Ik postte dat Sony vs Gopro filmpje waarin blijkbaar een slechte suction cup gebruikt wordt( wist ik niet). Dit neemt niet weg dat de Sony ook in andere vergelijkingen heel sterk scoort mede door de stabilisatie en de kleurweergave. Maar goed, ik vind het wel interessant om de meningen een beetje te horen. Zo houden we elkaar ook scherp en kiezen we niet blind voor een bepaald merk. Daar zijn dit soort topics ook mede voor bedoeld lijkt me. Los daarvan: elke camera heeft z'n eigen voor en nadelen.
Wat verder kijken lijkt me ook altijd goed.
Kan het Youtube kanaal van "Techmoan" sterk aanraden indien je geïnteresseerd bent in de diverse cams.
Heeft net weer een leuke review van de Polaroid Cube: YouTube: Polaroid Cube - Full Review with Sample Clips
Kan het Youtube kanaal van "Techmoan" sterk aanraden indien je geïnteresseerd bent in de diverse cams.
Heeft net weer een leuke review van de Polaroid Cube: YouTube: Polaroid Cube - Full Review with Sample Clips
Mijn fout dat ik dacht dat jij dat filmpje had gepost, maar het is meer dat je mijn reactie uitlokte omdat je een nogal sterke mening hebt. "Een camera die geen 1080p60 kan....", dat argument is ook al direct door de persoon die de vraag stelde onderuit gehaald. Wat volgens jou goed is hoeft nog helemaal niet voor degene die de camera wil gaan gebruiken goed te zijn. Ik ben er niet bang voor uit te komen dat ik absoluut een GoPro fanboy ben, maar wil ook best toegeven dat Sony goede stappen maakt met hun nieuwe modellen. Daarnaast zou ik zelf altijd voor het topmodel gaan als ik daartoe de financien heb, maar zou dat niet zomaar klakkeloos aan een ander aanraden, daar ik nu al meerdere mensen heb geadviseerd om bijvoorbeeld een Silver te nemen of hun de vraag te stellen of ze zo'n camera nou echt nodig hadden en een kleine pocketcamera ook prima zou zijn voor hun doeleinden.h4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:29:
[...]
Wat een onzin dat ik door Sony betaald zou worden.. En ik heb dat filmpje met die suctioncup overigens niet gepost, dat was iemand anders. Ik geef hierboven tevens aan dat de 4 momenteel de beste (en duurste) cam is.
"Een GoPro kan je niet zonder behuizing gebruiken in de sneeuw", ehhhh WAT? Jij hebt nog nooit van Abe Kislevitz gehoord gok ik maar even uit dit statement, die filmt namelijk in 90% van de gevallen met the frame en dat gaat echt prima hoorHet hangt er gewoon een beetje van af waar je een cam voor gaat gebruiken, ik doe geen extreem sports buiten skiën, en dat doe ik al zo lang dat de kans dat ik val extreem klein is. En een GoPro kan je niet zonder behuizing gebruiken in de sneeuw
Maar even to be clear, ik wilde je niet aanvallen met mijn eerdere post hoor, ik duid enkel even wat mij opviel aan jouw posts. Dus laten we de strijdbijl maar gewoon in de kast hangen ok *net zoals je Sony (grapje grapje)*
We mogen hier gewoon discussiëren hoor, een mening mag iedereen hebben en aangevallen voelen is niet nodig.
60 frames voor 1080P heeft echt wel zin, voor snel bewegende objecten en vertragen van beelden. Als hoge resolutie en frames geen zin hebben dan had GoPro de versie 4 niet uit hoeven brengen. Mijn mening blijft dat je in een bepaalde prijsklasse voor zo veel mogelijk P's en F's moet gaan als het ff kan. Ook de reden waarom ik de instap Hero dus geen goede keuze vind gezien de prijs.
Splash proof is een sterk pluspunt, dat een enkele Gopro gebruiker met een frame de sneeuw in durft te gaan doet daar niets aan af?
Het gros van de GoPro gebruikers wordt al zenuwachtig bij een lichte regenbui zonder behuizing.
Anders zakt dat hele "versatile" punt van Gizmodo nu ook weer direct door het ijs!
60 frames voor 1080P heeft echt wel zin, voor snel bewegende objecten en vertragen van beelden. Als hoge resolutie en frames geen zin hebben dan had GoPro de versie 4 niet uit hoeven brengen. Mijn mening blijft dat je in een bepaalde prijsklasse voor zo veel mogelijk P's en F's moet gaan als het ff kan. Ook de reden waarom ik de instap Hero dus geen goede keuze vind gezien de prijs.
Splash proof is een sterk pluspunt, dat een enkele Gopro gebruiker met een frame de sneeuw in durft te gaan doet daar niets aan af?
Het gros van de GoPro gebruikers wordt al zenuwachtig bij een lichte regenbui zonder behuizing.
Anders zakt dat hele "versatile" punt van Gizmodo nu ook weer direct door het ijs!
[ Voor 6% gewijzigd door h4ns op 06-10-2014 16:51 ]
De instap Hero doet ook gewoon 60fps, maar je negeert mijn opmerking over de beeldkwaliteit van de Sony.h4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:47:
Even over de discussie: ik vind het een goed iets dat de Sony hier genoemd wordt en voorbeeld video's worden geplaatst van "de concurrent". Dat houdt elkaar inderdaad scherp en laat ook zien dat er meer is dan GoPro. Die stabilisatie van de Sony is gewoon een stuk beter.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik vind het nuttig dat af en toe ook andere cams voorbij komen. Wordt je alleen maar wijzer van.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De instap Hero doet 60 op 720, niet op 1080.
Of de beeldkaliteit van de genoemde AS30 zoveel slechter is valt nog te bezien, ik heb nog geen enkele test van de Hero kunnen bekijken. Lijkt me sterk dat het de beeldkwaliteit van een 3 gaat halen, verwacht eerder vergelijkbaar met 2 kwaliteit. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Of de beeldkaliteit van de genoemde AS30 zoveel slechter is valt nog te bezien, ik heb nog geen enkele test van de Hero kunnen bekijken. Lijkt me sterk dat het de beeldkwaliteit van een 3 gaat halen, verwacht eerder vergelijkbaar met 2 kwaliteit. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Het gaat erom dat de sony veel minder beeldlijnen gebruikt (dat is duidelijk te zien in de vergelijking die ik eerder plaatste) en dus enkel 1080p haalt met opschalen.
Ach toch maar de knoop doorgehakt, de stabilisatie is voor mij niet zo boeiend en alleen daarmee loopt Sony voorop. Hoef ik ook geen moeite te doen om andere camera's te testen etc.
En ik weet zeker dat die Sony's niet zoveel kunnen hebben dan een GoPro.
En ik weet zeker dat die Sony's niet zoveel kunnen hebben dan een GoPro.
Weet er iemand hier een site die de gopro4 op korte termijn kan leveren? Ipv november
Dat is echt flauwekul. Er staan heel veel vergelijking voorbeelden op youtube tussen Sony en GoPro en wat mij betreft is het niet te stellen dat de één beter is dan de andere wat beeldkwaliteit, het hangt echt van de situatie af. Ook in jouw aangehaalde filmpje staan situaties waarin de Sony scherper is, ik denk dat je alleen het begin bekeken hebt? Daarnaast kan er ook een keer een wat slechtere lens uit de fabriek rollen, zowel bij Sony als bij GoPro.Universal Creations schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:20:
Het gaat erom dat de sony veel minder beeldlijnen gebruikt (dat is duidelijk te zien in de vergelijking die ik eerder plaatste) en dus enkel 1080p haalt met opschalen.
Nog een aantal voorbeelden, eerste rij hits na een search op Youtube:
YouTube: Sony Action Cam HDR-AS100 VS GoPro Hero3+ Black Edition Review | EpicTV Gear Geek
YouTube: Sony AS100 vs Gopro Hero 3+ Black Edition
YouTube: Sony AS100 vs GoPro Hero Black 3+ action cam vergelijking
YouTube: Sony Actioncam HDR-AS100 vs. GoPro Hero 3 Black
YouTube: AS100 vs GoPro Time lapse 1
Echt een duidelijke winnaar kan ik na bekijken van dit niet echt aangeven. Over het algemeen is de Gopro in de meeste gevallen net wat scherper, maar in veel situaties geeft de Sony weer een veel prettiger beeld en kleuren. In low-light is de Sony stukken scherper, onder water is GoPro de duidelijke winnaar, in de laatste timelaps valt de GoPro weer volledig door de mand.
Verwijderd
Iemand die weet of er al een winkel de hero4 leverbaar heeft? De media markt hier verwacht ze pas eind van de maand.
Beetje zoeken he:
Videocamerashop 8 oktober.
Camera nu: nu leverbaar.
Camera nu heeft op de site aangegeven tijdelijk uitverkocht levertijd 5 tot 10 werkdagen...mickeyhouse schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:52:
Beetje zoeken he:
Videocamerashop heeft een leverdatum van 4-11-2014!
Meneer gaat voor de black zie ik
Zilver en instapmodel wel beter leverbaar.
Zilver en instapmodel wel beter leverbaar.
haha ja, ik had eerst de gopro 3+ black besteld maar die levering ging niet echt goed... heb ander halve maand op me terugstorting van me geld moeten wachten! Achter stiekem wel blij kan nu de gopro4 black bestellen :-)
Ik kijk de filmpjes van voor tot eind. Niet alleen het begin. Ik zie de Sony nergens scherper (ook niet in onderstaande filmpjes). En de lens noemen is onzin. Dat heeft hier niets mee te maken, want dan zie je heel andere mankementen.h4ns schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:03:
[...]
Dat is echt flauwekul. Er staan heel veel vergelijking voorbeelden op youtube tussen Sony en GoPro en wat mij betreft is het niet te stellen dat de één beter is dan de andere wat beeldkwaliteit, het hangt echt van de situatie af. Ook in jouw aangehaalde filmpje staan situaties waarin de Sony scherper is, ik denk dat je alleen het begin bekeken hebt? Daarnaast kan er ook een keer een wat slechtere lens uit de fabriek rollen, zowel bij Sony als bij GoPro.
De Sony geeft veel koeler en overbelicht beeld. De GoPro te warm en soms onderbelicht. Beide camera's kunnen aangepast worden qua kleuren (zover ik weet). De Sony is in lowlight niet scherper, maar heeft minder ruis. Je ziet ook meer omdat ie overbelicht.Nog een aantal voorbeelden, eerste rij hits na een search op Youtube:
YouTube: Sony Action Cam HDR-AS100 VS GoPro Hero3+ Black Edition Review | EpicTV Gear Geek
YouTube: Sony AS100 vs Gopro Hero 3+ Black Edition
YouTube: Sony AS100 vs GoPro Hero Black 3+ action cam vergelijking
YouTube: Sony Actioncam HDR-AS100 vs. GoPro Hero 3 Black
YouTube: AS100 vs GoPro Time lapse 1
Echt een duidelijke winnaar kan ik na bekijken van dit niet echt aangeven. Over het algemeen is de Gopro in de meeste gevallen net wat scherper, maar in veel situaties geeft de Sony weer een veel prettiger beeld en kleuren. In low-light is de Sony stukken scherper, onder water is GoPro de duidelijke winnaar, in de laatste timelaps valt de GoPro weer volledig door de mand.
De Sony heeft veel meer vervorming en met steadyshot wordt de beeldhoek verkleind. Wat mij het idee geeft van een softwarematige stabilisatie en wat dus ook met de GoPro mogelijk is (achteraf toe te passen).
Helaas ben ik gewend van tweakers.net dat altijd alles 300 % perfect en moet zijn (goede eigenschap maar ook gelijk een valkuil, het is nooit goed genoeg). Dit zie ik bij cpus/gpus en nu ook bij cameras. Een bezoeker moet zelf eerst realistisch nadenken wat voor hem belangrijk is.
Afgelopen weekend op mijn skydive vereniging ook deze discussie gehad. Natuurlijk is de Hero 4 de beste. Maar consumenten hebben niet allemaal 4K nodig. Veel van de skydivers die ik ken gebruiken 720P voor de gemiddelde sprong. Lekker veel frames. 1080P voor kicke/geplande sprongen. Meer kwaliteit.
En de meesten uploaden naar YouTube zonder bewerken of plakken puur een muziekje. En iedereen gebruikt hun phone om de kicke filmpjes van vorige keer te laten zien aan de bar. (720P naam mijn idee voldoende)
Dus ja, 4 is de beste. Maar heb je het nodig (een goede tweakers zegt ja
) Maar echt echt nodig?
Kijkend naar de kosten en de daadwerkelijke functies, is voor een gemiddeld persoon de Hero3+ Silver 720P voldoende. (720P als minimum)
Wil je meer en heb je het geld er voor over; 3+ Black.
Wil je max en doe je heel veel bewerken dan is de 4 leuk om over na te denken. Echter is het voor mij nu nog echt een profi TV cam.
Mijn inziens zijn er nu te weinig mogelijkheden voor 4K om het vol te benutten (YouTube/tv mogelijkheden) maar zoals het kip en het ei. Er moet content zijn om de tv's te verkopen en de tv's moeten verkocht worden om meer content te krijgen. Zelfde met Vimeo en YouTube.
Afgelopen weekend op mijn skydive vereniging ook deze discussie gehad. Natuurlijk is de Hero 4 de beste. Maar consumenten hebben niet allemaal 4K nodig. Veel van de skydivers die ik ken gebruiken 720P voor de gemiddelde sprong. Lekker veel frames. 1080P voor kicke/geplande sprongen. Meer kwaliteit.
En de meesten uploaden naar YouTube zonder bewerken of plakken puur een muziekje. En iedereen gebruikt hun phone om de kicke filmpjes van vorige keer te laten zien aan de bar. (720P naam mijn idee voldoende)
Dus ja, 4 is de beste. Maar heb je het nodig (een goede tweakers zegt ja
Kijkend naar de kosten en de daadwerkelijke functies, is voor een gemiddeld persoon de Hero3+ Silver 720P voldoende. (720P als minimum)
Wil je meer en heb je het geld er voor over; 3+ Black.
Wil je max en doe je heel veel bewerken dan is de 4 leuk om over na te denken. Echter is het voor mij nu nog echt een profi TV cam.
Mijn inziens zijn er nu te weinig mogelijkheden voor 4K om het vol te benutten (YouTube/tv mogelijkheden) maar zoals het kip en het ei. Er moet content zijn om de tv's te verkopen en de tv's moeten verkocht worden om meer content te krijgen. Zelfde met Vimeo en YouTube.
Om 4k vol te benutten kan je alvast één ding doen: inzoomen. Screw het feit dat er nog weinig/geen (betaalbare) 4k-tv's zijn, hoe awesome is het om dik in te kunnen zoomen (of extreem te stabiliseren) en nog steeds scherp 1080p-beeld over te houden
The devil is in the details.
Dit.Hahn schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:46:
Om 4k vol te benutten kan je alvast één ding doen: inzoomen. Screw het feit dat er nog weinig/geen (betaalbare) 4k-tv's zijn, hoe awesome is het om dik in te kunnen zoomen (of extreem te stabiliseren) en nog steeds scherp 1080p beeld over te houden
Verwijderd
Het is dan wel weer jammer dat het 30 fps is, bij zo'n hoge resolutie hoort dan eigenlijk ook de kwaliteit van 60 fps of hoger.
Voordeel van de Hero vind ik dan weer het gewicht, dat merk je toch wel als het op je helm zit. De keerzijde is dan alleen 720P filmen op 60 Hz.
Edit: de ingebouwde behuizing maakt 'm dan weer minder optimaal voor quadcopters.
Voordeel van de Hero vind ik dan weer het gewicht, dat merk je toch wel als het op je helm zit. De keerzijde is dan alleen 720P filmen op 60 Hz.
Edit: de ingebouwde behuizing maakt 'm dan weer minder optimaal voor quadcopters.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 00:20 ]
@ Universal Creations: Geef je gelijk, dank voor je duidelijke uitleg. Denk dat we dan kunnen stellen dat de GoPro gewoon de betere lens heeft ivm vervorming (ook door de form-factor?) en een betere sensor.
Ik denk wel dat het gros van de gebruikers van een action cam overigens achteraf weinig aan na-bewerking doen.
Wat FPS betreft, je kan natuurlijk met 720 ook vooruit, de reden dat veel mensen toch steeds weer over willen stappen op een nieuw model zegt genoeg. Als we een PC kopen gaan we ook liefst voor zo hoog mogelijke specificaties, anders heb je over een jaar weer een nieuwe nodig.
Ik heb zelf al enkele camera's gehad voor aerial-video, van één van de eerste 808's naar de 808 #16, Mobius, tijdje een Hero 2 en nu de Sony. Vanaf de Mobius gebruik ik 1080 en 720 is dan gewoon old news.
Vond de Hero ook juist zwaar, maar dat komt dus doordat je niet zonder behuizing kan. 111gram meen ik.
Op de RC forums zijn ze er ook niet over te spreken, geen video-out (voor FPV) USB niet toegankelijk zonder behuizing open te zetten, en in een gimbal past die dus niet.
Ik denk wel dat het gros van de gebruikers van een action cam overigens achteraf weinig aan na-bewerking doen.
Wat FPS betreft, je kan natuurlijk met 720 ook vooruit, de reden dat veel mensen toch steeds weer over willen stappen op een nieuw model zegt genoeg. Als we een PC kopen gaan we ook liefst voor zo hoog mogelijke specificaties, anders heb je over een jaar weer een nieuwe nodig.
Ik heb zelf al enkele camera's gehad voor aerial-video, van één van de eerste 808's naar de 808 #16, Mobius, tijdje een Hero 2 en nu de Sony. Vanaf de Mobius gebruik ik 1080 en 720 is dan gewoon old news.
Vond de Hero ook juist zwaar, maar dat komt dus doordat je niet zonder behuizing kan. 111gram meen ik.
Op de RC forums zijn ze er ook niet over te spreken, geen video-out (voor FPV) USB niet toegankelijk zonder behuizing open te zetten, en in een gimbal past die dus niet.
Verwijderd
Ik zie het nu juist omgekeerd: met 125 euro kan je later nog eens upgraden, als je nu 400-500 euro uitgeeft ga je dat niet zomaar vervangen. Het blijft voor mij iets voor erbij.h4ns schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 02:36:
Je hoeft ook geen 400-500 Euro uit te geven.
In de prijsrange tot laten we zeggen 300 is genoeg te vinden bij GoPro (of andere merken) wat een heel stuk interessanter is dan de instap Hero.
Als het toch maar iets voor erbij is en/of je eerste cam en heb je eigenlijk geen idee wat wel of niet mogelijk is.. dan kan je misschien nog beter geld besparen en eerst een SJ4000 of iets dergelijks kopen.
In de prijsrange tot laten we zeggen 300 is genoeg te vinden bij GoPro (of andere merken) wat een heel stuk interessanter is dan de instap Hero.
Als het toch maar iets voor erbij is en/of je eerste cam en heb je eigenlijk geen idee wat wel of niet mogelijk is.. dan kan je misschien nog beter geld besparen en eerst een SJ4000 of iets dergelijks kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 07-10-2014 08:50 ]
Verwijderd
Die doet geen echte 60 fps en dat vind ik nu juist wel weer relevant. Voor erbij en geen kapitalen uitgeven wil niet zeggen dat ik niet weet wat ik wilh4ns schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:47:
De eerste GoPro die op relevante vlakken meer doet dan de Hero kost ~300 euro en dat verschil is het me simpelweg niet waard. Overigens ben ik vaak genoeg op stap geweest met een Hero2, zelf zou ik alleen het geld dat dat ding toen kostte nooit uitgeven.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 09:05 ]
Ik heb de SJ4000 ook niet echt goed bekeken moet ik zeggen, kom het wel erg vaak tegen en het is dus een zeer populair toestel.
De GoPro HERO3+ Silver staat in de pricewatch voor ca. 275,- en heeft een tijdje onder de 250,- gezeten.
De Hero had gewoon minimaal WiFi moeten hebben, dan was het nog een leuk ding geweest voor social media en dat soort flauwekul. Vind het gewoon erg weinig te lijken bieden voor het geld, misschien ook wel juist de reden van GoPro.. zodat kopers al snel weer een duurder model kopen.
De GoPro HERO3+ Silver staat in de pricewatch voor ca. 275,- en heeft een tijdje onder de 250,- gezeten.
De Hero had gewoon minimaal WiFi moeten hebben, dan was het nog een leuk ding geweest voor social media en dat soort flauwekul. Vind het gewoon erg weinig te lijken bieden voor het geld, misschien ook wel juist de reden van GoPro.. zodat kopers al snel weer een duurder model kopen.
Ik moet zeggen dat ik bovenstaande discussie best wel interessant vind. Ik was namelijk aan het kijken voor een GoPro toen ik erachter kwam dat er ook Sony's bestaan. Qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar weinig heb ik het idee, vooral voor mijn toepassing: MTBen en skiën. Het voordeel van de Sony zou de beeldstabilisatie zijn maar ik weet niet in hoeverre je al last van onstabiel beeld hebt met de GoPro.
Momenteel ben ik aan het kijken of ik zo'n Sony az1 of een GoPro 4 Silver zal nemen. Voordeel van de Silver vind ik het scherm achterop waarmee ik makkelijker ook wat casual filmpjes kan schieten. Voordeel van de Sony zou mogelijk de beeldstabilisatie, GPS en de form factor zijn.
Mocht iemand ervaringstips of een gedegen mening hebben: welkom!
Momenteel ben ik aan het kijken of ik zo'n Sony az1 of een GoPro 4 Silver zal nemen. Voordeel van de Silver vind ik het scherm achterop waarmee ik makkelijker ook wat casual filmpjes kan schieten. Voordeel van de Sony zou mogelijk de beeldstabilisatie, GPS en de form factor zijn.
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
Misschien een domme vraag maar zorgt een hogere FPS (bijv 120fps tov 60fps) er niet voor dat beeldstabilisatie minder relevant wordt
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wat de AZ1 betreft: Grote voordeel is het veel lagere gewicht en afmeting. Voor MTBen en skiën heeft dat zeker zin, tevens spatwaterdicht. Houd er wel rekening mee dat GPS daar niet in zit, dat wil zeggen niet in de cam zelf. Bij de AZ1 zit GPS nu in de remote met live-wiew. En je hebt wat extra accu's nodig omdat ze kleiner zijn.Dutch Lion schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:31:
Ik moet zeggen dat ik bovenstaande discussie best wel interessant vind. Ik was namelijk aan het kijken voor een GoPro toen ik erachter kwam dat er ook Sony's bestaan. Qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar weinig heb ik het idee, vooral voor mijn toepassing: MTBen en skiën. Het voordeel van de Sony zou de beeldstabilisatie zijn maar ik weet niet in hoeverre je al last van onstabiel beeld hebt met de GoPro.
Nee, beeldstabilisatie betekent het verhelpen van schudden van je camera.Help!!!! schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:10:
Misschien een domme vraag maar zorgt een hogere FPS (bijv 120fps tov 60fps) er niet voor dat beeldstabilisatie minder relevant wordt
Dat heeft niets met frames te maken, die kunnen er alleen voor zorgen dat ze snel bewegende objecten daadwerkelijk kunnen vastleggen.. of de uiteindelijke film kunnen vertragen zonder dat je beeldjes tussendoor mist. Een slowmotion wordt dus wat meer "vloeibaar".
Yeaah!
Lucky me er had iemand afgebeld voor zijn gopro4 black dus ik kon zijn plekje overnemen!! Nu heb ik morgen/overmorgen de gopro 4 black binnen
Me happy :-)
Lucky me er had iemand afgebeld voor zijn gopro4 black dus ik kon zijn plekje overnemen!! Nu heb ik morgen/overmorgen de gopro 4 black binnen
Me happy :-)
Met hogere framerates (en bijbehorende kortere sluitertijden) hebben de individuele frames ook minder last van bewegingsonscherpte, waardoor het resultaat na toepassen van stabilisatiefilters in de nabewerking beter zal zijn. Je kan dan zelfs gaan proberen te stabiliseren door verschoven frames te droppen (had Microsoft niet een dergelijk stabilisatiefilter ontwikkelt ergens voor?). Maar inderdaad, een hoge framerate an sich is geen middel tegen trillingen.h4ns schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:29:
[...]
Nee, beeldstabilisatie betekent het verhelpen van schudden van je camera.
Dat heeft niets met frames te maken, die kunnen er alleen voor zorgen dat ze snel bewegende objecten daadwerkelijk kunnen vastleggen.. of de uiteindelijke film kunnen vertragen zonder dat je beeldjes tussendoor mist. Een slowmotion wordt dus wat meer "vloeibaar".
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dutch Lion schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:31:
Ik moet zeggen dat ik bovenstaande discussie best wel interessant vind. Ik was namelijk aan het kijken voor een GoPro toen ik erachter kwam dat er ook Sony's bestaan.
Naar aanleiding van de discussie van afgelopen 3-4 pagina's ga ik maar eens een poging wagen om alles samen te vatten voor de mensen die het spoor even bijster zijn / de aankoop van een actioncam overwegen.Mocht iemand ervaringstips of een gedegen mening hebben: welkom!
Voor de mensen die erover nadenken een GoPro/Sony/Rollei/Oud Contour/Whatever else overwegen te gaan kopen hier een paar vragen om over na te denken voor je een aankoop gaat doen.
- Hoeveel ben je bereid uit te geven?
- Wat ga je met de camera doen?
- Wat wil je met de filmpjes gaan doen die je maakt met de camera?
En vooral het derde punt is erg belangrijk, want vind je het gewoon leuk dat je hetgeen je doet vastgelegd is en ben je verder niet van plan om iets te gaan editen oid, dan hoef je echt geen camera te hebben die 4k vast kan leggen. *Really. Believe me. You don't!*
Ben je echter wel van plan om er een edit van te maken dan heb je daar ook weer onderscheid in, want als je iets even leukleuk voor je familie wilt doen of je wilt de beelden in een professionele context gebruiken dan is daar wel degelijk een verschil tussen. Pro tune en andere RAW film modes zal je niet snel gebruiken als je niet van plan bent veel tijd te besteden aan het editen van een filmpje.
Daarmee wil ik ook meteen (misschien gezien mijn eerdere comments een beetje raar, maar zeker wel waar) aangeven dat dingen als stabilisatie in postproductie redelijk wat tijd in beslag kunnen nemen en als je daar geen zin in hebt is een Sony met de beeldstabilisatie zeker wel handig. Daar moet je wel weten dat je een deel beeldhoek inlevert en als je het dus niet erg vindt om beeldstabilisatie in post te doen je ook voor dat aspect een GoPro kan kiezen.
Ik weet van mezelf dat ik zeker de 4k modus wel ga gebruiken als ik mijn HERO4 Black eenmaal binnen heb, maar het gros van de gebruikers zal echt niet boven de 1080p uit komen en ook niet nodig hebben. En 120fps op 1080p is natuurlijk ook super, maar echt niet nodig als je toch niet van plan bent om veel slowmo dingen te gaan doen.
Daarintegen is het wel zeker waard om te vermelden dat je natuurlijk met de resoluties ook sensor kwaliteit inlevert als je naar de goedkopere modellen kijkt, ik bedoel prima als je niets gaan doen met 60fps of hoger en je ook genoeg hebt aan 1080p, dan heb je wel genoeg aan de HERO, maar als je ook foto's wilt maken ermee dan moet je wel bedenken dat je geen Wifi built in hebt en dat je met een maar 5MP sterke sensor te werken hebt, dat kan je ook met foto's wel limiteren.
Ik vergeet vast heel veel dingen, maar in het kort.
- Geen behoefte aan pro gebruik of veel editen? > YOU DON'T NEED 1080p 120fps or 4k
- Stabilisatie? > Mooi meegenomen als het in de camera zit, maar ook zelf te doen in post
- Tight budget? > Kijk naar de camera die kan wat jij wil? Hoge res nodig? Koop een iets ouder top of the line model. Wil je wel editen? Zoek naar de camera met meer fps op hogere res (vaak ook top of the line model uit eerdere serie) Maakt dit je allemaal niet uit, maar wil je perse een nieuwe camera? Koop lekker de GoPro HERO of een in prijs vergelijkbaar model van een concurrent van GoPro (denk Sony of bvb CAM ONE *nog niet eerder hier genoemd, maar maken ook leuke cams*)
Hele bevalling deze post, maar hoop dat t iemand kan helpen
Dát zou best of both worlds zijn.. Maar helaas, dit ondersteund de Hero niet.h4ns schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:24:
IDe Hero had gewoon minimaal WiFi moeten hebben, dan was het nog een leuk ding geweest voor social media en dat soort flauwekul. Vind het gewoon erg weinig te lijken bieden voor het geld, misschien ook wel juist de reden van GoPro.. zodat kopers al snel weer een duurder model kopen.
Ik denk dat ik toch maar voor een (tweedehands) Silver ga. Ik wacht nog even tot er een vergelijking online komt. Kijken of Low Light en Ultra Wide View écht het voordeel zijn van de Hero. Maar ik betwijfel het.
Dank! Ik ben er zeker door geholpen. Aangezien ik geen haast heb, ga ik lekker even wachten tot er wat YouTube reviews online komen. Dan gaat de keuze tussen een GoPro 4 Silver en een Sony AS100VR of AZ1 gemaakt worden. Mijns inziens zijn dat namelijk echt twee concurrenten en verliest de Sony het sowieso van de 4 Black. En zoals je al aangaf moet je kijken wat je nodig hebt en dan is de Black overkill.WardKuipers schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:22:
Hele bevalling deze post, maar hoop dat t iemand kan helpen
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
een vraagje voor de kenners hier, want ik vind even geen zekerheid.
Ik vertrek zaterdag op vakantie naar Bali, natuurlijk staat er veel duiken op de planning en ik bedacht me net dat een roodfilter voor over de gopro-dome wel eens handig kan zijn ivm kleuren.
Alleen: als ik op de diverse webshops kijk is er (natuurlijk) niets meer voor de gopro3 tekrijgen, alleen de 3+. Het doet mij aan dat de behuizingen identiek zijn aan elkaar, maar voor ik 50 euro uit geef voor niets, is het wel zo prettig als iemand mijn vermoeden kan bevestigen
Ik vertrek zaterdag op vakantie naar Bali, natuurlijk staat er veel duiken op de planning en ik bedacht me net dat een roodfilter voor over de gopro-dome wel eens handig kan zijn ivm kleuren.
Alleen: als ik op de diverse webshops kijk is er (natuurlijk) niets meer voor de gopro3 tekrijgen, alleen de 3+. Het doet mij aan dat de behuizingen identiek zijn aan elkaar, maar voor ik 50 euro uit geef voor niets, is het wel zo prettig als iemand mijn vermoeden kan bevestigen
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik heb deze middag de GoPro 4 Silver opgehaald bij Kamera express in rotterdam. Het is mijn eerste GoPro en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik de silver ipv de black heb. Vooral ook omdat er een touchscreen op zit en hier wel vlot mee te werken valt. Heb nog niet de kans gehad om de beelden te beoordelen op mn computer, maar vanaf het kleine schermpje ziet het er allemaal wel tof uit. Hier zit tot nu toe wel een tevreden GoPro gebruiker
Ik zit zelf ook naar een echte action cam te kijken en natuurlijk kwam ik hier de nieuwe Go Pro Hero tegen (die van ~125 euro). Ik wil 'm voornamelijk gaan gebruiken voor het mountainbiken, af en toe voor in de auto en misschien wat losse filmpjes uit de hand of dergelijke (misschien eens bij een festival voor een optreden of dergelijke. Nou vielen mij een paar dingen op welke misschien niet bepaald handig zijn:
- Er zit geen scherm op om mee te kijken
- Geen verwisselbare accu (dacht ik)
- Beeldstabilisatie is niet aanwezig?
Dat er geen wifi of buetooth aanwezig is maakt mij vrij weinig uit. 1080p is genoeg, er zal misschien nog wel wat aan de films ge-edit worden, maar dat zullen (denk ik) geen technisch hoogstandjes zijn
Aangezien ik verder niet veel af weet van de verschillende alternatieven, ik heb de laatste pagina's verschillende sony's en andere camera's voorbij zien komen, zou ik graag willen weten of ik mogelijk beter een alternatief (iets duurder zou kunnen) of toch voor deze zal gaan.
- Er zit geen scherm op om mee te kijken
- Geen verwisselbare accu (dacht ik)
- Beeldstabilisatie is niet aanwezig?
Dat er geen wifi of buetooth aanwezig is maakt mij vrij weinig uit. 1080p is genoeg, er zal misschien nog wel wat aan de films ge-edit worden, maar dat zullen (denk ik) geen technisch hoogstandjes zijn
Aangezien ik verder niet veel af weet van de verschillende alternatieven, ik heb de laatste pagina's verschillende sony's en andere camera's voorbij zien komen, zou ik graag willen weten of ik mogelijk beter een alternatief (iets duurder zou kunnen) of toch voor deze zal gaan.
Gopro 4 black is in tha house!! Zijn er mensen die er wat van willen zien? ?
Zal vanavond even een fototje posten en een filmpje :-)
Waar heb je deze vandaan? Veelal zijn ze nog niet op voorraad/leverbaar. (zilver en HERO daarentegen wel)nofearnl schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:31:
Gopro 4 black is in tha house!! Zijn er mensen die er wat van willen zien? ?
Camera nu?
Battery bacpac + Hero4s kan soms heet worden: http://petapixel.com/2014...-attached-battery-bacpac/
U bent gewaarschuwd
U bent gewaarschuwd
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Ik heb super veel geluk gehad bij gohero.nl ik mailde ze en hij gaf aan dat er iemand had afgezegd van zijn bestelling en er nog 1 over had! Ik gelijk gebeld en hij gaf aan als ik hem gisteren gelijk zou bestellen hij hem nog op de post zou doen. Echt een super snelle levering echt blij mee =) beter dan planet-sports.nlR J schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:59:
[...]
Waar heb je deze vandaan? Veelal zijn ze nog niet op voorraad/leverbaar. (zilver en HERO daarentegen wel)
Camera nu?
Ik vind dat de gopro 4 al behoorlijk warm wordt tijdens het opladen... ben benieuwd wat er gebeurd als ik vanavond ga filmen!tobiasvs schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:39:
Battery bacpac + Hero4s kan soms heet worden: http://petapixel.com/2014...-attached-battery-bacpac/
U bent gewaarschuwd
Nadat ik afgelopen vakantie een GoPro geleend had van een vriend was het nu tijd om er zelf een aan te schaffen en sinds vandaag is dan ook de Hero 4 in mijn bezit.
Nu is mijn vraag aan jullie, wat kopen jullie officieel via GoPro/Derden winkels hier in NL en wat kopen jullie via DX, of kopen jullie er helemaal niets?
Nu is mijn vraag aan jullie, wat kopen jullie officieel via GoPro/Derden winkels hier in NL en wat kopen jullie via DX, of kopen jullie er helemaal niets?
Inderdaad!! goede vraag, heb jij al wat filmpjes geschoten met je GoPro? Ik heb namelijk dat ik het apparaat zelf hoor tikken ofzo!?lubbertkramer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:18:
Nadat ik afgelopen vakantie een GoPro geleend had van een vriend was het nu tijd om er zelf een aan te schaffen en sinds vandaag is dan ook de Hero 4 in mijn bezit.
Zijn er andere gopro gebruikers die dat ook hebben??
http://youtu.be/ApzMsyZC5os
Klein filmpje met de GoPro 4 Black edition. Ik vind het beeld echt super slecht, kan dit komen door verkeerde instellingen o.i.d. ??
Klein filmpje met de GoPro 4 Black edition. Ik vind het beeld echt super slecht, kan dit komen door verkeerde instellingen o.i.d. ??
even kijken hoor, volgens mij is het gefilmt met 1440-60 heb ik hem "nabewerkt" alleen de tekst toegevoegd met de gopro software ohja en wat met het licht gedaan was vrij donker... En heb ik hem geexporteerd naar kwaliteit van YouTube volgens de software van GoPro. En naar YouTube heb ik het gewoon via creator studios gedaan.
Daar in tegen zijn de foto's wel super =)
Daar in tegen zijn de foto's wel super =)
Alle dingen die meer dan 10 euro kost in NL, koop ik juist bij DX.lubbertkramer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:18:
Ik denk dat ik nu 50 euro aan spullen heb gekocht bij DX terwijl bij NLse winkels wel ongeveer 170 euro opleveren.
Ik zie probleem alnofearnl schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:02:
even kijken hoor, volgens mij is het gefilmt met 1440-60
[ Voor 26% gewijzigd door Zandhaas op 08-10-2014 21:05 ]
Aah kijk, ik dacht juist hoe hoger hoe beter haha! Dus als ik bijvoorbeeld naar een feest ga kan ik savonds beter met bijvoorbeeld 24 fps of 30 fps filmen?Zandhaas schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:02:
[...]
Ik zie probleem alJe kan beter niet met 60fps in de nacht filmen, hoe lager de getal is hoe mooi t wordt (hogere fps= meer ruis in de nacht)
Ik ben nog niet zo bekend met filmpjes bewerken/maken haha!
Hebben we niet ergens een pagina met tuts en instellingen etc etc??
[ Voor 6% gewijzigd door nofearnl op 08-10-2014 22:00 ]
Op zich betekent een hogere framerate niet per se meer ruis, maar framerate staat wel in verbinding met de sluitersnelheid. Om een hogere framerate te kunnen gebruiken, moet je ook een snellere sluitertijd gebruiken, waardoor je dus minder licht binnenkrijgt. Dat wordt gecompenseerd door een hogere ISO en dát zorgt voor meer ruis.
En sowieso is het eigenlijk zelden tot nooit dat een hogere framerate voor mooiere beelden zorgt. Het (grote) voordeel ervan is natuurlijk wel dat je er slowmotion van kunt maken en dat ziet er dan wel weer vetter (wat eigenlijk iets anders is dan 'mooier') uit
En sowieso is het eigenlijk zelden tot nooit dat een hogere framerate voor mooiere beelden zorgt. Het (grote) voordeel ervan is natuurlijk wel dat je er slowmotion van kunt maken en dat ziet er dan wel weer vetter (wat eigenlijk iets anders is dan 'mooier') uit
The devil is in the details.
Afhankelijk van het doel heb ik originele mounts.lubbertkramer schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:18:
Skydiven; curved mount op helm/chesty/QR buckle allemaal origineel
Airsoft; gun mount/head mount/NVG mount uit china
Snorkelen; onderwatercase origineel (zit er bij
Algemeen; Stick (vandaag binnen gekregen) en rondebuis mount uit china.
Ik wil kwaliteit en betrouwbaarheid als het moet (in de lucht en in het water)
Ik wil cheap accessoires als dat niet zo belangrijk is.
Ik was van plan om een GoPro 3+ Black aan te schaffen. Met een pole en 64GB.
Maar door de nieuwe modellen ben ik het spoor een klein beetje bijster.
Is het nu handiger om voor de GoPro 4 Silver te gaan? Ik heb het even onderzocht en het enige verschil zou moeten zijn: 'remote bij de GoPro3+ (Black) of built-in touchscreen bij GoPro4 (Silver).
De remote heb ik niet nodig, het aansturen kan ook via de app (iPhone) als ik het goed heb begrepen.
De enige vraag wat nog rest is: Wat is de inpact van de nieuwe toegevoegde touchscreen op de batterij? Kan die ook uitgeschakeld worden? (energie besparing) Antwoord al gevonden: touchscreen kan niet uitgeschakeld worden,
maar de batterij is wel ongeveer 20% verbeterd/toegenomen.
Is het nu handiger om voor de GoPro 4 Silver te gaan? Ik heb het even onderzocht en het enige verschil zou moeten zijn: 'remote bij de GoPro3+ (Black) of built-in touchscreen bij GoPro4 (Silver).
De remote heb ik niet nodig, het aansturen kan ook via de app (iPhone) als ik het goed heb begrepen.
De enige vraag wat nog rest is: Wat is de inpact van de nieuwe toegevoegde touchscreen op de batterij? Kan die ook uitgeschakeld worden? (energie besparing) Antwoord al gevonden: touchscreen kan niet uitgeschakeld worden,
GoPro3+ Black | GoPro4 Silver | GoPro4 Black |
1080 (60, 30 fps) | 1080 (60, 30 fps) | 1080 (120, 60 fps) |
720 (120 fps) | 720 (120 fps) | 720 (120 fps) |
4K (15 fps) | 4K (15 fps) | 4K (35, 30 fps) |
1180 mAh | 1160 mAh | 1160 mAh |
wifi, bluetooth | wifi, bluetooth | wifi, bluetooth |
remote | touchscreen | ? |
[ Voor 45% gewijzigd door muhda op 09-10-2014 13:21 . Reden: info toegevoegd ]
Nu weet ik niet in welke situaties je wat gaat filmen maar de remote kan wel eens handiger zijn dan de app:
- Kleiner
- Waterbestendig
- Alleen remote dus hoef je niet te switchen tussen apps mocht dat nodig zijn.
Voordeel van de app natuurlijk:
- Makkelijker de GoPro instellen
- Preview
- Meer mogelijkheden
Dat het scherm niet uit kan vind ik toch wel weer raar.. maar goed ik vind het ook raar dat de GP4B geen scherm heeft..
- Kleiner
- Waterbestendig
- Preview
- Meer mogelijkheden
Dat het scherm niet uit kan vind ik toch wel weer raar.. maar goed ik vind het ook raar dat de GP4B geen scherm heeft..
GoPro 4 Black heeft geen touchscreen, kan je wel kopen natuurlijk!muhda schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 05:59:
Ik was van plan om een GoPro 3+ Black aan te schaffen. Met een pole en 64GB.
GoPro3+ Black GoPro4 Silver GoPro4 Black 1080 (60, 30 fps) 1080 (60, 30 fps) 1080 (120, 60 fps) 720 (120 fps) 720 (120 fps) 720 (120 fps) 4K (15 fps) 4K (15 fps) 4K (35, 30 fps) 1180 mAh 1160 mAh 1160 mAh wifi, bluetooth wifi, bluetooth wifi, bluetooth remote touchscreen touchscreen
Scherm kun je wel uitschakelen met het knopje op de achterkant.la_fusion schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:06:
Nu weet ik niet in welke situaties je wat gaat filmen maar de remote kan wel eens handiger zijn dan de app:
- Kleiner
- Waterbestendig
- Preview
- Meer mogelijkheden
En dat GP4B geen scherm heeft, professionele gebruikers zullen dat schermpje toch nauwelijks gebruiken. 't is een kwestie van een keer goed instellen, en dat kan met de app.
Ik heb de GoPro 4 black sinds maandag in huis (pre-order Cameranu heuh!). Ik heb hem echter zojuist pas uit de verpakking gehaald, ik twijfelde namelijk toch nog behoorlijk of ik niet de Silver wou i.v.m. het lcd-scherm. Gelukkig is de GoPro 4 black compatible met de lcd-touch.
Nu lees ik hier en daar dat er ook een 'nieuwe' lcd-touch is aangekondigd o.i.d, zie bv http://cheesycam.com/new-gopro-hero4-4k-camera-accessories/. Echter, ik zie het nergens terug?
Iemand enig idee, voordat ik een schermpje koop die over 2 weken weer over datum is.
Het valt me trouwens op dat je nog nergens losse accu's kan kopen en dat door die schaarsheid de prijzen niet helemaal deugen. Adviesprijs vanuit GoPro is namelijk €19,95 maar Cameranu.nl vraagt er in de pre-order maar fijn €29,95 voor. Beetje jammer.
Anyway, weet iemand toevallig of er op korte termijn een nieuwe versie van lcd-touch verkrijgbaar is?
Nu lees ik hier en daar dat er ook een 'nieuwe' lcd-touch is aangekondigd o.i.d, zie bv http://cheesycam.com/new-gopro-hero4-4k-camera-accessories/. Echter, ik zie het nergens terug?
Iemand enig idee, voordat ik een schermpje koop die over 2 weken weer over datum is.
Het valt me trouwens op dat je nog nergens losse accu's kan kopen en dat door die schaarsheid de prijzen niet helemaal deugen. Adviesprijs vanuit GoPro is namelijk €19,95 maar Cameranu.nl vraagt er in de pre-order maar fijn €29,95 voor. Beetje jammer.
Anyway, weet iemand toevallig of er op korte termijn een nieuwe versie van lcd-touch verkrijgbaar is?
Ik weet geen antwoord op je vraag voor de LCD, wel voor je batterijen probleem. www.gohero.nl biedt de batterijen aan van de gopro4 voor advies prijs €19,95Stevie_ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:55:
Ik heb de GoPro 4 black sinds maandag in huis (pre-order Cameranu heuh!). Ik heb hem echter zojuist pas uit de verpakking gehaald, ik twijfelde namelijk toch nog behoorlijk of ik niet de Silver wou i.v.m. het lcd-scherm. Gelukkig is de GoPro 4 black compatible met de lcd-touch.
Gr Jeffrey
Ik denk dat inderdaad het probleem heeft gelegen aan de instellingen, ik heb protune aanstaan terwijl ik nog nooit videobewerking heb gedaan... Eveneens als dat me camera op een te hoog fps stond voor nacht/donker te filmen.Orion84 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:53:
Misschien handig om even aan te geven op welke instellingen je het gefilmd hebt, wat je aan nabewerking hebt gedaan, hoe het naar youtube geëxporteerd is en zo
Ik zal het weekend of eventueel vanavond nog ff een filmpje maken ik denk dat het dan al een stukken beter gaat!
Thx voor de tip Jeffrey, ik kan de accu's helaas nergens vinden op gohero.nl??nofearnl schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:51:
[...]
Ik weet geen antwoord op je vraag voor de LCD, wel voor je batterijen probleem. www.gohero.nl biedt de batterijen aan van de gopro4 voor advies prijs €19,95
Gr Jeffrey
http://www.gohero.nl/prod...ro4-rechargeable-battery/Stevie_ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:21:
[...]
Thx voor de tip Jeffrey, ik kan de accu's helaas nergens vinden op gohero.nl??
De remote, kan ik later ook apart aanschaffen. Daardoor neig ik momenteel eerder voor de '4 Silver' te gaan.la_fusion schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:06:
- Kleiner
- Waterbestendig
- Preview
- Meer mogelijkheden
Ook omdat de '3+ Black' niet in prijs is gezakt, maar rond de €375 euro (prijsrange) is gebleven.
Daarbij hebben de meeste winkels de '3+ Black' nu al niet meer op voorraad.
Het was mij ontgaan dat de '4 Black' geen touchscreen heeft. Bij de '4 Black' krijg je ook geen remote.
Erg vreemd, misschien omdat ze bij de black de keuze aan de gebruikers zelf willen geven?nofearnl schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:54:
GoPro 4 Black heeft geen touchscreen, kan je wel kopen natuurlijk!
Elk website beweert wat anders, dit is wat ik net heb gevonden:Paul! schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:44:
[...]
Scherm kun je wel uitschakelen met het knopje op de achterkant.
En dat GP4B geen scherm heeft, professionele gebruikers zullen dat schermpje toch nauwelijks gebruiken. 't is een kwestie van een keer goed instellen, en dat kan met de app.
The screen being on does eat battery power, as you would expect, but comes with an aggressive auto-off option, or just the ability to turn it off at the press of a physical button - presumably once you've set up your shot. The inclusion of the screen doesn't compromise the ability to swap the battery for a spare, so keep a extra or two available and that's no worries.
bron: pocket-lint
Als het goed is heeft MicBergsma de test uitgevoerd, met het scherm uit!muhda schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:48:
[...]
De remote, kan ik later ook apart aanschaffen. Daardoor neig ik momenteel eerder voor de '4 Silver' te gaan.
Ook omdat de '3+ Black' niet in prijs is gezakt, maar rond de €375 euro (prijsrange) is gebleven.
Daarbij hebben de meeste winkels de '3+ Black' nu al niet meer op voorraad.
Het was mij ontgaan dat de '4 Black' geen touchscreen heeft. Bij de '4 Black' krijg je ook geen remote.
[...]
Erg vreemd, misschien omdat ze bij de black de keuze aan de gebruikers zelf willen geven?
[...]
Elk website beweert wat anders, dit is wat ik net heb gevonden:
[...]
http://youtu.be/QIkuH8kij4w?list=UUTs-d2DgyuJVRICivxe2Ktg
Zie link! hij test de gopro 3+ black & 4 silver en 4 black. Ik neigde eigenlijk om naar de 3+ black te gaan vanwegen het filmpje als het goed is wint die met de batterij. Maar toen dacht ik ahjoh 100 euro duurder en nieuwer Gadget freak doe wel de 4 black
Ik weet niet of je de remote mist eigenlijk... Ik gebruik me telefoon en de opties zijn zoooooo simpel aan te passen

Helaas heb ik iets minder geluk bij de levering van een Hero 4 Black
30 September de Hero 4 Black besteld bij
Gisteren dus ff gemaild of mijn bestelling nog wel uitgeleverd wordt op 9 oktober. Werd niet echt blij van de reactie: "Voor de GoPro HERO4 Black Edition gold een indicatieve leveringsdatum van 7 oktober (onder voorbehoud). Helaas konden niet alle bestellingen direct worden uitgeleverd, maar er volgt in november een tweede levering. We zullen uw bestelling uiteraard alsnog uitleveren zodra de levering in november arriveert. Hartelijk dank voor uw geduld."
Na navragen weten ze niet eens zeker of en hoeveel Hero 4 Black editions ze in november binnen krijgen. Voor mij dus redenen om hem daar te annuleren en ergens anders te bestellen waar ze iig wel weten wat ze binnen krijgen en hoeveel orders al open staan. (en daaruit dus kan worden afgeleid of mijn order op die datum kan worden uitgeleverd of niet)
30 September de Hero 4 Black besteld bij
spoiler:
als vervanger voor mijn Hero 2. Leverdatum zou 9 oktober zijn. Paar dagen erna stond dit nog altijd op 9 oktober, maar afgelopen weekend is het op de site zelf veranderd naar begin november.V-Nix
Gisteren dus ff gemaild of mijn bestelling nog wel uitgeleverd wordt op 9 oktober. Werd niet echt blij van de reactie: "Voor de GoPro HERO4 Black Edition gold een indicatieve leveringsdatum van 7 oktober (onder voorbehoud). Helaas konden niet alle bestellingen direct worden uitgeleverd, maar er volgt in november een tweede levering. We zullen uw bestelling uiteraard alsnog uitleveren zodra de levering in november arriveert. Hartelijk dank voor uw geduld."
Na navragen weten ze niet eens zeker of en hoeveel Hero 4 Black editions ze in november binnen krijgen. Voor mij dus redenen om hem daar te annuleren en ergens anders te bestellen waar ze iig wel weten wat ze binnen krijgen en hoeveel orders al open staan. (en daaruit dus kan worden afgeleid of mijn order op die datum kan worden uitgeleverd of niet)
kun je niet gewoon een winkel binnenlopen waar ze hem wel hebben? Of is de 4 overal out of stock?
Ik heb toevallig een paar uur geleden een mailtje naar v-nix gestuurd met een aantal vragen. Vragen die hier beantwoord worden. Balen.Hogader schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:27:
30 September de Hero 4 Black besteld bijspoiler:als vervanger voor mijn Hero 2. Leverdatum zou 9 oktober zijn. Paar dagen erna stond dit nog altijd op 9 oktober, maar afgelopen weekend is het op de site zelf veranderd naar begin november.V-Nix
Ik had nog geen pre-order geplaatst en overweeg dat nu niet te doen ook. zal later nog wel laten weten wat ze mij als antwoord geven.
Dat idee heb ik wel. Ik heb bij meerdere zaken een email alert staan voor als dat ding op voorraad is (wellicht dat ze die melding pas zullen geven als ze na de pre-order over hebben en ik het daarom nooit gehad heb)RHE218 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
kun je niet gewoon een winkel binnenlopen waar ze hem wel hebben? Of is de 4 overal out of stock?
Dank u wel voor de link, 'aha' de scherm kan toch uitgeschakeld worden. De batterij duur is 2 uur, twijfel twijfel misschien heb ik geen extra batterij nodig.nofearnl schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:16:
[...]
Als het goed is heeft MicBergsma de test uitgevoerd, met het scherm uit!
http://youtu.be/QIkuH8kij4w?list=UUTs-d2DgyuJVRICivxe2Ktg
Zie link! hij test de gopro 3+ black & 4 silver en 4 black. Ik neigde eigenlijk om naar de 3+ black te gaan vanwegen het filmpje als het goed is wint die met de batterij. Maar toen dacht ik ahjoh 100 euro duurder en nieuwer Gadget freak doe wel de 4 black![]()
Ik weet niet of je de remote mist eigenlijk... Ik gebruik me telefoon en de opties zijn zoooooo simpel aan te passenmet de remote is het toch wat moeilijk. Wat ik wel weer jammer vind is dat het batterij vreet van je telefoon haha. Dus een remote erbij kopen is wel handig, voor de doeleindes voor wat ik hem ga gebruiken! Feestje hier Festivalletje daar, me eigen youtube page beginnen. Waterskien en wakeboarden varen etc etc. Wil zeg maar niet met me telefoon gaan waterskien
De '4black' versie is karig in mijn ogen, geen remote erbij of bepaalde koppelstukjes, niet eens een bag pack erbij. Daarnaast de '4 Silver' + pole + 64GB = al €400 euro nog wat (lees: iets boven mijn budget) ik zit al te twijfelen om voor een 32GB (Micro? SD) te gaan.
De remote zal ik niet nodig hebben, voorlopig geen waterskie, snow/wakeboard etc.
Ik gebruik de app wel die je op je telefoon kan zetten, de app ziet er zeer uitgebreid uit en lijkt simpel in gebruik.
Ik heb zelf ook een 32 gb kaartjemuhda schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:59:
[...]
Dank u wel voor de link, 'aha' de scherm kan toch uitgeschakeld worden. De batterij duur is 2 uur, twijfel twijfel misschien heb ik geen extra batterij nodig.
De '4black' versie is karig in mijn ogen, geen remote erbij of bepaalde koppelstukjes, niet eens een bag pack erbij. Daarnaast de '4 Silver' + pole + 64GB = al €400 euro nog wat (lees: iets boven mijn budget) ik zit al te twijfelen om voor een 32GB (Micro? SD) te gaan.
De remote zal ik niet nodig hebben, voorlopig geen waterskie, snow/wakeboard etc.
Ik gebruik de app wel die je op je telefoon kan zetten, de app ziet er zeer uitgebreid uit en lijkt simpel in gebruik.
Waar wil je hem trouwens voor gaan gebruiken? Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien!
R J schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:56:
[...]
Ik heb toevallig een paar uur geleden een mailtje naar v-nix gestuurd met een aantal vragen. Vragen die hier beantwoord worden. Balen.
Ik had nog geen pre-order geplaatst en overweeg dat nu niet te doen ook. zal later nog wel laten weten wat ze mij als antwoord geven.
[...]
Dat idee heb ik wel. Ik heb bij meerdere zaken een email alert staan voor als dat ding op voorraad is (wellicht dat ze die melding pas zullen geven als ze na de pre-order over hebben en ik het daarom nooit gehad heb)
Check GoHero.nlHogader schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:27:
30 September de Hero 4 Black besteld bijspoiler:als vervanger voor mijn Hero 2. Leverdatum zou 9 oktober zijn. Paar dagen erna stond dit nog altijd op 9 oktober, maar afgelopen weekend is het op de site zelf veranderd naar begin november.V-Nix
Als Premium GoPro dealer zullen we de 2e levering van GoPro Hero4 als eerste binnen hebben, we verwachten deze levering onegeveer rond 18 oktober binnen.
Je kunt hun bellen en vragen naar hun bestel status. Ik heb van de week gewoon echt geluk gehad

Ik ga de GoPro vooral gebruiken voor wanneer ik op reis ben en vloggen. (2-4 uur per dag)nofearnl schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:54:
Ik heb zelf ook een 32 gb kaartjeweet niet hoelang je iedere keer wilt gaan filmen? maar je kan daar ongeveer ander half uur mee filmen.
Waar wil je hem trouwens voor gaan gebruiken? Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien!
Ik ga vermoedelijk inplaats van de 64GB kaartje een 32GB kaart en een extra batterij aanschaffen.
De GoPro is veel handiger om mee te nemen en weg te stoppen, inplaats van mijn DSLR. (vooral op reis)
(Laatst naar de dierentuin geweest. De rest van de groep was veel handiger bezig door te filmen met een mobiel of action camera.)
denk wel aan je audio dat die heel erg crap is voor vloggen !muhda schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:51:
[...]
Ik ga de GoPro vooral gebruiken voor wanneer ik op reis ben en vloggen. (2-4 uur per dag)
Ik ga vermoedelijk inplaats van de 64GB kaartje een 32GB kaart en een extra batterij aanschaffen.
De GoPro is veel handiger om mee te nemen en weg te stoppen, inplaats van mijn DSLR. (vooral op reis)
(Laatst naar de dierentuin geweest. De rest van de groep was veel handiger bezig door te filmen met een mobiel of action camera.)
Een simpel lavalier microfoontje van een paar tientjes lost dit probleem opAjDuLion schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:58:
[...]
denk wel aan je audio dat die heel erg crap is voor vloggen !
Wellicht een open deur maar op welke resolutie filmen jullie zo meestal? Ik kan op 1080 en 720 filmen. En dan nog 30 of 60 fps. Maar eigenlijk... ik zie weinig verschil tussen 60/30 fps. Ligt dit aan mij? Ook de kleine video's die ik nu heb gemaakt zie ik weinig verschil nadat ik dit bewerkt heb.
Gezien de hoeveel MB's die er uitkomen (32gb SD-kaartje) is een 720 voordeliger, er past veel meer op.
Wat doen jullie? En waarom?
Gezien de hoeveel MB's die er uitkomen (32gb SD-kaartje) is een 720 voordeliger, er past veel meer op.
Wat doen jullie? En waarom?
Het punt van 60fps is niet dat je verschil ziet met 30fps bij normale afspeelsnelheid. Het punt van 60fps is dat je het vertraagd kunt afspelen op 30fps.
Verwijderd
Het verschil tussen 30 en 60 fps zou zichtbaar moeten zijn op volle snelheid, maar het is wel dusdanig subtiel dat niet iedereen het ziet en dat het ook niet bij ieder soort beeldmateriaal uit de verf komt.Universal Creations schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:24:
Het punt van 60fps is niet dat je verschil ziet met 30fps bij normale afspeelsnelheid. Het punt van 60fps is dat je het vertraagd kunt afspelen op 30fps.
Voor zaken als opnames op de piste is 60 vaak wel beter, voor mooie uitzichten met de quadcopter dan weer iets minder - behalve als je spectaculaire actieshots maakt.
Ik film t altijd in 60 voor alle acties. Maar ook film ik veel dove mensen in 60 of hoger zonder actieshots.
Waarom? Dove mensen communiceren radensnel met hun handen. Sommige stukken zijn nog bijna onnavolgbaar. Dat ik op zn 60 fps nog kan vertragen naar 70%, maakt de aflezen veel stuk beter voor anderen (doven of horenden mensen die affiniteit hebben met doven).
Waarom? Dove mensen communiceren radensnel met hun handen. Sommige stukken zijn nog bijna onnavolgbaar. Dat ik op zn 60 fps nog kan vertragen naar 70%, maakt de aflezen veel stuk beter voor anderen (doven of horenden mensen die affiniteit hebben met doven).
Guys help me out...
ik heb nu de Hero3Black maar is het echt de upgrade naar de Hero4Black waard?
Mijn eerste ingeving is: nee.Jedi Geub schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:43:
Guys help me out...
Echter hangt het af van wat je wilt. Als je heel graag de 120fps slowmo shots op full hd wilt hebben (wat je met 60fps ook redelijk goed kunt doen), 2.7k en 4k fatsoenlijk wil kunnen filmen en nightlapses wilt maken, kan je het doen.
De 3+ doet in gemiddeld gebruik niet onder voor de 4 naar mijn mening.
In beeldkwaliteit zul je nauwelijks tot geen verschil zien. See for yourself
[ Voor 20% gewijzigd door R J op 13-10-2014 09:56 ]
Prima,thx voor je hulp. Ik doe geen upgrade.
ik had zo gehoopt op meer extra's... beeld stabilisatie enzo.
acht scheelt weer een hoop geld dat ik aan nodelose mounts kan uitgeven
ik had zo gehoopt op meer extra's... beeld stabilisatie enzo.
acht scheelt weer een hoop geld dat ik aan nodelose mounts kan uitgeven
Even een tip: ik heb afgelopen vrijdag mijn gopro hero 4 Black besteld via gopro.com en was gisteren al binnen!
Enkel de backdoor was licht beschadigd dus heb een service ticket aangemaakt... maar verder; wat een apparaat
Enkel de backdoor was licht beschadigd dus heb een service ticket aangemaakt... maar verder; wat een apparaat
Alleen jammer dat die daar nu sold out zijnspacecrap schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:51:
Even een tip: ik heb afgelopen vrijdag mijn gopro hero 4 Black besteld via gopro.com en was gisteren al binnen!
oh damn, dat is dan snel gegaan! (was ik schijnbaar net op het juiste moment op de juiste plaats
)
edit;.... bij mij staan ze nog 'in stock' http://shop.gopro.com/EME...ack/CHDHX-401-master.html

edit;.... bij mij staan ze nog 'in stock' http://shop.gopro.com/EME...ack/CHDHX-401-master.html
[ Voor 39% gewijzigd door spacecrap op 14-10-2014 09:07 ]
Nu inderdaad ineens wel weer in stock, meteen twee Black's besteldspacecrap schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:06:
oh damn, dat is dan snel gegaan! (was ik schijnbaar net op het juiste moment op de juiste plaats)

[ Voor 3% gewijzigd door WardKuipers op 14-10-2014 09:50 ]
Bij mij was de levertijd superkort iig. Vrijdag besteld -:> maandag in huis
We zullen zien wat de levertijd is. Ik ben al tevreden als ik 'm begin volgende week ontvang.spacecrap schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:41:
Bij mij was de levertijd superkort iig. Vrijdag besteld -:> maandag in huis
Ik hoop overigens wel dat de 'in stock' status actueel is..
Zijn er mensen met een Gopro-mount op de helm? http://www.autoblog.nl/ni...eluk-van-schumacher-71090
Ik heb 'm wel op de zijkant van m'n motorhelm. Nu ontbreekt het bewijs (nog), maar ik kan me best voorstellen dat zo'n harde kunststof houder op een helmschaal een nadelige invloed kan hebben.
Ik heb 'm wel op de zijkant van m'n motorhelm. Nu ontbreekt het bewijs (nog), maar ik kan me best voorstellen dat zo'n harde kunststof houder op een helmschaal een nadelige invloed kan hebben.
Hoe zit dat eigenlijk met importeren? Moet je niet extra kosten betalen voor douane en btw etc.?spacecrap schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:51:
Vandaag alles binnengekregen: GoPole, Sandisk Extreem. GoPro Hero 4 Silver had ik al via Mediamarkt.
GoPole: Helaas was er geen andere optie bij Camerawarehouse, dus die maar genomen.
De schroef om de GoPro mee vast te maken is niet inbegrepen, die moet je van een ander mount afhalen.
Je kan er alleen een GoPro op zetten, geen camera of DSLr mount.
(Is er hiervoor een koppelstukje te koop?) Voor de rest erg stevig en waterbestendig.
GoPro 4 S: Hetzelfde als de '3+ B' eigenlijk, alleen inplaats van de remote nu een touchscreen.
Ik moet zeggen dat de touchscreen mij prima bevalt. Al begin ik aan het voorschermpje en leds te wennen.
Wel een verbinding issue gehad. Ik was letterlijk 2 uur bezig om mijn telefoon en GoPro te verbinden. Pairen ging goed, wifi connectie lukte maar de App gaf maar aan dat de wifi verbinding mislukt was. Alles geüpdatet, simpel wifi naam en wachtwoord gebruikt, toen lukte het uiteindelijk wel. (Ik vind het jammer dat je de remote niet standaard erbij krijgt, 100 euro voor zo'n ding, even kijken of ik er een goedkoop 2dehands kan scoren.)
GoPole: Helaas was er geen andere optie bij Camerawarehouse, dus die maar genomen.
De schroef om de GoPro mee vast te maken is niet inbegrepen, die moet je van een ander mount afhalen.
(Is er hiervoor een koppelstukje te koop?) Voor de rest erg stevig en waterbestendig.
GoPro 4 S: Hetzelfde als de '3+ B' eigenlijk, alleen inplaats van de remote nu een touchscreen.
Ik moet zeggen dat de touchscreen mij prima bevalt. Al begin ik aan het voorschermpje en leds te wennen.
Wel een verbinding issue gehad. Ik was letterlijk 2 uur bezig om mijn telefoon en GoPro te verbinden. Pairen ging goed, wifi connectie lukte maar de App gaf maar aan dat de wifi verbinding mislukt was. Alles geüpdatet, simpel wifi naam en wachtwoord gebruikt, toen lukte het uiteindelijk wel. (Ik vind het jammer dat je de remote niet standaard erbij krijgt, 100 euro voor zo'n ding, even kijken of ik er een goedkoop 2dehands kan scoren.)
Remotes zijn 80 euro :-) Verder ben ik benieuwd naar een filmpje van je GoPro 4 Silvermuhda schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 03:27:
Vandaag alles binnengekregen: GoPole, Sandisk Extreem. GoPro Hero 4 Silver had ik al via Mediamarkt.
Dat verbinden met de app heb ik ook gehad, het kan zijn dat je wifi gaat switchen naar je modem/router en dan weer naar je GoPro!
Sta op het punt om naar het midden-oosten te gaan misschien dat ik dan mijn belabberde video's hier stiekem laat zien. (ik post later mijn ervaring(en) met de GoPro4)nofearnl schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:59:
Remotes zijn 80 euro :-) Verder ben ik benieuwd naar een filmpje van je GoPro 4 Silver![]()
Dat verbinden met de app heb ik ook gehad, het kan zijn dat je wifi gaat switchen naar je modem/router en dan weer naar je GoPro!
80 euro voor een remote is in mijn ogen gewoon duur. (2dehands voor 50 euro ergens scoren)
Het wifi verhaal is erg vreemd, zelfs de video's bekeken van 'micbergsma' (Met iOS 8.02, lukte het pas)

[ Voor 3% gewijzigd door muhda op 15-10-2014 09:59 ]
Het wordt verzonden vanuit, uit mijn hoofd, Venray. Ze hebben schijnbaar een depot in Nederland, dus geen importkosten!Marc_87 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:48:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met importeren? Moet je niet extra kosten betalen voor douane en btw etc.?
Ik had 6 euro aan verzendkosten.spacecrap schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:07:
[...]
Het wordt verzonden vanuit, uit mijn hoofd, Venray. Ze hebben schijnbaar een depot in Nederland, dus geen importkosten!
ja exact, verzendkosten zijn er wel... geen extra opslagen voor douane, btw etc.
Bedoelde het ook als ondersteunend aan jouw postspacecrap schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:13:
ja exact, verzendkosten zijn er wel... geen extra opslagen voor douane, btw etc.
Voor iedereen die net zijn HERO4 (Black) heeft gekocht/binnen heeft, Mr. GoPro (Abe Kislevitz) heeft 3 posts geschreven die het een en ander uitleggen:
Algemeen
Video
Foto
Enjoy
!
Algemeen
Video
Foto
Enjoy
[ Voor 3% gewijzigd door WardKuipers op 15-10-2014 11:35 ]
Nice, thanks! Was al aan het puzzelen... maar dit is toch wat handiger
Welke microSD kaarten gebruiken of lijkt jullie het beste om aan te schaffen?
Ik had namelijk ergens gelezen dat je minimaal (90mb/s) schrijfsnelheid moet hebben om geen problemen te krijgen tijdens 4K filmen. (missende frame's, stopt met filmen)
Dit zou betekenen dat de Lexar 633x kaart (die GoPro aanraad) met zijn (45mb/s) te zwak zou zijn. Net zo als de Sandisk Extreme met (45mb/s) en de Sandisk Extreme Plus (50mb/s)..
Nu heb ik sandisk gebeld, aangezien op de site van hun al een nieuwe variant staat, namelijk de sandisk Extreme Pro (90mb/s).
Deze kaart zal volgends hun eind deze maand in (32gb/64) te verkrijgen zijn. Misschien toch even wachten om het maximale uit mijn 4K resolutie te halen??
Heeft iemand al meer ervaring met deze kaarten icm de GoPro 4 Black? Hoe denken jullie hierover?
Ik had namelijk ergens gelezen dat je minimaal (90mb/s) schrijfsnelheid moet hebben om geen problemen te krijgen tijdens 4K filmen. (missende frame's, stopt met filmen)
Dit zou betekenen dat de Lexar 633x kaart (die GoPro aanraad) met zijn (45mb/s) te zwak zou zijn. Net zo als de Sandisk Extreme met (45mb/s) en de Sandisk Extreme Plus (50mb/s)..
Nu heb ik sandisk gebeld, aangezien op de site van hun al een nieuwe variant staat, namelijk de sandisk Extreme Pro (90mb/s).
Deze kaart zal volgends hun eind deze maand in (32gb/64) te verkrijgen zijn. Misschien toch even wachten om het maximale uit mijn 4K resolutie te halen??
Heeft iemand al meer ervaring met deze kaarten icm de GoPro 4 Black? Hoe denken jullie hierover?
Ik denk dat het hier om 90 Mbit gaat en niet Mbyte. Dus 90/8 = 11.25 Mb/s. Dus zijn de meeste betere kaartjes kunnen dit gewoon slikken.Omakipje schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:30:
Welke microSD kaarten gebruiken of lijkt jullie het beste om aan te schaffen?