Wat is het beste voor de levensduur van de batterij: telkens helemaal opladen en pas weer opladen als ie bijna leeg is of opladen als je nog veel batterijcapaciteit over hebt?
Zo vaak mogelijk aan het stopcontact.RTB93 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 01:15:
Wat is het beste voor de levensduur van de batterij: telkens helemaal opladen en pas weer opladen als ie bijna leeg is of opladen als je nog veel batterijcapaciteit over hebt?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
En zeker niet helemaal leeg laten lopen want daardoor kan de accu kapot gaan. Omdat dit een lithium-Accu is.
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
Zitten jullie te bullshitten of ben je serieus? Kan me niet voorstellen dat zovaak mogelijk aan het lichtnet goed is voor een accu, maar that's me.
Verwijderd
Gewoon gebruiken en niet teveel inzitten met die batterij. Heb je een stopcontact, gebruik een stopcontact. Wil je lekker lui op de bank liggen gebruik je geen.
De batterij zal (als alles verder goed gaat) toch als eerste moeten vervangen worden, accu's komen namelijk achter in vergelijking met de rest.
De batterij zal (als alles verder goed gaat) toch als eerste moeten vervangen worden, accu's komen namelijk achter in vergelijking met de rest.
Lekker dan. Dan doe ik het al de hele tijd verkeerd. Hang ik hem nu maar eens even aan het stopcontact
De accu van mijn 15" 2008 mbpro was 31 keer geladen in 2,5 jaar: accu kapot.... ik deed dus ook zoveel mogelijk via het stopcontact werken... dus niet zo goed voor deze accu...
Mijn andere 13" gebruikte ik dus veel onderweg en op de accu , en deze heeft vanaf 2009 nu een cycle of 300 en is nog in prima staat (94% oid)
Het is wel goed voor de accu om in beweging te zijn, dwz dus ook gewoon laden bij bv 30% leeg of 60% leeg....
niet altijd leeg trekken dus , maar wel regelmatig, bv 1x per week !
verder gewoon doen zoals het uitkomt of als je er aan denkt... ik zit nu aan mijn buro te werken, extern scherm er aan maar wel op de accu... die is nu bijna leeg dus ik haak hem weer aan de prik zo... de ene keer doe ik dat direct de andere keer als ik er aan denk of soms zoals nu als ie me zegt dat ie anders uit gaat..
Mijn andere 13" gebruikte ik dus veel onderweg en op de accu , en deze heeft vanaf 2009 nu een cycle of 300 en is nog in prima staat (94% oid)
Het is wel goed voor de accu om in beweging te zijn, dwz dus ook gewoon laden bij bv 30% leeg of 60% leeg....
verder gewoon doen zoals het uitkomt of als je er aan denkt... ik zit nu aan mijn buro te werken, extern scherm er aan maar wel op de accu... die is nu bijna leeg dus ik haak hem weer aan de prik zo... de ene keer doe ik dat direct de andere keer als ik er aan denk of soms zoals nu als ie me zegt dat ie anders uit gaat..
[ Voor 44% gewijzigd door LoneWolf op 29-06-2011 12:09 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Daar heb ik inderdaad wel eens wat geprobeerd, maar "als" ik verbinding krijg, dan is het met de default (automatische) settings, en ipv4 binnen Airport tcp/ip op dhcp. Wat vandaag bijvoorbeeld hielp was de WEP beveiliging van 40-bits naar geen beveiliging en weer terug naar 40-bits beveiliging (met 5 karakters). Maar; ook dat is in het verleden niet altijd een oplossing gebleken... soms kon ik veranderen wat ik wilde, zonder resultaat. Lijkt dus een onstabiel iets.The Great HooD schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:51:
[...]
Yezzir, via Airport verbinding delen wil bij mij ook nogal eens raar doen. Kijk even of je niet bij de instellingen heb zitten kloten, want bij mij had ik de DNS server perongeluk geconfigureerd, ik had de rest allemaal automatisch gedaan, misschien kan dat het zijn.
Net MacBook Pro besteld via Surfspot, ben zeer benieuwd 
Belachelijk trouwens dat de AppStore geen iDeal optie heeft, maar het bedrag handmatig moet overmaken...
Belachelijk trouwens dat de AppStore geen iDeal optie heeft, maar het bedrag handmatig moet overmaken...
Tja, in de rest van de wereld is vinden ze creditcards niet eng dus hoeven ze ook niet na te denken over alternatieven.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Inderdaad belachelijk voor zo'n groot bedrijf. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die me hier aan stoor. Dit zou zowel voor de koper als de verkoper makkelijker EN veiliger zijn. Echt onbegrijpelijk.Dennisonline schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:39:
Net MacBook Pro besteld via Surfspot, ben zeer benieuwd
Vraagje! Ik heb een extern bleutooth toetsenbordje gekoppeld aan mijn MacBook. Nu heb ik de "gebruik de toetsen "F1, F2 en." uitgeschakeld zodat ik gelijk gebruik kan maken van de speciale toetsen echter werkt dit alleen op het toetsenbord van mn macbook zelf en niet op de externe. Iemand enig idee of dit op te lossen is?
Klopt, vind ik ook niet, maar ik heb er geen... Misschien binnenkort er maar keer een aanvragen...fsfikke schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:52:
Tja, in de rest van de wereld is vinden ze creditcards niet eng dus hoeven ze ook niet na te denken over alternatieven.
Ja + kans op fouten is veel groter... Verkeerd bedrag, verkeerd referentienummer, kost lijk mij meer geld dan dat hele iDeal verhaal...tarlitz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:53:
[...]
Inderdaad belachelijk voor zo'n groot bedrijf. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die me hier aan stoor. Dit zou zowel voor de koper als de verkoper makkelijker EN veiliger zijn. Echt onbegrijpelijk.
Omdat ik toch een beetje voorzichtig wil omgaan met dit soort belangrijke gegevens gebruik ik een alternatief, namelijk neteller
Dit stelt mij instaat om (zonder extra kosten) geld over te maken naar mijn account met bijvoorbeeld Ideal.
Vervolgens mocht ik iets willen betalen met een CC, kan ik een virtuele CC genereren, elke keer weer krijg je een nieuw CC nr met CVC en exp date toegewezen en die kan maar 1x worden gebruikt, de beveiliging is daardoor optimaal.
Dit stelt mij instaat om (zonder extra kosten) geld over te maken naar mijn account met bijvoorbeeld Ideal.
Vervolgens mocht ik iets willen betalen met een CC, kan ik een virtuele CC genereren, elke keer weer krijg je een nieuw CC nr met CVC en exp date toegewezen en die kan maar 1x worden gebruikt, de beveiliging is daardoor optimaal.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Toch wel.kaos- schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:27:
Zitten jullie te bullshitten of ben je serieus? Kan me niet voorstellen dat zovaak mogelijk aan het lichtnet goed is voor een accu, maar that's me.
Leegtrekken van een Li-Ion is optioneel om een accurate 'battery time left' indicatie te houden, dit zou ik zeker niet elke week doen.LoneWolf schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:06:
...
...
Similar to a mechanical device that wears out faster with heavy use, so also does the depth of discharge (DoD) determine the cycle count. The smaller the depth of discharge, the longer the battery will last. If at all possible, avoid frequent full discharges and charge more often between uses. If full discharges cannot be avoided, try utilizing a larger battery. Partial discharge on Li-ion is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles other than to calibrate the fuel gauge on a smart battery.
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Depth of Discharge # Cycles 100% DoD 500 50% DoD 1500 25% DoD 2500 10% DoD 4700
[ Voor 73% gewijzigd door Kanarie op 29-06-2011 14:06 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Merethil schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:50:
Aangezien in een MBP een andere accu zit dan in de meeste laptops (Lithium Polymeer, t.o.v. de normale Lithium-Ion van de meeste laptops), heeft deze geen probleem met overladen of iets dergelijks.
Dit wordt helemaal geregeld door je hardware en de accu stopt met laden wanneer hij vol is (Zie ook het groene lampje branden op je laderconnector als hij vol is)
Wel even: Je Macbook, MBP of MBA kan heel heet worden. Lithium-Ion batterijen hebben last van slijtage door warmte. Deze hebben alleen last van veelvuldig opladen. Ze zijn gegarandeerd tot 1000 laadcycles.
Heb net bij Mediamarkt in Almere een macbook pro 13,3 i5 gehaald voor 999 euro omdat hij daar in de aanbieding is.
Vanochtend hadden ze nog een stuk of 20 staan want op=op
Iemand weet of deze actie bij MM Belgie ook aan de gang is?jeremy1111 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:39:
Heb net bij Mediamarkt in Almere een macbook pro 13,3 i5 gehaald voor 999 euro omdat hij daar in de aanbieding is.
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Zijn er hier mensen die bekend zijn met adapters van de mini display port naar HDMI? Op Dealextreme.com staan er wel een paar. Heb zoiets eigenlijk wel nodig om straks mijn MacBook met m'n externe beeldscherm te kunnen gebruiken...
in de rechterbovenhoek zit een zoek functie, HDMI invullen en tadaaaaa
Ik heb mijne via ebay gekocht bij een of andere random verkoper uit China, koste enkele euro's en werkt uitstekend. Gewoon eentje kopen die geluid ondersteund en je hoeft echt geen 30+ euro uit te geven in een Nederlandse winkel. vind sowieso dat Nederlandse winkels een groot gebrek hebben aan displayport/thunderbolt port-->hdmi kabels, de hele Mediamarkt etc. liggen vol met ouderwetse DP->VGA kabels....Dennisonline schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:41:
Zijn er hier mensen die bekend zijn met adapters van de mini display port naar HDMI? Op Dealextreme.com staan er wel een paar. Heb zoiets eigenlijk wel nodig om straks mijn MacBook met m'n externe beeldscherm te kunnen gebruiken...
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Die van mij werkt perfect.Dennisonline schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:41:
Ik heb de MiniDP - HDMI gekocht voor €7,82 inc verzenden oid.
Verwijderd
Buyincoins.com komt de mijne vandaan:Dennisonline schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:41:
http://www.buyincoins.com...macbook-product-1286.html
Ben je voor een ±5 euro klaar.
Verwijderd
Apple over notebook batterijenRTB93 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 01:15:
Ik heb net vandaag die adapter besteld om zo af en toe een filmpje of serie te kijken op tv. Ik ga zodra Lion uit is een 15" hi-res MacBook Pro bestellen. Weet iemand of de Apple Remote ook te gebruiken is als de Macbook Pro dichtgeklapt is en de tv het primaire scherm is? (Ik neem aan van wel, maar toch even het zekere voor het onzekere.)Dennisonline schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:41:
Oh gut ben aardig nieuw tot Mac OSX maar wat ik nu toch tegen kom. Ik heb bij het formatteren gekozen om Mac OSX Extended (Journaled). Loop ik nu ineens tegen de beperking aan dat ik niet de bestanden a.txt en A.txt in dezelfde map heb staan.
Oplossing: herformatteren naar de case-(in)sensitive variant?
Right. Maargoed wat is dan de beste manier om dit op te lossen? Een timemachine backup maken, herinstalleren met andere filesystem indeling en terug laten zetten vanuit TM?
Edit: verkeerde topic hiervoor en schijnbaar kan dit op dit moment alleen doordat de NTFS-3G driver iets doet wat niet mag.
Oplossing: herformatteren naar de case-(in)sensitive variant?
Right. Maargoed wat is dan de beste manier om dit op te lossen? Een timemachine backup maken, herinstalleren met andere filesystem indeling en terug laten zetten vanuit TM?
Edit: verkeerde topic hiervoor en schijnbaar kan dit op dit moment alleen doordat de NTFS-3G driver iets doet wat niet mag.
[ Voor 11% gewijzigd door Pindamann op 29-06-2011 21:20 ]
9800X3D | 3070
Lion is gratis te upgraden voor als je nu een MacBook besteld, http://macwereld.nl/nieuw...j_nieuwe_mac_vanaf_6_juniVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:57:
Ik heb net vandaag die adapter besteld om zo af en toe een filmpje of serie te kijken op tv. Ik ga zodra Lion uit is een 15" hi-res MacBook Pro bestellen. Weet iemand of de Apple Remote ook te gebruiken is als de Macbook Pro dichtgeklapt is en de tv het primaire scherm is? (Ik neem aan van wel, maar toch even het zekere voor het onzekere.)
Verwijderd
Ik weet het, het andere probleem is dat ik het geld nog niet hebDennisonline schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:32:
[...]
Lion is gratis te upgraden voor als je nu een MacBook besteld, http://macwereld.nl/nieuw...j_nieuwe_mac_vanaf_6_juni
oh cool, heb mijn macbook de 20ste besteld (en de 23e ontvangen)...
Ik zit hier op het werk, krijg ik een mededeling dat er een software update voor mijn MBP late 2010 is. Dus ik die installeren, reboot, en kernel panic. Aarrghh.
PVRAM en SMC reset heeft niets opgelost. Safe boot werkt ook niet, en hier heb ik geen cd's om een disk check uit te kunnen voeren.
Hier wordt ik niet echt vrolijk van
PVRAM en SMC reset heeft niets opgelost. Safe boot werkt ook niet, en hier heb ik geen cd's om een disk check uit te kunnen voeren.
Gewoon een kabel aan 1 stuk (miniDP-HDMI) halen ja, geen lastige adapters ertussen.RnB schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:50:
[...]
Die van mij werkt perfect.
Ik heb de MiniDP - HDMI gekocht voor €7,82 inc verzenden oid.
Die van DX zijn dikke prima, geven zelfs audio door.
Nog een reden om niet tijdens werk bezigheden te gaan update, maar het is wel toevallig dat je meteen een panic hebt.TranceSetter schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:41:
Ik zit hier op het werk, krijg ik een mededeling dat er een software update voor mijn MBP late 2010 is. Dus ik die installeren, reboot, en kernel panic. Aarrghh.
Betaling is nog niet binnen bij Apple... Duurt lang
Naja, ik was er niet op bezig ofzo. Hij stond gewoon naast me te updaten, wat prima is. Maar nu start hij dus niet meer op, en dat is wel een probleem.karstnl schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:00:
[...]
Nog een reden om niet tijdens werk bezigheden te gaan update, maar het is wel toevallig dat je meteen een panic hebt.
Misschien een stomme vraag maar kan iemand mij vertellen als ik er extra geheugen inprik (4 >
krijg ik dan betere grafische performance? Volgens een medewerker toen ik er vraag naar deed klopte dit, maar andere mensen zeggen weer van niet.
Heb de stock 13" feb 2011 MBP.
Naar mijn weten klopt daar geen hout van, het zal hooguit 2 fpsjes meer opleveren, maar niet omdat de grafische prestaties beter worden. Sommige games hebben gewoon veel werkgeheugen nodig, waardoor die beter werken met meer geheugen.
Verwijderd
Hallo, ik wil binnenkort een nieuwe Macbook Pro kopen maar ik hoor al via 2 mensen dat in Augustus een nieuwe reeks uitkomt.
Klopt dit?
Klopt dit?
Zolang het niet op Apple.com staat is daar heel weinig over te zeggen.
De eerstvolgende refresh van de MacBook Pro zal waarschijnlijk rond oktober zijn, zoals de voorgaande najaarupdates zijn uitgekomen.
Verwijderd
Hey iedereen..
Ik wil eens overstappen van torrents naar nieuwsgroepen en nu ben ik op zoek gegaan en heb gevonden:
SaBnzbd...Dit moet op een Mac lukken..Maar je raadt het al..Krijg het niet aan de praat..
Paar keer al gedownload opnieuw, maar kan de install niet starten..Ik zit bij Ziggo, iemand die tips heeft om met welk programma gebruik te kunnen maken van nieuwsgroepen bij Ziggo? Eventueel ook de instellingen?
Kreeg van een maat de link Altbinz, maar die werkt niet op een mac...Ben dus al aardig op zoek, maar hier zitten de Mackenners en gebruikers, dus hopelijk weten jullie de truc...Thanx!!!!
Ik wil eens overstappen van torrents naar nieuwsgroepen en nu ben ik op zoek gegaan en heb gevonden:
SaBnzbd...Dit moet op een Mac lukken..Maar je raadt het al..Krijg het niet aan de praat..
Paar keer al gedownload opnieuw, maar kan de install niet starten..Ik zit bij Ziggo, iemand die tips heeft om met welk programma gebruik te kunnen maken van nieuwsgroepen bij Ziggo? Eventueel ook de instellingen?
Kreeg van een maat de link Altbinz, maar die werkt niet op een mac...Ben dus al aardig op zoek, maar hier zitten de Mackenners en gebruikers, dus hopelijk weten jullie de truc...Thanx!!!!
SabNZBd is imo het beste programma en ik heb het zonder problemen aan de praat gekregen op m'n Mac. Dus misschien daar toch nog eens naar kijken.
@juliastango: RTFM !
Zie: http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/
Zie: http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/
Verwijderd
@vdkleijn...
Heb ik nu al 10x gedaan, maar zoals gezegd..Kom niet eens aan installatie toe..Weigert mijn mac..Fout -1712?
Doorverwijzingen open, bla, bla, bla? Slaat nergens op, want er staat niets open...
Heb ik nu al 10x gedaan, maar zoals gezegd..Kom niet eens aan installatie toe..Weigert mijn mac..Fout -1712?
Doorverwijzingen open, bla, bla, bla? Slaat nergens op, want er staat niets open...
Misschien kun je screenshot maken van het probleem? En iets specifieker beschrijven wat en waar het mis gaat.
Verwijderd
Inmiddels gelukt om te installeren..Ook al even wat gedownload..Maar komt binnen als .exe bestand..Hier kan ik nog niks mee..Open ik hem, dan krijg ik vreemde tekens als tekst..Kan hier bij de uitleg ook niets van vinden..En een ander rar bestand kan ik ook niets mee na uitpakken...
Hoe speel je dus je downloads af? iemand??
Hoe speel je dus je downloads af? iemand??
[ Voor 47% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 20:59 ]
.exe bestanden werken niet op een Mac, dat is Windows software.
Verwijderd
klinkt wel logisch..heb unrarx erop gezet voor rar bestanden..Toevallig een linkje van een download via nieuwsgroepen die wel op een mac werkt? Wil toch eens proberen dit aan de praat te krijgen..
Voordat ik een film download, moet ik wel zeker weten dat hij kan worden afgespeelt natuurlijk, haha..
Voordat ik een film download, moet ik wel zeker weten dat hij kan worden afgespeelt natuurlijk, haha..
Dat heb je allemaal niet nodig. Gewoon naar de site gaan en sabnzbd downloaden voor Mac...
http://sabnzbd.org/
NZB'tje openen, wachten en klaar...
http://sabnzbd.org/
NZB'tje openen, wachten en klaar...
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2011 12:05 ]
Verwijderd
@bosmonster..
Dit heb ik al gedaan, alleen de NZB openen lukt niet..Zie hem staan in de map completed, maar kan er niets mee..
Naja..Ik verdiep me er later wel een keer in..Kom er nu niet goed aan toe met een lieve dochter die ook aandacht van papa wil..Ik download via NZB index, maar zie daar door de bomen het bos ook niet meer..
Meeste bestanden zijn wel rar....
Wil gewoon een goeie film voor mijn gezinnetje downloaden en via mijn mac op mijn plasma kijken..lukte bij torrents altijd wel namelijk..Maar wil gewoon graag via nieuwgroepen nu...
Of een goeie muziekalbum ofzo..MP3 moet toch wel kunnen?
Dit heb ik al gedaan, alleen de NZB openen lukt niet..Zie hem staan in de map completed, maar kan er niets mee..
Naja..Ik verdiep me er later wel een keer in..Kom er nu niet goed aan toe met een lieve dochter die ook aandacht van papa wil..Ik download via NZB index, maar zie daar door de bomen het bos ook niet meer..
Meeste bestanden zijn wel rar....
Wil gewoon een goeie film voor mijn gezinnetje downloaden en via mijn mac op mijn plasma kijken..lukte bij torrents altijd wel namelijk..Maar wil gewoon graag via nieuwgroepen nu...
Of een goeie muziekalbum ofzo..MP3 moet toch wel kunnen?
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 14:23 ]
Een NZB is een verzamelbestand van alle onderdelen die die uit nieuwsgroepen moet downloaden. Een NZB is dus niet meer dan je "downloadlink". Met een NZB heb je dus nog NIKS gedownload. De NZB open je met sabnzbd en die gaat die onderdelen voor je downloaden, samenvoegen, controleren en uitpakken.
@ juliastango:
Ter aanvulling op de post van Bosmonster boven mij: eens je een NZB-bestand hebt geüpload naar SABnzbd zal deze je film, software of whatever beginnen downloaden en dat zal in de meeste gevallen in de vorm van een hoop rar-bestanden zijn. Eens deze allemaal zijn gedownload zal SABnzbd checken of deze bestanden zijn beschadigd. Is dat zo, dan zal SABnzbd eerst .par2-bestanden downloaden om de rar-bestanden te herstellen. Tenslotte zullen de rar-bestanden worden uitgepakt en wat achterblijft is je film, software of whatever.
Dit is in het kort hoe SABnzbd en nieuwsgroepen werken. Bij verdere problemen kan je misschien best een nieuw topic openen of posten in een bestaand SABnzbd-gerelateerd topic, want dit heeft natuurlijk bitterweinig te maken met je MBP. Persoonlijk zou ik voorstellen dat je je eerst eens inleest op de werking en het gebruik van nieuwsgroepen/SABnzbd, daarmee kom je vast al een heel eind.
Ter aanvulling op de post van Bosmonster boven mij: eens je een NZB-bestand hebt geüpload naar SABnzbd zal deze je film, software of whatever beginnen downloaden en dat zal in de meeste gevallen in de vorm van een hoop rar-bestanden zijn. Eens deze allemaal zijn gedownload zal SABnzbd checken of deze bestanden zijn beschadigd. Is dat zo, dan zal SABnzbd eerst .par2-bestanden downloaden om de rar-bestanden te herstellen. Tenslotte zullen de rar-bestanden worden uitgepakt en wat achterblijft is je film, software of whatever.
Dit is in het kort hoe SABnzbd en nieuwsgroepen werken. Bij verdere problemen kan je misschien best een nieuw topic openen of posten in een bestaand SABnzbd-gerelateerd topic, want dit heeft natuurlijk bitterweinig te maken met je MBP. Persoonlijk zou ik voorstellen dat je je eerst eens inleest op de werking en het gebruik van nieuwsgroepen/SABnzbd, daarmee kom je vast al een heel eind.
Ik heb trouwens mijn Kernel Panic opgelost na 4 dagen rommelen. Na de update naar v10.6.8 bleef hij tijdens het booten hangen, maar dag bleek er dus aan te liggen dat de kernel niet in 64-bit mode opstartte. Dit veranderd, en nu werkt hij weer perfect. Mooi!
Verwijderd
@Bosmonster..Thanx!!
@fanatic...Thanx!! Klopt ook, had deze vraag even elders moeten plaatsen, maar ik zat zo in dit topic en dan dump je de vraag gewoon hiero..My bad...Het downloaden lukt inmiddels en het openen ook al..Althans..een muzieknummer..Nu met een film bezig, ben benieuwd..We laten het hierbij in dit topic, maar thanx!!
@fanatic...Thanx!! Klopt ook, had deze vraag even elders moeten plaatsen, maar ik zat zo in dit topic en dan dump je de vraag gewoon hiero..My bad...Het downloaden lukt inmiddels en het openen ook al..Althans..een muzieknummer..Nu met een film bezig, ben benieuwd..We laten het hierbij in dit topic, maar thanx!!
Mensen, ik heb mijn MBP mid 2010 laatst voorzien van een verse install, echter zie ik nu bij systeemvoorkeuren het kopje overige niet meer.. wie weet hoe ik dit terug kan halen?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Dan heb je nog niets geïnstalleerd van een third-party plugin die gebruik maakt van System Preferences. Zodra je Perian of Flip4Mac installeert zou dat weer terug moeten zijn.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Jongens,
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik ga waarschijnlijk een computer kopen, waardoor ik mijn imac die ik nu heb doorverkoop.
Ik ben meestal bezig met video bewerking waardoor een snelle processor wel fijn is, maar ook een groot scherm.
Mijn vraag is dan nu:
Wat zouden jullie kiezen, een 27" met Quad Core i5 Processor (ik stop er zelf wel 12GB Ram in)
of een 21,5" met Quad core i7 Processor (hier stop ik dan ook 12 GB RAM in).
Edit: Benchmarks gevonden: http://www.primatelabs.ca...imac-benchmarks-mid-2011/
Ga denk ik toch voor de 21,5 inch, waarop ik later een extra scherm aan toevoeg, behalve als iemand anders mij eerder aanraad de 27" te nemen.
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik ga waarschijnlijk een computer kopen, waardoor ik mijn imac die ik nu heb doorverkoop.
Ik ben meestal bezig met video bewerking waardoor een snelle processor wel fijn is, maar ook een groot scherm.
Mijn vraag is dan nu:
Wat zouden jullie kiezen, een 27" met Quad Core i5 Processor (ik stop er zelf wel 12GB Ram in)
of een 21,5" met Quad core i7 Processor (hier stop ik dan ook 12 GB RAM in).
Edit: Benchmarks gevonden: http://www.primatelabs.ca...imac-benchmarks-mid-2011/
Ga denk ik toch voor de 21,5 inch, waarop ik later een extra scherm aan toevoeg, behalve als iemand anders mij eerder aanraad de 27" te nemen.
[ Voor 21% gewijzigd door jasper623 op 03-07-2011 14:05 ]
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
Je vraagt eigenlijk wat beter is een groter scherm of een snellere processor.
Een groot scherm is leuk, maar voegt eigenlijk weinig performance toe, het is meer de look en mooiheid.
De processor echter is krachtiger en derhalve naar mijn mening een betere investering.
Zoek anders even de Benchmarks op, en kijk of je het verschil interessant genoeg vindt om je keuze te bepalen.
Een groot scherm is leuk, maar voegt eigenlijk weinig performance toe, het is meer de look en mooiheid.
De processor echter is krachtiger en derhalve naar mijn mening een betere investering.
Zoek anders even de Benchmarks op, en kijk of je het verschil interessant genoeg vindt om je keuze te bepalen.
[ Voor 17% gewijzigd door Greatsword op 03-07-2011 13:51 ]
Een snellere processor levert empirisch meetbare performance op: het ding kan immers meer getalletjes crunchen. Een groter scherm voegt echter naar mijn mening ook wel degelijk performance toe, echter is het niet empirisch meetbaar. Een groter scherm, met een hogere resolutie, zorgt er immers voor dat je meer content tegelijk kan weergeven, waardoor je meer overzicht hebt over je content. Dit maakt je in de regel productiever.Destianto schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:50:
Je vraagt eigenlijk wat beter is een groter scherm of een snellere processor.
Voor wie denkt dat dat 'wel meevalt': probeer eens een dagje te werken op 640x480, en ga daarna terug naar je huidige resolutie
edit:
Extra puntje om over na te denken: hoe vaak heb je 100% van je CPU power nodig? Ter illustratie: ik heb 2 notebooks. Een heeft een dualcore i5 (2.66GHz) en de ander een Core 2 Duo (2.4GHz). Beide hebben DDR3 RAM en een SSD. Bij het overgrote deel van mijn werkzaamheden merk ik absoluut geen verschil in snelheid tussen beide systemen. Enkel wanneer ik iets doe dat de CPU 100% belast merk ik dat de i5 aanzienlijk sneller is.
[ Voor 17% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 21:12 ]
Launching containers into space
@ jasper623: Volgens mij zit je in het verkeerde topic, het gaat hier immers over de MacBook Pro en niet de iMac

Mijn 2 weken oude MBP 13" lijkt meer en meer een heethoofd te zijn. Tijdens normaal gebruik, met safari, mail, 2 office applicaties en een paar windows open gooit hij de temperatuur al snel richting de 70 a 75 graden. Onder belasting van 30 a 40% is het gewoon continu 80+ en fans op volle toeren. Erg irritant.
Even echt belasten tot 100% is nog steeds volle bak en 90 graden temperaturen. Niet echt mooi dus.
Ik heb weinig zin om dit zelf te gaan verhelpen, aangezien de laptop 2 weken oud is en dus nog vol in de garantie zit. Vraag is daarom wat de ervaringen zijn met dit aankaarten bij AppleCare, langsgaan bij een APR oid? Wordt dit probleem onderkend en wordt er wat aan gedaan?
Even echt belasten tot 100% is nog steeds volle bak en 90 graden temperaturen. Niet echt mooi dus.
Ik heb weinig zin om dit zelf te gaan verhelpen, aangezien de laptop 2 weken oud is en dus nog vol in de garantie zit. Vraag is daarom wat de ervaringen zijn met dit aankaarten bij AppleCare, langsgaan bij een APR oid? Wordt dit probleem onderkend en wordt er wat aan gedaan?
Ik heb mijn 13" MBP ook twee weken en heb totaal geen last van de dingen die jij noemt.
Op een gegeven moment werd ie wel constant heel erg heet maar dat kwam door een bug in Parallels die voor een 100% CPU load zorgde, ik maakte me al ernstig zorgen na al die verhalen
Dus het lijkt me niet dat ze het af kunnen doen als normaal.
Op een gegeven moment werd ie wel constant heel erg heet maar dat kwam door een bug in Parallels die voor een 100% CPU load zorgde, ik maakte me al ernstig zorgen na al die verhalen
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 04-07-2011 20:56 ]
Heb je iets als iStatpro draaien als dashboard widget? Dan kun je mooi de temps zien.fsfikke schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:55:
Ik heb mijn 13" MBP ook twee weken en heb totaal geen last van de dingen die jij noemt.
Op een gegeven moment werd ie wel constant heel erg heet maar dat kwam door een bug in Parallels die voor een 100% CPU load zorgte
Mijn laptop is overigens niet bruikbaar op de bank, zelfs met laptophoes tussen benen en laptop wordt hij zo ongeloofelijk heet tijdens normaal surfen dat m'n benen echt verbranden als ik hem er neit snel afzet. Lijkt me echt niet het idee van een lap top.
Het is dan ook geen 'laptop' maar een notebookSander schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:57:
[...]
Mijn laptop is overigens niet bruikbaar op de bank, zelfs met laptophoes tussen benen en laptop wordt hij zo ongeloofelijk heet tijdens normaal surfen dat m'n benen echt verbranden als ik hem er neit snel afzet. Lijkt me echt niet het idee van een lap top.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb er vandaag buiten mee gewerkt en ook vol in de zon bleven te temperaturen lager dan ik gedacht had. Nu staat ie op m'n bureautje waar het niet bloedheet is maar wel warmer dan de gemiddelde kamertemperatuur. Ik doe er niets bijzonders mee, beetje internetten, videootje kijken opeen externe display.
CPU is 51°C
Enclosures allemaal 29°
Heatsink B 43°
Mem Bank A1 39°
Fan draait op 1995 rpm.
1080i filmpje tilt de CPU naar 70°. Maar de fan draait niet sneller.
CPU is 51°C
Enclosures allemaal 29°
Heatsink B 43°
Mem Bank A1 39°
Fan draait op 1995 rpm.
1080i filmpje tilt de CPU naar 70°. Maar de fan draait niet sneller.
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 04-07-2011 21:04 ]
Heb je je mbp dichtgeklapt? Dat blokkeer je namelijk ook de ventilatiegaten, waardoor er minder airflow is. Gok dat dat wel eens de reden kan zijn
Geblokkeerd worden ze niet, er blijft een spleet open voor de hete lucht. Maar ik heb geen problemen met een oververhitte laptop hoor 
En hij stond open.
En hij stond open.
[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 04-07-2011 21:28 ]
ze worden toch een stuk dichtgeknepen als je je mbp dicht hebt
Nog geen helder antwoord:( Iemand?s1ck schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:46:
Misschien een stomme vraag maar kan iemand mij vertellen als ik er extra geheugen inprik (4 > 8gb ) krijg ik dan betere grafische performance? Volgens een medewerker toen ik er vraag naar deed klopte dit, maar andere mensen zeggen weer van niet.
@ hieronder ja, haha bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door s1ck op 04-07-2011 21:33 ]
Nee. Helder genoeg?
Nope, gewoon open en op schoot, maar ook op tafel zijn de temps gewoon niet ideaal.TranceSetter schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:25:
Heb je je mbp dichtgeklapt? Dat blokkeer je namelijk ook de ventilatiegaten, waardoor er minder airflow is. Gok dat dat wel eens de reden kan zijn
Hier ook weinig problemen met hitte met de 13" MBP 2011 i7
Bij surfen (safari) mail en openoffice open blijft de temparatuur rond de 36 graden hangen hier, ook met youtube HD video's full screen heb ik de ventilator nog nooit horen blazen en zit de temparatuur in de 50 graden.
Ik heb wel gelezen dat sommige MBP heter worden dan andere MBP omdat er teveel koelpasta gebruikt zal zijn bij de processor, als dit waar is weet ik niet.
Je kunt ook atmonitor gebruiken kun je de temparatuur cpu load enz (wat je wil) aflezen op de taakbalk.
Bij surfen (safari) mail en openoffice open blijft de temparatuur rond de 36 graden hangen hier, ook met youtube HD video's full screen heb ik de ventilator nog nooit horen blazen en zit de temparatuur in de 50 graden.
Ik heb wel gelezen dat sommige MBP heter worden dan andere MBP omdat er teveel koelpasta gebruikt zal zijn bij de processor, als dit waar is weet ik niet.
Je kunt ook atmonitor gebruiken kun je de temparatuur cpu load enz (wat je wil) aflezen op de taakbalk.
[ Voor 1% gewijzigd door Happy2000 op 04-07-2011 23:26 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Gisteren een OSX update geïnstalleerd, maar nu lijkt m'n 15" MBP 2011 opeens een stuk trager. Expose en Dashboard gaan haperend en ook de dock komt regelmatig met schokken omhoog terwijl dit normaal altijd vloeiend ging. Meer mensen hier last van?
ik heb geprobeerd om dat nieuwsgroepprogramma sabnzbd te installeren maar wil je downloaden met nieuwsgroepen moet je toch in het bezit zijn van een betalende usenet account of ben ik mis hierin ?
De meeste internet providers ondersteunen ook nieuwsgroepen maar dan wel zeer beperkt.wouter.u schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:53:
ik heb geprobeerd om dat nieuwsgroepprogramma sabnzbd te installeren maar wil je downloaden met nieuwsgroepen moet je toch in het bezit zijn van een betalende usenet account of ben ik mis hierin ?
Post van een paar dagen kan je nog downloaden maar ouder dan dat niet meer.
Je kan een combo update proberen bij de meeste problemen werkt dat wel.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:59:
Gisteren een OSX update geïnstalleerd, maar nu lijkt m'n 15" MBP 2011 opeens een stuk trager. Expose en Dashboard gaan haperend en ook de dock komt regelmatig met schokken omhoog terwijl dit normaal altijd vloeiend ging. Meer mensen hier last van?
Is er hier toevallig iemand die een Macbook Pro 2011 17 inch heeft? Ik zou namelijk wel eens willen weten hoe lang jullie ongeveer met de accu van dit model doen.
Momenteel ben ik aan het downloaden, wat muziek ana het luisteren in itunes, staan er 2 programma's open en staat mijn schermverlichting op de helft. De indicator geeft aan dat de accu nog ongeveer 2,5 uur mee gaat vanaf 80%.
Is dit een beetje normaal of is er toch iets mis met mijn accu?
Momenteel ben ik aan het downloaden, wat muziek ana het luisteren in itunes, staan er 2 programma's open en staat mijn schermverlichting op de helft. De indicator geeft aan dat de accu nog ongeveer 2,5 uur mee gaat vanaf 80%.
Is dit een beetje normaal of is er toch iets mis met mijn accu?
17" Review.
Tip: Click2Flash Zoals al vaker is gemeldt heeft flash een enorme impact op je accuduur, verstandig dus om het enkel te activeren wanneer gewenst.
met Istat Menus houdt ik mooi overzicht van CPU en RAM gebruik, en daarom ook een aanrader om te zien wat er zo intensief gebruikt maakt van je Mac.
Tip: Click2Flash Zoals al vaker is gemeldt heeft flash een enorme impact op je accuduur, verstandig dus om het enkel te activeren wanneer gewenst.
met Istat Menus houdt ik mooi overzicht van CPU en RAM gebruik, en daarom ook een aanrader om te zien wat er zo intensief gebruikt maakt van je Mac.
[ Voor 58% gewijzigd door Greatsword op 06-07-2011 14:34 ]
@Nipje: Ik zit nu op 81% en ik heb nog 7,5 uur met 5 programma's open en geen downloads aan (13" MBP 2011). Ik dacht eigenlijk dat de accuduur bij alle MacBooks wel een beetje gelijk was.
[ Voor 4% gewijzigd door Froggle op 06-07-2011 14:29 ]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
oei dan lijkt er toch iets niet goed te zitten hier. Ik heb nu 0 programma's open en mn scherm op de helft + een download aan. Nu staat ie op 2 uur en 15 minuten =X. 76% accu over..
Dat heb ik ook met de 15" als de 'discrete' (=sterkere) videokaart wordt gebruikt. Met 'integrated' gaat het opeens meerdere uren mee. En vergis je niet, een applicatie als Twitter for Mac en Skype laat de grafische kaart al switchen naar 'discrete'.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Verwijderd
Ik denk ook dat de accuduur wel ongeveer gelijk moet zijn tussen de verschillende modellen. Als je kijkt op de Apple site zie je dat de 17" een accu met meer capaciteit heeft dan de 15" bijvoorbeeld.Froggle schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:28:
@Nipje: Ik zit nu op 81% en ik heb nog 7,5 uur met 5 programma's open en geen downloads aan (13" MBP 2011). Ik dacht eigenlijk dat de accuduur bij alle MacBooks wel een beetje gelijk was.
Maar zoals reeds aangehaald, als de Macbook je discrete graphics kaart gebruikt gaat de accu een stuk sneller leeg.
@Nipje, misschien kun je een keer het volgende doen:
Je Macbook opnieuw opstarten en dan alleen een tekstverwerker en je email opstarten. Het lijkt me dat hij dan niet op de discrete graphics zou moeten springen en dus lijkt me dat je dan wel een flinke tijd met je accu moet kunnen doen.
(en dat opnieuw opstarten is wel van belang, want misschien gebruikt hij de discrete al omdat je eerst iets zwaarders gedraaid hebt en het duurt even denk ik voordat hij weer terug springt naar integrated)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 16:44 ]
download gfxcardstatus en forceer je graphics op de Intel HD3000 , scheelt enkele uren batterijtijd.
Die HD3000 is krachtig zat, dus je hoeft je niet bang te maken dat hij simpele dingen niet aankan.
Die HD3000 is krachtig zat, dus je hoeft je niet bang te maken dat hij simpele dingen niet aankan.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Bedankt voor de reacties. Ik heb GFXCardStatus even gedownload. Hij geeft momenteel aan dat hij de Radeon HD6750M gebruikt.
Welke kaart is precies de boosdoener?
Welke kaart is precies de boosdoener?
De Radeon, die wordt aangeduid met 'd' in de menubar en met 'discrete' in menu zelf. Je hebt drie opties, of alleen 'integrated', alleen 'discrete' of 'dynamic switching', dan bepaalt de MBP zelf welke kaart gebruikt zal worden (en dat is afhankelijk van de programma's die je momenteel draait). Ik gebruik 'integrated' als ik op accu werk, en dat scheelt inderdaad wat uren in accuduur.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Vandaag word ik er weer knettergek van....The Great HooD schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:51:
[...]
Yezzir, via Airport verbinding delen wil bij mij ook nogal eens raar doen. Kijk even of je niet bij de instellingen heb zitten kloten, want bij mij had ik de DNS server perongeluk geconfigureerd, ik had de rest allemaal automatisch gedaan, misschien kan dat het zijn.

Ik kan proberen tot ik erbij neer val, maar die MBP van me deelt maar geen IP uit via Airport internetsharing *zucht* Echt al van alles geprobeerd. Hoe kan het nou de ene dag direct raak zijn, maar de andere dag zo'n gevecht?!?
edit: waar ik naar opzoek ben, de logging van Airport.. kan ik dat ergens bekijken?
misschien dat daar iets te vinden is omtrent het waarom er geen IP wordt uitgegeven?
[ Voor 11% gewijzigd door Gast1981 op 07-07-2011 09:56 ]
Verwijderd
Ik heb ook zoiets vergelijkbaars. Er zit een AirPort express opgenomen in mijn wifi netwerk thuis zodat ik gebruik kan maken van AirPlay.Gast1981 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:52:
[...]
Vandaag word ik er weer knettergek van....![]()
Ik kan proberen tot ik erbij neer val, maar die MBP van me deelt maar geen IP uit via Airport internetsharing *zucht* Echt al van alles geprobeerd. Hoe kan het nou de ene dag direct raak zijn, maar de andere dag zo'n gevecht?!?
edit: waar ik naar opzoek ben, de logging van Airport.. kan ik dat ergens bekijken?
misschien dat daar iets te vinden is omtrent het waarom er geen IP wordt uitgegeven?
Meestal gaat dit een paar dagen goed, daarna wordt AirPlay functionaliteit niet meer gevonden. Wat ik ook probeer, de enige oplossing is de AirPort Express uit & weer in het stopcontact pluggen.
Dezelfde oplossing gold wanneer ik alleen mijn AirPort Express gebruikte (ook voor directe internet verbinding via WiFi), dan had ik ook last van wegvallende verbindingen/airplay functionaliteit. Zelfs AirPort Utility vond het apparaat dan niet meer, meestal was het ding uit/in het stopcontact halen of een reset de enige oplossing..
Klopt het dat bij het openen van de browser ofzo de macbook pro al meteel wisselt naar de Radeon kaart ipv de intel HD 300? Dat is bij mij namelijk het geval. Browser open en hij gaat meteen naar de radeon kaart..
Volgens mij hangt het van de website af die dan opent. Tweakers.net start bij mij niet de dedicated kaart, maar bijvoorbeeld TUAW wel. Om vervolgens na een aantal seconden weer naar integrated te schakelen. Heeft misschien te maken met animaties o.i.d. is een beetje onduidelijk waarom hij omschakelt.
Hier stond achterhaalde informatie…
Hangt ook af van de browser die je gebruikt.. Bij de 2010 MBP's zorgde Chrome bv voor Discrete graphics, terwijl Safari gewoon de Intel graphics bleef gebruiken. Ik vermoed dat dit bij de 2011 ook wel zoiets zal zijn.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Dat klopt, ik heb met Safari niet dat het naar integrated springt. Ik gebruik een 15" MBP 2011.
Welke browser gebruikt je Nipje?
Welke browser gebruikt je Nipje?
Zullen er in de toekomst losse videokaarten komen die via de thunderbolt aansluiting kunnen worden gebruikt? Heb een 15 inch 2011 macbook pro, bij elke hedendaagse game is de videokaart natuurlijk de bottleneck. Enig nieuws hierover?
Ik heb iets heel raars. Ik haalde mijn MacBook Pro (eind 2010) uit de skin, klapte deze open en tot mijn grote verbazing wilde het trackpad niet klikken. Het leek alsof deze al naar beneden (in klikstand) stond. Dus ik probeer (met 1 vinger) wat meer kracht te zetten om te kijken of ik deze uit z'n stand kon "shuiven" over de gehele trackpad en hoor opeens licht gekraak. Vingers er meteen vanaf en langzaam zie ik scheurtjes ontstaan 
Resultaat:

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling? Ik heb er echt niet heel veel kracht op gezet, leek alsof er heel veel spanning op het trackpad stond. Gaan we maar naar de Apple Store
Resultaat:
Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling? Ik heb er echt niet heel veel kracht op gezet, leek alsof er heel veel spanning op het trackpad stond. Gaan we maar naar de Apple Store

[ Voor 21% gewijzigd door Puck op 07-07-2011 19:15 ]
Arrived anxious, left bored
sowieso al 1 bedrijf die dit aan gaat bieden, hopelijk volgen er inderdaad meer. Dat zou vooral voor mij persoonlijk interessant zijn icm de nieuwe MBA(uitgaande dat die TB heeft).swoutr schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:52:
Zullen er in de toekomst losse videokaarten komen die via de thunderbolt aansluiting kunnen worden gebruikt? Heb een 15 inch 2011 macbook pro, bij elke hedendaagse game is de videokaart natuurlijk de bottleneck. Enig nieuws hierover?
Ik heb even lopen testen de afgelopen dagen en mijn macbook pro wisselt METEEN naar de Radeon kaart als ik een internetbrowser open (firefox of chrome). Hij blijft wel gewoon op de intel staan als ik itunes of outlook start.azt33 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:23:
De Radeon, die wordt aangeduid met 'd' in de menubar en met 'discrete' in menu zelf. Je hebt drie opties, of alleen 'integrated', alleen 'discrete' of 'dynamic switching', dan bepaalt de MBP zelf welke kaart gebruikt zal worden (en dat is afhankelijk van de programma's die je momenteel draait). Ik gebruik 'integrated' als ik op accu werk, en dat scheelt inderdaad wat uren in accuduur.
Is het normaal dat hij meteen wisselt bij het openen van de browser?
Ik twijfel tussen een (nieuwe) MBA of een MBP... En de twijfel zit vooral in het feit dat ik echt wel een SSD wil voor de leessnelheid, maar dan wel vrees dat ik niet voldoende opslagruimte zal hebben met 128Gb (of zelfs 256Gb)...
Ik veronderstel dat je geen MBP kan bestellen met SSD 128Gb met daarbij een HDD 500Gb ipv de optical drive?
Ik veronderstel dat je geen MBP kan bestellen met SSD 128Gb met daarbij een HDD 500Gb ipv de optical drive?
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Dit krijg je met je vingers niet zomaar voor elkaar, nee. Ik heb 't op m'n magic trackpad ook wel 's gehad nadat ik een flesje er tegenaan schoof waardoor er een barst ontstond.Puck schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:10:
Ik heb iets heel raars. Ik haalde mijn MacBook Pro (eind 2010) uit de skin, klapte deze open en tot mijn grote verbazing wilde het trackpad niet klikken. Het leek alsof deze al naar beneden (in klikstand) stond. Dus ik probeer (met 1 vinger) wat meer kracht te zetten om te kijken of ik deze uit z'n stand kon "shuiven" over de gehele trackpad en hoor opeens licht gekraak. Vingers er meteen vanaf en langzaam zie ik scheurtjes ontstaan
Resultaat:
[afbeelding]
Nadeel van een glazen oppervlak...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat zou jezelf dan moeten installeren, maar er zijn wel mogelijkheden voor.MTBS schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:02:
Ik twijfel tussen een (nieuwe) MBA of een MBP... En de twijfel zit vooral in het feit dat ik echt wel een SSD wil voor de leessnelheid, maar dan wel vrees dat ik niet voldoende opslagruimte zal hebben met 128Gb (of zelfs 256Gb)...
Nadeel of slecht ontworpen? Ik ben heel benieuwd of dit kosteloos gerepareerd gaat worden. Zo'n trackpad hoort niet zomaar vast te zitten en vervolgens te scheuren door de spanning lijkt mij.CyBeR schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:15:
[...]
Dit krijg je met je vingers niet zomaar voor elkaar, nee. Ik heb 't op m'n magic trackpad ook wel 's gehad nadat ik een flesje er tegenaan schoof waardoor er een barst ontstond.
Nadeel van een glazen oppervlak...
Arrived anxious, left bored
Ik lees her en der geruchten dat er een nieuwe versie van de MBP zou uitkomen met Lion volgende week, kan dit kloppen? Heb net n nieuwe config bestelt welke morgen aankomt en zou niet willen dat hij verouderd is 2 dagen na aankoop :-)
Je moet niet alles geloven wat je leest, al helemaal niet als het om Apple geruchten gaat 
Lion komt als het goed is de 14e uit samen met een nieuwe MacBook Air, geen nieuwe MacBook Pro's.
En anders heb je altijd nog 14 dagen bedenktijd.
Lion komt als het goed is de 14e uit samen met een nieuwe MacBook Air, geen nieuwe MacBook Pro's.
En anders heb je altijd nog 14 dagen bedenktijd.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 10-07-2011 21:39 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.