[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.618 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Hahn schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:08:
Volgens mij moet 1920x1200 met je laptop via HDMI ook nog wel gaan. Dat kan je beter doen dan VGA.
Waarop baseer je je? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Volgens mij gaat HDMI tot 2k4k. Maar dat is slechts optioneel. Het resultaat is dat alle kaarten en monitoren niet hoger dan 1200p accepteren. Althans, ik heb ze nog niet gezien.

VGA geeft vaak mindere kwaliteit en gaat tot 2152*1154 of iets dergelijks.. 1200p kan ook. Maar dat is niet aan te raden: VGA is analoog en kan en zal storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:57
LaurentS schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:06:
[...]

Ik denk eraan om dan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M te kopen, want ik vind 1080 pixels in de hoogte toch ietsje te krap in Lightroom :) Zou dit slecht beeld opleveren icm een kwalitatief goede vga-kabel (op 1920x1200 dus)?
Anders koop ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM, maar dan heb ik niet echt het gevoel dat ik mij sterk verbeter, er past niet meer op het scherm tegenover mijn 1920x1080 laptopscherm maar de pixels zijn wel veeeeel groter waardoor het geheel minder scherp wordt...
De U2312 heeft IPS dus de kleurenweergave is sowieso een stuk beter tov. je laptop.
Of VGA 1920x1200 lekker pakt geen idee dit schijnt per gpu-monitor combo te verschillen, al geeft mijn server belabberd beeld op VGA@1920x1200 hoger dan 1080p wil niet over die aansluiting.

Als je echt voor die 120px extra een monitor wil aanschaffen zou ik zeggen vraag eens rond of iemand een 1920x1200 scherm heeft en test het uit.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Anoniem: 303530 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:27:
Volgens mij gaat HDMI tot 2k4k. Maar dat is slechts optioneel. Het resultaat is dat alle kaarten en monitoren niet hoger dan 1200p accepteren. Althans, ik heb ze nog niet gezien.

VGA geeft vaak mindere kwaliteit en gaat tot 2152*1154 of iets dergelijks.. 1200p kan ook. Maar dat is niet aan te raden: VGA is analoog en kan en zal storen.
Dus ik kan best icm de Dell 2412HM een displayport naar hdmi adapter kopen en het display via hdmi aansluiten? Ik kan nergens terugvinden of mijn N53SV-SZ404V wel in staat is op 1920x1200 aan te sturen via zijn HDMI aansluiting? Het zou stom zijn om het scherm te kopen om dan tot de constatatie te komen dat het niet werkt....

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Displayport naar HDMI kan wel, de N55 heeft echter geen displayport. HDMI naar displayport, wat ik denk wat jij eigenlijk bedoelt, kan niet.

Als je ooit van plan bent een U2711 of iets dergelijks aan te sluiten, dan ben je verplicht een xps, apple, of workstation te kopen zodat je displayport krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
LaurentS schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:38:
[...]

Dus ik kan best icm de Dell 2412HM een displayport naar hdmi adapter kopen en het display via hdmi aansluiten? Ik kan nergens terugvinden of mijn N53SV-SZ404V wel in staat is op 1920x1200 aan te sturen via zijn HDMI aansluiting? Het zou stom zijn om het scherm te kopen om dan tot de constatatie te komen dat het niet werkt....
Ik blijf er sowieso bij dat ik het zonde vind voor die 120px

Als je het doet doe het dan goed, dan zou ik het volgende doen:
Zon expresscard naar pci-e adaptor kopen(ebay vast wel voor een schappelijke prijs)
2e hands voeding(200watt volstaat prima)
2e hands gpu of een goedkoop budget kaartje.
U2711

Dan heb je IPS én 2560x1440 én geen overmatige belasting op je GPU.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Anoniem: 303530 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:46:
Displayport naar HDMI kan wel, de N55 heeft echter geen displayport. HDMI naar displayport, wat ik denk wat jij eigenlijk bedoelt, kan niet.

Als je ooit van plan bent een U2711 of iets dergelijks aan te sluiten, dan ben je verplicht een xps, apple, of workstation te kopen zodat je displayport krijgt.
Ik heb nu wel een beetje spijt dat ik voor de N53 ben gegaan ipv toen even gewacht te hebben op de XPS 15 :+ (die was nog niet uit toen, ik kocht hem in februari 2011).
Sorry, het wordt wat laat :P Ik bedoelde dvi naar hdmi converter op het scherm bevestigen en hdmi kabel tussen Deel U2412HM en laptop, gaat dit werken?
naaitsab schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:46:
[...]

Ik blijf er sowieso bij dat ik het zonde vind voor die 120px

Als je het doet doe het dan goed, dan zou ik het volgende doen:
Zon expresscard naar pci-e adaptor kopen(ebay vast wel voor een schappelijke prijs)
2e hands voeding(200watt volstaat prima)
2e hands gpu of een goedkoop budget kaartje.
U2711

Dan heb je IPS én 2560x1440 én geen overmatige belasting op je GPU.
1 probleem, mijn laptop heeft geen expresscard slot... Anders ging ik dit wel gedaan hebben. Ik denk niet dat er al zo'n oplossing bestaat voor usb 3.0?
En overmatige belasting, nu draait hij al 1920x1080 zonder problemen, dus 1920x1200 zal wel niet echt een probleem zijn, denk ik :)

[ Voor 34% gewijzigd door LaurentS op 31-10-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
LaurentS schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:48:
[...]

Ik heb nu wel een beetje spijt dat ik voor de N53 ben gegaan ipv toen even gewacht te hebben op de XPS 15 :+ (die was nog niet uit toen, ik kocht hem in februari 2011).
Sorry, het wordt wat laat :P Ik bedoelde dvi naar hdmi converter op het scherm bevestigen en hdmi kabel tussen Deel U2412HM en laptop, gaat dit werken?
HDMI naar DVI geen DVI naar HDMI ;)
Altijd vanaf de bron werken.

Dan is toch nog steeds je bottleneck de HDMI uitgang? Als je nou eerst eens gaat testen hoe de VGA poort zich houd op 1200p, bestel evt een HDMI naar DVI kabeltje( is digitaal dus geen profi geldklopperij kabel kopen) en test dit ook uit op een 1200p scherm.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik twijfel tussen de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M en de pricewatch: Dell Ultrasharp U2410. Bij de 2412M kan ik nog een kalibrator bijkopen voor hetzelfde geld als de 2410. (Ik had gedacht aan deze).

Wat zou het beste zijn, een gekalibreerde 2412M of een door Dell gekalibreerde 2410? Er is geen budget om beiden te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

LaurentS schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:50:
Ik twijfel tussen de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M en de pricewatch: Dell Ultrasharp U2410. Bij de 2412M kan ik nog een kalibrator bijkopen voor hetzelfde geld als de 2410. (Ik had gedacht aan deze).

Wat zou het beste zijn, een gekalibreerde 2412M of een door Dell gekalibreerde 2410? Er is geen budget om beiden te kopen :)
De 2412M en de 2410 delen niet hetzelfde IPS paneel. De 2412M moet je dus ook niet als gelijke van de 2410 zien. De 2410 is de meer "professionele" keuze. Zoek even eerder in het topic om de verschillen op een rijtje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 09:55

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

1900x1200 op VGA is geen enkel probleem. Ik zit nu op m'n werk achter een dual 1900x1200 waarvan eentje met DVI en eentje met VGA is aangesloten. Ik zie geen verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Anoniem: 31491 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:43:
[...]

De 2412M en de 2410 delen niet hetzelfde IPS paneel. De 2412M moet je dus ook niet als gelijke van de 2410 zien. De 2410 is de meer "professionele" keuze. Zoek even eerder in het topic om de verschillen op een rijtje te krijgen.
Ik weet dat er niet hetzelfde paneel in zit en ik ken de verschillen ;) Ik heb de reviews gelezen, ik vraag mij af of in de praktijk bij het bewerken van sRGB fotobestanden ik beter een gekalibreerde U2412M heb of een niet (zelf) gekalibreerde U2410 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 19:02

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LaurentS schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:04:
[...]
Ik weet dat er niet hetzelfde paneel in zit en ik ken de verschillen ;) Ik heb de reviews gelezen, ik vraag mij af of in de praktijk bij het bewerken van sRGB fotobestanden ik beter een gekalibreerde U2412M heb of een niet (zelf) gekalibreerde U2410 ;)
Ik denk dat je dan het beste voor jezelf moet nagaan in hoeverre de kleurechte kalibratie belangrijk voor je is, versus het "grotere kleurbereik" van de 'profi' 2410. Je kan natuurlijk ook in je vriendenkring nagaan of iemand kalibratie spul heeft. Ik leen ook eens in de 3 maanden een dagje een kalibrator voor mijn schermen. In dat geval heb je voor je een biertje het beste van twee werelden.

Je vermeld niet waarvoor je het scherm primair wilt gebruiken, dit zal wel een belangrijke, zo niet zelfs bepalende factor zijn in je keuze tussen beide schermen.
Afgaande op je verlangen van fotobewerken zou ik gewoon kid's tabel ernaast leggen, en in dat geval lijkt me de 2410 een betere monitor.

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 01-11-2011 17:14 . Reden: link toegevoegd ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
rockhopper schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat je dan het beste voor jezelf moet nagaan in hoeverre de kleurechte kalibratie belangrijk voor je is, versus het "grotere kleurbereik" van de 'profi' 2410. Je kan natuurlijk ook in je vriendenkring nagaan of iemand kalibratie spul heeft. Ik leen ook eens in de 3 maanden een dagje een kalibrator voor mijn schermen. In dat geval heb je voor je een biertje het beste van twee werelden.

Je vermeld niet waarvoor je het scherm primair wilt gebruiken, dit zal wel een belangrijke, zo niet zelfs bepalende factor zijn in je keuze tussen beide schermen.
Afgaande op je verlangen van fotobewerken zou ik gewoon kid's tabel ernaast leggen, en in dat geval lijkt me de 2410 een betere monitor.
In hoeverre is het `grotere kleurbereik' van de 2410 ECHT nuttig? Ik neem al mijn foto's in RAW in sRGB.
Het scherm zal primair gebruikt worden voor internet, officetaken, films en fotobewerking in Photoshop.

Ik ken niemand in mijn buurt die een calibrator heeft, daarnaast moet de software van de calibrator toch geinstalleerd worden op je pc? Of kan deze software op verschillende pc's worden geinstalleerd zonder problemen?

Ik weet dat in theorie de U2410 sowieso beter is, maar als deze niet afgesteld wordt adhv een calibrator (ook al is deze zogezegd reeds afgesteld door Dell), is hij dan nog altijd beter dan een gecalibreerde U2412M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan daar geen goed antwoord op geven omdat ik geen ervaring heb met de 2412M, ik heb zelf alleen een 2711 die ongeveer vergelijkbaar is met de 2410. Misschien dat er anderen zijn die ervaring hebben met beide schermen?
Of zoek ergens een winkel op waar je dan op beide schermen een foto oid (die je zelf meeneemt) bekijkt.

Zo te lezen heb je alleen meerwaarde in het photoshop gedeelte van je gebruik, voor office/film/internet voldoen beide schermen evengoed verwacht ik. Ik weet niet of dat de meerwaarde/meerprijs rechtvaardigt. Je kan natuurlijk ook door sparen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 01-11-2011 18:06 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:30
Over het VGA verhaal: ik zou vooral kijken of je er zelf last van hebt.

Ik heb een 1920x1080 monitor, deze was eerst via DVI aangesloten maar de aansluiting op de laptop is kapot gegaan. Dus nu met VGA aangesloten en het is behoorlijk wazig, slecht om te lezen en krijg er soms hoofdpijn van... Monitor aan alle kanten ingesteld en aangepast, stekkers aangedraaid, maar het verschil is nog steeds duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 15:25
Ik zit te kijken naar een U2412M, mooie monitor, ik doe niet echt veel foto's bewerken, maar ik vind de grote kijkhoek wel een voordeel en natuurlijk de kleurechtheid. Dit scherm heeft volgens tftcentral een goede response, maar volgens mij is de 2312HM een stuk beter. Of maakt dat i de praktij niet uit? Baal alleen d e geen HDMI ebben, dual screen met de laptop zit er dus niet in of mirror met me toekomstige tablet.

Ik zie op internet wel verloopjes naar beide kanten op 8)7 Kan ik dus een tablet/laptop met (mini) hdmi aansluiten op dit scherm met displayport? Of zijn het scams?
edit: Nevermind, 150 dollar.... niet echt betaalbaar

[ Voor 4% gewijzigd door LeVortex op 01-11-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
LeVortex schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:24:
Ik zit te kijken naar een U2412M, mooie monitor, ik doe niet echt veel foto's bewerken, maar ik vind de grote kijkhoek wel een voordeel en natuurlijk de kleurechtheid. Dit scherm heeft volgens tftcentral een goede response, maar volgens mij is de 2312HM een stuk beter. Of maakt dat i de praktij niet uit? Baal alleen d e geen HDMI ebben, dual screen met de laptop zit er dus niet in of mirror met me toekomstige tablet.

Ik zie op internet wel verloopjes naar beide kanten op 8)7 Kan ik dus een tablet/laptop met (mini) hdmi aansluiten op dit scherm met displayport? Of zijn het scams?
edit: Nevermind, 150 dollar.... niet echt betaalbaar
Hoe bedoel je het is niet mogelijk om dual screen te doen? Is het niet mogelijk om de desktop uit te breiden naar de U2412M maar nog altijd ook het laptop scherm gebruiken? Welke kabel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 15:25
LaurentS schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:54:
[...]

Hoe bedoel je het is niet mogelijk om dual screen te doen? Is het niet mogelijk om de desktop uit te breiden naar de U2412M maar nog altijd ook het laptop scherm gebruiken? Welke kabel gebruik je?
Ik zat even vast in een rondje waar ik dacht dat hdmi noodzakelijk was, ik bedenk me net dat er wel dvi (scherm) --> hdmi adapters (laptop) zijn. Dus ik kan gelukkig wel gebruik maken van duplicate of extend als ik een van de 2 dell monitoren neem. Ik zal hem gewoon aansluiten met displayport, maar ik heb nog wel ergens dvi kabel liggen, dus een goedkoop adaptertje ertussen en het is al goed.

De 24 inch is 120 pixels breeder dan hd, wat zowel een voordeel (extra ruimte) als nadeel (extra zwarte balken bij films) heeft. Wat ik wel vreemd vind is dat ips altijd als trager dan TN werd gezien, maar het blijkt toch wel mee te vallen bij deze schermen.

Zijn ze bij dell moeilijk met pixel garantie? Ik kan slecht tegen dode pixels, de pixel garantie al doorgelezen. 1 oplichtende of 6 zwarte is genoeg voor garantie, maar komt dit vaak voor? Eerste pagina's noemen allemaal de pixelgarantie met aantallen, maar niet hoevaak het voorkomt.
Zal de hogere inputlag en langere gray to gray hinderlijk zijn bij films en schietspellen en kan ik beter voor de 23 inch gaan met lagere inputlag of onmerkbaar klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179898

Ik heb gister de U2412m binnengekregen, ik kwam van een Samsung 206bw (2 ms) en ik (geen hardcore gamer) merk geen verschil kwa ghosting met gamen.

Wat wel verschilt: Kleur _/-\o_ , vroeger waren alle kleuren oververzadigd, waardoor bijv. een beetje rood meteen fel rood was. Nu ziet alles er veel natuurlijker uit, nu zien mn foto's er in Lighroom meteen een stuk beter uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 13:15
Ik heb inmiddels mijn Utrasharp U2711 enkele dagen in huis en ben momenteel al tegen wat ongemakjes aangelopen. Ik weet niet of dit normaal ik bij deze monitoren dus ik zal mijn ervaringen even kort beschrijven.

Het paneel zelf prima in orde, ik heb slechts 30 branduren erop dus ik zal het nog even moeten aanzien maar momenteel geen stuck/dark/bright pixels om de ervaring te verstoren.

Helaas heeft mijn monitor wel wat kuren, ik ben tegen de volgende zaken aangelopen tijdens de eerste dagen gebruik:
  • Al meerdere krijg ik kort na of zelfs tijdens het opstarten een paars slotje dat 'locked' 'unlocked' in mijn beeld blijft flitsen. Dit blijft hij doen totdat ik de menuknop indruk op het moment dat hij 'unlocked' is
  • Ik zette mijn monitor aan nadat mijn computer was opgestart en toen was mijn monitor vastgelopen. Gaf geen beeld, ging niet door zijn normale opstart cyclus (het flitsen van de 5 ledjes) en backlight bleef uit. De monitor reageerde ook niet op de powerknop dus mocht ik de kabel uit het stopcontact trekken om de monitor te herstarten.
  • De knopjes om de OSD te bedienen reageerden niet correct, als ik mijn hand binnen 5 cm van de monitor bewoog werd dat gezien als 2 keer op de menu knop drukken. Nadat ik de monitor uit- en aanzette was het probleem weg en reageerde de knopje correct.
Hierdoor heb ik het gevoel dat er iets niet lekker zit in de monitor zelf, aangezien ik de monitor pas drie dagen heb en ik nog nooit tegen zoveel problemen ben opgelopen bij een monitor vraag ik me af of dit een goede reden is om de monitor te RMA'en? Eventueel kan ik ook de firmware flashen, indien dat mogelijk is.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb geen van de drie punten ooit ervaren met mijn 2711. Ik heb mijn exemplaar nu ongeveer 1½ maand. Het lijkt me dat jouw exemplaar nu al enige kuren heeft, en ik zou je inderdaad adviseren hem RMA te doen, en om te laten wisselen. Zeker nu je nog in je "7dagen op proef periode zit"

Tip: noteer goed het model serie nummer, zodat je niet weer dezelfde krijgt.

p.s. Ik weet overigens niet of het wat uitmaakt, maar op welke manier heb je de monitor aangesloten op je pc?

[ Voor 13% gewijzigd door rockhopper op 02-11-2011 13:22 . Reden: ps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 22:53

Pjoek

Of niet...

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm en ben op zoek naar gebruikservaringen betreft de U2312HM en U2412M. Concrete vraag: wie heeft er ervaring met het spelen van BF3 (en eventueel andere FPS-en) op één van beide schermen? Reden van mijn vraag is de verschillende verhalen die ik heb gelezen m.b.t. responstijd en ghosting op deze schermen.

NB: omdat dit mijns inziens niet direct aankoopadvies is, plaats ik mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Pjoek schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:35:
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm en ben op zoek naar gebruikservaringen betreft de U2312HM en U2412M. Concrete vraag: wie heeft er ervaring met het spelen van BF3 (en eventueel andere FPS-en) op één van beide schermen? Reden van mijn vraag is de verschillende verhalen die ik heb gelezen m.b.t. responstijd en ghosting op deze schermen.

NB: omdat dit mijns inziens niet direct aankoopadvies is, plaats ik mijn vraag hier.
Ik sta op het punt 3x U2412M voor mijn eyfinity setup te kopen >:)
Ik kan het alleen nog niet testen gezien ik mijn videokaart nog niet heb :'(
Kan iemand hier inderdaad een wijze reactie op geven?
Ik game al jaren op een Viewsonic VP201b met een officiele reactietijd van 16ms en daar heb ik nergens last van dus ik neem de "gok" denk ik, kan hem altijd nog retourneren.....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zit hier net enkele uurtjes achter een nieuwe Dell U2412M. Wat mij opvalt in vergelijk met mijn oude HP W2207H Glossy 1680x1050 :

+ 1920x1200 is een fors verschil met de oude monitor
+ Start zeer snel op
+ Duidelijk scherm, goede afwerking en prima voet
+ Ik zie geen problemen met nabeelden bij games, BF3 ziet er goed uit, Hard reset, Crysis enz allemaal prima
+ Goede uitlichting, kijkhoek en geen foute pixels.

- Een mat schem valt mij aardig tegen, minder heldere kleuren en een vervelende "kriemel" waas over wit door de antireflectie coating. Valt niet op bij games maar des te meer bij browsen. Erg irri
- Niet bepaald goedkoop (264)
- Geen hdmi input, wist ik natuurlijk maar blijft een min punt

Kortom : Als je een fors mat scherm zoek met de moeilijk verkrijgbare resolutie van 1920x1200, dan is dit een prima keuze.

But en is het is (voor mij) een big but : Duidelijk minder heldere kleuren en die vreselijk "waas" waar je door heen moet kijken bij een witte achtergrond. Vooral duidelijk als je de text scrolled.

Ben er zelf nog niet uit of hij terug gaat of dat hij mag blijven, een monitor koop je niet voor 6 maanden tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dat is dan vooral een probleem als je in een kamer werkt met veel licht (lees reflectie) toch?
Wel apart, ik zie er niets over genoemd in de review van Kid Jansen (of anderen...)
Ik heb ze net besteld, 4launch op=op de laatste 3 voor 249,90 waarna de prijs gelijk naar 292,50 is gegaan!!!
http://www.4launch.nl/sho...-usb-hub--zwart-/tweakers
Ik ben benieuwd!, ik krijg ze morgen binnen als het goed is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hmm ik hoor wel meer klachten over de te "agressieve" anti-glare coating op dell schermen.

Het is mogelijk om de coating te verwijderen maar dat is niet echt een simpel klusje.
Het is wel mogelijk zie hier een gemodde U2711

edit:
Als ik het zo lees is het een kwestie van het pannel verwijderen en vochtige stukken keukenpapier op de coating leggen dan zou je het er zo af kunnen trekken na een paar uur.

[ Voor 23% gewijzigd door naaitsab op 03-11-2011 14:22 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Net even de sop methode bekeken om de AG te verwijderen, leuk idee maar zwaai maar dag met je handjes naar je 3 jaar garantie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
HaseMike schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:27:
Net even de sop methode bekeken om de AG te verwijderen, leuk idee maar zwaai maar dag met je handjes naar je 3 jaar garantie natuurlijk.
Dat weet ik niet, bij mijn dell laptop mag en kan ik alles demonteren behalve de cpu die zit gesealed op het mobo er staat zelfs een handleiding op internet van dell zelf hoe je alles inc. de cpu koeler moet loshalen.

Dus ik weet niet in hoe verre ze daar moeilijk over doen bij een scherm.
Alleen staat er nogal nadrukkelijk dat de polarisatie filter (?) van je scherm stuk kan gaan, maar bij een normaal scherm kun je dit gewoon schoonmaken of heeft een glossy scherm ook iets van een laag over het scherm zelf heen?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ben wel benieuwd wat het effect is van het verwijderen van de AG. Als je daarna met een glossy 2412 zit, kan je misschien beter direct een glossy scherm kopen. Hoewel 1920x1200 glossy's er misschien niet zijn (?). Vind het jammer dat HP niet meer de w2408h maakt, anders zou die beslist gekocht worden en de dell retour.

Begrijp me niet verkeerd, de dell is een prachtscherm, mits je matte schemen houdt en niet gewend bent aan een glossy. Kan nu ook mijn haar niet meer kammen achter de monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
praya schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:03:

Hierdoor heb ik het gevoel dat er iets niet lekker zit in de monitor zelf, aangezien ik de monitor pas drie dagen heb en ik nog nooit tegen zoveel problemen ben opgelopen bij een monitor vraag ik me af of dit een goede reden is om de monitor te RMA'en? Eventueel kan ik ook de firmware flashen, indien dat mogelijk is.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met deze monitor?
Met mijn U2711 heb ik dat niet ondervonden, lijkt me niet normaal wat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

naaitsab schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:16:
Hmm ik hoor wel meer klachten over de te "agressieve" anti-glare coating op dell schermen.

Het is mogelijk om de coating te verwijderen maar dat is niet echt een simpel klusje.
Het is wel mogelijk zie hier een gemodde U2711

edit:
Als ik het zo lees is het een kwestie van het pannel verwijderen en vochtige stukken keukenpapier op de coating leggen dan zou je het er zo af kunnen trekken na een paar uur.
Pfff ga er maar aan staan :+
Ik zie wel het verschil maar persoonlijk (jaja verschillende users, verschillende meningen) heb ik liever AntiGlary dan dat ik tegen een soort van spiegel zit te kijken.

Denk dat je garantie wel weg zal zijn, en als ik het artikel goed lees zet hij er zelf na het verwijderen nog een andere glossy laag op? Dus het is niet alleen simpel verwijderen, maar ook nog zelf een laag opplakken. Ik denk dat als je je zo erg aan de anti-glare ergert je beter meteen een andere monitor kan kiezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:03:
Waarom is dat een minpunt? Heb je geen HDMI -> DVI adapter/kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
naaitsab schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:40:

Alleen staat er nogal nadrukkelijk dat de polarisatie filter (?) van je scherm stuk kan gaan, maar bij een normaal scherm kun je dit gewoon schoonmaken of heeft een glossy scherm ook iets van een laag over het scherm zelf heen?
Glas toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:41:
Waarom is dat een minpunt? Heb je geen HDMI -> DVI adapter/kabel?
Dat is een minpunt als je zowel een pc als een 2e device eraan wilt hangen (Xbox, ps3, mediaplayer enz).

Test de u2412m nog wel tot maandag, als ik er dan nog niet aan gewend bent, komt mijn oude w2207h weer op het buro en gaat de Dell retour richting redcoon.

[ Voor 21% gewijzigd door HaseMike op 03-11-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Ik heb nu een Samsung 226BW, ook een matte panel en die is aan vervanging toe. De U2412M is waar ik voor wilde gaan, maar de AG berichten schrikken me af. Kan iemand laten zien hoe het er nu echt uit ziet? Of vertellen of het iets heel anders is dan ik tot nu toe gewend ben met mijn Samsung 226BW? Er wordt veel over AG gesproken, maar ik kan nergens voorbeelden/plaatjes vinden en in het "wild" ben ik ook de U2412M nog niet tegengekomen om nader te bekijken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:02:
Dat is een minpunt als je zowel een pc als een 2e device eraan wilt hangen (Xbox, ps3, mediaplayer enz).
En als je PC geen DP heeft. Een extra DVI/HDMI poort had inderdaad wel gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@weakling : Je moet wel bedenken dat het allemaal wel mee valt, maar als je er gevoelig voor bent, kan je focussen op de "glaslaag" ipv de kleur die erachter zit. Ik zie het zelf het duidelijkst bij een witte achtergrond, zoals deze waarop ik nu aan het tikken ben, dan zie ik duidelijk een "kriemel" structuur zoals je die ook wel kent van die afdekfolie die je wel eens bij huizen op de begane grond ziet om inkijk te voorkomen.

Aan de andere kant, op een glossy scherm zie je weer de omgeving als je daar gevoelig voor bent.

Op andere kleuren dan wit is het veel minder duidelijk zichtbaar en bij bewegende beelden is het onzichtbaar.

Aan de + kant : Een betere 1920x1200 monitor voor dit geld zal je moeilijk kunnen vinden, de kijkhoek is erg goed en (toeval ?) ik heb een exemplaar zonder foutjes en met goede belichting. Maar of ik 4-5 jaar tegen kriebelglas wil kijken weet ik nog zo net niet. Dan misschien maar tegen mijn spiegelbeeld aankijken bij donkere games..

Conclusie : Als je al een mat scherm gewend bent, kan je rustig toeslaan. Als je een glossy hebt en je daar niet aan ergert kan je hem beter vergeten want : Kriebelglas en minder kleuren, ook kan je niet meer zien wie er ineens achter je komt staan als je op youpron zit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 03-11-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

HaseMike schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:17:
@weakling : Je moet wel bedenken dat het allemaal wel mee valt, maar als je er gevoelig voor bent, kan je focussen op de "glaslaag" ipv de kleur die erachter zit. Ik zie het zelf het duidelijkst bij een witte achtergrond, zoals deze waarop ik nu aan het tikken ben, dan zie ik duidelijk een "kriemel" structuur zoals je die ook wel kent van die afdekfolie die je wel eens bij huizen op de begane grond ziet om inkijk te voorkomen.

Aan de andere kant, op een glossy scherm zie je weer de omgeving als je daar gevoelig voor bent.

Op andere kleuren dan wit is het veel minder duidelijk zichtbaar en bij bewegende beelden is het onzichtbaar.
Mooie samenvatting, het is overigens ook duidelijker als je relatief dicht op je monitor zit (minder dan een meter tussen scherm en ogen), als de afstand groter is zie ik er minder van. Persoonlijk ben ik veel meer geneigd een hekel te hebben aan glossy weerspiegelingen, dan dat ik nu het idee heb tegen een plastic boterham zak aan te kijken. (oftewel ik zie niks van de AG als ik er niet op let, weerspiegeling zie ik altijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat dacht ik ook maar waarom zou je dan zo voorzichtig moeten doen om die filter niet te mollen?
Volgens mij is het geen glas meer dan aangezien glas toch redelijk sterk is en je het normaal kan schoonmaken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hmm, een boterhamnzakje he? Ik heb bij mijn huidig mat scherm totaal niet het idee tegen een boterhamzakje aan te kijken. Glossy vind ik persoonlijk vreselijk. Als ik een spiegel nodig heb ga ik wel in mijn badkamer staan, maar het boterhamzakje klinkt wel als een opvallendere laag dan ik nu gewend ben.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Weakling schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:22:
Hmm, een boterhamnzakje he? Ik heb bij mijn huidig mat scherm totaal niet het idee tegen een boterhamzakje aan te kijken. Glossy vind ik persoonlijk vreselijk. Als ik een spiegel nodig heb ga ik wel in mijn badkamer staan, maar het boterhamzakje klinkt wel als een opvallendere laag dan ik nu gewend ben.
Ik heb op mijn laptop geen laag zitten en dit lijk op een glasplaat (glossy dus) en dit vind ik echt hatelijk, prima als je ervoor zit maar 1 straaltje zon in je scherm en het is over met de pret.

Op mn T240HD zit geen merkbare anti-glare maar het is ook geen glossy pannel, een milde anti-glare dan denk ik. Ik zal morgen de garantie van de ultrasharp eens doorlezen kijken of er iets staat over het openmaken en verwijderen van die laag.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
naaitsab schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:41:
[...]

Dat dacht ik ook maar waarom zou je dan zo voorzichtig moeten doen om die filter niet te mollen?
Dat gaat toch over niet-glossy (dus geen glas) schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Olaf van der Spek schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:51:
[...]

Dat gaat toch over niet-glossy (dus geen glas) schermen?
In mijn optiek was het lcd->filters->glas maar blijkbaar is het lcd->filter+glas of lcd->glas->filter.

Volgens mij is het of glas(glossy) of anti-glare coating, dat laatste schijn je in verschillende "sterktes" te hebben.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

HaseMike schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:03:
Zit hier net enkele uurtjes achter een nieuwe Dell U2412M. Wat mij opvalt in vergelijk met mijn oude HP W2207H Glossy 1680x1050 :

+ 1920x1200 is een fors verschil met de oude monitor
+ Start zeer snel op
+ Duidelijk scherm, goede afwerking en prima voet
+ Ik zie geen problemen met nabeelden bij games, BF3 ziet er goed uit, Hard reset, Crysis enz allemaal prima
+ Goede uitlichting, kijkhoek en geen foute pixels.

- Een mat schem valt mij aardig tegen, minder heldere kleuren en een vervelende "kriemel" waas over wit door de antireflectie coating. Valt niet op bij games maar des te meer bij browsen. Erg irri
- Niet bepaald goedkoop (264)

Kortom : Als je een fors mat scherm zoek met de moeilijk verkrijgbare resolutie van 1920x1200, dan is dit een prima keuze.

But en is het is (voor mij) een big but : Duidelijk minder heldere kleuren en die vreselijk "waas" waar je door heen moet kijken bij een witte achtergrond. Vooral duidelijk als je de text scrolled.

Ben er zelf nog niet uit of hij terug gaat of dat hij mag blijven, een monitor koop je niet voor 6 maanden tenslotte.
Dank voor je reactie!

Dus jij bemerkt geen ghosting en/of (input)lag met snelle FPS games? Dit telt voor mij vrij zwaar. Ik zit nu namelijk op een Samsung 226BW met 2 ms. en wil er uiteraard niet op achteruit gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het is eerder de inputlag i.p.v. de response time waar je je druk om moet maken bij snelle FPS-games, denk ik zo.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Pjoek schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:59:
Dank voor je reactie!

Dus jij bemerkt geen ghosting en/of (input)lag met snelle FPS games? Dit telt voor mij vrij zwaar. Ik zit nu namelijk op een Samsung 226BW met 2 ms. en wil er uiteraard niet op achteruit gaan :)
Grappig, ik ben bezig met exact hetzelfde beslissingstraject: van een Samsung 226BW naar Dell U2412M.

Puur technisch gezien gaan "we" er op achteruit natuurlijk wat betreft input lag en response time, maar ik lees nergens dat gemiddelde gamers daar last van hebben. Wat dat betreft ben ik er wel van overtuigd dat gamen goed te doen is.

Vindt zelf inzicht krijgen in de anti glare en ook ips glow een stuk interessanter, maar dat valt nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ik ben aan het twijfelen tussen de U2711 en de 3008WFP. Ze hebben een totaal andere naam maar grote verschillen zie ik niet? (buiten de 27"-30" uiteraard).

In de startpost staat dat ze beiden een H-IPS paneel hebben maar op de tweakers pricewatch staat dat de 3008WFP een S-IPS paneel heeft, wat is nu het juiste?

Ook heeft de 27" een contrastverhouding (dynamisch) van 80.000:1 terwijl het bij de 30" 3.000:1 is, moet ik daarmee rekening houden?

Via HDMI kan het scherm maar 1920x1200 aan, momenteel sluit ik mijn pc aan via HDMI naar een onkyo receiver om dan zo naar mijn LCD te gaan, dit zal dus niet meer lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 129319 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:20:
Ik ben aan het twijfelen tussen de U2711 en de 3008WFP. Ze hebben een totaal andere naam maar grote verschillen zie ik niet? (buiten de 27"-30" uiteraard).
27" heeft lagere resolutie.
Ook heeft de 27" een contrastverhouding (dynamisch) van 80.000:1 terwijl het bij de 30" 3.000:1 is, moet ik daarmee rekening houden?
Nope.
Via HDMI kan het scherm maar 1920x1200 aan, momenteel sluit ik mijn pc aan via HDMI naar een onkyo receiver om dan zo naar mijn LCD te gaan, dit zal dus niet meer lukken?
Nope. DVI of DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Pjoek schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:59:
Merk wel een verschil tussen mijn oude TN monitor en de Dell, goed te zien bij het snell naar boven/onder scrollen van text. De text op de Dell is dan duidelijk waziger dan op de TN monitor. Bij games ben je echter zo gefocussed dat je dit soort zaken niet zo opmerkt. Speel regelmatig games, vooral schooters en racers, vind de Dell hier zonder meer geschikt voor.

Overigens : Ik ga hem terug sturen, wordt helemaal kriegel van het kriebelglas effect en de flauwe kleuren t.o.v. een glossy monitor. Ook vind ik de tekst minder duidelijk omdat er zo'n AG laag voor hangt. Direct dan maar even een vraag hier : Heeft dell ook dit soort IPS monitoren met een glossy screen ?

Het is natuurlijk zeer persoonlijk, als je gek wordt van de spiegelingen in een glossy, dan zal je zeer gelukkig zijn met de u2412m.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 04-11-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HaseMike schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:24:
Merk wel een verschil tussen mijn oude TN monitor en de Dell, goed te zien bij het snell naar boven/onder scrollen van text. De text op de Dell is dan duidelijk waziger dan op de TN monitor. Bij games ben je echter zo gefocussed dat je dit soort zaken niet zo opmerkt. Speel regelmatig games, vooral schooters en racers, vind de Dell hier zonder meer geschikt voor.
Ik heb een Samsung 244T met hoge input lag. Eigenlijk merk je het verschil pas als je het vergelijkt met een monitor met lagere lag. Games als Quake, Call of Duty maar zelfs GTR 2 & Evolution gaan ineens stukken beter. Dus (vooral) als je multiplayer speelt is het zeker wel iets om aan te denken. De 27" HP heeft veel minder lag.
Overigens : Ik ga hem terug sturen, wordt helemaal kriegel van het kriebelglas effect en de flauwe kleuren t.o.v. een glossy monitor. Ook vind ik de tekst minder duidelijk omdat er zo'n AG laag voor hangt. Direct dan maar even een vraag hier : Heeft dell ook dit soort IPS monitoren met een glossy screen ?

Het is natuurlijk zeer persoonlijk, als je gek wordt van de spiegelingen in een glossy, dan zal je zeer gelukkig zijn met de u2412m.
Zijn glossy schermen vergelijkbaar met CRT monitoren? Heb nog nooit een glossy LCD scherm gehad maar wel CRT monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab

In de startpost staat dat ze beiden een H-IPS paneel hebben maar op de tweakers pricewatch staat dat de 3008WFP een S-IPS paneel heeft, wat is nu het juiste?

De 3008WFP is EOL(wordt officeel niet meer gemaakt/geleverd) dus daar zou ik sowieso mee uitkijken, als je toch 30 inch wil neem dan een pricewatch: Dell Ultrasharp U3011

Contrastverhouding wordt nogal mee "gesjoemeld" (best-case-scenario) en is net als verbruik bij een auto niet echt representatief, kijk anders eens naar de U3011 en U2711 review van Kid Jansen daar staat in geur en kleur uitgelegd hoe en wat mbt het contrast van beide. Voor contrast hou ik persoonlijk altijd de "eerst zien dan geloven" methode aan dat wil zeggen reviews lezen.

Je kunt je pc met een HDMI kabel(evt met DVI naar HDMI adaptortje) op een uitvoer van 1920x1080 zetten deze kabel naar je Onkyo en de HDMI out van de Onkyo aansluiten aan het scherm, ik gebruik mijn Marantz SR5005 ook als "HDMI-hub" werkt prima, als je Onkyo HDMI 1.3 ondersteund zie ik daar geen problemen bij aangezien de U3011 en U2711 beide HDMI hebben (wel 1080p dus geen 2560x1600 of 2560x1440 hou daar rekening mee!).

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:36:
Zijn glossy schermen vergelijkbaar met CRT monitoren? Heb nog nooit een glossy LCD scherm gehad maar wel CRT monitoren.
Naar mijn mening niet echt. CRT monitoren hebben een ietwat bol scherm, bij glossy LCD schermen heb je een vlakke plaat. Ik heb maar een paar keer met een glossy scherm te maken gehad, maar heb de indruk dat glossy LCD's meer spiegelen dan CRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Een glossy lcd = een matte zonder de AG laag. Voordelen :

+ Heldere, diepe kleuren
+ Geen AG laag die je over het beeld heen ziet liggen
+ Meer lichtopbrengst

Nadelen

- Spiegelt, afhankelijk van het model van acceptabel tot extreem.

Helaas zijn er maar erg weinig glossy IPS monitoren, volgens mijn zoektocht alleen de apple's, die zijn veel te prijzig, en een Hazro waar ik nog nooit van gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

toch maar even mijn reactie posten (ik zit tijdelijk zonder internet dus ik moet naar mijn ouders rijden om te internetten (komende 6 weken waarschijnlijk:()
Ik heb vrijdag 3x U2412M binnengekregen en heb net de dozen uitgepakt en kort getest op pixellosses.
*even een testprogje van iiyama gebruikt voor de kleurbeelden enzo (http://www.iiyama.com/gb_en/support/downloads/ en dan naar test software) en op geen van de schermen is een pixeltje verloren gegaan:)
Ik ben gewent op een IPS monitor te werken (Viewsonic VP201b) maar ik ben tot nu toe absoluut tevreden met de schermen.
De glossy laag problemen snap ik niet helemaal eerlijk gezegt.
Ik zit ongeveer een meter van mijn scherm af (ik heb de ruimte nu niet om ze alle 3 naast elkaar te zetten hier:() maar ik merk niets van de "kreukels"...
Bijzonder fraai scherm waarbij je geen last heb van die kamerlamp op de achtergrond oid:)
Lekker breed beeld zonder het idee dat je aan het knijpen bent met je ogen.
Qua kleur kan ik er niet zo heel veel over zeggen behalve dat het gewoon bijzonder goed is (was mijn viewsonic ook) al lijkt hij iets donkerder (maar daar heb je weer settings voor waar ik nog niet mee heb lopen spelen...)
Lag kan ik niet over oordelen gezien ik op een X800GTo draai op het moment die geen enkel fatsoenlijk spel meer aan kan (en ik heb zoveel leuks liggen zoals bf3....)
Over een week of 6, zodra ik internet heb thuis, gaat er een 6950 in en draai ik eyfinity op de monitoren:)
Voor diegene die twijfelen, als je een IPS paneel gewent bent is het imho een no-brainer voor het geld!
Ik kan eventueel een fototje plaatsen (duurt wel even) als iemand dat wil maar geef dan even aan hoe je die wilt zien (scherm uit/vanaf de zijkant 45deg ofzo dan kan ik dat specifiek doen).

Ps: ik snap op zich wel dat mensen een glossy monitor willen maar ik heb daar bewust niet voor gekozen omdat ik een hekel heb aan achtergrondlicht weerkaatsing. Mijn laptop heeft dat bijvoorbeeld en dan zie ik geen hol (en das bijzonder jammer als je aan het gamen bent...)

Grtn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ben nog even verder aan het werken met de U2412M, moet zeggen dat na het instellen van de helderheid op 15 (via de monitor) en het iets verhogingen van de kleurverzadiging (via CCC). Het er heel aardig uitziet, met deze settings is ook de AG niet zo vreselijk zichtbaar.

Gebruik hem nog een paar dagen, want 14 dagen retour recht, handig om te testen.

**edit Wat ook helpt is de driver installen ahem.. **

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 07-11-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Ik ben erg nieuwsgierig hoe ver je bent met je zoektocht :). Ik kom er zelf niet echt uit namelijk. Ik zit nu te twijfelen tussen een 120hz en de Dell.
HaseMike schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:32:
Ben nog even verder aan het werken met de U2412M, moet zeggen dat na het instellen van de helderheid op 15 (via de monitor) en het iets verhogingen van de kleurverzadiging (via CCC). Het er heel aardig uitziet, met deze settings is ook de AG niet zo vreselijk zichtbaar.

Gebruik hem nog een paar dagen, want 14 dagen retour recht, handig om te testen.

**edit Wat ook helpt is de driver installen ahem.. **
Zie je kans nog een aantal foto's van de Dell te maken, gezien je eerdere reactie betreft de flauwe kleuren en kriebelglas (?) effect? Of is dit niet te zien op foto's? Een reden dat ik het vraag is, omdat ik in de omgeving Groningen geen winkel kan vinden die de U2412M (of de 23" versie) heeft staan :S.

• HaseMike
  • Niet online
Pjoek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:28:
Zie je kans nog een aantal foto's van de Dell te maken, gezien je eerdere reactie betreft de flauwe kleuren en kriebelglas (?) effect? Of is dit niet te zien op foto's? Een reden dat ik het vraag is, omdat ik in de omgeving Groningen geen winkel kan vinden die de U2412M (of de 23" versie) heeft staan :S.
De 2412 is al teruggestuurd helaas, ik kreeg hoofdpijn van de AG wat ik ook probeerde. Met lage helderheid instelling is het nog wel enigzins te doen, maar dan moet je elke keer bij een game of foto's weer de helderheid verhogen. Nu staat mijn oude w2228h er weer en weg hoofdpijn en kriebels. Het verbaast me dat er anno 2011 geen oplossing is voor een goed scherm : Of prachtige kleuren en kriebelloos, maar dan zie je jezelf zitten bij donkere games, of hoofdpijn, kriebels en fletse kleuren met een mat scherm.

Mocht je interesse hebben in de Dell, koop hem dan beslist online, zodat als hij niet mocht bevallen je dan niet met een dure miskoop zit.

Ik ga op zoek naar een glimmer van 24 inch, of die er nog zijn is echter de vraag.

• DRuw

DRuw

kan het niet zijn dat jij toevallig een slechte hebt gehad?
ik heb er hier 3 (en hoewel maar kort getest en nu even nog in de doos wachtend op een internet aansluiting) en heb echt geen idee wat je precies bedoeld......

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DRuw schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:39:
kan het niet zijn dat jij toevallig een slechte hebt gehad?
ik heb er hier 3 (en hoewel maar kort getest en nu even nog in de doos wachtend op een internet aansluiting) en heb echt geen idee wat je precies bedoeld......
Hij is niet bepaald de enige die er last van heeft. Zijn er geen foto's van die AG coating te vinden?

• HaseMike
  • Niet online
@druw: Nee die AG coating is niet per exemplaar verschillend, misschien "zie" jij het niet omdat je alleen non-glare schermen gewend bent ? Er zijn zat topic te vinden over de veel te stevige AG coating van Dell : Hier (Link) halen ze hem zelfs met veel gedoe eraf !

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 10-11-2011 10:53 ]

• DRuw

DRuw

Ik ga ernaar kijken als ik thuis ben... ik zie wel dat er een laag op zit maar niet dat die een kriebelglas effect geven..
Mijn monitoren staan in een donkere hoek van de zolderkamer met geen direct licht erop gericht... wellicht dat dat uitmaakt?
Als je hem in de woonkamer hebt staan met een zonnetje erop bij wijze van spreken kan ik me voorstellen dat hij "mat uitslaat"...

• basovic88
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Weet je zeker dat hoofdpijn krijgt van de AG?

• HaseMike
  • Niet online
@druw : De 2412 staat stond in mijn kantoor kamer waar geen direct licht op het scherm valt.
@basovic : Jups, omdat de AG laag zo duidelijk is focus ik daarop inplaats van op de achterliggende letters met als gevolg koppijn. Voor de 2412 had ik geen hoofdpijn, daarna wel vandaar de conclusie.

Begrijp me niet verkeerd, als je geen last hebt van de AG en gewend bent aan non-glare schermen heb je prima koop aan de 2412.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is AG eigenlijk alleen een issue met IPS schermen? Heb er met TN en MVA (ofzo) schermen nog nooit van gehoord.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:56:
Is AG eigenlijk alleen een issue met IPS schermen? Heb er met TN en MVA (ofzo) schermen nog nooit van gehoord.
Alleen bij bepaalde personen (en nee, dat bedoel ik niet lullig). Ik was er eerst ook een beetje bevreesd door na alle berichten o.a. hier, maar heb toch de stap gezet. En ik kan zeggen: ik heb er nul nada nop last van en moet me er wel heel erg op concentreren om het te zien.

Maar ja, ik heb nooit anders dan matte schermen gehad. Zou zelf juist enorme hoofdpijn krijgen van glossy schermen. Dus het enige advies wat ik kan geven is eigenlijk hetzelfde als HaseMike die wel last van de laag had: probeer het uit door 'm online te kopen als je twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weakling schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:32:
Alleen bij bepaalde personen (en nee, dat bedoel ik niet lullig).
Dat bedoelde ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Wat bedoelde je dan? Want het is alleen een issue bij mensen die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Voor anderen antwoorden is niet netjes, maar aangezien ik interesse heb in het antwoord : @Olaf bedoelde simpelweg of de AG laag bij TN en MVA schermen een stuk minder ernstig is als bij IPS schermen, omdat je daar niemand over hoort.

Kan ook zijn dat het typisch een Dell probleem is, daarbij verkoopt dell bergen monitoren en zal je daar dan ook meer reacties over lezen dan over andere merken. Jammer blijft dat een prachtmonitor als de u2412m niet verkrijgbaar is zonder die vreselijke mist laag over het scherm. In Glossy uitvoering zou ik er direct 2 bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 11-11-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HaseMike schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:24:
Kan ook zijn dat het typisch een Dell probleem is, daarbij verkoopt dell bergen monitoren en zal je daar dan ook meer reacties over lezen dan over andere merken. Jammer blijft dat een prachtmonitor als de u2412m niet verkrijgbaar is zonder die vreselijke mist laag over het scherm. In Glossy uitvoering zou ik er direct 2 bestellen.
HP monitoren hebben er ook last van. Anders had ik zo de 27" HP gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Mijn vorige monitor was een TN, de Samsung 226BW en daar zit ook wel een laag op, maar naar mijn mening minder sterk. Het verschil vind ik persoonlijk minimaal, maar dat is voor iedereen anders.
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:48:
HP monitoren hebben er ook last van. Anders had ik zo de 27" HP gekocht...
Het gaat volgens mij niet zozeer om het merk monitor, maar om het merk paneel dat gebruikt wordt.

[ Voor 43% gewijzigd door Plekuz op 11-11-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weakling schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:01:
Het gaat volgens mij niet zozeer om het merk monitor, maar om het merk paneel dat gebruikt wordt.
Klopt. Ik wilde even aangeven dat het niet alleen voorkomt bij Dell monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Nog even over de hoofdpijn van HaseMike: ik lees net op hardforum dat een lage brightness er voor zorgt dat de LED's knipperen. Een aantal gebruikers kregen daar hoofpijn van. Het knipperen viel niet direct op, maar middels een "wapper je vingers voor een wit scherm" test (nee, ik weet ook niet precies hoe) konden ze dit wel constateren. Het kwam voor bij sommige U2412M schermen, waarschijnlijk rev A00 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 00:21

RaJitsu

B.S.U.R.

Net een U2312HM binnengehad. Staat bij mij niet waterpas. Gast1981 had het ook, maar die had daarnaast nog wat andere problemen. Links en rechts scheelt het in de laagste stand 0,5 cm. Hoe is dit bij anderen?

En misschien een domme vraag, maar die rotatiestand naar opstaande positie, werkt het aanpassen van het beeld automatisch? Ik heb de drivers geïnstalleerd, en ook dat Powernap tooltje, dat om de één of andere reden 200 mb moet wegen, maar niets anders lijkt te doen dan de settings aan te passen bij een idle stand.

Anyway, als ik mijn monitor in de verticale stand zet, blijft het beeld gewoon normaal en zit ik dus tegen 90 graden gedraaid beeld aan te kijken. Via het menu van de monitor zelf, kan ik het wel omzetten.

Iemand enig idee?

[ Voor 50% gewijzigd door RaJitsu op 12-11-2011 21:06 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Weakling schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:49:
Nog even over de hoofdpijn van HaseMike: ik lees net op hardforum dat een lage brightness er voor zorgt dat de LED's knipperen. Het kwam voor bij sommige U2412M schermen, waarschijnlijk rev A00 schermen.
Thx, Interessant, dat wist ik niet. Kan dat exemplarisch zijn, dat ik pech heb gehad ? Zal wel even zoeken op het hardforum.

Is dit trouwens iets wat alle LED monitoren doen ? Zijn CCFL's dimbaar en LED's niet ? Als dit zo is kan ik misschien beter gewoon een CCFL IPS TFT (Leuk he al die afkos) aanschaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door HaseMike op 11-11-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een ccfl knippert ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Je hebt knipperen en knipperen. Wat op hardforum bleek was dat ie op 100% geen problemen opleverde en op 30% en lager wel. Oftewel: de frequentie van knipperen wordt lager, waardoor het (onbewust) gaat opvallen en je ogen er moe van worden, gevolg hoofdpijn.
HaseMike schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:55:
[s dit trouwens iets wat alle LED monitoren doen ? Zijn CCFL's dimbaar en LED's niet ? Als dit zo is kan ik misschien beter gewoon een CCFL IPS TFT (Leuk he al die afkos) aanschaffen.
Het zou zo maar kunnen, maar daar heb ik zo snel niets over terug kunnen vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Plekuz op 11-11-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Weakling schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:01:
Mijn vorige monitor was een TN, de Samsung 226BW en daar zit ook wel een laag op, maar naar mijn mening minder sterk. Het verschil vind ik persoonlijk minimaal, maar dat is voor iedereen anders.

[...]

Kijk, nuttige info! Ik gebruik nu een 226BW namelijk (die volgens mij ook een niet-glossy laag heeft) en neig naar de U2412M ter vervanging. Ik denk dat ik er maar gewoon 1 online moet bestellen om te bekijken of de genoemde laag vervelend is en of het voor mij voldoet voor hoofdzakelijk gamen en wat fotobewerking. Ik vind het wel een gedoe (bestellen, ontvangen, testen > niet goed? terugsturen, etc.), maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Pjoek schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 00:47:
Kijk, nuttige info! Ik gebruik nu een 226BW namelijk (die volgens mij ook een niet-glossy laag heeft) en neig naar de U2412M ter vervanging. Ik denk dat ik er maar gewoon 1 online moet bestellen om te bekijken of de genoemde laag vervelend is en of het voor mij voldoet voor hoofdzakelijk gamen en wat fotobewerking. Ik vind het wel een gedoe (bestellen, ontvangen, testen > niet goed? terugsturen, etc.), maar goed...
Misschien zijn mijn oogjes een beetje kapot, maar ik merk eerlijk gezegd in het gewone gebruik geen verschil qua AG tussen de 226BW en de U2412M. Alleen als ik er op ga turen, dan zie ik dat het op de U2412M een tikje meer is dan op de 226BW. Oh en verder game en photoshop ik ook op de U2412M en beiden gaan perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Iemand nog enig idee over wat ik in deze post vroeg?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
RaJitsu schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:02:
Iemand nog enig idee over wat ik in deze post vroeg?
Er zijn naar mijn weten geen monitoren die een signaal zenden naar de pc als je ze van landscape naar verticaal zet, of andersom. Je zal even in het menuutje het schem moeten omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

HaseMike schreef op zondag 13 november 2011 @ 07:24:
[...]

Er zijn naar mijn weten geen monitoren die een signaal zenden naar de pc als je ze van landscape naar verticaal zet, of andersom. Je zal even in het menuutje het schem moeten omzetten.
Hmm, ok. Dan die rotatiefuctie maar even in mijn favorieten gezet. Op zich wel jammer. Immers kan het bij een tablet ook (werkt middels een accelerometer?), en er is sowieso een USB-connectie om het softwarematig te ondersteunen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Even nog een ding. Ik zou toch zweren dat ik gisteren de beeldweergave met 90 graden draaide middels het menu van de monitor zelf. Ik krijg nu echter alleen het optiemenu gedraaid, en niet het beeld zelf. Nu maar even via Windows zelf gedaan. Maar heb ik nu waanideeèn over gisteren? Of kan je het wel via het menu van de U2312HM instellen?

Wat valt trouwens aan te raden omtrent dat verschil van 0,5 CM? Gewoon accepteren? Of is het een legitieme reden om hem te laten omruilen?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 18:44
Weakling schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:51:
[...]

Je hebt knipperen en knipperen. Wat op hardforum bleek was dat ie op 100% geen problemen opleverde en op 30% en lager wel. Oftewel: de frequentie van knipperen wordt lager, waardoor het (onbewust) gaat opvallen en je ogen er moe van worden, gevolg hoofdpijn.

[...]

Het zou zo maar kunnen, maar daar heb ik zo snel niets over terug kunnen vinden.
Yep; LEDs worden vaak gedimd door ze heel snel aan en uit te zetten. Hoe donkerder een LED moet schijnen, hoe langer hij uit staat. Als die hele cyclus niet snel genoeg gaat kun je dat dus zien.

Zelf irriteer ik me mateloos aan LEDs in achterlichten van auto's. Sommige merken schijnen een wat grotere cyclus te hebben dan anderen en gevolg is dus dat ik geknipper zie. Vooral als je je ogen van het één op het ander focust.

Bij mijn U2410 op de donkere stand valt me echter nog iets heel anders op: het knippert niet alleen; het lijkt er ook op dat de kleuren onafhankelijk van elkaar knipperen, alsof hij in RGB onafhankelijk van elkaar knippert. Dat effect zie ik ook vaak bij goedkopere beamers.... Erg irritant als je snel van links naar rechts kijkt. Echter, bij de beamers is het een STUK sterker dan m'n u2410.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 18:44
RaJitsu schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:25:
Even nog een ding. Ik zou toch zweren dat ik gisteren de beeldweergave met 90 graden draaide middels het menu van de monitor zelf. Ik krijg nu echter alleen het optiemenu gedraaid, en niet het beeld zelf. Nu maar even via Windows zelf gedaan. Maar heb ik nu waanideeèn over gisteren? Of kan je het wel via het menu van de U2312HM instellen?

Wat valt trouwens aan te raden omtrent dat verschil van 0,5 CM? Gewoon accepteren? Of is het een legitieme reden om hem te laten omruilen?
Als je je monitor vertelt dat hij 90 graden gedraaid is, weet je PC dat nog niet. Daar gaat het mis. Je moet het dus altijd via windows regelen, want voorzover ik weet kan DVI geen signaal van je monitor naar PC sturen. Misschien dat sommige monitors dat via USB kunnen, maar de Dells doen dat niet.

Sommige videokaarten bieden je de mogelijkheid om via een toetsencombi snel te schakelen tussen portrait en landscape... Dat is het meest efficiente wat je kunt bereiken ben ik bang.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weakling schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 01:20:
[...]

Misschien zijn mijn oogjes een beetje kapot, maar ik merk eerlijk gezegd in het gewone gebruik geen verschil qua AG tussen de 226BW en de U2412M. Alleen als ik er op ga turen, dan zie ik dat het op de U2412M een tikje meer is dan op de 226BW. Oh en verder game en photoshop ik ook op de U2412M en beiden gaan perfect!
Zoek het verschil: http://img405.imageshack....versusagshowdown20111.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-11-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
Mijn excuses als de vraag al 737 keren voorbij gekomen is, maar waarom doet mijn U2711 enkel zijn volwaardige resolutie (2560x1440) over DP? :X

HDMI weigert hoger te gaan dan 1920x1080, terwijl mijn HD6950 2GB volgens de HDMI 1.3 standaard moet werken (1.4a zelfs), net als de kabel die ik gebruik (normaal 1.4). En dan zou 2560x1440 toch moeten... :/

DVI neemt hij native, maar wat er op het scherm staat is wel amper te lezen... Dat ie native staat, dat valt nog net te lezen, meer niet. :/

De andere aansluitingen heb ik niet geprobeerd, die zijn immers analoog en voor die resolutie bij voorbaat waardeloos...

Via DP is er dus niks aan de hand, maar dit slaat bij mijn weten op niet veel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
HDMI kan volgens mij niet hoger dan 1920x1200 (of zelfs 1080? dacht 1200). Via DVI zou het wel moeten werken op 2560x1440, maar dan heb je dus wel een duallink-kabel nodig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Hahn schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:05:
HDMI kan volgens mij niet hoger dan 1920x1200 (of zelfs 1080? dacht 1200). Via DVI zou het wel moeten werken op 2560x1440, maar dan heb je dus wel een duallink-kabel nodig.
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Zie vergelijkende tabel. Ik mag toch verwachten dat zo'n scherm met een HDMI 1.3 aansluiting uitgerust wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ondersteuning voor HDMI hoger dan 1200p is volledig optioneel en wordt nergens ondersteund voor zover ik weer. Waarom denk je dat ik er altijd zo op inhak dat je altijd displayport moet hebben op een laptop? Daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Damn. Ik lees nu:
HDMI 1.4a with Stereoscopic 3D Frame Packing Format, Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio
Max resolution: 1920x1200
http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6950-overview.aspx#2

Mijn graka stuurt dus al niet hoger uit over HDMI... :')
Edit: Of is dat enkel in 3D, die max 1920x1200?

Damn, wat een belachelijke verouderde standaard is HDMI... :/
Onduidelijke wiki pagina dan ook wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Tweaker36 op 14-11-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweaker36 schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:20:
Hear, hear..

Nu is het absoluut beter dan vga, hdmi + vga is echt een waardeloze combinatie die je op 99% van de laptops terug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Ben ik blij dat mijn Studio 1745 naast VGA en HDMI ook DP heeft.

Ik heb m'n U2711 al een paar weken, ik wisselde steeds de kabel tussen mijn laptop en vaste pc. Daarom wou ik m'n vaste pc via HDMI aansluiten... Niet dus...

En de DVI kabel die er standaar bij zit, zal wel dual-link geweest zijn, maar die heb ik dus niet meer... (met m'n verkochte U2410 meegegeven, niet aan dat dual-link gebeuren gedacht)

Van Dell uit, wel beetje jammer dat de U2711 geen meerdere DP ingangen heeft. HDMI en de analoge ingangen zijn immers waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Tweaker36 schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:20:
Het is helemaal niet verouderd maar voor iets anders gebruikt.
HDMI wordt gebruikt voor TV, audio apparatuur en game consoles daar werkt het prima bij aangezien de maximum daar nog steeds 1080p is en nog wel even zo zal blijven.

Dat er HDMI op je laptop/gpu zit is leuk maar dat is bedoeld voor een externe TV en niet voor een monitor dat het kan is mooi maar dat heeft 0.0 met het feit te maken dat jij iets wilt aansluiten waarvoor HDMI niet bedoeld is namelijk een scherm met een hogere resolutie dan 1080P.

Heeft je laptop/gpu geen DVI of DP dan moet je klagen dat je laptop/gpu verouderd is en niet HDMI....

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tweaker36 schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:31:
Van Dell uit, wel beetje jammer dat de U2711 geen meerdere DP ingangen heeft. HDMI en de analoge ingangen zijn immers waardeloos...
Voor jou ja. Niet zo generaliseren alstublieft...
Anoniem: 303530 schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:15:
De ondersteuning voor HDMI hoger dan 1200p is volledig optioneel en wordt nergens ondersteund voor zover ik weer. Daarom.
Waarin eigenlijk niet? Doet DP al audio?

[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-11-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Olaf van der Spek schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:39:
[...]

Voor jou ja. Niet zo generaliseren alstublieft...

[...]

Waarin eigenlijk niet? Doet DP al audio?
DP audio is optioneel, ken er eigenlijk nog geen die dat doet. wiki over dp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ja, geinig, maar dat heeft natuurlijk niet veel met gewoon dagelijks gebruik te maken. Of ben ik de enige die niet met zijn neus bovenop het scherm zit? En dan nog zie je het niet zo als in dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weakling schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:02:
Ja, geinig, maar dat heeft natuurlijk niet veel met gewoon dagelijks gebruik te maken. Of ben ik de enige die niet met zijn neus bovenop het scherm zit? En dan nog zie je het niet zo als in dit plaatje.
Dat klopt, maar ook op normale kijkafstand hebben (veel) mensen last van de AG coating.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:25:
Dat klopt, maar ook op normale kijkafstand hebben (veel) mensen last van de AG coating.
Dat is zeker waar. Het "probleem" daarvan vind ik alleen dat het andere mensen afschrikt, want vooral de mensen die er last van hebben roeren zich op fora zoals deze. Ik was er ook wat huiverig door geworden in ieder geval. Maar nu dat voor mij onterecht bleek, probeer ik een beetje tegenwicht te geven.

Menesis schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:32:
Yep; LEDs worden vaak gedimd door ze heel snel aan en uit te zetten. Hoe donkerder een LED moet schijnen, hoe langer hij uit staat. Als die hele cyclus niet snel genoeg gaat kun je dat dus zien.

Zelf irriteer ik me mateloos aan LEDs in achterlichten van auto's. Sommige merken schijnen een wat grotere cyclus te hebben dan anderen en gevolg is dus dat ik geknipper zie. Vooral als je je ogen van het één op het ander focust.

Bij mijn U2410 op de donkere stand valt me echter nog iets heel anders op: het knippert niet alleen; het lijkt er ook op dat de kleuren onafhankelijk van elkaar knipperen, alsof hij in RGB onafhankelijk van elkaar knippert. Dat effect zie ik ook vaak bij goedkopere beamers.... Erg irritant als je snel van links naar rechts kijkt. Echter, bij de beamers is het een STUK sterker dan m'n u2410.
Dat de kleuren onafhankelijk van elkaar knipperen komt doordat er zowel bij CCFL als LED vaak gebruik wordt gemaakt van lampen die van zichzelf eigenlijk blauw licht uitstralen in plaats van wit. Dat blauwe licht wordt dan wit gemaakt door de lampen te coaten met één of meerdere fosfors. Het nadeel hiervan is dat de fosfors per definitie trager zijn dan de lampen zelf. Met sommige snelle fosfors valt dat nog wel mee, maar soms is het effect daarvan duidelijk zichtbaar.

Wat je dan krijgt is het volgende:

goed > te geel > te blauw > goed > te geel > te blauw > goed

Dat komt doordat de fosfors nog even kort door blijven schijnen als de lamp zelf al uit is (te geel) en het even duurt voor de fosfors weer uitstralen als de lamp weer aan gaat (te blauw).

Als de duty cycle van de pulse width modulation te laag is kan het best zo zijn dat de kleuren maar een zeer klein deel van de tijd, of zelfs nooit, helemaal goed zijn.

Overigs is de frequentie van de pulse width modulation constant (meestal rond de 180 Hz), alleen de duty cycle verandert.

Daarom is het eigenlijk ook volstrekt onbenullig dat veel schermen een maximale helderheid hebben van boven de 300 cd/m² terwijl voor vrijwel alle werkzaamheden een helderheid tussen de 100 en 150 cd/m² wordt aangeraden, want alleen bij de hoogste helderheidsstand heb je geen last van deze problemen. Doordat de duty cycle dan 100% is.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren