Ik ben ook weer niet zó precies, dus denk ik dat ik het zo doe dan.Cyleo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:17:
[...]
Dat ligt eraan hoe precies je bent, met het oog en wat tooltjes op internet (staan een aantal links in dit topic) kom je echt een heel eind. Beetje zonde om een apparaat van 100 euro te gebruiken op een monitor van 200 als je't mij vraagt
die: http://www.prad.de/new/mo...1h-teil16.html#LatenzzeitOlaf van der Spek schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:09:
[...]
Welke reviews? Wat is er mis met de testmethode van TFT Central?
De meetmethode van tftcentral zit net op een frame of er naast. Bij 60hz is dat al een gemiddelde afwijking van (1/60)/2 seconde -> 8 milliseconde. Dit verhelp je door meer samples te nemen, maar is nog steeds onnauwkeurig als je spreekt over milliseconden of tienden van milliseconden. De meetmethode van prad.de is nauwkeurig tot een tiende milliseconde en ze maten 0,0ms inputlag bovenop de 8,2ms reactietijd (LCD schakelsnelheid)
Ik heb het ook zo gedaan, en waarschijnlijk heb jij precies hetzelfde als ik: Je krijgt hem en dan wil je alles zo goed mogelijk hebben, gaat wat sites af, stelt alles in (waarschijnlijk allereerst het blauw omlaag) en vraagt je af in hoeverre het gecalibreerd is. Twee dagen later maak je je nergens meer druk om, vind je datie gewoon goed beeld geeft en ben je blij er geen 100 euro aan besteed te hebben.Ovindel schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:11:
[...]
Ik ben ook weer niet zó precies, dus denk ik dat ik het zo doe dan.
Wat ik trouwens wel handig vond is om er even een goed wit vel papier bij naast te houden, standaard is de monitor namelijk wat blauw (en als dat eenmaal verlaagd is wat groenig in mijn geval). Let vervolgens vooral op huidskleuren. Daarnaast kun je in windows nog wat calibreren (erg ruw, maar als je't een beetje goed doet wel een veel natuurlijker beeld). Als je dat eenmaal hebt gedaan weet ik vrij zeker dat je tevreden kan zijn met je beeld ;)/
Een wit vel papier kan volgens mij heel anders zijn dan een wit vel papier, maar ik begrijp wat je bedoelt.Cyleo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 03:56:
[...]
Ik heb het ook zo gedaan, en waarschijnlijk heb jij precies hetzelfde als ik: Je krijgt hem en dan wil je alles zo goed mogelijk hebben, gaat wat sites af, stelt alles in (waarschijnlijk allereerst het blauw omlaag) en vraagt je af in hoeverre het gecalibreerd is. Twee dagen later maak je je nergens meer druk om, vind je datie gewoon goed beeld geeft en ben je blij er geen 100 euro aan besteed te hebben.
Wat ik trouwens wel handig vond is om er even een goed wit vel papier bij naast te houden, standaard is de monitor namelijk wat blauw (en als dat eenmaal verlaagd is wat groenig in mijn geval). Let vervolgens vooral op huidskleuren. Daarnaast kun je in windows nog wat calibreren (erg ruw, maar als je't een beetje goed doet wel een veel natuurlijker beeld). Als je dat eenmaal hebt gedaan weet ik vrij zeker dat je tevreden kan zijn met je beeld ;)/
Op mijn andere Dell monitor met TN paneel merk ik ook dat de huidskleuren niet perfect zijn in de standaard stand, ik heb hem op "Media" gezet, maar ooit moet ik die monitor ook nog eens kalibreren. Wat bedoel je precies met in Windows kalibreren, die wizard in het menu Beeldscherm? Alleen instellen op de monitor zelf moet toch voldoende zijn? Volgens mij kan kalibreren zelfs ook nog via de videokaart driver.
Calibrate display color in het engels, het is vooral je gamma waardes, niet zozeer de kleur die je dan aanpast. Heb het idee dat het voor mij iets prettiger aandoet, weet niet of het ook betere kleuren zijn maar uiteindelijk ben ik degene die er naar kijktOvindel schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:14:
[...]
Een wit vel papier kan volgens mij heel anders zijn dan een wit vel papier, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Op mijn andere Dell monitor met TN paneel merk ik ook dat de huidskleuren niet perfect zijn in de standaard stand, ik heb hem op "Media" gezet, maar ooit moet ik die monitor ook nog eens kalibreren. Wat bedoel je precies met in Windows kalibreren, die wizard in het menu Beeldscherm? Alleen instellen op de monitor zelf moet toch voldoende zijn? Volgens mij kan kalibreren zelfs ook nog via de videokaart driver.
Ik heb langere tijd ook de windows color calibration gebruikt met name voor gamma (van kleuren bleef ik af vanwege verkleuring in donkere tinten). Alhoewel de gamma beter leek (o.a. bekeken met http://www.lagom.nl/lcd-test/gamma_calibration.php), viel het me in films op dat donkere grijstinten te licht waren en het dus leek alsof daar een waas over zat.
Iets geavanceerder is Display Calibration Wizard (http://www.hex2bit.com/products/product_mcw.asp), maar ik heb het uiteindelijk toch gehouden bij aanpassingen via de monitor zelf (custom RGB). Dit leverde bij mij betere zwart en donkergrijs tinten.
Let dus even goed op wat het effect van de 'calibratie' is. Op het oog is dit namelijk moeilijk goed te krijgen.
Iets geavanceerder is Display Calibration Wizard (http://www.hex2bit.com/products/product_mcw.asp), maar ik heb het uiteindelijk toch gehouden bij aanpassingen via de monitor zelf (custom RGB). Dit leverde bij mij betere zwart en donkergrijs tinten.
Let dus even goed op wat het effect van de 'calibratie' is. Op het oog is dit namelijk moeilijk goed te krijgen.
[ Voor 28% gewijzigd door Propheticus op 15-10-2011 16:37 ]
Zelf nu een paar dagen de U2312HM in bezit. Prachtig schermpje en erg tevreden. Heb het scherm niet 1 op 1 met een ander IPS-scherm kunnen vergelijken, maar qua bouwkwaliteit iig stukken beter dan de wat goedkopere IPS schermpjes die ik in de computerzaak zag staan.
Vergeleken met m'n laptopschermen een wereld van verschil, al valt me ook op hoe gemakkelijk je ogen voor de gek gehouden worden. In het begin leek het scherm erg warm, maar nu lijkt het scherm van mijn laptop weer koud als ik daar naar kijk.
Omdat ik ook met foto/video/design-dingen bezig ben en simpelweg geen idee heb in hoeverre de kleuren nou afwijken heb ik maar een Spyder 3 Express calibratieding aangeschaft die ik morgen binnen krijg. De prijs van 80 euro is relatief veel vergeleken met een monitor van 200, maar aan de andere kant heb je er ook niks aan als je 80 euro meer uit zou geven aan een monitor en vervolgens nog steeds met hetzelfde probleem zit van een ongecalibreerde monitor.
Zal in ieder geval mijn bevindingen hier plaatsen en kijken in hoeverre het afwijkt van de standaard instellingen. Ik hoop zelf dat het goed te zien is, anders heb ik voor lul 80 euro uitgegeven
.
Heb nog geen dode pixel gezien trouwens. Ga geen testjes draaien, want mocht ik er wel eentje vinden, dan blijf ik me daar voortaan eindeloos lang aan storen.
Vergeleken met m'n laptopschermen een wereld van verschil, al valt me ook op hoe gemakkelijk je ogen voor de gek gehouden worden. In het begin leek het scherm erg warm, maar nu lijkt het scherm van mijn laptop weer koud als ik daar naar kijk.
Omdat ik ook met foto/video/design-dingen bezig ben en simpelweg geen idee heb in hoeverre de kleuren nou afwijken heb ik maar een Spyder 3 Express calibratieding aangeschaft die ik morgen binnen krijg. De prijs van 80 euro is relatief veel vergeleken met een monitor van 200, maar aan de andere kant heb je er ook niks aan als je 80 euro meer uit zou geven aan een monitor en vervolgens nog steeds met hetzelfde probleem zit van een ongecalibreerde monitor.
Zal in ieder geval mijn bevindingen hier plaatsen en kijken in hoeverre het afwijkt van de standaard instellingen. Ik hoop zelf dat het goed te zien is, anders heb ik voor lul 80 euro uitgegeven
Heb nog geen dode pixel gezien trouwens. Ga geen testjes draaien, want mocht ik er wel eentje vinden, dan blijf ik me daar voortaan eindeloos lang aan storen.
[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 18-10-2011 02:31 ]
Zou je er een foto van kunnen maken zodat wij "relatief" het verschil kunnen zien, ben wel benieuwdBarôZZa schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 02:26:
Zelf nu een paar dagen de U2312HM in bezit. Prachtig schermpje en erg tevreden. Heb het scherm niet 1 op 1 met een ander IPS-scherm kunnen vergelijken, maar qua bouwkwaliteit iig stukken beter dan de wat goedkopere IPS schermpjes die ik in de computerzaak zag staan.
Zal in ieder geval mijn bevindingen hier plaatsen en kijken in hoeverre het afwijkt van de standaard instellingen. Ik hoop zelf dat het goed te zien is, anders heb ik voor lul 80 euro uitgegeven.
Let niet op de scherpte, vanuit de hand geschoten op f1.8 en ISO 320(wilde deze zo laag mogelijk houden), dus een klein beetje vaag, maar gaat om de kleuren.

Onderste is gecalibreerd. Iets roder dan de andere. Absoluut te zien, maar als je geen grafische meuk doet niet erg belangrijk.
Onderste is gecalibreerd. Iets roder dan de andere. Absoluut te zien, maar als je geen grafische meuk doet niet erg belangrijk.
Voor zover ik het kan zien is het vooral veel mooier zwart (zo op de foto). Maar merk je er in het dagelijks gebruik wat van?BarôZZa schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:25:
Let niet op de scherpte, vanuit de hand geschoten op f1.8 en ISO 320(wilde deze zo laag mogelijk houden), dus een klein beetje vaag, maar gaat om de kleuren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is nog geen uurtje geleden voor het eerst gecalibreerd
Het is er simpelweg voor dat ik zeker weet dat de kleuren op mijn scherm kloppen. Of het mooier is maakt me niet zoveel uit, het is alleen lelijk als je iets laat drukken en de kleuren verschillen enorm.

Het is er simpelweg voor dat ik zeker weet dat de kleuren op mijn scherm kloppen. Of het mooier is maakt me niet zoveel uit, het is alleen lelijk als je iets laat drukken en de kleuren verschillen enorm.
Ik wil je absoluut niet voor je schenen schoppen, maar je weet hopelijk dat die Spyder Express ook niet extreem goed kalibreert (wellicht nog slechter in sommige gevallen dan de oorspronkelijke fabriekskalibratie)?BarôZZa schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:13:
Hij is nog geen uurtje geleden voor het eerst gekalibreerd![]()

Hier zo'n topic over allerlei kalibratietools. De nieuwe i1Displays, zijn als het goed is een stuk beter. Zeker weten dat de kleuren kloppen doe je dan nog steeds niet met een apparaatje van omstreeks 200 euro. Eigenlijk zou je je printer dan ook nog moeten kalibreren
[ Voor 9% gewijzigd door Aardwolf op 18-10-2011 15:07 ]
Ik vind de onderste er wel een stukje natuurlijker uitzien, de bovenste lijkt me iets te groen. De onderste neigt, zoals het op mijn beeldscherm weergegeven wordt*, een klein beetje naar paars (te weinig groen).
*Echt objectief beoordelen via foto's kunnen we het ook niet, omdat onze beeldschermen natuurlijk ook afwijken van 1:1 perfecte weergave.
*Echt objectief beoordelen via foto's kunnen we het ook niet, omdat onze beeldschermen natuurlijk ook afwijken van 1:1 perfecte weergave.
Ik print niks uit, maar laat het afdrukken. Die lui mogen daar de calibratie regelenmarcel87 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:53:
[...]
Ik wil je absoluut niet voor je schenen schoppen, maar je weet hopelijk dat die Spyder Express ook niet extreem goed kalibreert (wellicht nog slechter in sommige gevallen dan de oorspronkelijke fabriekskalibratie)?![]()
Hier zo'n topic over allerlei kalibratietools. De nieuwe i1Displays, zijn als het goed is een stuk beter. Zeker weten dat de kleuren kloppen doe je dan nog steeds niet met een apparaatje van omstreeks 200 euro. Eigenlijk zou je je printer dan ook nog moeten kalibreren.
Dat een apparaat die twee keer zoveel kost het wat beter doet geloof ik meteen, maar dat heb ik er niet voor over. Ik ga er vanuit dat de Spyder de monitor iig een flinke schop de goede richting op geeft en vond 80 euro al aardig aan de prijs om de kleurtjes af te stellen van een monitor van 200 euro.
Ja oké, begrijpelijk dan inderdaad. Maar goed je zei: "Het is er simpelweg voor dat ik zeker weet dat de kleuren op mijn scherm kloppen.". Ik doelde erop dat je het nooit zeker weet, ook niet met een wat duurdere van pak en weg 200 euro, niets meer niets minder. Ik begrijp je standpunt overigens wel, het zou wat zijn als je een kalibratieset koopt van 600 euro voor een scherm van 200 euro
.
Ik heb zojuist het onderstaande bericht verkeerd geplaatst ontdekte ik. Dit is de plek waar hij behoort te staan denk ik dus bij deze:
Okee, ik heb een beetje een vreemd probleem:
Ik heb mij best wel georiënteerd op beeldschermen van Dell. Ik twijfelde erg tussen een 24 inch en 23 inch kwa grootte van het scherm. Uiteindelijk, in verband met het kijken naar films op de pc, heb ik voor de 23 inch gekozen, dus de u2311h. Deze heb ik rond half tien vanavond besteld.
All set, zou je zeggen.
Maar ik ging wat youtube filmpjes kijken, om mijn aanstaande scherm te bewonderen. Ineens leek de 23 inch mij te klein, met name voor het kijken van films dus (in de fimpjes leek de 23inch erg klein op de bureau's van de mensen). Voorheen zat ik aan mijn bureau om een film te kijken, tegenwoordig zit ik op een luie stoel, 3 meter verderop. Ook kijk ik vaak naar uitzending gemist, verder wil ik het scherm gaan gebruiken voor een sport dvd die ik heb gekocht (die ik elke dag ga kijken).
Ik dacht: als ik het scherm zoveel ga gebruiken, dan moet ik misschien ook maar een groter formaat nemen. Toen ben ik mij acuut gaan oriënteren op de u2711. Voor het kijken van films lijkt dit scherm perfect te zijn, maar voor het algemene computer gebruik schijnt het niet zo prettig te zijn.
Mijn vraag: wat te kiezen? Probleem: ik heb de u2311h al besteld, dus als ik deze wil afzeggen dan moet ik morgenochtend bellen.
Of zouden jullie adviseren: laat dat scherm maar komen en als het niet bevalt dan voor de 27 inch gaan?
Ter info: ik ben geen gamer, ik doe alleen internetten en Word op de computer. Op dit moment heb ik een 20 inch scherm (van iiyama in 2006 gekocht).
Bedankt alvast en ik heb op snelle reacties (zodat ik eventueel de 23 inch kan afzeggen)
Okee, ik heb een beetje een vreemd probleem:
Ik heb mij best wel georiënteerd op beeldschermen van Dell. Ik twijfelde erg tussen een 24 inch en 23 inch kwa grootte van het scherm. Uiteindelijk, in verband met het kijken naar films op de pc, heb ik voor de 23 inch gekozen, dus de u2311h. Deze heb ik rond half tien vanavond besteld.
All set, zou je zeggen.
Maar ik ging wat youtube filmpjes kijken, om mijn aanstaande scherm te bewonderen. Ineens leek de 23 inch mij te klein, met name voor het kijken van films dus (in de fimpjes leek de 23inch erg klein op de bureau's van de mensen). Voorheen zat ik aan mijn bureau om een film te kijken, tegenwoordig zit ik op een luie stoel, 3 meter verderop. Ook kijk ik vaak naar uitzending gemist, verder wil ik het scherm gaan gebruiken voor een sport dvd die ik heb gekocht (die ik elke dag ga kijken).
Ik dacht: als ik het scherm zoveel ga gebruiken, dan moet ik misschien ook maar een groter formaat nemen. Toen ben ik mij acuut gaan oriënteren op de u2711. Voor het kijken van films lijkt dit scherm perfect te zijn, maar voor het algemene computer gebruik schijnt het niet zo prettig te zijn.
Mijn vraag: wat te kiezen? Probleem: ik heb de u2311h al besteld, dus als ik deze wil afzeggen dan moet ik morgenochtend bellen.
Of zouden jullie adviseren: laat dat scherm maar komen en als het niet bevalt dan voor de 27 inch gaan?
Ter info: ik ben geen gamer, ik doe alleen internetten en Word op de computer. Op dit moment heb ik een 20 inch scherm (van iiyama in 2006 gekocht).
Bedankt alvast en ik heb op snelle reacties (zodat ik eventueel de 23 inch kan afzeggen)
Budget maakt niet uit? de 2711 is bijna twee keer zo duur...boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:50:
En waarom is de 2711 voor 'algemeen computer gebruik' niet zo prettig?
Ik begrijp dat dit voor jou de twijfel uitmaakt, maar ik snap niet waarop deze twijfel is gebaseerd. Heb je het op een review gelezen? of is het gewoon een troll post die je ergens tegenkwam? De meeste mensen willen de 2711 vanwege grote formaat (grote 'desktop resolutie') en de kleurechtheid. Ik kan behalve het formaat niet goed uitmaken waarom je juist de dell wilt en niet een goedkoper (tn-panel) alternatief.
Het advies van mijn kant is simpel, als je het je kan permitteren koop de 2711, je zult er geen moment spijt van hebben, ook niet bij algemeen computer gebruik.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Aubergine schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:57:
Wil hem via Informatique kopen, maar dan is de pixelgarantie los weer 30 euro
Kortom, Dell geeft zelf gewoon een 0-pixel defect garantie op de UltraSharp serie?KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:58:
[...]
Wat ik bedoel is dat Dell gewoon op de schermen zelf de fabrieksgarantie geeft, zonder deze los bij te kopen...
Dus waar je het scherm ook besteld, het is niet nodig om die garantie erbij aan te schaffen?
[ Voor 4% gewijzigd door Gast1981 op 19-10-2011 13:43 ]
@rockhopper: ik heb het ergens gelezen ja, dat bij de 27inch het minder prettig is om bijvoorbeeld een youtube filmpje te kijken enz.
Maar ik kan de 27 inch toch niet echt veroorloven op dit moment. Daarom denk ik nu richting 2410.
Een ips paneel zou ik willen vanwege de betere kwaliteit van het scherm; scherpere contrasten enz.
Iemand opperde dat ik ook eens na zou moeten denken over een tv. En dat ik dan op de tv ga computeren. Ik heb mij hierin nog niet zo goed verdiept.
Maar ik kan de 27 inch toch niet echt veroorloven op dit moment. Daarom denk ik nu richting 2410.
Een ips paneel zou ik willen vanwege de betere kwaliteit van het scherm; scherpere contrasten enz.
Iemand opperde dat ik ook eens na zou moeten denken over een tv. En dat ik dan op de tv ga computeren. Ik heb mij hierin nog niet zo goed verdiept.
Een monitor is niet te vergelijken met een tv voor PC gebruik wat de verkoper je ook aansmeert een monitor van een vergelijkend merk(dus geen samsung tv met een 3e rangs monitor vergelijken)boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:51:
@rockhopper: ik heb het ergens gelezen ja, dat bij de 27inch het minder prettig is om bijvoorbeeld een youtube filmpje te kijken enz.
Een monitor zal altijd een beter beeld geven voor gebruik op de PC dit komt voornamelijk door de DPI (aantal pixels per cm² in het nederlands)
Een klein voorbeeldje, een 45" tv met 1080p heeft vele male minder DPI dan een 21.5" met 1080p, de 21.5 zal dus een veel scherper beeld geven.
Sta op het punt om een U2711 aan te schaffen maar het enige wat me nu nog een beetje tegenhoud zijn de wisselende verhalen over de inputlag en ghosting, ik wil er toch wel mee gaan gamen(niet 5uur per dag ofzoiets maar wel regelmatig) en dan is dat natuurlijk irritant.
Dus is mijn vraag hoe ervaren mensen de lag of ghosting van de 2711 tijdens games en actiefilms, als zijne storend-aanwezig maar niet storend of niet merkbaar?
if (!coffee) {
Work = false; }
Of nog belangrijker, hoeveel merk je daarvan tijdens Battlefield 3? Eigenlijk de belangrijkste reden van aanschaf voor mij
Iemand ervaring met de beta icm de U2711?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
@naaistab: dus jij zou aanraden: koop een aparte monitor voor je computer en een aparte tv?
Gebruik in ieder geval geen TV als monitor. Een monitor als TV gebruiken is wel ok.boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:14:
@naaistab: dus jij zou aanraden: koop een aparte monitor voor je computer en een aparte tv?
@boy4forums: je hebt dat ding toch al besteldl, dus je kan toch gewoon kijken of het wat is?
En daarnaast heb je nog winkels enzo. Zo lastig is het aanschaffen van een schermpje toch niet?
En daarnaast heb je nog winkels enzo. Zo lastig is het aanschaffen van een schermpje toch niet?
Mensen: allemaal bedankt voor het meedenken! Het wordt voorlopig toch de U2311H....
Verwijderd
Dit inderdaadOlaf van der Spek schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:56:
Gebruik in ieder geval geen TV als monitor. Een monitor als TV gebruiken is wel ok.
Same hereEvaluationCopy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:04:
Of nog belangrijker, hoeveel merk je daarvan tijdens Battlefield 3? Eigenlijk de belangrijkste reden van aanschaf voor mijIemand ervaring met de beta icm de U2711?
De U2711 zou 1ms langzamer zijn als mn huidige scherm en bij dit scherm merk ik niks van ghosting of lag.
Als je af en toe tv kijkt kun je je monitor als tv gebruiken als je vaker achter de tv hangt zou ik toch 2 schermen nemen.boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:14:
Zoals hierboven ook al gezegd is gaat tv kijken op een monitor beter dan een tv als monitor gebruiken.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik ben aan het kijken naar de U2412M. Wil deze heel af en toe voor m'n PS3 gebruiken door middel van een HDMI->DVI kabel. Wat gebeurt er met het beeld op de monitor? De ps3 stuurt natuurlijk HD uit, maar het scherm heeft een hogere resolutie. Komen er dan zwarte balken of wordt het uitgerekt? Of kan ik beter voor een 1080p scherm gaan (U2312HM?).
Kun je zelf instellen.Brammel schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:47:
De ps3 stuurt natuurlijk HD uit, maar het scherm heeft een hogere resolutie. Komen er dan zwarte balken of wordt het uitgerekt?
Hoe zit het eigenlijk met gamen op deze monitoren, ik heb namelijk al eens op een Samsung 2333T (ofzo iets)
gegamed en die had ook 8ms dus ik vroeg me af hoe het zit met ghosting?
gegamed en die had ook 8ms dus ik vroeg me af hoe het zit met ghosting?
Ghosting bij die dell ultrasharp is allemaal bullshit,heb er nog nooit iets van gemerkt en dit is men 2de ultrasharp!
@BarôZZa
Ik heb nu 2 dagen een U2312HM en ik vraag me af welke settings jij je schermen hebt? Zelf heb ik het op R100 G95 B100 en het ziet er allemaal aardig goed uit.
Ben overigens zeer te spreken over mijn scherm, nadat de helderheid van me Philips 220E tn panel echt tergend slecht werd leek het me wel tijd voor een nieuw scherm. Ik ben vooral voor een IPS scherm gegaan omdat ik het lezen op me iPad zo rustig en helder(kwam er pas laatst achter dat de helderheid van schermen afnemen) is en daarbij komt dat IPS schermen qua prijs niet zo ver meer verschillen van TN monitoren.
Ik heb nu 2 dagen een U2312HM en ik vraag me af welke settings jij je schermen hebt? Zelf heb ik het op R100 G95 B100 en het ziet er allemaal aardig goed uit.
Ben overigens zeer te spreken over mijn scherm, nadat de helderheid van me Philips 220E tn panel echt tergend slecht werd leek het me wel tijd voor een nieuw scherm. Ik ben vooral voor een IPS scherm gegaan omdat ik het lezen op me iPad zo rustig en helder(kwam er pas laatst achter dat de helderheid van schermen afnemen) is en daarbij komt dat IPS schermen qua prijs niet zo ver meer verschillen van TN monitoren.
Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com
Hier ook net de U2312HM binnen en aangesloten. Prachtig vol kleurrijk beeld, zeer mooi.
Helaas wel wat opvallends. De originele Dell tape om de doos was overplakt met normaal plakband, de doos leek dus al eens eerder geopend te zijn geweest. Eenmaal aangesloten zie ik wel wat vreemde pixels. Ze zijn niet dood, want ze lichten wel op lijkt het, maar niet volledig. Heb er al een handjevol kunnen tellen... uiteraard geen pixelgarantie genomen (tja..). Nu twijfels... gaan zeuren en hopen dat ze hem willen omruilen, of accepteren dat er wat puntjes op het scherm zitten. Echt opvallend is het namelijk niet. Echter wel zonde van een nieuw scherm.
Ik slaap er nog effe een nachtje over.
edit: Ik krijg het scherm ook niet mooi waterpas.. de linkerkant staan een halve cm hoger dan de rechterkant. En het kantelen gaat juist rechtsom, dus ik krijg hem met geen mogelijkheid 100% recht. Dat i.c.m. meer dan 5 half dode pixels zou toch zelfs zonder pixelgarantie genoeg redenen moeten zijn het scherm om te laten ruilen? (gekocht bij een webshop, dus sowieso 7 dagen wettelijke retourmogelijkheid volgens mij)
Helaas wel wat opvallends. De originele Dell tape om de doos was overplakt met normaal plakband, de doos leek dus al eens eerder geopend te zijn geweest. Eenmaal aangesloten zie ik wel wat vreemde pixels. Ze zijn niet dood, want ze lichten wel op lijkt het, maar niet volledig. Heb er al een handjevol kunnen tellen... uiteraard geen pixelgarantie genomen (tja..). Nu twijfels... gaan zeuren en hopen dat ze hem willen omruilen, of accepteren dat er wat puntjes op het scherm zitten. Echt opvallend is het namelijk niet. Echter wel zonde van een nieuw scherm.
Ik slaap er nog effe een nachtje over.
edit: Ik krijg het scherm ook niet mooi waterpas.. de linkerkant staan een halve cm hoger dan de rechterkant. En het kantelen gaat juist rechtsom, dus ik krijg hem met geen mogelijkheid 100% recht. Dat i.c.m. meer dan 5 half dode pixels zou toch zelfs zonder pixelgarantie genoeg redenen moeten zijn het scherm om te laten ruilen? (gekocht bij een webshop, dus sowieso 7 dagen wettelijke retourmogelijkheid volgens mij)
[ Voor 23% gewijzigd door Gast1981 op 21-10-2011 20:45 . Reden: aanvulling ]
Al vind je de kleur van de onderkant van de poot lelijk, dan mag je hem nog ruilen. Wettelijk verplichting voor de (online) verkoper. Doen dus, waarom genoegen nemen met een product dat niet voldoet??
[ Voor 20% gewijzigd door EvaluationCopy op 21-10-2011 20:57 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Weet iemand welke monitor van Dell de nummers 1-2-3-4-5 op de voorkant heeft? Is een 24" 1920x1200 monitor. Heb ze op het werk staan maar kan ze niet vinden. Vind het op zich wel een mooi ding maar geen idee waar te koop en of wat voor paneel.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Als je je monitor wil calibreren dan moet je de kleurtemperatuur van je monitor op 6500K zetten.Swoooon schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:28:
@BarôZZa
De rest van de aanpassingen regelde de Spyder voor me en dat was nog wel een merkbaar verschil (al zou ik de precieze aanpassingen kunnen overnemen: elke monitor is verschillend en dat kalibreren moet om de zoveel tijd gedaan worden).
Mocht je tevreden zijn met de kleuren en niet al te serieus bezig zijn met grafische dingen, dan kan je prima met je schermpje leven.
Verwijderd
Ik zou trouwens niet weten wat een aan te raden interval is voor LCD, ik weet wel dat die aanzienlijk lager ligt dan bij CRT.BarôZZa schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 02:31:
elke monitor is verschillend en dat kalibreren moet om de zoveel tijd gedaan worden).
Ik geloof dat ze minstens elke maand aanraden, maar dat is dan een snelle calibratie. Zal wel een persoonlijke voorkeur zijn die afhangt van hoe belangrijk het voor je is en hoeveel uur het scherm aanstaat. Sommige mensen doen het elke week.
Ik ken fotografen die het iedere dag meerdere malen doen vanwege de omgevings kleurtemp. Als het in je werkhok middag is kan de kleur veel anders zijn dan in de avond, of met kunstmatige verlichting aan.BarôZZa schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:28:
Ik geloof dat ze minstens elke maand aanraden, maar dat is dan een snelle calibratie. Zal wel een persoonlijke voorkeur zijn die afhangt van hoe belangrijk het voor je is en hoeveel uur het scherm aanstaat. Sommige mensen doen het elke week.
Making an ass of myself since the 70's
Als het goed is kan je de voet eraf halen en bij de bevestiging van de voet in de achterkant van de monitor zitten als het goed is wat schroeven. Hier kan je waarschijnlijk nog wel wat verstellen.Gast1981 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:32:
Met die pixels weet ik niet hoe erg het is, maar als je er nu al over twijfel zou ik hem proberen te ruilen, voordat die kans voorbij is en je daar ontevreden met je dure scherm zit. Volgens mij kan je inderdaad binnen 7 dagen retour sturen, dus even denken daarover is misschien niet verkeerd, maar vooral niet te lang wachten.
EvaluationCopy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:57:
Al vind je de kleur van de onderkant van de poot lelijk, dan mag je hem nog ruilen. Wettelijk verplichting voor de (online) verkoper. Doen dus, waarom genoegen nemen met een product dat niet voldoet??
Groot gelijk eigenlijk, ik ga er werk van maken.marcel87 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:23:
[...]
Als het goed is kan je de voet eraf halen en bij de bevestiging van de voet in de achterkant van de monitor zitten als het goed is wat schroeven. Hier kan je waarschijnlijk nog wel wat verstellen.
Met die pixels weet ik niet hoe erg het is, maar als je er nu al over twijfel zou ik hem proberen te ruilen, voordat die kans voorbij is en je daar ontevreden met je dure scherm zit. Volgens mij kan je inderdaad binnen 7 dagen retour sturen, dus even denken daarover is misschien niet verkeerd, maar vooral niet te lang wachten.
Wat me tegenhield was het verhaal van; recht hebben is 1, maar je recht halen is een tweede.
Inmiddels bericht naar de shop gestuurd inc RMA aanvraag. Eens zien wat de reactie wordt..
Bedankt voor de tip van de bevestiging. Mocht het bij een eventueel vervangend scherm ook voorkomen, dan probeer ik het daarmee te fixen.
[ Voor 42% gewijzigd door Gast1981 op 22-10-2011 14:08 ]
Goed zo. Ik ga binnenkort de U2711 halen bij Komplett. Ik heb daar al eerder schermen gekocht en daar zeiden ze altijd bij: 'pixelgarantie?? Wat een onzin, als er ook maar één pixel niet goed is stuur je hem gewoon terug en krijg je een nieuwe.' En zo hoort het ook natuurlijk. Volgens de wet althans.
Verwijderd
Ik sta op het punt om de U2711 te gaan aanschaffen, maar twijfel toch weer na reviews en ervaringen gelezen te hebben over natuurlijk die anti-glare coating. Is het echt zo storend? Ik werk veel (zo niet de hele tijd) met een witte achtergrond (ontwikkelomgeving, desigen en browsen);. Voor films en games ga ik hem niet totaal niet gebruiken.
Nee, ik merk er niks van.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:31:
Ik sta op het punt om de U2711 te gaan aanschaffen, maar twijfel toch weer na reviews en ervaringen gelezen te hebben over natuurlijk die anti-glare coating. Is het echt zo storend?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Heb er ook helemaal geen last van, perfect! scherm.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
U2410 hier, zelfde coating, geen probleem. werk er de hele dag op. Ik snap wel wat mensen bedoelen, maar het is absoluut niet storend.
[ Voor 34% gewijzigd door Menesis op 23-10-2011 21:59 ]
Mixed Reality dev
Ik heb dat op mijn dell ultrasharp scherm 2407wfp hc type is S-PVA paneel ook veel beter dan tn panelen.NoxiuZ schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:18:
Weet iemand welke monitor van Dell de nummers 1-2-3-4-5 op de voorkant heeft? Is een 24" 1920x1200 monitor. Heb ze op het werk staan maar kan ze niet vinden. Vind het op zich wel een mooi ding maar geen idee waar te koop en of wat voor paneel.
Is een samsung s-pva paneel om correct te zijn.Ik heb het 2dehands gekocht voor 190€ Jaartje geleden.
Edit:deze vind ik mooiste schermen ze gemaakt hebben,maar je kan ze niet meer nieuw kopen btw.
[ Voor 7% gewijzigd door elsympatico op 23-10-2011 23:06 ]
Personelijk, toen ik zelf de U2711 in handen kreeg, moest ik inderdaad wennen aan de anti-glare coating. Na een aantal dagen, ben ik eraan gewend en vond het helemaal niet meer storend.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:31:
Ik sta op het punt om de U2711 te gaan aanschaffen, maar twijfel toch weer na reviews en ervaringen gelezen te hebben over natuurlijk die anti-glare coating. Is het echt zo storend? Ik werk veel (zo niet de hele tijd) met een witte achtergrond (ontwikkelomgeving, desigen en browsen);. Voor films en games ga ik hem niet totaal niet gebruiken.
Ik heb nu nog een IPS scherm ernaast, zonder anti-glare coating, en nu merk je toch wel dat anti-glare coating een beetje stoort. Vind het nog steeds een pracht van een scherm hoor, maar ik kan begrijpen dat je als je anti-glare gevoelig ben, dat dit niet het scherm voor je is.
Is dit wel zo bij de U2412M? Zie op tftcentral dat de aspect ratio opties zijn:
- Wide 16:10
- 4:3
- 5:4
Verwijderd
En daar staat ie dan!!
Eerste reactie: erg blij mee! De Anti-glare coating vind ik (zoals verwacht) niet mooi (bij een witte achtergrond), maar het irriteert niet en ik denk dat het snel went. En ik ga hem nog wat beter calibreren.
Hij staat in ieder geval superstrak op een zwart bureau en draadloos tb + muis.
Prima combi met de XPS 15
Eerste reactie: erg blij mee! De Anti-glare coating vind ik (zoals verwacht) niet mooi (bij een witte achtergrond), maar het irriteert niet en ik denk dat het snel went. En ik ga hem nog wat beter calibreren.
Je kun de anti-glare er ook afhalen maar dat is een gedoe en ik denk dat je garantie dan ook wel verloopt.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:56:
En daar staat ie dan!!
http://beta.ivc.no/wiki/i...emoving_anti-glare_filter
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Ik heb erg veel interesse in deze monitor, maar ik heb toch nog een twijfel hier en daar. Ik wil het ook veel voor games gebruiken en ik lees steeds dat er mogelijk wat input delay is. Ook zou ik mijn PS3 er op willen aansluiten waar ik voornamelijk vechtspellen als Marvel vs Capcom op speel.
Dit is een heel kleurrijk en snel spel. Zou dit problemen opleven met ghosting en dergelijke? Ook moet het scherm snel kunnen reageren op al mijn inputs als ik speel. Juist bij dit genre is dit erg belangrijk. Hoe ziet het beeld van de PS3 er eigenlijk uit op een monitor met een resolutie van 2560x1440?
Verder lees ik ook steeds klachten over de anti-glare. Is dit erg storend of valt het allemaal reuze mee? Ik vraag mij dit vooral af doordat ik ook steeds lees hoe mooi dit scherm wel niet is...
Ik heb er verder vrij weinig verstand van, dus ik zou graag wat informatie hierover willen hebben voordat ik die bijna 600 euro hier aan besteed!
Alvast erg bedankt!
Dit is een heel kleurrijk en snel spel. Zou dit problemen opleven met ghosting en dergelijke? Ook moet het scherm snel kunnen reageren op al mijn inputs als ik speel. Juist bij dit genre is dit erg belangrijk. Hoe ziet het beeld van de PS3 er eigenlijk uit op een monitor met een resolutie van 2560x1440?
Verder lees ik ook steeds klachten over de anti-glare. Is dit erg storend of valt het allemaal reuze mee? Ik vraag mij dit vooral af doordat ik ook steeds lees hoe mooi dit scherm wel niet is...
Ik heb er verder vrij weinig verstand van, dus ik zou graag wat informatie hierover willen hebben voordat ik die bijna 600 euro hier aan besteed!
De monitor schaalt 2560x1440 naar beneden tot 1920x1080 dus er wordt niks uit gerekt of iets dergelijks.
Hoe dit eruit zit weet ik niet hier kan ik niks over vinden, als mede PS3 eigenaar ben ik hier ook benieuwd naar.
Anti-glare is meer wennen denk ik, persoonlijk heb ik liever dat dan een spiegelend scherm als er 1 straal licht op schijnt dat je geen fluit meer ziet. Al is voor thuisgebruik het niet echt een pré zon coating had het graag als optie gezien.
Hoe dit eruit zit weet ik niet hier kan ik niks over vinden, als mede PS3 eigenaar ben ik hier ook benieuwd naar.
Anti-glare is meer wennen denk ik, persoonlijk heb ik liever dat dan een spiegelend scherm als er 1 straal licht op schijnt dat je geen fluit meer ziet. Al is voor thuisgebruik het niet echt een pré zon coating had het graag als optie gezien.
if (!coffee) {
Work = false; }
De input is 1280 x 720 of 1920 x 1080. Er wordt dus wel degelijk uitgerekt.naaitsab schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:22:
De monitor schaalt 2560x1440 naar beneden tot 1920x1080 dus er wordt niks uit gerekt of iets dergelijks.
Volgens mij redeneer je verkeerd omnaaitsab schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:22:
The devil is in the details.
Het beeld ziet er op een ps3, misschien wel verbazingwekkend, goed uit. Je zou het niet verwachten door de uitgesmeerde resolutie, maar op de u2711 ziet het beeld er om de een of andere reden op 1080p beter uit dan op 720p (wat gewoon 2:1 is en dus goed zou moeten zijn). Ghosting heb ik geen last van.
Input lag merk ik hier ook niet, niet belemmerend althans, alhoewel ik dit alleen getest heb met battlefield en starcraft. Wellicht dat je er met idd een wat kritischer spel qua reactie wat meer last van hebt.
De anti-glare is ook iets vreemds wat mij betreft. Je ziet het absoluut, het wordt omschreven als korrelig en dat is aardig accuraat. Bij egale vlakken valt het eigenlijk direct op, of eigenlijk, als je er vanaf weet is het te zien. Storend en/of opvallend is het namelijk absoluut niet, al helemaal niet bij bewegend beeld. Kleuren zijn schijnbaar ook iets fletser (?, volgens het internet that is), maar je hebt het hier over dingen die echt alleen te zien zijn als je het scherm naast een ander willekeurig scherm zet.
Nu dan een vraag van mijn kant, ik heb met aansluitingen op hdmi last van het feit dat het beeld niet op zwart gaat zodra bijv. de pc of ps3 op standby/uit gaat. Zodra de input 'uit' gaat krijg ik een 'no source' scherm. Hoort dit? Ik heb er niet echt last van omdat ik 'm maar af en toe op hdmi gebruik, maar echt handig is het in ieder geval niet.
Input lag merk ik hier ook niet, niet belemmerend althans, alhoewel ik dit alleen getest heb met battlefield en starcraft. Wellicht dat je er met idd een wat kritischer spel qua reactie wat meer last van hebt.
De anti-glare is ook iets vreemds wat mij betreft. Je ziet het absoluut, het wordt omschreven als korrelig en dat is aardig accuraat. Bij egale vlakken valt het eigenlijk direct op, of eigenlijk, als je er vanaf weet is het te zien. Storend en/of opvallend is het namelijk absoluut niet, al helemaal niet bij bewegend beeld. Kleuren zijn schijnbaar ook iets fletser (?, volgens het internet that is), maar je hebt het hier over dingen die echt alleen te zien zijn als je het scherm naast een ander willekeurig scherm zet.
Nu dan een vraag van mijn kant, ik heb met aansluitingen op hdmi last van het feit dat het beeld niet op zwart gaat zodra bijv. de pc of ps3 op standby/uit gaat. Zodra de input 'uit' gaat krijg ik een 'no source' scherm. Hoort dit? Ik heb er niet echt last van omdat ik 'm maar af en toe op hdmi gebruik, maar echt handig is het in ieder geval niet.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:44:
[...]
De input is 1280 x 720 of 1920 x 1080. Er wordt dus wel degelijk uitgerekt.
Hahn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:48:
[...]
Volgens mij redeneer je verkeerd omAls je een 1920x1080-bron aansluit op een monitor met een resolutie van 2560x1440, dan worden die 1920x1080 pixels dus uitgerekt over de 2560x1440 pixels die de monitor rijk is.
Er wordt dus hardwarematig geschaald dit werkt vaak een stuk knapper dan softwarematig.Verder heeft het scherm nog ondersteuning voor Picture-by-Picture, pixelmapping (1:1 weergave van een niet native resolutie), aspectratio behouden (5:4, 4:3 en 16:10 bronnen in juiste verhouding weergeven) en de mogelijkheid om een soundbar aan te sluiten.
Das wel fijn, maarja als het er niet uitziet pak ik mn ouwe scherm/tv wel.
Morphix schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:14:
Het beeld ziet er op een ps3, misschien wel verbazingwekkend, goed uit. Je zou het niet verwachten door de uitgesmeerde resolutie, maar op de u2711 ziet het beeld er om de een of andere reden op 1080p beter uit dan op 720p (wat gewoon 2:1 is en dus goed zou moeten zijn). Ghosting heb ik geen last van.
Volgens mij zit er gewoon een glasplaat met dat folie voor het LCD pannel, als je je erg aan stoort zou je evt een defect 27" scherm kunnen nemen en die glasplaat gebruiken maar als het 1 module is zit je toch vast aan die coatingDe anti-glare is ook iets vreemds wat mij betreft. Je ziet het absoluut, het wordt omschreven als korrelig en dat is aardig accuraat. Bij egale vlakken valt het eigenlijk direct op, of eigenlijk, als je er vanaf weet is het te zien. Storend en/of opvallend is het namelijk absoluut niet, al helemaal niet bij bewegend beeld. Kleuren zijn schijnbaar ook iets fletser (?, volgens het internet that is), maar je hebt het hier over dingen die echt alleen te zien zijn als je het scherm naast een ander willekeurig scherm zet.

if (!coffee) {
Work = false; }
Dat is volgens mij niet waar. Er wordt een high-speed digitale camera gebruikt, dus je kunt gewoon de tijd tussen het beeld op de CRT en het beeld op de LCD meten. Hoe meet prad.de dan? Mijn Duits is slecht...Propheticus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:02:
[...]
die: http://www.prad.de/new/mo...1h-teil16.html#Latenzzeit
De meetmethode van tftcentral zit net op een frame of er naast. Bij 60hz is dat al een gemiddelde afwijking van (1/60)/2 seconde -> 8 milliseconde. Dit verhelp je door meer samples te nemen, maar is nog steeds onnauwkeurig als je spreekt over milliseconden of tienden van milliseconden.
De meetmethode van prad.de is nauwkeurig tot een tiende milliseconde en ze maten 0,0ms inputlag bovenop de 8,2ms reactietijd (LCD schakelsnelheid)
Hardware- vs softwarematig is nietszeggend.naaitsab schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:00:
Er wordt dus hardwarematig geschaald dit werkt vaak een stuk knapper dan softwarematig.
Niet om het een of ander maar prad.de heeft z'n site ook in het engelsOlaf van der Spek schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:01:
[...]
Dat is volgens mij niet waar. Er wordt een high-speed digitale camera gebruikt, dus je kunt gewoon de tijd tussen het beeld op de CRT en het beeld op de LCD meten. Hoe meet prad.de dan? Mijn Duits is slecht...
[...]
http://www.prad.de/en/mon...10/review-dell-u2711.html
(vlaggetje rechtsboven) en je zou natuurlijk google translate kunnen gebruiken.
quote van de site:
Lijkt me vrij duidelijk wat ze doenResponsiveness
For the H-IPS panel of the U2711, DELL indicates a response time of 6 ms for a grey-to-grey change. Thus, on paper, it is equal to the recently tested HP LP2480zx, which also contains a H-IPS panel.
Input lag
As well as the response time, the oft-mentioned input lag is also relevant in determining the suitability of a monitor for gaming. If too much time passes between input and the optical response, the controls may become too indirect, especially fort he fraction of "Hardcore gamers".
Compared to a CRT, we measured a very even lag using the SMTT tool, which allows the input lag to be measured more precisely. The lag varies within a range of +/- 3 ms (starting with the average value) and is around 24 ms on average. This means that the DELL U2711 falls into the category of models with a display lag of one to two frames.
For playback of video signals via HDMI, the input lag varies depending on the signal. For playback in 1080i, we measured an average lag of 41 ms, which varies by +/- 2ms over the range of measurements. In this case, therefore, the DELL U2711 can be categorised as one of those models with a display lag of two to three frames. Whilst we hardly noticed the first lag on the desktop, a certain "chewing gum effect" arose here. In this regard, we noticed nothing for playback in 1080p, whilst the effect in 576p was comparable.

Pixelmapping wat de U2711 heeft zie ik als hardwarematig en zal in de meeste gevallen een beter beeld geven.Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:03:
[...]
Hardware- vs softwarematig is nietszeggend.
Simpelweg uitrekken/opvullen van het beeld wat veel monitoren doen noem ik softwarematig, probeer op een standaard 1080P monitor maar eens 1024x768 in te stellen dat ziet er niet uit.
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Hardwarematig kan ook softwarematig zijn. Je kan immers software in hardware integreren. Andersom kan dat niet.
Dat deel zal wel geregeld zijn door IC's dus zit weinig echte software inVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:58:
Hardwarematig kan ook softwarematig zijn. Je kan immers software in hardware integreren. Andersom kan dat niet.
Enige software is denk ik de OSD icl user settings
if (!coffee) {
Work = false; }
Small Monitor Test Tool:rockhopper schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:40:
(hoewel ik niet weet wat ze met een smtt tool bedoelen, maar goed da's mijn persoonlijke gebrek aan kennis)
http://www.prad.de/new/monitore/testsoftware/smtt.html
Maar dit was nu net de tool waarvan ik zei dat ik dacht dat deze niet accuraat is bij (zeer) lage input lag waardes. Fout aan mijn kant mogelijk: met SMTT meet je natuurlijk lag door interne verwerking altijd samen met de pixelreactietijd, dus de totale vertraging. Los de lag door interne verweking meten lukt dus niet (ja, ongeveer berekenen kan wel... totaal gemeten lag - gemiddelde pixelreactietijd).
Bij de U2311H review mat men met een apparaat de pixelhelderheid. De rode curve is de LCDpixel de groene is een CRTpixel.Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:01:
Hoe meet prad.de dan? Mijn Duits is slecht...
Je ziet in de grafiek dat de helderheid van de LCD pixel nagenoeg gelijk begint op te lopen op het moment dat je de piek in de groene curve (belichting CRT pixel door elektronenkanon) ziet. De enige vertraging is hier dus de reactietijd die de LCD pixel nodig heeft (gemiddelde 8.2ms).
Ik zie dat ze bij andere (oudere?) reviews ook de SMTT gebruik(t)en.
Lekker handig (van anderen) om dan te linken naar de duitse versie.rockhopper schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:40:
Niet om het een of ander maar prad.de heeft z'n site ook in het engels
http://www.prad.de/en/mon...10/review-dell-u2711.html
(vlaggetje rechtsboven) en je zou natuurlijk google translate kunnen gebruiken.
De uitkomst is duidelijk, maar hoe ze dat meten staat toch helemaal niet aangegeven?Lijkt me vrij duidelijk wat ze doen(hoewel ik niet weet wat ze met een smtt tool bedoelen, maar goed da's mijn persoonlijke gebrek aan kennis
)
Waarom zou zoiets in hardware ineens een beter resultaat geven? Hardware en software kunnen best dezelfde methode gebruiken.naaitsab schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:55:
[...]
Pixelmapping wat de U2711 heeft zie ik als hardwarematig en zal in de meeste gevallen een beter beeld geven.
Simpelweg uitrekken/opvullen van het beeld wat veel monitoren doen noem ik softwarematig, probeer op een standaard 1080P monitor maar eens 1024x768 in te stellen dat ziet er niet uit.
[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-10-2011 16:21 ]
Zoals ik zei noem ik dat software matig de boel gewoon oprekken, dit geeft erg lelijk beeld, de pixelmapping techniek van de U2711 is een stuk fraaier en dat systeem noem ik hardware matig omdat het beeld wordt aangepast ipv simpelweg opgerekt.Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:17:
Waarom zou zoiets in hardware ineens een beter resultaat geven? Hardware en software kunnen best dezelfde methode gebruiken.
En pixelmapping zit niet in jan en alleman monitoren.
if (!coffee) {
Work = false; }
Dat jij dat zo noemt is fijn, maar daar hebben anderen weinig aan. Pixel mapping is eigenlijk ook gewoon een ander woord voor scaling.naaitsab schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:27:
Zoals ik zei noem ik dat software matig de boel gewoon oprekken, dit geeft erg lelijk beeld, de pixelmapping techniek van de U2711 is een stuk fraaier en dat systeem noem ik hardware matig omdat het beeld wordt aangepast ipv simpelweg opgerekt.
En pixelmapping zit niet in jan en alleman monitoren.
Blijkbaar doet de U2711 het goed, maar dat heeft niks met hardware vs software te maken.
Pixelmapping is een vorm van scaling dat is heel wat anders dan een synoniem voor scaling wat jij beweert.Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:20:
[...]
Dat jij dat zo noemt is fijn, maar daar hebben anderen weinig aan. Pixel mapping is eigenlijk ook gewoon een ander woord voor scaling.
Blijkbaar doet de U2711 het goed, maar dat heeft niks met hardware vs software te maken.
Een andere vorm van scaling is stretch ofwel gewoon uitrekken zonder ergens rekening mee te houden.
Het valt beide onder de categorie scaling maar is echt wat anders. Net zoals een DVD en een Floppy onder de categorie mobiele opslag vallen.
if (!coffee) {
Work = false; }
Zojuist een U2312HM gekocht. Prima scherm, maar wanneer je de brightness op 98 of lager zet begint het scherm te brommen. Hij zit dus al weer in de doos en gaat retour. Hoop dat ik een ander kan krijgen die niet bromt bij een acceptabele brightness.
[ Voor 49% gewijzigd door Brammel op 26-10-2011 18:27 ]
Ik heb ook net een Dell besteld. Mijn broer heeft al enkele jaren de 2408WFP van Dell en is er wel zeer tevreden van.
Ik heb nu de U2412 besteld bij redcoon voor 270€ ongeveer en hoop dat mijn schermpje mee kan.
Als mijn broer dan in 6 weken in het buitenland zit (werk) hoop ik op een goeie prestatie als ik de schermen naast elkaar zet. Echt benieuwd naar of er veel verschil zal te zien zijn
Ik heb nu de U2412 besteld bij redcoon voor 270€ ongeveer en hoop dat mijn schermpje mee kan.
Als mijn broer dan in 6 weken in het buitenland zit (werk) hoop ik op een goeie prestatie als ik de schermen naast elkaar zet. Echt benieuwd naar of er veel verschil zal te zien zijn
Beste tweakers,
Ik ben van plan om zeer binnenkort een eyefinity opstelling met 3 U2412HM schermen te kopen.
Het is wel de bedoeling om fotos te bewerken en algemene taken te doen waarbij ik absoluut niet vies ben van een goed potje gamen (hoofdzakelijk FPS).
Ik werk nu op een viewsonic VP201b en dat is altijd prima bevallen.
Zouden jullie deze schermen ook aanraden voor mijn toekomstige setup?
TNX!
Ik ben van plan om zeer binnenkort een eyefinity opstelling met 3 U2412HM schermen te kopen.
Het is wel de bedoeling om fotos te bewerken en algemene taken te doen waarbij ik absoluut niet vies ben van een goed potje gamen (hoofdzakelijk FPS).
Ik werk nu op een viewsonic VP201b en dat is altijd prima bevallen.
Zouden jullie deze schermen ook aanraden voor mijn toekomstige setup?
TNX!
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Ik was aanvankelijk geinteresseerd in Samsungs SA850 scherm (S24A850DW) maar die is om de een of andere merkwaardige manier nauwelijks leverbaar en peperduur vergeleken met de VS, dus neig weer meer naar de Dell U2412m, die wel een erg aantrekkelijke prijs begint te krijgen.
Maar ik wil hem eerst in het echt in de winkel zien, maar kan nergens vinden welke winkels met showroom dergelijke schermen hebben staan. Weet iemand dus welke winkels de U2412M hebben staan?
Maar ik wil hem eerst in het echt in de winkel zien, maar kan nergens vinden welke winkels met showroom dergelijke schermen hebben staan. Weet iemand dus welke winkels de U2412M hebben staan?
En welke vorm dan wel?naaitsab schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:53:
Pixelmapping is een vorm van scaling
Hallo medetweakers,
Ik heb hier sinds gister een Dell Ultrasharp U2412M staan en die is nu helaas nog aangesloten via VGA op mijn Dell Studio Laptop 1558. (Met ATI HD5470 Graka) Nu heb ik er direct een HDMI naar Displayport kabel bijbesteld, maar krijg dit met geen mogelijkheid aan de gang!
Laatste driver is geinstalleerd, maar krijg het niet voor elkaar. Iemand nog een idee??
Alvast bedankt.
Ik heb hier sinds gister een Dell Ultrasharp U2412M staan en die is nu helaas nog aangesloten via VGA op mijn Dell Studio Laptop 1558. (Met ATI HD5470 Graka) Nu heb ik er direct een HDMI naar Displayport kabel bijbesteld, maar krijg dit met geen mogelijkheid aan de gang!
Laatste driver is geinstalleerd, maar krijg het niet voor elkaar. Iemand nog een idee??
Alvast bedankt.
Een input van 1920x1080 naar een 16:10 scherm wordt opgerekt naar 1920x1200, bij pixel mapping blijft dit 1920x1080 maar krijg je 2 zwarte balkjes in beeld om de aspect ratio te behouden. Idem bij 720P uiteraard.
Voor de rest kun je op internet veel meer en gedetailleerdere info over scaling vinden dan ik kan en wil vertellen.
[ Voor 7% gewijzigd door naaitsab op 29-10-2011 08:24 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Ah, je bedoelt 1:1 pixel mapping / (geen) scaling? Dat is dus gewoon een vorm van pixel mapping.naaitsab schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 08:18:
Een input van 1920x1080 naar een 16:10 scherm wordt opgerekt naar 1920x1200, bij pixel mapping blijft dit 1920x1080 maar krijg je 2 zwarte balkjes in beeld om de aspect ratio te behouden. Idem bij 720P uiteraard.
Voor de rest kun je op internet veel meer en gedetailleerdere info over scaling vinden dan ik kan en wil vertellen.
Wikipedia: 1:1 pixel mapping
Net scherm geinstalleerd.
Ik krijg echter groene pixels die in mijn donkere kleuren aan het "dansen" zijn.
Heb al wat gegoogled en gezocht maar vind geen oplossing
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er mee kan doen?
Ik had dit net getypt wanneer mijn broer aan mijn kabels aan het 'prutsen' is. Probleem werd even erger, dan terug hetzelfde. Kabeltje aan het plooien geweest, hard aan het induwen geweest in het scherm zelf. [aan mijn videokaart had ik al getest en superhard vastgezet]. Plots zijn de flikkeringen weg...
Maar ik kan niet zeggen dat ik echt tevreden ben. Het is niet dat de kabel niet hard vastzat. Ik wil er nu niet aan liggen prutsen en proberen want het is na een half uur zoeken eindelijk in orde.
Weet iemand of de kabel (waar ik nu denk dat het aan ligt) ook omgeruild kan worden? Onder garantie...
Op het eerste zicht zeer tevreden van het scherm
Maar toch een tegenvaller vind ik persoonlijk.
Ik krijg echter groene pixels die in mijn donkere kleuren aan het "dansen" zijn.
Heb al wat gegoogled en gezocht maar vind geen oplossing
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er mee kan doen?
Ik had dit net getypt wanneer mijn broer aan mijn kabels aan het 'prutsen' is. Probleem werd even erger, dan terug hetzelfde. Kabeltje aan het plooien geweest, hard aan het induwen geweest in het scherm zelf. [aan mijn videokaart had ik al getest en superhard vastgezet]. Plots zijn de flikkeringen weg...
Maar ik kan niet zeggen dat ik echt tevreden ben. Het is niet dat de kabel niet hard vastzat. Ik wil er nu niet aan liggen prutsen en proberen want het is na een half uur zoeken eindelijk in orde.
Weet iemand of de kabel (waar ik nu denk dat het aan ligt) ook omgeruild kan worden? Onder garantie...
Op het eerste zicht zeer tevreden van het scherm
Heeft iemand enig idee waarom ik de Dell Ultrasharp 2311H nergens meer kan vinden? Zelfs niet op de site van Dell?
Ben ook al een tijdje aan het kijken naar een nieuw scherm. Echter kom ik er niet echt uit. Ben al tijdje reviews en ervaringen aan het lezen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat doe ik zoal op me pc:
- internet/offce/mail etc
- Game wel geregeld maar ben geen diehard gamer
- Video bewerking
Heb nu een Samsung 215TW, 21,5 inch. S-PVA panel zit hierin. De reden dat ik een andere setup wil is omdat ik vooral met video bewerking ruimte te kort kom.
Liefst had ik een U2711 gekocht maar die ligt buiten budget. Heb nu 2 mogelijkheden over na lang nadenken:
- 2x U2312HM
- 1x U2412
Maar wat is het meest handig, 1 groot scherm of toch 2x iets kleiner. Zowel qua formaat als resolutie. Hebben er gebruikers hier 2x een U2312 staan en bevalt dat? Of had je liever toch 1x een 24" gehad met meer resolutie in de hoogte?
De reden om voor een Dell te kiezen vind ik de 3 jaar garantie die erbij komt.
Wat doe ik zoal op me pc:
- internet/offce/mail etc
- Game wel geregeld maar ben geen diehard gamer
- Video bewerking
Heb nu een Samsung 215TW, 21,5 inch. S-PVA panel zit hierin. De reden dat ik een andere setup wil is omdat ik vooral met video bewerking ruimte te kort kom.
Liefst had ik een U2711 gekocht maar die ligt buiten budget. Heb nu 2 mogelijkheden over na lang nadenken:
- 2x U2312HM
- 1x U2412
Maar wat is het meest handig, 1 groot scherm of toch 2x iets kleiner. Zowel qua formaat als resolutie. Hebben er gebruikers hier 2x een U2312 staan en bevalt dat? Of had je liever toch 1x een 24" gehad met meer resolutie in de hoogte?
Ik heb geen ervaring met 2 schermen / eyefinity oid.ljt schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:37:
De reden dat ik een andere setup wil is omdat ik vooral met video bewerking ruimte te kort kom.
- 2x U2312HM
- 1x U2412
Ik kan je wel zeggen dat de 2312 en de 2412 elkaar niet veel ontlopen als formaat. Ik zou nog even doorsparen voor hogere resolutie of meteen de 2x u2312 nemen. (hoewel 2 schermen wel een heleboel meer ruimte in beslag nemen)
Ik heb zelf uiteindelijk zelf voor de 2711 gekozen vanwege zowel hoge desktop resolutie / grote werkruimte op een scherm, en de kleurechtheid. Dit met video en fotobewerking in het achterhoofd, nog geen moment spijt van gehad.
Ik zou zelf niet een 16:9 formaat op 1920x1080 kiezen omdat ik de extra verticale resolutie fijn vind die je bij een 1920x1200 krijgt, maar dat is persoonlijk. Misschien is het handig om wat schermen naast elkaar te bekijken zodat je goed voor jezelf in kan schatten hoeveel 'meer' werkruimte je wilt. Ik ben van 24" 16:10 (1920x1200) naar nu 27" 16:9 gegaan (2560x1440), dus voor mij wat lastiger inschatten hoe het is om te upgraden vanaf 21,5"
Wat voor kabel is het en waar heb je hem gekocht?CedricV schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:44:
Groene pixels op een donkere achtergrond over het hele scherm heb ik vaker gezien.
De DVI kabel die bij het scherm zat... m.a.w. de kabel die Dell zelf geleverd heeft.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:59:
[...]
Wat voor kabel is het en waar heb je hem gekocht?
Groene pixels op een donkere achtergrond over het hele scherm heb ik vaker gezien.
Als ik de eerste 5 cm kabel wat plooi of draai dan beginnen er groene pixeltjes over heel het scherm willekeurig aan en uit te flikkeren en af en toe een groen lijntje door het scherm. Toen de VGA kabel niets fout deed hebben we het probleem daar beginnen zoeken.
Het kan ook zijn dat het digitale gedeelte(dvi) van de monitor niet helemaal jovel meer is.CedricV schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:40:
[...]
De DVI kabel die bij het scherm zat... m.a.w. de kabel die Dell zelf geleverd heeft.
Als ik de eerste 5 cm kabel wat plooi of draai dan beginnen er groene pixeltjes over heel het scherm willekeurig aan en uit te flikkeren en af en toe een groen lijntje door het scherm. Toen de VGA kabel niets fout deed hebben we het probleem daar beginnen zoeken.
Ik zou het volgende proberen:
DVI kabel testen met een andere pc en monitor als dit werkt kun je de kabel uitsluiten.
Als dit nog steeds die groene "artifacts" geeft weet je dat je kabel defect is.
Is de kabel nog goed? test dan een ander scherm om te kijken of het aan de pc ligt.
Beeld goed? Test je huidige scherm op een andere pc.
Elke keer 1 variabele veranderen tot je erachter bent wat de oorzaak is.
Ik zou trouwens eerst beginnen met de pc opstarten in veilige modus wellicht dat je video drivers niet lekker lopen en geherinstalleerd moeten worden (kan ik sowieso wel aanraden om mee te beginnen)
if (!coffee) {
Work = false; }
Wat ik al gedaan had:naaitsab schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:54:
[...]
Het kan ook zijn dat het digitale gedeelte(dvi) van de monitor niet helemaal jovel meer is.
Ik zou het volgende proberen:
DVI kabel testen met een andere pc en monitor als dit werkt kun je de kabel uitsluiten.
Als dit nog steeds die groene "artifacts" geeft weet je dat je kabel defect is.
Is de kabel nog goed? test dan een ander scherm om te kijken of het aan de pc ligt.
Beeld goed? Test je huidige scherm op een andere pc.
Elke keer 1 variabele veranderen tot je erachter bent wat de oorzaak is.
Ik zou trouwens eerst beginnen met de pc opstarten in veilige modus wellicht dat je video drivers niet lekker lopen en geherinstalleerd moeten worden (kan ik sowieso wel aanraden om mee te beginnen)
Pc opnieuw opstarten en videodrivers opnieuw installeren (zowel van videokaart als van scherm)
VGA kabel ingestoken => scherm werkte perfect
Het scherm van mijn broer (Dell 24 08 WFP) werkte ook het afgelopen jaar prima op mijn pc
Straks ga ik even de kabel van mijn broer zijn scherm nemen en in mijn scherm steken. Op die manier zal ik weten of het aan de kabel ligt of het digitale gedeelte van het scherm.
Alleszins bedankt voor de reacties.
Niemand suggesties??Desmoerick schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:55:
Hallo medetweakers,
Alvast bedankt.
Dat is een dure kabel. Was HDMI -> DVI geen beter idee?
Het is geen HDMI naar DisplayPort kabel, het is een DisplayPort naar HDMI kabel. Hij werkt maar in één richting.
DisplayPort aansluitingen met het DP++ logo zenden naast het DisplayPort signaal ook direct het HDMI / DVI signaal uit en met zo'n kabel kan je dan direct een beeldschermen aansturen op HDMI of DVI zonder een adapter te gebruiken, maar dat is alleen nuttig als het scherm geen DisplayPort heeft.
Een DisplayPort naar HDMI kabel met de HDMI kant aansluiten op je videokaart en met de DisplayPort kant op het beeldschermen zal niet werken.
DisplayPort aansluitingen met het DP++ logo zenden naast het DisplayPort signaal ook direct het HDMI / DVI signaal uit en met zo'n kabel kan je dan direct een beeldschermen aansturen op HDMI of DVI zonder een adapter te gebruiken, maar dat is alleen nuttig als het scherm geen DisplayPort heeft.
Een DisplayPort naar HDMI kabel met de HDMI kant aansluiten op je videokaart en met de DisplayPort kant op het beeldschermen zal niet werken.
Ik wou graag het optimale benutten, zodoende. Ik zal proberen de kabel terug te doen.Olaf van der Spek schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
Dat is een dure kabel. Was HDMI -> DVI geen beter idee?
Bedankt voor je antwoord.
Okay..Kid Jansen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:03:
Het is geen HDMI naar DisplayPort kabel, het is een DisplayPort naar HDMI kabel. Hij werkt maar in één richting.
Mvgroet,
Erick
Het is mij niet helemaal duidelijk of ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 aan kan sluiten op mijn pricewatch: Asus N53SV-SZ404V. Ik heb hier beschikking over een hdmi en een vga aansluiting. Kan ik de u2711 hierop aansluiten en op native resolutie gebruiken of gaat dit op geen enkele manier?
Ik wil namelijk een beter scherm kopen dan het ingebouwde scherm voor fotobewerking, maar vermits er al een full hd scherm inzit, wil ik graag als ik naar een groter scherm ga, ook meer pixels krijgen, anders wordt alles minder scherp en past er eigenlijk niet meer op mijn scherm dan op mijn laptop...
Ik wil namelijk een beter scherm kopen dan het ingebouwde scherm voor fotobewerking, maar vermits er al een full hd scherm inzit, wil ik graag als ik naar een groter scherm ga, ook meer pixels krijgen, anders wordt alles minder scherp en past er eigenlijk niet meer op mijn scherm dan op mijn laptop...
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Om te beginnen is intensief photoshop draaien op een laptop geen pretje zeker niet als er een scherm met 2560x1440 aan hangt. Hij zal het wel trekken denk ik maar lekker zal het niet draaien snel zeker niet aangezien CS5 ook je GPU gebruikt voor handelingen.LaurentS schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:06:
Het is mij niet helemaal duidelijk of ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 aan kan sluiten op mijn pricewatch: Asus N53SV-SZ404V. Ik heb hier beschikking over een hdmi en een vga aansluiting. Kan ik de u2711 hierop aansluiten en op native resolutie gebruiken of gaat dit op geen enkele manier?
Af en toe moet het lukken maar als je de hele dag intensief bezig bent kan ik het niet aanraden zelfs niet met die cpu, de matige warmte afvoer van de gpu is de voornaamste reden waardoor de boel erg warm wordt => fan staat constant te loeien.
Uit eigen ervaring met een vergelijkbare laptop kan ik zeggen dat intensief photoshop gebruik op een groot extern scherm (hoger dan 1080p) niet iets is wat ik kan aanraden.
Wil je niet aan een desktop dan zou ik gewoon het 1080p interne scherm gebruiken, die 580 euro zou ik zonde vinden om te investeren.
edit: zie dat je geen DVI hebt enkel VGA en HDMI, HDMI is maximaal 1920x1080 je schiet er dus niks mee op
VGA is maximaal 2048x1536 maar de kwaliteit is dan niet al te best dus schiet je daar ook niet veel mee op
[ Voor 6% gewijzigd door naaitsab op 30-10-2011 19:35 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Nope. 2560 x 1440 is te veel voor HDMI.LaurentS schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:06:
Ik heb hier beschikking over een hdmi en een vga aansluiting. Kan ik de u2711 hierop aansluiten en op native resolutie gebruiken of gaat dit op geen enkele manier?
Wat heeft dat met de resolutie te maken?naaitsab schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:19:
Om te beginnen is intensief photoshop draaien op een laptop geen pretje zeker niet als er een scherm met 2560x1440 aan hangt. Hij zal het wel trekken denk ik maar lekker zal het niet draaien snel zeker niet aangezien CS5 ook je GPU gebruikt voor handelingen.
Hoe hoger je resolutie hoe hoger de pixelfillrate moet zijn en dus des te meer inspanning moet de gpu leveren.Olaf van der Spek schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:21:
Wat heeft dat met de resolutie te maken?
Maar HDMI is inderdaad max 1080p en VGA trekt de 2560 breedte niet.
Even overheen gelezen

if (!coffee) {
Work = false; }
Dat is jammer... Eerlijk gezegd verwondert het mij wel dat je zegt dat mijn laptop moeilijkheden hiermee zou hebben? Ik heb een van de snelste mobiele cpu's van het moment en de grafische kaart is zeer redelijk te noemen.naaitsab schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:19:
[...]
Om te beginnen is intensief photoshop draaien op een laptop geen pretje zeker niet als er een scherm met 2560x1440 aan hangt. Hij zal het wel trekken denk ik maar lekker zal het niet draaien snel zeker niet aangezien CS5 ook je GPU gebruikt voor handelingen.
Af en toe moet het lukken maar als je de hele dag intensief bezig bent kan ik het niet aanraden zelfs niet met die cpu, de matige warmte afvoer van de gpu is de voornaamste reden waardoor de boel erg warm wordt => fan staat constant te loeien.
Uit eigen ervaring met een vergelijkbare laptop kan ik zeggen dat intensief photoshop gebruik op een groot extern scherm (hoger dan 1080p) niet iets is wat ik kan aanraden.
Wil je niet aan een desktop dan zou ik gewoon het 1080p interne scherm gebruiken, die 580 euro zou ik zonde vinden om te investeren.
edit: zie dat je geen DVI hebt enkel VGA en HDMI, HDMI is maximaal 1920x1080 je schiet er dus niks mee op
VGA is maximaal 2048x1536 maar de kwaliteit is dan niet al te best dus schiet je daar ook niet veel mee op
Is er geen mogelijkheid om een 2560x1440 display eraan te hangen via een externe grafische kaart of iets dergelijks? Ik had ook op het internet gelezen dat het zou werken met een hdmi-> hdmi naar duallink dvi converter -> dualdvi kabel naar de u2711. Zou dit werken met mijn laptop? Ik denk namelijk dat er een hdmi 1.3 poort inzit, deze zou volgens wikipedia tot 260*1600 aan moeten kunnen. Is er een manier om dit te achterhalen? Ik vond het niet terug in de manual.
[ Voor 6% gewijzigd door LaurentS op 30-10-2011 20:01 ]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Je kan via je expresspoort(die grote "kaarlezer") wel een pci-e adaptor eraan hangen en dus samen met een externe voeding een losse GPU gebruiken. LinkjeLaurentS schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:57:
[...]
Dat is jammer... Eerlijk gezegd verwondert het mij wel dat je zegt dat mijn laptop moeilijkheden hiermee zou hebben? Ik heb een van de snelste mobiele cpu's van het moment en de grafische kaart is zeer redelijk te noemen.
Is er geen mogelijkheid om een 2560x1440 display eraan te hangen via een externe grafische kaart of iets dergelijks? Ik had ook op het internet gelezen dat het zou werken met een hdmi-> hdmi naar duallink dvi converter -> dualdvi kabel naar de u2711. Zou dit werken met mijn laptop? Ik denk namelijk dat er een hdmi 1.3 poort inzit, deze zou volgens wikipedia tot 260*1600 aan moeten kunnen. Is er een manier om dit te achterhalen? Ik vond het niet terug in de manual.
Maar 1 werkt dit niet optimaal en 2 erg prijzig.
Die cpu en gpu lijken wel aardig maar echt een laptop vergelijken met een desktop is een gedane zaak, ik heb een vorige generatie i7 in mn laptop zitten en deze was een heel stuk langzamer dan een core2duo desktop.
Om het simpel te zeggen is de "doorvoer snelheid" van een laptop gewoon niet goed tov een desktop maar daarintegen draait een laptop wel op een 90W voeding en is ie zo klein als ie is, daar is de prestatie dan ook naar.
Die constructie die jij bedacht hebt gun ik geen kans van slagen eerlijk gezegt, HDMI in de monitor is 1080p max dus via HDMI gaat het niks worden, enige optie is een externe GPU met Dual-link DVI aansluiting.
if (!coffee) {
Work = false; }
Als je reviews bekijkt van de i7 2630qm die in mijn laptop zit, is hij ongeveer gelijk aan een i7 920/930, een heel stuk beter als een core 2 duo dus, maar dat terzijde.naaitsab schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:26:
[...]
Je kan via je expresspoort(die grote "kaarlezer") wel een pci-e adaptor eraan hangen en dus samen met een externe voeding een losse GPU gebruiken. Linkje
Maar 1 werkt dit niet optimaal en 2 erg prijzig.
Die cpu en gpu lijken wel aardig maar echt een laptop vergelijken met een desktop is een gedane zaak, ik heb een vorige generatie i7 in mn laptop zitten en deze was een heel stuk langzamer dan een core2duo desktop.
Om het simpel te zeggen is de "doorvoer snelheid" van een laptop gewoon niet goed tov een desktop maar daarintegen draait een laptop wel op een 90W voeding en is ie zo klein als ie is, daar is de prestatie dan ook naar.
Die constructie die jij bedacht hebt gun ik geen kans van slagen eerlijk gezegt, HDMI in de monitor is 1080p max dus via HDMI gaat het niks worden, enige optie is een externe GPU met Dual-link DVI aansluiting.
De constructie die ik voorstel, gaat via hdmi 1.3 uit mijn laptop via een adapter naar dvi dual-link in de monitor. Het stond op internet dat dat zou werken, dit was wel met een andere laptop, ik zou dit eens moeten proberen voordat ik zo'n uitgave doe
Ik kan dus ook geen 1920x1200 aansturen? Of gaat dit dan wel via VGA, of is dit af te raden?
HDMI=1920x1080p output bij een normale gpuLaurentS schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:34:
De constructie die ik voorstel, gaat via hdmi 1.3 uit mijn laptop via een adapter naar dvi dual-link in de monitor. Het stond op internet dat dat zou werken, dit was wel met een andere laptop, ik zou dit eens moeten proberen voordat ik zo'n uitgave doe
Dual-link DVI input voor de U2711=2560x1440 waar wou je die extra pixels vandaan halen?
Zon kasje "verzint" wellicht die extra pixels als in het beeld uitrekken maar ik geloof niet dat dat een scherp beeld kan geven.
Waarom zou je dat willen? 580 euro voor 120 extra pixels in de hoogte lijkt mij een beetje zonde van het geld maar dat kan aan mij liggen.Ik kan dus ook geen 1920x1200 aansturen? Of gaat dit dan wel via VGA, of is dit af te raden?
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik denk eraan om dan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M te kopen, want ik vind 1080 pixels in de hoogte toch ietsje te krap in Lightroomnaaitsab schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:12:
[...]
Waarom zou je dat willen? 580 euro voor 120 extra pixels in de hoogte lijkt mij een beetje zonde van het geld maar dat kan aan mij liggen.
Anders koop ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM, maar dan heb ik niet echt het gevoel dat ik mij sterk verbeter, er past niet meer op het scherm tegenover mijn 1920x1080 laptopscherm maar de pixels zijn wel veeeeel groter waardoor het geheel minder scherp wordt...
Volgens mij moet 1920x1200 met je laptop via HDMI ook nog wel gaan. Dat kan je beter doen dan VGA.
The devil is in the details.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.
Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.
Wat we niet willen zien in dit topic:
* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.
Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.
Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.
Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.
Wat we niet willen zien in dit topic:
* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.
Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.
Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren