit elkaar vallen of uit de oorlog terugtrekken door fear factor over hun leden te projecteren zodat de leider moet kiezen tussen een leeglopende clan of de oorlog tegen GoT op te geven om hun leiderspositie te behouden.

Het is voor GoT belangrijk dat we veel gotters in het spel kregen om op termijn veel sterke spelers te hebben. Free to play is belangrijk om zoveel mogelijk gotters aan te trekken. Niet iedereen is bereid of kan permitteren om geld in een spel te steken. Training, advies, zorg, avontuur,... voor beginners is belangrijk om ervoor te zorgen dat ze blijven spelen. Je wilt niet een "Ik stel niks voor tussen al die grote dikke tanks." gevoel aan je rekruten overbrengen. In alle MMOG's bestaat vergrijzing, na verloop van tijd gaan je veteranen, bekende grote namen,... op pensioen omdat ze in reallife verder gaan. Dan kan je als fc niet roepen naar de grote namen van vorig jaar, maar je gaat moeten doen met de troepen/rekruten die je op het moment hebt. Dit is de reden waarom elke elitaire-club op termijn aan de "grootste verzameling van beginners ooit" moeten afleggen. Dat is zo in oGame, EVE Online,...

Heerlijk stukje propaganda om beginners in EVE Online een goed gevoel te geven en te overtuigen om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
Heb me wel even aangemeld bij het forum, jammer dat de clan al vol zit atm... Wanneer komt GoT2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
"Little drakie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
BramSd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:07:

Sanch is een evul admin en doet dat gewoon niet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Leuk stukje Rapture, helaas is in WoT je tier wel heel belangrijk want als Tier 5 tank doe je niets in een battle tegen tier 10 en 9's. En je weet van te voren niet wie je tegenstander is, dus we zullen altijd de hoogste spelers in de groep moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Dat is niet wat Rapture bedoelde denk ik, "opleiding" van nieuwe spelers lijkt er meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

De lagere tiers kan je in fun companies of platoons leren samenwerken, in formatie rijden zodat ze al genoeg speelervaring hebben. Tegen dat ze hogere tiers tanks halen, dan rijden ze niet als idioten over de map.

Er moet ook voldoende community, sfeer,... voor de jonge spelers zijn zodat ze blijven spelen en doorgroeien tot de nieuwe tier 9/10 tanks.

[ Voor 25% gewijzigd door rapture op 23-05-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ah ok, daarvoor zouden we oefenbattles kunnen doen. Want compagnies zijn tier 8+ only territory vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Daarnaast zijn lage tier games voor de "VETS" ook wel eens leuk hoor. Niet om mezelf vet te noemen oid, maar afgelopen week een platoon gehad met 3 PZIII's met wat mensen van GOT. Uitermate leuk om rond te cheesen met z'n drieeën. Het ging niet altijd van een leien dakje, maar het was leuk met z'n drieeën. Ook leuk voor de wat lagere tier spelers dan en ook weer motivatie voor hun te blijven spelen en door te levelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizzy op 23-05-2011 14:31 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Niet alles uit andere games kan je 1 op 1 vertalen, maar in grote lijnen kan je de abstracte concepten meestal wel in een andere vorm implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Yup oefen battles met t4/5/6 is meestal wel fun :) red vs blue etc

Ik deed in beta Historical battles met Zorin Warfield was ook goede fun ieder team in eigen TS channel leert iedereen meteen ook coordineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer er weer ruimte is in een got clan ben ik ook wel van de partij, ook wel eens leuk om niet bij allemaal random gasten in te zitten. Op het moment aan het grinden in een kv-3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:43:
wanneer er weer ruimte is in een got clan ben ik ook wel van de partij, ook wel eens leuk om niet bij allemaal random gasten in te zitten. Op het moment aan het grinden in een kv-3..
Voeg mij even toe als friend ingame graag. Ben ook met de kv-3 grind bezig. Zit op 20k exp richting de IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Hier nog iemand bezig met de KV3 grind. 18k binnen, 24k te gaan. Gaat langzaam (net zoals de KV3), maar het zal ooit wel lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Er word hard gewerkt aan een "GoT2" door Kaap/User/Kyozu maar ze wordne nogal overspoeld atm geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
wontcachme schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:47:
Hier nog iemand bezig met de KV3 grind. 18k binnen, 24k te gaan. Gaat langzaam (net zoals de KV3), maar het zal ooit wel lukken :P
Ow das dan leuk een platoon vormen, kun je een kv3 muur maken en lekker rollen. Alle drie de 107 even monteren en shells spammen. Of alledrie de 122mm en dan doelen coordineren, blijft er niks van die tank over.

[ Voor 9% gewijzigd door Gizzy op 23-05-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben wel fan van de 122 mm, komt lekker hard aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Gizzy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:55:
[...]

Ow das dan leuk een platoon vormen, kun je een kv3 muur maken en lekker rollen. Alle drie de 107 even monteren en shells spammen. Of alledrie de 122mm en dan doelen coordineren, blijft er niks van die tank over.
Dan de 107mm blijven gebruiken denk ik. Nagenoeg gelijk qua penetratie aan de 122mm, maar veel sneller. En nogsteeds een respectabele 300 damage tegenover 390.

Zal je ff toevoegen online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Maar wat Gizzy zegt is ook waar: alledrie de 122mm en dan doelen coordineren. Als je bij elkaar blijft rijden en dezelfde doelen bestookt is geen enkele tank onder tier IX veilig voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Gebruik nu zelf de 122mm en heb idee dat deze toch flink wat harder aankomt bij de hogere tiers. Maar als de DPM van de 107 hoger is, moet ik die er toch weer eens opschroeven. Reload van 122 is namelijk wel minder fijn.

Misschien nog leuk voor in de TS: een link naar de clanwars map.?

[ Voor 13% gewijzigd door Gizzy op 23-05-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Gizzy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:28:
Gebruik nu zelf de 122mm en heb idee dat deze toch flink wat harder aankomt bij de hogere tiers. Maar als de DPM van de 107 hoger is, moet ik die er toch weer eens opschroeven. Reload van 122 is namelijk wel minder fijn.
Het ligt ook heel erg aan je speelstijl welke beter is, als je aan het schieten bent door iedere keer even om het hoekje te kijken is de 122 heel leuk. Je doet dan veel damage en hoeft maar heel even in het zicht te zijn. Als je echter wat meer aan het rondrijden bent en zoveel mogelijk damage in zo weinig mogelijke tijd (of op meerdere targets) wilt doen is die 107mm wel heel fijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

122 mm gun ziet als een TD met turret eruit. Eenmaal je geschoten hebt, komen de mediums langs alle kanten te voorschijn... Dan kan je zelfs door een T-34 doorgeprikt worden.

107 mm is met 7 schoten per minuut bruikbaarder. 100 mm D10T heb je voor Soviet mediums nodig, is accurater en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
rapture schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:39:
122 mm gun ziet als een TD met turret eruit. Eenmaal je geschoten hebt, komen de mediums langs alle kanten te voorschijn... Dan kan je zelfs door een T-34 doorgeprikt worden.

107 mm is met 7 schoten per minuut bruikbaarder. 100 mm D10T heb je voor Soviet mediums nodig, is accurater en sneller.
De 100mm research ik dan wel op de IS. Russian medium voorlopig niet voor mij eerst verder met mijn pzIV richting VK3001 en VK3601.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand connectie problemen met WoT ? Kan er in een keer niet meer op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ja had ik ook een moment toen ik in een battle zat, maar na een minuut kon ik er weer in.
De site lag dat moment er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
We worden weer goed aangevallen vanavond zo te zien. Kan er helaas vanavond niet bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
tips iemand?

heb nu een drietal tanks die bijna elite zijn (dus alleen nog de volgende tank)

* tiger II
* t44
* is-3

Ik kan onmogelijk binnen een redelijke tijd alle tier9's halen, dus ben benieuwd welke tank ik het best kan gaan vrijspelen (vk, is4, t54?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Clan forum
Wil iedereen die in de clan zit, zich hier aanmelden?

http://gatheringoftanks.nl/forum/index.php

(Aanmeldingen worden door de admins geactiveerd, als je account om onduidelijke redenen na een paar dagen nog niet geactiveerd is. PM Sanch, Kyozu of mij. :))

[ Voor 8% gewijzigd door User op 23-05-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
gotfurrr schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:33:
tips iemand?

heb nu een drietal tanks die bijna elite zijn (dus alleen nog de volgende tank)

* tiger II
* t44
* is-3

Ik kan onmogelijk binnen een redelijke tijd alle tier9's halen, dus ben benieuwd welke tank ik het best kan gaan vrijspelen (vk, is4, t54?)
Wat is je persoonlijke voorkeur ? Lekker snel en veel kunnen opvangen, of lekker rustig aan een vanaf afstand schade uitdelen ?

Mijn mening betreffende IS-4 is.. hij is LANGZAAM :P en zonder de 130mm kun je niet echt veel schade aanrichten (zonder goed te mikken)

T-54 is leuk, snel, en wendbaar. Maar ook hiervoor geld, pas met topgun kun je schade aanrichten. En wat me opvalt iedereen moet me hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
o0SmOkE0o schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:38:
[...]

Wat is je persoonlijke voorkeur ? Lekker snel en veel kunnen opvangen, of lekker rustig aan een vanaf afstand schade uitdelen ?

Mijn mening betreffende IS-4 is.. hij is LANGZAAM :P en zonder de 130mm kun je niet echt veel schade aanrichten (zonder goed te mikken)

T-54 is leuk, snel, en wendbaar. Maar ook hiervoor geld, pas met topgun kun je schade aanrichten. En wat me opvalt iedereen moet me hebben :P
het maakt me niet zo veel uit, maar lekker rustig vanaf een afstand schieten trekt me niet heel erg. ik ben vooral benieuwd naar welke tank het meest bruikbaar is in een clanwar, zelf neig ik dan naar een t54 of is4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
User.tmp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:33:
Clan forum
Wil iedereen die in de clan zit, zich hier aanmelden?

(Aanmeldingen worden door de admins geactiveerd, als je account om onduidelijke redenen na een paar dagen nog niet geactiveerd is. PM Sanch, Kyozu of mij. :))
ik zie geen linkje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door o0SmOkE0o op 23-05-2011 17:56 . Reden: was al gemeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Bugger.

Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
gotfurrr schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:40:
[...]

het maakt me niet zo veel uit, maar lekker rustig vanaf een afstand schieten trekt me niet heel erg. ik ben vooral benieuwd naar welke tank het meest bruikbaar is in een clanwar, zelf neig ik dan naar een t54 of is4
Een tweetal vragen die mij te binnen schieten:
Waarmee zit je het meest op de weg naar de tier 9?
Welke lijn vind je leuker, de E-series of 4502/Maus?

Daarnaast moet je je goed beseffen dat de IS-4 bezitters een enorme compensatie krijgen in patch v0.6.5.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!