1080/120p? wauw! jammer dat ze de 720p niet hebben kunnen doortrekken naar 240 maar sowieso een grote stap voorwaarts in de specs. Ben wel benieuwd naar de daadwerkelijke beeldkwaliteit, al was die altijd wel erg goed voor editen.
Verwijderd
Ik zie dat je de sluitertijd bij foto's kan aanpassen. Dat is wel erg fijn.
En inderdaad 1080 met 120fps!
Prijs is nog wat aan de hoge kant.
Dus ik wacht wel op de Gopro 5
Ben nu nog erg tevreden met mijn 3 black.
En inderdaad 1080 met 120fps!
Prijs is nog wat aan de hoge kant.
Dus ik wacht wel op de Gopro 5
Ben nu nog erg tevreden met mijn 3 black.
En hier nog de factsheet van de "hero"
Vast in de behuizing en geen verwisselbare batterij. Maar opzich wel mooie specs

Vast in de behuizing en geen verwisselbare batterij. Maar opzich wel mooie specs
[ Voor 18% gewijzigd door M3rcury op 29-09-2014 11:37 ]
No signature required.
En nu officieel aangekondigd; http://gopro.com
Officieel persbericht hier; http://gopro.com/news/gop...owerful-gopro-lineup-ever
De specificaties die hierboven staan kloppen en dus is een kopie hiervan in deze post niet nodig.
Officieel persbericht hier; http://gopro.com/news/gop...owerful-gopro-lineup-ever
De specificaties die hierboven staan kloppen en dus is een kopie hiervan in deze post niet nodig.
[ Voor 70% gewijzigd door Vitruvius op 29-09-2014 14:09 ]
Hij staat nu ook op de GoPro-site.
Ik heb nu een 3+BE, ik zie geen reden om over te stappen naar de 4.
Ik heb nu een 3+BE, ik zie geen reden om over te stappen naar de 4.
O excuses, ik had dat er niet bij gezet. Info van mij kwam gewoon van de nederlandse importeur van Gopro af. Het mag sinds vandaag officieel verspreid worden. (ik heb eventueel ook de fact sheets van de silver 4). Levering zal vanaf 6 oktober in Nederland plaatsvinden.Robberto schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:07:
En nu officieel aangekondigd; http://gopro.com
[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 29-09-2014 14:18 ]
No signature required.
Ik heb nu de 3black maar had eigenlijk meer verwacht...
Ben zeer geinteresseerd in de low light opties maar verder... waaorm heeft de black nu bv niet dat scherm ingebouwd? Gemiste kans? of gedaan vanwege de batterij?
Verder waren de specs (4K op 30fps, 1080p op 120fps) wel te verwachten en dus niet echt nieuw...
ik twijfel nu eigenlijk of ik wel moet upgraden of niet...
Ben zeer geinteresseerd in de low light opties maar verder... waaorm heeft de black nu bv niet dat scherm ingebouwd? Gemiste kans? of gedaan vanwege de batterij?
Verder waren de specs (4K op 30fps, 1080p op 120fps) wel te verwachten en dus niet echt nieuw...
Ik vind het anders wel een flinke stap vooruit tov de H3(+) black.
Het ding is op alle punten flink aangepakt en 1080@120 is voor actie wel heel fijn.
Zoals altijd met Hero zit je wel met de volgende vragen:
* Batterijduur
* Ongetwijfeld weer vrij veel bugs in camera firmware en app
* Batterijen H4 compatible met H3(+)
* Leverbaarheid vd Black
Heb nu de H3black . Hoeveel is dat nog waard?
Het ding is op alle punten flink aangepakt en 1080@120 is voor actie wel heel fijn.
* Batterijduur
* Leverbaarheid vd Black
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Batterijduur zal nog wel blijken binnenkort.Help!!!! schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:28:
Ik vind het anders wel een flinke stap vooruit tov de H3(+) black.
* Batterijduur
* Leverbaarheid vd Black
Batterijen zijn niet compatible met elkaar. Batterij is echt compleet anders. Eerste oplage zal wel weer redelijk beperkt zijn, net zoals bij alle andere modellen.
No signature required.
Graag de mening van de experts hier...ik heb gewacht met aanschaffen van een GoPro na mijn vakantie @ de Dominicaanse waar we een GoPro geleend hadden van een vriend van mij vanwege de geruchten over een nieuwe versie en we pas in november weer op reis gaan.
De GoPro wil ik gebruiken voor het maken van opnames tijdens het duiken / snorkelen maar ok tijdens excursies door de jungle, raften etc. Nu de 4 officieel is aangekondigd is het tijd voor de aankoop, nu is alleen de twijfel welke.....
Is het kwaliteitsverschil tussen de 4 black / 4 silver enorm naar jullie mening en is het een meerwaarde om deze aan te schaffen ten aanzien van de 3e generatie welke nu in prijs zal zakken.
EDIT:
Scherm lijkt ons erg handig, misten we op de GoPro die we mee hadden tijdens onze water activiteiten. Achteraf was het hopen dat de opnames van het met haaien zwemmen goed gelukt waren. Als we een los scherm aanschaffen komt de 3e generatie vrijwel gelijk aan de 4 silver met scherm
De GoPro wil ik gebruiken voor het maken van opnames tijdens het duiken / snorkelen maar ok tijdens excursies door de jungle, raften etc. Nu de 4 officieel is aangekondigd is het tijd voor de aankoop, nu is alleen de twijfel welke.....
Is het kwaliteitsverschil tussen de 4 black / 4 silver enorm naar jullie mening en is het een meerwaarde om deze aan te schaffen ten aanzien van de 3e generatie welke nu in prijs zal zakken.
EDIT:
Scherm lijkt ons erg handig, misten we op de GoPro die we mee hadden tijdens onze water activiteiten. Achteraf was het hopen dat de opnames van het met haaien zwemmen goed gelukt waren. Als we een los scherm aanschaffen komt de 3e generatie vrijwel gelijk aan de 4 silver met scherm
[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 29-09-2014 14:44 ]
Dit hangt denk ik van je gebruik af. Als je op full hd slow motion wilt hebben is dit echt zeer relaxt!Jedi Geub schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:22:
Ik heb nu de 3black maar had eigenlijk meer verwacht...
Los van de pure FPS specs mag je er ook wel vanuit gaan dat er een verbetering zit in de image processing. De beelden zullen dus wel weer een tandje scherper zijn als die van de 3+ (is een aanname).
Dat was ook zo van de 3 naar de 3+.
De 3black geeft goed beeld, dus een echte must om te vervangen: wat mij betreft niet. (Al heb ik wel problemen met de firmware)
Ik heb zelf een hero 2 en een hero 3 black. Ik ga zeker voor deze 4 omdat ik echt heel blij ben met 50fps op 2.7k!
Op 2.7k is hij helaas 50fps geen 60R J schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:03:
[...]
Dit hangt denk ik van je gebruik af. Als je op full hd slow motion wilt hebben is dit echt zeer relaxt!
