Simon en ik zijn er achter gekomen dat er nog een LG Display LM300WQ5 is, namelijk de LG Display LM300WQ5-SLA1. In de datasheet van dat paneel staat dat Dell de afnemer is van dat paneel en de datasheet heeft als datum 5 juli 2010 (versie 1.0, final), een paar maanden voordat de U3011 uitgebracht werd.
Het lijkt er dus heel sterk op dat dat het paneel is dat in de U3011 wordt gebruikt en dus niet de LM300WQ5-SDA1 die in de HP ZR30w wordt gebruikt.
Nou vragen jullie je misschien af wat daar interessant aan is, het is maar één lettertje verschil in het typenummer... Dat zal ik jullie vertellen, in de datasheet staat dat de SLA1 versie van dat paneel een kleurdiepte heeft van 10 bit, nergens wordt er gesproken over FRC, dus het lijkt er sterk op dat dat native 10 bit is. Waarschijnlijk is het onderstaande dus toch waar.
EDIT: aangezien het veel waarschijnlijker is dat de SLA1 versie in de U3011 wordt gebruikt heb ik dat nu ook in de startpost gezet, daar is ook een link te vinden naar de datasheet.
Het lijkt er dus heel sterk op dat dat het paneel is dat in de U3011 wordt gebruikt en dus niet de LM300WQ5-SDA1 die in de HP ZR30w wordt gebruikt.
Nou vragen jullie je misschien af wat daar interessant aan is, het is maar één lettertje verschil in het typenummer... Dat zal ik jullie vertellen, in de datasheet staat dat de SLA1 versie van dat paneel een kleurdiepte heeft van 10 bit, nergens wordt er gesproken over FRC, dus het lijkt er sterk op dat dat native 10 bit is. Waarschijnlijk is het onderstaande dus toch waar.
Dat had een Dell medewerker in november 2009 gepost op het Dell support forum (bron)The U2410 and U2711 are 8bit + FRC. The U3011 is true 10 bit.
Frame Rate Control (FRC) = temporal dithering which cycles between different shades with each new frame to simulate an intermediate shade. 8bit panels with dithering are sometimes advertised as having 16.2 million colors. These color simulation methods are noticeable to many people and highly bothersome to some. FRC tends to be most noticeable in darker tones, while dithering appears to make the individual pixels of the LCD visible
If your monitor has 10bit (DP, HDMI) and your video card has 8bit, the monitor will display 8bit.
If your monitor has 10bit (DP, HDMI) and your video card has 8bit+FRC, the monitor will display 10bit.
EDIT: aangezien het veel waarschijnlijker is dat de SLA1 versie in de U3011 wordt gebruikt heb ik dat nu ook in de startpost gezet, daar is ook een link te vinden naar de datasheet.
[ Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 28-09-2011 11:21 ]