Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.881 views

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-10 09:28
Is het 'slecht' om een voeding van 700w te gebruiken in een pc waar 8HD's, 1DVD inzit en een E350M1 van asrock.

In principe is het de bedoeling dat deze pc amper iets verbruikt, maar ik weet niet goed welke voeding ik hiervoor moet gebruiken.

je hebt bv be Quiet 300w voeding, lijkt me ideaal voor zuing te werken, maar hoe krijg je daar alles op?

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 16:23
Zou iemand nog even hier naar willen kijken:
Siempie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:38:
Ik had net al een post geplaatst in de BBG voor Gamesystemen, maar die hoorde daar niet thuis.

Dit wordt ongeveer mijn set up:
Intel 2500k @ minimaal 4.5 GHz i.c.m. CPU koeler met wss 2 fans
4 of 5 casefans
2 x CCFL (2 inverters, 3 of 4 cathodes)
8GB (met mogelijkheid naar 16GB te upgraden)
1 HDD (wss later 2 of 3, maar kan ook zijn dat alles de NAS in verdwijnt)
Later nog 1 SSD
HD6950 of gelijkwaardig (hij gaat misschien overclockt worden, maar hoogstwaarschijnlijk niet verder dan MSI Afterburner of een ander programma met easy OC-knopjes hem kan krijgen)

Hoeveel watt zal dat gaan trekken? De Antec PS Calculator zegt zo'n 450 watt, maar dat klinkt zo weinig.

En wat gebeurt er als er nog zo'n GPU bij komt? Dan wordt het zo'n 600 watt?

't Wordt trouwens geen Sweex voeding of zo, wat er nog in komt weet ik niet. Het liefste ga ik tweedehands, dat is in principe geen probleem, toch?
Heerlijk slim forum is dit toch, hij heeft 't door als ik mezelf ga quoten :D

Verder vraag ik me af of een pc voeding slim genoeg is om geen 600w te trekken als alles underclockt staat en hij het met 300w makkelijk zou moeten kunnen. Is dat zo of blijft-ie altijd z'n max. trekken?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Verwijderd

Ik heb een nieuwe voeding nodig om deze specs(zie onder) van stroom te voorzien. Welke raden jullie aan?

Cooler Master CM Storm Enforcer
Intel Core i7 2600K Boxed
Gigabyte GA-P67A-UD4-B3
OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 50GB
Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9
Sapphire HD5870 1GB GDDR5
CD/DVD Brander

En 3 Harde schijven van totaal 1,2T

Bedankt voor de hulp! :)

Verwijderd

Beste Tweakers,

Mijn videokaart is recentelijk overleden en nu wil ik voor mijn P5B moederbord een nieuwe videokaart halen (6870 radeon). Nu werd mij in het videokaart BBG topic een andere voeding aangeraden dan degene die op dit moment in het systeem (wegens onbetrouwbaar en slecht) zit namelijk deze: ATX Techsolo Tp-730.

Het volledige systeem is:
Core2Duo 6400
Asus P5B moederbord
4 gb Kingston 800mhz ddr2 geheugen.
Radeon HD 6870 (2 6 pins connectors)

Nu wil ik graag een voeding die betrouwbaar is en eventueel als ik mijn systeem ga upgraden ook nog gebruikt kan worden. (Dus wat meer capaciteit dan noodzakelijk)

Nu ben ik niet zo thuis in de wereld van voedingen dus hoor ik graag jullie advies :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:59:
Edit: Ja terugsturen kost inderdaad geld, maar als die XFX beduidend beter is, is dat misschien toch de beste optie?
De kwaliteit en prestaties van de XFX zijn gewoon wat beter, de voeding is wat minder overdreven en aardig goedkoper. Maar aagezien je de verzendkosten van de OCZ niet gaat terug krijgen en je ook weer verzendkosten moet betalen om de voeding naar de webshop te verzenden. Zou ik hem gewoon houden.
of is die bijvoorbeeld snel kapot? Ik stuur 'm liever terug binnen de bedenktijd, dan dat ik hem snel moet vervangen en een nieuwe voeding moet kopen.
Nee zo slecht is die nu ook weer niet.
BitchCrew schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:55:
Is het 'slecht' om een voeding van 700w te gebruiken in een pc waar 8HD's, 1DVD inzit en een E350M1 van asrock.
Een 700W voeding zegt niks.
je hebt bv be Quiet 300w voeding, lijkt me ideaal voor zuing te werken, maar hoe krijg je daar alles op?
Verloopjes, maar ga je ook gebruik maken van een RAID kaart welke staggered spinup ondersteund?
Siempie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:38:

Hoeveel watt zal dat gaan trekken? De Antec PS Calculator zegt zo'n 450 watt, maar dat klinkt zo weinig.
450W op de 12V dan ja. Een enkele 450W voeding kan al zijn vermogen leveren op de 12V, je zal veel meer 500/550W voedingen vinden die dit kunnen leveren. En als je een slechte 750W voeding hebt kan die misschien niet eens 450W op de 12V leveren.
En wat gebeurt er als er nog zo'n GPU bij komt? Dan wordt het zo'n 600 watt?
650W op de 12V.
't Wordt trouwens geen Sweex voeding of zo, wat er nog in komt weet ik niet. Het liefste ga ik tweedehands, dat is in principe geen probleem, toch?
Als het maar een goede voeding is, dan maakt tweedehands niet veel uit.
V&A aangeboden: Corsair HX520W bijvoorbeeld.
Al is een goede nieuwe niet heel veel duurder is alleen niet modulair.
pricewatch: XFX Pro 550W

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

@-The_Mask-. Nogmaals bedankt voor je uitleg.
Ik houd 't bij de OCZ!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:41:
Ik heb een nieuwe voeding nodig om deze specs(zie onder) van stroom te voorzien. Welke raden jullie aan?
Ga je overklokken? Moet die ook nog upgrades aankunnen?
Heb je voor de rest nog eisen zoals modulair, hoog rendement of heel stil/passief?
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:26:
Nu wil ik graag een voeding die betrouwbaar is en eventueel als ik mijn systeem ga upgraden ook nog gebruikt kan worden. (Dus wat meer capaciteit dan noodzakelijk)
Aan welke upgrades moet ik denken? Ooit een tweede videokaart? Of een kaart zoals de HD6990/GTX590 of juist een videokaart over twee jaar die een stuk sneller is maar niet meer verbruikt? En nog eisen aan de voeding? (zie hierboven)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:58:
[...]

Ga je overklokken? Moet die ook nog upgrades aankunnen?
Heb je voor de rest nog eisen zoals modulair, hoog rendement of heel stil
Ik ga niet overklokken. Ik neem misschien later nog eens Crossfire erbij maar meer niet. Modulair zou wel fijn zijn omdat ik kabelmanagement gebruik. Een still voeding zou fijn zijn maar dat maakt het toch veel duurder?

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:22:
[...]

Ik ga niet overklokken. Ik neem misschien later nog eens Crossfire erbij maar meer niet. Modulair zou wel fijn zijn omdat ik kabelmanagement gebruik. Een still voeding zou fijn zijn maar dat maakt het toch veel duurder?
Nou ja is maar net wat je onder stil verstaat. Tegenwoordig is elke voeding wel uitgerust met een temp gestuurde fan. In idle, als de PC niks doet, hoor je ze meestal niet/amper (behalve als je er minder dan 10cm vanaf gaat zitten) Onder load hoor je vaak, bij jouw denk ik ook eerder de videokaart(en) of de CPU koeler.

Daarom lijkt mij de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) wel een prima voeding voor jouw, genoeg voor twee HD5870's en modulair.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

En mocht je, naast stil en modulair, waarde hechten aan de kleur wit en een 80 Plus Gold labeltje, dan de NZXT Hale90 650W. Deze is echter wel een stukje duurder.

//Edit: nu zelfs erg duur, niet echt een goede optie dan :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 09:52 ]

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een voeding ter vervanging van mijn pricewatch: Cooler Master Real Power M520.

Ik zoek iets in hetzelfde genre. De voeding moet een i7 920 kunnen trekken (misschien doe ik nog een overclock naar 3.5Ghz) en een pricewatch: Club3D HD4870 512MB GDDR5 PCI-E die later eventueel vervangen wordt door een pricewatch: Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 of iets gelijkaardig.

Nu had ik zelf al de pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W gezien, maar in de reacties staat te lezen dat de kabels wat aan de korte kant zijn. De voeding zit vanonder in de behuizing, dus lange kabels zijn denk ik wel een must. De case is een pricewatch: Cooler Master HAF 922

Verwijderd

[b]-The_Mask- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:33Daarom lijkt mij de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) wel een prima voeding voor jouw, genoeg voor twee HD5870's en modulair.
Is die krachtig genoeg? Ik ben voorzichtig om nog een miskoop te voorkomen :P Vrienden van me zeggen dat die specs wel aardig wat vermogen nodig heeft om op te starten rond de 700W, is dat zo?

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:07:
[...]

Is die krachtig genoeg? Ik ben voorzichtig om nog een miskoop te voorkomen :P Vrienden van me zeggen dat die specs wel aardig wat vermogen nodig heeft om op te starten rond de 700W, is dat zo?
Nee dat klopt sowieso niet, de PC neemt tijdens het opstarten niet het meest. Verbruik van de videokaart is max 180W (ga je waarschijnlijk nooit halen) twee dus 360W, CPU 95W en rest hooguit 50W. Kom je dus op zo'n 500W max uit en ik denk niet dat je dit ooit zal halen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:21:
Nu had ik zelf al de pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W gezien, maar in de reacties staat te lezen dat de kabels wat aan de korte kant zijn. De voeding zit vanonder in de behuizing, dus lange kabels zijn denk ik wel een must. De case is een pricewatch: Cooler Master HAF 922
Het is sowieso niet echt een goede voeding. Maar welke eisen heb je naast lange kabels aan de voeding? Modulair? Heel stil? Hoog rendement?

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:58:

Aan welke upgrades moet ik denken? Ooit een tweede videokaart? Of een kaart zoals de HD6990/GTX590 of juist een videokaart over twee jaar die een stuk sneller is maar niet meer verbruikt? En nog eisen aan de voeding? (zie hierboven)
Een krachtige processor/moederbord met een krachtige videokaart over een jaar of twee. Geen specifieke eisen aan de voeding behalve dat die in mijn kast moet passen en genoeg aansluitingen heeft, geloof dat je dan een atx formaat moet hebben. :)

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:01:
[...]

Nee dat klopt sowieso niet, de PC neemt tijdens het opstarten niet het meest. Verbruik van de videokaart is max 180W (ga je waarschijnlijk nooit halen) twee dus 360W, CPU 95W en rest hooguit 50W. Kom je dus op zo'n 500W max uit en ik denk niet dat je dit ooit zal halen. ;)
Ah ok dat is duidelijk. Dat wordt hem dan! Bedankt voor de hulp iig.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:45:
[...]

Een krachtige processor/moederbord met een krachtige videokaart over een jaar of twee. Geen specifieke eisen aan de voeding behalve dat die in mijn kast moet passen en genoeg aansluitingen heeft, geloof dat je dan een atx formaat moet hebben. :)
XFX Pro van 450W of 550W dan. De 450W kan overigens al de snelste CPU (125W) + een HD6970/GTX570 (250W) en enkele HD's aan zonder enig probleem als je niet gaat overklokken. Ga je wel overklokken en denk je aan een kaart als de HD6970/GTX570 ga dan voor de 550W.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

ok dan ga ik voor de 450W! Bedankt voor de snelle reacties en de hulp :)

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:03:
[...]

Het is sowieso niet echt een goede voeding. Maar welke eisen heb je naast lange kabels aan de voeding? Modulair? Heel stil? Hoog rendement?
In de pricewatch stond nochtans enkel goede commentaar. Zowel mijn huidige voeding als de OCZ.
Mijn voeding moet niet echt heel stil zijn, ik heb nogal lawaaierige fans in mijn case dus een stille voeding hoeft niet echt voor mij. Wat is precies het voordeel van een modulaire voeding? De Cooler Master die ik heb is modulair en het voornaamste verschil is dat je enkel de kabels moet aansluiten die je nodig hebt? In feite maakt dit dan niet veel uit, aangezien ik de kabels toch langs achter probeer weg te werken zodat niemand ze ziet en er een mooie airflow komt. En wat bedoel je precies met een hoog rendement? (ik ben nogal een noob wat voedingen betreft)

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ok, ik heb een huge probleem.
Ik had onder andere hier gevraagd of ik met een Antec Earthwatts 650watt dus een XFX 6950 2GB in crossfire kon draaien. Er werd mij verteld dat dat wel mogelijk was, alleen nu zie ik dus dat de Antec Earthwatts 650W maar 2x 6pins PCI-E connector heeft.

En één enkele 6950 heeft er dus al twee nodig, dus dan gaat dat niet werken natuurlijk. Ofwel? Of kun je dat met van die molex connectoren veilig en betrouwbaar doen?

Maargoed, als dat niet kan....
Welke voeding moet ik dan in godsnaam kopen? Hij moet 650 of 700 watt leveren, en hij moet dus 4x 6pins PCI-E leveren!

Edit://
Ik heb mijn budget verbruikt om dit te kopen:
Intel i5 2500k
ASRock P67 Extreme4
2x XFX 6950 2GB
CM 690 V2 Advanced
Scherm
3x 1TB HDD.
Dat was bij elkaar krap 1300 euro.. en dat was al honderd euro meer dan mijn budget!

Nu moet daar dus ook nog eens een serieuze voeding bij, ik baal enorm, dus zou je een voeding aan kunnen raden die bovenstaande allemaal kan trekken en niet al te duur is? Denk aan een euro of 60/70/80?

[ Voor 26% gewijzigd door DutchManticore op 26-06-2011 14:11 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• DutchManticore
Jawel, maar iedereen raadt me af om met die molex dingen te gaan werken.
Daarom vraag ik nu ook "Kan dat veilig en betrouwbaar?"

Op verschillende websites zoals TomsHardware enzo staat ook dat ze afraden "to play around with molex connectors. You'd better get a decent PSU for this setup."

Edit://
Hele budget naar de jus, dat wordt voorlopig geen cognac -O- ;w

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 26-06-2011 14:14 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• -The_Mask-
  • Niet online
DutchManticore schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:13:
[...]
Jawel, maar iedereen raadt me af om met die molex dingen te gaan werken.
Daarom vraag ik nu ook "Kan dat veilig en betrouwbaar?"
Tuurlijk anders zei ik het niet. ;)
Op verschillende websites zoals TomsHardware enzo staat ook dat ze afraden "to play around with molex connectors. You'd better get a decent PSU for this setup."
Tomshardware, dan noem je ook een site. Als we alles van hun serieus gaan nemen dan komt het niet goed. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• DutchManticore
-The_Mask- schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:16:
[...]
Tuurlijk anders zei ik het niet. ;)

[...]

Tomshardware, dan noem je ook een site. Als we alles van hun serieus gaan nemen dan komt het niet goed. :p
Quote van iemand hier op het forum:
"Vaak zit je molex/sata kabels op een andere rail, en kunnen soms niet genoeg watt leveren, maar het kan geen kwaad het te proberen"

Zou je kunnen uitleggen of dit klopt of niet The_Mask? Weet je echt zeker dat ik niet met dit soort ongein te maken krijg en dat het echt gaat werken :P?

Het is niet dat ik je niet vertrouw, maar als het niet werkt met de voeding die ik nu heb dan heb ik een probleem. Dan heb ik een duur sierobject aangeschaft ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DutchManticore op 26-06-2011 17:38 ]

Verwijderd

Vergeet mij ook niet O+ :X
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:58:
[...]

In de pricewatch stond nochtans enkel goede commentaar. Zowel mijn huidige voeding als de OCZ.
Mijn voeding moet niet echt heel stil zijn, ik heb nogal lawaaierige fans in mijn case dus een stille voeding hoeft niet echt voor mij. Wat is precies het voordeel van een modulaire voeding? De Cooler Master die ik heb is modulair en het voornaamste verschil is dat je enkel de kabels moet aansluiten die je nodig hebt? In feite maakt dit dan niet veel uit, aangezien ik de kabels toch langs achter probeer weg te werken zodat niemand ze ziet en er een mooie airflow komt. En wat bedoel je precies met een hoog rendement? (ik ben nogal een noob wat voedingen betreft)

Verwijderd

DutchManticore schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:37:
[...]

Zou je kunnen uitleggen of dit klopt of niet The_Mask? Weet je echt zeker dat ik niet met dit soort ongein te maken krijg en dat het echt gaat werken :P?
Dude, hij zegt toch dat het werkt... Waarom zouden er anders ook dat soort verloopkabeltjes bestaan? ;)
offtopic:
Kicken binnen 24 uur is niet gewenst, let daar even op.
Voordeel van modulair is precies wat je zegt.
Hoog rendement betekend efficiënt, dus er wordt zo veel mogelijk stroom omgezet naar andere stroom, in plaats van naar warmte. Dat kun je terug zien in de certificering, 80 Plus Bronze/Silver/Gold/Platinum.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 18:58 ]

• DutchManticore
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:51:
[...]

Dude, hij zegt toch dat het werkt... Waarom zouden er anders ook dat soort verloopkabeltjes bestaan? ;)
Ja er zijn ook mensen die zeggen dat het niet gaat. En die onderbouwen het iets meer dan alleen maar "Het kan niet.".

Namelijk
De hd 6950 neemt maximaal ongeveer 300w op. Het totale wattage op de 12v rails is 540w (45A). De twee 6pins PCIe connectors leveren maximaal 300w (op de 12v3 rails), en de molex op de andere rails (12v2) kunnen in theorie 264w leveren, maar aangezien daar ook de mobo power connector op zit en alle andere SATA kabels, zal dit te weinig zijn als je allebei de kaarten zwaar belast.
Oplossing: koop een nieuwe voeding. Die Antec kan dit niet aan
.

Ik zou graag van The-Mask horen waarom hij denkt dat het wel kan :)
Dat is toch niet erg?

Verwijderd

Als ik -The_Mask- z'n kennis op het gebied van voedingen een beetje in kan schatten, dan weet hij wel waar hij het over heeft :)
Zo'n advies zal hij niet zo even uit z'n duim zuigen.
Vragen staat natuurlijk vrij, daar zul je mij nooit over horen, daar kun je ook alleen maar van leren.

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik hoop dat ik mijn vraag hier op de goeie plek plaats. Ik heb voor mijn hackintosh / G5 casemod een nieuwe voeding nodig. Ik heb 2 opties, ik kan de voeding bovenin plaatsen waar eigenlijk de hardeschijven zitten. Of onderin de kast waar nu ook de originele voeding zit.

HDD ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/ocdeXowu5tkRMsWq.medium
originele voeding:
Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2131/I/111/85/scaledcp_7247.jpg

Het liefst doe ik hem onderin, maar ik ben nog nergens een platte voeding tegengekomen. Welke opties heb ik hier voor?
Ik heb tot nu toe nog nooit een voeding opgemaakt, maar in hoeverre is de inhoud ervan opnieuw te rangschikken? Zijn de componenten erin bijvoorbeeld groot (hoog) of bestaat het vooral uit kleinere onderdelen die ik misschien over de lengte kan verspreiden.
Ik zag ook ergens een voeding staan voor een Proliant server, ik heb hier echter nog niet echt verder naar gekeken. Maar deze zag er lang en plat uit. Zijn deze toevallig ook te gebruiken voor gewone mATX s775 bordjes? En wat kosten deze (mag elk merk zijn, zolang het maar werkt)

De voeding bovenin plaatsen is een tweede optie. Alleen is de ruimte die daar beschikbaar is kleiner dan een standaard psu nodig heeft. (exacte maat weet ik nu niet omdat ik de kast niet hier heb) Welke voedingen zijn krachtig genoeg en ook goed betaalbaar om daarvoor te gebruiken (mag ook gebruikt zijn)

Het liefst heb ik een oplossing voor in de bodem.

Dit zijn overigens mijn systeem specs:
- Asus P5E-VM HDMI
- Q6600
- 8800GT
- 1x IDE hdd
- 1x IDE dvd-brander
- 2 of 3x sata hdd

• -The_Mask-
  • Niet online
DutchManticore schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Ja er zijn ook mensen die zeggen dat het niet gaat. En die onderbouwen het iets meer dan alleen maar "Het kan niet.".
Maar zijn onderbouwing klopt van geen kant.
De hd 6950 neemt maximaal ongeveer 300w op.
Een HD6950 neemt geen 300W max, maar 200W max maar tijdens games hooguit zo'n 160W.
De twee 6pins PCIe connectors leveren maximaal 300w (op de 12v3 rails), en de molex op de andere rails (12v2) kunnen in theorie 264w leveren
Antec heeft de OCP's nooit zo strak afgesteld dus dit klopt ook niet.
maar aangezien daar ook de mobo power connector op zit en alle andere SATA kabels, zal dit te weinig zijn als je allebei de kaarten zwaar belast.
Niet dus.
Oplossing: koop een nieuwe voeding. Die Antec kan dit niet aan
De voeding kan het gewoon aan dus.
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:58:
[...]
Ja maar dat is van, hij doet het dus hij is goed. Dat zegt natuurlijk niks. :p

Maar met de pricewatch: XFX Pro 550W heb je iig meer dan genoeg ruimte voor een CPU overklok en high-end videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:06:

[...]

Maar met de pricewatch: XFX Pro 550W heb je iig meer dan genoeg ruimte voor een CPU overklok en high-end videokaart.
Ok, bedankt voor de goede raad!

offtopic:
Iets zegt mij dat jij stiekem gesponsord wordt door XFX, of het moeten écht goede voedingen zijn :p

• -The_Mask-
  • Niet online
Elke XFX voeding met uitzondering van de pricewatch: XFX XXX Edition 650W Green is gewoon met afstand de beste in zijn prijscategorie, dan kan ik wel een ander merk gaan nemen maar dan is het een waardeloos advies. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:02:
Het liefst doe ik hem onderin, maar ik ben nog nergens een platte voeding tegengekomen. Welke opties heb ik hier voor?
FlexATX moet denk ik wel kunnen.
Ik heb tot nu toe nog nooit een voeding opgemaakt, maar in hoeverre is de inhoud ervan opnieuw te rangschikken? Zijn de componenten erin bijvoorbeeld groot (hoog) of bestaat het vooral uit kleinere onderdelen die ik misschien over de lengte kan verspreiden.
Voedingen met dubbellaags PCB vind je bijna niet meer.
Moderne voedingen met 120/140MM fan zijn ook redelijk plat zonder deze fan maar goede koeling is dan nogal een probleem.
Het liefst heb ik een oplossing voor in de bodem.

Dit zijn overigens mijn systeem specs:
- Asus P5E-VM HDMI
- Q6600
- 8800GT
- 1x IDE hdd
- 1x IDE dvd-brander
- 2 of 3x sata hdd
pricewatch: Seasonic SS-250SU moet net kunnen zolang je niet gaan overklokken. Daarnaast is het een prima voeding dus rare dingen zullen er niet gebeuren. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben van plan mijn gtx460 te vervangen door een gtx570. Mijn voeding is een enermax liberty 400w. Volgens de calculators heb ik zo'n 440 watt nodig in het uiterste geval. Het is een beetje een grensgeval dus, kan ik van zo'n A-kwaliteit voeding als de enermax verwachten dat hij iets meer aankan dan erop vermeld staat ?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/enermax400/img/002.jpg
Als het die is, dan niet wel lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 00:31 ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 10:23

The_Worst

Unox

Ik wil met mijn huidige PC grotendeels intact laten en alleen een nieuwe processor, moederbord en bijbehorend geheugen aanschaffen. Volgens mijn grove schatting zal het moeten werken met de huidige voeding maar ik zou graag toch wat advies hebben:

Intel i7 2600k (95W)
Asus P8H61 (60? W)
8800GT (110W)
2x 4GB RAM (10W)
2x HDD (10W)
1x geluidskaart (5W)
1x netwerkkaart (5W)

Kom ik uit op nog geen 300W en dit zou een Xilence 480W toch moeten kunnen trekken? 17A totaal voor 2 12v-lijnen (gecombineerd hebben ze een vermogen van 31A, 16A/15A)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• DutchManticore
-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:06:
[...]

Maar zijn onderbouwing klopt van geen kant.

[...]

Een HD6950 neemt geen 300W max, maar 200W max maar tijdens games hooguit zo'n 160W.

[...]
Antec heeft de OCP's nooit zo strak afgesteld dus dit klopt ook niet.

[...]
Niet dus.
[...]
De voeding kan het gewoon aan dus.

[...]

Nouja bedankt. Ik ga het in ieder geval gewoon proberen.
Ik heb alles besteld, zonder nieuwe voeding en ik ga het met een Antec Earthwatts 650W proberen...en ik heb ook nog een Corsair TX650W liggen. Dat schijnt ook een goede voeding te zijn?

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:19:
Als het die is, dan niet lijkt me.
Jups ik heb een ELT400AWT gek genoeg is die van mij zwart en staat er geen peak power op alleen een total power van 400 Watt. Jammer dat ik het net niet ga redden, wat kan er eingelijk gebeuren met je voeding als er een procent of 10 teveel gevraagd wordt ?

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11 10:57
Ik heb een Seasonic M12II 520W voeding. Tijdens het spelen van Crysis 2 (alleen Crysis 2 - geen andere games), krijg ik behoorlijk vaak artifects zonder enige waarschuwing gevolgd door een BSOD. (meestal een Display Driver Timeout error - 0x116, maar soms ook een andere, bijv 0xd1) -> zie: Crysis 2 BSOD, Display Driver Timeout

Ik begin me nu af te vragen of deze errors aan de PSU liggen. De videokaart is een EVGA 9800 GT 512mb, cpu is een i7 2600.

Het vermogen van de 2 12V kabels is 480W, dat is dus 40A. (Klopt dit wel?).

Kan iemand mij bevestigen of de PSU het probleem hier is, of dat ik deze kan uitsluiten?

Verwijderd

X_lawl_X schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:37:
Ik heb een Seasonic M12II 520W voeding. Tijdens het spelen van Crysis 2 (alleen Crysis 2 - geen andere games), krijg ik behoorlijk vaak artifects zonder enige waarschuwing gevolgd door een BSOD. (meestal een Display Driver Timeout error - 0x116, maar soms ook een andere, bijv 0xd1) -> zie: Crysis 2 BSOD, Display Driver Timeout

Ik begin me nu af te vragen of deze errors aan de PSU liggen. De videokaart is een EVGA 9800 GT 512mb, cpu is een i7 2600.

Kan iemand mij bevestigen of de PSU het probleem hier is, of dat ik deze kan uitsluiten?
Ik krijg ook heel vaak bluescreens. Ik dacht dat het aan mijn voeding lag, maar ik ben nu momenteel mijn RAM nog eens opnieuw aan het testen en de kans is groot dat de fouten daardoor ontstaan ...

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:35
HaseMike schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:16:
[...]

Jups ik heb een ELT400AWT gek genoeg is die van mij zwart en staat er geen peak power op alleen een total power van 400 Watt. Jammer dat ik het net niet ga redden, wat kan er eingelijk gebeuren met je voeding als er een procent of 10 teveel gevraagd wordt ?
Ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel moet lukken zo lang je niet overclockt, maar als je het echt zeker wilt weten moet je even wachten op een antwoord van The_Mask ;)

Je moet nooit blind af gaan op die calculators, vaak overdrijven die nogal :)
In het ergste geval kan je niet furmark+prime95+HDD's tegelijk gebruiken maar wanneer heb je dat nou nodig?

Overigens kan je het ook altijd gewoon proberen, met een goede voeding kan dat geen kwaad die schakelt zichzelf gewoon uit wanneer er echt teveel gevraagd wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Redblader op 28-06-2011 12:44 ]

• Ample Energy
Hey,

Nog bedankt voor het helpen laatst. Voordat ik echt een PSU ga kopen, heb ik nog 1 vraag: Hoe slim zijn PSU's?
Als een GPU alleen bureaublad weergeeft en de CPU i.p.v. OC naar 4.5GHz rustig idlet op 1.6 GHz en de fans draaien amper (of staan uit) en de schijven staan in stand by, trekt een 550W voeding dan nog steeds 550W uit de muur, of maar 100 of zo?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Redblader
Siempie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:50:
Hey,

Nog bedankt voor het helpen laatst. Voordat ik echt een PSU ga kopen, heb ik nog 1 vraag: Hoe slim zijn PSU's?
Als een GPU alleen bureaublad weergeeft en de CPU i.p.v. OC naar 4.5GHz rustig idlet op 1.6 GHz en de fans draaien amper (of staan uit) en de schijven staan in stand by, trekt een 550W voeding dan nog steeds 550W uit de muur, of maar 100 of zo?
Je verbruikt alleen wat je echt nodig hebt, een 550w voeding heeft misschien wel de capaciteit om zoveel te leveren maar kan ook gewoon minder leveren wanneer er minder gevraagd wordt. :)

• Ample Energy
Hmm, dat is zeer goed nieuws. Dus ik kan er net zo goed een 800W in gooien zonder dat m'n energieverbruik stijgt?
Dan doe ik er wel zoiets in en kan ik eventueel over een jaartje SLI of Crossfire en kan ik hem evengoed nog gebruiken als semi-server. In combinatie met wat slimme software (zal er vast wel zijn) kan ik zonder bang te zijn voor een hoge energierekening af en toe gamen. Bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Ample Energy op 28-06-2011 13:33 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 14:58

westergas

rikkie_pc

Dames en heren van orde der tweakers,

Ik heb op dit moment één 6870 in mijn setup en wil er graag nog één aan toevoegen. Mijn huidige setup staat in mijn sig met als enige aanpassing mijn HDD's. Ik heb nu 2x1TB samsung spinpoint ipv de 2x350GB. Volgens diverse tooltjes op internet heb ik zo'n 750 á 800 watt voeding nodig. Is dat niet een beetje overkill? Iemand ervaring met een soortgelijke setup? Op dit moment is er niets oc'd en ik vermoed ook niet dat dit op korte termijn gaat gebeuren.

Hartelijk dank voor uw input! :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Redblader
westergas schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:22:
Dames en heren van orde der tweakers,

Ik heb op dit moment één 6870 in mijn setup en wil er graag nog één aan toevoegen. Mijn huidige setup staat in mijn sig met als enige aanpassing mijn HDD's. Ik heb nu 2x1TB samsung spinpoint ipv de 2x350GB. Volgens diverse tooltjes op internet heb ik zo'n 750 á 800 watt voeding nodig. Is dat niet een beetje overkill? Iemand ervaring met een soortgelijke setup? Op dit moment is er niets oc'd en ik vermoed ook niet dat dit op korte termijn gaat gebeuren.

Hartelijk dank voor uw input! :*)
Moet waarschijnlijk gewoon kunnen hoewel je wel wat verloopjes zal moeten gebruiken aangezien je niet genoeg kabels hebt.
Je voeding kan maximaal ~500 watt leveren over de 12v lijnen en 2x 6870 verbruikt maximaal ~300 watt, dan heb je nog ~200 watt over voor de rest van het systeem en zonder overclocks moet dit dus wel gaan :)

• HaseMike
  • Niet online
@redbladder : Thx ! Ik ga het dan maar gewoon proberen en inderdaad zonder Furmark :)

• westergas

westergas

rikkie_pc

Edit sorry laat maar!

[ Voor 96% gewijzigd door westergas op 28-06-2011 20:33 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Redblader schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:34:
[...]

Moet waarschijnlijk gewoon kunnen hoewel je wel wat verloopjes zal moeten gebruiken aangezien je niet genoeg kabels hebt.
Je voeding kan maximaal ~500 watt leveren over de 12v lijnen en 2x 6870 verbruikt maximaal ~300 watt, dan heb je nog ~200 watt over voor de rest van het systeem en zonder overclocks moet dit dus wel gaan :)
Thanx voor je hulp! Ik heb ook eens gegoogled en ik kom van alles tegen, best tegenstrijdige berichten.

Op amd.com adviseren ze een voeding van 600 watt voor crossfire. Op guru3d.com word melding gemaakt een verbruik van 421 watt voor de 2 GPU's en hier word nog eens uitgelegd dat je voor één enkele 6870 een voeding van 500 watt nodig hebt.

Dit is allemaal best opmerkelijk aangezien de 6870 een TDP heeft van 151 watt heeft wat ook bevestigd wordt.

Zit nog ernstig te twijfelen of ik het gewoon zal proberen met mijn huidige voeding of dat ik mezelf de (eventuele) verzendkosten zal besparen en meteen een nieuwe voeding mee zal bestellen. Nou zijn het dure tijden de deze gewone arbeider heeft de pegels niet op zijn rug groeien. Iemand nog interessante input?

• -The_Mask-
  • Niet online
HaseMike schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:11:
Ik ben van plan mijn gtx460 te vervangen door een gtx570. Mijn voeding is een enermax liberty 400w. Volgens de calculators heb ik zo'n 440 watt nodig in het uiterste geval. Het is een beetje een grensgeval dus, kan ik van zo'n A-kwaliteit voeding als de enermax verwachten dat hij iets meer aankan dan erop vermeld staat ?
Waar bestaat de rest van de PC uit? Overkloks?
Zonder dat te weten is het natuurlijk sowieso een beetje moeilijk om een antwoord te geven. ;)

Waarom roept eigenlijk iedereen iets? :/
HaseMike schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:16:
[...]
Jups ik heb een ELT400AWT gek genoeg is die van mij zwart en staat er geen peak power op alleen een total power van 400 Watt.
Heb je geen Enermax Liberty ECO of ECO II dan?

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:56:
Ik wil met mijn huidige PC grotendeels intact laten en alleen een nieuwe processor, moederbord en bijbehorend geheugen aanschaffen.
Is de 2600k niet zuiniger dan de huidige CPU dan?
DutchManticore schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:00:
[...]

Nouja bedankt. Ik ga het in ieder geval gewoon proberen.
Ik heb alles besteld, zonder nieuwe voeding en ik ga het met een Antec Earthwatts 650W proberen...en ik heb ook nog een Corsair TX650W liggen. Dat schijnt ook een goede voeding te zijn?
Is het ook, maar ook weer niet genoeg aansluitingen en ook hiervoor heb je dus verloopjes nodig. ;)
X_lawl_X schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:37:

De kans dat een voeding dit doet is sowieso goed als nul.
De kans dat een Seasonic dit doet is nog kleiner.
De kans dat een Seasonic voeding dit doet welke ook meer dan genoeg kan leveren is nog kleiner. ;)

Daarnaast als je het maar hebt met 1 game is het sowieso raar om het bij de voeding te zoeken en niet bij de driver of de game.

AMD Nieuwsdiscussie

• HaseMike
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:08:
Waar bestaat de rest van de PC uit? Overkloks?
Zonder dat te weten is het natuurlijk sowieso een beetje moeilijk om een antwoord te geven. ;)
De pc : Moederbord is een gigabyte ga-p55-usb3 met een intel i5-750, geen overclock. Verder 1 SSD en 5 Harddisks (flexraid array voor media), 1 dvd brander en een gtx 460, daarbij 4x2gb ddr3 streepjes. Geen overclock.
Heb je geen Enermax Liberty ECO of ECO II dan?
Ik heb even de doos erbij gepakt en daar staat wel hetzelfde label op als Icec_old gepost had. Ik had op de voeding zelf gekeken, die is zwart maar daar staat ook ELT400AWT op zou moeten kloppen dus.

De bedoeling is een gtx570 kopen, 4 van de 5 drives gaan op den duur in een aparte server pc. Op termijn wordt het moederbord + cpu vervangen door een z68 + i5-2500k.

THX !

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Hopelijk krijg ik hier iets meer feedback want ik zit met onderstaande issue.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,80€ 87,80
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 4,40€ 4,40
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1Intel 320 120GB€ 169,95€ 169,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 50,55€ 50,55
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 253,90€ 253,90
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 136,95€ 136,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,55

...is de lijst waar het om gaat voor een toekomstige PC. (niet alles staat er op trouwens, er zitten nog 2 WD 1TB schijven in) Nou is het zo dat ik mijn pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600 wil overzetten naar deze nieuwe PC. Ik zou denken dat CM een A-merk is waar de 600W voldoende moet zijn om bovenstaande spullen te draaien. Uit de benchmarks verbruikt de 6950 onder load +/- 175W, de i5 zit op de 130W aldus guru3d.

In het kort, zal mijn huidige voeding voldoende zijn? Ik denk zelf van wel, hopelijk kunnen jullie mij adviseren.

Strava

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
deadsy33 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:13:
.

In het kort, zal mijn huidige voeding voldoende zijn?
Geen probleem.

• keanou
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-04-2022
@Westergas
Vanuit de fabrikant word aanbevolen om als je voor een Crossfire setup gaat met de 6870 om minimaal een 600 watt voeding te hebben. "AMD says the Radeon HD 6870 also needs a 500W or greater power supply for single card operation or a 600W or greater for CrossFire" even google mensen en je vind heel veel ;)
Heb je http://www.antec.outervision.com/index.jsp al eens geprobeerd?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Pas op hoor want calculators zijn hier niet zo geliefd. :P

Calculators zeggen niks over de kwaliteit en prestaties van een voeding. Bovendien is de ene PC de andere niet en is de ene voeding de andere niet en kan je beter kijken naar de specificaties en (goede) reviews van de voeding zelf. Dat zegt veel meer dan een calculator.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 29-06-2011 09:04 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

keanou schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:32:
@Westergas
Vanuit de fabrikant word aanbevolen om als je voor een Crossfire setup gaat met de 6870 om minimaal een 600 watt voeding te hebben. "AMD says the Radeon HD 6870 also needs a 500W or greater power supply for single card operation or a 600W or greater for CrossFire" even google mensen en je vind heel veel ;)
Ja dat stukje text heb ik ook gevonden, daar link ik zelfs naar in mijn post (ik weet hoe google werkt ;). Echter op anandtech hebben ze een 6870cf setup die "slechts" 415 watt uit het stopcontact trekt. Zou dan toch moeten werken en heb nog steeds niemand gehoord die het heeft geprobeerd en die heeft gefaild.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11 10:57
-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:39:
[...]

De kans dat een voeding dit doet is sowieso goed als nul.
De kans dat een Seasonic dit doet is nog kleiner.
De kans dat een Seasonic voeding dit doet welke ook meer dan genoeg kan leveren is nog kleiner. ;)

Daarnaast als je het maar hebt met 1 game is het sowieso raar om het bij de voeding te zoeken en niet bij de driver of de game.
Ik denk zelf ook dat het in de game zit. Ik zat alleen maar te twijfelen of het echt 40A combined was ipv 20 A op de 12V rail, terwijl de 9800GT 26A nodig heeft.

Bedankt voor je antwoord.

• Redblader
westergas schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:08:
[...]

Thanx voor je hulp! Ik heb ook eens gegoogled en ik kom van alles tegen, best tegenstrijdige berichten.

Op amd.com adviseren ze een voeding van 600 watt voor crossfire. Op guru3d.com word melding gemaakt een verbruik van 421 watt voor de 2 GPU's en hier word nog eens uitgelegd dat je voor één enkele 6870 een voeding van 500 watt nodig hebt.

Dit is allemaal best opmerkelijk aangezien de 6870 een TDP heeft van 151 watt heeft wat ook bevestigd wordt.

Zit nog ernstig te twijfelen of ik het gewoon zal proberen met mijn huidige voeding of dat ik mezelf de (eventuele) verzendkosten zal besparen en meteen een nieuwe voeding mee zal bestellen. Nou zijn het dure tijden de deze gewone arbeider heeft de pegels niet op zijn rug groeien. Iemand nog interessante input?
Het verbruik van 421 watt op guru3D is van het hele systeem, dat betekent dat het gewoon moet kunnen met je huidige voeding :)

Die voedingen die aangeraden worden in die reviews en op AMD.com zijn altijd met een vrij ruime marge zodat mensen met een slechte voeding niet gaan zeuren dat het niet werkt, jij hebt een goede voeding en waarschijnlijk moet het dus ook gewoon werken, volgens de specs kan je voeding in ieder geval genoeg leveren over de 12v lijn.
X_lawl_X schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:34:
[...]

Ik denk zelf ook dat het in de game zit. Ik zat alleen maar te twijfelen of het echt 40A combined was ipv 20 A op de 12V rail, terwijl de 9800GT 26A nodig heeft.

Bedankt voor je antwoord.
Het is sowieso geen 20A, Seasonic is een erg goed merk en dan krijg je echt wel meer dan 240w over de 12v uit een 520w voeding :P
Het staat verder ook gewoon op het label aangegeven, je voeding is ruim voldoende voor je huidige setup.

[ Voor 23% gewijzigd door Redblader op 29-06-2011 11:10 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 10:32
Ola,

Ik heb ook een vraagje. Hoor vveel over 1 of 2 rails van 12 V enzo... ben beetje de weg kwijt. Ik dacht dat een xfx 750 Watt black edition genoeg was voor:

-asus maximus extreme-z
-intell 2500k
-2x 6950 of 6970
-waterkoeling + overklok
-1 solidstate drive, 2 of 3 gewone HDDs

Nu weet ik dat OCen meer stroom kost en dat er soms issues kunnen zijn met 2 videokaarten? Ook is dit moederbord uiteraard een stroomvretertje. :=)
Daarnaast is deze voeding modulair toch?

Ik wil eventueel best een paar tientjes extra betalen, het gaat vooral om de kwaliteit en of die modulair is :D

mixing a drink and music

• westergas

westergas

rikkie_pc

Redblader schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:02:

Het verbruik van 421 watt op guru3D is van het hele systeem, dat betekent dat het gewoon moet kunnen met je huidige voeding :)

Die voedingen die aangeraden worden in die reviews en op AMD.com zijn altijd met een vrij ruime marge zodat mensen met een slechte voeding niet gaan zeuren dat het niet werkt, jij hebt een goede voeding en waarschijnlijk moet het dus ook gewoon werken, volgens de specs kan je voeding in ieder geval genoeg leveren over de 12v lijn.
Ik heb mezelf een 2e 6870 cadeau gedaan, zonder een nieuwe voeding te bestellen dus :Y
Eens kijken of we die wattage-gekte kunnen bestrijden met een goed lopend crossfire systeem met een 550 watt voeding! *O*

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Onderstaand systeem ga ik deze week bestellen, bij Afuture is de bedoeling, want deze is niet alleen goedkoop, is ook dichtbij. Het idee is ook: zo stil mogelijk.

Het systeem wordt aanvankelijk niet overgeklokt, maar later evt wel. De xfx voeding van 550 watt zou hiervoor goed zijn: stabiel en stil. Nu heeft afuture deze niet, wel de 450 watt. Is die voldoende (er zit geen dvd speler in, er komt max 1 HD in, in de hotsway bay.), of toch beter 550 watt.
Is er evt een andere stille goede voeding van 550 watt?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 40,34€ 40,34
1Fractal Design Define Mini€ 84,20€ 84,20
1Antec Easy SATA Hot Swap Hard Drive Caddy€ 20,50€ 20,50
1XFX Pro 550W€ 53,32€ 53,32
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 122,63€ 122,63
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 50,55€ 50,55
1MSI R6870 HAWK€ 156,72€ 156,72
1Asrock Z68 Pro3-M€ 102,60€ 102,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,86

• Roytoch
  • Laatst online: 11-11 18:42

Roytoch

Nietes

Met het volgende systeempje denk ik zelf iets van 80-100 watt nodig te hebben? Dat mobootje ondersteunt geen staggered spinup enzo, en met 4HDD zal ik best hoog uitkomen nog onder full load misschien. Ik was eigenlijk aan het hopen dat ik met een goedkopere 80W picopsu uit de voeten kon maar dat zal wel niet... komt geen drive in trouwens (CD/DVD) en dit is eigenlijk het totaal aan hardware. In het begin maar 2 schijven trouwens maar wil wel de ruimte hebben nog 2 te kunnen plaatsen.

Iemand een nauwkeuriger inschatting van het benodigde wattage? Thanks :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 85,-€ 85,-
4Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 60,-€ 240,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 13,43€ 13,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 338,43

Welles

• -The_Mask-
  • Niet online
keanou schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:32:
@Westergas
Aan zowel het advies van AMD als een PSU calculator heb je beide eigenlijk helemaal niks, het gaat niet om het totaal vermogen, maar om het vermogen op de 12V. En dan heb je ook nog kwaliteit, aansluitingen, ouderdom en ga zo maar door.
Boefmans schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:18:
Ik heb ook een vraagje. Hoor vveel over 1 of 2 rails van 12 V enzo... ben beetje de weg kwijt. Ik dacht dat een xfx 750 Watt black edition genoeg was voor:
Is het ook.
Nu weet ik dat OCen meer stroom kost en dat er soms issues kunnen zijn met 2 videokaarten?
Nee.
Ook is dit moederbord uiteraard een stroomvretertje. :=)
Moederborden nemen nooit heel veel, daarom worden ze ook niet echt heel warm en hebben ze maar relatief kleine passieve koelers.
Daarnaast is deze voeding modulair toch?
Ja
Ik wil eventueel best een paar tientjes extra betalen,
Dan kan maar deze voeding is al een erg goede voeding.
Reepje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:09:
Nu heeft afuture deze niet, wel de 450 watt.
Afuture heeft ze beide. ;)
Is er evt een andere stille goede voeding van 550 watt?
De XFX Pro 450W en 550W zijn beide ongeveer onhoorbaar tot halve belasting. Onder full load is de voeding goed hoorbaar, maar dat ga je met de huidige PC nooit halen. De 450W zal je met de huidige PC zonder overklok ook maar max tot de helft belasten. Met overklok en volledige belasting van de PC zul je de voeding waarschijnlijk wel gaan horen, maar ik denk de rest van de PC ook wel.
pricewatch: Antec HCG-520 is een stillere voeding.
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE is ook erg stil en een stuk efficienter.
pricewatch: Seasonic X-560 is semi-passief en als de fan gaat draaien zal die ongetwijfeld nog steeds onhoorbaar zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 10:32
Dankk mask ik zet die in de lijst :-)

mixing a drink and music

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Hoi allemaal,

Ik heb een pc gekocht met de volgende specs:
Enymax starray
580W voeding (HKC)
Gigabyte GA-HA65M moederbord, met USB3
Intel Core i7 2600
8GB DDR3 1333 geheugen
2TB harddisk WD SATA3
ATI Radeon 6950 (gigabyte)
DVD brander

Helemaal standaard niet overklockt, alhoewel de videokaart een van de fabriek uit overklockt exemplaar is.
Nu heb ik windows geinstalleerd maar tijdens het opstarten reboot mijn pc soms automatisch.

Ik heb al een keer mijn hare schijf kabeltje opnieuw aangesloten toen heb ik hem 2 x opnieuw opgestart en is het probleem niet meer voorgekomen maar is het nog mogelijk dat mijn voeding te zwak is?

(wanneer het probleem aanblijft)

Verwijderd

Goeienmorgen Tweakers,

Alternate beveelt bij mn core i5-760 een 850W voeding aan, is dit echter niet te overpowered?
Zelf zou ik namelijk gaan voor een 700W OCZ voeding, toch verwarrent als Alternate toch een zwaardere voeding aanbeveelt.

Mijn verdere config:
Core i5 760
XFX HD6850/HD6870 1gb
OCZ Vertex 2 SSD 60gb
500gb harde schijf
4gb Kingston geheugen
Antec Nine hundred two V3

Ik hoor graag van jullie,

Jordy

• Redblader
Arjantje schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 07:49:
Hoi allemaal,

Ik heb een pc gekocht met de volgende specs:
Enymax starray
580W voeding (HKC)
Gigabyte GA-HA65M moederbord, met USB3
Intel Core i7 2600
8GB DDR3 1333 geheugen
2TB harddisk WD SATA3
ATI Radeon 6950 (gigabyte)
DVD brander

Helemaal standaard niet overklockt, alhoewel de videokaart een van de fabriek uit overklockt exemplaar is.
Nu heb ik windows geinstalleerd maar tijdens het opstarten reboot mijn pc soms automatisch.

Ik heb al een keer mijn hare schijf kabeltje opnieuw aangesloten toen heb ik hem 2 x opnieuw opgestart en is het probleem niet meer voorgekomen maar is het nog mogelijk dat mijn voeding te zwak is?

(wanneer het probleem aanblijft)
Je hebt een voeding van een echt B-merk dus het kan zeker aan je voeding liggen ;)
Dit is mooie voeding die ruim voldoende is: pricewatch: XFX Pro 550W
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:42:
Goeienmorgen Tweakers,

Alternate beveelt bij mn core i5-760 een 850W voeding aan, is dit echter niet te overpowered?
Zelf zou ik namelijk gaan voor een 700W OCZ voeding, toch verwarrent als Alternate toch een zwaardere voeding aanbeveelt.

Mijn verdere config:
Core i5 760
XFX HD6850/HD6870 1gb
OCZ Vertex 2 SSD 60gb
500gb harde schijf
4gb Kingston geheugen
Antec Nine hundred two V3

Ik hoor graag van jullie,

Jordy
850w is echt zwaar overdreven, je hebt met dit systeem al genoeg aan een goede 450w voeding zoals deze: pricewatch: XFX Pro 450W

Verwijderd

Wat als je een core i5 2500K erin zou zetten i.p.v. de i5 760?
Die kan je goed overclocke, dan zou ik 'm zelf overclocke tot 4ghz, aangezien die 2500k een goede koeler heeft.
Dan zou je toch een zwaardere voeding nodig hebben?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 08:02
Weet niet of dit precies het goede topic is, maar heb toch een vraag. Ik heb vandaag een energiemeter tussen het stopcontact en mijn pc gestopt. Wat eruit kwam verbaasde me wel: Mn pc trekt idle al 140 watt uit de muur, en in full load 280 watt, wat me wel weer meevalt.. Is dit veel voor deze setup? En zou een efficiëntere voeding veel kunnen helpen?

Specs:
Asrock 870 Extreme 3
AMD Phenom II X4 955 BE (niet overgeclockd, gekoeld met Mugen 2 rev. B)
4gb Kingston Valueram
ATi Sapphire 5850 Xtreme
OCZ Fatal1ty 550W

Ik zoek vooral een zuiniger verbruik tijdens idle. Volgens HWMonitor verbruikt mijn 955 dan slechts 20 watt, en mijn videokaart klokt ook behoorlijk terug. Hoe kan er dan (relatief gezien) zo klein verschil zitten in idle en load? De efficiëntie van mn voeding bij 10% load is 71%, maar volgens mij zit ik rond de 20% van de 550W als ik in idle zit, en dan is de efficiëntie 83%.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Idle systeem dat 140 watt uit het stopcontact trekt lijkt me wel ok.

Dan verbruiken de componenten exclusief de voeding pakweg 116 watt, de voeding trekt 140 watt efficientie 83% = 116.

• -The_Mask-
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:52:
Mn pc trekt idle al 140 watt uit de muur, en in full load 280 watt, wat me wel weer meevalt.. Is dit veel voor deze setup?
Ja dit is veel.
Mijn systeem in mijn sign: Xeon X3440 op 4GHz, HD6950 met HD6970 bios, HD en DVD met een Enermax Pro82+ van 625 neemt maar zo'n 60W uit het stopcontact in idle, met 8800GT als nutteloze ( :p ) PhysX kaart erbij zo'n 75/80W.
En zou een efficiëntere voeding veel kunnen helpen?
Het zal meer zin hebben om goed naar de bios instellingen (voor de CPU) en naar de drivers (van de videokaart) te kijken. Klokken beide wel goed terug?
roy.ahuis schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:34:
Met het volgende systeempje denk ik zelf iets van 80-100 watt nodig te hebben? Dat mobootje ondersteunt geen staggered spinup enzo, en met 4HDD zal ik best hoog uitkomen nog onder full load misschien.
Nee 1 WD Green neemt tijdens de spin-up 21W van de 12V, vier dus tijdens de boot 84W max. Dit zijn alleen de HD's tijdens boot. Rest van het systeem zal dan nog geen 20W nemen. Dus een PicoPSU van 120W moet voldoende zijn, als je deze combineert met een adapter die ook 120W kan leveren. Zorg er wel voor dat de PicoPSU minimaal 100W op de 12V kan leveren.
De HD's nemen overigens tijdens het lezen/schrijven maar max 5,3W, vier dus zo'n 21W de rest van het systeem tijdens stress ook max maar zo'n 20W dus onder load misschien 40W max (DC kant).
De PC zal dus verreweg het meeste verbruiken tijdens boot of beter gezegt spinup van de HD's, na de boot zal die stukken zuiniger zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• westergas

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:54:

Ik heb mezelf een 2e 6870 cadeau gedaan, zonder een nieuwe voeding te bestellen dus :Y
Eens kijken of we die wattage-gekte kunnen bestrijden met een goed lopend crossfire systeem met een 550 watt voeding! *O*
Update: Al jullie wattage-freaks....nergens voor nodig! Mijn 6870 CF systeem doet het perfect met mijn goede oude Neohe 550 uit 2006 :*)

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik heb gehoord dat ik hier moet zijn, vooral bij The_Mask, wat betreft voedingen.

Ik wilde een nieuwe pc aan gaan schaffen binnenkort met volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Crosshair V Formula€ 190,-€ 190,-
1Cooler Master HAF X€ 149,50€ 149,50
1Enermax Modu87+ EMG800EWT€ 186,10€ 186,10
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,60

en met daarbij een Bulldozer based 8-core (waarschijnlijk de Unlocked edition) en de ENGTX460 van Asus die ik al in mijn bezit heb. Zoals te zien in bovenstaande lijst heb ik hiervoor een Enermax Modu87+ EMG800EWT hiervoor geselecteerd. Nu wilde ik weten wat de ervaring van mensen is met dit type PSU aangezien er geen reviews van zijn en er niet erg veel over te vinden is op het internet.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 5% gewijzigd door thomasv op 01-07-2011 18:12 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:33:
Wat als je een core i5 2500K erin zou zetten i.p.v. de i5 760?
Die kan je goed overclocke, dan zou ik 'm zelf overclocke tot 4ghz, aangezien die 2500k een goede koeler heeft.
Dan zou je toch een zwaardere voeding nodig hebben?
Nee zelfs met een i5 2500k op 4GHz heb je genoeg aan een XFX Pro 450W samen met een HD6850/HD6870.
Arjantje schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 07:49:

Al is het de voeding niet dan nog de voeding zo snel mogelijk vervangen, met de huidige heb je namelijk nogal een grote kans dat die PC sloopt.
westergas schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:57:
[...]

Update: Al jullie wattage-freaks....nergens voor nodig! Mijn 6870 CF systeem doet het perfect met mijn goede oude Neohe 550 uit 2006 :*)
Daarom zijn er nu ook al 550W voedingen met vier PCI-e aansluitingen zodat je bijvoorbeeld twee HD6870's standaard al kan aansluiten zonder verloopjes te gebruiken.
thomasv schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:11:
en met daarbij een Bulldozer based 8-core (waarschijnlijk de Unlocked edition) en de ENGTX460 van Asus die ik al in mijn bezit heb. Zoals te zien in bovenstaande lijst heb ik hiervoor een Enermax Modu87+ EMG800EWT hiervoor geselecteerd. Nu wilde ik weten wat de ervaring van mensen is met dit type PSU aangezien er geen reviews van zijn en er niet erg veel over te vinden is op het internet.
Waarom kijk je naar een 800W voeding? zonder overkloks komt het verbruik nooit boven de 300W uit.
Overigens zijn er meer dan genoeg reviews over de Enermax Modu87+ serie, zit nooit veel verschil in de verschillende type's. http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=179

Maar Enermax heeft altijd wel goede voedingen, ze zijn alleen vaak te duur. Voor minder haal je vaak betere of even goede voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

• thomasv
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:15:
Maar Enermax heeft altijd wel goede voedingen, ze zijn alleen vaak te duur. Voor minder haal je vaak betere of even goede voedingen.
Wat voor merk voeding zou jij dan aanraden?

Verwijderd

thomasv schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:52:
[...]

Wat voor merk voeding zou jij dan aanraden?
Als je per se 80+ Gold en modulair wilt lijkt me dit een goede voeding: pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 Deze voeding komt ook nog eens met 7 jaar garantie :). Uit die review hieronder blijkt dat de voeding tot en met 300 watt netjes onder de 20dB geluid blijft wat ook prettig is :)

http://www.kitguru.net/co...50-power-supply-review/5/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 01:20 ]

• thomasv
Hmm, ik ga er even naar kijken.

-- edit --

Denk dat ik toch inderdaad voor een AX van Corsair ga! Bedankt mensen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door thomasv op 02-07-2011 01:53 . Reden: Product bekeken, beter bevonden. ]

Verwijderd

Maar waarom een 750watt voeding in een systeem met een enkele GTX460? Of wil stverschoof z'n videokaarten flink upgraden?

• thomasv
Overclock capaciteit en er komen in de toekomst waarschijnlijk wel andere, zwaardere kaarten in dus rekening houdend met de toekomst is een belangrijk feit. Daarnaast zijn dit soort voedingen meestal op halve belasting op hun efficiëntst lijkt het. Vandaar ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
thomasv schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:48:
Daarnaast zijn dit soort voedingen meestal op halve belasting op hun efficiëntst lijkt het. Vandaar ;)
Ja maar dan kun je het best een 150/200W voeding nemen, en geen 750W voeding...

AMD Nieuwsdiscussie

• Knul
-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:48:
[...]
Ja dit is veel.
Mijn systeem in mijn sign: Xeon X3440 op 4GHz, HD6950 met HD6970 bios, HD en DVD met een Enermax Pro82+ van 625 neemt maar zo'n 60W uit het stopcontact in idle, met 8800GT als nutteloze ( :p ) PhysX kaart erbij zo'n 75/80W.

[...]
Het zal meer zin hebben om goed naar de bios instellingen (voor de CPU) en naar de drivers (van de videokaart) te kijken. Klokken beide wel goed terug?
Ja, volgens HWMonitor klokt mn CPU zich terug naar 20 watt en volgens MSI Afterburner klokt mn 5850 zich terug naar 157 mhz voor de mem en 330 mhz voor de core... AMD Cool 'n Quiet staat wel aan, en de processor is ook niet overgeclockt. Verder zit er alleen een 1TB Samsung F3 in, dus ik snap niet waar dit hoge verbruik vandaan kan komen? :?

Edit: Na een CMOS reset van het bios ligt het verbruik op 96 watt. Mijn videokaart driver is versie 11.6, de meest recente dus. Ik zal eens kijken of ik mn BIOS kan updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Knul op 02-07-2011 15:02 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Meestal ligt het aan het mobo, maar 96W is al een stuk beter. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Knul
-The_Mask- schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:21:
Meestal ligt het aan het mobo, maar 96W is al een stuk beter. :)
Klopt, maar nog veel voor mijn systeem imho. Ik zal eens kijken of meer mensen met een 870 zon verbruik hebben.

Ja dus: http://www.legionhardware...srock_870_extreme3,9.html. Dat is wel aardig wat zeg 8)7 20 watt meer ten opzichte van vergelijkbare moederborden.

[ Voor 22% gewijzigd door Knul op 03-07-2011 13:32 ]

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-11 06:58
Ik wil binnenkort onderstaand systeem gaan bestellen, in eerste instantie waarschijnlijk zonder HD5670. Zal de gekozen 350W voeding voldoen? Met een PSU calculator kom ik op zo'n 250W uit, maar ik wil het voor de zekerheid toch even hier checken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,44€ 87,44
1Logitech Wireless Combo MK520€ 39,50€ 39,50
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 36,90€ 36,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 98,71€ 98,71
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 48,79€ 48,79
1Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5€ 80,50€ 80,50
1Asus P8Z68-V PRO€ 155,41€ 155,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 812,25

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Corsair HX1050 review @ Jonnyguru:
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=245

Ze hebben natuurlijk gelijk dat de HX in principe niet beter zou moeten zijn dan een AX maar nevertheless valt de opvolger van de mighty HX1000 me toch iets tegen.

Had op zijn minst Gold efficiency verwacht.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• -The_Mask-
  • Niet online
Msniekers schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:19:
Zal de gekozen 350W voeding voldoen?
Ja maar voor hetzelfde geld kun je ook een betere voeding halen. pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-11 06:58
Bedankt voor de tip, ik ben er nog niet helemaal uit welke voeding ik neem. Ik heb bij een andere pc een Be Quiet L7 300W en die is onhoorbaar stil, wat ik heel belangrijk vind. Vandaar de keuze voor de 350W versie van deze voeding.

• thomasv
Msniekers schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:05:
Ik heb bij een andere pc een Be Quiet L7 300W en die is onhoorbaar stil, wat ik heel belangrijk vind.
Corsair voedingen schijnen ook aardig stil te zijn. De fan van de AX gaat in ieder geval gewoon uit onder 20% load. Weet niet of dit voor de Builder series ook zo is.

site vermeld wel het volgende:
Ultra-quiet 120mm fan delivers excellent airflow at an exceptionally low noise level by varying fan speed in response to temperature

[ Voor 19% gewijzigd door thomasv op 03-07-2011 20:23 . Reden: gevonden info corsair ]

Verwijderd

Hallo, ik hoor goede verhalen over xfx, eerder in dit topic.
Maar stilte is voor mij priority.

Power: 3hdd, 1055t Oced 4 ghz (6 core amd), 2 gpus rond de 570 gtx range, 1 na flagshipkaarten.

Ik zou natuurlijk in de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) als die niet stil is gewoon de fan kunnen vervangen. Of is de corsair ax750 of cooler master silent pro gold 600w. Deze oplossingen zijn een stuk duurder maar ik apprecieer stilte erg!

Groetjes,
Sten

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-11 08:48
Ik had een apart topic aangemaakt maar werd op dit topic gewezen dus vandaar dat ik mijn vragen hier nog een keer stel en hopelijk kunnen jullie mij een goeie voeding van rond de 50-60 euro aanbevelen. De OCZ voeding, die ik hieronder vermeld, werd overigens in dat topic afgeraden.

Een dag voor m'n vakantie kreeg ik een belletje van mijn vrouw dat de pc het niet meer deed en dat er een brandlucht uit de computer kwam en er tevens een hoog piep geluid klonk. Daarom heb ik er vandaag, na de vakantie pas naar kunnen kijken. Het klopte precies wat ze zei. Daarom heb ik de voeding eruit gehaald en nogmaals op het lichtnet aangesloten om het probleem met zekerheid te isoleren. En inderdaad, de voeding maakt dit geluid en levert nog steeds een beetje een brandlucht.

De voeding is een Antec SP-450P met PFC.

Nu heb ik een aantal vragen omdat ik nog veel te weinig verstand heb van hardware en dan vooral wat wel kan en wat niet.

1. Is de OCZ ModXStream Pro 500W een goede vervanger hiervoor? De gedachte bij deze is dat hij minimaal net zoveel watt heeft als mij huidige voeding en op alternate goede recencies krijgt. En hij kost niet teveel.
2. Zitten de gaten voor het vastschroeven bij dit soort voedingen altijd op dezelfde plek? Naast de 4 gaten in mijn huidige kast zie ik wel wat verschillende inkepingen zitten dus wellicht dat er meerdere mogelijkheden zijn.
3. In verschillende threads lees ik dat er een grote kans bestaat dat het mobo ook kapot is. Is deze voeding dan ook goed als ik een nieuw mobo erin moet zetten? Mijn huidige is een MSI P965 Neo 2. Uiteraard wil ik dan weer helemaal bij de tijd zijn.

Alvast bedankt,

Ewoud

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kwad schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:53:
Ik had een apart topic aangemaakt maar werd op dit topic gewezen dus vandaar dat ik mijn vragen hier nog een keer stel en hopelijk kunnen jullie mij een goeie voeding van rond de 50-60 euro aanbevelen. De OCZ voeding, die ik hieronder vermeld, werd overigens in dat topic afgeraden.

Een dag voor m'n vakantie kreeg ik een belletje van mijn vrouw dat de pc het niet meer deed en dat er een brandlucht uit de computer kwam en er tevens een hoog piep geluid klonk. Daarom heb ik er vandaag, na de vakantie pas naar kunnen kijken. Het klopte precies wat ze zei. Daarom heb ik de voeding eruit gehaald en nogmaals op het lichtnet aangesloten om het probleem met zekerheid te isoleren. En inderdaad, de voeding maakt dit geluid en levert nog steeds een beetje een brandlucht.

De voeding is een Antec SP-450P met PFC.

Nu heb ik een aantal vragen omdat ik nog veel te weinig verstand heb van hardware en dan vooral wat wel kan en wat niet.

1. Is de OCZ ModXStream Pro 500W een goede vervanger hiervoor? De gedachte bij deze is dat hij minimaal net zoveel watt heeft als mij huidige voeding en op alternate goede recencies krijgt. En hij kost niet teveel.
2. Zitten de gaten voor het vastschroeven bij dit soort voedingen altijd op dezelfde plek? Naast de 4 gaten in mijn huidige kast zie ik wel wat verschillende inkepingen zitten dus wellicht dat er meerdere mogelijkheden zijn.
3. In verschillende threads lees ik dat er een grote kans bestaat dat het mobo ook kapot is. Is deze voeding dan ook goed als ik een nieuw mobo erin moet zetten? Mijn huidige is een MSI P965 Neo 2. Uiteraard wil ik dan weer helemaal bij de tijd zijn.

Alvast bedankt,

Ewoud
Wat is de rest van je hardware? Zonder die informatie is het lastig om een voeding aan te bevelen.

• kwad
rodie83 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:09:
Wat is de rest van je hardware? Zonder die informatie is het lastig om een voeding aan te bevelen.
We zitten midden in een verbouwing dus ik moest even graven maar ik heb het gevonden.

Arctic AF12025 PWM 120x120x25
Int E6600
D2 2GB 667-D2-N5-K2 (is ondertussen uitgebreid naar 4GB maar de laatste maanden werkte er nog maar 3GB)
Mitsumi 7in1 FDD+C Reader Zwart
Seagate 320 GB
Nec 18x DL LF AT AD7173
Sapphire radeon hd5750

Ondertussen zijn de harde schijven uitgebreid naar een totaal van 4. Als daar ook de exacte specs van nodig zijn dan moet ik even verder gaan spitten.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 04:40:
Power: 3hdd, 1055t Oced 4 ghz (6 core amd), 2 gpus rond de 570 gtx range, 1 na flagshipkaarten.

Ik zou natuurlijk in de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) als die niet stil is gewoon de fan kunnen vervangen.
Fan vervangen is niet slim, dan zal de voeding waarschijnlijk veel te warm worden. Al helemaal als je bedenkt dat het verbruik van deze PC prima over de 650W kan gaan. ;)
Of is de corsair ax750 of cooler master silent pro gold 600w. Deze oplossingen zijn een stuk duurder maar ik apprecieer stilte erg!
De Coolermaster is sowieso niet stil als die het zwaar gaat krijgen, de Corsair is wel een goede en stille voeding de pricewatch: XFX Black Edition 750W zou je ook nog kunnen overwegen.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
kwad schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:29:
[...]
Ondertussen zijn de harde schijven uitgebreid naar een totaal van 4. Als daar ook de exacte specs van nodig zijn dan moet ik even verder gaan spitten.
Is niet nodig, maar zolang er geen videokaart upgrades in de planning staan is een pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

• kwad
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:48:
[...]
Is niet nodig, maar zolang er geen videokaart upgrades in de planning staan is een pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 meer dan genoeg.
Bedankt voor je antwoord. In principe staat een nieuwe videokaart niet op de planning maar mocht die ook een keer kapot gaan dan wil ik misschien toch een wat zwaardere kaart erin zetten om enigszins te kunnen gamen.

Is deze voeding ook goed genoeg als het mobo ook kapot blijkt te zijn en dus moet worden vervangen en dus ook de processor? Ik wil dan toch wel de boel flink upgraden.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
(eerder gepost in Nieuwe voeding, of oude voeding blijven gebruiken?)

Ik wil m'n server een upgrade geven. Er zit momenteel een Zalman ZM600-HP (600watt) voeding in, aangeschaft in december 2006, die sindsdien 24/7 heeft gewerkt. Ik vraag me af of het verstandig is om m'n voeding te blijven gebruiken, aangezien deze voeding bijna 5 jaar oud is. De capaciteit van m'n Zalman is voldoende, zolang ik de hdd's (9 totaal) via staggered spinup aan laat gaan.

Via de search vond ik:
Levensduur a-merk voeding
Is het veilig om een oudere voeding?

maar deze topics gaan over het vervangen van een haperende of b-merk voeding, beide niet van toepassing hier.

De vraag is dus: kan deze zalman nog 5 jaar 24/7 mee, of kan ik beter een nieuwe voeding kopen?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• -The_Mask-
  • Niet online
kwad schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:23:
[...]

Bedankt voor je antwoord. In principe staat een nieuwe videokaart niet op de planning maar mocht die ook een keer kapot gaan dan wil ik misschien toch een wat zwaardere kaart erin zetten om enigszins te kunnen gamen.
Aan wat voor kaart denk je dan? Een HD6850 kan bijvoorbeeld nog wel met de Corsair CX430 V2. Maar deze voeding heeft wel maar één 6 pins PCI-e aansluiting. De pricewatch: XFX Pro 450W heeft er twee en kan ook kaarten zoals de HD6950/HD6970/GTX560Ti aan.
Is deze voeding ook goed genoeg als het mobo ook kapot blijkt te zijn en dus moet worden vervangen en dus ook de processor? Ik wil dan toch wel de boel flink upgraden.
Ja, CPU upgrade moet eigenlijk altijd wel kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jealma schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:37:
(eerder gepost in Nieuwe voeding, of oude voeding blijven gebruiken?)

Ik wil m'n server een upgrade geven. Er zit momenteel een Zalman ZM600-HP (600watt) voeding in, aangeschaft in december 2006, die sindsdien 24/7 heeft gewerkt. Ik vraag me af of het verstandig is om m'n voeding te blijven gebruiken, aangezien deze voeding bijna 5 jaar oud is. De capaciteit van m'n Zalman is voldoende, zolang ik de hdd's (9 totaal) via staggered spinup aan laat gaan.

Via de search vond ik:
Levensduur a-merk voeding
Is het veilig om een oudere voeding?

maar deze topics gaan over het vervangen van een haperende of b-merk voeding, beide niet van toepassing hier.

De vraag is dus: kan deze zalman nog 5 jaar 24/7 mee, of kan ik beter een nieuwe voeding kopen?
Ook wij hebben geen glazen bol. Een andere (nieuwe) voeding kan het net zo goed begeven binnen 5 jaar tijd. Opzich hebben voedingen niet extreem veel stress te verduren als je ze niet 24-7 tot hun maximum pushed. Als ie het nou nog prima doet dan zou ik hem niet gaan vervangen, omdat zoals ik al zei je met een nieuwe net zo goed risico op failure hebt.

• -The_Mask-
  • Niet online
jealma schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:37:
Wat had je erop draaien en wat ga je erop draaien?

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.