[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb een Corsair AX750Watt besteld bij 4Launch, nu vraag ik het toch even, aangezien ik wat zoekresultaten tegen kwam op Google van een faillissement van 4Launch en slechte service. Is dit waar? Moet ik me nu zorgen maken waar mijn 146 euro heen gegaan is? Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:12
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:49:
[...]
Aan wat voor kaart denk je dan? Een HD6850 kan bijvoorbeeld nog wel met de Corsair CX430 V2. Maar deze voeding heeft wel maar één 6 pins PCI-e aansluiting. De pricewatch: XFX Pro 450W heeft er twee en kan ook kaarten zoals de HD6950/HD6970/GTX560Ti aan.

[...]

Ja, CPU upgrade moet eigenlijk altijd wel kunnen.
Zolang de huidige kaart het nog doet denk ik nog niet aan een specifieke kaart maar ik wil wel graag gesteld staan als ik bijvoorbeeld over een jaar of 2 jaar een nieuwe videokaart wil kopen.

Gezien je antwoord ga ik dan denk ik voor de XFX Pro 450W. Ik heb deze of de XFX Pro 550W al vaker voorbij zien komen als advies dus lijkt mij een goeie voeding.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:20:
Ik heb een Corsair AX750Watt besteld bij 4Launch, nu vraag ik het toch even, aangezien ik wat zoekresultaten tegen kwam op Google van een faillissement van 4Launch en slechte service. Is dit waar? Moet ik me nu zorgen maken waar mijn 146 euro heen gegaan is? Alvast bedankt!
Nou, ik heb heel recent (2 maanden terug) in onderdelen nog een volledige PC bij ze besteld en snel geleverd gekregen. Helaas was het moederbord DoA, maar ook heel keurig en snel een vervangend exemplaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

rodie83 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:31:
[...]

Nou, ik heb heel recent (2 maanden terug) in onderdelen nog een volledige PC bij ze besteld en snel geleverd gekregen. Helaas was het moederbord DoA, maar ook heel keurig en snel een vervangend exemplaar gekregen.
Ahh dat is mooi,
Wanneer kreeg jij bevestiging van dat hij verstuurd werd?
Ik kreeg gisteren een bevestiging dat hij betaald was, maar ik krijg er geen van dat ik verzonden is.

Ze zitten toch niet toevallig in een vakantie periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:39:
[...]

Ahh dat is mooi,
Wanneer kreeg jij bevestiging van dat hij verstuurd werd?
Ik kreeg gisteren een bevestiging dat hij betaald was, maar ik krijg er geen van dat ik verzonden is.

Ze zitten toch niet toevallig in een vakantie periode?
Het is nogal offtopic dit, dus laatste post hierover van mij in dit topic: als ze op de site zeggen dat ie op voorraad is is dat vaak bij de leverancier. Dag 1 van bestelling is dan betaald, dag twee wordt gebruikt voor levering van leverancier aan 4launch, op die dag of de dag erna wordt ie verstuurd. Gewoon even de status van je bestelling kijken, waarschijnlijk staat die nu op "verzamelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Offtopic, het is een voeding topic, ik heb een voeding besteld bij misschien wel een oplichters site. Zo offtopic maakt dat het ook niet. ;)

Overigens staat er op de website: Laatste status gewijzigd om 22:47. Het wordt dus even afwachten deze middag. Hoe snel werd het bij jou geleverd? Binnen 3 dagen?

[ Voor 9% gewijzigd door iApp op 04-07-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je gewoon bij de shopreviews kijkt zie je dat 4Launch een prima winkel is.
http://tweakers.net/shopreview/4974/4launch.html

Vragen over 4Launch horen ook in het Shopping Forum

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2011 14:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:40:
[...]
Fan vervangen is niet slim, dan zal de voeding waarschijnlijk veel te warm worden. Al helemaal als je bedenkt dat het verbruik van deze PC prima over de 650W kan gaan. ;)

[...]

De Coolermaster is sowieso niet stil als die het zwaar gaat krijgen, de Corsair is wel een goede en stille voeding de pricewatch: XFX Black Edition 750W zou je ook nog kunnen overwegen.
Bedankt voor je reply! De XFX is ook stil? (wel erg lelijke groene kleur:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:12:
[...]

Bedankt voor je reply! De XFX is ook stil? (wel erg lelijke groene kleur:p)
Zeker is die stil, zie bijvoorbeeld deze review.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=184

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
Zojuist doorgestuurd uit dit gesloten topic, de vraag blijft staan: zal de XFX Pro 550W de MSI N560GTX-Ti Hawk trekken?

[ Voor 4% gewijzigd door Kampfimann op 04-07-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je geen (grote) CPU overklok van plan bent, is de pricewatch: XFX Pro 450W ook meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
Bedankt voor je reactie :)

Maar waarom denk je dat precies? Ik werd in twijfel gebracht door oa de volgende links:

http://www.tweaktown.com/..._card_review/index18.html
Hier trekt de kaart in load maximaal 403 Watt.

http://www.hardocp.com/ar..._hawk_video_card_review/9
Hier zelfs 451 Watt.

Dan moet je de rest er nog bij optellen.. Daarom denk ik dat de XFX 550W voeding 'op het randje' zit, of zie ik dat verkeerd?

*edit* bij de laatste link meten ze het totale systeem. 550W moet dus voldoende zijn ja :)
450 lijkt me dus niet genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Kampfimann op 04-07-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik denk het niet, het is zo. ;)
De overgeklokte GTX560Ti die jij noemt dus als max 225W tijdens Furmark, bij games komt die niet over de 175W heen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
kwad schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:31:
[...]
Zolang de huidige kaart het nog doet denk ik nog niet aan een specifieke kaart maar ik wil wel graag gesteld staan als ik bijvoorbeeld over een jaar of 2 jaar een nieuwe videokaart wil kopen.

Gezien je antwoord ga ik dan denk ik voor de XFX Pro 450W. Ik heb deze of de XFX Pro 550W al vaker voorbij zien komen als advies dus lijkt mij een goeie voeding.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb uiteindelijk vanmiddag de XFX Pro 450W gehaald en heb hem in mijn kast ingebouwd. Echter, als ik de voeding aanzet dan gebeurd er niks. Als ik mijn hoofd bij de voeding hou dan kan ik een hele zachte (echt heel zacht) zoem horen maar hij doet dus verder niks, er schieten geen harddisks aan, de videokaart doet niks, enzovoort. Ik heb op het mobo de 24 pins connector en een 4 pins (helft van de acht) aangesloten. Vervolgens de videokaart met een 6 pins connector aangesloten. Daarna de 4 harde schijven met de dunne langwerpige connectors aangesloten. De 2 platte grijze connectoren voor de dvd drive en de geheugenkaart weer aangesloten. De dvd drive met een dikke 4 pins connector aangesloten. De geheugenkaart lezer met een verloopkabeltje met een dunne 4 pins connector aangesloten. En als laatste 2 fans van stroom voorzien met een dikke 4 pins connector.

De vraag is nu of ik wat vergeten ben, iets verkeerd heb aangesloten of dat het mobo ook kapot is gegaan, of iets anders natuurlijk.

Sorry dat ik waarschijnlijk niet de juiste termen gebruik maar ben nog bepaald niet thuis in het bouwen/verbouwen van een pc.

Laat het ook even weten als dit niet meer onder dit topic geplaatst dient te worden en waar eventueel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Antec Smartpower's hebben nogal wat PC's gesloopt, ben bang dat ze er weer één bij hebben...

Je zou de voeding eens in een andere PC kunnen hangen of een andere voeding proberen als je daar de mogelijkheid tot hebt om er zeker van te zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 10:09
Graag wilde ik een nieuw systeem gaan bouwen en wilde jullie om advies vragen.
Eerst wilde ik voor de OCZ gaan(zie tabel), aangezien deze goedkoper is dan de XFX voedingen maar toch goed staat aangeschreven. Maar toen zag ik bij de V&A sectie de Be Quiet voeding staan(hij is ongebruikt).
Dan kan ik voor de prijs van de OCZ een nieuwe (betere)voeding krijgen. Maar is deze wel beter?
Graag wilde ik daarover advies.
Bij voorbaat dank!
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Straight Power E8 CM 580W€ 89,-€ 89,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 56,98€ 56,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 145,98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ga je doen met het systeem? Welke hardware zit er in? Wat zijn je eisen aan de voeding?
Allemaal vragen die beantwoord moeten worden, voordat er een zinnig advies kan volgen.

//Edit: Een link naar je systeem in het BBG Gamesysteem topic was wel handig geweest...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MeesN schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:23:
Eerst wilde ik voor de OCZ gaan(zie tabel), aangezien deze goedkoper is dan de XFX voedingen maar toch goed staat aangeschreven.
De XFX Pro 450W voldoet in ook gewoon als je geen grote overkloks van plan bent en is toch een stuk goedkoper of wil je een modulaire voeding?

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2011 22:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Oja sorry, helemaal vergeten.
Dit is het systeem waar het in moet komen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 38,94€ 38,94
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 23,59€ 23,59
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 253,87€ 253,87
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 136,95€ 136,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,35

Ik denk dat ik het bij 1 videokaart houd. Als ik weer meer budget heb wil ik een betere CPU-koeler gaan halen en beginnen met overclocken. Maar niet te overdreven.
Qua eisen van me voeding gaat het er mij vooral om dat hij niet mijn componenten van binnen op vreet, voor de rest heb ik niet genoeg verstand van voedingen..
Genoeg info?;d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: XFX Pro 450W moet dan gewoon voldoen voor jouw en levert betere prestaties en is van betere kwaliteit dan de Be Quiet! en OCZ en is ook nog eens goedkoper. Voeding is alleen niet modulair zoals de Be Quiet! en OCZ.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:17:
De pricewatch: XFX Pro 450W moet dan gewoon voldoen voor jouw en levert betere prestaties en is van betere kwaliteit dan de Be Quiet! en OCZ en is ook nog eens goedkoper. Voeding is alleen niet modulair zoals de Be Quiet! en OCZ.
Oja verdomme, dat die modulair zo zijn was ook een vereiste;$
sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je de V&A aangeboden: Corsair HX520W of V&A aangeboden: Nieuw! Antec TruePower TP-550 (Modulair, 550W) voor ongeveer dezelfde prijs kan krijgen als de OCZ dan heb je een erg goede modulaire voeding. Beide beter dan de Be Quiet en OCZ.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Oke dankjewel, ik ga er achter aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:33:
De Antec Smartpower's hebben nogal wat PC's gesloopt, ben bang dat ze er weer één bij hebben...

Je zou de voeding eens in een andere PC kunnen hangen of een andere voeding proberen als je daar de mogelijkheid tot hebt om er zeker van te zijn.
Ik zal dit vanavond even uitproberen. Gelukkig kan ik een oude kast van de zaak meenemen om te testen. Als mijn mobo kapot blijkt te zijn, in welk topic kan ik het best om advies vragen voor nieuwe onderdelen? Ik wil dan waarschijnlijk een nieuwe kast, mobo, processor, geheugen, fans en waarschijnlijk een ssd. M'n huidige 4 harde schijven en dvd drive wil ik in ieder geval meenemen vanuit mijn oude kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Bedankt. En bedankt voor de goeie support voor mijn vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

ik wil geen verkapt advies vragen over mijn systeem. Mijn vraag gaat over mijn huidige voeding: de Coolermaster Realpower M620. Ik wil deze gaan gebruiken voor onderstaand systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 45,82€ 45,82
2Cooler Master Excalibur, 120mm€ 12,50€ 25,-
1Prolimatech Fan wire clip 120mm x 25mm€ 2,95€ 2,95
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 63,-€ 126,-
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 199,-€ 199,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 136,95€ 136,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 863,12

Ik ben wel van plan de cpu te overclocken en de compu te gebruiken voor videobewerking en fotobewerking. Daarnaast zal ik er af en toe een spelletje op spelen......

Denken jullie dat ik mijn Coolermaster Realpower M620 kan blijven gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:33:

Ik heb de nieuwe voeding in een oude pc gehangen maar hij doet nog steeds niks. De 24 pins kabel moest op een 20 pins op het mobo. Maakt dat eigenlijk nog uit hoe je die erop zet en kan dat uberhaupt? Dus moeten er links of rechts 4 pinnen overblijven of moet hij precies in de midden dus dat er zowel links als rechts 2 pinnen overblijven? Overigens had ik nog een 4 pins ergens anders op het mobo aangesloten en de harde schijf aangesloten op de voeding.

Ik heb de voeding ook nog even los, dus zonder ergens aan aangesloten te hebben, aan het lichtnet gehangen maar dan start hij ook niet. Wellicht is dat een beveiliging dat hij alleen opstart als er bijvoorbeeld minimaal een mobo en harde schijf aan verbonden zijn?

Zoals jullie zien heb ik er niet veel verstand van maar wil het graag leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
voeding moet inderdaad met iets belast worden dus een fannetje of een harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
kwad schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:23:
[...]

Ik heb de nieuwe voeding in een oude pc gehangen maar hij doet nog steeds niks. De 24 pins kabel moest op een 20 pins op het mobo. Maakt dat eigenlijk nog uit hoe je die erop zet en kan dat uberhaupt? Dus moeten er links of rechts 4 pinnen overblijven of moet hij precies in de midden dus dat er zowel links als rechts 2 pinnen overblijven? Overigens had ik nog een 4 pins ergens anders op het mobo aangesloten en de harde schijf aangesloten op de voeding.

Ik heb de voeding ook nog even los, dus zonder ergens aan aangesloten te hebben, aan het lichtnet gehangen maar dan start hij ook niet. Wellicht is dat een beveiliging dat hij alleen opstart als er bijvoorbeeld minimaal een mobo en harde schijf aan verbonden zijn?

Zoals jullie zien heb ik er niet veel verstand van maar wil het graag leren.
Hij doet het. Ik zag dat de voedingskabel 4 'aparte' pinnen had dus die heb ik 'leeg' gelaten toen ik hem op het mobo aansloot. Vervolgens moest ik hem nog even goed aanduwen en hij werkte. Dat wordt dus een nieuw mobo, processor enzovoort. M.a.w. ik ga maar voor een nieuwe kast en neem alleen de harde schijven en de dvd drive mee.

@ knoffy, bedankt voor je reactie, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:10:
Denken jullie dat ik mijn Coolermaster Realpower M620 kan blijven gebruiken?
Met één videokaart moet het prima gaan, twee zou ik niet op deze voeding zetten.
knoffy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:36:
voeding moet inderdaad met iets belast worden dus een fannetje of een harde schijf
Meestal is het niet nodig, er zijn maar heel weinig voedingen met een no load beveiliging. Maar de meeste voedingen vinden het niet leuk als je ze lang laat draaien zonder load, maar voor enkele seconden maakt het niet.
kwad schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:23:
[...]

Ik heb de nieuwe voeding in een oude pc gehangen maar hij doet nog steeds niks. De 24 pins kabel moest op een 20 pins op het mobo. Maakt dat eigenlijk nog uit hoe je die erop zet en kan dat uberhaupt? Dus moeten er links of rechts 4 pinnen overblijven of moet hij precies in de midden dus dat er zowel links als rechts 2 pinnen overblijven?
Meestal is de 24 pins stekker op de voeding een 20+4 pins en kun je de extra vier pins los halen. Als dit niet zo is het lipje dat op de stekker zit moet in het midden komen en achter het uitsteksel op de connector kunnen blijven steken. Past ook maar op één manier, zolang je er hem niet op slaat met een hamer. ;)
Overigens had ik nog een 4 pins ergens anders op het mobo aangesloten en de harde schijf aangesloten op de voeding.
De 4 pins met de twee gele en twee zwarte draden is voor de power voor de CPU en zit dus ook vaak dicht bij de CPU.
Je weet dat je de groene en een zwarte draad met elkaar moet verbinden wil de voeding aan gaan?
kwad schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:21:
[...]

Hij doet het. Ik zag dat de voedingskabel 4 'aparte' pinnen had dus die heb ik 'leeg' gelaten toen ik hem op het mobo aansloot. Vervolgens moest ik hem nog even goed aanduwen en hij werkte.
De voeding? Niet de PC denk ik of wel?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog erg bedankt the mask ;) ik ben uiteindelijk toch gegaan voor corsair, uiterlijk vind ik beter en corsair heeft super goede customer service^^. (AX 750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:27:
[...]
Alleen hoorbaar als je je oor er heel dicht bij hebt, een beetje zoals elke moderne fatsoenlijke voeding. Bij een standaard PC zonder mainstream/high-end videokaart dan.
[...]
Zou geen review weten.

[...]

Klopt Informatique is één van de twee distributeurs hier in NL, Complies is de andere. Informatique is alleen ook nog een webshop waar je als consument kunt kopen. EA of EM serie zou ik trouwens niet nemen dat zijn een beetje de budget behuizingen.
Hoe verhoudt zo'n voeding zich tot een 300 watt Be Quiet die over het algemeen als erg stil wordt gezien?

Voor mijn ouders ben ik namelijk opzoek naar een goede behuizing en voeding, het liefst niet al te duur maar het moet wel goed en stil zijn. Op dit moment kijk ik naar de CM Sileo 500 gepaard met een be Quiet 300 watt voeding. Maar ook de InWin EM035 is een optie omdat er toch een aanzienlijk prijsverschil tussen beide opties bestaat.

offtopic:
Even een quote uit het HTPC topic gehaald want dit gaat niet over HTPC's :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 20:06
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Ik vraag me af of mijn pc wel voldoende word gevoed met mijn huidige voeding.

Kast: Coolermaster Silencio 550
Voeding Coolermaster Elite 460Watt
Moederbord: Intel DG35EC
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
SSD: OCZ Agility 3 60GB
HDD1: Western Digital Caviar Black 1TB (1002FAEX)
HDD2: Western Digital Caviar Black 1TB (1002FAEX)
HDD3: Western Digital Caviar Blue 320GB (3200AAKS)
DVDRom: Liteon DVD Speler
DVDBrander: Liteon DVD Brander
Videokaart: XFX ATI Radeon HD6870 Dual Fan Edition
PCI-Sata kaart: Conceptronic 4 port Sata II (CSATA2EXI)

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Hoezo vraag je je dat af? Valt hij uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan
mcDavid schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:40:
Hoezo vraag je je dat af? Valt hij uit ofzo?
Dat niet, heb soms een vastloper en dan vind hij vervolgens mijn SSD niet meer, mogelijk een probleem met de voeding op zich.
Aangezien ik hem daarom wil gaan vervangen vroeg ik me af of het niet beter is een 550 of 600 watt voeding te nemen, vandaar!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me eerder een probleem met je SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:05:
Lijkt me eerder een probleem met je SSD ;)
Heb men voeding zojuist vervangen en alles loopt weer tiptop! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:33:
[...]

Hoe verhoudt zo'n voeding zich tot een 300 watt Be Quiet die over het algemeen als erg stil wordt gezien?
De Be Quiet is iets stiller, maar de InWin ga je niet horen als die in de PC hangt en jij er een halve tot één meter er vanaf zit. Meeste ouders zijn nog een PC gewend met koelers welke niet eens temp gestuurt zijn en dan is alles dus gewoon stil. ;)
Voor mijn ouders ben ik namelijk opzoek naar een goede behuizing en voeding, het liefst niet al te duur maar het moet wel goed en stil zijn. Op dit moment kijk ik naar de CM Sileo 500 gepaard met een be Quiet 300 watt voeding. Maar ook de InWin EM035 is een optie omdat er toch een aanzienlijk prijsverschil tussen beide opties bestaat.
Ik weet trouwens zo niet meer of in de EM serie dezelfde voeding wordt gebruikt dan welke nu in de Z-series wordt gebruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
Ok heb een vraag
( had ik al eerder maar moet hem hier stellen )

Wil een nieuw systeem samenstellen
hier de link met hardware http://tweakers.net/galle...h_id=179380#tab:wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,11€ 64,11
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 84,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Logitech diNovo Mini€ 69,90€ 69,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 22,88€ 22,88
1Sparkle SXT4301024S3LNMP€ 66,01€ 66,01
1Asus P8H67-I€ 85,21€ 85,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,61

nu heb ik met PSU CAL getest echter daar klopt geen .... van 210 Watt nodig zegt hij ???
Dus wie weet hoe zwaar deze voeding nou precies moet zijn ??

heb nu ongeveer dit systeem

hier de link met hardware : http://tweakers.net/galle...h_id=179406#tab:wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT3N7A-I€ 0,-€ 0,-
2Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 41,-€ 82,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 41,07€ 41,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,47

deze draait op een voeding van Max 65 watt

klopt dit nu of zie ik iets over het hoofd ?
als dit klopt dan heb ik nog een vraag op de Gigabyte MIB T5140
deze heeft nu deze eigenschappen

M-Itx form factor
2 x 3,5 inch bay (1 x extern)
1 x 5,25 inch bay
65 watt passieve, externe voeding
6 cm fan

Kan ik daar zonder meer een zwaardere externe voeding op zetten ?
De voeding is een externe voeding met een DC-DC converter in de kast:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Beste mensen,

Ik zoek een 750-900W voeding met een lange 4+4 atx power kabel.

Ik heb een XFX pro 850W gehad, deze kabel was eigenlijk iets te kort waardoor ie overal in de weg zat.
Op de XFX site staat er niks over maar volgens enkele websites is deze kabel 24", volgens andere weer 22".
(hij is nu voor RMA, als ik niks anders kan vinden haal ik dezelfde weer)

Voor de zekerheid zoek ik nu eigenlijk een voeding met minimaal een 25" 4+4 kabel.
Het probleem is dat ik bij de populaire voedingen alleen t/m 24" kan vinden, weet 1 van jullie misschien iets?
Hij hoeft niet modulair te zijn, mn fractal design define XL heeft voldoende mogelijkheid om alles weg te proppen.
Ik heb sowieso 4x pcie 6 pins stekkers nodig (6950cf), bij voorkeur 6+2 pins voor een eventuele upgrade in de toekomst.
Budget 140 euro, bij voorkeur onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
kan je niet gewoon ergens een verlengkabeltje bestellen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Gman2oo6 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:01:
Ok heb een vraag
( had ik al eerder maar moet hem hier stellen )

Wil een nieuw systeem samenstellen
hier de link met hardware http://tweakers.net/galle...h_id=179380#tab:wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,11€ 64,11
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 22,88€ 22,88
1Sparkle SXT4301024S3LNMP€ 66,01€ 66,01
1Asus P8H67-I€ 85,21€ 85,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,61

nu heb ik met PSU CAL getest echter daar klopt geen .... van 210 Watt nodig zegt hij ???
Dus wie weet hoe zwaar deze voeding nou precies moet zijn ??
Waarom zou dat niet kloppen?
Gewoon 210 watt. Aangezien die lastig te krijgen zijn zou ik zeggen neem een 300 watt voeding.

heb nu ongeveer dit systeem

hier de link met hardware : http://tweakers.net/galle...h_id=179406#tab:wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT3N7A-I€ 0,-€ 0,-
2Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 41,-€ 82,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 41,07€ 41,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,47

deze draait op een voeding van Max 65 watt

klopt dit nu of zie ik iets over het hoofd ?
wat zou er in hemelsnaam niet aan moeten kloppen?
als dit klopt dan heb ik nog een vraag op de Gigabyte MIB T5140
deze heeft nu deze eigenschappen

M-Itx form factor
2 x 3,5 inch bay (1 x extern)
1 x 5,25 inch bay
65 watt passieve, externe voeding
6 cm fan

Kan ik daar zonder meer een zwaardere externe voeding op zetten ?
De voeding is een externe voeding met een DC-DC converter in de kast:
Dat kun je doen, maar de DC-DC converter heeft natuurlijk ook een maximaal uitgangsvermogen. De kans bestaat dat dat hoger is dan 65-watt, dan kun je inderdaad een beetje winnen door een zwaardere externe voeding aan te hangen. Maar 210 watt zul je waarschijnlijk niet gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:46
Ik ga één van de volgende systemen bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Cinergy C PCI HD CI€ 96,60€ 96,60
1Highpoint RocketRAID 2680€ 148,-€ 148,-
8Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,99€ 479,92
1Silverstone LC16MR€ 163,40€ 163,40
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 52,41€ 52,41
1Intel 320 40GB€ 74,50€ 74,50
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 24,10€ 24,10
1Asus E35M1-M€ 88,89€ 88,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,85

Of de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Cinergy C PCI HD CI€ 96,60€ 96,60
1Highpoint RocketRAID 2680€ 148,-€ 148,-
1Intel Pentium G620€ 56,50€ 56,50
8Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,99€ 479,92
1Silverstone LC16MR€ 163,40€ 163,40
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 52,41€ 52,41
1Intel 320 40GB€ 74,50€ 74,50
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 24,10€ 24,10
1Asrock H61M-GE€ 56,92€ 56,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.125,35

Nou vraag ik me af welke voeding ik hier het beste bij kan doen qua vermogen.

Ik heb hier al gekeken http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp echter mis ik daar de E-350 en kan ik ook de G620 niet vinden.

De enigste eis die ik heb is modulair i.v.m cable management/airflow, en kom zodoende op de volgende keuzes (onder de 400w kan ik geen modulaire voeding vinden in de PW):

1Sharkoon Rush Power M SHA-R400M€ 44,55€ 44,55
1Cooler Master Silent Pro M500€ 70,70€ 70,70
1Sharkoon Rush Power M SHA-R500M€ 48,95€ 48,95

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

Ik ga waarschijnlijk aankomende week onderstaand systeem bestellen. Ik wil graag de ruimte overhouden voor eventuele upgrades zoals crossfireX met 2x 6950's. Ik bezuinig niet graag op de voeding, maar ik wil toch graag weten of dit niet een beetje too much is.

#ProductPrijsSubtotaal
4Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,99€ 239,96
1Fractal Design Arc Midi Tower€ 97,47€ 97,47
1Corsair Hydro Series H100€ 88,50€ 88,50
5Noiseblocker BlackSilentPro PK 2, 140mm€ 15,01€ 75,05
2Noiseblocker PL-2 120MM, 120mm€ 11,31€ 22,62
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1Corsair Professional Gold AX850€ 156,50€ 156,50
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 177,-€ 177,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 129,90€ 129,90
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 221,-€ 221,-
1Asus P8Z68-V PRO€ 154,32€ 154,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.610,22

Reden dat ik voor de Corsair AX850 heb gekozen is de efficiëntie, volledige modulariteit, kleinere formfactor en de extreem goede ervaring met Corsair. Graag wil ik weten of een 750w variant ook voldoende zou zijn, en zo ja, hoeveel marge ik over zou houden voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
haarbal schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:56:
kan je niet gewoon ergens een verlengkabeltje bestellen?
Dat lijkt mij de beste optie, je kan ook gewoon gesleefde verlengkabeltjes halen.

pricewatch: Huntkey X7 900W is trouwens ook een goede koop als je weer een 850W of meer voeding wil hebben, wat je (nog) niet nodig hebt. ;)
The-Priest-NL schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:49:

Ik heb hier al gekeken http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp echter mis ik daar de E-350 en kan ik ook de G620 niet vinden.
Als die er al bij stonden had je er nog niks aan. Volgens mij doet die niks met staggered spin-up, terwijl de RAID controller dit (gelukkig) wel ondersteund. Nu hoeven alle HD's niet tegelijk op te spinnen en heb je aan een 300W voeding meer dan genoeg.
De enigste eis die ik heb is modulair i.v.m cable management/airflow, en kom zodoende op de volgende keuzes (onder de 400w kan ik geen modulaire voeding vinden in de PW):
Ik zou de pricewatch: Huntkey Jumper 300 nemen, is wel niet modulair, maar bijna alle kabels heb je toch nodig. Daarnaast is die erg efficient, goed en helemaal niet duur voor zo'n voeding. In de behuizing past ook een ATX moederbord terwijl jouw beide moederborden mATX zijn, je hebt dus ook hier nog een stukje ruimte voor de kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken naar de huntkey alleen doet op dit moment de website het niet van hun :(

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
http://www.anandtech.com/show/4069/huntkey-300w-80plus-gold/ reviewtje, aangezien je toch niks nuttigs op de site vindt. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door -The_Mask- op 09-07-2011 21:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MOAW schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:00:
Reden dat ik voor de Corsair AX850 heb gekozen is de efficiëntie, volledige modulariteit, kleinere formfactor en de extreem goede ervaring met Corsair. Graag wil ik weten of een 750w variant ook voldoende zou zijn, en zo ja, hoeveel marge ik over zou houden voor de toekomst. :)
Zelfs met tweede HD6950 en CPU overklok moet een goede 650W voeding meer dan genoeg zijn. :)
Ga je trouwens overklokken?

Zijn trouwens meer erg goede voedingen:
pricewatch: XFX Black Edition 750W
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-600P14XE
pricewatch: Seasonic X-660

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Overlocken naar een stabiele 4Ghz staat wel op de planning ja. :)

Ik had zelf een beetje het idee dat ik echt 850w nodig heb voor headroom. Maar als 650w al voldoende is, dan is een mooie 700-750 watt inderdaad prima. Het liefst wel een gold rated voeding, maar ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Voornamelijk de toekomstige vervanger van de 6950. En het liefst zou ik dan, mocht ik crossfire willen, liever niet een andere voeding moeten halen. :P Maar als er een 100watt marge op zit, lijkt het mij dat dat ruim voldoende is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:25
Beste Tweakers,

Ik draai nu een 1055t (3.5ghz, 1.27volt) en een HD6850 (op 930/1150) i.c.m. een ocz modstream 600 watt. Deze voeding kan maximaal 42 ampere geven op de 2 12 volt rails, wat neerkomt op 504 watt op de 12 volt rails, wat genoeg zou moeten zijn om crossfire te draaien, maar deze voeding heeft 2 12 volt rails die elk 25amp geven (300watt/rail max.).

Nu zijn twee hd6850 met elk een tdp van 151watt wel krap op één zo'n lijn. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om bijvoorbeeld de 1055t op 1 lijn te zetten en de hd6850 op een andere en dan de tweede hd6850 van beide rails wat stroom te laten krijgen?

Of toch een nieuwe voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MOAW schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:31:
Voornamelijk de toekomstige vervanger van de 6950. En het liefst zou ik dan, mocht ik crossfire willen, liever niet een andere voeding moeten halen. :P Maar als er een 100watt marge op zit, lijkt het mij dat dat ruim voldoende is. :)
De opvolger hoeft niet perse meer te verbruiken, 28nm is namelijk een grote verkleining. ;)

Maar dan zou ik kiezen tussen de XFX Black Edition 750W en Corsair AX750.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=236

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

-The_Mask- schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:06:
[...]

De opvolger hoeft niet perse meer te verbruiken, 28nm is namelijk een grote verkleining. ;)

Maar dan zou ik kiezen tussen de XFX Black Edition 750W en Corsair AX750.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=236
Oh, goed punt |:( Ik denk dan toch dat het de XFX gaat worden, want de Corsair is nogsteeds best prijzig, en dan zou het zonde zijn om van 850watt naar 750watt te gaan voor een verwaarloosbare 20 euro. 50 euro is echter een heel andere zaak. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:54:
Beste Tweakers,

Ik draai nu een 1055t (3.5ghz, 1.27volt) en een HD6850 (op 930/1150) i.c.m. een ocz modstream 600 watt. Deze voeding kan maximaal 42 ampere geven op de 2 12 volt rails, wat neerkomt op 504 watt op de 12 volt rails, wat genoeg zou moeten zijn om crossfire te draaien, maar deze voeding heeft 2 12 volt rails die elk 25amp geven (300watt/rail max.).

Nu zijn twee hd6850 met elk een tdp van 151watt wel krap op één zo'n lijn. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om bijvoorbeeld de 1055t op 1 lijn te zetten en de hd6850 op een andere en dan de tweede hd6850 van beide rails wat stroom te laten krijgen?

Of toch een nieuwe voeding kopen?
Het is sowieso wel erg krap en het is nu ook geen high-end voeding, overklok van de CPU verhoogt het verbruikt ook weer, net zoals de videokaart overklok. Andere voeding is dus wel aan te raden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:25
Die overclock is eigenlijk ook een dikke undervolt, want een 1055t draait stock op 1.4v en met turbo op 1.47v, nu draait die dus op 1.27v en aangezien vcore een groter effect heeft op het verbruik dan de klokfrequentie, zou die cpu in theorie ongeveer evenveel of zelfs minder moeten verbruiken. Deze wordt trouwens 56 °C op load op stock en 53°C op 3.5ghz met 1.27v.

Videokaart zou dan terug op stock gaan. (775/1000)

Nu reken ik:
CPU = 135 watt
1 hdd (samsung f4) + ssd = 10 watt
1 dvd drive = 5 watt
2 hd6850= 302watt
4x 120mm fan = 20 watt (12v x 0.4 amp x4)
moederbord en ram = 20 watt?

totaal =492watt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MOAW schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:16:
Overlocken naar een stabiele 4Ghz staat wel op de planning ja. :)

Ik had zelf een beetje het idee dat ik echt 850w nodig heb voor headroom. Maar als 650w al voldoende is, dan is een mooie 700-750 watt inderdaad prima. Het liefst wel een gold rated voeding, maar ik ga eens kijken.
Om je een idee te geven:

Met Furmark extreme burn in is mijn PC (excl. monitor) verbruik aan het stopcontact tussen de 450 en 550watt.

Hierbij draaien de 6950's op stockbios en stocksnelheid en de volgende settings:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/INItcHQudYISgDUpou1yMQ9D/full.png

en

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bVVCNj8WUtVXQECNUoM7Tldn/full.png

Echter als ik in het CCC de Power Control Settings opschroef naar +20% op beide kaarten en PostFX aanzet in Furmark loopt het verbruik op naar pieken van 650watt.....

Ook zie je m.n. bij booten piekbelastingen in het gebruik.

Bovenvermeld verbruik moet natuurlijk nog omgerekend worden met de efficiencyfactor a ongeveer 85% in mijn geval dus dan is het 550W.

Maar goed in games zal het lager zijn.

Zelf zou ik 650w iets te laag vinden als je zeker wilt weten dat je genoeg headroom hebt voor de toekomst en idd gaan voor 750 a 850w met een goede efficiency.

Ik vraag me af of bij vol gebruik je bepaalde voltlijnen niet te maximaal belast bij een 650w.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

AH, bedankt. Altijd goed om meer inzicht te krijgen in een CF setup.

Ik bezuinig niet snel, of nauwelijks op een voeding. Dus een 650w word het sowiezo niet, aangezien geld niet echt een issue is atm. Een 850w lijkt mij wel overkill nadat ik wat setups heb rond zien zwerven op het net.

Ik heb 1x meegemaakt dat ik een cheap ass voeding gebruikte in mijn pc, die kortsluiting veroorzaakte terwijl ik niet aanwezig was in de ruimte. Sindsdien heb ik liever een goed overkill voeding dan op het randje gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wattage zegt niet zo veel natuurlijk, veel belangrijker is het interne design van de voeding.

De NZXT Hale90 850 Watt, intern design Super Flower, zet zich zelf pas uit bij een belasting van meer dan 1000 Watt bijvoorbeeld. Daar zul je zo'n voeding niet constant mee moeten belasten misschien, maar iets boven de specs is voor een goede voeding geen probleem.

Help!!! komt bij extreem gebruik nog niet boven de 650 Watt uit, zit er zelfs 100 Watt onder ongeveer.
Een goede 650 Watt voeding is dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ik denk dat het de Antec HCP-850 gaat worden, de 750watt variant is maar 10 euro goedkoper, wat ik nogal onzinnig vind om te besparen. Misschien een rare keuze, maar de PSU fan zit hier niet in het midden waardoor hij beter past bij de SIlverstone Fortress 2 kast die ik erbij wil. Hier zit de PSU outtake op een vrij lastige plaats. Deze voeding lijkt daar een goede match bij en is ook nog gold-rated en stil. :)

pricewatch: Antec HCP-850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft leuk om te zien hoe mensen om advies vragen en dat vervolgens volkomen negeren.

Als ik jou was ik de pricewatch: Seasonic X-660 halen, maar je weet het zelf beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Begrijp me niet verkeerd, ik negeer het echt niet. Het feit dat ik erachter ben gekomen dat de outtake vent de PSU voor 33% blokkeert is gewoon een lastig punt. Volgens veel users maakt het weinig uit, echter zal de PSU fan wel harder gaan draaien waardoor je ook met meer dbA zit, wat ik het liefst voorkom.

Ik zou zeker voor een Seasonic/Corsair/XFX 650-700w gaan mocht deze goed matchen met de kast. Alleen dat lijkt er niet op.

Ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarecanucks.com/forum/attachments/troubleshooting/12597d1294320508-corsair-ax850-psu-silverstone-ft02-case-pic11.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Knaak op 10-07-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je hebt sowieso geen 850W voeding nodig, een goede 650W is sowieso nu meer dan genoeg. Daarnaast zijn de prestaties van die Antec HCP wel wat minder. Zie trouwens niet wat er niet goed zou passen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

De voeding op de afbeelding zou met de fan van de camera af moeten wijzen, waardoor je duidelijk ziet dat hij dan niet goed aansluit op de mesh waar hij de lucht vandaan moet zuigen. Hier heeft vrijwel ieder model last van.

Ik heb dus de keuze om voor een goed 650watt voeding te gaan en hopen dat de koeling in de PSU goed genoeg intact blijft zonder dat het veel extra herrie oplevert.

Of ik ga voor de Antec, die zover te zien is, prima gaan passen maar minder presteert. Vind het maar lastig, heb geen zin om straks een andere PSU te moeten kopen puur omdat hij niet goed (genoeg) gekoeld word.

Edit: Hmm die Antec 850 blijkt bij een load van 450-675 watt een 91-92% efficiency te hebben, dan betaald de meerprijs zich op termijn ook terug. :)

http://www.kitguru.net/co...0w-power-supply-review/5/

[ Voor 18% gewijzigd door Knaak op 10-07-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eender welke voeding je koopt zal voldoende lucht kunnen aanzuigen via dat rooster, helemaal een voeding die nauwelijks warmte genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Oke, bedankt! Dan ga ik voor een mooie 650w (Corsair) en monteer ik hem gewoon zoals hier.

http://imageshack.us/photo/my-images/535/34333869.jpg/

[ Voor 16% gewijzigd door Knaak op 10-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Ik heb even een vraagje: ik ben van plan om binnenkort een upgrade uit te voeren voor mijn systeem, ik wil namelijk mijn 9800GT vervangen door een HD6950 of evt een 560Ti. Hiervoor moest ik natuurlijk wel eerst even mijn voeding checken. Ik heb dus even snel mijn kast opengedraaid en een foto genomen(klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.imgupload.net/images/19642021516896515922_thumb.jpg
Ik kan hier echter nog geen kaas van maken. Gezien het feit dat het gaat tot 580 watt neem ik aan dat het een 580 watt voeding is, maar ik weet niet zeker of dat klopt. Over de kwaliteit van de voeding kan ik helaas nog niks zeggen, ik weet de fabrikant niet meer. Ik weet nog wel dat ik ooit heb zitten googelen en het gewoon een A-merk was en het volgens mij wel goed zat met het aantal volts etc. Mijn systeem bestaat verder uit een Phenom II x4 940, 4 GB ram, een harde schijf van z'n 400 GB, een cardreader en DVD-station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Hij levert dus 23 A op de 12-voltslijn. Is dit genoeg voor een HD6950? En zo nee, misschien dan wel voor een HD6870? Zoals het er nu naar uit ziet zal ik waarschijnlijk een nieuwe voeding moeten kopen, maar dan wordt de upgrade ineens wel heel erg prijzig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Afgelopen zaterdag m'n pc een leuke upgrade gegeven, welke nu uit de volgende onderdelen bestaat:

Asus P8P67 LE (b3 revisie)
i5 2500K (stock, ga ook niet overklokken)
8GB kingston value ram
OCZ vertex 3 60GB
Xonar Essence STX
HD 5770
Corsair HX520 (levert 480 watt op de 12v rail, 3 x 18A)

aangezien ik even geen budget had om m'n videokaart ook een upgrade te geven maar komende
vrijdag het schip met geld weer binnenkomt, wil ik deze vervangen met een GTX 570 Phantom.

Nu heb ik meerdere reviews etc. gelezen en wordt aangeraden om voor deze kaart een 550 watt voeding te gebruiken.

De Corsair is al een aantal jaren in gebruik, hij heeft een Q6600 (3Ghz), HD2900XT (trok onder load geloof ik 250 watt) en wat HDD's etc gevoed toen ik 'm aanschafte.

Dat ging toen allemaal probleemloos, voor zover ik kan lezen is het stroomverbruik van de Phantom ongeveer gelijk aan die van de HD2900XT dus logischerwijs ga ik ervan uit dat de Corsair voeding dit gewoon moet trekken, maar ik kon het niet laten om om bevestiging te vragen.

Nieuwe voeding of de Corsair z'n ding laten doen? Misschien nuttig om erbij te vermelden: nee ik wil de GTX570 niet gaan overklokken!

Bvd!

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Oke nog een laatste keer. Dit moet mijn systeem worden, maar het enige waar ik nog over zit te twijfelen is de voeding. Ik wil over een tijdje gaan overclocken tot ong 4ghz(dan komt er ook een andere koeler).
De voeding moet modulair zijn, en het liefst zo goedkoop mogelijk(weinig te schaften momenteel).
Mijn voornaamste vraag is eigenlijk hoe veel watt ik nodig heb. Ik denk dat 520 voldoende is?
Oja, er komt geen tweede kaart bij.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,65€ 44,65
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,45€ 17,45
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 23,04€ 23,04
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 276,-€ 276,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,64

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tharoy schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:30:
Hij levert dus 23 A op de 12-voltslijn. Is dit genoeg voor een HD6950? En zo nee, misschien dan wel voor een HD6870? Zoals het er nu naar uit ziet zal ik waarschijnlijk een nieuwe voeding moeten kopen, maar dan wordt de upgrade ineens wel heel erg prijzig..
Linkworld is echt troep, 23A en 580W kan je beide ook wel vergeten dat zal die nooit leveren.
Al doe je geen upgrade dan nog moet je de voeding zo snel mogelijk vervangen omdat de PC niet veilig is met deze voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Wat is er trouwens op tegen om in mijn systeem(twee posts hierboven) deze voeding te hangen?
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,50

Ik bedoel dan dus vooral dat ik meer watt heb dan nodig. (Tikt dit aan op de energie rekening, of is het zelfs slechts voor je componenten?)
Ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:16
Hallo iedereen. Ik heb ook een vraagje over mijn voeding. Dit is op het moment mijn setup :
moederbord : M4A88TD-V Evo/USB3
geheugen: 6GB corsair XMS 1333
processor: Phenom II 955 BE
grafische kaart: XFX HD6970
case: Antec 900
harde schijven:Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB ,Kingston SSDNow V100 SV100S2/64GB
optische drive: Samsung SH-S222AB
voeding : Antec True Power 750 watt 80Plus Bronze

Ik wil graag nog een HD6970 erbij , is mijn voeding hier goed genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AliasGn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 09:01
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik de volgende setup:

Kast: Cooler Master HAF932
Moederbord: Asus P5Q Pro
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,83GHz -- OC @ 3,61 GHz
Processor koeler: Cooler Master V8
RAM geheugen: GEIL DDR2 1066MHz 4x2GB
Videokaart: Sapphire Radeon HD5870 1GB GDDR5
Voeding: Cooler Master RealPower M620 620W
Overige informatie: Fancontroller, DVD brander

Hier heb ik vervolgens 2 interne harde schijven in zitten (640GB en 1TB) en een 500GB externe harde schijf + de standaard randapparatuur.

Nou ben ik van plan om er een tweede HD5870 in te zetten die ik hopenlijk via iemand op de kop kan tikken (aangezien de kaart (schijnbaar) helaas al uitgerangeerd word en dus niet meer te vinden is via webwinkels)

Nou is de vraag of mijn voeding van 620W dit allemaal gemakkelijk gaat trekken of dat ik dan beter voor een iets zwaardere voeding zou kunnen gaan (bijvoorbeeld 750W van Corsair/ 720W Cooler Master)

Tevens een extra vraagje wat minder belangrijk is: zijn er ook voedingen die voor videokaarten 4x 6 pins uitgang hebben (modulair) aangezien me dat wel gemakkelijk leek voor de voeding van de videokaart (in Crossfire setup) scheelt weer in het wegwerken van de kabels.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door AliasGn op 11-07-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MOAW schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:20:
Oke, bedankt! Dan ga ik voor een mooie 650w (Corsair) en monteer ik hem gewoon zoals hier.

http://imageshack.us/photo/my-images/535/34333869.jpg/
Welke dan er zijn er maar vier.
De oude TX is niet intressant meer de nieuwe heeft maar twee PCI-e stekkers waardoor de bijna identieke XFX Pro 650W een betere keuze is met zijn vier PCI-e stekkers. De HX is te duur en de AX staat al een maand op niet leverbaar. Er zit dus niet echt een intressante voeding tussen.

Waarom dus niet kiezen tussen de XFX Black Edition 750W of Corsair AX750, vooral de XFX heeft een hele mooie prijs.
Guumuus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:43:

Dat ging toen allemaal probleemloos, voor zover ik kan lezen is het stroomverbruik van de Phantom ongeveer gelijk aan die van de HD2900XT dus logischerwijs ga ik ervan uit dat de Corsair voeding dit gewoon moet trekken, maar ik kon het niet laten om om bevestiging te vragen.
De HD2900XT neemt zo'n 175W max bij games en zo'n 225W tijdens Furmark.
De GTX570 neemt zo'n 200W max tijdens games en zo'n 275W tijdens Furmark.
Nieuwe voeding of de Corsair z'n ding laten doen? Misschien nuttig om erbij te vermelden: nee ik wil de GTX570 niet gaan overklokken!
Rest van de PC neemt hooguit zo'n 125W van de 12V, dus als piek ga je hooguit zo'n 400W uit de voeding trekken, maar met games hooguit zo'n 300W. Kan gemakkelijk dus, ook met CPU overklok.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
-The_Mask- schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:12:
[...]

Linkworld is echt troep, 23A en 580W kan je beide ook wel vergeten dat zal die nooit leveren.
Al doe je geen upgrade dan nog moet je de voeding zo snel mogelijk vervangen omdat de PC niet veilig is met deze voeding.
Ok, een nieuwe voeding staat dus op het programma. Nu een nieuwe vraag: zou ik met een OCZ ModXStream Pro 600W in de toekomst 2xHD6870 in CF kunnen draaien? Daarbij zou de rest van het systeem ongeveer hetzelfde blijven(Phenom II X4 940 of een processor die ongeveer dezelfde hoeveelheid stroom verbruikt, 4 of 8 GB ram, 1 500GB harde schijf). Maakt verder niet uit voor de aanschaf, aangezien ik 'm sowieso ga kopen gezien de goede prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Tharoy op 11-07-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tharoy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:18:
[...]

Ok, een nieuwe voeding staat dus op het programma. Nu een nieuwe vraag: zou ik met een OCZ ModXStream Pro 600W in de toekomst 2xHD6870 in CF kunnen draaien? Daarbij zou de rest van het systeem ongeveer hetzelfde blijven(Phenom II X4 940 of een processor die ongeveer dezelfde hoeveelheid stroom verbruikt, 4 of 8 GB ram, 1 500GB harde schijf). Maakt verder niet uit voor de aanschaf, aangezien ik 'm sowieso ga kopen gezien de goede prijs.
Hmmm, het zou niet mijn keuze zijn. De reden dat die zo goedkoop is, is gewoon door de kwaliteit, prestaties en aansluitingen, alles is vrij karig. Er zijn dan ook betere voedingen te koop voor het geld alleen de meesten zijn niet modulair. Maar voor een tientje meer kun je ook de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) halen.
Deze voeding heeft wel genoeg aansluitingen voor twee HD6870's, levert betere prestaties, betere kwaliteit, in eigenlijk alles beter en in mijn ogen ook een betere prijs/prestatie.
Voor als je bij een videokaart blijft (HD6950, GTX 560 Ti of HD6870 of zo) heb je ook meer dan genoeg aan een pricewatch: XFX Pro 450W als je niet gaat overklokken of iig niet heel veel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Ik heb een systeempje samengesteld dat voor mij afdoende zou moeten zijn om 1080p content van mijn NAS af te spelen, wat te gamen (op 42" plasma, moet redelijk er uit zien en zijn games als fifa en virtua tennis) en diverse office taken te vervullen.
Het systeem komt wel in de woonkamer, dus maak me nog klein beetje zorgen of ik geluid ga moeten verwachten dat door mijn 5.1 installatie niet 'gefilterd' wordt ;)

Hier het huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB€ 50,50€ 50,50
1MS-Tech CM-0510€ 42,20€ 42,20
1Intel Core i3 2100€ 91,70€ 91,70
1Corsair Builder CX430 V2€ 36,12€ 36,12
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,99€ 43,99
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 94,70€ 94,70
1Asrock H67M B3€ 69,10€ 69,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,31

Waar ik nog aan twijfel is de voeding. Ik heb nu de corsair 430w v2 geselecteerd die er op http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=239 redelijk goed uitkomt.

Wel heeft deze wat minder aansluitingen dan de XFX pro 450w, die er iets minder uit lijkt te komen http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=224

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:15

Shoarma kip

IceDFire

Ik ben van plan volgende week het onderstaande systeem/upgrade te bestellen, maar ik blijf twijfelen over de voeding. De voeding moet uiteindelijk 2 HD 6870's en een I5 2500k met overclock kunnen trekken (geen extra voltage).

Zelf zat ik te denken aan de XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

Dat deze voeding het systeem gaat trekken weet ik eigenlijk wel, maar toch ben ik er niet zeker van of deze voeding wel genoeg is. Ik wil eigenlijk niet te dicht op het randje zitten, en uit ervaringen van andere mensen (Google) word ik ook niet veel wijzer. De een geeft aan 'mijn 650W doet het helemaal goed', de ander geeft aan 'de voeding wordt te heet'. Natuurlijk zijn er ook de mensen die zeggen, 'met een 850W voeding zit je zeker goed!' Dat laatste lijkt mij dus een beetje overkill...

Mijn vraag:
Is het verstandig om voor een 650W te gaan, of toch, voor 30 euro meer, een 750W? XFX Black Edition 750W

Het liefst bespaar ik mezelf natuurlijk 30 euro en koop ik de 650W, maar als iemand een goede reden heeft om toch de 750W te kopen, hoor ik dat graag.

Wat ik al heb, en dus ook bij het onderstaande lijstje komt:

HD6870
2x HDD
1x SSD
DVD/Brander
6 Casefans

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3€ 37,90€ 37,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 62,70€ 62,70
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 145,-€ 145,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 622,10

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze week dit systeem bestellen, maar ik weet alleen niet welke voeding ik erbij moet nemen. De voeding moet later ook en 2e 580 kunnen trekken en er moet ruimte zijn om nog te kunnen overclocken.

Hebben juliie suggesties voor een goede voeding?

Het budget voor de voeding is zo'n 150 euro, maar ik doe niet moeilijk om er een beetje overheen te gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster BX2235€ 109,90€ 109,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Logitech MK320€ 24,76€ 24,76
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 62,70€ 62,70
1MSI N580GTX LIGHTNING€ 459,34€ 459,34
1Asrock Fatal1ty P67 Professional (B3)€ 180,30€ 180,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.377,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MeesN schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:43:
Wat is er trouwens op tegen om in mijn systeem(twee posts hierboven) deze voeding te hangen?
Niks, het is juist een goede voeding voor een erg mooie prijs.
Ik bedoel dan dus vooral dat ik meer watt heb dan nodig. (Tikt dit aan op de energie rekening, of is het zelfs slechts voor je componenten?)
De voeding levert gewoon wat er nodig is, de stroom die uit het stopcontact wordt getrokken zal dus ook afhankelijk zijn van de PC en het rendement van de voeding.
FredjeK schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:14:
Hallo iedereen. Ik heb ook een vraagje over mijn voeding. Dit is op het moment mijn setup :
moederbord : M4A88TD-V Evo/USB3
geheugen: 6GB corsair XMS 1333
processor: Phenom II 955 BE
grafische kaart: XFX HD6970
case: Antec 900
harde schijven:Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB ,Kingston SSDNow V100 SV100S2/64GB
optische drive: Samsung SH-S222AB
voeding : Antec True Power 750 watt 80Plus Bronze

Ik wil graag nog een HD6970 erbij , is mijn voeding hier goed genoeg voor?
Je voeding is prima voor een tweede HD6970 je moederbord echter niet met zijn tweede PCI-e 2.0 x4 slot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
iemand nog advies t.a.v. de voeding (zie hierboven) voor een systeempje met een i3-2100 en een hd 6770.
Ik zit te twijfelen tussen een corsair 430w v2 en een xfx pro 450w. De corsair komt iets beter uit een review http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=239 dan de xfx http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=224 (voltage regulation is all over the place with really high +12V voltages that just kept getting higher, including a +12V rail that was over spec when the non-primary rails were loaded to the maximum.)
, maar de xfx heeft meer aansluitingen.

[ Voor 4% gewijzigd door paulus_01 op 12-07-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:16
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:40:
[...]
Niks, het is juist een goede voeding voor een erg mooie prijs.

[...]

De voeding levert gewoon wat er nodig is, de stroom die uit het stopcontact wordt getrokken zal dus ook afhankelijk zijn van de PC en het rendement van de voeding.

[...]

Je voeding is prima voor een tweede HD6970 je moederbord echter niet met zijn tweede PCI-e 2.0 x4 slot.
Ah ok , dat wist ik niet! Bedankt voor je reactie , welk moederbord zou je mij aanbevelen of zit ik dan in het verkeerde topic? Edit: ik kwam zelf bij deze uit na de moederbord uitleg op het forum te hebben gelezen :
Asrock 890FX Deluxe4 , op- of aanmerkingen zijn welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door FredjeK op 12-07-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AliasGn schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:02:
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik de volgende setup:

Kast: Cooler Master HAF932
Moederbord: Asus P5Q Pro
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,83GHz -- OC @ 3,61 GHz
Processor koeler: Cooler Master V8
RAM geheugen: GEIL DDR2 1066MHz 4x2GB
Videokaart: Sapphire Radeon HD5870 1GB GDDR5
Voeding: Cooler Master RealPower M620 620W
Overige informatie: Fancontroller, DVD brander

Hier heb ik vervolgens 2 interne harde schijven in zitten (640GB en 1TB) en een 500GB externe harde schijf + de standaard randapparatuur.

Nou ben ik van plan om er een tweede HD5870 in te zetten die ik hopenlijk via iemand op de kop kan tikken (aangezien de kaart (schijnbaar) helaas al uitgerangeerd word en dus niet meer te vinden is via webwinkels)

Nou is de vraag of mijn voeding van 620W dit allemaal gemakkelijk gaat trekken of dat ik dan beter voor een iets zwaardere voeding zou kunnen gaan (bijvoorbeeld 750W van Corsair/ 720W Cooler Master)

Tevens een extra vraagje wat minder belangrijk is: zijn er ook voedingen die voor videokaarten 4x 6 pins uitgang hebben (modulair) aangezien me dat wel gemakkelijk leek voor de voeding van de videokaart (in Crossfire setup) scheelt weer in het wegwerken van de kabels.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp :)
Nee dit is niet aan te raden, zoals zo goed als elke Coolermaster voeding is dit ook geen goede voeding.
Hier is te zien dat die doorbrand bij 600W van de 12V, dat is iets waar jij ook bij in de beurt moet komen, niet echt aan te raden dus met deze voeding.

Een goede ~625W voeding kan dus wel genoeg zijn als die al zijn vermogen ook op de 12V kan leveren en goedwerkende beveiligingen zoals OCP en OPP zijn dus ook erg belangrijk.

Welke eisen heb je allemaal aan een nieuwe voeding?
FredjeK schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:59:
[...]

Ah ok , dat wist ik niet! Bedankt voor je reactie , welk moederbord zou je mij aanbevelen of zit ik dan in het verkeerde topic? Edit: ik kwam zelf bij deze uit na de moederbord uitleg op het forum te hebben gelezen :
Asrock 890FX Deluxe4 , op- of aanmerkingen zijn welkom.
Ik zou kijken naar een AM3+ mobo zodat je de CPU ook nog eens kan vervangen door een toekomstige Bulldozer CPU.

pricewatch: Asrock 970 Extreme4 bijvoorbeeld, maar dit is idd niet het juiste topic. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
Heb mijn pc inmiddels al een jaar en ik begin nu echt te merken dat mijn videokaart aan een upgrade toe is.
Dit is mijn systeem:
I7 860
6GB
Geforce GT230 (lach niet :P)

De videokaart die ik op het oog heb is http://tweakers.net/price...hd6950-dirt3-edition.html
Nu moet ik mijn huidige voeding gaan vervangen, ik heb minimaal 500 watt nodig voor deze kaart. Ik zat zelf te denken aan een 650 watt voeding. Voor het gaval ik in de toekomst nog iets toevoeg aan mijn pc. Echter wat is een goed, betrouwbaar merk met een hoog rendement? Mijn budget voor een nieuwe voeding is tussen de 80 en 100 euro. Uiteraard ga ik niet moeilijk doen om enkele euro's.

Edit: Toevallig viel mijn oog hier net op http://tweakers.net/price...-modxstream-pro-700w.html Is OZC een goed merk qua voedingen?

[ Voor 10% gewijzigd door Nostordici op 12-07-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AliasGn
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Nee dit is niet aan te raden, zoals zo goed als elke Coolermaster voeding is dit ook geen goede voeding.
Hier is te zien dat die doorbrand bij 600W van de 12V, dat is iets waar jij ook bij in de beurt moet komen, niet echt aan te raden dus met deze voeding.

Een goede ~625W voeding kan dus wel genoeg zijn als die al zijn vermogen ook op de 12V kan leveren en goedwerkende beveiligingen zoals OCP en OPP zijn dus ook erg belangrijk.

Welke eisen heb je allemaal aan een nieuwe voeding?
Het liefst dat ik er 4 PCI-e aansluitingen op heb voor me videokaarten die ik in Crossfire wil gaan zetten. Verder zit ik dan qua merk te denken aan een Corsair van 750W (lijkt mij dat 750W wel voldoende is voor mijn setup i.c.m. Crossfire?).

Bijvoorbeeld de Corsair 750TXV2 lijkt me dan wel wat, of zou ik dan beter voor de HX (of zelfs AX) kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AliasGn schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Het liefst dat ik er 4 PCI-e aansluitingen op heb voor me videokaarten die ik in Crossfire wil gaan zetten. Verder zit ik dan qua merk te denken aan een Corsair van 750W (lijkt mij dat 750W wel voldoende is voor mijn setup i.c.m. Crossfire?).

Bijvoorbeeld de Corsair 750TXV2 lijkt me dan wel wat, of zou ik dan beter voor de HX (of zelfs AX) kunnen gaan?
Je moet je niet te veel op een merk focussen, voor de prijs van een Corsair TX750 V2 haal je bijvoorbeeld een pricewatch: XFX Black Edition 750W.

De XFX is efficienter, modulair en de prestaties en kwaliteit zijn vergelijkbaar.
paulus_01 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:48:

Waar ik nog aan twijfel is de voeding. Ik heb nu de corsair 430w v2 geselecteerd die er op http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=239 redelijk goed uitkomt.

Wel heeft deze wat minder aansluitingen dan de XFX pro 450w, die er iets minder uit lijkt te komen http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=224

Wat raden jullie aan?
De XFX is wel de betere voeding, de reden dat de XFX het bij Jonnyguru wat minder doet komt omdat er nogal veel load op de 3,3V en 5V wordt gezet. Dit is veel meer dan je normaal gesproken erop zal krijgen en met minder load op de 5V en 3,3V doet die het wel heel goed. Zie de review van Kitguru bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Shoarma kip schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:11:
Dat deze voeding het systeem gaat trekken weet ik eigenlijk wel, maar toch ben ik er niet zeker van of deze voeding wel genoeg is. Ik wil eigenlijk niet te dicht op het randje zitten, en uit ervaringen van andere mensen (Google) word ik ook niet veel wijzer. De een geeft aan 'mijn 650W doet het helemaal goed', de ander geeft aan 'de voeding wordt te heet'. Natuurlijk zijn er ook de mensen die zeggen, 'met een 850W voeding zit je zeker goed!' Dat laatste lijkt mij dus een beetje overkill...
Je zijn altijd mensen met een opmerkingen zoals neem een 1000W voeding heb je genoeg.
En dan komen ze met bijvoorbeeld een Diablotek RPM-1050.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=187 en dan koop je dus een hele dure 500W voeding die ook nog eens slecht presteert en van slechte kwaliteit is.
2500k
HD6870
2x HDD
1x SSD
DVD/Brander
6 Casefans
Zonder overklok kom je niet over de 400W heen en zelfs met de CPU op 5GHz maak je het de voeding niet moeilijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:59:
Ik ga deze week dit systeem bestellen, maar ik weet alleen niet welke voeding ik erbij moet nemen. De voeding moet later ook en 2e 580 kunnen trekken en er moet ruimte zijn om nog te kunnen overclocken.

Hebben juliie suggesties voor een goede voeding?
pricewatch: XFX Black Edition 850W en pricewatch: Corsair Professional Gold AX850 bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:29:
[...]

De XFX is wel de betere voeding, de reden dat de XFX het bij Jonnyguru wat minder doet komt omdat er nogal veel load op de 3,3V en 5V wordt gezet. Dit is veel meer dan je normaal gesproken erop zal krijgen en met minder load op de 5V en 3,3V doet die het wel heel goed. Zie de review van Kitguru bijvoorbeeld.
Thanks! Niks om me zorgen over te maken dus?

De build quality vd corsair kwam er iets slechter uit en de xfx heeft mijn voorkeur ivm aansluitingen e.d.

Zou ik niet beter voor een iets lager wattage moeten kiezen met enkel een hd6770 en een i3-2100 of is de 450w pro hiervoor ook een goede keuze?

*edit* op kitguru is de overall rating voor de corsair ook iets hoger dan voor de xfx. Ook is de max. load 50 watt hoger. Nog iets verder gelezen. Kitguru test met andere loads dan jonnyguru en haalde daardoor iets andere resultaten. Jonny heeft opnieuw getest met de loads van kitguru om te kijken of zijn voedingen misschien niet in orde waren, niet het geval, nagenoeg dezelfde resultaten als kitguru nu, wat dus betekent dat icm zijn oorspronkelijke loads de behaalde resultaten correct waren en er derhalve wat issues waren met de Crossload tests.
Zoals the_mask aangeeft zijn dit extreme situaties die je normaal niet meemaakt...

Ik heb te weinig kennis van voedingen om dit goed te kunnen interpreteren.

[ Voor 32% gewijzigd door paulus_01 op 12-07-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AliasGn
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:29:
[...]

Je moet je niet te veel op een merk focussen, voor de prijs van een Corsair TX750 V2 haal je bijvoorbeeld een pricewatch: XFX Black Edition 750W.

De XFX is efficienter, modulair en de prestaties en kwaliteit zijn vergelijkbaar.
Hartelijk dank voor de hulp, ik ga zo dadelijk de XFX bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Wauw, het lijkt erop dat -The_Mask- dit topic in z'n eentje aan het overeind houden is :P. Kudo's daarvoor alvast, als beloning ga ik ook een vraag stellen >:) .

Ik zie in het [BBG aanschaf] Gamesysteem topic bijna alleen setups voorbij komen met XFX voedingen.
Ik weet niet of dat komt doordat ze zo'n goede en stabiele kwaliteit voor een fijne prijs leveren, of omdat iedereen elkaar na-aapt omdat het waarschijnlijk wel veilig is...
Ik had zelf voor mijn Wishlist de OCZ Fatal1ty voeding van 550W uitgezocht, omdat hij 80+ en modulair is dus fijn met cable management, niet superduur is en uit de reviews op internet als 'prima voeding bij normaal game gebruik zonder ernstige overclocks' uit de bus kwam.

Ik vraag me af of mijn keuze een goede is, of dat ik beter met de meute mee kan gaan, of zelfs een voeding van Seasonic of be quiet! kan gaan kopen, omdat dit eigenlijk een half B-merk is. Wie kan me verlichten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Ik zou je willen helpen, maar heb er de ballen verstand van. In mijn zoektocht naar een 400-450w voeding kwam ik wel een berichtje tegen dat de xfx 450w pro "power supply is a Seasonic S12II"
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=224 dus het merk op de verpakking zegt lang niet altijd alles.

Zoiezo tip: http://www.jonnyguru.com/...op=Review_Cat&recatnum=13
Hier staan erg veel reviews van voedingen, ook nog enigszins begrijpelijk uitgelegd (en leuk geschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
paulus_01 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:10:
[...]
De build quality vd corsair kwam er iets slechter uit en de xfx heeft mijn voorkeur ivm aansluitingen e.d.
De kwaliteit van de XFX is idd iets beter en de XFX heeft ook meer aansluitingen.
Zou ik niet beter voor een iets lager wattage moeten kiezen met enkel een hd6770 en een i3-2100 of is de 450w pro hiervoor ook een goede keuze?
Ze zijn beide meer dan genoeg voor jouw PC, is dat er geen goede 200W voeding is anders had dat zelfs meer dan genoeg kunnen zijn. ;)
wat dus betekent dat icm zijn oorspronkelijke loads de behaalde resultaten correct waren en er derhalve wat issues waren met de Crossload tests.
Voeding doet het ook wat minder bij de normale tests door de hoge load op de 5V en 3,3V bij Jonny, PC's trekken alleen niet zoveel load van de 5V en 3,3V, maar in verhouding veel meer van de 12V.
Zie bijvoorbeeld http://xbitlabs.com/artic...splay/system-wattage.html
paulus_01 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:46:
Ik zou je willen helpen, maar heb er de ballen verstand van. In mijn zoektocht naar een 400-450w voeding kwam ik wel een berichtje tegen dat de xfx 450w pro "power supply is a Seasonic S12II"
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=224 dus het merk op de verpakking zegt lang niet altijd alles.
De meeste voedingen in de pricewatch worden door een andere fabrikant gemaakt. Ongeveer hetzelfde als met videokaarten welke waar de meesten gewoon bij AMD of nVidia wegkomen. Sommigen fabrikanten plakken er alleen hun eigen sticker op en anderen zorgen ook nog voor hun eigen PCB en koeler (videokaart) of behuizing en bekabeling (voeding).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Struikrover schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:14:
Wauw, het lijkt erop dat -The_Mask- dit topic in z'n eentje aan het overeind houden is :P. Kudo's daarvoor alvast, als beloning ga ik ook een vraag stellen >:) .

Ik zie in het [BBG aanschaf] Gamesysteem topic bijna alleen setups voorbij komen met XFX voedingen.
Ik weet niet of dat komt doordat ze zo'n goede en stabiele kwaliteit voor een fijne prijs leveren, of omdat iedereen elkaar na-aapt omdat het waarschijnlijk wel veilig is...
Ik had zelf voor mijn Wishlist de OCZ Fatal1ty voeding van 550W uitgezocht, omdat hij 80+ en modulair is dus fijn met cable management, niet superduur is en uit de reviews op internet als 'prima voeding bij normaal game gebruik zonder ernstige overclocks' uit de bus kwam.

Ik vraag me af of mijn keuze een goede is, of dat ik beter met de meute mee kan gaan, of zelfs een voeding van Seasonic of be quiet! kan gaan kopen, omdat dit eigenlijk een half B-merk is. Wie kan me verlichten? :)
De voedingen van XFX zijn gewoon prima voedingen voor een nog betere prijs. Het interne design is meen ik een afgeleide van de Seasonic S12II's. Daarvan heb ik er een in een oud bakje, dat is goed spul.
Be Quiet! maakt zelf ook geen voedingen trouwens, dus dat is geen vergelijking met Seasonic ;)

De OCZ Fatal1ty voeding van 550W schijnt trouwens intern een Sirtec te zijn, daar heb ik niet veel positieve berichten over gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
-The_Mask- schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:16:
[...]
De kwaliteit van de XFX is idd iets beter en de XFX heeft ook meer aansluitingen.

[...]
Ze zijn beide meer dan genoeg voor jouw PC, is dat er geen goede 200W voeding is anders had dat zelfs meer dan genoeg kunnen zijn. ;)

[...]

Voeding doet het ook wat minder bij de normale tests door de hoge load op de 5V en 3,3V bij Jonny, PC's trekken alleen niet zoveel load van de 5V en 3,3V, maar in verhouding veel meer van de 12V.
Zie bijvoorbeeld http://xbitlabs.com/artic...splay/system-wattage.html

[...]

De meeste voedingen in de pricewatch worden door een andere fabrikant gemaakt. Ongeveer hetzelfde als met videokaarten welke waar de meesten gewoon bij AMD of nVidia wegkomen. Sommigen fabrikanten plakken er alleen hun eigen sticker op en anderen zorgen ook nog voor hun eigen PCB en koeler (videokaart) of behuizing en bekabeling (voeding).
Thanks...denk dat ik dan toch het meest richting de XFX neig, van de andere kant, dat zou puur zijn voor toekomst bereidheid, en ik ga denk ik toch niet cf of sli draaien, dus echt noodzakelijk is het niet. Wel komt de corsair nu al aansluitingen te kort voor een 6850+ geloof ik (2 pci 6 connectors nodig), maar vd andere kant, veel meer zal ik toch niet nodig gaan hebben.

Beiden voedingen lijken dus goed te voldoen en is het een afweging, een tientje voor meer aansluiting ja of nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de computer die ik wil gaan aanschaffen :
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Thermaltake V3 Black Edition€ 39,27€ 39,27
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 57,-€ 57,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,99€ 43,99
1MSI R6870 HAWK€ 164,95€ 164,95
1Asrock P67 Pro3€ 88,30€ 88,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,46

Is dan een 450 w voeding genoeg wil hem waarschijnlijk wel gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
Shady15 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:02:
Heb mijn pc inmiddels al een jaar en ik begin nu echt te merken dat mijn videokaart aan een upgrade toe is.
Dit is mijn systeem:
I7 860
6GB
Geforce GT230 (lach niet :P)

De videokaart die ik op het oog heb is http://tweakers.net/price...hd6950-dirt3-edition.html
Nu moet ik mijn huidige voeding gaan vervangen, ik heb minimaal 500 watt nodig voor deze kaart. Ik zat zelf te denken aan een 650 watt voeding. Voor het gaval ik in de toekomst nog iets toevoeg aan mijn pc. Echter wat is een goed, betrouwbaar merk met een hoog rendement? Mijn budget voor een nieuwe voeding is tussen de 80 en 100 euro. Uiteraard ga ik niet moeilijk doen om enkele euro's.

Edit: Toevallig viel mijn oog hier net op http://tweakers.net/price...-modxstream-pro-700w.html Is OZC een goed merk qua voedingen?
Sorry dat ik mezelf zo quote, maar niemand heeft gereageerd :/

Ondanks dat kon ik wel wat halen uit de overige reacties, XFX is dus goed. Geldt dat ook voor dit model?
http://tweakers.net/price...ling-fan).html#tab:prices Of is die van OZC beter? Graag een antwoord dan kan ik namelijk het spul aanschaffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Shady15 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:41:
[...]

Sorry dat ik mezelf zo quote, maar niemand heeft gereageerd :/

Ondanks dat kon ik wel wat halen uit de overige reacties, XFX is dus goed. Geldt dat ook voor dit model?
http://tweakers.net/price...ling-fan).html#tab:prices Of is die van OZC beter? Graag een antwoord dan kan ik namelijk het spul aanschaffen :9
Welke upgrades denk je aan? Met de huidige PC met HD6950 zonder overklok is een XFX Pro 450W ook al meer dan genoeg. De OCZ is iig minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.