Los van de pure FPS specs mag je er ook wel vanuit gaan dat er een verbetering zit in de image processing. De beelden zullen dus wel weer een tandje scherper zijn als die van de 3+ (is een aanname).
Dat was ook zo van de 3 naar de 3+.
De 3black geeft goed beeld, dus een echte must om te vervangen: wat mij betreft niet. (Al heb ik wel problemen met de firmware)
Ik heb zelf een hero 2 en een hero 3 black. Ik ga zeker voor deze 4 omdat ik echt heel blij ben met 50fps op 2.7k!
No signature required.
Ik had het al aangepast. Jammer, ik had zelf 60 verwacht. Desalniettemin ben ik er blij mee. De 2.7k modus op de 3(+) was namelijk echt haarscherp. Ik zie het alsnog als een verdubbeling van mijn frames, gezien ik mijn workstream vaak terugbreng naar 24 fps.
De ook verwachte beeldstabilisatie zit er toch niet in of mis ik nu iets?
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
De Hero 4 silver zal waarschijnlijk gewoon de huidige Hero 3 black zijn qua beeld en snelheden. Je hebt dan alleen het touchscreen als extra. Maar ik hoop voor je dat je er eentje kunt bemachtigen voor november, want de levering van de Hero's die net uit zijn is niet altijd even snel. Sommigen hebben bij de release van de 3 black maanden moeten wachten op hun camera.lubbertkramer schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:41:
Graag de mening van de experts hier...ik heb gewacht met aanschaffen van een GoPro na mijn vakantie @ de Dominicaanse waar we een GoPro geleend hadden van een vriend van mij vanwege de geruchten over een nieuwe versie en we pas in november weer op reis gaan.
EDIT:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De Hero ziet er leuk uit om te beginnen in de GoPro lijn.
Accessoires genoeg beschikbaar, 1080p, mooie start.
Alleen die vaste accu vindt ik een min puntje...
Mensen kiezen vaak voor een ander merk dan GoPro puur op prijs.
Ze "kapen" dus mensen weg bij de concurrentie denk ik zo met deze prijs.
[ Voor 30% gewijzigd door mickeyhouse op 29-09-2014 16:17 ]
Hoe weet je dat er een vaste accu ismickeyhouse schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:12:
De Hero ziet er leuk uit om te beginnen in de GoPro lijn.
ps: Lekker filmpje ook
YouTube: GoPro HERO4 Black: 2x the performance, yet again.
[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 29-09-2014 19:22 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hij zegt de Hero, dus de goedkoopste uitvoering.
En dit plaatje geeft mij ook het idee dat er geen wisselbare accu in zit:

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De Hero (die goedkope) heeft inderdaad geen verwisselbare accu.
The devil is in the details.
Aha, dat verklaart een hoop want ik zit naar de Black te kijken en die leek mij obv de plaatjes en accesoires wel een verwisselbare accu te hebben. 
Ik ga denk ik de Black bestellen. 1080@120 lijkt me super icm met touchscreen etc. etc. en een behoorlijke sprong tov de H3 Black die ik nu heb.
Ik ga denk ik de Black bestellen. 1080@120 lijkt me super icm met touchscreen etc. etc. en een behoorlijke sprong tov de H3 Black die ik nu heb.
PC Specs
Ik ben benieuwd naar de batterijduur van de Hero 4. Hopelijk hebben ze dat een beetje in orde kunnen houden nu ook nog dat schermpje er bij is gekomen.
Je weet dat het touchscreen niet standaard bij de Black-editie zit?Help!!!! schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:21:
Aha, dat verklaart een hoop want ik zit naar de Black te kijken en die leek mij obv de plaatjes en accesoires wel een verwisselbare accu te hebben.
Ja, k.u.t. dat lees ik nu net.Hahn schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:24:
[...]
Je weet dat het touchscreen niet standaard bij de Black-editie zit?

Ging ervanuit omdat de Black het top model is.
Desalniettemin denk ik dat dit ding voor action potentieel nog steeds geweldig is.
H3B vind ik op 1080p al zeer mooi beeld geven, alleen framerate nog iets te laag op 60fps. Met 120fps moet dit geweldig zijn. 1440p@80 zou ook wel een erg mooie middenweg kunnen zijn.
PC Specs
Er zit dus een klepje aan de onderkant, niet meer aan de achterkant.Universal Creations schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:17:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ik ben wel erg benieuwd wat die Hero uiteindelijk moet gaan kosten hier. Als dat zo rond of liever net onder de 100 euro wordt is het wel een erg interessant alternatief voor de SJ4000. Het is wat mij betreft toch speelgoed en voor zo'n prijs is het het overwegen waard. Op 60 fps moet je het wel met 720P doen, maar dat is dan de concessie die je doet. De SJ4000 doet het überhaupt niet (echt).
Indien die Hero inderdaad een leuk prijsje krijgt is het ook leuk als 2e of 3e camera, je hoeft niet altijd alles op 60fps te draaien.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Klopt, dat is ook mijn kijk erop. Heb nu een 3BE en hero2. De hero2 voor geen slomo's en 3BE wel. Dacht eerst die hero is wel een mooie aanvulling. Alleen is het niet kunnen verwisselen van de accu voor mij persoonlijk de spelbreker. Waarschijnlijk was dit een compromis om hem zo goedkoop mogelijk te houden, maar ik film meestal gelijk meer dan een uur en ben dan niet meteen in de buurt van een stopcontact om hem op te laden (bijv. skivakantie).Ethirty schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:28:
Indien die Hero inderdaad een leuk prijsje krijgt is het ook leuk als 2e of 3e camera, je hoeft niet altijd alles op 60fps te draaien.
Vind het toch jammer.
Heb je daar een plaatje van? Want de productpagina op gopro.com zegt: "Built-In Battery"zonoskar schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:12:
[...]
Er zit dus een klepje aan de onderkant, niet meer aan de achterkant.
En er staan ook geen accu's voor op de website van gopro (wel gewoon voor de Hero4).
[ Voor 13% gewijzigd door Universal Creations op 30-09-2014 00:39 ]
Verwijderd
Daar komt nog bij dat koude meestal niet veel doet voor batterijen.MLPN schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:15:
Waarschijnlijk was dit een compromis om hem zo goedkoop mogelijk te houden, maar ik film meestal gelijk meer dan een uur en ben dan niet meteen in de buurt van een stopcontact om hem op te laden (bijv. skivakantie).
Een mini USB aansluiting dus? Wist niet dat dat nog gebruikt werd in serieuze apparatenUniversal Creations schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:17:
Hij zegt de Hero, dus de goedkoopste uitvoering.
[afbeelding]
Net wat minder fragiel dan micro-usb. Wordt ook bij veel andere camera's gebruikt.418O2 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:21:
[...]
Een mini USB aansluiting dus? Wist niet dat dat nog gebruikt werd in serieuze apparaten
De Hero heeft een built-in, de Hero 4 heeft een klepje aan de onderkant.Universal Creations schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:37:
[...]
Heb je daar een plaatje van? Want de productpagina op gopro.com zegt: "Built-In Battery"
En er staan ook geen accu's voor op de website van gopro (wel gewoon voor de Hero4).
Een klepje aan de onderkant van de Hero 4 ja. De goedkope Hero zit vast in z'n behuizing en kan er helemaal niet uit. En heeft dus ook geen verwisselbare accu.zonoskar schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:12:
[...]
Er zit dus een klepje aan de onderkant, niet meer aan de achterkant.
Wat me nu ook ineens opvalt is dat de bij de H4B er geen wifi remote bij zit! Los kost die E80 maar je krijgt er nu wel een wristband bij.....
Bij de H3B die ik destijds in de eerste maanden na release kocht zat die er wel bij (zonder wristband, cheap mf's)
Dat maakt het toch wel behoorlijke prijsstijging
Bij de H3B die ik destijds in de eerste maanden na release kocht zat die er wel bij (zonder wristband, cheap mf's)
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2014 08:52 ]
PC Specs
Dat viel mij inderdaad ook op. Dat is wel een subtiele manier om veel meer geld voor je producten te vragen.Help!!!! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:51:
Wat me nu ook ineens opvalt is dat de bij de H4B er geen wifi remote bij zit! Los kost die E80 maar je krijgt er nu wel een wristband bij.....![]()
![]()
Ik hoop dan maar dat de remote van de 3/3+ compatible is met deze 4...
Overigens ben ik geen groot gebruiker van de remote. In hoge uitzondering heb ik deze gebruikt.
Waar haal jij vandaan dat je er een wristband bij krijgt? Staat nergens op de site, of ben ik nou echt zo blindHelp!!!! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:51:
Wat me nu ook ineens opvalt is dat de bij de H4B er geen wifi remote bij zit! Los kost die E80 maar je krijgt er nu wel een wristband bij.....![]()
![]()
Verwijderd
Ik heb de remote nog nooit gebruikt. Maar ik heb daarentegen ook geen lange pole.
Die wristband is die een beetje fijn? Want ik vraag mij af hoe de filmhoek dan is.
Die wristband is die een beetje fijn? Want ik vraag mij af hoe de filmhoek dan is.
Zal vanmiddag gelijk langs cameranu, kom toevallig uit Urk dus die zit hier in het dorp, mag toch hopen dat een winkel als dat voorraad heeft.... en anders afwachten, 24 november pas vertrekken en anders nog een huren daar of de H2 lenen van vriendzonoskar schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:03:
[...]
De Hero 4 silver zal waarschijnlijk gewoon de huidige Hero 3 black zijn qua beeld en snelheden. Je hebt dan alleen het touchscreen als extra. Maar ik hoop voor je dat je er eentje kunt bemachtigen voor november, want de levering van de Hero's die net uit zijn is niet altijd even snel. Sommigen hebben bij de release van de 3 black maanden moeten wachten op hun camera.
Vanmiddag langs om te reserveren dan? Hij is 5 oktober pas te koop hehlubbertkramer schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:47:
[...]
Zal vanmiddag gelijk langs cameranu, kom toevallig uit Urk dus die zit hier in het dorp, mag toch hopen dat een winkel als dat voorraad heeft.... en anders afwachten, 24 november pas vertrekken en anders nog een huren daar of de H2 lenen van vriend
Haha pas 5 oktober idd te koop maar misschien dat ze reserveringen aannemen of....WardKuipers schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:51:
[...]
Vanmiddag langs om te reserveren dan? Hij is 5 oktober pas te koop heh!
[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 30-09-2014 09:59 ]
Volgens mij klopt dat niet. Mini USB is juist de fragiele aansluiting warabij na 5000 keer de stekker er in en uit doen de aansluiting zelf versleten is, terwijl bij Micro USB de stekker slijt en 10.000 keer in en uit kan worden gestoken.Universal Creations schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:29:
[...]
Net wat minder fragiel dan micro-usb. Wordt ook bij veel andere camera's gebruikt.
Dat GoPro geen Micro USB gebruikt zal meer zijn om backwards compatible te zijn voor klanten die al GoPro's hebben, niet omdat het degelijker is.
https://electronics.stack...ted-in-favor-of-micro-usb
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
2 pagina's geleden had ik een lijstje gepost met de officiële retail prijzen. De hero gaat 125 euro kostenVerwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:17:
Ik ben wel erg benieuwd wat die Hero uiteindelijk moet gaan kosten hier. Als dat zo rond of liever net onder de 100 euro wordt is het wel een erg interessant alternatief voor de SJ4000. Het is wat mij betreft toch speelgoed en voor zo'n prijs is het het overwegen waard. Op 60 fps moet je het wel met 720P doen, maar dat is dan de concessie die je doet. De SJ4000 doet het überhaupt niet (echt).
No signature required.
In en uit doen van de stekker vind ik persoonlijk geen eenduidige maat voor stevigheid. In een tas breekt/buigt een dun stekkertje sneller dan een dikkere. Daarnaast is het deel wat in de camera zit bij micro-usb ook wel enorm dun. Dus met wat onvoorzichtig insteken breekt dat sneller dan met een mini-usb.Johnny schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:10:
[...]
Volgens mij klopt dat niet. Mini USB is juist de fragiele aansluiting warabij na 5000 keer de stekker er in en uit doen de aansluiting zelf versleten is, terwijl bij Micro USB de stekker slijt en 10.000 keer in en uit kan worden gestoken.
Dat GoPro geen Micro USB gebruikt zal meer zijn om backwards compatible te zijn voor klanten die al GoPro's hebben, niet omdat het degelijker is.
https://electronics.stack...ted-in-favor-of-micro-usb
Mijn persoonlijke ervaringen zeggen dat Micro-usb wel degelijk sterker is kwa aansluiting. Een stekkertje kost een paar euro, een aansluiting stuk, en je kunt niets meer.Universal Creations schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:52:
[...]
In en uit doen van de stekker vind ik persoonlijk geen eenduidige maat voor stevigheid. In een tas breekt/buigt een dun stekkertje sneller dan een dikkere. Daarnaast is het deel wat in de camera zit bij micro-usb ook wel enorm dun. Dus met wat onvoorzichtig insteken breekt dat sneller dan met een mini-usb.
heb persoonlijk vaker Mini-usb problemen gehad dan Micro-usb problemen.... maar dat is persoonlijk. en het in- en uithalen is toch EEN graadmeter. dat zijn meer graatmeters dan waar jij je aannames op baseert ("enorm dun")
Ik had ook liever Micro-usb gezien persoonlijk. maar mijn mening is niet interessant, want ik blijf wel bij mijn Black (die ik ook eigenlijk te weinig gebruik door betere alternatieven)
Ja losse remote is E80 dus dat maakt de H4B een stuk duurder aparaat tov de vorige H3B(+)R J schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:20:
[...]
Dat viel mij inderdaad ook op. Dat is wel een subtiele manier om veel meer geld voor je producten te vragen.
Wel 40% betere accuduur voor de remote en misschien werkt ie nu ook met bluetooth.
Dat hoop ik ook. De nieuwe remote is wel anders met de aparte drukknop voor settings aleen werkt dat alleen met de H4. Misschien is ie verder ook wel beter/sneller qua tot stand brengen van verbindingenIk hoop dan maar dat de remote van de 3/3+ compatible is met deze 4...
Ik gebruik hem wel veel (vooal op het water maar ook bij snowboarden) dus voor mij is het wel een must..Overigens ben ik geen groot gebruiker van de remote. In hoge uitzondering heb ik deze gebruikt.
Als je de nieuwe remote selecteert bij accessoires en dan kijkt op de foto's of bij "what's included" ....WardKuipers schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:25:
[...]
Waar haal jij vandaan dat je er een wristband bij krijgt? Staat nergens op de site, of ben ik nou echt zo blind?
http://shop.gopro.com/EME...art-remote/ARMTE-002.html
De bedoelde Wristband is niet voor de gopro zelf maar voor de smart/wifi remote.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:43:
Ik heb de remote nog nooit gebruikt. Maar ik heb daarentegen ook geen lange pole.
[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2014 13:13 ]
PC Specs
Ohhhhh, dat ging over de remote, dat had ik even niet doorHelp!!!! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:07:
[...]
Als je de nieuwe remote selecteert bij accessoires en dan kijkt op de foto's of bij "what's included" ....
http://shop.gopro.com/EME...art-remote/ARMTE-002.html

Ik hoor hier nog niet veel mensen die over gaan stappen naar de HERO4, of zijn die gewoon nog zwijgzaam? Zelf vervang ik mijn HERO3+ Black's allebei voor HERO4 Black's, die 4k optie vind ik toch wel erg
Ik ga wel overstappen verwacht ik, alleen wacht ik even of er ergens een aanbieding komt waar ook de nieuwe remote bij zit.
PC Specs
Begrijp ik nu overigens goed uit de pagina's dat de H4B zonder scherm is en de H4S met scherm? Want bij gebruik van 1 camera is het aansturen per telefoon/tablet bij mij alleen noodzakelijk zodat ik de preview heb en ik zodoende weet of ik een beetje mooi beeld heb. Maar makkelijk weer wisselen tussen telefoon/tablet en remote zit er niet in en dus gebruik ik in de meeste gevallen dus ook maar de telefoon/tablet als remote.
Verwijderd
Weet iemand trouwens of zo'n Hero bijvoorbeeld met waterdichte behuizing geleverd wordt? Of moet je dat soort spul er ook nog eens los bij kopen?
Of is GoPro één van die zeldzame fabrikanten waarbij de adviesprijs ook echt de winkelprijs is?
Ik dacht eerst dat het dollarprijzen waren, maar ik had het inmiddels gezien. Neemt niet weg dat het interessant wordt wat de daadwerkelijke prijzen gaan wordenM3rcury schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:41:
2 pagina's geleden had ik een lijstje gepost met de officiële retail prijzen. De hero gaat 125 euro kosten
Of is GoPro één van die zeldzame fabrikanten waarbij de adviesprijs ook echt de winkelprijs is?
Klopt.la_fusion schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:05:
Begrijp ik nu overigens goed uit de pagina's dat de H4B zonder scherm is en de H4S met scherm?
Ja, de camera is geintegreerd in een waterdichte behuizing die tot 40m diepte gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:11:
Weet iemand trouwens of zo'n Hero bijvoorbeeld met waterdichte behuizing geleverd wordt? Of moet je dat soort spul er ook nog eens los bij kopen?
The HERO camera is built directly into a rugged housing1 that’s waterproof to 131’ (40m). It’s designed to withstand dirt, sand, water and nearly anything else you can throw at it. So whether you’re getting after surf, snow or singletrack—or just splashing in the pool with your friends—you can take it with you without a worry.
[ Voor 18% gewijzigd door R J op 30-09-2014 15:20 ]
Hee!
Ik heb even 2 vraagjes!!
Zijn er al video's of pagina's waarin uitgelegd staat wat de gopro 4 beter kan de de 3+ black?? Ik had namelijk in augustus een go pro 3+ black besteld alleen is dat allemaal verkeerd gegaan en heb uiteindelijk me geld terug gekregen. Misschien geluk bij een ongeluk want ik kan nu waarschijnlijk de gopro 4 bestellen.
Ik had al een gopole besteld zou de 4 daarop moeten passen of moet je dan gelijk weer een nieuwe pole bestellen?
Ik hoor graag van jullie
gr jeffrey
Ik heb even 2 vraagjes!!
Zijn er al video's of pagina's waarin uitgelegd staat wat de gopro 4 beter kan de de 3+ black?? Ik had namelijk in augustus een go pro 3+ black besteld alleen is dat allemaal verkeerd gegaan en heb uiteindelijk me geld terug gekregen. Misschien geluk bij een ongeluk want ik kan nu waarschijnlijk de gopro 4 bestellen.
Ik had al een gopole besteld zou de 4 daarop moeten passen of moet je dan gelijk weer een nieuwe pole bestellen?
Ik hoor graag van jullie
gr jeffrey
Verwijderd
Ben benieuwd of je de hero-4 ook i.c.m. kunt gebruiken met de 3+BE voor 3D filmen (of zal hij wllicht niet samen in de dual camera housing passen?) als dit wel kan, dan is dit natuurlijk een mooi goedkope manier om ook 3D te kunnen filmen :-)
De mounts van GoPro zijn geschikt voor alle versies
Ik zat net eens te kijken naar de nieuwe lineup. Maar met de nieuwe updates hebben ze het weer lekker voor elkaar
- andere batterij
- dus ook nieuwe lader
- geen remote meer meegeleverd
- wel 4k30 maar geen 720p240
- instap Hero vast in behuizing, geen verwisselbare batterij en geen wifi remote support
Had gewoon de 3+ een chip upgrade gegeven en de 3+ white iets goedkoper gemaakt.
Ik zat net eens te kijken naar de nieuwe lineup. Maar met de nieuwe updates hebben ze het weer lekker voor elkaar

- andere batterij
- dus ook nieuwe lader
- geen remote meer meegeleverd
- wel 4k30 maar geen 720p240
- instap Hero vast in behuizing, geen verwisselbare batterij en geen wifi remote support
Had gewoon de 3+ een chip upgrade gegeven en de 3+ white iets goedkoper gemaakt.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat was voor ons, kopers, beter geweest ja. Maar niet voor Gopro
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Zouden ze niet genoeg verdienen met die stukjes plastic en elastiek van >€50EvaluationCopy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:00:
Dat was voor ons, kopers, beter geweest ja. Maar niet voor Gopro
Je moet eens kijken wat je gemiddeld uitgeeft ná de aanschaf van je eerste GoPro, daar loop je pas echt op leeg
#team_UTC+1
Verwijderd
Dan mag er wel gezegd worden dat de accessoires zeer goed van een andere partij gekocht kunnen worden. Het kwaliteitsverschil is daarbij minimaal, maar de prijs scheelt ontzettend.Ethirty schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:02:
Je moet eens kijken wat je gemiddeld uitgeeft ná de aanschaf van je eerste GoPro, daar loop je pas echt op leeg
Daar verdient GoPro waarschijnlijk inderdaad zeer goed mee, het stelt op wat specifieke uitzonderingen na dan ook niet zoveel voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 18:05 ]
Wat ik me nog het meeste aan stoor is dat winkels bang zijn om korting te geven, of ze willen het niet direct geven dat kan ook natuurlijk. Want ja ze gaan natuurlijk als warme broodjes over de toonbank. En het zo maar eens gebeuren dat de importeur er wat van zegt.
Ohwja mijn €550,- klopt aardig wanneer je de remote er weer bij telt.
[ Voor 12% gewijzigd door Marc_87 op 30-09-2014 18:28 ]
Tip; vraag de dagprijs aan bij Klein. Daar willen ze nog wel eens onder de adviesprijs gaan zitten maar niet online mee adverteren.
Die accessoires zijn niet alleen schofterig duur maar helaas ook van slechte kwaliteit. Het plastic vd koppelstukjes e.d. is volgensmij te hard / te weinig taai waardoor het snel scheurt of breekt.Ethirty schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:02:
[...]
Zouden ze niet genoeg verdienen met die stukjes plastic en elastiek van >€50
Daarnaast heb je meestal precies andere stukjes nodig dan die meegeleverd worden.
Inderdaad het voelt aan als prijsafspraken.Marc_87 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:22:
Wat ik me nog het meeste aan stoor is dat winkels bang zijn om korting te geven, of ze willen het niet direct geven dat kan ook natuurlijk. Want ja ze gaan natuurlijk als warme broodjes over de toonbank. En het zo maar eens gebeuren dat de importeur er wat van zegt.
PC Specs
Verwijderd
Daarom is aftermarket prima, dan is het ook niet zo'n ramp als het kapot gaat.Help!!!! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:02:
Die accessoires zijn niet alleen schofterig duur maar helaas ook van slechte kwaliteit. Het plastic vd koppelstukjes e.d. is volgensmij te hard / te weinig taai waardoor het snel scheurt of breekt.
Aftermarket is voor mij prima, ik heb bijv. tot volle tevredenheid batterijen en charger van een ander merk.
Maar bijv. dit: http://shop.gopro.com/EME...t/AHFMT-001.html#/start=1 ken ik niet van een ander merk.... (alhoewel deze volgensmij iets goedkoper is dan een jaar geleden.
Maar bijv. dit: http://shop.gopro.com/EME...t/AHFMT-001.html#/start=1 ken ik niet van een ander merk.... (alhoewel deze volgensmij iets goedkoper is dan een jaar geleden.
PC Specs
Is toch gewoon een mount met wat koppelstukjes 
Met de juiste basisparts zet je die gewoon zelf in elkaar, net als die 'sidemount'.
Met de juiste basisparts zet je die gewoon zelf in elkaar, net als die 'sidemount'.
#team_UTC+1
Wat ik van een importeur heb begrepen zijn er strenge regels door GoPro opgesteld. Je mag maar minimaal korting geven en als je dat wil, moet je GoPro accessoires gebruiken of een recommend micro sd kaart ipv korting op de camera zelf.Marc_87 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:22:
De aftersales van GoPro vind ik top. Hen al enkele mounts versleten en kreeg steeds nieuwe toe gestuurd.
Ik heb nog maar een half jaar de H3+BE en hou het er lekker bij voor nu.
Die fout heb ik gelukkig niet gemaakt. Al m'n accessoires komen van dx.com, kost geen drol daar.Ethirty schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:02:
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dan nog... Klemmetje, houdertje, batterij, ander houdertje, pole, handle, plakkertjes. Je lijkt altijd net de verkeerde spullen te hebben voor de plek waar je je camera wil hebben
#team_UTC+1
Dat is toch wat ik zeg.Ethirty schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:16:
Is toch gewoon een mount met wat koppelstukjes
Beter leveren ze die gopro's voor minder zonder mounts e.d. en kun je zelf de juiste accessoires bijkopen.
De hoeveelheid ongebruikte "gratis' meegeleverde maar nutteloze accessoires die bij mensen thuis liggen is volgensmij enorm...
PC Specs
Hmm, ik zal nog eens kijken, volgens mij heb ik wel alle stukjes hiervoor namelijk.Help!!!! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:28:
[...]
Dat is toch wat ik zeg.Je krijgt net de verkeerde basisparts waar je dus niks aan hebt. Voor die front mount ontbreekt volgensmij precies 1 koppelstuk.
#team_UTC+1
ik heb ze allemaal al een keer gebruikt eerlijk gezegd. Het enige waar ik me aan stoor is dat het van die vervloekte plastic schroeven zijn, zijn al een paar kopjes gesneuveld met aandraaien >.<Help!!!! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:28:
[...]
Dat is toch wat ik zeg.Je krijgt net de verkeerde basisparts waar je dus niks aan hebt. Voor die front mount ontbreekt volgensmij precies 1 koppelstuk.
Beter leveren ze die gopro's voor minder zonder mounts e.d. en kun je zelf de juiste accessoires bijkopen.
De hoeveelheid ongebruikte "gratis' meegeleverde maar nutteloze accessoires die bij mensen thuis liggen is volgensmij enorm...
Qua basisset mogen ze wel een statiefmount standaard erbij doen stiekem, maar that's about it
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
Weet iemand of de go pro hero 4 een 128gb sd card ondersteunt?
Ik bedoel die zwarte van SanDisk.
En is deze ook goed voor 4k filmen of raden jullie mij een andere aan?
Ik bedoel die zwarte van SanDisk.
En is deze ook goed voor 4k filmen of raden jullie mij een andere aan?
64GB is de max die hij ondersteund.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:16:
Weet iemand of de go pro hero 4 een 128gb sd card ondersteunt?
-----
Zelf iig een Hero 4 Black icm 64GB SD kaart besteld om de Hero 2 af te lossen.
Verwijderd
Bedankt weet ook iemand of de sandisk ultra sd card voldoende is om 4k te filmen of moet je voor de extreme gaan?
Even terugkomend/aanvullend op wat ik eerder als aanname heb neergekladderd: Er zit geen nieuwe sensor in de hero 4. Die is dus hetzelfde gebleven. De nieuwe proc zorgt voor verbeterde snelheid/resoluties.R J schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:03:
[...]
Bron (gopro medewerker)
De bitrates verschillen natuurlijk behoorlijk als je protune aan hebt. Met de hero 3(+) was de bitrage 'Up to 45/Mbs' en is de sandisk ultra (bedoel je deze?) niet genoeg om dat aan te kunnen als je protune aan hebt staan.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:51:
Bedankt weet ook iemand of de sandisk ultra sd card voldoende is om 4k te filmen of moet je voor de extreme gaan?
Performance/speed: Up to 30MB/s read speed; write speed lower
[ Voor 35% gewijzigd door R J op 03-10-2014 14:35 ]
Moet je er natuurlijk wel even rekening mee houden dat er ongeveer een factor 8 verschil zit tussen Mb/s en MB/s. Een review op tweakers geeft een write speed van 9 MB/s voor een bestand van 800 MB, dat betekent dus dat 9*8=72 Mb/s en 72 Mb/s is snel zat voor 3+ black edition protune.R J schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:55:
[...]
De bitrates verschillen natuurlijk behoorlijk als je protune aan hebt. Met de hero 3(+) was de bitrage 'Up to 45/Mbs' en is de sandisk ultra (bedoel je deze?) niet genoeg om dat aan te kunnen als je protune aan hebt staan.
Performance/speed: Up to 30MB/s read speed; write speed lower
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Heb je natuurlijk gelijk in. Was ik even vergetenBansheeben schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:13:
[...]
Moet je er natuurlijk wel even rekening mee houden dat er ongeveer een factor 8 verschil zit tussen Mb/s en MB/s.
Pfff.. 125,- voor de instapper. Voor € 25,- meer koop je nu de Sony AS30 bij de media markt.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:17:
Dan heb je 1080P 60 frames, 720P 120 frames, stabilisatie, Wi-fi voor live-wiew op je telefoon, afstand bediening via je telefoon, GPS, een verwisselbare accu, onderwater behuizing.
De instap Hero had gewoon onder de 100,- moeten zitten. Vind het totaal geen interessante camera.
De GoPro 3 + 4 is op een aantal punten nog steeds de beste action cam, echter zijn de Sony's voor een stuk lagere prijs wat mij betreft nu serieuze concurrentie. De AS100 en zeker de nieuwe mini AZ1 zijn gewoon vergelijkbaar in kwaliteit met de 3 en 3+ blacks, en zijn een honderd Euro's goedkoper.
En toch zal die GoPro Hero als zoete koek verkopen, is mijn inschatting. Want als je action camera zegt, dan zeg je GoPro en voor die prijs zullen nog veel meer mensen er eentje gaan aanschaffen.
Waarmee ik je punt niet onderuit wil halen, want je hebt gelijk dat er mogelijk interessantere camera's op de markt zijn dan de goedkope Hero. Maar dat ze 'm €125 hebben gemaakt in plaats van minder dan €100 zullen ze denk ik bijzonder weinig van gaan merken in de verkopen
Waarmee ik je punt niet onderuit wil halen, want je hebt gelijk dat er mogelijk interessantere camera's op de markt zijn dan de goedkope Hero. Maar dat ze 'm €125 hebben gemaakt in plaats van minder dan €100 zullen ze denk ik bijzonder weinig van gaan merken in de verkopen
Daar heb je gelijk in. GoPro heeft gewoon de naam mee, en veel mensen zullen niet verder kijken en de instapper Hero kopen. Maar die doet dus echt wel een stuk onder ten opzichte van de genoemde "oude" AS30
Had zelf bijna een 3 gekocht maar na wat gedegen onderzoek vind ik de Sony's een stuk beter als je op prijsklasse tot iets boven de ca. 300,- range vergelijkt.
Had zelf bijna een 3 gekocht maar na wat gedegen onderzoek vind ik de Sony's een stuk beter als je op prijsklasse tot iets boven de ca. 300,- range vergelijkt.
Wat is vrij goedkoop;) en krijg je nog steeds een btw factuur op naam?
Helemaal mee eens. Ook bij de youtube vergelijkingen geven de sony cams over het algemeen beter beeld. Veel meer detail en een groot verschil kwa stabilisatie. Zie bijvoorbeeld: YouTube: GoPro HERO3+ Black Edition vs Sony HDR-AS100 Action Camh4ns schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:41:
Daar heb je gelijk in. GoPro heeft gewoon de naam mee, en veel mensen zullen niet verder kijken en de instapper Hero kopen. Maar die doet dus echt wel een stuk onder ten opzichte van de genoemde "oude" AS30
Ik ben ook zeer benieuwd naar die hdr-az1, een stuk cheaper en heel klein.
Ben wel onder de indruk van de beeldstabilisatie van de Sony. Ook zijn de kleuren mooier. Wel jammer dat die behuizing niet zo goed waterdicht is als van een gopro. Geen alleskunner.
Die stabilisatie is wel mooi ja, maar ik keek even naar een andere vergelijking: YouTube: Sony HDR-AS100V vs GoPro Hero3+ BLACK HD
En daar laat de GoPro wel een paar voordelen zien, waaronder het verschil in scherpte. De Sony lijkt wel 720p wat opgeschaald is.
En daar laat de GoPro wel een paar voordelen zien, waaronder het verschil in scherpte. De Sony lijkt wel 720p wat opgeschaald is.
Dit is echt zo'n pruts filmpje, die zuignap van de GoPro is zwaar bagger. Het is dat ik bij de allereerste GoPro HD kreeg. Ik zal eens een keer een filmpje maken dat die gewoon met een beugel op een kart ofzo vast zit. Dat is echt lang niet zo erg dan dat er in dat filmpje wordt geschetst.PrinsK schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:34:
[...]
Helemaal mee eens. Ook bij de youtube vergelijkingen geven de sony cams over het algemeen beter beeld. Veel meer detail en een groot verschil kwa stabilisatie. Zie bijvoorbeeld: YouTube: GoPro HERO3+ Black Edition vs Sony HDR-AS100 Action Cam
Ik ben ook zeer benieuwd naar die hdr-az1, een stuk cheaper en heel klein.
Mja, in die video (en de vele andere die je op YT kan vinden) laat de Sony toch ook een paar voordelen zien.Universal Creations schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:48:
Die stabilisatie is wel mooi ja, maar ik keek even naar een andere vergelijking: YouTube: Sony HDR-AS100V vs GoPro Hero3+ BLACK HD
De GoPro 3+ komt er over het algemeen vaak wat scherper uit, en onder water is het altijd de winnaar.
De Sony AS100 is over het algemeen veel scherper in low-light, betere audio, spatwaterdicht, de extra's als stabilisatie en GPS. De afstandsbediening van Sony heeft live-view op het LCD scherm.
Voor GoPro zijn meer mounts verkrijgbaar, maar deze kan je ook gebruiken op de Sony's en andersom.
Erg veel voordeel voor de GoPro blijft er dus niet over als je het goed bekijkt. Wat de beste keuze voor iemand is hangt af van de situaties waar en hoe je wilt filmen. De form-factor is immers een groot verschil, waarin ook weer geen echte winnaar te vinden is. GoPro b.v. makkelijker voor bevestiging op je borst of iets dergelijks, op je hoofd of helm is Sony weer gemakkelijker. Zo zijn er vele situaties te bedenken waarin de ene keer de blokkige Gopro vorm makkelijker is, terwijl de andere keer de meer aerodinamische Sony's de betere keuze zijn.
Met alleen naar scherpte kijken ben je er dus nog lang niet, dan kan je beter naar een heel andere camera kijken. De video kwaliteit van een iPhone 6 (om maar iets geks te noemen) wint het al in veel opzichten van de GoPro's en Sony's, laat staan de diverse compacts etc.
En het verschil in prijs is natuurlijk niet onbelangrijk:
GoPro 3+ Black ……. 388,-
Sony AS100VR ……. 309,-
Zonder remote:
AS100V…… 239,-
GoPro 3+ …….. ?
Nja ik ga het maar eens anders doen, heb een aardig babbel en maar eens proberen of ik alle vooraanstaande action cams voor een test kan krijgen, dus GoPro, Sony, ISAW en noem maar op.
Moet toch te doen zijn.
Moet toch te doen zijn.
http://www.dropzone.com/n...Camera_Shootout_1027.htmlMarc_87 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:44:
Nja ik ga het maar eens anders doen, heb een aardig babbel en maar eens proberen of ik alle vooraanstaande action cams voor een test kan krijgen, dus GoPro, Sony, ISAW en noem maar op.
Moet toch te doen zijn.
Mooi, niet helemaal een eerlijk vergelijk qua punten. Maar dat maakt niet uit.
Ik wil gewoon de beste action cam hebben, of dat een GoPro is of een Sony maakt me dan niet uit.
Overigens is het bij Sony allemaal niet zo duidelijk te zien wat nu echt de beste is.
De beste lijkt mij de GoPro 4 op het moment, dat is als je gebruik wilt maken van de hoge resolutie.
Voor filmpje uploaden naar Youtube heeft heel het 4K verhaal niet zo veel zin, tenzij je van plan bent veel postprocessing te doen. En je betaald natuurlijk ook de hoofdprijs.
Bij Sony is momenteel het topmodel de AS100V - AS100VR is hetzelfde echter inclusief remote. Dit kan echter ook via een smartphone.
De nieuwe mini AZ1 is net uit, en gelijk aan de AS100, echter zonder GPS en kleinere accu.
http://www.sony.nl/electronics/actioncam/hdr-az1-kit
Voor filmpje uploaden naar Youtube heeft heel het 4K verhaal niet zo veel zin, tenzij je van plan bent veel postprocessing te doen. En je betaald natuurlijk ook de hoofdprijs.
Bij Sony is momenteel het topmodel de AS100V - AS100VR is hetzelfde echter inclusief remote. Dit kan echter ook via een smartphone.
De nieuwe mini AZ1 is net uit, en gelijk aan de AS100, echter zonder GPS en kleinere accu.
http://www.sony.nl/electronics/actioncam/hdr-az1-kit
Ik ga binnenkort een GoPro aanschaffen maar twijfel nog tussen de Hero (€125,-) en de Hero3 White (€190,-)
De Hero heeft 1080P Ultra Wide view en 720P Superview, de H3W niet.
De H3W kan op verschillende FPS 720P schieten, de Hero alleen 50 en 60 FPS.
Wat heb je daar aan? Ik bedoel je kan toch 720P 60 FPS schieten en later in post tot 30 of 25 frames renderen? Scheelt dat zoveel opslaggeheugen?
De H3W kan in verschillende tijdsintervallen timelaps schieten. De Hero alleen 0.5. Hier geldt hetzelfde, je kan dan toch in post beelden weglaten (zit je weer op 60 sec. interval), of scheelt dit zóveel geheugen?
Hoe goed is de Auto Low Light functie die op de Hero zit maar niet op de H3W?
Dan het grootste punt waarom ik twijfel; de H3W heeft Wifi. Niet dat ik geïnteresseerd ben in een remote, maar de iPhone app lijkt mij zeer interessant. Vooral foto's maken en meteen doorsturen naar social media is een groot pluspunt. Vette foto maken, eerst pc/internet opzoeken en dán een filmpje/foto delen is gewoon niet hetzelfde
Ik ga de GoPro voor 'dagelijkse dingen' gebruiken. Keertje mee naar het zwembad/kroeg/strand/camping/dagje uit maar natuurlijk ook vakantie.
Iemand die nu al wat advies en/of tips kan geven?
De Hero heeft 1080P Ultra Wide view en 720P Superview, de H3W niet.
De H3W kan op verschillende FPS 720P schieten, de Hero alleen 50 en 60 FPS.
Wat heb je daar aan? Ik bedoel je kan toch 720P 60 FPS schieten en later in post tot 30 of 25 frames renderen? Scheelt dat zoveel opslaggeheugen?
De H3W kan in verschillende tijdsintervallen timelaps schieten. De Hero alleen 0.5. Hier geldt hetzelfde, je kan dan toch in post beelden weglaten (zit je weer op 60 sec. interval), of scheelt dit zóveel geheugen?
Hoe goed is de Auto Low Light functie die op de Hero zit maar niet op de H3W?
Dan het grootste punt waarom ik twijfel; de H3W heeft Wifi. Niet dat ik geïnteresseerd ben in een remote, maar de iPhone app lijkt mij zeer interessant. Vooral foto's maken en meteen doorsturen naar social media is een groot pluspunt. Vette foto maken, eerst pc/internet opzoeken en dán een filmpje/foto delen is gewoon niet hetzelfde
Ik ga de GoPro voor 'dagelijkse dingen' gebruiken. Keertje mee naar het zwembad/kroeg/strand/camping/dagje uit maar natuurlijk ook vakantie.
Iemand die nu al wat advies en/of tips kan geven?
720P is niet zo interessant want iedereen filmt doorgaans toch op 1080P
De Hero en de H3W hebben slechts 1080P 30, en naar mijn mening zou je momenteel geen cam meer moeten kopen die géén 1080P 60 kan. 60 frames zijn belangrijk zodat je later een deel van de video fatsoenlijk kunt vertragen (slowmotion)
Wi-Fi is voornamelijk belangrijk voor live-view, je kan anders namelijk niet zien wat je opneemt. Erg gemakkelijk als je je camera ergens op monteert, via Live-View kan je dan dus uitframen. Anders mis je misschien een groot deel van wat je op wilt nemen.
Overigens ook mooi bij de Sony's: Live-view blijft werken tijdens opnemen. Bij GoPro valt live-view weg zodra je gaat recorden.
Je zou dus het beste voor de H3W kunnen gaan i.v.m. WiFi, en een 1080P 60 alternatief in je prijsklasse is dus de (AS30 € 149,-)
De Hero en de H3W hebben slechts 1080P 30, en naar mijn mening zou je momenteel geen cam meer moeten kopen die géén 1080P 60 kan. 60 frames zijn belangrijk zodat je later een deel van de video fatsoenlijk kunt vertragen (slowmotion)
Wi-Fi is voornamelijk belangrijk voor live-view, je kan anders namelijk niet zien wat je opneemt. Erg gemakkelijk als je je camera ergens op monteert, via Live-View kan je dan dus uitframen. Anders mis je misschien een groot deel van wat je op wilt nemen.
Overigens ook mooi bij de Sony's: Live-view blijft werken tijdens opnemen. Bij GoPro valt live-view weg zodra je gaat recorden.
Je zou dus het beste voor de H3W kunnen gaan i.v.m. WiFi, en een 1080P 60 alternatief in je prijsklasse is dus de (AS30 € 149,-)
[ Voor 11% gewijzigd door h4ns op 06-10-2014 02:00 ]
Bij mijn Hero 2 met WiFi bacpac blijft liveview gewoon werken tijdens opnemen hoor..h4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:56:
Met pro tune aan valt het weg volgens mijla_fusion schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:38:
[...]
Bij mijn Hero 2 met WiFi bacpac blijft liveview gewoon werken tijdens opnemen hoor..
Maar als het beeld (zoals van die Sony) niet scherper is dan 720p, maakt het niet zoveel uit en kun je net zo goed gaan voor een gopro die 720p60 doet.h4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:56:
Met alle respect hoor h4ns, maar als ik jouw posts zo lees krijg ik een beetje het idee dat Sony je betaald om hier te postenh4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:56:

Nee, maar even iets serieuzer. Je voert precies hetzelfde filmpje aan als een collega van mij om Sony in een goed daglicht te zetten (die met de suctioncup) en als je dan zo graag voor de Sony wil pleiten moet je wel eerlijk zijn en ook de review van Gizmodo noemen die uiteindelijk toch de GoPro als beste kiest.
*Waar ik wel even heel duidelijk bij wil vermelden dat dit over de GoPro HERO3+ ging en niet over de HERO4, die natuurlijk nog beter is*
Beeldkwaliteit kan je vanalles over zeggen, maar ik ben toch erg blij dat de GoPro's die ik in het verleden heb gehad en flinke smakkers hebben gemaakt toch heel zijn gebleven door bijvoorbeeld de veel betere housing die je bij de GoPro krijgt, had ik daar een Sony gehad denk ik toch sterk dat die dergelijke valpartijen niet had overleefd.
Maar iedereen mag zijn mening hebben en jij natuurlijk ook, ik vind het alleen een beetje raar dat je hier zo pro Sony komt prediken in een GoPro topic

On a different note, wie heeft hier zijn HERO4 al besteld
Nah, ik heb me er een beetje in verdiept en ook al zijn die Sony camera's op papier beter, ik wil een GoPro.h4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:56:
Waarom trouwens alles op 1080P schieten? Stel dat ik wat korte clipjes wil maken voor alleen social media zoals Instagram, dan heb ik echt geen 1080P nodig.
Ik ga voornamelijk uit de hand schieten, dus live-view om de camera te richten is niet echt een feature die ik vaak ga gebruiken. Maar alsnog dank voor je tips.
Ik ga checken of hij te kopen valt in de winkel in AmerikaWardKuipers schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:27:
On a different note, wie heeft hier zijn HERO4 al besteld?
Wat een onzin dat ik door Sony betaald zou worden.. En ik heb dat filmpje met die suctioncup overigens niet gepost, dat was iemand anders. Ik geef hierboven tevens aan dat de 4 momenteel de beste (en duurste) cam is.WardKuipers schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:27:
[...]
Met alle respect hoor h4ns, maar als ik jouw posts zo lees krijg ik een beetje het idee dat Sony je betaald om hier te posten, je weet dat dit topic "[GoPro] Ervaringen & Discussie" heet toch? En niet "Probeer GoPro gebruikers over te laten stappen op Sony Discussie"
!
Nee, maar even iets serieuzer. Je voert precies hetzelfde filmpje aan als een collega van mij om Sony in een goed daglicht te zetten (die met de suctioncup) en als je dan zo graag voor de Sony wil pleiten moet je wel eerlijk zijn en ook de review van Gizmodo noemen die uiteindelijk toch de GoPro als beste kiest.
*Waar ik wel even heel duidelijk bij wil vermelden dat dit over de GoPro HERO3+ ging en niet over de HERO4, die natuurlijk nog beter is*
Beeldkwaliteit kan je vanalles over zeggen, maar ik ben toch erg blij dat de GoPro's die ik in het verleden heb gehad en flinke smakkers hebben gemaakt toch heel zijn gebleven door bijvoorbeeld de veel betere housing die je bij de GoPro krijgt, had ik daar een Sony gehad denk ik toch sterk dat die dergelijke valpartijen niet had overleefd.
Maar iedereen mag zijn mening hebben en jij natuurlijk ook, ik vind het alleen een beetje raar dat je hier zo pro Sony komt prediken in een GoPro topic
On a different note, wie heeft hier zijn HERO4 al besteld?
Ik reageer gewoon op de nieuwe Hero en vind het een beetje een onzinnig model. In ieder geval voor meeste toepassingen, voor wat uit de hand social media huis-en-tuin filmpjes is het inderdaad best een leuk model. Geef enkel aan dat je voor iets meer geld een camera met veel meer functionaliteit kan kopen. Of dat zin heeft is per persoon verschillend.
De review tussen de AS100 en de 3+ black op Gizmodo had ik al gelezen, als je het goed leest kan je tot de conclusie komen dat de Sony heel wat pluspunten heeft boven de 3+ en ook nog voor een stuk lagere prijs.
Dat Gizmodo de 3+ als winnaar kiest omdat het meer "versatile" is zegt mij niet zo veel. Het hangt er gewoon een beetje van af waar je een cam voor gaat gebruiken, ik doe geen extreem sports buiten skiën, en dat doe ik al zo lang dat de kans dat ik val extreem klein is. En een GoPro kan je niet zonder behuizing gebruiken in de sneeuw
Verder zal ik persoonlijk nooit 6 meter of dieper onder water gaan, alleen duikers doen dat doorgaans. Mijn buurman is een duiker, heeft een GoPro 3+ maar geeft aan er (voor duiken) niets aan te hebben: in NL valt onder 6 meter toch niet zo veel te zien namelijk. Sony heeft overigens ook een optionele behuizing voor duikers.
En de genoemde betere mounts van GoPro zijn gewoon uitwisselbaar.
Tot conclusie: Mijn toepassingen zijn voornamelijk aerial video (RC) en head-band, en dan is mede door de form-factor de Sony toch echt de winnaar, nog af gezien van de lagere prijs.
Dat is ook waarom er meerdere fabrikanten zijnh4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:29:
Tot conclusie: Mijn toepassingen zijn voornamelijk aerial video (RC) en head-band, en dan is mede door de form-factor de Sony toch echt de winnaar, nog af gezien van de lagere prijs.
Sommigen kiezen de GoPro, sommigen de Sony.
Sommigen een iPhone, sommigen een Samsung.
GoPro's zijn goed, de Sony's zijn goed, persoonlijk vind ik de Mobius een super cam in zijn klasse en zo is er nog een hele hoop meer aan mogelijkheden. De SJ400 is trouwens ook een leuk spotgoedkoop alternatief voor de Hero instapper.Servertje schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:40:
[...]
Dat is ook waarom er meerdere fabrikanten zijn.
En dat is allemaal alleen maar gunstig voor de eind-gebruikers