[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.437 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Tnx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Klopt het dat Twitter 4 Mac heel snel je batterij leegslurpt ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb het er van begin af aan op dus kan weinig zeggen over het verschil. Ik hoop eigenlijk dat het waar is want dan zou m'n MBP nog veel langer mee gaan dan de 5-6+ uur die ik nu er uit krijg :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Zou wel jammer zijn, is een app die ik eigenlijk altijd gebruik ...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLeijen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:25
ishy schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:37:
Ik lees her en der geruchten dat er een nieuwe versie van de MBP zou uitkomen met Lion volgende week, kan dit kloppen? Heb net n nieuwe config bestelt welke morgen aankomt en zou niet willen dat hij verouderd is 2 dagen na aankoop :-)
Waar die geruchten over gaan is dat voorraden van MBP's in amerika bekenlt beginnen te raken, wat vaak gebeurt voordat apple nieuwe hardware invoert. Wat de meest logische verklaring is, is dat apple alle nieuwe macs direct met Lion wil leveren. Nieuwe MBP's komen er nu echt niet vlak na de laatste refresh.

PS: Als je net hebt besteld heb je zoiezo recht op een gratis upgrade naar lion trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

MiniHades schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Waar die geruchten over gaan is dat voorraden van MBP's in amerika bekenlt beginnen te raken, wat vaak gebeurt voordat apple nieuwe hardware invoert. Wat de meest logische verklaring is, is dat apple alle nieuwe macs direct met Lion wil leveren. Nieuwe MBP's komen er nu echt niet vlak na de laatste refresh.

PS: Als je net hebt besteld heb je zoiezo recht op een gratis upgrade naar lion trouwens.
Ik heb mijn macbook nu net 10 dagen, krijg ik dan ook gratis Lion ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
Decennia schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:44:
[...]

Ik heb mijn macbook nu net 10 dagen, krijg ik dan ook gratis Lion ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Nice. Maar dat word dan zeker weer bellen en moeilijk doen bij de iStore sigh. Moet goedkomen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
Decennia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:07:
[...]

Nice. Maar dat word dan zeker weer bellen en moeilijk doen bij de iStore sigh. Moet goedkomen.
Nee volgens mij niet, maar je moet wel binnen 30 dagen de update toepassen. Anders moet je betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Decennia schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:33:
Klopt het dat Twitter 4 Mac heel snel je batterij leegslurpt ?
Ja, het gaat sneller leeg omdat het de discrete videokaart gebruikt (waarom begrijp ik nog steeds niet). Je kan het zelf forceren op integrated, en dan gaat je batterij opeens langer mee :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Ik wil er graag nog eens op wijzen dat dit topic NIET bedoeld is voor het neergooien van elke vraag die in je opkomt. Op vrijwel alle vragen die de afgelopen pagina's langsgekomen zijn is het antwoord eenvoudig te vinden door te googlen of de GoT search te gebruiken. Doe dat dus ook.

Mochten mensen hun post kwijt zijn, dan zou het kunnen dat deze naar de trashcan is verplaatst omdat de post niet in dit topic thuishoort.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Laatst online: 06-11-2023
tiswat schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:11:
[...]

Nee volgens mij niet, maar je moet wel binnen 30 dagen de update toepassen. Anders moet je betalen. :)
Ik ben er ook nog steeds niet helemaal achter hoe ik die update gratis krijg, kan er op de website van Apple niks over vinden. Ik wacht Lion gewoon af en dan kijk ik in de AppStore of ik hem daar gratis kan krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De enige pagina die te maken heeft met de gratis upgrade naar Lion is http://www.apple.com/macosx/uptodate/. Volgens mij zal dat redelijk eenvoudig te werk gaan: serienummer van je Mac invoeren, vervolgens zal Apple bepalen of je recht hebt op de upgrade en dan krijg je een couponcode om Lion via de Mac App Store te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Goed, hier een gebruiker die sinds 3.11 een fervent Windows-gebruiker is en sinds eind 2010 op een MacBook Pro 13.3 inch werkt voor zijn privé en thuiswerkactiviteiten. Ik wil niet meer terug. Alles werkt in één keer. Het ziet er fantastisch uit. Finder was even wennen, maar inmiddels gaat dat ook wel.

Ik ben zowaar een beetje aan het experimenteren geslagen met Photoshop en iMovie, maar dat laatste gaat nog niet helemaal lekker, omdat ik steeds de verkeerde kabel voor mijn Sony DCR-HC17E-camera en ik dat ding dus niet kan aansluiten om video's te importeren. Via USB wordt hij überhaupt niet herkend :(

Voor de rest: Top! Ik zit er zelfs aan te denken om mijn Windows 7 work station te vervangen door een iMac. Ik zie eigenlijk geen obstakels meer: ik kan alle zakelijke toepassingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

" Sony DCR-HC17E mac " geeft aardig wat zoekresultaten in google met de nodige ( oplossingen ) Het lijken twee problemen, 1 de aansluting en 2 het bestandsformaat.

Misschien tijd voor een nieuwe camera?

Verder kan ik me ook vinden in de overstap ervaring ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 15-07-2011 11:25 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 15:35
Beste Maccers,

Ik had even een vraagje. Ik ben in bezit van een macbook pro 13' voorjaar 2010.
En nu wil ik deze herinstalleren, maar de restore dvd is beschadigd (en werkt niet meer).

Ik ben in bezit van een Snow Leopard Retail DVD, maar daar kan ik niet van booten.
Zou het wellicht kunnen met de aankomende update Lion?

Voor vragen kan je een apart topic aanmaken. Dit staat ook duidelijk in de topicwaarschuwing vermeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Whieee op 15-07-2011 12:38 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt Lion via de App Store kopen(niet alleen kunnen, het is van moeten). Dan kun je daar een Clean Install van doen.

Overigens, hoe kun je niet booten? Heb je 'alt' ingehouden? Als ik D duw boot ie ook niet, als ik 'alt' inhoud toont ie mooi m'n CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 15:35
Hij toont wel de dvd, maar kan niet verder werkt niet.
Heb apple support gebeld en heeft bevestigd, dat dit alleen via restore dvd kan!

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Destianto schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:24:
" Sony DCR-HC17E mac " geeft aardig wat zoekresultaten in google met de nodige ( oplossingen ) Het lijken twee problemen, 1 de aansluting en 2 het bestandsformaat.

Misschien tijd voor een nieuwe camera?

Verder kan ik me ook vinden in de overstap ervaring ;)
Dat sowieso :). Maar ik wil mijn oude video's natuurlijk wel behouden en liefst digitaal op de MBP ipv op tapes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat wordt dus kabelje kopen, en video's converteren. ( of bootcamp windows partitie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Destianto schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:56:
Dat wordt dus kabelje kopen, en video's converteren. ( of bootcamp windows partitie )
Ik koop steeds de verkeerde kabel :P. Morgen maar even naar een speciaalzaak met dat apparaat en kijken of ze me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Nogmaals... dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.

Het is jammer dat we dit steeds opnieuw onder de aandacht moeten brengen, aangezien het kennelijk erg lastig is om de topicwaarschuwing te lezen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 11:38

Puck

W32.Deadcode.A

Puck schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:10:
Ik heb iets heel raars. Ik haalde mijn MacBook Pro (eind 2010) uit de skin, klapte deze open en tot mijn grote verbazing wilde het trackpad niet klikken. Het leek alsof deze al naar beneden (in klikstand) stond. Dus ik probeer (met 1 vinger) wat meer kracht te zetten om te kijken of ik deze uit z'n stand kon "shuiven" over de gehele trackpad en hoor opeens licht gekraak. Vingers er meteen vanaf en langzaam zie ik scheurtjes ontstaan :'(

Resultaat:
[afbeelding]

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling? Ik heb er echt niet heel veel kracht op gezet, leek alsof er heel veel spanning op het trackpad stond. Gaan we maar naar de Apple Store :/
Even een kleine update betreffende dit bizarre voorval: Het trackpad wordt onder garantie vervangen :) Nu nog wachten tot ik mijn MacBook Pro terug heb...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ Ik kan al niet wachten

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2011/07/lion_display_daisy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Thunderbolt doorlus optie op de nieuwe led cinema displays? :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
iichel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:58:
[...]

Thunderbolt doorlus optie op de nieuwe led cinema displays? :P
Yep. :)

[ Voor 92% gewijzigd door bibi2205 op 15-07-2011 22:41 . Reden: nieuwe pagina dus even de post gequote. ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn macbookpro i7 (3 maanden oud) openklap vanuit slaapstand dan freezed hij elke keer 5 tot 10 seconden. Bij mijn oude zwarte macbook kon ik altijd gelijk aan de slag, volgens mij is dit niet normaal ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Kan zijn dat ie je RAM ff van je HDD moet terugloodsen.

“sudo pmset -a hibernatemode 0″ = suspend to RAM only (default on desktops)
“sudo pmset -a hibernatemode 1″ = suspend to disk only
“sudo pmset -a hibernatemode 3″ = suspend to disk + RAM (default on laptops)
To see your current hibernatemode: “pmset -g | grep hibernatemode”.

Mode 0 is het snelst, schrijft niet naar HDD, maar teert wel op je batterij. Hoeveel precies weet ik niet, maar voor m'n gevoel 2-3%/uur

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iichel schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:45:

Mode 0 is het snelst, schrijft niet naar HDD, maar teert wel op je batterij. Hoeveel precies weet ik niet, maar voor m'n gevoel 2-3%/uur
Dit moet in dat zwarte schermpje? Hoe kom ik bij dat zwarte schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 22:04
Dat zwarte schermpje is de terminal, zo heet die applicatie ook, met spotlight kan je dat wel vinden.

Standaard is ie wit trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 16-07-2011 12:00 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn macbook pro al 2 jaar. Maar heb de laatste tijd problemen met de sound output.
Wat het geval is ik heb meestal mijn sennheiser hd 555 met een jack van ruim 5cm er aan hangen door dat het zon groot ding is de output een beetje uitgehold waardoor de jack er los in zit.

Is het mogelijk om de output te vervangen?

Macbook pro 2009 mid 2,66 ghz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iichel schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:45:

Ik had de hibarnatemode op 1 gezet maar nu moet ik de powerknop indrukken om hem aan te krijgen vanuit sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
@jweettoch
logisch want als je naar hdd wegschrijft gaat je laptop vervolgens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vdkleijn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:53:
@jweettoch
logisch want als je naar hdd wegschrijft gaat je laptop vervolgens uit.
Dus wat doe ik nu? Ik wil gewoon gelijk kunnen computeren als ik de laptop open klap vanuit slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
Je wilt stand 0 gebruiken, dan houdt ie namelijk RAM actief en gaat ie niet lopen rommelen op je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
Jij gaat 2200 euro neergooien? Het is leuk, maar ik denk dat het maar een beperkte doelgroep heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
@JelmerHT
Dat doorlussen schijnt alleen op de 15 en 17 inch MBP met Thunderbolt te werken. Eigenlijk ook wel logisch, want de 13 heeft alleen de intel chip die geen mogelijkheid heeft om 3 schermen aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn89 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:45:
[...]

Jij gaat 2200 euro neergooien? Het is leuk, maar ik denk dat het maar een beperkte doelgroep heeft :/
Dat zal niet in 1 stap gebeuren neen. Ook wil ik even zien hoe het geregeld zal worden qua kabels. Als je bv. een hdmi en een mdp scherm kan aansluiten. Ik vind de mogelijkheid juist leuk. Ik heb al zitten twijfelen om m'n MBP te verkopen en een iMac + MBA aan te schaffen. Zo'n 15" MBP is handig voor op reis/verplaatsing, maar thuis gebruik ik dat scherm nooit. En toch zou ik graag 2 schermen gebruiken.

Als het mogelijk wordt om andere schermen(dus als ze gewoon met een adapter komen) zo te besturen zal dit redelijk veel potentieel hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Het lijkt erop dat een van mijn USB-poorten niet werkt :/ Maakt niet uit wat ik heb geprobeerd, niks wil werken. Weet iemand of er in de hardware-test ook de USB poorten getest worden? Ik kan mijn laptop nu niet missen, dus laten repareren is momenteel geen optie. Dat kan alleen maar na de zomer :(

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat is hieraan voorafgegaan? Zomaar vanuit het niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Zomaar uit het niets. Geen kernel panic, geen nieuwe software geïnstalleerd, niet eens een reboot gedaan. Heel vaag dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tijd om eens te rebooten dan?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Weet iemand of het een bekend probleem is dat je scherm gaat flikkeren als je de helderheid op 0 zet (scherm dus uit)?

Windows 7 Ultimate x64 @ MacBook Pro 13" uit 2010.

En sinds de nieuwste NVIDIA-drivers (enkele maanden terug geïnstalleerd) crasht mijn notebook elke keer als ik hem dichtklap :(.

Klinkt dit bekend? Of is nr. 1 gewoon normaal en nr. 2 een kwestie van enkel de standaard drivers gebruiken (waarbij zwart meer grijs is op mijn 32" Samsung (DVI) met films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik ben bezig met een Surface Scan van Techtool Pro, zodra deze klaar is ga ik rebooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:19:
Als ik mijn macbookpro i7 (3 maanden oud) openklap vanuit slaapstand dan freezed hij elke keer 5 tot 10 seconden. Bij mijn oude zwarte macbook kon ik altijd gelijk aan de slag, volgens mij is dit niet normaal ofwel?
Klopt, heb ik heel af en toe ook met mijn MBP i7..
Heb er nog niks tegen kunnen doen, maar ligt volgens mij aan of je hem aan de stroom hebt of niet. Heb nog geen oplossing kunnen vinden.. Maar het stoort niet heel erg ofzo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:36

f.h

Ik heb een klein vraagje over de HDD en de SATA aansluiting etc. in mijn Mid 2010 MBP.

Nu zit er een stock HDD in die ik geselecteerd had bij de samenstelling. Uit systeemprofiel blijkt dat het deze is: Seagate Momentus 7200.4 ST9500420ASG.

Die schijf heeft dus een SATA-300 interface/aansluiting en mijn MBP heeft dat ook. Waarom geeft Systeemprofiel bij de Intel 5 series chipset dan toch het volgende aan:

Verbindingssnelheid: 3 gigabit
Afgesproken verbindingssnelheid: 1,5 gigabit

In het SSD topic las ik al eens iets van HDD die de SATA-300 snelheden niet kunnen halen ofzo, maar ik snap het gewoon niet helemaal. Waarom staat er 1,5 gigabit terwijl zowel de MBP controller als de interface van de HDD SATA-300 zijn? Waar ligt dat dan aan?

EDIT: Toch nog iets gevonden. Is dit de (simpele) verklaring waar ik naar zoek?

[ Voor 7% gewijzigd door f.h op 18-07-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
En ja hoor, een reboot heeft mijn probleem opgelost. Ik ben alleen benieuwd of het nog een keer zal voorkomen, er zitten al te weinig USB-poorten op, als ik er maar eentje heb wordt het wel heel erg krapjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

azt33 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:34:
Het lijkt erop dat een van mijn USB-poorten niet werkt :/ Maakt niet uit wat ik heb geprobeerd, niks wil werken. Weet iemand of er in de hardware-test ook de USB poorten getest worden? Ik kan mijn laptop nu niet missen, dus laten repareren is momenteel geen optie. Dat kan alleen maar na de zomer :(
Ik heb dit heel toevallig ook gehad zondag. Een reboot en het was over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
F, heb je een idee waardoor het bij jou is gebeurd? Ik maak me meer zorgen om dat het weer gebeurd als het niet mij totaal niet uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Ik had mijn iPhone gesynced, losgekoppeld en zag dat ik wat vergeten was, poging 2 en hij zag de iPhone niet meer. Oftewel totaal geen idee eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Duidelijk, hetzelfde als bij mij dus. Laten we hopen dat het niet nog een keer gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
De laatste tijd werd mijn MBP ontzettend warm, je moest zowat ovenwanten aan om het toetsenbord nog te kunnen gebruiken. Ook liep de batterij enorm snel leeg. Met activity monitor gekeken naar de processen en het viel me op dat "prl_disp_service" continu veel cpu tijd in beslag nam. Na googelen bleek dit een of ander process van Parallels te zijn. Nou heb ik dat wel geinstalleerd, maar al maanden niet meer opgestart gehad. Anyway, process gekilld en sindsdien is alles weer perfect, koel toetsenbord en een batterij die weer lang meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige apps hebben hulpapps draaien die bij het aanmelden ook opstarten. Check even onder System Preferences -> Accounts -> (jouw account) -> Login Items

M'n VMWare laad bv ook altijd een hulpapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 21:57

Lulukai

God's gift to women

Ik zit nu in Ierland, en moet mijn MBP 2011 dus opladen via een european plug. Meestal gaat mijn batterij 5 uur mee, maar hier altijd maar 2 uur. Zou het kunnen dat de batterij hier niet volledig opgeladen kan worden ofzo? Dat zou mij raar lijken, want stroom is stroom natuurlijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn MBP was afgelopen week echt ontzettend traag geworden. Ik had geen zware VM op de achtergrond en verder ook weinig boeiends. Toen ik in Activity Monitor keek, zag ik dat ik toch nog maar 37 MB vrij had van de 8 GB. Een proces, Vladstudio Companion (http://www.vladstudio.com/companion/) had alles van het vrije geheugen opgeslokt :X
Het is een tool die met een instelbare interval een wallpaper van een server downloadt en instelt als desktop wallpaper. Die heeft dus een geheugenlek als er geen internetverbinding is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ruyckske schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:54:
Ik zit nu in Ierland, en moet mijn MBP 2011 dus opladen via een european plug. Meestal gaat mijn batterij 5 uur mee, maar hier altijd maar 2 uur. Zou het kunnen dat de batterij hier niet volledig opgeladen kan worden ofzo? Dat zou mij raar lijken, want stroom is stroom natuurlijk.
Als de accu 100% aangeeft dan kun je er vanuit gaan dat ie vol is, tenzij er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:27

3DDude

I void warranty's

OK op het punt van Macbook Pro te kopen. (15 inch en high end)

Nou zit ik met een vraag over het toetsenbord: wat is het verschil tussen Engels internationaal en US

Ik ken wel US internationaal ? :P maar ^ mix dus niet lol.

Heeft iemand plaatjes / goed advies / ervaringen enz haha.

Het nederlands toetsenbord zag er naar mijn mening geloof ik 'raar uit'..
Ik wil gewoon alle dingen die ik nu normaal ook heb bij mijn Logitech iLLuminated (US)
dus 1=!, 2=@, 3=#, 4=$, 5=%, 6=^, 7=&, 8=*, 9=(, 0=) en dan een _ en + voor de laatste 2 (met shift ingedrukt :P)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

http://support.apple.com/kb/HT2841

De US is waarschijnlijk wat je zoekt :)

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Argh een compromis maken dus.

Engels internationaal:
geen ~

voordeel de enter is normaal en de \ | zit op de normale plaats :P

US:
heeft wel een tilde ~

Enter is plat .. uh juist en de \ en | knop zit op een gare plaats ? :S

dus dan is het geen tilde en de enter en de \| op een normale plaats
Of wel een tilde en \ | en een platte enter zeg maar..

Weet iemand nog andere verschillen ? ik zou nu denk voor de Engels internationaal gaan.
Tenzij er naast de ~ (wat mij zo nu dan als eerst opviel ) nog wat anders uhm anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Kan je er nu vanuit gaan dat de MBP geleverd word met pre-installed Lion? Ik zie er (behalve op de plaatjes) niks over op de apple.com.. Sterker nog er staat nog info over SL.

Of worden ze voorlopig nog geleverd met die gratis upgrade (of usb stick)?

PS. thanks voor het op brengen van het nummerbord, ik wist niet dat er zulke verschillen in zaten. Ik ga denk ik voor een English USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Is heel leuk maar er is dus geen english usa :P
Het is gewoon US
en het is English International
Ik neig atm meer naar Engelish international ivm een normale enter en de | \ toets. Alleen heb je dan geen ~ in de helemaal linkerboven hoek van je tobo.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Even voor de mensen die een MB pro willen kopen, bij de Mediamarkt in Zwolle krijg je nu tot zaterdag 100 euro korting.

Ik heb gisteren een MB pro 13" voor 1049 meegenomen.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Als ik mn MBP ga samenstellen kan k bij Keyboard en Documentatie kiezen uit Nederlands, Internationaal Engels en US.
Wat is US dan?

Het liefst wil ik 'English (USA)' volgens apple's support pagina, kan dat?

[ Voor 32% gewijzigd door Scirocco op 20-07-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Zie het plaatje op ^ link hierboven.

US is de versie met een platte enter waarbij ze alleen de \ | hebben verplaats naar boven de enter.

Ik ben nog even de nadelen van English international op een rijtje zetten om te beslissen.

*edit ik zie dat mijn eigen 5 jaar oude laptop het ook zo heeft LOL ben wel erg slim bezig vandaag :P *
maargoed: ik ben er gelukkig uit *zekerheid* + ik weet dat NL keyboard layout dus uhm zuigt :P

US en USA = geloof ik hetzelfde :)

[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 20-07-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Top! Dit heeft mn huidige dell inspiron 6400 ook :) Nog steeds een prima machientje, maar te traag voor my needs :9

(english USA heb k het dus over) US gaat m worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Scirocco op 20-07-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

3DDude schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:03:
Argh een compromis maken dus.

Engels internationaal:
geen ~

voordeel de enter is normaal en de \ | zit op de normale plaats :P

US:
heeft wel een tilde ~

Enter is plat .. uh juist en de \ en | knop zit op een gare plaats ? :S

dus dan is het geen tilde en de enter en de \| op een normale plaats
Of wel een tilde en \ | en een platte enter zeg maar..

Weet iemand nog andere verschillen ? ik zou nu denk voor de Engels internationaal gaan.
Tenzij er naast de ~ (wat mij zo nu dan als eerst opviel ) nog wat anders uhm anders is.
Kijk, het is natuurlijk maar wat je normaal vindt ;) De meeste toetsenborden hebben linksboven gewoon de tilde. Ik zou niet weten waarom ik die andere twee knoppen (± en §) zou willen. Die gebruik is echt nooit dus waarom voor een nutteloze knop kiezen?

Enige verschil tussen English (international) en NL-layout is dat bij de NL een €-teken zit. Die is bij de US-layout die ik heb niet afgebeeld op die knop maar werkt wel gewoon via die knop.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

core i7 2.2 8.3 mbp 2011. runs cool. Under windows bootcamp tijdens spelen met crisis 2 icm 6790 m 80/85 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Je weet dat hij nog 10 graden cooler kan als je de howto volgt om de overbodige kilo's koelpasta te vervangen :P
@t Fsfikke ik heb al voor US gewoon gekozen ^^ zie me post hierboven ook haha.

[ Voor 26% gewijzigd door 3DDude op 20-07-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk de laatste tijd dat mijn batterij (met 11 laadcycli) soms niet meer volledig oplaad...
Hij blijft nu ook op 97% hangen... Ik heb hem gister voor het slapen gaan op de lader gehangen, en daarna volledig uit gezet. Dit lijkt mij toch geen normale gang van zaken?
Het lijkt wel dat hij volledig oplaad, als ik hem oplaad in zijn slaapstand...

Tevens weet ik ook bijna zeker dat de macbook uit de sluimerstand ging door het bewegen van de muis of trackpad. Nu doet hij dit niet meer... Nu zou dit door Lion kunnen komen, maar volgens mij deed hij dit ook al een dag voordat ik Lion had geinstalleerd.... Hoe zit dit precies bij jullie?

Heb hier ook al Apple over gebeld, maar die vrouw zegt dat dit allemaal normaal is, ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
In lion moet je idd klikken om hem uit sluimer te halen, en dat van 97% heb ik ook wel eens gehad. Volgens mij doet hij dat soms als je hem altijd aan je snoer hebt hangen, een andere keer zal hij weer naar 100% gaan, niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment de accu ook op maar 96% staan. Ik heb hem namelijk meestal aan het snoer hangen en dan loopt hij toch langzaam terug en hij gaat niet direct weer opladen naar 100%. Is een soort beveiliging dacht ik dat hij niet "overlaad".

Om de paar dagen haal ik hem echter voor een paar uur van de stroom af (om de accu even te laten werken) en als ik hem daarna terug oplaad gaat hij wel naar de 100%.

Dus probeer dat eens. Een tijd op de accu werken en dan zou hij daarna wel tot de 100% moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Yep " Smart Battery " functie. De eerste procentjes springen er altijd het snelste af. Dus wanneer hij bij de -2 - 3 % zichzelf steeds zou opladen is dat intensief verbruik, en derhalve slecht voor je batterij.

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wat extra Ram in mn Macbook pro zetten. Was bij Apple en vertelden me dat dit zo'n 200,- ex inbouw gaat kosten , dus maar besloten om zelf aan te schaffen en te plaatsen maar nu de vraag :Welk type ?
Het gaat om een Macbook pro , gekocht in januari 2011 , dus zal een 2010 type zijn (2.4 Intel Core 2 duo / 4G 1067Mhz DDR3). Als ik op internet zoek kom ik zoveel verschillende tegen dus wil graag wel de juiste bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
wielhelm schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:35:
Even voor de mensen die een MB pro willen kopen, bij de Mediamarkt in Zwolle krijg je nu tot zaterdag 100 euro korting.

Ik heb gisteren een MB pro 13" voor 1049 meegenomen.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Bij de Dixons (in V&D) is ie ook 1049.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:45:
Ik wil wat extra Ram in mn Macbook pro zetten. Was bij Apple en vertelden me dat dit zo'n 200,- ex inbouw gaat kosten , dus maar besloten om zelf aan te schaffen en te plaatsen maar nu de vraag :Welk type ?
Het gaat om een Macbook pro , gekocht in januari 2011 , dus zal een 2010 type zijn (2.4 Intel Core 2 duo / 4G 1067Mhz DDR3). Als ik op internet zoek kom ik zoveel verschillende tegen dus wil graag wel de juiste bestellen
Dit staat netjes op de support pagina van Apple, én is een apart topic over.

