[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.726 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ik vraag me af hoe het beeld is als je op een Dell Ultrasharp U2711 die een hogere resolutie heeft dan 1920x1080 een blu ray kijkt.
dan moet de monitor gaan schalen en kijk je niet op de standaardresolutie van de monitor.
zou dat veel invloed op de beeldkwaliteit hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Goofy1978 op 07-09-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Goofy1978 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:47:
ik vraag me af hoe het beeld is als je op een Dell Ultrasharp U2711 die een hogere resolutie heeft dan 1920x1080 een blu ray kijkt.
dan moet de monitor gaan schalen en kijk je niet op de standaardresolutie van de monitor.
normaal gezien niet, hij geeft dan gewoon een beeld van lagere resolutie weer, je kunt btw ook je input op 1080p zetten
als je een youtube 480 of 720p filmpjes kijkt op je 1080p monitor heb je toch ook geen problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:18
tenzij jouw videospeler full-screen draait in bijv directX of openGL dan rekt het filmpje gewoon uit van 1920x1080 naar 2560x1440 en om de ratio te behouden rekken de zwarte balken ook mee.

Er zullen weinig tot geen mediaplayers zijn die dmv. bovenstaande techniek de resolutie verlagen tot 1080p zoals een computerspel dat doet.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Heb m'n U2711 binnen, wat een prachtmonitor! Hierbij een beknopte review waarbij ik onder andere inhaak op een aantal van de problemen die ik op diverse forums heb gezien.

De monitor die ik heb ontvangen is een revisie A07 model, besteld bij Komplett. De monitor kwam aan in een standaard kartonnen doos, met twee goede wanden piepschuim aan de binnenkant. In de voorste wand zaten alle kabels en drivers - de achterste wand was puur ter ondersteuning van het scherm. Om het scherm zelf zaten twee zakken van een soort schuimachtig materiaal, één om het paneel en één om de voet. Verder zat er nog een dunnere laag van dit materiaal op het paneel geplakt.

De monitor maakte meteen een solide indruk - de voet is zeer stevig, voornamelijk opgetrokken uit wat lijkt op staal. De rest van de behuizing zit ook goed in elkaar, en kraakt amper. Het design is simpel maar effectief.

De aan/uit knop en de knoppen voor de OSD zijn naar mijn mening zeer elegant - zodra er een hand (of een ander bewegend object) in de buurt komt van de OSD-knoppen licht de eerste knop op. Vervolgens kan via deze knop het OSD geopend worden, waarna alle OSD-knoppen oplichten. Dit maakt toegang tot het OSD makkelijk, ook in het donker.

Aansluiten was goed te doen door de vele draaiopties van de voet. De monitor staat op het moment aangesloten op een Asus 5770 via Displayport (DP).

Aansluiten via DP was een gok - ik heb al meerdere klachten gelezen van mensen waarbij de U2711 bijvoorbeeld niet goed uit slaapstand kwam terwijl op deze manier aangesloten. Mijn computer staat bijna altijd in slaapstand, dus het zou erg fijn zijn als dit goed zou werken - zeker aangezien ik van plan ben om in de toekomst naar Eyefinity te gaan met drie schermen, waarbij ik alle aansluitingen nodig ga hebben. Gelukkig werkt dit tot nu toe bij mij perfect, wat waarschijnlijk te danken is aan volwassenere drivers en/of de recente revisie van het scherm.

Beeldkwaliteit is natuurlijk zo subjectief als wat, maar ook hier ben ik erg tevreden. Ik heb nog geen enkele dode pixel gevonden, beide helften van het scherm wijken niet zichtbaar van elkaar af, en ik heb nog nooit wit van zo'n hoge kwaliteit gezien bij een monitor. Ook kleuren zien er enorm goed uit in sRGB emulatie-modus, hoewel de standaardinstellingen naar mijn smaak wat teveel naar groen neigden. Dit was snel opgelost met de instellingen van Flat Panels HD: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1265617565

Waar ik ook bang voor was toen ik voor dit scherm ging was de enorme resolutie op "maar" een 27" 16:9 paneel. Bij mijn "oude" LG scherm (24", 16:10, 1920x1200) moest ik op sommige pagina's al mijn zoominstellingen aanpassen om de tekst makkelijk te kunnen lezen. Dit bleek ook geen probleem te zijn - de 27" 16:9 U2711 propt 1440 pixels in een iets (~0.5 inch) hoger paneel, wat er voor mij in de praktijk op neerkomt dat het merendeel van de websites etc. nog steeds prima te lezen zijn.

De antiglare coating is een veelgenoemd probleem bij deze monitor, maar ook daar heb ik weinig over te klagen. Van dichtbij kan het scherm er een beetje "nat" of "vuil" uitzien, maar op mijn normale kijkafstand (zo'n 70cm) zie ik er al helemaal niks meer van tenzij ik er echt op focus. En bij spellen is het hoe-dan-ook genieten, ook van dichtbij.
Zolang je bureaubladresolutie op 2560x1440 staat doet je monitor voor zover ik weet helemaal niks kwa schalen bij een film - dat gebeurt allemaal in software.

Overigens was ik zelf ook erg nieuwsgierig naar hoe de monitor het zou doen bij bijvoorbeeld 1080p input. Zo gezegd, zo gedaan - en ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over het schalen van deze monitor naar andere 16:9 resoluties. Tekst wordt een beetje onscherp en er gaat wat detail verloren, maar al met al vind ik het goed genoeg. Tijd voor mij om er een paar goede 1080p monitoren bij te zoeken voor Eyefinity bij de spellen die het ondersteunen! :D

(en ja, 16:10 @ 1920x1200 zag er ook nog prima uit, opvallend genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Als je hem instelt op 1080p zou dat goed moeten werken aldus de review van kid jansen:
Verder heeft het scherm nog ondersteuning voor Picture-by-Picture, pixelmapping (1:1 weergave van een niet native resolutie), aspectratio behouden (5:4, 4:3 en 16:10 bronnen in juiste verhouding weergeven)
Heb je dit getest met HDMI ? Ik zou wel graag willen weten of de kwaliteit via HDMI @1080p wel goed is aangezien ik er ook een PS3 op aan wil sluiten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Ik weet niet hoe relevant dit is, maar ik zelf heb een aantal games getest via Displayport, met de resolutie geforceerd naar 1080p en standje Fill op de scaler (al werkt Aspect ook). Een paar aanpassingen aan Sharpness en de kwaliteit is imho prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Grappig dat je begint over de displayport aansluiting van de U2711. Ik heb dus net de U2412 hier aangesloten met displayport... en crappy/wegvallend beeld... DVI geen probleem.

Beetje googlen, blijkt dat pin 20 eigenlijk niet aangesloten hoort te zijn bij verbinding tussen pc en monitor. Heb hier helaas geen multimeter, dus kan het niet checken. misschien optie om die pin uit connector te mollen oid om te testen, maar als em dat niet is, is het zonde van een kabel van 14 euro.

Wilde eigenlijk pc met displayport doen en macbook met miniDP>DVI (heb die verloop liggen)

Wat hak en sloopwerk later heb ik bij beide stekkers pin 20 zover weten te krijgen dat die geen verbindng meer maakt... en tadaaa... scherm gelijk aan en goed beeld

[ Voor 12% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-09-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Lichtelijk suffe vraag, ik heb vandaag mijn Dell 2414M binnen gekregen en heb het idee dat hij last heeft van veel backlight bleeding. Bij games zie ik in de rechter onderhoek bij een volledig zwart scherm een andere tint zwart.

Is er een manier om te bepalen of de backlight bleeding veel is ? Een tooltje, of is het een kwestie van controleren en vergelijken ?

Voor de rest een geweldig scherm overigens.

I don't hate you, I nothing you

• XpanD
ipazza schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:34:
Lichtelijk suffe vraag, ik heb vandaag mijn Dell 2414M binnen gekregen en heb het idee dat hij last heeft van veel backlight bleeding. Bij games zie ik in de rechter onderhoek bij een volledig zwart scherm een andere tint zwart.

Is er een manier om te bepalen of de backlight bleeding veel is ? Een tooltje, of is het een kwestie van controleren en vergelijken ?

Voor de rest een geweldig scherm overigens.
Maak in Paint of iets in die richting een zwarte afbeelding ter grote van je huidige resolutie, en bekijk die afbeelding in fullscreen.

[ Voor 9% gewijzigd door XpanD op 08-09-2011 00:28 . Reden: foutje :P ]

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik heb gisteren mijn U2311H ontvangen en ik denk dat ik erg veel geluk heb gehad. Ten eerste heb ik absoluut nul zichtbare backlight bleeding en ten tweede is het paneel zo goed als uniform (misschien is de linkerkant echt een tikkeltje roder maar ik kan het me inbeelden). Al met al zeer te spreken omdat ik van een destijds redelijk dure MVA-monitor kom.

Wat mij wel opvalt is dat het beeld wat flauwer is (minder contrast en saturatie) dan ik gewend ben. Ik heb het contrast ingesteld op 95(!). Hoger dan dat gaat ten koste van detail in lichtpartijen maar het zou de rest van de kleuren ten goede kunnen komen. Ik heb naar mijn gevoel gamma goed afgesteld. Hoe zou ik het contrast verder kunnen verhogen zonder de contrastslider aan te raken? Het gaat dan vooral om de donkere/middentonen.

hoi

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:37
Helderheid omlaag naar ~30, persoonlijk vind ik contrast prima op 75. Daarboven lopen heldere tinten dicht en merk ik ook sneller banding. In vergelijking met andere schermen lijkt hij inderdaad wat onderverzadigd, maar volgens mij is hij gewoon een stuk neutraler/natuurgetrouwer en zijn andere schermen juist vaak oververzadigd.

• XpanD
Hmm... M'n U2711 kwam net niet meer uit slaapstand. Dat lijkt me het bekende Displayport-probleem te zijn. Overigens heb ik het kunnen oplossen zonder de PC te herstarten - dit deed ik door rechts te klikken op het bureaublad van mijn tweede monitor, naar de optie "Schermresolutie" (of vergelijkbaar, ik draai Engels) te gaan, en daar schermdetectie te starten (met in mijn geval de optie "Detect"). Daarna ontwaakte de Dell weer.

Beetje jammer dat dit probleem nog niet verholpen is (al vermoed ik dat het aan de drivers van de videokaarten ligt ivm. de foutmelding die ik te zien kreeg), maar het lijkt erop dat het met meerdere schermen wel overkoombaar is.

Verder ben ik nog steeds 100% tevreden met de monitor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Sorry voor de dubbele post, maar... Ik heb wat informatie over de komende P2712H monitor! Geen idee of deze informatie al ergens gepost staat, maar ik kon het in ieder geval nog nergens vinden. En aangezien ik ook geen Dell Professional series topic kon vinden plaats ik het hier maar.

Ik ben met een paar trucjes op een Indonesische documentatiepagina gekomen van de P2712H, waar dus onder andere de gehele specificatielijst enzovoorts op staat. Deze monitor is nog niet eens uit!
http://support.euro.dell....RS/P2712H/in/ug/index.htm

Klik even door naar de volgende link voor alle specificaties. Een MVA paneel, 1080p resolutie, solide voet, VESA montageplaatsen en meer - dit ziet er goed uit!
http://support.euro.dell....RS/P2712H/in/ug/about.htm

Dit kunnen nog best mooie zijschermen worden voor bij mijn U2711 in Eyefinity... :P

(en ja, er bestaan ook paginas voor de monitor in andere talen, maar de talen die ik gezien heb lijken niet compleet - bij Engels staan er geen specificaties en Nederlands stuurt je door naar de hoofdpagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

XpanD schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:01:
Dit kunnen nog best mooie zijschermen worden voor bij mijn U2711 in Eyefinity... :P
Alleen jammer dat de 2711 een andere resolutie heeft waardoor eyefinity nooit een optie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het nut van 27" 1080p ook niet zo... Ik wil veel pixels, of dat nu 22" of 30" is doet er niet zoveel toe imo. Mijn laptop heeft ook 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mee eens, de lage pixel resolutie is een gemiste kans. Ik snap de hele voorliefde voor 1080p sowieso niet, meeste films zijn toch in een andere aspect ratio gefilmd. En voor home-video, mja klein deel zal m hiervoor willen gebruiken.
Toch een leuke preview via google translate, want laat ik eerlijk zijn, m'n Indonesisch houdt wel zo'n beetje op bij 'babi'

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
MOAW schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:32:
[...]

Alleen jammer dat de 2711 een andere resolutie heeft waardoor eyefinity nooit een optie zal zijn.
1080p x3 met de U2711 geschaald in spellen die Eyefinity ondersteunen en 1440p x1 met Eyefinity uit in spellen die er niet mee werken? Moet toch mogelijk zijn, lijkt me.
Het is allemaal wat minder scherp, maar voor mij persoonlijk is dat geen probleem. Ik kijk aan de andere kant dan ook weer niet erg veel films en series - voor de personen die dit wel doen is het misschien beter om voor een 1080p scherm te gaan. Ik gebruik zelf de extra resolutie voornamelijk voor programmeren en gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
rockhopper schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:41:
Mee eens, de lage pixel resolutie is een gemiste kans. Ik snap de hele voorliefde voor 1080p sowieso niet, meeste films zijn toch in een andere aspect ratio gefilmd. En voor home-video, mja klein deel zal m hiervoor willen gebruiken.
Toch een leuke preview via google translate, want laat ik eerlijk zijn, m'n Indonesisch houdt wel zo'n beetje op bij 'babi'
Series zijn wel meestal in 1080p en aangezien ik een groot deel van mijn tijd daaraan besteed/weggooi :9 vind ik dat wel fijn. Daarnaast komt 1080p natuurlijk nog altijd beter overeen dan 16:10. Het stuk wat je mist onderin los ik meestal op door mijn windows balk naar links te verplaatsen.

Overigens is dit geen 16:9 goedpraten, zelf vind ik 16:10 ook iets fijner werken, maar je komt het gewoon niet meer tegen. Op deze manier kan ik het voor mezelf wel verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doel niet zozeer op de beeldverhouding, maar de resolutie zelf. Als ik ooit een 27" koop is dat er een met 1440p. Niet 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

XpanD schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:51:
[...]

1080p x3 met de U2711 geschaald in spellen die Eyefinity ondersteunen en 1440p x1 met Eyefinity uit in spellen die er niet mee werken? Moet toch mogelijk zijn, lijkt me.

[...]
Alsikmenietvergis: Nee, je moet drie schermen aangesloten hebben met eenzelfde (native) resolutie. resolutie tijdelijk terugschroeven tijdens games maakt niet uit. eyefinity staat ook op de desktop aan.

ik zou er eerst ff goed onderzoek naar doen. ik weet wel dat mijn eerste idee: 1600*1200-1920*1200-1600*1200 niet werkte. toen tijdelijk met 3x1920*1200 gewerkt en zit nu achter de u2711.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
superwashandje schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:59:
[...]

Alsikmenietvergis: Nee, je moet drie schermen aangesloten hebben met eenzelfde (native) resolutie. resolutie tijdelijk terugschroeven tijdens games maakt niet uit. eyefinity staat ook op de desktop aan.

ik zou er eerst ff goed onderzoek naar doen. ik weet wel dat mijn eerste idee: 1600*1200-1920*1200-1600*1200 niet werkte. toen tijdelijk met 3x1920*1200 gewerkt en zit nu achter de u2711.
In mijn eerdere ervaring (1920x1200 + 2x 1280x1024) wordt alles naar de hoogste universeel bruikbare resolutie gezet. Het moet dan toch helemaal prima kunnen met 1080p en 1440p - het is allemaal 16:9! :p

(en @discussie: Ja, ook ik vind 1080p een beetje weinig voor 27"+ computermonitoren. Het kan overigens wel ideaal zijn voor mensen met bijvoorbeeld een slechter zicht of een voorliefde voor films.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

ook in eyefinity? dan heb ik niets gezegd...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Yep, in Eyefinity. Buiten Eyefinity om (extended desktop) draait alles uiteraard op native resolutie. En het mooie is dat er mbv. hotkeys direct tussen Eyefinity en extended desktop te wisselen is, dus productiviteit hoeft er ook niet onder te lijden. Eyefinity buiten spellen om is huilen met de pet op, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
Aangaande de review van de 2412M door Kid Janssen: een grote min waren de dode (sub)pixels. Ik vermoed dat hij net pech had. Ik heb vorige week drie schermen ontvangen, en op geen enkele is een dode (sub)pixel te zien. Of misschien heb ik net geluk. :)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Het verschil, en dat zegt hij zelf ook al, is dat hij een review exemplaar had.
quote: Kid Jansen
De productmanager bij Dell wist me te vertellen dat dat in dit geval zou kunnen liggen aan het feit dat het een early evaluation sample was.
Deze is mogelijk geproduceerd voordat de productielijn helemaal geoptimaliseerd was. Je weet ook niet hoe vaak hij al vervoerd is en hoe (on)zorgvuldig andere reviewers er mee om zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dries_Aendekerk schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:22:
Aangaande de review van de 2412M door Kid Janssen: een grote min waren de dode (sub)pixels. Ik vermoed dat hij net pech had. Ik heb vorige week drie schermen ontvangen, en op geen enkele is een dode (sub)pixel te zien. Of misschien heb ik net geluk. :)
Goed om te horen, ik had het ook aan kerstmannetje gevraagd maar geen reactie erover gezien. M'n verjaardag is inmiddels geweest en het budget laat ruimte voor de 2410 versie, dus ik mag nog eens flink nadenken over de twee. Het (sub)pixel verhaal is zeker iets waar ik graag feedback over hoor van andere gebruikers. Nadeel van nieuw spul is altijd dat er mogelijk kinderziektes in kunnen zitten, van de andere kant ben je wel de eerste met nieuwe toys :P

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dacht dat ik wel gereageerd had... ding staat ondertussen al enkele dagen op m'n bureau, maar kon niks vinden aan dode (sub)pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
rockhopper schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:08:
[...]Goed om te horen, ik had het ook aan kerstmannetje gevraagd maar geen reactie erover gezien.
Ik dacht even dat je aan de Kerstman een 2412M had gevraagd. Ik vond dat nogal vroeg. :P

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propheticus schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:40:
Het verschil, en dat zegt hij zelf ook al, is dat hij een review exemplaar had.

Deze is mogelijk geproduceerd voordat de productielijn helemaal geoptimaliseerd was. Je weet ook niet hoe vaak hij al vervoerd is en hoe (on)zorgvuldig andere reviewers er mee om zijn gegaan.
Ik was de eerste die dit exemplaar kreeg. Hij is gemaakt in China, vervolgens opgestuurd naar Dell Ierland en van daaruit meteen doorgestuurd naar mij (hij is dus niet bij Dell Amsterdam geweest voor zover ik weet).

Overigens zijn de U2410 en U3011 die ik had getest ook gemaakt in China en die hadden ook beide meerdere pixeldefecten.

M'n eigen U2711 is gemaakt in Tsjechië en die heeft geen pixeldefecten. Misschien is die fabriek in China gewoon crap :P

Van alle klachten die je op internet tegen komt gaan verreweg de meesten over exemplaren die in China gemaakt zijn. Dat is overigens bij meer merken zo. Als fabrikanten in China, maar ook in andere landen, hun producten produceren heeft vrijwel iedereen dan liever z'n product uit één van die andere landen dan uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ kerstmanneke: oké da's dus goed nieuws
@ dries: lol ik heb wel al pepernoten in de winkels zien liggen, dus misschien zien we over 3 weken wel de eerste kerst spullen.
@ kid: bedankt voor de extra info. Hopelijk is het logistiek gezien makkelijker om Tsjechië-built producten in Nederland te krijgen, dan vanuit China.

Blijf het dode pixel verhaal altijd matig vinden, en ik weet eigenlijk ook niet goed hoe ik die 'pixel garantie' verhalen moet interpreteren in de winkels. Ik weet wel van mezelf dat ik dode pixels het vervelendst vind aan een nieuwe monitor, erger nog dan slechte kalibratie. Dit omdat je altijd naar de monitor kijkt, maar de kleurechtheid in beperkte mate belangrijk is (niet voor alle taken even belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig waren het vooral hot subpixels waar de schermen die ik hier heb gehad voor reviewen last van hadden en die worden gedekt door de garantie die je standaard op de UltraSharp schermen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Sinds vorige week de U2412M, super ding echter paar problemen mee.
Backlightbleeding lijkt erger te worden komt zelfs door andere kleuren dan zwart.
Echter dit is niet het ergste, de stand van de monitor maakt me helemaal gek, ik krijg dat ding gewoon niet 100% recht!! Of hij hangt teveel naar rechts of naar links, 10 keer die stand er opnieuw ingeklinkt of het misschien daar aan licht, nee dus.

Had ik het gevoel ik had hem 100% recht hangen, komt iemand naar de monitor kijken, zegt die dat ding hangt wel scheef!! DOH!!! Deze gaat dus terug!

Hebben meer mensen hier last van, als het bij iedere zo is dan pak ik wel een andere monitor, dit stoort me zo te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:30
Cyclonic schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:20:
Sinds vorige week de U2412M, super ding echter paar problemen mee.
Backlightbleeding lijkt erger te worden komt zelfs door andere kleuren dan zwart.
Echter dit is niet het ergste, de stand van de monitor maakt me helemaal gek, ik krijg dat ding gewoon niet 100% recht!! Of hij hangt teveel naar rechts of naar links, 10 keer die stand er opnieuw ingeklinkt of het misschien daar aan licht, nee dus.

Had ik het gevoel ik had hem 100% recht hangen, komt iemand naar de monitor kijken, zegt die dat ding hangt wel scheef!! DOH!!! Deze gaat dus terug!

Hebben meer mensen hier last van, als het bij iedere zo is dan pak ik wel een andere monitor, dit stoort me zo te erg.
Volgens mij hebben alle monitoren die in portraitmode kunnen draaien er last van. Ik heb het thuis ook met mijn eigen 17"Samsung en op mijn werk met een 22" Dell. Je moet er niet al te veel op letten, het went vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even de bevestigingsplaat van de voet losschroeven en opnieuw bevestigen kan helpen. Soms zit er wat speling in of zit hij er niet helemaal recht op. Als het goed is zit er op één deel een bobbeltje en op de ander een kuiltje om hem uit te lijnen.
Nu ik de U2412M hier nog heb staan, zijn er nog dingen die jullie over dat scherm willen weten die nog niet in m'n review staan? Nu kan ik namelijk nog dingen testen, maar hij gaat binnenkort terug naar Dell.

Volgens mij is de review behoorlijk compleet, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je iets specifieks wilt weten dat er nog niet in staat.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Kid Jansen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:56:
Even de bevestigingsplaat van de voet losschroeven en opnieuw bevestigen kan helpen. Soms zit er wat speling in of zit hij er niet helemaal recht op. Als het goed is zit er op één deel een bobbeltje en op de ander een kuiltje om hem uit te lijnen.
Nog altijd scheef doh! Denk dat het een RMA wordt lol!

• Propheticus
Als je er eenmaal op let is een fractie van een grade uit het lood al 'scheef' vooral bij een groot scherm valt het eerder op.
Leer jezelf er niet op te letten. Ik kan hier een waterpas bij mn scherm houden en 100% recht hebben hangen en dan nog het gevoel hebben dat er iets scheef staat. Bureau/vloer zal wel niet waterpas zijn of zoiets. Door lichtval/omgeving kan iets ook nog relatief scheef lijken.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Heh dat klinkt als een deur die ik ken. Zowel de deur als de vloer zijn waterpas, toch ziet het er uit alsof de dimensies niet kloppen. Pas als je erop let, zie je het, en dan zie je het ook continu.

Ik zou denk ik voor mezelf nagaan of ik er last van heb tijdens / na een half uur werken op de monitor. En dan bedoel ik dus dat je echt ergens mee bezig bent, en niet met grote ogen aan het kijken bent of ie nou wel of niet echt scheef is, maar gewoon druk aan het schrijven/gamen/ontwerpen of wat je anders ook doet op je pc. Als je er tijdens het bezig zijn, of daarna nog steeds last van hebt. Dan zou het misschien handig zijn RMA te doen. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen, meestal leer je zoiets wel makkelijk te negeren.
Je geeft zelf ook min of meer aan dat je weer 'scheef' gepraat bent door iemand anders nadat je dacht dat ie recht was ;)

Verwijderd

De 2412M gister ontvangen mooi scherm. De laaste twee maand met een glossy scherm gewerkt, dus het anti glare scherm is wel even wennen.

Helaas heb ik wel een probleem met pixels geconstateerd. Bij zwarte of donkere achtergronden is na enige tijd gebruik van de monitor een groene pixel te zien in het midden van het scherm. Gister heb ik op een moment negen geteld, het zijn acht groene en één rode. Wissel ik van beeld dan kleuren de pixels weer goed. Wissel ik weer naar zwart/donker dan zijn ze weer zichtbaar. Het komt er op neer dat de pixels soms niet goed werken.

Hiervoor gebruikte ik nog een CTR monitor en had nergens last van.
Ik heb nu een aantal vragen:
Ligt zoiets aan de monitor of aan de videokaart?
Gaat het probleem na enig gebruik over?
Valt zoiets onder de garantie van dell? Zo niet, dan zit er niks anders op dan de afkoelings periode te gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 11:33 ]

Verwijderd

Dag en hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een dell2311 en vind 'm te klein, wil gaan voor de 2410 echter vraag me af of ik hier fatsoenlijk een FPS op kan spelen.
Heeft iemand ervaring?

GroeT

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38
Als je een 23" te klein vind, dan vind je een 24" ook te klein. Ga dan voor een 27" of 30".
Met GioStyle, 24" 16:10 is nog geen centimeter breder dan 23" 16:9. Alleen in de hoogte heb je dus meer ruimte, maar ook dat valt wel mee: 37.6 mm fysieke grootte, 120 pixels desktopruimte.

Verwijderd

Toch die 16:10 spreekt me erg aan, ook heb ik het gevoel dat ik door een brievenbus zit te kijken en dat is niet mijn kop of T.

Ben alleen bang dat mijn FPS gaming er op achteruit gaat qua input lag ghosting ed, iemand ervaring?

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Naar aanleiding van naar de post van KeRsTmAnNeKe: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36723609
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:30:
Ik heb dus net de U2412 hier aangesloten met displayport... en crappy/wegvallend beeld... DVI geen probleem.
Beetje googlen, blijkt dat pin 20 eigenlijk niet aangesloten hoort te zijn bij verbinding tussen pc en monitor.
Wilde eigenlijk pc met displayport doen en macbook met miniDP>DVI (heb die verloop liggen)
Wat hak en sloopwerk later heb ik bij beide stekkers pin 20 zover weten te krijgen dat die geen verbindng meer maakt... en tadaaa... scherm gelijk aan en goed beeld
Ik dacht de U2412M te bestellen en zit beetje in zelfde situatie: PC via DP en Mac via mDP -> DVI

Is dit een algemeen probleem als je je PC aansluit op het scherm via DP? Moet ik knutselen aan de kabel om het zo werkend te krijgen? Stuit ik anders ook op hetzelfde probleem als ik de PC via DVI en de Mac via mDP -> DP aansluit?

Dan nog klein subjectief vraagje. Is de waas / anti-glare coating op de U2412M erg opvallend? Ik lees daar nogal veel over en ik ben eigenlijk wel gaan houden van glossy schermen (onze 17" MBP en 27" iMac geven naar mijn mening echt prachtig en 'egaal' beeld). Ben nogal gevoelig voor dit soort zaken en ben beetje bang die waas storend te vinden. Op m'n Samsung TN of op m'n werk Dell P2210 valt zo'n coating al een beetje op waarbij het beeld nooit geheel egaal is bij lichtere kleuren. Zal het erger zijn op de U2412M? Uiteindelijk went alles natuurlijk wel, maar ik wil niet van de ene 24" naar de andere over gaan zonder grote verbeteringen. Ben wel bereid meer te investeren, maar als de U2410 en U2711 die coating ook hebben en je op de 27" Apple niet meerdere computers tegelijk kan aansluiten dan begin ik een beetje zonder keuzes te raken :)

Bedankt alvast voor het antwoord ;)

• KeRsTmAnNeKe
Er zijn DP kabels op de markt die geen last hebben van dat 'probleem', oa die van Belkin schijnt het niet te hebben. Had een mail gestuurd naar Kabeltje.com, waar ik mijn kabel besteld had, volgens hun waren in ieder geval alle normale DP-DP kabels in het assortiment met pin 20 aangesloten.

• naaitsab
Ik las bij een youtube filmpje over de U2711 dat iemand vroeg of 1080p@120HZ beter was om te gamen dan 1440p@60hz, klopt het dat ie op 1080p 120HZ aankan? En dus icm een Nvidia 3D vision set 3D kan weergeven?

if (!coffee) {
Work = false; }

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
En had diegene ook antwoord gekregen? :P Als de U2711 120Hz aan kan op een lagere resolutie, dan mag je me malle pietje noemen, want volgens mij kan het niet.

The devil is in the details.

• A-Square
  • Laatst online: 01-09 00:07
Ik wil ook binnenkort een Ultrasharp monitor aanschaffen, maar ik zit te twijfelen tussen de U2311H, de U2311H(M) en de U2212HM. Ik zag wel dat de U2311H is goedkoper dan de U2212HM. Wat is jullie advies?

Ik heb op dit moment trouwens 2x Philips 223E1SB staan.

Alvast bedankt.

• Hahn
Simpel, wil je 22" of 23"? Verder zit er namelijk totaal geen verschil tussen, behalve de prijs dan natuurlijk. En als de 23" goedkoper is zou ik het wel weten ;)

Sterker nog, ik heb 2x de U2311H, dus ik wist het al :+

• Propheticus
naaitsab schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:46:
Ik las bij een youtube filmpje over de U2711 dat iemand vroeg of 1080p@120HZ beter was om te gamen dan 1440p@60hz, klopt het dat ie op 1080p 120HZ aankan? En dus icm een Nvidia 3D vision set 3D kan weergeven?
Simpel op te zoeken, antwoord nee:
quote: U2711 Review door Kid Jansen
Standard timings supported
720 x 400p at 70Hz - IBM VGA
640 x 480p at 60Hz - IBM VGA
640 x 480p at 75Hz - VESA
800 x 600p at 60Hz - VESA
800 x 600p at 75Hz - VESA
1024 x 768p at 60Hz - VESA
1024 x 768p at 75Hz - VESA
1280 x 1024p at 75Hz - VESA
1280 x 800p at 60Hz - VESA STD
1680 x 1050p at 60Hz - VESA STD
1920 x 1200p at 60Hz - VESA STD
1152 x 864p at 75Hz - VESA STD
1600 x 1200p at 60Hz - VESA STD
1280 x 1024p at 60Hz - VESA STD
Verder @ A-Square. Enkel voordeel van de U2212HM is lager energieverbruik. Kleurbereik van U2311H is groter en het beeldoppervlak is natuurlijk net een tikje groter. Is zuinigheid heel belangrijk voor je kies je de nieuwe 22 incher, zo niet simpele keus: U2311H.

• A-Square
  • Laatst online: 01-09 00:07
Hahn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:00:
Simpel, wil je 22" of 23"? Verder zit er namelijk totaal geen verschil tussen, behalve de prijs dan natuurlijk. En als de 23" goedkoper is zou ik het wel weten ;)

Sterker nog, ik heb 2x de U2311H, dus ik wist het al :+
Hahaha. Ik heb op dit moment 22" en vind dat groot genoeg. Het ging mij meer om het beeldkwaliteit van de monitoren. Maar als ze beide ong. even goed zijn dan kan ik beter voor de goedkopere 23" gaan.
Propheticus schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:04:
[...]
Simpel op te zoeken, antwoord nee:

[...]
Verder @ A-Square. Enkel voordeel van de U2212HM is lager energieverbruik. Kleurbereik van U2311H is groter en het beeldoppervlak is natuurlijk net een tikje groter. Is zuinigheid heel belangrijk voor je kies je de nieuwe 22 incher, zo niet simpele keus: U2311H.
Dat is inderdaad niet echt mijn hoogste prioriteit.

Bedankt voor jullie advies!

• naaitsab
Kwam het niet tegen bij de specs van dell zelf, niet aan de review gedacht :'(
Wel jammer zou een mooie bonus zijn :p
Hahn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:56:
En had diegene ook antwoord gekregen? :P Als de U2711 120Hz aan kan op een lagere resolutie, dan mag je me malle pietje noemen, want volgens mij kan het niet.
Sommige schermen waaronder mijn T240HD draaien bij een wat lagere resolutie meer HZ dus vandaar.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Misschien dat ik niet goed heb gezocht, maar ik kon niets vinden.

Sinds kort een Dell 2311H op het bureau. Beetje backlight bleeding... prima. Maar ik heb ook last van extreme ghosting. Als ik van het ene, naar het andere programma alt-tab, zie ik nog zeker een minuut het oude programma er vaag doorheen. Is dit normaal? Ik heb het nog nooit eerder gezien.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Propheticus
Lijkt me alles behalve normaal gedraag. Hier niets van dat op mijn U2311H...

• naaitsab
Mercarra schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:25:
Misschien dat ik niet goed heb gezocht, maar ik kon niets vinden.

Sinds kort een Dell 2311H op het bureau. Beetje backlight bleeding... prima. Maar ik heb ook last van extreme ghosting. Als ik van het ene, naar het andere programma alt-tab, zie ik nog zeker een minuut het oude programma er vaag doorheen. Is dit normaal? Ik heb het nog nooit eerder gezien.
Monitor getest met een andere computer en/of andere monitor(zelfde resolutie) aan de pc ?
Doet me eerder aan een software probleem denken dan aan de monitor.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Mercarra
naaitsab schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:38:
[...]

Monitor getest met een andere computer en/of andere monitor(zelfde resolutie) aan de pc ?
Doet me eerder aan een software probleem denken dan aan de monitor.
Het is me pas opgevallen na het switchen van monitor. De oude is de deur al uit. Morgen sluit ik de laptop aan om te kijken of het probleem dan ook optreed.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Propheticus
Andere verklaring: gebruik je het scherm op helderheid 100 in een slecht verlichte omgeving? Het beeldscherm ghost dan niet, het beeld staat gewoon op je netvlies gebrand... :P
Dat hij niet officieel ondersteunt wil nog niet zeggen dat hij het ook echt niet kan. Maar 1920x1080@120 Hz lijkt me alsnog zeer onwaarschijnlijk.

Als je een custom EDID maakt zou 1920x1080@85 Hz waarschijnlijk wel moet lukken, misschien nog wel wat hoger, maar het zou kunnen dat het beeld daar niet mooier van wordt, want die schermen zijn echt gemaakt voor 60 Hz.

• naaitsab
Propheticus schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:55:
Andere verklaring: gebruik je het scherm op helderheid 100 in een slecht verlichte omgeving? Het beeldscherm ghost dan niet, het beeld staat gewoon op je netvlies gebrand... :P
offtopic:
Dat werkt volgens mij enkel met een klein en onwijs fel lichtpunt(halogeenlamp ed.)
Anders wordt het eens tijd voor de opticien :+

if (!coffee) {
Work = false; }

• Propheticus
Weet je dat zeker?:
Afbeeldingslocatie: http://funcorner.eu/wp-content/uploads/2011/04/look-at-the-red-dot-for-10-seconds.jpg

• naaitsab
Ik ga er niet vanuit dat Mercarra de hele dag dit soort "gezichtsbedrog" plaatjes bekijkt :+
Bij normaal gebruik en normale ogen zie je echt niks op je netvlies staan wat net op je scherm stond.
Kid Jansen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:04:
Dat hij niet officieel ondersteunt wil nog niet zeggen dat hij het ook echt niet kan. Maar 1920x1080@120 Hz lijkt me alsnog zeer onwaarschijnlijk.

Als je een custom EDID maakt zou 1920x1080@85 Hz waarschijnlijk wel moet lukken, misschien nog wel wat hoger, maar het zou kunnen dat het beeld daar niet mooier van wordt, want die schermen zijn echt gemaakt voor 60 Hz.
Nadeel is dat ik zon setje niet "even" kan testen en ook een beetje zonde om 200 euro uit te geven aan iets wat misschien werkt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar €200? Het ging over de U2711, die is wel iets duurder dan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel jammer dat die U2412M naar verhouding ontzettend betaalbaar is, maar dat ik 'm ten opzichte van de wat oudere modellen zo ontzettend lelijk vind. Die afgeronde hoekjes en die vreemdvormige standaard zijn het net helemaal niet voor mij.

300 euro voor een 24" IPS-scherm met 1200 pixels hoogte is natuurlijk verder iets waar al lang over gedroomd werd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Kid Jansen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:03:
Maar €200? Het ging over de U2711, die is wel iets duurder dan dat ;)
Ik bedoel zon Nvidia 3d-bil setje ;)

Ik zit nog erg te twijfelen of een 22" 1080/1200p led scherm als 2e monitor of een U2711 die 2-3x zo duur is maar wel veel mooier beeld geeft.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Ik overweeg om een U2711 te kopen. Zelf heb ik een MacBook Air, dus ik ga er gemakshalve vanuit dat ik via DisplayPort zonder problemen van de volledige resolutie gebruik kan maken.

Hoe zit dat met de Acer TimelineX 3820T van mijn vriendin? Die heeft alleen een HDMI aansluiting. Klopt het dat ze dan niet de native resolutie kan gebruiken? Heeft iemand een voorbeeld van hoe dat er dan uit ziet?

Alvast bedankt :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Mercarra
Ik heb even een foto gemaakt.

Deze plaat op de achtergrond:
Checkerboard

Tab wisselen naar dit topic en foto maken (klik voor full size):

Afbeeldingslocatie: http://www.mercarra.nl/dellklein.jpg

Bedenk dat het dynamisch bereik van het menselijk ook wat groter is dan van mijn camera, waardoor het in real-life nog wat aanweziger is. Heb nog niet kunnen testen op mijn laptop trouwens, om uit te sluiten of het mijn videokaart/drivers zijn.

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje een 30 inch van Apple (nee zonder glasplaat) en er zeer tevreden over als scherm, alleen is mijn vraag hoeveel meerwaarde deze Dell geeft omdat ik in overweging zit om een nieuw beelscherm aan te schaffen aangezien de nieuwe beeldschermen van Apple met de glasplaats ervoor mij helemaal niet bevallen vanuit een optisch oogpunt. Een nieuw beeldscherm van bv. Iiyama is een andere overweging.

Concreet: is dit verhoudingsgewijs als je naar prijs-kwaliteit kijkt het beste voor eventueel high-end games,surfgedrag etc? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 14:00 ]

• Propheticus
Ik begrijp niet helemaal waarom je een nieuw maar kleiner scherm wilt. Je zegt zelf juist zeer tevreden te zijn over het scherm. Wat mis je in je 30"ACD (ook een IPS paneel monitor) dat je hoopt te krijgen in een nieuwe Dell/ Iiyama?

@Mercarra: Dat is wel heel extreem zeg. Hoop dat je achter de boosdoener komt....

[ Voor 15% gewijzigd door Propheticus op 17-09-2011 17:31 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lees net de U2711 review en zie dat hij 24 ms input lag heeft. Waar wordt deze lag eigenlijk door veroorzaakt? Als de native resolutie wordt gebruikt moet het toch niet zo lastig zijn die lag te verminderen?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik geloof dat de input lag los staat van de gebruikte resolutie, maar puur en alleen afhangt van de tijd die de display crystallen nodig hebben om te veranderen (de c in lcd).

Overigens heb ik de knoop doorgehakt en de U2711 besteld, helaas vandaag geen bericht van 'je kan 'm ophalen' ontvangen, dus hopelijk morgen, anders maandag.

• Propheticus
Input lag hangt meer af van de vertraging die de beeldverwerkingshardware in de monitor toevoegt omdat deze tijd nodig heeft voor signaalverwerking, kleurbeheer, overdrive, resizen van resolutie, etc, etc. Traagheid van de kristallen noem je reactietijd (6ms Grey-to-grey bij de U2711)

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 22-09-2011 19:37 ]

• Cyleo
Mercarra schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:24:

Checkerboard

[afbeelding]

Bedenk dat het dynamisch bereik van het menselijk ook wat groter is dan van mijn camera, waardoor het in real-life nog wat aanweziger is. Heb nog niet kunnen testen op mijn laptop trouwens, om uit te sluiten of het mijn videokaart/drivers zijn.
Dat is zo extreem, tenzij het daar -40 is zou ik je laptop even aansluiten en testen. Zou niet zo moeten.

• naaitsab

Checkerboard

[afbeelding]

Dat is wel erg heftig ja :/
Ik zou het even op een andere pc/laptop testen dan kun je in iedergeval gelijk zien of het aan je huidige computer ligt of dat het scherm richting RMA moet.

Mocht een andere computer geen verbetering opleveren dan zou ik het scherm even een fabrieksreset geven wellicht dat het helpt.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Propheticus schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:35:
Input lag hangt meer af van de vertraging die de beeldverwerkingshardware in de monitor toevoegt omdat deze tijd nodig heeft voor signaalverwerking, kleurbeheer, overdrive, resizen van resolutie, etc, etc.
Dat moet best zonder latency kunnen.

• Propheticus
En toch kost alle verwerking blijkbaar 24(totale input lag) - 6(lcd latency) = 18ms

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het zou leuk zijn te weten waarom precies. Geldt die Dell 3 jaar aan huis omruilgarantie trouwens altijd of moet je hem dan direct bij Dell kopen?

• Hahn
Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:35:
[...]

Dat moet best zonder latency kunnen.
Ik ben benieuwd wanneer jij je eerste monitor uit gaat brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:51:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer jij je eerste monitor uit gaat brengen :)
Zijn dat geen opmerkingen die thuis horen op de kleuterschool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Checkerboard

[afbeelding]

Ja dat is retentie, iets wat IPS wel vaak heeft geloof ik. Mijn 5 jaar oude S-IPS begint er ook meer last van te krijgen. Mijn iPad (v1, ook IPS) heeft het ook, maar alleen rond de randen. Als je bijvoorbeeld in Safari een tijdje lang een donkergrijs scherm op zet en de iPad dan omdraait dan kun je nog de adresbalk onderin zien zitten, net als het schaakbord natuurlijk.

Het trekt wel weer weg na een minuutje ofzo dus het boeit mij niet zo, vind het wel grappig.

Maar bij jou is het wel heel erg geloof ik.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:18:
[...]

Zijn dat geen opmerkingen die thuis horen op de kleuterschool?
Dat kan ik ook over jouw opmerking zeggen ;) Dat je opmerkt dat het sneller zou moeten kunnen, oké, maar beweren dat er helemaal geen vertraging hoeft te zijn, zonder enige onderbouwing, heeft hier ook geen plaats als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
En toch heeft hij, los van de toon, wel deels gelijk. De U2311H bijvoorbeeld heeft, als je de review van prad.de mag geloven, geen (meetbare) input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:35:
Dat kan ik ook over jouw opmerking zeggen ;)
Zeg dat dan gewoon. Of beter nog, vraag om uitleg als je iets niet snapt.
Dat je opmerkt dat het sneller zou moeten kunnen, oké, maar beweren dat er helemaal geen vertraging hoeft te zijn, zonder enige onderbouwing, heeft hier ook geen plaats als je het mij vraagt.
Je zit altijd met de snelheid van elektronen, dus nul latency kan inderdaad niet. Maar IMO kan het wel significant minder. Input lag van 24ms duidt erop dat beelden worden opgeslagen en pas later getoond. Dit opslaan is volgens mij gewoon nergens voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-09-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:17
rockhopper schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:09:
Ik geloof dat de input lag los staat van de gebruikte resolutie, maar puur en alleen afhangt van de tijd die de display crystallen nodig hebben om te veranderen (de c in lcd).

Overigens heb ik de knoop doorgehakt en de U2711 besteld, helaas vandaag geen bericht van 'je kan 'm ophalen' ontvangen, dus hopelijk morgen, anders maandag.
Laat even weten hoe deze bevalt ik twijfel nog tussen de U2410 en de U2711.

Blijf maar switchen van gedachte mede door het verschil in resolutie tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb vanavond helaas geen tijd meer om 'm aan te sluiten en kort te testen ivm bbq en feest, maar hij staat klaar :D
Ik heb uiteindelijk voor de 2711 gekozen omdat ten eerste m'n budget het toeliet,
ten tweede ik graag meer pixels wil (zeker met oog op de toekomst),
en ten derde ik een monitor voor minstens een periode van 5 tot 10 jaar aanschaf, dus moet ik voorlopig hiermee onder de pannen zijn.
Fancy eyefinity enzo zal er toch wel niet van komen hier voorlopig. Ik zal wel laten weten hoe hij bevalt. Ter referentie ik werk nu op de beruchte (draak met niet-native-resolutie) Samsung syncmaster 2433 en had dáárvoor een 19" iiyama crt, die een stuk kleurechter was dan de samsung.
=========
Eerste indrukken: wow wat een hoop schermruimte O+
Strak uiterlijk, niet bijzonder mooi, eerder kil en zakelijk met een forse rand, maar de weergave van het scherm zelf is fantastisch! Het uiterlijk van de monitor zelf vind ik erg onbelangrijk, het gaat mij juist om weergave. Aan en uit knop zit op een veel makkelijkere plaats dan bij de samsung (zat verborgen aan de zijkant en kon je alleen op de tast aan en uit zetten, tenzij je naast de monitor staat) deze zit makkelijk zichtbaar in de rechteronderhoek. Geeft wel een blauw lichtje, hoop dat ik daar 's avonds niet te veel last van heb (zal wel niet) maar daar kom ik nog wel achter

De voet zat al onder het scherm, wel zo makkelijk, had ik nog niet eerder gezien bij monitoren die ik eerder aanschafte. Na de eerste test geen dode pixels of hot pixels en/of subpixels. Da's alvast een pak van m'n hart. Verder ben ik blij dat ik voor de 27" ben gegaan, zie nu al het grote voordeel van meer werkruimte.
Verder draait de display ook prima op lagere resoluties waarop ik meestal game (1920x1200)
Ik moet 'm nog calibreren e.d. (hoewel ik daar geen hardware voor heb) wat in ieder geval wel opvalt is hoeveel levendiger de kleuren lijken. Verder is de monitor erg "helder" out of box, dus die zal wel een beetje omlaag gezet worden.

De tilt & swivel functie bevalt prima, het scherm is makkelijk te kantelen en in hoogte te verstellen zonder daarbij als instabiel over te komen. Kwa fysieke afmetingen verschilt het niet zoveel met m'n 24" monitor, dus daarom alleen zou ik het zeker niet laten. De aansluiting loopt nu via dual-link dvi maar out of the box zat er een vga kabel aangesloten. Ook zat er een klein beetje stof op het scherm. Misschien een slordige chinees die niet oplette bij het inpakken? (volgens de doos komt scherm uit China) Andere zaken zoals de card-reader en de usb heb ik nog niet getest. Gebruik nu meestal de usb van m'n keyboard omdat nog een makkelijkere plaats is dan de monitor zelf, maar ik denk dat het wel handig gaat zijn en in gebruikt gaat worden.

[ Voor 60% gewijzigd door rockhopper op 24-09-2011 11:52 . Reden: Toevoeging van mini review ]

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Afgelopen zomer heb ik een hele tijd met 24" gewerkt en vond het bijzonder prettig in gebruik. Omdat vaak geldt: hoe meer, hoe beter, was ik van plan de U2711 aan te schaffen :) Ook deze monitor lijkt me erg fijn , puur omdat er nog een stuk meer op mijn scherm past. Ik speel alleen ook met enige regelmaat een spelletje, en waar ik een beetje bang voor ben is of dit formaat niet té groot is. Wat ik voornamelijk doe is starcraft 2 en ik vraag me af of ik door het formaat niet te veel rond moet gaan kijken. Ik zit 0.5-1 meter van m'n scherm af.
Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben, went ook dit, of moet je daadwerkelijk je hoofd meer bewegen om het overzicht te bewaren? En zoja, is dat storend?

[ Voor 3% gewijzigd door Morphix op 24-09-2011 19:28 ]

• XpanD
Ik heb er bij spellen als Supreme Commander 2 en Red Alert 3 geen enkele moeite mee op mijn eigen U2711. Ik zit over het algemeen zo'n 0.5-0.7 meter van het scherm af.

Let er overigens op dat een 27" 16:9 scherm zoals de U2711 maar een halve inch hoger is dan een 24" 16:10 scherm - daar zal weinig verschil in zitten. Puur bij de hoeken is misschien wat bijdraaien nodig aangezien het scherm wel een stuk breder is, maar ik zelf vind dat in ieder geval niet storend.

Verwijderd

XpanD schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:30:
Ik heb er bij spellen als Supreme Commander 2 en Red Alert 3 geen enkele moeite mee op mijn eigen U2711. Ik zit over het algemeen zo'n 0.5-0.7 meter van het scherm af.
Dat is erg dichtbij. Ik zit standaard 70cm van mijn 15.6" 1080p scherm af, en dat vind ik al weinig. Met een 27" moer je je hoofd dan erg veel bewegen imo.

• XpanD
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:36:
[...]

Dat is erg dichtbij. Ik zit standaard 70cm van mijn 15.6" 1080p scherm af, en dat vind ik al weinig. Met een 27" moer je je hoofd dan erg veel bewegen imo.
Da's vreemd, ik heb er nog nooit last van gehad in ieder geval. Ik zit eigenlijk alleen bij films wat verder weg, voor de rest is 0.7 meter toch wel standaard en komt 0.5 ook nog best vaak voor bij bijvoorbeeld programmeren. Als ik er op let beweeg ik mijn hoofd wel wat, maar het zijn voornamelijk oogbewegingen die ik veel maak.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
XpanD schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:30:

Let er overigens op dat een 27" 16:9 scherm zoals de U2711 maar een halve inch hoger is dan een 24" 16:10 scherm - daar zal weinig verschil in zitten. Puur bij de hoeken is misschien wat bijdraaien nodig aangezien het scherm wel een stuk breder is, maar ik zelf vind dat in ieder geval niet storend.
Ik bedacht me inderdaad dat Kid Jansen in z'n review de monitoren naast elkaar op beeld had gezet. Nog even gekeken en dat viel erg mee ja. Zal nog steeds een groot verschil zijn met m'n huidige 20", maar ik ga het maar gewoon even aankijken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja fysiek is monitor niet veel groter, nauwelijks hoger, wel een stuk breder. De winst zit 'm vooral in de hogere resolutie op het beschikbare schermoppervlak. Ik weet niet hoe goed je "perifere" zicht is, maar met een kleine nek beweging zie echt alles, zonder zou je zeker met perifere visie alles zien, alleen is perifeer natuurlijk niet zo scherp als daar waar je echt op focust. Je kan overigens met recht voor je scherm zitten en alleen oogbewegingen prima alles 'focus' zien terwijl je hoofd stil blijft zoals al opgemerkt.

Op die foto van Kid vond ik vooral dat de 30" echt monsterlijk groot was tov de 24", de 27" was echter niet veel groter. Blijft natuurlijk persoonlijke mening.

Wat ik een klein nadeeltje vond is dat de usb-hub niet doorwerkt op het moment dat het scherm uitgaat. Ergens wel begrijpelijk, maar had gehoopt dat het scherm display niet aan hoefde blijven voor het overpompen van data. Denk dat ik de monitor usb-hub dus minder zal gebruiken en die van m'n toetsenbord als hoofd "easy access" blijf gebruiken. Geen puntenverlies hiervoor, want ik beschouwde de usb-hub van de monitor als irrelevant, slechts een kleine bonus, en hij werkt natuurlijk wel naar behoren!

Al met al ben ik erg tevreden met dit scherm en ik denk dat ik juiste beslissing heb genomen door voor de 27" te kiezen en niet een van de twee 24" schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag en hallo,

Ik had de 2311, (teklein) de 2410 (te traag inputlag) en heb nu de 2412 en ben tevreden (achtig)

Ik had ze naast elkaar staan de 2410 en de 2412 om de verschillen goed te zien. En het enige wat me opviel was de kleur wit die witter was op de 2410.
Echter gamen op de 2410 is traag ( in game mode word alles zuurstok en dat wil je niet)

Echter ik niet een enorme fotoshopper ben en een lage inputlag erg belangrijk vind en toch graag een 24 inch wil is de 2412 een scherm naar mijn wens.

Toch blijft er iets knagen in mijn achter hoofd qua kleur bereik. Maar houd mezelf een soort van voor de gek dat dit niet zichtbaar is voor het blote oog als je geen vergelijkings materiaal ernaast houd.

Ik denk dat mijn iedeale scherm zou zijn de 2311 (amper inputlag en goede kleuren) maar dan op 24 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Ik heb geen ervaring met de U2410 (en ook niet met game mode, gamen op mijn U2711 voldoet prima zonder game mode voor mij), maar is er geen mogelijkheid om SRGB-emulatiemodus te forceren bij game mode? Dat zou het zuurstok-effect al aardig tegen moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:59:
Toch blijft er iets knagen in mijn achter hoofd qua kleur bereik. Maar houd mezelf een soort van voor de gek dat dit niet zichtbaar is voor het blote oog als je geen vergelijkings materiaal ernaast houd.
Dat was ik 10 minuten na aansluiten 2412 hier al vergeten :P Beeld is standaard wel iets te blauw, dat moet je wel even bijstellen.
Ben nog erg happy met 16:10 ipv 16:9 en als ik naar de monitor kijk die mn vriendin nu heeft ook erg blij met de hoogte verstelbare voet. Waarom zijn al die (goedkope) schermen geleverd met een voet waarmee die monitor niet zo heel hoog kan... Waardoor op kantoor enkele pakken papier als verhoging gebruikt worden).

Mn displayport kabel 'mod' doet het ook nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Er is trouwens een (zeer korte) review verschenen van de U2311H op Anandtech. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:50:
Er is trouwens een (zeer korte) review verschenen van de U2311H op Anandtech. Link
Sarcasme? Valt toch wel mee hoe kort hij is: 6 pagina's... Hij is ook niet heel uitgebreid, maar zeer kort zou ik het toch zeker niet noemen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien zag ie niet dat het 6 pagina's zijn. Site is nou niet bepaald overzichtelijk in z'n layout. Het is dat jij zei dat het 6 pagina's waren anders was ik waarschijnlijk ook al klaar na pagina 1 ;)

Verwijderd

Ik vind hem ook kort hoor. Het is zeker geen slechte review, maar vergeleken met de meesterwerken die anandtech meestal aflevert is het inderdaad kort.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:04
Nu het 20'' Apple Cinema Display dat ik in bruikleen had afgelopen weekend weer terug moest naar mijn oom.
Zal er dus een IPS Scherm gekocht moeten worden, Nu heb ik daar al eerder in dit topic wat vragen over gesteld en de keuze was toen gevallen op de U2311H.
Nu heb ik over dat scherm enkel nog een korte vraag over hoe het nu precies zit met die IPS Glow, Hoe hinderlijk is die nu werkelijk als je er recht voor zit?

Dan nog een ander punt, Sinds kort ben ik met digitale fotografie begonnen. (Nikon D5100 DSLR.)
De camera is ingesteld op S-RGB dus de U2311H zal volgens mij prima volstaan. (Die geeft immers een 100% S-RGB dekking toch?) Bewerking van de foto's zal voor publicatie op het internet en af en toe een afdruk zijn.
Of zie ik dat verkeerd en kan ik beter een U2410 of U2711 nemen?

Edit: Ik was al bezig met het herlezen van dit topic en ik ben inmiddels bij pagina 14 aangekomen waar het een en ander over de eventuele meerwaarde van WideGamut voor fotografie staat geschreven.

[ Voor 47% gewijzigd door Sato op 28-09-2011 05:01 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:46
Had verwacht dit wel makkelijk ergens op internet te kunnen vinden maar helaas. Kan ook niet echt een handleiding vinden van de U2711. Maar wat zijn de mogelijkheden met de picture by picture functie? Is dit te vergelijken met PIP, is het met de U2711 mogelijk om een signaal via displayport over heel het scherm te zien en in een klein venster als overlay het signaal wat op de hdmi poort zit aangesloten?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:35:
Ik vind hem ook kort hoor. Het is zeker geen slechte review, maar vergeleken met de meesterwerken die anandtech meestal aflevert is het inderdaad kort.
Welke (belangrijke) zaken missen dan? Input lag mis ik bijvoorbeeld wel.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren