Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Wie heeft er ervaring met software die rolling shutter-effect wegnemen en fish eye-beeld recht kan trekken etc?

Bijvoorbeeld prodad prodrenalin:

http://vegasaur.com/ProDRENALIN

De beelden onderin op de site suggereren dat je van een een volledig 'krom' beeld een keurig 'recht' beeld maakt.

Werkt het echt zo goed? Wat is de downside? Kwaliteitsverlies?
Hoe goed wordt rolling shutter weggenomen en in hoeverre gaat dat ten koste van kwaliteit?

Kan je vibraties bijvoorbeeld in de auto niet beter 'hardwarematig' beperken door stabilisatie en hoe pak ik dat aan?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik geloof dat de software van GoPro (GoPro Studio) het fish-eye effect weg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik ga volgende week vrijdag op wintersport en heb voor het eerst sinds jaren een GoPro 3+ mee. Ik wil er dus optimaal gebruik van maken tijdens de wintersport.

Ik heb in ieder geval:

Curved + Flat Adhesive Mounts (voor op helm/ski's)
Waterdichte case

Nu vraag ik me af, wat is nog echt leuk om te bestellen? Ik denk aan een selfiestok tijdens het afdalen voor wat afwisselende beelden. Welke zouden jullie daarvan aanraden als je er max 25 euro aan wilt uitgeven?

Zijn er nog andere dingen die jullie aanraden? En zijn er ook bepaalde tips qua instellingen voor de wintersport waar je rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Damocles.NL schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:30:
Ik ga volgende week vrijdag op wintersport en heb voor het eerst sinds jaren een GoPro 3+ mee. Ik wil er dus optimaal gebruik van maken tijdens de wintersport.

Ik heb in ieder geval:

Curved + Flat Adhesive Mounts (voor op helm/ski's)
Waterdichte case

Nu vraag ik me af, wat is nog echt leuk om te bestellen? Ik denk aan een selfiestok tijdens het afdalen voor wat afwisselende beelden. Welke zouden jullie daarvan aanraden als je er max 25 euro aan wilt uitgeven?

Zijn er nog andere dingen die jullie aanraden? En zijn er ook bepaalde tips qua instellingen voor de wintersport waar je rekening mee moet houden?
Een chest mount is ook altijd leuk naast een stokkie, maar om die nu ergens te vinden binnen anderhalve week minder dan 25 euro, dat wordt een uitdaging (dx.com).

Bij plakken op je ski, moet je heel erg oppassen, de sticker is daar niet voor bedoeld, de sticker blijft niet altijd goed zitten.
Wat safety cord is ook geen overbodige luxe vind ik zelf.

Als het zonnig weer is zou ik zeker 1080 50/60FPS filmen, dan kan je leuke slomo's toepassen. Bij zware sneeuwval kan het dan wel eens te donker zijn. Dan gewoon 25/30FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
Wat zijn die officiële accesoires voor de Hero4 slecht beschikbaar zeg. Ik dacht mooi van m'n bol.com cadeaubon af te komen door de smart remote te bestellen. Die is helaas geannuleerd.
Bij de Media Markt heb ik een reservering voor de dual charger staan maar daar heb ik ook nog niets van gehoord.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag de Phantom weer eens tevoorschijn gehaald en in windkracht 6/7 op 't strand gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
vanardenne schreef op zondag 18 januari 2015 @ 02:30:
Vandaag de Phantom weer eens tevoorschijn gehaald en in windkracht 6/7 op 't strand gevlogen.

[video]
Leuk gedaan! Miste je posts al een beetje :P . Was de phantom nog zo stabiel bij die windkracht of heb je nog flink wat stabilisatie bij bewerken gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Mooie video! Denk dat hij een brushless gimbal voor stabilisatie heeft. In welke mode heb je gefilmd? En het fish-eye effect weg gekregen met GoPro studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog hard opzoek naar een geheugenkaart voor de GoPro 4.

Aan welke eisen moeten deze voldoen en zijn er nog aanraders?

Ik heb het een en ander doorgelezen en daar spreken ze over class 10 is aan te raden i.v.m. de schrijfsnelheid, klopt dit?

Zelf deze 2 gevonden

http://www.videocamerasho...-class-10-sd-adapter.html
http://www.videocamerasho...treme-32-gb-class-10.html

Verschil is de leessnelheid/schrijfsnelheid

De ultra --> 48 MB/s
De extreme --> 60 MB/s

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Leessnelheid boeit niet voor opnemen, daarvoor moet je naar schrijfsnelheid kijken. En class 10 is sowieso aan te raden ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:20:
Leessnelheid boeit niet voor opnemen, daarvoor moet je naar schrijfsnelheid kijken. En class 10 is sowieso aan te raden ja.
Schrijfsnelheid staan beide ook op 48/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Ik heb de sandisk extreme, 64 GB. Prima.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
MLPN schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:37:
[...]

Leuk gedaan! Miste je posts al een beetje :P . Was de phantom nog zo stabiel bij die windkracht of heb je nog flink wat stabilisatie bij bewerken gedaan?
De phantom was hard aan t werk om op z'n plek te blijven in GPS mode. Aantal shots in dit filmpje zijn in atti mode gemaakt zonder zelf 'gas te geven' maar puur op de wind te laten varen. Geen stabilisatie in post gedaan, de gimbal deed z'n werk behoorlijk goed. Daarnaast was de wind ook behoorlijk stabiel hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Igor92 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:31:
Mooie video! Denk dat hij een brushless gimbal voor stabilisatie heeft. In welke mode heb je gefilmd? En het fish-eye effect weg gekregen met GoPro studio?
Thanks. Gefilmd in 30fps op 2.7k. Geen fish eye correctie gedaan, valt met name mee omdat ik veel shots gecropt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een gopro hero4 Black gekocht. Als remote heb ik een removu gekocht maar het lukt mij niet om ze te koppelen.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:18:
Hoi,

Ik heb een gopro hero4 Black gekocht. Als remote heb ik een removu gekocht maar het lukt mij niet om ze te koppelen.

Wie kan mij helpen?
Is je software up-to-date? Hier staat een oud bericht dat de hero4 nog niet ondersteund werd:http://www.removu.com/blog/ticket-response/reply-to-hero-4/

Lijkt me dat dat inmiddels wel verholpen is.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
Pffff, ik ben even klaar met de GoPro.... had hem speciaal gekocht direct na de release voor mijn vakantie naar Costa Rica. Was er supertevreden mee en had al wat leuke opnames gemaakt.

Toen ging ik naar Costa Rica en deed de camera aan op dag 1 om wat mooie opnames te maken, maar ik kreeg een software freeze...... dit was niet meer te verhelpen en heb nu dus een RMA :(

Vandaag opsturen en hopelijk snel een nieuwe retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
spacecrap schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:37:
Pffff, ik ben even klaar met de GoPro.... had hem speciaal gekocht direct na de release voor mijn vakantie naar Costa Rica. Was er supertevreden mee en had al wat leuke opnames gemaakt.

Toen ging ik naar Costa Rica en deed de camera aan op dag 1 om wat mooie opnames te maken, maar ik kreeg een software freeze...... dit was niet meer te verhelpen en heb nu dus een RMA :(

Vandaag opsturen en hopelijk snel een nieuwe retour.
Argh, dat is wel even hartstikke köt qua timing :(

Hoop dat dat mij niet gebeurt, heb de GoPro ook een beetje met het oog op de zomervakantie (New York en Hawaii) gekocht!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:45:
Twijfel nog een beetje over de monopad

Iemand anders nog andere die ze aanbevelen :)

http://m.dx.com/p/yunteng...o-hero-3-3-2-black-297811

Iemand die weet of deze ook op de 4 past, zie op de foto's enkel de 3 en die is anders qua formaat

http://www.dx.com/p/fat-c...plus-black-274015#reviews
Iemand die me kan helpen :)

Kreeg vandaag van POSTNL bericht morgen diverse artikelen geleverd van dx! Zal straks wel even posten en hoelang de leverduur was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste bestelling bij DX.com:

Besteldatum 28-12-14, afgeleverd 16-01-15 (minder dan 3 weken dus)

Al met al niet slecht als je bedenkt dat het midden in holyday season was.
kwalitiet is wisselend, floaty is een baggerding, mounts zijn redelijk/goed te noemen (niet een groot verschil met de orginele)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36

J_W

Zouden jullie eens een goede productfoto kunnen posten van die DX accesoires? De standaard stockfoto's geven mij wat betreft de kwaliteit te weinig info.

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:28:
[...]

Iemand die me kan helpen :)

Kreeg vandaag van POSTNL bericht morgen diverse artikelen geleverd van dx! Zal straks wel even posten en hoelang de leverduur was!
Stick weet je mijn idee, doen :)
Die kapjes, dat is volgens de info van de Hero4/Hero3+
Foto's zijn door elkaar, zowel de Hero4/Hero3+/Hero3 vandaar dat het onduidelijk is. Maar aan de specs te zien en de titel is dit voor de 4/3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Stick weet je mijn idee, doen :)
Die kapjes, dat is volgens de info van de Hero4/Hero3+
Foto's zijn door elkaar, zowel de Hero4/Hero3+/Hero3 vandaar dat het onduidelijk is. Maar aan de specs te zien en de titel is dit voor de 4/3+
Is inmiddels onderweg

Ohja terugkomend op mijn bestelling PostNL is helaas zo vriendelijk de status te veranderen naar onbekend. Dus nu nog in spanning wanneer het komt, terwijl ik gisteren vandaag mijn bestelling zal ontvangen :(

Iemand die weet of het een probleem is een blokje van de samsung te gebruiken om de go pro op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:20:
[...]
Iemand die weet of het een probleem is een blokje van de samsung te gebruiken om de go pro op te laden?
Ik weet niet wat jij "de samsung" noemt.. Ik heb laatst mijn gopro ook opgeladen met de 220 lader van mijn S3 en dat ging zonder problemen. Wel ff ander usb kabeltje erin ofcourse.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:20:
[...]

Je moet wel even naar het ampèrage van die lader kijken, en zien of die genoeg levert voor het opladen van de accu van de gopro.

Ik heb zelf de dual charger van wasabi, en gebruik daarvoor de iPad lader (levert 2A), maar NIET de iPhone lader (levert maar 1A).

Als je een lader met te lage stroomsterkte gebruikt zal deze de accu wel opladen, maar erg langzaam, hij zal erg warm worden, en uiteindelijk mol je je lader.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dutch Lion schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:01:
Wat zijn die officiële accesoires voor de Hero4 slecht beschikbaar zeg. Ik dacht mooi van m'n bol.com cadeaubon af te komen door de smart remote te bestellen. Die is helaas geannuleerd.
Bij de Media Markt heb ik een reservering voor de dual charger staan maar daar heb ik ook nog niets van gehoord.
V-nix dan? Bestel ik altijd alles, volgende dag in huis en bijna altijd alles op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Stimulate14 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:01:
[...]

V-nix dan? Bestel ik altijd alles, volgende dag in huis en bijna altijd alles op voorraad.
Acculader van MM is ondertussen binnen.

Die remote laat ik voorlopig even zitten, als ik hem bij bol.com bestelde had ik hem voor een klein bedrag omdat ik een cadeaubon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Vraagje over de beeldkwaliteit van de HERO4 black.

Ik kom dit soort filmpjes tegen:

https://www.youtube.com/watch?v=vGY1oKpf1Ms
https://www.youtube.com/watch?v=7xtFGoz4XBM

Is de beeldkwaliteit van 1080p 120fps (en 90fps) echt zo verschrikkelijk slecht, of liggen de resultaten in die filmpjes "ergens anders" aan? (geheugenkaart? verouderde firmware?) Met andere woorden: bestaan er ook 1080p 120fps gopro-filmpjes die wél een voldoende hoge beeldkwaliteit hebben?

Dat het bij weinig licht minder wordt vanwege kortere belichting - hogere ISO - meer ruisreductie snap ik, maar dit zijn beelden bij helder daglicht, waarin dat niet in die mate een rol zou moeten spelen.
Weet iemand hier meer over?

Vanaf deze link lees ik het volgende, over 1440p @ 60fps: "As with 1440-48 in the HERO3+, when looking at 100% you’ll see very slight jagged edges/aliasing compared against 1440-30. This is due to it being processed slightly differently to get the combination of high resolution and high frame rate." en over 1080p @ 120fps: "1080-90 and 1080-120 are identical in image quality and processing. When looking closely against 4K or 1080-60, you may notice aliased edges similar to that of 1440-80."

Het lijkt er dus op dat er een andere vorm van processing gedaan wordt bij framerates boven 1440p - 30fps en boven 1080p - 60fps, die een behoorlijk negatief effect heeft op de scherpte.
Neig dan toch meer naar de HERO4 silver, als die modi toch niet zo heel waardevol zijn (en 4k heb ik nog niet echt nodig).

[ Voor 49% gewijzigd door KarmaniaK op 21-01-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20
Mijn ervaring met de 4 silver is dat de beeldkwaliteit van 720p 120fps duidelijk slechter is dan bij 30fps (ziet er eerlijk gezegd gewoon niet uit!). Erg jammer, ik hoop dat dit nog met een software update opgelost kan worden, een telefoon (iPhone 5s) kan immers wel een goede beeldkwaliteit behouden bij hoge frame-rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Iets naar boven scrollen: Balance in "[GoPro] Ervaringen & Discussie" ;).

Apple's H6 ISP in de A7 is behoorlijk snel en kan dus waarschijnlijk meer pixels per seconde verwerken. Bovendien heeft een iPhone (5s) een 8MP sensor vs de 12MP van de GoPro, waardoor de ISP de helft minder pixels hoeft uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Balance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:46:
[...]

[...]

Iets naar boven scrollen: Balance in "[GoPro] Ervaringen & Discussie" ;).

Apple's H6 ISP in de A7 is behoorlijk snel en kan dus waarschijnlijk meer pixels per seconde verwerken. Bovendien heeft een iPhone (5s) een 8MP sensor vs de 12MP van de GoPro, waardoor de ISP de helft minder pixels hoeft uit te lezen.
Thanks!
Zoveel posts stonden er bij mij niet op een pagina. :)

Wel zonde, zo'n beperking, en jammer dat daar niet openlijk over gecommuniceerd wordt. Begrijpelijk, maar jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Ik heb via DX.com 2 van die tethers laten komen. Het koord wat erbij zit is echter veel te dik, ik krijg m'n backdoor niet meer teruggeklikt (ik ben bang dat ik hem compleet sloop). Iemand tips waarmee je dat koord makkelijk kunt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Je moet wel even naar het ampèrage van die lader kijken, en zien of die genoeg levert voor het opladen van de accu van de gopro.