Daarbij als je Lion hebt draaien ga je naar "over deze mac"> meer info en dan heb je bovenin verschillende kaders waaronder "geheugen" die aanklikken en je krijgt te zien wat er in je MBP zit, hierbij heb een een koppeling "instructies geheugen uitbreiden" Hier kun je alles zien wat je wilt weten over het type geheugen én een handleiding hoe dit te doen _/-\o_

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:57
mensen ik kom er niet meer uit met mijn macbook, ik heb er een led cinema display op aangesloten, wat ik graag zou willen is het volgende: Macbook opengeklapt met het scherm uit terwijl mijn led cinema aan blijft. Ik heb overal gezocht maar kan het echt niet vinden, wie kan mij helpen hoe dit in te stellen? Ik heb overigens OSX Lion op de MBP Mid 2010

Edit: Macbook dichtklappen en wachten tot deze in sluimerstand is om vervolgens met gesloten macbook de boel weer wakker te maken werkt niet.. Zo gauw ik de macbook open springt ook dat scherm weer aan

[ Voor 22% gewijzigd door crazylegs op 21-07-2011 19:45 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

crazylegs schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:34:
Edit: Macbook dichtklappen en wachten tot deze in sluimerstand is om vervolgens met gesloten macbook de boel weer wakker te maken werkt niet.. Zo gauw ik de macbook open springt ook dat scherm weer aan
Vreemd, dat zou moeten werken. Er bestaat wel een work around: Joe Presto in "Het grote Windows naar Mac frustratie topic"

En je kunt natuurlijk met de brightness het scherm uitschakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 21-07-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:57
Philflow schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:50:
[...]

Vreemd, dat zou moeten werken. Er bestaat wel een work around: Joe Presto in "Het grote Windows naar Mac frustratie topic"

En je kunt natuurlijk met de brightness het scherm uitschakelen.
het heeft ook altijd gewerkt, tot de install van lion (op dat moment was de macbook losgekoppeld van het scherm)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik heb een paar vragen omtrent de Macbook Pro.
Mij overtuigen hoeft al reeds niet meer aangezien ik al reeds sinds kinds af aan achter Macs heb gezetten.
Sinds mijn Macbook Pro uit 2008 gestorven is dankzij een aanvaring met een paar skis heb ik een nieuwe nodig aangezien mijn Powerbook G4 nietzoveel Power meer heeft, en het ook aan een scherm ontbreekt.

Welnu, ik heb gekozen voor de Macbook Pro 15 inch, het perfecte compromis tussen power en portability al zeg ik het zelf.

Alleen een paar van de opties, die blijven lastig.

Harde schijf: Ik zou graag een SSD willen aangezien mijn zus haar Macbook dat ook heeft en de performance fantastisch is.
Maar de 120GB SSD van Apple is 200 euro duurder.
Voor hetzelfde geld kan ik een Optibay en SSD kopen en dan heb ik performance + storage. Daar ik de dvd drive toch nooit gebruik.

Maar hoe zit dat met compatiibiliteit, levert het problemen om met de OS en Garantie?
En welke SSD is snel en betrouwbaar? Ik lees slechte en goede berichten over de OCZ.

Maar het grootste dillema is wel het scherm.
High res, daar hoefde ik niet over na te denken.
Maar Glossy of Anti-Glare, ik kan niet kiezen.
De Kleuren van de Glossy poppen meer, het zwart weergave is beter, mooier by looks, makkelijk schoon te maken maar die reflecties.
De Matte heeft geen reflecties maar ziet er iets washed out uit, en het voelt ietsje fragiler aan, ook is het moelijker schoon te maken, wel kleurechter.

Ik weet niet wat ik moet kiezen, 80% van de tijd zal de Macbook op mijn burea staan de rest zal op andere plekken zijn.
Ik gebruik PS en FC ongeveer 5% a 10% van mijn pc tijd.

Ik heb de afgelopen week honderden fora afgelezen over glossy vs matte maar ben niet veel wijzer gweorden.

Alvast bedankt.

Tevens excuses voor mijn Nederlands het is niet mijn eerste of tweede taal, dus ik beheers het niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Lol net, ik ging achter een Windows PC zitten met gewone muis. Dus ik internet openen, begin ik te scrollen. Ik wilde naar beneden dus ik als een gek naar boven scrollen, werkte niet echt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:13:
Dag tweakers,

Ik heb een paar vragen omtrent de Macbook Pro.
Mij overtuigen hoeft al reeds niet meer aangezien ik al reeds sinds kinds af aan achter Macs heb gezetten.
Sinds mijn Macbook Pro uit 2008 gestorven is dankzij een aanvaring met een paar skis heb ik een nieuwe nodig aangezien mijn Powerbook G4 nietzoveel Power meer heeft, en het ook aan een scherm ontbreekt.

Welnu, ik heb gekozen voor de Macbook Pro 15 inch, het perfecte compromis tussen power en portability al zeg ik het zelf.

Alleen een paar van de opties, die blijven lastig.

Harde schijf: Ik zou graag een SSD willen aangezien mijn zus haar Macbook dat ook heeft en de performance fantastisch is.
Maar de 120GB SSD van Apple is 200 euro duurder.
Voor hetzelfde geld kan ik een Optibay en SSD kopen en dan heb ik performance + storage. Daar ik de dvd drive toch nooit gebruik.

Maar hoe zit dat met compatiibiliteit, levert het problemen om met de OS en Garantie?
En welke SSD is snel en betrouwbaar? Ik lees slechte en goede berichten over de OCZ.

Maar het grootste dillema is wel het scherm.
High res, daar hoefde ik niet over na te denken.
Maar Glossy of Anti-Glare, ik kan niet kiezen.
De Kleuren van de Glossy poppen meer, het zwart weergave is beter, mooier by looks, makkelijk schoon te maken maar die reflecties.
De Matte heeft geen reflecties maar ziet er iets washed out uit, en het voelt ietsje fragiler aan, ook is het moelijker schoon te maken, wel kleurechter.

Ik weet niet wat ik moet kiezen, 80% van de tijd zal de Macbook op mijn burea staan de rest zal op andere plekken zijn.
Ik gebruik PS en FC ongeveer 5% a 10% van mijn pc tijd.

Ik heb de afgelopen week honderden fora afgelezen over glossy vs matte maar ben niet veel wijzer gweorden.

Alvast bedankt.
Opties bij Apple kopen is de duurste weg en ondanks dat nog lang niet altijd de beste. Je kan zonder problemen met garantie e.d. gewoon een optibay inbouwen, mits je in staat bent schroefjes los en vast te draaien ;)
Welke SSD is lastiger, ik heb zelf een OCZ Vertex 3, daar heb ik totaal geen problemen mee en ik hoor ook weinig mensen die daar wel problemen mee hebben in een MBP. Met de Vertex 2 zijn wel altijd een hoop problemen maar dat is ook een verouderd model. Als je het marginaal hogere risico van OCZ's niet wilt lopen kan je het beste een Crucial M4 kopen. Min of meer net zo snel als de OCZ en volgens mij nog minder duur ook.

Het scherm is iets wat je toch zelf moet kiezen. Ik heb een 13" dus kon niet kiezen Het ziet er allemaal heel mooi uit, maar het is ook net een spiegel. En buiten kan je er echt helemaal niets mee. Ik denk dat ik een volgende keer toch naar een matte zou neigen. Maar als ik dan even naast me kijk waar m'n MBP aan een gekalibreerde LCD (mat) hangt dan zien de kleuren op het scherm van de MBP er toch wel heel mooi uit :P
Tevens excuses voor mijn Nederlands het is niet mijn eerste of tweede taal, dus ik beheers het niet volledig.
Gaat toch prima :)
The Great HooD schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:17:
Lol net, ik ging achter een Windows PC zitten met gewone muis. Dus ik internet openen, begin ik te scrollen. Ik wilde naar beneden dus ik als een gek naar boven scrollen, werkte niet echt :D
Ik werk tegelijkertijd op m'n PC en daarnaast op m'n MBP. Constant te kutten met dat scrollen :D
Eigenlijk zou ik inverse scrollen uit willen hebben voor het muiswieltje :/

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 23-07-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Ik kon er niet aan wennen, dat verkeerd-om scrollen, dus ik heb het maar uitgezet.
Misschien is het wel handig, als je alleen appels gebruikt, maar dat zit er helaas niet in icm mijn werk.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Hoite schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:17:
Ik kon er niet aan wennen, dat verkeerd-om scrollen, dus ik heb het maar uitgezet.
Misschien is het wel handig, als je alleen appels gebruikt, maar dat zit er helaas niet in icm mijn werk.
Omgekeerd scrollen is leuk op een touchscreen (waarbij je als het ware de content oppakt en versleept, itt een muis/trackpad waarbij je dit niet doet), maar Apple moet ons geen dingen gaan aanleren die onnatuurlijk overkomen (dwz op een niet-touchscreen). Gelukkig kun je de "feature" dan ook uitzetten :)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Someone helped me. ;)

So you keep Guarantee if you use an Optibay?
But how do you install the OS on the SSD?
Do I put in the SSD first, then install Leopard with the cd you get with the pc and then put in Optibay with other drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Just put the Optibay in and use a bootalbe USB stick to install OS X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk een enorme 'noob question' maar wat is en doet het 'Master Password' nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MandaloR schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:41:
[...]

Omgekeerd scrollen is leuk op een touchscreen (waarbij je als het ware de content oppakt en versleept, itt een muis/trackpad waarbij je dit niet doet), maar Apple moet ons geen dingen gaan aanleren die onnatuurlijk overkomen (dwz op een niet-touchscreen). Gelukkig kun je de "feature" dan ook uitzetten :)
Ik werk met Windows en thuis heb ik een MBP. Het komt voor dat links op mijn bureau een MBP staat met Magic Mouse en rechts een Windows-laptop met een Logitech-muis. Het is nog niet gebeurd dat ik de verkeerde kant op scrollde. Ook ctrl/cmd ging eigenlijk altijd vanzelf goed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Uhm nee, bij het verwijderen van de Superdrive verlies je wel degelijk je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb sindskort gemerkt dat mijn macbook pro (mid 2009) niet meer wil werken op gigabit lan.
Dan krijg ik gewoon geen IP..welke setting ik ook probeer. Nu dus maar op 100mbit gezet (vast).
Met veel gegoogle kom ik erachter dat het niet softwarematig is, en het logicboard vervangen moet worden..

Iemand toevallig vergelijkbare issues gehad? Ik ben al in het proces van een nieuwe mbp aanschaffen, maar deze gaat over naar mijn vriendin. Niet dat die het boeit dat hij niet op gigabit werkt, maar ik vind het toch niet helemaal jofel en er zit toch nog garantie op tot 2012.

Binnenkort ff Apple support bellen in ieder geval, maar denk ik gooi het hier ook ff neer :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
2Dutch schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:33:
Heb sindskort gemerkt dat mijn macbook pro (mid 2009) niet meer wil werken op gigabit lan.
Dan krijg ik gewoon geen IP..welke setting ik ook probeer. Nu dus maar op 100mbit gezet (vast).
Met veel gegoogle kom ik erachter dat het niet softwarematig is, en het logicboard vervangen moet worden..

Iemand toevallig vergelijkbare issues gehad? Ik ben al in het proces van een nieuwe mbp aanschaffen, maar deze gaat over naar mijn vriendin. Niet dat die het boeit dat hij niet op gigabit werkt, maar ik vind het toch niet helemaal jofel en er zit toch nog garantie op tot 2012.

Binnenkort ff Apple support bellen in ieder geval, maar denk ik gooi het hier ook ff neer :)
Is je kabel nog wel OK? Probeer anders eerst eens een korte, nieuwe kabel rechtstreeks op je switch/router/modem. GB LAN heeft wel goede kabels nodig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik ben in markt voor een nieuwe MacBook Pro. Omdat ik het toestel op relatief korte termijn nodig heb zal ik dus niet meer kunnen genieten van de Late 2011 refresh (als die er al zou komen, waarschijnlijk wel, maar goed.)

Ik weet al wat ik wil en dergelijke (13" i5, met 256GB SSD + 8 GB RAM) maar nu ik nog wat diepere research aan het doen ben blijkt dat die HD3000 van de Sandy Bridge CPU geen OpenCL ondersteuning biedt? Nu is dat nog niet erg, maar over een aantal jaar lijkt me dat toch wat minder te zijn als OpenCL beter benut wordt :> .

Ik heb ergens gelezen dat Intel in januari wel bezig was met Alpha drivers die OpenCL mogellijk maken. Trouwens, ik heb nog een link naar een script gevonden waarin je in Xcode kunt duidelijk maken of je GPU nu OpenCL ondersteunt of niet. Maar ik ga dat hier (nog) niet plaatsen. (Ik twijfel over conformiteit met beleid dus ik zal eerst de crew contacteren.)

Weet iemand hier nog iets meer over :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Prulleman schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:11:
[...]

Is je kabel nog wel OK? Probeer anders eerst eens een korte, nieuwe kabel rechtstreeks op je switch/router/modem. GB LAN heeft wel goede kabels nodig
Yep kabels geprobeerd, liggen er altijd genoeg bij mij ;) pc 1: gigabit, via mac: no go.
Zie in de settings dat ipv gigabit hij op een of andere rare setting springt die ie normaal nooit kiest of ziet. Echt heel bizar, dacht dat ik met mijn jarenlange windowsbakken ervaring toch alles wel gezien had :+

Het is natuurlijk geen onoverkomelijk iets, want op 100mbit werkt het prima, maar wel bizar: goed werkend..vaag doen ("laat ik eens rebooten dan") tot het helemaal niet meer werken. Doet mij toch een hardwarematig defect vermoeden :/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik was vanochtend even op apple.com (usa) en zag bij de specs van de MBP dat hij geleverd word met Lion en Software DVD's? Dus toch bijgeleverde Lion DVD's? Ik had eerder een USB verwacht.

Toen op Apple.com/nl gekeken en daar staat gewoon nog Snow Leopard met software DVD's.

Waarom zou er verschil zitten tussen een USA en NL MBP? Ze komen toch allebei uit dezelfde fabriek?

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6020/5973355993_f6394a226c_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Scirocco op 25-07-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
iWork staat op de DVD's, niet Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Pino112 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:02:
Lol, my mistake :9

Toch raar dat USA wel Lion preinstalled krijgt, maar wij niet. Hoe zit dat?
Iemand al een nieuwe MBP binnen? sinds de 20ste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 18:40
Ja ik, sinds de 22ste. Maar dat komt gewoon omdat er hier nog veel meer op voorraad zijn.. Die maken ze eerst op en dan schaffen ze pas de nieuwe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:45
is er een mogelijkheid om op mijn mbp twee beeldschermen aan te sluiten?

Ik heb nu namelijk een computer met twee beeldschermen er aan en dat vind ik wel fijn werken en ik zit er aan te denken om mijn computer te vervangen maar dat moet mijn mbp wel twee beeldschermen aan moeten kunnen sturen.

MVG Jeroen

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Pino112 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:02:
iLife, iWork zit niet bij een nieuwe Mac.
Trouwens, bij de nieuwe Airs worden zelfs geen USB sticks meer meegegeven met Lion op.
The first generation of MacBook Airs offered an external optical drive but recommended use of then-new Disc Sharing feature for network-based installations of software from DVD. Last year, Apple began providing recovery software on a solid state flash RAM dongle (see below).

This year, even that is gone, thanks to the standard new recovery partition created by Mac OS X Lion, which reserves a small portion of the internal drive for recovery uses.
http://www.appleinsider.c...t_macbook_air.html&page=3

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
bibi2205 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:17:
[...]

iLife, iWork zit niet bij een nieuwe Mac.
Ach, die bedoelde ik :+.
Maar het was bij mij ook al geinstalleerd, dus die DVD heb ik niet eens nodig gehad..
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.