Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Binnetie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:13:
Ik ga vanmiddag even langs een vriend om de accu te testen en die van hem te proberen. Ben benieuwd wat eruit komt maar ik vrees dat de laadmodule of usbaansluiting stuk is.
De verkoper had geen factuur, zal hem vragen of hij een ander bewijsje heeft of weet waar hij hem gekocht heeft. Vriendelijke oude man waar ik hem afgehaald heb.
Ook vriendelijk uitziende mensen kunnen oplichters zijn. Moet ook wel zeggen dat het niet slim is een duur apparaat over te kopen zonder aankoopbon. Zonder bon geen garantie. Misschien heeft die oude man hem ook wel van iemand overgekocht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:02
Zonder bon geen garantie is niet waar. GoPro heeft mij keurig geholpen ook al had ik geen bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
iemand de beste instelling voor fotos bij weinig licht maken?

[ Voor 80% gewijzigd door roflexx op 10-12-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Ik ben net terug van mijn vriend en daar hebben we een andere accu geprobeerd. Helaas werkte dit ook niet. Hij zei dat hij de kabel wel wat losjes in de usbpoort vond zitten. Dat merkte ik ook op maar wist niet of het normaal was.

Toevallig heeft mijn vriend ook eens een defecte GoPro gehad, maar hij moest wel de factuur kunnen overleggen. Een betalingsbewijs was ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

roflexx schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:25:
Beetje inzet mag je ook wel tonen :). Er zijn geen magische instellingen.
Wat heb je al geprobeerd en waarom lukte dat niet?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

roflexx schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:25:
check op youtube daar staan veel filmpjes van tips en tricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb inmiddels antwoord van support. Ze vroegen me nog een paar dingen te testen maar eigenlijk al wisten dat de poort kapot is.

Dit is wat ze zeggen over de garantie:
Good morning Bin-Joachim.
Thank you for trying that out.

Regarding the Warranty, it is not interchangeable, meaning that only the first buyer can activate it.
However, please send me a photo of the serial number located inside the battery compartment on the silver sticker
and we'll try to help out.

Let me know how this goes and if you have further questions
Many Thanks,
Nuno L.
Mijn vriendin net gevraagd een foto van het serienummer aan de binnenkant te maken, maar ze stuurde me een foto van de achterkant van de accu :) Jammer want nu gaat het weekend eroverheen.

Ik vraag me eigenlijk af wie de support doet, ik meende dat ze in Amerika zitten. Maar als ik op het eerste berichtje om NL tijd 16.38 bericht krijg en het andere bericht 10.30 uur vanochtend NL tijd dan lijkt me bijna niet dat ze in Amerika zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:14
Binnetie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:02:
Gisteren mijn tweedehands GoPro 3+ black edition ontvangen. Hij ruikt nog helemaal nieuw. Alles werkt prima en ik heb de firmware van 1.04 naar 2.00 geupdated. Heb er 2 hele korte filmpjes van een paar seconden mee gemaakt. Met de telefoon verbonden om settings in te stellen.

Vreemde is alleen dat mijn GoPro niet wil opladen aan de USB kabel op de laptop, wat ik gedaan heb:

- instructiefilmpje gevolgd hoe je je GoPro moet laden (om maar eens te beginnen)
- andere kabel geprobeerd
- andere laptop geprobeerd
- accu een tijdje verwijderd uit de behuizing
- aangesloten aan mijn telefoonlader van 5V 1A (zelfde als een stekkerlader voor GoPro)

Niks doet het. Inmiddels is de GoPro leeg en gaat hij ook niet meer aan.

Heeft iemand nog een tips wat ik eens kan proberen?
mijn tweede Hero3+ BE had dit zelfde probleem. Had binnen een week mijn derde ... ticket geopend en enkele vragen beantwoorden en voila. Ik zou alvast een ticket openen zodat de casus al loopt.
Check ook of je met een volle accu een "volle accu" kan filmen. Mijne deed maar 30 a 45 min filmen op een volle accu. (Heb externe chinese lader) dus er was echt iets mis met het laad systeem.

--edit--

Had de laatste post niet gelezen. Ticket is dus al geopend. Succes. Heb zelf niets meer dan lof. 2x de camera terug moeten sturen door problemen en heb ook een nieuwe QR-mount gekregen omdat ie gebroken was.

Balen dat ik tot twee keer een maandag ochtend model had, maar nu helemaal tevreden ...

Krijg ook van steeds meer mensen de vraag of ik mijn GoPro of "dat kleine cameratje" mee kan nemen. Pretparken met achtbanen, dansoptreden van mn meisje en sinds afgelopen week wil mn meisje en haar dans groep de GoPro lenen om na afloop de dans te evalueren en dat ze thuis allemaal aan de hand van de video kunnen oefenen. Most versatile camera ever :-) (nog 13 sprongen en ik mag er ook onder mijn parachute mee vliegen, jeej!)

[ Voor 22% gewijzigd door RedRayMann op 12-12-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Mensen ik zit met een probleem, gister een dikke kitesessie gehad en met de GoPro en DSLR gefilmd. Nu heb ik met drie formaten gefilmd:
DSLR: 1080p 25FPS
GoPro: 1080p 60FPS en 120FPS

Ik bewerk het geheel in Sony Vegas Pro 11 en wanneer ik het in de tijdlijn afspeel ziet het er goed uit. Wanneer ik ga renderen gaat het mis... Het beeld gaat of te snel of het ziet er blurry uit. Ook de undersample rate geprobeerd maar het lukt niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:16
Volgende keer de GoPro op 50FPS filmen of de DSLR op 30FPS.
Of je moet gaan versnellen over vertragen, maar mooi gaat het het nooit uitzien als de FPS niet gelijk loopt.

[ Voor 48% gewijzigd door Dannisi op 13-12-2014 06:34 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Maar als je dat doet dan kun je geen slomo's gebruiken omdat de FPS van je DSLR dan alles beperken. Op hoeveel FPS staat je filmproject ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Paul! schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:33:
Maar als je dat doet dan kun je geen slomo's gebruiken omdat de FPS van je DSLR dan alles beperken. Op hoeveel FPS staat je filmproject ingesteld?
Natuurlijk wel! Gewoon de veelvoud van 25 fps pakken, dus GoPro instellen op PAL, 50 of 100 fps pakken en klaar. Dus Dannisi had gewoon gelijk, zo moeilijk is t niet :P !

[ Voor 12% gewijzigd door WardKuipers op 13-12-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Bedankt voor de reacties, dan doe ik het deze keer wel anders. Render ik de GoPro en DSLR stukken wel apart en voeg ik ze weer samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Marc_87 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:26:
Bedankt voor de reacties, dan doe ik het deze keer wel anders. Render ik de GoPro en DSLR stukken wel apart en voeg ik ze weer samen.
Als je videos van 30 en 25 fps gaat samenvoegen in één bestand met één framerate (25 of 30 fps) zal een deel van de video niet vloeiend zijn.

Er zijn wel videocodecs die variabele framerates ondersteunen, maar dat is in de meeste software geen standaard feature.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Johnny schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:28:
[...]

Als je videos van 30 en 25 fps gaat samenvoegen in één bestand met één framerate (25 of 30 fps) zal een deel van de video niet vloeiend zijn.

Er zijn wel videocodecs die variabele framerates ondersteunen, maar dat is in de meeste software geen standaard feature.
Daar was ik ook al achter helaas... :( Dan het beeldmateriaal maar bewaren voor een latere edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

399104

Voor aankomende vakantie zal ik graag voor de wintersport een GO-Pro aanschaffen.
Nu ben ik een beetje wezen rond kijken op het internet en zitten er veel verschillen in, de ene heeft en scherm de oudere missen wifi.

Ook prijstechnisch zijn er grote verschillen, nu ben ik er benieuwd welk product een goede koop is voor de wintersport, maar die ik ook kan gebruiken voor het zwemmen (snorkelen), kanoen, fietsen, hardlopen, scooter rijden.

Gewoon een beetje van alles wat!

Verder ben ik ook benieuwd welke accesoires hier dan bij moeten komen!

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23
Zou de gopro binnenkort niet een leuke kerstaanbieding krijgen? Weet niet hoe dit voorgaande jaren was? Misschien iemand toevallig ervaring mee ;-)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:21
Ze hebben net een paar black friday aanbiedingen gehad, dus wie weet of ze dit herhalen met kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 11:51

burgt

Starbass

Vandaag was heb ik twee GoPro 3+ black music bundles gekocht (299 per stuk) We gaan binnenkort een optreden van mn band opnemen en was aan het kijken voor wat action cameras voor wat extra camera standpunten, in de eerste instantie zat ik te denken aan een setje Sony hdr-az1 toestellen met de remote control, maar voor deze prijs was de GoPro ook wel intressant (+ er zitten wat handige mounts bij voor op instrumenten). Binnenkort een uitproberen bij de repetitie.

[ Voor 3% gewijzigd door burgt op 15-12-2014 19:19 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Toch voor elkaar gekregen een mooi filmpje van mijn verschillend beeld materiaal te maken:

[ Voor 5% gewijzigd door Marc_87 op 15-12-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 11:51
Lekker filmpje hoor! Zitte wel heeeeuleee dikke loops !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:56
Gister een gopro hero 4 gehaald. Nu een vraagje (misschien suf). Ik wil graag de go pro opladen via het stopcontact. Kan ik die usb kabel gewoon in het stukje van je iphone lader doen? Die heeft namelijk 100-240V (0.15A) 50-60hz en output 5V-1A. Heb namelijk al verschillende batterijen verpest van m'n samsung door een andere lader te gebruiken en dat wil ik hier voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Na wat heen en weer mailen met GoPro is de GoPro met defecte usb-poort vandaag opgehaald door UPS. Over het feit dat ik geen bon heb zeggen ze telkens: 'We help you out!'

Ben benieuwd.
Een vrien dvan me wacht al een maand op een nieuwe GoPro 3+ Silver, maar het schijnt dat er geen voorraad is om af te sturen. Ik neem aan gerefurbischde voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411621

Binnetie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:55:
Na wat heen en weer mailen met GoPro is de GoPro met defecte usb-poort vandaag opgehaald door UPS. Over het feit dat ik geen bon heb zeggen ze telkens: 'We help you out!'

Ben benieuwd.
Een vrien dvan me wacht al een maand op een nieuwe GoPro 3+ Silver, maar het schijnt dat er geen voorraad is om af te sturen. Ik neem aan gerefurbischde voorraad.
Laat even hier weten hoe het afloopt, ook voor anderen de after sales van GoPro interessante informatie !

• Binnetie
Dat zal ik doen. De GoPro is zojuist afgeleverd in Venray. Ik weet niet of ze van daaruit reparaties doen of gewoon de boel omwisselen. Dat zal ik vanzelf wel per e-mail horen van ze.

Als blijkt dat het gewoon afgehandeld wordt dan vind ik dat een grote pluim van GoPro. Dan mag je misschien duur zijn maar met zulke aftersales ben je gewoon een baas!

Overigens heb ik met mijn HTC telefoon nooit een factuur hoeven laten, ze kijken naar het serienummer en laten hem dan ophalen. Ik vraag me dan alleen af vanaf wanneer ze dan checken, want tussen het fabriceren totdat het in de winkel verkocht wordt kan heel lang zitten (qua garantie zonder tussenkomst van winkellier).

• T.E

T.E

is er een harde schijf ofzo te krijgen dat als je je sd kaart erin steekt dat die automatisch alles overzet? Dus foto's en video's? Ofwel een soort van travel hdd die je zonder pc kan gebruiken?

T.E schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:05:
is er een harde schijf ofzo te krijgen dat als je je sd kaart erin steekt dat die automatisch alles overzet? Dus foto's en video's? Ofwel een soort van travel hdd die je zonder pc kan gebruiken?
Ja, zo'n ding heet een imagetank, voorbeelden hier:
http://www.fotografiewereld.nl/imagetanks

• Scaptic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 08:22
T.E schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:05:
De WD My Passport Wireless is hier wel erg leuk voor (http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=1330).

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 00:00
Ik weet dat het hier niet thuis hoort maar in mijn topic krijg ik geen antwoord,

Ik heb onlangs een Drift hd 1080p van iemand overgenomen. Hierin zat een micro sd kaartje van Kingston klasse 4.

Nou wordt er dus gezegd dat je minimaal klasse 10 nodig hebt.

Op fototoestellen weet ik dat je dan sneller foto's in burst kan maken.

Welke invloed heeft een snellere micro sd kaart op een actioncam? Zelf ben ik niet te spreken over de beeldkwaliteit. Het beeld is gewoon niet scherp terwijl er wel wordt opgenomen in full hd 30 fps. Ik hoop dus dat dit door het micro sd kaartje komt en als ik een sneller kaartje zou kopen alles weer mooi is. 😁

• T.E

T.E

ad patat schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:31:
Ik weet dat het hier niet thuis hoort maar in mijn topic krijg ik geen antwoord,

Ik heb onlangs een Drift hd 1080p van iemand overgenomen. Hierin zat een micro sd kaartje van Kingston klasse 4.

Nou wordt er dus gezegd dat je minimaal klasse 10 nodig hebt.

Op fototoestellen weet ik dat je dan sneller foto's in burst kan maken.

Welke invloed heeft een snellere micro sd kaart op een actioncam? Zelf ben ik niet te spreken over de beeldkwaliteit. Het beeld is gewoon niet scherp terwijl er wel wordt opgenomen in full hd 30 fps. Ik hoop dus dat dit door het micro sd kaartje komt en als ik een sneller kaartje zou kopen alles weer mooi is. 😁
Zoiezo zit er een heel verschil in full hd en het aantal frames per seconde.
30 fps of 60 fps daar zie je al drastisch verschil in. Met 120 fps is het nog allemaal wat soepeler en zeker als je het beeld wilt vertraging ziet dat er een stuk beter uit.
Voor dit alles heb je een snelle sd kaart nodig om alles te verwerken. Hier een uitlegje:
http://www.cameravoorheld...card-gebruiken-een-gopro/

En banggood heeft een goedkopere versie van de 3 way mount te koop (30 euro). Ziet er precies hetzelfde uit.
http://www.banggood.com/G...ipod-SJ4000-p-960563.html

• drusloos
Zijn er mensen met een gopro hero4? Op die batterij zit namelijk een zwart clipje. Is dat om de batterij eruit te trekken? Het lijkt namelijk op een soort connectortje. Ben bang dat ik iets kapot maak...

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:10
drusloos schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:21:
Zijn er mensen met een gopro hero4? Op die batterij zit namelijk een zwart clipje. Is dat om de batterij eruit te trekken? Het lijkt namelijk op een soort connectortje. Ben bang dat ik iets kapot maak...
Ja, dat lipje aan de onderkant van de accu is bedoeld om hem mee uit de GoPro behuizing te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Overigens zijn er mensen bekend met het foucus probleem bij de 3+ serie (en mogelijk ook 4 serie)?

Voor de 3+ serie schijnt het bij de batches met serienummer H3B+0813 en H3B+0913 (zal wel betekenen aug 2013 en sept 2013 als productie maand) voor te komen.

Heb in elk geval voor de zekerheid even in mijn ticket gevraagd of dit ook bij die van mij speelt of niet en als je een andere teruggestuurd krijg of dan het focusprobleem is opgelost. Mijnde is H3B+1113.

Een oplossing:

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 19-12-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374815

Tweakers,

Ik ben sinds een paar maanden de eigenaar van een GoPro Hero 3+ Black (met firmware 2.0). Echter sinds een paar weken gaat hij niet meer aan op het moment dat ik dit wil.

Als ik een nieuwe batterij er in doe gaat hij gewoon aan als ik de knop druk. Ook als ik hem aan mij laptop hang.

Echter wanneer ik hem een tijdje uit heb staan wil de gopro niet meer aan. Ik moet dan de batterij er uit halen en er weer in doen, dan gaat hij weer aan. erg frustrerend.

Op internet lees ik hier diverse oplossingen voor waaronder het downgraden van de firmware naar 1.4. Alleen op de FAQ van GoPro staat dat dit schadelijk kan zijn (lijkt me sterk maar toch).

Iemand hier ervaring mee of oplossingen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ik heb een soort gelijk problemen gehad. Camera wilde niet meer aan na de update naar 2.0
Probeer de update opnieuw en test het dan. Anders een ticket openen. Ok heb namelijk een andere camera ontvangen. Veel makkelijker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedRayMann schreef op maandag 22 december 2014 @ 07:52:
Ik heb een soort gelijk problemen gehad. Camera wilde niet meer aan na de update naar 2.0
Probeer de update opnieuw en test het dan. Anders een ticket openen. Ok heb namelijk een andere camera ontvangen. Veel makkelijker :-)
Ik ga het opnieuw proberen, maar wat bedoel je met een ticket openen? Je bedoeld via GoPro aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 11:51

burgt

Starbass

Service "ticket" via GoPro, dus inderdaad een aanvraag doen bij de klanten service.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burgt schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:46:
Service "ticket" via GoPro, dus inderdaad een aanvraag doen bij de klanten service.
Oke bedankt, ga ik dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Anoniem: 374815 schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:13:
[...]

Oke bedankt, ga ik dat proberen!
Ik was niet heel duidelijk :-) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik wil binnenkort een GoPro camera aanschaffen... nu wil ik de camera ook gaan gebruiken als normale video camera en als dash cam... en dat laatste dan niet om gevaarlijke russen te filmen, maar om tijdens autoroutes mooie stukken van de route te filmen. Ik heb een aantal vragen:

- op de momenten dat je de GoPro als gewone camera gebruikt, wat is dan de meest logische instelling qua resolutie / frame rate in jullie ogen?

- (misschien domme vraag) als ik een filmpjes opneem op 30fps en een filmpje opneem op 60fps, kan ik die dan mixen (mixen als in achter elkaar zetten met leuk overgangetje ertussen ;)) in de video-editing software zonder dat het 60fps filmje standaard als slomo wordt afgespeeld?

- in hoeverre moet ik extra add-ons kopen om de camera als dashcam niet teveel te laten trillen?

- in hoeverre levert de gopro framerate een conflict op in editing software als ik de filmpjes wil mixen met bijv. opnames van mijn mobiele telefoon?

• T.E

T.E

Heb een goedkoop alternatieve accupack besteld bij banggood. Na 3 weken levertijd binnengekomen:

http://www.banggood.com/2...4-AHDBT-401-p-954312.html

http://www.banggood.com/A...opro-Hero-4-p-955538.html

Acculader met 2 accu's 15 euro, losse accu 5 euro p stuk. Verzendkosten gratis.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/b67067ef7982d4b995165e8d87ec8bcb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/ab7150a479dff9e0efc9ff9fb3bb817f.jpg

De originele accu pas niet in de lader dus die laden we gewoon op via de gopro zelf.
De accu's lijken net zo lang mee te gaan als de originele wat ik nu getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28
Iemand hier ervaring met de GoPro app? Ik heb even zitten zoeken maar vind er weinig over.
Ik heb nog geen GoPro maar zit te twijfelen tussen een silver of black. Filmen in alles hoger dan 1080p boeit me niet dus daar maakt het geen verschil. Maar wat mij wel waardevol lijkt is de remote die bij de black standaard zit. Vooral in de auto is het dan makkelijk om even snel de gopro aan of uit te zetten.

Maar beetje filmpjes van de app gekeken en behalve dat je hem aan en uit kan zetten heb je dan meteen een preview van wat je ziet wat ook best handig is.

Las trouwens ergens op een website dat als je via de app op record klikte dat hij alle data meteen op je telefoon ging opslaan.. Klopt dit? Ik neem toch aan dat als je op record klikt dat hij gewoon de sd kaart in de GoPro gebruikt, anders ben ik snel klaar met opnemen :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
T.E schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:31:
Heb een goedkoop alternatieve accupack besteld bij banggood. Na 3 weken levertijd binnengekomen:

http://www.banggood.com/2...4-AHDBT-401-p-954312.html

http://www.banggood.com/A...opro-Hero-4-p-955538.html

Acculader met 2 accu's 15 euro, losse accu 5 euro p stuk. Verzendkosten gratis.

[afbeelding]
[afbeelding]

De originele accu pas niet in de lader dus die laden we gewoon op via de gopro zelf.
De accu's lijken net zo lang mee te gaan als de originele wat ik nu getest heb.
Zojuist ook besteld. Ben benieuwd. :)

Heb via Redcoon net een GoPro 4 Black besteld. Nu hoor ik er ook bij.

Vraagje, hoeveel kan er gefilmd worden met een 32GB kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Qunix op 28-12-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 17:07
Qunix schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:04:
[...]
Vraagje, hoeveel kan er gefilmd worden met een 32GB kaart?
http://gopro.com/support/...ime-in-each-video-setting

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Marc_87 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:39:
Daar was ik ook al achter helaas... :( Dan het beeldmateriaal maar bewaren voor een latere edit.
Adobe Premiere Pro doet niet moeilijk over 30 en 25 fps door elkaar mixen bijvoorbeeld dus probeer het daar eens een keer mee als je tijd en zin hebt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
TgR_KILLER schreef op zondag 28 december 2014 @ 20:13:
Iemand hier ervaring met de GoPro app? Ik heb even zitten zoeken maar vind er weinig over.
Ik heb nog geen GoPro maar zit te twijfelen tussen een silver of black. Filmen in alles hoger dan 1080p boeit me niet dus daar maakt het geen verschil. Maar wat mij wel waardevol lijkt is de remote die bij de black standaard zit. Vooral in de auto is het dan makkelijk om even snel de gopro aan of uit te zetten.

Maar beetje filmpjes van de app gekeken en behalve dat je hem aan en uit kan zetten heb je dan meteen een preview van wat je ziet wat ook best handig is.

Las trouwens ergens op een website dat als je via de app op record klikte dat hij alle data meteen op je telefoon ging opslaan.. Klopt dit? Ik neem toch aan dat als je op record klikt dat hij gewoon de sd kaart in de GoPro gebruikt, anders ben ik snel klaar met opnemen :P
Bij de GoPro 4 black zit standaard geen remote meer.

En de 3+ black slaat de filmpjes gewoon op de SD-kaart op. Wil je ze op je telefoon/tablet via de app bekijken, dan bekijk je low-res beeldmateriaal (ivm streaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ga er vanuit dat de silver ook wel op de sd kaart op slaat dan. Lijkt me ook niet dat hij 1080p via wifi gaat streamen nu ik erover nadenk haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 09:59

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb de 4 Black en je kan hem inderdaad goed bedienen met je telefoon. Ook alle setting's zijn makkelijk en snel aan te passen via de app. Als je hem start via je telefoon dan record hij op de SD kaart in de camera. Als optie zie je in de app een preview van wat je gefilmd heb. En daar heb je de mogelijkheid om de beeld naar je telefoon toe te halen.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Thanks :) Ik denk dat ik dan toch voor de Hero 3+ silver ga. Scheeld toch al snel 150 euro en daar kan ik mooi een zuignap + geheugenkaartje voor kopen. En afstellen van dingen kan dan makkelijk via de App en aanzetten dan ook. Dan heb ik de afstandsbediening toch niet nodig die is een beetje nutteloos dan :p

*edit* Wat ik trouwens sowieso heel apart vind is dat de batterij langer mee gaat op een silver en dat hij ook nog eens veel meer op kan nemen zelfs in dezelfde resoluties. Vraag me af waarom je dan voor een 4 zou gaan als in hogere resolutie filmen dan 1080p je niet uit maakt?

sources:

http://gopro.com/support/...3plus-camera-battery-life
http://gopro.com/support/...ime-in-each-video-setting

[ Voor 41% gewijzigd door TgR_KILLER op 29-12-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-06 15:40
Weet iemand of je de battery bacpac van de hero 3+ black ook kunt gebruiken op de 4 Black? De capaciteit van de batterij tussen de hero 3 en 4 is anders, dus ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Lisabella schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:26:
Weet iemand of je de battery bacpac van de hero 3+ black ook kunt gebruiken op de 4 Black? De capaciteit van de batterij tussen de hero 3 en 4 is anders, dus ik twijfel.
Van de gopro website:

Battery BacPac™
Compatibility: HERO4, HERO3+, HERO3

En op V-nix staat dat hij ongeveer met alle modellen gebruikt kan worden. Daar staat de HERO4 dan weer niet bij maar volgens mij is het gewoon niet geupdate.

Capaciteit boeit volgens mij ook niet, meer de aansluitingen... capaciteit groter = gewoon meer accu net zoals dat je van 1.5 volt AA batterijen tig verschillende capaciteiten hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Bedankt voor je snelle reactie.
Dacht op de gopro site vorige keer 2 verschillende bacpac te zien, maar dit model is inderdaad het model wat ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Heb dus sinds 2 weken een gopro hero 4 silver edition. Nu ben ik in zwitserland op vakantie, en de temperaturen liggen tussen de -2 en de -22℃. Maar na ongeveer drie periodes van 15 min filmen is de accu leeg, terwijl die helemaal opgeladen was. Het display staat op laagste helderheid en uit na 1 min. Ik heb een reserve accu maar die is ook binnen het uur leeg. Beiden originele go pro accu's, en filmen op 1080p supervieuw met 30fps.. dus niet 4k ofzo. Dit lijkt mij toch erg kort. Nu weet ik dat in de kou de batterij wat minder lang mee gaat, maar een go pro is toch bedoeld om skieen te filmen... Iemand tips om de batterij duur te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
-22 is ook wel gewoon erg koud xD. Een GoPro is niet puur bedoeld om skieen te filmen.. het is een actioncam.. En met beetje googlen vind je al snel dat een GoPro niet zo lekker om gaat met echte kou.

Betwijfel dat je er wat aan kan doen behalve hopen dat het warmer wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601155

Hallo,

Misschien een rare vraag, maar tijdens oud en nieuw dit jaar wil ik graag mijn gopro tijdens het carbid schieten gebruiken, bijvoorbeeld op het carbidkanon maken. Maar nu vroeg ik mij af of het harde geluid ook schadelijk is voor de microfoon van de gopro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
TgR_KILLER schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:14:
-22 is ook wel gewoon erg koud xD. Een GoPro is niet puur bedoeld om skieen te filmen.. het is een actioncam.. En met beetje googlen vind je al snel dat een GoPro niet zo lekker om gaat met echte kou.

Betwijfel dat je er wat aan kan doen behalve hopen dat het warmer wordt :)
Nee klopt, niet alleen voor skieen. Maar wel onder andere voor skieen. Ik zal het eens proberen als het warm is. Maar 45 min tot 1 uur is wel erg kort qua accuduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou ja een black met superview aan heeft toch sowieso geen giga accuduur? Wat heb je normaal in die settings met warm weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Anoniem: 601155 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:31:
Hallo,

Misschien een rare vraag, maar tijdens oud en nieuw dit jaar wil ik graag mijn gopro tijdens het carbid schieten gebruiken, bijvoorbeeld op het carbidkanon maken. Maar nu vroeg ik mij af of het harde geluid ook schadelijk is voor de microfoon van de gopro?
De meest flauwe opmerking gaat zijn.. wat denk je zelf?

ik zou het niet proberen als ik jou was.. lol :) zou hem toch minstens een paar meter verder neerzetten ipv erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 17:07
Ik weet uit ervaring: Een kanonsschot sloopt elke microfoon op een aantal meter afstand...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

drusloos schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:01:
Heb dus sinds 2 weken een gopro hero 4 silver edition. Nu ben ik in zwitserland op vakantie, en de temperaturen liggen tussen de -2 en de -22℃. Maar na ongeveer drie periodes van 15 min filmen is de accu leeg, terwijl die helemaal opgeladen was. Het display staat op laagste helderheid en uit na 1 min. Ik heb een reserve accu maar die is ook binnen het uur leeg. Beiden originele go pro accu's, en filmen op 1080p supervieuw met 30fps.. dus niet 4k ofzo. Dit lijkt mij toch erg kort. Nu weet ik dat in de kou de batterij wat minder lang mee gaat, maar een go pro is toch bedoeld om skieen te filmen... Iemand tips om de batterij duur te verlengen?
Dit is niet een gopro probleem. Dat is een accu probleem. Accu's gaan sneller leeg als het erg koud is. Zet je iphone maar eens even in de vrieskou, hij zal uitvallen. Auto's staan niet voor niets in de winter met een lege accu als hij lang niet gebruikt is ( of oud )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 21:00
Weet iemand toevallig waar je in Nederland zoiets kan vinden:
http://micbergsma.tv/prod...ttribute_pa_color=black-2

De shippingkosten zijn me wat veel vanuit Amerika. Ik kon zelf zo snel niet zoiets vinden op internet.

Verder over de batterijen in de koud. Als hij origineel en net nieuw is, is een minder dan een half uur filmen wel wat eigenaardig, dan zou ik contact opnemen met GoPro.
Bij mijn 3BE, haal ik 0:45 tot 1:05 op wintersport. Zelf film ik liever in een koude omgeving:P. Italië met 32 graden vond hij namelijk niet zo fijn, liep vaak vast. Daar had ik op wintersport amper last van.

[ Voor 4% gewijzigd door MLPN op 31-12-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
MLPN schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:43:
Weet iemand toevallig waar je in Nederland zoiets kan vinden:
http://micbergsma.tv/prod...ttribute_pa_color=black-2

De shippingkosten zijn me wat veel vanuit Amerika. Ik kon zelf zo snel niet zoiets vinden op internet.

Verder over de batterijen in de koud. Als hij origineel en net nieuw is, is een minder dan een half uur filmen wel wat eigenaardig, dan zou ik contact opnemen met GoPro.
Bij mijn 3BE, haal ik 0:45 tot 1:05 op wintersport. Zelf film ik liever in een koude omgeving:P. Italië met 32 graden vond hij namelijk niet zo fijn, liep vaak vast. Daar had ik op wintersport amper last van.
Zoek je exact die leash? Anders bij de hengelsportzaak even staaldraad halen, dat aan een touw bevestigen en je bent voor een paar euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 21:00
Paul! schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:35:
[...]

Zoek je exact die leash? Anders bij de hengelsportzaak even staaldraad halen, dat aan een touw bevestigen en je bent voor een paar euro klaar.
Eigenlijk wel ja, Ik zoek iets prettigs dat je om je bijvoorbeeld om je pols kan bevestigen. Ik heb wel puur van dat safety cord, maar dat is dus alleen dat dunne draadje en dat waait alle kanten op. Het werkt wel, maar niet prettig.
Dan zou je kunnen denken aan een Wii Polsbandje, maar die heb ik al en ik zoek dus met net iets langer koord voordat je het aan je pols maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door MLPN op 31-12-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb gisteren mijn GoPro Hero3+ Silver edition opgepikt.. Geweldig dingetje :) En voor die prijs kon ik het niet laten. De black / Hero4 zijn me toch wat te prijzig maar voorlopig voldoet de Hero3+ zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
Ik ben wat aan het rondkijken voor een GoPro voor de komende zomervakantie (VS; New York en paar weken Hawaii) om opnamen te maken van onze tripjes met de auto, onder water, maar ook "gewoon" videoopnamen vanuit de hand. Ook wil ik hem de komende jaren gaan gebruiken voor road-trips zoals bijvoorbeeld cannonball run of carbage run.

Ik zit erg te twijfelen tussen de nieuwste Hero4 modellen, of toch de Hero3+ silver.

De nieuwe modellen hebben UltraHD en 1080p120. UltraHD ga ik ondanks dat we een UHD TV hebben voorlopig toch niet doen met opnames omdat je volgens mij dan wel een tas vol geheugenkaarten en batterijen mee kan slepen :P.
En wat is precies de meerwaarde van opnemen in veel hogere framerates? Het zal behoorlijk veel meer opslagruimte kosten, en het zal met name zijn om later fragmenten in slowmotion af te kunnen spelen? Met "gewone" opnames neemt het menselijk oog de hogere framerates toch niet waar... toch?

Ik overweeg dus om de Hero3+ Silver te nemen. Bespaart een hoop geld die ik dan weer in accesoires kan steken zoals memorycards en toch een paar extra batterijen.

Of zijn er toch heel goede redenen om de Hero4 te nemen?

En is een GoPro een beetje goed te gebruiken als fotocamera in plaats van een gewone digitale fotocamera? De spiegelreflex zal hij nooit kunnen vervangen natuurlijk, dat realiseer ik me! Maar het zou mooi zijn als hij het standaard zak-cameraatje kan vervangen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Glenfiddich schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:03:
En wat is precies de meerwaarde van opnemen in veel hogere framerates? Het zal behoorlijk veel meer opslagruimte kosten, en het zal met name zijn om later fragmenten in slowmotion af te kunnen spelen? Met "gewone" opnames neemt het menselijk oog de hogere framerates toch niet waar... toch?
60 fps is wel flink soepeler dan 30 fps en als je dan op 120 filmt kan je prachtig soepele slow-motions maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Glenfiddich: een GoPro kan als je 't mij vraagt een fotocamera niet vervangen, maar het is maar net hoe hoog je de eisen legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Als foto camera zou ik hem ook niet gebruiken nee. :) dan kan je volgens mij net zo goed je gsm gebruiken. Ik heb nog een Canon EOS voor foto's erbij.

Maar ik heb vorige week de GoPro Hero 3+ Silver gehaald. Perfect dingetje :) en 120 fps opnemen omdat ik ergens van misschien wel eens slowmotion van wil maken.. nee dank je. Silver editions gaan sowieso beter om met accu en past meer op de kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
TgR_KILLER schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:53:
Als foto camera zou ik hem ook niet gebruiken nee. :) dan kan je volgens mij net zo goed je gsm gebruiken. Ik heb nog een Canon EOS voor foto's erbij.

Maar ik heb vorige week de GoPro Hero 3+ Silver gehaald. Perfect dingetje :) en 120 fps opnemen omdat ik ergens van misschien wel eens slowmotion van wil maken.. nee dank je. Silver editions gaan sowieso beter om met accu en past meer op de kaartjes.
Oké, nu was foto ook beslist geen hoofddoel, was leuke bijkomstigheid geweest.

De 3+ silver is natuurlijk wel leuk geprijsd.

Zijn er nog andere features die de 4 aantrekkelijker maken dan de 3+, afgezien van fps en resolutie?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
het lcd scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Er zit idd een schermpje op wat ook accu zuipt natuurlijk. Ik check gewoon ff met de gopro app of hij goed staat. Monteer hem met de suction cup en daarna zet ik wifi uit. Die app werkt best cool. En zoals gezegd je bespaart een hoop geld waarmee je andere dingen kan doen. Als je lang weg gaat zijn wat meer geheugenkaartjes en accu's misschien ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Glenfiddich schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:12:
[...]

Oké, nu was foto ook beslist geen hoofddoel, was leuke bijkomstigheid geweest.

De 3+ silver is natuurlijk wel leuk geprijsd.

Zijn er nog andere features die de 4 aantrekkelijker maken dan de 3+, afgezien van fps en resolutie?
Beetje jammer dat iedereen de Night Photo mode over het hoofd ziet, die ik absoluut een pluspunt vind. Voor onderstaande foto had ik voorheen echt m'n DSLR nodig, nu gewoon met m'n HERO4 Black gemaakt die ik in t mini bagagevak van m'n motor mee had genomen. Dus afgezien van fps en resolutie vind ik dat echt een pluspunt ;) !

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10857923_825569954168283_2317600101627333162_n.jpg?oh=4e06d888f5783758ada9cc20e68b541c&oe=553D61E2&__gda__=1428569178_06d28e632bc4ac4b51ab921e0ddb5a60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Mooie foto inderdaad!
Heb zelf nog niet zo heel veel gedaan nog met mn 4 black. Wat vuurwerk gefilmd en dat ziet er wel goed uit. Zonder de night mode overigens.

https://m.youtube.com/watch?v=ApK-Uj4C8iY

Ik vind de batterij echter wel tegenvallen vergeleken met de 3+Black. Ik vind het niet erg om batterijen te wisselen maar tijdens het snorkelen gaat dat zo lastig. De bacpac betekend in de praktijk dat je zo'n 20 min meer kunt filmen en dus niet dubbel zo lang. Was bij de 3+ Black ook al zo. Maar vind ik best teleurgestellend.

[ Voor 44% gewijzigd door Lisabella op 03-01-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 21:33
Heeft de (nieuwe) remote veel meerwaarde?
Het leek mij opzich wel handig als je aan het fietsen of skiën bent om opnames te starten en stoppen. Ergens bovenop je helm dat knopje vinden lijkt me wat lastiger. Of zie ik dit verkeerd?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Dat is het enige pluspunt van de remote.. zijn overigens zat review filmpjes te vinden op Youtube enzo.. De app werkt nou eenmaal niet echt handig als je aan het fietsen of wat dan ook bent en de GoPro zit op je helm. Dus als je hem daarvoor wil gebruiken dan heeft de remote wel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch Lion schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:02:
Heeft de (nieuwe) remote veel meerwaarde?
Ja, in mijn geval gebruik ik de remote erg veel. Heb een 3+ BE + LCD backpack, dus de instellingen doe ik makkelijk/snel vanaf de touchscreen LCD, het bedienen doe ik veelal vanaf de remote. Ik gebruik ik hem vaak als ik de camera bijvoorbeeld met een suction cup heb gemount op een boot of buitenkant van een auto. (uiteraard ook tijdens ski/mtb en andere "helm" sporten is het aan te bevelen, beter een remote om je pols (met een strap) dan een tel in je hand
Daarnaast heb ik de remote op een pole bevestigt (heb de remote-control cradle uit de verpakking (dat klipje) aangepast en die met tie-wraps op een pole gezet. (zie een eerdere post van mij voor afbeeldingen) Als je de pole uitschuift kan ik met mijn duim de camera bedienen. Dat werkt een stuk handiger dan met in 1 hand je pole, en in de andere je telefoon. Door de cradle uit de verpakking te gebruiken kan ik mijn remote dus makkelijk in de "pole houder" klikken en weer eruit halen.
Ook werkt de app niet echt handig naar mijn mening (te traag en je moet dan op je tel de app de hele tijd open hebben staan) Zo heb ik wel eens de camera buiten bij een vogelvoedervetbol (3 x woordwaarde _/-\o_ ) gehangen, Op het moment dat het signaal om op te nemen vanaf de telefoon bij de camera is, zit de vogel al lang weer ergens anders, de remote werk net zo direct/snel als de knoppen op de camera zelf. Wat ik wel jammer vindt is dat de remote het niet onder water doet (ik gebruik mijn GoPro voornamelijk bij het duiken), maar dat is meer te wijten aan WiFI dan aan de remote zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 411621 op 05-01-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647058

Beste,

Ik heb dit weekend een chesty mount gekocht voor de Go Pro, na het lezen van de commentaren lijkt dit me de beste mount om filmpjes te maken op de skipiste.
Nu als ik mijn go pro op de chesty wil monteren kan ik die enkel ondersteboven hangen, er zit namelijk een clip aan bevestigd maar ik denk dat die clip omgekeerd moet hangen alvorens ik mijn gopro er juist op kan zetten.
Nu hangt hij omgekeerd, ik kan dit wel oplossen door het beeld om te draaien maar het lijkt me niet normaal, of wel?
Hebben jullie hier al ervaring me?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Ik wil de GoPro (zodra ik een keus heb gemaakt uit het model...) ook gaan gebruiken voor opnamen vanaf de auto, met de gopro aan de buitenkant.

Nu weet ik dat er een mount is met een zuignap, en dat die best sterk is, maar toch vertrouw ik zoiets niet helemaal met een dure gopro. Een touwtje als reserve zal sowieso niet verkeerd zijn. Maar ik vroeg me daarnaast nog af of een magneet niet sterker en verstandiger is dan een zuignap.

Ik heb bijvoorbeeld nog wel zo'n magneetkapstok liggen:
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/29076229esch10/T/140x140/C/FFFFFF/url/van-esch-wandkapstok.jpg

de magneet daaraan is echt hartstikke sterk. En met een beetje knutselwerk maak ik van zo'n kapstok zo een mooie GoPro mount. De magneet is voorzien van een rubber omhulsel, dat voorkomt krassen op de auto. En eventueel zou ik op de auto zelf nog een stukje folie kunnen plakken.

Doen, of niet?

Heeft een magneet ook nadelen? Heeft de magneetkracht mogelijk invloed op de werking van de camera, of de geheugenmodule?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Ik zou zeggen: koop (of leen) die suction mount, bevestig die op je auto, ernaast je magneet, en dan trekken en kijken waar je het meeste kracht op moet zetten voor er beweging in komt. Ik gok dat de suction mount wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Laatst online: 02-06 18:23
Anoniem: 647058 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:42:
Beste,

Ik heb dit weekend een chesty mount gekocht voor de Go Pro, na het lezen van de commentaren lijkt dit me de beste mount om filmpjes te maken op de skipiste.
Nu als ik mijn go pro op de chesty wil monteren kan ik die enkel ondersteboven hangen, er zit namelijk een clip aan bevestigd maar ik denk dat die clip omgekeerd moet hangen alvorens ik mijn gopro er juist op kan zetten.
Nu hangt hij omgekeerd, ik kan dit wel oplossen door het beeld om te draaien maar het lijkt me niet normaal, of wel?
Hebben jullie hier al ervaring me?

Thanks!
Je gopro heeft een setting waarin je aangeeft dat de camera op zijn kop staat. Je output wordt dan aangepast zodat je niet de films onderste boven hoeft te kijken ...

Zie orientation gedeelte in onderstaande sheet (van de GP3BE+)
https://www.flickr.com/photos/124522469@N03/16179905736/

[ Voor 8% gewijzigd door RHE218 op 05-01-2015 15:47 . Reden: RefGuide ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RHE218 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Je gopro heeft een setting waarin je aangeeft dat de camera op zijn kop staat. Je output wordt dan aangepast zodat je niet de films onderste boven hoeft te kijken ...

Zie orientation gedeelte in onderstaande sheet (van de GP3BE+)
https://www.flickr.com/photos/124522469@N03/16179905736/
Jep inderdaad, de upside down setting.
Maar ik vroeg me af of dit bij iedereen zo is?
Het lijkt me dat het clipje op de chesty er gewoon verkeerd op zit maar ik krijg dit absoluut niet los dus ik kan het ook niet rond draaien ...
Iedereen die een chesty heeft moet de go pro er omgekeerd ophangen om zo te filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
jeroen11 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:30:
Ik zou zeggen: koop (of leen) die suction mount, bevestig die op je auto, ernaast je magneet, en dan trekken en kijken waar je het meeste kracht op moet zetten voor er beweging in komt. Ik gok dat de suction mount wint.
Echt? Zou de zuignap veiliger zijn dan een sterke magneet?

Een goed bevestigde suction mount zal vast heel sterk zijn, maar ik lees her en der dat hij ook wel eens niet goed kan zitten en los kan laten. Voordeel van de magneet is natuurlijk dat hij altijd "goed" zit.

Een TomTom werkt ook met zo'n zuignap, die zit binnen in de auto, zonder tegenwind, en zelfs die flikkert een zeldzame keer wel eens van het raam af.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:09
Anoniem: 647058 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:52:
[...]

Het lijkt me dat het clipje op de chesty er gewoon verkeerd op zit maar ik krijg dit absoluut niet los dus ik kan het ook niet rond draaien ...
Iedereen die een chesty heeft moet de go pro er omgekeerd ophangen om zo te filmen?
Hoe ziet de mount er uit? zoiets als dit?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1330072784.jpeg Want dan kan de gopro er gewoon recht op lijkt mij.
Glenfiddich schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:58:
[...]

Een goed bevestigde suction mount zal vast heel sterk zijn, maar ik lees her en der dat hij ook wel eens niet goed kan zitten en los kan laten. Voordeel van de magneet is natuurlijk dat hij altijd "goed" zit.

Een TomTom werkt ook met zo'n zuignap, die zit binnen in de auto, zonder tegenwind, en zelfs die flikkert een zeldzame keer wel eens van het raam af.
Wat voor een Tomtom heb jij? :P Die van mij valt er werkelijk nooooooit af. Zelf heb ik mijn gopro een keer aan de auto gehangen met een chinese zuignap van Ebay en dat werkte prima. Niet harder dan 80 ermee gereden maargoed.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenF schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:03:
[...]

Hoe ziet de mount er uit? zoiets als dit?
[afbeelding] Want dan kan de gopro er gewoon recht op lijkt mij.

Ziet er inderdaad uit zoals dit, maar zie dat clipje, bij mij zit dat omgekeerd...
Als je naar de foto hierboven kijkt zie je ook dat op het clipje gopro staat maar omgekeerd.
Dus bij mij zit het stuk waar je de gopro aanhangt aan de bovenkant en staat er vanonder gopro wel juist geschreven.
Het clipje zit bij mij omgekeerd tov de foto die je stuurde...
Heel raar, want ik heb het zo gekregen in de winkel...

[...]

Wat voor een Tomtom heb jij? :P Die van mij valt er werkelijk nooooooit af. Zelf heb ik mijn gopro een keer aan de auto gehangen met een chinese zuignap van Ebay en dat werkte prima. Niet harder dan 80 ermee gereden maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 05-06 18:36
Ik ben voornemens om een GoPro 4 te kopen, maar ik twijfel nog tussen de Black en de Silver edition.

Ik moet me nog inlezen maar het verschil in fps (bij 4K opnamen), is dat alleen relevant voor opnamen waarbij veel bewegingen plaatsvinden? Even een (stom) voorbeeld, maar stel dat ik een boom film waarbij de bladeren rustig heen en weer wapperen, is de fps verschil dan nog steeds van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:09
Is het niet gewoon los te halen dan zodat je het zelf kan omdraaien? of is de J-mount niet om te draaien?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenF schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Is het niet gewoon los te halen dan zodat je het zelf kan omdraaien? of is de J-mount niet om te draaien?
Het lijkt er op dat je het makkelijk er kan afhalen, het werkt zo met van die dingen die je naar binnen moet knijpen.
Maar heb echt al heel hard geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Misschien dat dit bij iemand anders wel al gelukt is en een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Glenfiddich schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:58:
[...]
Hoe een magneet werkt weet ik niet, heb ik geen ervaring mee. Weinigen hier, vermoed ik, daarom mijn advies om het zelf te proberen, side by side, en kijken welke het sterkste hecht.

De suction mount gaat tot nog toe goed bij mij. Heb 'm oa. op een Corvette gehad en hij bleef de hele dag zitten. Wel natuurlijk schoon oppervlak nemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Gusev schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:11:
Ik moet me nog inlezen maar het verschil in fps (bij 4K opnamen), is dat alleen relevant voor opnamen waarbij veel bewegingen plaatsvinden? Even een (stom) voorbeeld, maar stel dat ik een boom film waarbij de bladeren rustig heen en weer wapperen, is de fps verschil dan nog steeds van toepassing?
15fps werkt niet echt fijn. Zodra er beweging is, zal die net wat schokkeriger gaan. Je weet hoe het beeld, ook van bijv bewegende bladeren, eruit moet zien. Als dat dan net wat schokkeriger gaat door de lage frame rate valt je dat op. Vanaf 24fps wordt het verschil veel subtieler, en is het voornamelijk nog dat het allemaal soepeler oogt. Plus natuurlijk de mogelijkheid om 50fps en hoger te vertragen zonder dat dat meteen problemen oplevert. In mijn ogen is, als je met 4K aan de gang wilt, de Hero4 Black de enige juiste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
jeroen11 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:24:
[...]

Hoe een magneet werkt weet ik niet, heb ik geen ervaring mee. Weinigen hier, vermoed ik, daarom mijn advies om het zelf te proberen, side by side, en kijken welke het sterkste hecht.

De suction mount gaat tot nog toe goed bij mij. Heb 'm oa. op een Corvette gehad en hij bleef de hele dag zitten. Wel natuurlijk schoon oppervlak nemen etc.
Bij mij heeft de suctioncup mount van GoPro zelf mij wel eens in de steek gelaten, maar dat kwam vooral door mijzelf (vies oppervlak / poreus oppervlak). Daarnaast zou ik niet zomaar een magneet gaan gebruiken hoor en al helemaal niet een sterke. Ik sluit mij bij bovenstaand aan dat ik er zelf weinig ervaring mee heb, maar wat ik ervan weet is dat magneten negatieve invloed kunnen hebben op je accu en af en toe ook op geheugenkaarten. Dus ik zou lekker de suctioncup mount gebruiken, maar dat is mijn mening ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Ik verhuur GoPro camera's (3+ black en 4 silver) regelmatig met de suction mount cup en camera is ook al een aantal keer het circuit op geweest; nooit gehoord dat deze er af is gevallen en ook geen beschadigingen aan de behuizing + suction mount cup gehad.

Goed zorgen dat de ondergrond zand-/vetvrij is en dan gaan met die banaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
jeroen11 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:27:
[...]

15fps werkt niet echt fijn. Zodra er beweging is, zal die net wat schokkeriger gaan. Je weet hoe het beeld, ook van bijv bewegende bladeren, eruit moet zien. Als dat dan net wat schokkeriger gaat door de lage frame rate valt je dat op. Vanaf 24fps wordt het verschil veel subtieler, en is het voornamelijk nog dat het allemaal soepeler oogt. Plus natuurlijk de mogelijkheid om 50fps en hoger te vertragen zonder dat dat meteen problemen oplevert. In mijn ogen is, als je met 4K aan de gang wilt, de Hero4 Black de enige juiste keuze.
Duidelijk verhaal, maar stel dat er helemaal geen bewegende beelden geschoten wordt, dan maakt het verschil tussrn 15 en 24fps niet meet uit neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Wat film je dan, als er toch geen beweging is? Of enkel voor timelapsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Gusev schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:12:
[...]

Duidelijk verhaal, maar stel dat er helemaal geen bewegende beelden geschoten wordt, dan maakt het verschil tussrn 15 en 24fps niet meet uit neem ik aan?
Nee, maar dan kan je gewoon de time lapse modus gebruiken en zit je helemaal verkeerd te vragen naar mijn mening. Of zie ik dat verkeerd? Wat wil je er nou echt mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Glenfiddich schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:48:
Ik wil de GoPro (zodra ik een keus heb gemaakt uit het model...) ook gaan gebruiken voor opnamen vanaf de auto, met de gopro aan de buitenkant.
*knip*
Een zelf in elkaar geknutseld iets met een magneet of een suction cup van GoPro zelf... die magneet zal wel aan je auto blijven zitten maar de rest? en of je kaartje al dan niet gewist is door de magneet geen idee :P

De suctioncup is volgens mij gerate tot 200 mph ja dat is mijl per uur.. die blijft echt wel zitten als je hem goed gebruikt hoor. een magneet zou ik echt niet aan beginnen. Sowieso, hoe wil je die magneet weer van je auto af krijgen? Metaal is best dun hoor, als hij echt zo sterk is trek je dadelijk de deuken in je bodywork lol.
Anoniem: 647058 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:52:
[...]
Dat "clipje" kan je gewoon loshalen toch? En dan omdraaien? Ik bedoel dit stukje

http://electronics.buysku...k-6351278296126762501.jpg

Dat moet je dus uit de chestmount kunnen halen.. En dan kan je hem er andersom inzetten?

En anders gewoon beeld omdraaien op de gopro zelf. Ik film in de auto met de suctioncup mount ook op zijn kop.

[ Voor 35% gewijzigd door TgR_KILLER op 05-01-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
TgR_KILLER schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:20:
[...]

Een zelf in elkaar geknutseld iets met een magneet of een suction cup van GoPro zelf... die magneet zal wel aan je auto blijven zitten maar de rest? en of je kaartje al dan niet gewist is door de magneet geen idee :P

De suctioncup is volgens mij gerate tot 200 mph ja dat is mijl per uur.. die blijft echt wel zitten als je hem goed gebruikt hoor. een magneet zou ik echt niet aan beginnen. Sowieso, hoe wil je die magneet weer van je auto af krijgen? Metaal is best dun hoor, als hij echt zo sterk is trek je dadelijk de deuken in je bodywork lol.

[...]
Aan de degelijkheid van mijn 'knutselwerk' twijfel ik niet hoor, en de deuken in het bodywork trekken zal ook wel loslopen :p

Maar ik twijfel wel aan de invloed van de magneet op de camera/geheugenkaart; temeer aangezien de camera zo laag mogelijk op de magneetvoet zou moeten komen ivm laag zwaartepunt.

Maar als de zuignap sterk genoeg is en gopro het zelf verkoopt moet ik daar misschien maar niet aan twijfelen :)
Koordje erbij voor de zekerheid en gaan.

Misschien ipv de gopro zelf het reservekoordje aan die sterke magneet bevestigen een beter idee, als er geen ander bevestigingspunt beschikbaar is voor het koord.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
WardKuipers schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:13:
[...]

Nee, maar dan kan je gewoon de time lapse modus gebruiken en zit je helemaal verkeerd te vragen naar mijn mening. Of zie ik dat verkeerd? Wat wil je er nou echt mee kunnen
Ik begrijp dat ik niet de doorsnee GoPro gebruiker ben omdat ik geen actie videos wil maken, maar ik wil uiteindelijk 3D videos maken met twee GoPro cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Even terugkomend op mijn tweedehands gekochte defect GoPro 3+ black edition, waarvan de USB poort defect was. Ik had geen bon meer, maar hij is uiteindelijk wel opgehaald door UPS.

Oudjaarsdag kreeg ik een mail dat de GoPro teruggestuurd is. Vandaag ontving ik hem. Het is een replacement model. Maar hij werkt perfect! De mijnde was van november 2013, het vervangende model is van maart 2014.

Dus ook zonder bon helpen ze je verder! Echt top support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ja veel bedrijven kunnen wat leren van de GoPro service :)

Pagina: 1 ... 51 ... 81 Laatste