[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.727 views
Simon en ik zijn er achter gekomen dat er nog een LG Display LM300WQ5 is, namelijk de LG Display LM300WQ5-SLA1. In de datasheet van dat paneel staat dat Dell de afnemer is van dat paneel en de datasheet heeft als datum 5 juli 2010 (versie 1.0, final), een paar maanden voordat de U3011 uitgebracht werd.

Het lijkt er dus heel sterk op dat dat het paneel is dat in de U3011 wordt gebruikt en dus niet de LM300WQ5-SDA1 die in de HP ZR30w wordt gebruikt.

Nou vragen jullie je misschien af wat daar interessant aan is, het is maar één lettertje verschil in het typenummer... Dat zal ik jullie vertellen, in de datasheet staat dat de SLA1 versie van dat paneel een kleurdiepte heeft van 10 bit, nergens wordt er gesproken over FRC, dus het lijkt er sterk op dat dat native 10 bit is. Waarschijnlijk is het onderstaande dus toch waar.
The U2410 and U2711 are 8bit + FRC. The U3011 is true 10 bit.

Frame Rate Control (FRC) = temporal dithering which cycles between different shades with each new frame to simulate an intermediate shade. 8bit panels with dithering are sometimes advertised as having 16.2 million colors. These color simulation methods are noticeable to many people and highly bothersome to some. FRC tends to be most noticeable in darker tones, while dithering appears to make the individual pixels of the LCD visible

If your monitor has 10bit (DP, HDMI) and your video card has 8bit, the monitor will display 8bit.

If your monitor has 10bit (DP, HDMI) and your video card has 8bit+FRC, the monitor will display 10bit.
Dat had een Dell medewerker in november 2009 gepost op het Dell support forum (bron)

EDIT: aangezien het veel waarschijnlijker is dat de SLA1 versie in de U3011 wordt gebruikt heb ik dat nu ook in de startpost gezet, daar is ook een link te vinden naar de datasheet.

[ Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 28-09-2011 11:21 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kid Jansen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:52:
If your monitor has 10bit (DP, HDMI) and your video card has 8bit, the monitor will display 8bit.

If your monitor has 10bit (DP, HDMI) and your video card has 8bit+FRC, the monitor will display 10bit.
Monitor en video card zijn verwisseld.
Je hebt gelijk, maar het is een quote, dus ik ga het niet aanpassen.

Overigens heb ik gevraagd of die product manager van Dell waar ik alle schermen voor m'n reviews mee regel morgen niet alleen de U2312HM mee neemt, maar ook nog een keer de U3011. Zodat ik het scherm nu nog een keer goed kan testen met X-Rite i1Pro, X-Rite i1Display Pro en Canon EOS 600D in plaats van DataColor Spyder 3 Elite en Canon PowerShot A570 IS.

Maar ik denk niet dat de kans daar op erg groot is, aangezien ik het pas net gevraagd heb, nog geen 24 uur van te voren.

EDIT: hij heeft op het moment geen U3011 tot z'n beschikking, maar ik krijg hem zodra hij hem weer terug heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Kid Jansen op 28-09-2011 12:14 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je misschien ook vragen waarom de input lag (van o.a. de U2711) zo hoog is en of dat niet (veel) lager kan?
Waarom? De beeldschermen uit de UltraSharp serie worden niet geprofileerd als gamemonitoren, dus waarom zou Dell zich er dan druk om maken?

Vanzelfsprekend kan het lager, maar dat gaat dan wel ten koste van scalers en andere interne beeldverwerking. Er zijn zat mensen die er geen last van hebben en gewoon gamen op de U2410 en U2711, heb je er wel last van, kijk dan naar een snelle TN monitor.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Kid Jansen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:23:
Waarom? De beeldschermen uit de UltraSharp serie worden niet geprofileerd als gamemonitoren, dus waarom zou Dell zich er dan druk om maken?

Vanzelfsprekend kan het lager, maar dat gaat dan wel ten koste van scalers en andere interne beeldverwerking. Er zijn zat mensen die er geen last van hebben en gewoon gamen op de U2410 en U2711, heb je er wel last van, kijk dan naar een snelle TN monitor.
Zo veel langzamer is de U2711 toch niet tov een standaard TN scherm(dus 2-3ms samsung niet meegerekend)?
Scherm wat ik nu heb heeft een responce tijd van 5ms en de U2711 6ms dat zul je toch niet merken tijdens gamen/films?

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kid Jansen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:23:
Ten eerste omdat het gewoon interessant is om te weten. Ten tweede omdat sommige mensen toch ook willen gamen op zo'n monitor. Ten derde omdat het ook tijdens normaal gebruik van invloed is. Niet zoveel als tijdens gamen, maar toch.
Ik schreef het al eerder, maar volgens mij kun je best scalen zonder lag. En op de native resolutie hoeft er natuurlijk helemaal niet gescaled te worden. Sterker nog, juist zonder scaling heb je extra tijd nodig als de resolutie niet native is.
Ik zou graag willen weten wat voor "interne beeldverwerking" zo'n tijd nodig heeft.
naaitsab schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:57:
Zo veel langzamer is de U2711 toch niet tov een standaard TN scherm(dus 2-3ms samsung niet meegerekend)?
Scherm wat ik nu heb heeft een responce tijd van 5ms en de U2711 6ms dat zul je toch niet merken tijdens gamen/films?
De totale lag ten opzichte van een CRT monitor is ongeveer 24 ms.

[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-09-2011 14:04 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Na het lezen van deze laatste pagina twijfel ik een beetje. Ik was namelijk van plan om 3 2410's aan te schaffen voor triple screen iRacing (racesimulator), maar door die inputlag twijfel ik toch weer.

Ik heb nu een HP w2207h (TN paneel) en daar game ik prima op, daarvoor had ik een van de eerste 17" iiyama TFT's en daar gamede ik me ook helemaal suf mee, en nooit iets gemerkt. In hoeverre merk je die inputlag? Of moet ik de 2410 maar helemaal uit m'n hoofd zetten?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik gok erop dat op die oude 17" iiyama de input lag een stuk hoger lag. Maar goed in mijn mening is het hele 'input lag' sowieso een beetje overrated. Tuurlijk zullen er vast wel mensen zijn die denken het verschil te merken, en misschien doen ze dat zelfs echt. En misschien val jij ook in die categorie, dan zou ik inderdaad bij TN blijven.

Maar ik denk gezien je ervaring met oude modellen dat je prima uit de weg kan met de 2410. (blijft natuurlijk de vraag, waarom wil je niet langer een TN panel als je input lag zo belangrijk vind?)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Arfman schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:45:
Na het lezen van deze laatste pagina twijfel ik een beetje. Ik was namelijk van plan om 3 2410's aan te schaffen voor triple screen iRacing (racesimulator), maar door die inputlag twijfel ik toch weer.

Ik heb nu een HP w2207h (TN paneel) en daar game ik prima op, daarvoor had ik een van de eerste 17" iiyama TFT's en daar gamede ik me ook helemaal suf mee, en nooit iets gemerkt. In hoeverre merk je die inputlag? Of moet ik de 2410 maar helemaal uit m'n hoofd zetten?
Ik heb zelf een u2711, en ik heb nog nooit last gehad van inputlag. Dus je kunt ze met een gerust hart aanschaffen naar mijn mening.

Heb hiervoor diverse TN panelen en een Eizo T960 (crt) gehad, en ik merk geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door BTU_Natas op 28-09-2011 14:54 ]

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:36
Het enigste verschil kwa snelheid wat ik merk tussen mijn huidige U2711 en mijn oude monitoren (LG Flatron W2452T, 24", 1920x1200, TN & Philips 170B, 17", 1280x1024, wss. ook TN) is dat er wat meer ghosting te zien is bij de Dell. Ik game er vrijwel dagelijks mee zonder problemen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Bedankt voor de antwoorden!
rockhopper schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:52:Maar ik denk gezien je ervaring met oude modellen dat je prima uit de weg kan met de 2410. (blijft natuurlijk de vraag, waarom wil je niet langer een TN panel als je input lag zo belangrijk vind?)
Nou, een TN paneel geeft natuurlijk minder mooi beeld dan een IPS paneel. Aangezien ik er nu 3 in 1 keer wil kopen en het om een substantieel bedrag gaat wil ik het in 1 keer goed doen. Ik kan nu wel beknibbelen en 3 monitoren van ~200 euro kopen, maar dan zit ik me weer te ergeren over een tijdje, heb ik alsnog 600 euro uitgegeven en ben ik uiteindelijk niet echt happy. Ja, ik ben verwend :P

Overigens kwam ik in deel 16 van dit topic een opmerking van Kid Jansen tegen die zei "16:10 is dood", of iets in die trant. In hoeverre is dat ook echt zo? Want ik kan nu wel de 2410's aanschaffen, alleen als alles wordt geoptimaliseerd voor 16:9 over een tijdje zit ik weer, en ik moet van mezelf toch echt minstens 5 jaar met die 2410's gaan doen, anders is het echt niet meer te behappen. Meningen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Vrijwel álles wat je op de computer doet werkt prima op zowel 16:10 als 16:9. Het enige wat fijner is op 16:9 is video's kijken, omdat nou eenmaal vrijwel alles in 16:9 gefilmd/uitgebracht wordt.

Dat 16:10 dood is, komt alleen maar omdat er bijna alleen nog maar 16:9-schermen gemaakt worden. Ga je daar last van hebben als je nu een 16:10-scherm koopt? Ik denk absoluut niet :)

The devil is in the details.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Helemaal dood is het niet, er zijn dit jaar een paar 16:10 modellen uitgebracht, oa van Dell. Maar mainstream is alles 16:9. Gelukkig worden bijna alle games ook uitgerust met de bekende 1920x1200 resolutie ondersteuning, dus je zal er in de praktijk weinig last van hebben.

Je zou dus kunnen stellen dat films kijken het van gamen heeft gewonnen, maar dat klopt natuurlijk ook niet helemaal omdat er veel films zijn die in de 1.85:1 of anders geschoten zijn. Dan zie je alsnog zwarte balken.

Op zich is het niet erg dat er meer 16:9 schermen op de markt komen, kostentechnisch is het beter als er slechts één standaard is. Maar helaas werkt 16:10 weer fijner bij een hoop applicaties in monitor land. Dus misschien is het inderdaad 'dood' in de zin van keuzemogelijkheden. Maar gelukkig merk je dit nergens voor het gebruik van de monitor zelf.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• naaitsab
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:52:
Nou, een TN paneel geeft natuurlijk minder mooi beeld dan een IPS paneel.
Zo zit ik ook een beetje, aangezien ik geen hard-core gamer ben maar soms toch wel redelijk serieus aan de slag ga maar ik vind de voordelen van IPS belangrijker dan de snelheid van een TN.
En volgens de test van Kid Jansen is er wel iets van ghosting maar niet in hoge mate dat het erg storend is.
Overigens kwam ik in deel 16 van dit topic een opmerking van Kid Jansen tegen die zei "16:10 is dood", of iets in die trant. In hoeverre is dat ook echt zo? Want ik kan nu wel de 2410's aanschaffen, alleen als alles wordt geoptimaliseerd voor 16:9 over een tijdje zit ik weer, en ik moet van mezelf toch echt minstens 5 jaar met die 2410's gaan doen, anders is het echt niet meer te behappen. Meningen?
Ach voor tv's is het logisch 16:9 maar ik heb nu een 24" 16:10 scherm en die 120pix extra in de hoogte(1080 vs 1200) vind ik toch wel prettig, aangezien websites ed. verticaal zijn opgebouwd heeft persoonlijk 16:10 de voorkeur over 16:9. Ik zou het jammer vinden als de fabrikanten het zouden afschaffen.

Als je de U2711 in 16:10 wilt hebben kom je uit op 2560x1600 en laat dat nou net de resolutie zijn van een U3011 :+
Nu snap ik ook waarom de U2711 een van de hoogste pixels per inch heeft als een 30" "slechts" 160px meer hoogte heeft en dezelfde pixels in de horizontale richting.

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

naaitsab schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:49:
Zo zit ik ook een beetje, aangezien ik geen hard-core gamer ben maar soms toch wel redelijk serieus aan de slag ga maar ik vind de voordelen van IPS belangrijker dan de snelheid van een TN.
En volgens de test van Kid Jansen is er wel iets van ghosting maar niet in hoge mate dat het erg storend is.
Ik denk dat er zo veel zijn, eerlijk gezegd. Buiten de echte pro's die hun rig uitsluitend voor hun werk gebruiken zullen er veel mensen zijn die naast een spelleke wel serieus met beeldbewerking aan de slag willen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

naaitsab schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:49:
Als je de U2711 in 16:10 wilt hebben kom je uit op 2560x1600 en laat dat nou net de resolutie zijn van een U3011 :+
Nu snap ik ook waarom de U2711 een van de hoogste pixels per inch heeft als een 30" "slechts" 160px meer hoogte heeft en dezelfde pixels in de horizontale richting.
Mja gezien de forse prijs (bijna twee keer zo duur) heb ik dus uiteindelijk voor de U2711 gekozen. Ik vind het jammer dat ik van 16:10 naar 16:9 ga, maar door de veel grotere hoeveelheid pixels tov mijn oude 24" heb ik toch het gevoel dat ik er flink op vooruit ga! (maar als die 30" ooit 500€ wordt weet ik het wel :+ )

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:52:
Ik denk dat er zo veel zijn, eerlijk gezegd. Buiten de echte pro's die hun rig uitsluitend voor hun werk gebruiken zullen er veel mensen zijn die naast een spelleke wel serieus met beeldbewerking aan de slag willen.
idd, tijdens browsen en fotobewerking is dat gewoon lekker, buiten dat is het de goedkoopste monitor met 1440p resolutie iets waar ik persoonlijk veel profijt van denk te hebben tov. 1200p en ook nog eens een knap pannel. 27" met 1080p 8)7
rockhopper schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:55:
Mja gezien de forse prijs (bijna twee keer zo duur) heb ik dus uiteindelijk voor de U2711 gekozen. Ik vind het jammer dat ik van 16:10 naar 16:9 ga, maar door de veel grotere hoeveelheid pixels tov mijn oude 24" heb ik toch het gevoel dat ik er flink op vooruit ga! (maar als die 30" ooit 500€ wordt weet ik het wel :+ )
Buiten dat een 30" is nóg een slag groter dan de U2711 die al redelijk aan de maat is voor de hoge resolutie.
Als de U3011 nou 120 euro duurder was oid. dan was er nog wel over na te denken maar bijna 2x zo duur is de keuze snel gemaakt, als je 100 euro bijlegt heb je 2 U2711's ipv 1 U3011 :>

if (!coffee) {
Work = false; }

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Kid Jansen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:37:
[...]

Sarcasme? Valt toch wel mee hoe kort hij is: 6 pagina's... Hij is ook niet heel uitgebreid, maar zeer kort zou ik het toch zeker niet noemen.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:35:
Ik vind hem ook kort hoor. Het is zeker geen slechte review, maar vergeleken met de meesterwerken die anandtech meestal aflevert is het inderdaad kort.
Dus: Op zich is hij niet kort, maar voor AnandTech review begrippen wel. Bekijk die andere reviews eens (bijvoorbeeld van het Apple Thunderbolt Display). Normaal zou ik na het lezen van een AnandTech review kunnen besluiten of ik iets zou willen kopen of niet, dat is bij deze review niet het geval (lees: ik zou meer reviews willen lezen).
Om eerlijk te zijn vind ik de beeldschermreviews van Anandtech helemaal niet zo geweldig. Die Apple TB display review is ook helemaal niet zo indrukwekkend, als je kijkt naar wat er echt van het scherm zelf is getest is hij echt niet langer of uitgebreider dan de U2311H review. Enige extra is dat ze hem uit elkaar gehaald hebben. Voor de rest is het naar mijn mening vooral veel gezwets over Thunderbolt.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:06:
Je zou dus kunnen stellen dat films kijken het van gamen heeft gewonnen, maar dat klopt natuurlijk ook niet helemaal omdat er veel films zijn die in de 1.85:1 of anders geschoten zijn. Dan zie je alsnog zwarte balken.
Gaat gamen op 16:10 beter dan op 16:9?
Op zich is het niet erg dat er meer 16:9 schermen op de markt komen, kostentechnisch is het beter als er slechts één standaard is. Maar helaas werkt 16:10 weer fijner bij een hoop applicaties in monitor land.
Bedoel je een hogere verticale resolutie of echt 16:10?
Ik heb hier een 1600 x 1200 scherm en denk niet dat 1920 x 1080 beter zou werken.

Verwijderd

Beter valt te bediscussiëren, maar dat je meer ziet/kan zien is een gegeven.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:01:
[...]
Ook daar zijn de meningen over verdeelt welke van de twee het beste werkt. Sommige gaan zelfs zo ver om gelijk te krijgen dat ze verkeerde aspect ratio plaatjes photoshoppen en het dan als 'kijk maar ik heb gelijk' erbij te zetten. Verder ben ik het met je eens en hoor dus bij het "lang leve het 16:10 kamp"
Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:59:
[...]
Gaat gamen op 16:10 beter dan op 16:9?
[...]
Bedoel je een hogere verticale resolutie of echt 16:10?
Ik heb hier een 1600 x 1200 scherm en denk niet dat 1920 x 1080 beter zou werken.
Wat beter speelt is denk ik persoonlijk. Zelf zie ik graag zoveel mogelijk en ik denk dat 16:10 daarbij beter helpt. Verder ben ik van mening dat je nooit een teveel aan pixels op/in je toepassing kan hebben. Een voorbeeld is bijvoorbeeld photoshop. Als ik daar met 1920x1080 (or 1920x1200) werk, heb ik véél meer werkruimte dan op een 1600x1200 scherm. Daarom werkt dat dus wel degelijk beter voor mij. Ook in toepassingen als Word, waardoor je wegens de 'overvloed' aan pixels twee of zelfs drie paginas tegelijk naast elkaar open kan hebben, hou je beter het overzicht.
Ik kan me buiten hardware die de hoge resolutie niet aankan, eigenlijk geen situatie indenken waarom je voor minder pixels zou kiezen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:01:
Nee hoor. Hangt ervan af of de field of view verticaal wordt verhoogd of juist horizontaal wordt verlaagd.
rockhopper schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:09:
Wat beter speelt is denk ik persoonlijk. Zelf zie ik graag zoveel mogelijk en ik denk dat 16:10 daarbij beter helpt. Verder ben ik van mening dat je nooit een teveel aan pixels op/in je toepassing kan hebben. Een voorbeeld is bijvoorbeeld photoshop. Als ik daar met 1920x1080 (or 1920x1200) werk, heb ik véél meer werkruimte dan op een 1600x1200 scherm. Daarom werkt dat dus wel degelijk beter voor mij. Ook in toepassingen als Word, waardoor je wegens de 'overvloed' aan pixels twee of zelfs drie paginas tegelijk naast elkaar open kan hebben, hou je beter het overzicht.
Soms zijn de extra verticale pixels belangrijker dan de horizontale pixels.
Maar inderdaad, meer ruimte is altijd fijn.

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:56

Rem

Ik heb vandaag mijn nieuwe Dell u2711 binnengekregen, een erg mooi scherm, maar helaas;

Zo te zien heb ik een defecte backlight. Ik heb hem nu een goede 3 uur uitgetest, en de backlight blijft knipperen. Alsof iemand de brightness voor de grap tussen de 10 en 100 switcht om de 0.01 seconden. Zo verschijnt het euvel, zo verdwijnt het. Het is pas na een goede 3 uur opgedoken, maar het gebeurt nu steeds vaker.
Deze gaat RMA! :(

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zonde, heb je 'm zelf afgehaald of is ie per post gekomen? (ben zelf een beetje bijgelovig en ga schermen liefst zelf afhalen) Hopelijk doet de vervanger het wel goed voor je.

• Rem

Rem

Had hem op laten sturen.
Moet zeggen dat ik er nu al een uur of 2 geen last meer van heb. Net zag ik ook dat de videoinstellingen op deze pc op 59Hz stonden, terwijl het scherm zei dat hij op 60Hz stond. Dit dus even op 60 gezet in windows, misschien dat dat het probleem wel was.
Even afwachten dus.

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:05:
Nee hoor. Hangt ervan af of de field of view verticaal wordt verhoogd of juist horizontaal wordt verlaagd.
Hence de kan zien, want ik had een dergelijke opmerking wel verwacht. Hoe je het ook wendt of keert, met meer pixels kan je meer data overdragen. FOV en dergelijke instellingen zal je soms goed moeten instellen en soms werkt het ook zomaar, maar de potentiële weergave van een scherm met meer pixels is altijd groter.

Verwijderd

rockhopper schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:09:
[...]

Ook daar zijn de meningen over verdeelt welke van de twee het beste werkt. Sommige gaan zelfs zo ver om gelijk te krijgen dat ze verkeerde aspect ratio plaatjes photoshoppen en het dan als 'kijk maar ik heb gelijk' erbij te zetten. Verder ben ik het met je eens en hoor dus bij het "lang leve het 16:10 kamp"
Dat hangt er zeer vanaf over welk spel je het hebt. 3 voorbeelden:
  • Team fortress 2: je ziet meer in de breedte met een breedbeeld scherm, maar, enkel standaard. Je kan een 3:4 scherm ook instellen op de maximale field of view
  • Starcraft 2: De hoogte is fixed. De breedte niet, hoe breder de verhouding, hoe meer units je ziet.
  • BF 2143: Speelt altijd in een 3:4 window. (of 4:5 zelfs.. weet niet zeker). Dat betekent dat je gigantische zwarte balken krijgt aan de zijkant. Je kan hem forceren dat hij dat niet doet, maar dan wordt de boven en onderkant zwaar afgekapt.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ darkstone: Interessant, wist niet dat het ook nog eens van het spel afhangt, maar dat verklaart wel waarom er zoveel verschillende meningen over zijn.

@remsporus: ok, misschien moest ie even 'inbranden' ;) Heb even gekeken naar mijn windows instellingen, maar die stonden ook op 59Hz (scherm geeft 60Hz aan) dus ook zelf maar even aangepast. Zat er bij jou ook standaard de blauwe VGA-kabel er al op aangesloten?

• Rem

Rem

Yes, die zat er inderdaad in!

• naaitsab
  • Nu online
Gevalletje showroom model?
Ik zou hem toch omruilen anders zit je over een week wellicht met een defect scherm, nu heb je nog de wet op afstand kopen enzo.

if (!coffee) {
Work = false; }

Nee, de VGA kabel is standaard aangesloten:
Signal cable type

D-sub: Detachable, Analog, 15pin, shipped attached to the monitor
DVI-D: Detachable, Digital, 24pin, shipped detached from the monitor
DisplayPort: Detachable, Digital, 20pin, shipped detached from the monitor
Composite
Component
HDMI
(uit de handleiding)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

naaitsab schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:07:
[...]

Gevalletje showroom model?
Ik zou hem toch omruilen anders zit je over een week wellicht met een defect scherm, nu heb je nog de wet op afstand kopen enzo.
Bij mij zat er een klein beetje stof op 't scherm, ik vraag me af of het een en ander aangesloten word ivm calibratie en controle voor shipment.

• naaitsab
  • Nu online
Err :p zie het nut er niet echt van maar dat kan aan mij liggen :p
Zou mooi de DVI pakken ook geen last van storing ivm digitaal signaal.
en VGA kan 2560x1440 niet tonen dus nutteloos voor de U2711 vind ik persoonlijk, leuk voor een oud beesie maar dan is een monitor van 600 euro niet echt een logische keuze :p
rockhopper schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:15:
[...]

Bij mij zat er een klein beetje stof op 't scherm, ik vraag me af of het een en ander aangesloten word ivm calibratie en controle voor shipment.
Ik mag hopen dat Dell de kalibraties en constructies uitvoert in een schone ruimte en dat dit geen dagen zal duren dus als er stof op het scherm zit dan twijfel ik er aan of deze wel nieuw is.

[ Voor 9% gewijzigd door naaitsab op 29-09-2011 16:46 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het was ook meer een klein stofvlekje alsof er iemand tijdens het opplakken van de beschermfolie er per ongeluk tegenaan heeft gestreken. Rest was kraakhelder en brandschoon, alleen een veegje stof. (beetje lastig uit te leggen).

Ik weet niet of ik ergens hardwarematig kan zien hoe oud m'n scherm is en of ie refurbished is of niet, maar alles doet het naar behoren.

En ik snapte het nut van die vga-kabel ingeplugt ook niet zo. Je mag hopen dat iedereen de dual-dvi gebruikt om de maximale resolutie te halen. Als ik een scherm koop verwacht ik eigenlijk dat gewoon alle kabeltjes lekker netjes in plastic zijn ingepakt.

• XpanD
rockhopper schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:35:
Ik weet niet of ik ergens hardwarematig kan zien hoe oud m'n scherm is en of ie refurbished is of niet, maar alles doet het naar behoren.
YouTube: DELL U2711 ファクトリーモード - YouTube
Kost even wat moeite, maar zo kom je dus in het servicemenu waar onder andere branduren in zouden moeten staan.
rockhopper schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:35:
En ik snapte het nut van die vga-kabel ingeplugt ook niet zo. Je mag hopen dat iedereen de dual-dvi gebruikt om de maximale resolutie te halen. Als ik een scherm koop verwacht ik eigenlijk dat gewoon alle kabeltjes lekker netjes in plastic zijn ingepakt.
Dat schijnt standaard te zijn bij alle monitoren in deze serie. Inderdaad niet echt praktisch aangezien je daarmee nooit op native resolutie kan komen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

14 branduren, dus dat ziet er als nieuw uit.
Verder code LM270 (net als bij kid's voorbeeld in z'n review) en M2B004 (2 nummers hoger). Kan ik hier nog wat uit afleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 13:11
Hier is een uitgebreide review van de U2312HM op tftcentral.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm

edit hier nog een review.

http://www.flatpanelshd.c...howfull&id=1317112577&rss

[ Voor 31% gewijzigd door Games op 04-10-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
XpanD schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:51:
YouTube: DELL U2711 ファクトリーモード - YouTube
Kost even wat moeite, maar zo kom je dus in het servicemenu waar onder andere branduren in zouden moeten staan.
Dan is je garantie toch naar de maan?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
naaitsab schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:22:
[...]

Dan is je garantie toch naar de maan?
Waarom? En bovendien, hoe willen ze zien dat je in het debug menu gekeken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
XpanD schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:15:
[...]

Waarom? En bovendien, hoe willen ze zien dat je in het debug menu gekeken hebt?
Dat kwam direct in me op, ik heb ergens gelezen, weet niet meer of dat in dit topic was of ergens anders dat service menu openen betekend dat je garantie verloopt.

Als ze er een simpele counter in zetten zullen ze zien dat als ie meer dan 1x geopend is dat het menu buiten de fabriek ook is geopend om 1 voorbeeld te noemen, dat is niet zo moeilijk om dat te detecteren kost je 1 regeltje code.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De garantie vervalt alleen als je dingen gaat wijzigen in het Service Menu, niet als je het alleen maar opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat voor schadelijke dingen kun je in dat menu wijzigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zag een 'reset' knop. Weet niet of je daarmee ook je branduren 'reset' maar ik kan me voorstellen dat als je dat doet je je monitor 'nieuwer' laat overkomen dan ie werkelijk is.
(refurbished anyone?)

Of er ook schadelijke dingen mee kunnen gebeuren, geen idee. Ik was me er overigens niet van bewust dat als je dingen wijzigt in het servicemenu, dat dan m'n garantie vervalt. Misschien wel zo leuk om dat erbij te vermelden als je iemand instructies geeft om in het menu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:58:
...Misschien wel zo leuk om dat erbij te vermelden als je iemand instructies geeft om in het menu te komen.
Dat heb ik gedaan, namelijk in de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kid Jansen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:21:
[...]
Dat heb ik gedaan, namelijk in de startpost...
('t was ook niet naar jou gericht maar naar de verder behulpzame unxpand ietsje eerder in deze thread, maar ik denk dat hij het ook niet wist gezien z'n reactie "waarom". Verder no harm done 8) was denk ik een beetje geschrokken omdat ik er onbewust al bijna m'n garantie doorheen gejaagd had)

[ Voor 26% gewijzigd door rockhopper op 04-10-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

remsporus schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:37:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Dell u2711 binnengekregen, een erg mooi scherm, maar helaas;

Zo te zien heb ik een defecte backlight. Ik heb hem nu een goede 3 uur uitgetest, en de backlight blijft knipperen. Alsof iemand de brightness voor de grap tussen de 10 en 100 switcht om de 0.01 seconden. Zo verschijnt het euvel, zo verdwijnt het. Het is pas na een goede 3 uur opgedoken, maar het gebeurt nu steeds vaker.
Deze gaat RMA! :(
Het vervolg hierop: Probleem was onderkent door komplett en ze hebben vandaag nog een nieuw scherm opgestuurd. Morgen in huis. Topservice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:58:
Ik zag een 'reset' knop. Weet niet of je daarmee ook je branduren 'reset' maar ik kan me voorstellen dat als je dat doet je je monitor 'nieuwer' laat overkomen dan ie werkelijk is.
(refurbished anyone?)
Kan me niet voorstellen dat dat inderdaad zo kan.
Waar vermeldt Dell dat je garantie vervalt?
remsporus schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:59:
Het vervolg hierop: Probleem was onderkent door komplett en ze hebben vandaag nog een nieuw scherm opgestuurd. Morgen in huis. Topservice! :)
Dell heeft toch on-site panel swap service?

[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-10-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Jazeker, maar ik heb hem teruggestuurd naar komplett!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:31:
Kan me niet voorstellen dat dat inderdaad zo kan.
Waar vermeldt Dell dat je garantie vervalt?
Je kan inderdaad de branduren resetten. Je moet je wel bedenken dat Service Menu's van TV's en beeldschermen NIET zijn bedoeld voor de consument, die zijn bedoeld voor de fabrikant. Eigenlijk zou je garantie waarschijnlijk al vervallen als je het opent, maar dat kunnen ze niet zien. Als je dingen gaat wijzigen kan je dat echter wel zien.

Zie ook:

poech prut in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16"
Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16"
poech prut in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16"

Dat de garantie vervalt als je gaat klooien in het Service Menu heeft Chris M (supportmedewerker van Dell) ooit op het supportforum van Dell gezegd, ik kan het alleen niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

remsporus schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:37:
Jazeker, maar ik heb hem teruggestuurd naar komplett!
Goeie service! Had geen RMA nodig tot nu gelukkig, maar m'n overall indruk na de eerste bestelling daar is matig. Heb er een korte shopreview over geschreven.

@kid toch gek dat ze garantie laten vervallen, ik snap dat de standaard consument er in principe niks heeft te zoeken, maar zoiets mag toch wel wat duidelijker vermeld worden. Ik zie zo'n service menu een beetje als je bios van je eigen pc. In principe kom je daar ook niet vaak als standaard gebruiker, maar het is en soms wil je er wel eens iets veranderen. Maar goed ze zullen er wel niet teveel mee te koop willen lopen, en uiteindelijk heb je een service menu wel wat minder hard nodig dan de BIOS van een moederbord.

Ondertussen ben ik steeds blijer met de U2711. Dit weekend voor het eerst es goed tijd gehad om het een en ander in photoshop en premiere te bewerken, die werkruimte is echt een genot. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kid Jansen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:05:
Je kan inderdaad de branduren resetten. Je moet je wel bedenken dat Service Menu's van TV's en beeldschermen NIET zijn bedoeld voor de consument, die zijn bedoeld voor de fabrikant. Eigenlijk zou je garantie waarschijnlijk al vervallen als je het opent, maar dat kunnen ze niet zien. Als je dingen gaat wijzigen kan je dat echter wel zien.
Wat voor schadelijke dingen kun je in dat menu wijzigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet van een aantal opties niet wat ze doen, maar je kan er onder andere een aantal Preset Modes verpesten. Maar volgens mij is niets wat je daar kan wijzigen echt schadelijk, omdat je het ook wel weer terug kan zetten. Maar dan kunnen ze dus alsnog zien dat het gewijzigd is geweest.

Veel nuttigs kan je er als gebruiker toch niet wijzigen, dus ik raad je aan er maar gewoon af te blijven. Bij de U2412M kan je overdrive uitzetten, maar dan krijg je meer ghosting, je hebt dan alleen geen last meer van RTC overshoot / overdrive trailing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als de oorzaak van een probleem een gewijzigde service menu instelling is lijkt het me logisch dat dat niet onder de garantie valt. Maar het is onzin om dan maar te proberen de hele garantie te laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort gebruik ik een N64 (via composite) op mijn U2410 monitor. Dit geeft echter niet zo'n mooi beeld. Het beeld is niet mooi scherp (denk aan een afbeelding met een te lage jpeg-compressie). Nu is dit niet zo'n heel groot probleem, en waarschijnlijk te wijten aan het gebruik van de composite poort. Dit is normaal waarschijnlijk ook aanwezig op een CRT televisie (die ik normaal gebruik), maar door de lage resolutie / grotere afstand zie je dit denk ik niet. Wat storender is, is de soort van motion-blur over het hele beeld heen. Is dit ook een beperking aan de composite standaard?

Ik heb de monitor ook nog via s-video - composite aangesloten op mijn videokaart. Hier zijn dezelfde resultaten te zien.

Heeft iemand anders zelfde ervaringen met composite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je altijd gebruik maken van Advanced Exchange Service van Dell, ongeacht waar de monitor gekocht is?
In sommige shops is hij 60 euro goedkoper dan in andere, maar die shops hebben een wat slechtere reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb nu een kleine maand denk ik een U2311H, gekocht bij 4Launch. Nu zit er al sinds dag 1 een (sub)pixel op die wat nukkig is, hij kleurt wel rood, blauw en zwart maar niet groen en wit. Ook staat hij shots en scheef op z'n poot. Als het scherm recht staat wijst het draaibare gedeelte van de poot nog een behoorlijk stuk naar links.

Omdat ik toen mijn computer een tijd niet heb kunnen gebruiken wegens gebrek aan een monitor heb ik het even laten zitten, maar nu ik wat minder gebruik maak van de computer wil ik er even werk van maken.

Ik heb gezocht in dit topic en begrijp ik het goed dat als ik aanspraak wil maken op de rechtstreekse garantie van Dell, dat ik het volgende nodig heb?
- Work order nummer, deze is nog goed zichtbaar op het etiket, welke overigens is afgeplakt door een sticker (door 4Launch denk ik?)
- Serienummer, ook zichtbaar op de doos

Ben ik hem lang kwijt, of ruilen ze direct aan de deur om (zoals iiyama dat vroeger deed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Frietsaus schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:19:
Ik heb nu een kleine maand denk ik een U2311H, gekocht bij 4Launch. Nu zit er al sinds dag 1 een (sub)pixel op die wat nukkig is, hij kleurt wel rood, blauw en zwart maar niet groen en wit. Ook staat hij shots en scheef op z'n poot. Als het scherm recht staat wijst het draaibare gedeelte van de poot nog een behoorlijk stuk naar links.

Omdat ik toen mijn computer een tijd niet heb kunnen gebruiken wegens gebrek aan een monitor heb ik het even laten zitten, maar nu ik wat minder gebruik maak van de computer wil ik er even werk van maken.

Ik heb gezocht in dit topic en begrijp ik het goed dat als ik aanspraak wil maken op de rechtstreekse garantie van Dell, dat ik het volgende nodig heb?
- Work order nummer, deze is nog goed zichtbaar op het etiket, welke overigens is afgeplakt door een sticker (door 4Launch denk ik?)
- Serienummer, ook zichtbaar op de doos

Ben ik hem lang kwijt, of ruilen ze direct aan de deur om (zoals iiyama dat vroeger deed)?
Ik had hem zelf besteld bij CS Solutions (aanrader!) maar als je via Dell de garantie krijgt dan wisselen ze hem om voor een nieuwe, je oude wordt dan een dag later opgehaald (en die zie je niet weer terug :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Flatlinernl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:58:
Had verwacht dit wel makkelijk ergens op internet te kunnen vinden maar helaas. Kan ook niet echt een handleiding vinden van de U2711. Maar wat zijn de mogelijkheden met de picture by picture functie? Is dit te vergelijken met PIP, is het met de U2711 mogelijk om een signaal via displayport over heel het scherm te zien en in een klein venster als overlay het signaal wat op de hdmi poort zit aangesloten?
Ik heb PBP maar heel even uitgeprobeerd. Maar het lijkt erop dat het scherm alleen in de helft gedeeld kan worden en daarbij beide input geschaald wordt om te passen (geen idee of het met portrait mode minder 'balken' boven en onder toont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Vorige week woensdag is mijn U2711 afgeleverd, eindelijk een nieuwe monitor! :)

Het heeft 2 dark sub-pixels (groen) en eentje zit ongeveer in het midden van het scherm. Volgens Dell's policy moet je 6 dark sub-pixels hebben. Maar op zich heb ik volledige retourrecht op basis van koop-op-afstand. Ik heb wel gelezen dat sommigen door een hele reeks schermen gaan totdat ze tevreden zijn. Maar misschien was dat alleen op basis van bright pixels. Dus hoe zit het nu eigenlijk echt met on-site vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel dell en vraag het? Je kan je daarna nog beroepen op de wet kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:34:
Bel dell en vraag het? Je kan je daarna nog beroepen op de wet kopen op afstand.
Heh, simpel en goed punt. Maandag dan meteen maar even bellen met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:46
ArmEagle schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:29:
[...]

Ik heb PBP maar heel even uitgeprobeerd. Maar het lijkt erop dat het scherm alleen in de helft gedeeld kan worden en daarbij beide input geschaald wordt om te passen (geen idee of het met portrait mode minder 'balken' boven en onder toont).
Hmm das jammer.. bedankt voor het kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Cyleo schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:43:
[...]

Ik had hem zelf besteld bij CS Solutions (aanrader!) maar als je via Dell de garantie krijgt dan wisselen ze hem om voor een nieuwe, je oude wordt dan een dag later opgehaald (en die zie je niet weer terug :P)
Thanks, ik heb zojuist gebeld en het work order nummer+serienummer was voldoende om service via Dell te krijgen. Ik moest een foto van de scheve poot opsturen naar Dell, er werd verder niet naar details over de pixel gevraagd.

Dus mensen die hebben gekocht via 4Launch, zolang die nummers op de doos nog zichtbaar zijn heb je gewoon fabrieksgarantie.

Nu even afwachten of ze het probleem met de scheve poot goedkeuren voor omruiling.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 10-10-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Frietsaus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:33:
Dus mensen die hebben gekocht via 4Launch, zolang die nummers op de doos nog zichtbaar zijn heb je gewoon fabrieksgarantie.
Is een serienummer alleen niet voldoende dan? Staat het work order nummer niet ook op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Serienummer is niet voldoende, ze willen echt een work order+serienummer. Beiden staan op de doos, echter bij mij was het etiket afgeplakt met een witte sticker. Gelukkig kon ik daar doorheen kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Frietsaus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:48:
Serienummer is niet voldoende, ze willen echt een work order+serienummer. Beiden staan op de doos, echter bij mij was het etiket afgeplakt met een witte sticker. Gelukkig kon ik daar doorheen kijken. ;)
Vreemde actie, dat afplakken. Wat geeft het work order nummer eigenlijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Daarmee kan Dell de originele bestelling (aan de winkel dus) bekijken en een datum van ingang van garantie bepalen.

Sommige winkels plakken dat af omdat ze garantie via henzelf willen laten lopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Frietsaus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:26:
Daarmee kan Dell de originele bestelling (aan de winkel dus) bekijken en een datum van ingang van garantie bepalen.

Sommige winkels plakken dat af omdat ze garantie via henzelf willen laten lopen denk ik.
Wat is het voordeel voor de winkel om dat te doen?
En met het serienummer kan Dell ook de productiedatum achterhalen. Als dat minder dan drie jaar geleden is, moet Dell toch ook genoeg weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Sja, ik bepaal ook niet de regels van Dell. ;)

Enkel serienummer was niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Heeft iemand een goede tip voor de volgende kwestie:

Wanneer mijn PC een tijdje niks doet gaat hij naar slaapstand. Niks mee natuurlijk alleen wanneer ik de PC weer aanzet, gaat het scherm niet mee aan. In de PC gaan alle fans draaien, de lampjes gaan aan maar het scherm reageert niet. Om weer beeld te krijgen moet ik de powerknop van de PC inhouden zodat de PC uitgaat, na opnieuw inschakelen sprint het scherm ook weer aan.

Config:
Dell U2412M
Sapphire HD6950 (Dirt 3 edition)
Asus P8Z68-V + 2500K

Mogelijk heeft het te maken met de aansluiting op de grafische kaart? Er zitten twee DVI aansluitingen op, weet alleen niet zeker of het uitmaakt of de één of de ander gebruik. Ik gebruik nu de bovenste DVI aansluiting.

[ Voor 17% gewijzigd door r0_ op 10-10-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik gebruik nooit slaapstand vind dat niet goed.Ik zet gewoon soms men scherm af voor het verbruik.Schakel dat uit configuratiescherm en dan slaapstand tikken en je vind het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

elsympatico schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:43:
Ik gebruik nooit slaapstand vind dat niet goed.Ik zet gewoon soms men scherm af voor het verbruik.Schakel dat uit configuratiescherm en dan slaapstand tikken en je vind het wel.
Ondanks dat ik je bijdrage waardeer is het voor mij geen oplossing. Ik wil wel graag gebruik maken van de slaapstand :) Waarom ben je overigens van mening dat het niet goed is om je PC in slaapstand te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Goed ik heb vandaag een refurbished U2311H gekregen van Dell, rev A02 ipv. de A03 die ik had. Ik merk echter geen verschil in beeldkwaliteit, enkel dat het scherm omhoog en omlaag verplaatsen wat stugger gaat.

Maar het belangrijkste, een rechte poot en geen defecte pixels. Dus ik vind wel prima verder.

Weet iemand overigens wat de exacte verschillen zijn tussen de A02 en de A03 U2311H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Frietsaus schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:49:
Goed ik heb vandaag een refurbished U2311H gekregen van Dell, rev A02 ipv. de A03 die ik had. Ik merk echter geen verschil in beeldkwaliteit, enkel dat het scherm omhoog en omlaag verplaatsen wat stugger gaat.

Maar het belangrijkste, een rechte poot en geen defecte pixels. Dus ik vind wel prima verder.

Weet iemand overigens wat de exacte verschillen zijn tussen de A02 en de A03 U2311H?
Ik heb een ssd dan doet mijn pc heel raar en heb al veel problemen met slaapstand gehad en andere mensen ik ken ook ,1probleem daarvan was dat ik elke keer ik uit slaapstand kwam geen internet meer had ,driver isuess.Ik heb ook gelezen op andere fora dat sommigen zeiden dat hun pc trager was als hij uit slaapstand kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:27
Is er enig zicht op hoe lang de U2711 nog te koop blijft? Ik zie dat de prijs inmiddels gedaald is tot 560 euro en het begint nu toch wel te jeuken. Anderzijds wil ik hem liever in december pas kopen, maar ik wil er niet naast grijpen en dan weer het volle pond betalen voor een U2713 of iets.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een nieuwe versie zal toch niet ineens veel duurder zijn? Tenzij die natuurlijk ook veel beter is, maar ik weet niet hoeveel beter het nog kan.
Behalve die input lag dan. :p

[ Voor 50% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-10-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 15:27
Die U2711 was destijds toch ook iets van 1000 euro?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Is er al een nieuwe aangekondigd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:00:
Die U2711 was destijds toch ook iets van 1000 euro?
Waren alle schermen vroeger niet duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat ik mind boggling vind is hoe een scherm wat maar een pietsje (10%) groter is qua zowel afmetingen als pixel count toch richting de 100% prijs bump gaat... 27"->30"...

boggle
boggle
boggle...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tijgert schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:58:
Wat ik mind boggling vind is hoe een scherm wat maar een pietsje (10%) groter is qua zowel afmetingen als pixel count toch richting de 100% prijs bump gaat... 27"->30"...
Qua oppervlakte is het al 23% groter. Maar het blijft een groot prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ik zit effe in de pricewatch te kijken en zie daar de U2312HM als opvolger voor de U2311H staan.
De 'grote' vernieuwing lijkt me de edge-lit led backlighting t.o.v. ccfl.
Vreemd genoeg is het nieuwe model zelfs € 20,00 goedkoper dan de 2311...

Ik heb al wat rondgezocht, maar vind nergens een goed vergelijk tussen beide. Misschien iemand hier die ervaring met (1 van) beide heeft en kan aangeven welke van de 2 de betere deal zou zijn? Ik heb in deze ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36902227 ) posting al proberen uit te leggen waarvoor ik de monitor voornamelijk zal gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een paar weken geleden een U2311H aangeschaft en juist niet het nieuwe model simpelweg omdat het nieuwe design mij totaal niet aanspreekt. Als je goed dit topic doorbladert dan kan je de verschillen tussen deze 2 modellen vinden. Je kan ook even de reviews van Kid Jansen doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Review van de U2312H op TFTCentral . Met vergelijking met de U2311H :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Thanks allebei, dat helpt me verder op weg :)

Ik neig toch naar de nieuwe versie, maar ik weeg nog enkele andere alternatieven af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tweak_dude schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:49:
Review van de U2312H op TFTCentral . Met vergelijking met de U2311H :)
The input lag was incredibly low and basically this screen had no lag at all.
Blijkbaar kunnen ze het dus wel bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Is pixelgarantie een aanrader bij de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M?

[ Voor 83% gewijzigd door Aubergine op 13-10-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:47
Misschien heb je hier wat aan: Ik heb ervaring met 3 dell laptops en 2 ultrasharp schermen (2001FP en U2410) en heb 0 defecte/luie/always-on/etc pixels waargenomen.

edit; alles behalve de U2410 via Dell gekocht. De U2410 was een refurbishde van E-bay zonder opmerkelijkheden.

