[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Het 2711 scherm is van oktober 2010, dus nog niet zo oud. Hoe kan ik de versie zien?

Is er dus geen oplossing voor? Ik erger mij echt eraan, zo'n shit hoort niet te gebeuren bij een scherm als dit. Vandaag hierdoor al zeker 10x extra mijn scherm aan/uit moeten zetten.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De versie kun je zien (in elk geval bij de U2410) door aan de linkerzijde (tegen de USB-hub aan) een paneeltje er uit te trekken. Daar staat praktisch alles op. Zo is mijn U2410 van februari 2011 en een revisie A05. Maar daarin is dit probleem dus ook niet opgelost.

Ik zit er dus over na te denken om terug naar een DVI connectie te gaan, alleen heb jij daar denk ik niets aan. Wat ik tot nu toe steeds doe is het scherm gewoon in standby laten gaan (daar heb ik geen problemen mee) en het niet helemaal uitzetten. Als ik het scherm wel uitzet dan minimaliseer ik van tevoren alles (Winkey+D). Ik vind het ook een knullig probleem voor zulke (toch wel) higher end schermen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Ik heb revision A04, het staat op de sticker achterop.

[ Voor 45% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-08-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even lekker misbruik maken van m'n modrechten om de aandacht te trekken:

Modbreak:Ik heb net te horen gekregen dat de Dell UltraSharp U2412M bij Dell Nederland €343 inclusief BTW, exclusief levering, gaat kosten.

Hij zal één dezer dagen ook op de Dell Nederland site komen te staan en dan kan hij ook direct besteld worden. Hij is ook niet meer onder NDA, dus ik kan m'n review plaatsen zodra hij af is. Ik heb al behoorlijk wat getest, maar ik wacht nog op de X-Rite i1Display Pro colorimeter voor de uniformiteitsmeting en contrastmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Hmm.. Bedankt voor de info Kid Jansen. Ik ben benieuwd hoe de webshops hier mee om zullen gaan. Voor een prijsverschil van €37 met de goedkoopste pricewatch vermelding kan ik mij niet voorstellen dat er in het begin veel animo zal zijn voor de U2412M tov de U2410, vooral aangezien die laatste blijkbaar nog wel een trapje hoger staat wat betreft beeldkwaliteit en andere features. Wat dat betreft kijk ik in ieder geval erg uit naar je review!

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:14
De U2410 staat bij Dell voor € 534,31 te koop en de U2412M voor € 343,91, dat is toch wel een behoorlijk verschil. De prijs voor de U2412M zal dus vast wel wat lager uitvallen bij webshops. Het is inderdaad nog even wachten op reviews om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Kid Jansen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:21:
Hij is ook niet meer onder NDA, dus ik kan m'n review plaatsen zodra hij af is. Ik heb al behoorlijk wat getest, maar ik wacht nog op de X-Rite i1Display Pro colorimeter voor de uniformiteitsmeting en contrastmeting.
Ik ben heel benieuwd naar je review, eventueel alvast de versie zonder de uniformiteits / contrastmeting ...

Verder lijkt het mij niet terecht om deze monitor steeds met de U2410 te vergelijken. De U2412M lijkt qua specs meer een concurrent voor de HP ZR24w, met toch een iets andere doelgroep dan de U2410 en de HP LP2475w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is zelfs nog lager gespecced dan de ZR24W, die heeft namelijk nog native 8 bit kleurdiepte, waar dat bij de U2412M slechts 6bit+FRC is.

Zie ook deze vergelijkingstabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
In de vergelijking van U2410 vs. U2412HM is de U2410 dus wel een winnaar.

Ikzelf wel graag 3 x een 23" Ultrasharp. Bij mijn weten is er - op papier - nog geen winnaar tussen de U2311H vs. de U2312HM, klopt dit? Ik heb in dit topic eerder advies gevraagd; toen werd aanbevolen om te wachten op de U2311HM omdat hij waarschijnlijk 1) energiezuiniger is 2) wellicht dunnere bezels heeft en 3) wellicht goedkoper is. Zouden jullie nog steeds aanbevelen om te wachten?

Prijzen van de U2311H staan nu wel absurd laag trouwens - al vanaf 179,95 incl. verzendkosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hbeez op 07-08-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:30
De U2312HM zal gebruik maken van LED backlight, dit zorgt erg waarschijnlijk inderdaad voor dat hij energiezuiniger zal zijn. Nadeel is het kleurbereik wat tegenover de U2311H mogelijk minder zal zijn (maar zou volgens de nu bekende specs nog steeds 100% sRGB dekking hebben, dus in hoeverre dat erg is...).

Of hij goedkoper wordt dan de U2311H die nu inderdaad wel erg scherp geprijsd is (en niet meer in de Dell webshop te vinden is -> uitfasering?), daar heb ik geen idee van.

[ Voor 0% gewijzigd door Propheticus op 09-08-2011 13:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of hij 100% sRGB dekking zal hebben, de U2412M komt namelijk ook niet verder dan 95.8% sRGB dekking.

Ik verwacht dat de U2312M in het begin toch wel een stuk duurder zal zijn dan de U2311H, die laatste is nu namelijk wel erg scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Vandaag ook maar de knoop doorgehakt en een U2711 en VESA muurmount bij komplett besteld :)

Heb nu 3 XL2370's en had daarvoor een 2407, ik mis gewoon kleur en hoogte in de 2370's.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:38
Wie kan mij wat zeggen over de combinatie U2410 en een Intel Core i5-2500 wat betreft grafische aansturing? (gezocht op het forum en google maar niets kunnen vinden) Ik wil een nieuwe PC samenstellen in combinatie met de U2410 voor algemeen gebruik en voor fotobewerking. Ik vraag me af of de GPU van de i5-2500 dan (ruim) voldoende is.

[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 09-08-2011 20:03 . Reden: typo ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
h40d schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:01:
Wie kan mij wat zeggen over de combinatie U2410 en een Intel Core i5-2500 wat betreft grafische aansturing? (gezocht op het forum en google maar niets kunnen vinden) Ik wil een nieuwe PC samenstellen in combinatie met de U2410 voor algemeen gebruik en voor fotobewerking. Ik vraag me af of de GPU van de i5-2500 dan (ruim) voldoende is.
Dat heeft 0.0 met een ultrasharp monitor te maken maar de resolutie van een bepaald scherm en de kracht van de iGPU in de i5-2500, je zit in het verkeerde deel van dit forum.
Probeer het eens bij de cpu afdeling

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h40d schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:01:
H67 en Z68 moederborden bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van de ingebouwde graphics van de Intel i5 processoren. Bij de 2500 non-K versie is dat Intel HD2000 graphics.

Er zijn enkele moederborden die zijn voorzien van een displayport http://tweakers.net/price...MmBT_W4GDiaYJ3_VCkzcG7tAw. Het gros van de moederborden is voorzien van DVI-D en HDMI.

Een voorbeeld is dit moederbord van Asrock: http://www.asrock.com/mb/...-GE/HT&cat=Specifications
- Multi VGA Output options: D-Sub, DVI-D, HDMI and DisplayPort
- Supports HDMI 1.4a Technology with max. resolution up to 1920x1200 @ 60Hz
- Supports DVI with max. resolution up to 1920x1200 @ 60Hz
- Supports D-Sub with max. resolution up to 2048x1536 @ 75Hz
- Supports DisplayPort with max. resolution up to 2560x1600 @ 60Hz
Je kunt gebruik maken van maximaal twee schermen:
H67: http://ark.intel.com/products/chipsets/52767
Z68: http://ark.intel.com/products/chipsets/52771

Ik zou niet weten waarom de IGP niet sterk genoeg zou zijn voor één of twee schermen. Bij zowel normaal gebruik als fotobewerking is de snelheid van de processor en intern geheugen het belangrijkste. Ik hoop dat je zo geholpen bent met je vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

... Ik hoop dat je zo geholpen bent met je vragen :).
Ja hoor, bedankt. Ga nu eens uitzoeken welk moederbord ik wil.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Vandaag mijn U2711 binnengekregen en aangesloten via DP.
Op het eerste gezicht geen dode (sub) pixels :)

Beeld is veel en veel beter dan mijn Samsung XL2370's het is zelfs nog een stuk beter als het 2407 S-PVA scherm dat ik voor de XL2370's had _/-\o_

Heb als een potje BC2 gespeeld en ook dat ziet er veel beter uit, ik kan nu zelfs snipers etc zien op 400meter!
Heb nog geen lag waargenomen en ik merk ook nog niets van input lag t.o.v mijn XL2370's, werkt prima dus.

I5 2600K @ 4.5GHZ + HD 5970 OC versie @ 2560x1440 + BC2 Maxed = 135 fps _/-\o_

Zo maar eens de VESA mount gaan uitmeten zodat hij op de muur kan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Ik heb een weekje terug ook de knoop doorgehakt en een Dell U2711 overgekocht van iemand die hem eind juli had aangeschaft voor 150 euro minder. Een nadeel is de limitatie van HDMI op de maximale resolutie van 1920*1080@60Hz. Nu stuitte ik op iets interessant, In de Nvidia Control Panel kan je je eigen resoluties maken, en het is ook nog mogelijk om de U2711 te draaien op 2560*1440 op een maximale refresh rate van 41Hz.

Dus, zolang ik aan het wachten ben op mijn Mini DisplayPort to DisplayPort kabeltje heb ik toch nog het volle scherm tot mij beschikking =D.

Offtopic Iemand in de omgeving van Middelburg die een colorimeter heeft die ik zou mogen lenen? Ik heb een XPS15 FHD scherm en een U2711 die ik graag op elkaar af wil stemmen. =O. En colorimeters van de optometrist is niet hetzelfde als monitor colorimeters, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door XilenceSR op 10-08-2011 17:47 ]

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
De Dell U2412M staat al in de Belgische online shop (289€ excl. BTW - ter vergelijking, de U2410 kost er 449,41 excl BTW).

Nu nog wachten op de review van Kid Jansen, en ik kan bestellen. :-)
@Kid: al enige idee wanneer je zo ver bent?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• imp-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 23:36
Dat wordt dan € 349,69 inclusief BTW in België.

Edit: hij is er ook voor NL al op de dell site, aan €343,91 incl. BTW, zoals voorspeld door Kid Janssen.

[ Voor 70% gewijzigd door imp- op 11-08-2011 12:50 ]

• Sotmip
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 14:28
http://nl.hardware.info/r...-ultrasharp-u2412m-review

Tot betere reviews (KidJ) uit komen kan je daar alvast een kijkje nemen.

• GioStyle
  • Nu online
Stroomverbruik van 62,8 Watt naar 28,9 Watt is toch wel erg mooi. Uiterlijk vind ik toch minder strak dan de andere modellen, maar ieder zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik zit eraan te denken om een Ergotron FX30 aan te schaffen i.c.m. de U2711. Nu vind ik echter dat je scherm lichter moet zijn dan 9 tot 12 kilo (lukt met 7.72kg) en kleiner dan 27". Sja, of gelijk aan of kleiner dan natuurlijk. Daarom wil ik vragen of iemand ervaring heeft met die bevestiging, of met een muurbevestiging i.c.m. de U2711 in het algemeen. :) Kan iemand me meer vertellen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Krylinck schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:02:
Ik zit eraan te denken om een Ergotron FX30 aan te schaffen i.c.m. de U2711. Nu vind ik echter dat je scherm lichter moet zijn dan 9 tot 12 kilo (lukt met 7.72kg) en kleiner dan 27". Sja, of gelijk aan of kleiner dan natuurlijk. Daarom wil ik vragen of iemand ervaring heeft met die bevestiging, of met een muurbevestiging i.c.m. de U2711 in het algemeen. :) Kan iemand me meer vertellen?
Dat maximale formaat vind ik altijd zon onzin, of de tv nou 5" is of 50" het gaat om de ophang manier(VESA type), het gewicht van het scherm en het draagvermogen van de beugel.

Kijk goed naar welk type VESA de U2711 heeft en welke de beugel en kijk naar de plaatsing van de kabels of die haaks op je scherm staan(tv's) of aan de onderzijde aangesloten worden(monitoren) in het geval van en U2711 heb je geen last van de kabels icm een beugel en VESA 100mm (redelijk standaard voor een pc monitor).

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zo'n ergotron is mega duur, ik heb mijn U2711 opgehangen aan een >klik< die kost maar euro 7,95 en kan 20KG aan.

LCD maat is niet belangrijk, het maximaal belastbaar gewicht van de VESA beugel wel zoals naaitsab ook al schreef.

[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 12-08-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Ik heb nu mijn Dell U2711 een tijdje in gebruik. Ik moet zeggen dat ik de ruimte die ik erbij krijg echt geweldig vind, raar dat ik nooit eerder een extern beeldscherm erbij heb gehaald.

Alleen heb ik wel wat issues met mijn scherm. Een is de vreselijke vreselijke anti-glare laag dat voor mijn doen veel te duidelijk aanwezig is. Daarnaast heb ik het idee dat er iets mis is met mijn scherm. Als ik namelijk het scherm van mijn XPS15 vergelijk met mijn U2711 dan lijken de kleuren op mijn U2711 alsof ze vergeeld zijn tenzij ik de brightness op 100% zet. Nu heb ik gelezen dat een gelige tint af en toe voorkomt bij de Apple Cinema Display 27" die hetzelfde paneel gebruikt als de U2711. Kan het zijn dat ik een slecht exemplaar heb? Zou ik baat hebben bij het contact opnemen met Dell om hem vervangen te krijgen? Of is dit bij iedereen zo/te verwijten aan de AG-laag?

Daarnaast is het kijken daar de U2711 behoorlijk zwaar op de ogen...

Misschien dat ik de U2711 toch maar vervang... Helaas is het enige echte alternatief so far nog steeds de Hazro, welke ik niet zonder een enorm dure mini-displayport -> Dual-Link DVI-I zou kunnen gebruiken =\... (XPS15 heeft enkel HDMI en Mini-Displayport)

[ Voor 17% gewijzigd door XilenceSR op 13-08-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de gele tint oplossen door hem te caliberen. Dat kan ook op het oog. Duik in het nvidia controlpanel en pas de gamma instellingen toe totdat je helder wit hebt. Ik zou beginnen met het naar beneden schroeven van het contrast van de kleur groen.
XilenceSR schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:23:
Misschien dat ik de U2711 toch maar vervang... Helaas is het enige echte alternatief so far nog steeds de Hazro, welke ik niet zonder een enorm dure mini-displayport -> Dual-Link DVI-I zou kunnen gebruiken =\... (XPS15 heeft enkel HDMI en Mini-Displayport)
Een passieve miniDP -> dvi voldoet. Sowieso is een actieve adapter niet echt duur meer: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste ervaring met een Dell product en direct al te maken met problemen.

Donderdag avond een Dell U2311H gekocht, deze ochtend is hij geleverd.

Na het uitpakken en aansluiten meteen een standaard pixel/backlight test gedaan; hierop backlight bleeding geconstateerd in vrijwel elke hoek. De linkeronderhoek spant daarbij de kroon met een enorme bleed die een flink deel van de oppervlakte inneemt.

Hierop natuurlijk meteen een RMA-verzoek ingediend; want dit kan niet de standaard van Dell zijn.

Afbeeldingslocatie: http://oi52.tinypic.com/ifcp5w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
XilenceSR schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:23:
Ik heb nu mijn Dell U2711 een tijdje in gebruik. Ik moet zeggen dat ik de ruimte die ik erbij krijg echt geweldig vind, raar dat ik nooit eerder een extern beeldscherm erbij heb gehaald.

Alleen heb ik wel wat issues met mijn scherm. Een is de vreselijke vreselijke anti-glare laag dat voor mijn doen veel te duidelijk aanwezig is. Daarnaast heb ik het idee dat er iets mis is met mijn scherm. Als ik namelijk het scherm van mijn XPS15 vergelijk met mijn U2711 dan lijken de kleuren op mijn U2711 alsof ze vergeeld zijn tenzij ik de brightness op 100% zet. Nu heb ik gelezen dat een gelige tint af en toe voorkomt bij de Apple Cinema Display 27" die hetzelfde paneel gebruikt als de U2711. Kan het zijn dat ik een slecht exemplaar heb? Zou ik baat hebben bij het contact opnemen met Dell om hem vervangen te krijgen? Of is dit bij iedereen zo/te verwijten aan de AG-laag?

Daarnaast is het kijken daar de U2711 behoorlijk zwaar op de ogen...

een 27" scherm is logischerwijze een enorme lichtbak, de brightness op 100% zetten is dan ook een echte aanslag op je ogen (in principe niet schadelijk, maar wel zeer vermoeiend)
als er te veel geel is, verminder je dat toch gewoon met de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:35:
Dit is mijn eerste ervaring met een Dell product en direct al te maken met problemen.

Donderdag avond een Dell U2311H gekocht, deze ochtend is hij geleverd.

Na het uitpakken en aansluiten meteen een standaard pixel/backlight test gedaan; hierop backlight bleeding geconstateerd in vrijwel elke hoek. De linkeronderhoek spant daarbij de kroon met een enorme bleed die een flink deel van de oppervlakte inneemt.

Hierop natuurlijk meteen een RMA-verzoek ingediend; want dit kan niet de standaard van Dell zijn.

[afbeelding]
En heb je ook realistisch getest en gekeken of je er bij normaal gebruik last van had? Want dit vind ik best meevallen en volgens mij merk je er niks van bij normaal gebruik. Vind dit wel weer een beetje een geval van moord en brand roepen, omdat er bij een extreme test iets niet helemaal perfect is...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:11:
[...]

En heb je ook realistisch getest en gekeken of je er bij normaal gebruik last van had? Want dit vind ik best meevallen en volgens mij merk je er niks van bij normaal gebruik. Vind dit wel weer een beetje een geval van moord en brand roepen, omdat er bij een extreme test iets niet helemaal perfect is...
Bij elk type situatie waarbij het beeld donker(der) is ; is het weldegelijk zeer storend. Denk aan gamen (F.E.A.R. 3) of het kijken van een film (Sin City)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn 2405FWP is aan vervanging toe, mag ik ervan uitgaan dat de U2412M minimaal dezelfde beeldkwaliteit heeft als de 2405FPW? Ik kan even niets vinden over het kleurbereik van de 2405FPW.

In het geval ik ga voor de U2412M en gemis van HDMI vroeg mij het volgende af:
PC via HDMI --> receiver (met HDMI passthrough) --> U2412M met verloop naar DVI

Receiver ondersteund dus HDMI passthrough, wat betekend dat de receiver in standby zowel beeld als geluid doorlust naar je monitor. Wat gebeurt er op het moment dat zowel beeld als geluid bij zo'n HDMI-to-DVI verloop aankomt? Wordt dat gedropt of verpest dat je beeld op een of andere manier?

Tuurlijk kan ik mijn PC direct via DVI of DP aansluiten, maar het is wel zo net om maar één kabel te hebben die naar je monitor loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoberion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-07 09:02
de 22 en 23 inch (U2312HM) zijn nu ook beschikbaar in de US:

jammer dat de bezel nog zo dik is :(

http://accessories.us.del...&s=bsd&cs=04&sku=320-2807

DISPLAY
Panel Size:
58.42 cm
Aspect Ratio
Widescreen (16:9)
Panel Type, Surface:
IPS (In-Plane Switching), anti glare with hard coat 3H
Optimal Resolution:
Full HD resolution, 1920 x 1080 at 60 Hz
Contrast Ratio:
1000: 1 (typical), Dynamic Contrast Ratio: 2 Million:1 (Max)
Dynamic Contrast Ratio:
1000: 1 (typical), Dynamic Contrast Ratio: 2 Million:1 (Max)
Brightness:
300 cd/m2 (typical)
Response Time:
8ms (gray to gray)
Viewing Angle
(178° vertical / 178° horizontal)
Color Support:
Color Gamut(typical):82%(CIE 1976)4
Color Depth: 16.7 million colors
Pixel Pitch:
0.265mm
Diagonal Viewable Size:
58.42 cm
23 inches (23-inch wide viewable image size)
Preset Display Area ( H x V)
509.2 mm x 286.4mm
20.04" x 11.28"
Backlight Technology
LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Moet eerlijk zeggen dat ik de U2312HM zijn design minder mooi vind dan het strakke uiterlijk van de oude (huidige) lijn ultrasharps. De nieuwe poot ziet er m.i. vooral van opzij niet uit en het afgeronde van de bezel (die inderdaad ook redelijk dik oogt) staat minder strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoberion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-07 09:02
Propheticus schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:53:
Moet eerlijk zeggen dat ik de U2312HM zijn design minder mooi vind dan het strakke uiterlijk van de oude (huidige) lijn ultrasharps. De nieuwe poot ziet er m.i. vooral van opzij niet uit en het afgeronde van de bezel (die inderdaad ook redelijk dik oogt) staat minder strak.
helemaal mee eens, de industrial look is gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Is er eigenlijk wat bekend over de levensduur en/of RMA percentage van de Hi-end schermen (U2711 en U3011) ?Aangezien ik voor 600 euro toch wel een goed scherm verwacht die aardig wat jaartjes meegaat.

@Kid J, zijn er op dit moment zo na de vakantie al geruchten over een mogelijke opvolger van de U2711?

[ Voor 20% gewijzigd door naaitsab op 17-08-2011 21:47 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niks van gehoord, maar zoals ik al eerder had gezegd gaat dat ook nog zeker wel een half jaar duren.

Overigens heb ik na anderhalve maand eindelijk m'n review van de U2412M af. Het duurde allemaal wat langer doordat de review van de HP EliteBook 8560w er nog tussendoor kwam en ik ook nog bezig was met de review van de MSI GT683R.

Verder moest ik wachten totdat ik m'n X-Rite i1Pro spectraalfotometer en X-Rite i1Display Pro colorimeter binnen had, want ik wilde nou wel eens nauwkeurig testen hoe een scherm presteerde. Iets wat met de DataColor Spyder 3 Elite toch een stuk minder goed lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06

FeaR

In GoT we trust

Al is mijn U2711 pas enkele dagen binnen, ik kan er nu al geen afstand meer van doen. Dat ik zo veel jaren "met plezier" naar een TN-paneel heb kunnen kijken. Begin was wel even schrikken, want de 2560 x 1440 werd wel aangegeven door Windows, maar zo zag het er niet uit. Andere DVI geprobeerd en toen werkte het opeens wel goed. Grootte van het scherm viel me overigen alles mee. Had het één en ander opgemeten en het kwam netjes uit met het bureau waar de U2711 zou moeten te komen staan. Toen ik de doos zag en later het scherm in handen had begon ik toch te twijfelen. Eenmaal op zijn plek was het de eerste dag echt een joekel van een scherm, maar nu ben ik er al weer aan gewend :P

Er zijn twee puntjes waar ik mijn vraagtekens bij heb:
De U2711 werd geleverd in een doos die er nog voor 100% nieuw uit zag. Ook het scherm zat nog netjes in de zachte hoezen. Alleen het hoesje van de DVD lijkt al wel minstens tweeënveertig keer gebruikt te zijn, papier is helemaal zwart en slapjes. Ziet er absoluut niet nieuw uit. Beetje tegenstrijdig met het scherm. Dacht in het begin ook een refurb te hebben gehad wellicht. Scherm maar eens goed gecontrolleerd op dode pixels, maar tot op heden niets kunnen vinden. Gelukkig :)

Andere puntje is dat het scherm rechtsonder het meeste last heeft van back-light bleeding. Maar vraag me af of het niet deels komt door de knoppen van het menu. Want het houdt qua hoogte exact op waar de menuknoppen ook stoppen. Ik stoor me er niet aan, want het is alleen te zien op een geheeld zwart beeld (opstartscherm van Windows) en verder eigenlijk niet. Met normaal gebruik merk je het niet eens.

Plus dat die twee aparte dingetjes me eigenlijk zo niets uit kunnen maken omdat ze haast niet opwegen tegen de andere voordelen van het scherm :*)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
hoberion schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:23:
de 22 en 23 inch (U2312HM) zijn nu ook beschikbaar in de US:

jammer dat de bezel nog zo dik is :(

http://accessories.us.del...&s=bsd&cs=04&sku=320-2807
Ik zie wel wat nieuwe instellingen in de menu's, bijvoorbeeld om de kleurwarmte in te stellen, en erg veel van die eco dingen (maar die kunnen mij gestolen worden eigenlijk).

Qua design vind ik het ook niet echt een vooruitgang. Geef mij maar dat strakke voor randapparatuur in plaats van dat ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cone-e3
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:38
Na alle mooie dingen die ik heb gelezen over de U2711 heb ik vandaag besloten mijn E248WFP met pensioen te sturen na 4 jaar trouwe dienst :) en dus een U2711 besteld bij komplett, ik ben benieuwd wanneer hij binnen is, en of de mooie verhalen kloppen.

De oude 24" gaat nu dienst doen als externe monitor aan me dockingstation van me x201t.

Wat ik trouwens nog nergens heb gelezen is iemand die dode pixels/subpixels had bij ontvangst, best speciaal vind ik.

[ Voor 15% gewijzigd door cone-e3 op 24-08-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:02:
Al is mijn U2711 pas enkele dagen binnen, ik kan er nu al geen afstand meer van doen. Dat ik zo veel jaren "met plezier" naar een TN-paneel heb kunnen kijken. Begin was wel even schrikken, want de 2560 x 1440 werd wel aangegeven door Windows, maar zo zag het er niet uit. Andere DVI geprobeerd en toen werkte het opeens wel goed. Grootte van het scherm viel me overigen alles mee. Had het één en ander opgemeten en het kwam netjes uit met het bureau waar de U2711 zou moeten te komen staan. Toen ik de doos zag en later het scherm in handen had begon ik toch te twijfelen. Eenmaal op zijn plek was het de eerste dag echt een joekel van een scherm, maar nu ben ik er al weer aan gewend :P

Er zijn twee puntjes waar ik mijn vraagtekens bij heb:
De U2711 werd geleverd in een doos die er nog voor 100% nieuw uit zag. Ook het scherm zat nog netjes in de zachte hoezen. Alleen het hoesje van de DVD lijkt al wel minstens tweeënveertig keer gebruikt te zijn, papier is helemaal zwart en slapjes. Ziet er absoluut niet nieuw uit. Beetje tegenstrijdig met het scherm. Dacht in het begin ook een refurb te hebben gehad wellicht. Scherm maar eens goed gecontrolleerd op dode pixels, maar tot op heden niets kunnen vinden. Gelukkig :)

Andere puntje is dat het scherm rechtsonder het meeste last heeft van back-light bleeding. Maar vraag me af of het niet deels komt door de knoppen van het menu. Want het houdt qua hoogte exact op waar de menuknoppen ook stoppen. Ik stoor me er niet aan, want het is alleen te zien op een geheeld zwart beeld (opstartscherm van Windows) en verder eigenlijk niet. Met normaal gebruik merk je het niet eens.

Plus dat die twee aparte dingetjes me eigenlijk zo niets uit kunnen maken omdat ze haast niet opwegen tegen de andere voordelen van het scherm :*)
Het hoesje van de DVD bij mijn U2311H zag er ook al zo afgewerkt uit. Misschien materiaal wat na verloop van tijd er zo uit gaat zien? Tevens heb ik ook rechtsonder wat backlight bleeding, maar alleen merkbaar bij extreme situaties. Misschien zwakke punt van deze schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net van Simon te horen gekregen dat hij ook zijn review van de U2412M online heeft gezet:

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm

• marcoblom
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 11:52
Ik was bezig de U2412M te gaan kopen maar nu blijkt 'ie opeens verwijderd bij een aantal winkels, hij is niet meer leverbaar. Ik heb Informatique gebeld (daar wilde ik 'm kopen), daar stond 'ie tot woensdag op bestelling leverbaar maar is nu dus niet meer leverbaar, ze geven aan dat ze 'm nergens kunnen krijgen en waarschijnlijk nooit meer kunnen krijgen. Bij comcom.nl is 'ie weg, bij Reggestad ook, elders is 'ie nog wel op voorraad.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Informatique hintte op een mogelijk productie-probleem (met defecten als gevolg) bij Dell maar daar staat 'ie nog vrolijk op de site (ze zijn wel de duurste...). Ik wil geen monitor kopen die ik meteen weer terug kan sturen of waar misschien binnenkort een terughaalactie op komt, ik wil ook geen goede monitor links laten liggen omdat sommige winkels misschien leveringsproblemen hebben.

Marco
Ik weet er nog niks vanaf, want m'n vast contact bij Dell is nog op vakantie. Zodra hij terug is zal ik er eens naar vragen. Het was me zelf ook al opgevallen, 4Launch was eerst de goedkoopste met €292,50, maar daar was hij ook al snel niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is er nu al iets bekend over de opvolger van de 2711U? En gaat dit dan een verbetering geven in paneel? Ben op zich wel in de markt voor zo'n scherm, maar kan nog wel even wachten als er iets beters uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Defeater schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

Het hoesje van de DVD bij mijn U2311H zag er ook al zo afgewerkt uit. Misschien materiaal wat na verloop van tijd er zo uit gaat zien? Tevens heb ik ook rechtsonder wat backlight bleeding, maar alleen merkbaar bij extreme situaties. Misschien zwakke punt van deze schermen?
Heb gisteren een U2311H binnengekregen en mijn hoesje van de DVD zag er gewoon ongebruikt uit?
Anyway, ben erg blij met het scherm. Zat te twijfelen tussen de U2211H en de U2311H maar ben toch voor de U2311H gegaan, vanwege een prijsverschil van 20 euro in het voordeel van het 23" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
REDFISH schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:37:
Is er nu al iets bekend over de opvolger van de 2711U? En gaat dit dan een verbetering geven in paneel? Ben op zich wel in de markt voor zo'n scherm, maar kan nog wel even wachten als er iets beters uit gaat komen.
psst ;)
naaitsab schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:46:
Is er eigenlijk wat bekend over de levensduur en/of RMA percentage van de Hi-end schermen (U2711 en U3011) ?Aangezien ik voor 600 euro toch wel een goed scherm verwacht die aardig wat jaartjes meegaat.

@Kid J, zijn er op dit moment zo na de vakantie al geruchten over een mogelijke opvolger van de U2711?
Kid Jansen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:22:
Nog niks van gehoord, maar zoals ik al eerder had gezegd gaat dat ook nog zeker wel een half jaar duren.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik ga er dan eigenlijk wel van uit dat dat een Led scherm zal zijn en de vormgeving misschien ook mooier. Toch nog maar even wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De high-end schermen uit de UltraSharp serie zijn al sinds jaren wide color gamut schermen en dat gaat met White LED of B+RG LED niet lukken (of er moet echt een gigantische doorbraak komen binnenkort), dan zouden ze dus over moeten stappen op RGB LED, wat niet zuiniger is, niet dunner en ook nog eens een stuk duurder. Ik zou er niet van opkijken als de opvolgers van de U2410, U2711 en U3011 ook weer WCG CCFL backlighting krijgen.

SchermPaneelNTSC (relatief)sRGB (dekking)Adobe RGB (dekking)
2407WFP-HCSamsung LTM240CS0194%95.2%97.5%
2408WFPSamsung LTM240CS05102%97.3%99.5%
U2410LG Display LM240WU4-SLB1102%98.1%100%
2707WFPSamsung LTM270M0194%95.2%97.5%
2709WSamsung LTM270CS01103%97.6%99.4%
U2711LG Display LM270WQ2-SLA1102%97.1%100.0%
3007WFP-HCLG Display LM300WQ192%??
3008WFPLG Display LM300WQ5-STA1102%98.2%100.0%
U3011LG Display LM300WQ5102%98.2%100.0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik acht de kans redelijk dat we binnen een paar jaar 100%+ relatieve groote hebben met B+RGled. In Eind 2009 kwam er een scherm met 90%, de B173HW01 v4. Halverwege 2011, iets eerder dan de introductie van de xps 15, zaten ze op 95%.

En nog iets, ik zat eens datasheets te vergelijken. Dit is mijn wled scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ETCRidPbKVadRP2iBU8mo3Rg/full.png

En dit een B+RGled scherm met vergelijkbare, zeg maar hetzelfde behalve de gamut, specs:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yuCypKby5MxfLtzDWAMRnOa9/full.png

Dat is 50% meer, hoe zeg je dat, stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet LG Display die B+RG LED technologie wel eerst ook zelf ontwikkelen of overkopen van AU Optronics. De komende jaren blijft Dell namelijk gebruik maken van LG Display IPS schermen.

Het beste wat LG Display tot nu toe heeft gehaald met LED als je RGB LED niet meerekent is dit:

PaneelNTSC (relatief)sRGB (dekking)Adobe RGB (dekking)
LG Display LM240WU6-SDA176%77.5%100%
LG Display LM270WQ1-SDA277%77.2%99.9%

Dat zijn de panelen die in de Apple 24" en 27" LED Cinema Display schermen zitten, die laatste zie je ook in de Hazro HZ27WA en HZ27WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patenten.. dat is ook zo. AUO heeft de rechten op B+RGled gok ik, maar AUO mag natuurlijk geen ips/pls/.. schermen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:29:
Dat is 50% meer, hoe zeg je dat, stroom?
Vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LG Display en Hitachi zijn volgens mij de enige twee fabrikanten die nog IPS panelen maken. Maar Hitachi maakt nog maar heel erg weinig voor desktop beeldschermen. Het gros van de IPS panelen die ze maken is voor mobiele telefoons en tablets.

Samsung is de enige fabrikant van S-PLS en meer high-end paneeltechnologieën zijn er eigenlijk niet meer. High-end PVA is dood, je hebt alleen nog cPVA. MVA is nooit echt high-end geweest en AFFS is ook dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Zo, ik heb vandaag 3x 2311 gekocht.

Nu was ik echt dolblij dat ik eindelijk de keuze had gemaakt tussen 3x 2311 of 1x 2711, maar achteraf had ik echt beter voor de 2711u kunnen gaan. Het kan aan mij liggen, maar de grijswaarden van de 2311u zijn echt bagger, zelfs veel slechter dan mijn oude TN monitor (samsung 2343).
De reponsetime van de 2311 is echt heel goed, alleen lijkt het erop dat mijn panelen een blauwe tint in de backlight hebben zitten waardoor alles wat zwart/grijs is enorm verkleurd. Het lijkt net een soort mist.

Enige vorm van handmatig op het oog calibreren heeft niet geholpen, dus er zit waarschijnlijk weinig op dan maandag maar te bellen voor RMA of inruil voor de 2711u. Echt jammer, want ik hoor van veel mensen dat zij er geen problemen van hebben. (ook alle suggesties geprobeerd zoals aangepaste kleurprofielen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Helderheid terugschroeven (naar 30) wil ook nog wel helpen. Verder heeft de U2311H inderdaad wat last van de beruchte IPS glow. Dat zal de U2711 ook hebben, aangezien daar ook een IPS paneel zonder ATW polariser in zit.

"While no light bleed was present, the U2711 suffers from the IPS "white glow" effect on a dark screen, as it does not come with an ATW polariser" http://www.cnet.com.au/dell-ultrasharp-u2711-339301091.htm

Alle IPS monitoren die je nu kunt kopen zonder die ATW polariser zullen daar meer of mindere mate last van hebben...de paar beschikbare schermen die nog wel een ATW polariser hebben, kosten een voortuin.

Mijn ervaring is dat de glow het minst opvalt als je het beeldscherm onder een lichte hoek van beneden bekijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Propheticus op 28-08-2011 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Helderheid staat al op 30%, na een tip van een andere user. Echter is het gewoon niet aan te zien om een donkere film/game te bekijken. Ik kan me niet voorstellen dat het grauwe, dode beeld te maken heeft met de IPS glow. Het is bekend dat de 2311u slechte grijswaarden heeft (weinig detail), ik zal waarschijnlijk wel de jackpot hebben gewonnen en een heel slechte batch hebben.

Maargoed, morgen overleggen met de webshop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
MOAW schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:02:
Helderheid staat al op 30%, na een tip van een andere user. Echter is het gewoon niet aan te zien om een donkere film/game te bekijken. Ik kan me niet voorstellen dat het grauwe, dode beeld te maken heeft met de IPS glow. Het is bekend dat de 2311u slechte grijswaarden heeft (weinig detail), ik zal waarschijnlijk wel de jackpot hebben gewonnen en een heel slechte batch hebben.

Hoe lang heb je ze al?
Ik geloof dat je met de 'wet op afstand kopen' recht hebt om ze terug te brengen/versturen tot een week na de aankoop.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Sinds zaterdag, dat komt dus ook wel goed. Ik heb zelfs maar 1 van de 3 monitoren uit verpakking gehaald, dan hebben ze niets om over te zeiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MOAW schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:02:

Hmm, de 2311 zou toch wel een mooi scherm moeten zijn als ik de reviews zo lees. Is de IPS glow dan echt zo erg bij dat scherm? Of is dat alleen vergeleken met een veel duurder topscherm "erg"? Het totaalplaatje zal toch wel beter zijn dan een gelijkgeprijsde TN monitor? Ik kijk nu nog naar een Philips Brilliance 109P4 CRT scherm. Een plat scherm is handiger op m'n bureau, maar het moet er wel beter van worden.

Waar heb je hem gekocht? Ik zit er aan te denken oom ook de 2311 te bestellen, maar wil dan natuurlijk niet dezelfde batch.. ;) (Je mag me evt ook DM-en als je het niet op het forum wilt zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik had ze bij 4Launch gehaald, vanochtend meteen gebeld en er werd meteen gezegd "ow, waarschijnlijk een backlight probleem, dat regelen we wel." Ik kan de monitoren dus alle 3 omwisselen voor een nieuwe batch, ze worden zelfs gratis toegestuurd vanuit dell. Erg netjes dus, hopelijk is het dan wel goed. :)

Het is zeker een mooi scherm, alleen verkleurd mijn backlight iedere vorm van grijs waardoor het enorm foggy/levenloos word. Voor kleurrijke films is alles prima, maar zodra het donker word is het echt verschrikkelijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoblom
marcoblom schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:53:
Ik was bezig de U2412M te gaan kopen maar nu blijkt 'ie opeens verwijderd bij een aantal winkels, hij is niet meer leverbaar. Ik heb Informatique gebeld (daar wilde ik 'm kopen), daar stond 'ie tot woensdag op bestelling leverbaar maar is nu dus niet meer leverbaar, ze geven aan dat ze 'm nergens kunnen krijgen en waarschijnlijk nooit meer kunnen krijgen. Bij comcom.nl is 'ie weg, bij Reggestad ook, elders is 'ie nog wel op voorraad.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Informatique hintte op een mogelijk productie-probleem (met defecten als gevolg) bij Dell maar daar staat 'ie nog vrolijk op de site (ze zijn wel de duurste...). Ik wil geen monitor kopen die ik meteen weer terug kan sturen of waar misschien binnenkort een terughaalactie op komt, ik wil ook geen goede monitor links laten liggen omdat sommige winkels misschien leveringsproblemen hebben.
Kid: is je contact bij Dell al terug van vakantie? De U2412M verdwijnt steeds meer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woensdag spreek ik hem weer, en dan ook face-to-face bij Dell zelf. Hij was tot en met vandaag vrij, morgen werkt hij thuis, woensdag is hij dan weer op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
BounceMeister schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:40:
[...]

Hmm, de 2311 zou toch wel een mooi scherm moeten zijn als ik de reviews zo lees. Is de IPS glow dan echt zo erg bij dat scherm? Of is dat alleen vergeleken met een veel duurder topscherm "erg"? Het totaalplaatje zal toch wel beter zijn dan een gelijkgeprijsde TN monitor? Ik kijk nu nog naar een Philips Brilliance 109P4 CRT scherm. Een plat scherm is handiger op m'n bureau, maar het moet er wel beter van worden.

Waar heb je hem gekocht? Ik zit er aan te denken oom ook de 2311 te bestellen, maar wil dan natuurlijk niet dezelfde batch.. ;) (Je mag me evt ook DM-en als je het niet op het forum wilt zeggen).
Als het echt zo erg is hoef je je nergens zorgen om te maken, garantieregeling bij de Ultrasharps is vrij coulant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 17:33
Ik wil de zilveren versie van de U2412M kopen (om tussen twee zilveren Samsung 214T's te plaatsen) maar zie dat bij de webshops enkel de zwarte variant beschikbaar is. Ik vraag me af of de zilveren varianten nog beschikbaar zullen komen. Kan iemand dit verhelderen of schrijf ik de webshops één voor één aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb nu sinds een paar weken een 2311H, en moet zeggen dat ik er best goed over te spreken ben. Geen vreemde backlicht problemen oid.
Calibratie gedaan ( ja, met een Spyder... :X ) en moet zeggen dat het geheel niet tegenvalt. Mooie heldere kleuren, en in vergelijk met prints van Profotonet ziet het er prima uit.

Jammer dat er geen HDMI op zit, maar dat is niet anders.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoblom
Kid Jansen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:33:
Woensdag spreek ik hem weer, en dan ook face-to-face bij Dell zelf. Hij was tot en met vandaag vrij, morgen werkt hij thuis, woensdag is hij dan weer op de zaak.
Kid: hoe was het bij Dell?
Niet geweest, hij kon namelijk niet vanwege onverwachte omstandigheden (ga ik hier verder niet over in detail treden). Hij komt nu binnenkort een keer bij mij langs, dat neemt hij meteen de U2412M mee terug, maar dan neemt hij ook meteen een U2312HM mee, zodat ik die dan ook kan reviewen.

Er zit dus ook een positieve kant aan, vooral voor jullie :)

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

Dat wilde ik net vragen Kid, wanneer je verwachtte de U2312HM te kunnen reviewen. Ik zit namelijk heel erg tussen de U2311H en de U2412M te twijfelen en toen las in dat de U2312HM ook binnenkort verwacht wordt.
Dan heb je mazzel, want ik had eigenlijk helemaal geen plannen om de U2312HM te gaan reviewen.

Ik wil nog steeds de Samsung Syncmaster S27A850, de HP DreamColor LP2480zx en de HP Elitebook 8560w (LG664EA) reviewen. Maar Samsung werkt echt totaal niet mee, dus ik heb het eigenlijk een beetje gehad met ze. En HP doet ook niet heel erg hard hun best.

Voor het geval je afvraagt waarom ik die laatste wil testen terwijl ik al een HP Elitebook 8560w heb getest, dat is vanwege het DreamColor RGB LED IPS scherm.

Anyway, toen m'n contact bij Dell aangaf dat hij wel naar Enschede wilde komen had ik aangegeven dat hij dan ook wel de U2312HM mee kon nemen. Die andere drie zie ik voorlopig toch niet op m'n bureau staan, dus dan kan ik de U2312HM wel reviewen.

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18

parpes

I know things

Roderick24 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:30:
Dat wilde ik net vragen Kid, wanneer je verwachtte de U2312HM te kunnen reviewen. Ik zit namelijk heel erg tussen de U2311H en de U2412M te twijfelen en toen las in dat de U2312HM ook binnenkort verwacht wordt.
Hier nog iemand die erg aan het twijfelen is. Is de U2312HM het wachten waard of nog snel een U2311H aanschaffen voordat hij EOL is? Die review zou dus goed uitkomen.

• Cyleo
Kid Jansen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:59:
Dan heb je mazzel, want ik had eigenlijk helemaal geen plannen om de U2312HM te gaan reviewen.

Ik wil nog steeds de Samsung Syncmaster S27A850, de HP DreamColor LP2480zx en de HP Elitebook 8560w (LG664EA) reviewen. Maar Samsung werkt echt totaal niet mee, dus ik heb het eigenlijk een beetje gehad met ze. En HP doet ook niet heel erg hard hun best.

Voor het geval je afvraagt waarom ik die laatste wil testen terwijl ik al een HP Elitebook 8560w heb getest, dat is vanwege het DreamColor RGB LED IPS scherm.

Anyway, toen m'n contact bij Dell aangaf dat hij wel naar Enschede wilde komen had ik aangegeven dat hij dan ook wel de U2312HM mee kon nemen. Die andere drie zie ik voorlopig toch niet op m'n bureau staan, dus dan kan ik de U2312HM wel reviewen.
Scherm schijnt wel redelijk briljant te zijn, Anandtech heeft hem al gereviewd: http://www.anandtech.com/...k-8760w-color-so-dreamy/7

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kid Jansen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:22:
Niet geweest, hij kon namelijk niet vanwege onverwachte omstandigheden (ga ik hier verder niet over in detail treden). Hij komt nu binnenkort een keer bij mij langs, dat neemt hij meteen de U2412M mee terug, maar dan neemt hij ook meteen een U2312HM mee, zodat ik die dan ook kan reviewen.

Er zit dus ook een positieve kant aan, vooral voor jullie :)
Doe maar niet, ik heb net de U2311 binnen, straks krijg ik nog spijt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nou de 2312 is flink aan de prijs: €272. http://accessories.euro.d...e_irrank=2&~ck=dellSearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19
@Kid Jansen
Is het een idee om de FAQ 'Welke colorimeter kan ik het beste aanschaffen om mijn beeldscherm te kalibreren?' in de startpost aan te vullen met de nieuwe colorimeters van X-rite?
Had je post gelezen over hun nieuwe lijn in Monitorcalibratie: Spyder3 Pro of i1Display 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Tien euro boven het oude model? Vind ik reuze meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

GioStyle schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:53:
[...]

Tien euro boven het oude model? Vind ik reuze meevallen.
Eh ik zou zeggen dat een 23" met een 23" vergeleken wordt en dan is het prijsverschil toch ruim bijna honderd euro:
http://tweakers.net/price...ll-ultrasharp-u2311h.html

[ Voor 1% gewijzigd door rockhopper op 03-09-2011 17:37 . Reden: correctie van prijs ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
rockhopper schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:36:
[...]

Eh ik zou zeggen dat een 23" met een 23" vergeleken wordt en dan is het prijsverschil toch ruim bijna honderd euro:
http://tweakers.net/price...ll-ultrasharp-u2311h.html
Je moet wel de 2 schermen vergelijken op de Dell site eh? Want als de nieuwe in de pricewatch komt zal deze natuurlijk ook onder de "Delladviesprijs" zitten.

Op de Dellsite was de oude 23" 260 euro en de nieuwe kost 272 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Zit al paar dagen naar zowel de u2410 als de u2412m te kijken... Heb hier thuis nu een 16:9 24", maar een 16:10 lijkt me gewoon veel fijner.. Veel groter dan mn 4:3 19" is het beeld niet en de beeldkwaliteit van dat cheape ding is gewoon meuk.

Maar ik vlieg steeds 2 kanten op, beide voor en nadelen. De 2410 is gelijk een stuk duurder, maar verwacht weer minstens 5 jaar met het scherm te doen, aan de andere kant, voor beetje surfen, gamen en af en toe wat foto's door lightroom trekken (basic spul) is de 2412 denk ik ook wel zat... De 2410 is gewoon de betere, maar ga ik dat eruit halen. Wat daar dan weer fijn is zijn de hoeveelheid inputs, kaartlezer en meegeleverde displayportkabel. Wil namelijk pc met DP aansluiten en mn macbook met mDP->DVI verloop (al in bezit) bij de 2412 moet er dan gewoon een kabel bij van minstens 15-20 euro(incl verzending)... Wat verschil in kosten toch weer iets kleiner maakt.

Lees dan ook weer her en der dat het wide gamut weer nadelen kan hebben oa in games omdat die weer op sRGB gebaseerd zijn... Al schijnt dit toch goed te gaan op de 2410. Ik weet ook niet hoe het met een Mac zit qua kleuren... Nog maar een nachtje over slapen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ GioStyle ah ok dat had ik niet helemaal door, als je het zo bekijkt is het verschil inderdaad niet zo veel.

@ Kerstmanneke ik snap je probleem ik zit zelf ook nog te twijfelen. Ben volgende week jarig dus ik verwacht sponsoring van ouders, die zullen wel meebepalen in hoeverre ik de 2410 kan veroorloven. Ik heb al een boel reviews gelezen en het komt er eigenlijk op neer of je dus de kleurechtheid wil voor een goede foto/video bewerking tegen een hogere prijs, maar met ook wat meer features, versus een echte allrounder, jack-of-all-trades, master-of-none monitor die weer wat beter reageert op games, en natuurlijk veel energie zuiniger is.

Ik zou zelf graag beide monitoren eens naast elkaar zien in een winkel, maar ik heb in Utrecht eigenlijk nergens een winkel gezien die een van beide modellen op voorraad heeft. Dus als iemand nog tips heeft in de omgeving waar ik ze in werking kan zien hou ik me aanbevolen ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op maandag 05 september 2011 @ 01:14:
...jack-of-all-trades, master-of-none...
Erg pakkende beschrijving van de U2412M! Precies wat ik er zelf ook van vond, ik had het alleen niet zo mooi omschreven in m'n review.

@ Kerstmanneke: die U2412M zou denk ik wel voldoen voor jou. De meeste camera's schieten ook in sRGB. Bij DSLR's kan je vaak kiezen uit sRGB en Adobe RGB, maar dan staan ze ook standaard op sRGB.

Grootste nadeel is dat de kleurechtheid van de U2412M out of the box nogal tegenvalt, je moet hem echt kalibreren, want de gammacurve loopt niet echt goed en de witbalans is een behoorlijk end in de richting van waardeloos. Vooral door een oververtegenwoordigd blauw, wat komt door de White LED backlighting.

De U2410 heeft gekalibreerde sRGB en Adobe RGB modi. Die kalibratie is vaak niet helemaal perfect, maar goed genoeg om er out of the box mee te kunnen werken.

Als je de sRGB modus gebruikt hoef je voor de rest in Windows helemaal niks te doen. Ga je voor de Adobe RGB modus, dan moet je even een Adobe RGB ICC profiel als standaard instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Camera's hier staan idd op sRGB, dat is dus geen probleem (nieteens aan gedacht).

Dat kalibreren van de U2412, gaat dat alleen met een losse tool? Als ik die namelijk ook nog eens moet aanschaffen is het prijsverschil met de U2410 helemaal verdwenen...

Net ook nog maar weer eens de TFT-central review gelezen van de U2412, waarin ook op het einde het verschil met de U2410 wordt aangehaald en de U2412 eigenlijk de meest 'all-round' monitor is... Op al m'n werkplekken werk ik ook met schermen die van een nog mindere kwaliteit zijn...Dus daar ga ik zeker geen verschil in zien (of juist wel, maar dan positief). Denk dat ik mezelf maar eens 100 euro ga besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kid Jansen schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:32:
[...]
Erg pakkende beschrijving van de U2412M! Precies wat ik er zelf ook van vond, ik had het alleen niet zo mooi omschreven in m'n review.
Je mag 't wel van me toevoegen hoor 8)

Op zich is de 2412M monitor wel 'master of low power usage' in 24" & 1920x1200 land. Maar die titel zal ie wel niet zo lang houden. Begin zelf langzaam richting allround model te bewegen met m'n voorkeur, uiteraard speelt budget hierbij een rol. Moet denk ik even voor mezelf afwegen hoe vaak ik 't bij photoshop e.d. ga missen, en of dit m'n 100€ meerprijs waard is. Net zoals kerstmannetje ga ik ervan uit dat ik toch wel zeker 5-6 jaar met een monitor ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lage energieverbruik is inderdaad een voordeel van de U2412M, maar het zal niet zo veel schelen in de elektriciteitskosten.

Als je het scherm 2500 uur per jaar (kleine 7 uur per dag) gebruikt scheelt het maar zo'n €5 in energiekosten op jaarbasis als je uit gaat van een helderheid van 120 cd/m² voor beide schermen. Zelfs al doe je 6 jaar met je scherm, dan scheelt het dus nog steeds maar zo'n €30.

Ik vind energieverbruik daarom ook wel een beetje gehypet. Er wordt vaak gedaan alsof het een wereld van verschil is, terwijl het in feite om erg kleine bedragen gaat. Vanuit het milieuoogpunt is er nog iets voor te zeggen, om het geld hoef je het eigenlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:35:
Dat kalibreren van de U2412, gaat dat alleen met een losse tool? Als ik die namelijk ook nog eens moet aanschaffen is het prijsverschil met de U2410 helemaal verdwenen...
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Kun je de settings gewoon van iemand overnemen van iemand die het gekalibreerd heeft of is dat per monitor verschillend en moet je het zelf doen met zo'n tool. Want de tools die ik zo snel terug vind ik de Price Watch zijn ook weer 120,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Kid Jansen schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:56:
Het lage energieverbruik is inderdaad een voordeel van de U2412M, maar het zal niet zo veel schelen in de elektriciteitskosten.

Als je het scherm 2500 uur per jaar (kleine 7 uur per dag) gebruikt scheelt het maar zo'n €5 in energiekosten op jaarbasis als je uit gaat van een helderheid van 120 cd/m² voor beide schermen. Zelfs al doe je 6 jaar met je scherm, dan scheelt het dus nog steeds maar zo'n €30.

Ik vind energieverbruik daarom ook wel een beetje gehypet. Er wordt vaak gedaan alsof het een wereld van verschil is, terwijl het in feite om erg kleine bedragen gaat. Vanuit het milieuoogpunt is er nog iets voor te zeggen, om het geld hoef je het eigenlijk niet te doen.
Als je een bedrijf hebt waar enkele 100en monitoren staan begint het wel interessant te worden... maar voor 1/2 monitoren thuis...
Roderick24 schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:17:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Kun je de settings gewoon van iemand overnemen van iemand die het gekalibreerd heeft of is dat per monitor verschillend en moet je het zelf doen met zo'n tool. Want de tools die ik zo snel terug vind ik de Price Watch zijn ook weer 120,-
Op TFT-central staan wel profielen voor de U2412... maar of dat hetzelfde verhaal is ? Heb me nog nooit bezig gehouden met het kalibreren van monitoren.

Ding staat wel in bestelling (U2412), hopelijk morgen afgeleverd.

[ Voor 25% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 05-09-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:53
Mijn eerste U2711 komt er aan! Kan niet wachten. :D

Zit nu op een paar jaar oude 24" LG Flatron W2452T (TN paneel) - zodra de U2711 komt wordt de LG een zijscherm. Altijd leuk voor programmeren!

(en ja, er komt ook een reviewtje aan :p)

[ Voor 68% gewijzigd door XpanD op 05-09-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19
Roderick24 schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:17:
Je kan de settings van iemand overnemen, maar dan heb je nog niet je monitor gekalibreerd. Er zitten altijd (kleine) verschillen tussen panelen zelf en de verdere componenten van een monitor. Elke monitor is dus eigenlijk uniek, en moet daarom gekalibreerd worden voor een correcte kleurweergave.

Als je het over de U2412M hebt, heb je dus te maken met W-LED backlight. Ik heb gelezen dat de i1Display Pro dan eigenlijk de enige goede keuze is. Dan ga je dus eerder naar de €200.

[ Voor 16% gewijzigd door danieluitdokkum op 06-09-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Voor de algemene afstelling kun je wel kijken naar anderen (met dezelfde revisie monitor). De fijnafstelling en echte kalibratie zul je echter zelf moeten doen. Je kunt op het oog en met behulp van bepaalde tooltjes wel een eind komen (ziet er dan iig goed uit), maar voor echt near 100% natuurgetrouwe weergave of 1-op-1 match camera->scherm->printer zul je een colorimeter moeten gebruiken.
Voor normaal thuisgebruik is het misschien overkill, voor (semi-)prof fotografen/beeldbewerkers een must.

Bij sommige fotowinkels kan je ze trouwens huren. Zo kun je een keer een profiel aanmaken zonder het volle pond te hoeven betalen. Probleem is enkel dat schermen gedurende hun leven blijven veranderen van kleurweergave en dus eigenlijk telkens weer gekalibreerd moeten worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Propheticus op 06-09-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Dell 2709W zakelijk gekocht die het bekende vertical lines probleem heeft. Ik heb met Dell support contact opgenomen omdat het scherm nog garantie '3 year premium panel exchange service' heeft in de verwachting dat het scherm gerepareerd gaat worden. In plaats van een reparatie heeft Dell een ander gebruikt scherm (refurbished) gestuurd.

Afgezien van dat het refurbished scherm een veel slechtere toestand heeft als mijn eigen scherm(krassen en een lamme monitorn arm) kan ik vanwege beleid geen gebruikte hardware in gebruik nemen. Ik ga het refurbished scherm dus terugsturen als DHL langskomt.

Ik vraag me nu af of dit de normale gang van zaken is bij Dell en of iemand ervaring heeft met Dell support wat kapotte schermen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wilde eigenlijk zeggen dat je de arm wel om kon schroeven, maar dat gaat natuurlijk niet als origineel is opgestuurd voor reparatie. Met een scherm wat een 'mindere' staat heeft dan het scherm wat in reparatie is zou ik ook niet akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:42:
Ik heb een Dell 2709W zakelijk gekocht die het bekende vertical lines probleem heeft. Ik heb met Dell support contact opgenomen omdat het scherm nog garantie '3 year premium panel exchange service' heeft in de verwachting dat het scherm gerepareerd gaat worden. In plaats van een reparatie heeft Dell een ander gebruikt scherm (refurbished) gestuurd.
Dat heeft mijn monitor ook gehad, maar dan nog veel erger, en dan alleen in de rechterhelft van het scherm.

Het rare is dat het na een paar minuten weg ging. Na een paar weken was het helemaal verdwenen, en heb er nu al een maand helemaal geen last meer van 8)7 Lijkt zichzelf te hebben gerepareerd :? . Erg, erg raar probleem. Helaas geen garantie meer op mijn 2408wfp.

Het leek bij mij meer op zoiets: YouTube: Vertical line of crazy pixels on monitor - is it due to overheating? please help me fix/repair it - thanks! - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 10:56
Ik ben van plan om deze week de U2311h te bestellen, en dan twee keer voor een dualscreen setup.
Weet iemand nog iets waar ik rekening mee moet houden? Of alternatieven (in deze prijsklasse)?

Heb zelf al een mogelijk issue bedacht, namelijk mijn videokaart. Dat is nu deze:
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E

Deze heeft als video-uit een DVI-I, terwijl het scherm een DVI-D heeft.
Het andere scherm wil ik dan op de Display Port aansluiten, maakt dit iets uit in het gebruik zoals een weergave verschil tussen mijn twee schermen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Laatst online: 08:53
DVI-I output betekent gewoon dat je zowel analoge (DVI-A) als digitale (DVI-D) signalen kan versturen vanuit de videokaart met een passende kabel. Het aansluiten van de U2311H is dus geen enkel probleem als je over een DVI-D kabel beschikt.

Het verschil tussen Displayport en DVI-D zit 'em in de extra features (10-bit kleuren etc.), volgens mij zit er geen kwaliteitsverschil tussen als deze functies niet gebruikt worden. Ik heb het in ieder geval nooit kunnen zien bij twee gelijke 17" Philips LCDtjes (via een passieve adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:49:
Wilde eigenlijk zeggen dat je de arm wel om kon schroeven, maar dat gaat natuurlijk niet als origineel is opgestuurd voor reparatie. Met een scherm wat een 'mindere' staat heeft dan het scherm wat in reparatie is zou ik ook niet akkoord gaan.
Ik heb gelukkig mijn eigen monitor nog niet opgestuurd. De verticale lijnen verdwijnen na ongeveer 30 minuten 'opwarmen'. Ik houd mijn eigen dus maar en stuur het refurbished examplaar terug.

Opvallend is de slechte support van Dell, een oude bekraste monitor met een kapotte standaard naar een klant sturen die 'premium panel exchange service' heeft vind ik niet kunnen. Ik heb al vaker van de slechte service van Dell gehoord maar heb het zelf nog niet hoeven meemaken tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Laatst online: 01-09 00:07
Melkunie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:52:
Ik ben van plan om deze week de U2311h te bestellen, en dan twee keer voor een dualscreen setup.
Weet iemand nog iets waar ik rekening mee moet houden? Of alternatieven (in deze prijsklasse)?

Heb zelf al een mogelijk issue bedacht, namelijk mijn videokaart. Dat is nu deze:
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E

Deze heeft als video-uit een DVI-I, terwijl het scherm een DVI-D heeft.
Het andere scherm wil ik dan op de Display Port aansluiten, maakt dit iets uit in het gebruik zoals een weergave verschil tussen mijn twee schermen?

Alvast bedankt :)
Ik wil ook 2x U2311H setupje aanschaffen (heb nu 2x Philips 223E1SB staan) aangezien ook het één en ander aan beeldbewerking doe, maar twijfel omdat de U2312 en U2212 binnenkort komen. Als één van de 2 modellen goedkoper is dan de U2312 dan haal ik die.

En zoals hierboven gezegd DVI-I ondersteunt inderdaad de analoge en digitale signaal, dus je zou daar gewoon scherm met een DVI-D ingang op aan kunnen aansluiten. Let alleen op dat je de juiste kabel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 10:56
Hmm tja. De U2212 lijkt inderdaad ook wel mooi. Wanneer zouden deze schermen uit moeten komen? En vooral ook natuurlijk, wat zijn de prijsverwachtingen? :)

Edit:
Zie dat de U2212 €260 gaat kosten op de site van Dell. Maar alle schermen van Dell zijn elders natuurlijk wel goedkoper te krijgen, zo ook deze straks neem ik aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Melkunie op 06-09-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
U2412 binnen, snel even aangesloten @ werk (niet definitieve plek), kleuren moeten idd wat bijgewerkt worden. Resolutie wen je gelijk aan, erg prettig werken (en ik mag dadelijk weer terug naar 1920x1080px).

Behuizing ziet er strak en netjes uit, glimmende Dell logootje valt niet echt op, maar als je scherm even goed vastpakt voelt het wel een beetje cheapy her en der, plastic kan makkelijk bewogen worden ed, maar hoevaak ga je aan je scherm lopen trekken en duwen als hij eenmaal staat.
Mn huidige Iiyama is wat dat betreft een ramp, (glimmende) behuizing die her en der uitpuilt waar de bevestigingsschroeven zitten...

Verstelbare voet, vooral in hoogte, is erg fijn, geen doos papier meer onder je monitor.

@rockhopper: Net even gekeken, maar kan niks vinden, iig niks wat me zo snel opvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-09-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gefeliciteerd! Nog last van dode (sub)pixels? Ik las in de review van kid daar zorgelijke opmerkingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!
Weet iemand of er al een review te vinden is van de U2312HM? Ik zit namelijk enorm te twijfelen tussen twee dingen.

1) Wachten op de reviews en goede leverbaarheid van de dell U2312HM. Met het resico op een slechte review en een niet meer te leveren U2311H.
2) Op save gaan en de goedekopere, goed gereviewde monitor, maar ook 'oudere' en mischien mindere dell U2311H te kiezen.

Kunnen jullie mij van enig advies voorzien? Thanks.
Groeten, Daniël

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 18:36 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren