Levensduur a-merk voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07 00:58
Zat lekker te computeren toen ineens de stop eruit sprong. Nou alle stekkers eruit en een voor een erin. Bij de stekker van de voeding klapte hij er weer uit. voeding uit de pc gehaald en naar de keuken gegaan (met randaarde) en de aardlekschakelaar pleurde er ook uit

De voeding dus.

de voeding is een tagan 580 watt van destijds wel 125 euro's ( helft 2007)

Is het nou zo raar dat die voeding er zo snel mee op is gehouden?
computer staat elke dag aan van 4 uur tot half 1, soms wat meer soms wat minder.

Ik vraag me daarom af of ik misschien niet een te zware voeding heb gehad voor mijn systeem ( misschien te inefficient gebruikt)

athlon 5200x2
9800gt
dfi lanparty met een nforce 590
1 s-ata schijf
2dvd drives
1 cm musketeer
1 diskette drive?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Tja, alles kan kapot. Een Rolls Royce kan ook wel 's met pech langs de weg staan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Denk puur toeval.... Ik heb de oude Zalman van mijn vader overgenomen nadat zijn PC dood was gegaan en mijn voeding niet genoeg was... Maar dat was een 300 watt beestje gekocht in ergens 2004! Toen de P4 nog nieuw en top of the line was! Draait nog steeds als een zonnetje en doet het superstabiel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een te zware voeding zal het niet geweest zijn (ok, hij is ruim bemeten, maar dat moet op zich geen kwaad kunnen). Waarschijnlijk heb je gewoon pech. Of A-merkvoedingen lang genoeg meegaan is op basis van 1 voeding namelijk niet echt te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
ja ik weet dat het best toeval kan zijn. maar ik kan zoiezo de gemiddelde levensduur van een voeding niet goed inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 27-06 06:16
Denk gewoon pech gehad. Wat al eerder gezegd is, de beste spullen gaan ook wel eens kapot.
Even mailtje sturen naar Tagan, misschien zijn ze coulant :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
De levensduur van de voeding wordt ook bepaald door andere factoren dan alleen de kwaliteit van de voeding zelf. Zo is het bijvoorbeeld voor een voeding meestal ook niet lekker als deze aangesloten zit op een groep waar telkens andere 'zware' apparaten worden in- en uitgeschakeld. Vochtige lucht, stof/vuil etc. er is zoveel wat invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 10-07 06:25
Warmte kan de levensduur beinvloeden.
Bijv als de fan kapot gaat en niemand merkt het, dan werkt de voeding nog lange tijd, maar hij zal defect gaan.
Misschien veel stof in de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vergeet ook niet dat de oorzaak hier aan de andere kant kan liggen :o

Mogelijk was de voeding zelf niet de oorzaak van de eerste keer dat de stoppen sprongen. Bij het springen van de stoppen kreeg het een forse opdonder waardoor het defect raakte, wat het gedrag dat je later zag veroorzaakte.

Niet dat het zeker zo gelopen is, maar het is te voorbarig om de voeding zelf de schuld te geven.

Bedenk ook dat de levensduur van een voeding sterk afhankelijk is van de kwaliteit van je stroomtoevoer. Als je de voeding netjes 230V levert zonder piekjes en dipjes, wordt het veel minder zwaar belast dan als de spanning vaak dipt doordat een groep overbelast is, of een ander apparaat op dezelfde groep zich misdraagt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je groepenkast goed is dan is het geen probleem. Ik heb voor mijn pc apparatuur een aparte groep liggen. Dat is wel luxe maar allemaal goed geaard, geen spanningen etc. Echt perfect voor mijn apparatuur terwijl de rest in het huis bagger is qua stopcontacten en aarde. Dat ga ik later nog allemaal aanpassen. Hoe beter de kwaliteit van je stroom hoe beter je voeding blijft.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
itsalex schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:45:
Als je groepenkast goed is dan is het geen probleem. Ik heb voor mijn pc apparatuur een aparte groep liggen. Dat is wel luxe maar allemaal goed geaard, geen spanningen etc. Echt perfect voor mijn apparatuur terwijl de rest in het huis bagger is qua stopcontacten en aarde. Dat ga ik later nog allemaal aanpassen. Hoe beter de kwaliteit van je stroom hoe beter je voeding blijft.
Geen spanningen? Hoe zet jij die machines aan dan? :+ Een aparte groep is voor thuis misschien wat overdreven, maar uiteraard erg fijn als het mogelijk is. Belangrijkste is dat je er op let dat de pc bijvoorbeeld niet op dezelfde groep zit als b.v.de magnetron, de wasmachine e.d., ook nooit dezelfde groep gebruiken als je zwaar gereedschap als een flinke klopboor wilt gaan gebruiken. Verlichtingen en andere lichte apparatuur op dezelfde groep is niet erg, zolang het verbruik maar niet de honderden watts inschiet. Verder de pc goed stofvrij houden en uiteraard af en toe eens controleren of alle fans nog draaien en je hebt de grootste boosdoeners voor het beschadigen van een voeding al gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
voeding vandaag voor de grap eens opengemaakt

nou jongens elke condensator die kon lekken lekte:)

heb nu maar eventjes een HKC voeding gekocht voor een tijdje

alleen zit er een 4 polige p4 stekker op, en op mijn mobo kan een 8 polige

volgens de pc zaak geen probleem maar ik dacht, kan ik niet van een losse molex de 12 volt lijn pakken en een verloopje maken zodat ik wel gewoon een 8 polige heb :)? (heb immers van mijn oude voeding nog zoon aansluiting liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan, maar gewoon 4 pins gebruiken is net zo makkelijk. Zeker met dat systeem van jou, dat gaat echt niet belachelijk aan die 12V lijn trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
hmm oke dan laat ik het wel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-07 18:10

Blord

Hello Kitty !

Misschien heb ik niet genoeg ervaringen maar bij A-merk voedingen denk ik niet meteen aan Tagan.
Seasonic is een A-merk maar voor de rest. :?
Pagina: 1