Ik heb zelf de dual charger van wasabi, en gebruik daarvoor de iPad lader (levert 2A), maar NIET de iPhone lader (levert maar 1A).

Als je een lader met te lage stroomsterkte gebruikt zal deze de accu wel opladen, maar erg langzaam, hij zal erg warm worden, en uiteindelijk mol je je lader.
Wereld tip, heb zowel van Samsung een telefoon als een tablet, ene oplader is 2A andere 1A. Was me anders nooit opgevallen, gelukkig doe ik altijd me tablet in de 2A.

Voor de Gopro is dus een 2A lader wenselijk, net als het dual charger pack van Wasabi?

Maakt het tevens uit of dat je je gopro accu in de dual charger lader van wasabi doet?

En zit er verschil in de 2A laders? Wil niet 4 weken erop wachten op eentje van dx.com. Dus ben even aan het zoeken naar een/2 blokjes :P Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:18:
[...]

Wereld tip, heb zowel van Samsung een telefoon als een tablet, ene oplader is 2A andere 1A. Was me anders nooit opgevallen, gelukkig doe ik altijd me tablet in de 2A.

Voor de Gopro is dus een 2A lader wenselijk, net als het dual charger pack van Wasabi?

Maakt het tevens uit of dat je je gopro accu in de dual charger lader van wasabi doet?

En zit er verschil in de 2A laders? Wil niet 4 weken erop wachten op eentje van dx.com. Dus ben even aan het zoeken naar een/2 blokjes :P Iemand tips ?
Gopro adviseert zelf minimaal 1A, maar dat is natuurlijk voor een enkele accu. Wasabi adviseert bij de dual charger tenminste 2A. De ene 2A charger of de andere zal weinig verschil maken denk ik.

De lader zal de stroom vragen die hij nodig heeft en niet meer. Maar de lader kan niet meer bieden dan waarvoor hij is gemaakt. Daarom dus niet onder de aanbevolen sterkte zitten. Erboven mag wel.

De gopro accu kan in de wasabi lader.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:41:
[...]

Gopro adviseert zelf minimaal 1A, maar dat is natuurlijk voor een enkele accu. Wasabi adviseert bij de dual charger tenminste 2A. De ene 2A charger of de andere zal weinig verschil maken denk ik.

De lader zal de stroom vragen die hij nodig heeft en niet meer. Maar de lader kan niet meer bieden dan waarvoor hij is gemaakt. Daarom dus niet onder de aanbevolen sterkte zitten. Erboven mag wel.

De gopro accu kan in de wasabi lader.
Thanks!

Bij de GoPro zit standaard geen blokje toch, momenteel niet thuis dus nog niet kunnen checken. Iemand een betaalbare nederlandse webshop met 2A chargers gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:52:
[...]

Thanks!

Bij de GoPro zit standaard geen blokje toch, momenteel niet thuis dus nog niet kunnen checken. Iemand een betaalbare nederlandse webshop met 2A chargers gezien?
Gewoon die van je tablet? En anders er zo eentje bijhalen bij media markt ofzo?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:31
Thaiboks training in 1ste persoon (en ingekort tot 50 sec):

Wat denken jullie, laat maar horen? (dit is de eerste keer dat ik werk met een Go Pro / studio)

[ Voor 6% gewijzigd door X-DraGoN op 22-01-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-DraGoN schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:58:
Thaiboks training in 1ste persoon (en ingekort tot 50 sec):

[video]

Wat denken jullie, laat maar horen? (dit is de eerste keer dat ik werk met een Go Pro / studio)
ik zeg: maak wat meer gebruik van traptechnieken :P

maar ziet er goed uit hoor, leuk initiatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:36:
[...]

ik zeg: maak wat meer gebruik van traptechnieken :P

maar ziet er goed uit hoor, leuk initiatief
Ja, ik had de camera op mijn hoofd staan en daardoor zie je niet veel van het trappen, ik ga volgende keer proberen de camera op mijn borst te hangen zodat je een beter overzicht krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Leuk filmpje! Welke GoPro gebruik je hier? Ik vind de beeldkwaliteit een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Nu is daar ook aardig wat aan in te stellen. Zelf ben ik ook druk bezig met het afstellen van de GoPro maar de accu van mijn FPV-scherm is defect helaas en daardoor kan ik niet zien wat ik opneem.

Wil je meteen het beeld van de GoPro zien, spoel dan even door naar 3.00. Tijdens het vliegen was het windkracht 4-5. Het beeld is heel stabiel, maar je ziet een beetje schokkerig effect waar ik nog even naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Het is een Go Pro Hero Black 4.
Ik vond de kwaliteit ook al maar wat tegenvallen, je zegt iets van instellen, wat kan je dan precies instellen?
Ik heb tot nu alleen nog maar resolutie en FPS gevonden, niets echt iets over kwaliteit. Waar zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik weet het niet zeker of je een Protune modus hebt? In die modus worden de kleuren war fletser en kan je naderhand met videbewerking wat meer met de kleuren doen. Mijn 3+ Black heeft die modus. Je kunt hem ook in een andere modus zetten waardoor de kleur automatisch gecorrigeerd wordt. Maar de echte videobewerkings fanaten willen dat graag zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Ja, die protune modus heb ik gezien, maar was ik niet echt happig om die bij mijn eerste filmke al te gaan gebruiken aangezien ik er niets van ken qua optimale instellingen.
Is er een modus die default alle instellingen 'goed' zet voor een bepaalde omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Deze filmpjes zouden je moeten helpen:

Ik heb een 3+ dus ik weet niet zeker in hoeverre bepaalde settings uitkomen. Er wordt veel over de Protune modus uitgelegd daar. Het tweede filmpje gaat over de 3+.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 22-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
Ik krijg zojuist een nieuwsbrief binnen van een grote fotoketen dat de GoPro Hero 4 camera's na het weekend duurder worden in verband met de ongunstige dollarkoers. De Hero 4 Black gaat naar verluid van €479 naar €529. Ik wil ergens de komende 3 maanden een Hero 4 Black kopen. Kan iemand hier iets verstandigs over zeggen, gaan de prijzen bij andere leveranciers vermoedelijk ook omhoog of is dit een marketingstuntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Nieuwsbrief ook ontvangen (Kamera Express), ga er maar vanuit dat andere bedrijven snel zullen volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik weer eens aan het twijfelen om een GoPro te kopen. De laatste keer dat ik twijfelde was nog voor de GoPro 4 uitkwam. Nu is het weer tijd voor de twijfel...

Over 2 weken vertrek ik op vakantie. Ook in April ga ik voor een week naar Barcelona en daar tussen vallen vast nog enkele evenementen waar een GoPro (of andere camera) van pas kan komen. Het doel zou vooral zijn om leuke opnames te maken en die nadien ook te verwerken tot leuke filmpjes.

Nu ben ik dus terug in de twijfelfase. Vooral ook in de fase waar ik twijfel TUSSEN de gopro's. De Silver of de Black? Wat is het beste qua prijs/kwaliteit? In welke situaties koop je de black en in welke situaties koop je de silver?

Dat zou mijn zoektocht al wat verder helpen! Heb natuurlijk al gebruik gemaakt van websites maar zou fijn zijn mocht ik ook wat andere meningen horen! Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn de eerste 3 van de 7 pakjes van DX ontvangen!

Service van PostNL viel me een beetje tegen, erg onduidelijk op woensdag stond er morgen (donderdag), op donderdag (vrijdag) en uiteindelijk stond er onbekend. En toen ik vandaag thuis kwam waren er 3 door de brieven geduwd. Maarja goed wel de eerste 3 stuks binnen.

Pakket 1:
Besteld op 12-1-2015 - Ontvangen op 23-1-2015 (11 dagen)
http://www.dx.com/p/panno...-hero-1-2-3-yellow-245743

Pakket 2:
Besteld op 12-1-2015 - Ontvangen op 23-1-2015 (11 dagen)
http://www.dx.com/p/tmc-h...black-201228#.VMKtzi6J1yI

Pakket 3:
Besteld op 14-1-2015 - Ontvangen op 23-1-2015 (9 dagen)
http://www.dx.com/p/camer...black-204799#.VMKuQy6J1yI

Hoop komende dagen de rest wel wat beter te ontvangen.

Kwaliteit van de producten ziet er op het eerste oog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik zou altijd de black kopen. Je krijgt dan nooit spijt en de had ik maar voor de hogere kwaliteit gekozen want mn eigen filmpjes zijn zo epic gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
El Caballero schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:42:
Ik krijg zojuist een nieuwsbrief binnen van een grote fotoketen dat de GoPro Hero 4 camera's na het weekend duurder worden in verband met de ongunstige dollarkoers. De Hero 4 Black gaat naar verluid van €479 naar €529. Ik wil ergens de komende 3 maanden een Hero 4 Black kopen. Kan iemand hier iets verstandigs over zeggen, gaan de prijzen bij andere leveranciers vermoedelijk ook omhoog of is dit een marketingstuntje?
:o Bedankt! Ik zat te wachten op een prijsdaling ... gelijk nog maar even de 4 Black besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
El Caballero schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:42:
Bedankt voor de tip... ik wilde de gopro voor mijn vakantie in Nederland kopen, maar wacht toch wel even. Vind het trouwens wel een enorme verhoging! Heb even gecheckt en kan deze ook ter plaatse kopen in Canada.. met de huidige wisselkoers kost de 4 black €450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
Nuevocasa schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:06:
[...]Bedankt voor de tip... ik wilde de gopro voor mijn vakantie in Nederland kopen, maar wacht toch wel even. Vind het trouwens wel een enorme verhoging!
Het is een prijsverhoging van om en nabij 10%. Dat komt redelijk overeen met de stijging van de dollar t.o.v. de euro sinds begin oktober toen de Hero 4 uitkwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik weet niet of ik hier aan voor aankoop advies terecht kan, maar gok het er op.

Ik twijfel tussen de Hero3+ Silver (€285) en Hero4 Silver (€379). Ik wil de GoPro gebruiken voor wintersport en een reis naar China. Heb alle verschillen al uitgezocht.

Ben vooral erg benieuwd naar de toegevoegde waarde van het touchscreen op de 4 en of de foto mogelijkheden echt veel beter zijn (10mp vs 12mp). Daarnaast ook nog benieuwd of de superview mogelijkheid van de 4 veel door jullie wordt gebruikt / veel toevoegt aan de beleving.

Alvast bedankt voor jullie inzichten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Laatst online: 11-01 08:49
Barns schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:39:
Ik weet niet of ik hier aan voor aankoop advies terecht kan, maar gok het er op.

Ik twijfel tussen de Hero3+ Silver (€285) en Hero4 Silver (€379). Ik wil de GoPro gebruiken voor wintersport en een reis naar China. Heb alle verschillen al uitgezocht.

Ben vooral erg benieuwd naar de toegevoegde waarde van het touchscreen op de 4 en of de foto mogelijkheden echt veel beter zijn (10mp vs 12mp). Daarnaast ook nog benieuwd of de superview mogelijkheid van de 4 veel door jullie wordt gebruikt / veel toevoegt aan de beleving.

Alvast bedankt voor jullie inzichten! :)
De Hero 4 silver gaat op marktplaats nieuw voor 320 weg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:00:
[...]

Het lijkt er op dat je het makkelijk er kan afhalen, het werkt zo met van die dingen die je naar binnen moet knijpen.
Maar heb echt al heel hard geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Misschien dat dit bij iemand anders wel al gelukt is en een tip heeft?
Je moet echt heel veel kracht gebruiken om die J-haak eruit te schuiven. Na afloop doen je duimen wel effe pijn maar hij schuift er zeker af. (lipjes induwen en krachtig naar binnen schuiven)

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Ben op het moment een nieuwe pc aan het samen te stellen omdat mijn huidige al begint te roken als ik met de gopro in de buurt kom...
Wat zijn de specs van julle pc's? kan je er goed mee werken en wat zou je adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
midego schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:49:
[...]
De Hero 4 silver gaat op marktplaats nieuw voor 320 weg!!
Da's een mooie prijs. Zie op Marktplaatse ene Roger uit Vleuten de Silver voor €319 aanbieden inderdaad. Advertentie bevat echter geen informatie over de aanbieder, of hij dit vanuit een bedrijf/winkel aanbiedt etcetera. Dus vraag me af hoe betrouwbaar dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een setje Wasabi accu's met lader voor mijn Gopro 4 Black die onderweg is. Zelf heb ik er eentje op Ebay gevonden voor €32,95 vanuit Nederland.

Is dat een nette prijs of zijn ze vanuit het buiteland goedkoper hiet te krijgen? Heb links en rechts al wat gezocht maar kon niet echt veel vinden ...
jeroen11 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Da's een mooie prijs. Zie op Marktplaatse ene Roger uit Vleuten de Silver voor €319 aanbieden inderdaad. Advertentie bevat echter geen informatie over de aanbieder, of hij dit vanuit een bedrijf/winkel aanbiedt etcetera. Dus vraag me af hoe betrouwbaar dit is.
Heb met die beste man ook al contact gehad, alleen dan over een 4 Black.
Het zou gaan om een EU camera, scherp ingekocht en een kleine marge voor lief nemen. En dan het addertje, het gaat om particuliere verkoop dus geen bon/factuur mogelijk. Garantie loopt via hun en kun je niet zelf rechtstreet via Gopro regelen.

Ik vond heel het verhaal stinken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip, melden dat je een pakketje binnen hebt is offtopic hier

[ Voor 95% gewijzigd door PowerUp op 26-01-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09

R J

Zijn er mensen die ervaring hebben met de zenmuse H3-3D icm de hero 4 black?

Er zijn mensen die een stuk van de gimbal afsnijden omdat deze het knopje aan de zijkant van de hero 4 zou indrukken.
Dat wordt dan ook weer tegen gesproken... Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet maken.

Daarnaast schijnt er ook een probleem te zijn met de balans. Al lijkt dit niet voor elke gimbal icm de hero 4 te gelden. Doet dit zich wel voor, plakken ze een munt op de gimbal om deze te balanceren.

Ervaringen?

Overigens weet ik dat de H4-4D is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
JayZeeTie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:34:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een setje Wasabi accu's met lader voor mijn Gopro 4 Black die onderweg is. Zelf heb ik er eentje op Ebay gevonden voor €32,95 vanuit Nederland.

Is dat een nette prijs of zijn ze vanuit het buiteland goedkoper hiet te krijgen? Heb links en rechts al wat gezocht maar kon niet echt veel vinden ...

[...]

Heb met die beste man ook al contact gehad, alleen dan over een 4 Black.
Het zou gaan om een EU camera, scherp ingekocht en een kleine marge voor lief nemen. En dan het addertje, het gaat om particuliere verkoop dus geen bon/factuur mogelijk. Garantie loopt via hun en kun je niet zelf rechtstreet via Gopro regelen.

Ik vond heel het verhaal stinken ...
Heb er zelf 1 bij hem overgenomen en Roger komt prima over. Netjes ontvangen bij hem thuis.
GoPro is gesealed en legt je precies uit wat erbij zit, hoe het werkt etc.
Prima verkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaak last van bewogen foto's met mijn GoPro hero 4 silver, had voorheen een 3+ Black en ik herinner me niet dat ik hier toen ook last van had.. iemand hier ook ervaring mee, of een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heb je niet het ISO-limiet ingesteld waardoor foto's langer duren om te maken en je dus eerder bewogen foto's hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Hahn schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:33:
Heb je niet het ISO-limiet ingesteld waardoor foto's langer duren om te maken en je dus eerder bewogen foto's hebt?
Of per ongeluk night modus aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist geconstateerd dat ''Spot meter'' aan stond, zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat zou kunnen, maar zijn je foto's dan ook overbelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:01:
Dat zou kunnen, maar zijn je foto's dan ook overbelicht?
nee, dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan denk ik niet dat dat veel gaat helpen. Spot meter zorgt ervoor dat 'ie maar een heel klein stukje pakt om de belichting op te meten. Als je dan bijvoorbeeld richt op iets zwarts, dan zou 'ie het te lang kunnen belichten en zo bewogen worden. Maar dan zou de foto wel overbelicht moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:04:
Dan denk ik niet dat dat veel gaat helpen. Spot meter zorgt ervoor dat 'ie maar een heel klein stukje pakt om de belichting op te meten. Als je dan bijvoorbeeld richt op iets zwarts, dan zou 'ie het te lang kunnen belichten en zo bewogen worden. Maar dan zou de foto wel overbelicht moeten zijn :)
hmmmm oke.. ik ga zometeen maar eens de instellingen resetten, kijken of het dan is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost, na het resetten nergens meer last van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

midego schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:24:
[...]

Heb er zelf 1 bij hem overgenomen en Roger komt prima over. Netjes ontvangen bij hem thuis.
GoPro is gesealed en legt je precies uit wat erbij zit, hoe het werkt etc.
Prima verkoper!
Klinkt als iemand die precies weet hoe hij kopende partijen om zijn vinger moet winden. Heb je gevraagd naar de herkomst van je GoPro? Heb je gevraagd waarom je niet direct bij GoPro een ticket kunt aanmaken voor support en support via hem moet regelen? Heb je gevraagd waarom je geen bon(aankoop-bewijs) kunt krijgen? Zelfs mensen met een 2e hands zonder aankoop-bewijs krijgen support van GoPro (zie enkele posts geleden) dus waarom dan niet als je via Roger aankoopt? Misschien omdat die serienummers als "gestolen"te boek staan?? (of grijze import, namaak, refurbished, renewed, etc,...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:25:
[...]

Klinkt als iemand die precies weet hoe hij kopende partijen om zijn vinger moet winden. Heb je gevraagd naar de herkomst van je GoPro? Heb je gevraagd waarom je niet direct bij GoPro een ticket kunt aanmaken voor support en support via hem moet regelen? Heb je gevraagd waarom je geen bon(aankoop-bewijs) kunt krijgen? Zelfs mensen met een 2e hands zonder aankoop-bewijs krijgen support van GoPro (zie enkele posts geleden) dus waarom dan niet als je via Roger aankoopt? Misschien omdat die serienummers als "gestolen"te boek staan?? (of grijze import, namaak, refurbished, renewed, etc,...)
GoPro's komen uit Duitsland waar een vriend/zijn vriend? werkt bij een groothandel en daar mooi kan inkopen.

Er is nergens genoemd dat je niet direct bij GoPro zelf voor garantie terecht kan, echter aangezien je geen bon hebt wilt hij de garantie ook voor je regelen (lijkt me prima als je niet direct bij GoPro terecht kan mochten ze moeilijk gaan doen).

Een bon/aankoopbewijs kan je niet krijgen van hem want hij verkoopt ze particulier en niet via een bedrijf, lijkt mij toch vrij logies.

Ja, je kan achterdochtig zijn, ik heb echter goeie ervaringen met Roger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

midego schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:53:
[...]
GoPro's komen uit Duitsland waar een vriend/zijn vriend? werkt bij een groothandel en daar mooi kan inkopen.

Er is nergens genoemd dat je niet direct bij GoPro zelf voor garantie terecht kan, echter aangezien je geen bon hebt wilt hij de garantie ook voor je regelen (lijkt me prima als je niet direct bij GoPro terecht kan mochten ze moeilijk gaan doen).

Een bon/aankoopbewijs kan je niet krijgen van hem want hij verkoopt ze particulier en niet via een bedrijf, lijkt mij toch vrij logies.

Ja, je kan achterdochtig zijn, ik heb echter goeie ervaringen met Roger :)
Oke, dank je voor de verhelderende uitleg, het is dus een onduidelijke herkomst van de GoPro's (voor hetzelfde geld dus gestolen) maar goed, afgaand op je verhaal is het dus grijze import, je bent hiermee dus afhankelijk van Roger, het gaat goed zolang het goed gaat. Mocht Roger morgen besluiten te stoppen met de support van de GoPro, dan heb je dus een probleem,...... (geen aankoop-bewijs, ongerigstreerde serienummers, geen BTW of importrechten betaald dus in overtreding etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:06:
[...]

Oke, dank je voor de verhelderende uitleg, het is dus een onduidelijke herkomst van de GoPro's (voor hetzelfde geld dus gestolen) maar goed, afgaand op je verhaal is het dus grijze import, je bent hiermee dus afhankelijk van Roger, het gaat goed zolang het goed gaat. Mocht Roger morgen besluiten te stoppen met de support van de GoPro, dan heb je dus een probleem,...... (geen aankoop-bewijs, ongerigstreerde serienummers, geen BTW of importrechten betaald dus in overtreding etc.)
Dan blijft het feit dat ik niet in overtreding ben geweest. Als particulier mag ik gewoon bij een andere particulier kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

midego schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:09:
[...]
Dan blijft het feit dat ik niet in overtreding ben geweest. Als particulier mag ik gewoon bij een andere particulier kopen.
Tenzij de benadeelde partij (in dit geval de vakhandel of GoPro zelf) aannemelijk kan maken dat je redelijkerwijs op de hoogte zou kunnen zijn van het feit dat je in overtreding bent,.... ik zou het risico niet willen lopen (overigens dat verhaal van die bon blijft erg vaag,.. als zijn/een vriend zijn/haar aankoop aangaat via groothandel in Duitsland, ook dan zal er ook een bon zijn. Hij/zij kan dan deze bon gewoon bij de verkoop overdragen zodat de koper een aankoopbewijs heeft.)
Mijn gevoel zegt: If it looks like shit, It smeels like shit and it's on your shoe, it's very likely to be shit !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:15:
[...]

Tenzij de benadeelde partij (in dit geval de vakhandel of GoPro zelf) aannemelijk kan maken dat je redelijkerwijs op de hoogte zou kunnen zijn van het feit dat je in overtreding bent,.... ik zou het risico niet willen lopen (overigens dat verhaal van die bon blijft erg vaag,.. als zijn/een vriend ze aankoop aangaat via groothandel in Dld, dan zal er ook een bon zijn. Hij kan dan deze bon gewoon bij de verkoop overdragen zodat de koper een aankoopbewijs heeft.)
Mijn gevoel zegt: if it looks like shit, it smeels like shit and it's on your shoe, it very like to be shit !
Prima, mijn ervaring (zeker omdat ik ongeveer een half uur bij hem thuis ben geweest) en zeer positief te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

midego schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:19:
[...]
Prima, mijn ervaring (zeker omdat ik ongeveer een half uur bij hem thuis ben geweest) en zeer positief te noemen.
Natuurlijk zijn je ervaringen positief, ik zal niks negatiefs over Roger als verkoper willen melden, hij neemt immers alle verantoordelijkeheid en levert je een GoPro voor minder dan de werkelijke waarde. (it should ring a bell!) Maar goed, je argument is dus dat je zeer positief bent over Roger vanwege het feit dat je een half uur bij hem thuis bent geweest en je geleverd hebt gekregen waar je om vroeg tegen een prijs die onder de marktwaarde ligt. Met name het argumet "omdat je ongeveer een half uur bij hem thuis bent geweest" raakt kant nog wal,.. (ik kan ook een half thuis zijn bij een crimineel, is het daarmee automatisch goed/positief omdat je ergens een half uur bent???)

Mijn punt is: als Roger morgen besluit te stoppen met zijn GoPro activiteiten, dan heb je best wel een uitdaging, Wellicht wordt je dan onderdeel van een politieonderzoek als je wel support via GoPro gaat aanvragen omdat je een ongeregistreerd serienummer hebt. ( en neem maar van mij aan dat GoPro er alles aan doet om dergelijke activiteiten te dwarsbomen, Ze hebben niet voor niets in verhouding 1 van de grootste juridsche afdelingen in verglijking met andere bedrijven in deze branche)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:43:
[...]

Natuurlijk zijn je ervaringen positief, ik zal niks negatiefs over Roger als verkoper willen melden, hij neemt immers alle verantoordelijkeheid en levert je een GoPro voor minder dan de werkelijke waarde. (it should ring a bell!) Maar goed, je argument is dus dat je zeer positief bent over Roger vanwege het feit dat je een half uur bij hem thuis bent geweest en je geleverd hebt gekregen waar je om vroeg tegen een prijs die onder de marktwaarde ligt. Met name het argumet "omdat je ongeveer een half uur bij hem thuis bent geweest" raakt kant nog wal,.. (ik kan ook een half thuis zijn bij een crimineel, is het daarmee automatisch goed/positief omdat je ergens een half uur bent???)

Mijn punt is: als Roger morgen besluit te stoppen met zijn GoPro activiteiten, dan heb je best wel een uitdaging, Wellicht wordt je dan onderdeel van een politieonderzoek als je wel support via GoPro gaat aanvragen omdat je een ongeregistreerd serienummer hebt. ( en neem maar van mij aan dat GoPro er alles aan doet om dergelijke activiteiten te dwarsbomen, Ze hebben niet voor niets in verhouding 1 van de grootste juridsche afdelingen in verglijking met andere bedrijven in deze branche)
Gelukkig probeer ik nog wat vertrouwen de hebben in de mensheid en ik moet je eerlijk bekennen dat mijn gevoel mij tot vandaag de dag toe nog nooit in de steek heeft gelaten en ik er nog nooit problemen mee heb gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:23
Dit is meer een discussie voor het Shopping Forum en heeft niet direct iets met de GoPro zelf te maken. Graag weer ontopic vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op maandag 26 januari 2015 @ 01:16:
[mbr]Dit is meer een discussie voor het Shopping Forum en heeft niet direct iets met de GoPro zelf te maken. Graag weer ontopic vanaf nu.[/]
Je hebt gelijk ! terug in het mandje en weer ontopic,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlon12
  • Laatst online: 22:09
Hallo tweakers,

Ik zat te kijken voor een soort steadicam voor mijn gopro maar daarbij blijf ik uitkomen op erg dure apparaten + dat ze vaak elektrisch zijn en niet in de behuizing kunnen blijven. Ik kwam deze tegen:

http://tiffen.com/steadicam/steadicam-curve/

Iemand hier al ervaring mee? hij is wel lekker compact maar toch nog 100 euro... Of is er iemand die ook even een goedkoper variant kent? (wil het vooral gaan gebruiken met snowboarden beetje steady tricks zien er wel leuker uit!)

[ Voor 10% gewijzigd door Marlon12 op 26-01-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marlon12 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:21:
Of is er iemand die ook even een goedkoper variant kent? (wil het vooral gaan gebruiken met snowboarden beetje steady tricks zien er wel leuker uit!)
Je zou een DIY steadycam kunnen overwegen, niet al te moeilijk om te maken, en het gaat je in ieder geval aanzienlijk schelen in de kosten. het internet staat vol met totorials en filmpjes van DIY steadycams voor een GoPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment de volgende mounts/accessoires voor mijn GoPro Hero 4 silver: een remote control, een extra batterij, ''the frame'', een grote stok (1,30m), een chestmount, een kleine stok (20cm) en een octopus mount. Ik ga over een paar weken op vakantie naar Rome en dit leek mij toch wel voldoende. Nog tips/aanvullingen hierop? Misschien nog andere tips voor gebruik gedurende andere activiteiten? Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:36:
Ik heb op dit moment de volgende mounts/accessoires voor mijn GoPro Hero 4 silver: een remote control, een extra batterij, ''the frame'', een grote stok (1,30m), een chestmount, een kleine stok (20cm) en een octopus mount. Ik ga over een paar weken op vakantie naar Rome en dit leek mij toch wel voldoende. Nog tips/aanvullingen hierop? Misschien nog andere tips voor gebruik gedurende andere activiteiten? Alvast bedankt!
Hoe zit het met geheugen? Het is erg naar als je alles mee hebt, volle batterijen hebt maar niet kunt filmen doordat je kaart vol zit. Anti-fog matjes is misschien ook aan te raden, als je lang achter elkaar gaat filmen in de waterdichte behuizing.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KofjeKoppie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:06:
[...]

Hoe zit het met geheugen? Het is erg naar als je alles mee hebt, volle batterijen hebt maar niet kunt filmen doordat je kaart vol zit. Anti-fog matjes is misschien ook aan te raden, als je lang achter elkaar gaat filmen in de waterdichte behuizing.
ik heb een geheugenkaartje van 32GB. Die Anti-Fog matjes zijn denk ik overbodig, ik heb nooit last van een beslagen lens. En daarbij film ik vooral met ''the frame''. Ik heb overigens mijn laptop bij om er beeldmateriaal op te zetten en het vervolgens van mijn gopro te verwijderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ga je fietsen?
Dat heb ik wel gedaan, geniale beelden.

Met de Jaws Mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimulate14 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:48:
Ga je fietsen?
Dat heb ik wel gedaan, geniale beelden.

Met de Jaws Mount.
Staat nog niet op de planning, maar zou ik zeker kunnen doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een GoPro Hero 4 Black te kopen maar ik heb toch nog wat vragen en advies nodig (een paar vragen zullen vast al een paar keer eerder gesteld zijn, maar ik heb niet alle tijd om vorige pagina's te lezen :-) )

Ik ga binnenkort op reis naar een wereldstad en wil daar mooie opnames gaan maken voor mijn Youtube-kanaal. Ik wil onder andere beelden maken vanuit een helikopter, een auto en ik wil mij op straat begeven door 'normaal' tussen de mensen te lopen en dit te filmen.

Als ik het goed begrijp zitten er vrijwel geen accessoires bij de GoPro Hero 4 Black en moet ik dus een aantal accessoires er bij kopen als ik dit soort beelden wil maken. Ik zat zelf te denken aan een Chesty om door de straten te lopen en een zuignap om deze buiten de helikopter in de lucht en op een auto te kunnen vastzetten, hoe denken jullie daar over?

Zijn er misschien verder nog accessoires die ik nodig heb? Wellicht is een statief ook handig, met andere woorden wat zijn de 'must haves'? Daarnaast is een steadycam of iets dergelijks nog veel vetter denk ik, maar dat zal zeker wel ontzettend duur zijn? Waar kan ik alles het beste halen, een gewone Nederlandse webshop? Is het goedkoper om alles in 1x bij een shop te kopen, of de accessoires via bijvoorbeeld Dealextreme omdat deze een stuk goedkoper zijn?

Ondanks dat veel mensen 4k beeld via Youtube nog niet vloeiend kunnen afspelen en ik in eerste instantie alles wil gaan filmen in 1080p wil ik, als ik alles ga kopen, wel goed voorbereid zijn op de toekomst. Dat houdt in dat ik ook een SD-kaartje nodig heb die rekening houdt met 4k beeldmateriaal met de juiste read/write speed, welke zijn goed en waar kan ik die het goedkoopst verkrijgen? Is een extra SD-kaart handig? Hoe snel raakt een 64gb kaartje bijvoorbeeld vol (rekenig houdend met 4k en 1080p)?

Ook wil ik verschillende batterijen hebben zodat ik langer dan 1 of 2 uur kan filmen, wat raden jullie mij dan aan? Moet ik orginele GoPro batterijen kopen of zijn de Wasabi batterijen ook prima?

Ik zal vast nog wel wat dingetjes vergeten maar ik wil jullie alvast bedanken voor jullie hulp! <3

Edit: Ik heb nog even een lijstje gemaakt met de benodigde spullen, mis ik verder nog iets?

1x GoPro Hero 4 Black €395,00 (officieel - MediaMarkt actie)
1/2x SD kaart 64 gb ?( voor 4k en compatible - officieel )
1x Suction Cup Mount V3 €39,99 (officieel)

1x Head Mount €4,24 (niet officieel - via DealExtreme)
1x Chest Mount €9,41 (niet officieel - via DealExtreme)
1x Tas €18,46 (niet officieel - via DealExtreme)
1x GoPro Lens Protective Plastic Cover €1,56 (niet officieel - via DealExtreme)
1x Handheld Aluminum Alloy Monopod w/ Tripod Mount Adapter €5,68 (niet officieel - via DealExtreme)

1x 2/3 extra Batterijen + charger (niet officieel)

Alles opgeteld kom ik dan op een prijs van:€474,34 exclusief SDkaart en extra batterijen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Vandaag bij de MediaMarkt in Den Haag de GoPro Black gekocht voor €395 :) Ze geven daar nu al de BTW korting als je er naar vraagt! Doe je voordeel ermee voor diegene die er één willen kopen ;)

Nu even goed kijken welke accessoires ik erbij ga kopen :) Heb in dit forum al interessante dingen voorbij zien komen!

[ Voor 24% gewijzigd door Nuevocasa op 27-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:10:
Vandaag bij de MediaMarkt in Den Haag de GoPro Black gekocht voor €395 :) Ze geven daar nu al de BTW korting als je er naar vraagt! Doe je voordeel ermee voor diegene die er één willen kopen ;)

Nu even goed kijken welke accessoires ik erbij ga kopen :) Heb in dit forum al interessante dingen voorbij zien komen!
Wow... haha, dan moet ik 'm dus bij de MediaMarkt gaan kopen... Dus je betaalt €395 euro waar als ik het goed begrijp gewoon 21% in zit toch? Als je accessoires wilt kopen, zitten daar ook kortingen op?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Wow... haha, dan moet ik 'm dus bij de MediaMarkt gaan kopen... Dus je betaalt €395 euro waar als ik het goed begrijp gewoon 21% in zit toch? Als je accessoires wilt kopen, zitten daar ook kortingen op?
Op accessoires geven ze geen korting helaas... Ze moeten het toch ergens mee verdienen ;)
Reken maar uit: €479/1,21= ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nuevocasa op 27-01-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevestiging dat GoPro per 1/2 de prijs verhoogt, van de HERO4 Silver (379 > 429) en HERO4 Black (479 > 529). Benieuwd of het invloed zal hebben op de MediaMarkt prijs, dan is 395 wel echt heel goedkoop!

Zie bijvoorbeeld: http://www.wvm-design.com...4-black-adventure-edition.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik heb gisteren de Hero4 Silver aangeschaft bij de MM (morgen korting claimen). Nu op zoek naar een SD-kaartje. Ondanks dat ik in dit topic al heb gezocht en op internet al e.e.a. heb gelezen kom ik er nog niet helemaal uit.

Ik ben van plan ProTune te gebruiken bij het filmen en wil graag vooral 1080p/60 en 720p/120 draaien. Mijn oog viel gezien de prijs op dit kaartje: pricewatch: Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB

Met UHS-1 klasse leek me dat voldoende. Of moet het nog sneller naar UHS-3? Moet ik bijvoorbeeld aan dit kaartje denken: pricewatch: Sandisk Extreme microSDHC + SD Adapter 64GB

Alvast dank voor jullie ideeën, ik vind het frustrerend dat er bij sommige SD-kaarten alleen een leessnelheid staat, anderen alleen schrijfsnelheid, weer anderen meldden alleen een minimale snelheid, andere een maximale snelheid etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:54:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een GoPro Hero 4 Black te kopen maar ik heb toch nog wat vragen en advies nodig (een paar vragen zullen vast al een paar keer eerder gesteld zijn, maar ik heb niet alle tijd om vorige pagina's te lezen :-) )

Ik ga binnenkort op reis naar een wereldstad en wil daar mooie opnames gaan maken voor mijn Youtube-kanaal. Ik wil onder andere beelden maken vanuit een helikopter, een auto en ik wil mij op straat begeven door 'normaal' tussen de mensen te lopen en dit te filmen.

Als ik het goed begrijp zitten er vrijwel geen accessoires bij de GoPro Hero 4 Black en moet ik dus een aantal accessoires er bij kopen als ik dit soort beelden wil maken. Ik zat zelf te denken aan een Chesty om door de straten te lopen en een zuignap om deze buiten de helikopter in de lucht en op een auto te kunnen vastzetten, hoe denken jullie daar over?

Zijn er misschien verder nog accessoires die ik nodig heb? Wellicht is een statief ook handig, met andere woorden wat zijn de 'must haves'? Daarnaast is een steadycam of iets dergelijks nog veel vetter denk ik, maar dat zal zeker wel ontzettend duur zijn? Waar kan ik alles het beste halen, een gewone Nederlandse webshop? Is het goedkoper om alles in 1x bij een shop te kopen, of de accessoires via bijvoorbeeld Dealextreme omdat deze een stuk goedkoper zijn?

Ondanks dat veel mensen 4k beeld via Youtube nog niet vloeiend kunnen afspelen en ik in eerste instantie alles wil gaan filmen in 1080p wil ik, als ik alles ga kopen, wel goed voorbereid zijn op de toekomst. Dat houdt in dat ik ook een SD-kaartje nodig heb die rekening houdt met 4k beeldmateriaal met de juiste read/write speed, welke zijn goed en waar kan ik die het goedkoopst verkrijgen? Is een extra SD-kaart handig? Hoe snel raakt een 64gb kaartje bijvoorbeeld vol (rekenig houdend met 4k en 1080p)?

Ook wil ik verschillende batterijen hebben zodat ik langer dan 1 of 2 uur kan filmen, wat raden jullie mij dan aan? Moet ik orginele GoPro batterijen kopen of zijn de Wasabi batterijen ook prima?

Ik zal vast nog wel wat dingetjes vergeten maar ik wil jullie alvast bedanken voor jullie hulp! <3

Edit: Ik heb nog even een lijstje gemaakt met de benodigde spullen, mis ik verder nog iets?

1x GoPro Hero 4 Black €395,00 (officieel - MediaMarkt actie)
1/2x SD kaart 64 gb ?( voor 4k en compatible - officieel )
1x Suction Cup Mount V3 €39,99 (officieel)

1x Head Mount €4,24 (niet officieel - via DealExtreme)
1x Chest Mount €9,41 (niet officieel - via DealExtreme)
1x Tas €18,46 (niet officieel - via DealExtreme)
1x GoPro Lens Protective Plastic Cover €1,56 (niet officieel - via DealExtreme)
1x Handheld Aluminum Alloy Monopod w/ Tripod Mount Adapter €5,68 (niet officieel - via DealExtreme)

1x 2/3 extra Batterijen + charger (niet officieel)

Alles opgeteld kom ik dan op een prijs van:€474,34 exclusief SDkaart en extra batterijen
Deal extreme is ok genoeg voor de meeste dingen.
Wil je verder echt mooie beelden als je door de stad loopt en heb je het geld voor een steady cam? Kopen! Ik stoor mijzelf groen en geel aan het schokkerige van lopen met de GoPro door bijv. een stad. Ik vind het beeld er vaak net niet leuk uitzien en van filmpjes dat ik weet die met een steady cam zijn gemaakt op youtube zien er een stuk beter uit (vaak ook aardig wat nabewerking in After Effects). Zelf ga ik binnenkort ook een steady cam aanschaffen.
Als je het geld er niet voor over hebt kan je de schokken nog verminderen door de Gopro te 'zoenen' :P . Je lippen/mond tegen de gopro duwen tijdens het lopen, je hoofd schokt immers het minst tijdens het lopen.
Chest mount hetzelfde als een stokkie, dit schokt ook ;).

Als je een suction cup gebruikt bij de heli, zou ik hem zeker weten zekeren en ook een originele kopen en die eerst goed testen of hij goed blijft zitten voor langere tijd ;).

Voor Sd kaartjes, die vragen komen hier vaak genoeg terug. Gopro heeft zelf recommend SD kaartjes, maar volgens mij zijn de Samsung Pro versies ook goed genoeg voor 4K en heb het idee dat de samsung EVO kaartjes zelfs voldoende zijn, maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
heb gister ook de Gopro Silver edition gehaald. opzoek naar Accesoires..
grootste deel ga ik via ebay bestellen..
hebben jullie ervaringen met gopro Selfie sticks? hoe bevallen die dingen van Ebay?

wat ik wel weet van die zuignap op ebay.. doe het niet! plakt voor geen meter!
zou voor een zuignap het orginele ding halen! plakt als een gek! (ervaring!, op de motor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipodejunk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:33:
heb gister ook de Gopro Silver edition gehaald. opzoek naar Accesoires..
grootste deel ga ik via ebay bestellen..
hebben jullie ervaringen met gopro Selfie sticks? hoe bevallen die dingen van Ebay?

wat ik wel weet van die zuignap op ebay.. doe het niet! plakt voor geen meter!
zou voor een zuignap het orginele ding halen! plakt als een gek! (ervaring!, op de motor!)
Kijk eens op www.dx.com! Hier vind je echt van alles voor je GoPro tegen een lage prijs. Een selfie stick is een must have voor je GoPro, zelf heb ik deze http://www.dx.com/p/yunte...o-hero-3-3-2-black-297811. bevalt erg goed, is compact en uitschuifbaar 1,20m lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Kijk eens op www.dx.com! Hier vind je echt van alles voor je GoPro tegen een lage prijs. Een selfie stick is een must have voor je GoPro, zelf heb ik deze http://www.dx.com/p/yunte...o-hero-3-3-2-black-297811. bevalt erg goed, is compact en uitschuifbaar 1,20m lang.
TOP MAN! dank voor je reactie!
die ziet er inderdaad degelijk uit in vergelijking met die andere goedkope dingen! ;)
maar heb ik nog wel een vraagje, die handvast? kan die tegen water? is het gewoon rubber?

[ Voor 7% gewijzigd door pipodejunk op 28-01-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Heb die stick ook direct maar even besteld... nu nog kijken wat we nog meer willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipodejunk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:13:
[...]

TOP MAN! dank voor je reactie!
die ziet er inderdaad degelijk uit in vergelijking met die andere goedkope dingen! ;)
maar heb ik nog wel een vraagje, die handvast? kan die tegen water? is het gewoon rubber?
hij is van metaal en plastic, heb 'm nog niet aan water blootgesteld, maar het is iig geen dobber. Zelf heb ik ook nog een handheld (kleine stok), die is van degelijk hard plastic gemaakt, aanradertje! http://www.dx.com/p/tmc-g...black-334941#.VMjdndKG_KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Heb die stick ook direct maar even besteld... nu nog kijken wat we nog meer willen :)
Goeie keus! Ook wat handige mounts en accessoires om te hebben:

- Een chestmount
- Een handheld
- Wat extra stickers voor het bevestigen aan bijvoorbeeld een helm
- ''The frame'', in de winkel €40, maar op dx.com zijn er varianten van nog geen €10,- te vinden
Pagina: 1 ... 53 ... 81 Laatste