[ Voor 25% gewijzigd door Menesis op 13-10-2011 18:56 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11-09 22:14
Gast1981 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:13:
Ik zit effe in de pricewatch te kijken en zie daar de U2312HM als opvolger voor de U2311H staan.
De 'grote' vernieuwing lijkt me de edge-lit led backlighting t.o.v. ccfl.
Vreemd genoeg is het nieuwe model zelfs € 20,00 goedkoper dan de 2311...

Ik heb al wat rondgezocht, maar vind nergens een goed vergelijk tussen beide. Misschien iemand hier die ervaring met (1 van) beide heeft en kan aangeven welke van de 2 de betere deal zou zijn? Ik heb in deze ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36902227 ) posting al proberen uit te leggen waarvoor ik de monitor voornamelijk zal gaan gebruiken.
20 euro goedkoper is omdat er maar 1 leverancier van de 2311 in staat... zat er toevallig afgelopen week ook al naar te kijken, baas hier wilde misschien 2 schermen kopen voor mn pc en was naar cheapy philips dingen aan het kijken 'ze zijn toch goedkoop', ondertussen even gekeken wat er nog meer te krijgen was... maar voor ik kon vertellen beter 2 goede schermen te kopen kreeg ik al te horen dat die cheapy philips dingen onderweg waren...
Je hebt vanuit Dell toch een (heel erg goede) pixelgarantie op Ultrasharp schermen? Ding van mij heeft iig nergens last van, reviewexemplaar van Kid Jansen weer wel, maar die is al de halve wereld over geweest daarvoor...

[ Voor 17% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 13-10-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wil hem via Informatique kopen, maar dan is de pixelgarantie los weer 30 euro :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11-09 22:14
Aubergine schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:57:
Wil hem via Informatique kopen, maar dan is de pixelgarantie los weer 30 euro :-(
Wat ik bedoel is dat Dell gewoon op de schermen zelf de fabrieksgarantie geeft, zonder deze los bij te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 12:52
Ik ben van plan om de U2311H of de U2312HM te kopen. Ik heb de review van TFT central doorgelezen en beide monitoren vergeleken. Het lijkt er op dat ze niet heel veel verschillen hebben, maar over een paar puntjes heb ik toch een paar vragen.
Als eerste over de input-lag. Volgens TFT central zit er een input-lag van zo'n 10ms op de U2311H en 0,6ms op de U2312HM. Is dit verschil te merken?
Ook vraag ik me af hoe het zit met kleurcalibratie. Volgens de review heeft de U2311H een beter resultaat qua contrast en kleuren dan de U2312HM na calibratie. Ik vraag me af hoe dit werkt, kan dit via die ene website (ben even de naam vergeten) of is het echt nodig om daar een apparaatje voor te kopen? Ik vind die apparaatjes eigenlijk te prijzig.
Alvast bedankt!
Edit: Ik vraag me ook af of bij de U2312HM ook het contrast behoorlijk slechter is als je er niet precies recht voor zit, ik lees regelmatig dat dit het geval is bij de U2311H.

[ Voor 10% gewijzigd door Ovindel op 13-10-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Aubergine schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:57:
Je kunt hem via de wet Kopen op Afstand toch altijd kosteloos terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Laatst online: 12:37
@ovindel, volgens andere (Duitse) reviews (met betere testmethodes) heeft de U2311H nagenoeg geen (meetbare) input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:53:
[...]
20 euro goedkoper is omdat er maar 1 leverancier van de 2311 in staat... zat er toevallig afgelopen week ook al naar te kijken
Ja je hebt gelijk. Bij de meeste leveranciers zit er eigenlijk maar bar weinig prijsverschil tussen.

En doorgaand op de vraag van Ovindel;
Het eventuele mindere contrast van de 2312 t.o.v. de 2311, hoeveel zal je daarvan merken als niet met foto- of videobewerking bezig bent, maar meer met huis-tuin-en-keuken toepassingen? Of zijn het puur theoretische verschillen die met meetwaarden zijn aangetoond en niet bijzonder zichtbaar/merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 12:52
Propheticus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:24:
@ovindel, volgens andere (Duitse) reviews (met betere testmethodes) heeft de U2311H nagenoeg geen (meetbare) input lag.
Ah, bedankt. Volgens Hardware.info heeft het ook nauwelijks of geen input-lag. Waarschijnlijk hebben ze het verkeerd gemeten.
Gast1981 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:31:
[...]

Ja je hebt gelijk. Bij de meeste leveranciers zit er eigenlijk maar bar weinig prijsverschil tussen.

En doorgaand op de vraag van Ovindel;
Het eventuele mindere contrast van de 2312 t.o.v. de 2311, hoeveel zal je daarvan merken als niet met foto- of videobewerking bezig bent, maar meer met huis-tuin-en-keuken toepassingen? Of zijn het puur theoretische verschillen die met meetwaarden zijn aangetoond en niet bijzonder zichtbaar/merkbaar?
Er staat in die review dat het statische contrast van de 2311 857:1 is en die van de 2312 710:1. Op een andere website lees ik dat het verschil weer bijna niets is. Ik denk dat ik me daar dus niet zo'n zorgen over hoef te maken. Ik ben wel van plan om wat fotobewerking en graphic design te gaan doen, dus is het wel belangrijk.

Eigenlijk maakt dit de keuze dus nog moeilijker. De 2312 is dan wel LED en de 2311 niet, maar het stroomverbruik is nauwelijks veranderd, dus is dit ook geen groot verschil meer. Er is ook geen prijsverschil. Dus is het eigenlijk alleen het design waar ik tussen hoef te kiezen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ovindel schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:07:
Ook vraag ik me af hoe het zit met kleurcalibratie. Volgens de review heeft de U2311H een beter resultaat qua contrast en kleuren dan de U2312HM na calibratie. Ik vraag me af hoe dit werkt, kan dit via die ene website (ben even de naam vergeten) of is het echt nodig om daar een apparaatje voor te kopen? Ik vind die apparaatjes eigenlijk te prijzig.
Alvast bedankt!
Edit: Ik vraag me ook af of bij de U2312HM ook het contrast behoorlijk slechter is als je er niet precies recht voor zit, ik lees regelmatig dat dit het geval is bij de U2311H.
Dat ligt eraan hoe precies je bent, met het oog en wat tooltjes op internet (staan een aantal links in dit topic) kom je echt een heel eind. Beetje zonde om een apparaat van 100 euro te gebruiken op een monitor van 200 als je't mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Propheticus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:24:
Welke reviews? Wat is er mis met de testmethode van TFT Central?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren