|
[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 25-05-2011 09:00]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 25-05-2011 09:00]
Pesu schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:45:
Ik heb nu in totaal een uurtje gespeeld. Een beginner dus. Ik speel met een T1 met 3geuprade onderdelen. D2 koepel, 37mm Browning en een V8 moter. Maar als ik naar andere tanks kijk dan zijn die mega duur. Hoe kan je zo makkelijk aan zoveel geld komen?? Dan moet je toch echt veel spelen.
Heeft iemand wat tips om snel wat XP (ik bedoel die zilveren munten) te winnen?
redwing schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:04:
Ik begin in de tussentijd ook in credit problemen te komen en vroeg me af wat nu de goede (niet premium) tanks zijn om goed mee te verdienen. Momenteel heb ik de KV, T1 heavy, SU85, grille en de M3 en ik vraag me nu af welke tanks ik nu het beste kan bewaren om aan credits te komen.
En Pesu, zodra je wat betere tanks krijgt krijg je ook meer credits. De tanks die het beste verdienen zitten volgens mij zo rond tier 5-7 (klopt dat ?) en bij de echt hoge tiers draai je zelfs verlies als je niet premium speelt.
User.tmp schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:15:
[...]
Op tier 9 draai ik zelfs nog verlies met premium. (als ik bagger speel that is)
Ik zou de SU-85 houden, das echt een ubertank.
o0SmOkE0o schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:48:
[...]
Ik denk KV met 107mm of de KV-3 met 107mm. In ieder geval een tier 5 of 6 tank die veel schade kan aanrichten aangezien inkomsten / experience gerelatereerd zijn aan de schade die je aanricht aan de vijandige tanks.
Wat ik begrepen heb zijn de SU-85 / SU-100 ook zeer goede moneymakers. Echter geen ervaring mee aangezien ik er zelf niet mee speel.
Ook arty kan goede inkomsten opleveren, zorg dan wel dat je iets hebt wat redelijke goedkope shells afschiet die veel schade aanrichten. USA SPG's gaan pas vanaf de M41 flink wat schade aanrichten, maar dan zit je wel gelijk met shell costs van 1120. Dus ik denk dat je met je grille een goede aankoop hebt gedaan (weet zo 1,2,3 niet wat die shell costs van hem zijn)
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:00:
Ik gebruik hoofdzakelijk arty als inkomen. De Grille is redelijk goedkoop qua shells en heeft een groot bereik.
Zorg er alleen wel voor dat je ook toekomt aan schieten, zie maar al te vaak arty die op de bekendste plekjes gaan zitten en daar dan vervolgens ook blijven. Beetje arty speler kent die plekjes ook en zal als er even geen targets zijn die plekjes in de gaten houden. Heb je een arty met weinig bereik (SU-5....) ga dan niet campen maar rol op gepaste afstand achter de meute aan zodat je altijd wel iets te meppen hebt. (en hou minimap in de gaten, tis leuk als je een kill hebt met arty, minder leuk als daardoor je team x-aantal kills te verduren krijgt die voorkomen hadden worden als je die andere tanks wat dmg had gedaan)
edit: nu in de grind van A20 naar T-34... heel af en toe mazzel als ik in een lower tier gedropt word.. maar meestal is het scouten/killed.. andere tank..
redwing schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:08:
[...]
Ik was inderdaad van plan om de SU-85 te houden (+ de SU-100 ook trouwens). Maar het klinkt alsof ik het beste de KV, SU-85 en de grille kan gaan gebruiken. Ik zal daarvan eens bij gaan houden welke het meeste oplevert per potje.
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:11:
Heel laf gezegd.. speel dan arty. Laf als in, als je ziet dat je team verliest.. kies een plekje waar ze je niet vinden en blijf daar. Ga niet je positie verraden door te vuren.
edit: vuur in zo'n geval alleen als je weet dat je de target raakt.. en verplaats jezelf daarna zo rap mogelijk
ZenTex schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:21:
KV is koning onder de verdieners, lage shell kosten, lage repair kosten. Verdien veel meer met de KV dan met de KV3 omdat ik minder kwijt ben aan repairs. En omdat je in sommige rondjes zowat de helft van de vijanden kunt 1-shotten word de KV nooit saai.
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:26:
Ligt ook aan je speelstijl. Ik vind arty fijnste spelen, beetje hide/seek. KV is een fijne tank maar naar mijn smaak iets te traag qua bewegen. Begin de KV wel steeds meer te waarderen tho, tis alleen zo wennen aan wat je wel en niet kan doen haha
ZenTex schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:38:
Arty is inderdaad leuk voor de afwisseling, maar je bent 100% afhankelijk van je teamgenoten, om de enemy te spotten en om je flanken te beschermen tegen scouts. Vaak kun je minuten lang niets doen omdat er niets gespot word of omdat de vijand op een onbereikbare plek zit. En als er dan iemand te dichtbij komt kun je zelden wat doen en ben je meestal de sjaak.
Nee, geef mij dan maar een lekkere heavy. En met de ID'en in de russische tree kun je heerlijk agressief spelen en het initiatief nemen.
Als ik het even zat word pak ik of m'n TD (jagpz IV momenteel) m'n light (A-20) en als laatste m'n arty (SU-28 ^^)
Oh, en als je de KV begint te waarderen zul je de KV-3 helemaal geweldig vinden.
Net nog een potje gedaan met 7 kills, 2 damages 8 detects en 2K XP. Grappige was dat ik de hele tijd bestookt werd door arty en ik dus niets anders kon doen dan doorstomen omdat ze me ander te pakken hadden gekregen, heb me solo door 2KV's, 2 VK's moeten slaan om ineens oog om oog te staan met die 4 arties die me het leven zuur maakten, heb er 3 uit weten de schakelen, de 4e werd net voor m'n neus weggekaapt. wraak is zoet, maar ik begreep niet dat die arties niet even een veilig plekje gingen zoeken toen ik eraan kwam.
redwing schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:58:
[...]
Meestal is dat omdat je als arty weinig te verstoppen hebt. Je bent te traag en zolang je rijd kun je niets raken. Vaak kun je dus beter gewoon blijven staan en hopen dat je je tegenstander neer krijgt voor hij bij jou in de buurt is. Ikzelf blijf ook vaak staan terwijl er iemand vlak achter me staat en ik weet dat ik nog een goed schot af kan vuren. Voor omdraaien ben je toch 9/10 keer te laat.
ZenTex schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:07:
Ze wisten dat ik eraan kwam hoor, en als ze de benen hadden genomen toen hun laatste scout boem zei had ik ze niet allemaal kunnen pakken.
Buiten dat wisten ze dat ik eraan kwam, ze focusten al de hele tijd op mij. Nou zijn arties wel traag, maar m'n KV-3 is amper sneller.
Maar ik ging het hoekje om en daar stonden ze, net niet netjes in een rij.
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:08:
Als ik op arty speel zorg ik wel dat ik niet naast de andere sta hehe
Pesu schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:07:
arty is?? Artillery?
maarja, ik vind het maar een gaar spel. Ik speel nu een een paar daagjes en ik rij nog steeds rond in mijn geupgrade T1. Ik ben kapot binne 2 schoten van een heavy tank en XP krijgen HO maar. Hoe kom je nou zo snel aan een heavy tank. Daar moet je dan toch keiveel potjes voor spelen??
Als jij met een T1 (ik neem aan dat je nog de beginnerstank hebt) bij heavy tanks wordt ingedeeld heb je gewoon pech. Verder moet je waarschijnlijk wat voorzichtiger gaan spelen aangezien je na een paar potjes toch al snel in een andere tank moet kunnen rijden. Ik heb b.v. maar 5 potjes met dat ding gereden en toen was ie al elite (ik kon na 2 potjes al over naar de volgende tank).Pesu schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:07:
arty is?? Artillery?
maarja, ik vind het maar een gaar spel. Ik speel nu een een paar daagjes en ik rij nog steeds rond in mijn geupgrade T1. Ik ben kapot binne 2 schoten van een heavy tank en XP krijgen HO maar. Hoe kom je nou zo snel aan een heavy tank. Daar moet je dan toch keiveel potjes voor spelen??
[removed]
Hmmm, met premium heb je dan zeker vele voordelen. Zoals je expierence omwisseln en gold of niet?psychoclown schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:33:
@ Pesu
Speel je met Premium? Ik neem aan van niet want in dat geval moet je gewoon even geduld hebben en doorzetten
@pesu
Arty/SPG is inderdaad artillery
Enja, ik weet al niet eens wat een elite dan moet voorstellen. Bij mij is het vaak dat ik 3 keer word geraakt en ik ben dood. Kill heb ik amper en tacktiek gebruik ik wel een beetje. Maarja. We zullen zien. En wat bedoel je met over naar de volgende tank? Je bedoelt gewoon een tank kopen?redwing schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:29:
[...]
Als jij met een T1 (ik neem aan dat je nog de beginnerstank hebt) bij heavy tanks wordt ingedeeld heb je gewoon pech. Verder moet je waarschijnlijk wat voorzichtiger gaan spelen aangezien je na een paar potjes toch al snel in een andere tank moet kunnen rijden. Ik heb b.v. maar 5 potjes met dat ding gereden en toen was ie al elite (ik kon na 2 potjes al over naar de volgende tank).
[Voor 60% gewijzigd door Pesu op 15-05-2011 00:56]
[Voor 7% gewijzigd door Rynji op 15-05-2011 00:59]
5800X3D - RTX3080 - 1440p@270Hz Inventaris
Hoeveel geld aka credits je verdiend is afhankelijk van de tier tank die je speelt en hoeveel damage je doet. Dus hogere tier tanks verdienen meer geld standaard en kunnen daarbij ook meer verdienen doordat ze meer damage kunnen doen. Echter zullen je repair en ammo costs ook op lopen naar mate je in de hogere tiers komt. Zonder premium account zul je het meeste verdienen in de tiers 5 of 6. In tier 7 is het nog goed te doen als je een premium account hebt. Aangezien jij nog maar in tier 1 zit heb je nog wel even te gaan voordat je moeite krijgt met credits.Pesu schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:45:
Ik heb nu in totaal een uurtje gespeeld. Een beginner dus. Ik speel met een T1 met 3geuprade onderdelen. D2 koepel, 37mm Browning en een V8 moter. Maar als ik naar andere tanks kijk dan zijn die mega duur. Hoe kan je zo makkelijk aan zoveel geld komen?? Dan moet je toch echt veel spelen.
Heeft iemand wat tips om snel wat XP (ik bedoel die zilveren munten) te winnen?
Ik speel ook zonder premium en heb dat ook altijd gedaan in de beta zodat ik daar niet te gewend aan zou raken. Wil je veel credits verdienen dan moet je zorgen dat je veel damage kan doen en zo min mogelijk kosten maakt aan repairs en ammo. Mijn ervaring is dat de repair costs van een tank gerelateerd zijn een de hoeveelheid health die de tank heeft. Dit betekent dat tank destroyer en arty de beste keus zijn aangezien die (veel) minder health hebben dan de heavy tanks, maar wel veel damage kunnen doen. Maar volgens mij overwegen ze, of hebben ze al de high tier arty credit gains generfed omdat die te makkelijk veel verdienen. De tier 6/7 arty heeft namelijk maar de repair costs van een tier 4/5 medium-heavy terwijl ze erg veel dmg kunnen doen.redwing schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:04:
Ik begin in de tussentijd ook in credit problemen te komen en vroeg me af wat nu de goede (niet premium) tanks zijn om goed mee te verdienen. Momenteel heb ik de KV, T1 heavy, SU85, grille en de M3 en ik vraag me nu af welke tanks ik nu het beste kan bewaren om aan credits te komen.
En Pesu, zodra je wat betere tanks krijgt krijg je ook meer credits. De tanks die het beste verdienen zitten volgens mij zo rond tier 5-7 (klopt dat ?) en bij de echt hoge tiers draai je zelfs verlies als je niet premium speelt.
Een premium tank kan dus wel twee keer zo veel credits verdienen als een normale tank.Balance coefficient
It is a factor for individual setting of tank profitability. Payment for all vehicles, except premium, is multiplied by the coefficient W. The given coefficient for premium vehicles is higher.
The average tank has an average coefficient of 0.65 - 0.71, except for premium tanks, which have 1.10-1.3.
Was ie niet al dood ? De tanks blijven dan staan maar je ziet geen rood blokje meer en je kunt ze niet raken.Pesu schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:37:
Ik vroeg me alleen af, net werd er een tank gespot en die ging in de bosjes stil zitten en was er geen rood vierkantje meer boven hem. Maar ik zag hem gewoon en ik kon hem niet raken (hij werd niet rood en ik zag geen HP ed). Hoe kan dat nou? Ik zag hem gewoon zitten...
[removed]
Le Meow
Ik denk dat het handig is als je even de startpost gaat doorlezen want de onderwerpen waar je vragen over stelt vormen de basis in World of Tanks. In de TS staat dan ook genoeg info waarmee je uit de voeten kuntPesu schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:37:
[...]
Hmmm, met premium heb je dan zeker vele voordelen. Zoals je expierence omwisseln en gold of niet?
Nu volg ik het echt niet meer. Ik heb 14.600 silver coins dus ik probeer een Light Tank pzkpfw te kopen van 12.000 silvercoins. Maar ik kan die niet kopen. Ik heb toch genoeg geld? Er staat research, maar wat dit moet voorstellen weet ik ook niet...
Ben ik het niet mee eens, mediums op tier 5/6 kunnen veel damage doen en hebben lage repairkosten. Het probleem is vaak dat je met mediums een heel andere speelstijl ervaart en het heel erg aankomt op hoe goed jij je tank kan besturen en overal langs kunt manoeuvreren .Rutger Mulder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 03:20:
[...]
Medium en light tanks doen imo te weinig damge voor hun tier en zijn dus minder interessant als je 'echt' wilt spelen. Maar ook deze kunnen winst maken door het als eerste spotten van veel targets, want daar krijg je ook credits voor. Voor elke target die je als eerste van je team spot (geldt voor de hele match) en die daarna gedood wordt door één van je teamgenoten krijg je ook exp. Voor het spotten van een SPG krijg je zelfs twee keer zo veel credits.
Waarschijnlijk stond er iemand achter een dode tank en zag je die iemand niet. Je ziet dan wel kogels er vandaan komen maar je ziet de tank zelf nog niet.Pesu schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:54:
Nee die tank was niet dood. Hij was ik zag er zelfs nog een kogel vandaan komen. En later reed hij weer verder uit de bosjes waar ik hem al zag. Heeft dat misschien met view range te maken??
[removed]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Met view range en camouflage. Als je achter bosjes staat word je moeilijker te spotten. Afhankelijk van sommige factoren zelfs onzichtbaar.Pesu schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:54:
Nee die tank was niet dood. Hij was ik zag er zelfs nog een kogel vandaan komen. En later reed hij weer verder uit de bosjes waar ik hem al zag. Heeft dat misschien met view range te maken??
Klopt mediums is weer een heel andere speel stijl. Niet helemaal mijn ding en wellicht zijn er anderen die er wel erg goed money mee kunnen farmen. Voor zover mijn medium ervaring gaat vind ik dat de medium het vaak op veel vlakken gewoon net niet is. Geen hoge camo, geen hoge penetration, weinig armor/health etc. Ik heb dan vaak problemen met het killen van hogere tier tanks. Ik ga dan persoonlijk liever voor de heavy of TD die beide een gun hebben waarmee je de meeste vijanden kan penetraten, ook hogere tiers. Want ook die zal je veel tegen komen. Dan is het de keuze tussen de stealth sniper TD of meer survivability met de heavy.psychoclown schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:01:
[...]
Ben ik het niet mee eens, mediums op tier 5/6 kunnen veel damage doen en hebben lage repairkosten. Het probleem is vaak dat je met mediums een heel andere speelstijl ervaart en het heel erg aankomt op hoe goed jij je tank kan besturen en overal langs kunt manoeuvreren .
Leuk he z´n wolf packhexta schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:17:
holy shit, een potjer tegen 7 T54's, nog nooit zo snel verloren
[Voor 8% gewijzigd door Rutger Mulder op 15-05-2011 14:30]
Ik ben al op mijn hoede bij 2Rutger Mulder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:27:
[...]
Als ik veel T54's in de matchlijst zie ben ik altijd erg op mijn hoede, slechte ervaringen mee.
Dat weet ik ook niet meer, is alweer te lang geleden en nu geen zin om 700k credits ervoor uit te gevenRutger Mulder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:27:
[...]
Wat ik zelf wel als gevaarlijke medium ervaar is de T34-85 (tier 6) met zijn 100mm gun. Heeft ook nog degelijke camo en view range. Alleen zelf geen persoonlijke ervaring mee, dus geen idee hoe die het kan doen qua credits. Wellicht dat één van onze mede tweakers daar wat over kan zeggen.
Gokte al zoiets maar een officiële datum is wel mooi om te weteno0SmOkE0o schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:52:
[...]
Was het hier al bekend dat de 0.6.4.0. patch a.s. dinsdag 17 mei uitkomt !
Daarmee heb ik wel leuke potjes. In de chat zei iemand "ik heb 20 fps", een andere 10 fps, mijn reactie "tussen 60 en 100 fps" en hun reactie "nasa pc?". Een T-44 stond achter een hoekje en ik deed kiekeboe met mijn T-34-85. Hij kon maar niet raak schieten en ik moest alle hp eigenhandig van hem aftikken (hij stond buiten arty bereik). Met 50 % hp ging ik een KV lastig vallen en met 17 hp ging ik een duel tegen een tiger aan.Rutger Mulder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:27:
Wat ik zelf wel als gevaarlijke medium ervaar is de T34-85 (tier 6) met zijn 100mm gun. Heeft ook nog degelijke camo en view range. Alleen zelf geen persoonlijke ervaring mee, dus geen idee hoe die het kan doen qua credits. Wellicht dat één van onze mede tweakers daar wat over kan zeggen.
Volgens zag ik het op het WoT forum staan, dacht ik vraag het even omdat de OP nog op ETA : May stondpsychoclown schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:56:
Gokte al zoiets maar een officiële datum is wel mooi om te weten
Aha ok, zal ik even in de TS zetteno0SmOkE0o schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:15:
[...]
Volgens zag ik het op het WoT forum staan, dacht ik vraag het even omdat de OP nog op ETA : May stond
Bron : http://forum.worldoftanks...fromsearch__1#entry548042
Zie post van Slaughter
Een verklaring kan zijn dat je in die ene game meer hogere tier enemies hebt gekilled. De game geeft namelijk bonus credits voor hogere tiers. Ook kan het zijn dat je meer enemies hebt gespot dan in de andere game. Je krijgt dan mooi credits voor de damage die anderen doen. Maar als iemand anders de tank voor jou spot krijg jij juist weer minder credits...hexta schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:29:
Erg gek. maar soms heb ik bijvoorbeeld 1000 xp en 20K credits, en dan het volgende potje 600 xp en 40K credits. Wats keburt?
For every point of damage inflicted, the tank receives Y credits, independent of the tier. You will get 0.1Y bonus credits per tier difference of the enemy tank, in comparison to yours (enemy tank tier - yours = 0.1Y per tier difference) Damage inflicted by fire is counted towards the player who set the fire. In case of ammo rack explosion or other damage by initial fire, all damage is counted towards the player who set it.
Damage is counted if inflicted on the enemy. Damage by friendly fire is not counted. Unintentional kills (frag) are not individually counted towards the payment.
If shooting a target spotted by another then you receive 0.5Y credits for damage. If the enemy is damaged by another teammate when spotted by the player, then the player receives up to 0.5Y credits for damage.
Dan snap ik het wel, maar ik dacht dat de credits/xp rating wel gelijk opging.Rutger Mulder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:52:
[...]
Een verklaring kan zijn dat je in die ene game meer hogere tier enemies hebt gekilled. De game geeft namelijk bonus credits voor hogere tiers. Ook kan het zijn dat je meer enemies hebt gespot dan in de andere game. Je krijgt dan mooi credits voor de damage die anderen doen. Maar als iemand anders de tank voor jou spot krijg jij juist weer minder credits...
Als je eigen team een base capture doet krijgt iedereen dezelfde hoeveelheid credits daarvoor. Wil je echter exp verdienen moet je ook zelf bij de capture betrokken zijn. En zo zijn er nog wel meer verschillen tussen de exp en credit gain factoren.
[...]
Le Meow
[removed]
Met je verhaal over de mediums, arty en het suiciderushen ben ik het niet helemaal eens.Rutger Mulder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 03:20:
[...]Lang verhaal[...]
Heb zelf het idee dat ik met mediums gemiddeld veel meer credits binnenhaal dan met de heavy broertjes in dezelfde Tiers. Dan heb ik het vooral over de credits/tijd, en niet over credits/game.Rutger Mulder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:27:
[...]
Klopt mediums is weer een heel andere speel stijl. Niet helemaal mijn ding en wellicht zijn er anderen die er wel erg goed money mee kunnen farmen. Voor zover mijn medium ervaring gaat vind ik dat de medium het vaak op veel vlakken gewoon net niet is. Geen hoge camo, geen hoge penetration, weinig armor/health etc. Ik heb dan vaak problemen met het killen van hogere tier tanks. Ik ga dan persoonlijk liever voor de heavy of TD die beide een gun hebben waarmee je de meeste vijanden kan penetraten, ook hogere tiers. Want ook die zal je veel tegen komen. Dan is het de keuze tussen de stealth sniper TD of meer survivability met de heavy.
Naar mate je in de hogere tiers van de mediums komt worden ze aanzienlijk beter (krijgen ook ineens veel meer health), maar die tanks zijn dan helaas al weer te duur que repairs/ammo. Het is ook jammer dat niet alle maps even geschikt zijn om de speed en manouvrability van de medium uit te buiten.
Als ik even naar je berekening kijk. Dan zou de gemiddelde credit gain voor een su-85 hoger liggen dan jouw eigen gemiddelde. 40+5/2 is 22,5 dat is gemiddelde meer credit gain dan 15-20. Daarnaast ben ik benieuwd of die 775xp gain gemiddelde alleen geldt voor je vk3601H of dat dat gemiddelde geld voor alle games die je hebt gespeeld. Hoeveel procent van de games heb je met die vk gespeeld?gotfurrr schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:35:
[...]
Heb zelf het idee dat ik met mediums gemiddeld veel meer credits binnenhaal dan met de heavy broertjes in dezelfde Tiers. Dan heb ik het vooral over de credits/tijd, en niet over credits/game.
Zelf vind ik de VK3601H veruit de beste medium om xp EN credits te farmen, ik haal gemiddeld 775 xp over 267 games en ik denk gemiddeld iets van 15-20k winst. Nou lijkt dit laatste niet heel veel te zijn, maar het is wel constant.
Veel mensen claimen bijvoorbeeld dat de su85 107mm de beste creditfarmer zou zijn, mijn ervaring daarmee is echter dat je sommige potten 40k winst hebt en soms 5k. Ook denk ik dat de credits/tijd met een TD lager is dan met een medium, simpelweg omdat ik met mijn medium vaak het einde niet zie van een game en met een TD vaak wel
Het is ook maar de vraag of de meer games die je speelt opwegen tegen de repaircosts van het niet halen van het einde van de game als een TD dat wel doet. Een gedeelte van je xp gain gaat daaraan verloren. Allemaal kleine factoren die misschien meespelen.gotfurrr schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:35:
[...]
Ook denk ik dat de credits/tijd met een TD lager is dan met een medium, simpelweg omdat ik met mijn medium vaak het einde niet zie van een game en met een TD vaak wel
[Voor 20% gewijzigd door Gizzy op 16-05-2011 10:12]
flickr - WOT Profile - Game PC
Hierbij moet ik me aansluiten. De 3601 en SU-85 noem ik beide goede creditfarmers, beide zijn geweldige tanks (zeker voor hun tier) maar er kunnen net zo goed crap potjes tussen zitten daar heb je zelf niet altijd invloed op.Gizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:08:
[...]
Als ik even naar je berekening kijk. Dan zou de gemiddelde credit gain voor een su-85 hoger liggen dan jouw eigen gemiddelde. 40+5/2 is 22,5 dat is gemiddelde meer credit gain dan 15-20. Daarnaast ben ik benieuwd of die 775xp gain gemiddelde alleen geldt voor je vk3601H of dat dat gemiddelde geld voor alle games die je hebt gespeeld. Hoeveel procent van de games heb je met die vk gespeeld?
Daarnaast is het afhankelijk van je speelstijl of een TD je beter bevalt of een medium of een heavy. Al met al nogal koffie dik kijken om te zeggen dat een medium een betere credit earner is of een TD. Hiervoor zouden we eigenlijk de gegevens van alle spelers van de got clan op een hoop moeten gooien en dan gemiddeldes moeten nemen, wellicht dat we dan een redelijk betrouwbare berekening uit kunnen voeren.
een gemiddelde in dit geval is, ondanks mijn zeer gebrekkige kennis van wiskunde, niet echt betrouwbaar als je de 2 waardes neemt. Ik bedoel dat, als ik speel(!), er zeer grote verschillen zitten tussen credits/game bij mijn TD. Dan heb ik liever een constante "cash" stroom. Stel dat ik nog 200000 credits nodig heb, dan speel ik liever 10 potjes met een VK, dan een onbekend aantal met een TD (met mijn su85 komt het dus ook voor dat ik soms een reeks heb met echt heel weinig credits)Gizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:08:
[...]
Als ik even naar je berekening kijk. Dan zou de gemiddelde credit gain voor een su-85 hoger liggen dan jouw eigen gemiddelde. 40+5/2 is 22,5 dat is gemiddelde meer credit gain dan 15-20. Daarnaast ben ik benieuwd of die 775xp gain gemiddelde alleen geldt voor je vk3601H of dat dat gemiddelde geld voor alle games die je hebt gespeeld. Hoeveel procent van de games heb je met die vk gespeeld?
Daarnaast is het afhankelijk van je speelstijl of een TD je beter bevalt of een medium of een heavy. Al met al nogal koffie dik kijken om te zeggen dat een medium een betere credit earner is of een TD. Hiervoor zouden we eigenlijk de gegevens van alle spelers van de got clan op een hoop moeten gooien en dan gemiddeldes moeten nemen, wellicht dat we dan een redelijk betrouwbare berekening uit kunnen voeren.
[...]
Het is ook maar de vraag of de meer games die je speelt opwegen tegen de repaircosts van het niet halen van het einde van de game als een TD dat wel doet. Een gedeelte van je xp gain gaat daaraan verloren. Allemaal kleine factoren die misschien meespelen.
Mijn advies, speel gewoon wat je leuk vindt. Is het mediums speel dan mediums, de VK3601 is dan inderdaad een van de betere moneymakers. Speel je TD's dan zijn de StugIII of Su85 een leuke optie etc. Arty speelt ook leuk wat credits bij elkaar met de HE damage output. Echter vergen ze allemaal een andere speelstijl en dus ook een andere speler.
[Voor 13% gewijzigd door gotfurrr op 16-05-2011 10:26]
Goed punt, als ik met mijn SU-85 een goed potje heb, haal ik een stuk meer binnen dan met mijn 3601.Gizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:08:
Daarnaast is het afhankelijk van je speelstijl of een TD je beter bevalt of een medium of een heavy.
[Voor 25% gewijzigd door Gizzy op 16-05-2011 10:33]
Ik vind 100 een beetje weinig om eerlijk te zijn.Gizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:28:
Voor een statistisch betrouwbare berekening van een gemiddelde met goede standaard afwijkingen heb je minimaal een sample grootte van 100 stuks nodig. Misschien dat onze stats devvers hierin wat kunnen berekenen.
Dat is dan ook gewoon een heavygotfurrr schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:35:
[...]
Zelf vind ik de VK3601H veruit de beste medium om xp EN credits te farmen, ik haal gemiddeld 775 xp over 267 games en ik denk gemiddeld iets van 15-20k winst. Nou lijkt dit laatste niet heel veel te zijn, maar het is wel constant.
Gemiddeld is dat dan toch 22.5kVeel mensen claimen bijvoorbeeld dat de su85 107mm de beste creditfarmer zou zijn, mijn ervaring daarmee is echter dat je sommige potten 40k winst hebt en soms 5k. Ook denk ik dat de credits/tijd met een TD lager is dan met een medium, simpelweg omdat ik met mijn medium vaak het einde niet zie van een game en met een TD vaak wel
[removed]
Kan je dat zien?redwing schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:32:
Dat is dan ook gewoon een heavyMet mijn KV haal ik trouwens net zoveel winst als dat, mijn gemiddelde staat nu op 17.5k
Volgens mij alleen ingame als je in garage bij je overzicht van tanks kijkt. Als je dan op je tank klinkt krijg je rechts je stats per tank, maar niet de credits per tank.
[Voor 5% gewijzigd door Gizzy op 16-05-2011 10:48. Reden: geen credits per tank te zien.]
Wist niet dat credits erbij stondenGizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:36:
[...]
Volgens mij alleen ingame als je in garage bij je overzicht van tanks kijkt. Als je dan op je tank klinkt krijg je rechts je stats per tank.
Ik ben momenteel zelf een excel lijstje aan het bijhouden waarbij ik de getallen per battle gewoon overtyp. De credits die je verdient kun je volgens mij verder nergens meer vinden behalve na de battle zelf.Gizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:36:
[...]
Volgens mij alleen ingame als je in garage bij je overzicht van tanks kijkt. Als je dan op je tank klinkt krijg je rechts je stats per tank.
[removed]
Okay, my bad. Gokte dat de credits er ook bij zouden staan. Trouwens respect dat je die elke keer overtypt.redwing schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:38:
[...]
Ik ben momenteel zelf een excel lijstje aan het bijhouden waarbij ik de getallen per battle gewoon overtyp. De credits die je verdient kun je volgens mij verder nergens meer vinden behalve na de battle zelf.
Staat er ook niet bij, enkel het gemiddelde experience per battlehexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:38:
[...]
Wist niet dat credits erbij stondenvanavond maar even kijken dus.
jammerpsychoclown schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:42:
[...]
Staat er ook niet bij, enkel het gemiddelde experience per battle
Er was toch iets met de T34 en de nieuwe Tier 9 USA tank? Ik dacht dat als je de T34 hebt, de nieuwe tank gelijk volledig geupgrade zou krijgen oid? Maar ik kan het mis hebben.hexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:49:
[...]
jammer
Overigens: tips graag:
nog 700.000 credits nodig voor T34.
Ik heb een m6, T29, T32 die alledrie uitgebouwd zijn.
Ik zit er aan te denken om mijn T29 te verkopen, zodat ik de T34 kan kopen.
Goed idee of niet?
De dubbele xp zal ik toch niet heel snel meer omzetten. begint een erg dure grap te worden.
[Voor 6% gewijzigd door patrickos85 op 16-05-2011 10:56]
is de t29 een goede creditfarmer en vind je het een leuke tank om te spelen? zo ja, houden en even doorbijten, zo nee, verkopen.hexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:49:
[...]
jammer
Goed idee of niet?
De dubbele xp zal ik toch niet heel snel meer omzetten. begint een erg dure grap te worden.
Hogere tier mediums zoals waar jij in speelt zijn zeker goed. Probleem is alleen als je geen premium hebt de kosten ook voor die tanks oplopen. Mijn verhaal ging daarom dus eigenlijk over medium/lights tot tier 5/6. Maar ook met premium zal het denk ik minder winstgevend zijn om een T23 te rijden dan een tank een paar tiers lager. Tier 5/6 is over het algemeen de sweet spot. Hoger kan als je erg goed bent, maar de meeste spelers hebben een gemiddelde win percentage van rond de 50% dus vaak heb je het niet eens in de hand of je wint.User.tmp schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:25:
[...]
Met je verhaal over de mediums, arty en het suiciderushen ben ik het niet helemaal eens.
Mediums:
Kunnen ziek veel damage doen, zolang je maar gebruik maakt van de zwakke punten van de tegenstander en je eigen zwakke punten niet blootstelt. Mijn Tier IX gun doet (veel) meer schade als de Tier IX op de 4502 terwijl de penetration ongeveer hetzelfde is.
Hoge tier mediums beter? Ga jij maar eens de T23 spelen.![]()
Arty:
Repairkosten zijn laag, dat klopt. Maar je shell kosten zijn onnoemelijk hoog. Ik schiet in een gemiddeld potje iets van 15k aan credits weg. En als je dan ook nog een loss/draw hebt wordt je niet echt blij van je creditsincome.
Suiciderushen:
Suiciderushen levert relatief weinig op. Als je in leven blijft en ze een lichtje blijft geven en wacht tot ze dood zijn, krijg je absurd veel XP. Mijn top staat op 1200xp voor alleen maar spotten. Als je iemand spot en je gaat dood. Waarna iemand anders hem opnieuw spot en wanneer hij dan kapot geschoten wordt, kan jij je XP/credits vergeten. De XP/credits gaan (meestal) naar degene die hem als laatste gespot heeft.
In mijn boekje is de VK3601H gewoon een heavy tank. Deze tank wordt straks ook door de devs tot heavy tank omgetoverd.gotfurrr schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:35:
[...]
Heb zelf het idee dat ik met mediums gemiddeld veel meer credits binnenhaal dan met de heavy broertjes in dezelfde Tiers. Dan heb ik het vooral over de credits/tijd, en niet over credits/game.
Idd, credit grinden moet leuk blijven en bij je speel stijl passen! Ik heb daarom ook verschillende tanks voor als ik bijvoorbeeld eens geen zin in een heavy tank heb. En het is wel zo handig als je in één van je andere tanks (te) snel bent dood gegaan.Gizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:08:
Mijn advies, speel gewoon wat je leuk vindt. Is het mediums speel dan mediums, de VK3601 is dan inderdaad een van de betere moneymakers. Speel je TD's dan zijn de StugIII of Su85 een leuke optie etc. Arty speelt ook leuk wat credits bij elkaar met de HE damage output. Echter vergen ze allemaal een andere speelstijl en dus ook een andere speler.
De T34 is niet echt een stap vooruit vergeleken met de T29/T32. Veel mensen gebruiken hun gold en free exp om zich voorbij die tank te kopen. Ik persoonlijk zou denk ik de T29 aanhouden omdat die erg leuk is om te spelen en de M6 of T32 verkopen als het moest. Maar 700k credits heb je ook wel weer snel verdiend.hexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:49:
[...]
jammer
Goed idee of niet?
bij omzet:patrickos85 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:56:
[...]
Er was toch iets met de T34 en de nieuwe Tier 9 USA tank? Ik dacht dat als je de T34 hebt, de nieuwe tank gelijk volledig geupgrade zou krijgen oid? Maar ik kan het mis hebben.
In het geval dat ik gelijk heb zou ik de T29 verkopen en de T34 aanschaffen
Precies! En als dit werkelijk 17 mei gaat gebeuren dan zou ik het zeker weten doen. Scheelt veel credits/xp en kan je gelijk sparen voor de tier10 tank.hexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:58:
[...]
bij omzet:
T34 = tier 9, krijg je de nieuwe, de T34 zal omgezet worden naar premium.
T30 word tank destroyer en krijg je de nieuwe tier10 heavy gratiesch
Die US tanks komen pas in Juni/July, dus hij hoeft zich niet te haasten voor die 700k.patrickos85 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:59:
[...]
Precies! En als dit werkelijk 17 mei gaat gebeuren dan zou ik het zeker weten doen. Scheelt veel credits/xp en kan je gelijk sparen voor de tier10 tank.
Is dat al een datum voor amerikaanse nieuwe heavys?patrickos85 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:59:
[...]
Precies! En als dit werkelijk 17 mei gaat gebeuren dan zou ik het zeker weten doen. Scheelt veel credits/xp en kan je gelijk sparen voor de tier10 tank.
De rammer kan je met de komende patch eraf halen voor 10 gold.hexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:02:
[...]
Is dat al een datum voor amerikaanse nieuwe heavys?
Dan moet ik dat vanavond doen!
En @ rutger, ik ben nu meer gewend met T32, dus T29 gebruik ik minder, kost ook minder om later terug te kopen als ik hem weer wil, en de potjes met kaap/kyozu/user/sanch/quantor etc, heb ik meer aan mijn T32.
Ook zit er op mijn T32 een rammer enzo, dus dat is zonde als ik die verkoop denk ik..
Vind het wel jammer dat je straks niet die dikke gun op de T110 gaat krijgen. Als men naar de werkelijke specs van die tank kijkt zal de hull nog steeds niet super sterk zijn in vergelijking met de heavies van de andere landen.Q: u planning to stick with the idea for US HT T10 to be a "carton box with a big gun" ?
A: US tier 10 HT (T110) is unlikely to get a really big gun. So it will be "carton box with a medium gun".
Q: Are you honestly now telling me that the future American Heavy replacement for the T30 wont have the same all powerful gun???? Please put my fears to rest about this new tank?
A:
1. You will keep T30 either way. It will become a TD with 155mm gun.
2. T110 is likely to get something from 120mm-series.
Daarom hoop ik zsm met mn T34 te grinden, en niet eerst nog uren die credits te grindenRutger Mulder schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:15:
Verkoop dan die M6 voor ~300k, wellicht nog wat oud spul in je depot dat wat oplevert en dan ben je er al bijna. Dan misschien nog ff 1 uurtje wat credits grinden en klaar is kees.
[...]
Vind het wel jammer dat je straks niet die dikke gun op de T110 gaat krijgen. Als men naar de werkelijke specs van die tank kijkt zal de hull nog steeds niet super sterk zijn in vergelijking met de heavies van de andere landen.
Ik moet dus wel ff snel door grinden naar de T30. het zou zuur zijn als je straks bij de T34 zit en die update komt en je de T30 nog niet hebt. Dan kan je de hele TD tech tree van voor af aan door gaan voordat je die tank hebt.
[Voor 24% gewijzigd door hexta op 16-05-2011 11:32]
Nee de T34 wordt een premium tank, die je in de nieuwe vorm zal krijgen + zijn vervangerpatrickos85 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:56:
[...]
Er was toch iets met de T34 en de nieuwe Tier 9 USA tank? Ik dacht dat als je de T34 hebt, de nieuwe tank gelijk volledig geupgrade zou krijgen oid? Maar ik kan het mis hebben.
In het geval dat ik gelijk heb zou ik de T29 verkopen en de T34 aanschaffen
Zoals ik gister al zei, zou ik de M6 verpatsen en nog wat doorspelenhexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:49:
[...]
jammer
Goed idee of niet?
No offense maar winst ratio zegt niet alles over hoe goed je bent, sterker nog ik speel vaak genoeg hartstikke lekker maar bakt het team er niks van. 3x IS-4's in platoon die opgehouden worden door een enkele IS-3 en dat soort ongein leiden vaak al tot een loss. Afgelopen vrijdag bijv. bijna alleen maar verliezen en mijn winstratio van 57 naar 56 gedaald en ik had er geen invloed op.Rutger Mulder schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:
[...]
Hogere tier mediums zoals waar jij in speelt zijn zeker goed. Probleem is alleen als je geen premium hebt de kosten ook voor die tanks oplopen. Mijn verhaal ging daarom dus eigenlijk over medium/lights tot tier 5/6. Maar ook met premium zal het denk ik minder winstgevend zijn om een T23 te rijden dan een tank een paar tiers lager. Tier 5/6 is over het algemeen de sweet spot. Hoger kan als je erg goed bent, maar de meeste spelers hebben een gemiddelde win percentage van rond de 50% dus vaak heb je het niet eens in de hand of je wint.
Speelt padel!
We gingen echt prachtigQuantor schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:38:
Maar zo kun je dus ook in een platoon een goede avond hebben zoals gisteravond, minstens 80% van de potten gewonnen en sommige nog dik ook. Altijd leuk om met een medium kills weg te snoepen van die trage heavies
Maakt het nog uit welke tier tank/arty je hebt om mee te doen met platoons? ik wil wel weer eens meedoenpsychoclown schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:47:
Ach we hadden dikke lol en maakten ze dik in, we waren dan ook wel steeds een van de betere zo niet beste platoon in de potjes en ieders steeds 1-5 kills. Lekker netjes verdeeld ook
Kom op mumble, zoek mensen met een gelijke tier, en start een platoonpatrickos85 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:48:
[...]
Maakt het nog uit welke tier tank/arty je hebt om mee te doen met platoons? ik wil wel weer eens meedoen
Ik heb geen premium dus kan helaas niets startenhexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:50:
[...]
Kom op mumble, zoek mensen met een gelijke tier, en start een platoon
Speelt padel!
M41 is 950 damage als ie penetreert.Rutger Mulder schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:
Arty is idd duur per shell, maar doet dan ook veel meer damage dan bijvoorbeeld mijn T29 105mm die 1k/shell kost. De grille bijvoorbeeld is met 505/shell niet duur voor de dmg die hij kan doen en met zeer lage repair kosten. En als je een goed winnend team hebt, heb je normaal gesproken helemaal geen repairs. Voordeel van de arty is dat je met je range eigenlijk altijd op de juiste plek bent om wat damage uit te delen. Je moet er met dure shells gewoon voor zorgen dat je lang genoeg aimt om niet te veel te missen.
[Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 16-05-2011 11:53]
Volgens mij zit je dan met een Tier 7 kanon in Tier 9 battles. Ik kan met de T20 wel wat damage doen, maar een VK3601 voelt qua vuurkracht al sterker dan de T20, vooral met die 88mm. Nog minder dan 4K exp te grinden voor de T23, maar ook nog 1,4m credits te gaan. Gisteravond bijna 1m credits bij elkaar gespeeld, dus zolang duurt dat ook weer niet.User.tmp schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:51:
[...]
En een T23 is in principe een T20. Je dus met een Tier 8 kanon, in Tier 9 battles.
Speelt padel!
View PostJimmyBond, on 15 May 2011 - 08:50 AM, said:Rutger Mulder schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:01:
[...]
Die US tanks komen pas in Juni/July, dus hij hoeft zich niet te haasten voor die 700k.
[Voor 8% gewijzigd door hexta op 16-05-2011 12:33]
Dat is juist wat ik bedoel.psychoclown schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:34:
No offense maar winst ratio zegt niet alles over hoe goed je bent, sterker nog ik speel vaak genoeg hartstikke lekker maar bakt het team er niks van. 3x IS-4's in platoon die opgehouden worden door een enkele IS-3 en dat soort ongein leiden vaak al tot een loss. Afgelopen vrijdag bijv. bijna alleen maar verliezen en mijn winstratio van 57 naar 56 gedaald en ik had er geen invloed op.
Dat doe ik ook pas sinds een paar dagen en alleen omdat ik eens wilde weten welke tanks ik het beste kon gaan gebruiken om aan credits te komen. Het plan is om dat deze week nog bij te houden en dan is het me ook weer genoeg geweestGizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:41:
[...]
Okay, my bad. Gokte dat de credits er ook bij zouden staan. Trouwens respect dat je die elke keer overtypt.
Juni/juli was de planning dus dat zal waarschijnlijk wel juli wordenhexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:31:
[...]
View PostJimmyBond, on 15 May 2011 - 08:50 AM, said:
No mate... im sure Overlord said that the American TD's would be atleast a month if not 2 after this patch, and i havent seen him say anything else since about it.
'Overlord':
This timeline is correct.
1 of 2 maanden dus?
[removed]
Ik heb best vaak een directe hit met mijn priest en M41. Een KV 1hitten ftwUser.tmp schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:51:
[...]
M41 is 950 damage als ie penetreert.
Damage wordt minimaal gehalveerd als hij niet penetreert. Dan doe je dus 475 damage. Dan gaat er nog een percentage af van de armordikte. Raak schieten doe je als arty niet bijster veel, dus dan wordt je damage ook lager van.
En dan zit je zo op de 360 damage van de T29.
En een T23 is in principe een T20. Je dus met een Tier 8 kanon, in Tier 9 battles.
Ik vind die 107 het fijnste, die 122 is te traag/duur en voegt eigenlijk weinig toe behalve meer alphadamage. Dit ligt trouwens wel aan je speelstijl, als je graag niet in de frontline zit maar liever hit/hide speelt is het wel een hele fijne gun omdat je er veel damage in 1 keer mee doet.Gizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:45:
Iemand hier trouwens nog een tip voor mij voor de KV3? 107MM erop of de 122? Is de 107 nog te doen als begingun voor de KV3? Tracks etc heb ik wel al geupgrade.
[removed]
Hangt een beetje van je speelstijl af. Heb veel topic posts gelezen over de PZIV en de fugly turret met de 75l70. Voor mensen mensen wat een ontzettende verbetering, andere mensen vinden het leuk om als een dogfighter HE te spammen met de kortere 75 en andere turret. Dus de eerste vraag is speelstijl. Tweede vraag is, ga je pzIV aanhouden als je richting VK3001 gaat? Dan is de exp investering wel gerechtvaardigd. Derde keus is, kan je de gun gebruiken op je VK3001 en ga je die ook gebruiken? (Weet ik zo even niet uit mijn hoofd).redwing schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:09:
[...]
Ik vind die 107 het fijnste, die 122 is te traag/duur en voegt eigenlijk weinig toe behalve meer alphadamage. Dit ligt trouwens wel aan je speelstijl, als je graag niet in de frontline zit maar liever hit/hide speelt is het wel een hele fijne gun omdat je er veel damage in 1 keer mee doet.
Ik had trouwens een soortgelijke vraag over de PZ IV. Ik ga verder in de tree richting de Panther maar vroeg me af of ik nu beter eerst de beste turret/gun er op kan zetten of dat ik beter gelijk door kan stomen naar de VK3001. Die turret+gun kosten weliswaar iets van 12k exp, maar dan heb je wel gelijk een leuke tank die voor zijn tier mee kan. Met degene die er nu op staat kom ik niet eens door een T1 heavy/KV heen waar je toch regelmatig tegenover wordt gezet.
[Voor 4% gewijzigd door Gizzy op 16-05-2011 13:25]
Lijkt me een leuke om te doen jaDouble dutch clan filmpje, dit kunnen we beter jongens!
heb heel lang met de 100 mm gedaan en toch maar weer geswitched naar de 107 en gevoelsmatig vind ik hem prettiger omdat ik met de 100 toch redelijk wat misses had. Waarom mag joost weten.Over KV3, dan begin ik lekker met de 107mm, misschien later over naar de 122mm en mijn favo speelstijl shoot en hide.
Met HE valt er naar mijn idee niet zoveel te spammen. Je schiet er hooguit een paar procent van een T1 heavy van af en om nu 40-50 schoten nodig te hebben om iets neer te schieten vind ik niet echt leukGizzy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:24:
[...]
Hangt een beetje van je speelstijl af. Heb veel topic posts gelezen over de PZIV en de fugly turret met de 75l70. Voor mensen mensen wat een ontzettende verbetering, andere mensen vinden het leuk om als een dogfighter HE te spammen met de kortere 75 en andere turret. Dus de eerste vraag is speelstijl.
Volgens mij kun je die gun wel gebruiken op de VK3001, maar gebruik je de turret (5k exp geloof ik) wel alleen op de PZ IV. Ik ga hem iig aanhouden totdat ik hem elite heb (iig tot ik de VK3601 unlocked). Verder verwacht ik dat het een leuke credit-generator is dus waarschijnlijk blijft hij nog wel wat langer in mijn garage staan.Tweede vraag is, ga je pzIV aanhouden als je richting VK3001 gaat? Dan is de exp investering wel gerechtvaardigd. Derde keus is, kan je de gun gebruiken op je VK3001 en ga je die ook gebruiken? (Weet ik zo even niet uit mijn hoofd).
[removed]
Zodra de vervanging er is zal het een TD worden.patrickos85 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:36:
Wow.. Wat is de T30 eigenlijk een achtergestelde tanks qua stats. Alles is zwaar minder dan de IS-7 en Maus.
damage tot 3x zoveel is niet niets...patrickos85 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:36:
Wow.. Wat is de T30 eigenlijk een achtergestelde tanks qua stats. Alles is zwaar minder dan de IS-7 en Maus.
Oja, ik keek naar penetration en niet naar dmg doneskoozie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:39:
[...]
damage tot 3x zoveel is niet niets...
zoals ik het zo zie:
IS-7 = Snel
Maus = Buff
T30 = doet Auw
Meer penetration als TD?hexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Zodra de vervanging er is zal het een TD worden.
De vervanging heeft een gelijke armor, en een minder sterke gun...![]()
Sad because it's truerapture schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:43:
- Als ik een IS-7 zie: Oh shit, die vloog zo snel als mijn T-54 over de map. Dikke armor en schiet ook hard.
- Als ik een Maus zie: Dikke bunker die je zowel frontaal als langs de zijkanten als langs achteren moeilijk kan penetreren.
- Als ik een T30 zie: Free kill. Kom, kom, kom, whaam, groot deel van zijn hp eraf en nog een schot om het af te maken.
Mooi he die maus. Gister op de camping hadden de tegenstanders een maus. Onze gehele top van het team ging naar de heuvel. Bleven wat lagere over (t7 en lager). Ik had het al verwacht, maar de maus kwam het veld op rijden, toen hij bij ons aan de kant stond was hij nog steeds 100%. En iedereen was volop op de maus aan het schietenhexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:46:
[...]
Sad because it's true
Heerlijk om met een tier 7 een T34 of T30 tegen te komen.
Free kill, en heel veel xp/credits.
De damage is erg leuk hoor, maar op de IS-4/7 bounce je toch, dus heb je er niets aan.
Tegen een maus ben je er ook gewoon de lul mee.
(wat een prachtige dingen die maus tanks trouwens. elke keer jaloers als ik ze zie rijden)
En morgen met de patch wordt ie nog een stukje meer gebuffed. Hitbox fix en boost voor zijn gun.Donderpoes schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:08:
[...]
Mooi he die maus. Gister op de camping hadden de tegenstanders een maus. Onze gehele top van het team ging naar de heuvel. Bleven wat lagere over (t7 en lager). Ik had het al verwacht, maar de maus kwam het veld op rijden, toen hij bij ons aan de kant stond was hij nog steeds 100%. En iedereen was volop op de maus aan het schieten
"Oooh Jeroen!"
Gaat leuk worden danKaap schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:22:
[...]
En morgen met de patch wordt ie nog een stukje meer gebuffed. Hitbox fix en boost voor zijn gun.
Op USSR forums wordt er al geschreeuwd om nerfs
Kun jij russisch lezen? Dat is verrekte handig. Ik kom soms via via op het russische forum uit, maar dat red mijn hele kleine talenknobble niet meer.Kaap schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:22:
[...]
En morgen met de patch wordt ie nog een stukje meer gebuffed. Hitbox fix en boost voor zijn gun.
Op USSR forums wordt er al geschreeuwd om nerfs
Inderdaad, misschien toch maar even aan werken van de week. Van de week een keertje brainstormen met een paar mensen hexta?hexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:19:
YouTube: DoubleDutchClan World of Tanks Clan Parade
Double dutch clan filmpje, dit kunnen we beter jongens!
[Voor 16% gewijzigd door hexta op 16-05-2011 18:59]
Als je zorgt dat die ook in tier 7-8 battles terecht komt dan kun je die meenemen wanneer we samen met mijn Tiger spelenhexta schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:58:
Toch mn T29 verkocht.
Mooi, nu heb ik een Tier 9, met dezelfde gun als mijn Tier 7, en minder armor dan mijn tier 8.
Anoniem: 228929
[Voor 5% gewijzigd door rapture op 16-05-2011 19:46]
[Voor 15% gewijzigd door DutchFLC op 16-05-2011 19:51]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details