Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:00:
[...]

Het lijkt er op dat je het makkelijk er kan afhalen, het werkt zo met van die dingen die je naar binnen moet knijpen.
Maar heb echt al heel hard geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Misschien dat dit bij iemand anders wel al gelukt is en een tip heeft?
Gewoon knijpen en dan naar onder of boven schuiven zoals de rest van alle mounts.
Glenfiddich schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:37:
[...]

Aan de degelijkheid van mijn 'knutselwerk' twijfel ik niet hoor, en de deuken in het bodywork trekken zal ook wel loslopen :p

Maar ik twijfel wel aan de invloed van de magneet op de camera/geheugenkaart; temeer aangezien de camera zo laag mogelijk op de magneetvoet zou moeten komen ivm laag zwaartepunt.

Maar als de zuignap sterk genoeg is en gopro het zelf verkoopt moet ik daar misschien maar niet aan twijfelen :)
Koordje erbij voor de zekerheid en gaan.

Misschien ipv de gopro zelf het reservekoordje aan die sterke magneet bevestigen een beter idee, als er geen ander bevestigingspunt beschikbaar is voor het koord.
Al gedacht dat de magneet misschien kan gaan verschuiven als de gopro veel wind vangt? Ben je nog veel verder van huis want dan heb je krassen op je auto en heb je nog steeds geen goede opname. Daarnaast zijn veel auto bumpers tegenwoordig van plastic.

Koop gewoon een suction cup zoals de rest van nederland want schijnbaar gaat dat gewoon prima ;)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
JeroenF schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:15:
[...]

Al gedacht dat de magneet misschien kan gaan verschuiven als de gopro veel wind vangt? Ben je nog veel verder van huis want dan heb je krassen op je auto en heb je nog steeds geen goede opname. Daarnaast zijn veel auto bumpers tegenwoordig van plastic.

Koop gewoon een suction cup zoals de rest van nederland want schijnbaar gaat dat gewoon prima ;)
Ga ik doen, jullie hebben me overtuigd!

Ik overweeg een magneet nog slechts in te zetten als bevestigingspunt voor een veiligheidskoord, voor het geval zo'n zuignap onverhoopt los mocht laten.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:20:
[...]

Een zelf in elkaar geknutseld iets met een magneet of een suction cup van GoPro zelf... die magneet zal wel aan je auto blijven zitten maar de rest? en of je kaartje al dan niet gewist is door de magneet geen idee :P

De suctioncup is volgens mij gerate tot 200 mph ja dat is mijl per uur.. die blijft echt wel zitten als je hem goed gebruikt hoor. een magneet zou ik echt niet aan beginnen. Sowieso, hoe wil je die magneet weer van je auto af krijgen? Metaal is best dun hoor, als hij echt zo sterk is trek je dadelijk de deuken in je bodywork lol.

[...]

Dat "clipje" kan je gewoon loshalen toch? En dan omdraaien? Ik bedoel dit stukje

http://electronics.buysku...k-6351278296126762501.jpg

Dat moet je dus uit de chestmount kunnen halen.. En dan kan je hem er andersom inzetten?

En anders gewoon beeld omdraaien op de gopro zelf. Ik film in de auto met de suctioncup mount ook op zijn kop.
Inderdaad, het gaat over dat stukje, het zou er inderdaad makkelijk moeten afgehaald kunnen worden maar is dus hier niet het geval. Ik heb al veel geprobeerd maar het beweegt echt niet... Ik denk dat er niets anders op zit dan omgekeerd te filmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 06:49
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:42:
Beste,

Ik heb dit weekend een chesty mount gekocht voor de Go Pro, na het lezen van de commentaren lijkt dit me de beste mount om filmpjes te maken op de skipiste.
Nu als ik mijn go pro op de chesty wil monteren kan ik die enkel ondersteboven hangen, er zit namelijk een clip aan bevestigd maar ik denk dat die clip omgekeerd moet hangen alvorens ik mijn gopro er juist op kan zetten.
Nu hangt hij omgekeerd, ik kan dit wel oplossen door het beeld om te draaien maar het lijkt me niet normaal, of wel?
Hebben jullie hier al ervaring me?

Thanks!
Ik heb niet de originele chest mount, maar ik gebruik 'm ook op z'n kop. Op de motor zit ik iets voorover, en door de J-mount op z'n kop te gebruiken kan ik wel voldoende naar voren filmen.

Wbt die suction cup. Ik heb een goedkope imitatie, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Dus nog niet op hoge(re) snelheden getest. Waarom wil je de suction cup met een magneet borgen? Waarom niet met een borgkabeltje bijvoorbeeld door je raam? Zit 'ie zeker goed vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi te horen dat GoPro service toch best wel flexibel en klantgericht is. Aan de andere kant, dat mag ook wel met de enorme winsten die ze maken. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Misschien maken ze daarom juist wel zoveel winst. (bron? cijfers?)
Ik heb ook goede ervaringen met de Gopro-service. En ze maken mooie producten, dus ik raad 't ook iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik wil een battery pack power bank aan mijn GoPro Hero3 Black hangen zodat hij langer meegaat. Weet iemand hoeveel mAh heb ik nodig om hem zo'n 8 uur te laten draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 06-01-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Ik ben op zoek naar extra batterijen voor men GoPro Hero3 + Black, ik kom altijd 2 verschillende tegen, de WASABI of de EXTREMEWAYS.
Hebben jullie hier ervaring mee? Welke van de 2 zijn de beste?

http://www.v-nix.nl/extre...o3-plus-dual-charger-pack

http://www.gohero.nl/prod...2-batterijen-gopro-hero3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:43
Tristan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:56:
Ik wil een battery pack aan mijn GoPro Hero3 Black hangen zodat hij langer meegaat. Weet iemand hoeveel mAh heb ik nodig om hem zo'n 8 uur te laten draaien?
8 uur zonder wisselen van batterijen?
Ik geloof niet dat dat mogelijk is op batterijen (ik neem dan even aan dat je geen noodaggregaat in de casing wil bouwen)..

Je zal dus iets met een stekker en een stopcontact moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:00:
[...]

Het lijkt er op dat je het makkelijk er kan afhalen, het werkt zo met van die dingen die je naar binnen moet knijpen.
Maar heb echt al heel hard geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Misschien dat dit bij iemand anders wel al gelukt is en een tip heeft?
Als je afbeeldingen checkt op google dan zie je vele verschillende mounts voorop de chest. Degene die er nu opzit moet er dus zeker afkunnen... zit er geen rubbertje/plastic oid tussen waardoor je de zijkant van de clip niet in kan drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHE218 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:22:
[...]

Als je afbeeldingen checkt op google dan zie je vele verschillende mounts voorop de chest. Degene die er nu opzit moet er dus zeker afkunnen... zit er geen rubbertje/plastic oid tussen waardoor je de zijkant van de clip niet in kan drukken?
Bedankt voor je reactie, dat heb ik dus ook zitten denken maar ik vind het niet.
Als je op de foto hierboven kijkt zie je ook dat de J hook er hier goed op zit, daarmee wil ik zeggen dat als je de GoPro er nu opzet je niet omgekeerd moet filmen.
Maar als je dan naar de J hook kijkt, zie je wel dat GoPro omgekeerd geschreven staat ...
Dus ik kan er niet echt meer aan uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat komt omdat die J-hook oorspronkelijk bedoeld is als helmet front mount waar hij inderdaad 'ondersteboven' zit. Maar die dingen kan je gewoon in beide richtingen in elke quickrelease voet klikken. Dus of je knijpt niet hard genoeg, of er is iets mis met je spullen waardoor dat quick release mechanisme niet goed werkt.

Heb je anders een foto van hoe het bij jou zit?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
RHE218 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:18:
[...]

8 uur zonder wisselen van batterijen?
Ik geloof niet dat dat mogelijk is op batterijen (ik neem dan even aan dat je geen noodaggregaat in de casing wil bouwen)..

Je zal dus iets met een stekker en een stopcontact moeten doen...
Nee, sorry ik zie de typo. Ik bedoel geen battery pack maar een power bank, die je via de usb verbindt zodat hij langer van stroom voorzien wordt.

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fUAnUae.png

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 06-01-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tristan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:59:
[...]

Nee, sorry ik zie de typo. Ik bedoel geen battery pack maar een power bank, die je via de usb verbindt zodat hij langer van stroom voorzien wordt.
Simpel: check de capaciteit van je huidige gopro accu (volgens mij zijn de standaard accu's iets van 1000mAh), bedenk even hoe lang je daarmee kan doen en doe een simpele rekensom wat de capaciteit van het accupack dan zou moeten zijn.

Voltage van een USB powerbank ligt natuurlijk iets hoger van van een enkele gopro accu, maar zou ik negeren en beschouwen als compensatie voor eventuele verliezen / marge.

Zeg dat je met een 1000mAh standaard accu 1 uur kan doen, dan heb je minstens 7000mAh aanvullende capaciteit nodig om 8 uur te halen. Kan je met 1 normale accu 2 uur vooruit, dan hoef je maar 3000mAh extra capaciteit te fixen.

Je gaat trouwens ook wel een behoorlijk groot geheugenkaartje nodig hebben om 8 uur video op te slaan. Of was je niet van plan continue te filmen?

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 06-01-2015 16:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu van de gopro is 3,7V, 1180 mAh (= 4,366 Wh) hier doet hij het ongeveer een uurtje op (normale omstandigheden, geen extreme kou etc) de laders die geschikt zijn voor een GoPro zijn de 5W 1000 mAh output. Het rekensommetje wordt dan een battery pack die de output 5V en minimaal een capciteit heeft van ~8000 mAh,.. (immers een uurtje kun je doen op de interne accu de overige 7 op de externe accu)
Hier een voorbeeld van een dergelijke accu pack ( http://www.batteryupgrade...1373/shopGroupId/39955855 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Extremeway of Wasabi batterijen voor de gopro?
Welke is de betere zijn er verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat vroeg je een paar uur geleden ook al ;)

Zoek gewoon even op die termen binnen dit topic, best wat reacties over te vinden (zeker die wasabi dingen).

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 06-01-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Orion84 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:10:
[...]
Je gaat trouwens ook wel een behoorlijk groot geheugenkaartje nodig hebben om 8 uur video op te slaan. Of was je niet van plan continue te filmen?
Volgens de GoPro support site kan je met 32Gb 4 uur opnemen op 1080p60 dus een 64Gb kaartje moet de dag aardig vullen. Ik kan me echter niet meer herinneren hoeveel uur ik werkelijk kan opnemen op mijn 32Gb kaartje :z

[edit]

Hmm 4,5 uur volgens deze test met een 64Gb kaartje:

[ Voor 11% gewijzigd door Tristan op 06-01-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Jep, ik heb scheel zitten kijken. Naja dan zoek ik een power bank die het minstens 4 uur volhoudt. Keertje swappen is geen probleem want er moet toch een nieuw kaartje in blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:44:
Iemand ervaring met Extremeway of Wasabi batterijen voor de gopro?
Welke is de betere zijn er verschillen?
Heb zelf uit China besteld, 2 stuks 1600 mAh, doen het net even wat langer dan de orginele. Ik ga er overigens wel van uit dat de levensduur van deze wat korter zal zijn dan de orginele, maar goed, daar is dan de prijs ook naar.

http://www.dx.com/p/fat-c...ro3-3-318460#.VKwHyHt0p2A

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Voor alle mensen die eerst skeptisch waren tov de HERO4 omdat deze geen 240fps op 720p kon doen, dat is in februari verleden tijd, want er komt een nieuwe update aan :) !

http://gopro.com/news/unl...-february-firmware-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
WardKuipers schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:39:
Voor alle mensen die eerst skeptisch waren tov de HERO4 omdat deze geen 240fps op 720p kon doen, dat is in februari verleden tijd, want er komt een nieuwe update aan :) !

http://gopro.com/news/unl...-february-firmware-update
[GoPro] Unlock New Camera Possibilities with February Firmware Update
HERO4 Black and HERO4 Silver
  • Time lapse video mode - Capture Time Lapse videos automatically—no post-production needed. Showcase a sunrise, road trip or family gathering as a short, sharable video.
  • 30/6 burst photo - Introducing a new way to never miss a moment. Capture 30 photos in 6 seconds—perfect for longer duration fast-action activities like surfing and snowboarding.
  • Auto rotate - Automatically adjusts capture orientation to right-side up when the camera is mounted upside down.
HERO4 Black
  • 720p240 fps video - Record ultra high frame rate video at a staggering 240 frames per second for liquid smooth slow-motion playback
  • 2.7K60 fps video - Capture cinematic, high-resolution 2.7K footage at an impressive 60 frames per second
HERO4 Silver
  • Add HiLight Tags during playback - Now you can mark key moments both while recording video and playing back content on the built-in touch display to quickly find highlights for easy editing and sharing.
.
Wat een heerlijke update dit! _/-\o_ :D Ik ergerde me zowel aan het ontbreken van 2.7K 60fps (lijkt me heerlijke modus; vloeiende footage, native ondersteund door YouTube (1440p60) en de mogelijkheid te croppen naar 1080p60) en het ontbreken van in-body time lapse rendering. Beide features worden nu toegevoegd!

Verder hadden ze tegen gizmodo gezegt dat de processor 720p 240fps wel aankon, maar de sensor dat niet. Ben benieuwd of de sensor het toch aankan of dat ze er een trucje op bedacht hebben (de helft van de beeldlijnen in het ene frame uitlezen en de andere helft in het andere frame ofzo).
[Gizmodo] GoPro Hero4 Hands-On: The Best Action Cam Goes 4K Beast, For a Price
We were really hoping to see 720p at 240fps, which would have been nuts for slow motion. We asked about it and were told that while the new processor could support it, the image sensor couldn't. Bummer.
Nieuwe burst rates en auto rotate zijn ook erg leuk, net als de high-lights. Het lijkt of ze zich behoorlijk hebben laten inspireren door Sony. Dat mag ook wel, want de nieuwe Sony FDR-X1000V is een beest. Kijk ook even naar deze lijst met features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Zojuist een nieuwe micro-SD ontvangen voor gebruik met Hero 4 Black Sandisk Extreme Class 10 UHS-1. Mijn kaartje is echter niet hetzelfde als op de specificaties en afbeeldingen bij DataIO: daar staat een [1] op en op mijn kaartje [3]. Volgens Sandisk zelf haalt de U1 45/45 read/write haalt en de U3 60/40. Volgens andere bronnen zou U3 sneller zijn en zou ik dus goed zitten, maar ik begrijp het dus niet volledig.

Iemand die e.e.a. kan toelichten? Welke zal beter geschikt zijn voor de Hero4?

[ Voor 13% gewijzigd door golflars op 07-01-2015 22:55 ]

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Komende vakantie ga ik op wintersport naar Oostenrijk en ben ik van plan een Go Pro Black 4 te bestellen!

De reden hiervoor is dat ik het LCD scherm toch niet echt ga gebruiken, zijkant en boven op me helm dus dan zie ik toch niks! Daarbij heb ik ook gelezen dat het ook niet echt fijn is voor je accu vreet wat energie weg, waarvan er toch al weinig is!

Omdat ik ook graag in de zomer hem mee neem op vakantie voor het snorkelen, zwemmen, varen etc.

Ben ik van plan wat assesoires aan te schaffen!

Ik heb hier een lijstje gemaakt, graag verneem ik hierover jullie feedback!

- 2 x GoPro reserve batterijen
http://www.gohero.nl/prod...ro4-rechargeable-battery/

- Go Pro Chest Mount Harness
http://www.videocamerasho...-chest-mount-harness.html

- 1x GoPro Anti-Fog Inserts
http://www.videocamerasho...pro-anti-fog-inserts.html

- Wel zit ik nog een beetje met de geheugenkaart adviezen?
- Nog andere leuke accesoires voor mijn doeleinde?
- Opzoek naar een leuke koffer om het in mee te nemen:)
- Wat is het verschil tussen outdoor en watersport?

Ik hoor het wel!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Balance schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:02:
[...]

[...]

Wat een heerlijke update dit! _/-\o_ :D Ik ergerde me zowel aan het ontbreken van 2.7K 60fps (lijkt me heerlijke modus; vloeiende footage, native ondersteund door YouTube (1440p60) en de mogelijkheid te croppen naar 1080p60) en het ontbreken van in-body time lapse rendering. Beide features worden nu toegevoegd!

Verder hadden ze tegen gizmodo gezegt dat de processor 720p 240fps wel aankon, maar de sensor dat niet. Ben benieuwd of de sensor het toch aankan of dat ze er een trucje op bedacht hebben (de helft van de beeldlijnen in het ene frame uitlezen en de andere helft in het andere frame ofzo).

[...]

Nieuwe burst rates en auto rotate zijn ook erg leuk, net als de high-lights. Het lijkt of ze zich behoorlijk hebben laten inspireren door Sony. Dat mag ook wel, want de nieuwe Sony FDR-X1000V is een beest. Kijk ook even naar deze lijst met features.
Zolang Gopro dat kwaliteitsprobleem bij hoge fps niet opgelost heeft blijf ik bij mijn 3 Black. Jammer dat dit niet in de releasenotes staat als fixed.

Die Sony is overigens wel echt killer. Denk dat Gopro voor volgend jaar wel een paar stapjes harder mag gaan zetten om Sony voor te blijven.
Belangrijk nadeel van Sony vind ik het model vd camera omdat die zo ongeveer helmet sidemount afdwingt. Heb vroeger de vergelijkbare Contour gehad en dan bevalt model van Gopro toch stuk beter.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Help!!!! schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:13:
[...]

Zolang Gopro dat kwaliteitsprobleem bij hoge fps niet opgelost heeft blijf ik bij mijn 3 Black. Jammer dat dit niet in de releasenotes staat als fixed.

Die Sony is overigens wel echt killer. Denk dat Gopro voor volgend jaar wel een paar stapjes harder mag gaan zetten om Sony voor te blijven.
Belangrijk nadeel van Sony vind ik het model vd camera omdat die zo ongeveer helmet sidemount afdwingt. Heb vroeger de vergelijkbare Contour gehad en dan bevalt model van Gopro toch stuk beter.
Klopt, het filmen met een hoog aantal frames per seconde (hoger dan 60fps) is bagger op de GoPro's, om de volgende redenen
  • 1. kortere sluitertijden moeten gebruiken bij hogere fps. Hierdoor is minder licht beschikbaar en moet de ISO omhoog. 2 maal de fps --> 2 keer zo snelle sluitertijd --> de helft van het licht.
  • 2. niet alle pixels uitlezen bij hogere fps en lagere resoluties. Door pixelbinning en line skipping halen ze die hoge framerates, maar doordat ze daardoor maar een klein gedeelte van de pixels gebruiken missen ze nog meer licht en resolutie, wat ten koste gaat van de kwaliteit.
1 is een fundamenteel (natuurkundig) probleem, daar doe je niks aan, maar 2 kan je volledig verhelpen met een goede sensor en imageprocessor. De GoPro's zullen daarop tekort schieten, de sensor schijnt niks bijzonders te zijn (off the shelf smartphone/compact sensor) en de ISP is de Ambarella A9. Opzich een capabel ding, maar hij leest maar 700MP per seconde uit. In het beste geval zouden ze de gehele (12MP) sensor dus 60x per seconde uit kunnen lezen. Wil je dan 120 of 240 fps halen kan je dus respectievelijk maximaal 6MP en 3MP van de sensor gebruiken. En dit is nog in het beste geval, het zou namelijk kunnen dat de sensor dit ook niet aan kan of dat door warmte/batterij problemen de A9 toch niet zo hoog geklokt is.

Sony daar in tegen maakt hun eigen sensoren en imageprocessors, dus zijn kunnen dat beter op elkaar afstemmen. Sony heeft al aangegeven dat de Bionz X processor de 12MP Exmor R sensor volledig uitleest, maar onbekend is nog op hoeveel fps dat is.

Leuk feitje: In de gehele camera markt loopt er één fabrikant hevig vooruit op het gebied van sensorreadout en imageprocessing... Samsung! Ze kunnen hun 28MP BSI APS-C sensor (in de NX1) maar liefst 240 maal per seconde volledig met hun DRIMe V processor (ook uit de NX1) uitlezen (28MP = 6.5K Video). Dit zijn 6,7 Gigapixels per seconde (6700 MP/s), 9.6 maal zoveel als de Ambarella A9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bedankt, interessant en nuttig om te weten. :)

Heb bij GoPro helaas altijd het gevoel dat ze eigenlijk te duur zijn voor wat ze bieden en te weinig vd omzet gebruiken (voor R&D) om echt stappen te zetten.

[ Voor 63% gewijzigd door Help!!!! op 07-01-2015 22:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:04:
Beste mensen,

Komende vakantie ga ik op wintersport naar Oostenrijk en ben ik van plan een Go Pro Black 4 te bestellen!

De reden hiervoor is dat ik het LCD scherm toch niet echt ga gebruiken, zijkant en boven op me helm dus dan zie ik toch niks! Daarbij heb ik ook gelezen dat het ook niet echt fijn is voor je accu vreet wat energie weg, waarvan er toch al weinig is!

Omdat ik ook graag in de zomer hem mee neem op vakantie voor het snorkelen, zwemmen, varen etc.

Ben ik van plan wat assesoires aan te schaffen!

Ik heb hier een lijstje gemaakt, graag verneem ik hierover jullie feedback!

- 2 x GoPro reserve batterijen
http://www.gohero.nl/prod...ro4-rechargeable-battery/

- Go Pro Chest Mount Harness
http://www.videocamerasho...-chest-mount-harness.html

- 1x GoPro Anti-Fog Inserts
http://www.videocamerasho...pro-anti-fog-inserts.html

- Wel zit ik nog een beetje met de geheugenkaart adviezen?
- Nog andere leuke accesoires voor mijn doeleinde?
- Opzoek naar een leuke koffer om het in mee te nemen:)
- Wat is het verschil tussen outdoor en watersport?

Ik hoor het wel!

Alvast bedankt!
Nog een kleine toevoeging!

5. Handig om op helm te plakken
- http://www.v-nix.nl/extreme-ways-camera-tethers

6 Bobbber
https://shop.gopole.com/products/bobber

7 SP POV Case Black
- http://www.videocamerasho...56/sp-pov-case-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Glenfiddich schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:03:
Ik ben wat aan het rondkijken voor een GoPro voor de komende zomervakantie (VS; New York en paar weken Hawaii) om opnamen te maken van onze tripjes met de auto, onder water, maar ook "gewoon" videoopnamen vanuit de hand. Ook wil ik hem de komende jaren gaan gebruiken voor road-trips zoals bijvoorbeeld cannonball run of carbage run.

Ik zit erg te twijfelen tussen de nieuwste Hero4 modellen, of toch de Hero3+ silver.

De nieuwe modellen hebben UltraHD en 1080p120. UltraHD ga ik ondanks dat we een UHD TV hebben voorlopig toch niet doen met opnames omdat je volgens mij dan wel een tas vol geheugenkaarten en batterijen mee kan slepen :P.
En wat is precies de meerwaarde van opnemen in veel hogere framerates? Het zal behoorlijk veel meer opslagruimte kosten, en het zal met name zijn om later fragmenten in slowmotion af te kunnen spelen? Met "gewone" opnames neemt het menselijk oog de hogere framerates toch niet waar... toch?

Ik overweeg dus om de Hero3+ Silver te nemen. Bespaart een hoop geld die ik dan weer in accesoires kan steken zoals memorycards en toch een paar extra batterijen.

Of zijn er toch heel goede redenen om de Hero4 te nemen?

En is een GoPro een beetje goed te gebruiken als fotocamera in plaats van een gewone digitale fotocamera? De spiegelreflex zal hij nooit kunnen vervangen natuurlijk, dat realiseer ik me! Maar het zou mooi zijn als hij het standaard zak-cameraatje kan vervangen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
De keuze is uiteindelijk gevallen op een GoPro Hero 4 silver. *O*

Doorslaggevend om deze te nemen ipv de 3+ (die ook prima zou voldoen) is dat de 4 silver een LCD scherm heeft, en dat lijkt me toch wel zo praktisch.

Jammer alleen dat ik vanavond de hele avond tegen een onbruikbare GoPro aan kan kijken, want de geheugenkaart die ik gisteren met next-day delivery had besteld komt helaas toch pas morgen :/
De bezorgdatum in de PostNL app is ineens gewijzigd van 9-1 naar 8-1, geheugenkaartje komt dus toch vandaag _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Glenfiddich op 08-01-2015 10:52 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Sinds 2/3 maanden ben ik 2 GoPro's met elkaar aan het vergelijken, maar ik weet nog niet zeker op welke van de 2 ik mijn keuze moet laten vallen.

Eerst een introducerend verhaal.
Voor de carnavalsvereniging ben ik zoek naar een GoPro om binnen als buiten te kunnen filmen. De eis die ik heb is dat de camera compact en goed moet zijn, dus we kwamen heel snel bij GoPro uit. Het budget is €200,- max, en dan heb ik het over de camera, geheugenkaart en een evt. tasje om deze veilig te kunnen vervoeren.

Wat gaan we ermee schieten? Promotiefilmpjes, actie vanuit de zaal en optocht. Er zullen dus veel buhnemomenten zijn, dus een brede blik is zeer welkom.

Op dit moment twijfel ik tussen een GoPro Hero 2 incl. een hele zwik aan accessoires (accu, lcd, straps, cases) voor € 150,-. Of een GoPro Hero, maar dan het instapmodel, kosten 129,- bij Coolblue. Allebei de camera's passen binnen het budget, dus dat is het probleem niet. De afgelopen weken heb ik de camera's regelmatig langs elkaar gezet qua specificaties en in sommige gevallen loopt de Hero 2 voorop (120fps), maar in andere gevallen heeft de Hero een voorkeur (superview).

De hero is wel veel compacter dan de Hero2, dus dit is een groot voordeel als we kijken naar mobiliteit. Maar zijn de 60FPS op 720 van de Hero genoeg om mooie slomo beelden te maken, of zie je dan toch dat het iets hakkelig loopt? Is de Hero2 een betere camera dan de Hero? Ik ben het spoor even bijster. Heeft de Hero2 betere indoor prestaties dan de Hero? Op de site van GoPro kun je de Hero2 helaas niet meer vergelijken met de huidige modellen.

Waar ik "bang" voor ben is dat wij straks voor de Hero gaan, maar dat de beelden van slechtere kwaliteit zijn dan de Hero2 zou kunnen leveren. Daarnaast het grootste hekelpunt is natuurlijk het feit dat de Hero vast in de behuizing zit, als er iets mee gebeurt, dan heb je een probleem. Het voordeel is dan wel dat het niet mogelijk is dat iemand de camera in een zatte bui uit de behuizing haalt en mee gaat gooien ofzo.

Aangezien het hier vol zit met GoPro experts en ik zelf uit de DSLR + Gewone camera wereld kom, weet ik op dit punt niet wat wijsheid is en of er een echt significant verschil is tussen beide camera's. Leveren ze een nagenoeg gelijke kwaliteit, dan gaan we voor budget en nieuw, dat is logisch natuurlijk.

Ik heb het forum doorzocht, dus excuses als deze vraag als een (of meerdere) keren gesteld is, ik ben 'm niet tegengekomen :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
Helden,

Korte vraag:
Heeft er iemand al eens gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot het maken van 3D films met de GoPro via deze of soortgelijke setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
golflars schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:26:
Zojuist een nieuwe micro-SD ontvangen voor gebruik met Hero 4 Black Sandisk Extreme Class 10 UHS-1. Mijn kaartje is echter niet hetzelfde als op de specificaties en afbeeldingen bij DataIO: daar staat een \[1] op en op mijn kaartje \[3]. Volgens Sandisk zelf haalt de U1 45/45 read/write haalt en de U3 60/40. Volgens andere bronnen zou U3 sneller zijn en zou ik dus goed zitten, maar ik begrijp het dus niet volledig.

Iemand die e.e.a. kan toelichten? Welke zal beter geschikt zijn voor de Hero4?
Zou even testen met crystal diskmark wat de werkelijke read/write is. De [3] geeft UHS-3 aan. de nieuwere standaard en sneller dus. Maar met de Extreme zou ik niet snel bang zijn dat die te traag is :+ de U3 is 40*8=320Mb/s dus je hebt een ruime buffer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die wat antwoorden kan geven op mijn vragen:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:07:
Iemand die wat antwoorden kan geven op mijn vragen:$
Een Hero4 Black lijkt me een goede keuze, Silver zou ook een goede keuze zijn, is maar net wat je zelf wilt. (scherm kan ook uit geloof ik).

Voor Wintersport zijn leuke mounts;

- Een pole / 3-way mount / monopod /selfie-stok (kan ook een handlebar mount op een skistok)

- Een chest mount is leuk als je op ski's staat, snowboarden is dan een minder succes.

- Gopole - The Arm

- Extra batterijen zijn handig. Vooral op wintersport waar ze door de kou toch net wat sneller leeg gaan.

-De anti-fog inserts zijn volgens mij niet echt nodig (nooit problemen mee gehad, ook niet op wintersport)

Veel van deze mounts zijn op ebay, dx etc. goedkoop (namaak) te vinden voor een paar dollar, misschien haal je dat nog voor je vakantie (paar weken levertijd). Ook koffertjes, etc. zijn hier goed te vinden.

Verder kun je al je andere vragen hier makkelijk in het topic vinden geloof ik. En voor meer inspiratie kun je filmpjes op youtube kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor92 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Een Hero4 Black lijkt me een goede keuze, Silver zou ook een goede keuze zijn, is maar net wat je zelf wilt. (scherm kan ook uit geloof ik).

Voor Wintersport zijn leuke mounts;

- Een pole / 3-way mount / monopod /selfie-stok (kan ook een handlebar mount op een skistok)

- Een chest mount is leuk als je op ski's staat, snowboarden is dan een minder succes.

- Gopole - The Arm

- Extra batterijen zijn handig. Vooral op wintersport waar ze door de kou toch net wat sneller leeg gaan.

-De anti-fog inserts zijn volgens mij niet echt nodig (nooit problemen mee gehad, ook niet op wintersport)

Veel van deze mounts zijn op ebay, dx etc. goedkoop (namaak) te vinden voor een paar dollar, misschien haal je dat nog voor je vakantie (paar weken levertijd). Ook koffertjes, etc. zijn hier goed te vinden.

Verder kun je al je andere vragen hier makkelijk in het topic vinden geloof ik. En voor meer inspiratie kun je filmpjes op youtube kijken.
Hero 4 black is inderdaad besteld!

Op het forum lees ik veel over batterijen (namaak) kunnen deze bijvoorbeeld de Wasabi ook in de GoPro 4? En hoeveel kwaliteitsverschil zit er in? Nieuwe batterije kosten namelijk 19,99 bij GoPro en opzicht is dit ook wel betaalbaar nog.

Verder zoek ik nog een goed kaartje voor in de GoPro aan welke eisen moet deze voldoen? Sommige zeggen dat de ene het wel doen dan weer niet. Beschik graag over een goed kaartje:$

Hoeveel verschil zit er tussen de chest mount nep en echt? Zitten ze beide goed of merk je echt verschilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:41:
[...]

Hero 4 black is inderdaad besteld!

Op het forum lees ik veel over batterijen (namaak) kunnen deze bijvoorbeeld de Wasabi ook in de GoPro 4? En hoeveel kwaliteitsverschil zit er in? Nieuwe batterije kosten namelijk 19,99 bij GoPro en opzicht is dit ook wel betaalbaar nog.

Verder zoek ik nog een goed kaartje voor in de GoPro aan welke eisen moet deze voldoen? Sommige zeggen dat de ene het wel doen dan weer niet. Beschik graag over een goed kaartje:$

Hoeveel verschil zit er tussen de chest mount nep en echt? Zitten ze beide goed of merk je echt verschilen?
19.99 voor een reservebatterij valt inderdaad nog wel mee, maar de wasabi set die je voor circa 35 euro incl verzenden op ebay vindt, heeft twee batterijen én een dubbele lader. In aanmerking nemende dat die batterijen goed gewaardeerd worden en zelfs een iets hogere capaciteit hebben dan de originele, is dat helemaal geen verkeerde deal.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar heb de wasabi set op basis van wat ik er over gelezen heb wel besteld. Ik verwacht hem morgen :)

Je hebt een wasabi set voor de Hero4.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:40:
[...]

19.99 voor een reservebatterij valt inderdaad nog wel mee, maar de wasabi set die je voor circa 35 euro incl verzenden op ebay vindt, heeft twee batterijen én een dubbele lader. In aanmerking nemende dat die batterijen goed gewaardeerd worden en zelfs een iets hogere capaciteit hebben dan de originele, is dat helemaal geen verkeerde deal.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar heb de wasabi set op basis van wat ik er over gelezen heb wel besteld. Ik verwacht hem morgen :)

Je hebt een wasabi set voor de Hero4.
Ga er is naar kijken! Uiteraard ook benieuwd naar je andere aankopen voor de GoPro 4? Via dx, ebay of orgineel en zo ja welk spullen. Hoe bevallen ze of raad je aan die echt orgineel te kopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:44:
[...]

Ga er is naar kijken! Uiteraard ook benieuwd naar je andere aankopen voor de GoPro 4? Via dx, ebay of orgineel en zo ja welk spullen. Hoe bevallen ze of raad je aan die echt orgineel te kopen.

Alvast bedankt!
Al mijn spullen zijn nog onderweg, heb mijn GoPro 4 zelf net gisteren binnengekregen. Dus uit ervaring kan ik nog niet spreken.

Het betreft deze wasabi set: http://www.ebay.nl/itm/Wa...-Pro-Hero-4-/291348972909
Sinds twee dagen geleden toen ik hem kocht overigens 3 euro duurder geworden...

Wat ik verder nog heb gekocht zijn de Tripod Mount (de originele; om hem om een 'normaal' statief te kunnen plaatsen), en verder nog deze klem besteld omdat die wel praktisch en stevig leek: http://www.v-nix.nl/cullmann-multi-clamp-cc50-plus-cb27

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:44:
[...]

Alvast bedankt!
Het namaakspul is prima genoeg, ik heb bijna geen origineel spul. Waar je wel op moet letten is dat het niet originele soms ietsjes minder kan zijn, dus bij een harde impact kapot kan gaan, maar dit kan bij de originele ook. Gewoon je Gopro zekeren met van dat safety touw.
Het enige goedkopere spul wat ik persoonlijk liever niet gebruik zijn de niet originele plakkers. Die laten wel sneller los in mijn ervaring. Die zou ik alleen op plekken gebruiken waar er niet veel impact is. Dus niet meenemen op een skivakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
MLPN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Het namaakspul is prima genoeg, ik heb bijna geen origineel spul. Waar je wel op moet letten is dat het niet originele soms ietsjes minder kan zijn, dus bij een harde impact kapot kan gaan, maar dit kan bij de originele ook. Gewoon je Gopro zekeren met van dat safety touw.
Het enige goedkopere spul wat ik persoonlijk liever niet gebruik zijn de niet originele plakkers. Die laten wel sneller los in mijn ervaring. Die zou ik alleen op plekken gebruiken waar er niet veel impact is. Dus niet meenemen op een skivakantie.
Ik heb niet originele plakkers, maar die hebben wel de 3M-tape die op de originele mounts zit. Besteld via DX.com. En op mijn motorhelm tot 180 km/u nog geen problemen gehad. Sneller heb ik niet getest, dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met mounts uit China. Voor de prijs van de originele krijg je vaak 5 of meer namaak exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Paul! schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Ik heb niet originele plakkers, maar die hebben wel de 3M-tape die op de originele mounts zit. Besteld via DX.com. En op mijn motorhelm tot 180 km/u nog geen problemen gehad. Sneller heb ik niet getest, dus daar kan ik niets over zeggen.
wow, dat is chill. Bij mij wilde hij niet lekker blijven zitten. Mogelijk dat ik net een slechtere had of het oppervlakte nog een beetje vettig was o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties! Ga vanavond is even kijken en dan post ik mijn lijstje hier wel even!

Sowieso deze bobber die kost geen drol en komt hier ook vaak voorbij:P
https://shop.gopole.com/products/bobber

Wasabi batterijpack zoals hierboven genoemd

En deze veiligheidsbeveiliging handig om op helm te plakken
- http://www.v-nix.nl/extreme-ways-camera-tethers

De rest zoals hieronder ga ik vanmiddag nog even zoeken
- Chest Mount Harness

- Case om alle spullen in te doen, wellicht voor deze:
http://www.videocamerasho...56/sp-pov-case-black.html

- Mount voor op me helm enzo

- monoped/selfie stick/pole

Mocht je wat vinden of weten op dx/ebay etc. laat maar weten! Maar kan vanmiddag pas zelf evne goed kijken i.v.m. stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:28:

Mocht je wat vinden of weten op dx/ebay etc. laat maar weten! Maar kan vanmiddag pas zelf evne goed kijken i.v.m. stage
Kijk eens naar dit setje, erg compleet voor een starter, het enige wat ontbreekt is een pole, maar die koop je daar ook voor ongeveer 10 EUR.

http://www.dx.com/p/12-in...-hero-344684#.VK_MC3t0p2A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om op te nemen en opladen tegelijk terwijl je de usb ingang gebruikt voor de audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil je stroom erop zetten en tegelijk gebruik maken van de USB poort voor audio?? de enige manier om op te laden tijdens opname is gebruik van een 220/car-adapter en een USB kabel in de gopro, dus die poort is al bezet. Ik ken geen kabels die een "splitter" hebben waardoor je zowel audio als USB voor opladen kunt gebruiken. (dus 1 kant mini-USB voor in de camera en aan de andere kant een USB plug voor in een power source + een audio device.) Ik weet eerlijk gezegd niet wat er zou gebeuren als je een (gevoede) USB HUB zou gebruiken en vanaf daar de Hero voedt en ook een audio device in de HUB steekt. Ik verwacht dat de USB het niet aankan, maar je zou het eens kunnen proberen.
Waarom gebruik je niet gewoon de aanwezige audio poort vand e GoPro voor een extern audio apperaat? dan kun je gewoon de USB gebruiken voor voeding via 220/auto-adapter.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ambarella heeft op CES hun H1 SoC uitgebracht, de opvolger van de A9. Omdat GoPro al sinds jaar en dag Ambarella SoCs in hun GoPro's gebruikt (de A7 in Hero 3 en 3+ lijn, A9 in Hero 4) is de kans groot dat deze H1 ook in een toekomstige GoPro beland. Eerst wat informatie over deze nieuwe SoC.
Ambarella H1 Camera SoC Doubles Ultra HD Frame Rate for Sports and Flying Cameras
H1 supports new H.265 (HEVC) video standard for high resolution video streaming and fast uploadingAfbeeldingslocatie: http://www.ambarella.com/uploads/images/H1-Chip-Photo-sm.jpgThe Ambarella H1 supports 4K Ultra HD H.264 video encoding at 60 frames per second for high-speed live-­action recording with smooth slow‐motion capabilities. It also supports the new H.265/HEVC (High Efficiency Video Coding) video standard for 4K Ultra HD encoding at up to 30 frames per second, providing higher image quality at lower bitrates as well as faster video uploads and higher resolution video streaming. A new generation of Image Sensor Pipeline (ISP) with High Dynamic Range (HDR) processing delivers high quality video and high megapixel photos even under extreme lighting conditions. The H1 also includes advanced Electronic Image Stabilization (EIS) for stable video recording during windy or high motion conditions.

The Ambarella H1 integrates a hardware de‐warping engine supporting 360‐degree panoramic cameras. In addition to 4K Ultra HD encoding, it also supports 1440p (QHD) video at 120 frames per second and 1080p video at 240 frames per second, for smooth slow-­motion playback. The integration of a 1.2 GHz dual-­core ARM® Cortex®-­A9 CPU with floating point and NEON™ provides significant processing power for customer applications including analytics and wireless networking. Its USB host provides connectivity with 4G/LTE solutions.

H1 Feature Summary
  • H.264 (AVC) Baseline/Main/High Profile Level 5.2 encoding up to 4K Ultra HD resolution at 60 frames per second.
  • H.265 (HEVC) Main Profile encoding up to 4Kp30 video.
  • Next-generation Image Sensor Pipeline (ISP) with 4Kp30 high ISO processing for excellent low-­light imaging.
  • Sensor capture rate of up to 2 Gigapixels per second with high‐speed SLVS-EC/SLVS/MIPI®/HiSPi™ interfaces supporting up to 64-­Megapixel (MP) sensor resolution.
  • Line‐interleaved multi‐exposure High Dynamic Range (HDR) processing.
  • Real-­time hardware-­accelerated de‐warping for 360-­degree panoramic lenses.
  • Enhanced Electronic Image Stabilization (EIS) with rolling shutter correction.
  • 1.2 GHz dual‐core ARM® Cortex®-­A9 CPU with floating point, NEON™ and 1 MByte full-speed L2 cache.
  • Rich set of SoC interfaces includes support for DDR3/DDR3L/LPDDR2, USB 2.0 host and device, HDMI® 2.0 with 4Kp60 support, SDXC SD™ card, and dual sensor interfaces.
  • USB host for 4G/LTE module connectivity.
  • Low‐power 28nm process technology.
De SoC kan nu 2 gigapixels per seconden verwerken (vs. 700 MP/s in de A9), de H.264 encoder is twee maal zo snel wat in dubbele frame rates resulteert (2160p60, 1440p120, 1080p240, 720p480 etc.) en er is een nieuwe H.265 encoder die de framerates van de A9 haalt. Er is support voor sensoren tot 64MP (vs 32MP in A9) en de HDR processing is flink verbeterd.

De A9 werd op CES 2013 gepresenteerd en de Hero 4 kwam in september 2014 uit. De H1 is nu op CES 2015 gepresenteerd en de Hero 5 zal dus rond die tijd 2015 uit komen. Tussentijds kunnen we nog een Hero 4+ lijn verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Interessant, zou wel lekker zijn. Ben nog steeds in afwachting van een gopro die 1080p of 1440p @120fps met EIS en goede imagequality kan doen ter vervanging van mijn H3 Black.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen net even gekeken en de volgende keuzes gemaakt! Wil iemand er misschien even naar kijken en zijn mening over geven. Wellicht raden jullie een product af of weten jullie een betere te vinden!

Bobber!!!!
http://www.dx.com/p/panno...ellow-245743#.VLAv53uJ1yI

1. Neem aan dat hij ook gewoon voor de GoPro 4 werkt?

Chest Mount

http://www.dx.com/p/tmc-h...black-201228#.VLAnBXuJ1yI

http://www.dx.com/p/adjus...ts-dv-205074#.VLAn_3uJ1yI

2. Twijfel nog een beetje, mijn eigen ingeving zegt dat misschien voor de schuin gedrukte moet gaan, omdat die een vast steuntje heeft. Kan iemand hier even wat over vertellen en misschien zeggen of het klopt wat ik zegt en wat hij of zei aanraad?

Extra batterij

http://www.ebay.nl/itm/Wa...-Pro-Hero-4-/291348972909

3. Beter dan het origineel, 2 stuks en een oplader oftewel een win win situatie!

Veiligheid

Zat eerst te kijken naar deze

http://www.v-nix.nl/extreme-ways-camera-tethers

Kwam daarna deze tegen

http://www.dx.com/p/bz21b...5-pcs-314645#.VLAu6HuJ1yI

4. Mooie deal toch?

Bag

Was opzoek naar een vergelijkbare bag als deze
http://www.videocamerasho...ml#product_specifications

Kwam deze 2 tegen:

http://www.dx.com/p/super...black-293380#.VLAsxnuJ1yI

http://www.dx.com/p/teles...black-259982#.VLAuG3uJ1yI

5. Lijkt me de schuine gedrukt de beste koop?

Monopod

http://www.dx.com/p/handh...ilver-229203#.VLAvknuJ1yI

6. Is deze wel sterk, las diverse verhalen over slappe monopods!

Als iemand antwoord wil geven op de vragen, dan is hij of zei een held!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Tethers met 3M plakkers vind je op eBay wel voor veel minder.

Ik ga zelf trouwens mijn eigen tethers maken, van 1mm dik kevlar touw. Sterk en licht, en kan helemaal mijn eigen lengte en bevestigings wijze kiezen :)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
-bericht kan verwijderd, kan ik zelf (althans op mijn iPhone) helaas niet-

[ Voor 101% gewijzigd door Glenfiddich op 09-01-2015 23:19 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder volgens mij wel goede producten toch? Aan de reviews te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Weet iemand hoe het kan dat mijn LG UB850V UltraHD TV de 2.7k opnames van de GoPro niet afspeelt? Hij zegt dat het bestandsformaat niet wordt ondersteund. 1080p opnamen speelt hij wel af.

Terwijl volgens VLC zowel de 1080 als de 2.7k opnamen beiden de H264 codec gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 10-01-2015 14:13 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Nordlys op 10-01-2015 16:51 . Reden: kicken binnen 24 uur is nergens voor nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:52:
Hoe wil je stroom erop zetten en tegelijk gebruik maken van de USB poort voor audio?? de enige manier om op te laden tijdens opname is gebruik van een 220/car-adapter en een USB kabel in de gopro, dus die poort is al bezet. Ik ken geen kabels die een "splitter" hebben waardoor je zowel audio als USB voor opladen kunt gebruiken. (dus 1 kant mini-USB voor in de camera en aan de andere kant een USB plug voor in een power source + een audio device.) Ik weet eerlijk gezegd niet wat er zou gebeuren als je een (gevoede) USB HUB zou gebruiken en vanaf daar de Hero voedt en ook een audio device in de HUB steekt. Ik verwacht dat de USB het niet aankan, maar je zou het eens kunnen proberen.
Waarom gebruik je niet gewoon de aanwezige audio poort vand e GoPro voor een extern audio apperaat? dan kun je gewoon de USB gebruiken voor voeding via 220/auto-adapter.
De GoPro Hero 4 Black heeft alleen een usb port een geen 3.5mm port.

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 10-01-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Misschien niet echt 'tweakers', maar heeft iemand ervaring met het gebruik van een gopro tijdens het paardrijden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 00:04
shoombak schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:55:
Misschien niet echt 'tweakers', maar heeft iemand ervaring met het gebruik van een gopro tijdens het paardrijden? :)
Ik niet.. maar heb zo het idee dat je compleet zeeziek wordt als je dat terug kijkt? Dat hobbeld toch veel te veel of niet? xD

*edit*, doe anders ff een youtube zoekactie op paardrijden en gopro. genoeg hits, zoals ik al voorspelde ik wordt er compleet zeeziek van lol xD wat een beeld leverd dat op.. maar goed oordeel zelf :P

[ Voor 22% gewijzigd door TgR_KILLER op 10-01-2015 22:18 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:58:
Beste mensen net even gekeken en de volgende keuzes gemaakt! Wil iemand er misschien even naar kijken en zijn mening over geven. Wellicht raden jullie een product af of weten jullie een betere te vinden!

Bobber!!!!

Chest Mount

2. Twijfel nog een beetje, mijn eigen ingeving zegt dat misschien voor de schuin gedrukte moet gaan, omdat die een vast steuntje heeft. Kan iemand hier even wat over vertellen en misschien zeggen of het klopt wat ik zegt en wat hij of zei aanraad?

Extra batterij

3. Beter dan het origineel, 2 stuks en een oplader oftewel een win win situatie!

Veiligheid

Kwam daarna deze tegen

4. Mooie deal toch?

Bag

Kwam deze 2 tegen:

Monopod

Alvast bedankt!
1 heb ik ook. Gebruik hem zowel in het water als in de achtbaan :-)
2 ik heb de originele, met een QR buckle. Voordeel is dat je hem er zo af kan schuiven en ergens anders kan plaatsen. Je hoeft niet te schroeven.
3 batterijen heb je nooit genoeg van. Heb 3x DTSE 1300 mah. Maar veel batterijen zijn goed voor hun prijs. Hoor veel goede dingen over wasabi.
4 geen ervaringen mee
5 bag is eigen voorkeur. Heb een klein koffertje. En diverse tasjes ernaast voor de spullen die ik niet altijd gebruik. Heb zelf die telesin EVA. Camera/remote/case/extra back door/6x accu/J buckle/QR buckle/2x pivot arm/showcase voetje/the frame/Camera usb kabel/remote usb kabel/polsbandje/... er zit dus zat is bij mij :)
6 afrader. Ik heb een stok met een groefje. Waardoor hij niet kan draaien door het gewicht van de camera. (Ik zoek linkje) ( gevonden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Iemand een idee, ik heb een GoPro Hero 4 Black met 64GB SD en een BacPac.
Maar na 1:50 uur opnemen in 4k gaat de camera gewoon uit, terwijl die nog aangeeft voor +- 25min te hebben tevens is er ook nog 12GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Bij 4K opnemen wordt hij snel warm, en de BacPac maakt dat nog erger waarschijnlijk. Mogelijk schakelt hij uit om oververhitting te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2023
Is de nieuw Hero HD voldoende om de Hero3+ Black te vervangen?

[ Voor 80% gewijzigd door teebee.2.0 op 11-01-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 00:04
Beetje meer info is wel handig. We weten toch niet wat jij ermee wil? Doe even een review zoeken ofzo. Maar je wil een gopro van 400 euro vervangen door 1 van 150 allicht dat die veel minder kan.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
jeroen11 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 04:41:
Bij 4K opnemen wordt hij snel warm, en de BacPac maakt dat nog erger waarschijnlijk. Mogelijk schakelt hij uit om oververhitting te voorkomen.
Ah helder, nog een vraag heeft het nut om een polarisatiefilter te gebruiken met het weer als vandaag, zie hieronder voor twee screencaps van vandaag, en hoe zit het met als het dan ook nog zo nu en dan regent?
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/pola.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/pola2.jpg

Tevens heb ik op de eerste screencap spotmeter uitstaan en op de andere aan, ik ben er niet helemaal uit welke nu beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:58:

Bobber!!!!

Chest Mount

Extra batterij

Veiligheid

Kwam daarna deze tegen

4. Mooie deal toch?

Bag

Kwam deze 2 tegen:

Monopod

Alvast bedankt!
RedRayMann schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:12:
[...]

1 heb ik ook. Gebruik hem zowel in het water als in de achtbaan :-)
2 ik heb de originele, met een QR buckle. Voordeel is dat je hem er zo af kan schuiven en ergens anders kan plaatsen. Je hoeft niet te schroeven.
3 batterijen heb je nooit genoeg van. Heb 3x DTSE 1300 mah. Maar veel batterijen zijn goed voor hun prijs. Hoor veel goede dingen over wasabi.
4 geen ervaringen mee
5 bag is eigen voorkeur. Heb een klein koffertje. En diverse tasjes ernaast voor de spullen die ik niet altijd gebruik. Heb zelf die telesin EVA. Camera/remote/case/extra back door/6x accu/J buckle/QR buckle/2x pivot arm/showcase voetje/the frame/Camera usb kabel/remote usb kabel/polsbandje/... er zit dus zat is bij mij :)
6 afrader. Ik heb een stok met een groefje. Waardoor hij niet kan draaien door het gewicht van de camera. (Ik zoek linkje) ( gevonden )
1. Besteld
2. Zit nog te twijfelen of ik ga voor deze

of deze

De ene beschikt over een qr de andere niet! Is die zonder niet veel sterker?

3. Besteld!
4. Besteld!
5. Heb de Telesin EVA besteld! Verder nog opzoek naar klein tasje voor tijdens het gebruik, zodat die in me zak van bijvoorbeeld me jas past!
6. Ga ik is bekijken!

Iemand nog ideeën?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 20:26 . Reden: Vorige quote toegevoegd anders geen idee waar we het over hebben:p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:25:
[...]

[...]

1. Besteld
2. Zit nog te twijfelen of ik ga voor deze

of deze

De ene beschikt over een qr de andere niet! Is die zonder niet veel sterker?

3. Besteld!
4. Besteld!
5. Heb de Telesin EVA besteld! Verder nog opzoek naar klein tasje voor tijdens het gebruik, zodat die in me zak van bijvoorbeeld me jas past!
6. Ga ik is bekijken!

Iemand nog ideeën?
Die tweede heeft ook een qr buckle en twee pivot arms (heten ze zo?) Volgens mij zijn ze verder gelijk (heb ze nu pas goed bekeken)

Als je bij die tweede inzoemt lijkt het gewoon een std qr buckle te zijn... toch?

--edit--

Zie filmpje op de pagina van de tweede. Het is een qr buckle met een setje pivot arms. Vast gezet met schroef/bout. Beetje raar. ... dus ze zijn het zelfde alleen de tweede heeft een rare extra mount.
Ik denk dat de eerste icm een J buckle de beste resultaten geeft. Denk ik. Net als het origineel. ..

[ Voor 13% gewijzigd door RedRayMann op 11-01-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik heb sinds kort een Hero, leuke instapmodel waar ik filmpjes mee kan maken op de motor :-)

Eerste accessoires via dx besteld en originele bij de bever die zijn goed geprijsd daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:56:
[...]

Die tweede heeft ook een qr buckle en twee pivot arms (heten ze zo?) Volgens mij zijn ze verder gelijk (heb ze nu pas goed bekeken)

Als je bij die tweede inzoemt lijkt het gewoon een std qr buckle te zijn... toch?

--edit--

Zie filmpje op de pagina van de tweede. Het is een qr buckle met een setje pivot arms. Vast gezet met schroef/bout. Beetje raar. ... dus ze zijn het zelfde alleen de tweede heeft een rare extra mount.
Ik denk dat de eerste icm een J buckle de beste resultaten geeft. Denk ik. Net als het origineel. ..
Nadat jij dit zei er is goed naar gaan kijken en moet je gelijk geven, de eerste besteld. Welk typen J buckle moet ik hierbij aanschaffen?

Deze?

http://www.dx.com/p/j-hoo...ro-2-3-black-2-pcs-226966

Verder benieuwd welke tasjes jij verder nog hebt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:55:
[...]

Nadat jij dit zei er is goed naar gaan kijken en moet je gelijk geven, de eerste besteld. Welk typen J buckle moet ik hierbij aanschaffen?

Deze?

Verder benieuwd welke tasjes jij verder nog hebt aangeschaft?
bij de originele chessie zit indeed zo'n J buckle. Dan kan je zowel recht naar voren filmen (camera plat op je buik) als je gezicht / benen als je de camera recht op zet.

Deze heb ik. Simpel en GoPro style :)
1) headband+dobber+3pootje
2) hdmi kabel + lader
3) chessie (origineel zakje)
4) alle overige en dubbele mounts/qr buckles

Zo bepaal ik vooraf wat ik mee neem. Nummer 4 blijft vaak thuis. De stok past nergens in en gebruik ik om vanuit de hand stabiel te filmen en om ander perspectief.
Mijn ultra high tech 360 degrees panoramic and time laps mount (aka kookwekker met een DX flat mount) zit nog los. Maar kan ik in het vijfje zakje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:23:
[...]
bij de originele chessie zit indeed zo'n J buckle. Dan kan je zowel recht naar voren filmen (camera plat op je buik) als je gezicht / benen als je de camera recht op zet.

Deze heb ik. Simpel en GoPro style :)
1) headband+dobber+3pootje
2) hdmi kabel + lader
3) chessie (origineel zakje)
4) alle overige en dubbele mounts/qr buckles

Zo bepaal ik vooraf wat ik mee neem. Nummer 4 blijft vaak thuis. De stok past nergens in en gebruik ik om vanuit de hand stabiel te filmen en om ander perspectief.
Mijn ultra high tech 360 degrees panoramic and time laps mount (aka kookwekker met een DX flat mount) zit nog los. Maar kan ik in het vijfje zakje doen :)
Bedankt voor je lijstje ;-)

Toevallig deze hoofdband ?

http://www.dx.com/p/camer...black-204799#.VLLqwHuJ1yI

Morgen nog even de volgende dingen bestellen:p

Monopod --> Schijnt beter te zijn dan de eerder genoemde van mij:p

http://m.dx.com/p/yunteng...o-hero-3-3-2-black-297811

Hoofdband

http://www.dx.com/p/camer...black-204799#.VLLqwHuJ1yI

Opbergtasjes

http://m.dx.com/p/gopro-h...torage-pouch-black-272187

J Buckle

Verder moet ik nog een goede SD kaart hebben bedenk ik me net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Zoiets ja. (Hoofd band)
Wat ik wel jammer vind is dat ik bij het gebruik van de hoofd band met een schroef moet werken.

Ik wil eigenlijk een hoofd band waar ik een qr buckle in kan klikken. Dan kan ik snel en makkelijk wisselen tussen mijn hoofd band en chessie en gun mount (als ik airsoft)

Maar de hoofdband werkt goed!

Tip als je nog meer goodies wil :)
- The Frame (zoek wel het nieuwe type, heb zelf het oude type)
- Bescherm kapjes voor case en losse camera.

Als SD kaart, zoek in het topic :) (SanDisk Extreme 32gb van iodata)

--edit--

Wil je deze dingen trouwens allemaal wel? ;) Zoals de stok. Is ie lang genoeg? Is hij ook kort naar wens? Is hij kort niet te kort/te lang? (Bij mij wel hoor :) )

Krijg een beetje het idee dat je alles koopt wat ik heb ;) Bet als de zwarte tasjes. Ik werk er prettig mee, maar andere hebben 1 grote koffer.

Just checking ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RedRayMann op 11-01-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:44:
Zoiets ja. (Hoofd band)
Wat ik wel jammer vind is dat ik bij het gebruik van de hoofd band met een schroef moet werken.

Ik wil eigenlijk een hoofd band waar ik een qr buckle in kan klikken. Dan kan ik snel en makkelijk wisselen tussen mijn hoofd band en chessie en gun mount (als ik airsoft)

Waarvoor gebruik jij de onderstaande dingen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Voorbeeld;
Efteling Aquanura; De Tweede Efteling Symfonie: http://youtu.be/emLsTsJe69Y

Used;
- The frame (open lens en open microfoon)
- Hoofdband (in een lantaarnpaal geklommen en de head band om de paal gedaan op ongeveer 3 a 4 meter hoogte)

De bescherm kapjes zoek ik ff op. Puur om de lens van de camera en de case te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
gopro hero 3 (grote case)

De versie voor de Hero3+ kan ik niet zo snel vinden op mijn phone (Kleine case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
TgR_KILLER schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:13:
Dat is het enige pluspunt van de remote.. zijn overigens zat review filmpjes te vinden op Youtube enzo.. De app werkt nou eenmaal niet echt handig als je aan het fietsen of wat dan ook bent en de GoPro zit op je helm. Dus als je hem daarvoor wil gebruiken dan heeft de remote wel meerwaarde.
Niet het enige plusplunt. Met de remote kun je ook meerdere GoPro's tegelijk aansturen. Via de app op je telefoon maar 1. En natuurlijk als je veel op het water zit is een remote wat geschikter dan een gevoelige smartphone.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Lekkere update komt er aan hoor :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28

muhda

Time & Space traveler

GoPro Black 4:
240 FPS - 720P resolutie
60 FPS - 2,7K resolutie
time lapse-modus
burst-modus (dertig foto's in 6 seconden)
rotatie-modus (camerabeelden worden automatisch omgedraaid)
GoPro Silver 4:
time lapse-modus
burst-modus (dertig foto's in 6 seconden)
rotatie-modus (camerabeelden worden automatisch omgedraaid)
Jammer dat de Silver 4, niet de 240 FPS optie krijgt. Vraag me af of de Silver (editie) het niet aankan of later alsnog als optie erbij krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door muhda op 12-01-2015 12:44 . Reden: 2,4K naar 2,7K ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:44:
Zoiets ja. (Hoofd band)

--edit--

Wil je deze dingen trouwens allemaal wel? ;) Zoals de stok. Is ie lang genoeg? Is hij ook kort naar wens? Is hij kort niet te kort/te lang? (Bij mij wel hoor :) )

Krijg een beetje het idee dat je alles koopt wat ik heb ;) Bet als de zwarte tasjes. Ik werk er prettig mee, maar andere hebben 1 grote koffer.

Just checking ;)
Ik koop echt niet alles wat je zegt hoor, maar de meeste dingen zijn al door andere genoemd. Of lijken me wel praktisch.

Zal even mijn laatste post evalueren en toelichten!

Aankopen
- Monopod/Selfie stick wilde ik al maar die van jou is door het groefje minder flexibel en hierdoor beter in mijn optiek
- Hoofdband, wil me vader wel hebben en is prettiger soms dan een chest mount
- Opbergtasje, voor in me jaszak als ik de gopro niet gebruik idee van me pa;)
- J buckle nodig voor de chest mount
- Koffer van aanschaf had ik zelf genoemd, dat jij die ook hebt komt in mijn optiek omdat hij lijkt op de duurdere versie van SP.

In overweging
- Kapjes, vind het wel handig alleen vraag ik me af of ik het echt veel ga gebruiken

Producten die ik niet rendabel vindt momenteel

- Frame
- HDMI kabel
- 3 poot
- Dobber, heb al een bobber besteld ;-)

Daarbij vind ik het wel prettig erachter te komen wat jullie een beetje als materiaal hebben en de ervaring ervan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:08:

Producten die ik niet rendabel vindt momenteel

- Frame
- HDMI kabel
- 3 poot
- Dobber, heb al een bobber besteld ;-)

Daarbij vind ik het wel prettig erachter te komen wat jullie een beetje als materiaal hebben en de ervaring ervan.
Kan je vertellen dat de frame best wel tof is, heb hem zelf via ebay ooit gekocht voor een tientje. Prima rendabel al zeg ik het zelf... Tripod super handig, goede ervaring mee.
Dobber zou ik zelf nooit kopen, heb een floaty back door en dat werkt ook prima. Zo'n dobber is mij net wat te lomp en alleen handig als je vanaf de hand hem gebruikt.

Waar gebruik jij je gopro het meest voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTY2 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Kan je vertellen dat de frame best wel tof is, heb hem zelf via ebay ooit gekocht voor een tientje. Prima rendabel al zeg ik het zelf... Tripod super handig, goede ervaring mee.
Dobber zou ik zelf nooit kopen, heb een floaty back door en dat werkt ook prima. Zo'n dobber is mij net wat te lomp en alleen handig als je vanaf de hand hem gebruikt.

Waar gebruik jij je gopro het meest voor?
Wie weet in de toekomst joh!

Waarvoor gebruik je het frame dan?

Ik wil de camera gebruiken voor de volgende dingen:

Zwemmen, snorkelen, skieen, fietsen (andere in de familie), hardloopwedstrijd (zijkant filmen)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:47

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Glenfiddich schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:40:
Weet iemand hoe het kan dat mijn LG UB850V UltraHD TV de 2.7k opnames van de GoPro niet afspeelt? Hij zegt dat het bestandsformaat niet wordt ondersteund. 1080p opnamen speelt hij wel af.

Terwijl volgens VLC zowel de 1080 als de 2.7k opnamen beiden de H264 codec gebruiken.
Hoe heb je dan de GoPro aangesloten ?
En heb je het al geprobeerd om eerst eens naar youtube te uploaden ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:29:
[...]
Waarvoor gebruik je het frame dan?
Voor alle situaties waar de GoPro geen speciale bescherming nodig heeft. De audiokwaliteit is veel beter als er niet zo'n waterdichte / skeleton behuizing om de GoPro zit en bovendien kan je ook bij de USB aansluiting om hem bijvoorbeeld te blijven voeden tijdens gebruik.

Ik gebruik hem zelf bijvoorbeeld als ik de GoPro achter de voorruit van de auto ophang. Bescherming is dan niet nodig en ik kan mooi een USB voedingskabel aansluiten.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:29:
[...]
Zwemmen, snorkelen, skieen, fietsen (andere in de familie), hardloopwedstrijd (zijkant filmen)
Voor de meeste dingen die je noemt is The Frame dus niet echt nuttig, maar bij die hardloopwedstrijden (zo lang het goed weer is en je hem op een veilige plek kan opstellen) zou hij wel van pas kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Pentiummania schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Hoe heb je dan de GoPro aangesloten ?
En heb je het al geprobeerd om eerst eens naar youtube te uploaden ?
Ik heb de bestanden vanaf de GoPro op een USB stick gezet.

De gopro zelf, of de sd-kaart in een kaartlezer, wordt door de TV sowieso niet herkend (herkent het bestandsysteem niet).

Als ik de bestanden op een USB stick heb gezet en ze af wil spelen dan speelt hij de 1080p bestanden wel, de 4K bestanden ook, maar de 2.7k bestanden leest hij niet.

Uploaden naar youtube heb ik niet geprobeerd, maar dan gaat er weer veel kwaliteit verloren lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door Glenfiddich op 12-01-2015 14:54 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:16
Hallo,
Ook ik heb een GoPro (4 Silver), en ik was op zoek naar een specifieke mount maar kan deze eigenlijk nergens vinden, wellicht kunnen jullie me helpen.

Ik zoek een mount/adapter welke aan de ene kant de 2 "plaatjes/lipjes" heeft van de gopro, en aan de andere kant de "vrouwelijke kant" van de QuickRelease.

Om het iets duidelijker te maken, eigenlijk datgene dat hier bovenop de suction cup gemonteerd is. (alles na de schroef)
Afbeeldingslocatie: http://wholesale.buysku.com/Electronics-image/2013-7/ST-17-Car-Mount-Dashboard-Windshield-Vacuum-Suction-Cup-for-GoPro-HD-HERO-HERO2-HERO3-Black-6351052064718750002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Voor wintersport lijkt het mij handig om zo'n monopod mee te nemen.
Nu zag ik deze op dx.com
http://www.dx.com/p/porta...opro-hero-3-hero-3-347479

Dit is dus inclusief WiFI remote wat volgens mij enorm handig is.
Ik zie mijzelf niet steeds mn mobiel uit de zak halen tijdens skieen.

Is zo'n remote nu van GoPro zelf of zijn deze ook custom made?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohost! schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:10:
Voor wintersport lijkt het mij handig om zo'n monopod mee te nemen.
Nu zag ik deze op dx.com
http://www.dx.com/p/porta...opro-hero-3-hero-3-347479

Dit is dus inclusief WiFI remote wat volgens mij enorm handig is.
Ik zie mijzelf niet steeds mn mobiel uit de zak halen tijdens skieen.

Is zo'n remote nu van GoPro zelf of zijn deze ook custom made?
Opzicht inderdaad handig echter is deze remote niet van Gopro! Dit zie je aan het logo wat mist op de remote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Voor alle situaties waar de GoPro geen speciale bescherming nodig heeft. De audiokwaliteit is veel beter als er niet zo'n waterdichte / skeleton behuizing om de GoPro zit en bovendien kan je ook bij de USB aansluiting om hem bijvoorbeeld te blijven voeden tijdens gebruik.

Ik gebruik hem zelf bijvoorbeeld als ik de GoPro achter de voorruit van de auto ophang. Bescherming is dan niet nodig en ik kan mooi een USB voedingskabel aansluiten.

[...]

Voor de meeste dingen die je noemt is The Frame dus niet echt nuttig, maar bij die hardloopwedstrijden (zo lang het goed weer is en je hem op een veilige plek kan opstellen) zou hij wel van pas kunnen komen.
Aangezien ik hem niet in de auto gebruik en de hardloopwedstrijd pas weer rond december is wacht ik hier nog even mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel nog een beetje over de monopad

Iemand anders nog andere die ze aanbevelen :)

http://m.dx.com/p/yunteng...o-hero-3-3-2-black-297811

Iemand die weet of deze ook op de 4 past, zie op de foto's enkel de 3 en die is anders qua formaat

http://www.dx.com/p/fat-c...plus-black-274015#reviews

Update

Gisteren via dealextreme een aantal accesoires besteld en betaald met ideal! Vandaag krijg ik ideal nergens meer beschikbaar, waar gaat het fout?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Kwaliteit verlies van youtube valt mee volgens mij, gopro gebruikt het zelf ook op hun website. Zie dat youtube filmpje op www.gopro.com die is wel te zien in 4k en 1440p dus 1080+, zelfs 30-60 frames word ondersteund. Als het goed is kan ik denk ik wel een voorbeeld youtube filmpje opzoeken, maar dat is wel prive. De resolutie 2.7k lijkt wel een beetje raar misschien moet dat gecropped wprden naar 2560x1600 of 1560x1440.

Wie weet hoe snel je sd card hoort te zijn of hoe groot de doorvoersnelheid maximaal is van een gopro hero 4 black en of dit nog toe zal nemen met de aankomende update, 40 of 60 of nog meer en de schrijfsnelheid van je kaartje is dan natuurlijk het belangrijkst ? Zie ook dit topic op reddit http://www.reddit.com/r/g..._the_same_here_i_bench_4/

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
Misschien zijn er ook nog mensen die mij kunnen helpen met een andere vraag;
Ik ben op zoek naar een pole/selfie stok, en eigenlijk bevalt de SP Gadgets POV 19" me wel, echter vind ik deze wat kort in de uitgeschoven stand (48cm).

Waar ik naar op zoek ben is een pole die:
- In de ingeschoven stand compact is, liefst niet (veel) groter dan de bovengenoemde
- In de uitgeschoven stand lang is, liefst tussen de 75-100cm.

- Indien mogelijk drijft, en eventueel een mogelijkheid heeft om een koord aan te bevestigen, maar dit is beide geen pré.

Hebben jullie suggesties voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:38:
[...]

Opzicht inderdaad handig echter is deze remote niet van Gopro! Dit zie je aan het logo wat mist op de remote!
inderdaad niet van GoPro zelf, maar een chinese clone. hij werkt dus gewoon met je GoPro en is inbegrepen bij de zending van de pole. Kosten zijn goed, een losse remote van GoPro zelf kost je ongeveer 85 EUR (overigens is de nieuwe remote van de Hero4 handiger dan die bij de Hero3 wordt geleverd. ook is de nieuwe 10 meter ipv 3 meter waterdicht. (overigens kun je de remote niet onder water gebruiken, WiFi is blijkbaar niet erg sterk onder water :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
De Yunteng monopod zijn zeker het geld waard! Ik heb eerder zo'n simpele 'antenne' monopod gehad. Heeft het overigens prima uitgehouden tijdens verschillende tripjes, maar tijdens de wintersport zijn er wat barstjes en stukjes van het plastic afgebroken waardoor hij nu niet meer zo fijn werkt. Deze monopod kun je trouwens voor een paar euro (2-3 geloof ik) bij de action halen.

De Yunteng is veel degelijker en werkt met clipjes, en dat maakt hem een stuk steviger en stijver. Ik heb nu de versie van iets van 85 cm, maar ondertussen ook de 120-130 versie besteld, die hopelijk deze of volgende week binnenkomt. Omdat langer = meer 'persoon' in beeld, en dat is leuk voor wintersport!

Ik heb hem van Ebay: http://www.ebay.com/itm/4...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

[ Voor 8% gewijzigd door Igor92 op 12-01-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
Hmm, das inderdaad een flinke lengte uitgeschoven! Nadeel vind ik wel dat 'ie 42cm in de kleinste stand is, dat is vrij fors vind ik..
Zou 48cm te weinig zijn voor mooie beelden tijdens de wintersport? (Waar ik wel bang voor ben..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnodekkers1995 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:32:
Hmm, das inderdaad een flinke lengte uitgeschoven! Nadeel vind ik wel dat 'ie 42cm in de kleinste stand is, dat is vrij fors vind ik..
Zou 48cm te weinig zijn voor mooie beelden tijdens de wintersport? (Waar ik wel bang voor ben..)
Heb de pole van Rolei, 30 cm ingeklapt, maximaal tot 90 cm. een goede stevige en stabiele pole, makkelijk te bedienen (ook met (duik)handschoenen aan), kan goed tegen zout water, en het belangrijkste: in kekke kleurtjes verkrijgbaar !! (o.a. bij de mediamarkt, niet goedkoop, wel gelijk meenemen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Nog even verdergaan op me vorige post, ik weet niet of dit zo werkt:
http://pdl.vimeocdn.com/3...essionid=b7c323d1cce77c23

Dat is van http://philipbloom.net/2014/09/29/gopro4/ Anders is het het laatste filmpje waar de vimeo knop van uitgeschakeld is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Arnodekkers1995 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:32:
Ze hebben hem ook korter;
http://www.ebay.com/itm/4...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

About 30.5-81.5cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:23
Gamertje1994, gebruik aub de knop "Wijzig" als je de laatste bent die heeft gereageerd en je wil nog wat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnodekkers1995 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:47:

Ik zoek een mount/adapter welke aan de ene kant de 2 "plaatjes/lipjes" heeft van de gopro, en aan de andere kant de "vrouwelijke kant" van de QuickRelease.
Waarom niet gewoon deze
http://www.dx.com/p/panno...black-316258#.VLTVr3t0p2A
in combinatie met deze:
http://www.dx.com/p/g079-...black-341828#.VLTWYnt0p2A

Op elkaar schroeven, en volgens mij heb de dan de mount/adapter die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 01:40:
[mbr]Gamertje1994, gebruik aub de knop "Wijzig" als je de laatste bent die heeft gereageerd en je wil nog wat toevoegen.[/]
Prima, valt me wel op dat meerdere in dit topic bij het reageren op quotes meerdere post hebben en ik er steeds wordt uitgeplukt, maar dat terzijde.

Het is met het reageren op quotes soms heel irritant om die lappen tekst te kopieren in een eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:52:
[...]
Prima, valt me wel op dat meerdere in dit topic bij het reageren op quotes meerdere post hebben en ik er steeds wordt uitgeplukt, maar dat terzijde.
Het gaat erom dat je als je de laatste post hebt je een bericht kunt aanpassen,.. hierboven heb je 3 x de laatste post gehad (dus 3 x eeen nieuwe post als laatste) met een aavulling op je eerdere posts,.. dat komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede Dus reageren op meerdere posts tegelijkertijd is prima,.. maar als je de laatste post hebt en nog iets anders te melden hebt,.. doe dat dan in dezefde post. Het heeft dus niks te maken met jou eruit plukken, meer met het niet conformeren aan de forum regels die zijn opgesteld en waar iedereen zich aan houdt om het nog enigzinds leesbaar te houden,.......
Ik snap je reactie dus ook niet zo goed,.. ik zie nergens anderen 3 x een post onder elkaar hebben,..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 03:00 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 81 Laatste